Het grote Sendo X topic [deel 2]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.521 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De microfoonfout zie ik als hardwarefout: Er komt teveel stof bij de microfoon (echt in de telefoon) waardoor er ruis / slechte verstaanbaarheid veroorzaakt wordt. Of dit enkel bij bepaalde versies is kan ik niet zeggen. Het probleem komt echter wel enorm vaak voor. Op allaboutsymbian heeft iemand al zelf z'n telefoon opgemaakt en voor een extra filter gezorgd tussen de microfoon ingang en de microfoon zelf. Hierna heeft ie geen last meer gehad van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 18:16:
De microfoonfout zie ik als hardwarefout: Er komt teveel stof bij de microfoon (echt in de telefoon) waardoor er ruis / slechte verstaanbaarheid veroorzaakt wordt. Of dit enkel bij bepaalde versies is kan ik niet zeggen. Het probleem komt echter wel enorm vaak voor. Op allaboutsymbian heeft iemand al zelf z'n telefoon opgemaakt en voor een extra filter gezorgd tussen de microfoon ingang en de microfoon zelf. Hierna heeft ie geen last meer gehad van het probleem.
Ah okay, ik dacht dat het alleen een kwestie was van schroefjes aandraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 20:50:
Hmm, tja...Misschien kan ik toch maar beter wachten. Ik wilde met name voor die microfoon doen. Maar het is nou niet zo dat niemand me hoort slechts af en toe klaagt er iemand over de verstaanbaarheid. Maar omdat ik had gelezen dat dat aan de bevestiging van de mic lag dat ikdat ik hem op zou sturen. Maar 5 weken is idd een lange tijd. Waar heb je hem eigenlijk naartoe gebracht?
Misschien dat ik hem pas ga sturen als ie echt brak wordt of vlak voor de garantie afloopt.
Jammer van dit toestel dat het bij een papieren tijger is gebleven. De compatibiliteit valt me erg tegen wat betreft symbian software en games. En dat er daadwerkelijk hardwarefouten in zitten is eigenlijk ronduit schandalig.
Helaas zal dit de komende jaren de laatste Sendo zijn die ik gekocht heb. De X2 is nog niet uit of er wordt al bericht over een X3. Over een poot uitdraaien gesproken.
Misschien een keer een Windows smartphone proberen... Alhoewel de Nokia N91 ook wel erg aantrekkelijk eruit ziet.
en op allaboutsymbian was je nog zo positief over de sendo X.
ik ben duidelijk van liefde naar lichte haat overgegaan. Ik was enorm enthousiast, omdat we zoet werden gehouden met valse beloftes. (die dus nooit zijn nagekomen)
Ik kan er enorm kwaad om worden als anderen hier licht overgaan. Tenslotte betaalde ik 550 € voor deze gsm, en verkocht ik hem na nauwelijks een half jaar voor minder dan de helft, terwijl ik na enkele maanden gebruik niets anders dan problemen had. Ik heb hem verkocht aan iemand die hem nu gaat binnendoen voor garantie. Ik weet zeker dat die een nieuwe krijgt, dus daar is geen probleem, maar ondertussen zat ik toch maar even zonder telefoon. Kan ik enorm kwaad om zijn.
Voor mij is het duidelijk: nooit meer een sendo , en wat meer is: nooit meer een telefoon met een besturingssysteem op dat hetzelfde is als dat van een andere telefoonmaker die betere ondersteuning biedt.
Zo afhankelijk zijn, dat kan niet goed zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in het begin vrij positief geweest. En echt haten doe ik de telefoon nu niet. Maar nu na bijna een jaar moet ik wel concluderen dat het niet is geworden wat het beloofde te zijn. Dat is vervelend, maar dat is een risico dat je altijd neemt. Tuurlijk is het zonde van het geld, en ik zou dat achteraf nooit betaald hebben, maar achteraf is makkelijk praten.
Toch blijf ik het uiterlijk van de Sendo nog steeds top vinden. En het idee van een aparte grafische en audio processor is natuurlijk ook goed. Het Now-scherm vind ik top.Alleen het werkte allemaal niet goed met elkaar samen en niet goed genoeg met het OS. Dat en dus de microfoon die verkeerd geassembleerd is.
Nogmaals het was een fantastische papieren tijger....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
ik haat m'n telefoon ook niet. als ie werkt, werkt ie prima. de menu's zijn wel langzaam, maar werken erg goed en logisch. en dankzij symbian kan route66 erop draaien, ideaal!

schijnt dat er binnen een maand een update komt. maja, die beloven ze al zolang dat ik nergens meer vanuit ga. niet erg handig om vanwege de X2 een beloofde update zo lang uit te stellen....

ooit checkte ik meerdere keren per week of er al iets bekend was, nu 1 keer in de week hooguit.

maar toch benieuwd wat er allemaal in zit, ze schijnen functionaliteit vd X2 in deze update gestopt te hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door JarlSX op 12-05-2005 18:12 ]

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolferine
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-12-2021
Hoorde van diverse kanten dat ik niet verstaanbaar meer was. :(
Heb de accu eruit gehaald, schroefjes beetje losser gedraaid en stofzuiger op de mic gehouden.
Schroefjes weer vast en ben nu weer goed verstaanbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 17:43

trimakassi

haapsie is eepsie!

Ja, die mic is een bekend probleem...Fijn voor je dat ie het nou weer doet.
Inmiddels heb ik de hoop op een update opgegeven. Erg jammer dat Sendo mensen zo teleurstelt. Lijkt mij zeker geen goede investering. Mijn X doet het nu wel ok, maar ik zal zeker nooit upgraden naar een evt. nieuwere X...

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 22:40
heb ook veel problemen met mn mic nu (rest werkt wel goed nu maar toch)...iedere keer openschroeven en uitzuigen werkt wel, maar mensen kom op...dat hoort toch niet met een goeie telefoon!!! Dit is echt de eerste en de allerlaatste Sendo geweest voor mij, ga weer lekker voor nokia de volgende keer

alleen jammer dat ik nog een dik jaar aan mn abo vast zit en een nieuwe mob me veels te duur is :(

smile an everlasting smile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het X avontuur ook opgegeven nadat ik gemiddeld 50% van mijn telefoontjes per dag miste... Ben nu trotse bezitter van Motorola MPx220, bevalt prima (tot nu toe) op de bluetooth-implementatie na.. (te simpel, geen opties, niet alle devices worden ondersteund)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

En hoe bevalt je nieuwe Moto? Zat er zelf ook over na te denken. Vooral omdat er nu een aanbieding bij bc loopt met de 220 + ir virtual toestsenbordje... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolferine
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-12-2021
Vanavond weer niet te verstaan en voor de zoveelste keer de mic uitgezogen met de stofzuiger.
Heb vanavond maar de S100 van Qtek besteld.
Heb het wel gehad met de Sendo-X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Laatst online: 12:46
wolferine schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 23:26:
Vanavond weer niet te verstaan en voor de zoveelste keer de mic uitgezogen met de stofzuiger.
Heb vanavond maar de S100 van Qtek besteld.
Heb het wel gehad met de Sendo-X.
Ja dat heb ik ook, dat niemand mij verstaat en dat ik alleen ruis hoor als ik iets wil opnemen. Ik wilde het laten repareren maar opeens deed ie het weer. En nu heb ik opeens weer dat ruis. Dus dat komt door stof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Zo, even een schop, eigenlijk meer een doodsschop...check dit maar eens...
Sendo heeft dus haar r&d team aan Moto verkocht... :| Een kleine pleister op de wonde is misschien het volgende. Het ziet er naar uit dat dit voorlopig de laatste update zal zijn, maar hij is er iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Ik zie alleen de Nederlandse update nog niet staan? De Nederlandse versie heet Europa, zie ik nu. Maar wat anders: weet iemand of er nog voorraden zijn die goedkoop op de markt gaan komen?

[ Voor 21% gewijzigd door mae-t.net op 30-06-2005 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Ik denk het haast niet...Aangezien Sendo op het punt stond om de X2 te lanceren hebben ze er denk ik wel voor gezorgd dat hun X-en allemaal verkocht waren. En nu met de overname is het niet meer zeker of de X2 überhaupt gelanceerd gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Nouja, op het punt staan.. als ze zichzelf kennen houden ze rekening met een jaartje vertraging en dus ook nog wat voorraad achter de hand ;) Anders zou het natuurlijk ook leuk zijn als Motorola op haar beurt z'n steentje bijdraagt en Sendo op die manier z'n potentieel goede telefoons wat degelijker kan ontwerpen en fabriceren. Mogelijk onder de naam Motorola? Sendo bestond voornamelijk uit de nu verkochte ontwerpafdeling, en het verhaal vermeldt niet wat er met de merknaam en "de rest" gebeurt.

[ Voor 62% gewijzigd door mae-t.net op 30-06-2005 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:28
Eindelijk een update.
Weet iemand waar in omgeving Amsterdam een Sendo service punt is? Mijn headsetje is defect (draadje los, dus 1 oordopje werkt niet meer). En als het goed is krijg je dan meteen een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga vanmiddag denk ik maar even naar de BCC om hem op te sturen. Ik vraag me af of ie nog gemaakt kan worden. Ze zullen toch niet meteen alle ondersteuning onmogelijk hebben gemaakt? Hopelijk kan ie nog gefixt worden, maar als BCC het aankoopbedrag vergoed als het niet mogelijk is, hoor je me ook niet klagen hoor ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

No-no schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 11:47:
Eindelijk een update.
Weet iemand waar in omgeving Amsterdam een Sendo service punt is? Mijn headsetje is defect (draadje los, dus 1 oordopje werkt niet meer). En als het goed is krijg je dan meteen een nieuwe.
Die kun je niet bij zo'n servicepunt krijgen. Als je je X wil laten fixen kun je naar een businesspoint gaan en sturen ze'm op, maar ze hebben daar geen voorraden. Ik denk dat het slimmer is om even een berichtje op dit forum te droppen, daar is nl een werknemer van Sendo actief. Zelf zit ik erover te denken om zo'n 2.5 -> 3.5mm jack plug te kopen. Kun je tenminste fatsoenlijke doppen aansluiten en niet die crappy dingen van Sendo. Je handsfree gedeelte ben je dan wel kwijt.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 13:18:
Ik ga vanmiddag denk ik maar even naar de BCC om hem op te sturen. Ik vraag me af of ie nog gemaakt kan worden. Ze zullen toch niet meteen alle ondersteuning onmogelijk hebben gemaakt? Hopelijk kan ie nog gefixt worden, maar als BCC het aankoopbedrag vergoed als het niet mogelijk is, hoor je me ook niet klagen hoor ;) :P
Hee Dragon, nog niet opggestuurd? Zou ik wel snel zijn...Nog een handige tip, als je naar zo'n businesspoint van kpn gaat, geef dan vooral aan dat ze'm niet eerst naar het hoofdkantoor sturen, maar direct naar engeland, scheelt je hoop tijd. I.p.v. bijna vijf weken heb je'm binnen twee weken terug. Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee nog niet opgestuurd zelfs nu nog niet :( Maar waarschijnlijk morgen. Tsja met mijn eerdere deadlines hield ik natuurlijk geen rekening met een eventuele deadline door het failliet gaan van Sendo ;)
Had jij hem trouwens naar een Service Centre in Den Haag gebracht? Ik denk ik ga even kijken waar er eentje in de buurt zit. Misschien dat dat nog sneller gaat dan via BCC, maar die pagina van Sendo met de Service Centres werkt niet meer:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

En die lijst klopte ook niet. Volgens Sendo had ik naar A'dam gemoeten, woon zelf in Nijmegen, terwijl er ook een in Arnhem zit. In arnhem waren ze wel behulpzaam, alleen begrepen ze er weinig van...Om een lang verhaal kort te maken, na bijna vijf weken kreeg ik gewoon een gloednieuwe terug, maar met oud frontje...en Duitse fw... |:( Maar goed alles is nu in orde en ik ben blij met mn tot collectorsitem gebombardeerde X. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al ervaringen met de nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trimakassi schreef op zondag 29 mei 2005 @ 21:36:
En hoe bevalt je nieuwe Moto? Zat er zelf ook over na te denken. Vooral omdat er nu een aanbieding bij bc loopt met de 220 + ir virtual toestsenbordje... :9~
De MPx220 bevalt erg goed, is een verademing na de Sendo (ik kan gewoon bellen!). Moet zeggen dat ik de Sendo nog altijd leuk vind, maar goed ik had hem ook gekocht wetende dat het een buggy telefoon was/is. Dus je hoort me niet klagen verder... Wilde gewoon eens symbian uitproberen.

2 Nadelen aan de MPx voor zover ik ermee gewerkt heb nu:
1. Zeer ondermaatse bluetooth ondersteuning (weinig profielen, moeite verbinding te krijgen met PC en carkit)
2. Niet mogelijk om contacten als vcard via SMS door te sturen. Als iemand om een nummer vraagt is het dus gewoon 'onthouden en in sms typen'...

Verder moet ik zeggen dat ik hem (net zoals mijn X trouwens) nu standaard als PDA gebruik. Paar extra progjes gekocht (SplashID, Papyrus agenda de nieuwest Opera 8 voor smartphone) en gaan met die banaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
Ik heb even rondgekeken op het Allaboutsymbian forum en ik heb het gevonden!
Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/7839/xinside150ub.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/3144/xinside6102qm.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/4695/xinside11155fv.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/7549/xinside16194it.th.jpg
En de uitleg erbij:
Ok, here are the pictures!!

Remember, doing this could VOID YOUR WARRANTY!!
Do it at your own risk!!!!!! And be carefull!!

First you need a torx-screwdriver size T-6.
Unscrew the 4 screws on pic.3.
Use your fingernails to loosen the front, pic.4 and 5.,
do this on both sides of the front.
Gently push the front up to loosen in completely, pic.7.
Now loosen the loudspeaker on pic.9 and 10.
Now, unplug the rubber protection for the headphones
on pic.10, and gently lift up the motherboard as on pic.11.
You can see the mic located on pic.12,13,14,16,
and the mic itself disassembled on pic.15 and 17.

To loosen the microphone, use a small screwdriver or
something similar, pic.14. (The torx screwdriver is
not recommended, I did not use it, even if it is shown
on the picture.)

Now what I did, was simply to clean the surface of the
mic-connection on the motherboard located on pic.18.
I also cleaned the surface of the back of the rubber
holder for the microphone, pic.17. You could also blow
some air throught the mic-hole, pic. 16.

Now, after putting the mic back in place, gently put the
motherboard back in place as shown on pic.19. so that
the connectors in the bottom get back on place, then
gently push the whole motherboard back in place.
Be careful not to touch the screen to avoid fat-marks/stains.

After doing this, my microphone is working perfect.

Ik heb hem trouwens gisteren terug gebracht bij BCC, ik zat nog net binnen de garantie. Ben helaas wel mijn gsm voor 4-6 weken kwijt. Het lijkt me niet zo een moeilijke reparatie, maar ik doe het liever toch niet zelf.

[ Voor 6% gewijzigd door aryan op 03-07-2005 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
Iemand die weet waar je zo`n 2,5 mm > 3,5 mm plugje kunt kopen? Heb eerder bij Rotor in A'dam geprobeerd, maar die kende die dingen niet eens die aan mn headsetje zitten. En Rotor is naar mijn idee toch een van de betere elektro winkels.

edit:
kan ze wel vinden via google: http://nl.kelkoo.be/b/a/ss_audio_jack_2_5_3_5.html
maar staat op de webshops niet bij dat ze geschikt zijn voor de sendo x.
iemand die kan bevestigen dat het gaat werken alvorens ik 12 of 19 euri investeer ?

edit2:
http://www.improver.nl/easysubpage0020.html
2 euro lijkt me beter

[ Voor 45% gewijzigd door Onno ! op 05-07-2005 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:16

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

:(
Ik wilde net kijken hoe lang het nog duurde voordat de Sendo X2 in nederland verkrijgbaar is, zie ik dat Sendo failliet is verklaard.

So long voor de support op de Sendo X...
edit: spuit 11 :+

[ Voor 5% gewijzigd door Ethnocentrix op 05-07-2005 22:12 ]

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

No-no schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 11:47:
Eindelijk een update.
Inderdaad een update, maar is die niet meer te downloaden? De vorige heb ik gewoon van de Sendosite afgehaald. Nu staat netjes aangegeven op de site dat er een nieuwe update is, maar hij is niet te downloaden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Er zaten een paar bugs in de update die Sendo een paar dagen terug heeft uitgebracht. Waaronder een irri gprs bug. Inmiddels is deze gefixed en de 2e versie is down te loaden op www.sendosmartphones.com. Moet zeggen dat ik het erg waardeer dat die gasten in hun vrije tijd, terwijl ze niet meer voor Sendo werken, toch nog vrij vlot een nieuwe update geregeld hebben. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de nieuwe update proberen erop te zetten alleen halfe wegen is hij er mee gestopt en zegt ie sluit de usb kabel opnieuw aan heb ik gedaan maar blijft hetzelfe bericht geven dus nu doet me toestel niks meer heb iemand anders ook dat probleem gehad zo ja wie weet wat ik er aan kan doen.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

De connector onderaan de Sendo wil nog wel eens slecht contact maken. Wat je kunt proberen is de batterij eruit halen, een paar tellen wachten en de telefoon in update mode aanzetten. Dus aanzetten terwijl je de *-toets ingedrukt houdt. En dan opnieuw proberen de fw te installeren. Zorg wel dat je Sendo op een vlakke ondergrond ligt en je niet tegen de kabel stoot. Klinkt misschien overdreven, maar zul je net zien dat dat het wel was. En zorg ervoor dat 'ie wel helemaal opgeladen is.
Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beankt voor de tips alleen jammer genoeg is het nog niet gelukt hij stopt precies op de helft dan verbreekt ie de verbinding met me pc heel kort ik heb het nu al weer te veel keer geprobeert zodat me accu op is en jammer genoeg kan hij nu ook niet meer opgeladen worden omadat hij in de update stand staat de telefoon word dus denk dat het maar weer opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trimakassi schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 01:58:
Er zaten een paar bugs in de update die Sendo een paar dagen terug heeft uitgebracht. Waaronder een irri gprs bug. Inmiddels is deze gefixed en de 2e versie is down te loaden op www.sendosmartphones.com. Moet zeggen dat ik het erg waardeer dat die gasten in hun vrije tijd, terwijl ze niet meer voor Sendo werken, toch nog vrij vlot een nieuwe update geregeld hebben. _/-\o_
Aha, thnx. Maar als ik die software wil downloaden moet ik kiezen tussen een aantal soorten. Bij eentje staat "Dutch", maar daar staat wel "European" bij terwijl ik een telefoon heb waarbij ik de vorige keer (op de originele Sendosite) "French" moest kiezen.

Welke moet ik nu kiezen?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 12:50:
[...]

Aha, thnx. Maar als ik die software wil downloaden moet ik kiezen tussen een aantal soorten. Bij eentje staat "Dutch", maar daar staat wel "European" bij terwijl ik een telefoon heb waarbij ik de vorige keer (op de originele Sendosite) "French" moest kiezen.

Welke moet ik nu kiezen?

Bij voorbaat dank.
De Franse. Ik meen dat die European alleen maar op een distributeur slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Niet helemaal. Toen de officiele Sendo site nog online was moest je je SPN nummer uitzoeken. Sendo heeft nl uitgezocht welke providers problemen opleverde. Aangezien je toch wel nederlandse t9 wil hebben, neem ik aan, kun je beter proberen de European BE versie erop te zetten. Voor de zekerheid, die kun je hier vinden. Succes ermee.

Edit: Aangezien de boel hier een beetje dood begint te bloeden kan ik je adviseren om ook dit forum in de gaten te houden. Na het faillisement van Sendo zijn hier een aantal werknemers van de R&D afdeling toch nog actief aan het posten. Moet zeggen dat ik er veel aan heb gehad. Succes met het updaten van de fw iig.

[ Voor 34% gewijzigd door trimakassi op 22-07-2005 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Update: Het ziet ernaar uit dat de ex Sendo werknemers hun vrije tijd hebben besteed aan een, volgens hun, allerlaatste fw update. Ook weer via bovengenoemd forum. Zodra de nieuwe fw uit is zal deze gehost worden door sendosmartphones.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraag. Heb de telefoon net. rechts bovenin staat P1 in het klein. Wat betekent dit? Is het niet iets dat je betaalde verbinding hebt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 18:56:
ik heb een vraag. Heb de telefoon net. rechts bovenin staat P1 in het klein. Wat betekent dit? Is het niet iets dat je betaalde verbinding hebt ofzo?
Profile: general. P2 is silent, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
grappig, ik check dit topic een maand lang niet, is er intussen een nieuwe update (dat wist ik dan weer wel) EN zijn ze failliet??!

grappig, heb net gister een nieuwe telefoon besteld, een motorola v3 razr, ben die klote sendo helemaal zat. na de update lijkt ie NOG slechter te werken.

en die microfoon is huilen met de pet op, had 'm al eens uit elkaar gehad, hielp even. ben nog nooit zo teleurgesteld!

ik stop er een prepaid sim in, zodat ik iig route66 kan blijven gebruiken maar verder doe ik er niks meer mee. waardeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu Sendo failliet is hoe gaat het dan met de support van de telefoon.. aangezien ik een compleet dood exemplaar heb, met nog een abbo met nog een jaar waar ik nu dus niet meer kan bellen.
Nu ga ik morge maar naar kpn bellen. (zit er dan iets in dat ik het contract kan laten ontbinden??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
JarlSX schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 17:31:
grappig, ik check dit topic een maand lang niet, is er intussen een nieuwe update (dat wist ik dan weer wel) EN zijn ze failliet??!
Ja voor mij is het ook nieuw dat ze failliet zijn. Ik heb 2 juli 2005 mijn telefoon laten maken (naar BCC gegaan, en die hebben hem opgestuurd). De garantie liep tot 31 juli 2005 dus gelukkig hoef ik niks te betalen. Ze zeiden dat het 4-6 weken zal gaan duren, dus ik moet nog heel even wachten. Maar ik vraag me af wie mijn GSM maakt nu Sendo failliet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
mij lijkt een belletje naar BCC niet geheel onverstandig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
JarlSX schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 20:31:
mij lijkt een belletje naar BCC niet geheel onverstandig....
Ik heb gelezen dat ze 29 juni failliet zijn gegaan. BCC stuurt de GSM toch wel ergens naartoe? Het zou 4-6 weken duren. Dus ik denk dat ik volgende week wel iets moet horen, voordat ik me zorgen ga maken.

• RooN
  • Laatst online: 03-09 22:40
hoe is jullie ervaring met de firmware updates? versie 1.198.5.2 draait wel goed bij mij maar met 1.198.8.2 heb ik alleen maar gekloot: systeemfouten, vastlopers, niet opstarten en meer van dat soort narigheid...

smile an everlasting smile

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

@Alle bovenstaande posters; Sendo is failliet en dus heb je geen garantie, laat staan support. Afgeven bij een businesspoint van kpn is ook zinloos angezien ze'm naar Engeland opsturen waar niemand van Sendo meer zit. Als je een softwarematig probleem hebt kan ik je 1 advies geven: Updaten naar de allerlaatste fw. Deze is zoals eerder genoemd op de site van sendosmartphones te vinden. Voor mij zijn alle bugs eruit, dus zeker het updaten waard. Heb je meer technische hardware problemen, laat dan een berichtje achter op allaboutsymbian. Daar zijn een aantal ex-werknemers van Sendo actief. De laatste tijd wat minder, aangezien ze in hun vrije tijd (sommigen al voor moto werkende) bezig zijn.
Laat ik duidelijk zijn: Je kunt GEEN officiele garantie of support van Sendo/KPN/BCC meer verwachten. Als je met problemen zit kan ik je aanraden om op het aas forum een berichtje te droppen. Succes allemaal
@Roon: Met de allerlaatste fw bedoel ik de nieuwste van een paar dagen terug. Het is wel hetzelfde nummer, maar er zijn weer wat bugs uit gehaald. Probeer die er eens op te zetten. Je kunt 'm vinden op sendosmartphones. Succes

[ Voor 11% gewijzigd door trimakassi op 11-08-2005 19:22 ]

Verwijderd

trimakassi schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 19:20:
@Alle bovenstaande posters; Sendo is failliet en dus heb je geen garantie, laat staan support. Afgeven bij een businesspoint van kpn is ook zinloos angezien ze'm naar Engeland opsturen waar niemand van Sendo meer zit. Als je een softwarematig probleem hebt kan ik je 1 advies geven: Updaten naar de allerlaatste fw. Deze is zoals eerder genoemd op de site van sendosmartphones te vinden. Voor mij zijn alle bugs eruit, dus zeker het updaten waard. Heb je meer technische hardware problemen, laat dan een berichtje achter op allaboutsymbian. Daar zijn een aantal ex-werknemers van Sendo actief. De laatste tijd wat minder, aangezien ze in hun vrije tijd (sommigen al voor moto werkende) bezig zijn.
Laat ik duidelijk zijn: Je kunt GEEN officiele garantie of support van Sendo/KPN/BCC meer verwachten. Als je met problemen zit kan ik je aanraden om op het aas forum een berichtje te droppen. Succes allemaal
@Roon: Met de allerlaatste fw bedoel ik de nieuwste van een paar dagen terug. Het is wel hetzelfde nummer, maar er zijn weer wat bugs uit gehaald. Probeer die er eens op te zetten. Je kunt 'm vinden op sendosmartphones. Succes
Misschien een troost voor de Sendo-fans: Motorola neemt (volgens de Financial Times) het grootste deel van Sendo's activiteiten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@trimakassi Hmmm ik heb nog niets gehoord van BCC. Maar als mijn telefoon in het niets is verdwenen ligt dat toch echt aan BCC en niet aan mijn niets vermoedende ik, die niet kan ruiken dat Sendo failliet is. Dus dat wordt toch echt mijn Sendo terug (hopelijk hebben ze geen restvoorraad meer) of een andere telefoon voor de aanschafprijs of een andere leuke regeling.
Ik wilde altijd al een MDA voor mezelf ;) Een Motorola A1000 is ook niet vervelend :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 00:31:
@trimakassi Hmmm ik heb nog niets gehoord van BCC. Maar als mijn telefoon in het niets is verdwenen ligt dat toch echt aan BCC en niet aan mijn niets vermoedende ik, die niet kan ruiken dat Sendo failliet is. Dus dat wordt toch echt mijn Sendo terug (hopelijk hebben ze geen restvoorraad meer) of een andere telefoon voor de aanschafprijs of een andere leuke regeling.
Ik wilde altijd al een MDA voor mezelf ;) Een Motorola A1000 is ook niet vervelend :)
Ik heb na 6 weken ook nog steeds niks gehoord, ik denk dat ik volgende week ff langs ga. Ik zou het raar vinden als mijn gsm opeens zou zijn verdwenen, ze sturen het toch ergens naartoe? Misschien krijgen we opeens een X2 ervoor terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Een X2? ;) Ik hoop met je mee, maar dat is waarschijnlijk het laatste wat je kan verwachten...Het vervelende is dat het bedrijf er vrij dood bij ligt. En ik denk dat in het beste geval je je X ongerepareerd terug krijgt. Je kan natuurlijk altijd bij BCC proberen geld terug te krijgen, als ze een beetje goede wil tonen. Stuur iig eens een mail naar PlinkyKev of Audioc, dat zijn twee ex-werknemers van Sendo, actief op het AAS forum. Dan weet je al iets meer. Mijn X was nl bijna 5 weken weg voor reparatie, dus als het langer duurt zou ik toch even contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zelfs geen X2. Liever me geld terug, als dat kan.Ik weet niet in hoeverre ze daartoe verplicht zijn als ik een defect toestel terugkrijg. En straks zeggen ze :"Nou meneer, wij hebben er nog zat in voorraad dus u krijgt een nieuwe!" 8)7 :'(
Nee mijn 450 euro terug en dan kijk ik wel voor iets anders. Misschien is mijn voordeel wel dat ik hem los heb gekocht zodat er geen terugrekengezeik hoeft te komen met de korting bij een abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
bcc stuurt alle sendo telefoontjes naar een andere reperateur. En daarbij, bcc is verantwoordelijk voor de garantie, aangezien jij het bij hun koopt. Dat ze het niet kunnen claimen bij snedo, dat is een ander verhaal.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
justice_strike schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 23:41:
bcc stuurt alle sendo telefoontjes naar een andere reperateur. En daarbij, bcc is verantwoordelijk voor de garantie, aangezien jij het bij hun koopt. Dat ze het niet kunnen claimen bij snedo, dat is een ander verhaal.
Maar sinds wanneer hebben ze dan een andere reparateur? Want Sendo is 29 juni failliet gegaan en enkele dagen later kwam ik met mijn gsm.
Ik ga er denk ik morgen even naartoe, hopelijk zijn ze gewoon vergeten mij te bellen. Is er trouwens een mogelijkheid om een backup bestand van de X ergens mee uit te lezen? Ik had namelijk een backup gemaakt van al mijn contacten en die staan op mijn SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
trimakassi schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 19:20:@Roon: Met de allerlaatste fw bedoel ik de nieuwste van een paar dagen terug. Het is wel hetzelfde nummer, maar er zijn weer wat bugs uit gehaald. Probeer die er eens op te zetten. Je kunt 'm vinden op sendosmartphones. Succes
van een paar dagen terug?

ik heb belgium.exe gedownload op 28 juli. en nu net weer, da's toch wel iets meer als een paar dagen, maar dat is dezelfde? (en nee, die zat niet nog in m'n cache ofzo en gebruik ook geen proxy server).

denk dat ik 'm maar 's ga resetten met de 5 toets. niet dat dat de hardware problemen (slecht verstaanbaar enzo) op gaat lossen.... zit nog steeds te wachten op m'n RAZR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Met nieuw bedoel ik idd deze maand. Natuurlijk hoor je of je geld of een gerepareerde gsm terug te krijgen, maar ik denk niet dat BCC een ander reparatiecentrum gaat zoeken...Het zit zo: Als je langs kpn gaat voor reparatie wordt je X eerst naar een bedrijf gestuurd, ingehuurd door kpn, die er een beetje aan gaan lopen klooien (want dat was het in mijn geval... :( ) Vervolgens door naar Sendo zelf waar eea echt gefixed wordt. BCC zal binnen de garantietermijn gewoon je geld terug moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
Voordat ik naar BCC ging vandaag heb ik ff die servicelijn van hun gebeld 0900 0555 en mijn reparatienummer ingevoerd, en uiteraard het was te verwachten: reparatienummer onbekend. Toen ben ik naar BCC gegaan en die gast had nog een keer gebeld naar het service nummer en weer hetzelfde. Daarna kwam hij en zei dat mijn GSM nog steeds gerepareerd moest worden. Hij zei ook dat ik naar bcc.nl moest gaan en ff klikken op de vraagbaak en even een mailtje sturen dan zouden ze er wat spoed achter zetten.

Dat wordt dus nog een tijdje wachten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:44
Kan iemand mij voorzien van 't installatiebestand van 'Funny Farmer'? Ik ben al een tijdje op zoek naar di t spel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook zojuist naar de BCC gegaan, nadat ik overigens ook bij die servicelijn hoorde dat het nummer niet voorkwam.
De verkoper vertelde dat ie wel in het systeem staat en dat ze er waarschijnlijk nog mee bezig zijn, maar dat ik waarschijnlijk (volgens mij alleen gebaseerd op de reparatieperiode van precies 6 weken) komende week zal horen dat ie er is.
Ik heb wel even duidelijk gemaakt dat ik ontevreden ben over de telefoon, en dat ik vind dat ik nu al erg lang moet wachten op een geavanceerde telefoon die ik vanwege de functies nodig had. Dus zal het niet koud op hun dak vallen mocht ik een vervangend apparaat willen.
Probleem is wel dat ik net een beetje door de garantievoorwaarden heb zitten bladeren, en waar ik dacht dat BCC een "niet goed geld terug garantie" hanteerde lijkt het erop dat ze alleen een vervangend apparaat teruggeven. Maar goed: ignorance is bliss :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

@Dragon: Houden zo ;)
@Jainoxi: Wil je het naar je hotmail.com of doq-net.com hebben?
Edit: kZie het al, kleine bestandjes, ik stuur het wel naar beide.

[ Voor 29% gewijzigd door trimakassi op 17-08-2005 19:49 ]

• justice strike
ik weet dat ze een andre reparateur in de hand hebben genomen omdat ik een brief van bcc heb gekregen waarin staat dat ze een andere reperateur in de hand hebben genomen.

Verwijderd

Bcc werkt niet echt hard hoor je hoeft er niet van te verwachten dat je hem in zes weken terug krijgt mijn telefoon is 4 maanden weg geweest en toen ik hem eindelijk terug kreeg deed ie helemaal niks meer nu is ie al weer een maandje weg dus hoop dat ik hem het einden van het jaar weer heb. Goeie sevice van Bcc
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 17:17:
Ik ben ook zojuist naar de BCC gegaan, nadat ik overigens ook bij die servicelijn hoorde dat het nummer niet voorkwam.
De verkoper vertelde dat ie wel in het systeem staat en dat ze er waarschijnlijk nog mee bezig zijn, maar dat ik waarschijnlijk (volgens mij alleen gebaseerd op de reparatieperiode van precies 6 weken) komende week zal horen dat ie er is.
Ik heb wel even duidelijk gemaakt dat ik ontevreden ben over de telefoon, en dat ik vind dat ik nu al erg lang moet wachten op een geavanceerde telefoon die ik vanwege de functies nodig had. Dus zal het niet koud op hun dak vallen mocht ik een vervangend apparaat willen.
Probleem is wel dat ik net een beetje door de garantievoorwaarden heb zitten bladeren, en waar ik dacht dat BCC een "niet goed geld terug garantie" hanteerde lijkt het erop dat ze alleen een vervangend apparaat teruggeven. Maar goed: ignorance is bliss :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
precies hetzelfde hier gebeurt. En ze kunnen eigenlijk alleen maar de status opvragen, verder niets. En daarbij repareren ze soms niet eens de spullen maar sturen ze het meteen weer terug.

maar als hij drie keer weg is geweest, krijg je een vervangend model. dus goed die reparatie papiertjes bewaren.

[ Voor 8% gewijzigd door justice strike op 19-08-2005 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Een waardevol advies justice, als het er ooit van komt dat bemiddeling nodig is, sta je sterker met dan zonder papierwerk. Ik hoop iig dat bcc dit netjes af gaat handelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
Ik kreeg dit antwoord op een mailtje die ik had gestuurd:
Naar aanleiding van uw verzoek om informatie over de reparatie van uw Sendo mobiele telefoon, kunnen wij u meedelen dat wij hebben vernomen dat Sendo helaas failliet is gegaan. Dientengevolge worden alle ter reparatie opgestuurde Sendo-apparaten door de geautoriseerde reparateur ProAssist teruggestuurd. Deze apparaten zullen na ontvangst naar de juiste reparateur worden doorgestuurd. Helaas zal de reparatietijd door deze gang van zaken langer gaan duren. Onze excuses voor dit ongemak.

Zodra wij meer informatie hebben, zullen wij u direct op de hoogte brengen.

Met vriendelijke groet,
BCC elektro-speciaalzaken B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
precies hetzelfde als watik gekregen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storme
  • Laatst online: 18-06 16:41
Ik heb onlangs een sendo X gekocht, nu wil ik die firmware upgraden, lukt dat wel niet zeker.

Ik heb hetvolgende probleem:

In de gewone modus verbind hij zoals verwacht via het usb kabeltje en kan ik alles doen, maar eens in het download-mode van de gsm, verbind hij de via usb, en verbreekt de verbinding bijna onmiddelijk, dan na een paar seconden verbindt hij terug, maar dan terug bijna onmiddelijk verbreekt hij die, en zo de ganse tijd door. (Hij toont dus niet de 2 groene icoontjes aan de uiteinden van de usb kabeltjes op het schermpje)

Ik heb versie X 1.56.2.2 Release IG 20-aug-2004

Iemand enige Ideen ?

Na veel proberen nu toch gelukt :)

[ Voor 13% gewijzigd door Storme op 21-08-2005 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justice_strike schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 19:13:
precies hetzelfde als watik gekregen heb.
Daardoor heb ik dat kreng nu voor 99 euro nieuw kunnen kopen :)

Toch kan het ding niet tippen aan de eenvoud van een nokia 6610. Desalniettemin een super leip ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelijk een vraag, eindelijk trilt de telefoon bij een sms'je, maar een superlullig trilletje van een seconde. Is dit te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje, ik blijf vragen. Mijn telefoon springt vaak automatisch op de koptelefoon, zonder dat deze er daadwerkelijk in zit. Hierdoor mis ik sms'jes en telefoontjes. Hebben meer mensen dit? Is dit op te lossen? Of is het ding gewoon defect? In dat geval dus terug naar de BCC...

• mae-t.net
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 11:04:
[...]

Daardoor heb ik dat kreng nu voor 99 euro nieuw kunnen kopen :)
Waar heb jij em gekocht en zouden ze er nog zijn? Ik wil er wel eentje voor op reserve...

Verwijderd

mae-t.net schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 13:50:
[...]

Waar heb jij em gekocht en zouden ze er nog zijn? Ik wil er wel eentje voor op reserve...
Amsterdam...toen ik hem kocht waren er nog dertig over 8 vestigingen. Vrienden van me hebben dat ding ook gekocht.

Inmiddels ben ik alweer terug bij mijn 6610, niets voor mij al die toeters en bellen.

Verwijderd

[...]

Overigens heb jij dat probleem met de koptelefoon ook?

• J0YR1D3R
  • Niet online
[...]

Bij BCC staan ze voor 99.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik kan iedereen hier meedelen dat ik m'n Sendo X niet terug heb gekregen en niet terug zal krijgen. Na veel gezeur, en redelijke service van BCC heb ik zaterdag een MDA Compact als ruil gekregen. Ik hoop voor degene die nog wel de X hebben dat ze er nog plezier van hebben, maar ik ben zelf vooralsnog erg blij met het resultaat van de garantievoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:30:
Nou, ik kan iedereen hier meedelen dat ik m'n Sendo X niet terug heb gekregen en niet terug zal krijgen. Na veel gezeur, en redelijke service van BCC heb ik zaterdag een MDA Compact als ruil gekregen. Ik hoop voor degene die nog wel de X hebben dat ze er nog plezier van hebben, maar ik ben zelf vooralsnog erg blij met het resultaat van de garantievoorwaarden.
Wat was je probleem? Ze konden hem dus niet repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ik heb een andere sendo x gekregen, plus een jaar extra garantie. Die van mij zat ook vast bij de reperateur. Dus het wordt afwachten hoelang deze telefoon het uithoudt.

is die laatste firmware update eigenlijk de moeite waard? of zal ik die maar achterwege laten?

[ Voor 23% gewijzigd door justice strike op 30-08-2005 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat er kapot was? Dat staat ook al een paar posts terug. Gewoon het standaard microfoon probleem. Ik was steeds slechter te verstaan en ik vond het constant opnieuw aanschroeven geen oplossing. Bovendien leek het steeds erger te worden, je kan het zelf eigenlijk het beste testen als je een voice-recording maakt. Bij mij leek het net of ik in een moesson stond.

Uiteindelijk heb ik het ding 9 juli weggebracht en tot 1,5 week geleden gewacht. Toen waren de 6 weken voorbij en ben ik eerst teruggegaan. Gevraagd hoe het nou zat, omdat ook ik via het call center hoorde dat het reparatienummer onbekend was. Toen zei die verkoper dat ie wel in het systeem staat en dat ze er verder niets aan konden doen. Waarschijnlijk werd ie nog gemaakt en zou ik later die week en anders de week erna (vorige week dus) wat horen. Toen heb ik ook gezegd dat ik vond dat er anders een andere oplossing moest komen, omdat dit niet kon.

Vorige week woensdag ben ik weer teruggegaan en toen ik eindelijk een van de verkopers te spreken kreeg (wat helaas bij de BCC hier ellenlang kan duren, omdat ze wachten tot jij hun achterna gaat lopen (of ze je nou getergd zien wachten of niet), althans bijna alle verkopers), waarschijnlijk de filiaalmanager, kreeg ik te horen dat het inderdaad er lang duurde(ik zei zelf inmiddels 7/8 weken) en dat ie er werk van zou maken. Hij zou de volgende dag terugbellen of de reparateur zou terugbellen. Toen dat niet gebeurde ben ik donderdagavond teruggegaan en weer me beklaagd, ook over hun service. En toen werd weer gezegd, dat ik de volgende dag gebeld zou worden en als dat voor 15:00 uur niet gebeurde dat ik zelf moest bellen.
Uiteraard moest ik zelf terugbellen en toen vertelde de filiaalmanager dat de Sendo X naar een andere reparateur was gegaan, omdat Sendo failliet was en ze niet meer bij de oorspronkelijke reparateur gemaakt konden worden. Toen bood hij aan om anders naar een alternatief te komen kijken omdat het niet verstandig leek nog langer op het toestel te wachten en een andere Sendo X met deze ondersteuning ook niet aan te raden was.
En dat advies heb ik uiteraard de volgende dag opgevolgd.

Eerst probeerde de verkoper (niet de filiaalmanager) me nog op te schepen met een SX1 of Nokia 7610 (omdat ie dacht dat ik per se een Symbian wilde) maar ik vertelde dat ik de 64 MB van de X nodig had voor de routeplanner en dat ik niet OS gebonden ben maar wel weer een routeplanner moet kunnen gebruiken. Ik vroeg of die MDA Compact niet een goed alternatief zou zijn. En dat is hem dus uiteindelijk geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Ergens om vragen met als gemeldde reden er niet voor te willen betalen klopt natuurlijk niet @ GoT
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2004 @ 14:23:
Ik heb mail gehad van sendo ivm de icoontjes als je een link maakt naar een applicatie.
Als je in de menu kijkt zie je de links met een mooi icoontje, maar de links in de panelen zijn zonder icoontje. Tenminste, je krijgt een grijs puzzelstukje als icoontje dat niet overeenkomt met het icoontje in het menu van die applicatie.

antwoord van sendo:

The icons of the link are derived from the application. The links use a new size of icon, 22W X 16H pixels. For pre-installed applications these icons are available, for 3rd party applications they are not. We use the default icon when the 22X16 icons are not available, i.e. a jigsaw icon.

p.s. is het niet beter van de topic SENDO -x het grote topic deel 2 te noemen ofzo?
want ik mis het soms tussen al de andere tekst

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 07-09-2005 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Wie kan mij vertellen waar ik de configurators WAP, MMS, E-MAIL en INTERNET
kan vinden.
De link op de 1e pagina werkt bij mij niet.

Vast bedankt,

Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
Vandaag eindelijk het telefoontje: Ja de reparatie duurt te lang, dus je krijgt een nieuwe van BCC :P . Helemaal een krasvrij scherm, nieuwe baterij geen deukjes. Maar wel een zonder enige firmware update:

Dus moet ik nu:
Alle firmwares die uit zijn downloaden en een voor een erop zetten of kan ik gewoon de laatste firmware erop zetten?

Verder heb ik mijn geheugenkaart met backup nog niet erin gezet, kan ik dat wel gewoon doen? of moet ik eerst mijn X updaten?

Ik heb ik de geheugenkaart erin gedaan en het ff hersteld, en alles ging gewoon goed. De oude firmware versie staat er nog wel op. Ik ga gewoon de nieuwe erop doen en ik zie wel.

[ Voor 17% gewijzigd door aryan op 06-09-2005 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:31

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 16:30:
Hallo,

Wie kan mij vertellen waar ik de configurators WAP, MMS, E-MAIL en INTERNET
kan vinden.
De link op de 1e pagina werkt bij mij niet.

Vast bedankt,

Willem
Hier ben ik ook zeer benieuwd naar, want de instellingen voor de 6600 laten smsen werkt niet, het smsje komt zelfs niet aan. Geprobeerd via de vodafone en de nokia site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
Op sendosmartphones.com staat dat je de instellingen van de nokia 3650 moet gebruiken. Dat werkt bij mij ook (Orange). Alleen de email instellingen werken helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Zul je toch even met de hand moeten doen. De laatste fw update heeft wel een nieuw progje ingebouwd om eea te vergemakkelijken, maar je kunt het beste gewoon zelf het pop en smtp/imap adres van de desbetreffende mailserver opzoeken en installeren op de X. Je kan je mail dan via gprs binnen halen of met een inbelaccount (werkt nog altijd met mn panasonic gd92...jaja, oldschool shit :P )

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 00:58:
Modbreak:Ergens om vragen met als gemeldde reden er niet voor te willen betalen klopt natuurlijk niet @ GoT

[...]
tzal wel zijn omdat ik belg ben, maar ik begrijp hier niets van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 00:14:
[...]

tzal wel zijn omdat ik belg ben, maar ik begrijp hier niets van :?
Als je nu nog betaal voor de software dan ben je aardig dom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
de mijne gaat gewoon weer terug de garantie in. Krijg nu vrijwel nooit een telefoontje binnen. En telefoontjes plegen gaat vaak ook niet. Dan moet ik hem weer uit en aan zetten. het zet allemaal geen zoden aan de dijk.

het is jammer dat men de foon niet heeft vrijgegeven voor opensource. Ik weet zeker dat dan een aantal mensen linux wel zou hebben geprobeerd te draaien op dat dingetje :)

[ Voor 29% gewijzigd door justice strike op 13-09-2005 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 21:31:
[...]

Als je nu nog betaal voor de software dan ben je aardig dom
Kerel, je hebt net een waarschuwing gekregen...Dan ben je zelf vrij dom als je daar nog ff over doorgaat. |:( Illegale zaken worden hier niet gewaardeerd. Doe de mensen hier, die zich wel aan de regels willen houden, een lol en ga deze thread niet verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
Gisteravond was mijn sendo voor 3/4e leeg, dus even de adapter aangesloten. Vanmorgen stond hij uit. Als ik hem aanzet kom ik hooguit tot het invoeren van de pincode, waarna hij weer uitgaat.
Aangezien opladen ook niet lukt, leek het een adapter probleem, dus heb ik net op school de adapter nagemeten. De adapter geeft echter netje 6,2V, dus dat is uitgesloten. Lijkt er dus op dat mijn X ineens ernstige kuren heeft. :(

Wie weet waar ik info kan vinden over service points? (sendo.com bestaat niet meer) Of wordt het zowiezo een retourtje naar de winkel, waarna ik natuurlijk weken zonder telefoon zit. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Dan moet ik je helaas teleurstellen. Zoals je waarschijnlijk al gelezen hebt is Sendo failliet en heb je dus 0 service en 0 garantie...Als je je X via bcc hebt gekregen of 2e hands met bon kun je nog bij de winkel langs gaan en hopen dat ze een beetje coulant zijn. Bij de kpn business points hoef je het ook niet te proberen. Zij sleutelen eerst zelf wat om vervolgens toch de boel naar Engeland te sturen tot ze erachter komen dat Sendo niet meer bestaat...(idd slechte ervaring hiermee...)
Ik zou zeggen, als echt niks meer lukt kun je 'm altijd nog resetten met de lader aangesloten. Maar probeer eerst 'ns of je 'm na een uur of vier/vijf laden weer aan de praat kan krijgen. Bij mij werkte dat iig. (meerdere keren ;) ) Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
Resetten kon niet aangezien het hele ding niet meer aanging. Aangezien de adapter wel spanning leverde lijkt het me een intern of accu probleem. Ik ben naar de BCC gegaan en uitgelegd dat mijn sendo "overleden" was. Hoewel ik die man toch meerdere keren vertelde dat Sendo naar mijn weten failliet is, reageerde hij er niet op en heeft hem opgestuurd.

Het viel nog binnen de garantie, en enkel als er vocht in het toestel zou worden gevonden zou het mijn eigen schuld zijn. Hoewel ik de avond voordat het toestel kapot was heb gezwommen, lijkt dit me uitgesloten. Ook al komen er 2 druppels tegen de behuizing...

Ik wacht nog 5 weken af en ga dan eens kijken of ik een werkend toestel kan krijgen daar. Mijn eigen of een andere indien ze hem kwijt zijn doordat ze geen verstand van zaken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
Ik heb weer een vage bug gevonden:
Een paar dagen geleden sloot ik de toetsenbord weereens aan op mijn Sendo en ik veranderde de taal van de toetsenbord naar engels (ipv Nederlands, want de 2 zwarte toetsen op de X komen niet overeen met de toetsenbord als ik Nederlands kies).

Ik deed later bij gsm uit en weer aan en toen was alles in het Engels. Dus ik naar Settings, Phone, General:
Phone language: Nederlands
Writing language: Nederlands

opnieuw starten, maar helaas niks veranderd. Dus ik heb inmiddels alle mogelijke opties geprobeerd, maar geen succes (toetsenbord instellingen veranderd, toetsenbord aangesloten instellingen veranderd, Phone language automatic enz.)

Als ik het in een andere taal wil doen dan lukt het wel, Duits bijvoorbeeld. Maar Nederlands pakt hij dus niet (niet een groot probleem voor mij, maar toch heb ik liever Nederlands dan Engels). Is dit gewoon een Bug waar ik niks aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn sendo 2 maanden terug weer is te maken gebracht omdat hij halve wegen de instaltie bleef hangen, dus ik kreeg de nieuwe versie er niet op. Had nog net gerantie 5 dagen dus kwam heel goed uit. Gisteren kreeg ik een telefoontje van bcc dat het toestel niet meer te maken was heel vervelend want heb er zo veel plezier van gehad. In een jaar tijd heb ik hem denk ik een maand in me eigen bezit gehad. 4 keer terug gestuurd door bcc. Maar gelukkig mocht ik nu eindelijk een nieuwe telfoon uit zoeken ter waarde van 449 euro. Dus na een jaar ben ik er eindelijk van af van die sendo en heb nu een SAMSUNG D600. Is niet zo uitgebreid als de Sendo maar ben er ondertussen wel 100 keer blijer mee. Eindelijk een toestel die het doet. En goed geregeld bij bcc mijn complimenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:57:
Ik heb mijn sendo 2 maanden terug weer is te maken gebracht omdat hij halve wegen de instaltie bleef hangen, dus ik kreeg de nieuwe versie er niet op. Had nog net gerantie 5 dagen dus kwam heel goed uit. Gisteren kreeg ik een telefoontje van bcc dat het toestel niet meer te maken was heel vervelend want heb er zo veel plezier van gehad. In een jaar tijd heb ik hem denk ik een maand in me eigen bezit gehad. 4 keer terug gestuurd door bcc. Maar gelukkig mocht ik nu eindelijk een nieuwe telfoon uit zoeken ter waarde van 449 euro. Dus na een jaar ben ik er eindelijk van af van die sendo en heb nu een SAMSUNG D600. Is niet zo uitgebreid als de Sendo maar ben er ondertussen wel 100 keer blijer mee. Eindelijk een toestel die het doet. En goed geregeld bij bcc mijn complimenten
Alle zoals ik het nu zie is die Sendo X een zielig apparaat, ik heb er ook een, heb al m'n geld teruggekregen en mag het apparaat houden. Lijkt het jullie een goed idee om gewoon een nieuwe microfoon die blijkbaar geen problemen zou geven te kopen op http://www.sendosmartphones.com/ ?
5$ is nu ook niet overdreven veel en als daar de problemen mee zijn opgelost is het nog een degelijk apparaat, alhoewel ik serieuze coniguratieproblemen met gprs heb bij proximus, ik heb de configuratie van een medewerkster toegestuurd gekregen maar de operabrowser werkt niet. Via wap lukt het wel maar die disconnecteerd na elke pagina... kostelijke bedoeling als je ene halve euro per sessie betaald :| is het installeren van een nieuwe firmware een aanrader of zorgt dit nog voor meer problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Mwa, ik hou het voor gezien. Ben het eindelijk zat... :r Heb mn oude panasonic gd92 er weer bijgepakt en moet zeggen dat het een opluchting is. Ik heb lang geprobeerd eea te fixen en dat lukt dan deels ook wel, maar ik heb er nou gewoon genoeg van.
Als je toch aan je X wil sleutelen, raad ik je aan even op AAS te kijken. Daar lopen nog een paar enthousiastelingen rond. Succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Ik overweeg ook 2 microfoontjes te bestellen (is trouwens 5 pond, gaan 5 dollar), een voor m'n dagelijkse toestel en een voor het reservetoestel. Ik ben nog steeds prima tevreden met de Sendo, dus dat kan wel... Het enige wat ik nog hoop te gaan doen is het een en ander te proggen/configgen (ben tenslotte toch een tweaker ;) ). Nu nog geen tijd maar moet wel op zoek naar informatie binnenkort.

[ Voor 32% gewijzigd door mae-t.net op 09-11-2005 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De microfoon is besteld, er zijn er niet meer te veel in stock dus...
Ik heb me ook een schroevendraaier gaan kopen torx t-6 zoals op dit forum was vermeld, de gsm uitgekuist, inclusief micro (zo'n onnozel klein brolding hoe kan dat nu een degelijke verbinding zijn met magneetjes :s) alle ja en nu werkt het apparaat prima....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:40

XanderDrake

Build the future!

hah! bestaat dit topic en de telefoon nog? toemaar!
trimakassi schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:42:
Mwa, ik hou het voor gezien. Ben het eindelijk zat... :r Heb mn oude panasonic gd92 er weer bijgepakt en moet zeggen dat het een opluchting is. Ik heb lang geprobeerd eea te fixen en dat lukt dan deels ook wel, maar ik heb er nou gewoon genoeg van.
Als je toch aan je X wil sleutelen, raad ik je aan even op AAS te kijken. Daar lopen nog een paar enthousiastelingen rond. Succes ermee
Zo, ik kan me nog herrineren dat jij een behoorlijke aanhanger was. Misschien herken je me nog, ik wou de X ook kopen, maar heb een SPV C500 gehaalt.

Misschien is een Sendo X leuk voor erbij :) Is die simlock vrij te krijgen in de BCC?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okey Mensen VOOR DIEGENEN DIE TOCH NOG IETS MET HUN SENDO WILLEN AANVANGEN:
Ik heb op sendosmartphones een nieuwe microfoon gekocht die het heeft opgelost;
Op de microfoon wordt er dus niet mer gewerkt met die miniscule magneetjes of wat het mag zijn!
Er zijn nu veertjes op de microfoon vanachter gezet die dus zorgen voor een prachtig geluid!!!!
Het bug is compleet verholpen bij mij (ik heb de laatste 3 weken geen enkele storing meer gehad).
De nieuwe firmware is bij mij een stuk sneller en stabieler dan alle andere!
Enkel geeft het apparata nog steeds een foutmelding als ik een bericht ontvang en OGGplay staat open,
dan valt oggplay uit omdat de soundchip wordt gebruikt door het berichtsignaal, maar ja voro de rest heb ik de dopjes van de headset vervangen door dopjes van philips en nu is het dus een pracht van een aparaat, een probleem heb ik nog niet kunnen oplossen; het IR probleem maar kom, dat is nu niet zo'n probleem en we hebben ons geld teruggekregen en mochten het apparaat houden, (ik maak er dis winst op >:)

• aryan
Ik dacht dat die site uit de lucht was, maar hij is gelukkig weer. Ik heb net ff de nieuwe firmware gedownload, hopelijk zal alles goed gaan. Mijn microfoon doet het gewoon goed, maar ik vraag me wel af:
bij mijn vorige Sendo X deed ie het goed maar naar ongeveer 1 jaar deed die mic het niet meer, hoe wordt dat veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Dat is dus het bekende mic proleem. Met de standaard mic kan er naar verloop van tijd stof ophopen tussen de contacten van de mic en het mb. Dat resuslteert erin dat niemand je dus aan de andere kant meer kon horen. Zoals surround_2 hierboven beschrijft is dat te verhelpen door op sendosmartphones.com een nieuwe mic te kopen.
XanderDrake schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:08:
hah! bestaat dit topic en de telefoon nog? toemaar!

[...]

Zo, ik kan me nog herrineren dat jij een behoorlijke aanhanger was...
Met de nadruk op was... :( Heb nl echt geen zin meer om aan mn gsm verdre te sleutelen. Ding moet het gewoon doen potvolkoffie...En nee, ik ben dus idd geen die-hard tweaker... ;)

[ Voor 41% gewijzigd door trimakassi op 25-11-2005 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na x aantal maanden na de herstelling van de microfoon werkt alles nog prima! (buiten de IR poort).
Het apparaat werkt stabiel en is aanvaardbaar voor telefoon dus moesten jullie hem nog willen herstellen dan is de nieuwe microfoon de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
En wie gebruikt z'n Sendo nog steeds en wat zijn bij jullie de beperkingen, defecten en bugs die na 2 jaar komen opduiken?
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste