Doom III deel 4

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.037 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 12:22:
[...]

Lijkt erop dat je kaart te heet is en daarom artefacten vertoont. Heb je het ding overgeklokt?
dat hebben nu al meerdere mensen aan me gevraagd. nope. no oc. ik heb speciaal een highend asus9800xt/tvd256 gekocht om dit soort games non-oc te kunnen runnen. krijg ik dit. :(

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:14
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 12:20:
Ongeacht dat ik de nieuwe catalyst drivers heb, blijf ik vast lopers houden (radion 9600)..maar wachten op de daadwerkelijk release hier. :)
Ok, dit is een tip die voor mij gewerkt heeft.

Ik had ook constant vastlopers. Heb vanalles geprobeert, video drivers, andere directx ( van c naar b terug) , enz... .

Er werd ergens vertelt , dat je je 3D kaart moet underclocken met zo'n 10 Mhz Core/mem. je kunt met radlinker instellen dat het alleen voor doom moet zijn.

Gues what, het werkte. Eerste elke 2-3 minuten, nu een half uur ononderbroken kunnen spelen.

Dit spel vergt zoveel, dat zelfs 3D kaarten op standaart snelheden te warm worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Hoe kan ik het spel het beste instellen? Loopt nog nie echt lekker namelijk

Specs: Intel 2.0, 1024 Ram, 9800 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 12:12:
Hey schumi,

ik heb een redelijk vergelijkbaar systeem qua essentiele onderdelen. Zou je kunnen posten wat je allemaal haalt gemiddeld aan fps met de verschillende instellingen? Ben wel benieuwd.. hopelijk loopt het hier ook goed.
gemiddelde fps heb ik niet gemeten maar dat zit dik in orde. Ik het net ff op high gespeeld en dat draait ook gewoon goed, behalve dat hij af en toe een fractie van een seconde hapert dus heb ik hem maar weer op medium gezet, alsof ik het verschil merk 8)7

Overigens denk ik dat jij hem wel op high kunt spelen in 1024x768 zonder fsaa (misschien met, try :P). Jij hebt namelijk meer en sneller geheugen, ook nog dual channel én je hebt een hogere cpusnelheid met fsb200 dus dat moet lukken.

Overigens ben ik van plan om vandaag een nieuw mobootje te bestellen met 1024mb geheugen, ff flink overklokken met een betere cpu koeler en ik ga ook nog eens een goed koptelefoontje aanschaffen twv 50 euro (plantronics .90 audio).

Dat wordt leuk dus >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok thnx! Ben benieuwd :D

En hoe zit het dan met die gangen enzo? Zijn die nou nooit wat lichter? Altijd zo donker? Of kan je het dmv brightness wat omhoog gooien.. want ik denk dat het gaat vervelen met steeds donker. Far cry is bijv lekker afwisselend. Nou is doom 3 natuurlijk niet echt een vergelijking, maar goed telkens die donkere gangen is toch niet cool?! =\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Of kan je het dmv brightness wat omhoog gooien..
Nee dat lukt niet, kan je ook niet cheaten in multiplayer enzo :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 12:16:
Ik speel hier op een P4 2.8GH, 512MB DDR en een geforce 4 Ti 4200, alleen als ik met het spel begin dan loopt alles netjes maar ga ik lopen begint mijn harde schijf vreselijk te laden en het beeld te haperen(geluid loopt wel door). Zo eerst maar eens mijn harde schijf defragmenteren, iets anders kan ik niet verzinnen.
Exact zelfde configuratie hier, hier heb ik het probleem niet.
Ik heb mijn schijf gedefragmenteerd voordat ik het spel installeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iH8 schreef op 02 augustus 2004 @ 12:25:
[...]

dat hebben nu al meerdere mensen aan me gevraagd. nope. no oc. ik heb speciaal een highend asus9800xt/tvd256 gekocht om dit soort games non-oc te kunnen runnen. krijg ik dit. :(
Toch duidelijk een warmte probleem, ik herken dat van mijn 9800 Pro die ik iets te hoog gezet had. Probeer de snelheid van je geheugen en/of GPU eens wat te temperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:39

Convoy

g44p

silentsnow schreef op 02 augustus 2004 @ 00:08:
[...]

Mooie screenies op 1600x1200 :) Welke driver en welke instellingen heb je gebruikt?

Specs zijn dus P4C800 Deluxe | P4C 3.0@3.6Ghz | XFX6800GT@ULTRA | Corsair TWINX512-4000PT PC4000 zo te zien. Welke drivers gebruik je? Laat eens wat screenies zien met Omega drivers, en dan FSAA en AF op max :)
zal moeilijk gaan voor mij om de Omega drivers te installen, heb een 6800GT namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:16
Het loopt hier ook wel lekker, P4 3.2 HT- GF 5900 XT- 1GB DDR 400. Had 'm eerst ff op Ultra High staan, maar daar liep het spel niet echt helemaal vloeiend (nog wel goed speelbaar). Heb het nu op High en loopt als een trein :-P . Lekker sfeertje hangt er in het spel.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag over het mollen van monsters:

Hoe zit het vecht systeem van de AI in elkaar? Als een zombie met kettingzaag bv je frontaal aanvalt (jij blijft ff stilstaan) en jij op het laatste moment opzij stapt, word je dan alsnog geraakt omdat je binnen XX meter van de AI staat? (ook al sta je niet eens recht voor de zombie.)

Is de kettingzaag dus echt het ENIGE deel wat schade doet (dus een damage box PRECIES zo groot als de kettingzaag zelf) of gewoon de hele voorkant van de zombie?

(Laat het aub geen goedkope bullshit zijn)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:31

DinX

Motormuis

het is eng :'(

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06-2024
Hey peeps... hiero linkje naar filmpjes van de COOP-mod die er aan zit te komen.

Opgeduikeld op Planetdoom-forums...

MEGA-SPOILERS!!! (Cyberdemon wordt geshowed) dus niet klikken als je het niet
wil zien en ook geen loze verwijten maken...

http://www.harvsnews.com/doom3mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus ook problemen met mijn 9800XT, soms krijg ik heel veel artifacts (soms zelfs met rode kleuren) als ik daarna reboot zijn ze soms weg, aan de temperatuur ligt het niet want die is in bijde gevallen hetzelfde. Ik heb al het een en ander in mijn bios aangepast en dacht dat dit geholpen had omdat de artifacts weg waren. Maar toen ik hem vanochtend op startte had ik ze weer :( Ik snap niet waarom ik ze soms wel( en dan ook echt erg veel) en som helemaal niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
@Moggie: Ik haal trouwens een 3dmark03 score van 5500. Wat haal jij?

Wanneer ik mijn nieuwe mobo heb met 2x512mb pc3200 geheugen (dual channel) zal ik mijn 2800+ overklokken naar een 3200 zodat ik precies met jouw pc kan vergelijken, is dan namelijk identiek :P

(daarna ga ik natuurlijk kijken of ik nog verder kan ;))

@lazze: die ati kaarten hebben toch een "overdrive" feature die de kaart automatisch overklokt ofzo? Probeer dat eens uit te zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door Benotti op 02-08-2004 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-03 22:54
p.habo schreef op 02 augustus 2004 @ 12:48:
Hey peeps... hiero linkje naar filmpjes van de COOP-mod die er aan zit te komen.

Opgeduikeld op Planetdoom-forums...

MEGA-SPOILERS!!! (Cyberdemon wordt geshowed) dus niet klikken als je het niet
wil zien en ook geen loze verwijten maken...

http://www.harvsnews.com/doom3mods
hier zit ik op te wachten! _/-\o_ , dat zouden ze er standaard in moeten bakken een coop optie maar ze vertikken het elke keer nou maar hopen dat deze mod wat word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
artec schreef op 02 augustus 2004 @ 12:55:
[...]

hier zit ik op te wachten! _/-\o_ , dat zouden ze er standaard in moeten bakken een coop optie maar ze vertikken het elke keer nou maar hopen dat deze mod wat word
Jij zit zeker ook op serious sam 2 te wachten? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 12:48:
Ik heb dus ook problemen met mijn 9800XT, soms krijg ik heel veel artifacts (soms zelfs met rode kleuren) als ik daarna reboot zijn ze soms weg, aan de temperatuur ligt het niet want die is in bijde gevallen hetzelfde. Ik heb al het een en ander in mijn bios aangepast en dacht dat dit geholpen had omdat de artifacts weg waren. Maar toen ik hem vanochtend op startte had ik ze weer :( Ik snap niet waarom ik ze soms wel( en dan ook echt erg veel) en som helemaal niet heb.
Is je Voeding wel sterk genoeg..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:). Hier mijn oude 3dmark: http://service.futuremark.com/compare?2k1=7956090
En Aquamark
http://arc.aquamark3.com/arc/arc_view.php?run=1622074463 .

edit: hier 2003 http://service.futuremark.com/compare?2k3=2745379

Is inderdaad wel leuk. Verder overklokken doe ik maar niet, vind het prima zo.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Deze vraag is al eerder gesteld aan het begin van dit (deel 4) topic, maar een antwoord heb ik niet kunnen vinden. Daarom nogmaals: de release-date is 3 augustus, maar Dynabyte heeft 'em pas vanaf 11 augustus.

Wat is nou de officiele Nederlandse release-datum?! :?

Zou de Media*Markt bijv. morgen al kunnen leveren?

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 09:35
Kan iemand iets over de AUDIO melden? Is het inderdaad 5.1? Hoe klinkt het over een 5.1 set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Theebag schreef op 02 augustus 2004 @ 12:26:
[...]

Ok, dit is een tip die voor mij gewerkt heeft.

Ik had ook constant vastlopers. Heb vanalles geprobeert, video drivers, andere directx ( van c naar b terug) , enz... .

Er werd ergens vertelt , dat je je 3D kaart moet underclocken met zo'n 10 Mhz Core/mem. je kunt met radlinker instellen dat het alleen voor doom moet zijn.

Gues what, het werkte. Eerste elke 2-3 minuten, nu een half uur ononderbroken kunnen spelen.

Dit spel vergt zoveel, dat zelfs 3D kaarten op standaart snelheden te warm worden.
Ik heb iets soortgelijks gehad.
Het spel liep telkens na een paar minuten spelen vast (8-10 minuten)

Het spel bevroor dan eerst, waarna het scherm zwart werd (nadat monitor in andere resolutie sprong). Daarna ging het geluid van het spel gewoon verder en kon ik schieten e.d. met een zwart scherm. Terug naar windows kon ik niet.

Ik heb Radeon 9700 die ik naar Pro snelheden had overclocked, dit heeft nooit eerder problemen gegeven, maar het was natuurlijk het eerste waar ik aan dacht.
Daarom heb ik de kaart weer standaard geclocked, maar het probleem bleef.

De kaart is voorzien van een heatsink die 4 keer zo groot is als de standaard heatsink die erop zat, de fan die daarop zit staat in de hoogste stand. M'n PC is voorzien van 3 casefans voor in- en outtake + een voeding die lucht naar buiten zuigt.

Toch verdween het probleem pas nadat ik het zijpaneel van m'n kast haalde. :X
Andere spellen geven geen problemen bij een 15% overclock, maar Doom 3 geeft problemen op standaard snelheid 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:08
Ik zou het erg cool vinden als de standaard Doom 1& 2 codes zouden werken :)

Vanavond kan ik hem eindelijk ook spelen. Ik zit er heel diep over te denken om een paar uur vrij te nemen zodat ik eerder kan spelen :D

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dCY schreef op 02 augustus 2004 @ 12:56:
[...]

Is je Voeding wel sterk genoeg..??
350 watt dus dat moet voldoende zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
hbokh schreef op 02 augustus 2004 @ 12:57:
Deze vraag is al eerder gesteld aan het begin van dit (deel 4) topic, maar een antwoord heb ik niet kunnen vinden. Daarom nogmaals: de release-date is 3 augustus, maar Dynabyte heeft 'em pas vanaf 11 augustus.

Wat is nou de officiele Nederlandse release-datum?! :?

Zou de Media*Markt bijv. morgen al kunnen leveren?
Volgens mij is de officiele release date voor Nederland 13 augustus maar kijk niet vreemd op als je hem eerder in de winkels ziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 12:20:
Ongeacht dat ik de nieuwe catalyst drivers heb, blijf ik vast lopers houden (radion 9600)..maar wachten op de daadwerkelijk release hier. :)
Ik denk dat Radeon bezitters (inclusief mij) moeten wachten op de nieuwe OpgenGL drivers van Ati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
hbokh: ze brengen het spel later uit in Europa geloof ik.

lazze: staar niet blind op het wattage van je voeding. Liever een 300 watt die stabiele voltages levert, dan een brakke 500 watt. Kijk eens met programma's als Motherboard Monitor of SpeedFan of je voltages kloppen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mach2 schreef op 02 augustus 2004 @ 12:40:
Het loopt hier ook wel lekker, P4 3.2 HT- GF 5900 XT- 1GB DDR 400. Had 'm eerst ff op Ultra High staan, maar daar liep het spel niet echt helemaal vloeiend (nog wel goed speelbaar). Heb het nu op High en loopt als een trein :-P . Lekker sfeertje hangt er in het spel.
Het sfeertje is echt super, en behoorlijk scary af en toe.
Heb gisteravond(nacht) gespeeld in het donker en had soms het kippenvel op mijn armen staan. De graphics zijn echt subliem.
Besturing is ook lekker soepel, alleen het inladen duurt een behoorlijke tijd maar dat neem ik op de koop toe.
Veel gameplezier zou ik zo zeggen tegen iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 23:45
Draait nu ook prima op P4 2.66@2.9 512MB ram 9700 PRO.

gvd wa is ie eng :D

keb alleen een probleempje, M'n PDA doet het niet, kan niks aanklikken, meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:36
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 12:59:
[...]

350 watt dus dat moet voldoende zijn
Mocht jouw voeding te zwak zijn, denk ik niet dat je artefacts zou krijgen. Ik denk dan eerder aan vastlopers, blauwe schermen, reboots, ....

Ik denk toch dat de kaart veel te warm krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Row
  • Laatst online: 14-09 15:56

Row

GRMBL dit is frustrerend, zit hier op stage nog tot 17.00...

Koop vandaag van een maat van me een 9700pro over en krijg van hem het spel :)

Kan ECHT niet wachtten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Hacku schreef op 02 augustus 2004 @ 12:35:
[...]

Nee dat lukt niet, kan je ook niet cheaten in multiplayer enzo :p
Tuurlijk wel! Via je videokaart drivers (gamma/brightness correction enzo), via je monitor, én via programmatjes (zoals Adobe ze heeft, om je kleurenprofiel goed in te stellen!).

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Waar ik trouwens vooral van onder de indruk ben geraakt zijn de gezichtsuitdrukkingen, en dan vooral van de mond wanneer ze praten, fantastisch _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

iemand dat "give doom95" command al uitgeprobeerd?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 15-09 09:53
Ik wist dat mijn Geforce Ti4600 niet meer de nieuwste was, maar dat ie zoveel problemen zou hebben met Doom 3 :X ;(
Ik draai het spel nu op 800*600 op medium en schaduwen uit, anders is het gewoon niet speelbaar.

Moet zeggen dat het wel overal in dat spel nogal donker is. Te donker eigenlijk, beetje overdone imho. Op sommige gedeeltes zie je echt niks zonder flashlight, en als er dan een zombie/whatever te voorschijn springt moet je op goed geluk wat in het donker schieten en hopen dat je die mofo raakt :P
Sfeer zit er opzich wel aardig in. Veel angst en schrikmomenten, dus de F5 button wordt vaak beroerd. Sommige stukken zijn wel voorspelbaar. Dat je gewoon weet dat er een zombie aan zit te komen die tevoorschijn gaat springen etc. :)

Leuk spel tot dusver. Ben benieuwd of deze tot het eind kan boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:55
shaidar schreef op 02 augustus 2004 @ 13:19:
iemand dat "give doom95" command al uitgeprobeerd?
Nee, wat moet dat command doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Zou een vorm van de originele Doom op je scherm moeten toveren, maar dat is alles wat ik weet ...

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat te bedenken dat de eerste trailer van doom3 al op de e3 in de tijd van jou ti4600 en de 9700pro geshowed werd :) Crash. Kan me herinneren dat het ook slecht liep op de 9700 toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wat ik niet snap: Het jaar is 2154, maar ze kunnen niet eens een licht in een wapen bouwen. :P Je moet steeds wisselen met zaklamp en wapen. Dat is zo 2003 8)7

Iets te veel van het goeie :X

[ Voor 12% gewijzigd door -Skyhawk- op 02-08-2004 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

-Skyhawk- schreef op 02 augustus 2004 @ 13:23:
Wat ik niet snap: Het jaar is 2154, maar ze kunnen niet eens een licht in een wapen bouwen. :P Je moet steeds wisselen met zaklamp en wapen. Dat is zo 20003 8)7
Tja tegen die tijd zullen ze het wel doorhebben ;)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

-Skyhawk- schreef op 02 augustus 2004 @ 13:23:
Wat ik niet snap: Het jaar is 2154, maar ze kunnen niet eens een licht in een wapen bouwen. :P Je moet steeds wisselen met zaklamp en wapen. Dat is zo 20003 8)7
Vind het dan niks gek dat het dan er nog niet inzit... :P
offtopic:
hint: een nulletje teveel misschien? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:25
mjah, ik weet nu nie echt waar ik zit, nog best in het begin nog denk ik, 1 level voorbij die adminstration desk...

sakkerju, schrikmomenten: niet meer normaal :'(

op welk niveau spelen jullie eigelijk??
ik was op normal bezig, en heb toch maar overnieuw gedaan, nu met easy....

vind het te "eng" allemaal :P, je gaat gewoon als je een vreemd geluid hoor rare dingen doen:
ik liep over een trap, 2 treden storte in, ik schrok al, draai ik: waaaaaaaah, monster!!

dubbelschrik!!! :X

maar verder wel coole game ;)

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WOW is het enige wat ik kan zeggen. Ik heb nu een beetje slaaptekort, want to 5 uur 's ochtends zitten spelen. Loopt geweldig op m'n 9800SE @ Pro (gemiddeld 50 fps op 1024 HQ), maar opvallend is dat ik 'm iets minder ver kan OC' en dan bij andere toepassingen: de core niet verder dan 405 Mhz, anders krijg ik witte stipjes. Ik kan niet w88 tot ik weer thuis ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Idd het pistool en shot zijn beetje ouderwets. mischien hadden ze er een beetje roest textures op kunnen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 13:06:

[...]

Ik denk dat Radeon bezitters (inclusief mij) moeten wachten op de nieuwe OpgenGL drivers van Ati
Why? Ik heb een ATi X800 Pro met Catalyst 4.7 en het draait perfect... ruim 42 FPS gemiddeld met 1152x864 met 2x FSAA en 16x AF met m'n kaart core 475@510 en mem 450@510... :)

Met de nieuwe OpenGL drivers zal de performance er alleen maar op vooruit gaan... >:)

Toch wel vreemd trouwens, sommigen moeten hun kaart onderclocken om alles goed aan de gang te krijgen, terwijl anderen -zoals ik- gewoon kunnen overklokken... :?
shaidar schreef op 02 augustus 2004 @ 13:23:
Zou een vorm van de originele Doom op je scherm moeten toveren, maar dat is alles wat ik weet ...
Ik heb het commando give doom95 geprobeerd, maar het enige wat er gebeurde was dat ik naar het hoofdmenu werd teruggeslingerd... :(

[ Voor 39% gewijzigd door Wildfire op 02-08-2004 13:37 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 12:38:
[...]

Toch duidelijk een warmte probleem, ik herken dat van mijn 9800 Pro die ik iets te hoog gezet had. Probeer de snelheid van je geheugen en/of GPU eens wat te temperen.
nu van 400MHz (wat dus default is verdomme) naar 331.5MHz op gpu en mem en ziet het er schitterend uit. ik ben het er NIET mee eens. ik hoop dat er snel iets van een fix komt voor dit want dit spoort voor geen vijf cent.

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Niet online
Wil je dit alsjeblieft editten er zijn zat mensen die het spel nog moeten gaan spelen en om nu al de eindbazen allemaal te laten zien is natuurlijk ook niet leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Subz schreef op 02 augustus 2004 @ 13:37:
[...]

Wil je dit alsjeblieft editten er zijn zat mensen die het spel nog moeten gaan spelen en om nu al de eindbazen allemaal te laten zien is natuurlijk ook niet leuk...
is geen eindbaas schat O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hop!

(Spoiler warning)
http://www.freekweb.nl/Doom3-8.jpg
http://www.freekweb.nl/Doom3-10.jpg
http://www.freekweb.nl/Doom3-11.jpg
http://www.freekweb.nl/Doom3-13.jpg
1600x1200 High Detail 8)

images op server ge-resized naar 800x600

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
Ergens klopt er iets niet , ik moest gewoon m'n 3Dkaart underclocken voordat het zonder crashen wilde werken. Wat doet dat spel met 3D kaarten toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan het dat je 73 FPS hebt?
was toch max 60 fps?
Of heb ik dat nu verkeerd begrepen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Hier loopt alles redelijk op een GeForce 3 TI200/2800+/512MB.
Natuurlijk alles op low.
Ik denk erover om vandaag naar een 9800 Pro te upgraden zodat ik grafisch ook iets beter de game kan "meemaken", want het geluid is meesterlijk (Soundstorm icm Logitech Z-680) en geeft het spel echt een extra demensie!

Ik moet dit ongeveer dan aanhouden als prestaties die ik dan speelbaar krijg?

512MB - Radeon 9800 Pro - 2800+ --> 1280x1024 @ medium detail
1024MB - Radeon 9800 Pro - 2800+ --> 1280x1024 @ high detail

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha juist, ik lees dit topic dus niet meer tot ik het gespeeld heb... Later!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zegato schreef op 02 augustus 2004 @ 13:46:
Hier loopt alles redelijk op een GeForce 3 TI200/2800+/512MB.
Natuurlijk alles op low.
Ik denk erover om vandaag naar een 9800 Pro te upgraden zodat ik grafisch ook iets beter de game kan "meemaken", want het geluid is meesterlijk (Soundstorm icm Logitech Z-680) en geeft het spel echt een extra demensie!

Ik moet dit ongeveer dan aanhouden als prestaties die ik dan speelbaar krijg?

512MB - Radeon 9800 Pro - 2800+ --> 1280x1024 @ medium detail
1024MB - Radeon 9800 Pro - 2800+ --> 1280x1024 @ high detail
High Detail heb je 256 MB grafische kaart nodig ;)

Als je tenminste soepele gameplay wilt...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neuh, al meerdere mensen gezien die gewoon high spelen met een FX5900 of een 9800 Pro.. :)

edit: ervanuitgaande dat het soepel draait :|

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Subz schreef op 02 augustus 2004 @ 13:45:
[...]

dan nog je ver*ukt het wel voor de gene die het spel nog moeten gaan spelen. Dit is duidelijk wel 1 van de moeilijkere stukken en die vern*uk je nu dus voor andere
Niemand dwingt je toch om naar de screenies te kijken ???

En trouwens, bedankt voor de plaatjes, ze zijn heerlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:16

Willybubba

Nut up or shut up.

Kunnen jullie die screens niet als LINK weergeven ipv als plaatje? Dat scheelt een boel gespoil en gezeur enzo...

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

* Gewoon doen tegen anderen kan geen kwaad *

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga nu 512MB erbij zetten voor dit spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xenome schreef op 02 augustus 2004 @ 13:49:
Ik snap niet dat mensen die monsters gaan posten hier..dat zien we zelf toch wel in het spel?

jeez..wat wil je ermee bereiken, is het je bedoeling om alles te spoilen ofzo?

(ook aan violator
)
Kerel, alles wat op de pics staat die ik laat zien is al lang eerder door ID zelf vrij gegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een kleine moeite om alle plaatjes als link weer te geven, van die grote monsters en van Hell heeft ID nog niets vrijgegeven, straks ga je Hell waarschijnlijk ook posten samen met alle tips hoe je het einde moet halen? Modjes hebben hier ook al voor gewaarschuwd. Ik kan begrijpen dat je wilt patsen met hoe 'ver' je reeds geraakt bent maar hou het momenteel nog ff voor jezelf en laat mensen kiezen of ze het al dan niet willen zien, spoilers zijn er niet voor niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Wat meer info over die co-op mod:

We will start development on our co-op modification shortly, so here is a quick snip from what we're planning to add to the game:

- All Singleplayer maps edited for co-op support
- Co-op custom maps
- New weapons
- New enemies in future versions

Unfortunately, co-op in standard game levels will be limited to two players, in order to save CPU processing power. However, some of our optimized custom maps will allow for up to four players to "co-operate" simultaneously. Keep checking back for updates.

http://www.gamer.nl/nieuws/23041

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Grrr.... ik zit me hier op te vreten, wetende dat ik pas vanavond rond 20:30 / 21:00 het spel weer kan spelen.

Als ik rond 18:00 thuis kom, moet ik eerst eten... dan naar een neef van mij toe omdat die de DVD-recorder van m'n vader overkoopt, moet ik de boel weer gaan aansluiten. Grrr!!! Ik wil Doom 3 spelen!!!

Ik ga dus echt tot een uur of twee vannacht spelen... :)

En morgen de hele dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 13:58:
Het is een kleine moeite om alle plaatjes als link weer te geven, van die grote monsters en van Hell heeft ID nog niets vrijgegeven, straks ga je Hell waarschijnlijk ook posten samen met alle tips hoe je het einde moet halen? Modjes hebben hier ook al voor gewaarschuwd. Ik kan begrijpen dat je wilt patsen met hoe 'ver' je reeds geraakt bent maar hou het momenteel nog ff voor jezelf en laat mensen kiezen of ze het al dan niet willen zien, spoilers zijn er niet voor niets...
wat hij zegt...

En aan freekweb, nee ik ben niet alle plaatjes die ik eerder heb gezien van doom3 vergeten, de plaatjes die jullie posten zijn belangrijke punten in het spel waar ID zelf nog niks van vrij heeft gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op 02 augustus 2004 @ 14:00:
Grrr.... ik zit me hier op te vreten, wetende dat ik pas vanavond rond 20:30 / 21:00 het spel weer kan spelen.

Als ik rond 18:00 thuis kom, moet ik eerst eten... dan naar een neef van mij toe omdat die de DVD-recorder van m'n vader overkoopt, moet ik de boel weer gaan aansluiten. Grrr!!! Ik wil Doom 3 spelen!!!

Ik ga dus echt tot een uur of twee vannacht spelen... :)

En morgen de hele dag!
Dat is dus heel kenmerkend voor een verslaving. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Humz na defragmenteren nogsteeds hetzelfde probleem. Ik start de game op hij begint te laden, het geluid blijft goed lopen alleen bij het introfilmpje(reclamefilmpje ID) haakt het filmpje en springt ie naar het menu(na +- halve minuut). Nou in het menu loopt alles soepel, dus ik start het spel op en het filmpje loopt goed en dan word ik in het spel gedropt en begint mijn pc erg te laden en het beeld staat vast, totdat de pc weer uitgeladen is en dan loopt het weer soepel enz. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

spec: P4 2.8. 512mb ddr en geforce 4 ti 4600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, ik dacht dus dat het spel gewoon in de winkel zou liggen. Verdorie, gewoon pas 13 augustus. Dat duurt nog erg lang. Het is ook een beetje raar, want dat bevorderd downen alleen maar :? Mijn euro's zitten te branden in mijn zak voor dit spel... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 14:02:
[...]
Dat is dus heel kenmerkend voor een verslaving. :+
Niks mis mee toch. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Spel is niet te spelen in het donker (eng) en ook niet in het licht, want dan zie ik niets meer.
Is dit nou het toppunt von controversioneel gaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 13-09 22:32
Lijkt me echt een machtig mooi spel, alleen jammer dat ik een schijtert ben. Ik krijg al kriebels van Far Cry soms dat ik niet eens verder meer durf hehe. :D
Iemand nog tips waardoor ik Doom III toch kan spelen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wel als je aan een IRL verplichting moet voldoen... zoals werken. Het erge is nog, ik werk op een bibliotheek en er is werkelijk *niets* te doen. Ik zit hier nu een uur en een kwartier en hoeveel klanten zijn er al aan mijn balie geweest? Juist ja, nul... :(

Deze tijd had ik dus beter kunnen besteden met het spelen van Doom 3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:16
eX0duS schreef op 02 augustus 2004 @ 14:10:
Iemand nog tips waardoor ik Doom III toch kan spelen? :p
Kalmerend muziekje opzetten?
Niet alleen spelen?
Om de kamer een pauze nemen?

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
Weer een crash :( . Wat is dat, een videokaarten sloper ? 8)7 Underclocken en dan nog te warm worden. :(

Fan al stof vrij gemaakt en dan nog crashen... Wordt wat als het straks echt warm wordt op de kamer. Nu heb ik maar de kast open geschoeft en er een ventilator voor geplaatst , als hij het dan nog doet ...

En ja het de warmte , hoe hoger de clocksnelheid hoe sneller hij crasht.

Het gaat trouwens om een Radeon 9500 Pro van Hercules

[ Voor 51% gewijzigd door Theebag op 02-08-2004 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Wildfire schreef op 02 augustus 2004 @ 14:00:
Aansluiten kan je hem ook laten doen terwijl jij hem helpt via de telefoon :P. Effe op speaker en ondertussen lekker doomen :D.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Mr_UnAnimouS schreef op 02 augustus 2004 @ 14:19:
[...]

Aansluiten kan je hem ook laten doen terwijl jij hem helpt via de telefoon :P. Effe op speaker en ondertussen lekker doomen :D.
Wat jij zegt kan wel, maar ik krijg dan ontzettende problemen met m'n ouders die dan niet bepaald happy zullen zijn... ik mag dan wel 25 zijn, maar ik ben nog inwonend vanwege m'n studie dus de sfeer in huis moet nog wel leefbaar blijven.

Ik ga daar dus vanavond die DVD-recorder in een recordtempo aansluiten en aanleggen. Half uurtje hooguit (als de apparatuur meewerkt tenminste). Zul je zien dat m'n ouders weer eindeloos willen blijven buurten... :(

Godzijdank hoef ik morgen en overmorgen niet te werken... :)

Ach, dan blijf ik vannacht maar lekker lang doordoomen... licht uit, koptelefoon op... :P

[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 02-08-2004 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k
  • Laatst online: 04-09 03:13

JoeBlack2k

I Love Hilary

weet iemand wat de port is van doom 3 ? (multiplayer)

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Laatst online: 10-09 10:42

Barreljan

...Zoom-Zoom...

ehm.. weet iemand zo of Doom3 op een P3 @ 1173Mhz kan spelen met 512MB + Geforce2 TI 64MB :? Ik wil het spel graag hebben namelijk, maar als het niet gaat werken, dan hoeft het niet van mij.

Het spel ziet er wel erg gaaf uit zeg !

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 22:47

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ach die proc+ ram zouden nog wel enigzins het geheel kunnen trekken, maar een geforce 2 :| ...........

Zou hetzelfde zijn als nitro proberen in te bouwen in een VW Kever :P

[ Voor 33% gewijzigd door Notna op 02-08-2004 14:30 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onderschat de kever niet he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Als je gewoon de systeemeisen bekijkt dan zie je dat de cpu te traag is en je 3dkaart ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 13:51:
[...]

Kerel, alles wat op de pics staat die ik laat zien is al lang eerder door ID zelf vrij gegeven...
Ok, mijn excuses :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Schumi4ever schreef op 02 augustus 2004 @ 14:31:
Als je gewoon de systeemeisen bekijkt dan zie je dat de cpu te traag is en je 3dkaart ook.
Zo is het voor veel spellen niet realistisch. Zo is het met UT2003 ook, zou niet kunnen werken op een Voodoo5 5500... Nou wel dus :)

Zijn er meer mensen met een PC onder de req. specs waar het spel wel op draait? Dan kan dat een beetje naast elkaar gelegd worden. Misschien ook handig voor andere gamers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Row
  • Laatst online: 14-09 15:56

Row

nee dat gaat helaas niet werken op jou pctje sowieso trekt pIII dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
JoeBlack2k schreef op 02 augustus 2004 @ 14:22:
weet iemand wat de port is van doom 3 ? (multiplayer)
Wss dezelfde poort als Q3. (ben ff vergeten welke dat is)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de allereerste demo die toendertijd geleaked was gewoon gespeelt op mijn PIII toen hoor.. zat een 9500 pro in dat wel, maar wel een vieze processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 10-09 20:41
[quote]Crash schreef op 02 augustus 2004 @ 13:20:
Ik wist dat mijn Geforce Ti4600 niet meer de nieuwste was, maar dat ie zoveel problemen zou hebben met Doom 3 :X ;(
Ik draai het spel nu op 800*600 op medium en schaduwen uit, anders is het gewoon niet speelbaar.
/[quote]

hmm, misschien ff nieuwe drivers installeren ofzo, want ik draai op 1024 medium met alles aan (behalve FSAA) en mindere specs, loopt prima.

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:51

nwagenaar

God, root. What's the differen

Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 20:50:
[...]

Zozo, dat is netjes van je O-)
Ach, ik doe dit eigenlijk om twee redenen:

1) Doom 3 roeleert en ik gun ID-Software hun centen. Ik hoop dan ook echt dat ik op de 13e/14e mijn Doom 3 Limited Edition zal ontvangen van Bol.com :)

2) Ik heb het dus twee uur gespeeld en ik heb het vermoeden dat ik op 25% van het spel zit en met 8 uur zou ik het dus al uitgespeeld hebben. Dit zou dus betekenen dat ik dan 1,5 week moet wachten alvorens ik hem online kan spelen ;(

Kortom, ik probeer nu geduld te hebben totdat Doom 3 in mijn brievenbus valt en dan ga ik vrolijk verder met waar ik gebleven was! O-)

[ Voor 3% gewijzigd door nwagenaar op 02-08-2004 14:40 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 17:35
Vanavond maar eens proberen op een p4 2.8, 512MB pc 3200 plus een GF2 mx400. :P
Denk niet dat mijn videokaart het gaat trekken, de rest zou moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou mensen allen gerust iedereen met een p4 2.6 ghz en een ati 9800 pro kan doom redelijk goed spelen op 800x600 :) timedemo 53.7 fps owja 512mb memory

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

MADG0BLIN schreef op 02 augustus 2004 @ 14:41:
Vanavond maar eens proberen op een p4 2.8, 512MB pc 3200 plus een GF2 mx400. :P
Denk niet dat mijn videokaart het gaat trekken, de rest zou moeten lukken.
die eerste demo van een tijd terug doet het wel op een geforce2mx400 + p4 1.7/256mbsdram.

Maar goed. Ik ga wel kijken of ik het spel kan regelen... dan zullen we zien wat mijn pc doet. Hij laat mij nog steeds verbazen wat-ie kan ;)

ik ga meer screenshots zoeken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 15:41

BioHazard

*\o/*

Crash schreef op 02 augustus 2004 @ 13:20:
Dude? Check mijn specs?! Ik speel op 1024x768 op medium? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Laatst online: 21:04
BioHazard schreef op 02 augustus 2004 @ 14:47:
[...]

Dude? Check mijn specs?! Ik speel op 1024x768 op medium? :?
ik ook met ti4200 en amd 64 3000+ en 512 mb ddr400 corsair, gewoon @ medium op 1024x786

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm dan doe ik zeker wat verkeerd met mn ati9800pro p4 2.6 512mb :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Laatst online: 16-07 13:03
Ik heb nog een GeForce3, maar draait gewoon goed speelbaar op 1024x768, low detail, ben ik eigenlijk best tevreden mee.

Voor de rest heb ik een Athlon XP-M 2600+ @ 2400mhz, en 512mb PC2100 geheugen :X hahaha..... ander geheugen en videokaart staan bovenaan het upgradelijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had het idee dat het niet soepel liep op 1024x768, toch maar eens proberen vanavond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 20:37
Heb hier 9700 Pro, XP2000+, 1024MB en draai op 640*480 low detail, en zelfs dan draait het brak :D

Maar maakt mij eingelijk niets uit, want het spel is echt gewoon zwaar kut als je het mij vraagt.

Donker is leuk, maar dit is echt gewoon te triest. Heb de brightness en gamma gemaxxed, monitor brightness en contrast op max en nog zie je geen flikker. Daarna nog even de config geprobeerd om de brightness nog wat hoger te krijgen, zonder resultaat.

Zou goed moeten doen aan de sfeer maar ik vind het maar leip irritant. Vond Q2 al donker zat, dit is echt te erg. Zat de hele tijd te switchen tussen gun en flashlight. Draaide ook nogeens voor geen meter. Crap spel als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mwa als je de multiplayer speelt praat je wel anders daar is het niet donker alleen op bepaalde plekken en dat maakt het juist zo leuk imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Damn he, ik draai em hier echt in volle glorie. Ben er hartstikke verbaasd over :X

Alles op high in 1280x1024 :)
Specs staan in mijn sig.

Helaas heb ik een beetje last van artifacts. Zelfs onderklokken heeft geen zin. :Z
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.