De Canon EOS 300D *part 3*

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.348 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als jij dat in een varkentje weet te stoppen, krijg je van mij 1 euro :+

mooi lensje ja, groothoek, lichtsterk, L glas, wat wil je nog meer? hij is alleen niet echt vér qua bereik (met 1,6 crop is hij maar 56 millimeter, en dat is niet waar amphora naar vroeg :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Simon schreef op 11 september 2004 @ 22:31:
[...]
Zo groot is zo'n tas niet...
En als schouder tas wel zo handig. Je hoeft hem niet af te doen om bij je spullen te kunnen en ze vallen er niet uit als je de voorkant van b.v. een rugzak open maakt.

Ik ben hier wel erg happy mee:

Afbeeldingslocatie: http://www.degreef-partner.nl/crumpler/fototassen/fotomidden/nextvenuopen.gif
Crumpler: Next Venue
nimm2 schreef op 14 september 2004 @ 13:56:
ik ben van plan om binnenkort een nieuw objectief te kopen ter vervanging van de kitlens - ik zit zelf, mede door de vele positieve reviews te denken aan de tamron 28-75 F/2.8 XR di, gezien voor iets van 400 euro.

raden jullie me aan om in dit bereik en bij deze lichtsterkte ook naar andere lenzen te kijken? iemand toevallig tips?

is het 28mm bereik erg hinderlijk bij gebruik als allround lens icm cropfactor van 1.6?
Ik ben zelf gegaan voor een 28-135 als aanvulling/vervanging van de kitlens. In de toekomst zal ik er nog wel wat 'onder' willen hebben. Met F/3.5 helaas niet zo lichtsterk als m'n Sony met 2.0 maar daarin tegen kunnen we nu fotos maken op ISO 400 ipv max. 100.

[ Voor 43% gewijzigd door twixx op 14-09-2004 20:37 ]

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

Heb me kaartje binnen! :D
En ze hebben de Ultra II ipv Ultra I opgestuurd :Y)

Verwijderd

ssst, mazzelaar O-)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Amphora schreef op 14 september 2004 @ 12:46:
[...]

[blahblahblahonmogelijkblahblahblah]
Weet iemand een dergelijke lens?
Er zijn twee lenzen die aan je eis voldoen (behalve die van lichtsterkte)
- 17-85 Canon
- 18-125 Sigma

Beide niet bepaald toplenzen als ik zo vrij mag zijn. Dan wordt het dus kiezen of delen:
A. Kies je een lichtsterke UWA-zoom of
B. Kies je een lichtsterk mid-zoom opjectief (of
C. Kies je ervoor om beide te kopen)

Ik kan uit ervaring zeggen dat ondanks de pijn in mijn portomonaiie na het kiezen voor C ik uitermate tevreden ben met de keuze die ik heb gemaakt. Mijn UWA-zoom heeft nu dan wel kuren en moet ik wellicht vervangen door een 16-35L, maar dat zou qua bereik weinig uitmaken.
Ik heb: 17-35, 24-70 en 70-200. Vul dat aan met een 50/1.4 en een 15fish en je hebt een prima bereik op f/2.8 :) Ik ben nog niet uit mijn eerstvolgende stap qua lenzen moet ik bekennen: 16-35 of een 200/1.8 of een 300/2.8IS of misschien een 35/1.4, een 85/1.8 (of 1.2 :9) zou ook nog kunnen of misschien zelfs een 135/2... Mwoah eerst maar en 580EX denk ik :Y)

Bericht hierboven

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Om even door te sparen en de 17-40 f/4L van Canon te kopen, praktischer als een prime in dit geval en superscherp. ;)

Verwijderd

mlevd schreef op 15 september 2004 @ 20:17:
[...]

Om even door te sparen en de 17-40 f/4L van Canon te kopen, praktischer als een prime in dit geval en superscherp. ;)
Hij is wel lekker 2x zo duur :P En werken met een prime vindt ik niet erg hoor.
Alhoewel je wel nu met 17 zit ipv 20.
Maar het ging meer tussen die 3...

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Ik zou dan voor de sigma gaan. Goedkoper en lichtsterker dan de canon. Maar alleen geen USM. Dus de vraag is meer, wil je lichtsterkte of USM?
De zoom is ook leuk maar helemaal niet lichtsterk. Dus voor in het donker zou ik voor de sigma gaan, voor veel licht gebruik de zoom. Maar ik zou dan eerder voor de 17- zoom gaan ook al is ie 2x zo duur... Iets grotere hoek en kwalitatief ook beter.

Of deze?: http://www.cornevaniperen...l.php?prod=sig003&cat=133

De Sigma AF 18-50mm F2.8 EX DC is ook nog wel interessant voor je denk ik (overweeg ik zelf ook). 499 bij http://www.koopdigitaal.nl/

[ Voor 15% gewijzigd door amphora op 15-09-2004 20:50 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Verwijderd

Amphora schreef op 15 september 2004 @ 20:43:
[...]

Ik zou dan voor de sigma gaan. Goedkoper en lichtsterker dan de canon. Maar alleen geen USM. Dus de vraag is meer, wil je lichtsterkte of USM?
De zoom is ook leuk maar helemaal niet lichtsterk. Dus voor in het donker zou ik voor de sigma gaan, voor veel licht gebruik de zoom. Maar ik zou dan eerder voor de 17- zoom gaan ook al is ie 2x zo duur... Iets grotere hoek en kwalitatief ook beter.

Of deze?: http://www.cornevaniperen...l.php?prod=sig003&cat=133
USM kan me niet zoveel schelen, het is meer voor landschap foto's dus sneller focussen is geen must. Die Sigma is dan met zijn 1.8 idd erg interessant en die ander van 17-35 ook wel. Ik denk er nog even over na :P

Verwijderd

Ik zou voor de canon 20mm gaan.
De f/1.8 van de sigma heb je met zo'n bereik toch niet nodig. f/2.8 is zat.
Ook is de USM erg fijn, en is de bouw goed.
Ik heb de zelfde vraag een tijdje geleden op DPZ gevraagt, ging toen tussen de canon 20mm, de sigma 20mm, de tokina 17mm
http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=9178
en de meeste stemmen gingen toch op voor de Canon 20mm.
Op FM staat trouwens dat de 20mm het niet echt lekker doet op full frame body's maar dat lijkt me geen probleem. Zullen de andere ook wel niet zijn.

Verwijderd

Volgens mij komen er op de photokina veel aanvallen tegenover de 300D! Het lijkt erop dat vele merken de 300D gaan aanvallen door ook een ''betaalbare'' DSLR uit te gaan brengen. En er wordt ook een vervolg verwacht van de 300D, toch?

Me 300D van een paar dagen oud, is toch niet verouderd eind van t jaar? Ik ben er zeer tevreden mee, en kan me niet voorstellen dat er opzienbarende verbeteringen komen op het gebied van digitale DSLR s rond de 1000euro. Het apparaat blijft me verbazen, wat een snelle focus! Ik vindt het overigens grote onzin dat het toestel ''plastic'' anvoelt...ik vindt het kwalitatief goed voelen!

Ik persoonlijk kan me niet voorstellen dat de komende jaren hetzelfde gaat gebeuren als afgelopen jaren omdat de ontwikkeling heel snel is gegaan. Als het nog veel verder gaat, is fotograferen toch niet meer leuk?! Nog ff en je drukt een knopje en krijgt 10 voorbeelden te zien, je kiest, drukt en klaar....leuk....

Wat denken jullie, zullen de nieuwe lading digi DSLRs opzienbarend beter worden, of is het meer een kwestie ''ieder merk wil meedoen aan de nieuwe stap van betaalbare DSLRs''

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 21:29 ]

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 21:24:
Wat denken jullie, zullen de nieuwe lading digi DSLRs opzienbarend beter worden, of is het meer een kwestie ''ieder merk wil meedoen aan de nieuwe stap van betaalbare DSLRs''
Er valt zeker nog wel verbetering te halen. Ten eerste megapixels. Ik heb er nu 6 en vind dat ook wel voldoende voorlopig, maar dit zal blijven stijgen. Of het er echt beter van wordt weet ik niet. Wat ik wel graag beter zou willen zien is de ruis op hoge iso waarden. Lijkt me heerlijk als je op 1600 of zelfs 3200 iso dezelfde foto's kan maken als nu op 100 iso.
Maar echt opzienbarend is het niet.. Zowiezo is het de laatste jaren niet opzienbarend snel gegaan. DSLR's zijn er al een tijdje en ze worden niet echt supersnel beter, alleen goedkoper. En dat is ook wel fijn eigenlijk.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 10:42

Beaves

Usque ad Finem

De D70, de tegenhanger van de 300D is kwa specs al een stuk beter als de 300D, Canon heeft gewoon teveel op feature's gekort, zoals het niet kunnen selecteren de lichtmetering, knap irriterent voor mij bijvoorbeeld. Ik hoop dat Canon een nieuwe firmware uitbrengt waardoor de 300D een hoop feature's meer krijgt, het kan namelijk nu.

De 10D (waarop de 300D gebasseerd is en de hoofdreden waarom Canon de 300D gekort heeft) is namelijk opgevolgd door een hele mooie camere die echt een set mooie feature's heeft, de 20D. Daarom kan Canon volgens mij zonder in zijn eigen vingers te snijden de featureset upgraden.

Als ze dat niet doen voorspel ik dat ze straks weinig 300D's meer gaan verkopen, zeker aan mensen die net in de markt stappen en die dus geen lenzen hebben van Canon. Ik zou nu bijvoorbeeld de D70 kopen i.p.v. de 300D.

Maar de fotograaf blijft het belangrijkste, je kan niet zeggen dat je met een 20D mooiere foto's maakt dan met een 300D, als je als fotograaf niet weet wat je aan het doen bent dan blijf je slechte foto's maken, ook met een camera van 3000 Euro.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Zijn al die feature''s echt allemaal door een eventuele firmware in te schakelen denk je? Dat betekent dus dat op hardwarematig gebied het zeker allemaal niet zo snel meer verloopt.
Het zou inderdaad fijn zijn dat iso3200 zonder ruis zou kunnen! :9 maar inderdaad, niet noodzakelijk. maar goed, statief lost ook alles op.

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 22:00:
Zijn al die feature''s echt allemaal door een eventuele firmware in te schakelen denk je? Dat betekent dus dat op hardwarematig gebied het zeker allemaal niet zo snel meer verloopt.
Het zou inderdaad fijn zijn dat iso3200 zonder ruis zou kunnen! :9 maar inderdaad, niet noodzakelijk. maar goed, statief lost ook alles op.
De 300D is kwa hardware (sensor bijvoorbeeld en de aansturing) exact gelijk aan de 10D, alleen kwa uiterlijk en firmware verschillen ze.

Verwijderd

Floris, wat denk jij ervan? :P

-----------

Andere vraag, als ik me lens op AF heb staan, kan het geen kwaad als ik er focus? Of kan je hem dan beter op MF zetten? Bij USM is dat geen probleem? (las ik)

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 22:00:
Zijn al die feature''s echt allemaal door een eventuele firmware in te schakelen denk je?
Yep. Sterker nog, het kan al. (Gedeeltelijk): meuktracker: Canon EOS 300D 1.11B7

[ Voor 3% gewijzigd door amphora op 15-09-2004 23:11 ]

Verwijderd

Beaves schreef op 15 september 2004 @ 21:49:
De 10D (waarop de 300D gebasseerd is en de hoofdreden waarom Canon de 300D gekort heeft) is namelijk opgevolgd door een hele mooie camere die echt een set mooie feature's heeft, de 20D. Daarom kan Canon volgens mij zonder in zijn eigen vingers te snijden de featureset upgraden.
Er is toch een gehackte firmware, van ik dacht de 10D die een hele rits features op de 300D aanzet? Maar ja, daar gaat je garantie...

Als Canon de 300D's featureset zou upgraden, zouden ze heel erg klantvriendelijk bezig zijn. Menig klant zou dat heel prettig vinden. Maar, zou het niet kunnen zijn dat na het vervallen van de 10D over 4 maanden, in januari, ook de 300D vervalt? Dan is deze namelijk 1,5 jaar oud, en dat lijkt dé tijd te zijn voor een nieuwe camera...

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 23:21:
[...]

Er is toch een gehackte firmware, van ik dacht de 10D die een hele rits features op de 300D aanzet? Maar ja, daar gaat je garantie...

Als Canon de 300D's featureset zou upgraden, zouden ze heel erg klantvriendelijk bezig zijn. Menig klant zou dat heel prettig vinden. Maar, zou het niet kunnen zijn dat na het vervallen van de 10D over 4 maanden, in januari, ook de 300D vervalt? Dan is deze namelijk 1,5 jaar oud, en dat lijkt dé tijd te zijn voor een nieuwe camera...
Klantvriendelijk voor de 300D'ers ja. Maar heel erg klantonvriendelijk voor de 10D'ers
Ik denk dat je het op je buik kan schrijven.

Het verschil qua software was toch al minimaal tussen 10D en 300D. Nu is er weer een duidelijkere stap

Verwijderd

CRu5H0n3 schreef op 15 september 2004 @ 23:40:
Klantvriendelijk voor de 300D'ers ja. Maar heel erg klantonvriendelijk voor de 10D'ers
Ik denk dat je het op je buik kan schrijven.
Waarom klantonvriendelijk voor de 10D eigenaren... hun camera wordt toch niet slechter. Zelfs al zou de 300D de 10D in features evenaren, dan heeft de 300D nog steeds een mindere body dan de 10D, hij heeft een pentamirror en geen pentaprisma, en nog een paar andere dingen op cosmetisch/robuustheid gebied.

Het is wel waar natuurlijk dat mensen die wél de featuers van de 10D willen, maar niet de body nodig hebben / het ervoor over hebben, dan voor de 300D zullen gaan.

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Het is wel waar natuurlijk dat mensen die wél de featuers van de 10D willen, maar niet de body nodig hebben / het ervoor over hebben, dan voor de 300D zullen gaan.
Canon zou gek zijn als ze het doen. Ik wil het natuurlijk ook wel maar ik ben bang dat het niet gaat gebeuren.
Het kan namelijk ook mensen overhalen die twijfelen tussen een 20D en 300D (als de 10D er niet meer is). Ik zou best een 20D willen alleen maar vanwege Lichtmeting opties en AI opties (AI-servo zelf kunnen selecteren etc). Waarom zou ik dan een 20D kopen als ik ook een 300D kan kopen. Ook al heb ik dan plastic, geen prisma en 'slechts' 6mp ipv 8mp. Nu is het prijsverschil beter te verklaren door een super firmware update niet meer.
Andere reden dat Canon het nooit zou doen is dat ze dan ineens alle handleidingen moeten aanpassen. Bovendien zouden de nieuwe functies (net als de gehackte firmware) onder onlogische knoppen komen. Hebben wij waarschijnlijk geen moeite mee maar het is niet uit te leggen aan de minder handige klanten van ze.

[ Voor 7% gewijzigd door amphora op 16-09-2004 00:15 ]

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47

Crusader

Arc Nature

Amphora schreef op 16 september 2004 @ 00:15:
[...]
Canon zou gek zijn als ze het doen. Ik wil het natuurlijk ook wel maar ik ben bang dat het niet gaat gebeuren.
Het kan namelijk ook mensen overhalen die twijfelen tussen een 20D en 300D (als de 10D er niet meer is). Ik zou best een 20D willen alleen maar vanwege Lichtmeting opties en AI opties (AI-servo zelf kunnen selecteren etc). Waarom zou ik dan een 20D kopen als ik ook een 300D kan kopen. Ook al heb ik dan plastic, geen prisma en 'slechts' 6mp ipv 8mp. Nu is het prijsverschil beter te verklaren door een super firmware update niet meer.
Andere reden dat Canon het nooit zou doen is dat ze dan ineens alle handleidingen moeten aanpassen. Bovendien zouden de nieuwe functies (net als de gehackte firmware) onder onlogische knoppen komen. Hebben wij waarschijnlijk geen moeite mee maar het is niet uit te leggen aan de minder handige klanten van ze.
+1 inzichtvol :P

Precies mijn gedachte.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• breinonline
  • Laatst online: 08:28

breinonline

Are you afraid to be known?

Jammer genoeg is er geen mogelijkheid delen van de firmware te flashen. Ik zou alleen de mirror-lockup wel willen hebben en de mogelijkheid de embedded jpeg van de RAW file te kunnen verkleinen (scheelt tijd in wegschrijven en er passen weer meer foto's op je geheugenkaartje).

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

breinonline schreef op 16 september 2004 @ 09:10:
Jammer genoeg is er geen mogelijkheid delen van de firmware te flashen. Ik zou alleen de mirror-lockup wel willen hebben en de mogelijkheid de embedded jpeg van de RAW file te kunnen verkleinen (scheelt tijd in wegschrijven en er passen weer meer foto's op je geheugenkaartje).
Ja same here...
Ik heb die gehackte firmware zelf nog niet geprobeerd, want ik ben nog een beetje "bang" dat het verkeerd gaat...
Voor de rest is het wel een aardige upgrade vanaf je "standaard" 300D.
Iemand al goede/slechte ervaringen met deze upgrade gehad??? (is het aan te raden?).

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

breinonline schreef op 16 september 2004 @ 09:10:
Probeer die gehackte firmware dan maar.. Dan heb je dat dus! Evenals Flash Compensation, ISO 3200 en nog wat leuke opties. Heb het zelf ook gedaan. Stelt niks voor en als het niet bevalt flash je de originele gewoon weer terug. (Wel eerst weer alle instellingen terug zetten naar standaard anders krijg je ze nooit meer terug).

Zat verkeerd te lezen, je wist dit al volgens mij maar je wilt alleen die 2 opties en niet de rest hebben. Wat is daar zo erg aan? Als je het niet gebruikt maakt het toch niet uit?

[ Voor 12% gewijzigd door amphora op 16-09-2004 11:17 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 22:35:
Floris, wat denk jij ervan? :P

-----------

Andere vraag, als ik me lens op AF heb staan, kan het geen kwaad als ik er focus? Of kan je hem dan beter op MF zetten? Bij USM is dat geen probleem? (las ik)
Van de Canon 20mm f/2.8 weet ik zeker dat het kan. Van de andere niet.
Als je de camera op AF hebt staan kun je altijd aan de focusring draaien om zelf de scherpstelling te veranderen.
De ring draait zelf ook niet mee tijdens het scherpstellen met AF.

• breinonline

breinonline

Amphora schreef op 16 september 2004 @ 11:08:
[...]

Probeer die gehackte firmware dan maar.. Dan heb je dat dus! Evenals Flash Compensation, ISO 3200 en nog wat leuke opties. Heb het zelf ook gedaan. Stelt niks voor en als het niet bevalt flash je de originele gewoon weer terug. (Wel eerst weer alle instellingen terug zetten naar standaard anders krijg je ze nooit meer terug).

Zat verkeerd te lezen, je wist dit al volgens mij maar je wilt alleen die 2 opties en niet de rest hebben. Wat is daar zo erg aan? Als je het niet gebruikt maakt het toch niet uit?
Nee, maar als ik het zo lees op verschillende sites dan veranderen dus knoppen van functie en ook menu's veranderen mee. En in de menu's zitten functies die je kan instellen, maar niets doen omdat ze niet werken in de 300D. Dat lijkt mij niet handig. Hoewel ik niet weet hoe het eruit komt te zien: ik ben nog geen screenshots tegengekomen en heb het (nog) niet zelf geprobeerd omdat er altijd een kans is dat het mis gaat (toch garantie, maar dan ben ik wel de camera een tijdje kwijt omdat Canon de boel moet fixen).

Heb jij je camera geflashed? Kan je anders een paar screenshots leveren van de menu's?

[ Voor 9% gewijzigd door breinonline op 16-09-2004 14:40 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Heb jij je camera geflashed? Kan je anders een paar screenshots leveren van de menu's?
De menu's veranderen helemaal niet, er komt alleen één optie bij: Custom Functions(C. Fn) onder het laatste instellingen menu (komt onder de optie waar je de firmware versie ziet). Hoe dat eruit ziet kan je zien in de 10D manual die je bij canon kunt downloaden (http://www.canon-asia.com/supports/CJ.html). En alleen daar heb je functies die niet allemaal werken. Al je overige menu's blijven onaangetast. Ik zou trouwens niet weten hoe ik er een screenshot van kan maken.

Deze pdf laat ook zien hoe of wat: http://members.rogers.com...20firmware%20features.pdf

[ Voor 17% gewijzigd door amphora op 16-09-2004 15:00 ]

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Amphora schreef op 16 september 2004 @ 14:56:
[...]

De menu's veranderen helemaal niet, er komt alleen één optie bij: Custom Functions(C. Fn) onder het laatste instellingen menu (komt onder de optie waar je de firmware versie ziet). Hoe dat eruit ziet kan je zien in de 10D manual die je bij canon kunt downloaden (http://www.canon-asia.com/supports/CJ.html). En alleen daar heb je functies die niet allemaal werken. Al je overige menu's blijven onaangetast. Ik zou trouwens niet weten hoe ik er een screenshot van kan maken.

Deze pdf laat ook zien hoe of wat: http://members.rogers.com...20firmware%20features.pdf
Ziet er wel goe duit die laatste pdf, daar staat wel veel info, over die "hack", in...
* Tha BasZ twijfelt nog steeds of die het wel of niet moet doen... :)

Verwijderd

Mis je de extra functionaliteit? Flashen die hap. Mis je het niet? Lekker zo laten.

Verkijk je niet op de geilheid van een nieuwe firmware. Je moet zoiets alleen doen als je het zelf nodig hebt! Ben je tevreden met je huidige camera? Gewoon lekker zo laten!

• breinonline

breinonline

Amphora schreef op 16 september 2004 @ 14:56:
[...]

Kijk, daar hebben we wat aan :)

Hoeveel sneller is het wegschrijven van RAW files met lage kwaliteit JPG embedded? Kan iemand mij dat vertellen? Als dat de moeite waard is ga ik het toch proberen...

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

breinonline schreef op 16 september 2004 @ 15:39:
[...]

Kijk, daar hebben we wat aan :)

Hoeveel sneller is het wegschrijven van RAW files met lage kwaliteit JPG embedded? Kan iemand mij dat vertellen? Als dat de moeite waard is ga ik het toch proberen...
Heb het nog niet geprobeerd maar volgens mij niet zo veel.. Een RAW is gemiddeld 6MB een hoog kwaliteit jpeg 2 MB, dus met lage JPG kwaliteit zal een RAW 4,5 - 5 MB zijn? Dus scheelt 25% in grootte dus ook qua tijd denk ik.

FF Getest qua grootte.. (Dus niet qua tijd) 2x Foto van (zoveel mogelijk) exact hetzelfde:
RAW+Large = 6,6 MB
RAW+Small = 5,0 MB

[ Voor 11% gewijzigd door amphora op 16-09-2004 16:39 ]

Verwijderd

Wat denken jullie, zal canon eind van de maand ook een vervolg van de 300d laten zien? Mij lijkt het sterk, omdat het dan wel heel druk wordt in de prijs klasse tussen de 300d en de 20d. Misschien komen ze wel met de 300d, met nieuwe firmware en USM lens(in europa nieuw), en dat je vanaf dan ook je huidige 300d kan ''upgraden'' via nieuwe firmware en dat de 10D verdwijnt. Lekker dat verzinnen wat ze zouden kunnen doen... :P Ik vindt t overigens niet zo gek klinken me ideetje! :)
Ik heb me 300dtje nog niet zo lang, maar ben er zooo tevreden mee! :) :) en ik mis nog geen functies! Mischien is de gehackte firmware in de toekomst wel leuk (of officieel als me ideetje uitkomt :) ) als ik functies mis.

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 21:01:
Wat denken jullie, zal canon eind van de maand ook een vervolg van de 300d laten zien?
Nee, dat denk ik van niet.

• breinonline

breinonline

Amphora schreef op 16 september 2004 @ 16:32:
[...]

Heb het nog niet geprobeerd maar volgens mij niet zo veel.. Een RAW is gemiddeld 6MB een hoog kwaliteit jpeg 2 MB, dus met lage JPG kwaliteit zal een RAW 4,5 - 5 MB zijn? Dus scheelt 25% in grootte dus ook qua tijd denk ik.

FF Getest qua grootte.. (Dus niet qua tijd) 2x Foto van (zoveel mogelijk) exact hetzelfde:
RAW+Large = 6,6 MB
RAW+Small = 5,0 MB
Dat scheelt wel al iets natuurlijk. Waar ik dan benieuwd naar ben is inderdaad de schrijftijd. Af en toe vind ik het maar lang duren. Dat is ook een beperking van de camera, mijn Ultra II kaartje zou snel genoeg moeten zijn. Wat gebruikt de camera trouwens voor het terugzien van de foto's op het schermpje? Als de camera daarvoor de jpeg uitleest zou ook dat in snelheid kunnen verbeteren.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 21:01:
Wat denken jullie, zal canon eind van de maand ook een vervolg van de 300d laten zien?
Misschien een zwarte 300D met nieuwe firmware, meer niet...
Canon gaat zijn potentiële verkoopsucces, de 20D, niets in de weg leggen.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• B-lennium
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

ik ben al een paar maanden de trotse eigenaar van een 300D.

ik heb de kit lens en een Sigma 70-300 APO II

ik heb tijdens het schieten alleen 1 probleem ontdekt !
het gat wat ik tussen de lenzen heb 55 - 70 is voor mij erg belangrijk !

ik ben dus opzoek naar een lens die dit opvult, ook wil ik een lichtsterke lens (2 2.8)

ik heb gekozen voor een Sigma AF 28-105/2.8-4.0 Asf. dit omdat het een lichtsterke lens is en hij heeft een aardig berijk , zodat ik niet de hele tijd aan het wisselen ben.

ik wil de lens binnen en buiten gaan gebruiken.

is dit een goede oplossing voor mijn probleem of zie ik iets over het hoofd ?

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

ik heb gekozen voor een Sigma AF 28-105/2.8-4.0 Asf.
Ik zou voor een volledige 2.8 lens gaan, de 24-70 mm F2,8 EX DG DF ASFERISCH.
bijvoorbeeld. Is wel andere prijsklasse helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Lastig, de 20/2.8 of de 20/1.8... Beide erg prettig te noemen, als ik mijn voorliefde voor Canon aan de kant zet zou ik voor de Sigma gaan vanwege de lichtsterkte. Maar de USM kan ook erg prettig zijn.. Denk dat dat je afweging moet zijn: lichtsterk of USM.

De Sigma 18-50DC die genoemd wordt zou ik niet verkiezen omdat het gericht is op kleine sensoren, dus als je een keer een filmbody koopt of een upgrade doet naar een andere cropfactor kan je de lens aan de kant schuiven (of meeverkopen met je 'oude body').
Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 21:24:
Volgens mij komen er op de photokina veel aanvallen tegenover de 300D! Het lijkt erop dat vele merken de 300D gaan aanvallen door ook een ''betaalbare'' DSLR uit te gaan brengen. En er wordt ook een vervolg verwacht van de 300D, toch?
Niet op photokina, wellicht op de PMA, maar ook dat betwijfel ik, wellicht in Q3 van volgend jaar. De lifecycle van deze SLR's is ongeveer 24 maanden voor de vervanger daadwerkelijk op de markt is. Dan zou Q3 '05 perfect kloppen denk ik.
MeMijn 300D van een paar dagen oud, is toch niet verouderd eind van t jaar? Ik ben er zeer tevreden mee, en kan me niet voorstellen dat er opzienbarende verbeteringen komen op het gebied van digitale DSLR s rond de 1000euro. Het apparaat blijft me verbazen, wat een snelle focus! Ik vindt het overigens grote onzin dat het toestel ''plastic'' anvoelt...ik vindt het kwalitatief goed voelen!
Leuk te horen dat je erg tevreden bent met je 300D, qua snelheid van het focussen is het waarschijnlijk een flinke vooruitgang ten opzichte van de (goedkopere en/of) oudere prosumercams, maar ik ken de nieuwere generaties niet zo goed. Dat focussen is overigens ook sterk afhankelijk van welke lens je hebt: een 50/1.8 of de kitlens is nog relatief traag. Een USM-lens (micro USM in mindere mate dan ringUSM) is nog sneller dan dat.
Het plastic aanvoelen is maar net wat je gewend bent: Ik had al een tijdje een 10D toen de 300D aankwam en dat voelt toch een stuk robuuster aan, mijn nieuwe body (1D2) voelt nog steviger aan dan dat; ook de sluiter voelt anders en klinkt anders wat een heel verschil maakt in de beleving van het toestel.
k persoonlijk kan me niet voorstellen dat de komende jaren hetzelfde gaat gebeuren als afgelopen jaren omdat de ontwikkeling heel snel is gegaan. Als het nog veel verder gaat, is fotograferen toch niet meer leuk?! Nog ff en je drukt een knopje en krijgt 10 voorbeelden te zien, je kiest, drukt en klaar....leuk....
De ontwikkeling van de komende jaren zal zich hopelijk richten op gebruiksgemak, kleurweergave (en witbalans), maar ook op snelheid en op bereik van de sensor. Daar zit hem wat mij betreft de crux van de komende periode.
Wat je aangeeft is er al ongeveer: bracketing voor je lichtinstellingen. Of snelle bursts voor het kunnen bereiken van een bepaald shot. Ik gebruik bracketing helemaal niet, maar die bursts wel (en veel!).
Ik denk dat de nieuwe toetreders op de DSLR-markt een zware kluif te wachten ligt: men moet concurreren met de huidige, gevestigde namen. Met een innovatief productaanbod (zie Konica-Minolta's D7 met ingebouwde anti-vibratietechniek of Sigma met haar Foveon sensoren) kan er op een andere manier pressie worden gezet op de markt. Een pressie die wellicht prijstechnisch niet heel interessant is, maar producttechnisch wel hele leuke dingen op kan leveren. En daar zit ik op te wachten: Foveontechniek met IS in de camera op 6-8Mpixel en 8-10fps inclusief extreem lage ruiswaarden op (relatief/extreem) hoge ISO's.

** Ga later verder met meer reacties :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

Amphora schreef op 16 september 2004 @ 23:57:
[...]

de 28-105 zit in een voor mij prettige prijs klasse 200-300

de sigma 24-70 rond de 400

kan ik dan niet beter een Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf. IF MACRO model A09 (400€) kopen ?

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

* Tha BasZ vind eigenlijk dat er wel eens een nieuwe update moet komen van die gehackte firmware :)
Dan ga ik er pas over nadenken om me 300D te flashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Tha BasZ schreef op 17 september 2004 @ 09:32:
* Tha BasZ vind eigenlijk dat er wel eens een nieuwe update moet komen van die gehackte firmware :)
Dan ga ik er pas over nadenken om me 300D te flashen...
Ik ga erover nadenken als ik eindelijk eens de lichtmetingsmanier zelf kan bepalen, dat irriteert mij nu veruit het meeste aan de 300D, zoveel dat ik er serieus over nadenk om de 300D te verkopen en de 20D te kopen, dan is meteen nog een nadeel weg, namelijk het trage opstarten van de 300D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Beaves schreef op 17 september 2004 @ 11:14:
[...]

Ik ga erover nadenken als ik eindelijk eens de lichtmetingsmanier zelf kan bepalen, dat irriteert mij nu veruit het meeste aan de 300D, zoveel dat ik er serieus over nadenk om de 300D te verkopen en de 20D te kopen, dan is meteen nog een nadeel weg, namelijk het trage opstarten van de 300D.
Ik weet niet of je echt de 300D en de 20D met elkaar mag vergelijken?
Vind zelf van niet namelijk....
De 300D zit gewoon in een klasse lager in vergelijking met de 20D, dat is gewoon een feit!
Kijk ik wil ook wel een 20D met die leuke 17-85m lens erbij of zo, maar je praat hier wel ff over een camera die (met bijv. de 18-55mm lens) zo'n 600 euro duurder is...
(natuurlijk weet ik ook wel dat de 20D nog wel misschien in prijs zal dalen, maar de prijs even NU bekijken).
Sommige mensen hebben ook nog een budget e.d. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Dat klopt, maar als ik dus meer wil dan de 300D mij kan bieden kan ik of een stap hoger gaan en dus voor de 20D gaan of ik kan voor een ander merk gaan, bijvoorbeeld de D70. Dat is geen optie omdat ik dan alle lenzen weg kan doen en daar heb ik geen zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Beaves schreef op 17 september 2004 @ 12:22:
[...]

Dat klopt, maar als ik dus meer wil dan de 300D mij kan bieden kan ik of een stap hoger gaan en dus voor de 20D gaan of ik kan voor een ander merk gaan, bijvoorbeeld de D70. Dat is geen optie omdat ik dan alle lenzen weg kan doen en daar heb ik geen zin in :)
Ja, dan moet je zeker een stapje hoger gaan zitten...
Zijn genoeg mensen denk ik die je 300D wel willen overkopen voor een zacht prijsje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag naar Amsterdams Bos geweest voor wat foto's. Merkte wel dat ik op sommige plaatsen duidelijk me groothoek mistte dus een deze weken eentje kopen. Zit zelf te denken aan de Sigma 1.8.
USM is denk gewoon niet belangrijk bij landschap foto's...
Zal zo ff een paar foto's plaatsen. Moet nu nog 46 min. wachten tot ie ze uit de cam heeft gehaald :{
Thank God krijg ik deze week me CF reader...

edit: heerlijk trouwens dat er totaal geen ruis in de foto's zitten :9
Die 50mm. is echt vlijmscherp :Y)

edit2: bij die 3 lenzen die ik wou moet ik erbij zeggen dat het ook de scherpte ging, dus welke lens het scherpst is...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beaves schreef op 17 september 2004 @ 12:22:
[...]

Vindt je dat de d70 een stap hoger is dan de 300D?Ik vindt het overdreven om te zeggen, sommige sites zeggen het ook maar als je goed lees hebben ze t alleen over features en de body designe. Je kunt de d70 toch beter met de 300d vergelijken dan de 20D?!Als de 300D dezelfde kwalteit kitlens zou hebben als de D70 en enkele features (firmware....) is er toch heel weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde dit stukkie bij bovenstaande berichtje zetten maar op een of andere manier ben ik wel ingelogd maar niet als ik het fotografie topic in kom.....

Ik heb nog 2 vraagjes, hoop dat iemand me van dienst kan zijn:

- Is een card reader veel sneller dan via het cammetje zelf?
- Indien je geen lenzen wissel, is er dan nog steeds kans dat je stof in de cam krijg via de lens?is die kans groot?

<<edit: en nu is het dus wel mogelijk om te editten?! snap er nix van!>>

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 18:48:
Ik wilde dit stukkie bij bovenstaande berichtje zetten maar op een of andere manier ben ik wel ingelogd maar niet als ik het fotografie topic in kom.....

- Indien je geen lenzen wissel, is er dan nog steeds kans dat je stof in de cam krijg via de lens?is die kans groot?
Vraag1: JA echt stukken sneller., je kan eigenlijk niet zonder.
Vraag2: Met bijv. de standaard kitlens is dat wel mogelijk al zal het waarschijnlijk niet snel gebeuren als je nooit wisselt. Bij bijv. L serie lenzen is het echter zéér onwaarschijnlijk tot niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 18:48:

<<edit: en nu is het dus wel mogelijk om te editten?! snap er nix van!>>
1. Ja. De camera is USB 1.1 en met je cardreader kan je van USB 2.0 gebruikmaken.
2. Als je dat niet op het strand doet met heel veel wind zal het wel meevallen ;) Als je een beetje oppast valt het wel mee, de camera is natuurlijk gemaakt om lenzen te wisselen.

edit:
te laat, das al de tweede keer vandaag :(

[ Voor 5% gewijzigd door breinonline op 17-09-2004 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~essen577/EOS/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~essen577/EOS/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~essen577/EOS/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~essen577/EOS/4.jpg

:P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das fijn om te horen dat stof niet zo snel in me cam zal komen te zitten. Ik had al het idee dat het een beetje een opgeblazen situatie was. Je leest tegenwoordig regelmatig dat mensen dat een minpunt vinden van een DSLR(?!)
Ik was ff bang dat het een standaard procedure zal zijn bij een DSLR, maar zo te lezen komt het dus eigenlijk zelden voor met wisselen in rustige omgeving en mits je het ''niet op het strand doet met heel veel wind''. :)

@KERPLUNK: lekkere ''groene plaatjes''! Ik vindt op een of andere manier de foto van de geit het leukst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 22:11:
Das fijn om te horen dat stof niet zo snel in me cam zal komen te zitten. Ik had al het idee dat het een beetje een opgeblazen situatie was. Je leest tegenwoordig regelmatig dat mensen dat een minpunt vinden van een DSLR(?!)
zit er op de 300d niet zo'n gleufje op de body zelf waar je van die folie in kan duwen/schuiven.....?

bij een 10d in ieder geval wel.....zo kan er weinig tot niks inkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*heeft gekeken, maar kan echt geen gleufje vinden (ahem) op de ''body''. :)

Is er trouwens al iets bekend over nieuwe ef-s lenzen?Het moet voor goede prijs/kwaliteits verhouding lenzen kunnen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 22:11:

@KERPLUNK: lekkere ''groene plaatjes''! Ik vindt op een of andere manier de foto van de geit het leukst.
Wou meer de scherpte van de 50mm. tonen en er mag wel wat meer foto's gepost worden :P
Die geit vind ik ook het leukst. Zwijnen kreeg ik er soms moeilijk op, ze zaten de hele tijd tegen me aan te porren :P

Maar het groen is id erg mooi. Welke kleur-parameter gebruiken jullie trouwens? BIj mij staat ie nu op parameter 1.
Adobe RGB, is dat beter?

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~essen577/EOS/5.jpg

:9

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 22:43:
*heeft gekeken, maar kan echt geen gleufje vinden (ahem) op de ''body''. :)

Is er trouwens al iets bekend over nieuwe ef-s lenzen?Het moet voor goede prijs/kwaliteits verhouding lenzen kunnen zorgen.
Als je de lens erop laat is het volgens mij toch aardig stofdicht :?
Of je draait je body-dop erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Die smily in combinatie met deze foto vind ik toch wel beetje ranig hoor O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me zwager heeft trouwens een Luxon pola-filter voor me gekocht :Y)

• skullsplitter
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Ik vind het persoonlijk geen prettig optisch effect, maar das gelukkig maar een mening :)

Ik wacht verdomme al 2 weken op een 55-200 lens, morgen laatste keer langs de winkel en dan bestel ik hem wel online....

Eerst een sigma besteld, week later: niet meer leverbaar, alleen nieuw model samen met 18-55 (die heb ik dus al) voor 269, en los issie 298 :{, en een canon voor 360... Canon besteld, en nu weer een week lang geen WOORD...

www.avpnews.com

Verwijderd

@skullsplitter: jammer, bellen, erbovenop blijven zitten, en idd je niet eindeloos aan het lijntje laten houden, op een gegeven moment gewoon naar een ander stappen!

Mooie plaatjes, man man wat is die lens mooi als ik het zo zie!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Ik ga zo even kijken of ie toch niet onverhoopt binnen is en anders isset tabee scarabee

www.avpnews.com

• breinonline

breinonline

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 22:43:
[...]
Maar het groen is id erg mooi. Welke kleur-parameter gebruiken jullie trouwens? BIj mij staat ie nu op parameter 1.
Adobe RGB, is dat beter?
Niet per sé, maar in sommige kleursituaties wel. Korakal had bijvoorbeeld problemen met foto's van zijn woonomgeving (ergens in deel 2 van dit topic), de kleurweergave was niet erg mooi. Verzetten naar parameter 2 verbeterde dat. Maar bij deze foto's lijkt het alleen de kleuren mooier te maken. Afhankelijk van onderwerp en smaak moet je je parameter selecteren dus.

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Amphora schreef op 16 september 2004 @ 23:57:
[...]

Die heb ik ook, voor mijn toepassing echt een heerlijke lens.
Nadelen:
-zwaar.
-dure filters ( 82mm). (uv filtertje kosste me 58 eu)
-motor maakt wat geluid.
-schakelen van af naar mf is effe wennen. (niet echt nadeel)
-Sommige exemplaren zijn een beetje soft. proberen vantevoren dus.
Voordelen.
-zwaar ;) voelt echt als een tank.
-degelijk. zeker voor een lens in deze prijsklasse.
-(als je een goede hebt) haarscherp over het hele bereik.
-snelle autofocus.
-f2.8 over gehele bereik dus écht lichtsterk.
-tasje en (goede) zonnekap meegeleverd.

Voor de volledigheid, ik heb deze lens meestal op m'n cam (300d) zitten en gebruik hem vooral bij concertfotografie, dus in het donker. maar ook overdag is F2.8 heerlijk omdat je lekker weinig scherptediepte hebt op die opening.

imo echt een aanrader als je geen bezwaar tegen het gewicht hebt.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Verwijderd

Me zwager had dus een pola-filter gekocht voor me, maar nu blijkt dat ie er eentje gekocht heeft voor de kitlens. Hoeveel diameter heeft die lens?
Ik wil de filter gebruiken voor de 20 mm F1,8 Sigma...

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 09:34
kitlens is 58 mm

Verwijderd

Dan heeft ie hem te groot gekocht :P
Ik neem aan dat ie niet op de 20mm. kan?

Verwijderd

Zoek zelf eens man! Je vraagt wel heel erg veel. Ik had het <20 sec gevonden:

Klik en zoek. Resultaat 82 mm en aangezien je af en toe briljante vragen stelt: Nee dat gaat niet passen!

:>

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 16:36:

edit2: bij die 3 lenzen die ik wou moet ik erbij zeggen dat het ook de scherpte ging, dus welke lens het scherpst is...
Ik wou het nog even weten... Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/bloos.gif

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

abrakadaver schreef op 18 september 2004 @ 14:12:
Die heb ik ook, voor mijn toepassing echt een heerlijke lens.
Nadelen:
-Sommige exemplaren zijn een beetje soft. proberen vantevoren dus.
Noem mij een winkel waar je lenzen zomaar mag proberen voordat je koopt. Ik ken ze niet.

Verwijderd

bijna alle goede fotozaken, zomaar een voorbeeld: konijnenberg..?

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 22:06:
Bijna alle goede fotozaken, zomaar een voorbeeld: konijnenberg..?
Konijnenberg?

Goed?

Nou.....

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Verwijderd

Kuuke schreef op 18 september 2004 @ 23:54:
[...]

Konijnenberg?

Goed?

Nou.....
wat is je vraag..? ik gaf alleen antwoord op de vraag waar je een lens mag proberen voor je m koopt, en dat is bijvoorbeeld bij konijnenberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 23:57:
[...]

wat is je vraag..? ik gaf alleen antwoord op de vraag waar je een lens mag proberen voor je m koopt, en dat is bijvoorbeeld bij konijnenberg.
Je noemde Konijnenberg een goede fotozaak. Mijn ervaringen zijn helaas anders.
(maar daar gaat dit topic niet over. Dit topic gaat over de Canon 300D)

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 14:44:
[...]

Ik wou het nog even weten... [afbeelding]
Ik begrijp het niet, is dit een vraag of een reactie op hetgeen ik schreef? Als het een vraag is, moet je hem even ernstig verduidelijken, want zelfs na het lezen van je originele post begrijp ik het niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
Ik heb tot nu toe meerdere keren fotospullen bij Konijnenberg gehaald (waaronder mijn 300D, mijn S602z, de lenzen en voortzetlenzen, en mijn filters), en tot nu toe ben ik altijd keurig geholpen bij Konijnenberg.

Toen ik die 300D kwam kopen mocht ik em buiten de deur uitproberen. Ze gaven em gewoon mee en zeiden "ga maar even buiten voor de deur proberen". Je geeft dan wel een camera van 900 euro in vertrouwen mee. Dat vind ik toch wel een pluspunt als je het over vertrouwen in je klanten heb. Gelukkig voor hun ben ik ook te vertrouwen ;b en heb ik vervolgens de camera daar gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:11
-W0kk3L- schreef op 19 september 2004 @ 10:15:
Ik heb tot nu toe meerdere keren fotospullen bij Konijnenberg gehaald (waaronder mijn 300D, mijn S602z, de lenzen en voortzetlenzen, en mijn filters), en tot nu toe ben ik altijd keurig geholpen bij Konijnenberg.

Toen ik die 300D kwam kopen mocht ik em buiten de deur uitproberen. Ze gaven em gewoon mee en zeiden "ga maar even buiten voor de deur proberen". Je geeft dan wel een camera van 900 euro in vertrouwen mee. Dat vind ik toch wel een pluspunt als je het over vertrouwen in je klanten heb. Gelukkig voor hun ben ik ook te vertrouwen ;b en heb ik vervolgens de camera daar gekocht :)
Hier hetzelfde. Heb er ook een Digital Rebel gekocht. Eigen lens erop en buiten ff schieten. Fijne zaak met deskundig personeel.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

OK, lens zit nog in Japan volgens de fotogrof, en ik begin een beetje aan hun verhaal te twijfelen... Iemand een idee waar ik snel een (goede!) 55-200 lens kan vinden? Plus dat ik nog steeds zoek naar een tas waar wel alles in past (body, lens, de zoomlens, lader, lens/body doppen) maar die niet te groot is....

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n klein rugtasje van Lowepro misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

rugzak is een no-go, ik zoek een schoudertas of toploader maar het moet gewoon niet te groot zijn...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinden jullie het batterijklepje ook nie zo geweldig?soms als ik de batterei er in doe valttie iets later opeens uit, en dan blijkt dat het klepje goed aangeduwd moet worden. Geen probleem verder, na 1x is het goed maar ik vindt het niet bij dergelijke cams horen/ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
Tot nu toe nog geen problemen mee gehad. De batterij zit toch vast achter dat haakje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt wel van dat haakje, maar het dekseltje moet goed tegen de batterij drukken anders is er geen stroom. Tis gewoon een beetje scrappy gedaan vindt ik, maar dit is dan ook wel het enige ''grote minpunt'' :) van deze cam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Eh, er zit gewoon zo'n haakje om de batterij op zijn plaats te houden en dat klepje is meer tegen stof en andere rommel? Nergens last van :)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Guys, ik heb sinds kort last van Error 05 ("Err 05" in display) zodra ik de flits activeer. 2 van de 5 keer geeft ie die error. Zit te twijfelen of ik 'm zal terugbrengen naar de Alternate, heb er op zich niet zo veel last van, maar wordt misschien te duur om te laten repareren zodra de garantie verlopen is en ik er steeds vaker last van ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surf_dude
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 14:35
Hmm, ik heb ook wel eens problemen als ik mn 420EX erop zet. Hij reageert dan niet goed (geen aanpassing aan zoombereik). Ben er nog niet helemaal achter waar het aan ligt. Heb net alle contactjes maar eens schoongemaakt. Hopen dat het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Crusader schreef op 19 september 2004 @ 23:19:
Guys, ik heb sinds kort last van Error 05 ("Err 05" in display) zodra ik de flits activeer. 2 van de 5 keer geeft ie die error. Zit te twijfelen of ik 'm zal terugbrengen naar de Alternate, heb er op zich niet zo veel last van, maar wordt misschien te duur om te laten repareren zodra de garantie verlopen is en ik er steeds vaker last van ga krijgen.
Da's de error die inderdaad met de flitser te maken heeft. Ik kreeg 'm een keer toen de flitser openklapte en hij tegen de klep van m'n pet aan kwam. Als de flitser niet goed open kan verschijnt die error (zie ook handleiding).

@all: Weet iemand hoe je je naam in de 300D zet zodat die in de metadata van foto's terecht komt? Momenteel staat er de naam van de vorige eigenaar bij mij in..

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

BasZ heeft maybe een tweaker gespot @ QBase met een 300D...
Iemand die @ QBase afgelopen weekeinde?

Maar om weer even on-topic te komen: die foto's van de 50mm zien er wel nice uit...

Trouwens er zit ook een goed foto-zaakje in Utrecht waarbij je ook gewoon ff buiten de lenZen mag proberen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Niet online
FaceDown schreef op 19 september 2004 @ 23:58:
@all: Weet iemand hoe je je naam in de 300D zet zodat die in de metadata van foto's terecht komt? Momenteel staat er de naam van de vorige eigenaar bij mij in..
Volgens mij kan dat met de FileViewerUtility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

FaceDown schreef op 19 september 2004 @ 23:58:
[...]

Da's de error die inderdaad met de flitser te maken heeft. Ik kreeg 'm een keer toen de flitser openklapte en hij tegen de klep van m'n pet aan kwam. Als de flitser niet goed open kan verschijnt die error (zie ook handleiding).
Maar het leuke is dat die flitser gewoon goed openklapt, helemaal, zonder dattie ergens tegenaan komt. Via Google had ik de betekenis van die melding ook al gevonden. Ik hoor ook een luide tik in de camera, alsof er een kortsluiting is (of het geluid dat een flitser maakt als ie flitst alleen flitst ie dus niet), vlak voordat die error verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Crusader schreef op 20 september 2004 @ 10:19:
[...]

Maar het leuke is dat die flitser gewoon goed openklapt, helemaal, zonder dattie ergens tegenaan komt. Via Google had ik de betekenis van die melding ook al gevonden. Ik hoor ook een luide tik in de camera, alsof er een kortsluiting is (of het geluid dat een flitser maakt als ie flitst alleen flitst ie dus niet), vlak voordat die error verschijnt.
Dan is je flitser kapot denk ik. Even terug naar de winkel voor garantie dan maar.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Tha BasZ schreef op 20 september 2004 @ 00:48:
BasZ heeft maybe een tweaker gespot @ QBase met een 300D...
Iemand die @ QBase afgelopen weekeinde?
Eh, er zijn meer mensen behalve tweakers die een 300D hebben he ;)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

skullsplitter schreef op 20 september 2004 @ 17:49:
[...]

Eh, er zijn meer mensen behalve tweakers die een 300D hebben he ;)
Nou ja, het KON toch wezen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 15:50
Ok, ik ben al een aantal maanden een zeer tevreden gebruiker van deze camera en heb de laatste tijd een hoop geleerd! Nu mag ik over 3 weken (dit wist ik al langer, maar goed) op een bruiloft foto's maken (vanaf s' morgens vroeg tot 's avonds laat... Alleen heb ik nog even wat vraagjes...

Ik heb nu de 300D + kitlens, EF 75-300USM, 550 EX, 512mb lexar, 2 Gig Microdrive en nog wat flits kapjes. Echter vraag ik me nu af of ik RAW of JPEG moet maken. En zal ik mijn laptop meenemen? Op zich wel handig, maar dan moet ik het allemaal wel meeslepen... En ja: ik heb accu's :P

Kan iemand mij hierin advies geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
ygma!l schreef op 20 september 2004 @ 20:44:
...512mb lexar, 2 Gig Microdrive en nog wat flits kapjes. Echter vraag ik me nu af of ik RAW of JPEG moet maken.

Kan iemand mij hierin advies geven?
Dan zou ik voor RAW gaan. Je hebt ruimte zat, en RAW is beter na te bewerken. Het zou zonde zijn als deze foto's niet goed zouden lukken door jpg compressie en kleurinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mee eens, je hebt 2.5gig aan directe opslag en ook nog beschikking over een laptop.. ik zou zeker voor raw gaan, waarom jpeg als je raw ook kwijt kan? je kan van raw jpeg maken, niet andersom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Heb je ook een externe flitser? (Neem aan van wel aangezien je flitskapjes hebt..) Die zul je zeker nodig hebben denk ik.

-edit: je hebt de 550 zie ik 8)7 -

Ben je de enige fotograaf op de bruiloft? Heb je al ervaring met bruiloften?

Het lijkt me eerlijk gezegd best eng om het te doen als je weinig ervaring hebt, aangezien er toch behoorlijk wat van je verwacht wordt waarschijnlijk. Maar het lijkt me ook erg leuk!

Ik zou wel in RAW schieten, al is het maar om niet het risico te lopen dat straks alle foto's een foute witbalans hebben.

Als je voor RAW gaat heb je zeker je laptop nodig, want die 2 gig is na zo'n 330 foto's vol dan. En aangezien je de hele dag rondloopt..

Afgelopen weekend op een concert van een vriend heb ik binnen een uur of 4 al 500 foto's geschoten.

[ Voor 89% gewijzigd door FaceDown op 20-09-2004 22:14 . Reden: slecht gelezen ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Om nog even op het firmware-verhaal van de vorige pagina(s) terug te komen: ik wil het wel proberen maar ben meerdere versies tegengekomen op meerdere sites. Kan iemand mij vertellen welke ik moet heben (de laatste versie veronderstel ik, maar zijn alle sites betrouwbaar?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

breinonline schreef op 21 september 2004 @ 12:16:
Om nog even op het firmware-verhaal van de vorige pagina(s) terug te komen: ik wil het wel proberen maar ben meerdere versies tegengekomen op meerdere sites. Kan iemand mij vertellen welke ik moet heben (de laatste versie veronderstel ik, maar zijn alle sites betrouwbaar?).
Neem aan dat je deze bedoeld?
(site is een beetje traag...)
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.