Dat zal wel wat lastiger worden dan dat bestand hernoemen. Zover ik weet kan je niks wat op Z staat verwijderen/veranderen. Ik heb het met bepaalde standaardringtones die daar staan geprobeerd, evenals met het opstart- en afsluitgeluid, maar dan krijg je iedere keer een systeemfout.
Verwijderd
idd, merk het nu ook.Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 12:23:
Dat zal wel wat lastiger worden dan dat bestand hernoemen. Zover ik weet kan je niks wat op Z staat verwijderen/veranderen. Ik heb het met bepaalde standaardringtones die daar staan geprobeerd, evenals met het opstart- en afsluitgeluid, maar dan krijg je iedere keer een systeemfout.

Misschien zijn er krachtigere tooltjes om de bestanden te bewerken?
Of zou ik kunnen proberen de Nederlandse firmware op mijn Italiaans/Argentijnse toesel te zetten?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 14:24 ]
Verwijderd
Durf ik niet te zeggen. Je kan contact opnemen met Gary van Sendo (emailadres staat ergens in deze topic) en hem het uitleggen en vragen of dit mogelijk is. (Sendo is enigszins in gebreke gebleven omdat zij er oftware uit hebben geknald waardoor hij voor jou nog geschikt was).
Op All About Symbian zijn er ook wat mensen die hun Franse firmware hebben vervangen door de nieuwe Portugese omdat de Franse nog niet beschikbaar is/was. Dat schijnt wel goed te werken, maar of dat bij iedere firmware kan???
Op All About Symbian zijn er ook wat mensen die hun Franse firmware hebben vervangen door de nieuwe Portugese omdat de Franse nog niet beschikbaar is/was. Dat schijnt wel goed te werken, maar of dat bij iedere firmware kan???
Verwijderd
Heb alleen wel vernomen op All about Symbian dat er kleine probleempjes kunnen ontstaan bij het installeren van nieuwe apps.....
Heb jij daar iets van gemerkt tot nu toe?
Heb jij daar iets van gemerkt tot nu toe?
ik heb net een g1000 headset adapter gekocht. Werkt erg goed met koptelefoon, probeer er alleen niet ermee te bellen want de mic doet het voor geen meter.
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Ik baalde nogal van de bijgeleverde earphones, die dingen vallen constant uit m'n oren. Daarbij was de geluidskwaliteit niet echt 100% super. Ik heb nu van die buds/silicoontjes van m'n Sony doppen overgezet op de Sendo doppen. Ze blijven nu goed zitten, geven een iets dieper geluid (aangezien die buds dieper in m'n oor zitten) en nu kan ik toch gebruik blijven maken van de remote die op de snoer zit!
Zie hier wat (brakke) pics, gemaakt met de X

Zie hier wat (brakke) pics, gemaakt met de X

[ Voor 10% gewijzigd door jpiscaer op 07-12-2004 23:37 . Reden: Pics toegevoegd ]
Ziet er goed uit Jianoxi, dat ga ik waarschijnlijk ook doen, als ik de X koop
en jah wat zijn die foto´s brak. maarja wat wil je van een telefooncam.... heb er hier eentje liggen die zat goed is.
en jah wat zijn die foto´s brak. maarja wat wil je van een telefooncam.... heb er hier eentje liggen die zat goed is.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !
Verwijderd
Hoe installeer je eigenlijk een applicatie op de Sendo ?
Ik heb de sis-file van een filemanager en 1 van een routeplanner op een memorycard gezet, het lijkt erop dat ze niet herkend worden. Ik zie ze niet terug in de panels en ook niet in toepassingsbeheer (Programmgr) word ik ook niet veel wijzer.
Zie ik iets over het hoofd ?
Ik heb de sis-file van een filemanager en 1 van een routeplanner op een memorycard gezet, het lijkt erop dat ze niet herkend worden. Ik zie ze niet terug in de panels en ook niet in toepassingsbeheer (Programmgr) word ik ook niet veel wijzer.
Verwijderd
dmv pc connect is idd het handigst hoewel dat bij mij niet altijd goed ging. Met de laatste update heb ik dat probleem echter nog niet gehad.Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 00:03:
Hoe installeer je eigenlijk een applicatie op de Sendo ?
als je het perse vanaf de telefoon wilt doen moet je de SIS file in C:/nokia/installs zetten. Dan wordt ie door toepassingbeheer wel gezien.
Verwijderd
Bedankt voor de info.
En c:\nokia\ vind ik dmv pcconnect of kan ik daar ook mbv memorycard heen ? Standaard heeft de Sendo geen filemanager volgens mij.
Toelichting: ik ben Linux desktop gebruiker en heb de pcconnect software nog nooit gebruikt. Indien niet anders kan gooi ik het wel op m'n laptop.
En c:\nokia\ vind ik dmv pcconnect of kan ik daar ook mbv memorycard heen ? Standaard heeft de Sendo geen filemanager volgens mij.
Toelichting: ik ben Linux desktop gebruiker en heb de pcconnect software nog nooit gebruikt. Indien niet anders kan gooi ik het wel op m'n laptop.
Verwijderd
wilde je zeggen dat je fexplorer nog niet hebt geinstalleerd ? meteen doen dan (tenminste, als je deze kip/ei situatie hebt opgelost) ...... URL-etje heb ik niet zo snel bij de hand maar dat moet niet zo moeilijk te vinden zijn......Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 12:04:
Standaard heeft de Sendo geen filemanager volgens mij.
ik weet niet of er standaard op de kaart (als je hem via de sendo formatteerd) ook een directory wordt aangemaakt waar de programmamanager ook kijkt voor nieuwe sis files..... ik gebruik wel windows en zet de files idd met pcconnect over naar C:.
Verwijderd
Met pcconnect fexplorer geinstalleerd, daarna zag de Sendo opeens ook route66 weer (?) .
Na nog wat gestoei met een niet goed werkende 104R3.sis update die ik van Route66 kreeg heb ik alles weer ad praat, mis alleen het Route66 icoontje.
Afijn, merkwaardig dat het niet via de memorycard werkte.
Kan iemand me een telefoonhouder (type/leverancier) voor in de auto aanraden ?
Na nog wat gestoei met een niet goed werkende 104R3.sis update die ik van Route66 kreeg heb ik alles weer ad praat, mis alleen het Route66 icoontje.
Afijn, merkwaardig dat het niet via de memorycard werkte.
Kan iemand me een telefoonhouder (type/leverancier) voor in de auto aanraden ?
Is er trouwens al iets bekend over de nieuwe, toekomstige FirmWare release? ik las volgens mij ergens dat er rond de kerst de volgende release zou zijn?
weet iemand daar het fijne van?
weet iemand daar het fijne van?
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Iemand heeft op het AllAboutSymbian forum, in de SendoX topic, uitgevonden hoe je de Sendo X toch nog je eigen themes kan geven !!! Ik heb ze net geprobeerd en het werkt uitstekend!
Zie: http://www.allaboutsymbia...d.php?p=203062#post203062
Zie: http://www.allaboutsymbia...d.php?p=203062#post203062
Al die thema's geven weer een leuke nieuwe impuls aan de X community's! Ik vang ook berichten op dat de alarmgeluiden e.d. ook veranderd kunnen gaan worden. Ik vestig mijn hoop toch een beetje op die uit te komen Theme Editor van Sendo... Is daar al wat meer nieuws over?
Wat dacht je van de officiele THEMES ?
http://www.sendo.com/smartphones/add_software.asp

Installeer dan ook de kick-ass Sendo X demo :-)
Vul ook aub de vragenlijst van Sendo in, handig voor de toekomst:
http://sendo-metrics.cust...cfg/websurveys/ws?_133=18
http://www.sendo.com/smartphones/add_software.asp

Installeer dan ook de kick-ass Sendo X demo :-)
Vul ook aub de vragenlijst van Sendo in, handig voor de toekomst:
http://sendo-metrics.cust...cfg/websurveys/ws?_133=18
Verwijderd
Om Mini-man's opmerkingen kracht bij te zetten: Dat formulier schijnt erg serieus genomen te worden mbt bijvoorbeeld het beschikbaar komen van de theme editor. Op AAS heeft een medewerker van Sendo namelijk gezegd dat, als blijkt dat er weinig belang wordt gehecht aan een theme editor, ze deze ook niet zullen vrijgeven voor publiek.
Dus: Vul in dat ding!
Dus: Vul in dat ding!
Ik heb de nadruk gelegd op volledige aanpasbaarheid van 't Now! scherm en 't menu, volledige controle over de thema's (vooral geluid) bij 't invullen van de vragenlijst. Laten we hopen dat er wat nieuwe Now! plugins bij gaan komen!!
Verwijderd
Alarmgeluiden kunnen veranderen zou een verademing zijn. Ik gebruik nu mijn X niet als wekker omdat dan het hele huis 1. wakker is en 2. chagrijnig is...
Weet iemand misschien al of het standaard 'alarm' en 'appointment' geluid te vernaderen is via een workaround???
Weet iemand misschien al of het standaard 'alarm' en 'appointment' geluid te vernaderen is via een workaround???
Weet iemand of de headset van Sony-Ericsson HBH-200 compatible is met de sendo X incl. nummerweergave?
Verwijderd
Weet iemand of de Sendo X een firmware flash heeft gehad zodat ie meer RAm geheugen heeft zodat ie N-Gage games kan spelen??
Alsvast bedankt
Alsvast bedankt
Geen idee hoeveel je nodig hebt maar volgens Extra->About->Resources heb ik:Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 15:21:
Weet iemand of de Sendo X een firmware flash heeft gehad zodat ie meer RAm geheugen heeft zodat ie N-Gage games kan spelen??
Free RAM: 2416K
Total RAM: 13824K
Verwijderd
Oei je hebt iets van 5/6mb nodig
Jammer, maar ik wil graag een (nieuwe) smartphone die die dingen speelt, heb er tot nu toe geen goede gevonden en/of ide had andere nadelen zoals de 6630 *heeft nog geen RS-MMC 1.8 Volt kaartjes available en speelt geen N-gage games* en de 6260 *wel cool maar lomp en weet niet of ie N-Gage spellen speelt* en de 3230 is een kandiaat alleen hij is nog niet uit en weet niet of hij N-Gage spellen kan spelen en/of hij ook Dual Voltage RS-MMC slikt...
M'n abo loopt 27 feb af bij Orange en wil graag een nieuwe beuker met alles erop en eraan
Jammer, maar ik wil graag een (nieuwe) smartphone die die dingen speelt, heb er tot nu toe geen goede gevonden en/of ide had andere nadelen zoals de 6630 *heeft nog geen RS-MMC 1.8 Volt kaartjes available en speelt geen N-gage games* en de 6260 *wel cool maar lomp en weet niet of ie N-Gage spellen speelt* en de 3230 is een kandiaat alleen hij is nog niet uit en weet niet of hij N-Gage spellen kan spelen en/of hij ook Dual Voltage RS-MMC slikt...
M'n abo loopt 27 feb af bij Orange en wil graag een nieuwe beuker met alles erop en eraan
mja dat ram is vrij variabel, want ik heb nu op dit moment 3856 kb vrij. Die paar mb kan je er ook wel uitpersen
jaah inderdaad, ikzelf heb ook grote intresse wat betreft die Ngage spellen.
Ik zou het helemaal fantastisch vinden, om 3d te gamen op de Sendo. Opzich de snelheid en de mogelijkheden zijn aanwezig, alleen dat beetje RAM nog
.
Als dat nou een beetje opgelost zou kunnen worden... met de volgende firmware...
over firmware gesproken, is er al iets bekend van de volgende update? ik had ergens gelezen dat het rond de kerst zou zijn, klopt dat?
[edit] weet iemand misschien waar je Ngage spellen kan kopen?
Ik zou het helemaal fantastisch vinden, om 3d te gamen op de Sendo. Opzich de snelheid en de mogelijkheden zijn aanwezig, alleen dat beetje RAM nog
Als dat nou een beetje opgelost zou kunnen worden... met de volgende firmware...
over firmware gesproken, is er al iets bekend van de volgende update? ik had ergens gelezen dat het rond de kerst zou zijn, klopt dat?
[ Voor 7% gewijzigd door XanderDrake op 16-12-2004 22:41 ]
Verwijderd
Heey baasje!XanderDrake schreef op donderdag 16 december 2004 @ 22:34:
jaah inderdaad, ikzelf heb ook grote intresse wat betreft die Ngage spellen.
Ik zou het helemaal fantastisch vinden, om 3d te gamen op de Sendo. Opzich de snelheid en de mogelijkheden zijn aanwezig, alleen dat beetje RAM nog.
Je moet je N-Gage games niet kopen *Nokia: kuch* maar gewoon loaden @ www.uxge.com!
Hier moet je je f simpel registreren en dan hoppa loaden en nog veel meer S60 d/ls...
Wil je trouwens dan f proberen om N-Gage games te spelen voor mij plz!
Want ik ben op zoek naar een goede phone die aan al mn eisen voldoet en eerlijk gezegd nog steeds niks gevonden. Denken jullie zeer veeleisend die jongen, ik: ben ik ook.
Het probleem is dat ik geen phone (liefst Nokia, Sendo
That's all I'm askin' for!
Tot nu toe de Sendo en de 3230, alleen ik heb hier nog een 512 mb SD liggen die niet gebruikt wordt, dusss!!
Wil iemand die hier een Sendo heeft f uitproberen of één van de zwaardere en nieuwe spellen het doen (Worms, King of Fighters, Colin McRae Rally 2005)
*Ook...is de Sendo nog steeds overal te koop zoals bij de BelCompany en The Phone House enz....want ik moet in februari verlengen en bij de Noklia 3230 en 6630 is er nog niet veel uitbereidbaar RS-MMC verkrijgbaar

Ik heb mijn mobiel ook maar één keer laten afgaan op internaat, en na de commentaar die ik daarna gehad heb zal ik het ook nooit meer doen.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 23:55:
Alarmgeluiden kunnen veranderen zou een verademing zijn. Ik gebruik nu mijn X niet als wekker omdat dan het hele huis 1. wakker is en 2. chagrijnig is...
[ Voor 19% gewijzigd door vladje op 17-12-2004 20:00 ]
BLU3_VV
Verwijderd
Frontje verwijderen..........
Is makkelijk. Maar doe het heel voorzichtig.
Het frontje zit niet geschroefd, alleen erop geklikt.
Alleen het carbonlook deel kun je eraf halen, compleet met raampje en lichtgrijze bovenstuk.
Begin ter hoogte van het # of * Doe dit met je nagel, niet met een schroevendraaier o.i.d.
Probeer voorzichtig een klein kiertje te krijgen maar trek het dan niet meteen verder open.
Op deze plaatsen zit er een soort weerhaakje aan het carbon gedeelte vast.
Aan de onderzijde bij het woord 'Sendo' zit ook een kleiner haakje.
Nu voorzichtig proberen om het volgende haakje los te krijgen door steeds een stukje verder omhoog het kiertje groter te maken. Eerst één kant, dan de andere.
Als alles goed gaat, dan als laatste het frontje iets schuiven richting de aan/uit knop.
De bovenkant bij het licht grijze gedeelte zit met een grote pin links en recht boven in het huis gehaakt. Het frontje komt er nu af, met toetsenbord matje.
Suk6
Is makkelijk. Maar doe het heel voorzichtig.
Het frontje zit niet geschroefd, alleen erop geklikt.
Alleen het carbonlook deel kun je eraf halen, compleet met raampje en lichtgrijze bovenstuk.
Begin ter hoogte van het # of * Doe dit met je nagel, niet met een schroevendraaier o.i.d.
Probeer voorzichtig een klein kiertje te krijgen maar trek het dan niet meteen verder open.
Op deze plaatsen zit er een soort weerhaakje aan het carbon gedeelte vast.
Aan de onderzijde bij het woord 'Sendo' zit ook een kleiner haakje.
Nu voorzichtig proberen om het volgende haakje los te krijgen door steeds een stukje verder omhoog het kiertje groter te maken. Eerst één kant, dan de andere.
Als alles goed gaat, dan als laatste het frontje iets schuiven richting de aan/uit knop.
De bovenkant bij het licht grijze gedeelte zit met een grote pin links en recht boven in het huis gehaakt. Het frontje komt er nu af, met toetsenbord matje.
Suk6
Verwijderd
Ik heb nog een paar vraagjes totdat ik tot aankoop overga:
- is de MP3-speler stereo in de headset?
- is er een bijgeleverde USB-kabel en oortjes/headset?
- zit in doos ook een MMC/SD kaartje?
- is de phone in meerdere kleuren verkrijgbaar?
Tweakers de beste! (m.b.v. alle forum-ppl)
Thnx voor het meehelpen van het maken van de keuze van mn phone
Tweakers de beste! (m.b.v. alle forum-ppl)
Thnx voor het meehelpen van het maken van de keuze van mn phone
Herman, wij staan op hetzelfde punt! 
ik ben ook van plan om zeer binnenkort een sendo te kopen, dus ik heb al flink gereseached.
Ik heb al gelezen ergens dat mensen wél ngage spellen kunnen spelen, alleen waren er wat problemen met de audio, die trok het niet meer dankzij gebrek aan RAM.
Wat jou vragen betreft:
Jah, in de headset is er inderdaad stereo geluid.
Jah, zowel de USB kabel en oordopjes zijn aanwezig in het pakket
Nee er zit verder geen geheugenkaart bij de telefoon, er zit in de telefoon zelf al 64 mb aan intern
geheugen
nee, er is op het moment maar één kleur aanwezig.
Ik hoop dat ik je daarmee verder help!
adios
ik ben ook van plan om zeer binnenkort een sendo te kopen, dus ik heb al flink gereseached.
Ik heb al gelezen ergens dat mensen wél ngage spellen kunnen spelen, alleen waren er wat problemen met de audio, die trok het niet meer dankzij gebrek aan RAM.
Wat jou vragen betreft:
Jah, in de headset is er inderdaad stereo geluid.
Jah, zowel de USB kabel en oordopjes zijn aanwezig in het pakket
Nee er zit verder geen geheugenkaart bij de telefoon, er zit in de telefoon zelf al 64 mb aan intern
geheugen
nee, er is op het moment maar één kleur aanwezig.
Ik hoop dat ik je daarmee verder help!
adios
Verwijderd
Waarom niet gewoon een Worldwide Version kopen: http://www.expansys.nl/product.asp?code=108279 ? Voor minder dan 300 euro vind ik dat een zeer redelijke prijs. Of zit er een addertje onder het gras...
Verwijderd
Helemaal gelijk, dat doe ik ook en heb em al 6 dagen op het oog...met een 1gb MMC erbij voor € 379 thuisbezorgdVerwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 14:34:
Waarom niet gewoon een Worldwide Version kopen: http://www.expansys.nl/product.asp?code=108279 ? Voor minder dan 300 euro vind ik dat een zeer redelijke prijs. Of zit er een addertje onder het gras...
Alleen de overmaking van het van mn bank laat het f afweten...
Dus ik kan em nog niet bestellen, mayb vanaaf, anders morgen
Wil em zo snel mogelijk

Robin
Verwijderd
Wie waren dat die die games konden spelen?!?! Wanna know and readXanderDrake schreef op maandag 20 december 2004 @ 00:11:
Herman, wij staan op hetzelfde punt!
adios

iig op expanses is ie het goedkoopst en is weer € 5 goedkoper geworden sinds gister...WOEI!!

Ik probeer al een paar uur om dat internet via m'n Bluetooth werkend te krijgen (dat je de telefoon laat denken dat je een GPRS verbinding gebruikt, terwijl 'ie via BT en je PC data verzendt/ontvangt).
Hoe heb jij 't precies werkend gekregen, Speedman? Ik zag een post van je op AAS hierover..
Jammer, want ik wilde die N-Gage ArenA gaan gebruiken. Iemand een idee hoe ik die games van UXGE kan laden en spelen?
Hoe heb jij 't precies werkend gekregen, Speedman? Ik zag een post van je op AAS hierover..
Jammer, want ik wilde die N-Gage ArenA gaan gebruiken. Iemand een idee hoe ik die games van UXGE kan laden en spelen?
[ Voor 39% gewijzigd door jpiscaer op 21-12-2004 12:08 ]
Heeft iemand ervaring met zowel de Siemens SX1 als de Sendo X?
Heb namelijk route 66, en dat loopt zo traag op mijn Siemens SX1. Ik vind de SX1 sowieso best traag. Is dat beter bij de Sendo? Of heeft iemand een andere tip voor een series 60 toestelletje. Gaat echt alleen maar om snelheid.. Zal 'm toch voornamelijk voor GPS gebruiken.
Dank en groet
sKweezr
Heb namelijk route 66, en dat loopt zo traag op mijn Siemens SX1. Ik vind de SX1 sowieso best traag. Is dat beter bij de Sendo? Of heeft iemand een andere tip voor een series 60 toestelletje. Gaat echt alleen maar om snelheid.. Zal 'm toch voornamelijk voor GPS gebruiken.
Dank en groet
sKweezr
jah Jainoxi, daar ben ik ook wel benieuwd naar
!
verder is het wel iemand gelukt, ik heb nog andere posts gelezen die zeggen dat het gelukt is,
bij deze link gaat het weliswaar vooral over audio problemen maar het lukt em wel
http://www.allaboutsymbian.com/archive/t-29318
verder is het wel iemand gelukt, ik heb nog andere posts gelezen die zeggen dat het gelukt is,
bij deze link gaat het weliswaar vooral over audio problemen maar het lukt em wel
http://www.allaboutsymbian.com/archive/t-29318
Verwijderd
ik heb dat helemaal niet gedaan,Jainoxi schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 01:08:
Ik probeer al een paar uur om dat internet via m'n Bluetooth werkend te krijgen (dat je de telefoon laat denken dat je een GPRS verbinding gebruikt, terwijl 'ie via BT en je PC data verzendt/ontvangt).
ik heb een gprs verbinding effectief met mijn gsm en dan via bluetooth een verbinding met een gps receiver. Iets totaal anders dan jij bedoelt. Ik ken er wel die het kunnen fixen hebben via zo'n bluetooth ontvanger, maar ik zie er niet echt direct het nut van in.
die ontvanger zit op je pc, kan je evengoed op je pc surfen imho !
Het is wel erg makkelijk om thuis bijvoorbeeld je mail in te lezen, of om vanalles te leechen van 't internet, of om bijvoorbeeld de N-Gage Arena te kunnen gebruiken... Nut bijzonder nuttig dus, maar wel grappig.Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 17:25:
[...]
ik heb dat helemaal niet gedaan,
ik heb een gprs verbinding effectief met mijn gsm en dan via bluetooth een verbinding met een gps receiver. Iets totaal anders dan jij bedoelt. Ik ken er wel die het kunnen fixen hebben via zo'n bluetooth ontvanger, maar ik zie er niet echt direct het nut van in.
die ontvanger zit op je pc, kan je evengoed op je pc surfen imho !
Instellingen voor het verbinden met het internet via Bluetooth en een PC over het netwerk/adsl:
1. Instrumenten
2. Instellingen
3. Verbindingen
4. toegangspunten
Naam verbinding: ADSL
gegevensdrager: GPRS
Naam toegangspunt: geen
Gebruikersnaam: geen
vraag om wachtwoord: nee
verificatie: beveiligd
ip-adres gateway: 0.0.0.0
Bij mij werkte het direct. Ik stel wel in de webbrowser deze verbinding als standaard in om te voorkomen dat telkens om de verbinding gevraagd wordt.
1. Instrumenten
2. Instellingen
3. Verbindingen
4. toegangspunten
Bij mij werkte het direct. Ik stel wel in de webbrowser deze verbinding als standaard in om te voorkomen dat telkens om de verbinding gevraagd wordt.
[ Voor 30% gewijzigd door hevel op 23-12-2004 13:17 ]
Verwijderd
Mmmmm.... heb toch sterk de indruk dat ie gewoon mijn standaard gprs-verbinding hiervoor gebruikt, want zelfs als ik bluetooth op mijn pc uitzet blijft deze verbinding op mijn sendo x overeind...hevel schreef op donderdag 23 december 2004 @ 11:08:
Instellingen voor het verbinden met het internet via Bluetooth en een PC over het netwerk/adsl:
1. Instrumenten
2. Instellingen
3. Verbindingen
4. toegangspunten
Iemand een idee wat ik niet goed doe?
Kan het niet zijn dat je de standaard verbinding hebt ingesteld op je GPRS verbinding?Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 14:45:
[...]
Mmmmm.... heb toch sterk de indruk dat ie gewoon mijn standaard gprs-verbinding hiervoor gebruikt, want zelfs als ik bluetooth op mijn pc uitzet blijft deze verbinding op mijn sendo x overeind...
Iemand een idee wat ik niet goed doe?
Ik lees in deze thread over de ene na de andere bug in dit toestel. Is hij nog wel de moeite waard? Ik heb nu een bejaarde GSM en wel eens gaan upgraden ondertussen. 275 klinkt als een goede prijs voor dit toestel, of kun je voor dat geld beter een vergelijkbaar toestel nemen (zoals de Orange SPV c500)?
wat wil je ermee? ik ben er wel tevreden over.
helemaal voor 300 euro (met die headset was die actie toch?)
Nouja, ik ben wel een gadget liefhebber, dus een telefoon alleen om mee te bellen is niks voor mijjustice_strike schreef op woensdag 29 december 2004 @ 03:30:
wat wil je ermee? ik ben er wel tevreden over.
ik heb nu de laatste tijd erg last van een probleem waar ik voorheen NOOIT last van heb gehad: zeer slechte verstaanbaarheid.
veel mensen die ik aan de lijn heb klagen over dat ik slecht te verstaan ben. Dit is een bekend probleem (geweest) maar ik heb er eerder nooit last van gehad. Nu dus wel
oplossing zou zijn het los- en weer vastdraaien van de schroefjes. Maar nu kan ik nergens een schroevendraaier (torx?) vinden die past...bouwmarkten hebben ze wel maar zijn veel te klein.
waar hebben jullie je schroevendraaier vandaan om de schroefjes aan te kunnen draaien?
veel mensen die ik aan de lijn heb klagen over dat ik slecht te verstaan ben. Dit is een bekend probleem (geweest) maar ik heb er eerder nooit last van gehad. Nu dus wel
oplossing zou zijn het los- en weer vastdraaien van de schroefjes. Maar nu kan ik nergens een schroevendraaier (torx?) vinden die past...bouwmarkten hebben ze wel maar zijn veel te klein.
waar hebben jullie je schroevendraaier vandaan om de schroefjes aan te kunnen draaien?
smile an everlasting smile
Ik heb een heleboel games op mn foon, het werkt wel maar erg traag. Noodgedwongen heb ik het geluid uitgeschakeld en nu werkt het beter. Spellen die ik o.a. heb zijn Splinter Cell, Fifa 2003, Moto GP2, Driver 3 en nog wat onbekenden. Zowel JAVA spellen als spellen die met een *.SIS file geinstalleerd moeten worden.Cinner schreef op woensdag 29 december 2004 @ 15:22:
[...]
Nouja, ik ben wel een gadget liefhebber, dus een telefoon alleen om mee te bellen is niks voor mijFuncties als email, games, foto's en video vind ik wel leuk, maar daarbij moet je natuurlijk niet in de weg worden gezeten door vervelende bugs. Zijn er al aardige games voor dit toestel verkrijgbaar? Werkt internetten op zijn mini scherm een beetje?
Over je 2e punt kan ik 2 dingen zeggen: je kunt je scherm op 2 manieren instellen met internetten, kleine weergave en normale weergave. Met kleine weergave wordt alles aangepast zodat het op de breedte van je scherm past. Ook worden plaatjes, achtergronden en andere data-vretende opties niet weergegeven. Soms werkt dit prima maar tis niet echt enorm fijn bij sommige sites. De normale weergave geeft de sites in hun normale formaat weer en je hebt de mogelijkheid naar links en rechts en naar boven en naar beneden te scrollen. Het is hier dus een kwestie van kiezen wat je fijner vindt. Hier heb je wel voordeel bij het grote scherm van de Sendo X, vooral bij het weergeven op volledig scherm
Bedankt voor je antwoorden
Jammer van die spellen. In dat geval zal hij het uiteindelijk ook moeilijk krijgen met N-Gage spellen lijkt me zo (mocht die optie ooit beschikbaar worden) Er zal dan ook vast geen Game Boy emulator voor zijn he?
Verwijderd
Bij een Automaterialen zaak waar onderdelen zoals remblokken e.d. verkopen.RooN schreef op donderdag 30 december 2004 @ 19:07:
Verwijderd
ik ben van plan om volgende week de X te kopen maar ik wil nog wel een paar dingen weten.
-geluids kwaliteit van de afgespeelde mp3's, hier mee bedoel ik ook de kwaliteit van andere progies waarmee je mp3's kunt afspelen
-of ik gebeld kan worden terwijl ik aan het luisteren ben
-of ik video's van ee uur of zo gewoon zonder problemen kan kijken (dus geen choppy frames) hier is het ook niet software gebonden (dus ook andere players)
-geluids kwaliteit van de afgespeelde mp3's, hier mee bedoel ik ook de kwaliteit van andere progies waarmee je mp3's kunt afspelen
-of ik gebeld kan worden terwijl ik aan het luisteren ben
-of ik video's van ee uur of zo gewoon zonder problemen kan kijken (dus geen choppy frames) hier is het ook niet software gebonden (dus ook andere players)
vooralsnog geen andere progjes tegengekomen die snel genoeg draaien of betere kwaliteit hebben dan diegene die op de telefoon zit. Die erbij geleverd is heeft uiteraard hele goede geluidskwaliteit (ik zou wel een headsetadapter kopen want dan heb je nog wat meer keuze in oordopjes of koptelefoon)Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 00:43:
yup kan-of ik gebeld kan worden terwijl ik aan het luisteren ben
ligt eraan welke codec je gebruikt, welke settings etc.... ik kan zonder enige problemen bijvoorbeeld hele afleveringen joey kijken. Maar ik zal je wel zeggen dat je dat maar een paar keer doet. (althans ik zie mezelf niet zo vaak meer film kijken als in het begin)-of ik video's van ee uur of zo gewoon zonder problemen kan kijken (dus geen choppy frames) hier is het ook niet software gebonden (dus ook andere players)
Zo, nieuwe Sendo X gebruiker hier.
grappig wel, talloze reviews gelezen, allemaal positief, telefoon gekocht, kom ik daarna pas de 2 topics hier tegen. weet niet of ik de telefoon gekocht had na het lezen van beide topics...
mooie telefoon, menu erg goed opgezet, vind ik.
alle opties werken goed, ik had de firmware al gedownload voordat ik dit topic las, dus ben relatief weinig bugs tegengekomen.
wel enigszins tegeleurgesteld dat Tomtom niet werkt, maar met de stelling dat route66 klote zou zijn ben ik het niet eens, vrijdag lange rit gedaan, werkte perfect.
wat er fout ging lag, naar mijn idee, meer aan het toestel. onderweg viel de bluetooth verbinding weg. uit route66 gaan, of de gps (rikaline) uit/aan zetten hielp niet, eerst na de telefoon uit en aangezet te hebben werkte het weer.
ben benieuwd of eventuele toekomstige firmware updates (zat er nog 1 in de planning?) dit soort gekke dingen kunnen voorkomen.
en misschien nog iets meer snelheid in het systeem, mijn vorige telefoon was een panasonic gd95, dat soort ouderwetse telefoons is dan toch wel heel snel vergeleken met dit soort telefoons, geen seconden wachten om even een sms te bekijken.
geen problemen gehad tot nu toe met verstaanvaarheid of het geluid uberhaupt, mp3s klinken heel goed via de koptelefoon!
al met al behoorlijk tevreden met deze telefoon
grappig wel, talloze reviews gelezen, allemaal positief, telefoon gekocht, kom ik daarna pas de 2 topics hier tegen. weet niet of ik de telefoon gekocht had na het lezen van beide topics...
mooie telefoon, menu erg goed opgezet, vind ik.
alle opties werken goed, ik had de firmware al gedownload voordat ik dit topic las, dus ben relatief weinig bugs tegengekomen.
wel enigszins tegeleurgesteld dat Tomtom niet werkt, maar met de stelling dat route66 klote zou zijn ben ik het niet eens, vrijdag lange rit gedaan, werkte perfect.
wat er fout ging lag, naar mijn idee, meer aan het toestel. onderweg viel de bluetooth verbinding weg. uit route66 gaan, of de gps (rikaline) uit/aan zetten hielp niet, eerst na de telefoon uit en aangezet te hebben werkte het weer.
ben benieuwd of eventuele toekomstige firmware updates (zat er nog 1 in de planning?) dit soort gekke dingen kunnen voorkomen.
en misschien nog iets meer snelheid in het systeem, mijn vorige telefoon was een panasonic gd95, dat soort ouderwetse telefoons is dan toch wel heel snel vergeleken met dit soort telefoons, geen seconden wachten om even een sms te bekijken.
geen problemen gehad tot nu toe met verstaanvaarheid of het geluid uberhaupt, mp3s klinken heel goed via de koptelefoon!
al met al behoorlijk tevreden met deze telefoon
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
hmmm, gister iets raars meegemaakt. ik had zitten vogelen met fscaller, en ringtones. wilde ik het zelf uitproberen, bel met m'n vaste lijn naar m'n mobiel, meteen voicemail. 3 keer geprobeerd.
telefoon uit en aan, toen werkte het weer ?
telefoon uit en aan, toen werkte het weer ?
Verwijderd
nou zo te horen word de x mijn nieuwe telefoon, en vooral sinds expansys hem zo goedkoop heeft gemaakt. Ik ben zelf echt adiofiel maar aan de andere kant wil ik niet 2 apparte aparaten rond sjouwen, ik ga ook zeker een adapter kopen of een ander oplossing vinden (headset solderen) om mijn koptelefoon (ja van die lekere grote oorwarmers, die DJ's gebruiken) aan te sluiten.justice_strike schreef op zondag 02 januari 2005 @ 04:45:
[...]
vooralsnog geen andere progjes tegengekomen die snel genoeg draaien of betere kwaliteit hebben dan diegene die op de telefoon zit. Die erbij geleverd is heeft uiteraard hele goede geluidskwaliteit (ik zou wel een headsetadapter kopen want dan heb je nog wat meer keuze in oordopjes of koptelefoon)
[...]
yup kan
[...]
ligt eraan welke codec je gebruikt, welke settings etc.... ik kan zonder enige problemen bijvoorbeeld hele afleveringen joey kijken. Maar ik zal je wel zeggen dat je dat maar een paar keer doet. (althans ik zie mezelf niet zo vaak meer film kijken als in het begin)
Ik lees dat de Sendo bij de meeste goede games geen geluid heeft, best jammer.
Verwijderd
wat is nou het algemene oordeel over deze telefoon? ik krijg er niet echt hoogte van... er zitten fouten in maar toch is ie geniaal? zijn de fouten makkelijk te herstellen?
Verwijderd
Ik ben nog een beetje aan het twijfelen tussen de SE K700i of de Sendo X.
Momenteel ligt de K700i op kop hoewel ik van nature uit een voorkeur heb voor Symbian OS.
Voor me ligt een boekje met een mini-review. De minpunten van de Sendo X die genoemd worden zijn te donker scherm, zwaar, nog niet 100% stabiel.
Vooral dat laatste is niet echt bemoedigend. Als er iets is wat ik haat dan is het een crashende gsm. Zijn er ondertussen al softwareupdates? Als er regelmatig updates worden uitgebracht zoals bij de K700i dan vind ik dit zeer positief, maar ik vrees dat dit niet het geval is.
Momenteel ligt de K700i op kop hoewel ik van nature uit een voorkeur heb voor Symbian OS.
Voor me ligt een boekje met een mini-review. De minpunten van de Sendo X die genoemd worden zijn te donker scherm, zwaar, nog niet 100% stabiel.
Vooral dat laatste is niet echt bemoedigend. Als er iets is wat ik haat dan is het een crashende gsm. Zijn er ondertussen al softwareupdates? Als er regelmatig updates worden uitgebracht zoals bij de K700i dan vind ik dit zeer positief, maar ik vrees dat dit niet het geval is.
mijn oordeel:
pluspunten:
-navigatie van de menu's, echt makkelijk te gebruiken toestel
-stereo geluid, mp3's klinken erg goed via de koptelefoon
-goed scherm! helemaal niet donker, vind ik
-veel intern geheugen standaard
minpunten
-interface is af en toe best traag, sms bekijken kan soms wel enige seconden duren
-oude symbian versie, dus allerlei software draait niet (GEEN tomtom)
-stabiliteit is niet 100%
-missen van telefoontjes (heeft denk ik ook met stabiliteit te maken)
-slecht geluid support voor games, zelfs de bijgeleverde games doen het maar half
dit laatste is natuurlijk erg raar, als je van tevoren leest dat het toestel een aparte chip heeft voor geluid. hopelijk een driver achtig probleem en opgelost bij een volgende firmware update.
wat betreft het missen van telefoontjes lees ik 2 dingen:
1. de automatische instelling voor de te gebruiken band, gelezen dat je 'm beter niet op automatisch kan zetten, maar keihard op 1900, dat is in amerika, dus hier 'm op 900/1800 zetten
2. als ie mp3's aan het spelen is kan het ook zijn dat je een telefoontje mist. zelf nog niet meegemaakt, maar zoveel mp3's speel ik ook niet
ik hoop echt dat er heel snel een nieuwe firmware komt en de telefoon iig stabiel is en altijd netjes z'n oproepen 'ziet'. nogal nutteloos anders, bereikbaar willen zijn met een telefoon die niet bereikbaar is.
updates zijn er wat mij betreft niet vaak genoeg. heb liever meer updates, dat je iig vast een stabiele telefoon hebt, en dat ze daarna andere punten aanpakken, dan dat ze een hele sloot aan problemen in 1 keer willen oplossen.
al met al ZOU dit een geweldige telefoon kunnen zijn... momenteel zou ik afraden de telefoon te kopen, als je nog kunt wachten, wacht dan tot de volgende firmware uit is en wat de bevindingen dan zijn.
pluspunten:
-navigatie van de menu's, echt makkelijk te gebruiken toestel
-stereo geluid, mp3's klinken erg goed via de koptelefoon
-goed scherm! helemaal niet donker, vind ik
-veel intern geheugen standaard
minpunten
-interface is af en toe best traag, sms bekijken kan soms wel enige seconden duren
-oude symbian versie, dus allerlei software draait niet (GEEN tomtom)
-stabiliteit is niet 100%
-missen van telefoontjes (heeft denk ik ook met stabiliteit te maken)
-slecht geluid support voor games, zelfs de bijgeleverde games doen het maar half
dit laatste is natuurlijk erg raar, als je van tevoren leest dat het toestel een aparte chip heeft voor geluid. hopelijk een driver achtig probleem en opgelost bij een volgende firmware update.
wat betreft het missen van telefoontjes lees ik 2 dingen:
1. de automatische instelling voor de te gebruiken band, gelezen dat je 'm beter niet op automatisch kan zetten, maar keihard op 1900, dat is in amerika, dus hier 'm op 900/1800 zetten
2. als ie mp3's aan het spelen is kan het ook zijn dat je een telefoontje mist. zelf nog niet meegemaakt, maar zoveel mp3's speel ik ook niet
ik hoop echt dat er heel snel een nieuwe firmware komt en de telefoon iig stabiel is en altijd netjes z'n oproepen 'ziet'. nogal nutteloos anders, bereikbaar willen zijn met een telefoon die niet bereikbaar is.
updates zijn er wat mij betreft niet vaak genoeg. heb liever meer updates, dat je iig vast een stabiele telefoon hebt, en dat ze daarna andere punten aanpakken, dan dat ze een hele sloot aan problemen in 1 keer willen oplossen.
al met al ZOU dit een geweldige telefoon kunnen zijn... momenteel zou ik afraden de telefoon te kopen, als je nog kunt wachten, wacht dan tot de volgende firmware uit is en wat de bevindingen dan zijn.
[ Voor 24% gewijzigd door JarlSX op 05-01-2005 02:14 ]
Verwijderd
Ik heb aan beide weinig behoefte dus dat werpt voor mij niet veel gewicht in de schaal.Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 13:35:
k700I heeft geen flits en geen uitbreidbaar geheugen (geen MMC/SD slot)
Detail, maar de K700I heeft wel een flits Zie voor meer info opVerwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 13:35:
k700I heeft geen flits en geen uitbreidbaar geheugen (geen MMC/SD slot)
http://www.sonyericsson.com/product/k700/
Heeft er iemand al nieuws wanneer de nieuwe firmware gereleased zou worden? Ben best geïntreseerd.
BLU3_VV
ik had ze gemaild, antwoord:
"Sendo are continually working with operators/distributors to gain approval of new firmware.
Unfortunately, as the approval process varies between operators/distributors we cannot provide an accurate timescale. However, rest assured Sendo will work closely with operators/distributors to gain the approval as soon as possible. When the new firmware is available it will be posted on our website (including release notes) via http://www.sendo.com/smartphones/downloads.asp
"Sendo are continually working with operators/distributors to gain approval of new firmware.
Unfortunately, as the approval process varies between operators/distributors we cannot provide an accurate timescale. However, rest assured Sendo will work closely with operators/distributors to gain the approval as soon as possible. When the new firmware is available it will be posted on our website (including release notes) via http://www.sendo.com/smartphones/downloads.asp
@JarlSX: Doe even het sterretje weg op het einde van de Url dan werkt ie wel
En dan nu maar hopen dat het deze maand nog is. En deze keer eerst de Franse release
En dan nu maar hopen dat het deze maand nog is. En deze keer eerst de Franse release
[ Voor 1% gewijzigd door vladje op 08-01-2005 14:08 . Reden: Jarl-typo ]
BLU3_VV
twas een aanhalingsteken, en de naam is Jarl, niet Jari 
ja ik hoop ook op een update, soon, maar ja, zoals ik al in een eerder bericht zei, ik zou liever vaker updates hebben, wat natuurlijk gewoon niet kan, als die updates elke keer door allerlei providers getest en goedgekeurd moeten worden...
vanavond weer op weg met route66, soms verliest ie de bluetooth verbinding. enige wat helpt, uit en aanzetten, erg handig als je midden in een drukke stad zit.
by the way, ik wilde iemand vanavond de demo laten zien van Sendo zelf, mooi dat de demo crasthe, hoezo lullig...
Jarl
ja ik hoop ook op een update, soon, maar ja, zoals ik al in een eerder bericht zei, ik zou liever vaker updates hebben, wat natuurlijk gewoon niet kan, als die updates elke keer door allerlei providers getest en goedgekeurd moeten worden...
vanavond weer op weg met route66, soms verliest ie de bluetooth verbinding. enige wat helpt, uit en aanzetten, erg handig als je midden in een drukke stad zit.
by the way, ik wilde iemand vanavond de demo laten zien van Sendo zelf, mooi dat de demo crasthe, hoezo lullig...
Jarl
[ Voor 40% gewijzigd door JarlSX op 08-01-2005 03:21 ]
Zo typo verbeterd 
Maar ja, hoe langer we wachten, hoe meer plezier we er aan hebben zeker, tis maar van de zaak positief te bekijken
Maar ja, hoe langer we wachten, hoe meer plezier we er aan hebben zeker, tis maar van de zaak positief te bekijken
BLU3_VV
sure, ik ben blij dat ik 'm pas zo laat gekocht heb en niet vanaf het begin alle ouwe problemen heb gehad. zoals ik al zei, dit zou echt DE telefoon zijn als ie stabiel is.
ik heb even zitten denken 'm om te ruilen, voor bijv. een van de nokia's, maar je moet altijd wel wat inleveren, en dat wil ik niet
ik dacht trouwens dat het "doortrillen na opnemen" opgelost was? vanmiddag telefoontje, bleef ie 3-4 seconden continu trillen na opnemen.
ik heb even zitten denken 'm om te ruilen, voor bijv. een van de nokia's, maar je moet altijd wel wat inleveren, en dat wil ik niet
ik dacht trouwens dat het "doortrillen na opnemen" opgelost was? vanmiddag telefoontje, bleef ie 3-4 seconden continu trillen na opnemen.
Heeeeel af en toe blijft die doortrilbug me lastig vallen, maar aanzienlijk minder dan voorheeb
Nondeju zeg...Veel bugs die ik hier voorbij heb zien kwamen nog niet voor op mijn sendootje...tot voor kort...
Enorm slechte geluidskwaliteit, bepaalde periodes niet bereikbaar zijn terwijl 'ie aan staat en vol bereik heeft (en niet in de oplader zit), geheugenkaartje dat van het 1 opt andere moment niet meer gezien wordt en ga zo nog maar even door. Zijn er mensen die soortgelijk ge... hebben? Ksnap er niks van, na de laatste update heb ik er alleen maar problemen bijgekregen...nondeju...
There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi
Verwijderd
nope, geen problemen met de functionaliteit die ik gebruik( bellen, agenda,email en route 66)
doortrillen van het alarm is opgelost na laatste upgrade( daavoor had ik hem gewoon uit gezet
mp3 ,film, foto's , en games gebruik ik nooit.
Leuke gadgets maar het is en blijft een telefoon , agenda en adresboek en die functioneren prima bij mij.
doortrillen van het alarm is opgelost na laatste upgrade( daavoor had ik hem gewoon uit gezet
mp3 ,film, foto's , en games gebruik ik nooit.
Leuke gadgets maar het is en blijft een telefoon , agenda en adresboek en die functioneren prima bij mij.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 01:52 ]
Verwijderd
Ja is toch wel irritant. Ik krijg telefoon maar af en toe gaat de sendo niet bellen. Omdat ik sinds kort SMS bij onbereikbaar ingesteld heb, krijg ik dan een SMS-je met de beller, als hij tenminste nummerweergave heeft zodat ik kan terugbellen.
Ook heb ik af en toe dat iemand mij belt, sendo ring gaat, ik neem op en ik krijg geen contact.
Tevens heb ik een beltoon ingesteld bij een contactpersoon, een andere beltoon als standaard, 1 x gaat de ingesteld beltoon over en daarna gaat hij over op de standaard beltoon.
Ik hoop wel dat ze bij Sendo echt werken aan betrouwbaarheid en bug-vrij en niet proberen nieuwe functies te introduceren terwijl de huidige firmware niet goed is. ( een typisch programmeur trekje)
Kom maar met die update, zou ik zeggen.
Ook heb ik af en toe dat iemand mij belt, sendo ring gaat, ik neem op en ik krijg geen contact.
Tevens heb ik een beltoon ingesteld bij een contactpersoon, een andere beltoon als standaard, 1 x gaat de ingesteld beltoon over en daarna gaat hij over op de standaard beltoon.
Ik hoop wel dat ze bij Sendo echt werken aan betrouwbaarheid en bug-vrij en niet proberen nieuwe functies te introduceren terwijl de huidige firmware niet goed is. ( een typisch programmeur trekje)
Kom maar met die update, zou ik zeggen.
Ik heb inmiddels toch maar mijn Sendo X in de veiling gedaan, ik ga voor de MDA Compact. Hoef ik niet meer met een GSM en PocketPC rond te zeulen maar is alles lekker klein in 1 apparaat.
Mijn Sendo werkt gelukkig wel goed, behalve dat de ringtone soms het niet toestaat om de kunnen antwoorden :-)
Geintresseerde kunnen bieden op eBay.
Mijn Sendo werkt gelukkig wel goed, behalve dat de ringtone soms het niet toestaat om de kunnen antwoorden :-)
Geintresseerde kunnen bieden op eBay.
Grappig, ik zat ook al naar de mda compact uit kijken. Maar vooralsnog bied alleen tmobile 'm gebrand aan. Ben jij een voordelige simlockvrije tegengekomen?
ik heb ze nog maar 's gemaild, of er nou binnenkort een update komt en dat ik anders de telefoon terug naar de winkel breng... zal me benieuwen hoe ze reageren.
Verwijderd
Ik heb tegenwoordig ook last van de ringtone bug (als het een bug is): Bij alle telefoontjes gaat mijn eigen ringtone (ARM) 1x over en daarna de standaard Sendo ringtone. Dit terwijl het vroeger prima werkte met dezelfde ringtone. Iemand anders hier ook last van???
Verwijderd
Op de site van PDAshop.be:
€ 497,22Sendo X:
Status van dit product:
Nooit meer leverbaar
Prijzen incl. 21% BTWSendo X
Nooit meer leverbaar: de Sendo X is helaas niet meer leverbaar
De accessoires zijn nog wel beschikbaar.
???????
Vinden ze hem zoooooooooo slecht dan?
€ 497,22Sendo X:
Status van dit product:
Nooit meer leverbaar
???????
hehe...Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:38:
Op de site van PDAshop.be:
€ 497,22Sendo X:
Status van dit product:
Nooit meer leverbaar
???????
Belcompany in Nederland levert de Sendo ook niet meer in combinatie met een abbonement. Dus blijf alleen nog BCC over, en ik vraag me af hoe lang hun nog door gaan ermee.
Vroegâr zat ik er ook over te denken om de X te nemen, maar na zoooo veel gedoe, en de opkomst van de SPV C500, ben ik overstag gegaan en heb reeds 3 dagen geleden de C500 besteld
Stabieler, sneller, kleiner, energie zuiniger, goedkoper, betere ondersteuning door producent en telecom-aanbieder. Wat wil je nog meer
Damn, het begint me nu echt de keel uit te hangen. Op papier heeft dit toestel precies wat ik wil en tot voor de laatste update ging alles nog goed. Maar ik raak nu echt flink geirriteerd over de waardeloze geluidskwaliteit, het verpesten van mn geheugenkaartje en meer van dat soort ongein...Zijn er hier insiders die zicht hebben op de release van de eerstvolgende update?
ik vind het toch heel erg vreemd dat er zoveel verschillende meningen zijn. Er zijn inderdaad veel mensen die er problemen mee hebben, zoals hier in dit topic wel te lezen is.
Ik heb echter nooit _grote_ problemen gehad, slechts minimale dingetjes...voor de rest werktie als een trein!! echt bijna nooit problemen en ik gebruik alles. MP3 luisteren als ik op internet aant surfen ben, e-mailen, smsen, bellen, spelletjes, alles werkt perfect.
Ook de headset bevalt me goed. Ik hoor veel dat de kwaliteit te wensen overlaat maar als ik menig mp3speler hoor vind ik deze slechter geluid geven dan mijn telefoon. Ben ook blij met de nieuwe updates die toch weer zorgen dat mn telefoon sneller en soepeler loopt.
Het enige grote probleem dat ik heb ondervonden is slechte verstaanbaarheid, anderen verstonden mij zeer slecht of niet. Door de schroefjes even open te schroeven met een Torx 6 en weer vast te draaien is dit prima opgelost. Nu ben ik heel duidelijk te verstaan.
Ik heb de Nederlandse versie, gekocht icm een abonnement bij BCC en ben echt heel tevreden met mn telefoon. Zou het dan zoveel verschil uitmaken per telefoon....? Dat de franse of italiaanse versie zoveel slechter is?
Ik heb echter nooit _grote_ problemen gehad, slechts minimale dingetjes...voor de rest werktie als een trein!! echt bijna nooit problemen en ik gebruik alles. MP3 luisteren als ik op internet aant surfen ben, e-mailen, smsen, bellen, spelletjes, alles werkt perfect.
Het enige grote probleem dat ik heb ondervonden is slechte verstaanbaarheid, anderen verstonden mij zeer slecht of niet. Door de schroefjes even open te schroeven met een Torx 6 en weer vast te draaien is dit prima opgelost. Nu ben ik heel duidelijk te verstaan.
Ik heb de Nederlandse versie, gekocht icm een abonnement bij BCC en ben echt heel tevreden met mn telefoon. Zou het dan zoveel verschil uitmaken per telefoon....? Dat de franse of italiaanse versie zoveel slechter is?
[ Voor 4% gewijzigd door RooN op 25-01-2005 00:13 ]
geloof dat er bijna een firmware uit gaat komen
op dit forum gelezen: http://www.allaboutsymbian.com/forum/forumdisplay.php?f=45
op dit forum gelezen: http://www.allaboutsymbian.com/forum/forumdisplay.php?f=45
Nieuwe firmware is uit..
check de sando website
Heh, jij lijkt een uitzondering lijkt meRooN schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 00:12:
Heb mn C500, en ben kei tevree
maar goed, das iets voor in een andere thread.
Ik wens jullie Sendo users sterkte en succes!
de SPV C500 raadt ik ook aan als alternatief
Adios!
Verwijderd
dat torax verhaal kan ik bevestigen. Ik had ook heel slechte kwaliteit van geluid, maar nu heb ik de vijsjes even los en dan gelijkmatig aangevezen en nu is de kwaliteit echt goed !RooN schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 00:12:
ik vind het toch heel erg vreemd dat er zoveel verschillende meningen zijn. Er zijn inderdaad veel mensen die er problemen mee hebben, zoals hier in dit topic wel te lezen is.
Ik heb echter nooit _grote_ problemen gehad, slechts minimale dingetjes...voor de rest werktie als een trein!! echt bijna nooit problemen en ik gebruik alles. MP3 luisteren als ik op internet aant surfen ben, e-mailen, smsen, bellen, spelletjes, alles werkt perfect.Ook de headset bevalt me goed. Ik hoor veel dat de kwaliteit te wensen overlaat maar als ik menig mp3speler hoor vind ik deze slechter geluid geven dan mijn telefoon. Ben ook blij met de nieuwe updates die toch weer zorgen dat mn telefoon sneller en soepeler loopt.
Het enige grote probleem dat ik heb ondervonden is slechte verstaanbaarheid, anderen verstonden mij zeer slecht of niet. Door de schroefjes even open te schroeven met een Torx 6 en weer vast te draaien is dit prima opgelost. Nu ben ik heel duidelijk te verstaan.![]()
nu nog het mp3 probleem met een nieuwe firmware oplossen
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 01:19 ]
Nee hoor, ik ben ook nog steeds tevreden Sendo X gebruiker. Ook de Nederlandse versie.XanderDrake schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 22:26:
[...]
Heh, jij lijkt een uitzondering lijkt me
Trouwens, een SPV, loopt zoiets niet op windows? Indien je liever Symbian hebt, is de X nog steeds 1 van de mooiere toestellen, alleen overtroffen door de laatste Nokia modellen. Een Siemens SX1 verbleekt er in elk geval bij, een Nokia 6600 is 'wel aardig', en de Nokia 7610 heeft als enig voordeel de megapixel camera.
[ Voor 40% gewijzigd door mae-t.net op 31-01-2005 02:38 ]
mja, update waarover ik las is de update die wij allang gehad hebben, maar dan voor vodafone in de uk, lekker interessant dus, not.
lees wel dit (volgens mij een medewerker):
"Yes, there certainly will be. We are working on a new release at the moment, which will hopefully address quite a lot of issues (big and small). As there is so much to do (and test) in this one, it will take a little longer to get released."
lees wel dit (volgens mij een medewerker):
"Yes, there certainly will be. We are working on a new release at the moment, which will hopefully address quite a lot of issues (big and small). As there is so much to do (and test) in this one, it will take a little longer to get released."
heh, jij ook tevreden? mooi zo.mae-t.net schreef op maandag 31 januari 2005 @ 01:05:
[...]
Nee hoor, ik ben ook nog steeds tevreden Sendo X gebruiker. Ook de Nederlandse versie.
Trouwens, een SPV, loopt zoiets niet op windows? Indien je liever Symbian hebt, is de X nog steeds 1 van de mooiere toestellen, alleen overtroffen door de laatste Nokia modellen. Een Siemens SX1 verbleekt er in elk geval bij, een Nokia 6600 is 'wel aardig', en de Nokia 7610 heeft als enig voordeel de megapixel camera.
wat Symbian vs Windows betreft, ik heb stiekum ook liever een alternatief op windows, maar ik had even met een 6600 gespeelt, en het voelde niet echt... fantastisch. Natuurlijk zegt dat vrij weinig van de X, maar toch.
Software matig is de C500 echt geweldig! alles wat draaide op de vorige versies van de SPV draait ook op de C500, en ik kan je vertellen: DAT IS VEEL.
Ik las op AllAboutSymbian dat je moest rekenen voor de X dat 20% van al de software die gemaakt is voor Symbian werkt op de X. Ik ervaar het tegenovergestelde
Oops ik zit nu de hele tijd te lullen over de C500... Is dat niet tegen een of andere topic/forum regel?
who cares, tis gewoon waar. leuk dat ze besloten hebben veel features in te bouwen, maar ondertussen hebben ze de telefoon incompatible en onstabiel gemaakt.
heb wissel van prepaid naar abbo gemaakt, dan heb je zo'n telefoon goedkoop, leuk als het dan een miskoop blijkt te zijn. gaat waarschijnlijk nog maanden duren tot die volgende update. ondertussen mag je het doen met een telefoon die half werkt. ik mis gewoon oproepen zonder dat ik mp3 aan het luisteren ben. etc.
heb wissel van prepaid naar abbo gemaakt, dan heb je zo'n telefoon goedkoop, leuk als het dan een miskoop blijkt te zijn. gaat waarschijnlijk nog maanden duren tot die volgende update. ondertussen mag je het doen met een telefoon die half werkt. ik mis gewoon oproepen zonder dat ik mp3 aan het luisteren ben. etc.
Waardeloos idd ja. Alleen de vergelijking tussen Symbian en Windows is imo niet echt eerlijk. Symbian is op zich een goed platform, het gaat alleen "niet zo lekker" op de sendo x en daar baal ik stevig van. De volgende software-update zal naar alle waaarschijnlijkheid wel even op zich laten wachten. Ik ben dan ook voor een meeting met mevr. van Hooren en dhr. Cooper. (op korte termijn als het even kan) Hoe denken andere x bezitters hier over?
Wat is er bekend over de volgende update? Hoe lang gaat het ongeveer nog duren?
Toch moet ik een voordeel voor de X users duidelijk maken:
Hoewel de SPV C500 een uitstekende smartphone is, is hij ook niet volledig bug-loos.
Bij het luisteren van muziek is er bij een heel aantal, al dan niet de meeste, C500´s een zacht "tss" geluidje om de 14 seconden. In het begin hoor je het amper, maar na een tijdje merk je een patroon. En zodra je dat doet, begint het je op te vallen, en begin je je eraan te irriteren.
er zijn threads vol met mensen die hier over klagen. Het lijkt ook niet dat het op te lossen valt op een makkelijke manier, alles is a geprobeert; andere hoofdtelefoon, WMV muziek op alle bitrates, MP3 muziek op alle bitrates, zelfs OGG bestanden, tig andere muziek spelers, Bluetooth headsets, in FlightMode, zonder simkaart, ect ect. Het maakt niet uit, het geluidje is er ALTIJD.
In het begin hoorde ik het niet, maar na een tijdje, verdraaid!
Er zijn echt heel veel mensen die het hebben , en een handvol landen.
maar, als je aan Orange vraagt van " wat is dit toch" dan ontkennen ze gewoon het probleem.
Alsof wij, de gebruikers, allemaal gek zijn. Je moest eens weten hoeveel mails ik heb gelezen, afkomstig van de service, waar in staat "het ligt aan het programma/headset/muziekbestand/codering meneer." Maar wij zelf weten ook wel dat dat BS is...
Bij Sendo gaat het "Oh sorry meneer, we zullen er aan werken voor de volgende firmware update"
Bij ons is het "welke firmware update? bent u gek ofzo
?"
Dat ze bij Sendo altijd te laat komen, ala. Bij de SPV ontkennen ze gewoon dat er iets is:) .
Een behoorlijk groot plus punt als je het mij vraagt......
Hoewel de SPV C500 een uitstekende smartphone is, is hij ook niet volledig bug-loos.
Bij het luisteren van muziek is er bij een heel aantal, al dan niet de meeste, C500´s een zacht "tss" geluidje om de 14 seconden. In het begin hoor je het amper, maar na een tijdje merk je een patroon. En zodra je dat doet, begint het je op te vallen, en begin je je eraan te irriteren.
er zijn threads vol met mensen die hier over klagen. Het lijkt ook niet dat het op te lossen valt op een makkelijke manier, alles is a geprobeert; andere hoofdtelefoon, WMV muziek op alle bitrates, MP3 muziek op alle bitrates, zelfs OGG bestanden, tig andere muziek spelers, Bluetooth headsets, in FlightMode, zonder simkaart, ect ect. Het maakt niet uit, het geluidje is er ALTIJD.
In het begin hoorde ik het niet, maar na een tijdje, verdraaid!
Er zijn echt heel veel mensen die het hebben , en een handvol landen.
maar, als je aan Orange vraagt van " wat is dit toch" dan ontkennen ze gewoon het probleem.
Alsof wij, de gebruikers, allemaal gek zijn. Je moest eens weten hoeveel mails ik heb gelezen, afkomstig van de service, waar in staat "het ligt aan het programma/headset/muziekbestand/codering meneer." Maar wij zelf weten ook wel dat dat BS is...
Bij Sendo gaat het "Oh sorry meneer, we zullen er aan werken voor de volgende firmware update"
Bij ons is het "welke firmware update? bent u gek ofzo

Dat ze bij Sendo altijd te laat komen, ala. Bij de SPV ontkennen ze gewoon dat er iets is:) .
Een behoorlijk groot plus punt als je het mij vraagt......
mja, al vind ik updates geen excuus voor een slechte telefoon. als de basisfuncties al niet goed werken, standaard, zou je denken dat het ding gewoon helemaal niet getest is.
en je moet natuurlijk nog maar zien dat er dingen worden opgelost bij een update.
maar goed, positief blijven, en fijn nog enkele maanden (denk ik) wachten op een update. dan maar wat minder bereikbaar. eeeeh, positief blijven!!
en je moet natuurlijk nog maar zien dat er dingen worden opgelost bij een update.
maar goed, positief blijven, en fijn nog enkele maanden (denk ik) wachten op een update. dan maar wat minder bereikbaar. eeeeh, positief blijven!!
heh...
Slecht bereik? och Orange is vreselijk zonder of met smartphone, en daar komt al helemaaaal geen firmware update voor
...
Maar inderdaad, vrolijk denken, vrolijk blijven
Slecht bereik? och Orange is vreselijk zonder of met smartphone, en daar komt al helemaaaal geen firmware update voor
Maar inderdaad, vrolijk denken, vrolijk blijven
Dat vind ik toch vreemd. Ik heb nooit problemen ervaren met de basisfuncties eigenlijk. Misschien verschil in gebruik of toch software/firmware/hardwareprobleem?JarlSX schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 01:25:
mja, al vind ik updates geen excuus voor een slechte telefoon. als de basisfuncties al niet goed werken, standaard, zou je denken dat het ding gewoon helemaal niet getest is.
!
edit: ik bedoelde hierboven eigenlijk _exemplarische_ software/firmware/hardwareproblemen. Misschien verschillende hardwarerevisies waarvan het afhangt hoe je firmware presteert, of geinstalleerde programma's die invloed hebben, of in verschillende fabrieken geassembleerde sendo's, enz.
[ Voor 25% gewijzigd door mae-t.net op 02-02-2005 18:19 ]
Dan hoop ik echt dat het een software-probleem is die je met een update kan fixen. Het laatste waar ik op zit te wachten is het terug sturen van mn x. En over dat positief blijven enzo...kheb er moeite mee...De slechte verstaanbaarheid hoor ik van steeds meer mensen. (Of er nu vanaf een vaste of mobiele lijn wordt gebeld...
) En ik heb steeds vaker dat ik niet meer bij het menu kan komen...
Heel irritant. Maar goed, zo kan ik nog wel ff door gaan. Ik ga zelf contact opnemen met Sendo en zal mn bevindingen hier posten.

bagger. Mensen kunnen me helemaal niet meer horen als ik ze gewoon via de handset bel. Als ik de headset gebruik werkt het wel, blijkbaar is de microfoon gewoon bagger. Gelukkig heb ik een Bluetooth headset maar ik wil em toch wel gefixt hebben, dus moet ik em maar eens langsbrengen, bij de KPN Service of BCC? 
Maar dan ben ik em weer zo lang kwijt, en ik ga zeer waarschijnlijk voor 5 maanden naar Spanje, en ik heb geen reserve telefoon
Maar dan ben ik em weer zo lang kwijt, en ik ga zeer waarschijnlijk voor 5 maanden naar Spanje, en ik heb geen reserve telefoon

o.o
@Kage Musha
Tja zoals je kan lezen boven je post, staat het dat de onverstaanbaarheid niet alleen bij jou voorkomt. Als je even terug kijkt in het topic kan je een leuk truckje met een Torax (ofzo) sleuteltje.
Het is nogal opzichtig, maar het blijkt te werken.
Dan hoef je em niet op te sturen naar Timboektoe
Tja zoals je kan lezen boven je post, staat het dat de onverstaanbaarheid niet alleen bij jou voorkomt. Als je even terug kijkt in het topic kan je een leuk truckje met een Torax (ofzo) sleuteltje.
Het is nogal opzichtig, maar het blijkt te werken.
Dan hoef je em niet op te sturen naar Timboektoe
Dat heb ik al geprobeerd, met Torax draaiertje. Het werd even beter maar na een halve dag was het weer belabbert en nu ben ik gewon niet meer verstaanbaar, mensen horen gewoon noppes
Ik heb mijn Sendo X al vanaf het begin, gehaald bij de BCC (vooraf besteld zelfs, what a deception).
Dus ik zal hem wel moeten opsturen
Ik heb mijn Sendo X al vanaf het begin, gehaald bij de BCC (vooraf besteld zelfs, what a deception).
Dus ik zal hem wel moeten opsturen
[ Voor 20% gewijzigd door Kage Musha op 03-02-2005 13:21 ]
o.o