Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kocht in Maart de Olympus 725UZ voor 189 euro en hij heeft dezelfde kleine speling in het objectief (welke aan het begin van deze thread bij de 765UZ was ontdekt), maar alles werkt goed, erg scherp, goede macro en andere instellingen, ik wilde eigenlijk de 765 maar die was toen voor mij te duur en ik wilde liever een met gewone penlite accu's.
Ben het wezen navragen of ze daarom zo goedkoop waren, nee dat had er niets mee te maken!

Ik heb er ook een garantie verlenging bij gekregen, ik hoefde het niet maar bij aanschaf van een 512 xD card en nog wat printer acc. kreeg ik het er gratis bij.

Ik denk dat hij nu is uitverkocht, maar nog voor 215 euro bij http://www.combihuizen.nl
Het werkt als een semi-pro kan ook tiff ongecomprimeerd aan!

Harry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 17:00:
klopt.. had ik ook met mijn kodak camera... komt omdat er geen geheugen batterijtje in sit, net zoals bij een pc, dat batterijtje op het mobo dat de tijd bijhoud.. dat mist de camera.. waardoor je um elke keer opnieuw moet instellen... |:(

Me ouders hebben een olympus... vind groot nadeel dat er geen sportstand opzit |:( .. en je niks handmatig in kan stellen.. (op dit model althans, de Mju 400) daardoor krijg je van die vage sportfoto's:

[afbeelding]

Erg jammer.. want verder zijn het prachtige camera's _/-\o_
Inderdaad, erg groot gemis vind ik dat, je kunt gewoon niets zelf instellen :/
Een optie is om altijd te flitsen, dan heb je wel een korte sluitertijd namelijk :)
sOid schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 17:48:
[...]

Kan je niet gewoon handmatig de sluitertijd instellen? Want dat is uiteindelijk dat die sportstand doet... Gewoon korte sluitertijd nemen dan :) (1:1000 ofzo)
Nee dus
* Dupje heeft zelf een mju 300, super toestel imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 18:06:
[...]

Exif info:
-Sluitertijd: 1/125
-F nummer: 5.2
-Iso 50

Volgens mij had de sluitertijd veel korter gemoeten voor dit soort foto's..
Zelfs de ISO waarde kun je niet instellen dan? Die zou imo ook wel een stukje hoger kunnen...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
XanderH schreef op zondag 08 mei 2005 @ 20:06:
[...]

Zelfs de ISO waarde kun je niet instellen dan? Die zou imo ook wel een stukje hoger kunnen...
Nope
Olympus heerst dan toch iets minder :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Kan je niet gewoon handmatig de sluitertijd instellen? Want dat is uiteindelijk dat die sportstand doet... Gewoon korte sluitertijd nemen dan :) (1:1000 ofzo)
Nee, een sportstand zet het het diafragma open, kiest een hogere ISO, en daar rolt dan de kortstmogelijke sluitertijd bij die omstandigheden uit..........
Meestal is er bij 1/1000 weinig te zien.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 13:53
Ik heb een c765UZ en ben aan het zoeken geweest of je de datum en tijd op de foto kunt zetten. Kan dat ook met een Olympus kan het niet vinden?

BurnHard.nl ICT Solutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:53

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Datum en tijd toevoegen op de foto kan niet met de C765uz.
Ik heb de camera zelf ook, maar ik heb het nog nooit nodig gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BurnHard schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 08:05:
Ik heb een c765UZ en ben aan het zoeken geweest of je de datum en tijd op de foto kunt zetten. Kan dat ook met een Olympus kan het niet vinden?
In de foto kan niet nee... je hebt altijd de exif info nog... en dan kun je met photoshop de datum er wil erbij in zetten... gwoon data + tijd overtypen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag Olympus-fans!

Ik ga binnenkort ook over op de aanschaf van een andere digicam (met meer uitgebreidere functies), omdat mijn huidige cam (Minolta Dimage X, superding maar vooral voor mee op stap te nemen ;) ).

Nu zit ik, net zoals vele anderen, nog te twijfelen over een aantal modellen:

Eén van de opties is de Olympus C-7070WZ, waarom?
- groothoek objectief lijkt me aantrekkellijk (mijn Dimage X gebruikt 37mm (35mm equiv.) en dat is toch net te weinig groothoek voor mij)
- professionele look en stevige body
- kantelbaar LCD (heb een paar dagen een Nikon Coolpix 5000 te leen gehad en dat kantelbare LCD scherm beviel mij uitermate goed!)
- vele instelmogelijkheden
- batterij levensduur is prima

Nu is de keuze onder andere groothoekcamera's gering, dan denk je al snel aan een Nikon 8400 (te duur), KM A2/A200, Olympus C-8080WZ etc. Deze liggen voor mij net een klasse te hoog. Ze zijn vaak net wat te groot en de het voordeel van 8MP tov 7MP zie ik niet.
Lager dan 7MP wil ik trouwens niet gaan, ivm A3-drukwerk.

Als ik dan het groothoekobjectief zou laten vallen dan komt de Canon Powershot G6 ook binnen mijn bereik. Het nadeel is dus dat een 35mm objectief gebruikt. Verders kleven er weinig nadelen (voor mij dan) aan deze digicam, buiten de lelijke grijze body.

Maar wat zou jullie keuze zijn? Toch kiezen voor de zeer aantrekkelijke C-7070WZ van Olympus vanwege het groothoekobjectief of moet ik meer modellen in beschouwing nemen?

Kortom: wat zijn jullie ervaringen met de C-7070 (of C-5060WZ, want dat is in principe dezelfde camera alleen dan 5MP) en welke funcites van deze camera beschouwen jullie als goed en welke nadelen kleven er aan deze camera (denk dan bijv. aan performance/lichtsterkte objectief etc.)

Ik zie jullie reacties hier wel verschijnen!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2005 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 12:05
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 16:13:
Dag Olympus-fans!

Ik ga binnenkort ook over op de aanschaf van een andere digicam (met meer uitgebreidere functies), omdat mijn huidige cam (Minolta Dimage X, superding maar vooral voor mee op stap te nemen ;) ).

Nu zit ik, net zoals vele anderen, nog te twijfelen over een aantal modellen:

Eén van de opties is de Olympus C-7070WZ, waarom?
- groothoek objectief lijkt me aantrekkellijk (mijn Dimage X gebruikt 37mm (35mm equiv.) en dat is toch net te weinig groothoek voor mij)
- professionele look en stevige body
- kantelbaar LCD (heb een paar dagen een Nikon Coolpix 5000 te leen gehad en dat kantelbare LCD scherm beviel mij uitermate goed!)
- vele instelmogelijkheden
- batterij levensduur is prima

Nu is de keuze onder andere groothoekcamera's gering, dan denk je al snel aan een Nikon 8400 (te duur), KM A2/A200, Olympus C-8080WZ etc. Deze liggen voor mij net een klasse te hoog. Ze zijn vaak net wat te groot en de het voordeel van 8MP tov 7MP zie ik niet.
Lager dan 7MP wil ik trouwens niet gaan, ivm A3-drukwerk.

Als ik dan het groothoekobjectief zou laten vallen dan komt de Canon Powershot G6 ook binnen mijn bereik. Het nadeel is dus dat een 35mm objectief gebruikt. Verders kleven er weinig nadelen (voor mij dan) aan deze digicam, buiten de lelijke grijze body.

Maar wat zou jullie keuze zijn? Toch kiezen voor de zeer aantrekkelijke C-7070WZ van Olympus vanwege het groothoekobjectief of moet ik meer modellen in beschouwing nemen?

Kortom: wat zijn jullie ervaringen met de C-7070 (of C-5060WZ, want dat is in principe dezelfde camera alleen dan 5MP) en welke funcites van deze camera beschouwen jullie als goed en welke nadelen kleven er aan deze camera (denk dan bijv. aan performance/lichtsterkte objectief etc.)

Ik zie jullie reacties hier wel verschijnen!
De canon S70 heeft ook een behoorlijke groothoek, en is helemaal handmatig in te stellen.
Daarnaast is er nog de Nikon 8400 maar die is wel flink duurder.
Ik denk trouwens dat binnenkort de Canon Pro 1 opgevolgt gaat worden. Dan zal de prijs ook wel flink dalen en in de buurt komen van de Olympus.
Of de KonicaMinolta A200, óók mogelijk.
Zo zie je maar weer, toch nog genoeg keus ;).

Dat gezegd hebbende; de Olympus 7070 is volgens mij een prachtcamera, een vriend van me heeft de 5050 die exact dezelfde body heeft, en dat ding ligt heerlijk in de hand, en voelt zeer robuust aan.

Mijn advies: probeer een aantal camera's uit, en let daarbij goed op de ergonomie, als je bepaalde instellingen vaak verandert (witbalans bijv.) dan is het erg prettig dat je er snel bij kunt en niet een moeilijke menustructuur in moet duiken.
De camera moet jou dienen, en niet andersom. :D
(Ben zoooooo blij met mijn E1, alle knoppen zijn blindelings te vinden. _/-\o_ voor Olympus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwintessens schreef op maandag 23 mei 2005 @ 01:10:
[...]

De canon S70 heeft ook een behoorlijke groothoek, en is helemaal handmatig in te stellen.
Daarnaast is er nog de Nikon 8400 maar die is wel flink duurder.
Ik denk trouwens dat binnenkort de Canon Pro 1 opgevolgt gaat worden. Dan zal de prijs ook wel flink dalen en in de buurt komen van de Olympus.
Of de KonicaMinolta A200, óók mogelijk.
Zo zie je maar weer, toch nog genoeg keus ;).

Dat gezegd hebbende; de Olympus 7070 is volgens mij een prachtcamera, een vriend van me heeft de 5050 die exact dezelfde body heeft, en dat ding ligt heerlijk in de hand, en voelt zeer robuust aan.

Mijn advies: probeer een aantal camera's uit, en let daarbij goed op de ergonomie, als je bepaalde instellingen vaak verandert (witbalans bijv.) dan is het erg prettig dat je er snel bij kunt en niet een moeilijke menustructuur in moet duiken.
De camera moet jou dienen, en niet andersom. :D
(Ben zoooooo blij met mijn E1, alle knoppen zijn blindelings te vinden. _/-\o_ voor Olympus)
Ik ga er binnenkort maar eens een aantal 'testen'. De S70 lijkt me geen optie, die zit meer in de range 'point&shoot'camera's. Ik mis hier de goede ergonomie en het kantelbare LCD scherm vooral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Nu al een jaar in het bezit van mijn Olympus c750 UZ, heerlijke camera, ik zou eerst voor de 740 gaan omdat die hier in de stad 100€ goedkoper was ... toen ik voor de prijs van de 740 de 750 op internet vond ben ik daarvoor gegaan (filmpjes met geluid, flash shoe, en nog wat andere extra functies), nog een reden voor olympus was omdat mijn moeder altijd een olympus reflex camera had ...

hier eventjes een paar plaatjes :)

Afbeeldingslocatie: http://perso.modulonet.fr/~loubachy/nature/7s.jpg
(auto)

Afbeeldingslocatie: http://perso.modulonet.fr/~loubachy/nature/5s.jpg
(zoom)

Afbeeldingslocatie: http://perso.modulonet.fr/~loubachy/flowers/1s.jpg
(macro...)

Afbeeldingslocatie: http://perso.modulonet.fr/~loubachy/cars/2s.jpg
(hier ff 10x zoom getest :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excibular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:58
Schopje!

Ik heb inmiddels een E-300 gekocht. Helaas was de double zoom kit uitverkocht bij de winkel waar ik hem wilde kopen, dus heb ik alleen de kitlens gekocht.

Uiteindelijk heb ik een losse 40-150 erbij gekocht en de 14-54 als vervanging van mijn kitlens. Ik fotografeer er veel binnen en de snelheid en lichtsterkte van de 14-54 vond ik het geld waard. Ik zit nu alleen met een bijna ongebruikte kitlens. 8)7

Ben erg blij met de 14-54, dat is een geweldige lens. Maar ook de 40-150 bevalt me tot nu toe erg goed.

Er zijn hier ongetwijfeld meer E-300 eigenaren, misschien kunnen we dit topic een beetje in leven houden en wat gebruikerservaringen uitwisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excibular
Gisteren voor het eerst echt op pad geweest met de E-300. Naar vogelpark avifauna in Alphen a/d rijn. En ik ben echt happy met mijn camera. Plaatjes zijn erg goed direct uit de camera.

De 40-150 is een aardig goede lens, maar zeker niet top. Vooral bij tegenlicht en gebrek aan contrast zie het verschil met de 14-54!

Hieronder zie je een aardig voorbeeld van een foto direct uit de camera, deze is dus alleen verkleind voor het web.

Afbeeldingslocatie: http://img143.echo.cx/img143/2924/vogelweb0tl.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 06:10

JvdM

<---->

Ik heb al een tijdje een Olympus C310-zoom. Leuk dingetje, maar vreet batterijen. Ik ben nu opzoek naar een soort van li-ium batterij, die je telkens weer kan opladen aan een snoertje.
Ik gebruik nu oplaadbare batterijen, maar dat opladen gaat zo langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excibular
Anders moet je varta 15 minutes batterijen kopen. die chargen in no-time
http://www.en.varta-consu...www.en.varta-consumer.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een MJU 410 Digital. Wat is nu het verschil tussen SHQ en HQ, resolutie is gelijk, Is verder verschil merkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Volgens mij kan dat niet, als iemand weet hoe (op een mju 410) wil ik 't graag weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvdM schreef op zondag 12 juni 2005 @ 10:13:
Ik heb al een tijdje een Olympus C310-zoom. Leuk dingetje, maar vreet batterijen. Ik ben nu opzoek naar een soort van li-ium batterij, die je telkens weer kan opladen aan een snoertje.
Ik gebruik nu oplaadbare batterijen, maar dat opladen gaat zo langzaam
Je kunt zogenaamde CR-V3 batterijen gebruiken. Krachtiger dan NiMh batterijen en zijn van Li-ion (li alleen is niet oplaadbaar). Je moet wel een groot gat hebben waar je je batterijen hebt zitten (dus een compartiment waar de batterijen tegen elkaar aanzitten zonder scheidingswand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 19:52
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 14:33:
Ik heb een MJU 410 Digital. Wat is nu het verschil tussen SHQ en HQ, resolutie is gelijk, Is verder verschil merkbaar?
Dat heb ik met ook wel eens afgevraagd (heb een C350), ik neem aan dat de JPEG compressie bij SHQ uitstaat, en op HQ aan, maar zeker weten doe ik het niet...

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPEG compressie staat dan inderdaad uit (of in ieder geval veel lager), maar wanneer merk je hier nou verschil mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag, Olympus heeft de Olympus E-1 Spiegelreflex camera. En nu is dit naar mijn inziens een hele degelijke goede camera. Alleen ben ik eens gaan zoeken naar vergelijkings test met andere camera's, maar dit is zo makkelijk nog niet.

Het zit zo dat ik de E-1 wat weinig pixels vind hebben (5.5 M pixel) vergeleken bij Canon EOS serie of de Nikon D serie. Ik wil toch eens weten wat jullie ervaring is op het gebied van de E-1 ten opzichte van zijn concurrenten.

Misshcien dat iemand me opgang kan helpen om juist wel de Olympus te nemen, of juist niet. Want de meeste recensies die ik lees zijn juist vol lof over de E-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
ik heb de e-1 en ben daar ook vol lof over. als degelijk een belangrijk argument voor je is, dan is hij zeer zeker aan te raden. in die prijsklasse is er geen camera zo degelijk als de e-1, tevens zijn ook alle olympus zuiko digital spatwater dicht, dat is zelfs niet het geval bij alle canon l-glazen.

andere redenen waarom ik de e-1 heb gekocht zijn de kwaliteit van de lenzen (zeker in verhouding tot de prijs) en mijn vertrouwen in het systeem; een 'open source' camera systeem, waar topfabrikanten als olympus, matsushita, fuji, kodak en sanyo aan deelnemen.

als je nieuw in een systeem stapt en dus geen grote collectie lenzen hebt, zou ik zeker de e-1 overwegen. er zitten een aantal nadelen aan de e-1, maar die wogen voor mij niet op tegen de voordelen.

blader anders dit onderwerp eens door. ik heb hier een aantal maal de e-1 ter sprake gebracht.

[ Voor 11% gewijzigd door lateef op 02-07-2005 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excibular
lateef schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 00:51:
...
tevens zijn ook alle olympus zuiko digital spatwater dicht, dat is zelfs niet het geval bij alle canon l-glazen.

...
Niet alle lensen, de 14-45 en de 40-150 zijn niet water dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 06:10

JvdM

<---->

Zoals ik al eerder zei, Ik heb een c310 zoom, maar die vreet batterijen. Nu heb ik gezocht naar accu's voor deze camera, maar volgens mij zijn deze er niet. Op de olympus site, staat dat niet tussen de accesoires voor de C310 zoom. :( Weet iemand of je deze wel kan kopen (desnoods ander merk).

edit:

Ik lees nu in de handleiding dat CR-V3 lithium batterijen NIET kunnen worden opgeladen :S.. Bestaat de mogelijkheid van mijn camera (c310 zoom) dus helemaal niet om een oplader te gebruiken? Er zit wel een DC ingang in (voor een oplader, die wel op de site wordt verkocht van olympus).

Wie kan mij hiermee helpen :Y)

[ Voor 37% gewijzigd door JvdM op 02-07-2005 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Net in Engeland een C60- zoom gekocht voor maar 189 pond (281 euro). Goeie kwaliteit alleen jammer van het 32 mb kaartje, en dat die xD kaartjes zo duur zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho

Joepho

JvdM schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 18:16:
Zoals ik al eerder zei, Ik heb een c310 zoom, maar die vreet batterijen. Nu heb ik gezocht naar accu's voor deze camera, maar volgens mij zijn deze er niet. Op de olympus site, staat dat niet tussen de accesoires voor de C310 zoom. :( Weet iemand of je deze wel kan kopen (desnoods ander merk).

edit:

Ik lees nu in de handleiding dat CR-V3 lithium batterijen NIET kunnen worden opgeladen :S.. Bestaat de mogelijkheid van mijn camera (c310 zoom) dus helemaal niet om een oplader te gebruiken? Er zit wel een DC ingang in (voor een oplader, die wel op de site wordt verkocht van olympus).

Wie kan mij hiermee helpen :Y)
het enigste wat je kunt doen is er gewoon oplaadbare batterijen in douwen ... en die worden dan met je dc adaptor opgeladen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo heb de knoop door gehakt met me vader. Aangezien we beide graag toch digitale fotografie wilde op hoog niveau hebben we gekozen voor de Olympus E-1. Dit hoge niveau komt ook mede omdat me vader jaren al foto's maakt met een Olympus OM4-Ti Spiegelreflex camera.

We hebben alles overwogen en gekeken wat de E-1 bied, en moet zeggen hij kan echt heel veel. Ben nu rustig aan het experimenteren met de camera, en de lenzen. Vind de autofoxus ook erg lekker werken, en het ziet er zo bij de eerste plaatsjes die geschoten zijn allemaal al heel goed uit. Maar goed kan natuurlijk beter worden door beter in te stellen. Zoals ik dan maar zeg Oefening baart kunst.

Wat is het nu uiteindelijk dus geworden:

- De Olympus E-1 Body
- De Zuiko Digital 40-150mm f3.5-4.5 lens
- De Zuiko Digital 14-45mm f3.5-5.6 lens
- Olympus FL-36 Flitser
- 2 Geheugenkaartjes van 256mb

Dus in iedergeval startklaar om leuke reportages te gaan schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excibular
Voor alle geinteresseerden en eigenaren van de Olympus E-300. Olympus heeft een nieuwe Firmware uitgebracht. Firmware versie 1.3 brengt weer de nodige extra's:

# Enhanced exposure metering stability: To provide even more precise readings and give photographers more control over their compositions, the stability of Digital ESP and Centre-Weighted-Average metering has been improved.
# Button Timer: Photographers can now set the time period for how long a modified setting remains active until it reverts to the basic setting of the mode currently in use. This customised interval setting option lets users tailor the camera better to their specific requirements.
# Two new underwater scene programmes: Together with the PT-E01 underwater case and ports for the Olympus E-300, plus the wide range of accessories, photographers can now fully explore beneath the water’s surface. Two new scene programmes, Underwater Macro and Underwater Wide, have been specifically created for underwater photography.
# Changed start-up process for future lenses: Looking to the future, the start-up process has been changed to support interchangeable lenses that will be released as the E-System range continues to grow.

En het laatste punt geeft natuurlijk een hoop ruimte tot speculeren over het nieuwe soort lensen waarvoor het opstart proces moet worden gewijzigd. Misschien toch IS lenzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
ExCibular schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 08:40:
En het laatste punt geeft natuurlijk een hoop ruimte tot speculeren over het nieuwe soort lensen waarvoor het opstart proces moet worden gewijzigd. Misschien toch IS lenzen?
vreemde is alleen dat voor de (oudere) E-1 die update er niet is. ik verwacht eigenlijk ook helemaal geen IS lenzen, maar - zeker bij de panasonicbody - IS in de body. zeker omdat olympus met nieuwe geweldig lichtsterke zoomlenzen komt zonder IS. ik ben zeer benieuwd wat de nieuwe 4/3 bodies ons te bieden hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excibular
lateef schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 09:38:
[...]

vreemde is alleen dat voor de (oudere) E-1 die update er niet is. ik verwacht eigenlijk ook helemaal geen IS lenzen, maar - zeker bij de panasonicbody - IS in de body. zeker omdat olympus met nieuwe geweldig lichtsterke zoomlenzen komt zonder IS. ik ben zeer benieuwd wat de nieuwe 4/3 bodies ons te bieden hebben...
Ik verwacht ook geen IS lenzen (ik hoop ook op IS in de body), maar waarom zou het opstart proces moeten worden aangepast voor nieuwe lenzen? EN dan is het natuurlijk sowieso de vraag of het hier om de nieuwe f2 lenzen gaat of om nog niet aangekondigde lenzen.

Ik verwacht binnenkort ook een update voor de E-1, waarom wel voor de E-300 en niet voor de E-1?

En nog een klein nieuwtje voor alle E-300 geinteresseerden. De advanced manual is sinds gisteren ook in het Nederlands te downloaden.
Ik kreeg onderstaand mailtje van Olympus:

Geachte mevrouw of meneer,

Op de onderstaande urls, kunt u de uitgebreide handleiding voor de E-300 downloaden.

URLs:

http://www.olympusnieuws.nl/PDF/e300_manual_nl.pdf

En

http://www.olympusnieuws.nl/PDF/e300_manual_nl_print.pdf

De eerste is de webversie (5.1 MB), de tweede is een printversie. Groter
(29MB), maar print beter.

Met vriendelijke groet,

Olympus Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

zijn er mensen die hier ervaring met de c770 hebben ?

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een vraag van mijn kant. Ik hb een MJU 410 digital en wil nu het volgende weten. Als ik de flits UIT zet, dan verlengt het de sluiertijd. Hoe kan ik voorkomen dat die sluiertijd automatisch verlengt wordt? Want soms is er echt wel genoeg licht en vooral in een museum, waar je niet mag flitsen is het heel erg onhandig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 08:22:
Nog even een vraag van mijn kant. Ik hb een MJU 410 digital en wil nu het volgende weten. Als ik de flits UIT zet, dan verlengt het de sluiertijd. Hoe kan ik voorkomen dat die sluiertijd automatisch verlengt wordt? Want soms is er echt wel genoeg licht en vooral in een museum, waar je niet mag flitsen is het heel erg onhandig
Euh, "soms is er echt welgenoeg licht"? Hoe bepaal je dat dan? :P
Ik neem aan dat de lichtmetering van je cam dat ook wel beter doorheeft? En als je diafragma niet meer groter kan en je ISO waarde niet meer omhoog kan (of als je die niet meer omhoog wilt ivm ruis) zal toch echt je sluitertijd langer worden. Maar wat is het probleem daarvan? :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ehm hoe bepaal ik dat, is gewoon mijn idee :P. Maar het is vooral irritant in een museumo, omdat ik dan net niet helemaal scherpe foto's krijg. ISO ed kan ik niet zelf instellen
En soms is het zo dat als ik de camera 1 cm draai, hij volgens hem wel genoeg licht heeft om niet te flitsen

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 12:08:
Ja ehm hoe bepaal ik dat, is gewoon mijn idee :P. Maar het is vooral irritant in een museumo, omdat ik dan net niet helemaal scherpe foto's krijg. ISO ed kan ik niet zelf instellen
En soms is het zo dat als ik de camera 1 cm draai, hij volgens hem wel genoeg licht heeft om niet te flitsen
Kickje???
Hoe doen andere MJU eigenaren (zonder sportstand oid) het dan in een museum waar je niet mag flitsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

Dat is nou gewoon een van de nadelen van compactcamera's, daar kan je gewoon niets aan doen

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Verwijderd

Nou ik hem net m'n C-7070 wide zoom ontvangen uit de VS. Werkt prima die camera.Ik ben er blij mee. Wel compact als ik hem vergelijk met m'n A1, inmiddels verkocht. Ik heb er een 2.2GB microdrive erin

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:08

Spockz

Live and Let Live

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 18:07:
[...]

Kickje???
Hoe doen andere MJU eigenaren (zonder sportstand oid) het dan in een museum waar je niet mag flitsen?
Je zou bijvoorbeeld de flitser kunnen afplakken. ;)

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Nou, ik heb ooit een Olympus C-50 Zoom gehad, maar dat vond ik maar een waardeloos ding hoor: traag, ruis en andere ellende. Erg vervelend toestel dat voor mij het plezier in fotograferen danig verpest heeft destijds. Meer mensen deze mening toegedaan?

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 00:01:
Nou ik hem net m'n C-7070 wide zoom ontvangen uit de VS. Werkt prima die camera.Ik ben er blij mee. Wel compact als ik hem vergelijk met m'n A1, inmiddels verkocht. Ik heb er een 2.2GB microdrive erin
ja ik heb hem ook erg compact ding

[edit]

ik heb de c770 verkeerd gelezen |:(

maar is ook erg compact

[ Voor 12% gewijzigd door shameblaster op 18-08-2005 11:31 ]

Cons:::BB4E

Verwijderd

shameblaster schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 11:30:
[...]

ja ik heb hem ook erg compact ding

[edit]

ik heb de c770 verkeerd gelezen |:(

maar is ook erg compact
;) Da's wel een verschil hoor!

Afbeeldingslocatie: http://www.dcresource.com/reviews/olympus/c7070wz-review/camera-inhand.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 23:28 ]

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Iemand deze al gespot?
Olympus Evolt E-500 opvolger E-300

http://www.camera-info.de...task=view&id=98&Itemid=26

• Excibular
Ja ik had al het e.e.a. gezien. Ik ben dan wel benieuwd wat ze met de E-300 gaan doen. Volgens geruchten op DPreview moet hij ongeveer dezelfde prijs krijgen ald de E-300 en gaat de E-300 er dus uit. Dat zou jammer zijn want ik vind de onconvetntionele uiterlijk van de E-300 erg cool.

Aan de andere kant, samen met de E-500 worden 3 nieuwe lenzen geintroduceerd:
  • 17,5-45 f/3,5-5,6
  • 18-180 f/3,5-6,3
  • 35mm f/3,5 macro
De bovenste lens wordt samen met de E-500 verpakt als SE kit. Dus het ziet er naar uit dat dit een budget/entry level serie is. Dus het zou ook nog kunnen dat de E-500 onder de E-300 wordt gepositioneerd.

We zullen zien als Olympus officieel naar buiten komt!

• lateef
ik verwacht eigenlijk dat deze camera goedkoper dan de e-300 gaat worden. hij heeft vrijwel dezelfde specificaties, maar lijkt me minder stevig gebouwd. en die nieuwe 17.5-45 lens lijkt me ook goedkoper dan de 14-45. dit kan dus een hele mooie instap-dslr worden, die hopelijk ook heel veel mensen aan de olympus brengt, zodat er weer meer geld is om in R&D te steken. het wordt nu toch wel eens tijd voor een opvolger van de E-1 en een paar lichtsterke primes.

maar het four-thirds systeem begint zo wel mooi vorm te krijgen:

*een instapbody - de E-500
*een degelijk consumer - de E-300
*een oerdegelijke prosumer - de E-1

*een serie instaplenzen:
14-45/3.5-5.6
17.5-45/3.5-5.6
18-180/3.5-6.3
35/3.5 MACRO

*een serie spatwaterdichte - redelijk - lichtsterke lenzen
8/3.5 FISH
11-22/2.8-3.5
14-54/2.8-3.5
50-200/2.8-3.5
50/2 MACRO

*een serie professionele spatwaterdichte lichtsterke lenzen (en zoom met constant diafragma)
7-14/4
14-35/2
35-100/2
90-280/2.8
±90/2 MACRO (op olympus' roadmap)
150/2
300/2.8

en dan komt panasonic nog met haar four-thirds producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 15 jarige broertje wil graag een Olympus C-370 ZOOM camera kopen.
Het enige punt waar hij nog over twijfeld is de film-functie.

Is deze nou echt vloeiend AVI (zoals de Ixus V van mn pa) of zijn dit als het ware 'achter-elkaar-geplakte-JPG's' zoals mijn Fuji FinePix A205s heeft?

De ene site zegt QuickTime Motion JPEG (wat dus volgens mij bovenstaand is), de andere site zegt weer AVI...

Kan iemand ons zekerheid geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 15:20
Mischien als aanvulling op het hierboven genoemde.

Weet iemand wat het verschil is tussen de C-370 en de FE100, behalve de resolutie?

Volgens mij is de FE100 een beetje de opvolger van de c-370 maar met alleen een 4mp CCD.

This message was deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een beetje grote kick, maar niet echt heel groot, en dit topic kan misschien wel nieuw leven gebruiken :)

Ik heb de kans om met mijn ouders te ruilen, als ik hun mijn digitale Trust cameraatje geef, geven ze mij een oude Olympus IS-1000, een analoge spiegelreflexcamera.

Goede deal toch B)

Maar heeft iemand ervaringen met deze camera ? Ik zoek op google, maar ik vind nergens iets, alleen dit ;

http://www.star.ucl.ac.uk...f/is-series/is-series.htm

En zij zijn er best enthousiast over.

http://www.trekearth.com/photos.php?cat=camera&id=1474

Deze afbeeldingen zouden met een IS-1000 zijn gemaakt, maar dan moet die persoon wel een goede scanner hebben oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
eerlijk gezegd - en dat uit de mond (of eigenlijk vingers) van iemand die de innovativiteit en lenskwaliteit van olympus zeer weet te waarderen - valt dat best tegen. in tegenstelling tot de olympus pen, om en xa serie is de iS serie zo geweldig namelijk niet. de camera is een zogenaamd 'bridge-model' tussen een spiegelreflex en een compact (zoom) camera en naar mijn mening verenigd deze camera alleen de slechte eigenschappen van deze twee verschillende typen; de grote van een spiegelreflexcamera en de matige zoomlens en de onmogelijkheid voor het wisselen van lenzen (en andere onderdelen zoals matglas) van een compact camera.

voor een appel en een ei koop je tegenwoordig een tweedehands analoge systeem spiegelreflex camera. daar zal je waarschijnlijk veel meer plezier van hebben dan van deze camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lateef schreef op zondag 18 december 2005 @ 15:11:
[...]

eerlijk gezegd - en dat uit de mond (of eigenlijk vingers) van iemand die de innovativiteit en lenskwaliteit van olympus zeer weet te waarderen - valt dat best tegen. in tegenstelling tot de olympus pen, om en xa serie is de iS serie zo geweldig namelijk niet. de camera is een zogenaamd 'bridge-model' tussen een spiegelreflex en een compact (zoom) camera en naar mijn mening verenigd deze camera alleen de slechte eigenschappen van deze twee verschillende typen; de grote van een spiegelreflexcamera en de matige zoomlens en de onmogelijkheid voor het wisselen van lenzen (en andere onderdelen zoals matglas) van een compact camera.

voor een appel en een ei koop je tegenwoordig een tweedehands analoge systeem spiegelreflex camera. daar zal je waarschijnlijk veel meer plezier van hebben dan van deze camera.
Nouja, ik beschouw het een goede deal omdat wat in ik krijg beter is dan wat ik zal weggeven, die Trust camera is echt een drama, Ik was niet goed wijs toen ik die een paar jaar geleden had gekocht. Ik verwacht met de olympus is-1000 toch wel betere foto's te kunnen maken ( en vooral omdat deze ( denk ik toch) ook manual focus heeft, ipv de brakke Trust auto-focus.

Maar heb je misschien een tip voor een 2de hands analoge spiegelreflex camera ? Ik weet dat wij in het Olympus topic zijn, maar als je een ander merk camera een betere prijs/prestatie verhouding vindt hebben oid , zou ik het ook graag willen horen. Probleem is nu dat ik bij alle grote review sites alleen dSLR's tegenkom, en bijna nergens de analoge toestellen zie vergeleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 19:09:
Maar heb je misschien een tip voor een 2de hands analoge spiegelreflex camera ?
tja, het is allemaal geheel afhankelijk van je eigen wensen. als ik nu met een laag budget een analoge spiegelreflexcamera zou kopen ik een olympus om2n kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excibular
We gaan deze maar eens een keer schoppen!

Momenteel is CES bezig en in februari begint PMA. Olympus heeft voor de CES een teaser vrij gegeven maar daarop dat ze een aankondiging gaan doen op 26 januari.

Afbeeldingslocatie: http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/36/olympus_digital_camera_teaser.gif

De geruchten lijken hiermee enigzins bevestigd; het lijkt er op dat er een DSLR komt met een EVF.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ik lees op verschillende sites dat C-8080 WZ van Olympus gewoon de microdrive van 4gb zou moeten ondersteunen (fat 32 ondersteuning).. Maar een vriend van me heeft de importeur hetzelfde gevraagd en die zegt weer van niet... Hoe zit het nou (voordat er tot aanschaf wordt over gegaan)?

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Microdrives worden sowieso ernstig afgeraden tegenwoordig, kwetsbaar en een hoger energieverbruik. Zijn meer van uit de tijd dat grote CF's nog ondenkbaar waren.....

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

MartijnGizmo schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 12:28:
Microdrives worden sowieso ernstig afgeraden tegenwoordig, kwetsbaar en een hoger energieverbruik. Zijn meer van uit de tijd dat grote CF's nog ondenkbaar waren.....
dat weet ik... maar de vraag blijft...iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil mijn olympus c 3000 camera aansluiten op een andere computer. ik heb de software geinstalleerd. maar mooi dat ie niet reageert. de camera hardware wordt niet herkend. iemand een oplossing? ik heb ook al software gedownload van de olympus site maar dat helpt ook niks.
ik werk onder xp maar dat is ook bij mijn eigen computer het geval. daar heb ik geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een goede Olympus digitale camera. Ik heb tot nu toe al een C-310 en een C-370 gezien, maar nu vroeg ik me af ofdat er nog andere Olympus camera's zijn in die prijs- en kwaliteitsklasse.

Ik kan namelijk een C-310/C-370 voor €89 kopen bij Computerland, en de foto's zien er aardig goed uit.

Voordat er mensen komen met (veel) duurdere camera's: Ik wil geen pro foto's maken, en het gaat er gewoon om dat ik simpele foto's kan schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Ik heb laatst wat foto's gemaakt met de Mju Digital S. Hij is wel wat duurder maar reageert vlot en maakt toch aardige foto's.

Wat wil je er voornamelijk mee doen? Voor het grootste gedeelte van de tijd in het hoesje laten zitten en overheen mee naartoe nemen voor de gewone kiekjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spockz schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:23:
Ik heb laatst wat foto's gemaakt met de Mju Digital S. Hij is wel wat duurder maar reageert vlot en maakt toch aardige foto's.

Wat wil je er voornamelijk mee doen? Voor het grootste gedeelte van de tijd in het hoesje laten zitten en overheen mee naartoe nemen voor de gewone kiekjes?
Ik wil de camera voornamelijk gebruiken voor de gewone kiekjes. Ik ga deze zomer bijvoorbeeld op vakantie naar Berlijn, en wil daar gewoon een aantal foto's schieten.

De camera moet minimaal 3 Megapixels kunnen schieten. Ik heb stel geen hoge eisen, vandaar dat mijn budget op maximaal €120 tot €150 ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Is de FE-130 / FE-120 dan niet iets? Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee maar de specs zijn niet slecht ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Olypmus E-10. Een paar jaar oude camera, maar zeker zijn geld waart! Ziet er mooi uit, ligt lekker in de hand, is robuust en het belangrijkste: Maakt prachtige foto's!

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 08:20
ik heb de Olympus E-500
nou wil ik er een externe flitser bijkopen heeft iemand ervaring met de externe filtsers van olympus
en hoe goed zijn andere merken flitsers (de prijs scheelt nog al)
ik ben niet van plan de flitser veel te gebruiken dus een hele dure hoeft ook niet heb tot nu toe alleen een bruiloft in de planning staan voor de flitser :)

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
wouter37 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:11:
ik ben niet van plan de flitser veel te gebruiken dus een hele dure hoeft ook niet heb tot nu toe alleen een bruiloft in de planning staan voor de flitser :)
een bruiloft in de planning en geen dure flitser? niet echt de ideale combinatie, ik zou dan toch echt op zijn minst voor de fl-36 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
lateef schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:15:
[...]
een bruiloft in de planning en geen dure flitser? niet echt de ideale combinatie, ik zou dan toch echt op zijn minst voor de fl-36 gaan.
oke. Heb je ervaring met de fl-36 of andere flitsers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
wouter37 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:35:
oke. Heb je ervaring met de fl-36 of andere flitsers?
ik heb de fl-36, maar ga waarschijnlijk toch de fl-50 kopen. qua werking verschillen ze nauwelijks en dat extra beetje richtgetal heb ik ook niet nodig, maar het grootste nadeel van de fl-36 vind ik de oplaadtijd. die schijnt bij de fl-50 aanmerkelijk beter te zijn (en je kan er eventueel ook een externe accu bij kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
lateef schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:01:
[...]
ik heb de fl-36, maar ga waarschijnlijk toch de fl-50 kopen. qua werking verschillen ze nauwelijks en dat extra beetje richtgetal heb ik ook niet nodig, maar het grootste nadeel van de fl-36 vind ik de oplaadtijd. die schijnt bij de fl-50 aanmerkelijk beter te zijn (en je kan er eventueel ook een externe accu bij kopen).
wat is de oplaadtijd dan?
en merk je een groot verschil met de accuduur?
ps staat je fl-36 aan in vraag en aanbod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
tja, afhankelijk van hoeveel vermogen je hebt gebruikt, max. drie seconden ofzo met goede batterijen.
wouter37 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 08:28:
en merk je een groot verschil met de accuduur?
geen idee, ik heb (nog) geen fl-50.
wouter37 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 08:28:
ps staat je fl-36 aan in vraag en aanbod ;)
nope, hij zal voorlopig nog niet zo snel uitgaan. als ik een tweede body heb, kijk ik of ik hem hou, of een tweede fl-50 ga kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 13:33
sinds enkele weken ben ik in het bezit van de olympus E-500 dubbelzoomkit, in combinatie met de FL-36 (welke helaas nu terug is voor reparatie :X ).
Als ik veel fotografeer met de camera op zijn kant, krijg ik na langere tijd last van mijn pols.
Nu is mijn vraag, weet iemand of er een officiele grip van olympus aan zit te komen. (de E-1 & E-300 hebben dat wel). Of zijn er ook thirdparty grips verkrijgbaar?

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Er komt geen E-500 grip, ook geen E-330... ik ken ook geen third party grips..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Kwartjuh schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 16:52:
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Olypmus E-10. Een paar jaar oude camera, maar zeker zijn geld waart! Ziet er mooi uit, ligt lekker in de hand, is robuust en het belangrijkste: Maakt prachtige foto's!
Weet iemand wat voor een Teleconverter ik voor deze camera moet hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door Kwartjuh op 19-06-2006 15:13 ]

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er over te denken om een Olympus mju 720 SW aan te schaffen, omdat hij waterdicht is en schokbestendig,.
Ik wil hem gaan gebruiken voor simpel op vakantie, in de kroeg, en lekker mee op wintersport,
voor die toepassingen lijk hij me redelijk geschikt.
Zag redelijk positive reacties op keiskeurig, maar ik vroeg mij af of er mensen waren die er zelf ervaring mee hadden/hebben.
:)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2006 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 13:33
Simon schreef op zondag 11 juni 2006 @ 11:45:
Er komt geen E-500 grip, ook geen E-330... ik ken ook geen third party grips..
donderdag was ik in gesprek met een vertegenwoordiger van olympus nederland, hij bevestigde dat de grip eraan zit te komen voor de E-500 en waarschijnlijk ook voor de E-330. O+

olympus heeft na 6 weken eindelijk eens laten weten dat mijn flitser onrepareerbaar is... ik vindt dit niet kunnen. Maandag maar even langs gaan...

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.theloosen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-08 23:19
Ik dacht dat ik een dooie pixel op mijn 500UZ had zitten want toen ik inzoomde op de computer was er 1 blokje wit op een foto met lensdop er nog op. Toen dacht ik aan pixel proccessing optie. Ik uitvoeren en nu is het weer goed. Maar hoe moet je deze optie eigenlijk correct uitvoeren? Dit staat niet duidelijk in het boekje. Met lensdop er op? Moet ik nog ergens mijn camera op een bepaald kleuren patroon richten? Ik ga binnenkort op vakantie en dan wil ik wel de goede kleuren hebben zoals ieder ander. Hebben Dslr's ook zon functie? Mijn toekomstige camera waarschijnlijk.

Ps Het was echt de foto en niet mn lcd scherm. Ik heb de foto diverse malen verplaatst. Daarvoor was mij die pixel al opgevallen op een donkere locatie foto. Daarom de lensdop truuk

[ Voor 16% gewijzigd door m.theloosen op 19-07-2006 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit vreselijk te twijfelen tussen de Ol E500 en de C 350D.
Alles aan de E500 vind ik eigenlijk beter alleen ben ik niet zeker van de sterkte van de grootste lens. Ik maak veel verre reizen en er zijn situaties waar je op een vlakte staat en je in de verte een dier ziet lopen die je fotograferen wilt. Ik vraag me af of de 150 mm lens sterk genoeg is. Helaas kan ik nergens echt vinden welke opzetlens dan eventueel voor de E500 geschikt zou zijn...en als er al eentje is, zal die niet te weinig kosten. De sterkste bijgeleverde lens van de 350D gaat tot 200 mm...... en dat is toch 50 mm meer....

Kan iemand mij meer info hierover geven????? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Volgens mij vergeet je de crop factor in je verhaal, die is bij de e-500 2x en bij de Canon iets van 1,5. Dus bij de Olympus 2 x 150 = 300 en bij de Canon 1,5 x 200 = 300 ........

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartstikke bedankt voor je reactie. Feitelijk reiken dus, als ik het goed begrijp, beide lenzen even ver. Begrijp niet helemaal wat de ''crop factor' is.... maar je bericht is doorslaggevend om nú naar de fotozaak te gaan voor de E500...wil desondanks wel graag weten wat de crop factor is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Cropfactor is de factor die de sensor kleiner is dan een 35mm film-SLR. Al het lenzenspul wordt gemeten in brandpuntafstanden, maar dan wel op 35mm. Een 70mm lens zal dus op een nikon (cropfactor 1,5) 105mm effectief worden, op een canon en minolta (1,6x cropfactor) 112mm en op een Olympus (cropfactor 2,0) 140mm.

Dit is in het telebereik niet verkeerd, maar zodra je naar groothoek gaat wordt het moeilijk. Waar vroeger 20mm al super-groothoek was, is dat tegenwoordig 30mm en is dat al een stuk minder groothoek.

Vraag je dus ook goed af of je ooit naar de groothoek kant toe wilt, want dat zal met een olympus nog moeilijker worden dan met een canon of nikon dSLR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) Okay dan!!! ontzettend bedankt voor al die info...ben er een stuk wijzer van geworden.
Ben inmiddels in het bezit van een fonkelnieuwe E500, vanavond gekocht....en met een lens 18 mm -180 mm. Superding en het bespaard een hoop gewisseld in lenzen. Mijn oude analoge Olympus had een groothoek van 28...als ik het goed begrijp is dit nu met de lens die ik nu gekocht heb
36 mm met als zoom 320 mm (oid).
Nu snel opladen en morgen uitproberen..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Nee, je oude groothoek lens is nu een 56mm geworden, en dat is alles behalve groothoek, tenzij analoge Oly's al geen 35mm film waren, maar dat lijkt me een beetje sterk (zouden erg dure rolletjes zijn).

Met die 18-180 lens heb je nu een 36 - 360mm zoom. We noemen trouwens lenzen waarmee je dingen dichtbijhaald geen zoomlenzen maar 'tele'-lenzen. Zoomlenzen wordt mee bedoeld dat je er mee in of uit kan zoomen (dus dat kan zijn 12-24mm, maar ook 300-800mm), je hebt ook lenzen die gewoon één vast brandpunt hebben, dat zijn zogenaamde primes :)

Veel plezier met je nieuwe cam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AHA !! weer wat geleerd....en ik ben ontzettend blij met mijn 'TELE-lens!
Ik ben er van overtuigd dat er hele mooie foto's uit komen rollen....nu flink oefenen, heb nog 2 maanden de tijd voordat ik naar Ecuador en de Galapagos eilanden ga.

Nogmaals ontzettend bedankt voor alle info....!!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
heeft er ook iemand ervaringen met adapterringen? zie: http://www.cameraquest.com/adapt_olyE1.htm
quotje uit die pagina: Olympus produced the first 4/3 adapters for Olympus OM lenses, strangely providing the adapters free in some markets, and not providing adapters even as an option in other markets
ik heb die adapter nooit gezien iemand anders wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
eh, ja die kon je via je dealer krijgen, gratis, maar volgens mij worden ze nu voor aso bedragen op ebay verkocht. Heb je nog veel OM glas dan?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
Simon schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:04:
eh, ja die kon je via je dealer krijgen, gratis, maar volgens mij worden ze nu voor aso bedragen op ebay verkocht. Heb je nog veel OM glas dan?
nee ik heb geen OM glas maar ik was gewoon verbaasd ik had er nog nooit van gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
wouter37 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:02:
ik heb die adapter nooit gezien iemand anders wel ?
uhh, ja, maar heb hem niet, misschien dat ik ooit nog eens een namaak koop uit hongkong ofzo, maar nu ik de 50mm ZD heb, is de behoefte voor mij een héél stuk kleiner.

deze adapter ring bestaat al vrij lang en kon tot ergens begin vorig jaar gratis aangevraagd worden na aankoop van een E-1. Toen ik mijn E-1 kocht, was Olympus net met die actie gestopt.

nu kan je orginele Olympus OM-4/3 adapters kopen voor ik geloof 130 euro. er zijn ook allerlei namaak adapters te koop voor een schapelijkere prijs.

Ik zou zo'n adapter alleen kopen als je echt goed OM Zuiko glas hebt, dus niet het glas dat de meeste consumenten bij hun OM kochten (zoals bijv. de 28/3,5 of de 135/3,5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
In m'n zoektocht naar een camera voor goeie macro's en low light fotos kwam ik (naast de fuji s6500fd) de Olympus SP-510 UZ tegen. Deze schijnt al te koop te zijn, maar kan hier op het forum niet over vinden. Iemand wat voorbeeld fotos en mischien een reviewtje?

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik zoek een simpele digitale camera voor mijn ouders.
Het moet boven de 3mp zitten, het liefst 4mp.
3x zoom uiteraard, en verder niet echt veel eisen.
Het is vooral voor gebruik als vakantie camera.

Het budget is tussen de 100 en 140 euro ongeveer.
Ik zocht en kwam op canon powershot a430 en de olympus fe-140 uit.
Het grootste verschil is de aantal mp, maar dat is niet belangrijk. Het gaat om de verdere kwaliteit.
Kan iemand me helpen, of heeft iemand een andere suggestie?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 19:37:
Ik zit er over te denken om een Olympus mju 720 SW aan te schaffen, omdat hij waterdicht is en schokbestendig,.
Ik wil hem gaan gebruiken voor simpel op vakantie, in de kroeg, en lekker mee op wintersport,
voor die toepassingen lijk hij me redelijk geschikt.
Zag redelijk positive reacties op keiskeurig, maar ik vroeg mij af of er mensen waren die er zelf ervaring mee hadden/hebben.
:)
iemand al wat meer ervaring hiermee?

of met deze:

http://www.olympus.nl/consumer/29_mju_770_SW.htm

[ Voor 5% gewijzigd door low_n_slow op 02-04-2007 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Olympus FE-115. Als ik hem aanzet schuift de lens naar buiten en vervolgens direct weer naar binnen. Op hetzelfde moment knipperen de LED-jes bij het 'fotografeer' en 'foto bekijk' knopje naast het display-tje. Het display-tje zelf blijft uit. En vervolgens kan ik helemaal niets doen, hij reageert op geen enkel knopje! Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho

Joepho

Ik ben nog altijd in bezit van mijn Olympus C750UZ maar wil graag een grotere XD kaart kopen, in de manual staat dat hij tot 512 accepteert ... is er iemand die weet of ik er ook een 2gb kaart in kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de Olympus DSLR E410 een leuk dingetje?

Volgens de review een alleskunner voor weinig geld

http://www.dpreview.com/articles/olympuse410/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijd om dit topic weer tot leven te wekken. Tussen al het Nikon-Canon geweld op dit forum vind ik dat Olympus wel wat meer aandacht verdiend. Zelf sta ik op het punt de Olympus E-510 Dubbel zoom kit aan te schaffen:

Afbeeldingslocatie: http://www.olympus.nl/consumer/images/E-510_body__front_m_rdax_157x120.jpg

E-510 camerabehuizing
14-42 mm 1:3,5-5,6 objectief
40-150 mm 1:4,0-5,6 objectief
http://www.olympus.nl/consumer/dslr_E-510.htm

En je krijgt nu tot 31 Januari 100 euro terug op de aanschafprijs

Voor een paar reviews

In het engels:

http://www.cameralabs.com/reviews/OlympusE510/
http://www.dpreview.com/reviews/olympuse510/

In NL:

http://www.letsgodigital....ra/review/145/page_1.html
http://zoom.nl/reviews.php?review_id=70
http://www.kieskeurig.nl/...3DD28C125729F0057A4EB.htm

Daarnaast heeft Olympus ook onlangs de E-3 uitgebracht voor het duurdere segment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Amerika is daar volgens mij ook de actie bij, dat als je een E3 koopt dat je de grip er gratis bij kunt krijgen, ik weet alleen niet of dat hier ook geldt..

Tjonge hier is lang niet in gepost zeg :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:35:
In Amerika is daar volgens mij ook de actie bij, dat als je een E3 koopt dat je de grip er gratis bij kunt krijgen, ik weet alleen niet of dat hier ook geldt..

Tjonge hier is lang niet in gepost zeg :o
dit is de Nederlandse aanbieding:

Aanbieding: gratis HLD-4 handgreep

Als bezitter van een Olympus E-System D-SLR-camera komt u in aanmerking voor een gratis HLD-4 handgreep wanneer u overgaat tot aanschaf van de nieuwe E-3. Om van deze speciale aanbieding gebruik te maken, hoeft u uitsluitend de volgende stappen te doorlopen:

1. Zorg dat uw huidige E-System-camera officieel is geregistreerd
2. Registreer uw nieuwe Olympus E-3 vóór 31 januari 2008
3. Stuur een kopie van uw aankoopbewijs en garantiekaart naar:

Olympus Nederland B.V
"E-3 aanbieding"
Postbus 18
2380 AA Zoeterwoude

Wanneer aan alle voorwaarden is voldoen, zal de HLD-4 handgreep naar het door u opgegeven adres worden verstuurd.

http://www.olympus.nl/consumer/dslr_powergrip.htm

---

Maar goed, dan moet je dus nu ook al een Olympus E-... camera hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het alleen vreemd dat je hem er niet gewoon bij moet kopen in de winkel en dan je geld terug krijgt. Is minder gedoe voor Olympus, leuk voor de detailhandel en de klant kan er direct mee aan de slag. uiteraard is dit wel iets duurder voor Olympus (hoewel ze met minder werk ook weer geld besparen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kissyfur
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-09 21:10
Ah, kijk! Iemand start dit topic op. Kan ik mooi mijn serie links met betrekking tot de E-510 dumpen.
Dit is wel één van de belangrijkste pagina's: http://www.wrotniak.net/photo/oly-e/index.html
Interessant is de pagina met hoe je de E-500, E-410 of E-510 kunt instellen, evenals de test m.b.t. de beeldstabilisatie, en die m.b.t. ruis.

De betere reviews die mij deden besluiten tot de aankoop van de E-510 waren de volgende:
Zone-10
Camera-labs (vergeet niet goed onder de tabbladen te kijken!)
e-photographia (zie bijvoorbeeld de ruisvergelijkingen met andere instap dSLR's)
en diefotoredaktion.
De laatste geeft als enige een plausibele verklaring waarom de ruisonderdrukking fabriek-af zo hoog ingesteld is:
Meine Arbeit mit dieser Kamera hat grundsätzlich gezeigt, dass Olympus die E-510 in ihren Grundeinstellungen auf den –ich will es mal vorsichtig ausdrücken- etwas unbedarfteren Hobbyfotografen ausrichtet, der eventuell direkt von der Nutzung einer Kompaktkamera in den Bereich der Spiegelreflexfotografie einsteigt und die unkomplizierte Handhabung ohne jedwede Eingriffe ins Bild gewohnt ist. Bild machen, Speicherkarte zum Druckshop und Albumbilder in maximal 13x18 in möglichst leuchtenden Farben und knackig hoher Schärfe mit nach Hause nehmen – fertig.

Maar, gaat hij verder, de camera is tot veel meer in staat:
Nun, darin mag sich die Kompaktfotografie weitgehend erschöpfen, dies ist jedoch nicht das sinnvolle, intensive Nutzen oder gar Ausreizen der Möglichkeiten, die die digitale Spiegelreflexfotografie bietet. Wer diese einfache Handhabung jedoch bevorzugt, der ist mit der Kamera in Normaleinstellung (Werkseinstellung) bestens bedient und wird ob der Ergebnisse glücklich sein. Wer hier jedoch den entscheidenden Schritt hin zum engagierten Fotografieren geht, dem eröffenet die Kamera jederzeit vielfältigste Möglichkeiten, die Grundparameter so zu verändern, dass ihr Leistungsvermögen in wesentlich größerem Rahmen nutzbar ist.

Overigens: ik heb 'm afgelopen zaterdag bij cameranu.nl in Urk gehaald. Fotokonijnenberg uit mijn geboorteplaats kon niet aangeven wanneer zij met de prijs zouden zakken, en Azerty durfde niet te garanderen dat zij 'm voor eind januari konden leveren. Op kieskeurig.nl staat overigens een nauwkeurigere prijsvergelijking dan hier in de pricewatch, maar de goedkoopste aanbieders hebben 'm vaak niet op voorraad. Bleven voor mij over: Digitalstreet, Cameranu.nl en De Winkel.

[ Voor 16% gewijzigd door kissyfur op 15-01-2008 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kissyfur schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 17:37:
Op kieskeurig.nl staat overigens een nauwkeurigere prijsvergelijking dan hier in de pricewatch, maar de goedkoopste aanbieders hebben 'm vaak niet op voorraad. Bleven voor mij over: Digitalstreet, Cameranu.nl en De Winkel.
Hier in de T.net pricewatch komt de dubbel zoom kit niet eens voor. Maar je hebt gelijk, voor mij is het nu wachten tot de winkels ze weer binnen krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 12:05
Super dat dit topic weer tot leven komt!
Ik ben zelf na een paar jaren teruggekomen van "the dark side" ;) naar Olympus.
Ben in het bezit van de E3, mijn vriend heeft de E330 onlangs aangeschaft en deze heb ik geregistreerd zodat ik ook in aanmerking kom voor de grip. Overigens krijgt de koper van de E3 ook een olympus cameratas. (Moest je wel voor registreren voor 31 december.) Ik verwacht grip en tas eind deze week te hebben.
Mocht iemand een vraag hebben over de E3, misschien kan ik helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kissyfur schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 17:37:
Ah, kijk! Iemand start dit topic op.
Toch al een tijdje geleden dat dat gebeurd is hoor! :)
Op kieskeurig.nl staat overigens een nauwkeurigere prijsvergelijking dan hier in de pricewatch, maar de goedkoopste aanbieders hebben 'm vaak niet op voorraad. .
Hier in de T.net pricewatch komt de dubbel zoom kit niet eens voor. Maar je hebt gelijk, voor mij is het nu wachten tot de winkels ze weer binnen krijgen
Jullie kunnen ze ook zelf toevoegen aan de pricewatch hoor, dat is niet moeilijk en kost nauwelijks tijd. De volgende besteller na jullie zal er profijt van hebben als ze erin staan.. en allicht dat die voor jullie (zonder het te weten) nog eens iets in de pricewatch kan zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat vinden jullie van de mju 790 SW (in vergelijking met andere ultra-compacte camera's)?
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.