Het grote Sendo X topic [deel 2]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.522 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar tot nu kan ik nog steeds niet goed bellen,
en je noemt nu alleen symbian toestellen op ... maar andere toestellen Se K700i nokia 6230 zijn allemaal betere telefoons waar beter mee gewerkt kan worden, en die net zoveel functionaliteit brengen.
Mijn mening is gewoon Sendo maakt gewoon valse beloftes, wat betreft de firmware oplossingen, er wordt wel wat opgelost maar meer dingen die ik nie gebruik of slechts weinig gebruik.
En dat Sendo een jong bedrijf is wat nog moet leren.. ok dat begrijp ik.. maar ondertussen zit ik wel met de gebakken peren.
Waar ik €500 euro voor heb neergelegd dat praat je niet goed met een jong bedrijf wat nog moet leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 23:09:
en je noemt nu alleen symbian toestellen op ... maar andere toestellen Se K700i nokia 6230 zijn allemaal betere telefoons waar beter mee gewerkt kan worden, en die net zoveel functionaliteit brengen.
symbian telefoons zijn de enige telefoons (naast ppc telefoons) die dezelfde functionaliteit brengen (pda functionaliteit)

de k700 heeft daarbij nog een probleem met de geheugen capaciteit en is om deze reden gewoon neit te vergelijken.
Mijn mening is gewoon Sendo maakt gewoon valse beloftes, wat betreft de firmware oplossingen, er wordt wel wat opgelost maar meer dingen die ik nie gebruik of slechts weinig gebruik.
de dingen die opgelost worden zijn dingen die over het algemeen veel gebruikt worden, of als kritiek bestempelt zijn
En dat Sendo een jong bedrijf is wat nog moet leren.. ok dat begrijp ik.. maar ondertussen zit ik wel met de gebakken peren.
Waar ik €500 euro voor heb neergelegd dat praat je niet goed met een jong bedrijf wat nog moet leren.
sendo is helemaal geen jong bedrijf dat moet leren. En voor 450 krijg je geen andere telefoon met dezelfde functionaliteit (qtek 2020, nokia 6600, siemens sx1, etc..)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 18:27:
ik heb het gehad met mijn Sendo... ik heb hem nu 3 maanden en begint me steeds meer te irriteren, ze beloven allemaal dingen en maken nix waar, het geluid is gewoon kut als iemand me belt, bereik is kut, geluid als ik word gebeld kraakt als een hoer...! Ook als ik ze mail krijg ik nix terug geen bevestigingsmail nix, nergens frontjes te koop, en dat terwijl deze zo snel kapot gaat, alluminium laat los ed... Nooit meer een Sendo voor mij... Nee bedankt :( :( :( :( :(

Als iemand nog een Sendo wilt kopen meel me maar maar ik hoef hem echt nie meer
Wat doe je met je X dat hij zo makkelijk beschadigt? Ik heb hem los, zonder bescherming in mijn broekzak (moet daar eigenlijk nog eens naar op zoek), en al wat ik heb zijn een paar oppervlakkige krasjes in het scherm, verder nul schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
vladje schreef op 03 november 2004 @ 20:37:
Sorry hoor, maar dat jullie zo reageren en dit prachtige toestel afbreken in enkele regels vind ik persoonlijk wel overdreven. Ook ik heb problemen gehad met men sendo en het is momenteel men tweede x al, maar het is en blijft een van de functioneelste en daarbij ook nog vrij betaalbare gsm's op de markt. Misschien vinden sommigen het hier wel leuk om zelf wat inspraak te hebben op de ontwikkeling van dit mobieltje. Zo bouwen we samen naar misschien ooit wel een van de beste gsm's ooit. Als Sendo er ook zo over denkt gaan wij samen gelijdelijk aan alle problemen uit deze gsm helpen. Dit is toch wel een service waar bij bv. Nokia nooit sprake van is geweest, en toch zit hun 6600 oorspronkelijk ook boemvol bugs. Kijk nu eens wat alle mensen die bugs in hun sendo aangaven op dit forum al berijkt hebben, vele bugs werden er al uit gehaald, nu na bijna twee firmware versies, maar dit kan enkel als men blijft geloven in het jonge, nog lerende bedrijf Sendo.
Tot hier mijn lof over de sendo.
Precies, en dan wil ik hier nog aan toevoegen dat we niet voor niets TWEAKERS zijn!; mensen die een stukje techniek weten te waarderen, leren kennen, met respect behandelen, en ook wel houden van speeltjes... Zeg nu zelf, als je alleen maar wilt bellen (en, het moet gezegd, met een zeer goed geluid) neem je toch een nokia 5110, of iets meer up-to-date een 3310???

[ Voor 12% gewijzigd door mae-t.net op 04-11-2004 03:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
justice_strike schreef op 04 november 2004 @ 00:01:
sendo is helemaal geen jong bedrijf dat moet leren. ...
Sendo is gesticht in augustus 1999, dus oud is het zeker niet, langs de andere kant heb je wel gelijk, want het werd gesticht door mensen die wel thuis waren in het wereldje van mobieltjes, ze kwamen namelijk van motorola en philips.

Trouwens is er al een oplossing voor het volgende probleem van het telkens opnieuw vragen van het kopieren van de zogezegd nieuwe contacten. En komt er ooit in de firmware waarin de background verlichting outfaded ipv. gewoon uit te valt, op zich niet echt functioneel, maar het is een kwestie van afwerking. :P

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 17:43

trimakassi

haapsie is eepsie!

mae-t.net schreef op 04 november 2004 @ 03:37:
[...]

Precies, en dan wil ik hier nog aan toevoegen dat we niet voor niets TWEAKERS zijn!; mensen die een stukje techniek weten te waarderen, leren kennen, met respect behandelen, en ook wel houden van speeltjes... Zeg nu zelf, als je alleen maar wilt bellen (en, het moet gezegd, met een zeer goed geluid) neem je toch een nokia 5110, of iets meer up-to-date een 3310???
Of een nokia 1100... ;)

Ik heb idd ook dat probleem met die vraag over het kopi\'eren van nieuwe contacten. Toch wel een beetje irritant. Hoop dat het met de volgende update gefixed is.

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 14:27

IvoB

Prutst er rustig op los

mae-t.net schreef op 04 november 2004 @ 03:37:
[...]
Kan ik mij helemaal in vinden! Maar zelfs met dat in het achterhoofd genomen blijf ik de X een slechte telefoon vinden. Het mobieltje is voor mij een belangrijk zakelijk apparaat, dus ik kan me geen ruis en vastlopers zoals bij de X accepteren. Na een aantal keer ernstige ruis en vastlopers tijdens gebruik heb ik de X weggedaan, of althans naar de reparatie. Alwaar deze al een maand (!!!!) verblijft. Verder is het ontbreken van een redelijke handsfree in de auto reden genoeg om te stellen dat Sendo het aan het verprutsen is. Schandalig voor een foon van 450 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
IvoB schreef op 04 november 2004 @ 15:48:
[...]

Kan ik mij helemaal in vinden! Maar zelfs met dat in het achterhoofd genomen blijf ik de X een slechte telefoon vinden. Het mobieltje is voor mij een belangrijk zakelijk apparaat, dus ik kan me geen ruis en vastlopers zoals bij de X accepteren. Na een aantal keer ernstige ruis en vastlopers tijdens gebruik heb ik de X weggedaan, of althans naar de reparatie. Alwaar deze al een maand (!!!!) verblijft. Verder is het ontbreken van een redelijke handsfree in de auto reden genoeg om te stellen dat Sendo het aan het verprutsen is. Schandalig voor een foon van 450 euro!
Als jouw sendo voor jou een belangrijk zakelijk apparaat is, dan had je misschien een iets duurder toestel moeten kopen en niet op zoek gegaan zijn naar een goedkoper toestel, want echt duur kan je de x wel niet noemen. Mijn vader zou ook buiten zichzelf zijn wanneer zijn mobieltje nog maar hangt, maar hij wil daar dan ook een centje meer voor betalen. Nu is hij heel tevreden met zen P910 :)

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

910 is IDD hét zakentoestel. zou ik me ook kopen indien ik rijke zakenman was. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
IvoB schreef op 04 november 2004 @ 15:48:
[...]

Afhankelijk van het gebruik geef ik je daar best wel gelijk in... Bij mij is het belangrijkste _zakelijke_ punt dat ik er afspraken en adressen in kan zetten, daar heb ik gelukkig nog geen bug in kunnen vinden. Wat mindere geluidskwaliteit had ik met mijn Siemens C25 en Philips Twist soms ook, dus ben ik daar wellicht minder kritisch op. Verder vind ik de groepsindeling niet ideaal voor wat ik er mee wilde, maar dat is eigen aan system-60 en heeft op zichzelf ook wel weer voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, weer een probleem helaas. 's-Avonds doe ik het toestel uit en 's-morgens was de batterij leeg, terwijl hij nof 3/4 vol was.
Het bleek dat als je het toestel uit deed, na enkele minuten ging hij uit zichzelf aan en uit, continu.
Dus, batterij eruit, wachten, batterij erin. Hij bleef nu uit, maar het probleem bleef zich voordoen. Na een reset met toets '5' was het probleem weer verholpen. (wel het kaartje eruit halen voor je gaat resetten !) Ook heb ik weer de batterij indicator als het toestel uit is en geladen wordt. Steeds rebooten doet hij ook niet meer.

Het toestel is weer 'standaard'. Nu had ik gelukkig recent 2 x een backup gemaakt, dus, even de contacten en agenda weer terugzetten.

HELAAS, HELAAS ik krijg alleen te zien dat er niets terug te zetten valt.
Weet iemand hier raad mee?

Ik heb nu nogmaals een backup gemaakt met een telefoonnr. in het toestel, daarna dit nummer verwijdert en de backup terugzetten. Geen telefoonnummer te zien. Ik snap dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
De sendo x is bedoelt als instap model smartphone. Vergelijken met een gewone telefoon van dezelfde prijsklasse is een nonargument. Immers wint hij het op tal van vlakken wel waar andere telefoons het laten afweten (route 66 ooit zien draaien op een k700i?)

Vergelijken met een smartphone die vele male duurder is is natuurlijk ook niet eerlijk. Je kan immers niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.

Uiteraard moet er nog veel werk verzet worden, maar zoals er eerder verteld is, sommige mensen gaan echt behoorlijk grof met hun sendo om (alu plaatjes die er af vallen? ik bedoel ik heb wat deukjes maar het valt er bij mij bij lange na niet af) of waarderen niet de meerwaarde van een smartphone tov een gewone telefoon. Als je echt zo nodig andre frontjes wil hebben, of iets wil hebben wat niet kapot gaat oid dan neem je een nokia (6600 bijv). Het begint echt absurd te worden als mensen vragen naar acessoires die andere bedrijfen ook niet leveren (ik heb nog geen sony-ericsson gezien met frontjes).

verder is het ook een kwestie van smaak. Over het algemeen ben ik zelf wel te spreken over de sendo, er zitten nog wat grove kantjes aan de telefoon, maar niet iets waar ik me mateloos aan kan irriteren (geen ruis, oid).

Daarbij moet ik ook zeggen dat ik mijn telefoon vrijwel nooit uit doe, dus wat men ervaart met het opladen terwijl hij uit staat, of dat de batterij leeg is als je hem uit doet voor de nacht, kan ik noch beamen noch ontkennen

p.s. een zakelijke telefoon waar je mee kan smijten bestaat niet. als je die sendo x kapot krijgt is die p910 ook niet tegen jouw bestand :)

[ Voor 5% gewijzigd door justice strike op 05-11-2004 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justice_strike schreef op 05 november 2004 @ 00:48:
De sendo x is bedoelt als instap model smartphone. Vergelijken met een gewone telefoon van dezelfde prijsklasse is een nonargument. Immers wint hij het op tal van vlakken wel waar andere telefoons het laten afweten (route 66 ooit zien draaien op een k700i?)

Vergelijken met een smartphone die vele male duurder is is natuurlijk ook niet eerlijk. Je kan immers niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.

Uiteraard moet er nog veel werk verzet worden, maar zoals er eerder verteld is, sommige mensen gaan echt behoorlijk grof met hun sendo om (alu plaatjes die er af vallen? ik bedoel ik heb wat deukjes maar het valt er bij mij bij lange na niet af) of waarderen niet de meerwaarde van een smartphone tov een gewone telefoon. Als je echt zo nodig andre frontjes wil hebben, of iets wil hebben wat niet kapot gaat oid dan neem je een nokia (6600 bijv). Het begint echt absurd te worden als mensen vragen naar acessoires die andere bedrijfen ook niet leveren (ik heb nog geen sony-ericsson gezien met frontjes).

verder is het ook een kwestie van smaak. Over het algemeen ben ik zelf wel te spreken over de sendo, er zitten nog wat grove kantjes aan de telefoon, maar niet iets waar ik me mateloos aan kan irriteren (geen ruis, oid).

Daarbij moet ik ook zeggen dat ik mijn telefoon vrijwel nooit uit doe, dus wat men ervaart met het opladen terwijl hij uit staat, of dat de batterij leeg is als je hem uit doet voor de nacht, kan ik noch beamen noch ontkennen

p.s. een zakelijke telefoon waar je mee kan smijten bestaat niet. als je die sendo x kapot krijgt is die p910 ook niet tegen jouw bestand :)
Ik ga naar mijn id gewoon met telefoon om .. gooi er niet mee doe hem netjes in broekzak zonder sleutels of andere troep.. en dat sony ericsson het niet hebben ok .. maa rje kan er wel frontjes voro bestellen, dat is bij de sendo dus echt NO GO!! maar ook het stof tussen beeldscherm en telefoon is echt niet normaal .. in normaal daglicht kan ik niet eens telefoneren... als daar een oplossing voro is ben ik al helewat blijer ..

en over geen ruis heb je gelijk .. jij hebt geen ruis in je telefoon .. maar degene aan de andere kant van de verbinding toch echt wel .. en naa rmijn id wordt het toch echt steeds slechter, maar dat zal dan wel weer tussen mijn oren zitten...

Tis ook niet mijn plan om Sendo nu helemaal af te kraken.. maar ik vind gewoon dat er nu wat grote gebreken bij komen... verder behalve deze punten: De ruis bij gesprekken.. Onstabiliteit.. Frontje, vindt ik het echt een top telefoon waar geen ander die ik ken aan kan tippen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had deze phone als eerste op tweakers in mijn bezit als gebruiker. Na al deze tijd heb ik buiten een paar deukjes weinig problemen met het frontje ? (ookal is ie al een paar keer hard op de grond gevallen)

kwestie van verbinding: het helpt om je volume net niet op het maximum te zetten tijdens een gesprek, dat kan veel geruis tegenhouden heb ik al gemerkt plus de mensen klagen niet dat ze me slecht horen. Dit is zeker het geval als je de headphones gebruikt.

Speakerbellen doe ik niet: de mensen hóren me echt niet ik kom van veel te ver zeggen ze dan plus ze horen zichzelf in echo (doodnormaal dus).

stof achter mijn scherm? een héél klein beetje maar, maar dat hadden mijn eerdere nokia's en panasonics ook hoor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 23:09:
Enkel het bellen is al opgelost in een nieuwe firmware. Dus jij gebruikt je X niet om te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:50

Neus

www.zenaconsult.com

Het is inmiddels zaterdagmorgen maar nog geen nieuwe firmware. Nog nieuws?

Mijn Sendo werkt nog steeds prima, op een paar kleine bugjes na (maar wat wil je: als je wilt bellen en meer niet, koop dan een 3310) dus ik heb er niet zo'n haast mee.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook benieuwd, ik check sendo.com inmiddels wel 5x per dag :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 10:51:
Ben ook benieuwd, ik check sendo.com inmiddels wel 5x per dag :)
Idem

Heeft er iemand al een werkend antwoordapparaat gevonden voor op de Sendo. Op het i'net zijn er een tiental te vinden voor de serie 60, maar geen enkele werkt zoals het hoort op de Sendo :(

[ Voor 35% gewijzigd door vladje op 07-11-2004 11:24 ]

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde iedereen graag melden dat een Sendo X meeting op handen is. De omlijning
daarvan ben ik nu aan het bespreken met de alom bekende Gary Cooper, maar verwacht
een meeting speciaal voor Sendo X gebruikers en smartphone fanaten in Amsterdam op
27 November.

Zodra ik meer hoor en weet dan horen jullie dat gelijk. Als het helemaal rond is dan zal ik
het posten in de speciale topic en hier een link geven, zodat je daar er verder over kan
praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:40

XanderDrake

Build the future!

Gegroet allen,

Hoewel ik nieuw lijk in deze thread, volg ik hem al een paar maanden dagelijks.
Ik ben persoonlijk zéér geintresseerd in de X, omdat ik niet van de main-stream phones hou. hiervoor had/heb ik een Trium Mars en een Sagem My-X5, niet echt bekende toestellen, maar ze deden het fantastisch! Ook wil ik zeker geen Smartphone van Nokia en Siemens omdat ... tja, de gemiddelde Nokia Smartphone meer weg heeft van een optische illusie dan van een echte telefoon ;) . En die knoppen van de Siemens, nee dankje.
Sendo X is niet alleen mooi en stoer vormgegeven , maar ligt ook goed in de hand. De SPV leek mij ook wel een fijne phone, maar toch probeer ik M$ Windows zo hard mogelijk te ontlopen 8) .
Ik heb de afgelopen tijd zéér veel geresearched omtrend de Sendo X, vooral omdat het niet alleen mijn eerste smartphone wordt , maar ook mijn eerste abbo dat ik erbij neem. Het is mij opgevallen dat de reviews van bladen en websites behooorlijk verschillen van de meningen van de gebruikers. De respectievelijk eerste groep prijsde de Sendo X de hemel in, en de tweede brandde em volledig af :/... de fora uit spanje en england die de X beschreven waren bijna alleen maar kommer en kwel. De nederlandse, vlaamse, en italiaanse gebruikers waren overwegend wat positiever. Toch blijkt dat de X wat ruwe randen heeft. Daar kan niemand omheen.

Persoonlijk ben ik nogal een optimist, dus daar zal het niet aan liggen. Het uiterlijk van de X spreekt al voor zo veel verbeelding, dat dat niet meer fout kan gaan.
Mijn vorige phones hebben het goed uitgehouden met mij als eigenaar, dus ik denk niet dat de X ineens uitelkaar zal vallen...

Wat het bereik en ontvangst betreft: ik ben nogal een stads persoon. Ik woon in Breda Centrum, werk in Rotterdam Centrum, studeer in Leiden Centrum en zit regelmatig in de Randstad. Ik kan me amper voorstellen dat ontvangst een probleem zal worden :Y) .

Het gekraak tijdens bellen, ik zeg a ltijd maar "zolang ze me maar verstaan". Ik bel eigenlijk alleen maar voor huishoudelijke dingen, geen lange gesprekken. Toch is het wat vervelend, dus hoop ik dat het zal worden verholpen via firmware updates.

Instabiliteit? ach, ik herstart em gewoon en klaar is kees, niet? :z

Slechte kwaliteit camera? Hah! dat doet mij vrij weinig. *kijkt naar links en ziet een Kodak DX6340 met 4x optische zoom, Schneider - Kreuznach lens, en 3,2 Megapix liggen* Het blijft een phone-camera... :)

Software Bugs? ik neem aan dat die sowieso al worden aangepakt via firmware updates.

Verder kan ik alleen maar voordelen bij de X opnoemen. ik heb hier een 512 MB SD-kaartje liggen, dus ik ga me compleet suf gamen met Goboy, java-games, en misschien wel Ngage-stuff! De MP3-speler komt goed van pas, nu mijn NetMD Minidisk software er mee is opgehouden. Ik heb zat DivX films die ik nog moet zien . Alle PDA functies ga ik met plezier uitbuiten. En Opera met zijn Small Screen Rendering zal mij sites laten zien.

Na dit verhaal komen er nog 2 vragen, voor degene die nog zitten te lezen :+ .

Hoe is de GPRS ontvangst??
Voor mij is dat van belang, omdat ik graaag op internet zit. Via een "bug" van mn toekomstige aanbieder Orange, kan je lekker Flat-fee internetten >:) ! (zie ook [rml][ P800 & Orange World] WAP stack vermommen als HTTP stack[/rml])

Hoe zit het met de Ngage toepasbaarheid??
Ik las in de startpost dat die mogelijk er misschien aan zit te komen, weet iemand daar al wat van?

Goed, dat was het :) ik ben klaar.

Ik dank jullie bij voor baad voor jullie antwoorden _/-\o_

Gegroet,
Xander D.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
XanderDrake schreef op 07 november 2004 @ 17:05:
Hoe zit het met de Ngage toepasbaarheid??
Ngage werkt nog niet op de Sendo, omdat er nog steeds te weinig ram vrijgegeven is, dit kan in een firmware update trouwens opgelost worden, dus er is nog hoop. Misschien moeten we allen eens een mail/ petitie ofzo naar Sendo sturen. Lijkt mij slecht enkele minuten werk voor de programmeurs. Hierbij alvast mijn stem ;)
XanderDrake schreef op 07 november 2004 @ 17:05:
Hoe is de GPRS ontvangst??
Voor mij is dat van belang, omdat ik graaag op internet zit. Via een "bug" van mn toekomstige aanbieder Orange, kan je lekker Flat-fee internetten >:) ! (zie ook [rml][ P800 & Orange World] WAP stack vermommen als HTTP stack[/rml])
Ik heb daar zelf nog geen problemen mee ondervonden, dus mij lijkt alles zoals het hoort.

Welkom op GoT trouwens!

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

THX!

jah, ik heb zelf een keertje de verschillen tussen de Ngage en de X opgezocht. Bleek dat de Ngage meer vrije RAM heeft maar verder langzamer is dan de X :).

Ik zweer het, zodra de er Ngage spelletjes kunnen gespeeld worden op de X, dan is de ie helemaal mijn phone :9~ !!! al de andere bugs en nadelen verdwijnen dan snel naar de achtergrond!

[edit] heb weer gevonden waar het stond:

http://my-symbian.com/7650/compare2.php
de Ngage staat op pag. 4

en owja ik geef ook mijn stem :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door XanderDrake op 07-11-2004 19:01 ]

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om dan maar even een misschien voor jou nadelige bug (hopelijk voorlopige, tot de nieuwe fw) ik had goboy 1.4 erop staan, maar die was niet echt compatibel. Zeker niet met een gameboy color spel , maar ook met een "gewoon" spel had ik het probleem dat ie iedere keer:
1. naar het Now scherm ging (dus alsof je de menutoets indrukte) en bij "terugkomst" in het options scherm komt of,
2. naar goboy uitschakelde en dat je dus opnieuw goboy moet aanzetten maar wel in het optionsscherm kwam (je blijft dus wel in de game).
Naar verloop van tijd ging dit logischerwijs dermate irriteren dat ik goboy maar niet meer gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Jah ik heb die bug eerder gezien op een forum, maar dat werd opgelost door versie 1.3 te installen. helaas weet ik niet meer waar ik dat zag. maar goed.

Ik heb trouwens een freeware progje genaamd TaskSpy gevonden waarmee je onderandere processen kan killen en RAM vrij kan maken. Misschien iets om de benodigde RAM voor Ngage spellen te krijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 21:34:
Om dan maar even een misschien voor jou nadelige bug (hopelijk voorlopige, tot de nieuwe fw) ik had goboy 1.4 erop staan, maar die was niet echt compatibel. Zeker niet met een gameboy color spel , maar ook met een "gewoon" spel had ik het probleem dat ie iedere keer:
1. naar het Now scherm ging (dus alsof je de menutoets indrukte) en bij "terugkomst" in het options scherm komt of,
2. naar goboy uitschakelde en dat je dus opnieuw goboy moet aanzetten maar wel in het optionsscherm kwam (je blijft dus wel in de game).
Naar verloop van tijd ging dit logischerwijs dermate irriteren dat ik goboy maar niet meer gebruik.
Ligt volgens mij niet aan de emulator, kheb zelf andere series60 spelletjes zoals Doom dr op geduwd en ook daar wordt je naar Now gestuurd terwijl het spel nog wel op de achtergrond draait. Misschien dat het een soort (irritante) beveiliging is. Hoop dat het met de volgende update gefixed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake,

Ik heb wel regelmatig dat mijn GPRS verbinding uitvalt terwijl ik dit bij mijn vorige toestel zelden had (T610). Schijnt dus aan de X te liggen, heb ik ook al eerder gelezen. Wel iets om in de overwegingen mee te nemen...

Maar.... any time now komt de nieuwe firmware update uit (volgens insiders was dit afgelopen vrijdag al de bedoeling) dus hopelijk zijn daarmee ook wat GPRS issues verholpen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

mcoster, in welke omgeving van Nederland of België (je weet nooit) bevind jij je?
even kijken of het daar misschien aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 15:42:
XanderDrake,

Ik heb wel regelmatig dat mijn GPRS verbinding uitvalt terwijl ik dit bij mijn vorige toestel zelden had (T610). Schijnt dus aan de X te liggen, heb ik ook al eerder gelezen. Wel iets om in de overwegingen mee te nemen...

Maar.... any time now komt de nieuwe firmware update uit (volgens insiders was dit afgelopen vrijdag al de bedoeling) dus hopelijk zijn daarmee ook wat GPRS issues verholpen.
gprs verbinding valt bij mij alleen uit als ik switch tussen applicaties die gprs gebruiken.

bv switchen van agile messenger naar wayfinder of opera explorer, dat kan problemen geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op 08 november 2004 @ 20:00:
mcoster, in welke omgeving van Nederland of België (je weet nooit) bevind jij je?
even kijken of het daar misschien aan kan liggen.
Midden Nederland (Houten), maar ook tijdens het reizen tussen A'dam en Utrecht ervaar ik dit probleem vaak. En niet alleen bij switchen (SPEEDMAN) maar ook gewoon tijdens Agile Messenger of webbrowsing... Ligt-ie ineens eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

ok dus aan de locatie zal het niet liggen... noujah, at agile messenger betreft,
omdat Agile messenger gebruik maakt van een ander protocol dan het flat-fee internetten, kan ik die eigenlijk niet vebruiken. ik ga gebruik maken van webmessenger.net, dus die HTML/javascript messenger van MSN.

verder lijkt er veel af te hangen van de volgende firmware zeg :) iedereen hoopt en
hoopt. goed, ik wacht vrolijk af, heb het geld nog toch niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tzou toch deze week nog moeten zijn. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:50

Neus

www.zenaconsult.com

Gebruik deze link om snel te checken of de update er al is:

http://www.sendo.com/products/x/updates/page2.asp

:-)

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Handig voor de nabije toekomst :).

anyway, ik heb een tijdje geleden een forum gevonden op een Symbian site. Ik kan er echt heel veel informatie vinden, links naar freeware, quasi-professionele antwoorden op problemen, echt vanalles. SPEEDMAN en mcoster zijn er ook al actief.

kijk zelf maar es:

http://www.allaboutsymbian.com/forum/forumdisplay.php?f=45

[ Voor 3% gewijzigd door XanderDrake op 09-11-2004 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viel mij plotseling op, de pennen van de aansluitstekker zitten niet allemaal op gelijke hoogte. Als je er tegenaankijkt, zitten pen 2 en 3, vanaf links, dieper als de rest. Klopt dit of zijn ze bij mij naar binnen gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 22:49:
Viel mij plotseling op, de pennen van de aansluitstekker zitten niet allemaal op gelijke hoogte. Als je er tegenaankijkt, zitten pen 2 en 3, vanaf links, dieper als de rest. Klopt dit of zijn ze bij mij naar binnen gegaan?
Dat hoort zo, maak je maar geen zorgen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer iets, NIET BEREIKBAAR ! Regelmatig komt het voor dat de verlichting van het scherm niet aangaat, nadat je het toetsenbord hebt gedeblokkeerd. Maar wat ik nog niet wist is dat je dan ook niet bereikbaar bent.
Om de verlichting weer 'aan' te krijgen moet je rebooten.
Dan kun je ook weer worden gebeld. Zeer irritant.
Vooral als je de telefoon net laat zien, terwijl een ander je juist belt die ook staat te kijken om mijn beltoontje te horen. Veel hoongelach uiteraard met de opmerking dat het een ku!!?% telefoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 21:09:
Weer iets, NIET BEREIKBAAR ! Regelmatig komt het voor dat de verlichting van het scherm niet aangaat, nadat je het toetsenbord hebt gedeblokkeerd. Maar wat ik nog niet wist is dat je dan ook niet bereikbaar bent.
Vooral als je de telefoon net laat zien, terwijl een ander je juist belt die ook staat te kijken om mijn beltoontje te horen. Veel hoongelach uiteraard met de opmerking dat het een ku!!?% telefoon is.
Ehm, bijvoorbeeld als je zelf gaat bellen, gaat de verlichting ook aan, of anders na wat andere handelingen. Ik heb het zelf maar een paar keer meegemaakt, niet regelmatig ofzo. Maar welke firmware heb je? Ik heb de oorspronkelijke firmware waar het toestel mee uitkwam (nog niet geflasht, ik wacht nu maar even op de versie die er nu aan zit te komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 21:09:
Ik heb het een keertje mee gemaakt maar ik kan je wel zeggen dat daar meer telefoons daar last van hebben hier voor had ik een Nokia 7650 en daar kwam het regemaatig voor dat het licht niet aan wilden en dus ook niet berijk baar was valt het nu toch nog mee dat het met mij nog maar een keer is gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat het licht uitgaat is makkelijk te verhelpen .. door 1x op de uitknop te drukken in het Now! scherm... dan gaat het vanzelf weer aan .. en kan je weer vrolijk verder (tenminste bij mij..)

Ik nu nog ene paar bugs gevonden, heel af en toe.. steeds vaker bij mij weigert de telfoon de groene bel knop.. of wanneer ik opneem hoor ik nix.. wordt gewoon het speakertje niet geactiveerd... de andere zeide horot me dan wel.. het enige wat hier wel tegen helpt is rebotoen.. maar dat duurt weer zo achterlijk lang!!! :(

K hoop echt dat die firmware nu eens een x komt .. !!! alsmaar w8en }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ik ben vanplan mijn eigen headset te maken (of in iedergeval convertortje :)) maar weet niet waar ik de jack kan vinden (die mini plug met 4 metalen punten eentje meer dan een stereo plug)

iemand enig idee waar ik die vandaan kan halen (een beetje een knappe :)) ik kan alleen de stereo plugjes vinden :(

btw, als ik iets knaps kan maken kan ik ze ook wel voor de andere gebruikers hier maken, want ik vind die headset die erbij zit maar niets :(

[ Voor 27% gewijzigd door justice strike op 10-11-2004 23:18 ]

• vladje
justice_strike schreef op 10 november 2004 @ 23:15:
ik ben vanplan mijn eigen headset te maken (of in iedergeval convertortje :)) maar weet niet waar ik de jack kan vinden (die mini plug met 4 metalen punten eentje meer dan een stereo plug)

iemand enig idee waar ik die vandaan kan halen (een beetje een knappe :)) ik kan alleen de stereo plugjes vinden :(

btw, als ik iets knaps kan maken kan ik ze ook wel voor de andere gebruikers hier maken, want ik vind die headset die erbij zit maar niets :(
Ik ben er ook al naar op zoek gegaan, maar ik heb toen ok nix gevonden. :'(

BLU3_VV

• justice strike
het is een standaard onderdeel, heb ze wel vaker gezien, maar waar te halen? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Jah inderdaad, de oordopjes. daar zat ik zelf ook me, maar volgens mij is dat hetzelfde probleem bij ALLE phones.
Ik heb namelijk nu een headgear, heb ik al sinds mn vijftiende levesjaar. IK ZAL NOOIT MEER OORDOPJES GEBRUIKEN! ik heb een hekel aan die dingen. dus, wat ik ga doen, ik ga de standaard plug (ik dacht 2,5 mm) die bij de Sendo zit los koppelen van de dopjes in aan een oudere headgear aansluiten. Ik neem aan dat de verbinding hetzelfde zullen zijn, maar ik weet het niet zeker.

Heeft hier iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
OFFTOPIC

LOL, Sendo X met WM2003 ;)

Afbeeldingslocatie: http://smartphone.direqt.nl/site/image_database/qtek8020_3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmmmm..... vind 'm er eerlijk gezegd voor geen meter op lijken hoor. Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 03:25
ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lion
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10-2023
Eind oktober is eind november aan het worden. Ik vind dat ze wel even door mogen geven dat het wat langer gaat duren. Zo raken we hier alleen maar gefrustreerd. Ik weet zeker dat bijna iedereen op deze forum dagelijks een aantal keer de site van Sendo bezoekt om te kijken of die k..firmware al uit is. Ondertussen heb ik de X al bijna een half jaar met slechte software. Alles wat ik er nu mee doe is smsen en bellen uit angst voor een eventuele harde reset mocht die niet meer willen opstarten. Eerlijk gezegd heb ik geen hoop voor de volgende firmware update. Er zal wel een aantal problemen zijn verholpen, maar lang niet alle. Daarna zullen we weer moeten wachten tot de volgende update. Tegen de tijd dat deze foon "normaal" functioneert is mijn jaarabonnement verlopen en wordt het tijd voor een nieuwe telefoon. Dit ZUIGT!!! Aaargh!! 8)7

Verder is alles goed met me }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

email:

Release 60 should have been out last week. there is a delay on one
>>item I am told.
>>I hope that is now fixed, so we can get it out soon. Sorry for the
>>delay, but trying to make it OK.
>>New version is ALREADY been worked on - even more fixes !! (Christmas
>>release maybe for that one?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 05:51:
email:

(Christmas release maybe for that one?)
Ik geloof niet meer in de kerstman !

Gaat de meeting volgende week wel door of wordt die ook uitgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
even een vraagje, zijn er veel mensen die interesse hebben in een handsfree kit waar je je eigen oordopjes of koptelefoon (evt microfoon) op kan zetten?

als er genoeg animo is kan ik misschien even rondvragen of er nog van die plugjes te halen valt. (en verzendkosten delen oid)

overigens vraag ik me af wanneer de theme editor uitkomt, ik heb nu wel mijn eigen theme (lees bg) maar wil nog wat dingetjes aanpassen als het kan.

//edit

ik heb overigens al wat gevonden. Ik heb de connectoren gevonden voor diegene die willen solderen. en ik heb ook een kant en klare gevonden voor ppc phone jacks. Ik weet alleen niet of hij werkt voor de sendo x, dus dat moet even uitgetest worden. (als iemand dat zou willen doen?!?!?!) de laatste connector is overigens helemaal niet zo duur (7 euro) dus misschien een inkoopactie als hij blijkt te werken?

http://www.expansys.nl/product.asp?code=PPCPADPT01

//edit 2

ik bedenk me nu net dat er geen volume regelaar op zit, dat kan nogal vervelend zijn. ik neem aan dat je er een volume regelaar tussen kunt zetten (voor de oordopjes dan)

[ Voor 68% gewijzigd door justice strike op 14-11-2004 03:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
justice_strike schreef op zondag 14 november 2004 @ 02:31:
even een vraagje, zijn er veel mensen die interesse hebben in een handsfree kit waar je je eigen oordopjes of koptelefoon (evt microfoon) op kan zetten?

als er genoeg animo is kan ik misschien even rondvragen of er nog van die plugjes te halen valt. (en verzendkosten delen oid)

overigens vraag ik me af wanneer de theme editor uitkomt, ik heb nu wel mijn eigen theme (lees bg) maar wil nog wat dingetjes aanpassen als het kan.

//edit

ik heb overigens al wat gevonden. Ik heb de connectoren gevonden voor diegene die willen solderen. en ik heb ook een kant en klare gevonden voor ppc phone jacks. Ik weet alleen niet of hij werkt voor de sendo x, dus dat moet even uitgetest worden. (als iemand dat zou willen doen?!?!?!) de laatste connector is overigens helemaal niet zo duur (7 euro) dus misschien een inkoopactie als hij blijkt te werken?

http://www.expansys.nl/product.asp?code=PPCPADPT01

//edit 2

ik bedenk me nu net dat er geen volume regelaar op zit, dat kan nogal vervelend zijn. ik neem aan dat je er een volume regelaar tussen kunt zetten (voor de oordopjes dan)
Dat er geen volumeregelaar op zit lijkt mij op zich niet zo'n probleem, vele oordopjes hebbe toch al zon mini-exemplaar op de kabel zitten.

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
maar de microfoon niet :) anyway ik had de stekkers ook gevonden. Ben alleen benieuwd of er iemand interesse heeft in een van beide (of allebei)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tziet er naar uit dat de firmware niet komen zal

goed zo sendo! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 12:42:
tziet er naar uit dat de firmware niet komen zal

goed zo sendo! :X
dacht dat jij nog altijd 100% achter Sendo stond?!

Heeft iemand een adres van de NL importeur, mijn X komt namelijk deze week terug van een dikke maand (!!!) reparatie. Ben niet van plan mezelf nog langer te laten lijden onder deze slechte foon...

Gezamenlijke actie opzetten? Ik merk gewoon een toenemende ontevredenheid over de X.

[ Voor 6% gewijzigd door IvoB op 14-11-2004 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
IvoB schreef op zondag 14 november 2004 @ 13:11:
[...]

Heeft iemand een adres van de NL importeur, mijn X komt namelijk deze week terug van een dikke maand (!!!) reparatie. Ben niet van plan mezelf nog langer te laten lijden onder deze slechte foon...

Gezamenlijke actie opzetten? Ik merk gewoon een toenemende ontevredenheid over de X.
seg seg seg, 't is jammer dat de firmware er nog niet is, maar een ramp is het nu niet te noemen hoor, de foon werkt op enkele kleine dingen na wel goed hoor. De firmware komt er heus wel aan hoor en als deze nu de foon nog eens stukken van mensen beter maakt is het wachten snel vergeven hoor. :) Maar toch, tempo Sendo :O

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier over vele problemen met de sendo x, ikzelf heb tot op heden geen enkel probleem gehad mijn toestel draaid onder firmware x1.56.2.2
Wat ik eigelijk wel wou vragen is of er iemand weet waar je de accessoires, zoals laadkabel voor in de auto en het draadloos oortje kan kopen in de regio van breda of roosendaal. Ik heb dit willen bestellen in makro belgie waar ik toestel gekocht heb maar kreeg deze week een brief dat de leveransier dit niet kan leveren.
bedankt voor de eventueele hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
draadloos oortje daar kan je gewoon elk bluetooth wireless headset voor kopen. als je nieuwe oordopjes wil dan zul je die zelf moeten maken (jammer genoeg op dit moment de enige oplossing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

justice strike, het idee van die plugs in geen slecht plan. Alleen een probleem, ik ben niet zo'n held met een soldeerbout. dus wat ik ga proberen:

ik ga de kabeltjes van de dopjesdie bij de X zit strippen, vervolgens doorknippen, hierna verbind ik ze met de draadjes van een normale headgear (die ik ook heb gestript natuurlijk), en tape de handel dicht. zimpel! ik neem aan dat het stereo systeem hetzelfde werkt bij de dopjes als bij de headgear. Idd jammer van dat volume knopje, maar dat overleef ik wel.

Of zit ik er nou compleet naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
haha dat mag je proberen, maar met solderen zal je meer geluk hebben.

ten eerste is het geen permanente verbinding, dus het geluid zal erg kraken of zelfs uitvallen.

ten tweede zijn de koperen draden die erin lopen beschermt (laklaag), dus het is maar de vraag of het inelkaar draaien van de draadjes wel werkt.

daarbij ziet het er niet erg netjes uit, een telefoon van 450 euri met een geimproviseerde headset. Dan is solderen toch wel wat makkelijker.

dan kan je nog het beste die ppc convertor proberen, die is net geen 7 euro. Ik denk dat je daarmee nog wat meer kans maakt. (alhoewel ik niet kan garanderen dat hij werkt)

En misschien als er genoeg animo is kan ik kijken of ik iets inelkaar kan zetten. ik zat al een tijdje te denken om zelf zoiets te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IvoB schreef op zondag 14 november 2004 @ 13:11:
[...]

ik beschik over een dosis geduld. Heb nooit gezegd dat deze onuitputtelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELAAS, helaas, Sendo-X defect. Hij ligt inmiddels in de kast. Mijn vertrouwde T68i maar weer gaan gebruiken. Het probleem is nu dat ik totaal niet te horen ben, als iemand mij belt. Het enige dat de andere kant hoort is geruis en gekraak.
Ja, en nu, is dit een toestelfout, dan moet ie dus naar de reparatie en het zal dan wel minstens een maand gaan duren.

Is het een softwareprobleem? Versie 1.56.2.2 staat erop. Reset met knop 5 mocht ook niet baten.

Iemand nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 11:52:
[...]

ik beschik over een dosis geduld. Heb nooit gezegd dat deze onuitputtelijk was.
Inderdaad, het is bij mij nu ook op! Zeker nu ik mijn X na een dikke maand van de reparatie terug heb, en unbelieveble or not... met de oude firmware (1.30) erop, terwijl ik deze opstuurde met 1.56.6! Dat noemen ze dus repareren bij Sendo.

Ga nu even bellen met Sendo NL in Didam, in de hoop mijn geld terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 13:55:
HELAAS, helaas, Sendo-X defect. Hij ligt inmiddels in de kast. Mijn vertrouwde T68i maar weer gaan gebruiken. Het probleem is nu dat ik totaal niet te horen ben, als iemand mij belt. Het enige dat de andere kant hoort is geruis en gekraak.
Ja, en nu, is dit een toestelfout, dan moet ie dus naar de reparatie en het zal dan wel minstens een maand gaan duren.

Is het een softwareprobleem? Versie 1.56.2.2 staat erop. Reset met knop 5 mocht ook niet baten.

Iemand nog een suggestie?
was bij mij ook het probleem, zie de briljante oplossing van Sendo in mijn post hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijg ik dan toch gelijk na al die Sendo-ellende dat het allemaal vergeefse moeite is met dat ding. Gelukkig dat ik hem binnen 14 dagen terug heb gebracht, want op marktplaats krijg je nog zo'n 25 euro voor............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IvoB schreef op maandag 15 november 2004 @ 14:33:
[...]

Inderdaad, het is bij mij nu ook op! Zeker nu ik mijn X na een dikke maand van de reparatie terug heb, en unbelieveble or not... met de oude firmware (1.30) erop, terwijl ik deze opstuurde met 1.56.6! Dat noemen ze dus repareren bij Sendo.

Ga nu even bellen met Sendo NL in Didam, in de hoop mijn geld terug te krijgen.
i wouldn't count on it. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

moeten we dan maar met zijn allen een actie opzetten? We hebben tenslotte allemaal 450 euri betaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je wil klagen. Ik heb geregeld dat Sendo op de gebruikersdag van PDAtotaal.info is.
Daar kan je spreken met iemand van Sendo zelf. Gary Cooper komt naar de gebruikers-
dag, alleen zijn een aantal dingen nog niet volledig ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik zie een dalende lijn hier.

wow, ik moet echt even vragen bij de BCC of ik em nog kan inruilen als de X me echt niet bevalt :X.

[Edit] 25€ op marktplaats.nl? heh... Eentje te koop, huidige prijg 325€.
Wishfull thinking ;) ?

anyway, Speedman, waarom ben je je geduld kwijt? wat is de reden? de zwaar late release van de nieuwe firmware?

[ Voor 45% gewijzigd door XanderDrake op 15-11-2004 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 18:37:
krijg ik dan toch gelijk na al die Sendo-ellende dat het allemaal vergeefse moeite is met dat ding. Gelukkig dat ik hem binnen 14 dagen terug heb gebracht, want op marktplaats krijg je nog zo'n 25 euro voor............
Ik geef er zo, no questions asked, ook wel 50 voor hoor.

Maar zonder gekheid, de bugs zijn er niet erger op geworden bij mij, en ik wacht rustig de firmware af. Ik heb er vertrouwen in dat er serieus aan gewerkt wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door mae-t.net op 16-11-2004 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 19:56:
Als je wil klagen. Ik heb geregeld dat Sendo op de gebruikersdag van PDAtotaal.info is.
Daar kan je spreken met iemand van Sendo zelf. Gary Cooper komt naar de gebruikers-
dag, alleen zijn een aantal dingen nog niet volledig ingevuld.
Marv, gaat dit nog via jou, een buglijst mailen? Of zelf maar ff naar Marijke van Hooren mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook! Marijke is super druk. Die heb ik al een paar weken niet gesproken. Wellicht is het
handig om ze naar mij te sturen of gewoon te komen naar de gebruikersdag op 27
November dan kan je ze zelf bespreken met Gary.

Een aantal maanden geleden hebben we dat ook gedaan en toen vond iedereen het wel
een geslaagd idee, daarom heb ik het opnieuw voorgesteld en gaan we het ook doen.
Alleen moet ik nog bespreken welke verrassingen Gary mee brengt en welke accessoires
hij te koop zal aanbieden op die dag. Wellicht heeft ie niks om aan te bieden, maar ik heb
het wel voorgelegd voor jullie.

Als jullie nog ideeen hebben dan laat maar horen. Ik verwacht in ieder geval een groot
aantal mensen met een Sendo X. Iedereen mag komen en het is gratis entree!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op maandag 15 november 2004 @ 20:02:
Ik zie een dalende lijn hier.

wow, ik moet echt even vragen bij de BCC of ik em nog kan inruilen als de X me echt niet bevalt :X.

[Edit] 25€ op marktplaats.nl? heh... Eentje te koop, huidige prijg 325€.
Wishfull thinking ;) ?

anyway, Speedman, waarom ben je je geduld kwijt? wat is de reden? de zwaar late release van de nieuwe firmware?
idd, + het gebrek aan info erover.

the community voelt zich over het algemeen zwaar in de steek gelaten. geen antwoord op vragen enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Over de community gesproken, waar en wanneer is de infodag-bijeenkomst gepland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

27 November kijk op de volgende link:

Nieuw initiatief een smartphone gebruikersdag op 27 Nov 2004

Daar kan je er verder over praten. Ik heb nog niks gehoord verder van Gary. Ik zal hem
zo weer mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 15:21:
Ik verwacht in ieder geval een groot
aantal mensen met een Sendo X. Iedereen mag komen en het is gratis entree!!
Mag ik dan ook met mijn KAPOTTE 'X' komen?
Krijg ik dan een nieuwe? :):):):)
(mag ie er wel een paar doosjes meenemen):(

Kun je eigenlijk best wel voorstellen, als service.

Overigens, heb ik diverse telefoontjes gepleegd i.v.m. de reparatie van mijn KAPOTTE 'X' . Op de site staat dat de Fa. Evic in Echt ook sendo's repareert. Die doet het dus niet meer. Ik kreeg een telefoonnummer in Den Haag, een reparatie afdeling van KPN. Daar kreeg ik een link voor een site met meer informatie. (www.centraal.nl) Nou, dat sloeg nergens op, die site heeft volgens mij nergens iets mee te maken. Uiteindelijk maar naar een KPN service point gebeld en eens wat over reparatie van de Sendo X gevraagd. "Sendo X zegt u? Nee, daar hebben wij geen onderdelen voor. Wij sturen hem op." Hoe lang ben ik hem dan kwijt? "Daar kan ik u op dit moment geen antwoord op geven. Misschien 14 dagen of zo."
Nou, daar wordt je toch niet vrolijk van.

Sendo, tijd voor actie, geef eens fatsoenlijke service.

Misschien is het wel aardig om alvast te inventariseren, hoeveel mensen er zijn die problemen hebben met hun Sendo 'X'
Ik wil 'm eigenlijk helemaal niet kwijt. De routeplanner werk goed.
MAAR DAN MOET IE UT WEL DOEN !

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:44
Ik heb sinds vanochtend ook de Sendo X, 2e hands van een mede-GoTter gekocht. Ik ben erg tevreden, heb 'm nu al totaal (mis)bruikt zonder wat voor foutmelding of bug dan ook. 't enige minpunt is de kwaliteit van de microfoon. De tegen mij aan pratende partij meldt regelmatig dat ik niet geheel goed te verstaan ben, dat mijn stem erg dof en ver weg klinkt. Gelukkig wist ik al van 't bestaan van deze 'bug', dus daar was ik op voorbereid.

Ik draai nu X 1.30.5.1 (6 juli 2004), en ben al de hele dag aan 't twijfelen of ik ga updaten naar 1.56.2.2. Diegene die mij de telefoon verkocht vertelde dat hij eerst 1.56 draaide, maar dat de verstaanbaarheid tijdens een gesprek met die firmware al helemaal brak is.. Nu zit ik dus in dubio: ga ik updaten of niet :P. Ik hoop dat iemand me meer inzicht kan verschaffen in de 'kwaliteit' van de nieuwste firmware!

Daarbij heb ik 1 miniem probleem: ik krijg in 't Now! scherm 't standaarpaneel ('my panel') niet weg, terwijl ik allang een ander paneel als standaard heb aangewezen. Ben ik scheel en kijk ik over de delete functie heen, of hoe zit dat?

[ Voor 4% gewijzigd door jpiscaer op 18-11-2004 00:40 ]

Verwijderd

ik heb problemen met de Sendo .. maar die boeien me eigenlijk niet zo erg ..
Het punt is gewoon dat ik een nieuw frontje wil .. verder vraag ik nix van ze...
Ok de nieuwe firmware met verbeteringen mag wel eens heel hard opschieten .. BEGIN OKTOBER ?? HALVERWEGE NOVEMBER nog nix ??? :( kvind echt belabberde service op dat gebied..

Verwijderd

Jainoxi schreef op donderdag 18 november 2004 @ 00:39:
Ik heb sinds vanochtend ook de Sendo X, 2e hands van een mede-GoTter gekocht. Ik ben erg tevreden, heb 'm nu al totaal (mis)bruikt zonder wat voor foutmelding of bug dan ook. 't enige minpunt is de kwaliteit van de microfoon. De tegen mij aan pratende partij meldt regelmatig dat ik niet geheel goed te verstaan ben, dat mijn stem erg dof en ver weg klinkt. Gelukkig wist ik al van 't bestaan van deze 'bug', dus daar was ik op voorbereid.

Ik draai nu X 1.30.5.1 (6 juli 2004), en ben al de hele dag aan 't twijfelen of ik ga updaten naar 1.56.2.2. Diegene die mij de telefoon verkocht vertelde dat hij eerst 1.56 draaide, maar dat de verstaanbaarheid tijdens een gesprek met die firmware al helemaal brak is.. Nu zit ik dus in dubio: ga ik updaten of niet :P. Ik hoop dat iemand me meer inzicht kan verschaffen in de 'kwaliteit' van de nieuwste firmware!

Daarbij heb ik 1 miniem probleem: ik krijg in 't Now! scherm 't standaarpaneel ('my panel') niet weg, terwijl ik allang een ander paneel als standaard heb aangewezen. Ben ik scheel en kijk ik over de delete functie heen, of hoe zit dat?
nadat je een nieuwe volgorde van now schermen hebt ingegeven moet je eens heropstarten, dan klopt het plaatje weer helemaal ;)

Verwijderd

Misschien te voor de hand liggend maar die slechte ontvangs van de andere partij die hier al vaker gemeld is, daar heb ik soms ook last van. Totdat.... ik erachter kwam dat je al heel snel met je hand/vinger het gaatje van de microfoon aan de zij/onderkant van de telefoon afdekt waardoor de ander haast niets meer hoort.

Zou dit in sommige gevallen bij jullie ook de oorzaak kunnen zijn geweest? Of is dit gewoon iets dat alleen ik 'fout' doe?

• jpiscaer
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 17:49:
[...]

nadat je een nieuwe volgorde van now schermen hebt ingegeven moet je eens heropstarten, dan klopt het plaatje weer helemaal ;)
Opnieuw opstarten is gewoon de telefoon uitschakelen en daarna weer aanzetten?

EDIT: uit/aanzetten net geprobeerd, dat werkt iig niet! Ook de optie om een panel te verwijderen staat niet in de optieslijst van 'my panel'...

[ Voor 19% gewijzigd door jpiscaer op 18-11-2004 18:27 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:53:
ik heb problemen met de Sendo .. maar die boeien me eigenlijk niet zo erg ..
Het punt is gewoon dat ik een nieuw frontje wil .. verder vraag ik nix van ze...
Ok de nieuwe firmware met verbeteringen mag wel eens heel hard opschieten .. BEGIN OKTOBER ?? HALVERWEGE NOVEMBER nog nix ??? :( kvind echt belabberde service op dat gebied..
Ik heb van de week door slordig gebruik mijn auto van een flinke deuk voorzien. Spiegels eraf, koplamp stuk, je kent het wel.

Echt belachelijk dat Opel geen nieuw frontje verkoopt!

[/ Oh, ironie-modus]

Verwijderd

Jainoxi schreef op donderdag 18 november 2004 @ 18:04:
[...]

Opnieuw opstarten is gewoon de telefoon uitschakelen en daarna weer aanzetten?

EDIT: uit/aanzetten net geprobeerd, dat werkt iig niet! Ook de optie om een panel te verwijderen staat niet in de optieslijst van 'my panel'...
ik denk dat je MY panel niet kunt verwijderen (dat is dan ook het enige panel dat je niet kan verwijderen)

je kan wel de naam wijzigen;

geen panel is niet mogelijk. Je moet minstens 1 panel hebben, dus kan je dat panel wel van naam veranderen :)

Verwijderd

!!!
maar weze niet getreurd beste X'ers,

here comes the update:

Hi All,

Well, after some delay (sorry!) I am happy to say release 60 is being rolled out.

The FIRST version on the site will be for the Telefonica (Spanish) users, who never got a release the last time. That seems only fair.

After that, the other versions will be released. This will happen over the next few days.

Please feel free to pass these details on (in your own language) to any other forums you visit.

Regards,

plinkykev

================================

Upgrade notes:

BACKUP the phone (MMC/SD is better than PC Connect for this)
CHARGE THE BATTERY FULLY (charger in while updating DOES NOT WORK)
CLEAR THE PHONE (5 when powering on)
NOW do the update (DO NOT PULL OUT THE CABLE :-)
RESTORE your data back

================================

Release details:

GPRS - Performance & Stability improvements
Better Network Recovery after poor coverage
Updated MP3 Player
Updated Camcorder
Updated Camera
Ringtones/MP3 'Cracks & Pops' fixed
Bluetooth - Various improvements
Assorted language fixes
Fix for the 'Copy SIM to Contacts' message which keeps appearing
Now! Screen shows full colour images correctly
USB icon was shown during IR and BT use
Vibrate continued after call answered fix
'Edit' option added to Photo Album menu

• jpiscaer
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 19:51:
[...]

ik denk dat je MY panel niet kunt verwijderen (dat is dan ook het enige panel dat je niet kan verwijderen)

je kan wel de naam wijzigen;

geen panel is niet mogelijk. Je moet minstens 1 panel hebben, dus kan je dat panel wel van naam veranderen :)
Verwijderen is inderdaad geen optie, zoals eerder gezegd. Ik kan 'm alleen ook NIET van naam wijzigen, en ook 'plugins' wijzigen kan ik niet bij het standaard 'my panel'. (standaard 'my panel' niet te verwarren het een zelf aangemaakt paneel, dat als standaard wordt ingesteld)

enne, WHOEHOE bijnabijnabijna HIERRRRR met die update!!

[ Voor 8% gewijzigd door jpiscaer op 18-11-2004 20:19 ]

Verwijderd

ik moet zeggen dat ik 3 panelen had en op een dag had ik er nog maar 1.

heb ik nu het slotje vergeten opzetten en daardoor enkele panels gewist terwijl ie in mijn broekzak zat?
i dunno

ik heb nu alleen nog My panel

• mae-t.net
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 18:44:
[...]

Ik heb van de week door slordig gebruik mijn auto van een flinke deuk voorzien. Spiegels eraf, koplamp stuk, je kent het wel.

Echt belachelijk dat Opel geen nieuw frontje verkoopt!
[/quote]

Dat verkoopt Opel wel, kan je bij de garage kopen en zonodig laten monteren.... Sendo vast ook wel, maar dan moet je je telefoon denkelijk opsturen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 20:31:
ik moet zeggen dat ik 3 panelen had en op een dag had ik er nog maar 1.

heb ik nu het slotje vergeten opzetten en daardoor enkele panels gewist terwijl ie in mijn broekzak zat?
i dunno

ik heb nu alleen nog My panel
Ja, had ik ook. Kon ze ook niet meer terugkrijgen. Na reset met (5) waren ze er weer.

Gaat die bijeenkomst zaterdag nog door???

Verwijderd

Yup, volgende week zaterdag. Sendo komt zeker. De invulling daarover
ben ik aan het onderhandelen. Ik probeer voor jullie accessoires te regelen
die jullie kunnen kopen. Dus het keyboard en de cradle! Geen idee of het lukt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

YEZ nieuwe firmware! eindelijk. goh ik ben er blij om terwijl ik nog geen Sendo X heb ;)

anyway, ik ben heel benieuwd hoe de updates en fixes gaan werken. het lijstje is iig indrukwekkend.

Tevens GPRS gefixt. mooi!

maar vertellen jullie maar hoe het er nu voor staat, ik ben echt benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat verkoopt Opel wel, kan je bij de garage kopen en zonodig laten monteren.... Sendo vast ook wel, maar dan moet je je telefoon denkelijk opsturen.[/quote]

Ik wilde dan ook alleen maar de belachelijkheid van een eerdere posting duidelijk maken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmmmm.... ik zie in de update-lijst geen fix vermeld voor het probleem van de slechte verstaanbaarheid.....

Ik hou eerlijk gezegd mijn hart vast voor deze update. (koekje erbij?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intr3pid
  • Laatst online: 06-08 23:44
Ik zie geen update op sendo.com, alleen nog de oude versie 1.56.2.2... Waar halen jullie de nieuwe firmware weg en waar staan de releasenotes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intr3pid schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 09:34:
Ik zie geen update op sendo.com, alleen nog de oude versie 1.56.2.2... Waar halen jullie de nieuwe firmware weg en waar staan de releasenotes?
De update is aangekondigd voor vandaag of morgen, dus staat nog niet online. Niemand heeft hem dan ook nog...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Marc,
Zou je voor de duidelijkheid nog even kunnen laten weten hoe laat en waar precies we hebben afgesproken voor de meeting? En zou je misschien ook een prijsindicatie kunnen geven voor de genoemde accesoires? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk hier:

en dan de links op die pagina. Je vind dan alles!

En over de accessoires weet ik dus nog niks, want ik heb geen flauw idee
of Sendo dit wel gaat doen. Zo ja, dan zou het super zijn. Zo nee, dan is het
pech hebben. Ik heb alleen nog niks gehoord van Gary. Die gasten hebben
het super druk. Hij komt wel dat is toegezegd alleen niet hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelezen op all about symbian forum release 60 software vrijgegeven voor spanje de rest moet nog even wachten, spanje kwam eerst omdat zij nog geen update gehad hebben de andere talen volgen nog.

http://www.allaboutsymbian.com/forum/showthread.php?t=30413

Hopelijk moeten we niet al te lang wachten
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 19:21:
Kijk hier:

en dan de links op die pagina. Je vind dan alles!

En over de accessoires weet ik dus nog niks, want ik heb geen flauw idee
of Sendo dit wel gaat doen. Zo ja, dan zou het super zijn. Zo nee, dan is het
pech hebben. Ik heb alleen nog niks gehoord van Gary. Die gasten hebben
het super druk. Hij komt wel dat is toegezegd alleen niet hoe en wat.
Ok, dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik dacht nl. dat er een aparte meeting zou zijn, naast de pdatotaal dag.
Maar ok, ben benieuwd wat Sendo ons te bieden heeft. Ik zit zelf met dikke krassen op mn
scherm en als daar op de een of andere manier iets aan te doen is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik dacht nl. dat er een aparte meeting zou zijn, naast de pdatotaal dag.
Maar ok, ben benieuwd wat Sendo ons te bieden heeft. Ik zit zelf met dikke krassen op mn
scherm en als daar op de een of andere manier iets aan te doen is... :)[/quote]

Zou je dan misschien ook kunnen zeggen wat er eventueel aan gedaan kan worden... want dat zou al veel schelen, bij voorbaat dank...
ikzelf zou ook graag gaan .. maa heb andere dingen te doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee wat ze te bieden hebben. Ik zal aangeven dat hij wat nieuwe X-en meeneemt.
Wellicht kan hij wat doen op die dag geen idee hoe Sendo daar tegenover staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Als je je scherm wilt beschermen, zou je dan niet gewoon een screenprotector van een willekeurig series60 toestel kunnen nemen? Is toch allemaal 176x220 right? Of zijn er toch verschillen in schermafmetingen?

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste