Het grote Sendo X topic [deel 2]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.514 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik wil binnenkort dus een nieuwe telefoon aanschaffen....
Nu twijfel ik dus heel erg of ik nou de X moet nemen als ik lees over alle kleinen probleempjes die hij (had) heeft...
Ook lijkt het me best moeilijk om me mp3's om te gaan zetten naar wav in bepaalde kwaliteiten.. Kan iemand mij overhalen of overtuigen?
Ook ben ik al langs veel telecom winkels geweest maar bij geen van die winkels hadden ze een sendo X of laat staan van gehoort....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:58
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 13:13:
Ok, ik wil binnenkort dus een nieuwe telefoon aanschaffen....
Nu twijfel ik dus heel erg of ik nou de X moet nemen als ik lees over alle kleinen probleempjes die hij (had) heeft...
Ook lijkt het me best moeilijk om me mp3's om te gaan zetten naar wav in bepaalde kwaliteiten.. Kan iemand mij overhalen of overtuigen?
Ook ben ik al langs veel telecom winkels geweest maar bij geen van die winkels hadden ze een sendo X of laat staan van gehoort....
op een forum worden meestal problemen gepost, de mensen die er geen problemen mee hebben zal je niet horen. Mp3 omzetten naar WAV is niet zo moeilijk, er stond ergens nog een programma daarvoor gepost. De Sendo kun je volgens mij alleen halen bij BCC (en misschien ook belcompany).
Waarom de Sendo X kopen? Het is een zeer complete telefoon en niet duur. Ook is het als het gaat om smartphones een mooie gsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet twijfelen gewoon doen. Er is geen enkele telefoon die meer kan op dit moment; sommigen hebben een 1 megapixel camera maar het verschil merk je niet echt in de foto's en de opties zijn veel minder en er scheelt altijd wel iets aan, zoals het keyboard dat een rare vorm heeft ofzo.

ik heb de beta voor de phone (kwil niet pochen ofzo zeker niet) maar deze firmware lost alle receiving problemen op en ook de menu's zijn veel beter. Wat ik ook merk is dat alles van pc connect nu beter en sneller werkt. Ook de problemen met backup en restore zijn van de baan.

Ik moet zeggen dat mijn phone met deze firmware veel handiger en aangenamer geworden is. De nieuwe firmware zal veeeel mensen tevreden stellen. En eventueel bijkomende bugs worden in een latere firmware ook nog opgelost.
Sendo luistert naar ons, daar ben ik nu zeker van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justice_strike schreef op 31 augustus 2004 @ 00:13:
nieuws here, ik heb net de laatste versie van psiloc minigps geprobeerd, en deze doet het warempel! nu ff lekker uittesten die handel :)
wat doet die minips eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:21
kwam net deze link tegen, hier worden testers gezocht met een sendoX, misschien wat voor jullie

http://my-symbian.com/for...121fa7ed185be843a5bdbbb9e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat Speedman daar ook rond huppelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
testers voor wat?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
kijk maar ff bij de link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 13:37
voor software op simbian os, nix met de Sendo X te maken, dus niet echt 'opwinded'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
weet je wel wat voor een telefoon je heb of wilt kopen ;) ?

[ Voor 18% gewijzigd door Maite op 01-09-2004 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ik kan niet inloggen en het aanmelden lukt ook niet met mijn huidige email adres, heb geen zin om moeite te doen zonder te weten wat het is. en idd sendo draait symbian.

overigens kan iemand mij vertellen wat voor synchronisatie protocol de sendo x gebruitk om te synchroniseren over internet? (is het toevallig syncml?)

[ Voor 32% gewijzigd door justice strike op 01-09-2004 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
OK. hier de tekst die in het forum staat,

Hi Guys and Gals,

Killer Mobile (www.killermobile.com) needs some testers using the Sendo X mobile phone to test out a few of our products. Please visit our website and send us an email if you're interested. As always, you'll receive free programs in exchange for your help and be the first to know about new programs.

Cheers!

Josh @ Killer Mobile
www.killermobile.com

• justice strike
heb al een emailtje gestuurd ga wel ff betatesten voor die gasten
auto pilot lijkt me wel een handig progje.

• Chicane
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-08 22:33
Hey mensen,

ik heb sinds een uurtje geleden een probleem met m'n sendo. Ik was een smsje aan het typen maar mn batterij was leeg dus mn toestel viel uit. Ik was onderweg naar huis, dus eenmaal thuis aangekomen prik ik m'n toestel in de oplader, begint ineens mn toestel op te starten en bij het scherm waar je het sendo logo ziet uit te vallen en opnieuw op te starten en dat de hele tijd door. Heb ik wel is eerder gehad, dus batterij eruit getrokken (uitzetten heeft op dat punt al geen zin meer) en met mn batterij er opnieuw in deed ie het gewoon weer. Ik blij dus, maar nadat ik mn pincode had ingevoerd en het now scherm geladen was kreeg ik ineens een error: "Toep. afgesl. now" Ik klik de error weg, gebeurd niks (toestel hangt) dus hou de menuknop ingedrukt, scherm wordt wit, zie links bovenin now staan, menuutje laadt weer, maar meteen weer dezelfde error :S En zo blijft het nu dus doorgaan, heb de batterij er al uitgehaald, simkaart eruit gehaald, sd kaart eruit gehaald maar niets helpt.

Heeft iemand dit soms eerder gehad, of suggesties misschien? Alvast bedankt,

Peter

Verwijderd

Ik ga zodra de Sendo X echt goed beschikbaar komt hem zeker aanschaffen :D
Mn abo loopt op 21 november af dus die zeg ik lekker op om daarna lekker een sendo te nemen met bij passend abo! _/-\o_

• justice strike
Chicane schreef op 02 september 2004 @ 00:26:
Hey mensen,

ik heb sinds een uurtje geleden een probleem met m'n sendo. Ik was een smsje aan het typen maar mn batterij was leeg dus mn toestel viel uit. Ik was onderweg naar huis, dus eenmaal thuis aangekomen prik ik m'n toestel in de oplader, begint ineens mn toestel op te starten en bij het scherm waar je het sendo logo ziet uit te vallen en opnieuw op te starten en dat de hele tijd door. Heb ik wel is eerder gehad, dus batterij eruit getrokken (uitzetten heeft op dat punt al geen zin meer) en met mn batterij er opnieuw in deed ie het gewoon weer. Ik blij dus, maar nadat ik mn pincode had ingevoerd en het now scherm geladen was kreeg ik ineens een error: "Toep. afgesl. now" Ik klik de error weg, gebeurd niks (toestel hangt) dus hou de menuknop ingedrukt, scherm wordt wit, zie links bovenin now staan, menuutje laadt weer, maar meteen weer dezelfde error :S En zo blijft het nu dus doorgaan, heb de batterij er al uitgehaald, simkaart eruit gehaald, sd kaart eruit gehaald maar niets helpt.

Heeft iemand dit soms eerder gehad, of suggesties misschien? Alvast bedankt,

Peter
ik heb dat weleens dat main afgesloten wordt, maar meestal draait de telefoon gewoon door. Doe gewoon in het ergste geval een sync en reset.

[ Voor 7% gewijzigd door justice strike op 02-09-2004 09:05 ]

• ignatius
Okee, ik heb gisteren m'n abbo nagekeken, en ik kan nu dus al verlengen bij vodafone, met korting op een nieuw toestel. Helaas verkoopt vodafone de Sendo X niet, en dat zal voorlopig ook niet gebeuren. Ik heb al bij Belcompany gekeken, maar icm een 2 jarig 300 min. abbo, kostie nog steeds 299 pleuro's. Iemand suggesties voor een andere winkel?

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 14:27

IvoB

Prutst er rustig op los

ignatius schreef op 02 september 2004 @ 09:56:
Okee, ik heb gisteren m'n abbo nagekeken, en ik kan nu dus al verlengen bij vodafone, met korting op een nieuw toestel. Helaas verkoopt vodafone de Sendo X niet, en dat zal voorlopig ook niet gebeuren. Ik heb al bij Belcompany gekeken, maar icm een 2 jarig 300 min. abbo, kostie nog steeds 299 pleuro's. Iemand suggesties voor een andere winkel?
Jazeker, bij Belstore een 2 jarige verlenging doen, voor 239 cash, en dan de foon los kopen voor 449 bij BCC.

Verwijderd

start je phone op terwijl je de 5 toets ingeduwd houdt, je verliest dan wel alles op de phone, maar zo werkt ie wel weer.

deze bug is al opgelost in de beta, en de full zal niet lang meer duren ;)

• ignatius
IvoB schreef op 02 september 2004 @ 10:13:
[...]

Jazeker, bij Belstore een 2 jarige verlenging doen, voor 239 cash, en dan de foon los kopen voor 449 bij BCC.
Da's toevallig, ik heet ook Ivo

maarre, het gaat mij er dus om dat ik geen zin heb om 449 pleuro voor die foon te gaan betalen, vandaar dat ik bij die verlenging korting wil krijgen. Dus bij de verlening direct een toestel kopen.

• ignatius
Ik heb net met Belcompany aan de lijn gehangen, daar issie icm een 2 jarig 150 abbo 600 pleuro, maar dan zit Route 66 + GPS module erbij

Verwijderd

ignatius schreef op 02 september 2004 @ 10:48:
Ik heb net met Belcompany aan de lijn gehangen, daar issie icm een 2 jarig 150 abbo 600 pleuro, maar dan zit Route 66 + GPS module erbij
Bij de mediamarkt is het pakket van de sendo + route 66 icm abo vanaf 299 euro.

linkje: http://www.mediamarkt.nl/1/home/flyer/pdf/pagina_03.pdf

lol als ik het goed zie wel een 4-jarig abonnement maar toch ;)

Ze komen dus op meer plaatsen beschikbaar :)

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
ignatius schreef op 02 september 2004 @ 10:35:
[...]

Da's toevallig, ik heet ook Ivo

maarre, het gaat mij er dus om dat ik geen zin heb om 449 pleuro voor die foon te gaan betalen, vandaar dat ik bij die verlenging korting wil krijgen. Dus bij de verlening direct een toestel kopen.
En wat precies is het verschil? Ik heb mijn Sendo overigens grotendeels gefinancierd met een Hi20 bij de GSM-Stunter, waar ik een kleine 400 euro van terug zal krijgen.

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

mae-t.net schreef op 02 september 2004 @ 11:47:
[...] En wat precies is het verschil?
Op zich snap ik het wel, want dan moet je eerst de volledige 449 euro (kunnen) ophoesten, voordat je na 2/3 maanden je cashback krijgt. Je moet er wat voor over hebben om de goedkoopste aanbieding te vinden...

Verwijderd

sry dat ik het zeg maar route66 is gewoon slecht. Dat getuigden verschillende gebruikers reeds; er zijn vele problemen met synchronisatie en bovendien heb je enkel benelux. brak

Verwijderd

Dan maar nog niet te spreken over het uiterijk, de snelheid van het programma en
bediening. Wat een bagger pakket!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 12:19:
Dan maar nog niet te spreken over het uiterijk, de snelheid van het programma en
bediening. Wat een bagger pakket!
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 11:57:
sry dat ik het zeg maar route66 is gewoon slecht. Dat getuigden verschillende gebruikers reeds; er zijn vele problemen met synchronisatie en bovendien heb je enkel benelux. brak
Moet zeggen dat het pakket mij niet echt tegenvalt, hij werkt prima met mijn Rikaline BT GPS, alleen af en toe bij het opstarten even zeggen welke GPS hij moet pakken. Het zoeksysteem werkt echt top, zelfs beter dan Tomtom op de PDA. Verder heb je geen abo nodig voor de TMC, wat bij Tomtom 50 eurie per jaar kost.
Verder heb bij de standaard tomtom ook alleen Benelux, en de hoofdwegen in Europa.

De enige nadelen zijn:
- Geluid is erg zacht, radio moet echt uit staan
- Bluetooth is niet meer te gebruiken voor een BT carkit, die perfect het geluid had kunnen versterken, en de radio muten, bij een commando
- Infrarood GPS zoals bij HP Ipaq 19xx niet mogelijk?

Dat verhaal met de synchronisatie snap ik niet helemaal.

Nadelen specifiek Sendo X:
- Ontbreken "active houder" voor lader en dakantenne

Verwijderd

ignatius schreef op 02 september 2004 @ 09:56:
ik heb 'em bij BCC gehaald (wel met een nieuw abo ipv verlengd) icm met 2 jarig t-mobile 150 abo (23 euro pm) kost ie 129 euro.

Verwijderd

dit is echt wel iets voor de startpost:

nog een betere format van je phone, dan die met opstarten terwijl je de 5 ingeduwd houdt (je hebt dan altijd nog overblijfselen van oude programma's op je telefoon staan)

is deze methode:

in de panelen deze toetsen induwen:

*#7370#

als men een code vraagt is dit 12345

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even mijn bevindingen (als beta tester) de update naar de nieuwe firmware verliep niet helemaal vlotjes. Het is me uiteindelijk gelukt om eerst alleen het nieuwe bestand te uppen naar me X en daarna met de 5 ingedrukt op te starten. Zoals beschreven in de handleiding werkte niet bij mij, hij deed netjes het nieuwe bestand uploaden en dan wilde hij rebooten maar het bleef een wit scherm gedurende een uur (meerdere malen geprobeerd). Naja uiteindelijk gelukt dus, en het bevalt tot nu toe erg goed.
Het geluid probleem is perfect opgelost en ik heb het id dat alles veel vlotter loopt (iig het menu gaat lekker snel). 1 dingetje die ik gevonden heb is dat ik nu niet meer mijn gesprek op de luidspreker kan zetten (of staat er ergens een instelling verkeerd?).

Verder ben ik is opzoek gegaan naar leuke screensavers voor de X maar heelaas zonder resultaat. Zijn er mensen die leuke screensavers hebben gevonden (ik vind die matrix screensaver wel cool nml)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

worden jullie mou niet helemaal duf van al die ellende met die Sendo. Ik lees hier alleen maar problemen en bugs en wachten op upgrades etc,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 13:16:
worden jullie mou niet helemaal duf van al die ellende met die Sendo. Ik lees hier alleen maar problemen en bugs en wachten op upgrades etc,
Ik ervaar dat helemaal niet zo sterker nog ik vind de Sendo X echt een heel goed smartfoontje. En de support van Sendo tsja daar kunnen nog een hoop bedrijven wat van leren. Het is natuurlijk ook niet verwonderlijk dat er bugjes inzitten, volgens mij heeft iedere smartfoon daar last van in de beginfase. Sterker nog de meeste apparaten en computers hebben hier last van. Lees voor de grap maar eens wat startposts door van nokia, SE smartfoons, zie je ook genoeg bugjes voorbij vliegen.
I rest my case....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

my thoughts exactly LPI !

Sendo doet momenteel haar uiterste best om de bugs op te lossen en iedereen die hier de bugs post kan geholpen worden.

over dat witte scherm dat wit blijft, daar heb ik geen last van gehad, maar anderen zeggen dat als je je phone uitzet en terug aan, je TOCH upgedate bent en je niet meer hoeft opnieuw up te daten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar het is toch een toestel, gebaseerd op symbian. Dat mag inmiddels toch wel bekend worden verondersteld. Als je die nieuwe 7610 van Nokia neemt, deze heeft zeer weinig bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 20:37:
maar het is toch een toestel, gebaseerd op symbian. Dat mag inmiddels toch wel bekend worden verondersteld. Als je die nieuwe 7610 van Nokia neemt, deze heeft zeer weinig bugs.
ja maar de 7610 is de zoveelste nokia met symbian, dus nokia weet wat die moet doen. Maar bij sendo, dit is hun eerste :| ...
Dus je zegt dat 7650 ook bugvrij is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 20:37:
tis dan ook een nokia ook he. kbedoel software nokia, phone nokia

plus de 7610 is helemaal NIET bugfree !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 20:58:
[...]

tis dan ook een nokia ook he. kbedoel software nokia, phone nokia

plus de 7610 is helemaal NIET bugfree !
nou eigenlijk ligt het meer aan dat nokia gewend is aan symbian, voor sendo is het eerste keer. Net als bij siemens... Maar geen 1 symbian telefoon is BUGVRIJ.. Is een windows bug free? nee.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
vergelijk het dan met windows smarthphone edition, die is verre van bugfree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justice_strike schreef op 03 september 2004 @ 21:47:
vergelijk het dan met windows smarthphone edition, die is verre van bugfree.
ik weet niet wat jij liever hebt, maar ik heb liever symbian. En dat bugfree ding ligt aan als je programma's installeerd. De standaard dingen ( althans bij mijn sx1 ) lopen niet echt vast, 1 keer gebeurd.. Maar mijn telefoon loopt echt niet zo vaak vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 21:01:
[...]

nou eigenlijk ligt het meer aan dat nokia gewend is aan symbian, voor sendo is het eerste keer.
dat bedoelde ik dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 21:54:
[...]

ik weet niet wat jij liever hebt, maar ik heb liever symbian. En dat bugfree ding ligt aan als je programma's installeerd. De standaard dingen ( althans bij mijn sx1 ) lopen niet echt vast, 1 keer gebeurd.. Maar mijn telefoon loopt echt niet zo vaak vast...
ik bedoelde dus dat windows smartphone editions is dus verre van bugfree.

[ Voor 9% gewijzigd door justice strike op 04-09-2004 05:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toen de P900 uitkwam in november 2003 had ik een van de eerste toestellen. Daar zaten maar heel weinig bugs in, terwijl die Sendo meer bugs heeft als alle andere toestellen samen. Dus het argument van "dit is het eerste toestel"klopt van geen kanten: SE kwam met die p900 was ook als eerste op de markt met een echte smartphone, maar wel een waar goed was over nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedman, ik heb ook niet gezegd dat de 7610 bugsfree is, maar wel veel minders bugs dan de sendo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 09:01:
toen de P900 uitkwam in november 2003 had ik een van de eerste toestellen. Daar zaten maar heel weinig bugs in, terwijl die Sendo meer bugs heeft als alle andere toestellen samen. Dus het argument van "dit is het eerste toestel"klopt van geen kanten: SE kwam met die p900 was ook als eerste op de markt met een echte smartphone, maar wel een waar goed was over nagedacht.
P900 was helemaal niet hun eerste toestel

de P800 was er eerder. (en dan spreek ik alleen nog maar over de smartphones)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Laatst online: 19:58
Ik heb een klein probleem met mijn Sendo, ik heb er een aantal ringtones opgezet, gewone mid files. Die heb ik in de map: nokia - sounds - simple gezet. En als ik er een selecteer als ringtone (bijvoorbeeld in het profiel algemeen) dan krijg ik als iemand mij belt de standaard ringtone Sendo_ring ofzo te horen. Moet ik die mid files dan in de map digital zetten?

En nog een vraagje aan die gene die al een beta update versie op de Sendo hebben: hoe gaat dat updaten van de telefoon precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 09:03:
Speedman, ik heb ook niet gezegd dat de 7610 bugsfree is, maar wel veel minders bugs dan de sendo.
sorry waaruit concludeer jij het feit dat de 7610 minder bugs heeft dan de sendo. Waar concludeer jij het feit dat de p900 minder bugs heeft dan de sendo. Als je iets probeert te claimen kom dan wel met feiten staaf het met iets wat onderzocht is en niet iets waarvan je denkt dat het zo is. Ik weet namelijk dat de p800 enorm veel problemen had in het begin. De p900 is eigenlijk een p800 met een wat zakelijker uiterlijk. Zelfs deze had nog wat bugs, dit was dus na al bugs te hebben verwijdert uit een oude versie.

kijk het is allemaal wel mooi, misschien heeft de sendo wel meer bugs, maar hoe jij het stelt natuurlijk natte vinger werk. Je leest een beetje wat wij aan bugs gevonden hebben, en je concludeert dat het meer is dan bij nokia, dan maak je nog een hele foute vergelijking met de sendo en de p900. Waarbij de sendo een 1ste generatie symbian is en de p900 de tweede generatie.

Al met al komt het er meer op neer dat je een punt wil maken zonder het te staven met feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow,

mooi gezegd :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Sendo een week gehad, en toen teruggebracht na de zoveelste reset. De 7610 heb ik nu 3 weken en nagenoeg zonder problemen. En de P900 heb ik een aantal maanden gebruikt (voor de Sendo) eveneens zonder al te gekke problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 21:50:
Ik heb de Sendo een week gehad, en toen teruggebracht na de zoveelste reset. De 7610 heb ik nu 3 weken en nagenoeg zonder problemen. En de P900 heb ik een aantal maanden gebruikt (voor de Sendo) eveneens zonder al te gekke problemen.
Ik koop m'n telefoons liever voor een paar jaar dan voor een paar weken, en ben dus prima tevreden met mijn Sendo. Tegen de tijd dat de nieuwe firmware uit is ga ik wel dingen doen die risico op hangers geven (nog nooit gehad tot nu toe :) gelukkig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
je hebt hem een week gehad, en je vond hem niet zo goed werken. Iedereen heeft het recht om een mening te hebben. Maar zoals jij het eerder stelde kwam het niet over alsof het jouw mening over jouw ervaring was. Maar eerder een mening over wat je hier gelezen hebt.
Overigens mag jij dan wel minder problemen hebben met nokia. Ik weet uit ervaring dat nokia wel wat andere bugs heeft en hebt minder performance voor een duurdere foon. Daarbij geef je aan een p900 te hebben gehad. Hoezo zou je dat uberhaupt vergelijken met een sendo. Je vergelijkt hem toch ook niet met een nokia? het is een totaal andere klasse. Dus die vergelijking gaat al niet op.

daarbij vergeet je ook dat de nokia wel wat duurder is dan de sendo namelijk 485,-
tegenover 437,-. Das toch een significant verschil.

anyway ik denk dat het niet echt nuttig is om hierover door te gaan, jij vind de sendo niets, dat is je goed recht. Ik denk dat iedereen zijn eigen mening moet vormen.

[ Voor 21% gewijzigd door justice strike op 05-09-2004 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moet zeggen, het wordt alleen maar leuker met mijn phone,

heb zitten foto's nemen en filmpjes maken en die met email verstuurd, mp3 afspelen terwijl ik chatte op msn en met mijn wayfinder zitten gps'en deze avond. alles verliep zonder enig probleem. :)
de nieuwe menu's van het extra aanwezige thema in de beta zijn echt wel mooi :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 17:43

trimakassi

haapsie is eepsie!

Ik zou zegen, breng uit die update!! :*)

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lion
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10-2023
Hoe zit het met de video-opname functie en de nachtmodus van de camera na de update. Is die enigszins bruikbaar (bijv. zoals die van Nokia 6600). Ik hoor er niemand over maar ik vind dat die niet vergelijkbaar is met de Nokia 6600 of de K700i. Vooral de video-opname functie is slecht. Daardoor nooit gebruikt, terwijl ik me er wel op had verheugd. Begrijp me niet verkeerd, ik geil niet op merken. Voor mij is het belangrijk dat ik tevreden ben.

Het zou leuk zijn als in andere toekomstige updates je net als bij de K700i de flitser kan aan laten staan terwijl je video opneemt.

p.s. Heb vandaag mijn eerste reset moeten uitvoeren sinds 1,5 maand

X1.30.15.1
Release 6-jul-2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Damn it! Potvolkoffie, ik heb het hier voorbij zien komen en nu heb ik eer zelf last van: Krijg om de zoveel sec. de melding "Toep.afsl.now"...Arghhh!!! :X M'n nowscreen is weg en kan eigenlijk helemaal niks meer... ;( Zou het zinvol zijn om op de update te wachten? (dus al die tijd mn foon uit laten staan) of heeft iemand een geniale oplossing? (Naast een harde reset uitvoeren...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
trimakassi schreef op 07 september 2004 @ 12:22:
Damn it! Potvolkoffie, ik heb het hier voorbij zien komen en nu heb ik eer zelf last van: Krijg om de zoveel sec. de melding "Toep.afsl.now"...Arghhh!!! :X M'n nowscreen is weg en kan eigenlijk helemaal niks meer... ;( Zou het zinvol zijn om op de update te wachten? (dus al die tijd mn foon uit laten staan) of heeft iemand een geniale oplossing? (Naast een harde reset uitvoeren...)
Ik vraag me af, en ook over het verdwijnen van de panelen, of het niet een kwestie is van een corrupt .ini bestand.. Als je now niet loopt kan je zeker ook geen backups via USB terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Hmm, nog niet geprobeerd. Ja corrupte ini-files, zou kunnen, maar welke zijn dat dan? Maar ja, ik duw mn backup er ook pas op als ik mn foon helemaal gereset heb. En dat wil ik voorlopig nog zo lang mogelijk uitstellen. Kan iemand me uit de penarie helpen? Dit is echt str*ntvervelend |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Neeee!!!Nou komt er nog een melding bij: "Toep. afgesl. Main" :? Herkent iemand dit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kage Musha
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 07:51
trimakassi schreef op 07 september 2004 @ 20:39:
Neeee!!!Nou komt er nog een melding bij: "Toep. afgesl. Main" :? Herkent iemand dit???
gewoon telefoon rebooten :p

Maar als je wilt updaten dan wist ie toch niet alles op je telefoon neem ik aan, zou wel heel vaag zijn dan.

Kom op met die update!!!

o.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruik de reset met de code

en niet opstarten met 5, die mogelijkheid laat nog files achter op je foon en is geen totale reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

thnx, zou je precies kunnen zeggen wat die reset met de 5toets dan achterlaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mappen en ini files van applicaties. als hier autoboot zaken tussen zitten, kan dat je phone doen blokkeren bj het opstarten na een '5' reset.
gebruik dus de reset met de code (staat beetje hoger in de topic ken de code niet van buiten)

• shippie
  • Laatst online: 12-03 09:28

shippie

Dussssssssss..

Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 18:16:
in de panelen deze toetsen induwen:

*#7370#

als men een code vraagt is dit 12345
:)

Wat doet deze precies dan? Vliegen je contacts enzo eruit?

Verwijderd

uiteraard :)

dit is een volledige reset :)

maar ook bij de '5' reset vliegen je contacts eruit hoor :)

daarom best restoren van op memory card :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als Sendo nu een patch uitbrengt voor de problemen dan hebben ze er weer een klant bij ....

Koop er meteen een zo snel als de patch uit is en ik positieve berichten hoor over de bugs die opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Ik heb positief nieuws voor X-de-auto gebruikers:
Via Brodit (bekend van de Proclips en PDA houders) heb ik gevraagd of zij een houder op de markt willen gaan brengen. In eerste instantie staan ze er niet afwijzend tegenover, dus misschien heb ik binnenkort toch noch een fraaie telefoonhouder voor mijn X.

Als er nieuws is zal ik het posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cool!

thanks man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Klinkt idd goed! Maar zijn er mensen/insiders die enig zicht hebben op de release datum van de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand waar ik een carkit kan krijgen die je op je radio kan aansluiten en die een connector heeft voor de sendo x, ik kan namelijk geen bluetooth gebruiken want daar zit route 66 navigatie al op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 18:02:
weet iemand waar ik een carkit kan krijgen die je op je radio kan aansluiten en die een connector heeft voor de sendo x, ik kan namelijk geen bluetooth gebruiken want daar zit route 66 navigatie al op
sja... dat is het probleem waar iedereen met een S60 telefoon tegenaan loopt. Sendo heeft geen Carkit, enkel een Bluetooth carkit (Parrot CK3000) en een autolaadsnoer. Ik heb Sendo al gevraagd of er een oplossing voor komt, maar vanwege de hoge ontwikkelingskosten zit het er niet in.

(dat er zelfs geen houder verkocht wordt is wel schadalig, een telefoon van 450 eurie in een Halfords houder is knudde. Brodit gaat misschien een passieve houder uitbrengen)

• justice strike
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 18:02:
met bleutooth kan je meer dan 1 apparaat koppelen. Een carkit en een gps kan dus met een bleutooth enabled telefoon

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

justice_strike schreef op 11 september 2004 @ 02:35:
[...]

met bleutooth kan je meer dan 1 apparaat koppelen. Een carkit en een gps kan dus met een bleutooth enabled telefoon
Helaas kan de X naar 1 BT connectie tegelijk. Voorzover ik weet geldt dit voor elke BT telefoon.

Op sendoaccessories.com zag ik wel een plugin carkit, geschiktvoor alle modellen. Deze heeft geen mute aansluiting, en gaat in de headset-plug aan de zijkant.

Verwijderd

kzal nog eens navragen over de carkit

welke zaken moeten er voor jullie allemaal in zo'n carkit zitten buiten de houder ende mogelijkheid om handsfree te spreken ?

Verwijderd

Weet 1 van jullie wanneer nou de nieuwe update van de Sendo X beschikbaar is?

Verwijderd

Speedman,

Ik volg dit topic al sinds lange tijd met zeer veel interesse en ik moet zeggen dat je inzet door mij zeer gewaardeerd wordt.

Eerst even wat over mijn ervaringen met dit toestel tot nog toe:
Heb de telefoon nu 2,5 week en moet zeggen dat ie mij tot nu toe zeer goed bevalt.
Ben nog niet gehinderd door wat voor crashes dan ook, maar ik gebruik de telefoon dan ook voornamelijk om te bellen, mijn agenda en contacten bij te houden, documenten mee te nemen en te lezen en incidenteel een mp3 te spelen of een foto te maken.

Er zijn wat mij betreft maar twee problemen.
-De soms slechte geluidskwaliteit als ik bel, maar ik ga ervan uit dat dat opgelost wordt bij de komende update.
-Voicedailing, als je een Engelsman bent zal het wel goed werken maar van de nederlandse taal/uitspraak heeft het programma echt niets begrepen.
Als ik mijn best doe Nederlands op z'n Engels uit te spreken lukt het soms redelijk, maar je moet maar hopen dat niemand anders je hoort 8)7
Als iemand een tip heeft over een hoe dat beter kan dan houd ik mij aanbevolen.

Ik heb ook route 66 aangeschaft en mijn ervaringen zijn tot nog toe alleen maar positief. snel genoeg, accurate route beschrijvingen en redelijk eenvoudig om bestemmingen in te voeren.

Zo al met al een positief beeld.

Nu was ik net aanhet rondkijken naar een goeie carkit, maar nu verschijnt er toch een mogelijke domper in beeld.
Ik kan geen twee BT apparaten tegelijk aansluiten? :?

Dus ik stap in de auto, en ik kan niet gelijktijdig een navigatie kit gebruiken en handfree bellen (behalve dan mischien met de bijgeleverde koptelefoon ) :(

Dan kunnen ze niet serieus menen.

Dus op je vraag voor eisen en wensen mbt een carkit.

Hier mijn lijstje voor de ideale carkit.
- Gecombineerde Telefoonhouder/lader
- Mute box (geluid over auto boxen)
- evt extra boxje voor opnemen en bellen ( zoals de huidige carkit)
- moet functioneren i.c.m. een ander BT apparaat ( maw een navigatie kit)

Wat mij betreft een setje redelijk logische wensen. 8)

Hoop dat je hier wat aan hebt.

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 11:35:
kzal nog eens navragen over de carkit

welke zaken moeten er voor jullie allemaal in zo'n carkit zitten buiten de houder ende mogelijkheid om handsfree te spreken ?
- Oplaadmogelijkheid

- Een buitenantenne aansluiting. Het bereik van de X is niet 1 van de beste, en dus binnenin de auto ook niet. De X heeft achter het rubber dopje een aansluiting zitten.

- Alle aanlsluitingen aanwezig in de cradle, zodat je niet alle kabels apart in hoeft te steken, maar telefoon in de cradle en gaan.

- Verder uiteraard een mutefunctie voor de autoradio

- Voicedial (moet wel beter zijn dan die bagger voicesignal)

- eventueel een mutebox

[ Voor 5% gewijzigd door IvoB op 11-09-2004 15:50 ]

• justice strike
IvoB schreef op 11 september 2004 @ 08:31:
[...]

Helaas kan de X naar 1 BT connectie tegelijk. Voorzover ik weet geldt dit voor elke BT telefoon.

Op sendoaccessories.com zag ik wel een plugin carkit, geschiktvoor alle modellen. Deze heeft geen mute aansluiting, en gaat in de headset-plug aan de zijkant.
vreemd, ik kon op mijn t39 meerdere paren maken, en zover ik weet ook op mijn sendo. Als het in de lijst paren zit dan is er een connectie en kan hij gebruikt worden. Bleutooth werkt op het piconetwerken, dus het vormen van paren en het doorgeven van informatie via nodes.

Het is vreemd dat een telefoon dan niet meerdere paren kan vormen aangezien het een gedeelte van de implementatie van bt moet zijn (zowel slaves als master moeten informatie van verschillende nodes kunnen doorzenden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolferine
  • Laatst online: 20-12-2021
TomTom mobile is uit maar de X staat er niet bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

wolferine schreef op 12 september 2004 @ 21:35:
Onbekend toestel, en niet getest. Lijkt me dat Sendo een test-toestel moet leveren om op de approved lijst te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, helaas zit het anders. TomTom mobile wordt alleen ondersteund op toestellen
met Symbain 7.0 en series 60. De Sendo X heeft Symbian 6.1 en dat gaat niet
werken, helaas. Geen enkel toestel met Symbian 6.0 of 6.1 gaan niet werken. Dus
geen 7650, 3650, 3660, Siemens SX1, Sendo X.

Helaas werkt het pakket alleen op de 6600, via een omweg op de 7610, maar die
wordt nog niet ondersteund door TomTom zelf en waarschijnlijk ook op de 6260.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 22:17:
Nee, helaas zit het anders. TomTom mobile wordt alleen ondersteund op toestellen
met Symbain 7.0 en series 60. De Sendo X heeft Symbian 6.1 en dat gaat niet
werken.
Tnx voor de heldere uitleg. Wel jammer, want Tomtom staat nou eenmaal voor gebruiksvriendelijke top-producten. Gelukkig hebben we nog route 66, die werkt ook heel fijn, op het onbreken van een carkit na natuurlijk.

P.s. Hoe zit het met de beloofde Update van Sendo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wolferine schreef op 12 september 2004 @ 21:35:
route 66 gebruik ik nu voor sx1, top software _/-\o_ dus aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooN
  • Laatst online: 03-09 22:40
ik heb nu sinds een paar dagen de X (X1.30.15.1) en hij bevalt echt prima! gekocht bij BCC met een HI25 abo van 2 jaar wastie gratis, en ik kreeg er nog een Blauwe tand headset bij ook :) prima toch

ik heb nog geen erge problemen gehad. wel eens een 'vastloper', ik kon de foon dan alleen nog maar uitzetten en aanzetten en dan deedtie het weer goed. Verder wat kleine dingen die ik hier ook al ben tegengekomen op 1 ding na:

- als mijn batterij bijna leeg is, gaat de schermverlichting niet altijd meer aan als ik m van toetsenblokkering afhaal. is dit om de batterij te sparen of heeft niemand hier last van en ist mijn toestel ?

verder werkt alles echt prima en ben ik er zeeer tevreden mee :)

smile an everlasting smile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

RooN schreef op 13 september 2004 @ 17:09:
Als mijn batterij bijna leeg is, gaat de schermverlichting niet altijd meer aan als ik m van toetsenblokkering afhaal. is dit om de batterij te sparen of heeft niemand hier last van en ist mijn toestel ?
Zoals je zelf eigenlijk al zegt is dit een stroomspaarfunctie, en daarom volkomen normaal. Valwege de grootte, en de resolutie van de huidige schermen is het erg moeilijk het energieverbruik binnen de perken te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lion
Klopt niet echt dat het scherm alleen maar uitgaat als de batterij bijna leeg is. Het is bij mij ook een aantal keer voorgekomen tijdens het opladen of normaal gebruik van het toestel. Ik neem aan dat het een bug is. Uitzetten en opnieuw aanzetten helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uh nee ron jeremy, dat is een t-mobile SDA ofwel een Qtek 8020...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Lijkt me niet, aangezien de X op symbian draait, en deze op windows. Verder levert Sendo geen telefoons onder licentie. Deze T-mobile zal wel van Q-tek, HTC of Siemens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

this just in:

de nieuwe firmware voor de sendo X zit eraan te komen. sommige dingen worden nu enkel nog vertaald en in orde gebracht met de verschillende netwerk providers.

dan gaat ie released worden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lion
Netjes! Ik moet nu namelijk wel vaak resetten. Heb nog geen memory card, dus via de pc backup herstellen. Op zich niet erg, alleen had ik pas een meisje leren kennen bij het uitgaan waar ik het nummer van had gekregen. Ja je raad het al, weg nummer... arggghhh :-( ... ze was lekkerrrr.

O ja, de gsm trilt niet als je een sms ontvangt. Alleen geluid. Dat zuigt. Hoop dat de nieuwe firmware daar ook een oplossing voor bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soms heb ik wel een tril bij een sms.

maar goed, bij de firmware wordt dit idd opgelost. ik hoop dat we hem kunnen downen voor het einde van de week. Men is ondertussen reeds bezig aan nóg nieuwere updates ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trimakassi, wat waren nou volgens Gary de beste instellingen voor MP3? Ik dacht dat ze hier al ergens stonden, maar ik kan ze niet meer vinden :(

Verwijderd

instellingen vr mp3 ? :/

Verwijderd

Ja, dus Bitrate (**Kbps) en Frequency (****** Hz) en eventueel welk type bitrate (constant, average of variable).
In de FAQ staan alleen die instellingen voor wav.Weet iemand die voor MP3?
Ik zoek dus de kwaliteit die toch nog goed is om te luisteren en de minste ruimte in beslag neemt.

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Ja, ik had toen omwille van de beperkte ruimte op m'n geheugenkaartje mp3's omgezet naar een lagere freq. en bitrate. Nou was het idee dat je die freq. op 44kHz moet houden. Anders zou de processor harder moeten rekenen en vandaar dat gekraak. De bitrate kun je op 128 houden.
Je kunt de birate wel verlagen naar bijv. 64, maar ik had het probleem dat de freq. mee naar beneden ging. Als je toch aan de bitrate wilt sleutelen, zou ik niet lager dan 64 gaan, anders gaat het echt crappy klinken.

[ Voor 30% gewijzigd door trimakassi op 15-09-2004 11:45 ]

• justice strike
er zijn geen ideale instellingen voor mp3, wel voor wav of amr.

maar gebruik abr of vbr dan scheelt dat in ruimte, je krijgt meer voor minder ruimte :)

Verwijderd

O.K. heren bedankt _/-\o_ Ik heb hem nou al 3 weken, maar heb nauwelijks tijd gehad er wat meer mee te doen dan een ringtone erop zetten. :)

Trimakassi welk programma gebruik je voor de conversie? Met DBPoweramp(freeware) kan je namelijk de bitrate wijzigen zonder dat het iets wijzigt aan de frequentie.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 12:12 ]

Verwijderd

sendo is momentel bezig met het AMR probleem. Heeft er iemand een file die duidelijk kraakt als je hem afspeelt op de sendo - x ?

gelieve mij deze door te sturen of hier te posten zodat ik hem kan doormailen om het probleem te fixen. thanks :)

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

@Dragon: Ik gebruikte daar eerst de Ogg converter voor, daarmee kun je mp3's wav's en ogg's in elkaar omzetten. Nu gebruik ik Cool Edit Pro omdat ik dat ook gebruik om mn eigen muziek te maken en je kunt veel meer zelf instellen wat betreft converteren.

Verwijderd

lion schreef op 14 september 2004 @ 00:50:
Klopt niet echt dat het scherm alleen maar uitgaat als de batterij bijna leeg is. Het is bij mij ook een aantal keer voorgekomen tijdens het opladen of normaal gebruik van het toestel. Ik neem aan dat het een bug is. Uitzetten en opnieuw aanzetten helpt.
inderdaad, ik had dat gisteren ook voor het eerst. Na het volledig opladen van m'n toestel ging de verlichting ook niet meer aan. Na uitzetten en weer aanzetten deed ie het weer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 14:25:
sendo is momentel bezig met het AMR probleem. Heeft er iemand een file die duidelijk kraakt als je hem afspeelt op de sendo - x ?

gelieve mij deze door te sturen of hier te posten zodat ik hem kan doormailen om het probleem te fixen. thanks :)
Hoi Speedman,

Ik weet niet of ik hiermee je vraag goed beantwoord, maar het standaard alarmtoontje van de wekker (en afspraken in de agenda) kraakt bij mij ook als de ziekte.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste