Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://cf.olympus-europa.com/elements/gfx/logo.gif

Waarom dit topic?
Ik vind dat er veel te weinig gepraat wordt over Olympus camera's, en te veel over Canon, Minolta en Nikon. Niet dat deze bedrijven slechte camera's maken ofzo, zeker niet, maar mijn ervaring is (en van een paar vrienden en kennisen overgens ook!); Eens een Olympus, altijd een Olympus! Daarom vind ik dat er maar eens verandering in moest komen, aangezien er volgensmij best een redelijk aantal mensen een Olympus camera hebben.

Wat is het doel van dit topic?
Ik heb er voor gekozen om een algemeen Olympus topic te maken, en niet voor een bepaalde camera, omdat er dan meer posts in komen, en anders zijn er waarschijnlijk wel te weinig mensen met dezelfde Olympus camera ;) Het doel van dit topic is dus het bespreken van camera's, accesoires, foto's enz, het duidelijk maken aan mensen wat er nou zo goed is aan Olympus camera's, het laten zien van foto's en last but not least; tips geven over de camera's.

Het is niet de bedoeling dat dit topic gebruikt wordt van 'Waar kan ik die camera het goedkoopst halen' en 'welke camera is het best voor mij'.

Natuurlijk is dit topic ook bedoeld voor mensen die géén Olympus camera hebben! :) (Onder het motto; hoe meer zielen, hoe meer vreugd ;))

Een paar linkjes:
Officiele Olympus website (Engels)
Officiele Olympus website (Nederland)
Officiele Olympus-Pro website (Engels)
Officiele µ[mju:] website (Engels)

Tweakers.net Digitale Camera's PriceWatch

Laatste Opmerkingen:
Ik ga deze post nog mooier maken, als ik merk dat er genoeg belangstelling voor is.
Ik heb toestemming van Remy gekregen om dit topic te openen :)

Geloof dat dit het wel was :P

[ Voor 16% gewijzigd door sOid op 14-08-2004 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je komt de naam Olympus inderdaad niet zovaak tegen hier op GoT. Misschien omdat Olympus een beetje de naam heeft erg goede en vooral erg dure camera's te maken die alleen gebruikt worden door de "pro's".
Vandaar dat ik, eigenwijs als ik ben, dus als eerste digitale fotocamera maar voor een goedkope (zoniet de goedkoopste) Olympus "compact"camera gekozen heb. (een C720 zoom, 8x optische zoom, 1,5x digitale zoom, ong. 3MP).
Daar heb ik tot nu toe nog geen seconde spijt van gehad. Het ding laat zich erg simpel bedienen, de plaatjes zijn super en de prijs was netjes. Wat wil je nog meer?!

Als ik "uit deze camera gegroeid ben", koop ik weer een Olympus.

Edit:

Ik heb mijn vakantiefoto's niet bij me. Ik ga morgen of zaterdag even vogelen met m'n webspace en vakantiefoto's. Ik heb wel een leuke foto van een stel drinkende dromedarissen ofzo.

Beter laat dan nooit: (1,8 MB per foto, dus maar een linkje)

http://members.home.nl/s.hout/got/haven6.jpg
http://members.home.nl/s.hout/got/quad4.jpg
http://members.home.nl/s.hout/images/goldentulip.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2004 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Goed, laat ik dan ook maar meteen de eerste post maken in het topic, dit heb ik niet bij de openingspost gedaan om het overzichtelijk te houden.

Ik heb sinds kort de DSLR Olympus E-10. Ik ben hier erg tevreden over. Natuurlijk had ik liever het topmodel, de E-1 gehad, maar die lag gewoon buiten mijn budget, en deze kreeg ik voor 250 euro van een kennis van me :) Een aanbod dat ik natuurlijk niet af kon slaan, aangezien hij nog steeds prachtige foto's maakt.

Natuurlijk ging het aanschaffen van deze DSLR niet zonder verleden. Ik heb fotograferen altijd al erg interessant gevonden en ik kreeg ook op 5 april 2003 mijn eerste SLR, een Olympus OM-10. Deze werden al lang niet meer gemaakt, maar het was een mooi model om mee in te stappen, en om goed dingen te begrijpen zoals diafragma's en sluitertijden, omdat hier alles handmatig ingesteld moest worden. Na loop van tijd heb ik er een Telelens bij gekocht, ook tweedehands (zit hier erg goeie tweedehands fotozaak in de buurt), en hier veel foto's mee gemaakt. Ik ging vaak met een vriend van me op pad om foto's te maken, en hij had al een stuk meer ervaring en kon het me uitstekend leren. Ook heeft hij nog een aantal extra lenzen en filters die ik kon gebruiken, dus zodoende heb ik dat weer geleerd.

Na een tijdje analoog foto's gemaakt te hebben, en zwartwit zelf ontwikkeld te hebben (diezelfde vriend beschikt ook over een Doka) wilde ik wel eens een digitale camera, het liefst een die mijn analoge spiegelreflex kon vervangen. Het enige, en eeuwige probleem is dan alleen het geld... Ik had tussen de 500 en 600 euro tot mijn beschikking, en daar kon ik natuurlijk niet een van de topmodellen mee kopen. Toen kwam het in me op dat een kennis van me ook veel fotografeert, en net een nieuwe camera had, de Olympus E-1, dus ik heb hem een mailtje gestuurd met of hij nog adviezen had enzo, en toen kwam hij met het royale aanbod dat ik zijn Olympus E-10 over nam voor 250 euro, inclusief 128mb CF kaartje en alle originele accesoires, dit was natuurlijk een heel erg mooi aanbod, omdat ik dan ook nog geld over had voor een mooie tas etc.

Zodoende ben ik dus aan mijn E-10 gekomen :) Als ik ff wat webspace geregeld heb dan laat ik wat voorbeeldfoto's van beide camera's zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 16:53:
Je komt de naam Olympus inderdaad niet zovaak tegen hier op GoT. Misschien omdat Olympus een beetje de naam heeft erg goede en vooral erg dure camera's te maken die alleen gebruikt worden door de "pro's".
Vandaar dat ik, eigenwijs als ik ben, dus als eerste digitale fotocamera maar voor een goedkope (zoniet de goedkoopste) Olympus "compact"camera gekozen heb. (een C720 zoom, 8x optische zoom, 1,5x digitale zoom, ong. 3MP).
Daar heb ik tot nu toe nog geen seconde spijt van gehad. Het ding laat zich erg simpel bedienen, de plaatjes zijn super en de prijs was netjes. Wat wil je nog meer?!

Als ik "uit deze camera gegroeid ben", koop ik weer een Olympus.
De C720Z is niet de goedkoopste camera hoor ;) Zou je wat foto's kunnen posten? :)

Mijn moeder wil namelijk ook een digitale camera, en natuurlijk moet ze van mij een Olympus nemen. Nou ben ik niet zo thuis in de compact camera wereld, dus wil ik graag wat voorbeeldfoto's van verschillende camera's zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed plan.
Ik heb zelf een Olympus C765UZ sinds een tijdje, en deze bevalt enorm goed. Het enige nadeel van de camera vind ik de digitale zoeker, was analoog gewend en dat vond ik duidelijker. :)
Verder niets dan lof....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eindelijk een groot olympus topic _/-\o_

ben zo'n 3 jaar geleden begonnen met de c120 en ben sinds een paar maanden in bezit van een nieuwe c4000. misschien niet de allermooiste camera, maar er komen wel nette foto's uit en de prijs was ook zeer redelijk.

de echte test komt pas over een aantal weken, tijden de autosalon van parijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
sOidivUs schreef op 29 juli 2004 @ 16:56:
Goed, laat ik dan ook maar meteen de eerste post maken in het topic, dit heb ik niet bij de openingspost gedaan om het overzichtelijk te houden.

Ik heb sinds kort de DSLR Olympus E-10. Ik ben hier erg tevreden over. Natuurlijk had ik liever het topmodel, de E-1 gehad, maar die lag gewoon buiten mijn budget, en deze kreeg ik voor 250 euro van een kennis van me :) Een aanbod dat ik natuurlijk niet af kon slaan, aangezien hij nog steeds prachtige foto's maakt.

Natuurlijk ging het aanschaffen van deze DSLR niet zonder verleden. Ik heb fotograferen altijd al erg interessant gevonden en ik kreeg ook op 5 april 2003 mijn eerste SLR, een Olympus OM-10. Deze werden al lang niet meer gemaakt, maar het was een mooi model om mee in te stappen, en om goed dingen te begrijpen zoals diafragma's en sluitertijden, omdat hier alles handmatig ingesteld moest worden. Na loop van tijd heb ik er een Telelens bij gekocht, ook tweedehands (zit hier erg goeie tweedehands fotozaak in de buurt), en hier veel foto's mee gemaakt. Ik ging vaak met een vriend van me op pad om foto's te maken, en hij had al een stuk meer ervaring en kon het me uitstekend leren. Ook heeft hij nog een aantal extra lenzen en filters die ik kon gebruiken, dus zodoende heb ik dat weer geleerd.

Na een tijdje analoog foto's gemaakt te hebben, en zwartwit zelf ontwikkeld te hebben (diezelfde vriend beschikt ook over een Doka) wilde ik wel eens een digitale camera, het liefst een die mijn analoge spiegelreflex kon vervangen. Het enige, en eeuwige probleem is dan alleen het geld... Ik had tussen de 500 en 600 euro tot mijn beschikking, en daar kon ik natuurlijk niet een van de topmodellen mee kopen. Toen kwam het in me op dat een kennis van me ook veel fotografeert, en net een nieuwe camera had, de Olympus E-1, dus ik heb hem een mailtje gestuurd met of hij nog adviezen had enzo, en toen kwam hij met het royale aanbod dat ik zijn Olympus E-10 over nam voor 250 euro, inclusief 128mb CF kaartje en alle originele accesoires, dit was natuurlijk een heel erg mooi aanbod, omdat ik dan ook nog geld over had voor een mooie tas etc.

Zodoende ben ik dus aan mijn E-10 gekomen :) Als ik ff wat webspace geregeld heb dan laat ik wat voorbeeldfoto's van beide camera's zien :)
een oly E-10 voor 250 is niet duur idd _/-\o_

* Luuk heeft er 2 jaar geleden nog ruim 1000 euro voor betaald :o

nogsteeds lekkere camera hoor.. alleen boven ISO 80 haast niet bruikbaar ivm zeer extreme ruis. plus dat de camera heel erg traag is met playback en wegschrijven.

kwa bouwkwaliteit is het echter een tank 8) superdegelijk (bijna compleet metaal) en als je er een beetje mee om kan gaan komen er idd zeer mooie foto's uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 12:12
Olympus is idd eeb goed merk. De kwaliteit van hun om serie is fantastisch. Jammer genoeg hebben ze niet de moeite genomen om een degelijke AF SLR lijn op te zetten, waardoor ze nu een grote achterstand hebben op Nikon en Canon, waarvoor immers al een ruim scala aan lenzen beschikbaar is.

Tomorrow is often the busiest day of the week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Ik heb sinds 2 weken nu een Olympus C-765 UZ met 10x zoom en 4 MP. Ik heb me 2 maanden ingelezen in alle topics die er over superzooms te vinden waren. Daarnaast heb ik luttele uren per dag reviews van steve en dpresource gelezen, op forums rond gehangen en naar fotozaken geweest. Na verschillende camera's tot favoriet te hebben gekozen (je kent het misschien wel) heb ik uiteindelijk toch voor de Olympus gekozen. Reden?

- 10x Zoom

- Klein

- Leuke prijs

- Degelijk

- Erg goede foto's in vergelijking met de Canon S1 IS, Minolta Z2 en Panasonic FZ-10

- Lichtsterke lens

Ik denk dat je in deze klasse (superzoom tot 500 euro) geen betere kan kopen tenzij je per se een Image Stabiliser wil. Ik denk dat de extra die dit toevoegt niet kan opwegen tegen de nadelen van de andere camera's. Daarnaast zit er een lichte tri-pod in de planning, dus dan kan ik de 10x Zoom volledig benutten!

Wat plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.dcam.ru/upimg/Olympus-C-765-Ultra-Zoom-1901.jpg

Hier kan je goed zien hoe klein de camera is:

Afbeeldingslocatie: http://www.e-fotografija.com/artman/uploads/c-765uz_people03.jpg

P.S. Ik zal binnenkort wat foto's posten die door de cam zelf genomen zijn, maar zit nu eventjes zonder webspace. Over een week ga ik op vakantie in Zweden en hoop daar genoeg leuke foto's te maken om dit topic te vullen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
G-PHREAK schreef op 30 juli 2004 @ 00:13:
[...]

een oly E-10 voor 250 is niet duur idd _/-\o_

* sOid heeft er 2 jaar geleden nog ruim 1000 euro voor betaald :o

nogsteeds lekkere camera hoor.. alleen boven ISO 80 haast niet bruikbaar ivm zeer extreme ruis. plus dat de camera heel erg traag is met playback en wegschrijven.

kwa bouwkwaliteit is het echter een tank 8) superdegelijk (bijna compleet metaal) en als je er een beetje mee om kan gaan komen er idd zeer mooie foto's uit
Klopt, het enige probleem dat ik tot nu toe inderdaad ben tegen gekomen is de ruis. Hoewel dit bijna compleet weg te halen is met noize ninja! :) Erg handig proggy.

@Dunbar.
Ik vind niet dat je kan zeggen dat Olympus een achterstand heeft, ze brengen misschien minder snel camera's uit, maar ze denken er imo wel beter over na, het is niets voor niets dat Olympus vaak een TIPA of andere award krijgt! Gelukkig zijn de makers en ontwerpers van de Olympus camera's niet zo ongelooflijk gefixeerd op megapixels, maar voegen ze liever 'nieuwe' technologieën toe (bijvoorbeeld het Anti-stof systeem op de E-1, waar door middel van geluidstrillingen stof en ander vuil van de CCD wordt geblazen!). Dit vind ik dan ook meteen een van de sterkste punten van Olympus.

Alle Zuiko lenzen zijn trouwens ook van geweldige kwaliteit, en er zijn er veel verschillende van dus eigenlijk heb je geen andere lenzen nodig, maar je kan ook andere merken kopen, zo heb ik voor mijn OM een Panagor lens gekocht, eigenlijk alle 55mm (of was het 50?) lenzen passen daar op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:17
Ik was ook aan het twijfelen over deze cam.. zag er erg goed uit. Ben toch voor de Z2 gegaan omdat er op de Olympus geen externe flitser aangesloten kon worden.

En voor mij is dat klein niet zo belangrijk, een wat grotere cam vind ik zelf wat lekkerder beethouden, zeker de Z2. Maar dat is natuurlijk volledig persoonlijk :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

SysRq schreef op 30 juli 2004 @ 10:01:
[...]

Ik was ook aan het twijfelen over deze cam.. zag er erg goed uit. Ben toch voor de Z2 gegaan omdat er op de Olympus geen externe flitser aangesloten kon worden.

En voor mij is dat klein niet zo belangrijk, een wat grotere cam vind ik zelf wat lekkerder beethouden, zeker de Z2. Maar dat is natuurlijk volledig persoonlijk :)
Van dat vasthouden heb ik zelf geen last, maar als ik een externe flitser wilde aansluiten had ik alsnog voor de C-770 gegaan. Die lijkt erg duur ivm de Z2 of C-765 maar hij wordt wel met 128 xD kaartje geleverd dus dat moet je er vanaf trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Tja, dan moet ik weer kaartjes gaan verwisselen omdat ik 128 mb te weinig vind. :)

Overigens wel goed dat ze bij Olympus geen 16mb kaartjes zoals bij de Z2 leveren, ze kunnen het net zo goed weglaten dan.

toevoeging: Ik wil toch minstens 160 foto's kunnen maken op de hoogste kwaliteit, en dan zit je al bij de 256 mb kaartjes

[ Voor 25% gewijzigd door SysRq op 30-07-2004 10:20 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majornono
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-03-2023
Goed initiatief, centraal topic voor Olympus.

Ik heb zelf ervaring met de C3000Zoom en sinds een paar maanden heb ik de C4000Zoom.

Toen ik begon met digitale foto's was de C3000 een camera waar ik prima mee uit de voeten kon.
Vervolgens net zo lang gewacht tot er een leuke aanbieding kwam van de C4000Zoom, uiteindelijk gekocht vooor €250,=. Sindsdien ben ik erg veel aan het uitproberen om zo veel mogelijk er uit te halen. De mogelijkheden zijn erg uitgebreid, erg leuk om hiermee te spelen.

Maar ik heb wel een vraagje. Ik heb met de C4000 nogal veel last van ruis. Als ik de camera in de P-stand (alles automatisch) zet en een foto in het zonnetje buiten maak, heb ik bijvoorbeeld in de blauwe lucht erg veel ruis.

Hebben meer mensen hier last van of moet ik gewoon wat instellingen veranderen, ISO bijvoorbeeld?

Problem Exists Between Chair And Keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Laatst online: 10-09 10:03
Nog een Olympus gebruiker hier, heb een Mju-300 Digital :)
Zeer fijn toestel, jammer genoeg ben ik de enige op GoT die deze cam heeft :/

Afbeeldingslocatie: http://www.dcphoto.ru/images/OlympusMju300Digital.jpg?php_sid=a84aab5f35333f7fe5e8d8c4b085b8a4
Klik voor grotere versie

Afbeeldingslocatie: http://resources.olympus-europa.com/consumer/images/412569030032CCD4AAE9F22B6DFB76E7C1256CA60041152B_mju-300_back_l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biedzjee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 08:48
Heb gisteren een C-765 binnengekregen met 256 Mb kaartje. Heb erg lang getwijfeld over deze, of de Canon S1. Redenen waarom ik voor de olympus heb gekozen (wel erg persoonlijk, niet op "volgorde"):
* Kleiner formaat
* Aanschafprijs
* 4 Mp ipv 3 Mp
* De lovende reviews (dat vooral, ik kan geen review meer zien voorlopig 8)7 )

Heb net even een paar fototjes gemaakt en m'n eerste filmpje. Kmoet zeggen, het ding overtreft m'n stoutste verwachtingen. En ik kan dus echt niet zeggen dat m'n ingezoomde foto's onscherp zijn: dus die stabilizer die bij de Canon zit, ga ik blijkbaar ook missen :X

Maar binnenkort twee weekjes vakantie, dan kan ik eens flink gaan oefenen

Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Biedzjee schreef op 30 juli 2004 @ 10:54:

* De lovende reviews (dat vooral, ik kan geen review meer zien voorlopig 8)7 )
Heb hem dus ook en hoewel ik alle camera's ook in mijn handen gehad heb ben ik vooral uitgegaan van reviews en sample shots. Ik vind dat de C-765 duidelijk betere foto's maakt dan de Canon S1 IS en zelfs dan de S7000 die nog weer een stuk duurder is! Ik heb vandaag mijn camera gebruikt naast een Panasonic FZ-10 en kan alleen maar zeggen dat beide eigenaren (ik & vriend) moesten concluderen dat de Olympus betere out-side foto's maakt. De Panasonic doet et net iets lekkerder in low-light, maar minimaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Ojjorz op 30-07-2004 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Laatst online: 16:53

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Ook ik ben in het bezig van de C-765. Prima camera.
Bij weinig licht wordt het wat minder, maar dan doen ze allemaal.
Alleen de d-slr's zijn dan nog gaaf.

Overdag kun je prima foto's met 10 maal of zelfs 14 maal optische zoom uit de losse hand nemen. In de schemer wordt dit bijna onmogelijk.

Ik heb zeker geen spijt van deze camera. Lekker klein, stevig en uitstekende kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wreckerrm schreef op 30 juli 2004 @ 15:03:
Overdag kun je prima foto's met 10 maal of zelfs 14 maal optische zoom uit de losse hand nemen. In de schemer wordt dit bijna onmogelijk.
Da's knap als je 'maar' 10x zoom hebt :P
SysRq schreef op 30 juli 2004 @ 10:19:
Overigens wel goed dat ze bij Olympus geen 16mb kaartjes zoals bij de Z2 leveren, ze kunnen het net zo goed weglaten dan.
Dat doen ze dus wel (meeleveren), iig bij de C765 kreeg ik 16MB meegeleverd. Inderdaad vrij zinloos, meteen 256MB bijbesteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
Wreckerrm schreef op 30 juli 2004 @ 15:03:

Bij weinig licht wordt het wat minder, maar dan doen ze allemaal.
Alleen de d-slr's zijn dan nog gaaf.

kwaliteit
ik heb al 3 jaar een Olympus 2040Z, en inderdaad bij gebruik van flits werkt automatische instelling niet goed.

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is olympus samen met minolta een van de beter op het gebied van zoomen enzo klopt dat?

Ik ben op zoek naar een digitale camera rond de 300 euro.

Met name voor gebruik van fotograferen van landschappen / zons ondergang en dergelijke.

Voor mijn budget is dan de Olympus Camedia C-725 Utra Zoom een van de betere opties?

Het gaat er bij mij niet om hoe groot de camera is; het gaat vooral om zoveel mogelijk mogelijkheden uit een camera te halen dat binnen mijn budget valt.

hebben jullie nog andere suggesties? hartelijk dank.

[edit] voor ik een belangrijk doel vergeet (concertfotos moeten er ook redelijk mee gemaakt kunnen worden.. in kleine clubzaaltjes)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 16:35:

Met name voor gebruik van fotograferen van landschappen / zons ondergang en dergelijke.

Voor mijn budget is dan de Olympus Camedia C-725 Utra Zoom een van de betere opties?

[edit] voor ik een belangrijk doel vergeet (concertfotos moeten er ook redelijk mee
gemaakt kunnen worden.. in kleine clubzaaltjes)
Wat ik zo lees heb je meer behoefte aan een camera met een groothoek dan eentje met een grote zoom? :) 10x zoom is erg fijn, maar voor landschapsfotografie over overzichtsfoto's binnen heb je er niet zo veel aan.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor je reply.. op wat voor een type camera zou ik dan uitkomen?

kan je een aantal suggesties geven?

edit:
het mooiste zou een digicam zijn die je kan uitbreiden met lenzen of niet?

bvd.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Je hebt opzetlenzen, en digitale spiegelreflex camera's, de laatste zijn alleen heel erg duur maar wel betere kwaliteit dan opzetlenzen, dus ik denk niet dat dit kan voor jou... Vergeet niet dat je ook nog geheugen erbij moet komen, wat ook wel redelijk prijzig is (vooral XD geheugen, wat in de meeste Olympus camera's gaat!). Ik denk dat je voor jouw budget niet zo'n hele goeie camera kan krijgen... Hoewel je je eens op de C7** serie moet gaan orienteren.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Dupje schreef op 30 juli 2004 @ 10:42:
Nog een Olympus gebruiker hier, heb een Mju-300 Digital :)
Zeer fijn toestel, jammer genoeg ben ik de enige op GoT die deze cam heeft :/

[afbeelding]
Klik voor grotere versie

[afbeelding]
Waar heb je deze gekocht? Denk namelijk dat dit ook wel een leuk cammetje voor me moeder is... En kan je wat voorbeeldfoto's posten?

edit:
ff wat Foto's die ik met mn E-10 heb gemaakt erbij gezet! :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~berk0253/got/bloemen.jpg

en deze, vandaag gemaakt in Rotterdam :) (was ik ff dagje naartoe gegaan om foto's te maken)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~berk0253/got/KPNgebouw.jpg

Klikbaar! :)

[ Voor 29% gewijzigd door sOid op 30-07-2004 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Ik heb een C-310ZOOM

Die bevalt me erg goed en maakt super foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed initiatief, dit topic. De topics over 1 enkel oly-model bloedden meestal vrij snel dood :(

Ik ben sinds een half jaar de gelukkige bezitter van de olympus c-740 UZ (3mp en 10x z). Sinds 4 dagen heb ik ook een RAynox DCR-720 groothoek-converter, wat erg leuk is om landschappen en gebouwen te fotograferen. Voor macro's en portretten is ie niet zo geschikt.

Ik vind het enige nadeel aan deze cam het formaat (de 765 is echt weer een stuk kleiner), met name dat de lens toch nog 2 cm uitsteekt als ie uit staat.
Ik ben student, en experimenteer veel en graag met fotografie, maar mn budget is beperkt, anders zou ik er gewoon een ultracompact cam bijkopen (minolta x31 of anders een pentax of casio), maar helaas.

Hij maakt werkelijk prachtige foto's, kan er niks anders over zeggen: hij wordt niet voor niks altijd als beste getest bij de consumentenbond enzo.

IK heb destijds staan twijfelen tussen de Z1, de c-740 en de S5000. de s5000 viel af vanwege de fotokwaliteit, de Z1 vanwege de gammele constructie (dat spiegeltje, dat werkt toch gewoon nooit langer dan 1 a 2 jaar?), dus bleef de olympus over en ik heb er geen moment spijt van gehad.

In april volgend jaar vertrek ik voor 4 maanden naar tanzania, dus daarna zal ik dit hele forum overspoelen met reclame voor olympus in de vorm van vele foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
sOidivUs schreef op 30 juli 2004 @ 20:51:
[...]

Waar heb je deze gekocht? Denk namelijk dat dit ook wel een leuk cammetje voor me moeder is... En kan je wat voorbeeldfoto's posten?

edit:
ff wat Foto's die ik met mn E-10 heb gemaakt erbij gezet! :)

[afbeelding]

en deze, vandaag gemaakt in Rotterdam :) (was ik ff dagje naartoe gegaan om foto's te maken)

[afbeelding]

Klikbaar! :)
Ik heb hem in Oostende gekocht, maar dat is niet echt relevant voor jou denk ik :P

Enkele pics:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/administrator/kef.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/administrator/foto's/P4240003.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/administrator/foto's/display.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/administrator/foto's/P7090007.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/administrator/foto's/VW_Logitech/18.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/administrator/TCF/dom2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/administrator/TCF/dom.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/administrator/brol/M55.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/administrator/GoT/porschewiel.jpg

Zeer fijn toestel, enkel jammer dat je de sluitertijd niet manueel kunt instellen :/
Verder super toestel, en niet echt duur ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Keurige foto's inderdaad :)

Die Dom, is dat in Antwerpen?

edit:

Wat een open dir zeg :P

[ Voor 31% gewijzigd door sOid op 30-07-2004 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Ik wil trouwens een analoge spiegel reflex camera kopen van Olympus, die scheinen ook erg goed te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
super-muffin schreef op 30 juli 2004 @ 22:42:
Ik wil trouwens een analoge spiegel reflex camera kopen van Olympus, die scheinen ook erg goed te zijn
Ja, klopt zeker. Zoals ik ook al in mijn openingspost had gezet, heb ik ook een Analoge spiegelreflex van Olympus.
Deze kan je trouwens prima 2ehands kopen. Een goeie zaak daarvoor is http://www.fotoautofocus.nl daar heb ik hem ook gekocht, maar je moet er wel redelijk dicht bij wonen anders moet je ergens anders gaan kijken. (ze bezorgen niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
sOidivUs schreef op 30 juli 2004 @ 22:41:
Keurige foto's inderdaad :)

Die Dom, is dat in Antwerpen?

edit:

Wat een open dir zeg :P
Ga je schamen, das de Dom in Firenze :(

En ja, open dirs zijn cool :P, maar mijne is toch niet boeiend om in te neuzen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Dupje schreef op 30 juli 2004 @ 23:00:
[...]

Ga je schamen, das de Dom in Firenze :(

En ja, open dirs zijn cool :P, maar mijne is toch niet boeiend om in te neuzen :p
Nou, die mirror girl... ;) Ofzo :P
En sorry, maar kom nooit daarzo maar dacht het te herkennen :) Ben laatst nog in antwerpen geweest namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

sOidivUs schreef op 30 juli 2004 @ 22:57:
[...]

Ja, klopt zeker. Zoals ik ook al in mijn openingspost had gezet, heb ik ook een Analoge spiegelreflex van Olympus.
Deze kan je trouwens prima 2ehands kopen. Een goeie zaak daarvoor is http://www.fotoautofocus.nl daar heb ik hem ook gekocht, maar je moet er wel redelijk dicht bij wonen anders moet je ergens anders gaan kijken. (ze bezorgen niet)
Dat zit niet echt bij mij in de buurt.
Maar ik ben eerst nog even geld aan het verzamelen en alvast een beetje aan het rond kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al een jaar of vijf de analoge mju 1. Beste analoge point n shoot zonder zoom die er is. Foto's zijn heel scherp voor een compacte cam. Elke prof fotograaf bevestigd dat. nog steeds neem ik de kleine mju mee op vakantie als vervanger voor mijn Nikon als ik bijvoorbeeld ga stappen of uit eten ga. Dat kleine apparaatje past prima in mijn broekzak! Heb eventueel ook ingescande foto's maar dan moet ik even een photobucket oid accountje aanmaken. Ik heb nu dan een Nikon SLR (kuch) en de D70 hoop ik snel te kunnen betalen, maar zal ik nog zeker een digital mju erbij kopen.

Waarom?

Door de spotmetering heb je meestal betere belichtte foto's en hij is spatwaterdicht. Ideaal voor skieen of op zee waar de zoute lucht (not kidding) je interne circuit of lens mechanisme kunnen aantasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
super-muffin schreef op 31 juli 2004 @ 12:15:
[...]

Dat zit niet echt bij mij in de buurt.
Maar ik ben eerst nog even geld aan het verzamelen en alvast een beetje aan het rond kijken
Hoeveel ervaring heb je al met fotografie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

sOidivUs schreef op 01 augustus 2004 @ 00:54:
[...]

Hoeveel ervaring heb je al met fotografie?
Nog niet zo heel erg veel eigenlijk.Veel vakantie foto's gemaakt, met een gewone analoge camera, maar nu ik een digitale camera heb sinds een tijdje wil ik eens gaan verdiepen met lenzen/filters enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
super-muffin schreef op 01 augustus 2004 @ 10:19:
[...]

Nog niet zo heel erg veel eigenlijk.Veel vakantie foto's gemaakt, met een gewone analoge camera, maar nu ik een digitale camera heb sinds een tijdje wil ik eens gaan verdiepen met lenzen/filters enz.
Hmm... Ik denk dat dan als begin een OM-10 een mooie camera voor je is :) Kost heel weinig en je kan er erg veel van leren. Maakt ook nog eens erg mooie foto's. Je moet wel alles handmatig doen, maar er zit wel een lichtmeter op enzo. Hier heb ik het ook allemaal mee geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

de OM-10 werd mij al eerder aangeraden ja.

Zijn lenzen en filter eigenlijk duur (nieuw of 2e hands)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enige ervaring met de Oly 5060?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

majornono schreef op 30 juli 2004 @ 10:38:
Goed initiatief, centraal topic voor Olympus.

Ik heb zelf ervaring met de C3000Zoom en sinds een paar maanden heb ik de C4000Zoom.

Toen ik begon met digitale foto's was de C3000 een camera waar ik prima mee uit de voeten kon.
Vervolgens net zo lang gewacht tot er een leuke aanbieding kwam van de C4000Zoom, uiteindelijk gekocht vooor €250,=. Sindsdien ben ik erg veel aan het uitproberen om zo veel mogelijk er uit te halen. De mogelijkheden zijn erg uitgebreid, erg leuk om hiermee te spelen.

Maar ik heb wel een vraagje. Ik heb met de C4000 nogal veel last van ruis. Als ik de camera in de P-stand (alles automatisch) zet en een foto in het zonnetje buiten maak, heb ik bijvoorbeeld in de blauwe lucht erg veel ruis.

Hebben meer mensen hier last van of moet ik gewoon wat instellingen veranderen, ISO bijvoorbeeld?
Zet de ISO gewoon vast in een van de laagste standen (50 of 100 of zo) en weg is de ruis.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Laatst online: 16:53

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 15:50:
[...]

Da's knap als je 'maar' 10x zoom hebt :P

[...]

Dat doen ze dus wel (meeleveren), iig bij de C765 kreeg ik 16MB meegeleverd. Inderdaad vrij zinloos, meteen 256MB bijbesteld. :)
De C-765 heeft een superzoom stand. Dat is 14 maal optisch bij 2 MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biedzjee
  • Laatst online: 14-08 08:48
Zo, net even de ref.manual uitgeprint van m'n C-765 voordat ik op vakantie ga.... Maar daar gaat het nu niet over... Heeft iemand ervaring met het gebruiken van een of andere 'protective cover' op het LCD-schermpje? In de paar dagen dat ik m'n Oly heb merk ik dat het schermpje al aardig vies begint te worden omdat ik de camera juist daar vastpak, of dat ik er met m'n neus tegen zit te duwen :+ Ik zat zelf te denken om zo'n WriteRight screen protector van m'n PocketPC te pakken en dat op maat te knippen. Iemand ervaring daarmee?

Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neuh. ik merk wel dat ie bij mijn 740 helemaal niet krast. is al een soort van plastic zo te voelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Biedzjee schreef op 03 augustus 2004 @ 08:54:
Zo, net even de ref.manual uitgeprint van m'n C-765 voordat ik op vakantie ga.... Maar daar gaat het nu niet over... Heeft iemand ervaring met het gebruiken van een of andere 'protective cover' op het LCD-schermpje? In de paar dagen dat ik m'n Oly heb merk ik dat het schermpje al aardig vies begint te worden omdat ik de camera juist daar vastpak, of dat ik er met m'n neus tegen zit te duwen :+ Ik zat zelf te denken om zo'n WriteRight screen protector van m'n PocketPC te pakken en dat op maat te knippen. Iemand ervaring daarmee?
Denk dat ze daar wel aan gedacht hebben hoor, lijkt me persoonlijk overbodig. Het beste wat je kan doen, en wat ik ook doe, is een lensdoekje kopen en het daarmee schoonhouden. Je kan natuurlijk wel een stukje van dat spul meenemen zodat je het er later nog altijd op kan doen. Denk zelf dat het ook niet veel kwaad kan als je het er wel op doet, maar denk wel dat het allemaal net ietsje donkerder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majornono
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 21:35:
[...]

Zet de ISO gewoon vast in een van de laagste standen (50 of 100 of zo) en weg is de ruis.........
gelukt. 100 ISO is de laagste stand, maar dan zijn er idd. een stuk betere foto's uit gekomen.

Zie deze bijvoorbeeld, al eerder gepost in het verzamel topic vogels:

Afbeeldingslocatie: http://vanderkolk.demon.nl/got/duif.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Laatst online: 18:17
Wreckerrm schreef op 02 augustus 2004 @ 22:00:
[...]

De C-765 heeft een superzoom stand. Dat is 14 maal optisch bij 2 MP.
dus de hoogste resolutie wordt gecropt naar 2MP en zo krijg je 4x zoom extra :p

werkt zoiets eigenlijk ook als je maximale digitale zoom gebruikt bij je minimale resolutie?

[ Voor 11% gewijzigd door dribbel op 10-08-2004 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:54

Tarin

Just plain weird.

Ik maak inmiddels alweer 3 jaar tevreden gebruik van een Oly C-2040 Zoom. Ik vind het een heel fijne camera, onder andere omdat de lens erg lichtsterk is (begint bij f/1.8), waardoor je ook bij minder licht nog best goed foto's kan maken zonder flits.

Destijds heeft hij me 1400 gulden gekost, en eigenlijk is het best jammer dat digitale camera's zo hard in waarde dalen..

Mijn volgende camera wordt overigens een Canon EOS 10D. Ik mis op deze camera gewoon de mogelijkheid te spelen met scherptediepte (alleen in de macro-modus echt mogelijk, maar nog niet echt), en het is jammer dat er bij lange sluitertijden (>5 seconden) er flink veel ruis langs komt.

[ Voor 31% gewijzigd door Tarin op 10-08-2004 20:58 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Ik twijfel op dit moment enorm tussen de Canon G5 en de Olympus C-770. Iets wat ik nergens duidelijk kan vinden is hoe de C770 presteert in minder licht. Er staat wel in reviews dat het wat minder goed is en dat in het complete donker het toestel niet meer scherpstelt enzo, maar waar het mij om gaat is of je 's avonds (en natuurlijk overdag) binnenshuis nog een beetje normaal foto's kunt nemen. En of de autofocus dan nog werkt (wel jammer dat er geen AF hulplampje opzit).

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Biedzjee schreef op 03 augustus 2004 @ 08:54:
Bij http://www.m5000.de kun je folie kopen die je op het scherm kunt plakken. Je kunt het geld ook in een envelop doen en opsturen met het bestelformulier ipv via internet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Wat vinden jullie van de Olympus Camedia C-460 Zoom. Ik ben zelf bezig met het zoeken van mijn eerste digicam en ik vond dat deze er wel leuk uitzag, alleen looks zeggen niks over de kwaliteit en ik heb nog niet veel reviews kunnen vinden.

Mijn eisen zijn point en shoot (liefst met mogelijkheden om zelf in te stellen), 4mp+, 200-300 euro.
Ik heb een lichte voorkeur voor SD geheugen (ik heb ene IPAQ met sd 256MB, in de C460 gaat xD), (AA) baterijen, tv out, maar dit is ondergeschikt aan een goede digicam.
De C460 scoort hier 2 uit 3.
edit:
tis maar goed dat er een edit functie is, typo's

[ Voor 7% gewijzigd door jeanj op 11-08-2004 23:18 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
jeanj schreef op 11 augustus 2004 @ 23:16:
Wat vinden jullie van de Olympus Camedia C-460 Zoom. Ik ben zelf bezig met het zoeken van mijn eerste digicam en ik vond dat deze er wel leuk uitzag, alleen looks zeggen niks over de kwaliteit en ik heb nog niet veel reviews kunnen vinden.

Mijn eisen zijn point en shoot (liefst met mogelijkheden om zelf in te stellen), 4mp+, 200-300 euro.
Ik heb een lichte voorkeur voor SD geheugen (ik heb ene IPAQ met sd 256MB, in de C460 gaat xD), (AA) baterijen, tv out, maar dit is ondergeschikt aan een goede digicam.
De C460 scoort hier 2 uit 3.
edit:
tis maar goed dat er een edit functie is, typo's
Ik zal eens even voor je gaan zoeken.
Ik denk dat je dat met het SD geheugen maar moet vergeten want er zijn niet erg veelcompact camera's met al die eigenschappen... Steeds meer xD.

Zal zo m'n post editten als ik wat gevonden heb :)

Hier dus de edit :P :
Als ik hier kijk dan zie je een aantal foto's staan die met de c-460 zijn gemaakt, en ik vind dat er in ieder geval prima uit zien.

Hier nog een goeie review :) http://www.imaging-resource.com/PRODS/D460/D460A.HTM met de conclusie:
Overall, we found the D-460 Zoom an excellent camera for consumers accustomed to the point and shoot style. There are some manual controls available, but the majority of the exposure settings are automatically selected. The straightforward user interface and the uncomplicated LCD menu system mean you won't spend too much time flipping through the manual. We still find the need to pause as you shut the camera down annoying, but the resulting smooth, pocket friendly contours make up for it. Compact and very portable, the D-460 Zoom's low price, nice assortment of features, and excellent image quality make it a great solution for those wanting a good digicam that'll go just about anywhere.
Hmm... meer heb ik ook niet kunnen vinden :( Maar bij Imaging Resource zijn ze altijd erg kieskeurig (vind ik dan) dus denk dat dit een goeie camera voor je is :)

[ Voor 41% gewijzigd door sOid op 11-08-2004 23:59 ]

Verwijderd

sOidivUs schreef op 11 augustus 2004 @ 23:53:

Als ik hier kijk dan zie je een aantal foto's staan die met de c-460 zijn gemaakt, en ik vind dat er in ieder geval prima uit zien.

Hier nog een goeie review :) http://www.imaging-resource.com/PRODS/D460/D460A.HTM met de conclusie:

[...]

Hmm... meer heb ik ook niet kunnen vinden :( Maar bij Imaging Resource zijn ze altijd erg kieskeurig (vind ik dan) dus denk dat dit een goeie camera voor je is :)
Die D-460 is niet hetzelfde als de C-460. Deze D-460 is een hele oude camera, maar 1.3 megapixel. Olympus heeft verschillende typenummers voor USA en Europa. De Europese C-460 is hetzelfde als de USA D-580. Hier 2 reviews.

http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/d580.html
http://www.imaging-resource.com/PRODS/D580/D580A.HTM

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 10:24:
[...]

Die D-460 is niet hetzelfde als de C-460. Deze D-460 is een hele oude camera, maar 1.3 megapixel. Olympus heeft verschillende typenummers voor USA en Europa. De Europese C-460 is hetzelfde als de USA D-580. Hier 2 reviews.

http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/d580.html
http://www.imaging-resource.com/PRODS/D580/D580A.HTM
Dom, dom... Ik dee ctrl+f op 460, omdat het nog wel eens anders aangegeven staat (soms c460, soms c-460)

Verwijderd

sOidivUs schreef op 12 augustus 2004 @ 10:29:
[...]

Dom, dom... Ik dee ctrl+f op 460, omdat het nog wel eens anders aangegeven staat (soms c460, soms c-460)
Geeft niet :) Het is namelijk ook best verwarrend die verschillende typenummers voor USA en Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik post hier ook nog maar even de vraag: iemand hier die (goeie) ervaringen heeft met de c-8080? heb veel reviews gelezen en in de meeste kwam hij er meer dan goed uit vaak als topper van 't jaar enz.. maar ik zit te twijfelen tussen een aantal concurrenten van hem.. (oa. Canon powershot pro1)
(wil geen 300d formaat hebben, gaat erom dat de 8080 lekker compact is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 00:06:
Ik post hier ook nog maar even de vraag: iemand hier die (goeie) ervaringen heeft met de c-8080? heb veel reviews gelezen en in de meeste kwam hij er meer dan goed uit vaak als topper van 't jaar enz.. maar ik zit te twijfelen tussen een aantal concurrenten van hem.. (oa. Canon powershot pro1)
(wil geen 300d formaat hebben, gaat erom dat de 8080 lekker compact is)
De meest verhelderende review wat dat betreft is volgens mij die van dpreview.com Daarin wordt de C-8080 vergeleken met zijn directe concurrente en werd hij als enige echt aanbevolen, opmerkelijk met zo'n zware concurrentie! (Minolta A2, Nikon Coolpix 8700, Sony F828, Canon Pro1) Enige nadeel lijkt mij dan de 5x optische zoom, maar als je er echt last van zal hebben is misschien een Raynox opzet-lens een goede optie, die zijn voor een redelijke prijs wel te vinden.

Review met comparison:

http://www.dpreview.com/reviews/olympusc8080wz/page17.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geweldig! dit was precies wat ik wou weten :) ik zat erg twijfelen tussen de canon pro1 en de coolpix 8700, meestal was de conclusie inderdaad dat de olympus er als betere uitkwam maar samen met.... dit is dus een verhelderend moment !
thanks again ik ga de review lezen..

Edit: inderdaad, de zoom was voor mij 't enige minpuntje, maar met 5x zoom kan ik geweldig overleven, de opzetlens zal ook nog wel aangeschaft worden though..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 00:22:
geweldig! dit was precies wat ik wou weten :) ik zat erg twijfelen tussen de canon pro1 en de coolpix 8700, meestal was de conclusie inderdaad dat de olympus er als betere uitkwam maar samen met.... dit is dus een verhelderend moment !
thanks again ik ga de review lezen..

Edit: inderdaad, de zoom was voor mij 't enige minpuntje, maar met 5x zoom kan ik geweldig overleven, de opzetlens zal ook nog wel aangeschaft worden though..
Ik zou persoonlijk een originele opzetlens van Olympus kopen. Zijn wel een stukkie duurder maar wel beter van kwaliteit :)

Verder goeie keus! Als je hem hebt, moet je hier maar je bevindingen posten, heeft iedereen wat aan :)

Oja, en welkom bij de Olympus-gang ;) :+

[ Voor 4% gewijzigd door sOid op 14-08-2004 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha bedankt :) zal ik zeker doen!
Heb je toevallig een linkje met de nederlandse (of duitse nog beter/cheaper ) prijzen voor de olympus (opzet)lenzen... ben ook erg benieuwd naar de Macro lens die ze hebben.
Maargoed, binnekort waarscheinlijk een first impression hier neergooien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 00:41:
haha bedankt :) zal ik zeker doen!
Heb je toevallig een linkje met de nederlandse (of duitse nog beter/cheaper ) prijzen voor de olympus (opzet)lenzen... ben ook erg benieuwd naar de Macro lens die ze hebben.
Maargoed, binnekort waarscheinlijk een first impression hier neergooien!
Niet een direct linkje...
Ik geef je wel ff alle adresjes die ik in mijn bookmarks heb staan waar ze digicam's verkopen :P

http://www.topfoto-online.de/
http://www.cameranu.nl/
http://www.digiplanet.nl/N_frame.html
http://www.kamera-express.nl/
http://www.foto-konijnenberg.nl/
http://www.budgetfoto.nl/
en hier staan er ook nog een aantal: http://www.dutchphotozone.com/links.php

Succes :)
De macro lenzen van Olympus zijn ook heel erg goed :) (niets voor niets dat sommige mensen Olympus voorzetlenzen kopen voor op een niet-Olympus camera;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sounds promising! en thanks again! ik bookmark ze ook meteen even.. of beter: ik boekmark deze topic maar gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 01:07:
sounds promising! en thanks again! ik bookmark ze ook meteen even.. of beter: ik boekmark deze topic maar gewoon :)
Dat is ook de bedoeling van dit topic ;) :P

En graag gedaan :)

edit:
Hey ik kijk in je profiel en zie dat je Grafisch Vormgeven op de GLU doet! Daar ga ik over een paar weken ook beginnen, met zelfde opleiding :D Wel de versnelde tho...

Grappig :) Welk jaar zit je?

[ Voor 28% gewijzigd door sOid op 14-08-2004 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem inmiddels! ben nu de batterij aan het opladen :) duurt veels te lang uiteraard haha, kan niet wachten om morgen flink foto's te schieten!

sOidivUs: haha vet! ik ga nu 't 3e jaar in, stagejaar dus.. ik heb je ff aan msn toegevoegd, ik spreek je dus nog wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:08

Spockz

Live and Let Live

Ik heb nu sinds (wat zal t zijn??) 2 á 3 jaar een C-3020ZOOM hiervoor had mijn vader een gewone camera en een spiegelreflex van Olympus mede daardoor is onze keus voor een digitale camera op de Olympus gekomen.

Het enige waar ik niet zo tevreden mee ben is dat er maar 128mB inkan en dat er relatief veel ruis is vanaf 200ISO. Voor de rest is het een puike Camera.

Afbeeldingslocatie: http://www.team-switch.nl/images/P1010066s.jpg
clickable
Geschoten met een ISO van 100 en een F van 11 met de zon net achter de linkerhand op half 8 zeg maar.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/40558/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/40557/thumb.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Spockz op 05-09-2004 20:27 ]

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Truus schreef op 11 augustus 2004 @ 00:14:
Ik twijfel op dit moment enorm tussen de Canon G5 en de Olympus C-770. Iets wat ik nergens duidelijk kan vinden is hoe de C770 presteert in minder licht. Er staat wel in reviews dat het wat minder goed is en dat in het complete donker het toestel niet meer scherpstelt enzo, maar waar het mij om gaat is of je 's avonds (en natuurlijk overdag) binnenshuis nog een beetje normaal foto's kunt nemen. En of de autofocus dan nog werkt (wel jammer dat er geen AF hulplampje opzit).
Hmm de Canon G5 zou je moeten vergelijken met de Olympus C-5060.. een C-770 zou je moeten vergelijken met een Powershot S1 is..

Mijn vriendin heeft gisteren een C-5060 gekocht en twijfelde tussen deze en de C-765 (770 was niet aanwezig in de showroom). Doorslaggevend was de betere beeldkwaliteit, betere handling en overweldigende scherpte. Hoewel ze nog niet geheel overtuigt is van de 4x zoom v.s. 10x zoom. Maar daar gaan we (hopelijk) morgen achter komen.

Ikzelf ben enorm onder de indruk van het apparaat. Binnenshuis is focussen geen enkel probleem (heeft een vrij krachtige AF hulplamp en een passief AF focus systeem).

Verder, ik zou zeggen ga naar een fotovakhandel en ga wat proberen. Ga kijken wat de camera doet en of je er tevreden mee bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20
Weet iemand wat meer of er ooits een Olympus SLR aan zit te komen?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ojjorz schreef op 14 augustus 2004 @ 00:17:
De meest verhelderende review wat dat betreft is volgens mij die van dpreview.com Daarin wordt de C-8080 vergeleken met zijn directe concurrente en werd hij als enige echt aanbevolen, opmerkelijk met zo'n zware concurrentie! (Minolta A2, Nikon Coolpix 8700, Sony F828, Canon Pro1) Enige nadeel lijkt mij dan de 5x optische zoom, maar als je er echt last van zal hebben is misschien een Raynox opzet-lens een goede optie, die zijn voor een redelijke prijs wel te vinden.
Camera's vergelijken en de beste aanwijzen is een lastig iets. Het gebruiksdoel en de omstandigheden waaronder een camera gebruikt wordt spelen een erg grote rol. Bij veel camera reviews lees je positieve berichten, maar zijn de sample foto's gemaakt in über-goede lichtomstandigheden. Later lees je gebruikerservaringen en dan luidt hun oordeel bijvoorbeeld: goede camera voor buiten, maar binnen last met scherpstellen.
Zo heb ik de C-5050 ooit vergeleken met m'n C-2020 omdat ik die als mogelijke vervanger beschouwde. Helaas moest ik constateren dat binnenshuis de 5050 slechter kon focussen (misschien wel sneller, maar minder vaak correct) dan de 2020.
In de review waar je naar verwijst komt de 8080 er vooral qua image quality erg goed uit. Maar ja, ik ben geen fan van een onscherpe foto die een perfecte technische kwaliteit heeft...
Naast het wat beperkte zoombereik (dat overigens heeft bijgedragen aan een betere 'image quality' IMHO) is het feit dat het hier een motorzoom betreft die maar 14 stappen in het hele bereik heeft het grootste nadeel. De Oly's proberen vrij frequent te focussen (om het beeld in de zoeker scherp te krijgen) en dat stoort enorm als je met zo'n knopje de motorzoom moet bedienen.
Verder is een in- en uitschuifbaar objectief een nogal kwetsbaar geheel; de reden waarom m'n 2020 nu een VUT-status heeft gekregen.

Schiet je veel buiten en ben je erg voorzichtig met aparatuur, dan is de beeldkwaliteit natuurlijk een groot pluspunt en misschien wel de reden om de 8080 boven de concurrentie te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon schreef op 15 augustus 2004 @ 09:48:
Weet iemand wat meer of er ooits een Olympus SLR aan zit te komen?
Die zijn er al; E1 en E10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 10:41:
[...]

Die zijn er al; E1 en E10
Bij deze kon je de lens niet verwisselen, en zat je vast aan een vaste lens toch?
Er was toch een ander model dSLR geplaned?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:08

Spockz

Live and Let Live

Ik zie op de site van Olympus dus echt wel de E1 los staan hoor. Je kan er gewoon andere lenzen opzetten. Ook zie ik dat hij los als body verkocht wordt.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
Zelf heb ik 2 Olympus toestellen, de C-2 en de C350 Zoom.

De C-2 heb ik alweer wat jaartjes, beide toestellen zijn voor 't snelle klikwerk (ik moet de C350 nog beter leren kennen, ook dat moet ik toegeven). Maar overall voor 't snellere klikwerk vind ik ze prima presteren. Moet ik echt iets, dan ga ik terug naar m'n analoge spiegelreflex camera. Die zijn (vind ik) digitaal nog wat aan de te dure kant.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/harjr/Picture%20090.jpg

Helaas moest ik deze door een ruit maken wat de waas o.a. linksboven tot gevolg gaf.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/harjr/Picture%20097.jpg

Maar overall ben ik over de Olympus toestellen goed te spreken. De zoom functie had wellicht nog wat verder mogen gaan, maargoed... Ik ben wat verwend door de verschillende lenzen van m'n spiegelreflex natuurlijk
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/harjr/Picture%20093.jpg
*clickable*

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majornono
Ik ben vandaag voor de tweede keer in een half jaar een dag foto's maken kwijt geraakt doordat mijn Scandisk SmartMedia kaartje er de brui aan geeft.
Formatteren en hij doet het wel weer, maar ik baal ervan dat ik iedere keer foto's kwijt raak. :(

Hebben meer mensen hier last van of moet ik de kaart gewoon omruilen? Ik heb dat ding nog geen half jaar, dus ik neem aan dat er nog wel garantie op zit...

Ik stop hem trouwens ook vaak ik een externe kaartlezer. Kan dit soms voor problemen zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
Mijn SmartMedia kaart steek ik ook altijd in de kaartlezer. Maar tot op heden nog nooit problemen mee ondervonden. De kaart is nu toch stilaan een jaartje of 3 oud gok ik zo.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
majornono schreef op 15 augustus 2004 @ 20:57:
Ik ben vandaag voor de tweede keer in een half jaar een dag foto's maken kwijt geraakt doordat mijn Scandisk SmartMedia kaartje er de brui aan geeft.
Formatteren en hij doet het wel weer, maar ik baal ervan dat ik iedere keer foto's kwijt raak. :(

Hebben meer mensen hier last van of moet ik de kaart gewoon omruilen? Ik heb dat ding nog geen half jaar, dus ik neem aan dat er nog wel garantie op zit...

Ik stop hem trouwens ook vaak ik een externe kaartlezer. Kan dit soms voor problemen zorgen?
Als je dat weer eens hebt probeer dan PC Inspector Smart Recovery
Heb ik al meerdere keren voor klanten foto's van de formatteringsondergang mee gered.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majornono
na een format werkt dat tooltje natuurlijk niet meer. Maar ik heb hem voor de zekerheid vast gedownload, thanxs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oly C8080 WZ daar kun je niet aan voorbij gaan.
Het gaat om de foto's en dat is waar het hier om gaat, wat een resultaat.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 23:03:
Oly C8080 WZ daar kun je niet aan voorbij gaan.
Het gaat om de foto's en dat is waar het hier om gaat, wat een resultaat.......
Inderdaad! heb hem vandaag eens goed kunnen testen en ben het helemaal met je eens! Geweldige resultaten, scherpe foto's (though ik ben d'r nog niet helemaal handy mee, vooral macro vaak wazig, maar ik kom d'r wel :) ) erg goed contrast en goeie saturatie (en anders kan je 't nog perfect instellen), makkelijke bediening, goede en snelle menu's enz...
Hier een paar sample pics, niet allemaal scherp, maar vind d'r wel aardig nette tussen zitten..

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/vincentbisschop/foto-003.jpg

http://www.members.lycos.nl/vincentbisschop/foto-006.jpg
sterk tegenlicht, maar vond het boleffect wel vet (gewoon macro, maar de auto lijkt zowieso al opgebold :) ) morgen maar ff wassen en dan foto schieten zonder tegenlicht
http://www.members.lycos.nl/vincentbisschop/foto-010.jpg
http://www.members.lycos.nl/vincentbisschop/foto-011.jpg
http://www.members.lycos.nl/vincentbisschop/foto-012.jpg

Tips zeer welkom!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik wil dus waarscheinlijk een Telelens aanschaffen voor de 8080, maar ik ben niet helemaal weg van de standaard(en enige) oly tele die op de 8080 past... hij vergroot de bestaande vergrotings/zoomfactor met 1,4.. dit moet toch beter kunnen lijkt me.. Weet iemand welke lenzen er nog meer op passen? voor de Oly lens heb je een adapter nodig, kan deze adapter ook gebruikt worden in combi met andere merk lenzen? en zoja welke telelens raden jullie dan aan? (voor een niet al te hoge prijs camera zelf was al costy enough ;) )
Thanks in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 00:31:
Ok, ik wil dus waarschIJnlijk een Telelens aanschaffen voor de 8080, maar ik ben niet helemaal weg van de standaard(en enige) oly tele die op de 8080 past... hij vergroot de bestaande vergrotings/zoomfactor met 1,4.. dit moet toch beter kunnen lijkt me.. Weet iemand welke lenzen er nog meer op passen? voor de Oly lens heb je een adapter nodig, kan deze adapter ook gebruikt worden in combi met andere merk lenzen? en zoja welke telelens raden jullie dan aan? (voor een niet al te hoge prijs camera zelf was al costy enough ;) )
Thanks in advance!
Past de TCON 17 niet, is een van de beste teleconverters die er zijn?
Overigens, 1 kanttekening hierbij, met een goedkope teleconverter ga je het paard achter de wagen spannen, meestal zeer teleurstellend.
Op de adapter kan je in principe alle converters met een passende schroefmaat zetten, of het een acceptabel beeld oplevert is moeilijker te voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 13:16:
[...]

Overigens, 1 kanttekening hierbij, met een goedkope teleconverter ga je het paard achter de wagen spannen, meestal zeer teleurstellend.
Op de adapter kan je in principe alle converters met een passende schroefmaat zetten, of het een acceptabel beeld oplevert is moeilijker te voorspellen.
Hmm, op de oly site staat dat ie alleen voor dit:
http://cf.olympus-europa....gimg/intro.cfm?id=TCON-17
voor de 5050 dus, niets over de 8080, maar 't zou mooi zijn als hij past, ik zal ze er over mailen.. in de hoop dat ze terug mailen.. misschien dat er een adapter is die hem inderdaad ondersteunt, zou te gek zijn want 't klinkt inderdaad als een erg goede tele..
En je hebt denk ik wel gelijk over dat paar achter de wagen spannen.. De oly lenzen zelf zijn gelukkig ook niet al te duur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorMachine
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 09:09

TerrorMachine

- Down For Life -

He Zelf vorig jaar een C5050 gekocht met 256Mb Xd extra :) (speciale aanbieding)
Ik heb um gekocht omdat ik een maand naar Australië ging en daar uiteraard
leuke plaatjes wilde schieten.
extra setje batterijen er bij gekocht, ik heb veel door de kijker gefotografeerd
ipv. het schermpje mag. dat ik op de een na laatste dag pas batterijen hoefde te wisselen ;)

Fijn apparaat goede heldere foto's ook in het donker/schemer kan hij zonder flits er aardig mee door.

Ik mag niet klagen......dat mag dan weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wieringer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-04 16:33
Olympus is gewoon helemaal TOP! Ik ben ooit begonnen met een C830-L maar die was gejat op vakantie in turkije. Daarna een C2040Z, ook al een topper. En nu een c5060. Nee, voor mij nooit geen ander merk meer dan Olympus.

Ik heb wel een vraagje over de C5060. Als de batterij leeg raakt begint de camera te 'haperen'. Toetsen en functies werken niet meer naar behoren. Kent iemand dit probleem???

Ik zal nog wel een voorbeeld posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:00

Dogooder

dus...

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 13:16:
[...]

ik heb deze vakantie een goedkope teleconverter gekocht. Vergroot 3x en koste ongeveer 100 euro. Ik verwachte er niet zo veel van voor deze prijs, maar het resultaat valt me alles mee. ff snel een voorbeeldje online gooien.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/baltis/tweakers/P7290263.JPG
wieringer schreef op 18 augustus 2004 @ 14:34:
Olympus is gewoon helemaal TOP! Ik ben ooit begonnen met een C830-L maar die was gejat op vakantie in turkije. Daarna een C2040Z, ook al een topper. En nu een c5060. Nee, voor mij nooit geen ander merk meer dan Olympus.

Ik heb wel een vraagje over de C5060. Als de batterij leeg raakt begint de camera te 'haperen'. Toetsen en functies werken niet meer naar behoren. Kent iemand dit probleem???

Ik zal nog wel een voorbeeld posten.
ik heb ooit een keer een haperende toets gehad. maar dat was na een reset verholpen. Me lens bleef toen ook gek heen en weer zoemen. Maar ik heb nooit de link gelegt met een lege batterij. Verder ben ik, zoals ik al vaker op got gezegd heb heel blij met deze camera.

• sOid
  • Niet online
Sorry, ben kleine week weg geweest en ga morgen (vandaag dus eigenlijk) alweer weg dus heb geen tijd om alles te lezen.

Gewone slr's heeft Olympus iig genoeg, denk maar aan de (geweldige) OM serie!
Digitale SLR's heeft Olympus ook, de E-10 (die ik heb, goeie camera) de E-20 (verbeterde E-10, ook erg goeie camera dus) en de enige met verwisselbare (en jammer genoeg godsgruwelijkdure) lenzen, de E-1. Top camera!

Zal na Lowlands alles wel lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Woohoo! Check this out :P

http://www.dpreview.com/news/0409/04090301olympusnexte.asp
Olympus today published a 'teaser' on their 'E-System' website indicating that they will be announcing a new E-System digital SLR at Photokina. The teaser states "Totally New, Welcome to the next generation of digital SLR cameras." and "Debut at Photokina The Next E". The site gives nothing else away at this stage. We'll make a guess that Olympus will probably be aiming a little lower in the price range this time with a digital SLR which should have more consumer appeal.
Goed nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf heb sinds ongeveer 1 jaar de Olympus C750UZ, overigens mijn 2de digitale camera van Olympus, en ben nog steeds super tevreden. Ik leer dagelijks nog nieuwe leuke gadgets van mijn camera. Misschien zijn er nog andere gebruikers van dezelfde camera op dit forum. Ik zou het leuk vinden om van jullie eens ervaringen te horen en misschien kunnen we elkaar wel helpen om tot nog betere resultaten te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 16:39

Xtremelead