Het grote Sendo X topic [deel 2]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.511 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Reviews%20in%20I&T/Sendo%20X%20Topic/Layout/sendoxhead.gif

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Reviews%20in%20I&T/Sendo%20X%20Topic/Content/tX-FrontNow

[hot!]Sendo X Smart Phone :9

Afmetingen:
• 110.5mm x 48.5mm x 22.8mm

Gewicht en Volume:
• 120g
• 108cc

Kleuren:
• Carbon
• Afgewerkt met geborsteld aluminium (achterkant)

Display:
• TFT
• 65.536 kleuren
• 176x220 pixels
• 34.85mm x 43.56mm

Intern geheugen:
• 32MB (approx)

Extern geheugen:
• MMC or SD card (Hot swappable)

Camera:
• Foto resolutie: 640x480 pixels (0.3MP)
• Ingebouwde flitser (o.a. red eye reduction)
• Video resolutie: 176x144

Accu:
• Lithium Ion 1050 mAh
• Standbytijd tot 90-170 uur
• Spreektijd tot 4-7 uur

Verbindingen:
• GSM 900, EGSM 900, 1800, 1900 & CPHS;
• GPRS 8 (4+1)
• Bluetooth 1.1
• Infrarood
• USB cable

Messaging:
• SMS
• EMS
• MMS

Audio:
• Polyfoon geluid (64 kanaals)
• AMR
• WAV
• MIDI
• SP-MIDI
• Beatnik RMF
• XMF
• SMAF
• MP3 speler

Video:
• MPEG4
• H.263
• 3GP
• Real Video 7 & 8
• Video Capture in H.263 in .3GP format (with sound)

Overige:
• Nokia Series 60 v1.2s over Symbian OS v6.1s
• Java™
• Web Browser
• WAP Browser
• Voice dialling and control
• Voice recording
• Predictive text input (T9)
• Photo album
• Image Editor (within camera application)
• RealOne Video/Audio player
• Themes
• Document Viewer
• Tasks
• SyncML
• en nog heel erg veel meer...

Gesprek in Den Haag omstreeks 11:30

Zo rond half twaalf zat ik in het Mercure te wachten op Mevr. van Hooren en Dhr. Cooper. Op het moment dat ze binnenkwamen kreeg ik een sms-je binnen (speaker stond vrij luid...) en zat dus niet op te letten, maar zij gelukkig wel ("...it seems that the fellow overthere has a Sendo...") en het contact was meteen gelegd.
Allereerst werd gelijk het netwerk getest om daarna onder genot van een lekker koud glas jus d'orange de problemen die ik tegen was gekomen te bespreken en waar het kon, ter plekke op te lossen.
Het eerste probleem wat gelijk verholpen kon worden was het gekraak in de mp3-speler. Nu had ik omwille van de beperkte ruimte op mn sd kaartje, mp3's naar een lagere frequentie en bitrate omgezet en het bleek dat de processor daardoor veel harder moest werken. Ook de bestandsindeling van de wav's voor de ringtones dient blijkbaar zorgvuldig gekozen te worden. (De geluidsrecorder van Windows bleek een handig hulpmiddel!)
Wat dhr Cooper mij verder aangeraden had was het gebruik van het (geloof freeware) progje Handyfile ipv FExplorer. Deze heeft nl. oa het voordeel dat je een voortgangsindicator hebt. Hij wist me ook nog het volgende lijstje met compatible sd kaartjes te geven: Kodak, Kingston, SanDisk, Integral en Jenoptik. De maximum grootte waarvoor de foon getest is, is nu 1gb, maar, ze zijn nu aan het testen met 2gb kaartjes. Daar komt nog eens bij dat de interface (in theorie) geen maximum kent voor de grootte van de kaartjes...Kijk, daar word ik nou vrolijk van. Tegen de tijd dat de 512 mb de prijs van een 128mb doen, haal ik een 2gb kaartje!

Verder liet ik mijn probleem met RealOne horen/zien. Een bepaalde geuidsindeling kan RO nl. niet aan. Dit zou met een update verholpen moeten worden, net zoals het bekende probleem met de soms slechte geluidskwaliteit. Op dat moment kwam Dragon binnen om ook nog even z'n hart uit te storten ;) betreffende het beeldscherm (groot gelijk btw!). Aan de hardware kon op zich niet veel gedaan worden, maar eea zou wel doorgespeeld worden.

Tenslotte heb ik nog gevraagd hoe het zit met een aantal progjes (waaronder SmartMovie/Bounce/...) die het niet helemaal naar behoren doen. Zelf had ik het (eniszins naïve) idee dat Series60 applicaties het op de X ook wel zouden doen...niet dus. We zullen nog even geduld moeten hebben totdat er officiële licenties voor de X zijn.

Jammergenoeg moest aan al het goede een einde komen en zo ook de meeting. Ik moet zeggen dat ik er veel aan heb gehad. Op de updates moeten we gewoon even wachten, maar ik heb in tussentijd genoeg te doen!

Gesprek in Amsterdam omstreeks 14:00

Om 2 uur was ik als eerste aanwezig en heb ik lekker gewacht totdat er meer mensen
kwamen. Gelijk maar ff wat mensen gebeld om te checken of het belprobleem vandaag
voor kwam en ja hoor. Ik hoorde mensen weer klagen aan de andere kant. Dus dat gaf
goede hoop om het probleem te reproduceren (als ik abracabra speek, zeg het. Ik ben
tester bij TomTom dus dan er nog wel eens wat vaktermen door heen komen).

Rond 14:15 kwam Geert als eerste binnen met zijn Sendo X, die Proximus en Ben NL
weer gaf in zijn provider plek, terwijl daar T-mobile moest staan. Oude simkaart, dus
bekend probleem en simpel op te lossen in de software. Al moest er nog naar gekeken
worden, want dit is typisch iets Nederlands.

Daarna kwam de Sendo delegatie binnen lopen, Mevr. van Hooren (Nederlandse) en
G. Cooper (en nu geen geintjes maken) (Engels). We zijn lekker met z'n vieren op het
terras gaan zitten en wat te drinken genomen om te bespreken wat er in jullie bugs
stond. Ik had daar een document van gemaakt en bij elke bug gaven de Sendo mede-
werkers aan of ze er wat aan konden doen of dat het al opgelost was. Een aantal
dingen zoals het geluid tijdens het bellen werd met mijn geleende X getest en men
had het idee dat de speaker niet goed gecalibreerd was. Morgen en vandaag zou
daar nog verder naar gekeken worden, want Garry ging op alle netwerken testen en
kijken waar dat slechte bellen toch vandaan kwam.

Een aantal dingen waaronder het smartmovie verhaal en het MP3 speler verhaal
kwamen voorbij. Het doorklikken naar een nieuw nummer en het hangen van de MP3
speler werden opgelost of waren dat al. Daarnaast werd er aangegeven dat men op
de goede manier moest converteren. Bepaalde bestanden werkte niet goed als je ze
verkeerd geconverteerd had van WAV naar MP3. AMR files was een nieuw probleem
en wordt van de week aangepakt.

Een aantal bleken gewoon niet duidelijk voor ons te zijn. De linker of rechtersneltoets (het
is maar hoe je hem instelt) is de ABC toets die weg is van het normale keypad wanneer
je bijvoorbeeld een SMS typt. Probeer het maar eens tijdens het schrijven van een SMS. Je kan

dan de linkertoets wel gebruiken.

De verlichting van het keypad was een fabricage fout, waarschijnlijk en daarover werd nog
contact gezocht. Ze hadden zelf het idee een ontwerp was zoals het moest, maar we
vonden naderhand toch dat het anders moest.

De headset kon niet gelijk aangepast worden. Schuine dopjes ervoor kopen is wel een tip om te

doen. Helaas een opnametoets ervan maken is wat lastiger. Dat
vraagt extra software en is geen hoge prioriteit.

Het feit dat je problemen krijgt wanneer de accu niet in het toestel zit en de lader
er wel aan en dat je dan een flitser krijgt die gaat flitsen is niet op te lossen. De
stroom die op gevoerd wordt in het board van het toestel neemt de weg van de
lichtste weerstand en dat is de flitser.

Dat de accu leeg liep en dat de indicator daar vreemd op reageerde was een
probleem dat te maken had met het calibreren van je accu. Het staat in geen
enkele handleiding van een fabirkant, maar je moet elke batterij altijd de eerste
keer helemaal doorladen (14 uur lang) en dan daarna helemaal leeg trekken
totdat je echt niks meer kan. Daarna moet je hem weer helemaal doorladen. De
batterij is nu goed gekalibreerd en weet wat zijn uiterste zijn.
In de batterij zit namelijk ook een chip en die "leert" zodoende.

Het opslaan van contacten op de geheugenkaart is niet mogelijk. Het zit in de series 60 en
is niet op te lossen. Het opslaan van emails wel en dat is gefixed in de nieuwe software.

De camera is een geval apart. Daar is niks fout aan. Iedereen opgelet. Je moet
wachten tot dat de camera klaar is. Dat is zo'n 5 seconden. De camera is dan
opgestart en je kan hem helemaal goed gebruiken. Dit fenomeen komt ook voor
op de 6600 en zelfs de 7610 die ik hier heb heeft het zelfs. Dus wacht ff een
moment dan kan het toestel zich aanpassen aan de lichtgevoeligheid van de
omgeving.

Over de nieuwe software kan het volgende gezegd worden.

In de nieuwe software zullen een aantal themes opgenomen zijn. Men kan dan ook deze
themes veranderen. In de loop van de tijd komt er een theme editor, die je kan down-
loaden van de site van Sendo. In de software zullen een groot aantal bugs opgelost zijn.

Het leveren van de update is een lastige, want er zijn namelijk ook in europa versies op de
markt die speciaal gemaakt zijn voor providers. Als men nu bij Sendo de software zo maar
op de site gaat zetten, dan kunnen klanten van die providers ook updaten en verdwijnt de
ingebouwde data van die providers uit het toestel. Je moet het zien als het feit dat je een
toestel flasht waarop Vodafone Live staat en na de flash niet meer. Daar wordt Vodafone
niet blij van. Nou, dat hebben ze dus ook bij Sendo maar dan met andere providers in
andere landen.

Het updaten zal via de site gaan en je eigen PCconnect en je eigen datakabel. Hoe en op
welke manier dat hoor ik nog en ik hou jullie op de hoogte. De software is pas klaar over
een week of 2 verwacht ik. Ze moeten die software ook goed testen dus ik ga ervan uit
dat het nog ff duurt. De grootste problemen zullen dan opgelost zijn.

Mensen met problemen met PCconnect en die mij gemaild hebben worden nog gemaild
door Sendo zelf. Hetzelfde geldt voor Speedman die persoonlijk door Sendo gebeld wordt.
Alle andere mensen die bij mij gemeld hebben dat ze bepaalde bugs hebben zullen reactie
krijgen van Sendo. Ga er alleen vanuit dat dat niet gelijk maandag is maar in de loop van
de week of de week erna. Men gaat namelijk alle mails en bug reports van jullie af.

Heb je nieuwe bugs geef ze aan mij door dan hebben we 1 centraal punt waar ze naar toe
kunnen en dan kunnen ze ook samen gepakt naar Sendo gestuurd worden. Dit geeft de
kans om een probleem sneller op te lossen omdat men dan een beter overzicht heeft.

Mochten er nog vragen zijn of opmerkingen over vanmiddag dan hoor ik het graag. We
hebben trouwens de drankjes van Sendo zelf gehad en 1 iemand heeft zelfs een nieuwe
accu gehad van Sendo. We waren klaar rond 16:00 uur. Het waren een paar vruchtbare
uurtjes.

Officiele Sendo Software:

Hieronder staat de download pagina van Sendo er staat nu alleen nog PC Connect, maar er komen nog de theme creator programma's en eventueel nog firmwares die je zelf kunt flashen. Overigens is het laatste nog niet zeker, aangezien er meerdere (provider georienteerde) Sendo X telefoons op de markt zijn en je niet zonder meer een telefoon mag (kunnen) vrij flashen.

Sendo X download area

De instellingen voor GPRS en MMS kun je Sendo laten SMS-en naar je telefoon via de website.

WAP configurator
MMS configurator
E-Mail configurator
Internet configurator

Hier staan hoge resolutie Promofoto's. De resolutie is 6~7 Mpixels, perfect voor de Photoshop freaks onder ons.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Reviews%20in%20I&T/Sendo%20X%20Topic/Content/tX-FrontNowAfbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Reviews%20in%20I&T/Sendo%20X%20Topic/Content/tX-Side
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Reviews%20in%20I&T/Sendo%20X%20Topic/Content/tX-AngMP3Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Reviews%20in%20I&T/Sendo%20X%20Topic/Content/tX-KBBL-2
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Reviews%20in%20I&T/Sendo%20X%20Topic/Content/tSendoX_SyncStation

Klik hier voor de Sendo's main site. Klik hier Voor de homepage van de Sendo X.

De specificaties van Sendo X

Sendo X extended Specifications (PDF)
Sendo X datasheet (HTML)

Handleiding van de Sendo X en accesoires

Sendo X Quick Start Guide EN (PDF)
Sendo X User Guide EN (PDF)
Sendo X Addendum alle talen (PDF)
Sendo X Quick Start Guide - MP3 - EN (PDF)
Sendo X User Guide - MP3 - EN (PDF)
Sendo X Car Kit Guide EN (PDF)
Sendo X Headset Guid EN (PDF)
Sendo Keyboard Guide EN (PDF)

Sendo X Quick Start Guide NL (PDF)
Sendo X User Guide NL (PDF)
Sendo X Addendum alle talen (PDF)
Sendo X Quick Start Guide - MP3 - NL (PDF)
Sendo X User Guide - MP3 - NL (PDF)
Sendo X Car Kit Guide NL (PDF)
Sendo X Headset Guide NL (PDF)
Sendo Keyboard Guide NL (PDF)

Review op NieuweMobiel.nl (updated)

Q:Wanneer is de Sendo - X verkrijgbaar ?

A:is reeds beschikbaar in Nederland en Italië. In Nederland circuleren twee paketten. Een met het gewone telefoonpakket en een met route66 mobile benelux erbij.

Q:Op welk besturingssysteem draait Sendo-x ?

A:Sendo X draait op de bekende symbian 60 OS. Het heeft daarvoor een licentie aangekocht bij Nokia. Sendo verkoos om te gaan voor een bekend operatiesysteem waar reeds heel wat software voor bestond. En aangezien symbian 60 volgens de laatste berichten ook steeds meer in de lift zit, lijkt ons dit een heel goede keuze geweest te zijn. Het aanbod aan symbian 60 software is enorm.

Q:Kan er een msn op geinstalleerd worden?

A:nee, maar er zijn andere clients. Agilemessenger werkt zonder problemen en ondersteunt naast msn ook icq, aim en nog vele andere Instant messengers.

Q:ondersteunt de sendo-x geheugenkaarten ?

A:Ja, sendo-x ondersteunt MMC en SD geheugenkaarten.

[b]Q:Wat zijn Reduced Size MMC cards?[b]

A:Dit zijn speciale geheugenkaartjes in kleinere uitvoering. Sendo ondersteunt deze niet. Aan RS MMC cards zijn vele nadelen verbonden. Om te beginnen zijn ze duurder. Ten tweede gaan deze kaartjes niet zo snel als enkele andere modellen van de SD of de MMC kaarten die de sendo-x wél ondersteunt. En als laatste zijn de kaarten bij de sendo-x hot swapable, dit kan niet bij de reeds beschikbare modellen die enkel RS MMC kaarten ondersteunen.
Ook zijn er modellen waarbij de RS MMC cards moeilijk passen en er gewrongen moet worden.

Q:Kan ik MMC en SD geheugenkaarten wisselen terwijl de phone aanstaat?

A:Ja dit is mogelijk, de batterij hoeft hiervoor niet uit de phone gehaald worden in tegenstelling tot vele andere modellen die geheugenkaarten ondersteunen. Men spreekt over de mogelijkheid tot hot-swapping van een memory kaart.

Q:Welke geheugenkaarten ondersteunt Sendo-X ?

A:Tot hiertoe zijn er nog geen meldingen geweest van geheugenkaarten die niet ondersteund werden. We zullen dit antwoord aanpassen mocht blijken dat er toch geheugenkaarten op de markt zouden zijn die niet ondersteund worden door de Sendo-X.

Q:IS het geluid dat eruit komt echt stereo?

A:ja, het geluid is volledig stereo, mits je de koptelefoon gebruikt. Er zitten twee speakers op de phone, een langs beide kanten van de phone. heel mooi weggestoken en heel compact !

Q:Ondersteunt Sendo - X mp3-beltonen?

A:Neen, maar je kan wel je mp3 eenvoudigweg omzetten naar Wav en dat ondersteunt de Sendo- X wel. (tip gebruik 44khz 8bit pcm wav voor beste kwaliteit)

Nog een mogelijkheid is omzetten naar wav en dan naar amr, om grote bestanden tegen te gaan. Dit gaat als volgt:

je moet je mp3 eerst omzetten naar 8khz 16bit mono wav file.

dan dit bestandje downloaden en ermee converten (gebruik niet het batch bestand, das alleen als voorbeeld bedoelt)
http://www.ericsson.com/m...ng/AMR_Converter_v_12.zip
daarna heb je dus een amr bestandje, die sleur je naar en pleur je in de c:\nokia\sounds\digital map van je sendo telefoontje.
dan kan je hem als het goed is afspelen met je voicerecorder, en je kan hem dan kiezen in de ringtone lijst (op alfabet!)

Q:Is er veel verschil tussen een 1MP camera en de camera van Sendo-X ?

A:De sendo beschikt over een vga camera, van ongeveer 0.3 mpixel. Verder is kwaliteit beoordelen een kwestie van smaak.

Q: Ondersteunt Sendo-x Nokia N-Gage spelletjes?
A:Neen, voorlopig kan je geen N-gage spelletjes spelen op je Sendo-x. Dit komt door het kleine tekort aan beschikbaar geheugen. In een latere software update zou dit verholpen worden.

Q:Kan ik mijn dvd's afspelen op mijn sendo-x ?

A:Als je je dvd omzet naar een 3GP formaat met een converter die geleverd wordt door nokia op http://www.forum.nokia.com/main/0,,034-63,00.html .
Kies er AMR voor sound, WB-AMR wordt in een volgende update ondersteund.

Een volledige DIVX film van 700MBkan in goede kwaliteit omgezet worden naar 60 megabyte in 3GP formaat.

Q:Speelt de Sendo-x filmpjes full screen af?

A:Dit is mogelijk met programma's zoals mobileclip of smartmovie. In een software update die er zit aan te komen, worden deze programma's ondersteund. Deze programma's ondersteunen ook andere formaten dan 3GP zoals AVI.

[b]Q:Werkt deze phone met routepaketten?[/b[

A:Ja. Route66 en wayfinder zijn compatible met de sendo-x. Tomtom mobile navigator is nog niet beschikbaar, maar is naar verluid ook compatible met de sendo-x.

Q:heeft sendo-x een ingebouwde FM-radio?

A:Neen, dit moet zowat het enige zijn dat de sendo-x niet heeft. (volgens mij kan je wel internet radio beluisteren, dus dat is altijd nog een optie)

Q:waar kan ik de updates voor deze phone vinden?

A:voorlopig zijn er nog geen updates beschikbaar voor de sendo-x. Dit heeft te maken met de koppeling aan de verschillende netwerken in europa. Van zodra deze beschikbaar zijn staan ze op de site van Sendo.

Q:hoe installeer ik de updates?

A:Verwacht wordt dat je je sendo-x verbindt met je pc via de bijgeleverde usb kabel en dan de update moet opstarten.

Q:mijn pc detecteert mijn phone niet via usb. Wat te doen?

A:vaak ontstaan problemen door een usb hub die verbonden is met je pc. Als het niet lukt via je usb hub, probeer dan eens rechtstreeks op een usb aansluiting op je pc. Probeer ook pc connect eens opnieuw te installeren en je pc te rebooten. Dit is ook al vaak een oplossing gebleken.

Q:Hoe blokkeer de toetsen?

A:Tik eerst de linker soft toets en dan meteen daarop het sterretje. Je kan ook je power toets eenmaal induwen en dan uit het menu dat verschijnt toetsen blokkeren kiezen.

Q:hoe kan ik snel overschakelen van de ene taak naar de andere zonder mijn huidige te moeten afsluiten?

A:Blijf 2 seconden duwen op de menu toets, je krijgt dan een taak-manager die je in staat stelt te switchen tussen de verschillende actieve taken.

Q:Een applicatie blijft hangen, mijn toestel is geblokkeerd.

A:Gebruik de taakmanager door 2 sec. op de menutoets te duwen. ga op de applicatie staan die blijft hangen en duw de C toets. hij zal dan vragen om deze af te sluiten. Zo sluit je die app af en kan je weer verdergaan zonder je phone te moeten herstarten.

Q:Hoe installeer ik een programma op mijn phone?

A:Open PC connect. Kies installeren, dan kan je de .sis file kiezen van de app. die je wil installeren. volg de instructies tijdens het installeren. Hierna kan je je programma terugvinden in het menu, ofwel kan je een link toevoegen op een van de panelen naar eigen keuze. (opties=> toepassingslink)

Q:Hoe uninstalleer ik een programma op de phone?

A:in het menu selecteer je instrumenten, toep.Beh (toepassingsbeheer). Eenmaal daarin zie je de programma's die geinstalleerd zijn. Via opties kan je verwijderen.

Q:Hoe kan ik mijn telefoon resetten?

A:Ofwel zet je de telefoon uit en terug aan, ofwel kan je het via Fexplorer doen.
Deze kleine applicatie is bijna onmisbaar bij elke symbian60 phone. Bovendien is ie gratis !!!
Hier kan je 't downloaden:
http://users.skynet.be/domi/download.html
Hij werkt een beetje zoals explorer van windows. Eenmaal geinstalleerd en geopend kies je in opties gsm en dan herstarten.

Q:Mijn gsm hangt helemaal. Ik kan hem niet herstarten en niet afsluiten. Ook als ik mijn batterij er even uithaal en terug insteek wilt hij niet meer starten. Wat nu gedaan?

A:In dit geval zit er niks anders op dan je phone helemaal resetten.
Start je gsm op terwijl je de 5-toets ingeduwd houdt. Het zal je vragen om je hele geheugen te wissen. Duw linker-soft toets om te bevestigen. Dit zal wel al de instellingen van je telefoon verwijderen en alles terug op de originele settings zetten. Je zal dus alles opnieuw moeten instellen, but hey, at least it's going again!

Q:Is het mogelijk om andere themes te gebruiken in mijn sendo-x ?

A:Voorlopig niet. Sendo zal bij de volgende software update extra themes toevoegen.Je zal ook de mogelijkheid hebben om je eigen themes te maken met een programma van sendo.

Q:welke softwareversie heb ik op mijn sendo-x staan?

A:Je softwareversie kan je opvragen door *#0000# en dan krijg je informatie te
zien op je hoofdscherm.

Q:als ik mijn gsm in lichtreflectie bekijk zie ik van boven uit 2 aan 2 dunne lijntjes lopen op mijn scherm die 0,4 cm lang zijn. Wat is dit?

A:Dit heeft elke sendo-x. Het zijn bevestigingspunten voor het scherm. Ze vallen totaal niet op. Het is pas nadat een gebruiker de aandacht erop vestigde dat ik het zag. Je telefoon moet uitstaan om het te kunnen zien en dan moet je nog je best doen om het op te merken.

Q:In het optiemenu van de panelen staat er bij paneelinstellingen inhoudskoppelingen. Wat houdt dit in ?

A:het gaat zo. open een functie van de telefoon. bv realone player. eenmaal die geopend is kan u bij opties kiezen: toevoegen aan favorieten. eenmaal die bij favorieten staat kan u deze bij inhoudskoppelingen kiezen om die toe te voegen aan het paneel van je keuze. Beetje dubbel werk, maar het is een mogelijkheid.

Q:Wat betekent P1 of P2 bovenaan bij de indicatoren van mijn gsm?

A:Dit is het gekozen profiel. Als je het eerste profiel genomen hebt, (standaard 'Algemeen') dan staat er P1, bij het tweede profiel P2 enz...

Q: Er zitten vage strepen aan de bovenkant van het scherm. Wat is dat?

A: Bij een aantal toestellen zijn inderdaad vage strepen te vinden op het scherm als je de telefoon schuin in het licht houdt. Het volgende plaatje geeft aan hoe de strepen lopen en waar ze zich bevinden.<plaatje>
Bij de meeste toestellen zijn het vage lijnen die je pas kan zien als je zoekt terwijl je hem schuin in het licht houdt. Met de telefoon rechtvoor je (zoals je hem waarschijnlijk 99.99% van de keren houdt) zal je het waarschijnlijk niet zien. Het ene toestel heeft de lijnen duidelijker dan de andere. Sendo heeft tijdens de meeting in Den haag gezegd dat het een productiefout is in mogelijk een enkele serie. Er wisten al wat mensen binnen Sendo vanaf en er zou verder naar gekeken worden.
Sendo heeft gegarandeerd dat het verder absoluut geen prestaties van de Sendo X beïnvloedt.

Other

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Reviews%20in%20I&T/Sendo%20X%20Topic/Layout/SendoXtail.gif

[ Voor 80% gewijzigd door justice strike op 08-08-2004 23:09 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Er komen nog andere onderdelen en het wordt ook wel bijgehouden (met nieuwe updates van firmwares enzo) maar zoals het er staat moet ie goed zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:27

spacer

SAP nerd

Mooie startpost _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ja, mooie startpost...

Hij komt mij ergens bekend voor :P
Neehoor, echt mooi. Goed gelukt. En vaak updaten hè?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Ginz schreef op 07 augustus 2004 @ 18:48:
Ja, mooie startpost...

Hij komt mij ergens bekend voor:P
Neehoor, echt mooi. Goed gelukt. En vaak updaten hè?
ik had jouw topic als base genomen (probeerde je nog te bereiken op icq maar helaas)

ondertussen al zoveel veranderd dat hij niet eens meer erop lijkt :P haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

.

[ Voor 101% gewijzigd door Ginz op 07-08-2004 18:59 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Justice, is dat plaatje wat ik meestuurde niet goed overgekomen? Of wilde je niemand bang maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
welk plaatje? oh dat plaatje, is wel zwaar overdreven he :) zeker gesoeped :)

[ Voor 72% gewijzigd door justice strike op 07-08-2004 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad overdreven, maar zoals ik al had getypt (Ja, ik was de opmerking al voor :P ) Diende het plaatje alleen om de vorm en de plaats van de strepen te tonen. Ik had in de tekst al zo vaak het woord "vaag" gebruikt dat het me duidelijk leek dat de strepen niet zo zichtbaar zijn als op het plaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super startpost moet ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 17:43

trimakassi

haapsie is eepsie!

Inderdaad, een hele mooie startpost! 8)

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

very nice !!! >:)

waar blijft die faq :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 00:53:
very nice !!! >:)

waar blijft die faq :P :P
kan je die mailen naar mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Jeetje wat een supermooie startpost!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justice_strike schreef op 08 augustus 2004 @ 00:54:
[...]

kan je die mailen naar mij?
on it's way dude ! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alle duidelijkheid:
Onderstaand plaatje dient enkel en alleen ter illustratie van de positie en vorm van de vage strepen op het scherm. Het plaatje is dus aangepast d.m.v. een tekenprogramma :Y)
Afbeeldingslocatie: http://img64.exs.cx/img64/3586/sendoscreenlines.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr fixation :'(
ik zie die strepen dus niet he mensen, tis echt een obessie om de telefoon te draaien in het licht als hij UITSTAAT om dan als je goed kijkt de streepjes op te merken.
totaal verwaarloosbaar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooit eraan gedacht dat jij een Sendo X uit een andere serie kan hebben? Verder zit ik niet op een waardeoordeel van jou te wachten. Dat vind ik weer verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er nog eens heel gefixeerd zitten kijken of mijn fonie het heeft, maar ik heb het dus echt niet. Kijk gewoon goed in de winkel, en haal em uit de doos voordat je em koopt. Dat is het enige wat ik kan zeggen, het zou kunnen dat er 10 a 20 stuks op maandagochtend na een weekendje heftig stappen door iemand bij sendo geasembleerd zijn :p . Laten we deze discussie ajb vergeten jees just enjoy je foon het is een heel cool dingetje nml :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is precies wat ik bedoel, en wat ik aan het doen ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Wat een kut telefoon zeg wij hebben hem ook bij belco en dan ook nog voor die belachelijke prijs van 800 eurie daar heb je wel iets veel mooiers voor!!!
(Qtec e.d)

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
kut telefoon om welke reden? dat hij zo duur is bij jullie is niet echt de schuld van sendo (ik bedoel bcc heeft hem wel voor een normale prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt dat aan die kut Belco of aan de telefoon? 800 euro dan zullen ze er veel gaan verkopen, bij de BCC is hij/zij voor 449 tekrijgen dus nogmaals wat is er dan kut?
(betwijfel ook of jij er mee heb mogen spelen want anders riep je wel iets anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Underworld schreef op 08 augustus 2004 @ 13:12:
Wat een kut telefoon zeg wij hebben hem ook bij belco en dan ook nog voor die belachelijke prijs van 800 eurie daar heb je wel iets veel mooiers voor!!!
(Qtec e.d)
Als jouw baas echt zo dom is, weet ik niet waarom je nog bij die zaak werkt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
mae-t.net schreef op 08 augustus 2004 @ 13:36:
[...]

Als jouw baas echt zo dom is, weet ik niet waarom je nog bij die zaak werkt ;-)
dan verdient ie ook lekker :)

faq upgedate, sorry speedman heb wat aanpassingen hier en daar moeten doen, het neigt soms heel erg tot overdrijvende propaganda :)

het verhaal over den haag staat er ook ondertussen op

[ Voor 31% gewijzigd door justice strike op 08-08-2004 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Sendo X sinds afgelopen donderdag binnen. Net als vele reacties, moest ik wel even aan wennen. Het is een telefoon met heel veel mogelijkheden (wat jullie al kennen) maar toch nog in de kinderschoenen. Hoewel ik behalve van de strepen in het scherm (nog) geen problemen heb meegemaakt zoals beschreven. Het verbaasd me wel dat ik een andere versie heb. Namelijk x 1.30.16.1 (Release 6-07-2004). Mijn telefoon is wel een Franse versie.
Ik heb wel iets wat ik niet tegen ben gekomen: In eerste instantie kon ik mijn contacten en kalender niet synchroniseren met Outlook 2003. Pas na het updaten van office 2003 met reeds vrijgekomen SP1 van Microsoft was het mij wel gelukt. Vraag me niet hoe dat kwam want hij doet het weer.
Verder wil ik mijn waarderen voor Marverick tonen voor de manier hoe hij voor alle trotse bezitters van Sendo X is voorgekomen _/-\o_ _/-\o_ . Ik vind het heel professioneel want met alleen klagen kom je niet veer. Voor al de mensen die alleen klagen: Niemand houdt jullie tegen om de telefoon terug te brengen. Maar zie het niet als een aanval. Neem Marverick, Speedman, Justice_strike, Lpi etc maar als voorbeeld. Die konden ook klagen maar hadden besloten om de telefoon te houden maar zij steken wel positieve energie om de telefoon te helpen verbeteren. Bedankt!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 01:32:
mr fixation :'(
ik zie die strepen dus niet he mensen, tis echt een obessie om de telefoon te draaien in het licht als hij UITSTAAT om dan als je goed kijkt de streepjes op te merken.
totaal verwaarloosbaar !
Miscchien valt het bij jou wel mee. Ik kan het wel degelijk zien. Maar ik heb verder geen problemen mee. Laat die jongen toch :*) . Is wel goed om het te vermelden want straks heb je mensen die zich gaan afvragen wat ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
sorry die strepen zijn volgens mij niet iets wat met de serie te maken heeft, aangezien alle sendo's die ik tot nu toe gezien heb (dus ook van de mensen bij sendo zelf) dit hebben. Er zou nog met de engineers gepraat worden hierover.

Verder denk ik wel dat het afgesloten kan worden met de discussie. Het staat in de faq, het is op dit moment een gegeven feit. Misschien wordt het opgelost maar ga er maar vanuit van niet.

overigens draait de sendo x met office 2003 (zonder servicepack) perfect, je moet alleen wel permissie geven via outlook. (outlook kan het beste aanstaan tijdens synchroniseren). Sp1 is dus niet een must om te synchroniseren.

[ Voor 23% gewijzigd door justice strike op 08-08-2004 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blijkbaar heeft men mij verkeerd begrepen.

wat ik wou, is voorkómen dat iedereen denkt dat er zo twee aan twee opvallende strepen op het scherm staan. dat is helemaal niet zo.

mijn pc monitor is een IIyama 903DTA, dat is een 100% flat monitor die ook 2 horizontale lijntjes op het scherm heeft om de beeldbuis op te hangen. je ziet ze alleen op een lichte achtergrond en dan moet je er nog op letten ook.

het is dus in mijn ogen verwaarloosbaar en geen fabricagefout, ben ik zeker van. Het is gewoon zo.

justice, ik weet dat het wat zo kan klinken daarom dat ik het ook wou laten lezen door iemand anders.

mooie faq ;)
het enige wat nog fout is, is dat de code van Question soms niet goed staat bij sommige vraagjes, of dat er staat: <plaatje> dat niet klikbaar is

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2004 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Nou ben ik niet vreselijk ongeduldig, maar ik vraag me af of jullie ook last hebben van het volgende: Wanneer ik word gebeld (met toetsenblokk. aan) en druk op aannemen, duurt het zo'n 4 à 5 sec. voordat er een gesprek kan beginnen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja, tis als een programma starten, het duurt even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
http://www.allaboutsymbian.com/forum/showthread.php?t=23356

picodrive sega genesis emu for symbian. Versie 0.12 werkt de versies erna niet.

unofficial site:
http://members.home.nl/kenney/picodrive.html

[ Voor 19% gewijzigd door justice strike op 08-08-2004 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
trimakassi schreef op 08 augustus 2004 @ 16:57:
Nou ben ik niet vreselijk ongeduldig, maar ik vraag me af of jullie ook last hebben van het volgende: Wanneer ik word gebeld (met toetsenblokk. aan) en druk op aannemen, duurt het zo'n 4 à 5 sec. voordat er een gesprek kan beginnen... :X
eigenlijk geen last ervan :S maar heb geen ervaring met toetsenblokk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens staat in de FAQ dat de Sendo stereo geluid heeft. Volgens Marijke is het echter dual mono. Trimakassi kan dit verifiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 20:06:
Overigens staat in de FAQ dat de Sendo stereo geluid heeft. Volgens Marijke is het echter dual mono. Trimakassi kan dit verifiëren.
inderdaad net uitgetest en je hebt gelijk. FAQ aangepast.

[ Voor 18% gewijzigd door justice strike op 08-08-2004 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
justice_strike schreef op 08 augustus 2004 @ 20:11:
[...]

inderdaad net uitgetest en je hebt gelijk. FAQ aangepast.
Het zal wel ergens terug te vinden zijn, maar ik ben nu ff confuus... Dual mono (2 speakers die hetzelfde signaal geven neem ik aan)? Moet ik dan denken aan mono ringtones en gesprekken, maar stereoweergave bij mp3 en film? Of dat er alleen via de headset stereo beschikbaar is? Dit lijkt een beetje op de verwarring die Philips heel lang geleden zaaide met de marketingkreet "Bi-Ampli".

[ Voor 7% gewijzigd door mae-t.net op 08-08-2004 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
mono door 2peakers heen. altijd mono behalve als je een koptelefoon gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde toch even reageren op het gesprek die Marverick had in Amsterdam. Hij schreef:
"Een aantal dingen zoals het geluid tijdens het bellen werd met mijn geleende X getest en men had het idee dat de speaker niet goed gekalibreerd was. Morgen en vandaag zou daar nog verder naar gekeken worden, want Garry ging op alle netwerken testen en kijken waar dat slechte bellen toch vandaan kwam."

Nou, ik dacht dat ik geen problemen had met mijn Sendo. Maar vandaag zei mijn vriendin dat het geluid heel slecht was. Ik kan jullie met zekerheid vertellen dat het niks te maken had met het netwerk. Het lijkt inderdaad dat de microfoon niet goed is gekalibreerd. Ik ging gelijk met mijn headset proberen en toen was het geluid perfect volgens mijn vriendin.
M.a.w. het probleem licht niet aan de hardware en ook niet aan de netwerken (tenminste niet bij mij). Het is maar even wachten op een oplossing van Sendo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
met de microfoon was het bij mij ook slecht, maar dat is ook gewoon omdat het zowieso slechter klinkt dan een telefoon (handsfree dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kreeg klachten als ik de speaker van mijn sendo aanzette tijdens een gesprek. maar ook met headset kreeg ik klachten van slechte verbinding terwijl ik op die plaats nooit slechte verbinding heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2004 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 20:06:
Dat is idd wat Mevr. van Hooren had gezegd. Was zelf eigenlijk wel een beetje verbaasd. Ik liep daar vrolijk te verkondigen dat ik zo blij was met die stereo speakertjes, zat ik dus uit m'n nek te zwansen... :X
Anyway, ik heb ook dat probleem dat met de de speakers aan, je veel slechter te horen bent. Denk overigens dat het én aan de microfoon én aan het netwerk ligt. Ik ga nu eens een vergelijkend waren onderzoekje doen, kijken hoe het zit als ik gebeld word door mensen van verschillende providers (en als het lukt met dezelfde foon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 11:36
Even rondgekeken op internet nog twee winkels in nederland die de sendo x verkoopt:
pixmania.nl voor e437,- en Nomatica.com e447,-

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of de geheel zilveren versie al verkrijgbaar is in NL?

Voor zover ik weet is er alleen een zwart/zilveren versie te krijgen, maar ik zou zo graag die zilveren willen hebben.

Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
zilveren versie is een prototype geweest, er is maar een versie en dat is de zwart zilveren waar je het over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heb ik net binnen gekregen:

Marc,

Heb nog even gecheckt met produkt management. De Sendo X is stereo, zonder de
handset is hij mono met a dual port speaker system. Met de stereo headset is hij
stereo.

Meer volgt.

Marijke

Momenteel heb ik een nieuw bestand gestuurd met daarin weer twee nieuwe mensen
met bugs die we eigenlijk allemaal al kennen. Deze personen kwamen trouwens uit
Italie en Duitsland. Dus allaboutsymbian werkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Damn, ik krijg hier echt een sik van...Afgelopen vrijdag heb ik op de meeting mn datakabel en foon laten testen, niks mee aan de hand. Probeer ik voor de zoveelste keer mn gsm aan mn comp te hangen, werkt t nog niet! AAAarggghhhh!!!! :( :( :(
Heb onderhand alle volgordes van installeren uitgeprobeerd. Niks werkt...Ik heb nu eerst pcconnect dr op geduwd toen met mrouter zo'n boxje ("cable") aangevinkt en vervolgens mn sendo eraan gehangen. Het vreemde is dat er een optie "usb" bijkomt, maar als ik die aanvink krijg ik een melding dat 'ie al in gebruik is...Terwijl erachter "Not connected" staat...Iemand een verhelderend idee?
Nondeju... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien extreem, maar probeer eens je andere usb apparaten los te maken van je pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shippie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-03 09:28

shippie

Dussssssssss..

Gaan ze concreet iets doen aan de verlichting van de keypad en de wat ingevallen '2' toets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorlopig niet! Ik denk niet dat ze daar iets aan zullen doen voorlopig.

Trimakassi, die melding die kreeg ik ook altijd bij BT in relatie tot mijn P900. Het is enorm
onhandig en laat constant je PC hangen. Meestal ligt het aan die ellendige USB drivers.
Ik zou eens wat USB devices eruit trekken en kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

thnx marv, speedman, maar dat had ik ook al geprobeerd. Zelfs mn firewall uitgezet. Niks werkt...Ga vrij binnenkort over op XP. Misschien dat eea dan wel gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, zeker nog Win98! Dat is bijvoorbaat problemen oproepen met USB devices!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd! ik verschiet er zelf van!
met alle respect, maar wie heeft er nu nog windows 98

XP is veeeel stabieler, daar is iedereen het over eens. windows XP en je problemen zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net binnen gehad:

Marc,

Hard bezig met alles uit te zoeken. Kun jij iedereen vragen via de Tweakers of ze mij het IMEI nummer van de telefoon kunnen mailen (staat onder de batterij of op de doos onder de barcode). Weer hartelijk dank.
mvanhooren@sendo.com

Groet,

Marijke van Hooren

Ik zou zeggen geef er gehoor aan en meldt je gegevens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is gebeurd.
4 the record, mijne is

My phone:
X.1.22.8.1
Release 14/06/2004

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 19:41:
is gebeurd.
4 the record, mijne is

My phone:
X.1.22.8.1
Release 14/06/2004
IMEI xxxxxxxxxxxxxxx
Ik zou dat imei nummer niet publiek maken, daar kan je narigheid mee krijgen (denk aan sms bommetjes ed)

[ Voor 83% gewijzigd door justice strike op 09-08-2004 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justice_strike schreef op 09 augustus 2004 @ 19:42:
[...]

Ik zou dat imei nummer niet publiek maken, daar kan je narigheid mee krijgen (denk aan sms bommetjes ed)
wist ik niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Wist je dat niet???
Ik verschiet er zelf van!! (Hèhè, grapje... >:) )
Maar ben het niet helemaal met jullie eens hoor. Over dat veeeeel stabielere. Maar goed, dit is niet de juiste plaats om daar over te o.h.-en...
Heb Marijke van Hooren al gemaild, als ik het goed begrijp zijn ze druk bezig met de updates?
Nog een ander probleem, als ik een ringtone aan 1 persoon wil toekennen dan kan ik mn coole wav-jes niet kiezen?! Bug #zoveel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Imeinummer mailen hmm gaan ze die update (vanwege de Brandedfoon gedoe) op imeinummer updaten remote dan? Kan/mag ik mijn imei direct aan Marijke mailen?
Idd vanwege privacygevoeligheid......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ik ben dus aan het vragen waarom ze dat willen dus als je even geduld hebt dan zal ik het hier plaatsen zodra het bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Het lijkt mij dat ze aan de hand van het IMEI-nummer, wat ook wel als serienummer gebruikt kan worden, willen traceren of er bepaalde telefoons uit verkeerde partijen tussen geslopen zijn, of proberen uit te vinden of er verband is tussen productietijdstip/batch en bepaalde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shippie

shippie

Dussssssssss..

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 19:32:
Net binnen gehad:

Marc,

Hard bezig met alles uit te zoeken. Kun jij iedereen vragen via de Tweakers of ze mij het IMEI nummer van de telefoon kunnen mailen (staat onder de batterij of op de doos onder de barcode). Weer hartelijk dank.
mvanhooren@sendo.com

Groet,

Marijke van Hooren

Ik zou zeggen geef er gehoor aan en meldt je gegevens!
Ik neem aan dat dit alleen de mensen betreft die jou gemaild hebben met hun bugs. Of gewoon iedereen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shippie, als jij ook meldt welke bugs je hebt en je vermeldt erbij welk softwareversie je hebt, dan kan je ook je IMEI nr melden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het eerste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shippie

shippie

Dussssssssss..

Dan ga ik ze niet nog eens lastig vallen met extra mail en wacht ik gewoon de update af. De bugs die ik tegenkwam zijn allemaal al benoemd, dus het heeft geen meerwaarde als ik die ook nog eens ga opsturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mail gehad van sendo ivm de icoontjes als je een link maakt naar een applicatie.
Als je in de menu kijkt zie je de links met een mooi icoontje, maar de links in de panelen zijn zonder icoontje. Tenminste, je krijgt een grijs puzzelstukje als icoontje dat niet overeenkomt met het icoontje in het menu van die applicatie.

antwoord van sendo:

The icons of the link are derived from the application. The links use a new size of icon, 22W X 16H pixels. For pre-installed applications these icons are available, for 3rd party applications they are not. We use the default icon when the 22X16 icons are not available, i.e. a jigsaw icon.

p.s. is het niet beter van de topic SENDO -x het grote topic deel 2 te noemen ofzo?
want ik mis het soms tussen al de andere tekst

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trimakassi schreef op 09 augustus 2004 @ 20:38:
Nog een ander probleem, als ik een ringtone aan 1 persoon wil toekennen dan kan ik mn coole wav-jes niet kiezen?! Bug #zoveel...
trimakassi,

waar heb je die WAVs neergezet ? Ik heb ze in nokia/sounds/digital gezet en ik kan ze wel kiezen bij een contact. Alleen heb ik een paar MIDI tonen in nokia/sounds gezet en die kan ik bij een contact weer niet kiezen (wel bij een profiel).. :?

[edit]
ok...heb de oplossing al gevonden: MIDI tonen moeten dus in nokia/sounds/simple en WAVs in nokia/sounds/digital. Dan kan ik ze zowel in een profiel als bij een individueel contact selecteren.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zou in de FAQ moeten staan. Justice, kan je aanpassen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Ik ben volgens mij erachter waarom de geluidskwaliteit soms er slecht is op de sendo. De microfoon zit namelijk op een zodanige plek dat (ik tenminste) soms mijn hand op de microfoon heb zitten, waardoor je dus niets hoort aan de andere kant. Overigens vind ik het een hele vreemde plek om een microfoon te zetten maar dat daargelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane
  • Laatst online: 20-08 22:33
Hallo,

ik ben sinds vandaag ook de trotse eigenaar van een sendo x, leuk telefoontje, maar nu kwam ik gelijk na het opstarten al iets vreemds tegen. Als ik door het menu blader, of de klok verspringt een minuut, dan wil het scherm nog wel eens knipperen. Ik weet niet of dit hoort (lijkt me toch niet) en ik vroeg me af of iemand hier al eerder last van gehad heeft. Ik zit nog te twijfelen of ik ermee terug naar de winkel zal gaan, ligt er een beetje aan of het een voorkomend probleem is of dat ik (nagenoeg) de enigste ben. Of zal ik wachten tot de firmware update er is?

alvast bvd, Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wachten op update.

ik heb het knipperen ook. bij mijn weten heeft iedereen het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane
  • Laatst online: 20-08 22:33
Ok, bedankt :)

*gaat weer verder klooien met zn nieuwste aanwinst*

Verwijderd

even een lijstje van werkende applicaties (ik moet ze wel opstarten via mijn menu want via links op een van de panelen lukt niet. (bug) )

FSCALLER => full screen caller, mensen bellen je en je ziet full screen foto v hen
callcheater => je kan lollen door een fake achtergrond te laten afspelen. zo kan je faken dat je in de tuin zit bv. werkt niet goed. installeerbaar, maar in de praktijk verwaarloosbaar.

agilemessenger => msn icq of yahoo messenger op je foon
wireless irc => Mirc op je gsm.
wayfinder => routeplanner via gps bluetooth
IGO quickoffice => edit office bestanden. meerbepaald Excel, word en powerpoint bestanden en open ze ook.
appman => programma om te zien welke bestandjes in het geheugen geladen zijn en hoeveel geheugen ze opvreten. JE kan zien hoeveek geheugen je nog vrijhebt enzo. een soort uitbreiding van de taakmanager zit er ook bij. kan je ook van daaruit apps sluiten.
PVPlayer => zelfde als Realone, maar je kan ook inet streaming bestanden bekijken ermee
Lie detector => onnozel spelletje/programma waarmee je, als mensen je bellen de vibratie in hun stem kan waarnemen door die detector en adh daarvan kan je zien of iem liegt tijdens een gesprek. beetje weard, maar het programma op zich werkt wel. onderbreekt wel soms, dan moet je opnieuw activeren. beetje buggy imho.
Lowtek=> 3D programma die je de kunsten van de sendo X laat zien. Best wel coole animatie. Sendo x logo's op muren die ronddraaien enzo.
Mobiluck => bluejack applicatie. zie topic bluejacking
Fexplorer=> hard drive explorer voor je foon ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 12:21 ]

• justice strike
heeft iemand overigens enig idee hoeveel msn (of agile messenger) aan bandbreedte vreed per dag? zit eraan te denken om het gewoon aan te laten op mijn foon maar dat ligt er dus aan hoeveel het aan kb's gaat kosten :S
(search is down :S)

//edit
ah al gevonden

19k connecten en disconnecten, en ongeveer 4 k per gesprek.

dus ongeveer 40k per gesprek als je connect en daarna disconnect. ongeveer 60 cent. of online gaan de hele dag :)

[ Voor 32% gewijzigd door justice strike op 12-08-2004 08:43 ]

Verwijderd

Ik heb besloten mijn MPx200 weg te doen en ook over te stappen op de Sendo X.
Maar ik wacht toch mooi nog even 1 maandje of zo totdat er een update uit is en ik wat positieve geluiden heb gehoord ;)

Verwijderd

vraagje: heeft iemand toevallig al ontdekt of (en zo ja: hoe) je die irritante riedeltjes die de X bij het aan- en uitzetten geeft kan uitzetten ??

@ rooicity: hier dan alvast een positief geluid: gewoon doen ! het is echt een fantastisch toestel. ..

• mae-t.net
  • Niet online
Ik heb em gister bij BCC gekocht.. Bevalt uitstekend tot nu toe.

X1.30.15.1, 6-jul-2004, GSM SW 04.23E4.

Ik kan trouwens geen 'verkenner' vinden op de telefoon, klopt dat? Vanuit de foto-viewer kan ik wel foto's versturen via BT of IR, maar vanuit de MP3 player (of ergens anders) geen MP3's. Zijn dit mijn beginnersfoutjes (verkeerd gezocht), of zijn dit features van de telefoon? Ik moet nog gaan zoeken naar eventuele 3rd party software.

edit:
Via deel 1 van dit topic FExplorer gevonden, dit lijkt me te doen wat ik wil

[ Voor 13% gewijzigd door mae-t.net op 12-08-2004 11:58 ]

Verwijderd

inderdaad mae-t.net fexplorer is echt een reuzeprogramma :)

welkom bij de sendo-x club :7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 12:21 ]

• lion
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10-2023
Hallo mensen! Ik heb ook een Sendo (nu al 2 weken ongeveer) en heb naast de
bugs die jullie opnoemen nog andere bugs gevonden die door niemand is opgenoemd (of ik ben een beetje scheel). De volgende bugs:

- Videopnames zijn echt slecht. Welke instellingen je ook kiest. Tijdens het opnemen is de viewfinder best snel zodat je het idee krijgt dat het afspelen heel goed zal gaan. Maar dat is niet zo. Het filmpje hapert en het geluid kraakt. Ik denk niet dat het aan instellingen kan liggen omdat ik verschillende mogelijkheden heb uitgeprobeerd. Ik hoop dat ze daar ook iets aan zullen doen bij de volgende software update.

- Het opladen terwijl die uitstaat gaat ook niet. Het ging alleen de allereerste keer goed. Ik krijg helemaal geen animatie te zien. Je weet wel een batterij animatie. In plaats daarvan lijkt die aan en uit te gaan, de hele tijd door. Je komt niet eens op het scherm van je pincode. Als oplossing heb ik dus de lader eruit gehaald en dan opgestart tot je bij het NOW scherm bent, en pas dan de lader aangesloten.

- Verder mis ik een SMS-teller. Heeft iemand dat ergens kunnen ontdekken?

- Je hebt een optie in je logboek dat het aantal dagen weergeeft dat de logboek wordt bijgehouden. Volgens mij standaard 30 dagen. Daarna wist die de belgegevens en dergelijke. Volgens mij hebben de meeste van ons een abonnement. Daarom zou het handiger zijn als die dingen vanaf een bepaalde dag gewist worden. Bijv. de 5e van iedere maand. Bij 30 krijg je problemen omdat niet iedere maand een gelijk aantal dagen heeft.

- Ik ben ook heel ontevreden over de nachtmodus van de camera. In vergelijking tot andere telefoons met een gelijkwaardige camera zie je wel een verschil ook al wacht je een minuut lang om de camera aan te laten passen.

- O ja, hoe moet je eigenlijk de flits gebruiken? in combinatie met nachtmodus of gewoon zonder nachtmodus? Heb beide gebruikt en zie niet echt veel verschil.

- Zou het ook niet handig zijn als je in het NOW scherm naar links kon bladeren zodat je gelijk bij je laatste tabblad kan komen?

Voor de rest ben ik er heel blij mee ;-)

Groetjes!
X1.30.15.1 Release 6-jul-2004

Verwijderd

lion schreef op 12 augustus 2004 @ 14:00:
Hallo mensen! Ik heb ook een Sendo (nu al 2 weken ongeveer) en heb naast de
bugs die jullie opnoemen nog andere bugs gevonden die door niemand is opgenoemd (of ik ben een beetje scheel). De volgende bugs:

- Videopnames zijn echt slecht. Welke instellingen je ook kiest. Tijdens het opnemen is de viewfinder best snel zodat je het idee krijgt dat het afspelen heel goed zal gaan. Maar dat is niet zo. Het filmpje hapert en het geluid kraakt. Ik denk niet dat het aan instellingen kan liggen omdat ik verschillende mogelijkheden heb uitgeprobeerd. Ik hoop dat ze daar ook iets aan zullen doen bij de volgende software update.

edit:
geen enkele gsm heeft supervloeiende opnames. de opnames bij mij zijn heel leuk en heel goed van kwaliteit voor een gsm.

- Het opladen terwijl die uitstaat gaat ook niet. Het ging alleen de allereerste keer goed. Ik krijg helemaal geen animatie te zien. Je weet wel een batterij animatie. In plaats daarvan lijkt die aan en uit te gaan, de hele tijd door. Je komt niet eens op het scherm van je pincode. Als oplossing heb ik dus de lader eruit gehaald en dan opgestart tot je bij het NOW scherm bent, en pas dan de lader aangesloten.

edit:
deze bug heb ik enigszins; hij start dan op, dan komt er ethelserver afgesloten en dan pas laadt hij en zie ik het batterijscherm. Je moet wel niet je kabel terug uittrekken maar hem tijd geven en laten opstarten, dan gaat het.

Verder mis ik een SMS-teller. Heeft iemand dat ergens kunnen ontdekken?

edit:
als je wil sturen en hij is meer dan 160 tekens zal hij dat aangeven, dan zie je ook bovenaan een teller. ik heb reed gemails voor de teller, men zou ermee bezig zijn.

- Je hebt een optie in je logboek dat het aantal dagen weergeeft dat de logboek wordt bijgehouden. Volgens mij standaard 30 dagen. Daarna wist die de belgegevens en dergelijke. Volgens mij hebben de meeste van ons een abonnement. Daarom zou het handiger zijn als die dingen vanaf een bepaalde dag gewist worden. Bijv. de 5e van iedere maand. Bij 30 krijg je problemen omdat niet iedere maand een gelijk aantal dagen heeft.

edit:
met dat logboek hou ik me niet zo bezig

- Ik ben ook heel ontevreden over de nachtmodus van de camera. In vergelijking tot andere telefoons met een gelijkwaardige camera zie je wel een verschil ook al wacht je een minuut lang om de camera aan te laten passen.

edit:
nachtmodus? ik gebruik gewoon flits

- O ja, hoe moet je eigenlijk de flits gebruiken? in combinatie met nachtmodus of gewoon zonder nachtmodus? Heb beide gebruikt en zie niet echt veel verschil.

edit:
gewoon flits aanzetten. eventueel met voorflits als het echt donker is.

- Zou het ook niet handig zijn als je in het NOW scherm naar links kon bladeren zodat je gelijk bij je laatste tabblad kan komen?

edit:
van boven naar onder, of van links nr rechts , ik zie weinig verschil hoor

Voor de rest ben ik er heel blij mee ;-)

goed zo :P

Groetjes!
X1.30.15.1 Release 6-jul-2004

Verwijderd

Wat ik graag nog zou willen weten:
Kan de Sendo X ook zijn contactpersonen en agenda synchroniseren met Outlook 2000/XP/2003 op je PC ?

Verwijderd

Ja! Er zit een software pakket bij. Mensen, lees mijn reviews op www.nieuwemobiel.nl dan
komen dit soort vragen niet meer naar voren.

• lion
Wil even doorgeven dat de laatste versie van Smartmovie, versie 2.43, zo goed als perfect werkt op de X.

Verwijderd

lion,
werkt het eerste bijgeleverde filmpje van de motorrijder, zonder te blijven hangen en MET geluid ????

• lion
Yes, oui oui..

Verwijderd

de geregistreerde versie blijft niet meer hangen en het geluid werkt.

praise the lord! _/-\o_

ben nu even instellingen van de convertor aan het testen om te zien hoe ver je kan gaan.
ik las in de updates dat de 2.43 versie dual sound heeft.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 19:13 ]

Verwijderd

lion schreef op 12 augustus 2004 @ 14:00:
...

Dit had ik gisteren voor het eerst ook. Ik heb volgens mij iets van de eerste 3 keer wel gewoon kunnen opladen door hem uit te zetten en de oplader te verbinden. De grote animatie met batterij verscheen dan wel. Maar gisteren had ik ook het effect dat het sendo intro scherm verschijnt, wat lichter en weer donkerder wordt, hij weer uit lijkt te gaan, etc. Een tijdje wachten hielp echt niet. De enige verschille die ik me kon bedenken met vorige keren was dat hij in het "Stil" profiel stond, en dat hij wat langer uitgestaan had voordat ik de lader er aan deed.

Ik heb hem ook maar aangezet en vervolgens pas de lader er aan gedaan, dat ging wel goed.

Nog een vraagje: Ik heb een mailbox voor mijn chello account gedefinieerd gedefinieerd (mail.chello.nl), waarmee ik wel nieuwe mail kan ophalen, maar het versturen gaat steeds fout.

Weet iemand of het mogelijk moet zijn om versturen ook voor elkaar te krijgen, of is dit gewoon iets wat Chello niet toestaat?

Verwijderd

oops - foute edit.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 19:21 ]

Verwijderd

zorg dat je het juiste UIT-adres hebt van chello.
ik zit bij telenet en bij mij is dit uit.telenet.be, in.telenet.be is voor inkomende mails.
zet ook je username en passwoord juist zoals bij outlook express.

ik krijg goede resultaten met de converter van smartmovie
als codec gebruik ik Xvid encoder aan 128kbps. gebruik wel de reduce frames optie, anders gaat ie serieus schokken.

geluidsfrequentie niet op mono zetten (je hebt nu eindelijk een stereo phone), 32000 hz en 24kbps bitrate

dit geeft goede resultaten

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 19:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 19:31:
zorg dat je het juiste UIT-adres hebt van chello.
ik zit bij telenet en bij mij is dit uit.telenet.be, in.telenet.be is voor inkomende mails.
zet ook je username en passwoord juist zoals bij outlook express.
Ja ik heb de in- en uitgaande server exact zoals bij mijn mailpakket op mijn pc ingesteld. Maar daarmee lukt dus alleen het ontvangen :'(

Overigens resolven pop2.arnhem.chello.nl smpt2.arnhem.chello.nl mail.chello.nl en smtp.chello.nl allemaal naar het zelfde ip.

Verwijderd

Offspring het zal nooit werken! Je moet je uitgaande server van je provider gebruiken
anders gaat het niet werken. Ik weet niet welke provider je hebt, dus dan moet je
maar ff kijken hoe je het verder aanpakt. Die van T-mobile is mail.t-mobile.nl.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 21:13:
Offspring het zal nooit werken! Je moet je uitgaande server van je provider gebruiken
anders gaat het niet werken. Ik weet niet welke provider je hebt, dus dan moet je
maar ff kijken hoe je het verder aanpakt. Die van T-mobile is mail.t-mobile.nl.
Ok bedankt, ik begrijp het. Morgen bel ik wel even met de klantenservice van vodafone, want ik heb wel een vodafone live abbo, maar daarbij heb ik geen mailaccount gegevens gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kunnen er nog mensen eens hun bevindingen van smartmovie posten?
ik ben benieuwd naar hun settings in het converten en wat soepel loopt.
zou handig zijn om te weten wat het meest soepel loopt en toch hoge kwaliteit te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offspring, een andere SMTP server zou wel kunnen werken als je de mogelijkheid in de X hebt om authorisatie van SMTP te doen. Hierbij 'log' je in op de SMTP server voordat je mail verstuurt, zodat de server ziet dat jij een account bij die provider hebt en hem dus mag gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 01:34:
kunnen er nog mensen eens hun bevindingen van smartmovie posten?
ik ben benieuwd naar hun settings in het converten en wat soepel loopt.
zou handig zijn om te weten wat het meest soepel loopt en toch hoge kwaliteit te hebben.
Nou, ik heb jou settings gebruikt en moet zeggen dat de boel een stuk soepeler loopt :*) , maar beeld en geluid is bij mij nog steeds haperig :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trimakassi, de geregistreerde versie werkte precies beter bij mij.

je meot wel rekening houden dat de eerste paar seconden hij aan het bufferen is, plus de afspeelbalk verdwijnt op de achtergrond, vandaar dat het wat schokt. Dat is normaal.

heeft er al iemand een houder gevonden voor in de auto voor de X ?

zou wel handig zijn ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 11:11:
Offspring, een andere SMTP server zou wel kunnen werken als je de mogelijkheid in de X hebt om authorisatie van SMTP te doen. Hierbij 'log' je in op de SMTP server voordat je mail verstuurt, zodat de server ziet dat jij een account bij die provider hebt en hem dus mag gebruiken.
Bij de mailinstellingen van de Sendo X zit:
Beveiliging (aan/uit) en
APOP Beveil. inloggen

Ik heb met en zonder geprobeerd, maar dat hielp niet. Inmiddels heb ik een vodafone mailadres aangevraagd via hun site. Ik kan nu alleen mail zenden via het vodafone account en ontvangen van zowel vodafone als chello.

Voor de mensen die de vodafone mail instellingen ook nodig hebben:
uitgaand: authsmtp.vodafone.nl
inkomend: pop3.vodafone.nl

Dit is niet makkelijk op hun site te vinden, ze gaan uit van hun standaard live toestellen die de juiste instellingen al hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een bugje wat me is opgevallen:

ik heb al een paar keer bij het aanmaken van een "taak" een Now! Systeemfout gehad. Het resultaat is dat de taak wel is aangemaakt maar niet meegeteld wordt op het now scherm (waar iets van "N taken" staat). Na een herstart van de telefoon klopt het now scherm weer.

Niet schokkend, maar wel fout lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mails ze mij, want ik heb helaas geen tijd om ze hier te gaan kopieren en dan naar
Sendo te sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kage Musha
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 07:51
teehee eindelijk weer eens fatsoenlijk online. Heb een nieuwe Sendo X gekregen nadat
mijne niet meer wilde opstarten.

Helaas lukt het nog steeds niet om em te connecten met mijn computer maar op mijn
vriendins laptop is het wel gelukt terwijl ik gewoon het zelfde gedaan had. vaag.
Infrarood pakt ie ook niet.
mRouter geeft bij de USB verbinding wel gewoon aan dat er een Connection is. Maar
de Sendo PC Connect ziet em gewoon steeds niet. Ligt het misschien aan de com poort
die er aan gegeven is, com4? [best vaag trouwens aangezien het een USB verbinding
is]

Verder is het heel raar dat wanneer je wilt wappen dat ie aangeeft dat je eerst een
account moet aanmaken, dus dat doe ik in de wapbrowser zelf, maar er is geen
mogelijkheid om het te saven. Ik dus aanmaken onder de tools - instellingen, worden
die niet weergegeven in de instellingen van de wapbrowser. Dus moest ik maar een
sms laten sturen vanaf mijn provider met de instellingen wat gelukkig wel werkte.
Ook heb ik zo'n zelfde probleem met de e-mail, ik wil dus een nieuw e-mail account
aanmaken, slaat ie niet op...dus heb ik de voorbeeld account aangepast en
opgeslagen. Vreemd genoeg kan ik nu wel nieuwe account aanmaken EN bewaren.

o.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bugs in mailvorm zetten met gedetailleerde beschrijving van het probleem naar marc@nieuwemobiel.nl.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste