Ik speel met 1024x768 op een 17" crt. Bij hogere resos is mijn refreshrate te laag
Nog 6 uur voor de UAC site "iets" gaat doen, even uitrekenen, dus ongeveer 11 uur vanavond is er misschien iets op de UAC site te zien
Toch wel benieuwd!
Voor de rest verheug ik me steeds meer op het spel, de spoilers lees ik al, ik denk niet dat dat het spel minder boeiend maakt
En die ene site,
is geregistreed door id, jammer dat we niet kunnen zoeken op registratie naam, dan komen we nog meer leuke dingen te weten 
Leuke domein server trouwens, SATAN.IDSOFTWARE.COM 192.246.40.37
LOL!
Voor de rest verheug ik me steeds meer op het spel, de spoilers lees ik al, ik denk niet dat dat het spel minder boeiend maakt
En die ene site,
www.martianbuddy.com |
Leuke domein server trouwens, SATAN.IDSOFTWARE.COM 192.246.40.37
[ Voor 44% gewijzigd door Nik op 02-08-2004 18:24 ]
Verwijderd
Eh, over 6 uur is het 3 Augustus. Is dat niet de release datum van Doom3 ?proller schreef op 02 augustus 2004 @ 18:20:
Nog 6 uur voor de UAC site "iets" gaat doen, even uitrekenen, dus ongeveer 11 uur vanavond is er misschien iets op de UAC site te zienToch wel benieuwd!
Windows 2000 is geen server-OS hoor. Je hebt het hier waarschijnlijk over de Windows 2000 Server productlijn. Windows 2000 is gewoon een desktop OS.Major Carnage schreef op 02 augustus 2004 @ 18:18:
[...]
Alles wat onder XP draait, draait ook onder 2k3.
Het enige wat die prutsers bij ID gedaan hebben is een of andere slechte OS check ingebouwd die zegt dat je alleen op 2k en xp mag installen. Is het nummertje anders? Dan lekker niet installen.
Daarnaast is 2k ook een server OS, en daar kan het dan wel op?
Misschien werkt het wel als je compatibility-mode inschakelt als Windows XP- of 2000, dit is meestal genoeg om dergelijke OS-checks te omzeilen.
ik heb tot nu toe t/m 'Communications Transfer' gespeeld en ik moet wel zeggen dat t een beetje saai begint te worden. Telkens kom je in een ruimte of gang en daar zitten dan een paar monsters en dan ga je weer verder steeds weer opnieuw. Veel te eentonig tot nu toe.
Developer
Verwijderd
Hoe krijg ik de console aan de praat? +console werkt niet?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 18:26 ]
Oke.. ik ben geen fpsser die perse + 50 moet hebben.DeepSeven schreef op 02 augustus 2004 @ 18:12:
[...]
Ligt er ook aan wat je gewend bent natuurlijk. Je hebt van die mensen die moeten en zullen boven de 50 fps zitten, anders beginnen ze er niet eens aan. Ik speel gerust een spel met 25 fps zonder framedrops. Het punt bij mij is dat de framedrops niet op crusiale momenten liggen. Bijv wel als ik een deur open doe, maar niet als ik tegen een monster vecht. Uiteraard gaat het dan niet vlot, maar het is wel speelbaar. Lag tusen muis en pointer heb ik ook wel, maar niet zo heel vaak. En het spel heeft bijna geen "irritatie momenten", dus van dat soort dingen heb ik ook geen last met een lage fps.
Edit: ik gebruik trouwens geen 9c, gewoon 9b van de cdrom. Wel nieuwste drivers, 61.xx.
Net even verder gelopen de base in en in de gangen gaat het wel idd. meesterlijk spel..
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
ik doe nu ultra high @ 1280x1024 maar mijn 9700pro happerd een beetje
moet nog ff w8en op mijn watercooling weer er in zit en daarna maar de core omhoog schroeven en dan GAAAAAAAAAAAAAAN
WOei!!!!
btw wat een game!! zo wijs.. ik heb bepaalde momenten gewoon echt waar zware schrik reacties
super gewoon!
moet nog ff w8en op mijn watercooling weer er in zit en daarna maar de core omhoog schroeven en dan GAAAAAAAAAAAAAAN
btw wat een game!! zo wijs.. ik heb bepaalde momenten gewoon echt waar zware schrik reacties
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Ik vind dat eigenlijk wel kunnen. Je loopt namelijk terug naar kamers waar je al geweest bent. En het lijkt me meer dan logisch dat de vijand op de zelfde plaatsen terug komt om je lastig te vallen en niet tegen een onzichtbare muur opbotsen en aleen in de kamer komen waar jij nog niet bent geweest. Maar goed zal denk ik ook wle met smaak te maken hebbenGunp01nt schreef op 02 augustus 2004 @ 18:04:....
BTW., monsters die ineens achter je verschijnen (of in een area waar je al geweest bent) vind ik een game-mechaniek die anno 2004 niet meer kan. Ik ergerde me er vroeger al aan. Ik snap dat het in Doom3 wat toevoegt (net zoals het dat in bijv. System Shock 2 deed) maar het irriteert me mateloos.
.....
PS: je doet console met ctrl+alt+~
[ Voor 4% gewijzigd door WeAreLegion op 02-08-2004 18:29 ]
Ja I know, maar ik ben gewoon benieuwd wat er dan op die site komt te staanVerwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 18:25:
[...]
Eh, over 6 uur is het 3 Augustus. Is dat niet de release datum van Doom3 ?
Idd, dus voor al degene met specs net wat onder de min specs, ik zou het spel toch eens gaan spelen, ipv te denken " het zal toch wel niet draaien op mijn systeem" . Niet soepel nee, maar het blijft super fun-boesOne- schreef op 02 augustus 2004 @ 18:27:
[...]
Oke.. ik ben geen fpsser die perse + 50 moet hebben.
Net even verder gelopen de base in en in de gangen gaat het wel idd. meesterlijk spel..
Och je kunt ook elk lullig detail opzoeken en daarover gaan flamen he. Vind het echt niet zielig voor je dat je het niet kan draaien, op een sever os hoor je geen games te draaien (mijn mening) en als je het dan toch persee wil doen prima maar ga dan niet post na post lopen janken omdat het je niet lukt.Major Carnage schreef op 02 augustus 2004 @ 18:18:
[...]
Alles wat onder XP draait, draait ook onder 2k3.
Het enige wat die prutsers bij ID gedaan hebben is een of andere slechte OS check ingebouwd die zegt dat je alleen op 2k en xp mag installen. Is het nummertje anders? Dan lekker niet installen.
Daarnaast is 2k ook een server OS, en daar kan het dan wel op?
in je doom map/base in het bestand doomconfig.cfg de line:Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 18:26:
Hoe krijg ik de console aan de praat? +console werkt niet?
code:
1
| bind "`" "com_allowconsole 1" |
toevoegen. dan in game 2x ~/` drukken en dan krijg je de console :]
Met mijn specs draait alles op low naar aardig. Had ik niet verwacht.
Kan wel screenies posten opzich, enigste probleem is dat ik de fileextensie niet ken.
Kan wel screenies posten opzich, enigste probleem is dat ik de fileextensie niet ken.
Btw hoe kan je zien hoeveel fps je hebt ?
Vast in console maar wie weet de command
Verwijderd
Ben benieuwd welke video kaarten nu precies vast lopen en waarom (afgezien van de huidige drivers). Zou hiervoor iets van een update uitkomen of moet ik eraan denken om een nieuwe kaart te kopen?
Verwijderd
yeah me2, door dit forum ( ff helemaal doorgespitproller schreef op 02 augustus 2004 @ 18:28:
[...]
Ja I know, maar ik ben gewoon benieuwd wat er dan op die site komt te staan

DooM3 here i come!
ps. zal doom op mijn comp kunne draaie: amd athlon 2200+ @ 2 gig., 512 ram, en een *piep* kaart: FX5200
als je echt het forum doorgespit hebt weet je heus wel dat die bullshit vragen niet echt nodig zijn, probeer het zelf uit manVerwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 19:01:
[...]
yeah me2, door dit forum ( ff helemaal doorgespit) ben ik best wel benieuwd geworden naar Doom3 hoewel ik er eerst nix voor voelde hehe
![]()
DooM3 here i come!als ik niet te bang ben
![]()
ps. zal doom op mijn comp kunne draaie: amd athlon 2200+ @ 2 gig., 512 ram, en een *piep* kaart: FX5200

minstens al 3x langsgekomen, UTFS!!caspergt schreef op 02 augustus 2004 @ 18:55:
Btw hoe kan je zien hoeveel fps je hebt ?

wil je gewoon ff een paar pagina's terug kijken ofzo??
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
Verwijderd
hmm dacht ik ook, kijke of we nog ergens een ander videokaartje vandaan kunnen halen.
en @ Schuey, dunno waar ik iets wil uitproberen
tenzij jij me ff vertelt maar dat mag hiero niet, dacht ik zo
en @ Schuey, dunno waar ik iets wil uitproberen
Verwijderd
Ik heb een probleem. Wie kan mij helpen?
Doom 3 loopt prima, maar als hij een nieuw gedeelte moet inladen (bijvoorbeeld het moment dat je dat robotje achterna moest gaan en ergens een op een knop moest drukken) loopt het spel vast en krijg ik de mededeling dat het iets te maken heeft met het bestand ntdll.dll.
Wat moet ik doen?
Doom 3 loopt prima, maar als hij een nieuw gedeelte moet inladen (bijvoorbeeld het moment dat je dat robotje achterna moest gaan en ergens een op een knop moest drukken) loopt het spel vast en krijg ik de mededeling dat het iets te maken heeft met het bestand ntdll.dll.
Wat moet ik doen?
Hoezo?
Mininumeisen GF4 Mx440. Dat is heel wat minder dan een FX5200
Mininumeisen GF4 Mx440. Dat is heel wat minder dan een FX5200
bij de winkel, en als ie het niet goed doet, breng je hem lekker terugVerwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 19:11:
hmm dacht ik ook, kijke of we nog ergens een ander videokaartje vandaan kunnen halen.
en @ Schuey, dunno waar ik iets wil uitproberentenzij jij me ff vertelt maar dat mag hiero niet, dacht ik zo
Verwijderd
ja, maar dan zijn er geen relaxte games meer voor in de ruil
dus dan heeft het niet veel zin meer, gewoon even bij mijnn vader slijme voor nieuwe kaart. en dan morgen ff doom3 kopen als ik er ergens aan kan komen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 08:30 ]
Ik heb nu een level of 4 / 5 gespeeld en ik vind het toch wel een gaaf spel.
Het is klote dat je niet de zaklamp en een wapen vast kunt houden, maar aan de andere kant brengt het toch ook weer extra spanning met zich mee als weet dat er meerdere vijanden in de kamer zijn en je ze niet allemaal kunt zien.
Het spel draait redelijk tot goed op mijn systeem in de resolutie 1280x1024 op medium quality. Af en toe haakt ie even als zo'n monster spawned die van die vuurballen schiet, voor de rest geen problemen.
Spoiler !!
Leuk detail vond ik dat je om de chaingun te krijgen word verwezen naar een echte website, waarop de code staat om de kast te openen.
Het is klote dat je niet de zaklamp en een wapen vast kunt houden, maar aan de andere kant brengt het toch ook weer extra spanning met zich mee als weet dat er meerdere vijanden in de kamer zijn en je ze niet allemaal kunt zien.
Het spel draait redelijk tot goed op mijn systeem in de resolutie 1280x1024 op medium quality. Af en toe haakt ie even als zo'n monster spawned die van die vuurballen schiet, voor de rest geen problemen.
Spoiler !!
Leuk detail vond ik dat je om de chaingun te krijgen word verwezen naar een echte website, waarop de code staat om de kast te openen.
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Wachten tot het spel uit is en hem dan kopen. Vage meldingen kunnen best komen omdat het een warez versie betreft.Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 19:12:Wat moet ik doen?
Overigens speel ik nu 1024x768 op high met 2xfsaa. Later maar ff 4xfsaa er tegenaan gooien
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 19:17:
ja, maar dan zijn er gin relaxte games meer voor in de ruildus da het nie veel zin gwn ff bij mun vader slijme voor nieuwe kaart. en dan morge ff doom3 kopuh als ik er ergens aan kan komen.
offtopic:
Praat aub normaal nederlands. Dit is en heel irritant lezen en niet "cool".
Praat aub normaal nederlands. Dit is en heel irritant lezen en niet "cool".
Ik heb gemerkt dat het een stuk minder eng is om te spelen wanneer je niet zo lang treuzeld. Gewoon een beetje doorrennen dus.
Wat is tot nu toe jullie favoriete gun en waarom? Bij mij steekt de shotgun er nog steeds met kop en schouders boven uit.
Godverdegodver. Dit spel is niet goed voor mij. De zombies zijn net bezig, en ik ben me nu al 2 keer lamgeschrokken. Gewoon de hele tijd met kippevel gespeeld
Ik ben zo een watje..
In het begin schokte hij wat, maar nu lijkt hij soepel te lopen op een xp2200, 512ram en een ti4200. Vind het wel jammer dat ik niet van alle pracht en praal kan genieten, want tot nu toe vind ik de graphics niet heel erg indrukwekkend, of beter dan de concurrentie (far cry was ook prachtig).
Maar jezusmina, het is wel spannend.
Ik ben zo een watje..
In het begin schokte hij wat, maar nu lijkt hij soepel te lopen op een xp2200, 512ram en een ti4200. Vind het wel jammer dat ik niet van alle pracht en praal kan genieten, want tot nu toe vind ik de graphics niet heel erg indrukwekkend, of beter dan de concurrentie (far cry was ook prachtig).
Maar jezusmina, het is wel spannend.
Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
ik heb ook last van de artifacts. rode én witte puntjes over heel het scherm.
dit moet een bug zijn in de drivers? ik heb de 4.7 op een sapphire radeon 9800 XT
de mensen die ook dit artifacts probleem hebben kunnen misschien zeggen welke kaart en welke drivers ze hebben.. ? misschien vinden we een overeenkomst
dit moet een bug zijn in de drivers? ik heb de 4.7 op een sapphire radeon 9800 XT
de mensen die ook dit artifacts probleem hebben kunnen misschien zeggen welke kaart en welke drivers ze hebben.. ? misschien vinden we een overeenkomst
Zeker de shotgun. Maar de plasmagun vond ik ook wel erg lekker, helaas snel leeg... De chaingun is ook wel ok, vooral bij veel kleine vijanden, kan je lekker doormaaienebbo schreef op 02 augustus 2004 @ 19:33:
[...]
Wat is tot nu toe jullie favoriete gun en waarom? Bij mij steekt de shotgun er nog steeds met kop en schouders boven uit.
Man, die graphics zijn echt mooier dan ik dacht, je moet ze echt "live" zien voordat je ze goed kunt waarderen, de screenshots doen ze mijns inziens geen eer aan...
Die lichtval, dat detail, die schaduwen. Die gangen zijn echt supereng... Ik ben me echt een paar keer lamgeschrokken als er zo'n Imp (als ik het goed herinner van Doom1 en 2) voor je opduikt en met vuurballen gaat smijten...
Het loopt overigens goed (niet uitstekend, af en toe een lichte hapering) op mijn systeem op 1024x768 high detail (XP 2600+, 512Mb, fx5900XT @ 450/850)
Die lichtval, dat detail, die schaduwen. Die gangen zijn echt supereng... Ik ben me echt een paar keer lamgeschrokken als er zo'n Imp (als ik het goed herinner van Doom1 en 2) voor je opduikt en met vuurballen gaat smijten...
Het loopt overigens goed (niet uitstekend, af en toe een lichte hapering) op mijn systeem op 1024x768 high detail (XP 2600+, 512Mb, fx5900XT @ 450/850)
https://www.strava.com/athletes/10490675
Verwijderd
Werkt hier niet. ALs ik dat doe werkt het in het spel niet. EN als ik dan daarna dat bestand start is die hele line wegXrenity schreef op 02 augustus 2004 @ 18:51:
[...]
in je doom map/base in het bestand doomconfig.cfg de line:
code:
1 bind "`" "com_allowconsole 1"
toevoegen. dan in game 2x ~/` drukken en dan krijg je de console :]
Ik ben al vele mensen tegengekomen met witte puntjes en allen hadden een ati kaart, en vaak was dit probleem opgelost door die een of andere overdrive feature uit te zetten.
Misschien is dit dé oplossing? (dunno, just helping, ik heb een fx
)
Misschien is dit dé oplossing? (dunno, just helping, ik heb een fx
Aardig eng spel.
Ben net bezig en ik schrik me nu al kapot.
Paar screens met een GF2. Niet verkeerd nog vind ik.

Paar screens met een GF2. Niet verkeerd nog vind ik.

[ Voor 75% gewijzigd door MADG0BLIN op 02-08-2004 20:00 ]
God en jezus hebben hier weinig mee te maken
Jammer dat Doom III geen Dolby Digital heeft.
Heb m'n Terratec DMX 6fire ingesteld op 5.1; met spdif kabel verbonden aan surround set, maar surround set krijgt geen 5.1 signaal binnen. Doom 3 zend dus blijkbaar geen dolby digital signaal naar m'n geluidskaart
(Heb Doom 3 wel op surround ingesteld)
Bij het afspelen van een DVD krijgt de surround set wel netjes een DD5.1 signaal.
Dan maar surround setup weer afbreken en terug naar stereo
Heb m'n Terratec DMX 6fire ingesteld op 5.1; met spdif kabel verbonden aan surround set, maar surround set krijgt geen 5.1 signaal binnen. Doom 3 zend dus blijkbaar geen dolby digital signaal naar m'n geluidskaart
Bij het afspelen van een DVD krijgt de surround set wel netjes een DD5.1 signaal.
[ Voor 11% gewijzigd door Wouter op 02-08-2004 19:56 ]
aaaaaaah, ik wordt gek van dat spel 
schrik schrik
nu dus weer:
kom ik in een kamer, kleine cutscene, met zo'n vrouwke wat jankt, veranderd in een eng iets, en blijft van die vuurdoodskoppen afvuren.. schrik
hoe the hell krijg je die dingen dood? rennen helpt niet veel, want in een stuk verderop ben je in een soort silo achtige ruimte, waar ook van die dingen zitten....
iemand?

schrik schrik

kom ik in een kamer, kleine cutscene, met zo'n vrouwke wat jankt, veranderd in een eng iets, en blijft van die vuurdoodskoppen afvuren.. schrik

hoe the hell krijg je die dingen dood? rennen helpt niet veel, want in een stuk verderop ben je in een soort silo achtige ruimte, waar ook van die dingen zitten....
iemand?
Hmmm zover ik weet maakt doom III gebruik van zelfs een 6.1 system. Dus beetje weird dat je dat niet op je surround set krijgt. Of haal ik nu iets door elkaar?. w o u t e r . schreef op 02 augustus 2004 @ 19:55:
Jammer dat Doom III geen Dolby Digital heeft.
Heb m'n Terratec DMX 6fire ingesteld op 5.1; met spdif kabel verbonden aan surround set, maar surround set krijgt geen 5.1 signaal binnen. Doom 3 zend dus blijkbaar geen dolby digital signaal naar m'n geluidskaart(Heb Doom 3 wel op surround ingesteld)
Geinige game toch wel. Dat duistere gelach is ook erg vet!
Woehahaahahahaha
Woehahaahahahaha
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
is het al iemand gelukt om anti alliasing aan te krijgen op een Ati Radeon 9800 Pro 128mb??? bij mij gaat ie terug naar de begin instellingen met 640 * 480 en AA uit!
Ah, daar ben ik ook netjarnotjuh schreef op 02 augustus 2004 @ 19:56:
aaaaaaah, ik wordt gek van dat spel
schrik schriknu dus weer:
iemand?
Zo zagen ze er 'vroegâh' uit:

[ Voor 10% gewijzigd door LiToKi op 02-08-2004 20:08 ]
Nou het maakt in ieder geval geen gebruik van Dolby Digital.WeAreLegion schreef op 02 augustus 2004 @ 20:00:
[...]
Hmmm zover ik weet maakt doom III gebruik van zelfs een 6.1 system. Dus beetje weird dat je dat niet op je surround set krijgt. Of haal ik nu iets door elkaar?
Heb nu alleen front en rear analoog aangesloten (decoder/versterker module heeft geen analoge ingang voor centre/subwoofer.
Het werkt nu wel, maar alleen 4.0 dus. In ieder geval beter dan geen surround.
[ Voor 38% gewijzigd door Wouter op 02-08-2004 20:26 ]
Wat bedoel je precies met een overdrive?Schumi4ever schreef op 02 augustus 2004 @ 19:48:
Ik ben al vele mensen tegengekomen met witte puntjes en allen hadden een ati kaart, en vaak was dit probleem opgelost door die een of andere overdrive feature uit te zetten.
Misschien is dit dé oplossing? (dunno, just helping, ik heb een fx)
Ik heb namelijk ook witte stipjes en soms zelfs rode.
scheel gekeken dan, nog ff proberenLiToKi schreef op 02 augustus 2004 @ 20:07:
[...]
Ah, daar ben ik ook net. Die dingen heten "Lost Souls" (foei, ken uw klassiekers). Verder ligt er dichtbij een plasma gun, en daarmee gaan ze wel weg hoor
.
Zo zagen ze er 'vroegâh' uit:
[afbeelding]
nou.. overschat die 5200 niet hoorWekkel schreef op 02 augustus 2004 @ 19:13:
Hoezo?
Mininumeisen GF4 Mx440. Dat is heel wat minder dan een FX5200![]()
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
neej pcies..dat ding had ik eerst ook..hmm.//was niet veel beter dan een GF4 hoor...
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Hebben mensen er ook last van de de character models niet mooi glad zijn? Ik zie heel duidelijk de verschillende faces van de polygon.
Hier zie je het duidelijk bij het hoofd: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rj.duker/shot00013.jpg
Hier ook:
http://home.quicknet.nl/qn/prive/rj.duker/shot00012.jpg
En hier, in de nek:
http://home.quicknet.nl/qn/prive/rj.duker/shot00006.jpg
Hoort dit? Ik draai op 800x600 High
Hier zie je het duidelijk bij het hoofd: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rj.duker/shot00013.jpg
Hier ook:
http://home.quicknet.nl/qn/prive/rj.duker/shot00012.jpg
En hier, in de nek:
http://home.quicknet.nl/qn/prive/rj.duker/shot00006.jpg
Hoort dit? Ik draai op 800x600 High
hmmm, misschien ga ik nu iets heel doms vragen maar:
hoe the #$$% krijg je die "kasten" open, wil ik plasma gun pakken, is da op slot...
en ja, heb al gekeken in me pda...
kon niet echt iets vinden
hoe the #$$% krijg je die "kasten" open, wil ik plasma gun pakken, is da op slot...
Nou, ik heb maar weer even een pauze genomen, heb ik even wat tijd om wat screens die ik heb gemaakt te bekijken
Maar ik vind een paar dingetjes een beethe vaag, waarom blijven de metalen ledematen van de Pinky Demon niet liggen nadat je hem hebt vermoord? Heeft dit te maken omdat ik maar met High Settings speel, moet alles dan op Ultra High staan ofzo?
Maar ik vind een paar dingetjes een beethe vaag, waarom blijven de metalen ledematen van de Pinky Demon niet liggen nadat je hem hebt vermoord? Heeft dit te maken omdat ik maar met High Settings speel, moet alles dan op Ultra High staan ofzo?
Meetsal, vind je ietsjes verder in het level een PDA van iemand, met daarin de Security Code, of je kunt iets terug gaan in het level en goed gaan rondneuzen in kamers waar bv: Desks, PC's en lijken liggen van personeel.jarnotjuh schreef op 02 augustus 2004 @ 20:27:
Edit: Sorry, 2x achter elkaar iets gepost
[ Voor 7% gewijzigd door Yonix op 02-08-2004 20:30 ]
Ati kaarten hebben ergens in hun drivers toch een optie tot automatisch overclockenPcManiaxx schreef op 02 augustus 2004 @ 20:13:
[...]
Wat bedoel je precies met een overdrive?
Ik heb namelijk ook witte stipjes en soms zelfs rode.
Volgende spoiler gaat over het moment dat je voor het eerst die "hond" tegen komt
Dan zie je dus die cutscene met die hond waarna hij een paar keer op die deur in gaat zitten rammen. Ik al helemaal van ![]() Maar alsof dat nog niet genoeg was krijg je daarna die andere grapjas op je afgestuurd ![]() Ik ben er gelukkig helemaal compleet zonder kleerscheuren doorheen gekomen, maar daarna vond ik het wel welletjes, F5 en stoppen for the moment |
Voor de mensen die doom 3 toch op windows 2003 willen spelen
probeer dit eens:
'Fixes Doom 3.msi file and allows it to install to Windows 2003 and allows you to run the MSI file directly.
'by darkgamorck aka gamorck. Remember the MSI file must NOT be opened by any process while this code is running.
'To execute this code save it into a VBS file. And drag the Doom 3.msi file onto it. This will produce a nice new
'MSI file that enables you to install it anywhere (even on win9x in theory). How you install with this MSI file is
'your own problem. You can reburn a new CD replacing the old MSI file with this new one. Or you can run setup.exe /A
'and administratively copy all of the files to some directly - replace the resulting MSI file in that directory and then
'execute setup that way. Whatever way works for you works for me.
'Cheers.
Option Explicit
Const msiOpenDatabaseModeReadOnly = 0
Const msiOpenDatabaseModeTransact = 1
Dim argNum, argCount:argCount = Wscript.Arguments.Count
If (argCount < 1) Then
Wscript.Echo "Please supply the name of the msi file to be modified."
Wscript.Quit 1
End If
' Scan arguments for valid SQL keyword and to determine if any update operations
Dim openMode : openMode = msiOpenDatabaseModeReadOnly
openMode = msiOpenDatabaseModeTransact
' Connect to Windows installer object
Dim installer : Set installer = Nothing
Set installer = Wscript.CreateObject("WindowsInstaller.Installer") : CheckError
' Open database
Dim databasePath:databasePath = Wscript.Arguments(0)
Dim database : Set database = installer.OpenDatabase(databasePath, openMode) : CheckError
' Process SQL statements and delete the crap out of this installer!
Dim query, view, record, message, rowData, columnCount, delim, column
Set view = database.OpenView("Delete from LaunchCondition") : CheckError
view.Execute
wscript.echo "Launch Conditions Removed"
Set view = database.OpenView("Delete from InstallExecuteSequence where Action='OnCheckSilentInstall'")
view.Execute
wscript.echo "OnCheckSilentInstall step removed"
Set view = database.OpenView("Delete from Property where Property = 'ISSETUPDRIVEN'")
view.Execute
wscript.echo "Property ISSETUPDRIVEN removed"
Set view = database.OpenView("INSERT INTO Property (Property,Value) VALUES ('ISSETUPDRIVEN',1)")
view.Execute
wscript.echo "Property ISSETUPDRIVEN added"
database.Commit
Wscript.Quit 0
Sub CheckError
Dim message, errRec
If Err = 0 Then Exit Sub
message = Err.Source & " " & Hex(Err) & ": " & Err.Description
If Not installer Is Nothing Then
Set errRec = installer.LastErrorRecord
If Not errRec Is Nothing Then message = message & vbLf & errRec.FormatText
End If
Fail message
End Sub
Sub Fail(message)
Wscript.Echo message
Wscript.Quit 2
End Sub
It's quite simple really. After executing this you will need to integrate it into the CD or replace the MSI dumped to disk during an Admin network install of the package (setup.exe /A). After this you should be able to install and perhaps even play Doom 3 on any Windows compatible system you wish (though I doubt Windows NT 4.0 will even work and I somewhat doubt that 9x will either).
probeer dit eens:
'Fixes Doom 3.msi file and allows it to install to Windows 2003 and allows you to run the MSI file directly.
'by darkgamorck aka gamorck. Remember the MSI file must NOT be opened by any process while this code is running.
'To execute this code save it into a VBS file. And drag the Doom 3.msi file onto it. This will produce a nice new
'MSI file that enables you to install it anywhere (even on win9x in theory). How you install with this MSI file is
'your own problem. You can reburn a new CD replacing the old MSI file with this new one. Or you can run setup.exe /A
'and administratively copy all of the files to some directly - replace the resulting MSI file in that directory and then
'execute setup that way. Whatever way works for you works for me.
'Cheers.
Option Explicit
Const msiOpenDatabaseModeReadOnly = 0
Const msiOpenDatabaseModeTransact = 1
Dim argNum, argCount:argCount = Wscript.Arguments.Count
If (argCount < 1) Then
Wscript.Echo "Please supply the name of the msi file to be modified."
Wscript.Quit 1
End If
' Scan arguments for valid SQL keyword and to determine if any update operations
Dim openMode : openMode = msiOpenDatabaseModeReadOnly
openMode = msiOpenDatabaseModeTransact
' Connect to Windows installer object
Dim installer : Set installer = Nothing
Set installer = Wscript.CreateObject("WindowsInstaller.Installer") : CheckError
' Open database
Dim databasePath:databasePath = Wscript.Arguments(0)
Dim database : Set database = installer.OpenDatabase(databasePath, openMode) : CheckError
' Process SQL statements and delete the crap out of this installer!
Dim query, view, record, message, rowData, columnCount, delim, column
Set view = database.OpenView("Delete from LaunchCondition") : CheckError
view.Execute
wscript.echo "Launch Conditions Removed"
Set view = database.OpenView("Delete from InstallExecuteSequence where Action='OnCheckSilentInstall'")
view.Execute
wscript.echo "OnCheckSilentInstall step removed"
Set view = database.OpenView("Delete from Property where Property = 'ISSETUPDRIVEN'")
view.Execute
wscript.echo "Property ISSETUPDRIVEN removed"
Set view = database.OpenView("INSERT INTO Property (Property,Value) VALUES ('ISSETUPDRIVEN',1)")
view.Execute
wscript.echo "Property ISSETUPDRIVEN added"
database.Commit
Wscript.Quit 0
Sub CheckError
Dim message, errRec
If Err = 0 Then Exit Sub
message = Err.Source & " " & Hex(Err) & ": " & Err.Description
If Not installer Is Nothing Then
Set errRec = installer.LastErrorRecord
If Not errRec Is Nothing Then message = message & vbLf & errRec.FormatText
End If
Fail message
End Sub
Sub Fail(message)
Wscript.Echo message
Wscript.Quit 2
End Sub
It's quite simple really. After executing this you will need to integrate it into the CD or replace the MSI dumped to disk during an Admin network install of the package (setup.exe /A). After this you should be able to install and perhaps even play Doom 3 on any Windows compatible system you wish (though I doubt Windows NT 4.0 will even work and I somewhat doubt that 9x will either).
Schumi4ever schreef op 02 augustus 2004 @ 20:30:
[...]
Ati kaarten hebben ergens in hun drivers toch een optie tot automatisch overclocken
Volgende spoiler gaat over het moment dat je voor het eerst die "hond" tegen komt
Dan zie je dus die cutscene met die hond waarna hij een paar keer op die deur in gaat zitten rammen. Ik al helemaal van en ik sta helemaal klaar met mijn shotgun, komtie opeens via het raam naar binnen. Verassend genoeg was hij na de shotgun schoten al afgericht
Maar alsof dat nog niet genoeg was krijg je daarna die andere grapjas op je afgestuurd![]()
Ik ben er gelukkig helemaal compleet zonder kleerscheuren doorheen gekomen, maar daarna vond ik het wel welletjes, F5 en stoppen for the moment![]()
Het ziet er ook echt fantastisch mooi uit hoe de Pinky Demon, tegen de deur aan staat te rammen....Ik dacht dus ook: ''Oh, die komt via de deur binnen''.......dus ik ging express al niet achter de deur staan, maar met mijn rug tegen het raam....en ja hoor ik zag hem weg lopen...draai om (met mijn buik richting het raam) en.....*KLATS* *PATS* *BOEM* *BATS* (ff rijmen |
Edit: Mijn excuses, dat ik het vergeten was om te spoileren.
[ Voor 10% gewijzigd door Yonix op 02-08-2004 20:47 ]
Hardcore_gamer schreef op 02 augustus 2004 @ 20:35:
[...]
Het ziet er ook echt fantastisch mooi uit hoe de Pinky Demon, tegen de deur aan staat te rammen....Ik dacht dus ook: ''Oh, die komt via de deur binnen''.......dus ik ging express al niet achter de deur staan, maar met mijn rug tegen het raam....en ja hoor ik zag hem weg lopen...draai om (met mijn buik richting het raam) en.....*KLATS* *PATS* *BOEM* *BATS* (ff rijmen) sprong ie door de ruit recht op mij..gelukkig bracht ik het er goed vannaf (was wel wat health kwijt
), maar de mensen van ID hebben super werk verricht.
Waarom denk je dat ik de spoilertag gebruik? Niet zodat iemand anders het daarna meteen kan spoilen ![]() Overigens wilde ik ook eerst om het hoekje gaan staan, maar daarna ging ik juist recht voor de deur staan en zover mogelijk naar achter zodat ik hem meteen af kon knallen |
ik geloof het wel, meen het een aantal keer in het topic gelezen te hebbenWebgnome schreef op 02 augustus 2004 @ 20:39:
wat ik me afvraag.. zitter er nou veel 'scripted' events in .. dus dat altijd als je door een deur loopt er een imp of iets op je afkomt.. of valt dat wel mee? want dat vind ik altijd zo supernep in games ( tenzij ze natuurlijk niet al te voorspelbaar zijn )
wel jammer want dan gaat de schrikfactor redelijk snel weg, plus je zal niet zo snel het spel weer opnieuw spelen denk.
Moet zeggen dat hij er bij mij wel ERG donker uitziet. Zie af en toe echt helemaal niks en moet ik maar gokken of ik ergens links of rechts moet.
De meeste screens van mensen zijn veel lichter dan bij mij hier.
De meeste screens van mensen zijn veel lichter dan bij mij hier.
There is no art to find the minds construction in the face
Verwijderd
Bedankt, dan weet ik dat alvast voor wanneer ik zelf begin te spelen, ik dacht dat het verschil groter zou zijn en zeker met mijn ouderwetse R9800 Pro vreesde ik het ergste op die resolutie.WeAreLegion schreef op 02 augustus 2004 @ 18:16:
Ik heb dat eigenlijk niet geprobeerd kan het wel even proberen speel nu op HQ, 1024 en nvidia drivers op qualityhaal nu tussen de 45 en 60 fps
en soms met meerdere monsters 30
Ok heb het even getest voor je en framedrop is er zowat niet scheelt misschien 3 fps ofzo en op meeste stukken niks dus ik heb hem nu daar op staan
gewoon op 2x 4x en misschien 8x zetten (weet niet of 8x nou wel wou). 12x AA wil sowieso niet, dan klapt ie alles terug. ik heb nu 800x600, medium settings, 2x AA met een Radeon 9800 Pro 128 MB en nu 50 fps, lijkt me eerst wel ff goed genoeg, heb absoluut geen getweaked systeemRiball schreef op 02 augustus 2004 @ 20:05:
is het al iemand gelukt om anti alliasing aan te krijgen op een Ati Radeon 9800 Pro 128mb??? bij mij gaat ie terug naar de begin instellingen met 640 * 480 en AA uit!
SHIT zeg.
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met het geluid?
Had eerst netjes mijn Soundblaster Audigy Quadraphonisch geconfiged (i.e., mbv 2 versterkers 4 boxen aansturen).
Dat werkt bijv in FarCry perfect.
Doom3 instellingen --> klik surround ON... WTF? ik heb geen surround??
Terug naar windows, voor de grap even 5.1 surround ingesteld.
Ja hoor, nu werkt het wel met doom3
maar alleen allemaal gekke kraakjes
in mijn geluid.
Zit dus nu te klooien om mijn achterboxen via de 5.1 versterker aan te sturen (heb dan eigenlijk 4.0 geluid maar goed)
Maar wat is Creative toch in staat om van een perfect producten (remember Soundblaster Pro, AWE32, 16ASP) een FLUT kaart te maken.
Niet te geloven
Had eerst netjes mijn Soundblaster Audigy Quadraphonisch geconfiged (i.e., mbv 2 versterkers 4 boxen aansturen).
Dat werkt bijv in FarCry perfect.
Doom3 instellingen --> klik surround ON... WTF? ik heb geen surround??
Terug naar windows, voor de grap even 5.1 surround ingesteld.
Ja hoor, nu werkt het wel met doom3

in mijn geluid.
Zit dus nu te klooien om mijn achterboxen via de 5.1 versterker aan te sturen (heb dan eigenlijk 4.0 geluid maar goed)
Maar wat is Creative toch in staat om van een perfect producten (remember Soundblaster Pro, AWE32, 16ASP) een FLUT kaart te maken.
Niet te geloven
[ Voor 4% gewijzigd door Red devil op 02-08-2004 20:50 ]
Wout:
Het lijkt erop dat je draait op 16bits kleuren. Door 32bits kleuren te gebruiken zou dat opgelost moeten zijn.
Het lijkt erop dat je draait op 16bits kleuren. Door 32bits kleuren te gebruiken zou dat opgelost moeten zijn.
Hogere resolutie is veel belangrijker in Doom 3 dan AA.henwy schreef op 02 augustus 2004 @ 20:46:
[...]
gewoon op 2x 4x en misschien 8x zetten (weet niet of 8x nou wel wou). 12x AA wil sowieso niet, dan klapt ie alles terug. ik heb nu 800x600, medium settings, 2x AA met een Radeon 9800 Pro 128 MB en nu 50 fps, lijkt me eerst wel ff goed genoeg, heb absoluut geen getweaked systeem
The Unpredictable Striker!
Verwijderd
Voor de mensen die artifacts hebben met een radeon: ik kreeg eerst dus ook artifacts met mijn 9800xt, en ik merkte dat als je met atitool de settings op default zet de helemaal artifacts verdwijnen. Ik had overdrive NIET aan en mijn kaart ook niet overclocked maar het lijkt er dus op dat mijn radeon standard gewoon te hoog geklokt staat. Toen ik keek op hoeveel megahertz mijn kaart hetzelfde aantal artifacts gaf in doom 3 als eerst bleek dit ongeveer 429 te zijn, veel hoger dan de 411,75 mhz waar de 9800xt standaard op draait en ook hoger dan in de overdrive mode.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 21:03 ]
Verwijderd
AA vond ik nog leuk met Quake 2 of zo .... nu door het hoge detail valt het me niet meer op, en irriteert het me ook niet meer. Ik zet het standaard uit eigenlijk, net als AF, boeit me niet zo. Ik hoop dat het een beetje draait op mijn 9800 Pro, volgens mij draait het spel beter op die 5700 Ultra van mijn huisgenote LOL! Ff drivers updates afwachten. Ik kan echt niet meer wachten, maar ze moeten wel ff wachten tot ik Myst Uru uitgespeeld heb hehe!Lightah schreef op 02 augustus 2004 @ 20:57:
[...]Hogere resolutie is veel belangrijker in Doom 3 dan AA.
Verwijderd
hmzz
Das toch al wel een heleboel zeg.Doom 3 zou inmiddels al meer dan 50.000 keer gedownload zijn, wat een schadepost van 2,3 miljoen euro voor id Software en Activision zou betekenen, als al deze mensen het spel hadden gekocht.
Verwijderd
Brrrr..dit spel is echt eng. Zit alleen een beetje vast nu.
Ben net met de monorail op pad geweest, n ben aangekomen bij "Site 2" Nu is het de bedoeling dat ik de airlock met de hand open. Alleen eb je daar een code voor nodig die ik niet kan vinden. Laatste file in me PDatje is van ene monorail security kerel, maar daar kan ik niets mee. Waar moet ik die code zoeken?
Ben net met de monorail op pad geweest, n ben aangekomen bij "Site 2" Nu is het de bedoeling dat ik de airlock met de hand open. Alleen eb je daar een code voor nodig die ik niet kan vinden. Laatste file in me PDatje is van ene monorail security kerel, maar daar kan ik niets mee. Waar moet ik die code zoeken?
Plz kan iemand mij helpen. Ik krijg telkens van die lockups (vastlopers
)
ATI Radion 9600XT 128 Mb
AMD Athlon 2000+
256Mb ddr ram dual channel 400 mhz
Windows XP
Nvidia Nforce 2 Mobo
Ik heb werkelijk alles geprobeerd;
De drivers 4.6, 4.7, 4.8 Beta en zelfs de omega drivers,
De laatste Nforce 2 drivers installen,
VPU recover aan- en uitzetten,
De 3d instellingen voor Direct3D en opelGL naar helemaal rechts (prestatie) verschuiven,
En zo'n beetje alle mogelijk instellingen in Doom3 zelf.
Ik weet dat meer mensen dit probleem hadden met ATI kaarten. Maar vaak lees je dan weer van dezelfde mensen een reply dat ze door het updaten van hun drivers het probleem verholpen hebben. Bij mij is dit dus niet zo. Ik heb wel het idee dat ik de vorige versie van mijn drivers netjes ge-uninstalled hebt.
Plz help, het is zo frustrerend als iedereen hier normaal Doom3 kan spelen maar ik niet....
Bij voorbaat dank,
Fiddle.
(ik heb ook al aardig lang op dit forum en deze topic gezocht naar een oplossing maar, nog steeds geen succes. Je ziet ook haast door de bomen het bos niet meer
)
ATI Radion 9600XT 128 Mb
AMD Athlon 2000+
Windows XP
Nvidia Nforce 2 Mobo
De 3d instellingen voor Direct3D en opelGL naar helemaal rechts (prestatie) verschuiven,
Ik weet dat meer mensen dit probleem hadden met ATI kaarten. Maar vaak lees je dan weer van dezelfde mensen een reply dat ze door het updaten van hun drivers het probleem verholpen hebben. Bij mij is dit dus niet zo. Ik heb wel het idee dat ik de vorige versie van mijn drivers netjes ge-uninstalled hebt.
Plz help, het is zo frustrerend als iedereen hier normaal Doom3 kan spelen maar ik niet....
Bij voorbaat dank,
Fiddle.
(ik heb ook al aardig lang op dit forum en deze topic gezocht naar een oplossing maar, nog steeds geen succes. Je ziet ook haast door de bomen het bos niet meer
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
Verwijderd
deze game bewijst maar weer eens de schaalbaarheid van de engine en het talent bij id software. Helaas kon ook ik niet wachten op m'n pre-oder
shame on me
ondanks de min systeemeisen van 1.5 ghz en de hardware guide van hardOCP was ik niet helemaal zeker over de instellingen die ik zou kunnen nemen.
Maar op mijn oude vertrouwde athlon xp 1800+ met 1 gig ram en een radeon 9700 pro loopt het allemaal prima en vrij soepel op 800x600 en medium quality. Ik kan zelfs high quality draaien en alleen heb ik dan bij sommige stukjes heel af en toe en klein schokje(zoals bij binnenkomen van nieuwe ruimtes) wat ik met medium net niet heb.
zelfs met een geforce2(onder min eisen) is het nog te spelen op low zoals sommigen van jullie al wisten.
..zo en nu wachten op de special edition en dan sp afmaken en online

ondanks de min systeemeisen van 1.5 ghz en de hardware guide van hardOCP was ik niet helemaal zeker over de instellingen die ik zou kunnen nemen.
Maar op mijn oude vertrouwde athlon xp 1800+ met 1 gig ram en een radeon 9700 pro loopt het allemaal prima en vrij soepel op 800x600 en medium quality. Ik kan zelfs high quality draaien en alleen heb ik dan bij sommige stukjes heel af en toe en klein schokje(zoals bij binnenkomen van nieuwe ruimtes) wat ik met medium net niet heb.
zelfs met een geforce2(onder min eisen) is het nog te spelen op low zoals sommigen van jullie al wisten.
..zo en nu wachten op de special edition en dan sp afmaken en online
Kheb gelukkig geen probleme met geluid teminste met surround ofzo wel 5.1 dan. Maar wat klinke die guns nep man vooral die shotgun. De rest van de geluide zijn wel cewl . Maar die gunsRed devil schreef op 02 augustus 2004 @ 20:49:
SHIT zeg.
Niet te geloven![]()
![]()

Tweaken tijdens het werk
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Mijn broer krijgt ook witte artifacts in het menu en helemaal beeldvullend als hij speelt. Hij heeft een ATI Radeon 9800 Pro (256 MB). Hij heeft met ATI Tools alles al een keer op default gezet, nieuwste drivers, oudere drivers geprobeert. Andere refresh rates. Alle verschillende in-game options getoggled. Maar niets helpt.
Die overdrive feature is niets van te vinden. Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor.
Die overdrive feature is niets van te vinden. Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor.
Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...
1337
maak die in 1280x1024 voor me, wallpaper
if you want...
[ Voor 2% gewijzigd door enira op 02-08-2004 21:20 . Reden: msnshortcuts werken hier niet :P ]
Nee, dit zegt dus helemaal niks. Want van die 50.000 (vreemd hoe ze aan dat aantal komen) is er ook altijd een deel wat het orgineel gaat kopen.Doom 3 zou inmiddels al meer dan 50.000 keer gedownload zijn, wat een schadepost van 2,3 miljoen euro voor id Software en Activision zou betekenen, als al deze mensen het spel hadden gekocht.
Ben het er wel mee eens dat ze inkomsten verliezen. Maar hadden ze zelf ook wel door.
Hier is je hulp , en dit werkt echt want ik had het zelfde probleem en de zelfde dingen geprobeert.Fiddle schreef op 02 augustus 2004 @ 21:14:
Plz kan iemand mij helpen. Ik krijg telkens van die lockups (vastlopers)
ATI Radion 9600XT 128 Mb
AMD Athlon 2000+
Windows XP
Nvidia Nforce 2 Mobo
Bij voorbaat dank,
Fiddle.
(ik heb ook al aardig lang op dit forum en deze topic gezocht naar een oplossing maar, nog steeds geen succes. Je ziet ook haast door de bomen het bos niet meer)
Underclocken met zo'n 10 Mhz Core/mem en zorgen voor een goede koeling.
Het werkt echt want nu kan ok zonder problemen spelen.
Om die cabinet dingen te openen moet je dus de emails en audio files lezen/afluisteren om de codes te weten te komenjarnotjuh schreef op 02 augustus 2004 @ 20:27:
Daar waar jij bent moet je volgens mij de 0 in een 3 veranderen 631 ofzo uit me hoofd maar dat weet ik niet meer zeker. De 0 zit iig nooit in een code wordt vertelt in een email. Maar goed misschien is deze wel voor een hele andere cabinet |
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 21:27 ]
je kunt als je een 256mb videokaart hebt, ook je AGP aperture size aanpassen in je bios. die staat standaard dan op 128mb geloof ik maar je kunt em ook op 256 of 512mb zetten. zo kan je namelijk wel snel en goed de Ultra High mode spelen, trouwens dit truukje werkt ook toppie in Very High mode...
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Damn dat geluid in Doom3. Heb het nu op 5.1 ingesteld NIET digitaalWazzup! schreef op 02 augustus 2004 @ 21:17:
[...]
Kheb gelukkig geen probleme met geluid teminste met surround ofzo wel 5.1 dan. Maar wat klinke die guns nep man vooral die shotgun. De rest van de geluide zijn wel cewl . Maar die guns

Nu werkt het wel met 2 versterkers.
Maar natuurlijk, na X aantal min gespeeld te hebben --> ineens geen geluid meer!
Waar zit dat 'supermooie' monorail stuk over het Mars landschap. Ik hoor veel mensen er over, maar heb het nog niet gezien. Ik zit nu al in Alpha Labs, heb ik het gemist? Of moet het nog komen?
De monorail helemaal in het begin kom ik niet in (rood access panel)
Zoiets heb ik ook, meestal gaat het alleen kraken maar soms valt het compleet weg, als ik dan even wissel tussen surround en stereo is het weer opgelost, maar lijkt me toch niet echt normaal.Red devil schreef op 02 augustus 2004 @ 21:29:
[...]
Damn dat geluid in Doom3. Heb het nu op 5.1 ingesteld NIET digitaal![]()
Nu werkt het wel met 2 versterkers.
Maar natuurlijk, na X aantal min gespeeld te hebben --> ineens geen geluid meer!
Verwijderd
meot nog komen, is idd zeer niceWout schreef op 02 augustus 2004 @ 21:36:
Waar zit dat 'supermooie' monorail stuk over het Mars landschap. Ik hoor veel mensen er over, maar heb het nog niet gezien. Ik zit nu al in Alpha Labs, heb ik het gemist? Of moet het nog komen?
Okido, zit ik er enigzins in de buurt? ben benieuwd
Wat een game zeg.. Ik heb gewoon kippevel als ik het zit te spelen.. Echt gaaf..! Bij mij loopt de game goed alles high en 1024.. Ga snel weer verder !
Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |
Verwijderd
Ik heb ook even kort gespeeld, en hoewel ik het spel grafisch in het begin prachtig vond, kreeg ik toch twijfels bij nadere inspectie van wat textures. Deze screenshots zijn genomen op 800x600 met detail op High (wat natuurlijk niet al te logisch is, 8x6 met High, maar ik was wat aan het klooien met de instellingen.). Het gaat me vooral om het contrast qua scherpheid tussen het geweer, het infopaneel op het tweede plaatje (waarvan ik ingame zelfs de cijfertjes van met gemak kon lezen), en het apparaat waar dat paneel opzit.

(clickable)

(clickable)
Ik heb dus High in het System menu gekozen, en bij Advanced alles aan behalve AA. Mijn Radeon 9500 @ 9700 (alleen modded, niet oc'ed, maar ook geen problemen verder
) zou toch geen probleem moeten hebben iets mooiere textures te renderen.
Hebben meer mensen zo'n contrast tussen verschillende voorwerpen?

(clickable)

(clickable)
Ik heb dus High in het System menu gekozen, en bij Advanced alles aan behalve AA. Mijn Radeon 9500 @ 9700 (alleen modded, niet oc'ed, maar ook geen problemen verder
Hebben meer mensen zo'n contrast tussen verschillende voorwerpen?
Denk dat ze dat beetje express gedaan hebben omdat volgens mij je eerder geneigd bent om naar zulke dingen te kijken dan naar textures. Dat heb ik persoonlijk dan als ik langs loop dan kijk ik naar wat er beweegt enzo en niet naar de textures op de muur (al zie die er over het algemeen ook erg goed uit)
dit weet jammergenoeg nog niemandVerwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 21:44:
ik krijg die console niet?? hoe doe ik dat??kan iemand me dat vertellen
serieus? een vriend van me zei dat als je een videokaart hebt met veel geheugen, je de aperture size juist laag moest zetten, omdat ie anders meer van je ram pakt wat vertraging oplevert.cypress3d schreef op 02 augustus 2004 @ 21:28:
je kunt als je een 256mb videokaart hebt, ook je AGP aperture size aanpassen in je bios. die staat standaard dan op 128mb geloof ik maar je kunt em ook op 256 of 512mb zetten. zo kan je namelijk wel snel en goed de Ultra High mode spelen, trouwens dit truukje werkt ook toppie in Very High mode...
maar jij zegt het tegendeel? wat raad je aan? ik heb een geforce fx 5950 ultra 256mb
Voor console: ctrl+alt+~ Werkte bij mij wel goed tenminste.
[ Voor 13% gewijzigd door MADG0BLIN op 02-08-2004 21:46 ]
256 mb, ik heb dezelfde kaart! doe maar es met doom3 loopt stuk sneller! 512mb kan ook, maar nog niet geprobeertchimo schreef op 02 augustus 2004 @ 21:45:
[...]
serieus? een vriend van me zei dat als je een videokaart hebt met veel geheugen, je de aperture size juist laag moest zetten, omdat ie anders meer van je ram pakt wat vertraging oplevert.
maar jij zegt het tegendeel? wat raad je aan? ik heb een geforce fx 5950 ultra 256mb
Neenee, er wordt pas geheugen gebruikt wanneer het videogeheugen vol zit. Aperture size mag dus hoog staan, zorg wel dat je genoeg overhebt voor windows enzochimo schreef op 02 augustus 2004 @ 21:45:
[...]
serieus? een vriend van me zei dat als je een videokaart hebt met veel geheugen, je de aperture size juist laag moest zetten, omdat ie anders meer van je ram pakt wat vertraging oplevert.
lol, meen je dat nou serieusSchuey schreef op 02 augustus 2004 @ 21:45:
[...]
dit weet jammergenoeg nog niemandje bent de eerste die het vraagt.
Verwijderd
Wat een OWN game is dit zeg...omg 
Vooral het begin vond ik goed dat je eerst ff moet rondlopen met mensen praten enzo, de spanning stijgt
en dan de actie..damn ze komen overal vandaan:)
draait soepel op
2.8 ghz
radeon 9700 pro
1 gb pc-3200 ram
800x600, ultra high
Vooral het begin vond ik goed dat je eerst ff moet rondlopen met mensen praten enzo, de spanning stijgt
draait soepel op
2.8 ghz
radeon 9700 pro
1 gb pc-3200 ram
800x600, ultra high
hehe Ultra high...zie je het werkt echt wel... hoe hoog heb jij je aperature size van je agp in de biios?Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 21:52:
Wat een OWN game is dit zeg...omg
draait soepel op
2.8 ghz
radeon 9700 pro
1 gb pc-3200 ram
800x600, ultra high
Ik zit net eens the edge 2 te verkennen, maar ik kan er geen edge elementen in herkennen hoor? Zie het verband met de originele edge niet. iemand anders wel
PSN: DutchTrickle PVoutput
jullie snappen het nietdribbel schreef op 02 augustus 2004 @ 21:51:
[...]
lol, meen je dat nou serieus.. is volgens mij nog maar 100x gezegd ofzo
die gozer bedoelde dat sarcastisch....
of snap ik het nu niet?
idd, het is een @%$^@#%$^ remakeMaverick schreef op 02 augustus 2004 @ 21:55:
Ik zit net eens the edge 2 te verkennen, maar ik kan er geen edge elementen in herkennen hoor? Zie het verband met de originele edge niet. iemand anders wel
alleen dat ronde binnenplaats gedeelte is een beetje goed...
ik mis: water, dat gangejte onder bij dat water, ondergrondse gang bij dat water, een pad schuinboven dat water, een stuk dakverdieping....

[ Voor 47% gewijzigd door enira op 02-08-2004 21:58 ]
Verwarring alom! 
Ik vind de Imps wel 1 van de beste monsters ooit voor een spel trouwens, ik blijf regelmatig van die beesten schrikken. Hoeveel je er ook tegenkomt.
Ik vind de Imps wel 1 van de beste monsters ooit voor een spel trouwens, ik blijf regelmatig van die beesten schrikken. Hoeveel je er ook tegenkomt.
Verwijderd
Volgens mij ookjarnotjuh schreef op 02 augustus 2004 @ 21:56:
[...]
jullie snappen het niet
die gozer bedoelde dat sarcastisch....
of snap ik het nu niet?
[...]

o my god, dit spel is echt niet goed voor me hart 
Kwam net aan bij het stuk waar de zombies beginnen te komen zeg maar, en dat geluid alleen al
ziet er verder erg goed uit, en de sfeer hangt er ook meteen al...
Kwam net aan bij het stuk waar de zombies beginnen te komen zeg maar, en dat geluid alleen al
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Dit topic is gesloten.