Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Verwijderd
waardeloos Sendo
Je hebt je Sendo X al een half jaartje en je kon em gewoon terug brengen 3 weken geleden?Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 20:44:
Ik heb mijn X maar terug gebracht .. al 3 weken geleden .. omdat andere mensen mij gewoon niet meer konden horen en mensen mij niet meer konden bereiken.. werd er echt gek van .. niet normaal meer, tis toch een telefoon?? ik heb ding nu al meer als half jaar, en nog amper als echte telefoon kunnen gebruiken .. alleen maar als grappig gagdet apparaat dingnogwat ... en dar issie me te duur voor. maar nu ook nog dathet zolang duurt, terwijl mayb alleen microfoontje hoeft vervangen te worden?? aangedraait?? 1 maand lang daarover deon .. ?? ag komop..!! zelfs me zusje van 10 kan nog beter
waardeloos Sendo
Waar had je em gehaald dan? Heb je gewoon volledige refund gekregen?
EDIT: heb je post nog een keertje gelezen, denk dat ik nu pas goed wakker ben
[ Voor 8% gewijzigd door Kage Musha op 04-02-2005 01:35 ]
o.o
ik heb echt HEEL weinig op m'n telefoon geinstalleerd. dat interesseert me ook niet, de basisfuncties van de telefoon zijn voor mij genoeg.mae-t.net schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 03:35:
[...]
Dat vind ik toch vreemd. Ik heb nooit problemen ervaren met de basisfuncties eigenlijk. Misschien verschil in gebruik of toch software/firmware/hardwareprobleem?
edit: ik bedoelde hierboven eigenlijk _exemplarische_ software/firmware/hardwareproblemen. Misschien verschillende hardwarerevisies waarvan het afhangt hoe je firmware presteert, of geinstalleerde programma's die invloed hebben, of in verschillende fabrieken geassembleerde sendo's, enz.
maar als je een voorbeeld wil: laatste belde er iemand, die zei "ik belde je net ook al, maar toen kreeg ik je voicemail. dat leek me vreemd, dus heb opnieuw gebeld en nu kreeg ik je wel aan de lijn"
telefoon zat gewoon in m'n zak, ik had gewoon bereik, en er was geen enkel programma actief. dat kan natuurlijk echt niet. schijnt dat mensen dit ook hebben als ze mp3's zitten te luisteren, telefoon heeft dan geen cpu tijd meer over om op de oproep te reageren. maar bij mij (en anderen) was het dus gewoon zomaar. en dat is met de nieuwste versie.
volgens mij hebben ze nog heel wat te fixen, dat leidt ik ook af uit de quote van de sendo mederwerker die ik eerder heb gepost, antwoord op de vraag of er nog updates komen:
"Yes, there certainly will be. We are working on a new release at the moment, which will hopefully address quite a lot of issues (big and small). As there is so much to do (and test) in this one, it will take a little longer to get released."
'quite a lot of issues'. fijn. 'hopefully'. FIJN.
het argument 'wees blij dat sendo iets aan updates doet' kunnen ze bij mij niet kwijt. als Sendo een auto fabrikant was geweest waren ze allang failliet. blijkbaar slikken we dit soort onzin gewoon.
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Tja, wie de schoen past mag hem aantrekken...Geldt iig niet voor mij.JarlSX schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 03:09:
[...]
...blijkbaar slikken we dit soort onzin gewoon.
There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi
Tsja, dat heb ik ook wel eens met mijn stokoude Philips Twist...JarlSX schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 03:09:
[...]
telefoon zat gewoon in m'n zak, ik had gewoon bereik, en er was geen enkel programma actief. dat kan natuurlijk echt niet. schijnt dat mensen dit ook hebben als ze mp3's zitten te luisteren, telefoon heeft dan geen cpu tijd meer over om op de oproep te reageren. maar bij mij (en anderen) was het dus gewoon zomaar. en dat is met de nieuwste versie.
Mag ik eens vragen wat voor OS en andere software je op je computer hebt draaien? Overigens zijn er genoeg autofabrikanten met kolossale bugs, alleen hebben die dan net even wat meer geld en personeel om de bugfixes sneller uit te brengen.het argument 'wees blij dat sendo iets aan updates doet' kunnen ze bij mij niet kwijt. als Sendo een auto fabrikant was geweest waren ze allang failliet. blijkbaar slikken we dit soort onzin gewoon.
ik heb ze uiteraard meerdere malen gemaild. enige wat je krijgt zijn standaard antwoorden "wordt aan gewerkt".trimakassi schreef op zondag 06 februari 2005 @ 21:19:
[...]
Tja, wie de schoen past mag hem aantrekken...Geldt iig niet voor mij.Heb de pr-verantwoordelijke gemaild. Stel voor dat meer mensen dat doen die problemen hebben. (Voor zover diegenen dat al niet gedaan hebben.)
dat je het met een andere telefoon hebt wil niet zeggen dat het normaal is. ik heb verschillende telefoons gehad (siemens, sony, panasonic) en die hebben nooit dergelijk gedrag vertoond.mae-t.net schreef op zondag 06 februari 2005 @ 21:34:
[...]
Tsja, dat heb ik ook wel eens met mijn stokoude Philips Twist...
[...]
Mag ik eens vragen wat voor OS en andere software je op je computer hebt draaien? Overigens zijn er genoeg autofabrikanten met kolossale bugs, alleen hebben die dan net even wat meer geld en personeel om de bugfixes sneller uit te brengen.
het OS op mijn pc heeft er niks mee te maken natuurlijk. en geen van de autos die ik heb gereden hebben ooit het gedrag getoond van deze telefoon. dat er vaak zat recalls zijn weet ik wel, maar heb toch het idee dat autos meer getest worden, en bij deze telefoon van Sendo lijkt net of ze 'm helemaal niet getest hebben.
blijf er overigens bij dat dit een geweldige telefoon zou kunnen zijn....
Ik ben er nog niet helemaal achter, maar een vriend heeft iets dergelijks ook al vanaf nieuw met zijn Nokia. De reparateur leek te denken dat het aan zijn SIM kon liggen, die is echter al vervangen... Het zou natuurlijk kunnen dat zijn exemplaar 'gewoon' defect is of er sprake is van een firmwarefout. Ik krijg bij mijn Sendo in elk geval zelden de mededeling van bellers dat ik onbereikbaar was.JarlSX schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 11:56:
[...]
dat je het met een andere telefoon hebt wil niet zeggen dat het normaal is. ik heb verschillende telefoons gehad (siemens, sony, panasonic) en die hebben nooit dergelijk gedrag vertoond.
Nou, dat je kritiek hebt op de Sendo sluit natuurlijk niet uit dat je ook kritiek hebt op de programmatuur op je computer... De foutjes en het traag komen van bugfixes zouden je als Windows-gebruiker bijvoorbeeld heel erg bekend moeten voorkomen. Dat bedoelde ik eigenlijk. Niet dat het daarmee opeens normaal is, maar in dat perspectief is het wel minder exceptioneel.het OS op mijn pc heeft er niks mee te maken natuurlijk. en geen van de autos die ik heb
Dat van dat weinig testen kan in zoverre wel kloppen, dat ze hem inderdaad op de markt hebben gezet na een flinke vertraging in de ontwikkeling (iedereen was al een half jaar aan het zeuren wanneer het ding eindelijk eens kwam).. Ik denk dat ze een veel te klein en onervaren ontwikkelteam op het project gezet hebben... Erg jammer, maar ik blijf het een prachtige telefoon vinden, en zou hem zo weer kopen. Zoals ik al eens eerder suggereerde: Wellicht is er toch exemplarisch verschil (slechte kwaliteitscontrole of misschien verschil tussen versies), want sommige problemen herken ik en andere niet.wel, maar heb toch het idee dat autos meer getest worden, en bij deze telefoon van Sendo lijkt net of ze 'm helemaal niet getest hebben.
blijf er overigens bij dat dit een geweldige telefoon zou kunnen zijn....
Pffff, jij krijgt uberhaupt nog mail...Ik heb na een week nog steeds niks gehoord...JarlSX schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 11:53:
[...]
ik heb ze uiteraard meerdere malen gemaild. enige wat je krijgt zijn standaard antwoorden "wordt aan gewerkt".

Nondeju zeg...
Bij expansys.nl hebben ze voor 289 euro maar de verwachte datum is 31 maart

kan ik hem ergens anders halen/bestellen voor +- € 300, - ??
[ Voor 19% gewijzigd door trimakassi op 11-02-2005 20:52 ]
Verwijderd
Doe eens een goed en serieus bod ! Mijn Sendo X gaat in de verkoop. Lichte normale gebruik krasjes.D!ablo schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 20:42:
Ik wil hem ook kopen maar +400 euro vind ik veels te duur
Bij expansys.nl hebben ze voor 289 euro maar de verwachte datum is 31 maart(waarom??)
kan ik hem ergens anders halen/bestellen voor +- € 300, - ??
Enige bugje is eigenlijk de gekozen beltonen werken niet altijd goed. Zal na de volgende update wel zijn verholpen. Geen microfoonproblemen meer na vastdraaien van de torax schroefjes.
Eventueel met route66 Benelux Europa, in originele verpakking met BT GPS muis. En optioneel een 1 Gb. kaartje. Dit werkt echt perfect. Zonder problemen brengt hij mij overal.
Belangrijkste verkoop argument is dat mijn ogen niet zo best zijn, (leesbrilletje) dus ik zie bijna niks op het display. Het lettertype is wel veel groter en voor mij goed leesbaar als je kiest voor 'lijstmode'. Maar dit is niet van toepassing op het hoofdscherm.
Ik heb enkele dagen mogen stoeien met een Qtek 8080 en daar kunnen de letters 'vet' gezet worden waarbij ik alles goed kan zien zonder steeds m'n bril te hoeven pakken.
*Ugh* SPV C500 € 279 * Ugh*trimakassi schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 20:50:
Hmm, voor dat bedrag zou ik dan nog eventjes wachten. 300 eurootjes voor een smartphone is imo wel een goeie deal! Ik ken geen goedkopere aanbieders iig. (Tenzij je het toestel 2e hands wilt kopen natuurlijk)
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Verwijderd
http://www.sendo.com/Send...y/SendoX2ImageGallery.htm
Ziet er niet denderend uit voorzover, niet dat ik em ga halen >.>Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 14:14:
Kijk, dit is waarom sendo waarschijnlijk te druk is om de X eindelijk van een allesomvattende firmware upgrade te voorzien..... de Sendo X2
http://www.sendo.com/Send...y/SendoX2ImageGallery.htm
Ga wel voor een ander merk volgende keer.
o.o
Verwijderd
Ik zou dus eerder voor de 6680 gaan dan voor deze Sendo.
Verwijderd
Het feit dat het s60 v2 is (zie all about symbian) spreekt in zijn voordeel, maar het belangrijkste is mijns inziens dat ie z'n smartphonefuncties (calender/adresboek-sunchronisatie) zo betrouwbaar mogelijk doet. (Daar gebruik ik m primair voor). Die mp3-speler en 1,3 megapix camera zijn leuk, maar meer niet wat mij betreft.
Gewicht en afmetingen vind ik opnieuw interessant. Klein, licht maar ruim beeld.
Ik ben benieuw wat er verder nog op zit, en of Sendo het kan opbrengen MINDER hoog van de toren te blazen. Alleen het maken van een betrouwbaar, aantrekkelijk geprijsd product bewijst op de langere termijn de kwaliteit van een merk. Alle doortrapte marketingtrucs, waar Sendo het bij de X1 van moest hebben werken nu niet meer, daarvoor hebben we hier al genoeg ellende meegemaakt.
Verwijderd
Ik heb al gebeld maar de persoon (Ian) was niet aanwezig. Als het goed is wordt ik teruggebeld met de details...
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 10:21 ]
Ik heb gisterenmiddag al gebeld, het schijnt alleen om mensen uit Engeland te gaan. Ik ben tot op heden nog niet teruggebeld...Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 10:20:
Interessant, Sendo zoekt beta-testers voor de X2. Reactie uiterlijk vanmiddag (dinsdag) per telefoon. Zie: http://www.allaboutsymbian.com/forum/showthread.php?t=34199
Ik heb al gebeld maar de persoon (Ian) was niet aanwezig. Als het goed is wordt ik teruggebeld met de details...
Verwijderd
Jainoxi schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 12:17:
[...]
Ik heb gisterenmiddag al gebeld, het schijnt alleen om mensen uit Engeland te gaan. Ik ben tot op heden nog niet teruggebeld...
ik lees anders op allaboutsymbian.com/forum dat ie wel degelijk v1.2 is...Verwijderd schreef op Monday 14 February 2005 @ 17:59:
Het feit dat het s60 v2 is (zie all about symbian) spreekt in zijn voordeel, maar het belangrijkste is mijns inziens dat ie z'n smartphonefuncties (calender/adresboek-sunchronisatie) zo betrouwbaar mogelijk doet. (Daar gebruik ik m primair voor). Die mp3-speler en 1,3 megapix camera zijn leuk, maar meer niet wat mij betreft..
http://www.allaboutsymbian.com/forum/showthread.php?t=34185
Verwijderd
Ik lees het net ook, dus ik zal me hebben vergist...JarlSX schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 01:39:
[...]
ik lees anders op allaboutsymbian.com/forum dat ie wel degelijk v1.2 is...
http://www.allaboutsymbian.com/forum/showthread.php?t=34185

Verwijderd
- mensen die me slecht verstaan/gekraak (ga ik proberen oplossen met torax) ik vind enkel de maat van dit sleuteltje niet terug. Weet iemand dit?
- scherm hapert/flikkert soms. Op zich niet erg maar als het kan verholpen worden..graag.
- rapporten over afgeleverde sms'en kan ik niet handmatig wissen, die optie is gewoon niet voorzien?
Ik zou ook graag weten welke versie van software ik nu heb en of het aangeraden is of ik update, ik ondervind weinig/geen last buiten dat gekraak ..Hoe kan ik dit precies checken? vind het nergens terug in het menu..
Verwijderd
Ok heb mijn versie nog achterhaald; X1.562.2 franse versie.Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 00:41:
Ik heb net mijn X ontvangen, heb hem nu twee dagen en had deze topic nog niet gelezen, jammer genoeg. Ik ben wel tevreden over de mogelijkheden van de gsm maar heb volgende klachten:
- mensen die me slecht verstaan/gekraak (ga ik proberen oplossen met torax) ik vind enkel de maat van dit sleuteltje niet terug. Weet iemand dit?
- scherm hapert/flikkert soms. Op zich niet erg maar als het kan verholpen worden..graag.
- rapporten over afgeleverde sms'en kan ik niet handmatig wissen, die optie is gewoon niet voorzien?
Ik zou ook graag weten welke versie van software ik nu heb en of het aangeraden is of ik update, ik ondervind weinig/geen last buiten dat gekraak ..Hoe kan ik dit precies checken? vind het nergens terug in het menu..
Wil dit zeggen dat ik me aan veel toekomstige problemen kan verwachten?
Hoeveel keer sinds de release is er al een update geweest?
Verwijderd
Sinds de introductie van het toestel zijn er twee firmware upgrades geweest, de derde komt eraan!
Verder wil ik je graag wijzen op het Sendo X-topic bij All About Symbian, http://www.allaboutsymbian.com/forum/forumdisplay.php?f=45
Daar vind je een enorme sloot informatie over de X, een hoop tips en nuttige informatie. Laat je niet afleiden door de gebruikelijke azijnzeikers die je nu eenmaal op elk forum tegenkomt. De X heeft bij veel mensen irritante kuren, maar anderen hebben weer nergens last van.... Zelf heb ik sinds de laatste update geen enkel probleem meer!
Veel plezier met je telefoon!
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Verwijderd
Wat is die mail van die Gary Cooper aub?
ik heb enkele bugs zitten testen zoals met een vaste lijn telefoneren naar sendo terwijl ie mp3 afspeelt, dit was geen enkel probleem. kreeg ook per toeval een sms binnen en dat deed ie ook perfect. Inkomende mobiel nog niet getest.
Verder merk ik tijdens het telefoneren dat wanneer iemand spreekt, dat er een klein beetje ruis de stem omringt zal ik maar zeggen, maar niet op een storende manier. Wat wel storend werkt is dat wanneer men stopt te spreken die ruis wegvalt en dat het dan net is alsof de verbinding weg is, normaal neem je wel geluid waar zelfs al zwijgt men. Weet niet of nog iemand dit merkt.
Ik heb de franse versie, en 1.56.2.2
Ik twijfel of ik de update wel doe naar 1.98, of dit wel loont enzo. Enige echte klacht die ik heb momenteel is dat slechte geluid waar mensen je op wijzen tijdens bellen...
Verwijderd
Sorrie, ik bedoelde torx 6.Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 13:23:
dat maatje t-d torax, ik heb eerder gelezen dat het maatje 6 zou zijn? is dat tweemaal hetzelfde ofzo?
gcooper at sendo.comVerwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 13:23:
(...)
Wat is die mail van die Gary Cooper aub?
(...)
Verwijderd
Sendo X2 op britse markt voor 99 pond (150 euro) als prepaidpakket.
http://www.telegraaf.nl/i...ren_via_je_mobieltje.html
jeetje, slechts 150 EUR. *voelt zich best genaaid met zijn faulty X1* ~_~Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 13:26:
Op Telegraaf.nl :
Sendo X2 op britse markt voor 99 pond (150 euro) als prepaidpakket.
http://www.telegraaf.nl/i...ren_via_je_mobieltje.html
o.o
Ik gok dat de X2 een uitgeklede versie is met de nadruk op beeld en geluid... Ik heb het woordje smartphone zelfs nog nergens gelezen. Waarschijnlijk dus niet te vergelijken.Kage Musha schreef op zondag 20 februari 2005 @ 14:43:
[...]
jeetje, slechts 150 EUR. *voelt zich best genaaid met zijn faulty X1* ~_~
Verwijderd
als ik het probeer dan lukt het steeds niet lijkt ook wel of die bestandsbrouwser niet goed is !
als ik in het linkerscherm een mp3 aanklik dan lijkt het wel of er 2 pijltjes boven datzelfde venster zweven en als ik daar op klik gebeurt er niks lijkt wel of het complete scherm te klein is het linkerscherm is wel goed maar het rechter van de sendox is veel kleiner en ik kan hem ook niet vergroten !
het lijkt me eerder dat die 2 pijltjes tussen de 2 vensters zouden moeten staan !??
enig iedee iemand hoe ik dit op kan lossen om het werkende te krijgen ?
alles er opnieuw opzetten heb ik al een keer of 15 gedaan en dat werkt dus niet !
B.V.D. ALFRED
Ja, je kunt pc-connect opnieuw installeren, maar zoals je in deel 1 kunt lezen ben ik (samen met speedman geloof ik) erachter gekomen dat het veel beter werkt als je een usb2.0 cardreader gebruikt. Gaat nl. vele malen sneller dan dat ellendige kabeltje of erger, BT. Ik ga er dus vanuit dat je je mp3's op een geugenkaartje aan het duwen bent. Is dat niet het geval, sorry dan voor dit geblaat.Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 22:09:
kan iemand mij helpen om mp3's op mijn x te krijgen ?
als ik het probeer dan lukt het steeds niet lijkt ook wel of die bestandsbrouwser niet goed is !
als ik in het linkerscherm een mp3 aanklik dan lijkt het wel of er 2 pijltjes boven datzelfde venster zweven en als ik daar op klik gebeurt er niks lijkt wel of het complete scherm te klein is het linkerscherm is wel goed maar het rechter van de sendox is veel kleiner en ik kan hem ook niet vergroten !
het lijkt me eerder dat die 2 pijltjes tussen de 2 vensters zouden moeten staan !??
enig iedee iemand hoe ik dit op kan lossen om het werkende te krijgen ?
alles er opnieuw opzetten heb ik al een keer of 15 gedaan en dat werkt dus niet !
B.V.D. ALFRED
Verwijderd
het lijkt net of het venster van pc connect niet goed wordt weer gegeven !
ik was trouwens van plan om ze in het geheugen van mijn telefoon te zetten en ze dan als ringtone te gebruiken !
ik heb er wel een kaart inzitten maar daar staat route66 op !
groetjes alfred
p.s. iemand anders misschien die de goude tip heeft ?
hevel schreef op maandag 21 februari 2005 @ 10:54:
Heb je de laatste versie van Sendo PC Connect van de sendo site gedownload en die geinstalleerd?
Gebruik je misschien een skinprogramma voor Windows? Probeer eens de classic skin in te stellen. Blijkbaar kan je PC Connect niet gebruiken omdat de interface daarvan 'messed up' is, maar mRouter herkent em wel goed?Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 12:48:
ja dat heb ik ook al geprobeerd maar het blijft hetzelfde probleem !
het lijkt net of het venster van pc connect niet goed wordt weer gegeven !
ik was trouwens van plan om ze in het geheugen van mijn telefoon te zetten en ze dan als ringtone te gebruiken !
ik heb er wel een kaart inzitten maar daar staat route66 op !
groetjes alfred
p.s. iemand anders misschien die de goude tip heeft ?
[...]
En waar blijft die verdomde update nou >.>
Ik wil em nuuuuuuuuuuuuuuu
o.o

\\zinnig deel post
19alfred72, even voor de duidelijkheid; een mp3 wordt niet ondersteund als beltoon. Je moet er eerst een .wav van bouwen. En ja, wavjes zijn groot, maar ik neem aan dat een wavje van zo'n 15sec meer dan genoeg is voor een ringtone. Kijk voor de juiste instellingen van de wav ff in de startpost. Het maakt nl. nogal uit hoe je wav gecodeerd is. En ik blijf zeggen, laat pc-connect voor wat het is, ram zo'n wavje op een sd/mmc kaartje en kopieer het (met fExplorer ofzo) naar het geheugen van je Sendo in de juiste map. Works like a charm!
\\zinnig deel post
Updeeeeeeeeeeeeet!!!!
Nuuuuuuuuuuuuuuuu!!!
[ Voor 5% gewijzigd door trimakassi op 28-02-2005 18:43 ]
PC Connect gebruik je wel voor meer dingen ne, Synchronisatie bvtrimakassi schreef op maandag 28 februari 2005 @ 18:40:
G*d d*mn *t, waar blijft die update ja....![]()
\\zinnig deel post
19alfred72, even voor de duidelijkheid; een mp3 wordt niet ondersteund als beltoon. Je moet er eerst een .wav van bouwen. En ja, wavjes zijn groot, maar ik neem aan dat een wavje van zo'n 15sec meer dan genoeg is voor een ringtone. Kijk voor de juiste instellingen van de wav ff in de startpost. Het maakt nl. nogal uit hoe je wav gecodeerd is. En ik blijf zeggen, laat pc-connect voor wat het is, ram zo'n wavje op een sd/mmc kaartje en kopieer het (met fExplorer ofzo) naar het geheugen van je Sendo in de juiste map. Works like a charm!
\\zinnig deel post
Updeeeeeeeeeeeeet!!!!
Nuuuuuuuuuuuuuuuu!!!
Updaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaate
o.o
Btw,
Updeeeeeeeeeettttt!!!!!
ot
doet me trouwens denken aan de poppenkast vroeger...Dan brulde je net zolang Jan Klaaaaaaaasen totdat die lapzwans naar buiten kwam. Zal nu waarschijnlijk niet meer werken...
\\ot
[ Voor 48% gewijzigd door trimakassi op 02-03-2005 21:21 ]
"Nou meneer, hier kunnen wij niet veel aan doen, we gaan 'm voor u opsturen. Maarre, heeft u daar echt zoveel voor betaald??"
"Ja idd, maar het is het wel een smartphone he..."
"Ja, lekker slim ja..."

Verwijderd
Na een niet te korte tijd vanaf 19januari... Vanwege slechte microfoon...
Maar heb wel een gloednieuwe gekregen.. met veel helderder beeld, geen krakende .amr dingen meer geen vastlopers meer, supergoede microfoon..
Ik ben weer helemaal tevreden .. behalve de absurt lange reparatie tijd, terwijl ik gewoon een nieuwe heb gekregen.. stelletje ...
Verwijderd
Is een volledige synchronisatie via bluetooth ook mogelijk? of enkel via kabel..
Kijk eens of beide apparaten in dezelfde tijd-zone zitten. Ws. staat een van de twee op +1 Amsterdam en de andere op Greenwich...Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 13:17:
Als ik via bluetooth een agenda-item (outlook) naar m'n Sendo stuur vanuit mijn laptop staat het uur één uur vroeger, iemand enig idee hoe dit komt? de tijdsinstellingen zijn dezelfde nochtans...
Is een volledige synchronisatie via bluetooth ook mogelijk? of enkel via kabel..
Verwijderd
Verwijderd
Ik moet nu wel al mijn afspraken item per item doorsturen via BT naar sendo, en daar vervolgens elk item apart nog eens saven naar de agenda.
Kan dit normaal ni allemaal tegelijk zonder die kabel? Ik wil alles kunnen synchroniseren via bluetooth..
Voor het Synchroniseren met je Bluetooth moet je eens Mrouter 3 proberen (beta)
Bluetooth werkt daar goed mee, ik heb het zelf ook en synchroniseren met Outlook via bluetooth (mbv Sendo Suite) gaat super.
En voor die Tijdzone probleem, dat weet ik niet. Ikzelf heb ook die TIjdzone instelling niet op mijn Telefoon staan maar ik heb dat probleem ook niet als ik synchroniseer.
gr
o.o
Verwijderd
Inmiddels verlaat ik de X, ik heb em te koop gezet bij vraag + aanbod.
Verwijderd
aanklagen? die blahblah flippo wou dat idd doen.ik niet hoor, mr kwas wel boos op die kerel die niet kritisch kon zijn
Zelf heb ik ook interesse in de X maar met al de bugs (heb topic eens doorlezen) ben ik toch wat afwachtend met men aankoop, hopelijk lost de firmware veel (alles?) op.
greetz
Dat crashen had ik eerst het vermoeden dat het alleen gebeurde als mp3 draaide, ik gebeld werd, en hij tijdens het gesprek een nieuw nummer ging openen. Maar gebeurde pas ook toen ik geen mp3 aan had

pffff....mag hopen van niet zeg! Heb zojuist een mail ontvangen dat ik mn gerepareerde Sendo morgen bij de service shop af halen, eindelijk! Ben heel benieuwd wat ze drmee hebben uitgevroten...
[ Voor 30% gewijzigd door trimakassi op 06-04-2005 13:18 ]
[ Voor 6% gewijzigd door JarlSX op 06-04-2005 18:13 ]
De oerdegelijke Nokia 3310 werkt ook met contactveertjes...JarlSX schreef op woensdag 06 april 2005 @ 18:10:
ik heb die van mij eindelijk 's uit elkaar gehaald, om microfoon probleem te fixen, hopelijk nu opgelost. is echt zo goedkoop he, van Sendo, van die contactpuntjes op de printplaat, en dan veertjes op de componenten die contact moeten maken. dat is echt vragen om problemen met een gsm, die dingen krijgen nogal wat te verduren. gewoon netjes draadjes gebruiken, makkelijker te fixen ook, als dat stuk gaat.
zo ook de Siemens SX1, en ik vermoed verder bijna alle moderne mobiels
[ Voor 8% gewijzigd door mae-t.net op 12-04-2005 01:39 ]
De nieuwe Sendo X2 kunnen we verwachten rond Juni 2005. De prijs van het device is nog niet bekend, maar zal lager liggen dan de huidige Sendo X. De nieuwe Sendo X2 zal gebracht gaan worden als media en muziek device. Dit is ook duidelijk zichtbaar aan de nieuwe specificaties die in het device aanwezig zijn: Preview van de X2
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Ik vind het design van de X veel mooier...No-no schreef op donderdag 07 april 2005 @ 10:13:
Ik zou veel liever een X2 willen. (Gebruik vooral MP3) Maar mijn X verkopen zal lastig worden zonder eerst nog een firmware update.
BLU3_VV

Maar het wordt idd hoog tijd ondertussen
Ik heb het net met mn handsfree set geprobeerd en dan doet ie het wel goed...dus dat wordt repareren
[ Voor 18% gewijzigd door aryan op 11-04-2005 16:34 ]
De reden waarom ik dit vraag is omdat er momenteel een promotie is in Carrefour: Sendo X + GPS ontvanger + GPS software aan 348 EURO wat toch geen slechte prijs is.
Maar als elke Sendo X last heeft van slechte ontvangst, oproepen die niet doorkomen, ... dan is het weggegooid geld natuurlijk.
greetz
Mijn 2 centen...
Verwijderd
Misschien dat ik er over gelezen heb, maar heeft er iemand al problemen gehad om de X te laten koppelen met de Parrot CK3000 carkit?
Mij lukt het namelijk niet. Bij m'n eerste Sendo lukte het mij wel om één keer te koppelen, eens het contact uit, koppelde hij niet meer automatisch, wat ik ook probeerde. Maar het ding crashte en dus een tweede.
Bij m'n tweede lukt het koppelen me gewoon helemaal niet meer.
Help!
Bij mijn Ericsson t68i zorgt de carkit voor een extra parrot-menu waarmee ik de settings van de carkit kan regelen. Dat menu heb ik nergens op de x kunnen ontdekken.
Iemand raad?
Verwijderd
Waar en met welke argumenten heb je de Sendo X laten maken? Ik zit ook erover na te denken hem maar eens op te sturen. Ik krijg steeds meer klachten over slechte verstaanbaarheid dus als ze die microfoon kunnen fixen zou dat iig wel relaxed zijn.
- Geen/zeer slechte verstaanbaarheid;
- Niet meer in het menu kunnen komen;
- Die vreselijk irritante melding apps closed om de zoveel minuten...(idd, minuten...);
- Kon zelf niet meer bellen...;
- ...of gebeld worden. Om de een of andere vage reden werden oproepen alleen nog maar direct doorgestuurd naar de voicemail terwijl de batterij vol was, het bereik vol en voicemail voor de zoveelste keer uitgezet was;
- Sd kaartje die opeens geen mp3's meer zag;
- Tergend traag menu, als ik al in het menu kon komen;
- ...
Mijn advies, als ie er echt half dood bij ligt, opsturen die handel, krijg je (bijna) een compleet nieuwe die het hopenlijk beter doet. Vooralsnog doet de mijne het weer ok, maar ik verwacht het ergste, zodat het altijd meevalt...
Succes ermee.
Verwijderd
Misschien dat ik hem pas ga sturen als ie echt brak wordt of vlak voor de garantie afloopt.
Jammer van dit toestel dat het bij een papieren tijger is gebleven. De compatibiliteit valt me erg tegen wat betreft symbian software en games. En dat er daadwerkelijk hardwarefouten in zitten is eigenlijk ronduit schandalig.
Helaas zal dit de komende jaren de laatste Sendo zijn die ik gekocht heb. De X2 is nog niet uit of er wordt al bericht over een X3. Over een poot uitdraaien gesproken.
Misschien een keer een Windows smartphone proberen... Alhoewel de Nokia N91 ook wel erg aantrekkelijk eruit ziet.
ondertussen zitten we al bijna een half jaar op een update te wachten. die ze uitstellen omdat ze met een nieuwe telefoon bezig zijn.
Verwijderd
trimakassi schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 19:18:
Dat is een aardige lijst...maar het ging vooral om het volgende:Zoals je ziet een combo van hardware en software problemen. Ik was flink pissig en moet je waarschuwen, je bent je X 4 a 5 weken kwijt...Na die 5 weken kreeg ik'm terug en wat denk je, de hele godganse gsm vernieuwd behalve het frontje...Snap jij het snap ik het...
- Geen/zeer slechte verstaanbaarheid;
- Niet meer in het menu kunnen komen;
- Die vreselijk irritante melding apps closed om de zoveel minuten...(idd, minuten...);
- Kon zelf niet meer bellen...;
- ...of gebeld worden. Om de een of andere vage reden werden oproepen alleen nog maar direct doorgestuurd naar de voicemail terwijl de batterij vol was, het bereik vol en voicemail voor de zoveelste keer uitgezet was;
- Sd kaartje die opeens geen mp3's meer zag;
- Tergend traag menu, als ik al in het menu kon komen;
- ...
Natuurlijk ben ik blij dat ik een nieuwe heb, maar moeten ze daar verdulleme 5 weken over doen? Ontzettende takkelijers...daarbij hadden ze trouwens ook nog de duitse software erop gezet...gloeiendegloeiende...
Mijn advies, als ie er echt half dood bij ligt, opsturen die handel, krijg je (bijna) een compleet nieuwe die het hopenlijk beter doet. Vooralsnog doet de mijne het weer ok, maar ik verwacht het ergste, zodat het altijd meevalt...
Succes ermee.
Ik ben nog geen hardwarefouten (als in ontwerpfouten) tegengekomen. Ik denk dus dat er sprake is van defecten (productie of materiaalfouten dus), of het zou moeten zijn dat er sprake is van bepaalde hardwarerevisies die ruzie met de firmware hebben. Verder inderdaad erg jammer dat Sendo kennelijk niet de mankracht heeft om het potentieel eruit te halen. Ik gebruik mijn X voor relatief licht werk (geen ingewikkelde applicaties) en ben er nog steeds blij mee. Ook qua design: mooi om te zien en ligt goed in de hand.Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 20:50:
En dat er daadwerkelijk hardwarefouten in zitten is eigenlijk ronduit schandalig.
[ Voor 5% gewijzigd door mae-t.net op 11-05-2005 18:14 ]
Verwijderd
Ah okay, ik dacht dat het alleen een kwestie was van schroefjes aandraaien.Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 18:16:
De microfoonfout zie ik als hardwarefout: Er komt teveel stof bij de microfoon (echt in de telefoon) waardoor er ruis / slechte verstaanbaarheid veroorzaakt wordt. Of dit enkel bij bepaalde versies is kan ik niet zeggen. Het probleem komt echter wel enorm vaak voor. Op allaboutsymbian heeft iemand al zelf z'n telefoon opgemaakt en voor een extra filter gezorgd tussen de microfoon ingang en de microfoon zelf. Hierna heeft ie geen last meer gehad van het probleem.
Verwijderd
en op allaboutsymbian was je nog zo positief over de sendo X.Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 20:50:
Hmm, tja...Misschien kan ik toch maar beter wachten. Ik wilde met name voor die microfoon doen. Maar het is nou niet zo dat niemand me hoort slechts af en toe klaagt er iemand over de verstaanbaarheid. Maar omdat ik had gelezen dat dat aan de bevestiging van de mic lag dat ikdat ik hem op zou sturen. Maar 5 weken is idd een lange tijd. Waar heb je hem eigenlijk naartoe gebracht?
Misschien dat ik hem pas ga sturen als ie echt brak wordt of vlak voor de garantie afloopt.
Jammer van dit toestel dat het bij een papieren tijger is gebleven. De compatibiliteit valt me erg tegen wat betreft symbian software en games. En dat er daadwerkelijk hardwarefouten in zitten is eigenlijk ronduit schandalig.
Helaas zal dit de komende jaren de laatste Sendo zijn die ik gekocht heb. De X2 is nog niet uit of er wordt al bericht over een X3. Over een poot uitdraaien gesproken.
Misschien een keer een Windows smartphone proberen... Alhoewel de Nokia N91 ook wel erg aantrekkelijk eruit ziet.
ik ben duidelijk van liefde naar lichte haat overgegaan. Ik was enorm enthousiast, omdat we zoet werden gehouden met valse beloftes. (die dus nooit zijn nagekomen)
Ik kan er enorm kwaad om worden als anderen hier licht overgaan. Tenslotte betaalde ik 550 € voor deze gsm, en verkocht ik hem na nauwelijks een half jaar voor minder dan de helft, terwijl ik na enkele maanden gebruik niets anders dan problemen had. Ik heb hem verkocht aan iemand die hem nu gaat binnendoen voor garantie. Ik weet zeker dat die een nieuwe krijgt, dus daar is geen probleem, maar ondertussen zat ik toch maar even zonder telefoon. Kan ik enorm kwaad om zijn.
Voor mij is het duidelijk: nooit meer een sendo , en wat meer is: nooit meer een telefoon met een besturingssysteem op dat hetzelfde is als dat van een andere telefoonmaker die betere ondersteuning biedt.
Zo afhankelijk zijn, dat kan niet goed zijn !
Verwijderd
Toch blijf ik het uiterlijk van de Sendo nog steeds top vinden. En het idee van een aparte grafische en audio processor is natuurlijk ook goed. Het Now-scherm vind ik top.Alleen het werkte allemaal niet goed met elkaar samen en niet goed genoeg met het OS. Dat en dus de microfoon die verkeerd geassembleerd is.
Nogmaals het was een fantastische papieren tijger....
schijnt dat er binnen een maand een update komt. maja, die beloven ze al zolang dat ik nergens meer vanuit ga. niet erg handig om vanwege de X2 een beloofde update zo lang uit te stellen....
ooit checkte ik meerdere keren per week of er al iets bekend was, nu 1 keer in de week hooguit.
maar toch benieuwd wat er allemaal in zit, ze schijnen functionaliteit vd X2 in deze update gestopt te hebben.
[ Voor 13% gewijzigd door JarlSX op 12-05-2005 18:12 ]
Heb de accu eruit gehaald, schroefjes beetje losser gedraaid en stofzuiger op de mic gehouden.
Schroefjes weer vast en ben nu weer goed verstaanbaar.
Inmiddels heb ik de hoop op een update opgegeven. Erg jammer dat Sendo mensen zo teleurstelt. Lijkt mij zeker geen goede investering. Mijn X doet het nu wel ok, maar ik zal zeker nooit upgraden naar een evt. nieuwere X...
alleen jammer dat ik nog een dik jaar aan mn abo vast zit en een nieuwe mob me veels te duur is
smile an everlasting smile
Verwijderd
Heb vanavond maar de S100 van Qtek besteld.
Heb het wel gehad met de Sendo-X.
Ja dat heb ik ook, dat niemand mij verstaat en dat ik alleen ruis hoor als ik iets wil opnemen. Ik wilde het laten repareren maar opeens deed ie het weer. En nu heb ik opeens weer dat ruis. Dus dat komt door stof?wolferine schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 23:26:
Vanavond weer niet te verstaan en voor de zoveelste keer de mic uitgezogen met de stofzuiger.
Heb vanavond maar de S100 van Qtek besteld.
Heb het wel gehad met de Sendo-X.
Sendo heeft dus haar r&d team aan Moto verkocht...
[ Voor 21% gewijzigd door mae-t.net op 30-06-2005 02:46 ]
[ Voor 62% gewijzigd door mae-t.net op 30-06-2005 18:11 ]
Weet iemand waar in omgeving Amsterdam een Sendo service punt is? Mijn headsetje is defect (draadje los, dus 1 oordopje werkt niet meer). En als het goed is krijg je dan meteen een nieuwe.
Verwijderd
Die kun je niet bij zo'n servicepunt krijgen. Als je je X wil laten fixen kun je naar een businesspoint gaan en sturen ze'm op, maar ze hebben daar geen voorraden. Ik denk dat het slimmer is om even een berichtje op dit forum te droppen, daar is nl een werknemer van Sendo actief. Zelf zit ik erover te denken om zo'n 2.5 -> 3.5mm jack plug te kopen. Kun je tenminste fatsoenlijke doppen aansluiten en niet die crappy dingen van Sendo. Je handsfree gedeelte ben je dan wel kwijt.No-no schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 11:47:
Eindelijk een update.
Weet iemand waar in omgeving Amsterdam een Sendo service punt is? Mijn headsetje is defect (draadje los, dus 1 oordopje werkt niet meer). En als het goed is krijg je dan meteen een nieuwe.
Hee Dragon, nog niet opggestuurd? Zou ik wel snel zijn...Nog een handige tip, als je naar zo'n businesspoint van kpn gaat, geef dan vooral aan dat ze'm niet eerst naar het hoofdkantoor sturen, maar direct naar engeland, scheelt je hoop tijd. I.p.v. bijna vijf weken heb je'm binnen twee weken terug. Succes ermee.Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 13:18:
Ik ga vanmiddag denk ik maar even naar de BCC om hem op te sturen. Ik vraag me af of ie nog gemaakt kan worden. Ze zullen toch niet meteen alle ondersteuning onmogelijk hebben gemaakt? Hopelijk kan ie nog gefixt worden, maar als BCC het aankoopbedrag vergoed als het niet mogelijk is, hoor je me ook niet klagen hoor![]()