Gegroet allen,
Hoewel ik nieuw lijk in deze thread, volg ik hem al een paar maanden dagelijks.
Ik ben persoonlijk zéér geintresseerd in de X, omdat ik niet van de main-stream phones hou. hiervoor had/heb ik een Trium Mars en een Sagem My-X5, niet echt bekende toestellen, maar ze deden het fantastisch! Ook wil ik zeker geen Smartphone van Nokia en Siemens omdat ... tja, de gemiddelde Nokia Smartphone meer weg heeft van een optische illusie dan van een echte telefoon

. En die knoppen van de Siemens, nee dankje.
Sendo X is niet alleen mooi en stoer vormgegeven , maar ligt ook goed in de hand. De SPV leek mij ook wel een fijne phone, maar toch probeer ik M$ Windows zo hard mogelijk te ontlopen

.
Ik heb de afgelopen tijd zéér veel geresearched omtrend de Sendo X, vooral omdat het niet alleen mijn eerste smartphone wordt , maar ook mijn eerste abbo dat ik erbij neem. Het is mij opgevallen dat de reviews van bladen en websites behooorlijk verschillen van de meningen van de gebruikers. De respectievelijk eerste groep prijsde de Sendo X de hemel in, en de tweede brandde em volledig af

... de fora uit spanje en england die de X beschreven waren bijna alleen maar kommer en kwel. De nederlandse, vlaamse, en italiaanse gebruikers waren overwegend wat positiever. Toch blijkt dat de X wat ruwe randen heeft. Daar kan niemand omheen.
Persoonlijk ben ik nogal een optimist, dus daar zal het niet aan liggen. Het uiterlijk van de X spreekt al voor zo veel verbeelding, dat dat niet meer fout kan gaan.
Mijn vorige phones hebben het goed uitgehouden met mij als eigenaar, dus ik denk niet dat de X ineens uitelkaar zal vallen...
Wat het bereik en ontvangst betreft: ik ben nogal een stads persoon. Ik woon in Breda Centrum, werk in Rotterdam Centrum, studeer in Leiden Centrum en zit regelmatig in de Randstad. Ik kan me amper voorstellen dat ontvangst een probleem zal worden

.
Het gekraak tijdens bellen, ik zeg a ltijd maar "zolang ze me maar verstaan". Ik bel eigenlijk alleen maar voor huishoudelijke dingen, geen lange gesprekken. Toch is het wat vervelend, dus hoop ik dat het zal worden verholpen via firmware updates.
Instabiliteit? ach, ik herstart em gewoon en klaar is kees, niet?
Slechte kwaliteit camera? Hah! dat doet mij vrij weinig. *kijkt naar links en ziet een Kodak DX6340 met 4x optische zoom, Schneider - Kreuznach lens, en 3,2 Megapix liggen* Het blijft een phone-camera...
Software Bugs? ik neem aan dat die sowieso al worden aangepakt via firmware updates.
Verder kan ik alleen maar voordelen bij de X opnoemen. ik heb hier een 512 MB SD-kaartje liggen, dus ik ga me compleet suf gamen met Goboy, java-games, en misschien wel Ngage-stuff! De MP3-speler komt goed van pas, nu mijn NetMD Minidisk software er mee is opgehouden. Ik heb zat DivX films die ik nog moet zien . Alle PDA functies ga ik met plezier uitbuiten. En Opera met zijn Small Screen Rendering zal mij sites laten zien.
Na dit verhaal komen er nog 2 vragen, voor degene die nog zitten te lezen

.
Hoe is de GPRS ontvangst??
Voor mij is dat van belang, omdat ik graaag op internet zit. Via een "bug" van mn toekomstige aanbieder Orange, kan je lekker Flat-fee internetten

! (zie ook
[rml][ P800 & Orange World] WAP stack vermommen als HTTP stack[/rml])
Hoe zit het met de Ngage toepasbaarheid??
Ik las in de startpost dat die mogelijk er misschien aan zit te komen, weet iemand daar al wat van?
Goed, dat was het

ik ben klaar.
Ik dank jullie bij voor baad voor jullie antwoorden
Gegroet,
Xander D.