Help, iemand wil mijn domein!

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 3.406 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
thanks mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasermen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-04 13:33
Ik heb iets soortgelijks gehad ong 4 jaar geleden met mijn eigen domein cheatz.nl

Ik had hem net geregistreed (Ik heel blij want dat ben je als 13 jarige net je eerste domein hebt verkregen samen met een vriend)
Ging allemaal erg goed enzo tot een bepaald moment.
Ik kreeg van die mailtjes waarom heb je mijn domein afgepakt en bla die bla maar weinig aan besteed maar merkte daarna dat er iets veranderd was aan me site.
Bleek later uit logs van me hosting dat ze gedeeltelijk in geslaagd zijn om in te breken maar dankzij het snelle reageren van mijn hoster het toch is tegen gehouden.
Dus hou er rekening mee dat ze eventueel op die manier irritant kunnen gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-05 20:54

snooze

kinda busy atm.

als ze serieus dat domein willen voor zakelijke doeleinden zullen dat denk ik wel uit hun hoofd laten. als zoiets uitkomt zijn ze gelijk een groot deel van hun geloofwaardigheid kwijt en, om nog maar niet te spreken over de gevolgen van het hacken/cracken zelf.

weet iemand nog een leuke signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
<dubelpost>

[ Voor 100% gewijzigd door TheekAzzaBreek op 02-08-2004 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:28

macnerd

No Apples please :-)

Net als de meesten denk ik dat het hier voornamelijk bluf is van de eiser.

Ten eerste zal iedere rechter het redelijk vinden dat je om bewijs vraagt. Er is door de Tweakers hier al via de websites van de Kamer van Koophandel en het Benelux Merkenbureau gezocht naar alles met "Groove". Er is hiermee niets gevonden wat jou reden moet geven om te twijfelen.
Ook de onwilligheid van de eiser om aan te tonen dat zijn band (cq het management) recht heeft op de naam, doet vermoeden dat het bluf is. Als hij door simpelweg een officieel papiertje te tonen kan aangeven dat hij recht heeft op het merk, dan zou hij dat wel doen denk ik. Simpelweg omdat het hen veel tijd, moeite en gedoe zou besparen en er natuurlijk ook nog een risico is dat ze de zaak verliezen (jurisprudentie op dit gebied is nog volop in ontwikkeling!).

Ten tweede zal een rechter het niet meer dan normaal vinden dat je een redelijke termijn krijgt om jezelf te verweren. Het feit dat de eiser op vakantie gaat is niet jouw probleem maar zijn probleem. Het feit dat de website in september klaar moet zijn van het management, is ook niet jouw probleem. Ze kunnen rustig aan de website werken, of die op het betreffende domein komt te staan, is een tweede...

Je kunt hem natuurlijk ook dwingen om dingen via de officiële weg te doen. E-mail is in principe niet rechtsgeldig, tenzij er aan een aantal voorwaarden voldaan wordt. Een voorwaarde is in ieder geval dat er een digitaal certificaat aan gekoppeld moet zijn. Ik geloof nooit dat dat hier het geval was... :)
Stuur dus eventueel een e-mail dat je vanaf nu niets meer via e-mail wilt afhandelen. Laat hem maar een aangetekende brief versturen. Laat hem maar met bewijzen komen. En belangrijk: bewaar alle correspondentie, maak dus ook kopietjes van je eigen brieven, evenals alle in- en uitgaande mail. Komt er eventueel toch een rechtszaak, dan kun je dit eventueel gebruiken tegen de eiser.

Blijf vooral vriendelijk en beleefd. Krijg je een brief met beledigende of dreigende toon, lach dan vooral: je staat weer een stukje sterker. Bovendien is de kans dat het bluf is een stuk groter. Waarom zou je immers zo reageren als je het recht toch al aan je kant hebt (zoals hij denkt)?
Ook op andere plaatsen (webpagina's, chatten etc.) moet je je niet echt negatief uitlaten, dit verzwakt alleen maar jouw eigen positie. Een rechter 'waardeert' zoiets niet, en je geeft de tegenpartij weer een mogelijkheid om je wegens smaad o.i.d. voor de rechter te slepen. Geef de tegenpartij niets in handen waar ze jou kwaad mee kunnen doen (dit betekent niet dat je over je heen moet laten lopen).

Het lijkt mij zowieso verstandig om zoveel mogelijk advies in te winnen, zeker van deskundigen. Ga dus zeker langs de rechtswinkel. Bel ook naar het Benelux Merkenbureau (www.bmb-bbm.org) hoe up-to-date en compleet (staan àlle merken erop) de informatie op de website is.

De biedprijs van 100 euro lijkt mij laag, gezien de waarde van het domein. Hoe makkelijker een domein te onthouden is, hoe meer deze waard is (meestal betekent dit dat een korte domeinnaam beter is dan een lange). Ik adviseer je echter om niet expliciet een hoog bedrag te noemen. Blijf - zoals door anderen al gezegd - vaag, maar geef wel aan dat je niet van plan bent het domein voor dat bedrag over te dragen, temeer omdat zij niet aannemelijk gemaakt hebben dat ze er recht op hebben. Als dat zo is, dan kunnen ze dat heel eenvoudig aantonen. Bijvoorbeeld met een factuur of afschrift van het Benelux Merkenbureau waarop "Groove It" als merknaam vermeld staat.

Je kunt eventueel ook nog overwegen om het domein over te dragen (tegen betaling), maar met recht op 5 e-mailadressen (denk aan de toekomst) en eventueel een link naar je nieuwe website.
Alternatief kun je natuurlijk ook gewoon simpel een linkje naar hun huidige website zetten. Je houdt dan gewoon je domeinnaam inclusief mail en website. Spreek niet teveel af: zeg alleen dat je een link zult plaatsen; waar bepaal jij wel, en wat er verder opkomt ook. Als dan de gemoederen bedaard zijn, pas de website dan dusdanig aan dat de link totaal niet meer opvalt... bijvoorbeeld door een website over allerlei groovy soul & funk bandjes in Nederland op te zetten :)

Succes in ieder geval!

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCBJ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-11-2021
Henk007 schreef op 01 augustus 2004 @ 23:23:
Over merkenrecht gesproken:
Als de genoemde band ook dit spelletje anders wil laten noemen, zullen ze het moeten opnemen tegen Hasbro Inc.
IK zou als ik jou was contact opnemen met Hasbro en alles uitleggen, dan vragen of ze het domein voor 100 euro willen overnemen. Dan win je er financieel niks mee t.o.v. het voorstel van die band, maar dan hou je er (lijkt mij) een beter gevoel aan over. De band zal dan waarschijnlijk dat domein nooit krijgen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

o0-Bianca-0o schreef op 31 juli 2004 @ 20:03:

xxxxxx is al 9 jaar een geregistreerde merk en handels naam van onze band en neemt al 15 jaar deel aan het "economisch" verkeer.
Iemand tips?
Goed dat je hiermee komt bij ons voordat je beslist :)

Ik heb op Kvk.nl wel veen Groove's gevonden, maar geen Groove IT of Groove-IT:
http://www.kvk.nl/handels...enframeset.asp?register=1

Blufpoker m.i.

/edit:
woops meerdere pagina's. ff lezen.

[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 02-08-2004 06:45 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ]Byte[
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09-2020
HunterPro schreef op 02 augustus 2004 @ 00:03:
[...]
De eiser is zeer echt[...]
En waar baseer jij dat op? :?
Dat kan volgens mij 2 dingen betekenen;
1) Jij slikt tevens alles voor zoete lieve koek voor alles wat je voorgeschoteld krijgt zonder de echtheid van de documenten te kunnen bepalen.
2) je hebt inhoudelijke kennis! (van de eisser of gerelateerd aan de eisser?!?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Zoals ik heb begrepen heeft eiser nooit een brief gestuurd? Stel nou dat ik de eiser ben, dan zou ik ten eerste de correspondentie per brief voeren, zou ik een advocaat inschakelen.

Nu komt het op mij over van "Ja, uhm, mijn baas zegt dat het domein met site voor <insert datum> online moet zijn anders komen er problemen, dus schiet maar op met je domein. Oh ja, ik moet op vakantie dus graag voor <insert datum>." En ook nog voor een fooitje.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Mocht jij je domeinnaam overdragen, laat hem dan in ieder geval verklaren dat hij andere domeinnamen die jij registreerd niet probeert over te nemen. Anders blijf jij bezig met registreren.

Ik weet zo niet of het al gezegd is, ik heb helaas even geen tijd om het hele topic door te nemen.

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:06

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Wat ik niet snap is waraom ze zo nodig jouw domeinnaam moeten hebben. Er zijn namelijk nog tientallen variaties mogelijk waarvan er vast nog wel een paar vrij zijn.

Teneerste zouden ze een andere domeinextensie kunnen nemen, bijvoorbeeld de nieuwe .eu, .info, .ws, .arts

[bandnaam met/zonder streepje]-music.[ext]
[bandnaam met/zonder streepje]-band.[ext]
[bandnaam met/zonder streepje]-[naamvanmuziekstijl].[ext]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:26
Niet op ingaan. Stuur ze een mailtje terug waarin je aangeeft dat ze schriftelijk alle bewijsstukken die ze in de verschillende e-mails hebben vermeld opsturen. Vooral uitrekel waarin het ze stellen dat het merk gedeponeerd is, maar meld dit er niet specifiek bij.

Hoogstwaarschijnlijk hebben ze namelijk het merk niet gedeponeerd, zoals al enkele malen is aangegeven in dit draadje, als gevolg hiervan hebben ze dus aantoonbaar gelogen en is er sprake van misleiding. Is altijd leuk tijdens een arbitrage zaak, want overigens geen rechtzaak is.

Als ze niet op jou verzoek ingaan meld je netje dat je er niet op in gaat. Eventueel schriftelijk. Bewaar alle correspondentie goed, niet alleen op de computer.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik heb ooit iets vergelijkbaars gehad met een *.tk-domeintje ( :X). Een nieuw internetbedrijf wilde dat domein hebben anders "ondernemen we gerechterlijk stappen". Ze gaven me als bewijs een KvK-nummer van 5 cijfers en letters en hun NL-domein stond niet eens op hun naam. Het bleken gewoon een paar jochies te zijn die waarschijnlijk "nog geen haar op minder publieke plaatsen hadden" en een computer-repareer-service op wilden zetten.

Moraal van het verhaal: Zoek eens goed uit wat je rechten en plichten zijn en hoe sterk je in je schoenen staat. Bel desnoods een bureau Rechtshulp, die kunnen je misschien professioneel advies geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:51

mvds

Totally awesome!

het staat in dit topic dat de band dus Groove-It heet en dat het management wil dat de site van de band op het gelijknamige domein komt te staan, dat ze haast hebben kan te maken hebben met de release van een album.

Ze hebben bewijs geleverd dat ze idd al zo lang gebruik maken van die naam, en aangezien de TS geen aantoonbaar belang heeft bij die site behalve dan "omdat ze de email adressen leuk vind" staat ze helemaal niet zo sterk.

Ik gok zelfs dat de TS geen poot heeft om op te staan... Ik denk dat de rechter ook de band in het gelijk stelt aangezien die wel degelijk een aantoonbaar (commercieel zelfs) belang hebben bij dat domein.

Ik zou zeggen, probeer er een leuke vergoeding uit te slepen en laat het daarbij. Een rechtzaak ga je verliezen. Zeker als ze steun krijgen van hun platenmaatschappij/management...

Slim dat je om bewijs hebt gevraagd, maar aangezien ze dat dus ook echt hebben houd het voor jou dus daar op. Helaas pindakaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-02 23:34
Johnny schreef op 02 augustus 2004 @ 10:40:
Wat ik niet snap is waraom ze zo nodig jouw domeinnaam moeten hebben. Er zijn namelijk nog tientallen variaties mogelijk waarvan er vast nog wel een paar vrij zijn.

Teneerste zouden ze een andere domeinextensie kunnen nemen, bijvoorbeeld de nieuwe .eu, .info, .ws, .arts

[bandnaam met/zonder streepje]-music.[ext]
[bandnaam met/zonder streepje]-band.[ext]
[bandnaam met/zonder streepje]-[naamvanmuziekstijl].[ext]
Het gaat hier om een Nederlandse band, niet een internationale. Dan is het logisch dat je het aanduid met je eigen tld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

nog steeds geen KVK informatie verschaft? Vraag ze daar nou eens om, immers als zij daadwerkelijk in hun recht staan en er zoveel haast bij geboden is, zie ik geen belemmering deze informatie zo spoedig mogelijk aan jou te verschaffen.
Dit uitvechten via de gerechtelijke weg kost ruimschoots meer dan 100 euro aangezien ik aan neem dat ook zij ergens een advocaat vandaan moeten plukken die zelfs de makkelijkste zaak niet voor 100 euro afrondt...

verder.. tutoieren als je aan het onderhandelen bent als bedrijf? :|

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 02-08-2004 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:23
Ik zou er inderdaad ook niet op ingaan... Volgens mij is Groove-it.nl een vrij algemene term en zou iedereen die wel kunnen bedenken... Er zijn heel veel mensen die een domein hebben alleen maar voor een mooi emailadres, als je zo'n domein 3 jaar hebt en al 3 jaar gebruik maar van naam@groove-it.nl dan is het voor jou ook lastig om zomaar je emailadres op te geven.

Verder is de manier waarop ze overkomen niet netjes en zou dat voor mij al een extra reden zijn om er niet op in te gaan..

Misschien een leuk alternatief voor de band... www.groove.it

[ Voor 7% gewijzigd door M@cer op 02-08-2004 11:34 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18657

obsidian schreef op 02 augustus 2004 @ 11:10:
het staat in dit topic dat de band dus Groove-It heet en dat het management wil dat de site van de band op het gelijknamige domein komt te staan, dat ze haast hebben kan te maken hebben met de release van een album.

Ze hebben bewijs geleverd dat ze idd al zo lang gebruik maken van die naam, en aangezien de TS geen aantoonbaar belang heeft bij die site behalve dan "omdat ze de email adressen leuk vind" staat ze helemaal niet zo sterk.

Ik gok zelfs dat de TS geen poot heeft om op te staan... Ik denk dat de rechter ook de band in het gelijk stelt aangezien die wel degelijk een aantoonbaar (commercieel zelfs) belang hebben bij dat domein.

Ik zou zeggen, probeer er een leuke vergoeding uit te slepen en laat het daarbij. Een rechtzaak ga je verliezen. Zeker als ze steun krijgen van hun platenmaatschappij/management...

Slim dat je om bewijs hebt gevraagd, maar aangezien ze dat dus ook echt hebben houd het voor jou dus daar op. Helaas pindakaas.
CD release :?
Tis gewoon een veredeld cover bandje, die wat bruiloften afstruind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Ik zou niet reageren totdat je een brief van zijn advocaat krijgt. Dat je niet reageert op email, is niet belastend. Dus laat hem maar een aangetekende brief schrijven, ik zou het hem alleen niet vertellen, dat je het zo wil gaan doen. Dus of tie ook ooit komt......

[ Voor 9% gewijzigd door mhr-zip op 02-08-2004 11:53 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 12:51

mvds

Totally awesome!

Anoniem: 18657 schreef op 02 augustus 2004 @ 11:51:
[...]

CD release :?
Tis gewoon een veredeld cover bandje, die wat bruiloften afstruind.
Ik denk dat ze wel iets meer zijn dan dat aangezien ze een eigen (buitenlands) management hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd

macnerd

Nog even een aanvulling op mijn eerdere post:
Als een rechter of arbitragecommissie ernaar kijkt wat je werkelijk met het domein doet, dan moet e-mail zeker ook een geldig argument zijn.

Webpagina's zijn maar een van de vele toepassingen van internet waarvoor domeinnamen gebruikt worden. Denk aan e-mail, ftp, irc, telnet. Dat jij geen of weinig interesse hebt in webpagina's betekent m.i. niet dat je minder recht hebt op een domeinnaam. Je gebruikt de domeinnaam toch?

Hou je poot stijf tot zij met echte bewijzen komen. Iedereen kan wel zeggen dat ze recht hebben op de naam, maar alleen degenen die dat daadwerkelijk hebben, kunnen het ook bewijzen. En dat hoeft ze nog niet eens wat te kosten, gewoon een kopietje van papieren uit hun eigen boekhouding. Het weigeren mee te werken aan zoiets roept dus vragen op. Het is niet meer dan redelijk om aan dat verzoek te voldoen.
Krijg je vervolgens een officieel uitziende factuur of afschrift van het Benelux Merkenbureau? Stuur dan een vriendelijk verzoek naar het Benelux Merkenbureau of dit een legitiem exemplaar is. Photoshoppen kan namelijk (bijna) iedereen.

edit:

[quote]Ik denk dat ze wel iets meer zijn dan dat aangezien ze een eigen (buitenlands) management hebben. [/quote]

Zou het? Wat een management dan, ze laten de bandleden het regelwerk doen... daar heb je het management toch voor? Ik denk dat dit bij het blufspelletje hoort. Als ze zo "big" waren hadden jij en ik er wel eens van gehoord. De band speelt alleen in het zuiden van het land, waarom zouden ze dan een buitenlands (Engels) management hebben? Een lokaal artiestenbureau hooguit.
En een cd uitbrengen? Dat is wel in eigen beheer te doen; heeft de band van mijn broer ook gedaan, gewoon van de opbrengst van de optredens.

[ Voor 28% gewijzigd door macnerd op 02-08-2004 12:35 ]

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Blom
obsidian schreef op 02 augustus 2004 @ 11:55:
[...]

Ik denk dat ze wel iets meer zijn dan dat aangezien ze een eigen (buitenlands) management hebben. :)
Zeggen te hebben, als je een management hebt ga je toch zelfs niets regelen?

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Alles doorgelezen *trots* En die agelock is op mij vast ook niet van toepassing (ik kan me er overigens wel wat bij voorstellen na het lezen van sommige replies).

Ik heb na het lezen van deze hele thread nog nergens bewijs gezien dat de band, danwel hun management, een merknaam hanteert die overeenkomt met het door TS geregistreerde domein. Ook een handelsnaam, hoewel het daar blijkbaar niet om gaat, is na de twintigste controle door een goedbedoelde GoT-er niet te vinden. Dat is dus punt één.

Punt twee is moeilijker, namelijk: is Groove It niet te algemeen om er, ook na registratie bij een bureau voor merkenrecht of iets vergelijkbaars (daar heb ik dan weer nul verstand van), zelf allerlei vermeende rechten aan te koppelen? Mijn gevoel zegt me dat Groove It een ontzettend algemene term/zegswijze is (ik moet de hele tijd aan Boris denken en z'n standaard zinnetje, brr), dat zou betekenen dat men helemaal geen recht heeft op de domeinnaam.

Verder zou ik me absoluut niet onder druk laten zetten, zeker niet door die pief met z'n vakantieplannen. Ik zou een brief opstellen waarin je bevestigt zijn e-mail te hebben ontvangen waarin hij kenbaar maakt de domeinnaam van je te willen overnemen. Bevestig ook zijn argumenten, namelijk dat jij geen recht zou hebben op de domeinnaam omdat het een merknaam is die zij al geruime tijd exploiteren. Stel vervolgens dat Groove It een dergelijk algemene naam is, dat je je niet voor kunt stellen dat deze recht geeft op overname van je domeinnaam, maar dat je dit graag wel wilt navragen. Daarom ontvang je graag schriftelijk bewijs dat de naam als merknaam is geregistreerd en gebruik je de volgende twee weken (een redelijke termijn) om informatie in te winnen over dit vraagstuk, waarna je hem definitief zult berichten over je standpunt in deze zaak.

In de tussentijd ga je op je dooie gemak naar een bureau voor rechtshulp, vraag je de downloadkoning om hulp en/of spreek je eventueel je rechtsbijstand aan (al heb ik het donkerbruine vermoeden dat je niet verzekerd bent voor rechtshulp). Na twee weken weet je waarschijnlijk genoeg om te weten of je in je recht staat of niet. Zo niet, dan verstuur je nogmaals een brief, waarin je akkoord gaat met het bod (of er nog iets meer uit probeert te halen) of het bod definitief van de hand wijst, met vermelding van de gevonden argumenten uiteraard.

^^^ Kijk mam, zonder d/t fouten! *D
macnerd schreef op 02 augustus 2004 @ 12:11:
Krijg je vervolgens een officieel uitziende factuur of afschrift van het Benelux Merkenbureau? Stuur dan een vriendelijk verzoek naar het Benelux Merkenbureau of dit een legitiem exemplaar is. Photoshoppen kan namelijk (bijna) iedereen.
Maar zelfs al IS het een legitiem exemplaar, dan betekent dat toch nog niet dat TS het domein af moet staan? Groove It is, zeker in de muziek, zo'n algemene term dat ik me afvraag of ze daarmee wel zo'n claim mogen maken.

[ Voor 11% gewijzigd door TripleM op 02-08-2004 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-06 14:08

MicroWhale

The problem is choice

PcDealer schreef op 02 augustus 2004 @ 06:44:
[...]

Goed dat je hiermee komt bij ons voordat je beslist :)

Ik heb op Kvk.nl wel veen Groove's gevonden, maar geen Groove IT of Groove-IT:
http://www.kvk.nl/handels...enframeset.asp?register=1

Blufpoker m.i.

/edit:
woops meerdere pagina's. ff lezen.
euh????

hoe zoek jij?

als ik "Groove It" intyp bij 'zoek op handelsnaam' dan krijg ik dit:

code:
1
2
3
4
5
  Handelsnaam                                                      KvK-inschrijfnummer
  Groove It                                                        20084347 0000
  Lange Akker 227, 4847KM Teteringen                               Hoofdvestiging
  Groove-It                                                        20084347 0000
  Lange Akker 227, 4847KM Teteringen                               Hoofdvestiging

lijkt me vrij echt.

Vraag even bij de kvk op hoe lang deze naam al geregistreerd staat zou ik zeggen. Ik zou er zowiezo niet zonder meer vanuit gaan dat het nep is.

doorklikken levert:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Naam: Groove Music & Media 
Vestigingsadres: Lange Akker 227 
Vestigingsplaats: 4847KM Teteringen 
KvK-inschrijfnummer: 20084347 0000 
Soort inschrijving: Hoofdvestiging 

Kies een informatieproduct:
[-knip-]

[ Voor 15% gewijzigd door MicroWhale op 02-08-2004 12:42 ]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:33
Logos schreef op 02 augustus 2004 @ 12:40:
[...]

euh????

hoe zoek jij?

als ik "Groove It" intyp bij 'zoek op handelsnaam' dan krijg ik dit:

code:
1
gegevens

lijkt me vrij echt.

Vraag even bij de kvk op hoe lang deze naam al geregistreerd staat zou ik zeggen. Ik zou er zowiezo niet zonder meer vanuit gaan dat het nep is.

doorklikken levert:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Naam: Groove Music & Media 
Vestigingsadres: Lange Akker 227 
Vestigingsplaats: 4847KM Teteringen 
KvK-inschrijfnummer: 20084347 0000 
Soort inschrijving: Hoofdvestiging 

Kies een informatieproduct:
[-knip-]
aangezien de rest van de mensen de naam niet gevonden hebben, is het mogelijk dat de eisers deze snel geregistreerd hebben ivm de overname van het domein

[ Voor 22% gewijzigd door m3gA op 02-08-2004 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd

macnerd

Maar zelfs al IS het een legitiem exemplaar, dan betekent dat toch nog niet dat TS het domein af moet staan? Groove It is, zeker in de muziek, zo'n algemene term dat ik me afvraag of ze daarmee wel zo'n claim mogen maken.
(TripleM)

Daar heb je helemaal gelijk in TripleM! Maar de kans is natuurlijk groot dat ze bluffen en dat weet je dan meteen. Wel zo handig voor TS.

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107691

VERKOPEN...

Als inderdaad blijkt, dat je een (r) of een (c) aan het schenden bent, ben je de l*l.

Zelf had ik ooit, 4 jaar geleden, Da-Wizard-Of-Oz.com

Die, is dus mooi door Turner Ent. uit de states (Beverly Hills 90212 (de buren van ??_ in beslag genomen.

Ze hadden (de firma die het domein wilde hebben) het recht om dit in beslag te nemen.

What the fuck denk ik, ik doe niets wat met hun te maken heeft.

Droeg ik het niet over, kostte me dit 25.000 euro, per gebeurtenis (echte amerikanen..)...

Ik had al een paar x airmail gehad, maar ik dacht eerst dat het van die reclame was, je weet wel, die shit waarmee je van alles kunt winnen enzo..

Maar goed, ik moest het wel bij een notaris laten overschijven, en toen naar hun faxen, en per post nasturen.

Nee, ik zoek voortaan eerst uit, of er niet een band, of een vereniging, of een film-maatschappij achter zit, of dat ze er iets mee te maken kunnen hebben in de toekomst.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Anoniem: 107691 schreef op 02 augustus 2004 @ 12:51:
VERKOPEN...

Als inderdaad blijkt, dat je een (r) of een (c) aan het schenden bent, ben je de l*l.

Zelf had ik ooit, 4 jaar geleden, Da-Wizard-Of-Oz.com

Die, is dus mooi door Turner Ent. uit de states (Beverly Hills 90212 (de buren van ??_ in beslag genomen.

Ze hadden (de firma die het domein wilde hebben) het recht om dit in beslag te nemen.
Ik wil niet ook hoog van de toren blazen, maar het is natuurlijk een beetje dom van jou om iets te registreren dat met de Wizard of Oz te maken heeft, aangezien zo ongeveer iedereen weet dat die naam beschermd is. Met Groove It is dat iets heel anders. Je "VERKOPEN" is dan ook een beetje een overbodige reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Niet online
De handelsnaam is nu idd geregistreerd bij de KvK. Vanochtend nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

o0-Bianca-0o schreef op 02 augustus 2004 @ 12:57:
Dat maakt jou argumenten alleen maar sterker. Waarom beweren ze eerst al heel lang bezig te zijn en wordt de handelsnaam nu pas geregistreerd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115273

In je start topic staat dat er in de mail het volgende stond:
o0-Bianca-0o schreef op 31 juli 2004 @ 20:03:
Bij de stichting domeinregistratie heb ik geinformeerd naar situatie rondom xxxxxx.nl.
xxxxxx is al 9 jaar een geregistreerde merk en handels naam van onze band en neemt al 15 jaar deel aan het "economisch" verkeer. Dit zijn 3 criteria waarop wij bij de arbitragecommisie een naamsverhuizing kunnen forceren danwel een verbod op exploitatie van xxxxxxx.nl door mensen buiten onze organisatie kunnen eisen. Zeker gezien het feit dat je pas onlangs deze naam hebt geregistreerd en nog geen zichtbare activiteiten onderneemt geeft ons een sterke positie op de enige 4 punten waaraan de comissie een dergelijk verzoek zal toetsen.
....................................
Ga je daar niet mee akkoord dan gaan we woensdag de procedure in gang zetten en halen we ons allerlei onnodige kosten op de hals.
Als je dus kunt aantonen dat xxxxxx pas sinds vandaag een geregistreerd handels merk is heb je gelijk een poot meer om op te staan. Verder heb je dan gelijk het bewijs dat jij het domijn eerder had geregistreerd dan dat zij de naam hadden geregistreerd als handels merk. Dat zorgt er voor dat jij dus de rechtmatige eigenaar ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89596

kijkt de rechter niet ook naar hoelang het domein in eigen bezit is en hoelang het handelsnaam ingeschreven is?

Aangezien deze pas vanochtend gedumpt is, is er een grote kans dat ze het als nog niet krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Jeetje, wat een verhaal zeg.

In ieder geval is het nog helemaal niet zeker dat ze deze domeinnaam ook krijgen.
Het Internet is nl. geen geaccepteerd medium voor reclame, en derhalve dus ook niet te koppelen aan inkomstenderving.

Kennelijk zijn er veel meer "groove-it " mogelijkheden dan alleen een muziekbandje waar nog nooit iemand van gehoord heeft. Naamsbekendheid kunnen ze dan ook niet claimen, zoals dat bij Microsoft zo vaak het geval is.

Hoewel "Groove IT" nu bij de KvK bekend is als naam, wil dat nog niet zeggen dat ze daar dan ook meteen recht op hebben. De SIDN heeft nl. ook een soort van supervisie over de namen, en bij het vermoeden dat dit om een merknaam gaat, hadden ze actie moeten ondernemen alvorens de naam aan jou toe te kennen.

Daarnaast zijn er talloze mogelijkheden om een andere naam te nemen ipv. die van jou te claimen. Een rechter zal dit zeker mee laten wegen. Ze hebben nl. al een merknaam en een bijpassende domeinnaam. Er is dus geen behoefte tot overname. Ook het pas in later stadium inschrijven bij de KvK zal zwaar tegen hun opwegen, want ze hadden ook voor een andere oplossing kunnen kiezen (Bijv. De lange akker bagger band ;) ), en wisten dat bij voorbaat al.
Dit in acht genomen sta je juridisch sterk, en zij behoorlijk zwak.
Als je ooit contact met hun hebt opgenomen, en daarin laten blijken dat je niet van verdere contacten gediend bent, kun je ook Laster nog eens opvoeren.

Heb je al eens een opsteker gedaan bij de wetswinkel? Die zoeken nl. gratis voor jou uit waar je recht op hebt, en waar niet op.

Suc6 met alles!

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Niet online
-edit- dubbelpost

[ Voor 91% gewijzigd door Bianca op 02-08-2004 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

(topic door gescand, maar niet ALLES gelezen)

Let er wel op dat als je het domein te koop aan bied (voor 5000 euro) dat de tegenpartij in arbitrage kan zeggen dat je het enkel hebt geregisteerd voor het geld. OOK AL KWAM HET EERSTE AANBOD VAN HUN. En dat je onder de regels van veel registrars dan ongelijk kunt krijgen. Onder wipo arbitrage zijn hier voorbeelden van.

(ik heb het hier niet over recht bij een rechter)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Niet online
Ik heb niet gezegd dat ik er geld voor wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120034

Ik las een stuk terug iets over redelijk en billijkheid. Dit is hierop niet van toepassing.

In dit verhaal komt het eigendomsrecht in het vizier.

Je hebt goederen. Goederen zijn zaken (tastbaar) of vermogensrechten (ontastbaar) dus bijvoorbeeld een domeinnaam waarvoor men een overeenkomst heeft. Voor het mogen gebruiken van een vermogensrechtelijk iets, moet aan twee voorwaarden zijn voldaan. Er moet een overeenkomst zijn tussen de gebruiker en de verstrekker (heb je als het goed is) en er moet overdracht hebben plaatsgevonden (meestal middels de overeenkomst). In dit geval ben jij wettelijk gerechtigd dit domein voor jezelf te hebben.

Het kort geding waarmee wordt gedreigd valt inderdaad onder redelijkheid en billijkheid, maar geld slechts als dit domein commercieel word gebruikt. In dit geval zal de rechter kijken naar belangen, schade die kan worden geleden en dat soort zaken. Naar mijn weten is hier geen jurispundenite o.i.d. van gemaakt dus mogelijk vind je ergens een proefproces.

Ben benieuwd wat hieruit zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
Ik heb nog ff zitten zoeken, maar je kunt ze al vinden via groovemedia en via swinging.nl (De Online Artiesten Shop). Nog een URL hebben ze dus zeker niet nodig, en dus hebben ze geen noodzaak voor het domein.

Daarnaast hebben ze geen eigen repertoire (althans, daar adverteren ze niet mee), dus dat maakt e.e.a. voor hun ook alweer moeilijker.

BTW, die zangeres is wel aardig (maar onbekend en 13 in een dozijn), en die zanger kunnen ze beter wegdoen. Wat een bagger is dat zeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpdata
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-01 11:54
Gevonden bijzonderheden betreffende de band op een eerder in dit forum vermelde website,

"Aangezien de meeste bandleden uit het zuiden van Nederland komen, is XXXXXXX niet te boeken in de provincies Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel, de kop van Noord Holland en Flevoland."

En dan een management in London?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

dat is wel vaag ja....

dan is het dus van belang om uit te zoeken wanneer het registratieproces in gang is gezet. Als zij het na jou domeinaanvraag in gang hebben gezet staan ze niet sterk.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denhomer
  • Laatst online: 02-06 11:19

Denhomer

Doh !

Of dit betekend dat ze hun zogenaamde rechtzaak aan het voorbereiden zijn, of dat er iemand van de band GoT leest en op een idee is gekomen.
In beide gevallen helpt het hen niet veel, omdat ze er veel te laat mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plopeye
  • Laatst online: 28-05 08:06
gewoon niet op reageren. naar mijn mening zijn ze ook wat laat gezien het feit dat je de naam al enige tijd hebt

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

je kunt toch ook even contact opnemen met KvK, misschien kunnen zij je verder helpen mbt het "mysterie" dat de band ineens wel te vinden is op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
Nog een hartje onder je riem, Bianca:

Grooveit.info/.name/.nu/.tv/.nogveel landextensies zijn vrij.
groove-it.info//biz/.NET/.org/.name/.nu/landjes zijn ook allemaal vrij.

Als ze die nou allemaal ff registeren hebben ze misschien een case in court.
Tot die tijd hebben ze geen poot om op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco Swart
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-04 04:36
Ondanks alle goed(e) (bedoelde) adviezen is de TS volgens mij nog niet langs geweest langs de wetswinkel. Misschien is dat nu wel de eerste stap, meer dan filosoferen komen we hier nu niet door het gebrek aan expertise.....

www.ya-calendar.com - Gratis online agenda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Misschien dat je de kvk eens kan bellen wanneer dit bedrijf geregistreerd is

zijn ze toevallig nu ook bij het merkenbureau in de benelux bekend?

[ Voor 32% gewijzigd door Movinghead op 02-08-2004 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Niet online
Jacco Swart schreef op 02 augustus 2004 @ 13:59:
Ondanks alle goed(e) (bedoelde) adviezen is de TS volgens mij nog niet langs geweest langs de wetswinkel. Misschien is dat nu wel de eerste stap, meer dan filosoferen komen we hier nu niet door het gebrek aan expertise.....
jawel hoor ik heb contact met de rechtswinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Adidas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-02 20:28
o0-Bianca-0o schreef op 02 augustus 2004 @ 14:09:
[...]

jawel hoor ik heb contact met de rechtswinkel
Hou ons dan niet langer in spanning.
Ik volg dit topic namelijk ook al een tijdje en ben erg benieuwd naar eventuele uitspraken en bevindingen.
Mede doordat ik een eigen hostingbedrijf heb is het best interessant om dit te volgen.

PS: IMHO sta je volledig in je recht, *YOU GO GIRL* :P

B. Gates said: "640 should be enough for everyone." I think he meant 640 PB ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Als het echt om de url gaat die je eerder noemt, waar zit dan eigenlijk het merkenrecht? De domeinnaam is toch niet het geregistreerd merk? En of de bandnaam die een compleet andere naam is dan geregistreerd is doet dan toch echt niet meer ter zake. Dan zou Microsoft bijvoorbeeld ook www.software.nl kunnen willen hebben, omdat Microsoft hun merknaam "Microsoft" eerder heeft geregistreerd? Dat zou leuk worden, het bedrijf dat het eerste hun merk heeft die heeft bij voorbaat recht op alle domeinen die men wil van merken die later kwamen. :)

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Na het doorlezen van het hele (!) topic kan ik alleen maar concluderen dat ze lekker aan het bluffen zijn, ze geen aanspraak maken op de claims die ze neerleggen en juridisch gezien heel zwak staan. Niet afgeven dus, stuur een aangetekende brief terug dat je er niet van gediend bent bedreigd te worden, dat je reeds aan hebt gegeven je domein niet af te willen staan en dat je geen verdere communicatie met hen wilt onderhouden.

Oh en bewaar alle correspondentie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
- Er is geen sprake van een gedeponeerde handelsnaam 'Groove It', 'Grooveit' of 'Groove-It'.

- De handelsnaam 'Groove-it' is per 2 augustus 2004 (oftewel vanmorgen) toegevoegd aan de onderneming met kvk-nummer 20084347, beter bekend als 'Groove Music & Media'. Voor zover ik weet was voor het weekend ook nog geen sprake van de handelsnaam 'Groove It', de eiser spreekt me daar echter in tegen. Ik heb de KvK verzocht hieromtrent met een tijdslijn te komen.

- Het 'officiele document' van de Belastingdienst staat op naam van 'Maatschap Groove It', waarbij Maatschap dus wettelijk verplicht een onderdeel is van de handelsnaam. Dit is dus de handelsnaam, en niet slechts 'Groove It'. Ik vraag me dan overigens af bij welke KvK-inschrijving die dan hoort, maar daarover word ik nog teruggebeld door de belastingdienst.

- De eiser heeft mij verzocht 'persoonsgegevens' uit deze thread te verwijderen; ik ben echter niet in staat posts van anderen aan te passen. Bovendien is alle informatie die in dit topic staat publiek en objectief verkregen; ik zie na overleg met Xandrios hierover dus geen reden dit bij de crew of het MT aan te kaarten. Let overigens dus wel op dat je geen dingen plaatst die in het kader 'smaad' en aanverwanten kunnen passen, want de eiser leest mee.

- De eiser meent dat de naam geregistreerd is 'langs andere wegen' dan het Europees Merkenbureau. Ik heb werkelijk geen idee waarover de beste man het heeft, hij zelf ook niet vermoed ik aangezien dit geregeld is door een collega van hem die pas over een paar dagen retour is van vakantie. Als iemand mij kan vertellen langs welke andere wegen een naam in de Benelux te beschermen is, verneem ik het graag (en dan bedoel ik andere methoden dan de klassieke looien pijp ;)).

I guess that pretty much sums up everything, en ik ga er derhalve vanuit dat eiser werkelijk geen zaak heeft tegen topicstartster. Wat dat betreft ben ik heel erg blij dat een aantal mensen hier met enorm goeie punten zijn gekomen; hier hebben we erg veel steun aan gehad.

Ik heb contact gehad met mijn bedrijfsadvocaat en gezien de feiten die er nu liggen noemt hij de situatie 'te belachelijk voor woorden'. Op basis van wat er ligt kan er nimmer een overdracht van een domein geeist danwel geforceerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Niet online
_/-\o_

daar sluit ik me bij aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd

macnerd

Van de website van het Benelux Merkenbureau:
Opmerking: De resultaten van een zoekvraag zijn beperkt tot depots en inschrijvingen in het Beneluxregister. Merkenrechten die eveneens geldigheid hebben in de Benelux die geregisteerd zijn in het internationale of het Europese register verschijnen niet. Daarvoor dient u de desbetreffende registers te raadplegen.
Internationale merken:
http://ipdl.wipo.int/en/index.html

Europese merken:
http://oami.eu.int/en/CTM...=en&application=CTMOnline

Bij de internationale merken vind ik geen "Groove It" maar wel "Groove Media" welke op naam van een of andere Portugese organisatie lijkt te staan.

Bij de Europese merken zie ik geen van beide staan.

[ Voor 254% gewijzigd door macnerd op 02-08-2004 14:39 ]

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik zou alle electronische correspondentie even uitprinten, je zal net zien dat je harddisk crasht of je een virus hebt oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpdata
  • Laatst online: 30-01 11:54
http://www.kvk.nl/artikel...tikelID=39582&sectieID=59

Handelsnaam: Hoe verkrijgt u het recht op een handelsnaam?

Het recht op een handelsnaam ontstaat wanneer u als eerste de betreffende handelsnaam gebruikt als handelsnaam voor uw onderneming. De handelsnaam wordt gebruikt zodra uw naam wordt vermeld op briefpapier, facturen, visitekaartjes, bedrijfswagens, in het telefoonboek, advertenties, etc. Kortom: wanneer u meedoet aan het economische verkeer.
Een registratie is niet vereist om het recht te doen ontstaan. Inschrijving van de handelsnaam in het handelsregister is dan ook geen vereiste voor het ontstaan van het handelsnaamrecht.

Het recht op een handelsnaam is beperkt tot het grondgebied van Nederland. Het strekt zich uit over het gebied waar u de naam daadwerkelijk gebruikt of bekendheid geniet. Dat kan heel Nederland zijn, maar het kan ook beperkt zijn tot een stad. Een buitenlandse onderneming kan in Nederland dusdanig bekend zijn, dat ook zij een beroep kan doen op haar handelsnaamrecht in Nederland.

Het handelsnaamrecht eindigt wanneer u stopt met het feitelijk gebruik van de handelsnaam. Bij een lege, niet actieve rechtspersoon is er bijvoorbeeld formeel geen gebruik van de handelsnaam meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Blom
foutje.

[ Voor 101% gewijzigd door Jeroen Blom op 02-08-2004 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

xpdata schreef op 02 augustus 2004 @ 14:33:

Het recht op een handelsnaam is beperkt tot het grondgebied van Nederland. Het strekt zich uit over het gebied waar u de naam daadwerkelijk gebruikt of bekendheid geniet. Dat kan heel Nederland zijn, maar het kan ook beperkt zijn tot een stad. Een buitenlandse onderneming kan in Nederland dusdanig bekend zijn, dat ook zij een beroep kan doen op haar handelsnaamrecht in Nederland.
.
Aangezien de band niet optreed in o.a. Groningen, Friesland en de kop van Noord Holland is de naam dus niet voor heel Nederland van toepassing :)
Dus lijkt me dat Bianca hiermee al het volledige recht heeft om haar domein te behouden

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidance
  • Laatst online: 29-08-2019
Dat branche gedoe is voor de KVK en bedrijfsnamen binnen een bepaalde regio. Internet is regioloos en heeft daardoor ook andere wetten en rechten.

Ik moet wel zeggen dat voor zover ik kan zien, je gewoon recht hebt op je domein, als het alleen maar omdat ze niet aangeven sinds wanneer de band bestaat. Als jij het domein al langer hebt dan zij bestaan heb je helemaal geen probleem.

Ten tweede: Als zij een naamswijziging hebben doorgevoerd, laten we zeggen vorig jaar, dan hebben ze ook geen poot om op te staan, want anders zou ik zo alle bedrijfsnamen kunnen kapen die ik zou willen, door steeds m'n naam te veranderen.

Ten derde: Ze hebben Groove Music als Copyrighted Trademark staan, maar nergens staat melding dat Groove it (wat overigens op internet ook nog altijd kan met grooveit.nl.....oeps die is al sinds 2 jaar van een vriend van me, geen grapje, kom ik net achter). Er is geen reden om jou aan te vallen op een site die zou KUNNEN worden gebruikt voor een bedrijfsnaam. Er moet, zoals ergens anders ook al werd geschreven, wel een 'billijke'/'redelijke' reden zijn.

De argumenten van geld moet je even buiten beschouwing laten. Als je echt de naam belangrijk vindt, zou ik de 'officiele' correspondentie zo lang gewoon naast je neer leggen, maar wel even back-uppen. Want ze moeten toch eerst zelf een advocaat nemen die gaat uitzoeken of ze recht van spreken hebben. Dat kost ook geld. Indien ze dat geld er voor over hebben, kun je altijd nog zeggen dat je niet onwelwillend bent om te verkopen, maar tegen een 'billijke' prijs. Immers de naam is niet exact gelijk aan je domeinnaam: Groove it of Groove-it zijn twee verschillende dingen. Dus er is voor jou geen reden om in te gaan op dreigementen.

Succes,

Guidance

[ Voor 5% gewijzigd door Guidance op 02-08-2004 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:55
Ik heb van domeinnamen helemaal geen verstand, maar wil toch ook Bianca erg veel succes wensen in dit proces! Je gaat winnen!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco Swart
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-04 04:36
het enige wat mij nog rest na het lezen van de reactie van HunterPro is

:P :) :9

[ Voor 12% gewijzigd door Jacco Swart op 02-08-2004 14:57 ]

www.ya-calendar.com - Gratis online agenda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7379

En oja, om eens te illustreren hoe algemeen een term als 'Groove It' wel niet is, een search met de exacte woordcombinatie levert met Google 21.200 hits op. Met een lossere search, zonder exacte woordcombinatie, kom je al op 4.930.000 hits uit.

Ik ben ervan overtuigd dat de TS een zeer goede kans maakt als het tot een rechtszaak zou komen. Iedereen heeft weleens gehoord van de term 'Groove it' en de term is in mijn hoofd niet verbonden met deze band, zoals dat bij vrijwel alle mensen het geval zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89895

Volgende keer graag geen HK @ tech.

[ Voor 106% gewijzigd door intoxicated op 02-08-2004 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Waar ga je je website nou eigenlijk voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7379

Wekkel schreef op 02 augustus 2004 @ 15:14:
Waar ga je je website nou eigenlijk voor gebruiken?
Het lijkt me niet slim als de topicstarter daar uitgebreid op in gaat in deze thread, omdat de eiser kennelijk meeleest. Sowieso is dit vraagstuk niet zo relevant als de eiser geen poot heeft om op te staan, het doet er dan niet toe wat er met het domein gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Niet online
....

[ Voor 100% gewijzigd door Bianca op 02-08-2004 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen 98675432
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
edit:

Laat maar, heb niet goed gelezen... :X

@dmace: Sorry dude, ik heb met m'n stomme kop alleen de 1e pagina van deze thread gelezen, dus mijn opmerking sloeg kant noch wal.

@o0-Bianca-0o: veel succes!

[ Voor 153% gewijzigd door Jeroen 98675432 op 02-08-2004 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
Jeroen98675432 schreef op 02 augustus 2004 @ 15:23:
Anders kun je je "redelijkheid" tonen, door een bedrag van bijvoorbeeld 3.000 euro te vragen, dan heb je hen immers de kans gegeven, dat werkt ook altijd in je voordeel.
En stel dat je die 3.000 vangt, dan heb je een mooie zet gescoord om een nieuwe domeinnam te reggen voor je e-mail.
Vergeet niet dat je behoorlijke kosten hebt te maken bij een nieuwe domeinnaam. Je moet nl. iedereen informeren over je nieuwe mailadres e.d.
10 Euro per te informeren persoon lijkt me redelijk, en dus iedereen in dit topic even mailen. ;)
Daarnaast komt ook de arbeid voor het herinrichten van je PC erbij (kun je niet zelf, en een beetje systeembeheerder is daar al gauw een uurtje of 4 mee bezig, a 300 Euro per uur.)
En vergeet niet de administratiekosten en uitzoekerij aan jouw kant. Gemiddeld vraagt een bedrijf voor administratiekosten al gauw 150 Euro per uur., dus dat kun je er ook nog bij optellen.

Die kosten kunnen zij overigens niet claimen, daar ze met niks begonnen zijn, en zelf initiatief moeten tonen om iets te bemachtigen. Jij hebt er ongevraagd werk aan, en dus kun jij het wel.

[ Voor 8% gewijzigd door dmace op 02-08-2004 15:33 . Reden: Quoter trok zich terug, maar toch valt er een punt te maken. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Laatst online: 10-06 18:04
HunterPro schreef op 02 augustus 2004 @ 14:23:

- Het 'officiele document' van de Belastingdienst staat op naam van 'Maatschap Groove It', waarbij Maatschap dus wettelijk verplicht een onderdeel is van de handelsnaam. Dit is dus de handelsnaam, en niet slechts 'Groove It'. Ik vraag me dan overigens af bij welke KvK-inschrijving die dan hoort, maar daarover word ik nog teruggebeld door de belastingdienst.
Alleen de NV, BV, Onderlinge Waarborg Maatschappij, Coöperatie en Stichting moeten altijd een aanduiding van de rechtsvorm in hun statutaire naam opnemen. Alleen bij de BV en de NV wordt dat ook automatisch de handelsnaam. Maatschappen zijn daar niet toe verplicht. Bovendien kun je meerdere handelsnamen voeren. Vroom en Dreesman voert ook de handelsnaam "V&D".

Neemt niet weg dat ze het woord maatschap toch in hun statutaire naam hebben gezet. Ik denk eerder dat Groove Music en Media (waarschijnlijk V.O.F) een probleem wordt met de registratie van de handelsnaam "Groove It"

[ Voor 15% gewijzigd door __fred__ op 02-08-2004 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
Guidance schreef op 02 augustus 2004 @ 14:37:

Immers de naam is niet exact gelijk aan je domeinnaam: Groove it of Groove-it zijn twee verschillende dingen. Dus er is voor jou geen reden om in te gaan op dreigementen.
In eerdere jurisprudentie is bepaald dat het domeinnaamsysteem geen mogelijkheid biedt tot het opnemen van spaties en hoofdletters en dat een domeinnaam als grooveit of groove-it dus wel degelijk inbreuk kunnen maken op een handelsnaam/merknaam als "Groove It"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd

macnerd

@dmace:
Volgens mij is de TS gewoon een privepersoon die in eerste instantie gewoon een e-mailadres wilde. Dus waarschijnlijk is een account wijzigen in Outlook Express en een mailtje met je nieuwe adres naar iedereen in het adressenboek voldoende... er is hier geen schade zoals bij een gevestigd bedrijf. Bovendien zou een gewoon bedrijf niet onder de indruk zijn van zo'n mailtje. Die wachten gewoon de brief van de advocaat af.

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
dmace schreef op 02 augustus 2004 @ 15:31:
[...]

Vergeet niet dat je behoorlijke kosten hebt te maken bij een nieuwe domeinnaam. Je moet nl. iedereen informeren over je nieuwe mailadres e.d.
10 Euro per te informeren persoon lijkt me redelijk, en dus iedereen in dit topic even mailen. ;)
Daarnaast komt ook de arbeid voor het herinrichten van je PC erbij (kun je niet zelf, en een beetje systeembeheerder is daar al gauw een uurtje of 4 mee bezig, a 300 Euro per uur.)
En vergeet niet de administratiekosten en uitzoekerij aan jouw kant. Gemiddeld vraagt een bedrijf voor administratiekosten al gauw 150 Euro per uur., dus dat kun je er ook nog bij optellen.

Die kosten kunnen zij overigens niet claimen, daar ze met niks begonnen zijn, en zelf initiatief moeten tonen om iets te bemachtigen. Jij hebt er ongevraagd werk aan, en dus kun jij het wel.
Als je als prive-persoon een handels- of merknaam schendt, kijkt de rechter er ook naar of je er economisch belang bij hebt. Om de domeinnaammakelaarpraktijken van het begin tegen te gaan, is het aanbieden van een koopsom als privé-persoon nu ook al economisch belang. Het is dus duidelijk onverstandig om zelf bedragen te gaan noemen of te zeggen dat ze te laag bieden.

Bovendien is het hier ook duidelijk meer een principe-zaak dan financieel gewin. Zij wil gewoon het domein niet kwijt en al helemaal niet tegen een schijntje. Ik geloof niet dat TS die domeinnaam geregistreerd heeft om er financieel beter van te worden, het zou wel jammer zijn als ze hem op die manier voor de rechter wel kwijtraakt.

[ Voor 12% gewijzigd door __fred__ op 02-08-2004 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

xpdata schreef op 02 augustus 2004 @ 14:33:

Handelsnaam: Hoe verkrijgt u het recht op een handelsnaam?

Het recht op een handelsnaam ontstaat wanneer u als eerste de betreffende handelsnaam gebruikt als handelsnaam voor uw onderneming. De handelsnaam wordt gebruikt zodra uw naam wordt vermeld op briefpapier, facturen, visitekaartjes, bedrijfswagens, in het telefoonboek, advertenties, etc. Kortom: wanneer u meedoet aan het economische verkeer.
Een registratie is niet vereist om het recht te doen ontstaan. Inschrijving van de handelsnaam in het handelsregister is dan ook geen vereiste voor het ontstaan van het handelsnaamrecht.

Het handelsnaamrecht eindigt wanneer u stopt met het feitelijk gebruik van de handelsnaam. Bij een lege, niet actieve rechtspersoon is er bijvoorbeeld formeel geen gebruik van de handelsnaam meer.
Dan heeft die dus lopen jokken >:)
Uit de first post
Bij de stichting domeinregistratie heb ik geinformeerd naar situatie rondom xxxxxx.nl.
xxxxxx is al 9 jaar een geregistreerde merk en handels naam van onze band en neemt al 15 jaar deel aan het "economisch" verkeer.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Anoniem: 7379 schreef op 02 augustus 2004 @ 15:19:
[...]
Het lijkt me niet slim als de topicstarter daar uitgebreid op in gaat in deze thread, omdat de eiser kennelijk meeleest. Sowieso is dit vraagstuk niet zo relevant als de eiser geen poot heeft om op te staan, het doet er dan niet toe wat er met het domein gebeurt.
Hoezo leest de eiser dan kennelijk mee? Overigens lijkt het mij zeer van belang om te weten wat er met die website gebeurt. Als daar bandje X op gepromoot wordt terwijl eiser ook met bandje X bezig is, kan er wel degelijk een probleem zijn. Kortom, zonder informatie kunnen we beter onze tijd verdrijven in het Doom3 topic :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Nog een keer gedubbelchecked; er is geen sprake van een inschrijving bij het europees merkenbureau; zowel de hostmaster (thanks!) van een zeer grote domeinenboer hier in Nederland als een medewerker van de juridische afdeling van de Stichting Internet Domeinregistratie Nederland wisten mij te vertellen dat zolang er geen inbreuk gemaakt wordt op een merknaam (als in: gedeponeerd bij het Register van het Merkenregister BeNeLux), er zeer weinig kans is dat eiser in het geval van een rechtzaak het geeiste toegewezen krijgt.

Daarnaast hebben privé-personen met persoonsdomeinnamen waar zij wel een hechte band mee hebben, wel degelijk recht op die domeinnaam. Zo maakte de meneer die www.ariel.nl had geregistreerd, geen inbreuk op het patentrecht van de eigenaar van Ariel (het wasmiddel :)). Dit omdat het een privésite betrof. Dat hij echter later het domein aan Proctor & Gamble heeft verkocht is een ander verhaal :)

En zo zie je hoe een koe een haas vangt; ik zie de brieven graag verschijnen :)

* HunterPro groet wekkel in dit topic, zocht je al ;)

[ Voor 3% gewijzigd door HunterPro op 02-08-2004 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

fsfikke schreef op 02 augustus 2004 @ 15:45:
[...]

Dan heeft die dus lopen jokken >:)

[...]
dat klopt, het is geen "9 jaar", geen "15 jaar", maar "vanaf vandaag" (oftewel: nog geen dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Wekkel schreef op 02 augustus 2004 @ 15:46:
[...]

Hoezo leest de eiser dan kennelijk mee? Overigens lijkt het mij zeer van belang om te weten wat er met die website gebeurt. Als daar bandje X op gepromoot wordt terwijl eiser ook met bandje X bezig is, kan er wel degelijk een probleem zijn. Kortom, zonder informatie kunnen we beter onze tijd verdrijven in het Doom3 topic :9
Ik heb met eiser gesproken over de telefoon en daarbij kwam dit topic naar boven. Ik heb vernomen van Bianca dat ze er een spetterende 'dit is mijn konijn Groove'-site op gaat plaatsen, waarmee ik haar veel succes wil wensen :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

HunterPro schreef op 02 augustus 2004 @ 15:51:
[...]

Ik heb met eiser gesproken over de telefoon en daarbij kwam dit topic naar boven. Ik heb vernomen van Bianca dat ze er een spetterende 'dit is mijn konijn Groove'-site op gaat plaatsen, waarmee ik haar veel succes wil wensen :) :P
LMFAO :D :D Lekker Bianca!!!

BTW: Nu het er toch zeer op lijkt dat het hele verhaal van de eiser bluf was, kan je nu niet een aanklagt tegen hem indienen? Wegens bedrijging, misleiding oid?

[ Voor 23% gewijzigd door fsfikke op 02-08-2004 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Niet helemaal. Een handelsnaam verkrijg je door deze te gebruiken in het economische verkeer, niet door enkele KvK registratie. De beste insteek voor TS lijkt mij vooralsnog het hebben van de domeinnaam voor privé-doeleinden, zoals bijvoorbeeld een beschrijving van de 70'ties muziek haar konijn Groove O+ .

[ Voor 8% gewijzigd door Wekkel op 02-08-2004 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
macnerd schreef op 02 augustus 2004 @ 15:41:
@dmace:
Volgens mij is de TS gewoon een privepersoon die in eerste instantie gewoon een e-mailadres wilde. Dus waarschijnlijk is een account wijzigen in Outlook Express en een mailtje met je nieuwe adres naar iedereen in het adressenboek voldoende... er is hier geen schade zoals bij een gevestigd bedrijf. Bovendien zou een gewoon bedrijf niet onder de indruk zijn van zo'n mailtje. Die wachten gewoon de brief van de advocaat af.
In Nederland maakt het niets uit of je nou een bedrijf bent of niet. Een bedrijf is nl. een rechtspersoon, en staat qua rechten (en plichten) dus te allertijden gelijk aan een normaal persoon.
Je kunt dus te aller tijden aanspraak maken op de door jou gemaakte kosten. En als die niet duidelijk zijn, dan worden die getoetst aan gangbare maatstaven.

En bedrijven zijn daar echt wel van onder de indruk, hoor. Al laten ze dat niet blijken. Helaas hebben we hier niet met een echt bedrijf te maken, maar met een druktemaker zonder handelsgeest, die zelf ook donders goed weet dat hij geen recht van spreken heeft, en zich aldus gedraagt als een blaaskaak.
__fred__ schreef op 02 augustus 2004 @ 15:41:
Het is dus duidelijk onverstandig om zelf bedragen te gaan noemen of te zeggen dat ze te laag bieden.
Dat heb ik ook nergens genoemd. Ik doelde er meer op dat als ze gaan zeuren of willen afkopen, en je wil er niet af, of je uiteindelijke bedrag willen bijstellen, dat je dit zonder enige twijfel als kosten kunt meenemen.

Verder kun je het inderdaad beter op persoonlijk vlak gooien, dat ben ik zondermeer met je eens.

[ Voor 19% gewijzigd door dmace op 02-08-2004 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Niet online
Ja mensen, binnenkort is mijn konijn genaamd groove op mijn site te zien :D

Verder wil ik iedereen heel erg bedanken voor alle hulp en steun _/-\o_ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-04 15:35

trixx

-CTU- SuiZide

Alles best. Ik vind dat de band. Als die al 15 jaar bestaat gewoon te laat is. Eigen schuld dikke bult. Nu ineens gaan zeiken is geen klasse. Maar dat terzijde.

Er staat momenteel geen site dus is er nog niets verloren. Er zijn weinig kosten gemaakt. Een kort geding kost gemiddeld 750,- Dit is voor een band die regelmatig optreed niet een heel groot bedrag. Voor jou al wat meer ga ik van uit. Ik zou dit als vraagbedrag plaatsen. + emaildres behoud + link op hun hoofdpagina met je nieuwe url.

Je kunt hier heel lang en breed over gaan ouwehoeren. En het kost je straks meer tijd. Die kun je beter gebruiken om iets van je site te maken dan al dit gezeur. En eventueel gerechtelijke kosten die kunnen onverwacht hoger liggen dan verwacht. Er is hoe dan ook een risico dat de rechter wel overtuigd word van het feit dat de naam van de band is ben je alsnog een stuk verder van huis.

Ik zou zeggen. Go for the money. :)

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adagio
  • Laatst online: 13-06 16:22
Alles gelezen. Interessante materie, ik zie het vervolg hierop met vertrouwen tegemoet. Ik kan helaas geen contructieve bijdrage leveren, maar het lijkt me dat door de recente registratie van de naam bij KvK TS alleen maar sterker staat.

Agree to disagree... | Sort that one out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

2000 euro voor een avond "vullende" performance is op zich niet zo gek duur.
Daar moeten alle onkosten vanaf en wat er over blijft moet gedeeld worden door alle bandleden.

Iedere 6 koppige proffesionele band moet ongeveer zo'n bedrag vragen.

Maar gezien jou niet al te grote belang in deze kwestie zou ik ze een tegenbod doen.
Betaalbaar en niet onredelijk.
Zou zeggen vraag ze d'r 400 euro voor en zak dan eventueel tot 350 of zelfs 250 euro.
Of ben meteen duidelijk en vraag ze 250 euro voor de overdracht plus de te maken kosten.

Voor jou is het toch een leuke extra en voor de band is 250 waarschijnlijk nog goed te betalen.
In ieder geval is het voor hun absoluut niet interessant meer om voor een 250 tot 350 euro een rechtszaak aan te spannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

trixx schreef op 02 augustus 2004 @ 15:59:
Alles best. Ik vind dat de band. Als die al 15 jaar bestaat gewoon te laat is. Eigen schuld dikke bult. Nu ineens gaan zeiken is geen klasse. Maar dat terzijde.

Er staat momenteel geen site dus is er nog niets verloren. Er zijn weinig kosten gemaakt. Een kort geding kost gemiddeld 750,- Dit is voor een band die regelmatig optreed niet een heel groot bedrag. Voor jou al wat meer ga ik van uit. Ik zou dit als vraagbedrag plaatsen. + emaildres behoud + link op hun hoofdpagina met je nieuwe url.

Je kunt hier heel lang en breed over gaan ouwehoeren. En het kost je straks meer tijd. Die kun je beter gebruiken om iets van je site te maken dan al dit gezeur. En eventueel gerechtelijke kosten die kunnen onverwacht hoger liggen dan verwacht. Er is hoe dan ook een risico dat de rechter wel overtuigd word van het feit dat de naam van de band is ben je alsnog een stuk verder van huis.

Ik zou zeggen. Go for the money. :)
Zoals ze al zei heeft ze naar al dat gedoe van die man niet veel zin meer om met hem te gaan onderhandelen(zeer begrijpelijk).

@Mietde: Dan lijkt het weer alsof het om het geld ging...

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 02-08-2004 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-04 15:35

trixx

-CTU- SuiZide

Nee na a dat gedoe nog eventueel het risico lopen alsnog naar de rechter te moeten. Dat wil je. Moet je die R**kop ook nog zien ook.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-06 20:00

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

TS is goed bezig lijkt mij. Zonder slag of stoot een domein afgeven omdat iemand het graag wil hebben en zegt dat hij er recht op heeft slaat natuurlijk nergens op. Helaas maar mensen kun je nu eenmaal niet op hun woord vertrouwen dus lijkt mij het een duidelijke zaak dat een 3e onafhankelijke persoon zou moeten toetsen.

Als de eiser werkelijk recht op het domein heeft vind ik dat je hem gewoon af moet geven, heeft hij er geen recht op dan moet de eiser maar met een fatsoenlijk bod komen waaruit blijkt hoe graag hij het domein wil hebben. Iedereen kan wel gaan lopen roepen dat hij ergens recht op heeft maar een rechter zal dat lijkt mij bepalen en zeker niet de eiser zelf.

Are you following me, Are you following me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd

macnerd

En vandaar dat een vraag om een simpel bewijs van eigendom van het merk gewoon redelijk is.

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Laatst online: 00:20
Ik zie dat de zanger zelfs dit soort liedjes zingt: Proud Mary - Tina Turner.
Maak je dus nergens druk om, er gebeurd niks. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Laatst online: 09-02 20:11

Not Pingu

Dumbass ex machina

Vreemd dat ze kennelijk weigeren om gewoon hun eis op schrift te stellen. E-mail is niet rechtsgeldig en van een telefoongesprek is moeilijk aan te tonen dat het plaats heeft gevonden en wat erin ter sprake is gekomen.

Ik kan er af en toe met mijn hoofd niet bij dat mensen met dit soort doorzichtige blufs echt denken mensen te kunnen overrompelen, maar helaas weten veel mensen dermate weinig van rechtspraak af dat dreigen met de rechter nog al te vaak veel indruk maakt.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 12:56

Standeman

Prutser 1e klasse

HunterPro schreef op 02 augustus 2004 @ 15:47:
.......

En zo zie je hoe een koe een haas vangt; ik zie de brieven graag verschijnen :)

* HunterPro groet wekkel in dit topic, zocht je al ;)
Dat toch iets met een wortel en een grassprietje te maken??? Lijkt me stug dat die gasten er in trappen (hoe gek ze op wortels zijn dan ook!!) :p ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Standeman op 02-08-2004 22:36 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Wie het eerst komt , Wie het eerst Maalt

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
  • Laatst online: 12-02 23:34
ZandBak schreef op 02 augustus 2004 @ 22:42:
Wie het eerst komt , Wie het eerst Maalt
Lees voortaan even de hele topic door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-06 16:16
Één ding is zeker: goede reclame voor het het-wil-maar-niet-lukken-met-het-doorbreken-van-ons-bandje "groove it" is het niet >:)
Man oh man, wat pakken die gasten het dom aan. Als ze gewoon nette mail hadden gestuurd, we zijn net te laat met het registreren van ons domein, en ik zie dat jij 'm nu hebt geregged. Voor welk bedrag wil je je domein eventueel kwijt?

Als ze praten over het management in engeland en als ik zie dat ze bedrijfspresentaties van BMW en dergelijke mogen opvullen met hun muzikale hoogstandjes, dan moeten ze ook niet kinderachtig zijn, en gewoon 2000 euro of iets in die richting neertellen voor dat domein.

Er zit vast zo'n ontzettend flitsend reclamebureau te springen om die site te gaan ontwerpen voor vele duizenden euro's, dus dan kan dat er ook nog wel af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Pfff, mijn tip aan topic starter, ik neem aan dat je nog een jong iemand bent (student ws), die niet miljoenen verdiend p/m -> Schakel in het vervolg bureau rechtshulp in. Zij kunnen je dan gratis juridisch advies geven (van advocaat dus), en eventueel als het nodig is je voor 35 euro verdedigen in de rechtzaal. Ook aan de kleintjes wordt gedacht hier in NL, dus maak je je maar geen zorgen :)

dat is dus al gedaan, heel jammerlijk dat ze er geen verstand van zaken hebben, HEEL jammer.

[ Voor 14% gewijzigd door prototype op 03-08-2004 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Allereerst natuurlijk succes gewenst.

Misschien een idee om te overwegen:
Er wordt op dit moment nogal snel gereageerd heen en weer, waarbij er op korte termijn geprobeerd wordt een doorbraak te regelen. Zeker met de druk die zij proberen te zetten kan ik me voorstellen dat je dan zoiets hebt van "pfff, laat ik er maar zo snel mogelijk een punt achter zetten".
Je kunt overwegen in je volgende reactie te melden dat je de komende periode (bv 1 of 2 weken ivm vakantie, werk, persoonlijke zaken enz. enz.) niet in staat bent te reageren en een datum te geven vanaf wanneer je weer aanwezig bent.
Op deze manier krijg je zelf wat lucht, en haal je de vaart uit hun actie. Dan zal die gast tegen zijn baas moeten zeggen "Ivm. vakantie oid. is het niet mogelijk om 1 Sept. al de naam te hebben". Daarnaast is een dergelijke termijn in de bouwvakantie helemaal geen raar termijn. Sommige bedrijven zijn gewoon 3 weken dicht.

Als hij daarna aankomt kloppen dat je niet op tijd gereageerd hebt dan kun je bij de rechter zeer eenvoudig een pruillip trekken en vertellen dat je duidelijk hebt aangegeven niet op dat moment te kunnen reageren, en dat de eisende partij geen intentie had het te schikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Laatst online: 02-06 23:19
paazei schreef helaas:
Ik zie dat de zanger zelfs dit soort liedjes zingt: Proud Mary - Tina Turner.
Maak je dus nergens druk om, er gebeurd niks. ;)
Misschien is het verstandig om dit topic wat objectiever te houden. Je mening over genoemd liedje en daaruit voortvloeiende mening over de zanger doen absoluut niet ter zake. Ik heb overigens werkelijk niets met de band groove it te maken.
Hier nog een aardig linkje voor TS naar een soortgelijke zaak.

[ Voor 13% gewijzigd door 0siris op 03-08-2004 01:03 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-06 21:41
Anoniem: 7175 schreef op 02 augustus 2004 @ 16:00:
...Zou zeggen vraag ze d'r 400 euro voor en zak dan eventueel tot 350 of zelfs 250 euro...
LOL, dat wordt een vermakelijke onderhandeling (eiser leest ook mee) :z

* RikTW denkt dat de zaak al zo'n beetje in kannen en kruiken is (tnx to HunterPro) en dat TS al lang niet meer op adviezen zit te wachten.

Ik zou zeggen; braaf de vervolgstappen afwachten en vooral niks verknallen door ondoordachte uitlatingen in een forum te doen of zo (oeps, toch weer een advies :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

even redelijk offtopic:

Het valt me op dat veel mensen een reactie hebben als: "vraag 1000 euro", "melk ze helemaal leeg, etcetc..", "begin een rechtzaak, dat win je makkelijk!".

Ten eerste heeft de topicstarter meermalen aangegeven dat het haar niet gaat om het geld en dat ze het domein niet kwijt wil.

Ten tweede hebben jullie makkelijk praten, want het overkomt jullie niet. Als het jullie was overkomen dan had je waarschijnlijk heel anders gereageerd omdat het nou eenmaal niet zo makkelijk is/gaat in dit soort juridische kwesties. Alle feiten moeten voorzichtig overwogen en gecontroleerd worden. Als jullie dan zo reageren kom je niet ver.

Verder is het bovendien zeer laag, makkelijk, zinloos en vet offtopic om hier beledigingen richting het adres van "die band" te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
  • Laatst online: 13:46
offtopic: Liev knijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 15-06 22:51

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Dit doet mij denken aan de zaak tussen Edet (dacht ik) met iemand die page.nl had geregistreerd. Page als zijnde pagina en Edit als zijnde page-toiletpapier. Edet kon toen mooi fluiten naar het domein page.nl omdat de site over iets heel anders ging.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.