Doom III deel 4

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.040 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Roet schreef op 02 augustus 2004 @ 15:00:
Heb hier 9700 Pro, XP2000+, 1024MB en draai op 640*480 low detail, en zelfs dan draait het brak :D

Maar maakt mij eingelijk niets uit, want het spel is echt gewoon zwaar kut als je het mij vraagt.

Donker is leuk, maar dit is echt gewoon te triest. Heb de brightness en gamma gemaxxed, monitor brightness en contrast op max en nog zie je geen flikker. Daarna nog even de config geprobeerd om de brightness nog wat hoger te krijgen, zonder resultaat.

Zou goed moeten doen aan de sfeer maar ik vind het maar leip irritant. Vond Q2 al donker zat, dit is echt te erg. Zat de hele tijd te switchen tussen gun en flashlight. Draaide ook nogeens voor geen meter. Crap spel als je het mij vraagt.
Typisch weer iemand die niet weet hoe je Doom³ moet spelen imo.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 21:35
Ik heb nu de 1e 2 levels gespeelt (gemiddeld zo'n 30 fps) maar ik vindt het wel een donkere bedoeling.

Ook heb ik het idee dat het niet allemaal even spoepeltjes loopt terwijl ik toch op zo'n 30 fps zit.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind 30 fps ook niet soepel. Dat is eerder 50+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 09:53
Schaapje_BlaaT schreef op 02 augustus 2004 @ 14:40:
hmm, misschien ff nieuwe drivers installeren ofzo, want ik draai op 1024 medium met alles aan (behalve FSAA) en mindere specs, loopt prima.
Welke drivers gebruik jij, en welke versie van directx? :)
En wat zijn je gemiddelde fps? (kun je zien door in console com_showfps 1 in te kloppen. console tover je tevoorschijn met ctrl+alt+~)
Ik vind zelf 20 tot 30 fps niet speelbaar, maar daar denken andere weer anders over :)
BioHazard schreef op 02 augustus 2004 @ 14:47:
[...]

Dude? Check mijn specs?! Ik speel op 1024x768 op medium? :?
Venxir schreef op 02 augustus 2004 @ 14:50:
[...]

ik ook met ti4200 en amd 64 3000+ en 512 mb ddr400 corsair, gewoon @ medium op 1024x786
Mjah, dan komt denk ik de definitie van soepel/goed lopen om het hoekje kijken :)
Zoals ik hierboven al zeg: gemiddeld 30 fps vind ik niet speelbaar.
Maar welke drivers gebruiken jullie dan icm welke hardware?

[ Voor 37% gewijzigd door Crash op 02-08-2004 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ieder zn mening, misschien komt roet erop trug als ie een pc heeft waar het wel soepel op kan draaien, want wat hij zegt had ik ook in het begin vooral singelplayer is erg donker in het begin en daar moest ik even aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Ik pas mijn gamma of brightness niet aan. Soms zijn er idd wel ontiegelijk donkere hoekjes, maar die scan ik dan ff met mijn zaklamp. Verder vindt ik het niet té donker en speeltie geweldig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 11:04
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 13:58:
Het is een kleine moeite om alle plaatjes als link weer te geven, van die grote monsters en van Hell heeft ID nog niets vrijgegeven, straks ga je Hell waarschijnlijk ook posten samen met alle tips hoe je het einde moet halen? Modjes hebben hier ook al voor gewaarschuwd. Ik kan begrijpen dat je wilt patsen met hoe 'ver' je reeds geraakt bent maar hou het momenteel nog ff voor jezelf en laat mensen kiezen of ze het al dan niet willen zien, spoilers zijn er niet voor niets...
Wat ik vreemd vind is dat je geen spoilers wil zien of lezen terwijl je gewoon dit topic zit door te fietsen :? Eén goede raad: rechtsboven op je scherm heb je een kruisje, als hierop klikt .. tadaa geen last meer van spoilers.
By the way de verhaallijn van dit spel is nu ook niet zoo uber dat er zoiets als een spoiler zou kunnen gepost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Laatst online: 21-04 03:10
* Als je dat al niet weet, dan kan je het spel beter gaan kopen *

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 15:19 ]

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zullen we het nu weer over het spel zelf hebben? Er zijn een groep mensen die gewoon niet willen zien wat ze nog kunnen verwachten.

En trouwens, het copy/pasten van een linkje is minder werk dan er [img] tags omheen zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 15:41

BioHazard

*\o/*

Ja Crash dat word dan upgraden als je da niet speelbaar vindt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 15-09 09:53
BioHazard schreef op 02 augustus 2004 @ 15:19:
Ja Crash dat word dan upgraden als je da niet speelbaar vindt :*)
Mjah, dacht het niet. Zo'n uberspel is dit nu ook weer niet ;)
Dan maar een wat lagere resolutie en wat grafische pracht missen en een aanvaardbaar aantal fps. Enigste spel wat een upgrade af zou kunnen dwingen in de toekomst zou HL2 zijn als ie echt goed is.

Maar als je nu eens zegt wat jouw fps zijn en welke drivers je gebruikt. Dan kan ik eens overwegen er een driver update tegenaan te gooien :P

[ Voor 1% gewijzigd door Crash op 02-08-2004 15:26 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:42
damn, een gast van mijn werk kwam ermee aanzetten...
heb hem netjes afgeslagen... ik heb hem tenslotte al betaald, dus dan zal ik de legale spelen ook...

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crash schreef op 02 augustus 2004 @ 15:23:
[...]

Mjah, dacht het niet. Zo'n uberspel is dit nu ook weer niet ;)
Dan maar een wat lagere resolutie en wat grafische pracht missen en een aanvaardbaar aantal fps. Enigste spel wat een upgrade af zou kunnen dwingen in de toekomst zou HL2 zijn als ie echt goed is.
Of Quake IV :9 die draait op de Doom3 Engine dus die zal ook wel met een jaartje komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Ongelooflijk hoe dat 't spel hier draait ...

DirectX9b
Forceware 61.76 WHQL
XP SP1

Aopen 6800 GT @ default speeds (350/1000)
P4 2.8 @ 3.2 Ghz HT
Corsair TwinX PC4000 1x 512 Mb @ 230 Mhz
Audigy 2
Logitech Z-680

Vlotjes 50/60FPS op 1600x1200 geen AA, default AF, Vsync enabled, autodetect (high detail), advanced opties allemaal geactiveerd

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daiumn wat een mooi spel zeg. Niets dan lof voor ID. Loopt prima op m'n 9800SE @ Pro, zo'n 50 fps gemiddeld op 1024 HQ. Opvallend dat ik minder ver kan OC'en met Doom, de core kan niet hoger dan 405 Mhz :/, anders krijg ik witte stipjes zoals al eerder in dit topic te zien was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 09:35
Ik vind hem wel aardig lopen op mijn AthlonXP-2600+/Radeon9800pro/512mb. Ik heb begrepen dat de OpenGL performance een stuk beter zal zijn met volgende Catalist drivers.

En het spel zelf... tja. Ik verwachtte er niet zoveel van omdat ik niet zo'n single-player ben. Maar tot zover ben ik nog niet erg onder de indruk van het spel. Wat me ook opvalt is dat er nog maar weinig reviews uit zijn. Toch opmerkelijk voor zo'n enigsinds "gehyped" spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 14:16
Ieder zijn smaak: ik vind dit spel sinds half-life 1 de beste shooter tot nu toe ooit

[ Voor 5% gewijzigd door hully op 02-08-2004 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 13:32
Aeon schreef op 02 augustus 2004 @ 15:43:
Ik vind hem wel aardig lopen op mijn AthlonXP-2600+/Radeon9800pro/512mb. Ik heb begrepen dat de OpenGL performance een stuk beter zal zijn met volgende Catalist drivers.

En het spel zelf... tja. Ik verwachtte er niet zoveel van omdat ik niet zo'n single-player ben. Maar tot zover ben ik nog niet erg onder de indruk van het spel. Wat me ook opvalt is dat er nog maar weinig reviews uit zijn. Toch opmerkelijk voor zo'n enigsinds "gehyped" spel.
Zover ik begreep is hij ook nog niet officieel uit toch ?
Dat zou het kunnen verklaren ?

AMD 64 3200+, MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra, 2 x 512MB Kingston pc3200, 200Gb Maxtor Sata +120 GB Maxtor , X800pro @ X800XT-PE, Samsung 213 T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Die review uit PCZone is anders :P heb er speciaal 11 pleuri's voor neergeteld...

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlitzZ schreef op 02 augustus 2004 @ 15:48:
[...]

Zover ik begreep is hij ook nog niet officieel uit toch ?
Dat zou het kunnen verklaren ?
Hmm, jij bent niet echt op de hoogte gozer, lees maar eens een x aantal posts terug. ;) In Nederland is ie niet officieel uit nog, maar in Amerika al vanaf afgelopen zaterdag. :(
Roeligan schreef op 02 augustus 2004 @ 15:59:
Die review uit PCZone is anders :P heb er speciaal 11 pleuri's voor neergeteld...
Die van mij zat in een speciale verpakking voor € 4,95. _/-\o_ vreemd.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
http://www.own-age.com/vids/video.aspx?id=2393 <-- Trickvidje door mij gemaakt :) hf met kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert01
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 10:04
jawel hoor, in america is ie al gold, hij is trouwens gaaf joh! En loopt bij mij op m'n athlon xp 3000+, 1024 mb en radeon 9600pro 128mb als een tiet op 1024x768 op medium res. en zelfs dan ziet ie er zeeeer gelikt uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het net ook een uurtje gespeeld,,

Schitterend spel, alleen jammer dat het niet zo goed draait op mijn systeem maarja dat is ook niet de nieuwste meer...

athlon 1800+
256mb ram
geforce fx5200

te weinig geheugen en een BOUT videokaart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 10-09 20:41
Crash schreef op 02 augustus 2004 @ 15:12:
[...]

Welke drivers gebruik jij, en welke versie van directx? :)
En wat zijn je gemiddelde fps? (kun je zien door in console com_showfps 1 in te kloppen. console tover je tevoorschijn met ctrl+alt+~)
Ik vind zelf 20 tot 30 fps niet speelbaar, maar daar denken andere weer anders over :)

[...]

[...]

Mjah, dan komt denk ik de definitie van soepel/goed lopen om het hoekje kijken :)
Zoals ik hierboven al zeg: gemiddeld 30 fps vind ik niet speelbaar.
Maar welke drivers gebruiken jullie dan icm welke hardware?
net de allernieuwste drivers van nvidia.com geplukt, en de versie van directx die bij doom3 zat heb ik laten installeren (9.0b). Het kan best dat de framerate 20 tot 30 is. Ik wist niet hoe je console kon krijgen dus heb dat nog niet geprobeerd. Zal straks eens kijken eerst ff al die doom3 leechers de kans geven

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 13:32
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 15:59:
[...]

Hmm, jij bent niet echt op de hoogte gozer, lees maar eens een x aantal posts terug. ;) In Nederland is ie niet officieel uit nog, maar in Amerika al vanaf afgelopen zaterdag. :(
[...]
.
:X forgive me :D

Ik lees dit topic al vanaf begin eigenlijk, hier op werk, was eigenlijk een reply zonder bij na te denken.

iig, als alles mee zit kan ik hem vanavond ff proberen, als ik alles zo lees hier, word t wel my cind of game :P

AMD 64 3200+, MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra, 2 x 512MB Kingston pc3200, 200Gb Maxtor Sata +120 GB Maxtor , X800pro @ X800XT-PE, Samsung 213 T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi spel, maar veel te donker(zonder je flashlight zie je dus amper iets), ik krijg er snel hoofdpijn van, jammer, maar tis alvast een voorsmaakje van rtcw2 :)

het loopt perfect op medium settings 1024x768 op mijn ati radeon 9500, athlon64 3200 met 1gb ram, misschien kan het nog beter, nog niet geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand al uitgetest of er veel verschil is in snelheid tussen directx 9.0b en c in doom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ligt het aan mij of is dit spel niet echt LCD scherm vriendelijk. Het is vooral donker en dat komt heel slecht over op een LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Ik weet alleen dat het op DirectX 9c helemaal gelijk een tiet loopt ...

Ik ga nu niet speciaal directX 9b terug installeren om maar te testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
FMS schreef op 02 augustus 2004 @ 16:08:
Ligt het aan mij of is dit spel niet echt LCD scherm vriendelijk. Het is vooral donker en dat komt heel slecht over op een LCD.
Hangt ervan af welk LCD scherm je hebt, oudere hebben het idd moeilijk met zwarte/donkere kleuren, maar de nieuwste hebben daar zo goed als geen probleem mee.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

We hebben Doom3 gisterenavond op een LAN zitten spelen, en wat mij opviel was dat het bij de een ontzettend donker was, en bij de ander een stuk minder.
Het is bij mij zo donker dat ik af en toe niet zie waar ik loop, en op monsters schieten is dan ook best lastig omdat je tussen twee schoten steeds naar je flashlight moet switchen :(

Ik weet niet of het echt de bedoeling is dat het zo donker is, maar wat me wel opviel is dat zowel de brightness ingame als in de Windows display settings aanpassen weinig effect heeft (alleen de lichte gedeeltes worden nog lichter, per saldo dus hoger contrast).

Maar het is ontzettend gaaf zeg! Ik heb een computer die niet echt het nieuwste van het nieuwste is (Athlon XP 2500+, 1gig ram, Radeon 8500) maar het draait bij mij heerlijk in 1024x768, wel met low quality textures; dat regelt het spel uit zichzelf geloof ik, want ik heb nergens een setting gevonden om dit aan te kunnen passen.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier loopt het nogsteeds niet, na defragmenteren, laatste drivers virus/adware scan. Hij blijft gewoon soms haken met een 100% cpu load, en dan loopt ie weer ff verder(wat wel heel soepel gaat) en dan haakt ie weer.

Specs: P4 2.8GH, 512MB DDR en Geforce 4 Ti 4600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

FMS schreef op 02 augustus 2004 @ 16:08:
Vind het niet realistisch dat je moet switchen tussen je flashlight en je gun, je hebt toch 2 handen? juist: die 2e kan mooi dat lampje vasthouden ..
Lijkt alsof de game met ontiegelijk veel haast is afgeragd, en ik vind die mappings enzo niet eens zo mooi, het komt zo "nep" over op de een of andere manier? Te glimmend ook.
En het is echt te donker..beetje donker voor sfeer ja, maar elke keer met flashlight kloten: nee
Helaas, krijgt van mij nog geen voldoende.

[ Voor 13% gewijzigd door 2Dutch op 02-08-2004 16:14 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-RaX
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-08 11:47
Ok hier mijn eerste impressies dan... Ik ben nog niet helemaal onder de indruk van de graphics (kep ook geen high end videokaart) maar het over het algemeen ziet Doom 3 er goed uit. Licht effecten zijn schitterend. Helaas zijn sommige textures van dichtbij erg lelijk maar zoals ik al zei dat kan misschien aan mijn videokaart liggen :9 Het geluid daarentegen... Meesterlijk. De SFX maken bij deze game de sfeer! Je hebt heel wat easy schrikmomenten doordat er opeens een monster voor je neus staat. De geluidseffecten daarentegen zijn heel de tijd aanwezig. Je hoort voetstappen achter je, je draait om en je ziet niks... Dan hoor je weer voetstappen links van je etc... Creepy!

Ik snap niet dat sommige mensen klagen dat Doom 3 onspeelbaar is in 640*480 op low detail. Ik speel Doom 3 op 1024*768 op medium detail met alle advanced opties aan (geen AA :P ) op een P4 2.8E@2.8 ;) met een 128MB MSI GeForce Ti 4200 @ 305/601. Over het algemeen haal ik rond de 20 - 30 fps, in sommige gangen zelfs 55. Is het erg druk (2 a 3 monsters) dan daalt mijn fps naar 15 - 18 maar het blijft goed speelbaar. Op 640 * 480 is de performance op high detail ongeveer gelijk als mijn performance op 1024*768 @ medium detail. Zelfde geldt voor 800*600 @ high detail. Normaal gesproken wil ik minimaal 60fps hebben bij een shooter. Bij Doom 3 is dat helemaal niet nodig. Ok het doet wel een beetje af aan de gameplay maar de Doom 3 experiance wordt er zeker niet minder op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoeBlack2k schreef op 02 augustus 2004 @ 14:22:
weet iemand wat de port is van doom 3 ? (multiplayer)
Hm, ik meende 666 dat dat een standaard Doom poort is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Hacku schreef op 02 augustus 2004 @ 16:12:
[...]

Hangt ervan af welk LCD scherm je hebt, oudere hebben het idd moeilijk met zwarte/donkere kleuren, maar de nieuwste hebben daar zo goed als geen probleem mee.
mja, het is een hercules prophetview 920dvi. redelijk recent denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

2Dutch schreef op 02 augustus 2004 @ 16:13:

[...]

maar elke keer met flashlight kloten: nee
Dat begint mij ook te vervelen... waarom trouwens een zaklamp? Die marinier heeft me daar een ultramodern pak met armor en weet-ik-wat aan, daar had makkelijk een lamp in geïntegreerd kunnen worden op schouderhoogte.

't Is idd pokke-irritant om elke keer weer naar de zaklamp te moeten switchen... zul je net zien dat je denkt dat het monster dood is, zaklamp weer aan, argghhh!!! het monster was dus nìet dood... :(

[ Voor 3% gewijzigd door Wildfire op 02-08-2004 16:25 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op 02 augustus 2004 @ 16:24:
[...]

Dat begint mij ook te vervelen... waarom trouwens een zaklamp? Die marinier heeft me daar een ultramodern pak met armor en weet-ik-wat aan, daar had makkelijk een lamp in geïntegreerd kunnen worden op schouderhoogte.

't Is idd pokke-irritant om elke keer weer naar de zaklamp te moeten switchen... zul je net zien dat je denkt dat het monster dood is, zaklamp weer aan, argghhh!!! het monster was dus nìet dood... :(
jah of nightvision ofzo, had ook wel coole optie geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat begint mij ook te vervelen... waarom trouwens een zaklamp? Die marinier heeft me daar een ultramodern pak met armor en weet-ik-wat aan, daar had makkelijk een lamp in geïntegreerd kunnen worden.

Ik denk juist dat dat een extra sfeer effect geeft. Je moet er net van houden...

Mijn 2 cents over Doom III, Van wat ik tot nu toe heb gespeeld, vind ik het spel wel ok. Kwa sfeer is het subliem iig _/-\o_

Ze hebben erg gedacht aan de details het ziet er verdomd mooi uit ( bij mij draait'et wel soepel op medium quality, 800x600. 2.8 Ghz , 512 MB en Geforce 3 ). Ik wil sowiesow nog een een Radeon 9800 halen ooit, ik wil half life 2 op full quality spelen O-)

Voor de rest is hij niet echt geweldig... Het is "weer zo'n shoot'em'up". Maar de sfeer maakt alles goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 16:25:

[...]

jah of nightvision ofzo, had ook wel coole optie geweest.
Hmmm, nightvision, nee toch maar niet. Ik ken dat wel uit AvP2... zie je de hele tijd een omgeving met maar een paar kleuren. Daar gaat al de grafische pracht...

Nee, gewoon een geïntegreerde lamp in het pak op schouderhoogte. Dat konden ze twintig jaar geleden al, dus in 2145 zeker.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 16:16
[...]'t Is idd pokke-irritant om elke keer weer naar de zaklamp te moeten switchen... zul je net zien dat je denkt dat het monster dood is, zaklamp weer aan, argghhh!!! het monster was dus nìet dood... :(
Buiten dat je moet wisselen, hoor je toch bij elk beest duidelijk wanneer ie dood is.

Verder vind ik dat wisselen erg handig gaan, gewoon op F drukken. Behalve als je je PDA net 'aan' hebt gehad werkt dat niet, hopelijk fixen ze dat nog eens :).

Loopt trouwens hier perfect op 1280 x 1024, high quality, tussen de 30 en 60 fps. P4 3.2 Ghz, 1 GB ram, GeForce 6800 GT (dus dan mag 't ook wel). Textures zijn af en toe wat blurry idd. maar de lichteffecten wegen daar makkelijk tegen op :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ook wel kicke is aan het begin is die gast die ze op een tafel drukken.
Die heeft zijn hele buik open liggen.
En dan binden ze zijn armen vast.
Hoor je hem schreeuwen.
Zulke dingen vind ik echt sfeer maken in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het is niet weer zo'n shoot em up het is DE shoot em up :P zo kijk ik er althans na. Doom was 1 van de eerste (wolfenstein natuurlijk nog er voor) maar goed het is wel een grondlegger en daarvoor maar dat is mijn mening vind ik het niet zo maar weer een shootemup :) maar jah das een mening :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

persoonlijk vind ik Duke Nukem 3d dé shoot 'em up!
Wat heb ik dat spel veel gespeeld.
Zelfs Diablo2 waar ik nu zelfs nog achter zit heb ik nog niet zo vaak gedaan als Duke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Ja, eigelijk, iedereen die hier zo zit te klagen over het steeds moeten switchen tssn wapen en flashlight ...

Lees de manual eens door, en meerbepaald het deeltje over de controls!

Er is namelijk een keybinding om te switchen tussen je laatste wapen en je flashlight ...

'k had 't nog niet eens door dat ik het al de hele tijd zo speelde, en misschien de rest van de mensen hier die daarover klagen niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hmm klinkt toch best aardig als ik het hier zo lees, ook maar is gaan spelen dan :D

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riball
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik weet niet welke mensen beweerden dat dit spel saai was, maar dan speel je cker zonder geluid... schrik me bij iedermonster de tyfus... wat ik wel lachen vind is dat als je over een gammel trapje loopt dat plotseling er treden weg vallen....

tis idd wel erg jammer dat het wat TE donker is... moet iedere keer in een lichter plekje gaan staan om die monsters aan te zien komen... btw die guns doen me wel erg denken aan HALO... en ik zag ergens een soort van waterpomp tang geval... en die ken je nie eens oppakken... (beetje zoals in HL)... was wel lachen geweest...

trouwens moet je als je zo'n lift uitkomt es kijken naar wat er op het bordje staat... boven die lift zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 21:16
Ik zit vast als een huis...

waar kan ik dat posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riball
CRAM schreef op 02 augustus 2004 @ 16:42:
Ik zit vast als een huis...

waar kan ik dat posten?
zoek de PDA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
  • Laatst online: 15-01 21:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Riball schreef op 02 augustus 2004 @ 16:42:
Ik weet niet welke mensen beweerden dat dit spel saai was, maar dan speel je cker zonder geluid... schrik me bij iedermonster de tyfus...
hahaha helemaal mee eens, ik vermaak me prima :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Row
  • Laatst online: 14-09 15:56

Row

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

iedereen heeft het erover dat het geluid zo super is maar de kwaliteit van het geluid is absolute bagger. Tja dat hoor je niet op die standaard computerspeakertjes en die Z680 ook niet >:).

Geluid is dus poep.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:02

AvK

Ready Set Go

Voor de mensen die het spel te donker vinden lees dit eens:
Een handleiding ter correctie van zeer donkere monitoren

Is wat veel tekst maar erg duidelijk en goed te volgen / uit te voeren.
Grote kans dat bij 90% van de 'probleem' monitoren DOOM3 er stukken beter uitziet, (minder donker). :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 12:24
Gunp01nt schreef op 02 augustus 2004 @ 16:12:
We hebben Doom3 gisterenavond op een LAN zitten spelen, en wat mij opviel was dat het bij de een ontzettend donker was, en bij de ander een stuk minder.
Het is bij mij zo donker dat ik af en toe niet zie waar ik loop, en op monsters schieten is dan ook best lastig omdat je tussen twee schoten steeds naar je flashlight moet switchen :(

Ik weet niet of het echt de bedoeling is dat het zo donker is, maar wat me wel opviel is dat zowel de brightness ingame als in de Windows display settings aanpassen weinig effect heeft (alleen de lichte gedeeltes worden nog lichter, per saldo dus hoger contrast).
Als je m iets lichter wilt hebben :
ga naar je doomconfig en zoek naar seta r_gamma "1" en verander dat even in seta r_gamma "2" , waarschijnlijk kun je nu je ingame brightness terug zetten naar het midden ofzo , ziet er een stuk beter uit. Ik vond het ook TE donker.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Word D3 in de latere levels moeilijker? Ik vlieg hier zonder problemen door de eerste 2 levels. Helemaal niet sluipen, maar shift indrukken, strafen en schieten maar! :?

Wel leuk is dat je het hoofd van een zombie kan afschieten en dan loopt ie gewoon door. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Laatst online: 23:50

Lightah

Strikes Again

Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 16:55:
Word D3 in de latere levels moeilijker? Ik vlieg hier zonder problemen door de eerste 2 levels. Helemaal niet sluipen, maar shift indrukken, strafen en schieten maar! :?

Wel leuk is dat je het hoofd van een zombie kan afschieten en dan loopt ie gewoon door. :P
Ik weet niet welke moeilijkheid je speelt maar op veteran (hard) ben ik al 3x dood gegaan, ben nu in alpha labs 4.
executor schreef op 02 augustus 2004 @ 16:46:
iedereen heeft het erover dat het geluid zo super is maar de kwaliteit van het geluid is absolute bagger. Tja dat hoor je niet op die standaard computerspeakertjes en die Z680 ook niet >:).

Geluid is dus poep.
Ik vind het geluid prima zowel met koptelefoon als met 5.1 stereo.

[ Voor 29% gewijzigd door Lightah op 02-08-2004 17:00 ]

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennuz
  • Laatst online: 20:10
Serieus, wat een sfeer :o
Kan niet wachten totdat ik t op mn pc kan spelen, ipv met een 64 mb ati mobility :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omg kheb net een half uurtje gespeeld :D, wat een sfeer :o, echt super mooi.. en die zaklamp, dat maakt het wel super spannend.. al had het spel wel íets lichter gemogen, nu is vaak gewoon meer dan de helft van je beeldscherm pikzwart, das iets te veel van het goede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Laatst online: 16-07 13:03
Ik vind et juist wel cool dat donkere gedoe, dat maakt et juist spannend.

In sommige ruimtes waar egt weinig licht is dan hoor ik die monsters wel, en dan zie ik ze met die flashlight, maar als ik mn gun pak zie ik ze niet meer. Dus moet je switchen tussen flashlight en gun om te check waar ze ongeveer staan en dan blind schieten :D cool 8) als je bijna dood bent is ook egt cool B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Jammer genoeg voor jouw is het geluid allemaal in hoge kwaliteit .ogg formaat :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 10:31
zoo werdt ik vanmiddag wakker uit mn kater is Doom 3 binnen :)

Gelijk ff een stuk gespeeld - gaaf spel hoor , en het loopt prima op mn systeem

Ik heb iig nog geen spijt dat ik m ook origineel heb besteld

ik kom nu alleen de Alpha labs niet in ?

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

LiToKi schreef op 02 augustus 2004 @ 17:04:
[...]

Jammer genoeg voor jouw is het geluid allemaal in hoge kwaliteit .ogg formaat :P.
welke 22KHz zijn :w

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riball
Ik bedoelde met zoek de PDA, dat het aan het begin alleen maar PDA'tje zoeken is en je kan verder... niks moeilijks dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik vind het een geweldig spel :).

Maar nu vraag ik me af hebben ze hier nu zo lang aan moeten werken?
Misschien ligt het eraan dat ik op 800 x 600 en medium speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
code:
1
2
3
4
5
6
7
bitrate = 50
channels = 1
samplerate = 44100
bitrate_nominal = 48
codec = Vorbis
vorbis_vendor = Xiph.Org libVorbis I 20030909
vorbis_version = 1.0.1

:w

Oh trouwens, het wisselt zie ik. Soms is 't 22Khz, soms 44 (8>

[ Voor 10% gewijzigd door LiToKi op 02-08-2004 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Lightah schreef op 02 augustus 2004 @ 16:58:
[...]

Ik weet niet welke moeilijkheid je speelt maar op veteran (hard) ben ik al 3x dood gegaan, ben nu in alpha labs 4.
Ik speel op marine en ik ben nu op weg naar alpha labs 4. Nog 0x doodgegaan :)

Hebben jullie trouwens ook een chronisch tekort aan ammo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennuz
  • Laatst online: 20:10
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 17:00:
omg kheb net een half uurtje gespeeld :D, wat een sfeer :o, echt super mooi.. en die zaklamp, dat maakt het wel super spannend.. al had het spel wel íets lichter gemogen, nu is vaak gewoon meer dan de helft van je beeldscherm pikzwart, das iets te veel van het goede
Ja, ik zit op een zolderkamer, met een raam in de nok, zonder gordijnen.. ik moet tot 9 uur vanavond wachten om te spelen weer, anders zie ik totaal niets.:D
Maar wow, als die chinees ineens "bezeten" raakt, spanning ten top..Met de Gore zit het ook goed.. Topgame dit, ik vind het echt geen engine-show off. dit is wel beter dan een techdemootje :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

LiToKi schreef op 02 augustus 2004 @ 17:13:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
bitrate = 50
channels = 1
samplerate = 44100
bitrate_nominal = 48
codec = Vorbis
vorbis_vendor = Xiph.Org libVorbis I 20030909
vorbis_version = 1.0.1

:w
hmm als ik ze op winamp afspeel zijn ze 22KHz

De ogg's zijn de muziekjes en stemmen. De schietgeluiden etc zijn wavjes en die zijn ook 22KHz.

Dus ik weet niet waar jij vandaan haalt dat ze 44.1Khz zijn

[ Voor 20% gewijzigd door Tripp op 02-08-2004 17:21 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Mennuz schreef op 02 augustus 2004 @ 17:15:
[...]

Ja, ik zit op een zolderkamer, met een raam in de nok, zonder gordijnen.. ik moet tot 9 uur vanavond wachten om te spelen weer, anders zie ik totaal niets.:D
Maar wow, als die chinees ineens "bezeten" raakt, spanning ten top..Met de Gore zit het ook goed.. Topgame dit, ik vind het echt geen engine-show off. dit is wel beter dan een techdemootje :Y)
ik schrok al toen die ene gast 'HEY!' naar me riep, achter die doos :{
die jap/chinees was ook scary :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Heeft iemand nog wat kunnen doen aan die artifacts? Ik krijg nu rode en witte stippen 8)7

Videokaart is niet overclocked, nooit overgeclocked geweest.
Heb de nieuwste drivers geprobeerd, 4.7 en 4.8 BETA en het wil maar niet lukken.

Toch maar eens oudere drivers proberen, of misschien zelf Omegadrivers. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Laatst online: 23:50

Lightah

Strikes Again

Schumi4ever schreef op 02 augustus 2004 @ 17:15:
[...]
Ik speel op marine en ik ben nu op weg naar alpha labs 4. Nog 0x doodgegaan :)

Hebben jullie trouwens ook een chronisch tekort aan ammo? :P
Ik heb altijd ammo, misschien is het omdat jij zoveel sprayt dat je niet doodgaat ;)
Ik gebruik vaak liever m'n normale gun of zaklamp omdat veel monsters niet veel uitrichten als je een beetje strafe attacked.

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de chainsaw is me daar een potje lachen, zeer krachtig :P
Wat ik ook erg leuk vind is

dat je zelf een aantal apparaten moet besturen, eerst een grijparm en wat later een lift. Is weer ff wat anders dan je shotgun leeg pompen :P
Alleen meneertje evil professor is nu boos op mij :'(
Ben ook eindelijk die "militairen" tegen gekomen met die chaingun en die uitrekbare arm.
Ik heb net de monorails map uitgespeeld, daar kom je ze tegen :)

de impact van de RL is ook erg leuk gemaakt trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

Heeft iemand al een goede oplossing gevonden voor dat donker probleem? (gamma op 2 zetten helpt niet)

Of is het juist de bedoeling dat je geen donder ziet? op die manier kan ik ook gaan roepen dat ik een superzware dikke vette engine gemaakt heb, en dan bijna alleen maar zwart op je monitor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SchietSchijf schreef op 02 augustus 2004 @ 17:28:
Heeft iemand al een goede oplossing gevonden voor dat donker probleem? (gamma op 2 zetten helpt niet)

Of is het juist de bedoeling dat je geen donder ziet? op die manier kan ik ook gaan roepen dat ik een superzware dikke vette engine gemaakt heb, en dan bijna alleen maar zwart op je monitor :X
Voor een groot deel kan het aan het spel zelf liggen, ze hebben het expres zo onveranderbaar duister gemaakt zodat lamers de brightness/gamma niet kunnen veranderen ivm cheaten in multiplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Ok, geluid is op zich wel ok. Ik Speelde net weer en toen was het minder erg. Ik had gister een 12cm 220v vent aanstaan die het geluid nogal verneukte. Anyweej geluid is prima en ik heb dan ook niks gezegd :X

maar ze zijn wel 22KHz :P

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:28
Ik maakte net iets mee in het spel, en het lijkt een beetje op een puzzel.
Ik spoiler het maar even voor de zekerheid ;)

Oké, ik ben net bij het ''Administration Complex'' binnen (Ja, ik weet het, 'k ben nog niet ver, maar dat komt nog wel :) ) Zie ik daar een man liggen (was dwars door de ruit geslingerd) Ik dacht: ''Hé laat ik eens door die ruit klimmen, je weet maar nooit wat je in de kamer daar achter vind :)''. Afijn, ikke door die ruit geklommen, zie ik daar een PDA liggen, die waarschijnlijk van die ''door de ruit geslingerde'' man was. Ikke de gegevens van zijn PDA gedownd naar die van mij, en mijn PDA geopend. Stond weinig bijzonders in behalve een mailtje van een bedrijf genaamd ''martianbuddy.com''.Uit het mailtje bleek dat het bedrijf gespecialiseerd is in het leveren/vervoeren van medicijnen door heel het zonnen-stelsel (Hoort er bij he, in die eeuw ;) ) Tijdens het lezen van dat mailtje schoot mij ineens iets te binnen, ik heb ooit in één van de Doom³topics hier op GoT gelezen dat er in Doom³ ook iets te puzelen viel, of iets dergelijks. Nou ikke mijn game gesaved en meteen mijn internet browser opgestart, en als adres ingetypt (ja, je raad het al) ''www.martianbuddy.com'' en wat denk je?? de site bestond nog echt ook. Het ging dus echt om een bedrijf dat medicijnen vervoerde/leverde.
Nou ikke dat stukje text wat er stond gelezen (weinig bijzonders), maar wat zag ik onderaan?? onderaan de site stond: ''Are you a winner?.....If you are the recipient of one of our promotial award cabinets, try the code 0508 now to see if you won!!''
Ik weet nog niet waar ik deze code moet invoeren, ik denk ergen in het spel op een ''locker'' of iets dergelijks. Nu is de vraag alleen.....heeft 't überhaupt wel iets met het spel te maken??

Nou, dit wilde ik even met jullie mededelen... ;) 'k ga snel weer verder met Doom³

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
  • Laatst online: 10-09-2022
Hardcore_gamer schreef op 02 augustus 2004 @ 17:33:

Oké, ik ben net bij het ''Administration Complex'' binnen (Ja, ik weet het, 'k ben nog niet ver, maar dat komt nog wel :) ) Zie ik daar een man liggen (was dwars door de ruit geslingerd) Ik dacht: ''Hé laat ik eens door die ruit klimmen, je weet maar nooit wat je in de kamer daar achter vind :)''. Afijn, ikke door die ruit geklommen, zie ik daar een PDA liggen, die waarschijnlijk van die ''door de ruit geslingerde'' man was. Ikke de gegevens van zijn PDA gedownd naar die van mij, en mijn PDA geopend. Stond weinig bijzonders in behalve een mailtje van een bedrijf genaamd ''martianbuddy.com''.Uit het mailtje bleek dat het bedrijf gespecialiseerd is in het leveren/vervoeren van medicijnen door heel het zonnen-stelsel (Hoort er bij he, in die eeuw ;) ) Tijdens het lezen van dat mailtje schoot mij ineens iets te binnen, ik heb ooit in één van de Doom³topics hier op GoT gelezen dat er in Doom³ ook iets te puzelen viel, of iets dergelijks. Nou ikke mijn game gesaved en meteen mijn internet browser opgestart, en als adres ingetypt (ja, je raad het al) ''www.martianbuddy.com'' en wat denk je?? de site bestond nog echt ook. Het ging dus echt om een bedrijf dat medicijnen vervoerde/leverde.
Nou ikke dat stukje text wat er stond gelezen (weinig bijzonders), maar wat zag ik onderaan?? onderaan de site stond: ''Are you a winner?.....If you are the recipient of one of our promotial award cabinets, try the code 0508 now to see if you won!!''
Ik weet nog niet waar ik deze code moet invoeren, ik denk ergen in het spel op een ''locker'' of iets dergelijks. Nu is de vraag alleen.....heeft 't überhaupt wel iets met het spel te maken??

Nou, dit wilde ik even met jullie mededelen... ;) 'k ga snel weer verder met Doom³

Later in het spel zal je deze code kunnen gebruiken bij het openmaken van een cabinet dat iemand in het spel gewonnen heeft. Er zit een leuke verassing in })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Woei :D Net deurtje open gedaan en dan springt er meteen zoon grapjes vol bovenop je :D ff ben je je orientatie kwijt totdat je ziet dat je nog recht voor hem staat (zo donker was het dus niet ;)) en je hem maar direct uitschakeld :)

Maar ik voelde wel een paar zweetdruppels komen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Benotti op 02-08-2004 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
ebbo schreef op 02 augustus 2004 @ 17:35:
[...]

Later in het spel zal je deze code kunnen gebruiken bij het openmaken van een cabinet dat iemand in het spel gewonnen heeft. Er zit een leuke verassing in })
Ben benieuwd.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben me al een aantal keer de dood tiefes geschrokken
wel een cool spelletje })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06-2024
Laten we niet weer met dit beginnen. Het is niet interessant om te horen dat jij hem zo graag wilt downloaden.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Blij toe dat ik de probeerversie had.. blijkt zich niet te willen installen onder 2k3.. krijg doodleuk 'je moet win2k of xp hebben' en dan exit. Scheelt me weer 55 euri en alle ellende daarna :(

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
  • Laatst online: 30-01-2023
mwa, ik heb 'm al opengemaakt :D Leuke verassing inderdaad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:32
Major Carnage schreef op 02 augustus 2004 @ 17:49:
Blij toe dat ik de probeerversie had.. blijkt zich niet te willen installen onder 2k3.. krijg doodleuk 'je moet win2k of xp hebben' en dan exit. Scheelt me weer 55 euri en alle ellende daarna :(
offtopic:
of je draait gewoon geen server OS :?

[ Voor 75% gewijzigd door Webgnome op 02-08-2004 17:52 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 15-09 14:51
Zo, van vanochtend af zitten spelen. Moet maar ff een pauze inlassen. Heb nog niet eens lunch gegeten! :D

Tering zeg, wat is dit spannend! Heb meerdere keren gehad dat de haren op m'n armen recht overeind stond!

Je kunt trouwens wel duidelijk merken dat het een ID game is, door de opzet van de opdrachten die je moet doen, de layout van de goodies en monsters, en hoe je van level naar level gaat. Het doet me toch wel heel sterk aan Quake II denken op deze manier. Ander verhaal, maar de principes zijn hetzelfde. En natuurlijk is dit VEEL mooier dan Quake 2, maar dat mag ook wel want we zijn inmiddels ook weer flink wat jaartjes verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 20:08
Gate of hell is wel bruut gemaakt :)

spoiler dus klik alleen als je desperate bent :p
http://picserver.student....e.php/K88Y443EI1RJ/p.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:21

boesOne

meuh

ik zit hier naar een slideshow te kijken.. werkelijk onspeelbaar.. Duron1GHz pruts systeempje.. Upgraden dus..

ik had het al verwacht.. :)

[ Voor 13% gewijzigd door boesOne op 02-08-2004 17:59 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Hoe doe ik timedemo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Niemand heeft artifacts met een ATI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Gewoon in het hoofd menu: ctrl-alt + tilde (~) en dan in het console typen: timedemo demo1.demo en voíla ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Laatst online: 30-07 09:05
Hardcore_gamer schreef op 02 augustus 2004 @ 17:33:

Is dat niet waar je zo'n kastje vindt met Special Items. Die kreeg ik namelijk ook niet open, maar kan best dat het kan met die code. Maar ben nu te ver om daar helemaal terug naar toe te gaan :)

En het is al vaak gezegt, maar ik zeg het nog eens, het spel is GE-WEL-DIG _/-\o_ . Het loopt wel voor geen meter op mijn pc, maar wat een sfeer, en het is minder eng dan ik gevreesd had. Het geeft mij precies hetzelfde gevoel als dat doom I en II mij gaven, namelijk lekker met je shotgun door de gangen crossen, zombie's neermaaien en "Bring it on, muddaf*ckers" roepen :D . In het begin vondt ik die zaklamp zwaar irritant, gaf veels te weinig licht, maar nu vindt ik hem juist cool, het is gewoon realistisch dat hij zo weinig licht geeft en voegt veel meer toe aan de sfeer. Wapens zijn erg cool en munitie ligt zeer goed verdeelt. Net als je weer eens zonder kogels zit vindt je een clip met 10 kogels waar je weer 2 zombie's mee kunt neer maaien, heel spannend.
Ik ben nu in labs 3, maar hoop nu toch wel eens nieuwe monsters/wapens te zien, ik ben toch al 4/5 uur op/met het zelfde aan het schieten, niet dat het eentonig wordt maar wat afwisseling is leuk. Had ik niet zo'n brakke pc (1gig, 256 sdram, gf ti4400 128mbram), had ik hem zeker gekocht. Ik draai hem nu op 800x600, low en alles uit, en de framedrops en lange laadtijden doen bijna niks tot niks af aan de fun die ik aan dit spel heb, maar op mp is dat natuurlijk heel andere koek. Maar voor de rest, hulde aan Carmack _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Die tie-ins met websites vind ik wel goed gedaan. www.ua-corp.com zal uiteraard ook al vermeld zijn. Echter moet je dan weer uit het spel gaan om de site te bezoeken, wat je toch weer uit de sfeer haalt. Vind het iets minder uitgedacht dat je er het spel voor zou moeten onderbreken.

BTW., monsters die ineens achter je verschijnen (of in een area waar je al geweest bent) vind ik een game-mechaniek die anno 2004 niet meer kan. Ik ergerde me er vroeger al aan. Ik snap dat het in Doom3 wat toevoegt (net zoals het dat in bijv. System Shock 2 deed) maar het irriteert me mateloos.

Wat ik trouwens wel mooi vind is dat er heel veel elementen uit System Shock 2 zijn overgenomen :) Je leest het goed, dit is dus geen: "OMG DOOM3 IS EEN VETTE RIPOFF!1!!1!"-post, SS2 is een van mijn favoriete spellen (hoewel het nogal flopte) en veel van de elementen die in SS2 de sfeer maakten vind je ook in Doom3 terug, zoals het naluisteren van audio recordings uit PDA's. Dat vind ik best wel een leuke 'hommage' :)

[ Voor 57% gewijzigd door Not Pingu op 02-08-2004 18:08 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:21

boesOne

meuh

DeepSeven schreef op 02 augustus 2004 @ 18:01:
[...]

Ik ben nu in labs 3, maar hoop nu toch wel eens nieuwe monsters/wapens te zien, ik ben toch al 4/5 uur op/met het zelfde aan het schieten, niet dat het eentonig wordt maar wat afwisseling is leuk. Had ik niet zo'n brakke pc (1gig, 256 sdram, gf ti4400 128mbram), had ik hem zeker gekocht. Ik draai hem nu op 800x600, low en alles uit, en de framedrops en lange laadtijden doen bijna niks tot niks af aan de fun die ik aan dit spel heb, maar op mp is dat natuurlijk heel andere koek. Maar voor de rest, hulde aan Carmack _/-\o_ .
vind jij het speelbaar op die specs ?
hierop een 1GHz duron + 384 MBsdram + 9600Pro en het gaat echt veel te traag.. Lag tussen muis en pointer enzo.. Ik draai de hap 640*480 low en was er al meegekapt want dit sucked imho.. * boesOne moet gewoon upgraden..

wat is er aan jou bak anders dan de mijne ? direct9C misschien ?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Laatst online: 14-09 21:10
Hmm ik ging spelen.. na dat openings leveltjes zeg maar.. waar je de lift ingaat slaat ie vast bij mij.. krijg ik een error.. iemand enig idee ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Laatst online: 21-04 03:10
Echt zòn VETTE GAME, damn, met amd athlon xp 1700+ @ 3200+ en radeon 9700 pro @ 405/342 speelt het vlekkeloos eigenlijik, ja wel op medium @ 1024x768
Ben me al meerdere malen de t*ring geschrokken ! :P

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Laatst online: 30-07 09:05
-boesOne- schreef op 02 augustus 2004 @ 18:06:
[...]

vind jij het speelbaar op die specs ?
hierop een 1GHz duron + 384 MBsdram + 9600Pro en het gaat echt veel te traag.. Lag tussen muis en pointer enzo.. Ik draai de hap 640*480 low en was er al meegekapt want dit sucked imho.. * DeepSeven moet gewoon upgraden..

wat is er aan jou bak anders dan de mijne ? direct9C misschien ?
Ligt er ook aan wat je gewend bent natuurlijk. Je hebt van die mensen die moeten en zullen boven de 50 fps zitten, anders beginnen ze er niet eens aan. Ik speel gerust een spel met 25 fps zonder framedrops. Het punt bij mij is dat de framedrops niet op crusiale momenten liggen. Bijv wel als ik een deur open doe, maar niet als ik tegen een monster vecht. Uiteraard gaat het dan niet vlot, maar het is wel speelbaar. Lag tusen muis en pointer heb ik ook wel, maar niet zo heel vaak. En het spel heeft bijna geen "irritatie momenten", dus van dat soort dingen heb ik ook geen last met een lage fps.

Edit: ik gebruik trouwens geen 9c, gewoon 9b van de cdrom. Wel nieuwste drivers, 61.xx.

[ Voor 6% gewijzigd door DeepSeven op 02-08-2004 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat veel mensen spelen op 1024*768 en ik vermoed dat jullie geen 17" of kleiner hebben, dus: is de performancedrop zo groot als je overschakelt naar 1280*1024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb dat eigenlijk niet geprobeerd kan het wel even proberen speel nu op HQ, 1024 en nvidia drivers op quality :) haal nu tussen de 45 en 60 fps :) en soms met meerdere monsters 30

Ok heb het even getest voor je en framedrop is er zowat niet scheelt misschien 3 fps ofzo en op meeste stukken niks dus ik heb hem nu daar op staan

[ Voor 53% gewijzigd door WeAreLegion op 02-08-2004 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Webgnome schreef op 02 augustus 2004 @ 17:51:
[...]

offtopic:
of je draait gewoon geen server OS :?
Alles wat onder XP draait, draait ook onder 2k3.
Het enige wat die prutsers bij ID gedaan hebben is een of andere slechte OS check ingebouwd die zegt dat je alleen op 2k en xp mag installen. Is het nummertje anders? Dan lekker niet installen.

Daarnaast is 2k ook een server OS, en daar kan het dan wel op?

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.