Het grote Sendo X topic [deel 2]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.516 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Kan iemand eens een (wat) foto('s) posten die door de Sendo X is (zijn) gemaakt? Ik ben best wel benieuwd naar de kwaliteit van de fotos die hij maakt.

Thnx!

• hevel
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-03-2021
Ik heb de Sendo X gezien voor 279,95 euro op www.teltex.de

Verwijderd

Modbreak:Graag niet spammen..

[ Voor 92% gewijzigd door intoxicated op 23-09-2004 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
hey sorry allemaal ik ben de laatste 2 weken wat minder actief in deze topic ivm met wat zaken die ik nog moet doen (eerste jaar in vereniging etc..)

anyway als er nog dingen in de startpost moeten komen email aub :)

ps. sendo is wat krasgevoelig, maar ik ben wel te spreken over het scherm, het is zo gemaakt dat als er krassen op zitten dat je dat niet merkt (vreemd genoeg)

[ Voor 28% gewijzigd door justice strike op 17-09-2004 01:22 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar blijft die :( :( :( firmware nou? Ik kan het toestel niet gebruiken omdat ik er bijna geen ontvangst mee heb..... 8)7 8)7

Daar betaal ik geen 400,- euro voor! Gebruik nu uit armoede nog steeds mijn Nokia 6310i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 14:27

IvoB

Prutst er rustig op los

moet zijn: http://www.iltrillo.com/p...?showtopic=22726&hl=sendo

Het zal toch niet het directe einde betekenen? Een bedrijf met een 4 procents belang kan toch niet zoveel uitrichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reply van sendo:

"
See here:
http://www.msmobiles.com/f/viewtopic.php?p=9190#9190

I've posted a few things there to show I work for Sendo, and to see if he says anything. So far he hasn't.

Don't worry. The MicroSoft thing is a GOOD thing. We can now stop messing around with court work, and do real work, on the X and our other phones.
"
;)

ON TO THE GOOD NEWS :

!!!!!!!!!!!!FIRMWARE IS OUT !!!!!!!!!!!!!

http://www.sendo.com/smartphones/downloads.asp

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 17:43

trimakassi

haapsie is eepsie!

Jaaaaa!!! UpdateUpdateUpdate!!! :*) :*) :*) Eindelijk!!!

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SUPPPPPPPPPPPPEEEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

:P :P :P :9 :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en?en?en?....... zijn er al mensen zo ver ? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel even zeggen dat je de versie moet downen waar je phone vandaan komt.

mijne uit Italië, dus download ik de italiaanse. (de taal kan je later wijzigen in de phone zelf)

deze versie is dezelfde als de beta die wij te testen kregen. Sendo weet nu dat alle problemen zijn opgelost met het update systeem en dat het werkt.
updates zullen nu regelmatig volgen in de vorm van firmware updates.

Bovendien is sendo nu verlost van de problemen met de processen aangespannen door micro$oft en kan men zich nu volledig op de eigen zaak concentreren.

het ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lion
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10-2023
Wat me als eerste opvalt is dat er wordt aangegeven dat alle info uit je telefoon wordt verwijderd. Bij mij staat alles nog gewoon opgeslagen. Ik heb het over de contacten, berichten etc.. Heb voor de rest even tijd nodig om het beter te kunen beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

check de versie bij info/about in extra om te weten of de update wel gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lion
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10-2023
Had ik al gedaan. Is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*zucht* het lukt me om de een of andere reden niet om het te downloaden. Elke keer na het accepteren van de EULA en dan klikken op 'save' loopt alles vast.....

nou ja, morgen nog maar eens proberen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 19:22:
check de versie bij info/about in extra om te weten of de update wel gelukt is.
Bij mij is de update ook gelukt en inderdaad, hij heeft alle data (contacts, kalender en zelfs bellijsten) gewoon laten staan.

Een bug is echter niet opgelost: als iemand mij belt en ik neem op, dan hoort die ander in de meeste gevallen nog wel de vibramotor even doorgaan. Beetje teleurstellend, weet iemand of daar nog aan gewerkt wordt?
Wat betreft menu: wat hedendaagser thema gekregen (strakker) en werkt echt razendsnel. Alle lof!

Veel succes iedereen met overgaan!

Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht: 'Eindelijk de update'!
Met goeie moed gedownload en geinstalleerd, en in de tussentijd maar hopen dat de ontvangst verbeterd zou zijn......maar helaas, het is nog steeds slecht ten opzichte van mijn oude Nokia 6310i.

Heb ik nou gewoon een model met een slechte antenne of heeft iedereen hier last van?

PS. Wat ik wel helemaal tegek vind is het tooltje DVD-to-mobile.

DVD kijken op je mobieltje, echt geweldig!

Nou hopelijk dat mijn ontvangst problemen zich oplossen want anders ben ik genoodzaakt om hem terug te brengen, want dit is gewoon #%###%

:'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 20:10:
*zucht* het lukt me om de een of andere reden niet om het te downloaden. Elke keer na het accepteren van de EULA en dan klikken op 'save' loopt alles vast.....

nou ja, morgen nog maar eens proberen. :|
Heb m ff gemirror-d:

http:/www.ivoboon.cistron.nl/sendo/SendoXUpdate_8Y0H-28171-0X000_1[1].56.2.2.exe

De Sendo server gaat plat onder al die tweakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IvoB schreef op 17 september 2004 @ 21:17:
[...]

Heb m ff gemirror-d:

http:/www.ivoboon.cistron.nl/sendo/SendoXUpdate_8Y0H-28171-0X000_1[1].56.2.2.exe

De Sendo server gaat plat onder al die tweakers...
_/-\o_

maak me gek !!!! 8)7

thanks !!

Verwijderd

eindelijk een update beschikbaar.

en dan maar hopen dat de problemen opgelost worden.

eind van de maand genoeg gespaard en ga hem ook halen.
hoe is de kwaliteit van het display eigenlijk?hopelijk niet hetzelfde als de nokia 6600. die vind ik gewoon wazig en niet te vergelijken met bijvoorbeeld de samsung displays.

hebben er meer mensen last van ontvangstproblemen met de sendo x?
pda en multimedia is prachtig maar je moet er toch ook mee kunnen bellen.

post vooral je ervaringen met de nieuwe soft-update.
daar heeft sendo weer wat aan voor toekomstige updates.

Verwijderd

hij laat idd alles staan. voor mij verandert er niks want de beta is dezelfde als deze. Er werd reeds een week voor deze release al gewerkt aan een volgende release, deze zal volgens mij niet zo lang op zich laten wachten. ik zie hem nog voor midden oktober uitkomen. deze zal nog meer bugs oplossen. Daarna zullen er nog updates blijven komen. :)

Verwijderd

Waar verkopen ze dat ding nu, ik zie in de shops van Orange, Tmobile, Vodafone en KPN niets :S, ik bedoel dus een fysieke winkel en de telefoon icm een abonnement,.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 00:35:
Waar verkopen ze dat ding nu, ik zie in de shops van Orange, Tmobile, Vodafone en KPN niets :S, ik bedoel dus een fysieke winkel en de telefoon icm een abonnement,.
Belcompany en BCC in ieder geval. Belcompany verkoopt hem echter niet zonder Route66 volgens mij waardoor hij gelijk een stuk duurder is...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 11:06 ]

Verwijderd

Het is goed nieuws, dat het pakket er nu eindelijk is. Ik wil ieder hier heel erg bedanken
voor al hun inzet en steun. Mochten er nog dingne zijn dan zullen deze waarschijnlijk
opgepakt worden in de volgende versie. Het kan alleen nog maar beter worden.

Verwijderd

Heeft iemand al enige ervaring met de carkit van Sendo?

Volgens de documentatie wordt sendo's carkit geleverd inclusief een telefoonhouder en een mute box , maar dat heb ik verder in geen enkele advertentie terug kunnen vinden.

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

De carkit is al enige tijd een punt van discussie, omdat een echt goede oplossing simpelweg ontbreekt. Bluetooth is namelijk niet altijd een oplossing, vanwege het gebruik van een BT GPS ontvanger van Route66, en slechts de mogelijkheid tot het maken van 1 BT verbinding tegelijk.

De Carkit is gelijk aan de Parrot CK3000 met mutebox. De houder is een armzalige universele, met zijsteunen die je dicht moet schuiven.

Over die Brodit houder hoor ik noch van Marijke, nock van Brodit (Zweden en GCC nederland) niets. Kunnen SPEEDMAN of Marc hun contacten eens aanwenden om het carkit probleem een bij Sendo onder de aandacht te brengen.

[ Voor 6% gewijzigd door IvoB op 18-09-2004 13:24 ]

Verwijderd

chill
makin contact ;)

Verwijderd

ging het updaten bij jullie allemaal zo soepeltjes ? Bij mij begint ie te zeuren dat ie de telefoon niet kan vinden. Nou heeft het Sendo Connect programma daar absoluut geen moeite mee dus ik snap niet helemaal wat ie nou bedoeld. Als tip geeft geeft ie vervolgens dat ik de drivers opnieuw moet installeren maar dan met de telefoon in de download stand. Tja.... als ik dat vervolgens probeer (na eerst alles verwijderd te hebben) herkent de driver de telefoon niet dus kan ik de driver niet installeren !! |:(

Verwijderd

Even een algemene reactie na de update:

Het display is mijns inziens enorm verbeterd, ronduit goed. Hoe die in de felle zon is kan ik door klimatologische overmacht helaas niet zeggen ;-)

De update ging vlot en probleemloos, merkte echter wel dat de server van Sendo wat tegensputterde door alle animo.

Het menu reageert stukken sneller ipv dat treuzelachtige gedoe.

Ik heb nog geen mogelijkheden ontdekt om het kleurgebruik in de menu's te modificeren maar ik weet ookniet of dat vor deze update al gepland was.

Ontvangst lijkt wat verbeterd te zijn maar niet drastisch. Heb ook nog geen klachten mbt verstaanbarheid gekregen.

Mijn enige kritiek blijft die vibramotor die kort doortrilt terwijl er al contact is met degene die mij belde. Een storend geluid dat bij een volgende update hopelijk is verdwenen.
Heeft nog iemand dat probleem na de update?

Verwijderd

Ik krijg het dus niet aan de praat. Het downloaden geeft problemen? Wat doe ik fout?
Ik moet de X constant opnieuw aansluiten, maar dat helpt ook niet. Ik snap er geen
snars van. Alles loopt ie door behalve de stap waarop ie de software gaat downloaden.

Wat kan er fout zijn? Het toestel constant opnieuw aansluiten op de kabel helpt niet.
Andere USB poort niet, software en drivers opnieuw installeren ook niet. Wat kan het
zijn.

Verwijderd

Volgorde van handelingen mischien?

Update ging bij mij van het spreekwoordelijk leien dakje.
Hier de volgorde waarin ik alles gedaan heb.

1. update downloaden (beetje traag 18 kb p/s)

2. bestand uitgepakt ( -> c:\sendoxupdate)

3. Telefoon in gestart in update-mode.

4. Toen pas de Telefoon aangesloten, waarna de wizard nieuwe hardware te voorschijn kwam.

5. driver geinstaleerd vanuit de map c:\sendoxupdate

6. sendoxupdate gestart vanaf desktop(twee iconen worden aangemaakt bij het uitpakken van het update bestand)

update duurde ongeveer 30 min.
ging prima alleen de automatische herstart bleef hangen.
heb ongeveer 1/2 uur gewacht maar het scherm bleef wit, dus uiteindelijk maar losgekoppelt van pc, batterij eruit en erin en opgestart.

klaar :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 18:12 ]

Verwijderd

dat doortrillen is normaal. Een symbian phone werkt op software die altijd enig geduld vraagt. je duwt op een knop en een ogenblik later kan je pas spreken met de persoon, maar dan is ook al het trillen gestopt.

veel irritanter is die BEEP bij het starten van een gesprek.

Verwijderd

Is het mogelijk om het toestel uit DU te halen en de taal op NL of UK in te stellen? Of is dan gewoon de hele software Duits?

Want dan haal ik m bij Teltex :*)

Thnx!

Verwijderd

ik heb maar 1 bestand op mijn desktop staan. Alleen SendoUpdate meer niet. Verder is
de volgorde ok.

Verwijderd

het lijkt me ook wel wat om het bij teldex in duitsland te halen...das wel een enorm verschil met de prijzen in nederland. >:)

en die taal in het toestel kun je gewoon veranderen in nederlands.

er zitten meerdere talen in dus switchen moet kunnen. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 16:53:
Ik krijg het dus niet aan de praat. Het downloaden geeft problemen? Wat doe ik fout?
Ik moet de X constant opnieuw aansluiten, maar dat helpt ook niet. Ik snap er geen
snars van. Alles loopt ie door behalve de stap waarop ie de software gaat downloaden.

Wat kan er fout zijn? Het toestel constant opnieuw aansluiten op de kabel helpt niet.
Andere USB poort niet, software en drivers opnieuw installeren ook niet. Wat kan het
zijn.
Marverick en alle anderen,
Ik heb gemerkt dat de verbinding wel degelijk wordt gemaakt maar als je niet de juiste versie hebt gedownload gaat het je echt niet lukken om de firmware te updaten. Ik heb zelf de franse versie (versie is te lezen als je de batterij uithaald) maar de nederlandse firmware gedownload wat helemaal niet lukte tot dat ik de franse versie had gedownload. Succes!!!

Even bevestigen dat de display veel beter is geworden en vanuit zonnige Curacao kan ik jullie ook informeren dat de display heel goed te lezen is (voor degenen die het niet konden testen i.v.m. klimatologische omstandigheden in Nederland) :-).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 18:11:
Volgorde van handelingen mischien?
JA ! :D Gelukt (eindelijk). Wat ze dus wel even iets duidelijker hadden kunnen maken is dat je de driver uit de update directory moet hebben ipv de cd als het programma suggereert dat je de driver opnieuw moet installeren. Maar goed, het is gelukt en alles werkt weer.

Weet iemand al of de geluidskwaliteit van een gesprek (vooral aan de andere kant dus) inderdaad is verbeterd ?

Verwijderd

Ok dan! Dan ga ik maar eens de Italiaanse versie downloaden. Ik had de Nederlandse
van de site gehaald. Wellicht zit daar de fout. Hopelijk werkt dat wel. Bedankt voor de
tip. Ik had daar ff niet bij stil gestaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 18:21:
dat doortrillen is normaal. Een symbian phone werkt op software die altijd enig geduld vraagt. je duwt op een knop en een ogenblik later kan je pas spreken met de persoon, maar dan is ook al het trillen gestopt.

veel irritanter is die BEEP bij het starten van een gesprek.
Hoi Speedman,

Er sluipt nu een vergissing in. Jouw verhaal klinkt logisch, ware het niet dat het trillen dus kort doorgaat TERWIJL het gesprek al begonnen is. Ik hoor dit terug van mensen met wie ik telefoneer en ik stel het zelf vast als ik met de vaste lijn naar de X bel.

Aan jouw reactie te merken is mijn klacht dus een onbekende? Ik heb nu een Italiaans toestel, en mijn eerste toestel dat ook Italiaans was, had hetzelfde probleem....

Of word ik nou gek? Brrrrrr..... ;-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 18:48:
het lijkt me ook wel wat om het bij teldex in duitsland te halen...das wel een enorm verschil met de prijzen in nederland. >:)

en die taal in het toestel kun je gewoon veranderen in nederlands.

er zitten meerdere talen in dus switchen moet kunnen. :)
Enige voorzichtigheid lijkt me wel op z'n plaats hiermee. Het is niet uit te sluiten dat het toestel dat je bij Teldex bestelt andere netwerkinstellingen heeft dan het toestel dat specifiek voor de Nederlandse markt is vrijgegeven. Dat zal niet hele grote problemen opleveren, maar toch...

Ik heb dit van Sendo zelf vernomen, dus ik raad je aan eerst even te checken welke firmware er in zit.

Maar goed, misschien kan iemand anders mijn verhaal hetzij ondersteunen dan wel ontkrachten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 23:22:
[...]

Hoi Speedman,

Er sluipt nu een vergissing in. Jouw verhaal klinkt logisch, ware het niet dat het trillen dus kort doorgaat TERWIJL het gesprek al begonnen is. Ik hoor dit terug van mensen met wie ik telefoneer en ik stel het zelf vast als ik met de vaste lijn naar de X bel.

Aan jouw reactie te merken is mijn klacht dus een onbekende? Ik heb nu een Italiaans toestel, en mijn eerste toestel dat ook Italiaans was, had hetzelfde probleem....

Of word ik nou gek? Brrrrrr..... ;-)
Ik heb een Nederlands toestel en heb er ook nog last van. Ik dacht dat het ook opgelost zou worden met de update (dat het probleem al eerder bekend was).
Dat het aan Symbian ligt lijkt me erg stug, mijn 3650 had er namelijk geen last van. Het trilsignaal dient beter afgestemd te worden op de "oproepknop" je hoort de beltoon immers ook niet meer nadat je opgenomen hebt.
Maar goed, dit zal nu wel kenbaar gemaakt kunnen worden door de testers aan Sendo, lijkt me??

Wat mij trouwens (nu) opviel, ik weet niet zeker of dat bij de andere firmware ook was maar volgens mij niet: De klok is in het Sendo-thema aan de onderkant (waarin het in het rode vlak zit) blauw ipv grijs. Het is dus alsof de kleuren daar gemengd worden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 11:09

Neus

www.zenaconsult.com

Na lang twijfelen tussen de Nokia 7610 en de X heb ik net vanuit Italie de X bij Nomatica besteld; € 433 incl BTW. Lijkt me geen gekke prijs, toch? Dus als ie binnenkomt moet ie meteen aan de oplader en pas de volgene dag ermee spelen? En voor de update moet ik dus de IT versie hebben, deze dus: SendoXUpdate_8Y0H-03171-0X000_1.56.2.2.exe (italiaanse taal kiezen voordat ik op next druk, toch?) maar daarna kan ik wel Engels kiezen...

Kan ik beter de tril functie uitzetten ivm het doortrillen?

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiniMan schreef op 19 september 2004 @ 00:10:
Na lang twijfelen tussen de Nokia 7610 en de X heb ik net vanuit Italie de X bij Nomatica besteld; € 433 incl BTW. Lijkt me geen gekke prijs, toch? Dus als ie binnenkomt moet ie meteen aan de oplader en pas de volgene dag ermee spelen? En voor de update moet ik dus de IT versie hebben, deze dus: SendoXUpdate_8Y0H-03171-0X000_1.56.2.2.exe (italiaanse taal kiezen voordat ik op next druk, toch?) maar daarna kan ik wel Engels kiezen...

Kan ik beter de tril functie uitzetten ivm het doortrillen?
Grootse (!) keuze MiniMan,

Ik zou trillen niet uitzetten hoor, zo storend is het ook weer niet. Gewoon slordig van de ontwikkelaars, en ik zou het er in de toekomst gewoon graag uit hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zal het melden, zelf niet gemerkt.

je moet dus de update downloaden van het land waar je de gsm haalde.

kocht je in italie, download dan de italiaanse update en zet de taal gewoon op nederlands/engels zoals je zelf wilt.

de update slaat, zoals ik al zei, niet op de taal die je op de gsm wilt, maar op de operatorsinstellingen standaard van het land waar je de gsm kocht. Uiteraard werkt deze gsm ook in je eigen land, anders zou je de sendo nooit in het buitenland kunnen gebruiken, wat natuurlijk absoluut het geval niet is.

de firmware was reeds 2 weken klaar, maar moest goedgekeurd worden door de verschillende netwerken. 1 netwerk liet echter op zich wachten, vandaar de late release-date.

Just to let you know :)

ik zal dus melden dat het trillen langer doorgaat dan normaal bij het accepteren van een call.

greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg reeds antwoord over de CAR KIT:

de dingen die jullie voorstelden had ik samengevat en ik kreeg deze antwoorden.
wel in het engels he jongens ;)

- able to load battery in car (cradle with connection to car + loading battery)

No cradle, but a car charger will be available

- mute box (sound over car stereo)
Yes, does do this

- able to function in combination with other BT device.
BT devices can only handle one device at a time. It will work OK with other BT phones

- exterior antenna to improve receiving
Not standard on the BT car kit. However the Sendo X has a socket on the back to allow an external antenna, which could be added if needed

- voice dial
Does do this. Can easily do voice dial and redial via the car kit buttons

hopelijk zijn jullie er wat mee, want ik ken geen snars van car kits. Bijkomende vragen gewoon stellen, dan draag ik ze voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat doortrillen speedman heeft niks te maken met Symbian, want met alle Symbiantoestellen die ik heb gehad heb is er nog nooit een geweest die dat mankement had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ok, chill ;)

ik heb het reeds gemeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt! Ik heb het aan de praat gekregen. Ik moet zeggen het scherm is beter
geworden, zoals een aantal andere al riepen. Ik ga hem in de komende dagen
eens flink testen. Kijken of het alleen wat beter geworden is.

Speedman, ik heb een bug report dat ik elke week naar Sendo stuur met daarin
nu al 22 mensen met bugs. Daarin stond deze bug ook al. Wellicht is het handig
als je de bugs meldt dat we dat dan samen doen, want anders krijgen ze van
enorm veel kanten lijsten met bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, alles ziet er na de update weer even iets sneller uit. Heel goed. En nu maar hopen dat die thema editor snel komt.... :)

@ Speedman : ik zit nog steeds met een ding (iemand anders had hier ook al iets over gepost zag ik): hoe zit het nou met die voice dial ? Alles leuk en wel maar als ik een 'nederlands' toestel heb wil ik toch wel graag een nederlandse voice dial hebben ipv een engelse. De mensen op straat kijken me toch wel erg vreemd aan als ik m'n contact naam op z'n engels probeer uit te spreken. Heb je daar toevallig iets over gehoord ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

Thanx Magic Frankie, ik kan niet wachten totdat ik hem heb! Ik zal mijn ervaring en evt. gevonden bugs uiteraard mededelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan niet die Nederlandse voice dailling. Het bedrijf die de software levert heeft geen
Nederlandse voice dailling in zijn pakket. Dat vertelde Sendo mij een aantal maanden
geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, de software is engels.

de volgende stap is dat je zegt dat je dialect gaat spreken en hij het niet herkent. het is nu eenmaal zo. je kan misschien de software maker van de voice activation aanspreken of mailen?

wij belgjes probeerden de spraaktechnologie zelf te maken, maar we konden het niet laten om met de boekhouding te spelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maverick, ik heb de lijst met bugs bij me, ik zal je contacteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de SW update uitgevoerd met tamelijk slechte gevolgen: een gecrashde SendoX

Ik kreeg de melding dat het downloaden was mislukt, nog van alles geprobeerd zoals pc rebooten. andere usb-poort , andere pc , noppes. Telkens dezelfde foutmelding.
Resultaat was dat ik het downloadscherm op de telefoon niet meer wegkreeg.
Batterij eruit, er weer in: downloadscherm.
Telefoon opgestart met 5 ingedrukt : downloadscherm.
Batterij er een nacht uitgelaten: downloadscherm.

Heeft iemand pleeese nog een goede tip voordat ik de telefoon ter reparatie ga sturen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 03:14:
- able to load battery in car (cradle with connection to car + loading battery)

No cradle, but a car charger will be available
Helaas, misschien lukt het Brodit over te halen een houder op de markt te brengen. De laadkabel heb ik inmiddels ontvangen, via Expansys.
- mute box (sound over car stereo)
Yes, does do this
Hij bedoelt natuurlijk de BT carkit, maar daar ging het niet om, omdat vele van ons de BT willen vrijhouden voor de GPS!
Een mutebox is echter altijd los te koop, dus niet zo'n issue. Een mute aansluiting is echter belangrijker.
- exterior antenna to improve receiving
Not standard on the BT car kit. However the Sendo X has a socket on the back to allow an external antenna, which could be added if needed
Hoe kan ik deze aansluiten? Deze is niet universeel.
- voice dial
Does do this. Can easily do voice dial and redial via the car kit buttons
Klopt, maar heb je nog steeds die klote voicesignal. waardeloos. (spreek uit ervaring middels Parrot CK3000)
hopelijk kunnen jullie er wat mee
Tnx voor het uitzoeken! Ik ben echter niet helemaal tevreden met de antwoorden.

[ Voor 10% gewijzigd door IvoB op 20-09-2004 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals al eerder gemeld heb ik nog steeds grote ontvangst problemen!
Ook na de nieuwe firmware van afgelopen vrijdag....

Heeft iemands hier ook last van? Of zal mijn toestel gewoon stuk zijn? :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cruser er zijn nog mensen met hetzelfde probleem. Dit zou in een toekomstige update toch nog moeten gefixt worden.

ik kan er niet over meespreken, ik heb totaal geen ontvangstprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 00:20:
Heb de SW update uitgevoerd met tamelijk slechte gevolgen: een gecrashde SendoX

Ik kreeg de melding dat het downloaden was mislukt, nog van alles geprobeerd zoals pc rebooten. andere usb-poort , andere pc , noppes. Telkens dezelfde foutmelding.
Resultaat was dat ik het downloadscherm op de telefoon niet meer wegkreeg.
Batterij eruit, er weer in: downloadscherm.
Telefoon opgestart met 5 ingedrukt : downloadscherm.
Batterij er een nacht uitgelaten: downloadscherm.

Heeft iemand pleeese nog een goede tip voordat ik de telefoon ter reparatie ga sturen ?
probeer via dat downloadscherm de update nog eens uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker klote dan!
Je koopt voor ruim 400,- euro HET TOESTEL! Werkt ie bijna nergens??

Nou krijg ik elke keer de melding dat dit opgelost zou worden dmv. een nieuwere firmware.
Ik vind het persoonlijk waardeloos dat ik dan pas dit toestel kan gaan gebruiken!

Hij gaat gewoon terug naar de winkel....hopelijk krijg ik mijn geld nog terug, maar dat zal wel niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik probeer nog eens:

Werkt het als je nog eens de installatie probeert van de firmware? Download je wel de juiste firmware ? Je moet de versie nemen van waar je hem kocht. Nederlandse is dus dutch.

mijn phone werkt zonder enige problemen. Werkt de jouwe niet, dan moet je hem binnenbrengen in de winkel en een RMA vragen. Dan krijg je een andere en die zou wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

potverdrie...nou ja, dan maar blijven intoetsen he ? Die spraakherkenning leek me nou juist een van de leuke dingen van dit toestel. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt! is het ook. Gewoon met een aardappel in je mond en met een engels accent
inspreken en het werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie .
Al meerdere keren geprobeerd te updaten, geen resultaat.
Het vervelende is ook dat je nul logging/feedback krijgt van het updaten anders dan dat ie mislukt is.

Het booten met ingedrukte <5> is de enige resetmogelijkheid of kent iemand nog andere magische toetsencombinaties om de Sendo weer tot leven te wekken ?
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 11:17:
[...]

probeer via dat downloadscherm de update nog eens uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, maar daarvoor moet je phone opgestart zijn.

ok lees deze heel goed aub

open je phone en kijk naar de sticker onder je batterij.

onder made in the netherlands staat er een code, die code moet overeenkomen met de update die je downloadde van de sendo website.

bij mij is dat 8Y0H-03171-0X00 omdat ik een italiaanse versie heb.

check yours ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gistermiddag bij de BCC mijn Sendo omgeruild voor een nieuwe, en eindelijk kan ik er nu alles mee doen. Ook bellen!

Bleek dus toch aan het toestel te liggen....pffffff

Speedman, bedankt voor de hulp!
:*) :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals ik al dacht >:)

ik ben blij voor je ! :*)

veel plezier ermee !!! :9

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2004 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Ja hoor, dat geloof je toch niet...Heb ik eindelijk de update erop, is het 1e wat 'ie zegt nadat is opgestart: "Toep. afgesl. now!" Aaaaarrggggg!!! Lekker begin is dit zeg...help...iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geraak je hoedanook in het now scherm? heb je de juiste update geinstalleerd? heb je de code gechecked onder de natterij op de sticker en de corresponderende update geinstalleerd?
Heb je al eens geprobeerd te fomatteren? en te restoren, dat helpt.
synchroniseren?

probeer te backupen van de memory card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intr3pid
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-08 23:44
Ik ben sinds vorige week vrijdag in bezit van de Sendo X. Toestel bevalt me in principe prima, maar ik heb wel een probleem. Het toestel schakelt zichzelf namelijk spontaan uit! Dat gebeurd volledig random en is sinds vrijdag een keer of vijf gebeurd. Eenmaal zag ik dat het gebeurde, toen ik werd gebeld, na 2 keer overgaan ging het toestel uit. Vandaag haalde ik het toestel na een uurtje of 2 uit mijn jaszak en weer stond ie uit.

Het betreft een frans toestel met de laatste update er op en een 128MB Sandisk SD kaartje er in. Geen verder software geinstalleerd. Kent iemand dit probleem en is er een oplossing bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste idee zou zijn een format proberen, maar het kan eventueel ook een probleem zijn met het contact met de batterij. check dat ook eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intr3pid
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-08 23:44
Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 15:53:
Mijn eerste idee zou zijn een format proberen, maar het kan eventueel ook een probleem zijn met het contact met de batterij. check dat ook eens
Format heb ik al geprobeerd, batterijcontactjes ook al schoongemaakt en "bekeken". Wat ik ook al heb gedaan is de achterkant er afgehaald terwijl ie aanstond en toe met mijn duim de batterij "bewerkt", dus geduwd, geschoven etc., om te kijken of ie dan uitging. Dat was dus niet het geval, helaas zou ik bijna zeggen. Ik heb gisteren een format met *#7370# geprobeerd en bewust geen backup teruggezet, maar vanmiddag gebeurde het weer (zelfs de taal was nog frans, dus niks veranderd na de reboot).

Dit probleem komt niemand bekend voor? Zal je altijd zien, bestel je iets in het buitenland, is het stuk :-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shippie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-03 09:28

shippie

Dussssssssss..

Oke dan,

De nieuwe software is geinstalleerd en het werkt lekkerder allemaal..behalve. de ringtones.

Ik heb een aantal wavjes als ringtones en deze worden af en toe goed afgespeeld. De ene gaat kraken (als ik gebeld word), de ander blijft hangen (bij sms). Iemand enig idee waar dat aan zou kunnen liggen, ik dacht dat het opgelost zou zijn bij de upgrade :(

Het aparte is, dat als je de toontjes in de preview mode afspeelt (dus als je ze gaat selecteren als tone) dat ze dan perfect worden afgespeeld.

Of is er een bepaald tool, danwel instelling die je precies moet gebruiken om het probleem te onderscheppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook hetzelfde gekraak, zou moeten opgelost worden bij een volgende update.

wat betreft het uitvallen van je gsm; terugbrengen/sturen en een rma eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shippie

shippie

Dussssssssss..

Dus is er geen enkel formaat ringtoon die je kraak en hangvrij op je mobiel kan zetten?! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de ringtones kraken niet, de phone kraakt. filmpjes die op je pc niet kraken , kraken op je X. even afwachten op een patch dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shippie

shippie

Dussssssssss..

:| pff taalpurist ;) :P

We wachten af.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Hehe...taalpurist... :P
Maarre speedster, ik had gedaan wat je zei en ja, ik geraak wel in het now-scherm, alleen reageert 'ie niet op de softkeys. Dat houdt dan een minuut of 5 a 10 aan en dan doet 'ie weer normaal. Foutmelding komt dus volledig @random lijkt het wel... :X Snap er niks van. Maar ja, nu doet tie weer normaal. Een ander vraagje, weet jij of er een tooltje beschikbaar is om zelf thema's te maken? Dit nieuwe thema ziet er op zich niet slecht uit, maar het is natturlijk nog relaxter als we zelf wat kunnen tweaken... :7

Verwijderd

niet van taalpurist, maar het is een belangrijk verschil.
Het duidt aan dat het de phone is die niet goed is en niet de ringtones die slecht zijn.

toch een belangrijk verschil me dunkt.

anyway: er komt een tool uit waarmee je zelf je eigen themes kan maken. Naar ik vernomen heb zullen themes kunnen installed worden met een SIS file.

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

Aaargghhh... Ik zie op de FedEx site dat ie momenteel bij mij thuis wordt afgeleverd maar ik zit op mijn werk! Vervelend!

De Sendo X is hier in Italie niet zo bekend, mensen schrikken van de prijs en vergelijken hem meteen met de 6600 die maar € 299 kost. De grootste verschillen zijn toch m.i. het 64 mb intern geheugen, fantastisch design en het Now! menu ?

• Kage Musha
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 07:51
Update geinstalleerd.

MAAR er is nog steeds dat slechte geluid bij de andere beller. Vage storing. Ik dacht dat dit opgelost zou worden met de update. Verder is de menu nog steeds langzaam.

EN dit gebeurde net: ik werd gebeld, had mijn earphones aangesloten, ik drukte op de opneem knop op mijn telefoon en hij bleef maar trillen en nam het gesprek niet aan, de ringtone stopte wel maar bleef maaar trillen als een gek en de lichtjes deden lekker mee. Ik dus wachten, toestel reageert helemaal niet meer.. Dus ik em uitzetten via de powerknop blijft ie hangen met een wit scherm. Dus maar batterij eruit gehaald.

o.o

Verwijderd

Beetje off-topic maar wel leuk: kijk eens op http://www.cokin.com/ico12-AN-p0.html Hier kan je een tele- of groothoeklensje kopen die bedoeld is om te gebruiken met apparaatjes die geen 'normale' externe lensaansluiting (ring) hebben. Hij werkt dus met een ringetje en klikt magnetisch vast. Heb het groothoeklensje net binnen voor mijn Canon IXUS 500 en nog te bestellen Sendo X! Ze leveren er 2 ringetjes bij zodat je hem zowel op je digicam als je camphone kan gebruiken!

Verwijderd

ben je zeker dat hij past op de sendo x ?
ik denk niet dat hij magnetisch is.

Verwijderd

Ik heb hem al binnen! Hij zit nu op mijn IXUS en op mijn T610 (ja inderdaad ook ik wacht eerst op iets meer stabiliteit van de X). Hij zou dus ook gewoon op de X moeten passen... Als er iets ruimte vrij is rond de lens kan je het ringetje erop plakken en daarna de lens magnetisch erop klikken. Je moet dus inderdaad eerst een klein ringetje erop plakken, de magneet zit vervolgens in de lens-behuizing. Het is echt leuk, veel meer beeld! Zie www.xs4all.nl/~mcoster/lensje/ voor een plaatje van het extra ringetje op mijn T610.
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 16:08:
ben je zeker dat hij past op de sendo x ?
ik denk niet dat hij magnetisch is.

• shippie

shippie

Dussssssssss..

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 14:36:
ik probeer nog eens:

Werkt het als je nog eens de installatie probeert van de firmware? Download je wel de juiste firmware ? Je moet de versie nemen van waar je hem kocht. Nederlandse is dus dutch.

mijn phone werkt zonder enige problemen. Werkt de jouwe niet, dan moet je hem binnenbrengen in de winkel en een RMA vragen. Dan krijg je een andere en die zou wel moeten werken.
Pardonnez le mot.. maar wtf is een RMA? :)

Verwijderd

shippie schreef op 22 september 2004 @ 16:53:
[...]

Return Materials Authorisation ;)

• shippie

shippie

Dussssssssss..

Hmmm en hoe werkt dat? Wanner kan je zoiets doen?

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

Ik heb hem binnen!! Yeah! Hij hangt nu aan de oplader maar kan er moeilijk vanaf blijven.... Mag ik hem ècht niet ff aanzetten?

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 11:37

Pogostokje

* twiet *

Hm, sinds de upgrade heb ik iets raars. Hebben meer mensen dit?
Als je een SMS bericht ontvangt en in je profiel staat trilalarm aan samen met een toontje, dan gaat hij wel trillen maar het toontje stopt na een halve seconde heel abrupt. In de praktijk hoor je dus geen geluid als je SMS ontvangt zolang je trilalarm aan staat.

Lastig. :(

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Ik twijfel tussen de X en een SE k700i, wie haalt me over :(

-
*Is de geluidskwaliteit na de update gewoon goed, tijdens het bellen that is.
* Komen er nog andere thema's voor de X? Het standaard thema is niet echt fantastisch.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 22:45 ]

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 22:40
ik heb ook net de update erop gegooid, ik vind alleen het nieuwe thema enorm lelijker dan het ouwe....net of de kleuren niet kloppen met dat grijze en rood/paars/roze achtige....is er maybe een maniertje om het oude thema er weer op te krijgen? verder bevalt het goed, hijs idd wat sneller, verder heb ik nog niet veel gemerkt...

maar ik heb nog wel wat raars bij het opstarten, hij gaat aan, valt weer uit en gaat weer aan, dan doetie het ook wel maar dit heb ik nog nooit eerder gehad...

maargoed, heb er geen last van dus heel erg vind ik het niet

bevalt me nog steeds prima!!

smile an everlasting smile

• Kage Musha
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 07:51
RooN schreef op 22 september 2004 @ 22:40:
ik heb ook net de update erop gegooid, ik vind alleen het nieuwe thema enorm lelijker dan het ouwe....net of de kleuren niet kloppen met dat grijze en rood/paars/roze achtige....is er maybe een maniertje om het oude thema er weer op te krijgen? verder bevalt het goed, hijs idd wat sneller, verder heb ik nog niet veel gemerkt...
Instellingen - Telefoon - Display - Theme.
Neem dan de Sendo theme. die is idd veel betere, maar wacht zelf ook nog op die Theme Editor ;)

o.o

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

Mijn Sendo hangt als ik Bluetooth wil uitschakelen. Hij is dan ondertussen verbonden met m-Router maar om mijn headset te kunnen gebruiken, zet ik BT uit en daarna weer aan. Helaas hangt de Sendo dan... Bug ?

Verwijderd

hey,heeft er al iemand route 66 gebruikt met de sendo X?

[ Voor 242% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 17:29 ]

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 17:02:
jazekers, wat wil je weten? Je hebt trouwens gelijk met GEBRUIKT, want Tomtom (PDA) werkt gewoon handiger, en belangrijker: berekend beter. Ik ben nu al 2 keer +- 1km voor de bestemming een woonwijk of doodlopende weg ingestuurd.

[ Voor 35% gewijzigd door IvoB op 23-09-2004 18:15 ]

Verwijderd

raad je het me aan om het te kopen? voor 300€ heb ik de route 66 editie 2005 al + kan je divx films bekijken op je sendo of avi?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 21:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 17:02:
gebruik route 66 geen klachten, heb hem behoorlijk getest ben nog nooit verkeerd gestuurd.

Verwijderd

shippie schreef op 22 september 2004 @ 16:53:
[...]

Repair and MAintenance. Beetje mijn uitdrukking (samen met anderen) om te zeggen: ga voor garantie.

sry vr de verwarring :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 22:32:
[...]

Repair and MAintenance. Beetje mijn uitdrukking (samen met anderen) om te zeggen: ga voor garantie.

sry vr de verwarring :D
rma == Return to Manufacturer Authorization

of

rma == Return Merchandise Authorization

[ Voor 12% gewijzigd door justice strike op 24-09-2004 01:24 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

Ik heb net TomTom Citymaps voor de S60 geprobeerd maar helaas, hij crashed tijdens het opstarten. Ik zie wel het beginscherm maar daarna vele malen een error popup.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste