justice_strike schreef op 24 september 2004 @ 01:23:
[...]
rma == Return to Manufacturer Authorization
of
rma == Return Merchandise Authorization
de update werkt prima bij mij...heb alleen ook soms last van krakend geluid....das wat minder
maargoed, ik ben het een en anders aant proberen met java-games...maar lukt nog niet echt! wat voor files wil de X nou precies hebben? CLASS files? JAR? JAD? Funny Farmer is ook een java-spel, kan alleen niet vinden waar het geinstalleerd is
heeft iemand als enkele java games geinstalleerd en/of gespeeld?
maargoed, ik ben het een en anders aant proberen met java-games...maar lukt nog niet echt! wat voor files wil de X nou precies hebben? CLASS files? JAR? JAD? Funny Farmer is ook een java-spel, kan alleen niet vinden waar het geinstalleerd is
heeft iemand als enkele java games geinstalleerd en/of gespeeld?
smile an everlasting smile
Verwijderd
ik heb ook een sendo x gekocht en zal als het nodig is jullie raad willen vragen als ik er niet meer uit kom ! ;-)
ik heb ook route66 mobile 2005 besteld ! ik zag hier prijzen van 299,- !
ik heb hem besteld voor 242,77 zonder verzendkosten te betalen !
misschien is het iets voor jullie ook !
mag ik eventueel de url posten hier ?
of is dat reclame ?
ik heb ook route66 mobile 2005 besteld ! ik zag hier prijzen van 299,- !
ik heb hem besteld voor 242,77 zonder verzendkosten te betalen !
misschien is het iets voor jullie ook !
mag ik eventueel de url posten hier ?
of is dat reclame ?
Ik heb mijn X nu een kleine week en ook na de upgrade zit er zoveel ruis in het gesprek dat de andere kant mij niet kan verstaan. Ik schrok toen ik mijzelf eens belde en hoorde wat een gesis en andere herrie er op de lijn zat. Die gaat dus mooi terug morgen. Zonde, maar het is daarnaast echt een phone met een hele berg kinderziektes. Een Nokia 6600 of SX1 draait op hetzelfde Symbian platform maar heeft toch niet alle rare problemen die de Sendo wel heeft. Ik wacht nog wel even af tot de software beter ontwikkeld is ...
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
Verwijderd
dat is pretty much reclame.
ik blijf erbij, wayfinder is beter en ook tomtom zal van goede kwaliteit zijn.
ik blijf erbij, wayfinder is beter en ook tomtom zal van goede kwaliteit zijn.
Retour Materiaal Authorisatie mag ook :-)justice_strike schreef op 24 september 2004 @ 01:23:
[...]
rma == Return to Manufacturer Authorization
of
rma == Return Merchandise Authorization
Verwijderd
ook SX1 heeft zware problemen, maar die zijn wel niet op te lossen met een firmware upgrade. de toetsen komen los te zitten enz.Pogostokje schreef op 24 september 2004 @ 20:52:
Ik heb mijn X nu een kleine week en ook na de upgrade zit er zoveel ruis in het gesprek dat de andere kant mij niet kan verstaan. Ik schrok toen ik mijzelf eens belde en hoorde wat een gesis en andere herrie er op de lijn zat. Die gaat dus mooi terug morgen. Zonde, maar het is daarnaast echt een phone met een hele berg kinderziektes. Een Nokia 6600 of SX1 draait op hetzelfde Symbian platform maar heeft toch niet alle rare problemen die de Sendo wel heeft. Ik wacht nog wel even af tot de software beter ontwikkeld is ...
de 6600 is veel te log.
heb je de firmware upgrade al geprobeerd?
Verwijderd
wayfinder moet je jaarlijks betalen en tomtom is nog niet geschikt voor de meeste telefoons !
dan houd het snel op lijkt me !
ik heb geen zin in bijkomende kosten ! misschien is het met die update van route 66 ook wel allemaal een stuk beter !
en die update is ook gratis ! ;-)
dan houd het snel op lijkt me !
ik heb geen zin in bijkomende kosten ! misschien is het met die update van route 66 ook wel allemaal een stuk beter !
en die update is ook gratis ! ;-)
Ja, die upgrade zit er vanaf dag 1 op.Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 20:55:
ook SX1 heeft zware problemen, maar die zijn wel niet op te lossen met een firmware upgrade. de toetsen komen los te zitten enz.
de 6600 is veel te log.
De SX1 heb ik hier al maanden liggen (geen losse toets te bekennen), ik had gedacht dat de X een opvolger zou zijn maar dat blijkt niet zo te zijn. Althans, op snelheid en potentie wel maar de software is gewoon nog niet klaar. Rare dingen die ik heb ontdekt in de eerste paar dagen:
- SMS geluid speelt niet af bij geactiveerd trilalarm.
- Bij een 'stil' profiel met waarschuwingstonen uit komen er toch allerlei piepjes uit de telefoon bij bv. een WAP timeout, T9 fout, aan/uit schakelen, enz.
- Het trilalarm trilt door na het opnemen van de telefoon
- Toetspiepjes zijn veel te luid op het zachtste volume
- Voicedialing is onbruikbaar, hij doet alleen engels en de meeste nederlandse namen zijn dan gewoon niet te herkennen door het systeem
- Na het opnemen van de andere kant geeft de Sendo nog even een luide bevestigingspiep die beide kanten horen
- WAP verbinding wil wel eens 'hangen' en verbreekt dan niet. Een andere verbinding opzetten lukt niet, en de huidige verbreken kan ook niet (bij Nokia kan dit wel dmv ingedrukt houden van de rode toets)
Dit zijn dingen die elke tester toch ontdekt moet hebben bij het gebruik van een telefoon. Ik snap niet dat Sendo dan toch de telefoon op de markt zet. Dit zijn geen Symbian problemen omdat ze allemaal niet voorkomen bij zowel de SX1 als de 6600 die exact dezelfde basis hebben (Symbian 6.0). Trust me, I know.
Verwijderd
zware problemen? echt niet hoor. Het meeste is gewoon software problemen, maar dat de toetsen (beetje) los zitten, klopt maar:Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 20:55:
[...]
ook SX1 heeft zware problemen, maar die zijn wel niet op te lossen met een firmware upgrade. de toetsen komen los te zitten enz.
de 6600 is veel te log.
1 de toetsen werken nog
2 het is niet zo irritant
enz
Justice_strike; heb jij inmiddels een up-to-date bug lijst? Kan ik jou mailen met de bugs die ik gevonden heb op mijn (Franse) Sendo X?
Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !
Verwijderd
Is het nou wel of niet verstandig om hem in Duitsland bij www.teldex.de te kopen voor 279 euro?
Verder twijfel ik tussen de Nokia 6230, 6600, 6670, Siemens SX1, Motorola MPx220, A780, Sony S700, en natuurlijk de Sendo X. Ik schrik toch wel een klein beetje van de vele foutjes die ik zo lees in dit topic. Vandaar de twijfel. Ik krijg een los Telfort abbonnement met 2MB GPRS. Maar omdat het Telfort is ben ik bang voor de slechte ontvangst, waar het toestel ook al niet goed in is (slecht en slecht = onbereikbaar??) als ik het goed heb.
19alfred72, plaats die link maar, ik ben geinteresseerd, en waar heb jij de X gekocht en voor hoeveel?
Is Route66 trouwens alleen software of zit er nog iets anders bij?
Moeilijk, als iemand kan helpen, graag!! Ben ten einde raad... kan zeker nergens de telefoon ff proberen
Verder twijfel ik tussen de Nokia 6230, 6600, 6670, Siemens SX1, Motorola MPx220, A780, Sony S700, en natuurlijk de Sendo X. Ik schrik toch wel een klein beetje van de vele foutjes die ik zo lees in dit topic. Vandaar de twijfel. Ik krijg een los Telfort abbonnement met 2MB GPRS. Maar omdat het Telfort is ben ik bang voor de slechte ontvangst, waar het toestel ook al niet goed in is (slecht en slecht = onbereikbaar??) als ik het goed heb.
19alfred72, plaats die link maar, ik ben geinteresseerd, en waar heb jij de X gekocht en voor hoeveel?
Is Route66 trouwens alleen software of zit er nog iets anders bij?
Moeilijk, als iemand kan helpen, graag!! Ben ten einde raad... kan zeker nergens de telefoon ff proberen
ik hou geen buglijst bij dat doet marverick. Ik hou de starttopoic bij (alleen ik heb het de afgelopen tijd te druk gehad en ben nu ziek
) maar als er nog opmerkingen vragen oid zijn dan kun je ze mailen dan zet ik ze in de startpost.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Verwijderd
heb voor de 2e keer een Sendo X geprobeerd (blijf het een mooi toestel vinden) maar na de sw-update nog steeds een slechte geluidskwaliteit en regelmatig "toepassing afgesloten. Blijft dus soffe ellende met Sendo. De service mag dan wel goed zijn, maar als ze niet in staat zijn deugdelijke sw te maken houdt het op. Dus maar weer terug gebracht. Koop nu volgende week maar de SE S700i of de P910i. Het geduld is op.
Nou, die toetsenbordconstructie van de SX1 is gewoon zwaar onvoldoende voor een toetsenbord wat je niet ff zelf uitelkaar haalt zoals bij een verwisselbaar front wel zou kunnen. Bij een vriend was er wat zand tussengekomen en gelijk konden er een aantal toetsen niet meer ingedrukt worden. Ook zitten de toetsen een beetje 'losjes' en voelen ze onderling verschillend aan. Geef mij maar de Sendo :-)Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 21:37:
[...]
zware problemen? echt niet hoor. Het meeste is gewoon software problemen, maar dat de toetsen (beetje) los zitten, klopt maar:
1 de toetsen werken nog
2 het is niet zo irritant
enz
Verwijderd
hij heeft 2 jaar garantie, sturen naar siemens...mae-t.net schreef op 25 september 2004 @ 13:44:
[...]
Nou, die toetsenbordconstructie van de SX1 is gewoon zwaar onvoldoende voor een toetsenbord wat je niet ff zelf uitelkaar haalt zoals bij een verwisselbaar front wel zou kunnen. Bij een vriend was er wat zand tussengekomen en gelijk konden er een aantal toetsen niet meer ingedrukt worden. Ook zitten de toetsen een beetje 'losjes' en voelen ze onderling verschillend aan. Geef mij maar de Sendo :-)
Verwijderd
Ik zit met hetzelfde dilemma. Voeg aan dat lijstje wellicht ook nog de SE V800 toe...
[quote]Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 01:17:
[quote]Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 01:17:
Verwijderd
ik heb mijn sendo x bij de bcc gekocht voor 449,-
de route66 mobile 2005 heb ik hier: http://www.beena.nl besteld !
ze rekenen geen verzendkosten als je voor een bepaalde datum besteld !
de route66 mobile 2005 heb ik hier: http://www.beena.nl besteld !
ze rekenen geen verzendkosten als je voor een bepaalde datum besteld !
Verwijderd
je moet wel weten dat de eerste firmware enkel het bereik verbeterde en de menu's een beetje vloeiender maakte. voor de rest zijn vele gebruikers waaronder ikzelf bezig met een buglist die een voor een wordt afgewerkt door sendo in een toekomstige update. Het zal toch nog 2 updates duren eer alles volledig opgelost is hoorVerwijderd schreef op 25 september 2004 @ 11:05:
heb voor de 2e keer een Sendo X geprobeerd (blijf het een mooi toestel vinden) maar na de sw-update nog steeds een slechte geluidskwaliteit en regelmatig "toepassing afgesloten. Blijft dus soffe ellende met Sendo. De service mag dan wel goed zijn, maar als ze niet in staat zijn deugdelijke sw te maken houdt het op. Dus maar weer terug gebracht. Koop nu volgende week maar de SE S700i of de P910i. Het geduld is op.
dit is absoluut geen bug, de software is nu eenmaal zo. Bestaat er al een nederlands voice dialling systeem?- Voicedialing is onbruikbaar, hij doet alleen engels en de meeste nederlandse namen zijn dan gewoon niet te herkennen door het systeem
Sendo heeft gewoon die software gekocht voor op de phone. Ik moet zeggen dat voice dialling bij mij wel perfect werkt. ik heb gewoon de gevoeligheid wat lager gezet.
Verwijderd
tja, je hebt wel enkel benelux, ik heb heel europaVerwijderd schreef op 25 september 2004 @ 15:36:
is trouwens helemal compleet met software,oplader,gps muis !
en er is nu ook al een update voor !
dus misschien werkt hij dan nog wel beter als nu !(sommige vinden hem schijnbaar niet zo geweldig)
Verwijderd
speedman ik denk dat jij aan belgie al genoeg zou hebben je zit alleen maar achter die computer ! ;-) *geintje*
kan je me trouwens helpen hoe ik mijn x gewoon aan kan sluiten aan de computer ?
ik heb de update gedaan maar als ik er gewoon een mp3 op wil zetten dan zegt pc-connect elke keer dat ik hem aan moet sluiten wat natuurlijk allang is gedaan !
enig iedee hoe ik hem aan de praat krijg op mijn pc ?
thx
kan je me trouwens helpen hoe ik mijn x gewoon aan kan sluiten aan de computer ?
ik heb de update gedaan maar als ik er gewoon een mp3 op wil zetten dan zegt pc-connect elke keer dat ik hem aan moet sluiten wat natuurlijk allang is gedaan !
enig iedee hoe ik hem aan de praat krijg op mijn pc ?
thx
Verwijderd
mcoster, de SE V800 is volgens mij alleen te bestellen via Vodafone... helaas 
Maar is er iemand die antwoorden weet op mijn vragen. Zit vol twijfels
Maar is er iemand die antwoorden weet op mijn vragen. Zit vol twijfels
toepassing afgesloten, is meestal een bug van de software van datgene wat je geinstalleerd hebt. Zegmaar zoals dat een programma in windows crashed. Daarvan zeg je ook niet dat windows (of je pc) er de schuldige van is.Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 11:05:
en je bent natuurlijk vrij in je eigen keuze, maar je komt hier alleen verkondigen dat alle andere tels beter zijn. Daarvoor is deze topic niet bedoeld. Bespreek problemen, geef meningen, maar aub geen andere tel's ophemelen
en om even terug te komen op jouw keuze. de s700 is nog niet te koop, en daarbij geen smartphone.
de p910 is nog lang niet uit en is groot en log en gericht op een hele andere markt.
als je iets zo graag wil aanraden doe het dan wel in de zelfde categorie (sx1 of nokia 6600)
Verwijderd
wat een onzinnig antwoord. Ik zeg op de sendo-threat dat ik (net als vele anderen) nog steeds niet tevreden ben over dat ding. Alsof ik hier mag komen om alleen te slijmen dat hij zo goed is. Toepassing afgesloten zegt hij bij de kamera opstarten, mag je 3 keer raden waar die sw vanaf komt.....
ps: S700 en P910 uit voorraad leverbaar bij expansys en vanaf volgende week in de meeste shops.
Tot slot: kom ik terug bij de BC met mijn Sendo: wat krijg je te horen: al weer een. Geeft dus de algemene mening van de kwaliteit van dat ding wel weer
ps: S700 en P910 uit voorraad leverbaar bij expansys en vanaf volgende week in de meeste shops.
Tot slot: kom ik terug bij de BC met mijn Sendo: wat krijg je te horen: al weer een. Geeft dus de algemene mening van de kwaliteit van dat ding wel weer
Ook mijn Sendo heeft z'n kleine bugs en ja, dat is niet altijd leuk. Maar voor de ander 95% dat ie wel goed werkt, vind ik hem een geweldige GSM! Het is de eerste Smartphone voor Sendo en voor een relatief klein bedrijf hebben ze een erg mooi produkt afgeleverd.
Trouwens, de bugs die nu bestaan zijn volgens mij allemaal op te lossen met software. Ik kan daar makkelijk op wachten! Ik ben van huis uit een Sony Ericsson liefhebber maar heb tòch niet voor de k700i gekozen omdat ik die, na een weekje spelen, wel gezien zal hebben. Met de Sendo blìjf je spelen :-)
Trouwens, de bugs die nu bestaan zijn volgens mij allemaal op te lossen met software. Ik kan daar makkelijk op wachten! Ik ben van huis uit een Sony Ericsson liefhebber maar heb tòch niet voor de k700i gekozen omdat ik die, na een weekje spelen, wel gezien zal hebben. Met de Sendo blìjf je spelen :-)
Verwijderd
weet iemand waar ik een converter kan downloaden om avi's/mpegs om kan zetten naar RealMedia, 3GP, AMR
kheb al een mpeg filmpje van 3mb omgezet naar realmedia,maar die kan het niet afspelen en zegt dat dit filmpje te groot is,is dit bij andere sendo gebruikers ook zo?
kheb al een mpeg filmpje van 3mb omgezet naar realmedia,maar die kan het niet afspelen en zegt dat dit filmpje te groot is,is dit bij andere sendo gebruikers ook zo?
Prima, klinkt mooi en is waarschijnlijk waar. Maar Sendo moet wel beseffen dat ze een niet goed werkend produkt op de markt hebben gezet wat veel mensen, zeker na een topic als dit, zal doen afschrikken om deze telefoon te kopen en die mensen kopen nu een andere telefoon en hoeven de eerste 12 maanden geen nieuwe. Een menu wat niet soepel werkt, nouja oke maar slechte verstaanbaarheid is toch wel iets wat je niet kan maken.Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 15:36:
je moet wel weten dat de eerste firmware enkel het bereik verbeterde en de menu's een beetje vloeiender maakte. voor de rest zijn vele gebruikers waaronder ikzelf bezig met een buglist die een voor een wordt afgewerkt door sendo in een toekomstige update. Het zal toch nog 2 updates duren eer alles volledig opgelost is hoor
Ik gun het Sendo echt heel erg, maar we moeten ook realistisch blijven kijken naar de simpele consument die gewoon even snel een telefoon zoekt.
Je hebt gelijk. Het is geen bug. Het is alleen onbruikbaar voor niet-engelse gebruikers. Als je zegt dat het bij jou werkt, dan heb je vast alleen maar engelse collega's in dat ding zitten ofzo.dit is absoluut geen bug, de software is nu eenmaal zo. Bestaat er al een nederlands voice dialling systeem?
Die algemene software is leuk voor bediening van het toestel zelf in het engels, maar voor het voicedialing hadden ze de optie erin moeten laten om zelf namen in te kunnen spreken of om dat ingekochte pakket te helpen door hem Nederlands te kunnen leren ofzoiets vernuftigs.
Dit is ook een van de dingen die ik zal meenemen in de recensie die ik aan het schrijven ben over dat ding voor een paar tijdschriften, bedankt voor de nuancering dat ik strict genomen geen bug is. Ik vind het redelijk kortzichtig van Sendo om te denken dat iedereen maar engelse vrienden heeft.
het is een thread, tenzij je de sendo een bedreiging vind voor andere telefoonsVerwijderd schreef op 25 september 2004 @ 19:47:
...sendo-threat...
nee als je problemen hebt dan mag je dat hier zeggen, je mening mag je uiteraard hier ook kwijt. Probeer dan wel je mening een beetje te onderbouwen en het meest belangrijke, als je hem wil vergelijken, dan moet je wel een eerlijke vergelijking makendat ik (net als vele anderen) nog steeds niet tevreden ben over dat ding.
Alsof ik hier mag komen om alleen te slijmen dat hij zo goed is.
das een nieuwe bug die ik nog niet tegen gekomen ben.Toepassing afgesloten zegt hij bij de kamera opstarten, mag je 3 keer raden waar die sw vanaf komt.....
ah expansys, dat bedrijf die de deskcradle voor de sendo op voorraad hadden sinds de sendo uit is maar het nog niet kan leveren.ps: S700 en P910 uit voorraad leverbaar bij expansys en vanaf volgende week in de meeste shops.
je moet eens op de site van sony ericsson kijken daar staat de p910i op de status binnenkort beschikbaar. Wat betekent dat ze nog niet in het distributie kanaal zitten.
daarbij vind ik nog steeds dat je telefoons uit verschillende klasses vergelijkt. Ik ga de p910 toch ook neit vergelijken met een t630 of nog erger een t100.
mja dat zei ik vroeger ook toen ik in de winkel stond, gewoon om mensen te stangenTot slot: kom ik terug bij de BC met mijn Sendo: wat krijg je te horen: al weer een. Geeft dus de algemene mening van de kwaliteit van dat ding wel weer
[ Voor 6% gewijzigd door justice strike op 26-09-2004 02:23 ]
Verwijderd
kan iemand aub. helpen met het aansluiten van de sendo x op mijn computer !???
heb de software al een paar keer erop gegooit en er weer vanaf gehaald maar hij doet nog steeds niks !
als ik hem via pc connect wil verbinden geeft hij elke keer de melding app. aansluiten aub.
bij de mrouter heb ik alleen maar com1,com2 en infrarood staan !
lijkt me dat als de kabel usb is dat die er dan toch ook tussen zou moeten staan ?
iemand enig idee hoe ik het voor elkaar zou kunnen krijgen om hem aan te sluiten ?
als ik de software update erop zet werkt het wel maar via pc connect niet !
ik snap er niks meer van !
heb de software al een paar keer erop gegooit en er weer vanaf gehaald maar hij doet nog steeds niks !
als ik hem via pc connect wil verbinden geeft hij elke keer de melding app. aansluiten aub.
lijkt me dat als de kabel usb is dat die er dan toch ook tussen zou moeten staan ?
iemand enig idee hoe ik het voor elkaar zou kunnen krijgen om hem aan te sluiten ?
Verwijderd
weet iemand waar ik een converter kan downloaden om avi's/mpegs om kan zetten naar RealMedia, 3GP, AMR
Verwijderd
Justice, die treath zie ik als een bedreiging voor de continuïteit voor Sendo. Expansys heeft aan ons kantoor al 2 P910 geleverd, dus daar twijfel ik niet aan en de S700 is uit voorraad leverbaar. Die bug met de kamera (toepassing afgesloten) had ik ook al met mijn eerste sendo, dus zo nieuw is die bug niet. En de BC zegt echt niet om te stangen dat die Sendo X een ramp: ze hebben veel klachten daarover dus een reden om dat te veronderstellen.
Verwijderd
ik heb dit ook gehad.Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 09:04:
heb je een usb hub ofzo ? verplaats hem dan naar een gewone usb poort buiten de hub. Zit hij buiten de hub, steek hem dan in de hub.
heb je geen hub, verander dan gewoon van usb poort. Tis een beetje zoeken eer een usb poort erop reageert. Je zal dan ook zien dat usb erbijgekomen is bij de mrouter (dat icoontje in tray met de twee pijltjes) Van zodra je verbinding hebt, download dan meteen ook de nieuwe software voor op je phone.
wat betreft die bug van de camera, welke software heb jij geinstalleerd op je X ?
Het kan zijn dat het een met het ander interfereert. maar dat je camera TOTAAL NIET werkt lijkt me heel vaag. Gaat je camcorder wel dan ?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 12:26 ]
Verwijderd
ik heb daar ergens iets over gezegd in deze topic.Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 09:45:
zoek naar nokia multimedia converter.
www.forum.nokia.com daar kan je em vinden
Verwijderd
ik heb gedaan wat jij zegt er komt dan inderdaad een poort van de usb bij in de m router maar pc connect zegt elke keer "verbind aub apparaat" de nieuweste software heb ik er wel gewoon op gekregen maar ik kan voor de rest niks in het toetel zetten ! ik heb geen hub !Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 12:23:
[...]
ik heb dit ook gehad.
heb je een usb hub ofzo ? verplaats hem dan naar een gewone usb poort buiten de hub. Zit hij buiten de hub, steek hem dan in de hub.
heb je geen hub, verander dan gewoon van usb poort. Tis een beetje zoeken eer een usb poort erop reageert. Je zal dan ook zien dat usb erbijgekomen is bij de mrouter (dat icoontje in tray met de twee pijltjes) Van zodra je verbinding hebt, download dan meteen ook de nieuwe software voor op je phone.
wat betreft die bug van de camera, welke software heb jij geinstalleerd op je X ?
Het kan zijn dat het een met het ander interfereert. maar dat je camera TOTAAL NIET werkt lijkt me heel vaag. Gaat je camcorder wel dan ?
hij is gewoon op de usb aangesloten !
ik krijg in m router ook alleen de verbinding te zien als ik de telefoon in de normale stand aansluit niet als ik hem opstart met * ingedrukt houden en aanzetten !
mrouter geeft ook dan aan dat hij verbonden is want de 2 pijltjes zijn dan aan elkaar in plaats van onderbroken maar pc connect blijft alleen maar zeggen "verbind aub apparaat" !
enig idee wat er fout gaat ?
Verwijderd
Heeft iedereen nou last van de slechte verbinding, of is het bij elke telefoon, of ligt het aan je provider (die wel of niet goed samengaat met de X)?
Ik moet gewoon een goede verbinding hebben, anders koop ik hem niet. Het is alleen jammer dat de 6670 of 7610 zo duur zijn
Daarom vind ik deze telefoon zo interessant.
En bij teldex voor 279 euro uit Duitsland halen, is dat een goed idee?
Ik moet gewoon een goede verbinding hebben, anders koop ik hem niet. Het is alleen jammer dat de 6670 of 7610 zo duur zijn
Verwijderd
mijn verbinding is uitstekend hoor !Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 13:59:
Heeft iedereen nou last van de slechte verbinding, of is het bij elke telefoon, of ligt het aan je provider (die wel of niet goed samengaat met de X)?
Ik moet gewoon een goede verbinding hebben, anders koop ik hem niet. Het is alleen jammer dat de 6670 of 7610 zo duur zijnDaarom vind ik deze telefoon zo interessant.
mooi vol,zuiver en hard geluid !
ik heb hem bij bcc gekocht vooral voor als er iets aan mankeert !
zie er niks in om hem op te sturen tussen nederland en duitsland mocht er iets aan de hand zijn !
jij niet, ik wel. Wilde namelijk al die cradle voor een maand (of langer).Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 12:19:
Justice, die treath zie ik als een bedreiging voor de continuïteit voor Sendo. Expansys heeft aan ons kantoor al 2 P910 geleverd, dus daar twijfel ik niet aan en de S700 is uit voorraad leverbaar.
maar nu eerst ff de vergelijking tussen de p910 en sendo x
p910 == groter dan de sendo x
p910 kost 879,95 (by expansys) tegenover 450 euro voor de sendo x
snap je nu een beetje waarvoor ik die vergelijking niet op zijn plaats vind? tuurlijk je krijgt niet hetzelfde als de p910 maar voor de p910 betaal je ook 2 keer zoveel.
de s700 is niet eens een smartphone dus die wil ik helemaal niet betrekken in het rijtje.
dus nu ff kappen met die vergelijking. Vergelijk hem met een soort gelijke foon. sx1 of 6600. Dan hoor je me niet klagen. Maar als je zegt ja je kan beter een p910 nemen, duh... je kan beter een dual opteron met 8 gig geheugen nemen, maar niet iedereen heeft het geld ervoor.
nieuw voor mij, niet voor sendo. Heb die bug werkelijk nog nooit gehad. en ik gebruik hem al een maandje of wat. (ik sluit hiermee niet uit dat het wel kan gebeuren hoor)Die bug met de kamera (toepassing afgesloten) had ik ook al met mijn eerste sendo, dus zo nieuw is die bug niet.
heb je statistieken? serieus een foon kan misschien vaak terugkomen, maar ik heb ook wel eens meegemaakt dat mensen denken dat hij vaak terug komt, omdat dat ding gewoon opvalt. als je dan naar de statistieken kijkt dan valt het opeens mee. (fouten zijn snel gemaakt).En de BC zegt echt niet om te stangen dat die Sendo X een ramp: ze hebben veel klachten daarover dus een reden om dat te veronderstellen.
Nogmaals, ik vind het best dat je je mening hier wil delen. Maar probeer het een beetje op een objectieve manier te doen. Dan zul je me niet tegen je vinden
maar laten we de discussie maar laten voor wat het is. Jij bent niet tevreden met de sendo, point taken.
Verwijderd
is idd je goed recht om sendo niet goed te vinden.
wat die mrouter betreft: je kan dus wel nieuwe software installeren, wat kan je dan niet? je zegt iets bijdoen/Zetten. wat bedoel je daar eigenlijk mee.
start je pc opnieuw op, start pc connect en verbindt pas dan je sendo.
zegt ie dan nog steeds X not connected?
probeer eens je phone op te starten met de * toets ingeduwd. en dan verbind je de sendo met je usb kabel. Dan gaat ie vragen op een nieuw apparaat te installeren (sendo-x obviously)
misschien lukt het dan beter. heb je al de nieuwe firmware kunnen installeren?
wat die mrouter betreft: je kan dus wel nieuwe software installeren, wat kan je dan niet? je zegt iets bijdoen/Zetten. wat bedoel je daar eigenlijk mee.
probeer eens je phone op te starten met de * toets ingeduwd. en dan verbind je de sendo met je usb kabel. Dan gaat ie vragen op een nieuw apparaat te installeren (sendo-x obviously)
Verwijderd
ik kan wel de firmware instaleren ! (is al gedaan )Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 14:51:
is idd je goed recht om sendo niet goed te vinden.
maar ik wil nu proberen om een mp3 erop te zetten !
lijkt me dat ik dat met pc connect moet doen !
pc opnieuw opgestart , toen de sendo verbonden dan krijg ik een verbinding erbij in mrouter toen pc connect geopend e dan geprobeerd om bestansbrowser te openen want ik denk dat ik die moet gebruiken om iets op mijn sendo te zetten ! maar dan geeft hij elke keer "verbind aub uw apparaat "!
ook bij alle ander velden van synchroniseren,installeren,enz........ geeft hij verbind aub uw apparaat !
bij de firmware update geeft hij helemaal geen verbinding bij mrouter maar die gooit hij wel gewoon op de telefoon !
dus in het kort ik krijg nooit verbinding met pc connect niet als ik hem normaal aansluit en ook niet als ik hem opstart met * !
zonder * opstarten dus alleen de telefoon aan de usb hangen dan krijg ik wel een verbinding in mrouter en als ik hem met een * opstart krijg ik helemaal niks van usb te zien in mrouter !
maar kan dan wel de firmware update erop zetten !
snap jij het snap ik het !
Ik weet niet precies wie de lijst met bugs bijhoud richting Sendo, maar voeg daar aub even aan toe dat de X met de meest recente software problemen heeft met bluetooth carkits. (HCB-300 van Sony Ericsson in mijn geval).
- Soms wil hij de lijn niet verbreken bij een gesprek wat aan de gang is. Je moet dan echt op het toestel zelf de boel verbreken. Andere telefoons hebben geen last met dezelfde carkit.
- Als je hem een paar gesprekken hebt gebruikt dan hangt de telefoon na een gesprek opeens (zit geen regelmaat in maar het gaat om hooguit 4 gesprekken) en na een poosje reboot hij zichzelf volledig. Als je telefoon in je binnenzak zit merk je dat misschien niet en ben je dus onbereikbaar omdat hij om een pincode vraagt.
Niet onoverkomelijk dit, zeker niet als je het weet. Lijkt me ook vrij eenvoudig op te lossen in een volgende update.
- Soms wil hij de lijn niet verbreken bij een gesprek wat aan de gang is. Je moet dan echt op het toestel zelf de boel verbreken. Andere telefoons hebben geen last met dezelfde carkit.
- Als je hem een paar gesprekken hebt gebruikt dan hangt de telefoon na een gesprek opeens (zit geen regelmaat in maar het gaat om hooguit 4 gesprekken) en na een poosje reboot hij zichzelf volledig. Als je telefoon in je binnenzak zit merk je dat misschien niet en ben je dus onbereikbaar omdat hij om een pincode vraagt.
Niet onoverkomelijk dit, zeker niet als je het weet. Lijkt me ook vrij eenvoudig op te lossen in een volgende update.
Verwijderd
ik heb daar ergens iets over gezegd in deze topic.
heb ik ook gedaan,maar als ik het installeer,doet het bij 100% niets meer,dus zoek ik een ander programma,hatelijk maar ja
nog een vraagje,hoe kom ik terrecht bij de fabrieksinstelling van men sendo?
heb ik ook gedaan,maar als ik het installeer,doet het bij 100% niets meer,dus zoek ik een ander programma,hatelijk maar ja
nog een vraagje,hoe kom ik terrecht bij de fabrieksinstelling van men sendo?
Verwijderd
lol
hij doet idd niets meer, je moet hem nog opslaan ook he :-D
gewoon op het diskette icoontje klikken bovenaan en opslaan waar je wilt.
hou er wel rekening mee dat WB AMR niet ondersteund wordt door de X.
Verwijderd
idd heel raar ! ik had in het begin hetzelfde probleem. Pas toen ik van usb poort wijzigde had ik verbinding.
deinstalleren deed je ook al...
maar je moet het wel volledig desinstalleren ook in registry. Ik weet dat er bepaalde keys zijn die in het reg blijven staan, ook na desinstallatie. Mssch ligt het daaraan?
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{EC100080-B935-4572-93D6-31DBEA33B1FD}
Sendo.Sendo_PC_Connect.SYNCH.ISYNCHU
bijvoorbeeld
doe eens 'regedit' in uitvoeren, doe dan F3 en geef sendo in bij zoeken, delete dan alles wat te maken heeft met pc connect enzo
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 15:56 ]
Verwijderd
ja,natuurlijk heb ik het opgeslagen,maar het gaat vanzelf uit ,Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 15:48:
lol
hoe kom ik terug naar de fabrieksinstellingen van men gsm?
Het zou ook aan je besturingssysteem kunnen liggen. Een aantal weken terug zat ik nog met Win98 te frotten maar heb nu met XP nergens meer last van...
There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi
Verwijderd
Heb je al eens geprobeerd om eerst pc connect op te starten, dan naar de gewenste functie te gaan, bv reservekopie, (de status is dan iets als "verbind aub apparaat"), en dan pas de usb kabel aan de telefoon te doen?Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 09:04:
Verwijderd
allemaal gedaan en werkt nog steeds niet !Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 15:55:
[...]
idd heel raar ! ik had in het begin hetzelfde probleem. Pas toen ik van usb poort wijzigde had ik verbinding.
deinstalleren deed je ook al...
maar je moet het wel volledig desinstalleren ook in registry. Ik weet dat er bepaalde keys zijn die in het reg blijven staan, ook na desinstallatie. Mssch ligt het daaraan?
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{EC100080-B935-4572-93D6-31DBEA33B1FD}
Sendo.Sendo_PC_Connect.SYNCH.ISYNCHU
bijvoorbeeld
doe eens 'regedit' in uitvoeren, doe dan F3 en geef sendo in bij zoeken, delete dan alles wat te maken heeft met pc connect enzo
denk dat hij ook maar weer terug gaat richting bcc !
Verwijderd
ik gebruik ook xp !trimakassi schreef op 26 september 2004 @ 17:37:
Het zou ook aan je besturingssysteem kunnen liggen. Een aantal weken terug zat ik nog met Win98 te frotten maar heb nu met XP nergens meer last van...
Verwijderd
ook al gedaan !Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 18:33:
[...]
Heb je al eens geprobeerd om eerst pc connect op te starten, dan naar de gewenste functie te gaan, bv reservekopie, (de status is dan iets als "verbind aub apparaat"), en dan pas de usb kabel aan de telefoon te doen?
Verwijderd
maar als je effectief W98 hebt, dan zal het nooit werken vrees ik.
Win XP is toch echt wel een minimum geworden.
Win XP is toch echt wel een minimum geworden.
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 23:09 ]
Verwijderd
amai, 3GP is echt wel slecht kwaliteit op je gsm,je kan er amper een film op te zien,zo slecht kwaliteit,waarom ze die realplayer erop zetten voor zoiets snap ik toch niet hoor, kan je het verhelpen of zoiets de smsberichten staat geen tellers van letters... dit is al eens vermeld op de forum,maar niemand antwoord er dan ook op...
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 22:29 ]
Verwijderd
1:Pvplayer is beter
2: camera betert met update nr 1
3: bluetooth moet uitstaan voor PC connect
dat zal het probleem geweest zijn
2: camera betert met update nr 1
3: bluetooth moet uitstaan voor PC connect
dat zal het probleem geweest zijn
Tsja, je kan BCC niet laten opdraaien voor het feit dat jij het op jouw PC niet aan de praat krijgt. De software werkt wel, het werkt bij anderen ook op uiteenlopende systemen. Het lijkt mij niet dat BCC enige verplichting heeft...Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 18:37:
[...]
allemaal gedaan en werkt nog steeds niet !
denk dat hij ook maar weer terug gaat richting bcc !
Verwijderd
je hoeft je niet druk te maken, de sms counter is gefixt in de volgende update die er komt eind Oktober. Deze update zal heeeeeeeeeeeeel veel issues oplossen.Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 22:12:
amai, 3GP is echt wel slecht kwaliteit op je gsm,je kan er amper een film op te zien,zo slecht kwaliteit,waarom ze die realplayer erop zetten voor zoiets snap ik toch niet hoor, kan je het verhelpen of zoiets de smsberichten staat geen tellers van letters... dit is al eens vermeld op de forum,maar niemand antwoord er dan ook op...
19alfred72
1.hoor je een geluidje als je je sendo aansluit? (van windows dat nieuw apparaat geluidje)
zo ja, ga eens naar je apparatenbeheer, staat je sendo daar tussen?
zo nee, kijk eerst of andere usb apparaten het doen
2. staat je sendo tussen de apparaten?
zo ja, kijk bij mrouter of je een usb connectie ziet.
zo nee, installeer de sendo drivers (voeg nieuw apparaat toe, zoek zelf drivers)
3. als je connectie hebt in mrouter, disconnect je tel. open dan pcconect en sluit dan je sendo aan.
heren, mrouter is symbian software. Doet deze het niet, dan zullen de sx1 en andere niet nokia gebaseerde telefoons het ook niet doen (hoogstwaarschijnlijk). Nokia heeft zijn eigen software ervoor gemaakt (uiteraard).
1.hoor je een geluidje als je je sendo aansluit? (van windows dat nieuw apparaat geluidje)
zo ja, ga eens naar je apparatenbeheer, staat je sendo daar tussen?
zo nee, kijk eerst of andere usb apparaten het doen
2. staat je sendo tussen de apparaten?
zo ja, kijk bij mrouter of je een usb connectie ziet.
zo nee, installeer de sendo drivers (voeg nieuw apparaat toe, zoek zelf drivers)
3. als je connectie hebt in mrouter, disconnect je tel. open dan pcconect en sluit dan je sendo aan.
heren, mrouter is symbian software. Doet deze het niet, dan zullen de sx1 en andere niet nokia gebaseerde telefoons het ook niet doen (hoogstwaarschijnlijk). Nokia heeft zijn eigen software ervoor gemaakt (uiteraard).
Nou, ik maak me dan ook een beetje druk. RO nog niet gefixed, om de zoveel tijd "Toep. afgesl. now", slechte geluidskwaliteit. Ik dacht dat een hoop bugs met deze update gefixed zou worden maar dat viel me toch wat tegen. Ben benieuwd wat er nu dan verbeterd wordt...Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 23:14:
[...]
je hoeft je niet druk te maken, de sms counter is gefixt in de volgende update die er komt eind Oktober. Deze update zal heeeeeeeeeeeeel veel issues oplossen.
Ik hoop dat ze het verbeteren van het bereik als prioriteit hebben. Ik woon in arnhem en heb t-mobile als provider. Ik hoor heel vaak dat ik geen bereik heb. Het lijkt na de update alleen maar slechter te zijn geworden
Het vervelende is dat ik met heel veel andere X-fans een half jaar lang (langer zelfs
) gezien heb hoe deze gsm steeds uitgesteld werd. Na de uiteindelijke release was ik enthousiast en heb hem gelijk gekocht. En nu wacht ik al de hele tijd op een firmware update die alle problemen zou moeten verhelpen. Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat Sendo nieuw is en ze hun best doen. Maar als ik had geweten dat we als eigenaar van de X als een soort van proefkonijn zouden dienen had ik hem nooit gekocht. Daarom kan ik in alle eerlijkheid de X op dit moment niemand aanraden. In potentie een goede gsm, maar nu nog niet... en misschien ook nooit
ook niet voor die prijs. Hij blijft wel een mooie telefoon, vooral in vergelijking tot andere smartfoons 
bug die nog niet vermeld is: de mogelijkheid om contacten van de telefoon te kopieren naar de simkaart.
Het vervelende is dat ik met heel veel andere X-fans een half jaar lang (langer zelfs

bug die nog niet vermeld is: de mogelijkheid om contacten van de telefoon te kopieren naar de simkaart.
Verwijderd
-----------------------
In dat geval: moet je de firewall instellingen eens proberen te versoepelen. Misschien dat het helpt?
Verwijderd
Niet om jullie de ogen uit te steken, maar het wordt nu echt tijd voor een ander (lees: positiever) geluid over de Sendo X. Immers, bijna alleen mensen met klachten laten iets van zich horen, waardoor je bijna het idee zou krijgen dat de X alleen maar garant staat voor problemen.
Ik heb maar een 'probleem' met de Sendo X, en dat is het doortrillen nadat de telefoon al opgenomen is. Maar goed, daaraan wordt gewerkt.
Verders is het een fantastische foon met een enorm potentieel voor een meer dan schappelijke prijs. Ik heb geen last van een stroef menu, rare piepjes, slechte ontvangst, slechts geluidskwaliteit (kpn) of hangende apps. Ik herhaal: ik heb daar geen last van :-)
Ook communiceert hij probleemloos met mijn pc (xp), heeft ie geen opstartproblemen en loopt hij eigenlijk NOOIT vast. maw: een fantastisch ding!
Zo, en dat wilde ik eens even kwijt ;-)
ps: alle andere bugs de ik hier niet genoemd heb, heb ik ook niet! ;-)
Ik heb maar een 'probleem' met de Sendo X, en dat is het doortrillen nadat de telefoon al opgenomen is. Maar goed, daaraan wordt gewerkt.
Verders is het een fantastische foon met een enorm potentieel voor een meer dan schappelijke prijs. Ik heb geen last van een stroef menu, rare piepjes, slechte ontvangst, slechts geluidskwaliteit (kpn) of hangende apps. Ik herhaal: ik heb daar geen last van :-)
Ook communiceert hij probleemloos met mijn pc (xp), heeft ie geen opstartproblemen en loopt hij eigenlijk NOOIT vast. maw: een fantastisch ding!
Zo, en dat wilde ik eens even kwijt ;-)
ps: alle andere bugs de ik hier niet genoemd heb, heb ik ook niet! ;-)
Juist, ik heb nog nooit de 'toepassing afgesloten' bug gehad. Misschien omdat ik bepaalde features weinig gebruik (bijv. Bluetooth)? Van het doortrillen heb ik last, en het geluid is niet altijd mooi, maar verder geen klachten.
Hetzelfde hier. Prima telefoon, erg prettig apparaat. PC Connect con beter, soms krijg ik een error 'Resource non available' maar heb gisteren een Route66 map van 170mb via de kabel gekopieerd op een half volle accu en géén enkel probleem gehad!
Sendo X = top! Ook het syncen met Outlook verloopt prima via Bluetooth!
Zeg, kan ik thuis op mijn linux bak een eigen SyncML server inrichten?
Sendo X = top! Ook het syncen met Outlook verloopt prima via Bluetooth!
Hallo,
Ik heb sinds kort een probleem met mn sendo:
Telkens als ik de kop telefoon erin steek, en de mp3-speler aanzet dan krijg ik erg raar geluid (geen vocal en heeeele slechte bas).
Als ik een klein beetje druk op de koptelefoonplug word het geluid weer normaal.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen of waar ik naar toe moet om het te laten repareren?
Ik heb de sendo gekocht bij BCC toen deze net uit was.
Alvast bedankt
Gj
Ik heb sinds kort een probleem met mn sendo:
Telkens als ik de kop telefoon erin steek, en de mp3-speler aanzet dan krijg ik erg raar geluid (geen vocal en heeeele slechte bas).
Als ik een klein beetje druk op de koptelefoonplug word het geluid weer normaal.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen of waar ik naar toe moet om het te laten repareren?
Ik heb de sendo gekocht bij BCC toen deze net uit was.
Alvast bedankt
Gj
Dat is niet zo. Maar het is wel zo dat iedereen dezelfde software in zijn X heeft zitten en dus ook exact dezelfde problemen heeft. Het kan zijn dat je niet alles in je X gebruikt en daarom geen last hebt van bepaalde bugs, maar je hebt ze wel degelijk. Kan niet anders, omdat de software dus exact gelijk is.Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 09:53:
je bijna het idee zou krijgen dat de X alleen maar garant staat voor problemen.
Het is oneerlijk om voor mensen die nog aan het overwegen zijn de X te gaan kopen te roepen dat het meevalt met alle problemen. Het is toch beter om de problemen te benoemen zodat iedereen kan bepalen of hij/zij daar in mee wil gaan? Dat is juist de kracht van een forum. Anders kunnen we volstaan met een reclame foldertje.
Verwijderd
-----Pogostokje schreef op 27 september 2004 @ 16:25:
[...]
Dat is niet zo. Maar het is wel zo dat iedereen dezelfde software in zijn X heeft zitten en dus ook exact dezelfde problemen heeft. Het kan zijn dat je niet alles in je X gebruikt en daarom geen last hebt van bepaalde bugs, maar je hebt ze wel degelijk. Kan niet anders, omdat de software dus exact gelijk is..
Pertinente onzin dit. Waarom?
- de firmware is bij veel mensen gelijk, maar de hardware niet. Er bestaan minimale verschillen. Da's variabele nr. 1!
- De 'builds' zijn er in verschillende geuren en kleuren. (de mijne is bijvoorbeeld Italiaans). Da's variabele nummer 2!
- Voorts verschilt bij ieder de networkoperator met alle bijbehorende instellingen. Da's variabele nummer 3!
Dat deze variabelen ertoe doen, blijkt wel uit het feit dat ik vrijwel nergens last van heb. Ondanks mijn intensieve en uitgebreide gebruik!!!
Ergo: in potentie hebben we allemaal grotendeels hetzelfde risico op klachten/bugs, maar in de praktijk kunnen er grote verschillen optreden.
Mijn doel was om naast alle negatieve ook eens een positief geluid te laten horen. Ik denk dat die combinatie reëler is. Niet?Het is oneerlijk om voor mensen die nog aan het overwegen zijn de X te gaan kopen te roepen dat het meevalt met alle problemen. Het is toch beter om de problemen te benoemen zodat iedereen kan bepalen of hij/zij daar in mee wil gaan? Dat is juist de kracht van een forum. Anders kunnen we volstaan met een reclame foldertje.
Verwijderd
ik heb ook de italiaanse en ook weinig problemen.
kan jij oproepen ontvangen als je mp3 afspeelt?
ik heb daar problemen mee.
Verwijderd
Ik ben het hier eens met FrankiePogostokje schreef op 27 september 2004 @ 16:25:
[...]
Dat is niet zo. Maar het is wel zo dat iedereen dezelfde software in zijn X heeft zitten en dus ook exact dezelfde problemen heeft. Het kan zijn dat je niet alles in je X gebruikt en daarom geen last hebt van bepaalde bugs, maar je hebt ze wel degelijk. Kan niet anders, omdat de software dus exact gelijk is.
Het is oneerlijk om voor mensen die nog aan het overwegen zijn de X te gaan kopen te roepen dat het meevalt met alle problemen. Het is toch beter om de problemen te benoemen zodat iedereen kan bepalen of hij/zij daar in mee wil gaan? Dat is juist de kracht van een forum. Anders kunnen we volstaan met een reclame foldertje.
Als iedereen de telefoon gebruikt met alleen de software van Sendo erop zou het waar zijn.
Maar ik denk dat de meeste mensen hier er allerhande andere software op zetten.
Dus geinstalleerde software is nog een variable die invloed heeft op het functioneren van de Sendo.
nog een variable is de geheugen kaart. verschillende soorten en kwaliteiten, wijze van formateren etc. kunnen allemaal invloed hebben.
en de derde variable noem ik altijd maar de omgevings factoren.
Wat is er allemaal gebeurt voordat de crash optrad? ander proggy gedraaid dat niet al het geheugen goed vrij geeft, al 6 andere programma's openstaan? etc etc.
Dus wil je echt de "bug" meldingen hier echt goed op waarde kunnen inschatten, dan zul je dat soort gegevens allemaal mee moeten nemen.
De reden dat ik dit aanvoer is dat ik een aantal van de bugs die hier genoemd worden gewoon niet herken.
Geen klachten over het geluid cq bereik.( na update)
Geen foutmeldingen over afgesloten toepassingen
Connectie met PC opzetten, probleemloos.
camera werkt en voldoet ( voor een camera in een foon)
In mijn geval is de enige extra software die op de foon geinstaleerd is ROUTE 66.
Prima proggy overigens, heb ook TOM TOM op een pda gehad en beide voldoen prima.
Verwijderd
SENDO gaat niet terug naar bcc ! ;-)
bedankt voor al jullie tips !
ik heb de tijd terug gedraaid op mijn computer weer helemaal opnieuw begonnen en nu werkt het uistekend !
kan ik elke willekeurige mp3 erop gooien of moet ik daar nog iets speciaals voor doen ?
ik had een mp3 van CoF die ik erop had willen zetten maar dat pakt hij niet wordt niet eens op mijn telefoon gezet !
moet ik er eerst een ander soort mp3 van maken ?
ik las iets van dat ik zoiets kon downloaden op de site van nokia !??
heb ook de trail van fs caller erop gezet maar dat vind ik niks maar waar kan ik dat er weer vanaf gooien ?
niet in fs caller zelf !
ps allemaal heel erg bedankt voor het meedenken en hulp !
bedankt voor al jullie tips !
ik heb de tijd terug gedraaid op mijn computer weer helemaal opnieuw begonnen en nu werkt het uistekend !
kan ik elke willekeurige mp3 erop gooien of moet ik daar nog iets speciaals voor doen ?
ik had een mp3 van CoF die ik erop had willen zetten maar dat pakt hij niet wordt niet eens op mijn telefoon gezet !
moet ik er eerst een ander soort mp3 van maken ?
ik las iets van dat ik zoiets kon downloaden op de site van nokia !??
heb ook de trail van fs caller erop gezet maar dat vind ik niks maar waar kan ik dat er weer vanaf gooien ?
niet in fs caller zelf !
ps allemaal heel erg bedankt voor het meedenken en hulp !
Verwijderd
beste,
je ziet dat het niet aan de sendo lag ;-)
MP3 moet minimum 64kbps zijn om goede kwaliteit te geven. Het kan zijn dat het doorsturen soms wordt doorbroken. Daarom geef ik je de raad een goede usb card reader te kopen met een degelijke memory card. Ik heb een sd 512 mb kaartje en een kaartlezer van 12 euro en die doet het uitstekend.
een programma kan je verwijderen via tools en dan program manager in het menu.

evolve yourself
je ziet dat het niet aan de sendo lag ;-)
MP3 moet minimum 64kbps zijn om goede kwaliteit te geven. Het kan zijn dat het doorsturen soms wordt doorbroken. Daarom geef ik je de raad een goede usb card reader te kopen met een degelijke memory card. Ik heb een sd 512 mb kaartje en een kaartlezer van 12 euro en die doet het uitstekend.
een programma kan je verwijderen via tools en dan program manager in het menu.
evolve yourself
Verwijderd
Nee, en dat heb ik eigenlijk nooit opgemerkt. Zelf bellen gaat namelijk wel.Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 16:59:
ik heb ook de italiaanse en ook weinig problemen.
Verwijderd
heb je la geprobeerd van een vast teostel naar je mobiel te bellen op het moment dat je mp3 afspeelt?
bij enkele italiaanse sendo's lukt dit namelijk niet ! Het is net alsof je gsm uitstaat/geen bereik heeft.
bij enkele italiaanse sendo's lukt dit namelijk niet ! Het is net alsof je gsm uitstaat/geen bereik heeft.
Verwijderd
Dat bedoelde ik in mijn vorige reactie dan ook aan te geven: als ik mp3's afspeel ben ik voor iemand met een vaste lijn niet bereikbaar. Hoe dat met mobiel naar mobiel zit, weet ik niet. Ga ik vanavond eens proberen met de foon van mijn vriendin...Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 15:21:
heb je la geprobeerd van een vast teostel naar je mobiel te bellen op het moment dat je mp3 afspeelt?
Verwijderd
Yep,
X.1.56.2.2 Italiaans/Argentijns
(En dat voor een toestel dat in Nederland nabij Arnhem in elkaar wordt geknutseld....) ;-)
Verwijderd
Ben ook geinteresseerd in SyncML en synchronisatie met Linux mailclient Evolution,
Mijn Ericsson 68i synchroniseert als een speer via BT en multisync met Evolution, iemand dit al met de SendoX ad praat gekregen ?
Zou erg fijn zijn daar mijn (gecrashde) Sendo bij het servicecenter van nieuwe firmware wordt voorzien en waarschijnlijk al mijn contacten gewist zullen zijn.
Mijn Ericsson 68i synchroniseert als een speer via BT en multisync met Evolution, iemand dit al met de SendoX ad praat gekregen ?
Zou erg fijn zijn daar mijn (gecrashde) Sendo bij het servicecenter van nieuwe firmware wordt voorzien en waarschijnlijk al mijn contacten gewist zullen zijn.
MiniMan schreef op 27 september 2004 @ 14:39:
<knip>
Ah, nou word ik toch nieuwschierig, ik vroeg me al af bij wat voor fabriek de Sendo inelkaar gezet wordt, zoveel electronicaindustrie heeft nederland helaas niet meer, weet jij hoe dat zit?Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 17:02:
[...]
Yep,
X.1.56.2.2 Italiaans/Argentijns
(En dat voor een toestel dat in Nederland nabij Arnhem in elkaar wordt geknutseld....) ;-)
Verwijderd
ik ben Belg.
dus als ik het goed begrijp is het de schuld van de Nederlanders dat ie zo slecht is 'gemaakt'
grapje
ik probeer een format met restore van mem card voor dat mp3 probleem
dus als ik het goed begrijp is het de schuld van de Nederlanders dat ie zo slecht is 'gemaakt'
grapje
ik probeer een format met restore van mem card voor dat mp3 probleem
ik was zelf al aan het zoeken naar een een oplossing voor syncml. Tot nu toe heb ik een programma ervoor gevonden (java programma) ben nog niet eraan toe gekomen om deze uit te testen. maar zoals het eruit zien moet het op een server met een database. (ik wil overigens ook een exchange achtige solution dus moet nog ff ook wat verder zoeken)Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 23:14:
Ben ook geinteresseerd in SyncML en synchronisatie met Linux mailclient Evolution,
[...]
Verwijderd
probleem blijft na format
de mensen met problemen met bereikbaarheid bij het spelen van mp3 , welke programma's hebben jullie installed staan ??
de mensen met problemen met bereikbaarheid bij het spelen van mp3 , welke programma's hebben jullie installed staan ??
Verwijderd
Ik heb daar, tijdens een ontmoeting met mensen van Sendo vorig jaar in Engeland, proberen achter te komen. Het is in ieder geval een assemblagebedrijf, er wordt niet echt iets geproduceerd geloof ik. (Daar heb je lageloonlanden voor)mae-t.net schreef op 29 september 2004 @ 23:56:
[...]
Ah, nou word ik toch nieuwschierig, ik vroeg me al af bij wat voor fabriek de Sendo inelkaar gezet wordt, zoveel electronicaindustrie heeft nederland helaas niet meer, weet jij hoe dat zit?
Maar de mondjes bleven helaas toe....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 19:49 ]
Verwijderd
nieuwe versie van PC CONNECT is te downloaden op sendo.com
EERST de oude UNINSTALLEN alvorens deze te installeren.
zet je schrap, download is 36MB
eind oktober de nieuwe firmware
EERST de oude UNINSTALLEN alvorens deze te installeren.
zet je schrap, download is 36MB
eind oktober de nieuwe firmware
Verwijderd
mensen, ik weet niet hoe jullie je syncml gebruiken, maar ik heb vanochtend een gratis Mobical account aangevraagd en hij werkt prima. Calendar, contacts, notes, werkt goed en redelijk snel.
Wat gebruiken jullie, en wat zijn de mogelijkheden om (liefst gratis) Outlook op mijn pc rechtstreeks te laten syncml'en met ofwel de sendo x ofwel een online database zoals Mobical?
Ben benieuwd...
www.mobical.net
Wat gebruiken jullie, en wat zijn de mogelijkheden om (liefst gratis) Outlook op mijn pc rechtstreeks te laten syncml'en met ofwel de sendo x ofwel een online database zoals Mobical?
Ben benieuwd...
www.mobical.net
Verwijderd
Hallo!
Ik ben al heel lang op zoek naar een Sendo X...en omdat ikweet hoelang jullie hebben moeten zoeken, weet ik dat jullie weten waar ik ze kan vinden. Ik wil er graag een 2de hands, dus als iemand z'n ONBESCHADIGDE EN COMPLEET functionerende Sendo X kwijt wil, kun je mij mailen!
Robin
Ik ben al heel lang op zoek naar een Sendo X...en omdat ikweet hoelang jullie hebben moeten zoeken, weet ik dat jullie weten waar ik ze kan vinden. Ik wil er graag een 2de hands, dus als iemand z'n ONBESCHADIGDE EN COMPLEET functionerende Sendo X kwijt wil, kun je mij mailen!
Robin
Verwijderd
weet iemand of er ergens gratis prog. zijn voor sendo x ?
ik had dat fs caller erop gezet maar dat werkte niet echt goed kreeg alleen een soort aura te zien van de mensen die me belde !
zijn er ergens toevallig nof meer van dat soort prog. te vinden ?
of andere leuke dingen die je er op kan zetten ?
alfred
ik had dat fs caller erop gezet maar dat werkte niet echt goed kreeg alleen een soort aura te zien van de mensen die me belde !
zijn er ergens toevallig nof meer van dat soort prog. te vinden ?
of andere leuke dingen die je er op kan zetten ?
alfred
Verwijderd
alfred, dat komt omdat je nog moet instellen welke foto aan welke persoon dient gekoppeld te worden.
Verwijderd
@ Marc (of iemand anders die het antwoord weet natuurlijk) :
verzamel je alleen bugs of kan ik je ook een wishlist toesturen ? Ik heb nog wel een aantal zaken die wat aanpassing behoeven........
verzamel je alleen bugs of kan ik je ook een wishlist toesturen ? Ik heb nog wel een aantal zaken die wat aanpassing behoeven........

Verwijderd
ik heb sinds 3 dagen mijn sendo x [ bij belcompany gehaald ]
ik heb de nieuwe software erop gezet hoe minder bugs hoe beter toch?
ik ben er zeer tevreden over wat een hoop optie's zitten erin maar goed ik heb een route gepland ik start de route maar ik hoor niet constant praten en als ik express verkeerd rijd gooit die me na twee keer van de route afgeweken uit de route 66 en zoek je weg zelf maar ik deed dit express om te kijken of die zei omkeren of uw rijdt verkeerd daarin tegen geeft die een foutmelding en kijk zelf maar, moet ik wat speciaals doen ofzo ??? en wie weet een site waar je gratis dingen voor de sendo kan downen
ik heb de nieuwe software erop gezet hoe minder bugs hoe beter toch?
ik ben er zeer tevreden over wat een hoop optie's zitten erin maar goed ik heb een route gepland ik start de route maar ik hoor niet constant praten en als ik express verkeerd rijd gooit die me na twee keer van de route afgeweken uit de route 66 en zoek je weg zelf maar ik deed dit express om te kijken of die zei omkeren of uw rijdt verkeerd daarin tegen geeft die een foutmelding en kijk zelf maar, moet ik wat speciaals doen ofzo ??? en wie weet een site waar je gratis dingen voor de sendo kan downen
Ok, op Freshmeat heb ik het volgende gevonden ivm SyncML & Linux:
Ga dit nu ff testen op mijn RedHat 7.3 server maar er is ook een Windows versie. Het ziet er goed uit, er is ook een Outlook client en API's.
Source: LinkAbout:
Sync4j is an open source implementation of the SyncML protocol. It consists of: SyncServer (the synchronization server), SyncClients (SyncML clients for Outlook and Pocket PC), SyncClient APIs (APIs for J2SE, J2ME, and C++), SyncAdmin (the administration console), SyncConnector Exchange (a connector to Microsoft Exchange) SyncConnector DM (a connector to RDBMS databases), and SyncConnector FS (a connector to the file system).
Ga dit nu ff testen op mijn RedHat 7.3 server maar er is ook een Windows versie. Het ziet er goed uit, er is ook een Outlook client en API's.
[ Voor 8% gewijzigd door Neus op 02-10-2004 16:11 ]
Verwijderd
beetje lastig lezen tedje zonder puntjes of zo denk dat daarom je routeplanning ook een beetje de weg kwijt is misschien moet je het nog eens overdoen
Heeft iemand de Sendo X icm Orange en dan ook Internet Acces? Mij lukt het namelijk niet om verbinding te maken. Mijn telefoon wordt wel herkent door mn laptop en ook als modem via de infrarood poort, maar het programma van Orange herkent de Sendo niet als GPRS telefoon.
Verwijderd
Ben ik blij dat ik dit In "ontwikkelingstaat" verkerende toestel niet heb gekocht!
Wacht wel op de sda van t-mobile, deze lijkt me een beetje boel beter.
Wacht wel op de sda van t-mobile, deze lijkt me een beetje boel beter.
Maar je weet niet met wat voor eventuele bugs de sda komt...
De mijne doet het prima. Iemand die echt elke functie maximaal gebruikt loopt ongetwijfeld nog steeds tegen bugs aan...Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 19:05:
is het zo erg dan met die sendo X ?
moet ik er dan wel eentje kopen?
heb je ooit een windows based smartphone gehad? echt het is elke dag tenminste twee keer rebooten. Waar haal jij echt het idee vandaan dat windows based telefoons niet zo buggy zijn?Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 17:49:
kan nooit meer zijn dan bij de X