WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Anoniem: 52687
Anoniem: 116136

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Je kan een IR remote kopen, dan hoef je maar 1 keer te drukken om de sluiter te openen en 1 keer om 'm weer te sluiten. Zo'n ding kost maar rond de 15,- dacht ik. Hij wordt zelfs op marktplaats aangeboden: http://www.marktplaats.nl...zoek.php3%3Fq%3Dir%2B300dAnoniem: 52687 schreef op 03 oktober 2004 @ 23:27:
Heeft iemand tips voor foto's nemen met extreem lange sluitertijden? En dan bedoel ik met het inhouden van de knop. Na 2 min. begin ik dat wel een beetje zat te wordenIs daar een truukje voor? Zat zelf te denken aan een afstandsbediening...
Je hebt ook nog het (grote) voordeel dat je de camera niet beweegt doordat je 'm aan moet raken.

[ Voor 8% gewijzigd door FaceDown op 03-10-2004 23:53 ]
Groetjes, FaceDown.
Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen de automatische gebruikt. Doen jullie hier meer mee? Wat zijn de voordelen ervan?
Groetjes, FaceDown.
Anoniem: 116136
Groetjes, FaceDown.
Remy heeft dat al aangekondigd, dus daar wachten we opGrrrrrene schreef op 03 oktober 2004 @ 23:49:
Tijd voor deel 3, ik denk dat het het handigst is als een van de actievere users hier er een opent en dat andere actieve users hem/haar dan helpen om de startpost uit te breiden? Ik heb niet zoiets dat een modje dat moet doen
Je kan trouwens wel een zogenaamd sluitervenster kopen hiervoor, dat zet je tegen/tussen (?) je oculair en dan heb je ook gridlines. Zoek maar eens naar het type Ec-D.mjl schreef op 30 september 2004 @ 10:53:
Zelf nog nooit naar Nikkon gekeken aangezien ik al Canon glas bezat maar de bovengenoemde features klinken erg goed (vooral die on-demand gridlines lijken me erg handig ...)
Zojuist ook ng de firmware hack uitgevoerd. Ik heb het eindelijk aangedurft. Nu eens kijken wat voor goeds het opleverd.
[ Voor 8% gewijzigd door breinonline op 04-10-2004 08:35 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Canon heeft hiervoor de afstandsbediening met draad (RS60 E3) waar een schuifje op zit om de ontspanknop ingedrukt te houden.Anoniem: 52687 schreef op 03 oktober 2004 @ 23:27:
Heeft iemand tips voor foto's nemen met extreem lange sluitertijden? En dan bedoel ik met het inhouden van de knop. Na 2 min. begin ik dat wel een beetje zat te wordenIs daar een truukje voor? Zat zelf te denken aan een afstandsbediening...
Je kunt zo'n afstandsbediening zelf bouwen (heb het ook gedaan en je kunt dan ook wat costom features maken met wat extra flip switches ...)
Hier een link met instructies:
http://www.pelmolenweg.de...s/RS60-E3_alternative.htm
[ Voor 11% gewijzigd door mjl op 04-10-2004 10:36 ]
-------
Ik ben / we zijn benieuwd naar je vindingen van de hack, want ik twijfel ook nog steeds of ik het moet doen...breinonline schreef op 04 oktober 2004 @ 07:25:
[...]
....
edit:
Zojuist ook ng de firmware hack uitgevoerd. Ik heb het eindelijk aangedurft. Nu eens kijken wat voor goeds het opleverd.
Ik "mis" het nu nog niet echt vind ik zelf... Maar ja misschien krijg je wel erg leuke dingen erbij die je dan wel weer gebruikt.
Trouwens er zal eens een update moeten komen van die hack, want et is al een tijdje geleden dat er een nieuwe update is gekomen.
Anoniem: 3747
If it ain't broken, don't fix it
Zolang er van Canon geen nieuwe firmware is zal er niet veel meer met de hack gebeuren, alles wat zo kunnen werken zit er nu in verwerkt.Tha BasZ schreef op 04 oktober 2004 @ 10:38:
[...]
Ik ben / we zijn benieuwd naar je vindingen van de hack, want ik twijfel ook nog steeds of ik het moet doen...
Ik "mis" het nu nog niet echt vind ik zelf... Maar ja misschien krijg je wel erg leuke dingen erbij die je dan wel weer gebruikt.
Trouwens er zal eens een update moeten komen van die hack, want et is al een tijdje geleden dat er een nieuwe update is gekomen.
Ik heb 'm ook nog steeds niet geprobeerd, hoewel er een paar hacks zijn die me erg aanspreken (FEC en mirror lockup). 1st of 2nd curtain flash sync is iets wat ik ook nog mis, maar volgens mij mist de firmware routines danwel is het hardwarematig niet mogelijk om dit er in te zetten ...
-------
Anoniem: 52687
Enigste nadeel hiervan lijkt me dat je specifiek moet richten op sensor op de camera...rc met draad heeft hier weer voordeel. Maar verder lijkt ie me erg handig vooral omdat je maar 1 keer hoeft te drukkenFaceDown schreef op 03 oktober 2004 @ 23:52:
[...]
Je kan een IR remote kopen, dan hoef je maar 1 keer te drukken om de sluiter te openen en 1 keer om 'm weer te sluiten. Zo'n ding kost maar rond de 15,- dacht ik. Hij wordt zelfs op marktplaats aangeboden: http://www.marktplaats.nl...zoek.php3%3Fq%3Dir%2B300d
Je hebt ook nog het (grote) voordeel dat je de camera niet beweegt doordat je 'm aan moet raken.
[afbeelding]
FEC ga ik wel gebruiken denk ik, hoewel ik liever niet flits. Verder passen er nu wel ongeveer 20 foto's (RAW) meer op mijn 1GB kaartje door de kleinere embeded JPEG. Bovendien is het schrijven en afspelen hier ook weer sneller doormjl schreef op 04 oktober 2004 @ 10:44:
[...]
Zolang er van Canon geen nieuwe firmware is zal er niet veel meer met de hack gebeuren, alles wat zo kunnen werken zit er nu in verwerkt.
Ik heb 'm ook nog steeds niet geprobeerd, hoewel er een paar hacks zijn die me erg aanspreken (FEC en mirror lockup). 1st of 2nd curtain flash sync is iets wat ik ook nog mis, maar volgens mij mist de firmware routines danwel is het hardwarematig niet mogelijk om dit er in te zetten ...
Kijk, dat laatste is natuurlijk wel erg nicebreinonline schreef op 04 oktober 2004 @ 12:41:
[...]
FEC ga ik wel gebruiken denk ik, hoewel ik liever niet flits. Verder passen er nu wel ongeveer 20 foto's (RAW) meer op mijn 1GB kaartje door de kleinere embeded JPEG. Bovendien is het schrijven en afspelen hier ook weer sneller door
* Tha BasZ twijfelt nu nog meer, of die die crack erop moet gooien
Ja als je veel in RAW schiet kan ik me dat levenig voorstellen ! OK weer een reden erbij om het eens te proberen ...breinonline schreef op 04 oktober 2004 @ 12:41:
[...]
FEC ga ik wel gebruiken denk ik, hoewel ik liever niet flits. Verder passen er nu wel ongeveer 20 foto's (RAW) meer op mijn 1GB kaartje door de kleinere embeded JPEG. Bovendien is het schrijven en afspelen hier ook weer sneller door
quote]Tha BasZ schreef op 04 oktober 2004 @ 12:45:
[...]
Kijk, dat laatste is natuurlijk wel erg nice
* Tha BasZ twijfelt nu nog meer, of die die crack erop moet gooien
Het is geen crack maar een hack ....
[ Voor 24% gewijzigd door mjl op 05-10-2004 11:11 ]
-------
Groetjes, FaceDown.
geen probleem gevonden...
alles werkt zoals het moet.. ik heb geloof ik de 17b variant, iig de laatse.
zorg wel voor een redelijk volle accu, updaten duurt best wel lang.
E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8
Groetjes, FaceDown.
2nd curtain sync kan wel, maar dan moet je een flitser hebben waarop je dat kunt instellen (zoals de 550EX of de Metz 54-MZ3).
[ Voor 52% gewijzigd door Azrael op 05-10-2004 01:43 ]
Groetjes, FaceDown.
Beter als Remy dan even een nieuw topic opend en dan later de OP invoegd.FaceDown schreef op 05 oktober 2004 @ 00:47:
Schiet lekker op met die nieuwe OP.. zal ik maar gewoon een nieuw topic openen zonder OP dan?
Volgens mij doet je externe flitser altijd aan FEC (de iets duurdere in ieder geval), maar daar heb je geen andere firmware voor nodig, dat zit al in de flitser zelf gebakken.FaceDown schreef op 05 oktober 2004 @ 01:54:
Ik flits bijna nooit omdat ik geen flitser heb.. wel de interne natuurlijk. FEC is toch niets anders dan flitscompensatie? Heb je dat nodig met een externe flitser? Ik wil de EF-500 gaan kopen nl.
[ Voor 47% gewijzigd door breinonline op 05-10-2004 07:29 ]
Ik heb de 550EX met 300D, maar FEC wordt niet automatisch uitgevoerd. FEC kun je gebruiken door de * toets in te drukken (dit werkt geloof ik ook met de interne flitser).breinonline schreef op 05 oktober 2004 @ 07:27:
Volgens mij doet je externe flitser altijd aan FEC (de iets duurdere in ieder geval), maar daar heb je geen andere firmware voor nodig, dat zit al in de flitser zelf gebakken.
Dit topic is gesloten.