Het grote Sendo X topic [deel 2]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.520 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
even een buglijst maken oid?

mijn "bugs":

mp3 springt naar het begin van het nummer als je binnen de eerste 5 seconde van dat nummer probeert vooruit of achteruit te spoelen, en naar eht vorige nummer als het meer dan 5 seconde is. imho moet het andersom. dus midden in het liedje moet hij naar het begin springen, en in de eerste 5 seconde zou hij naar het vorige liedje moeten springen.

laadtijden tussen de liedjes zijn ontzettend lang (enkele seconde) misschien het volgende nummer bufferen zodat hij achter elkaar doorspeelt.

een ander soort headset? waarbij je je eigen koptelefoon erin zet (of in iedergeval de pinlayout)

meer compatibiliteit met symbian 60 (vooral het geluid) zodat meer programma's werken.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het handiger om in de SP (nu of na de nieuwe firmware) een complete buglist bij te houden, die iedere keer kan worden aangevuld. Als iemand zich dan afvraagt of een bug bekend is kan ie gewoon naar de SP kijken en anders er melding van maken.Bugs die hier niet genoemd worden maar wel op andere fora kunnen daar natuurlijk ook opgezet worden.
De mensen die regelmatig contact hebben met Sendo kunnen eens in de week de nieuwe bugs doorgeven aan Sendo.

Daarnaast zou een compatibilitylijst geplaatst kunnen worden voor programma's die niet of slecht werken, van die programma's moet dan wel het versie nr. en het probleem worden genoteerd. Ook deze zou dan met regelmaat kunnen worden overgedragen aan Sendo. Belangrijk is denk ik wel dat er van nieuwe versies van programma's wordt uitgegaan. Om met problemen van de allereerste Smartmovie te komen terwijl er al weet ik niet hoeveel versies zijn die wel werken is wat onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
mja lijkt me een goed plan opzich. Zoals ik al eerder verteld heb als iemand wat toegevoegd wil hebben aan de startpost aub emailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag gehoord van Sendo dat ze zeker gaan komen. Met twee mensen komen
ze naar de meeting in Amsterdam. Ze zullen iedereen te woord staan met hun
vragen en problemen.

Daarnaast zullen ze helaas geen accessoires kunnen verkopen. Jammer! Wellicht
dat we dat op een andere manier kunnen doen via een andere site, maar dan niet
meer op deze dag, maar ik zal het zeker warm houden bij hun. De officiele post
plaats ik zodra ik alle data heb van Gary Cooper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat betreft accessoires voor de X kreeg ik van Sendo volgend antwoord:

Thank you for your enquiry.
Accessories should be available at the beginning of December from www.expansys.co.uk

Nederlandse en Belgische klanten kunnen terecht op www.expansys.nl of www.expansys.be
Wanneer men op beide sites naar "condities/1.0 bezorging/1.4 leverschema en prijzen" gaat kijken, lijken de verzendingskosten voor de belgen wel aan de hoge kant via FedEx Express tegenover FedEx voor de nederlanders. 27 euro verschil voor een pakket van 1 kg lijkt mij wel wat overdreven. Voor die prijs rij ik enkele keren heen en weer vanuit Antwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 19:52:

here comes the update:

This will happen over the next few days.
Volgens mij is 'een paar' 2. Ben ik de enige die zo ongeduldig is?
De Spaanse versie staat er al wel "a few days".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:44
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:34:
[...]

Volgens mij is 'een paar' 2. Ben ik de enige die zo ongeduldig is?
De Spaanse versie staat er al wel "a few days".
Dat zit ik dus ook te denken. Elke paar ff ga ik ff naar de update pagina om te kijken of de nieuwe firmware er al is!

Voor mensen die de zgm 'flight mode' nodig hebben: Psiloc System Tools

[ Voor 18% gewijzigd door jpiscaer op 23-11-2004 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die psiloc tools werken niet op de X.

mensen die mijn X willen kopen kunnen zich altijd aanbieden...

naar het schijnt lost die nieuwe firmware niet alle problemen op en zijn er nog steeds mensen die geen telefoons kunnen ontvangen als ze mp3 spelen met die nieuwe firmware !!!

omg !!!!!!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:50

Neus

www.zenaconsult.com

Speedman: heb jij al iets gehoord van je Spaanse 'vrienden'? Wat zijn hun bevindingen met de nieuwe firmware? Als ik de changelog moet geloven, zijn mijn problemen opgelost; MP3 gebruik ik toch niet (daar heb ik mijn A620 voor). Als de bluetooth troubles maar weg zijn.

Ik heb de Franse X, gekocht via Nomatica, en ik heb weinig problemen. Soms een App. Server error, bluetooth die ik af en toe uit en dan weer aan moet zetten. Maar dat was het!

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 17:43

trimakassi

haapsie is eepsie!

Jainoxi schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:35:
[...]

Dat zit ik dus ook te denken. Elke paar ff ga ik ff naar de update pagina om te kijken of de nieuwe firmware er al is!

Voor mensen die de zgm 'flight mode' nodig hebben: Psiloc System Tools
Maar het lullige is dat een aantal progjes het onder flightmode wel doen, maar een paar ook niet! |:( Ik wilde system tools gebruiken om naar mp3's te luisteren terwijl ik in het vliegtuig zat (naar HongKong, 12u vliegen...), maar die deed het dus niet...beetje waardeloos... :X

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:40

XanderDrake

Build the future!

w00t SPEEDMAN, is het nou echt zo erg?

anders geef ik me wel op voor een bod :Y)

moet ik wel een cashback regelen van Orange, maar dat is een ander verhaal.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we zullen nog even moeten afwachten, naar het schijnt zou de nieuwe firmware na een reboot wél het mp3 probleem oplossen.
het valt moeilijk te zeggen, de spaanse gebruikers zullen na nog wat testing melding doen. Ik hoop dat het wel degelijk opgelost is.

ik kan daar niet op antwoorden daar ik een Italiaanse sendo heb en die update nog niet beschikbaar is. Dat zal voor morgen of overmorgen zijn... of volgende week, of de week erna, of die daarna, heck, let's make it a newyear release ... in juni :)

Verwijderd

Net bekend gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.sendo.com/images/HomePage_X.jpg

Ook Sendo zal op deze Meet & Greet weer van de partij zijn. Sendo zal speciaal voor PDAtotaal.info en de Sendo X gebruikers in Nederland twee medewerkers laten overkomen.

Tijdens de aanwezigheid van Sendo zal er speciaal voor alle Nederlande gebruikers een meeting plaats vinden waarin men onderling informatie en ervaringen over deze Symbian Series 60 smartphone kan uitwisselen en aangeven aan Sendo zelf. Dit is pas de tweede keer dat dit in Nederland zal plaatsvinden en is een unicum in de wereld van smartphone gebruikers.

Sendo zal ook speciaal overkomen voor mensen die problemen hebben met hun device. Sendo zal ter plekke proberen deze problemen op te lossen voor gebruikers.

Wil je meer informatie over Sendo en zijn of haar producten kijk dan hier!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 12:10:
Sendo zal ook speciaal overkomen voor mensen die problemen hebben met hun device. Sendo zal ter plekke proberen deze problemen op te lossen voor gebruikers.
Dat stemt me tot tevredenheid, zover. Ik wilde net een bericht schrijven dat de update er nog niet is, ruim een dag voor de meeting. Was toch wel zo handig geweest om te bekijken hoe de telefoon werkt met de nieuwe update.

Ben benieuwd wat voor problemen ze dan wel kunnen oplossen. Misschien kan ik dan eindelijk m'n telefoon gaan gebruiken. Maar het zal wel een hardware probleem zijn.

Verwijderd

Mensen als ik zeg dat jullie voor zaterdag niet moeten vergeten een backup te maken van
je toestel zeg ik dan genoeg. Van mij weet je verder niks! ;) ;)

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

hmm...ik voel een update aankomen...Of ben ik nu iets te enthousiast...???

Verwijderd

O-)

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 15:32 ]

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Ja vast!!!!! })

Verwijderd

Zonder gein, zorg maar dat je een backup maakt, dat zegt voldoende!! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 16:36 ]

Verwijderd

Klinkt goed!!!

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nieuwe firmware online ook voor de Nederlandse versie,maar wat houdt die toevoeging tussen haakjes daar in? Is ie soms niet voor iedere Nederlandse X (heb de mijne van BCC). :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die codes tussenhaakjes zijn de aanduiding van de versie voor je sendo X

check je batterij, daar staat ook de versienummer op , ook onder je batterij bevindt zich die als ik juist ben. Als die overeenkomt met die nederlandse code, dan heb je een ned X en kan je idd gaan updaten. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de nieuwe firmwares zijn dus officieel online !!!

enkel de franse heeft nog geen update mogelijkheid, ik heb een italiaanse dus ik kan later op de avond als ik thuiskom gaan updaten.

hopelijk zijn er heel wat bugs opgelost !

keep you posted ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, daar is ie dan. Helaas voor mij, het probleem is nog steeds het zelfde, de microfoon werkt niet goed, stoort en kraakt erg. Een gesprek is niet mogelijk.
Zal dan wel een hardware probleem zijn.
'k hoop dat ze van Sendo morgen dit kunnen oplossen.

Ook vreemd, na de update heb ik nogmaals een reboot gedaan met knop 5 en daarna is de tekst plotseling in 't Engels! Ik heb toch echt de Nederlandse versie gedownload en bij de installatie de taal Nederlands gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

very strange indeed.

is het mp3 probleem verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik nog nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:44:
Ja, daar is ie dan. Helaas voor mij, het probleem is nog steeds het zelfde, de microfoon werkt niet goed, stoort en kraakt erg. Een gesprek is niet mogelijk.
Zal dan wel een hardware probleem zijn.
'k hoop dat ze van Sendo morgen dit kunnen oplossen.

Ook vreemd, na de update heb ik nogmaals een reboot gedaan met knop 5 en daarna is de tekst plotseling in 't Engels! Ik heb toch echt de Nederlandse versie gedownload en bij de installatie de taal Nederlands gekozen.
De installatietaal heb je alleen maar op Nederlands kunnen instellen om de installatie wat begrijpelijker te maken ;-)

Maar je klacht blijft vreemd, en ik heb er zelf inmiddels ook last van met mijn Italiaans/Argentijnse toestel. Ik kan alleen nog maar Engels, Italiaans, Spaans en Portugees kiezen.... Op zich niet zo'n probleem hoor, maar toch.

Daar zul jij vanavond ook nog wel achterkomen, Speedman ;-) (Jij hebt toch ook de italiaanse?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
Tuurlijk loop ik met een Franse rond :( ;)

[EDIT] Hij is nu van geslacht verandert, nu is het een nederlandse, is het echter normaal dat ik mijn gegevens niet kwijt ben? Hij geedt nu wel de*.98 versie aan.

[ Voor 67% gewijzigd door vladje op 26-11-2004 19:22 ]

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet als alle problemen op zijn gelost maar ik heb deze avond al een paar keer met me sendo gebeld en heb al een paar keer een vraag gekregen als ik een nieuw toestel heb gekocht je bent eindelijk is goed te verstaan. En heb gemerkt dat de trik funktie eindelijk is stopt als ik de telefoon aan neemt en niet nog is een tijdje door gaat.
Voor de rest heb ik er nog niet naar gekeken maar ik ben al weer blij dat ik nu ook is met me telefoon kan bellen daar gaat het uit eindelijk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier een overzichtje van de bug list met de probs die zijn opgelost in de nieuwe versie in het rood aangeduid:

http://www.allaboutsymbia...thread.php?t=30781&page=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*zucht* nu lukt het me dus alweer (!) niet om de firmware van de sendo site te downloaden, de server wil gewoon niet reageren |:( . Heeft iemand de nieuwe nederlandse software toevallig al op een mirror staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwil hem wel downloaden en je doorsturen, maar ik heb geen 30mb webspace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 15:55:
kwil hem wel downloaden en je doorsturen, maar ik heb geen 30mb webspace
tja, 't is inderdaad niet zomaar een bestandje......

nou ja, gewoon maar blijven proberen denk ik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb em,
voeg me anders toe The_Speedman at hotmeel dot kom

dan stuur ik em door nr je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wanneer de update voor de Franse versie zal komen? Ik weet zeker dat er aardig wat mensen zijn met een Franse versie. Ik snap niet waarom ze hebben besloten om de updates zo te versprijden. Was wel mooi geweest als wij ook naar de meeting kon gaan met een geupdated telefoon. Maar ja, sommige versies hebben dus kennelijk meer problemen. Dan maar enkele weken wachten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:22:
ik heb em,
voeg me anders toe The_Speedman at hotmeel dot kom

dan stuur ik em door nr je :)
ha ! thanks !! er is een meeltje naar je onderweg.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 15:07:
*zucht* nu lukt het me dus alweer (!) niet om de firmware van de sendo site te downloaden, de server wil gewoon niet reageren |:( . Heeft iemand de nieuwe nederlandse software toevallig al op een mirror staan ?
Ja, de Nederlandse Update, v 1.98.5.2 van 26/11/2004 staat op

http://www.xs4all.nl/~bpk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SENDO MEETING SENDO MEETING SENDO MEETING SENDO MEETING

Blij, blij, blij.

Yes, hij doet het weer met dank aan Gary Cooper.
Het probleem met de slechte geluids kwaliteit van de microfoon is opgelost.

De oplossing was simpel: draai met een passende torax schroevendraaier de boutjes één voor één eerst bijna los en daarna vast. Ook de schroeven onder de batterij. Draai de boutjes goed vast maar niet dusdanig dat de boutjes uit de behuizing breken ! Speciaal het boutje bij de microfoon.

Alleen het probleem was dat Gary niet zo'n schroevendraaiertje bij zich had. Er zou op 10 minuten lopen een winkel zijn waar ze die verkochten. Nou, ik heb half Amsterdam afgelopen, maar geen schroevendraaier te vinden.

Volgens Gary zit de microfoon in een kleine luchtdichte(?) kamer. Als de boutjes niet goed vast zitten, ontstaat er een minuscuul spleetje, waardoor er storingen (kraken, slecht te verstaan e.d.) ontstaan.

Eerst was ik niet te verstaan, nu ben ik glashelder, zonder bijgeluiden.

Het was behoorlijk druk, vond ik. Leuke gelegenheid, de bekeerde suster.
Ik dacht dat er 2 mensen van Sendo zouden zijn maar ik heb alleen Gary gezien.
De vragen, waar Gary geen antwoord op wist, heeft hij in z'n laptop gezet en daar krijg ik z.s.m. bericht over van zijn collega's. Prima service.

******************BELANGRIJK******************
Ook zei Gary nog, dat je NA de update (als die afgerond is) de batterij moet verwijderen en nog een reset met knop '5' moet doen. Dit om de laatste troep te wissen. Inderdaad staat alles nu in het Engels maar dat kun je weer veranderen door de instellingen op je Sendo in het Nederlands te veranderen.

WEETJE:
mocht je problemen hebben met de X dat hij blijft rebooten of dat de batterij indicator niet verschijnt, of dat hij blijft rebooten als je 'm wilt laden dan heb je waarschijnlijk, net als ik software op de telefoon staan, of gehad wat deze problemen veroorzaakt. Verwijder deze software en reset met '5'.
Bij mij zijn toen alle problemen opgelost en werkt het toestel prima.

Overigens, de Qtek zag er ook best wel aardig uit. Volgens zeggen zeer stabiel en snel.

Maar als de 'X' nu probleemloos blijft draaien, dan ben ik er heel gelukkig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer, toch nog niet opgelost, in 'My panel' verdwijnt nog steeds een letter van de maand (agenda afspraak) Er staat: 2 de( i.p.v. 2 december en 23 me i.p.v. 23 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 20:32:
[...]

Ja, de Nederlandse Update, v 1.98.5.2 van 26/11/2004 staat op

http://www.xs4all.nl/~bpk
:) dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boyd ik ben blij dat je het leuk vond. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marverick, heb je het e-mail adres van Gary nog, ik ben 'm kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gcooper at sendo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevel
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-03-2021
Kan iemand mij helpen met de nieuwe firmware. Ik heb geen usb kabel meer :( .
Is er iemand in de regio eindhoven die even zijn kabel beschikbaar wil stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ik vraag me af wanneer de theme editor uitkomt. Wil graag mijn telefoontje een persoonlijk tintje geven. de nokia symbian 60 theme editor doet het helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm

en de bug met het kraken van het geluid als je naar amr sound luistert?

moet je eens een filmpje opnemen met de camcorder optie. en dan afspelen, tikkende klikjes op de achtergrond en MEER dan vroeger zelfs :(...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jou enthousiasme voor de x is volgens mij helemaal verdwenen speedman (kan me voorstellen trouwens, was bij mij al na 2 weken weg, net op tijd om hem terug te kunnen brengen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben wel nog enthousiast, maar die sound bug krijgen ze er precies niet uit. Ik denk dat het wel degelijk hardware is, want op pc spelen dezelfde filmpjes zonder problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie al geprobeerd om de nieuwe versie van RealOne player erop te zetten? (versie 4 volgens mij). Ik kreeg hem doorgestuurd en dit is echt een AANZIENLIJKE verbetering voor wat betreft het afspelen van 3gp bestanden. Nu veel meer vloeiend, niet choppy etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

justice_strike schreef op zondag 28 november 2004 @ 01:57:
ik vraag me af wanneer de theme editor uitkomt. Wil graag mijn telefoontje een persoonlijk tintje geven. de nokia symbian 60 theme editor doet het helaas niet.
Vroeg ik me ook af. Gary wist me te zeggen dat 'ie nagenoeg af was, "but it still needs some polishing..."
Nog even geduld dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 10:11:
hmm

en de bug met het kraken van het geluid als je naar amr sound luistert?

moet je eens een filmpje opnemen met de camcorder optie. en dan afspelen, tikkende klikjes op de achtergrond en MEER dan vroeger zelfs :(...
Yes, hij doet het weer met dank aan Gary Cooper.
Het probleem met de slechte geluids kwaliteit van de microfoon is opgelost.

De oplossing was simpel: draai met een passende torax schroevendraaier de boutjes één voor één eerst bijna los en daarna vast. Ook de schroeven onder de batterij. Draai de boutjes goed vast maar niet dusdanig dat de boutjes uit de behuizing breken ! Speciaal het boutje bij de microfoon.

Alleen het probleem was dat Gary niet zo'n schroevendraaiertje bij zich had. Er zou op 10 minuten lopen een winkel zijn waar ze die verkochten. Nou, ik heb half Amsterdam afgelopen, maar geen schroevendraaier te vinden.

Volgens Gary zit de microfoon in een kleine luchtdichte(?) kamer. Als de boutjes niet goed vast zitten, ontstaat er een minuscuul spleetje, waardoor er storingen (kraken, slecht te verstaan e.d.) ontstaan.
gewoon dichtschroeven dus (mic kraakt dan ook neit meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis niet de mic die kraakt maar de luidspreker !

bovendien zoals ik al zei: op de pc heb ik die tikjes niet met dezélfde file die afgespeeld wordt !

en ook: als ik de headphones gebruik heb ik dat tikken ook, dus tligt gewoon intern aan de geluidschip msschien wie weet.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 21:10:
Hebben jullie al geprobeerd om de nieuwe versie van RealOne player erop te zetten? (versie 4 volgens mij). Ik kreeg hem doorgestuurd en dit is echt een AANZIENLIJKE verbetering voor wat betreft het afspelen van 3gp bestanden. Nu veel meer vloeiend, niet choppy etc.
ik heb PVplayer, altijd vloeiend geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 21:10:
Waar kan je deze downloaden??? Gezocht op Real.com maar nix gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 23:25:
tis niet de mic die kraakt maar de luidspreker !

bovendien zoals ik al zei: op de pc heb ik die tikjes niet met dezélfde file die afgespeeld wordt !

en ook: als ik de headphones gebruik heb ik dat tikken ook, dus tligt gewoon intern aan de geluidschip msschien wie weet.. :(
Nou, als ik gebeld wordt of bel dan hoort de andere kant alleen maar ruis en gekraak. Na het updaten van de telefoon reboot deze spontaan als ik een inkomend gesprek beantwoord.

Ik wordt er helemaal gek van. :(

Moet ik nu terug naar de winkel, krijg ik dan een andere telefoon of ben ik hem dan 5 weken kwijt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Ik wil graag mijn telefoon resetten (met de 5-methode), nadat ik van 't weekend de update heb gedaan. Dat lukt me alleen niet, hij blijft bij 't schermpje waar ik m'n pincode moet intoetsen hangen... Moet ik nog langer wachten (nu steeds ongeveer 1 minuut gewacht), of doe ik iets fout?

EDIT: Nevermind, ik drukte pas op 5 nadat de X opstartte in oplaadmodus.. de 5 eerder inhouden werkt :P

[ Voor 19% gewijzigd door jpiscaer op 29-11-2004 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 00:53:
[...]

Waar kan je deze downloaden??? Gezocht op Real.com maar nix gevonden
Weet ik niet, heb hem via email van iemand gekregen. Weet ook niet of dit 'mag' of dat het een versie is die enkel embedded in Symbian gedistribueerd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Ik heb net de masterreset uitgevoerd, dus alles staat weer standaard. Meteen viel 't me weer op dat 'my panel' niet te verwijderen is, ook al heb je een ander nieuw panel aangemaakt en als standaard ingesteld. Weet iemand hoe deze 'my panel' toch te verwijderen is?

Zijn er ook andere Now! plugins te downloaden, en zo ja, waar? En wat kan ik met die 'inhoudskoppelingen doen? In de handleiding staat 't maar beperkt uitgelegd. Hoe maak ik er een aan bijvoorbeeld?

[ Voor 21% gewijzigd door jpiscaer op 29-11-2004 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 13:15:
[...]
Nou, als ik gebeld wordt of bel dan hoort de andere kant alleen maar ruis en gekraak.
zie mijn bericht eerder in dit draadje.
Na het updaten van de telefoon reboot deze spontaan als ik een inkomend gesprek beantwoord.
als het voor de update goed was, heb je de update correct uitgevoerd? Lees goed de handleiding op de site. (bijv. NIET de lader aansluiten als je update etc.)
Reset met '5' en nogmaals de update uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5 weken???
Dan heb je mazzel!

De teller bij mij staat nu op 2 MAANDEN en 1 week (still counting.)

Ik word helemaal gek van die gasten bij KPN en Sendo, stelletje prutsers.

En dat allemaal na een mislukte software update.
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 13:15:
[...]

Nou, als ik gebeld wordt of bel dan hoort de andere kant alleen maar ruis en gekraak. Na het updaten van de telefoon reboot deze spontaan als ik een inkomend gesprek beantwoord.

Ik wordt er helemaal gek van. :(

Moet ik nu terug naar de winkel, krijg ik dan een andere telefoon of ben ik hem dan 5 weken kwijt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevel
hevel schreef op zondag 28 november 2004 @ 01:28:
Kan iemand mij helpen met de nieuwe firmware. Ik heb geen usb kabel meer :( .
Is er iemand in de regio eindhoven die even zijn kabel beschikbaar wil stellen?
Niemand in de regio eindhoven die even wil helpen? Ik heb een laptop en de software dus het is kwestie van even updaten.
Zou het enorm op prijs stellen.

henrivandervelden@wanadoo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Ik heb weer eem probleem gevonden, afgezien van de 3 die ik hierboven beschrijf ('My Panel' verwijderen, wat te doen met inhoudskoppelingen en de Now! Plugins).

Ik kan mijn doorschakelingen van oproepen (indien bezet, als niet aangenomen etc) niet meer instellen. Als ik de functie wil activeren (met welk nummer dan ook) krijg ik een error: 'Verzoek niet Voltooid'. M'n voicemailnummer staat goed (+31624001233 voor T-Mobile)...

Enne, ik heb net die truuk gedaan met 't losdraaien en weer vastschroeven van die schoefjes, en iedereen die ik nu spreek via de Sendo zegt dat ik vele malen beter (zo niet ZEER goed) te verstaan ben! Misschien een tip voor de rest?

Edit:

Ik ben ook bezig met 't converten van AVI's naar 3GP. In deze link wordt volop gerefereerd aan 't feit dat de Sendo WB-AMR geluid aankan. Ik heb alle bitrates van WB-AMR gebrobeerd, geen enkele daarvan werkt in de standaard RealOne Player (met de nieuwste firmware). Daarbij werkt 't niet fullscreen, wat dan weer een beperking is van R1.... Maar 't klopt dus dat WB-AMR niet ondersteund wordt door de RealOne Player op de Sendo X?

[ Voor 55% gewijzigd door jpiscaer op 30-11-2004 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
welke maat torx is het? ze zijn erg klein weet niet zo een twee drie waar ik die moet halen. kan ik ze misschien van iemand lenen :)

[ Voor 19% gewijzigd door justice strike op 30-11-2004 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
justice_strike schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 01:18:
welke maat torx is het? ze zijn erg klein weet niet zo een twee drie waar ik die moet halen. kan ik ze misschien van iemand lenen :)
De maat weet ik niet zo 1-2-3, ik heb een hele doos met die dingen liggen. Als je in de buurt van E'hoven zit, kom dan woensdagavond langs, heb al een afspraak met iemand anders om z'n Sendo te updaten... Kan ik dat in 1 keer doen :P

[ Voor 12% gewijzigd door jpiscaer op 30-11-2004 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Jainoxi schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 00:11:
.... error: 'Verzoek niet Voltooid'. M'n voicemailnummer staat goed (+31624001233 voor T-Mobile)...

Ik gebruik voor T-Mob doorschakelen een ander nummer. Stel je tel nr is +31644455566 dan zou het doorschakelnummer zijn: +316240644455566 Je begint dus met +31624 en dan je 06 nummer erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk eraan mijn X te verkopen. Als er mensen geïnteresseerd zijn let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

25 euro staat er een op marktplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 08:58:Ik gebruik voor T-Mob doorschakelen een ander nummer. Stel je tel nr is +31644455566 dan zou het doorschakelnummer zijn: +316240644455566 Je begint dus met +31624 en dan je 06 nummer erachter.
Dit werkt inderdaad wel. Nu pas bedenk ik me dat 't zo ook moet :P. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 10:21:
25 euro staat er een op marktplaats
kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Ik wil 'm wel als navigatieapparaat :P. Dan steek ik er wel Route66 op en heb ik voor onder de 100 euro een mooi systeem in de auto! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol

kzou wel eens willen weten hoe die X eruitziet, 25€ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kage Musha
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 07:51
Hebben de die dingen niet in een provider-serviceshop zoals Orange?
Want die dingen kan ik 1-2-3 ook niet vinden, als ze em bij Orange of Telfort hebben dan vraag ik ff of ik zo'n dingetje ff kan gebruiken :D

o.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Pff dat betwijfel ik eigenlijk, weet 't niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na al die ellende met mijn x is 25 nog te veel. Ik vind hobbyen met een mobieltje wel leuk, maar hij moet het wel blijven doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de mijne doet het wel, alleen het mp3 probleem is pretty hard to live with

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 14:52:
na al die ellende met mijn x is 25 nog te veel. Ik vind hobbyen met een mobieltje wel leuk, maar hij moet het wel blijven doen
Al zou je er niet mee bellen... 25 euro voor een PDA is te geef... Ik zit ff financieel krap, maar als het een beetje in de buurt is (ik hou niet van opsturen) dan ga ik daar wel op in, heb ik een reserve...

P.S. Ik ga van de week even de nieuwe firmware op m'n Sendo zetten denk ik (kabeltje ligt nu niet hier).. Ik gebruik nog de originele firmware en herken een aantal bugs wel en omzeil ze zonder grote hinder, maar het wordt eens tijd om te gaan kijken of de zaken er nu beter voorstaan.

[ Voor 25% gewijzigd door mae-t.net op 30-11-2004 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht er stof achter het display zitten, dit bericht ontving ik van Sendo:

I am afraid the the front cover is not user customisable and customers should not attempt to repair units even for dust ingress themselves as this should only be carried out by authorised service repair centres.
Visit http://www.sendo.com/support/service.asp for information on your local service repair centre.

Regards
Ian Marston
Customer Support Engineer
Sendo Limited
Sendo Base Station,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een "Gedore" 163 BTX-TC 50. Die past.
Verkrijgbaar in een automaterialen zaak, waar gereedschap voor auto's wordt verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik, met name sinds de laatste update, last van heb is, dat ik af en toe geen smsjes ontvang. Ze komen ook niet later aan ofzo. Soms krijg ik ze wel binnen, de andere keer weer niet.

Zelfde geldt ook nog steeds voor het bellen naar mijn mobiel. Als men mij belt, krijgt men soms mijn voicemail. Indien je direct daarna nog eens belt, dan kom je er wel door. Echter bij inspreken van voicemail, krijg ik uiteindelijk wel bericht dat ik een voicemailbericht heb. Alleen normale smsjes krijg ik soms helemaal niet binnen... en dat vind ik wel erg kwalijk.

Hebben anderen daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een bug????
krijg nu in de screensaver een rood telefoontje met het cijfer 3 erachter. Geen datum en tijd.
Bij een inkomend gesprek ging hij wel trillen maar er klonk geen belmuziek.
Bij het aannemen met de groene toets, kreeg ik geen verbinding.
Uiteindelijk door op de linker zwarte toets te drukken, kreeg ik verbinding.

Zeer irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 18:50:
Waar ik, met name sinds de laatste update, last van heb is, dat ik af en toe geen smsjes ontvang. Ze komen ook niet later aan ofzo. Soms krijg ik ze wel binnen, de andere keer weer niet.

Zelfde geldt ook nog steeds voor het bellen naar mijn mobiel. Als men mij belt, krijgt men soms mijn voicemail. Indien je direct daarna nog eens belt, dan kom je er wel door. Echter bij inspreken van voicemail, krijg ik uiteindelijk wel bericht dat ik een voicemailbericht heb. Alleen normale smsjes krijg ik soms helemaal niet binnen... en dat vind ik wel erg kwalijk.

Hebben anderen daar ook last van?
Ja hier heb ik ook heel vaak last van .. zo kunne mijn ouders met hun vaste telefoon nooit bellen .. en mijn pa met zijn mobiel dan weer wel...
sms-jes die niet binnenkomen heb ik geen last van .. merk ik weinig van .. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet toch even zeggen dat mijn X fantastisch functioneert. Voor de update werkte hij al goed en nu nog beter. GPRS stabiel, geen MP3 problemen whatsoever. Bellen goed (duidelijke ontvangst & ik ben goed verstaanbaar).

Er zitten nog wat schoonheidsfoutjes in het toestel maar die zijn zijn symbian-eigen en zo niet dan heb ik ze afgelopen zaterdag tijdens de PDATotaal meeting met iemand van Sendo 1 voor 1 doorgenomen en ze zijn dus genoteerd. Zo wist hij mij te vertellen dat de (nog steeds) ontbrekende SMS counter zeker in de volgende release zit. Wat mij bijvoorbeeld ook irriteert (geen bug maar schoonheid) is dat er bij zowel SMS als E-mail als MMS niet direct te zien op welk tijdstip deze ontvangen is. Je moet dan echt de properties van de message opvragen, ik zou graag zien dat het tijdstip direct achter de afzender of zo staat.

Enfin, nog wel genoeg te doen maar ik ben zeker blij met de aanschaf (en ik beschouw mijzelf toch wel als een redelijke power user die alles uitprobeert wat er maar kan met de phone).

Wilde ik toch even kwijt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 20:46:
Weer een bug????
krijg nu in de screensaver een rood telefoontje met het cijfer 3 erachter. Geen datum en tijd.
Klinkt als 3 gemiste oproepen, weg te halen door ze te bekijken.... Tenzij je dat al geprobeerd hebt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mae-t.net schreef op woensdag 01 december 2004 @ 02:02:
[...]

Klinkt als 3 gemiste oproepen, weg te halen door ze te bekijken.... Tenzij je dat al geprobeerd hebt natuurlijk.
klopt, een telefoontje geeft aan dat je een oproep hebt gemist, een envelop dat er een of meer smsjes zijn binnengekomen.

goede update trouwens !! geen last meer van die eeuwige 'copy new contacts' melding, en het menu is nu gelukkig snel op te roepen, voorheen duurde het de eerste keer na het opstarten van de telefoon eeuwen voordat ik het menu op het scherm kreeg......

ik heb nog maar twee dingen:

- nog steeds die verschrikkelijke riedels bij het aan- en uitzetten
- waar blijft die thema editor ? :/

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mae-t.net schreef op woensdag 01 december 2004 @ 02:02:
[...]
Ja, daar was ik nog niet opgekomen!!!
Ik schaam mij diep......8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 18:35:
[...]

Ik heb een "Gedore" 163 BTX-TC 50. Die past.
Verkrijgbaar in een automaterialen zaak, waar gereedschap voor auto's wordt verkocht.
Torax nummer 6 is het. (Merk:Hazet 803)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 09:39:
ik denk eraan mijn X te verkopen. Als er mensen geïnteresseerd zijn let me know.
wil je omruilen voor een sx1 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:28
Ik heb sinds een week ook de Sendo X. Meteen de nieuwste Firmware erop gezet. Alles werkt soepeltjes vind ik. Zeker na mijn trage T68i :).
Enige probleem is dat ik mijn SD kaartje niet met mijn PC (ook op labtop geprobeerd) kan openen. ik krijg dan de melding dat deze geformatteerd moet worden. Dit heb ik de eerste keer ook gedaan, en dan zegt de telefoon weer dat er een format nodig is. (1 GB formatteren op mijn Sendo duurde meteen bijna een uur :( ) Dus format met Sendo -> PC kan het niet openen; format met PC -> Sendo kan het niet openen...
Iemand anders die tegen dit probleem opgelopen is? Ik wil graag gewoon op mijn PC het SD kaartje kunnen volgooien met MP3 :)

[ Voor 8% gewijzigd door Onno ! op 02-12-2004 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff om je heen kijken en wellicht vind je iemand met een kaartlezer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Heb hetzelfde probleem. Gebruik een Apacer kaartlezer maar krijg steeds de melding dat ik hem moet formatteren. En andersom dus ook... gek genoeg kan het sd kaartje dat ik in mij Dell Axim X5 heb geformatteerd WEL in beide gelezen worden EN kan ik het "sendo" SD kaartje wel in mijn Acer Ferrari 3000 notebook lezen, heb dus het idee dat het aan de kaartlezer van Apacer ligt... iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELP NEEM GEEN APACER!!. Neem een ander merk of zo, maar geen apacer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:28
Dus het ligt aan de lezers van Apacer? (Mijn SD kaartje is ook een Apacer). Als ik zeker weet dat het aan de lezer ligt koop ik nieuwe, maar een nieuw SD kaartje kopen zie ik niet zitten ;).

Zijn er trouwens mensen die al een verloopplugje hebben gekocht om de matige oordopjes te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:50

Neus

www.zenaconsult.com

TIP: voor de mensen die moe zijn op het wachten op de FRANSE update (zoals ik), je kan ook de PORTUGESE update gebruiken!

Vanochtend zag ik tot mijn schrik dat iedereen nu een nieuwe versie kan downloaden, behalve de personen die een Franse Sendo X hebben.

Nadat ik de 30mb gedownload had, heb ik mijn telefoon gebackupped, met de 5 toets het geheugen gewist en met de * toets de Portugese firmware geupload. Na een 2e '5' werkt het toestel perfect. Default taal is Engels. Je kan kiezen tussen Engels, Spaans, Italiaans en Portugees.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 22:40
Ik heb ook aan Apacer kaartlezer (7in1) en die leest mn SD kaartje perfect en snel (USB 2.0) en dat voor 10 euro, nou ik ben er blij mee :)

Verder doet ook mijn X het perfect, helemaal na de nieuw update!! De bugs met bellen en MP3 zijn bij mij opgelost en heb geen last van smsjes die ik niet krijg of whatsoever...

[zeurmode]
nog paar puntjes:
- sms teller, gewoon op hoeveel tekens je al zit, dit zie je alleen als je m verstuurd
- theme editor, dat theme dat bij de nieuwste update zit is spuuglelijk
[/zeurmode]

verder ben ik nog steeds heel erg blij met mn phone :9

smile an everlasting smile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

No-no schreef op donderdag 02 december 2004 @ 13:02:
Ik heb sinds een week ook de Sendo X. Meteen de nieuwste Firmware erop gezet. Alles werkt soepeltjes vind ik. Zeker na mijn trage T68i :).
Enige probleem is dat ik mijn SD kaartje niet met mijn PC (ook op labtop geprobeerd) kan openen. ik krijg dan de melding dat deze geformatteerd moet worden. Dit heb ik de eerste keer ook gedaan, en dan zegt de telefoon weer dat er een format nodig is. (1 GB formatteren op mijn Sendo duurde meteen bijna een uur :( ) Dus format met Sendo -> PC kan het niet openen; format met PC -> Sendo kan het niet openen...
Iemand anders die tegen dit probleem opgelopen is? Ik wil graag gewoon op mijn PC het SD kaartje kunnen volgooien met MP3 :)
ik heb de programma voor je, die kapotte sd/mmc kaarten kan repareren. Mail me maar op aziz@nieuwemobiel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 13:48:
HELP NEEM GEEN APACER!!. Neem een ander merk of zo, maar geen apacer.
Lol de mmc kaarten werken wel goed >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevel
Ik kan de backup niet terugzetten via herstellen met Sendo Connect via bluetooth.
Het terugzetten van alle bestanden lukt niet. De data in de backup files is toch echt compleet.
Zit er een bug in de Sendo Connect software of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hevel schreef op donderdag 02 december 2004 @ 20:44:
Ik kan de backup niet terugzetten via herstellen met Sendo Connect via bluetooth.
Het terugzetten van alle bestanden lukt niet. De data in de backup files is toch echt compleet.
Zit er een bug in de Sendo Connect software of doe ik iets fout?
Ik heb 't zelfde probleem met de kabel. Na het maken van een backup krijg je wel de mededeling dat de backup goed gemaakt is. Als je de backup wilt terug zetten, dan krijg ik de melding dat er niets gevonden is om terug te zetten.
Ik wacht nog op antwoord van Sendo, wat hier aan de hand is. Heeft waarschijnlijk met PC connect te maken. Garry zei me dat hij PC connect niet gebruikte maar de backup op een MMC zette en dan met een card reader op de PC zetten. Zelf wist hij geen antwoord maar zou dit doorgeven aan een collega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaring met route66 Europa? Ik heb Benelux op de MMC. Bij Europa zit neem ik aan ook Benelux? Ik zie nl. dat bij Europa geen geheugenkaartje bijgeleverd is.
Is het mogelijk alleen enkele landen te gebruiken op een MMC i.p.v. heel Europa?
Heb je aan 1Gb genoeg voor Europa?
Ik heb nl. wel de versie voor een PDA maar daarvan is Benelux net iets groter als 1GB en ik kan geen verbinding krijgen met Activ sync maar dat zal wel zijn omdat het geen windows OS is? Of is er een ander manier om deze versie aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil proberen mijn Italiaans/Argentijnse firmware (waar sinds de laatste upgrade ineens geen Nederlandse menuaal en Nederandse t9 meer op zit) om de tuin te leiden. Daarom wil ik de Nederlandse t9-bestanden implementeren.

De truc zou zijn dat ik de Nederlandse t9-bestanden gewoon hernoem tot een van de andere talen.

Vraagje: Wie zou mij aub de twee Nederlandse t9 bestanden willen mailen? Extensie *.rsc en *.dll(Te vinden in: Z:\system\T9Ldb )

Mailen kan naar linda_frank (apendinges) quicknet.nl

(ps: Iemand ervaring mee? We zijn toch tweakers, of niet ;) )
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste