De Canon EOS 300D *part 3*

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.347 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Ik gebruik de interne flitser eigenlijk nooit. Ik heb nu een 50mm 1.8 lens gekocht. Die is goed lichtsterk. ICM met een hoge ISO-waarde (400 of 800) hoop ik daarmee goede foto's in omstandigheden met redelijk weinig licht te kunnen maken.

Gisteren rond een uur of 7, 8 buiten lukte dat aardig.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 12:12
Bzzje schreef op 10 september 2004 @ 16:05:
Ik baal een beetje van de uitermate bagger kwaliteit van de interne flitser.
Heb alleen niet meteen zin om honderden euro's uit te geven aan een externe flitser.
Nu zag ik wel de speedlite ex 420 voor een prijs tussen 190 - 360 euro.

Zou iemand misschien een voorbeeld kunnen posten van een zelfde shot "zonder", "interne flitser", "externe flitser" ?
Het gaat natuurlijk niet om het verschil in intensiteit, of dat je 'verder' kan flitsen. Flitsen moet je eigenlijk nooit doen, eventueel potretfoto's inflitsen. Lichtsterk glas is altijd beter.
Flitsen bederft de sfeer, dus als je toch moet flitsten, flits dan indirect, via het plafond of een doek. Dat kan niet met de ingebouwde flitser, dus als je wil flitsen moet je al een externe flitser kopen. En zelfs dan is de sfeer weg, de kleuren zijn totaal verpest. Dan helpt het een beetje wanneer je een wat langere sluitertijd neemt ipv de 1/60. 1/20 ofzo, je beeld is toch al bepaald door die scherpe flits, dus bewegingsonscherpte krijg je niet. De kleuren worden alleen wat warmer.
Mocht je willen flitsen, koop dan een externe flits. De ingebouwde is bagger, maar dat zijn ze altijd, per definitie. Die zitten er alleen maar op voor de eventuele snapshots en omdat de fabrikant anders wordt geslacht door eeb orgaan als de consumentenbond die in staat is om dan de sweex 6 mp dan boven de canon 300D te zetten, 'omdat er op de canon geeneens een flitser zit.'
Échte proficamera's (Canon 1 serie en Minolta 9 befobbeld) hebben geen ingebouwde flitsers. Puur om het feit dat een ingebouwde flits alleen maar poep geeft, genoeg om snapshots te maken. En daar koop je geen (profi) SLR voor.

Of de canon 420 het doet op een 300D weet ik niet, ik weet wel dat van sigma alleen de 5xx serie compatible is.

Tomorrow is often the busiest day of the week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 16:52

Bzzje

Negeren is vooruitzien

bedankt voor de uitleg :)

Negeren is vooruitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Dunbar schreef op 10 september 2004 @ 16:41:
[...]Of de canon 420 het doet op een 300D weet ik niet, ik weet wel dat van sigma alleen de 5xx serie compatible is.
alle EX flitsers van canon werken op de digitale bodies, dus ook de 300d. Ik heb zelf de 420ex + omnibounce en ben er wel tevreden over. ik zal wel eens wat resuktaten posten dalijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

bartvdl schreef op 10 september 2004 @ 19:15:
[...]

alle EX flitsers van canon werken op de digitale bodies, dus ook de 300d. Ik heb zelf de 420ex + omnibounce en ben er wel tevreden over. ik zal wel eens wat resuktaten posten dalijk.
Ben benieuwd!

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvdl
oke hier zijn ze dan:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~t.vanderlinden1/ingebouwd.jpg
1. 300d + ingebouwde flitser

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~t.vanderlinden1/direct420.jpg
2. 300d + ex420 direct op het object

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~t.vanderlinden1/direct+omni.jpg
3. 300d + ex420 + omnibounce direct op het object

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~t.vanderlinden1/indirect+omni.jpg
4. 300d + ex420 + omnibounce indirect op het object(via wit plafond)

P stand, iso 100, 1/60s, f/4.0, kitlens @ 28mm.

Dat is denk ik alles dat je moet weten, hieronder de verschillen die ik vind.

Tussen 1 en 2 zie je dat de 420 het licht beter meet en minder intens flitst, wel zie je dat de schaduw van de omgekeerde zonnekap groter is omdat de fliter verder van de lens afzit.

Tussen 2 en 3, met en zonder omnibounce, zie je dat de flits diffuser is. De schaduwen zijn wat zachter.

Tussen 3 en 4, direct en indirect met omnibounce, zie je een duidelijk verschil in de schaduw achter de lens, wel zie je een grotere schaduw onder de zonnekap bij 4 omdat het licht van nog hoger komt.

Nou ik hoop dat je er iets aan hebt. Meestal gebruik ik mijn flitser i.c.m. de omnibounce en direct en indirect flitsen wissel ik af afhankelijk van het onderwerp.

[ Voor 3% gewijzigd door bartvdl op 10-09-2004 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Mooie uitleg! Ik vind het inderdaad wel een groot verschil. Die laatste 2 zijn echt een stuk mooier!
Ik zou dezelfde test wel eens willen zien, maar dan bij een portretfoto.. maar daar heb je zeker geen zin in..? :P

[ Voor 37% gewijzigd door FaceDown op 10-09-2004 20:08 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvdl
uhn niet echt nee maar ik zal het archief even doorgaan......

Tadaa.....
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~t.vanderlinden1/indirect+omni-portret.jpg

omnibounce indirect maar dan niet via het plafond, er was nemelijk een zwart plafond.
Is ook weer met de kitlens @ 55mm, 1/60s, f5.6, iso200.

edit: was op een spaans feest vandaar die aparte kleren.

[ Voor 10% gewijzigd door bartvdl op 10-09-2004 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Hm ik vind dat nog redelijk eruit zien. Ik heb morgen een feestje waar ik ook eens wat ingebouwde-flits-foto's zal maken. Eens kijken wat daaruit komt. Maar ik verwacht er inderdaad niet al te veel van. Helaas heb ik geen speedlite ter vergelijk..

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Na zo'n 8000+ foto's te hebben gemaakt in 2 jaar tijd met een inmiddels nogal verouderde "point-and-shoot" Olympus C1-Z is fotograferen een hobby geworden die een nieuwe investering verdiend. Ik heb er lang over gepeinsd en veel gelezen; De EOS300D+kit wordt het voor mij :)

Hopelijk ontvang ik hem voor het weer hier in Wenen omslaat en kan ik nog wat mooie foto's maken nu het nog helder is. Dit topic heeft meer foto's nodig :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:59
ik vond dit zelf een zeer leuke foto gemaakt met een 300D.
gefotografeerd object ben ik, en camera is (uiteraard) een 300D.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/boeie/temp/flat2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geinige plaat ja, leuke kleuren en ook best een mooie achtergrond!

Verwijderd

Ik zag een tijdje geleden hier iemand met een tas waarin zijn 300D in kon en als ik het goed heb nog een 50mm (die op de cam zat).
Ik zoek ook zoiets, wil een tas waarin alleen de 300d met 50mm. kan en eventueel nog wat zijvakjes.
Iemand ideeen?

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 23:06

Erw

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 15:26:
Ik zag een tijdje geleden hier iemand met een tas waarin zijn 300D in kon en als ik het goed heb nog een 50mm (die op de cam zat).
Ik zoek ook zoiets, wil een tas waarin alleen de 300d met 50mm. kan en eventueel nog wat zijvakjes.
Iemand ideeen?
www.lowepro.com
www.tamrac.com

Hier kun je wel wat vinden denk ik......

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Iemand ideeen?
Ik heb zelf daarvoor de topload van Lowepro, camera + lens en voor de rest niets. Zit nog wel een voorvak op waar je eventueel wat filters in kwijt kan of zo.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 20:06

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Iemand ideeen?
Ik heb zelf een Tamrac Velocity 6 tasje. Hierin kun je kwijt:
-Canon EOS300D met kitlens
-Compactflash kaartjes
-2 reservebatterijen (BP511)
-USB kabel

Dan heb je nog wat ruimte over in het hoofdvak voor je Acculader en stekker.

Oftewel je kan een eenvoudige set meenemen in een kleine tas.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 08:22
Tip voor wie nog een fotorugzak zoekt:

Als je nu een jaarabonnement op de "Op Pad" neemt (+/- 40 EUR) dan krijg je een LowePro Orion Trekker fotorugzak cadeau (waarde: 99 EUR). Je kunt hierin een SLR + diverse lenzen en benodigdheden kwijt. In het bovenvak kun je kleding, thermoskan etc kwijt. En, misschien past mij ibookje er ook wel in ;)

Zie ook:

http://forum.fotoapparatu...c.php?t=3992&idReplies=11

http://www.photographyrev...4125_3139crx.aspx#reviews

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

-RenE- schreef op 11 september 2004 @ 15:52:
Tip voor wie nog een fotorugzak zoekt:

Als je nu een jaarabonnement op de "Op Pad" neemt (+/- 40 EUR) dan krijg je een LowePro Orion Trekker fotorugzak cadeau (waarde: 99 EUR). Je kunt hierin een SLR + diverse lenzen en benodigdheden kwijt. In het bovenvak kun je kleding, thermoskan etc kwijt. En, misschien past mij ibookje er ook wel in ;)

Zie ook:

http://forum.fotoapparatu...c.php?t=3992&idReplies=11

http://www.photographyrev...4125_3139crx.aspx#reviews
Die heb ik ook.. zie p15 van dit topic. Fijne tas. 300D+lens past erin, stuk of 2, 3 extra lenzen, extra accesoires, en inderdaad nog een hoop rotzooi in dat bovenvak.

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Ow, op corne staan ook aardig wat tassen, kga daar eens even kijken :)

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

FaceDown schreef op 11 september 2004 @ 16:00:
[...]

Die heb ik ook.. zie p15 van dit topic. Fijne tas. 300D+lens past erin, stuk of 2, 3 extra lenzen, extra accesoires, en inderdaad nog een hoop rotzooi in dat bovenvak.
Kun je misschien een foto maken van het vak voor de fotoapparatuur? Liefst met je spullen er al in, zodat ik een beetje kan zien hoeveel er nou eigenlijk in past. Want die foto die op pagina 15 staat, geeft niet zo goed weer hoe groot het nou eigenlijk is :)
Alvast bedankt!

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/tas_vakjes.jpg

Links 200m lens (zou nog wel een lens bijpassen, er zitten wat extra 'tussenschotjes' bij) midden camera+50mm lens, rechtsonder 55mm lens, rechtsboven doppen, batterij, CF etc.

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Wordt waarschijnlijk deze:
http://www.cornevaniperen...ail.php?prod=20134&cat=61
(alleen zwart)

Heb het zelf niet zo op rugzakken, heb liever een heuptas. :)

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 21:23
FaceDown: Thanks voor de pic. Gelijk maar even een jaarabonnement genomen voor € 39,66 (anwb lid :Y)).

• Erw
  • Laatst online: 10-09 23:06

Erw

Crusader schreef op 03 augustus 2004 @ 22:42:
Kweetniet of je wel eens het programma "Airport" hebt gekeken, over o.a. de werkwijze van de douane op Schiphol, maar je bent echt wel het haasje als je geen bon kunt overleggen of ander bewijsmateriaal hebt. Dan wordt het hun woord tegen het jouwe, dat verlies je gegarandeerd. Ze laten je echt niet naar huis gaan om even de bon op te halen.
Persoonlijke bagage
Persoonlijke bagage kunt u altijd vrij in- en uitvoeren. De Douane kan u wél vragen om aan te tonen dat bepaalde artikelen, zoals foto- en videocamera's, sieraden, laptops en muziekinstrumenten, ook al in uw bezit waren bij vertrek. Het is dan verstandig het aankoop- of garantiebewijs bij u te hebben. U kunt ook voordat u op reis gaat, bij de Douane vragen om een douaneverklaring voor deze artikelen. Daarvoor moet u wel het aankoop- of garantiebewijs laten zien.

www.douane.nl

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Verwijderd

Ik heb toch maar voor deze gekozen:

http://www.cornevaniperen...ail.php?prod=20352&cat=60

Ga in ieder geval 2 lenzen erbij kopen en vind een vierkante tas wat handiger ;)
Deze ziet er wel leuk uit...

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 19:53:

Ga in ieder geval 2 lenzen erbij kopen en vind een vierkante tas wat handiger ;)
Hmm, best een aardige tas, was mij wat te klein, en niet 'robust' genoeg, ik heb zelf deze: http://www.cornevaniperen...s/MiniMagAW_left_open.gif . Heel handig voor het reizen :)

|>

Verwijderd

ziet er goed uit kerl!

Verwijderd

Simon schreef op 11 september 2004 @ 20:10:
[...]

Hmm, best een aardige tas, was mij wat te klein, en niet 'robust' genoeg, ik heb zelf deze: http://www.cornevaniperen...s/MiniMagAW_left_open.gif . Heel handig voor het reizen :)
ik was niet van plan om ook meteen mn dual 19inch crt mee te nemen.. 8)7

• simon
  • Laatst online: 08-09 19:03
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 20:11:
[...]

ik was niet van plan om ook meteen mn dual 19inch crt mee te nemen.. 8)7
Zo groot is zo'n tas niet...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 19:53:

Dan zit je tas ook echt wel vol
Ik heb zelf 1 versie groter, de nova 3 aw en die is mij nu al echt te klein voor:

* 300D body
* kitlens
* 50 mm
* 75-300 mm
* 420ex flitser

en wat batterijen en filters.
Als je dat heb en deze tas zit ie gewoon helemaal vol. :/

[ Voor 29% gewijzigd door JvdW op 12-09-2004 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47

Crusader

Arc Nature

Erw schreef op 11 september 2004 @ 18:48:
[...]

Persoonlijke bagage
Persoonlijke bagage kunt u altijd vrij in- en uitvoeren. De Douane kan u wél vragen om aan te tonen dat bepaalde artikelen, zoals foto- en videocamera's, sieraden, laptops en muziekinstrumenten, ook al in uw bezit waren bij vertrek. Het is dan verstandig het aankoop- of garantiebewijs bij u te hebben. U kunt ook voordat u op reis gaat, bij de Douane vragen om een douaneverklaring voor deze artikelen. Daarvoor moet u wel het aankoop- of garantiebewijs laten zien.

www.douane.nl
Da's toch precies wat ik zei? Als je geen aankoop- of garantiebewijs kan laten zien voor vertrek of na aankomst, ben je zuur.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:28

breinonline

Are you afraid to be known?

Crusader schreef op 12 september 2004 @ 09:30:
[...]
Da's toch precies wat ik zei? Als je geen aankoop- of garantiebewijs kan laten zien voor vertrek of na aankomst, ben je zuur.
Kopie aankoopbewijs mag ik hopen? Als je het origineel kwijt raakt op vakantie en er gebeurt wat met je spullen binnen garantie ben je anders ook flink zuur....

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
  • Laatst online: 08-06 08:22
En wat gebeurt er wanneer je geen aankoopbewijs hebt?

Mijn camera (Canon EOS D60) heb ik bijvoorbeeld tweedehands gekocht en daar zaten geen papieren meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al wat afgezocht, maar kan iemand me ff helpen?
Ik heb ooit ergens een grote test gezien van de eos300d in combinatie met verschillende compact flash kaarten. Weet iemand waar ik die test kan vinden?
Ik denk op dit moment oevrigens aan een scandisk 512 mb ultraII, goede keus denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 14:17:
Ik heb al wat afgezocht, maar kan iemand me ff helpen?
Ik heb ooit ergens een grote test gezien van de eos300d in combinatie met verschillende compact flash kaarten. Weet iemand waar ik die test kan vinden?
Ik denk op dit moment oevrigens aan een scandisk 512 mb ultraII, goede keus denken jullie?
bedoel je deze site?
http://www.robgalbraith.c...ti_page.asp?cid=6007-6425

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was de site niet maar toch bedankt!Ik ben er nu wel uit het wordt de:

Kingston Elite Pro 512MB

Volgens deze site de beste 512mb, en zelfs nog iets goedkoper dan de scandisk ultraII. Ik dacht dat scandisk beter was dan kingston, betrouwbaarder dacht ik.
Is buiten de snelheid om, de kingston ook gewoon goed betrouwbaar enzo als de scandisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
-RenE- schreef op 12 september 2004 @ 11:11:

Mijn camera (Canon EOS D60) heb ik bijvoorbeeld tweedehands gekocht en daar zaten geen papieren meer bij.
da's niet zo slim......als er wat aankomt heb je geen garantie zonder aankoopbewijs !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 14:41:

Kingston Elite Pro 512MB

Volgens deze site de beste 512mb, en zelfs nog iets goedkoper dan de scandisk ultraII. Ik dacht dat scandisk beter was dan kingston, betrouwbaarder dacht ik.
Is buiten de snelheid om, de kingston ook gewoon goed betrouwbaar enzo als de scandisk?
Volgens mij maakt dat niet zo uit, je zal niet zo snel fouten in een CF tegenkomen.
Denk dat je in dit soort gevallen meer merk bewust ben. Ik kies altijd voor SanDisk en Canon. Andere kiezen enkel alleen bv. Nikon & Kingston...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens ook al die CF reader besteld van 19 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47

Crusader

Arc Nature

-RenE- schreef op 12 september 2004 @ 11:11:

Die camera zal dan waarschijnlijk al gebruikssporen vertonen en is het aannemelijk te maken dat je 'm al had. Gewoon even mee langs de douane voordat je vertrekt lijkt me het beste, zal geen probleem zijn.

Edit: volgens mij kunnen ze ook serienummers natrekken om te zien waar de camera is verkocht (in welk land bedoel ik). Is extra zekerheid.

[ Voor 15% gewijzigd door Crusader op 12-09-2004 17:24 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 14:41:

Kingston Elite Pro 512MB

Je snapt toch zelf wel dat je dat verschil qua snelheid never nooit niet gaat merken he? En je hebt het nog wel over 0.023mb/s verschil 8)7

Over het algemeen is snelheid van cflash kaartjes het laatste waar ik me druk over zou maken.

it's unlikely that most photographers would notice a difference between the fastest card and one that was up to 10% slower.

m.a.w. koop gewoon een merk wat je ligt en staar je niet blind op zo'n nutteloos testje

[ Voor 15% gewijzigd door CrushOne op 12-09-2004 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Ik denk niet dat je die snelheid zal merken :)
Al wil ik zelf wel redelijk een snel kaartje kopen voor een goede transfer naar mijn pc via een goede CF reader.

offtopic:
CRu5H0n3: heb je mijn mail nog gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 09-09 20:00
ik heb een vraagje.. als je de 300D cam + EF 17-40mm f/4L koopt; is je fotokwaliteit dan beter dan een D70+kitlens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abu
  • Laatst online: 28-08 20:31

Abu

Abu!

Ok, ik heb hem ook besteld. Ik wilde eigenlijk een camera om mijn snapshotter te vervangen. Die heeft zijn dienst gedaan, maar wilde nu echt wel wat meer. In het begin wilde ik eigenlijk gewoon een Kodak 7630 (340,-), toen, na wat lezen leek mij de Panasonic FZ20 (+/- 650 als hij uitkomt) wel leuk. Maar na al dat lezen op verschillende fora en reviewsites werd ik steeds enthousiaster en begon steeds meer naar de 300d te kijken. Toen heb ik een tijdje de spiegelreflex van mijn moeder geleend en toen was ik helemaal om. Dus ipv 340,- wordt het nu:

Canon 300D kit 850,-
Velbon MaXi 347GB statief 92,-
1024 Sandisk Ultra II CF kaart 126,-
Cullmann Havanna Ranger de luxe tas 49,-

1117,-

edit:
Oja, ook nog een USB 2.0 cardreader! :D

Nou goed, geheugen zou ik sowieso moeten kopen, en misschien had ik ook wel een statief gekocht, maar toch.
Nou ik hoop dat het allemaal snel binnenkomt.

[ Voor 4% gewijzigd door Abu op 12-09-2004 18:18 ]

Insanus sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Silent Thunder schreef op 12 september 2004 @ 18:14:
ik heb een vraagje.. als je de 300D cam + EF 17-40mm f/4L koopt; is je fotokwaliteit dan beter dan een D70+kitlens?
100%....de lens bepaalt (voor het grootste gedeelte) de kwaliteit van je foto.

en de 17-40mm/f4 is een héle goeie lens.....heb 'm zelf ook nl. :) tevens ook de goedkoopste L-zoomlens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abu schreef op 12 september 2004 @ 18:16:

1024 Sandisk Ultra II CF kaart 126,-
Waarzo? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me zucht

pricewatch: Compact Flash 1GB (SanDisk Ultra II) -> meer nodig? ;)

@Silent thunder: ZEKER weten, die lens is ZO goed..!

#abu: mooi setje man:) waar heb je dat hele zwikkie vandaan, of allemaal van verschillenden if i may ask?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

FaceDown schreef op 11 september 2004 @ 17:11:
[afbeelding]

Links 200m lens (zou nog wel een lens bijpassen, er zitten wat extra 'tussenschotjes' bij) midden camera+50mm lens, rechtsonder 55mm lens, rechtsboven doppen, batterij, CF etc.
Super bedankt! Wow zeg, die tas moet ik hebben :D Ga ook maar even een jaarabbo afsluiten denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb ff een vraag die, die ik graag beantwoord zou willen hebben van de ''gewone gebruiker'' i.p.v. de vele sites met de prachtige reviews.
ALs ik de eos300d kit heb aangeschaft, is het dan te doen om het bij die lens te houden, of wil je heel snel een andere erbij? Ik weet dat je altijd een andere lens kan kopen, maar ik bedoel als je het zou vergelijken met bijv. een olympusc8080 of sony F***. Met die cameras kun je (uiteraard) geen andere objectief kopen, en moet je het dus doen met wat er op zit. Is de 300d met de kit lens ook een ''volwaardige camera''? (ik weet niet hoe ik em vraag duidelijker kan stellen :) )

Ik wil gewoon graag een toestel met snelle focus en niet veel ruis in hogere iso waardes, vandaar dat ik toch voor een DSLR zal gaan. Het gaat me dus niet om het feit dat er ook andere objectieven op kunnen (wat niet wil zeggen dat ik nooit een andere erbij zal kopen), maar puur om de kwaliteits verschil tussen een DSLR of een compacte digi cam.
Na veeel uitleg over me vraag, komttie nu toch echt in 1 kort zinnetje :) :

-Is de canon eos 300d met de kit lens in vergelijking met een goede compact digi cam van een eurotje of 800, nog steeds stukken beter in kwalteit?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 19:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ik zie dat ze bij Kamera-Express de nieuwe Canon EF-S 17-85 IS USM al op voorraad hebben voor 650 Euro. Ben ervoor aan het sparen, maar zit ook te denken aan die nieuwe EF-S 10-22 USM die gaat komen. :)
Iemand al ervaring met die eerste op de 300D?

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvdl
Mr. Detonator schreef op 12 september 2004 @ 18:32:
[...]

100%....de lens bepaalt (voor het grootste gedeelte) de kwaliteit van je foto.

en de 17-40mm/f4 is een héle goeie lens.....heb 'm zelf ook nl. :) tevens ook de goedkoopste L-zoomlens
is natuurlijk niet waar, de fotograaf is bepalend voor de kwaliteit van je foto. De scherpte e.d. wordt wel grotendeels door het objectief bepaald.

Ik snap wat je bedoeld hoor maar ik heb het idee dat mensen hier snel uit het oog verliezen dat je er niet bent met een 1d-markII en L-objectieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:53

Tarin

Just plain weird.

Chrasher schreef op 12 september 2004 @ 22:55:
Ik zie dat ze bij Kamera-Express de nieuwe Canon EF-S 17-85 IS USM al op voorraad hebben voor 650 Euro. Ben ervoor aan het sparen, maar zit ook te denken aan die nieuwe EF-S 10-22 USM die gaat komen. :)
Iemand al ervaring met die eerste op de 300D?
Niet met de 300D, maar deze zag ik in het 20D-topic:
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 19:40:
de eerste userplaatjes zijn uit! :9~

raw format, direct uit de cam: http://home.comcast.net/~gotspeed/index.htm

/me kwijlt..
en dat gaat dus om de 17-85mm IS USM-lens. Foto's zien er goed uit, hoewel de onderwerpen niet zo superinteressant zijn.
Silent Thunder schreef op 12 september 2004 @ 18:14:
offtopic:
Ligt het nou aan mij of ben jij keihard aan het twijfelen tussen de D70, een 300D met mooie lens, een goedkope 10D met mooie lens of even wachten en dan de 20D?
:P.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

[b]Tarin schreef op 12 september 2004 @ 23:28
de eerste userplaatjes zijn uit!
raw format, direct uit de cam: http://home.comcast.net/~gotspeed/index.htm
* kwijlt..

en dat gaat dus om de 17-85mm IS USM-lens. Foto's zien er goed uit, hoewel de onderwerpen niet zo superinteressant zijn.

[...]
Hmm... helaas kan ik op het moment alleen de thumbnails bekijken. Alle linkjes eindigen verder in een "rood kruisje" hier. Aan de plaatjes te zien kan je hieruit dus absoluut geen conclusies trekken, zie verder geen landschappen ofzo, alleen maar close-ups wat niet al te veel zegt.

Heb wel een linkje gevonden bij dpreview: http://forums.dpreview.co...rum=1029&message=10228051 waarin vooral naar de scherpte in de hoeken wordt gekeken met verschillende zoom-standen. De lens wordt hier ook met de originele EF-S 18-55 en de Sigma 18-125 vergeleken. :)

Die Sigma is toch wel een overweging waard, al is het alleen maar voor het prijsverschil. Die IS vind ik persoonlijk niet interresant bij een max. 85mm lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Chrasher schreef op 12 september 2004 @ 23:57:
[...]

Hmm... helaas kan ik op het moment alleen de thumbnails bekijken. Alle linkjes eindigen verder in een "rood kruisje" hier. Aan de plaatjes te zien kan je hieruit dus absoluut geen conclusies trekken, zie verder geen landschappen ofzo, alleen maar close-ups wat niet al te veel zegt.

Heb wel een linkje gevonden bij dpreview: http://forums.dpreview.co...rum=1029&message=10228051 waarin vooral naar de scherpte in de hoeken wordt gekeken met verschillende zoom-standen. De lens wordt hier ook met de originele EF-S 18-55 en de Sigma 18-125 vergeleken. :)

Die Sigma is toch wel een overweging waard, al is het alleen maar voor het prijsverschil. Die IS vind ik persoonlijk niet interresant bij een max. 85mm lens.
Wow, die Sigma 18-125 is best wel goed zeg! Bij alle plaatjes de scherpste en de minste CA! En hij heeft het grootste bereik EN hij is de goedkoopste...

* McFlipp laat die 17 - 85 IS USM maar lekker liggen waarschijnlijk en spaart eventjes door voor een Sigma 18 - 125mm! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

^^^^^ with stupid! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me agrees with McFlipp

ziet er goed uit voor onze vrienden van sigma, maar je verliest wel je IS he.. ik moet zeggen, een minolta D7D (IS in de cam ipv. de lensjes) met een 18-128 van sigma klinkt als muziek in de oren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 18-125 loopt van 28-188 mm op de 300D, en daar is IS niet voor nodig. Tot 200 mm kun je makkelijk zonder IS schieten. (Het is handig ja, maar zeker niet noodzakelijk.) Ik vind voor de 17-85 de IS zelfs overbodig. (28-128mm, daar heb je zeker geen IS voor nodig.)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:46
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 01:09:
Die 18-125 loopt van 28-188 mm op de 300D, en daar is IS niet voor nodig. Tot 200 mm kun je makkelijk zonder IS schieten. (Het is handig ja, maar zeker niet noodzakelijk.) Ik vind voor de 17-85 de IS zelfs overbodig. (28-128mm, daar heb je zeker geen IS voor nodig.)
daarbij vreet IS ook nog eens stroom.

maareik lees dat de sigma geen HSM (Hypersonic motor, sigma's USM) heeft? dat is dan wel weer jammer. want naast het snelle focussen vind ik het zelf wel prettig als ik kan ingrijpen bij het focussen zonder eerst een knoppie om te moeten zetten.

Komt nog bij dat die sigma kennelijk 'speciaal ontwikkeld' is voor DSLR's en dat je hem dus niet meer op je normale film-body kan hangen. dat vind ik wel jammer, want in sommige situaties gebruik ik liever een normale body ipv een DSLR (hey. je koopt voor bijna niets een normale body en voor 450 euro een topper als de Canon 1N bijvoorbeeld)

[ Voor 26% gewijzigd door FragDaddy op 13-09-2004 08:54 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abu
  • Laatst online: 28-08 20:31

Abu

Abu!

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 19:36:

#abu: mooi setje man:) waar heb je dat hele zwikkie vandaan, of allemaal van verschillenden if i may ask?
Verschillende sites

Canon 300D kit 850,- bij www.koopdigitaal.nl
Velbon MaXi 347GB statief 92,- www.kamera-express.nl
1024 Sandisk Ultra II CF kaart 126,- www.empc.nl
Cullmann Havanna Ranger de luxe tas 49,- www.fotovideostore.nl

Insanus sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 09-09 20:00
Tarin schreef op 12 september 2004 @ 23:28:
offtopic:
Ligt het nou aan mij of ben jij keihard aan het twijfelen tussen de D70, een 300D met mooie lens, een goedkope 10D met mooie lens of even wachten en dan de 20D?
:P.
ja :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ik zou persoonlijk voor het laatste gaan (wachten op de 20D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Tha BasZ schreef op 13 september 2004 @ 11:35:
[...]
Ik zou persoonlijk voor het laatste gaan (wachten op de 20D).
Ik ook (als je die 400 euro extra er voor over hebt). en vooral als je de extra snelheid van de camera nodig hebt. (opstarten en bursts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voortaan maar wat vaker in de pricewatch kijken, 145 voor een 1GB SanDisk Ultra I betaald terwijl er een SanDisk 1GB Ultra II voor 130 elder lag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 10:42

Beaves

Usque ad Finem

FragDaddy schreef op 13 september 2004 @ 11:42:
[...]

Ik ook (als je die 400 euro extra er voor over hebt). en vooral als je de extra snelheid van de camera nodig hebt. (opstarten en bursts)
Ik ook, maar dan verkoop ik toch eerst mijn 300D 8)7

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Beaves schreef op 13 september 2004 @ 13:47:
[...]

Ik ook, maar dan verkoop ik toch eerst mijn 300D 8)7
Dat lijkt me meer dan logisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CF kaart komt vrijdag pas :P
Baal er zo van, heb dat ding thuis maar kan er weinig mee doen. Voel me net een overactieve hond die in zijn mand moet blijven zitten :D

Manual heb ik al 2x doorgelezen en weet volgens mij weet ik alle functie al :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 16:49:
Baal er zo van, heb dat ding thuis maar kan er weinig mee doen. Voel me net een overactieve hond die in zijn mand moet blijven zitten :D

Je weet dat je ook winkels hebt met een ouderwetse deur die je open kan doen, binnen in die winkel kan je gewoon een CF kaartje kopen.................vanmiddag al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadeel is dan wel dat ie de functies van de camera niet had geweten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Dude.. Kan je niet even van iemand een kaartje lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mlevd schreef op 13 september 2004 @ 17:00:
[...]

Je weet dat je ook winkels hebt met een ouderwetse deur die je open kan doen, binnen in die winkel kan je gewoon een CF kaartje kopen.................vanmiddag al.
En zo 40 euro meer kan neerleggen :Y)
Was zelfs een winkel hier in de stad die het verkocht voor 270! :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 16:49:

Je kan ook zonder CF kaartje schieten hoor... Dan kan je de foto eventjes bekijken en daarna leegt ie de buffer weer en kan je weer verder schieten. Kan je er iig alvast mee spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m nu ook maar s aangeschaft! wat een heerlijk cammetje is dit zeg! Ik ben blij dat ik toch een stap verder ben gegaan door een DSLR te kiezen, wat een genot in gebruik!!En dat scherp stellen gaat snel!
Zo dat moest IK ff wkijt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McFlipp schreef op 13 september 2004 @ 18:13:
[...]

Je kan ook zonder CF kaartje schieten hoor... Dan kan je de foto eventjes bekijken en daarna leegt ie de buffer weer en kan je weer verder schieten. Kan je er iig alvast mee spelen :)
Ja, weet ik, maar als ik de echte reden daarvan vertel ben ik hier niet meer welkom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 18:16:
Ik heb m nu ook maar s aangeschaft! wat een heerlijk cammetje is dit zeg! Ik ben blij dat ik toch een stap verder ben gegaan door een DSLR te kiezen, wat een genot in gebruik!!En dat scherp stellen gaat snel!
Zo dat moest IK ff wkijt! :)
Weer eentje er bij _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom er net pas achter dat je met F/22 meer scherptediepte hebt dan bij F/1.8 8)7
Dacht altijd dat het andersom was,...waarom wil iedereen dan zo laag mogelijk f-getal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat je dan minder licht nodig hebt en dus met een korte sluitertijd een goed belichte foto kan maken. Erg handig met bv. sport fotografie. Verder kun je gebruik maken van de DOF die ontstaat (ik zie het veel bij portret fotografie).

met een hoog F getal moet je vaak een wat langere sluitertijd hanteren, niet altijd handig uit de losse hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 10:42

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 20:04:
Kom er net pas achter dat je met F/22 meer scherptediepte hebt dan bij F/1.8 8)7
Dacht altijd dat het andersom was,...waarom wil iedereen dan zo laag mogelijk f-getal?
Ehm, omdat je dan meer licht "vangt" of omdat je juist weinig scherptediepte wilt hebben, bijvoorbeeld om het onderwerp van de achtergrond te scheiden?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 20:04:
Omdat we graag nog wat licht willen opvangen. hoe lager het F getal, hoe groter het 'gat' zeg maar is (niet helemaal waar. maar zo leg ik het altijd uit. so sue me). als je meer licht door je lens krijgt kun je je sluitertijd verkorten en dat is wel weer prettig bij sommige dingen.

als je dit wil testen. zet je camera maar eens in Av mode (volgens mij heet dat zo op jou 300D) en draai je diafragma maar eens naar F4.5 (vaak de laagste waarde van een goedkope tele-zoom lens) en kijk maar eens hoe je veel langer je sluitertijd wordt t.o.v. de F1.8 van je (behoorlijk 'snelle') 50mm lens

dan snap je misschien ook waarom een Canon EF 100-300L f5.6 375 euro kost en een Canon 70-200L f4 800 euro kost. en dan scheelt het maar f1.6..

een Canon 70-200L f2.8 kost 2300 euro. ok. die heeft dan wel IS en USM. maar dat drijft de prijs niet zo ver op.

lensen die veel licht doorlaten (snelle lensen) zijn gewoon fucking duur.

dit zijn trouwens alle drie L lenzen en die 100-300L f5.6 is wel heel prettig geprijsd. als je alleen buiten fotografeert met die lens en op hele bewolkte dagen de ISO waarde wat op wil krikken als je je sluitertijd laag wil houden. en je kunt leven zonder USM en IS.. dan heb je wel een 'L' lens te pakken. lijkt mij een betere keuze dan die 75-300 lensen van Canon.

[ Voor 68% gewijzigd door FragDaddy op 13-09-2004 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

100-300L f5.6? :?
Dat is geen L-lens dude.. en heeft wel USM

Afbeeldingslocatie: http://consumer.usa.canon.com/app/images/lens/ef100-300_45-56u_586x225.jpg
wel eens van Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif gehoord

[ Voor 93% gewijzigd door CrushOne op 14-09-2004 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvdl
Ja dat dacht ik ook....maar ik had eerst nog even ge-googled, je weet maar nooit.

en kijk eens:
Afbeeldingslocatie: http://eosseries.ifrance.com/eosseries/lenscanon/100-300l.jpg
http://eosseries.ifrance....es/lenscanon/100-300l.htm

Die lens bestaat dus wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
bartvdl schreef op 14 september 2004 @ 08:05:
Ja dat dacht ik ook....maar ik had eerst nog even ge-googled, je weet maar nooit.

en kijk eens:
[afbeelding]
http://eosseries.ifrance....es/lenscanon/100-300l.htm

Die lens bestaat dus wel
Die wordt al een tijdje niet meer verkocht/gemaakt hoor, er is echter wel een 100-400 f/5.6L.
Afbeeldingslocatie: http://consumer.usa.canon.com/app/images/lens/ef100-400_45-56lisu_586x225.jpg

Die 100-300 staat nog wel op de Nederlandse Canon site, maar die lopen wel vaker wat achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Jullie hebben ook geen vertrouwen in me he :+ niet alle L telelensen zijn wit (ok. de dure modellen wel natuurlijk. je moet toch iets hebben om mee te patsen)

maargoed. het ging mij er ook niet om of die lensen nog nieuw verkocht werden. (want niemand vraagt om advies voor een nieuwe telelens). puur om even te laten zien dat er voor een lagere f waarde flink moet worden betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

FragDaddy schreef op 14 september 2004 @ 08:35:
Jullie hebben ook geen vertrouwen in me he :+ niet alle L telelensen zijn wit (ok. de dure modellen wel natuurlijk. je moet toch iets hebben om mee te patsen)

maargoed. het ging mij er ook niet om of die lensen nog nieuw verkocht werden. (want niemand vraagt om advies voor een nieuwe telelens). puur om even te laten zien dat er voor een lagere f waarde flink moet worden betaald.
Vooral bij wat verder ranges betaal je dik voor een lagere f waarde...
Een Canon EF 50/1.4 USM is bijv. dan wat minder dan een Canon EF 70-200/2.8 L USM IS, qua geld that is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
Tha BasZ schreef op 14 september 2004 @ 09:19:
[...]
Vooral bij wat verder ranges betaal je dik voor een lagere f waarde...
Een Canon EF 50/1.4 USM is bijv. dan wat minder dan een Canon EF 70-200/2.8 L USM IS, qua geld that is...
Maar dan heb je ook wel over een andere kwaliteit lens. Je betaalt dan ook voor een spatwaterdichte en stofdichte lens. Tevens zal de kwaliteitscontrole ook wel een ander niveau hebben. Over IS nog niet gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mlevd schreef op 14 september 2004 @ 08:26:
[...]

Die wordt al een tijdje niet meer verkocht/gemaakt hoor, er is echter wel een 100-400 f/5.6L.
[afbeelding]

Die 100-300 staat nog wel op de Nederlandse Canon site, maar die lopen wel vaker wat achter.
en die 100-400 is echt heel erg goed..! als je budget het toelaat, echt een fantastisch ding, persoonlijk wil ik deze liever hebben dan een 70-200 (hoewel die een stuk makkelijker mee te nemen zijn) want vooral voor dingen als sportfotografie is dat extra stuk bereik heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 10:15:
[...]

en die 100-400 is echt heel erg goed..! als je budget het toelaat, echt een fantastisch ding, persoonlijk wil ik deze liever hebben dan een 70-200 (hoewel die een stuk makkelijker mee te nemen zijn) want vooral voor dingen als sportfotografie is dat extra stuk bereik heerlijk!
Alleen moet je je wel afvragen of deze lens wel snel genoeg voor sportfotografie, zeker binnensport zal niet even goed gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Even een paar dingen verhelderen:
1. De 100-300L is f/5.6 en daarmee alles behalve lichtsterk. Verder is hij groot en zwaar en wordt hij al best lang niet meer gemaakt.
2. De 100-400L is f/4.5-5.6. Deze witte L heeft IS, is een schuifzoom en heeft een veranderend maximaal diafragma. Ik vind het wel een heel prettige lens om mee te werken ondanks deze minpunten.
3. De 70-200L IS die FragDaddy noemde kost geen 2300, maar ongeveer 1700 euro. Voor het verschil koop je een paar hele mooie dingen... (580EX+1GB SandDisk UII + 2-3 Setjes GP2100)
4. Een vast objectief is niet te vergelijken met een zoomlens, het vaste objectief is kwalitatief eenvoudigweg beter, goedkoper om te maken en lichtsterker terwijl de prijs vaak goed te doen is.

offtopic:
Daarbij: Het meervoud van lens is lenzen, ik irriteer me persoonlijk helemaal wild aan dergelijke domme fouten.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Wat ik me nou afvraag bij die L lenzen. Hebben die toch minder licht nodig bij exact dezelfde omstandigheden dan niet L lenzen?
Dus als ik een foto maak met een normale lens of F4.0 1/30 kan een L lens dat dan op F4.0 1/60 ofzo? Of zit het verschil toch ergens anders in?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FragDaddy schreef op 13 september 2004 @ 22:38:
[...]

Omdat we graag nog wat licht willen opvangen. hoe lager het F getal, hoe groter het 'gat' zeg maar is (niet helemaal waar. maar zo leg ik het altijd uit. so sue me). als je meer licht door je lens krijgt kun je je sluitertijd verkorten en dat is wel weer prettig bij sommige dingen.

als je dit wil testen. zet je camera maar eens in Av mode (volgens mij heet dat zo op jou 300D) en draai je diafragma maar eens naar F4.5 (vaak de laagste waarde van een goedkope tele-zoom lens) en kijk maar eens hoe je veel langer je sluitertijd wordt t.o.v. de F1.8 van je (behoorlijk 'snelle') 50mm lens

dan snap je misschien ook waarom een Canon EF 100-300L f5.6 375 euro kost en een Canon 70-200L f4 800 euro kost. en dan scheelt het maar f1.6..

een Canon 70-200L f2.8 kost 2300 euro. ok. die heeft dan wel IS en USM. maar dat drijft de prijs niet zo ver op.

lensen die veel licht doorlaten (snelle lensen) zijn gewoon fucking duur.
Ja, dit wist ik wel (heb me EOS grotendeels op Av staan). Had de f-waarde alleen om gedraaid dus vroeg me dat af. Dacht dat als je diafragma openstond juist je foto scherper was (omdat ie meer beeld vangt) Maar is dus zo dat als je diaf. dicht staat je beeld 'geknepen' wordt en daardoor scherper. Alhoewel het idd mooier is als het onderwerp scherp is en de achtergrond onscherp. Iets wat een digicam niet kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Alhoewel het idd mooier is als het onderwerp scherp is en de achtergrond onscherp. Iets wat een digicam niet kan...
Een digicam kan het zeker wel! Heb een Canon G3 gehad en die deed dat heel goed (had ook F2.0!) maar een Canon A70 heeft geloof ik F2.8-F3.nogwat en als je dan een beetje zoomt kan je wel degelijk scherptediepte krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amphora schreef op 14 september 2004 @ 12:16:
[...]

Een digicam kan het zeker wel! Heb een Canon G3 gehad en die deed dat heel goed (had ook F2.0!) maar een Canon A70 heeft geloof ik F2.8-F3.nogwat en als je dan een beetje zoomt kan je wel degelijk scherptediepte krijgen.
Had een Ixus in gedachten en die heeft wat meer moeite met deze dingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Amphora schreef op 14 september 2004 @ 11:56:
Wat ik me nou afvraag bij die L lenzen. Hebben die toch minder licht nodig bij exact dezelfde omstandigheden dan niet L lenzen?
Dus als ik een foto maak met een normale lens of F4.0 1/30 kan een L lens dat dan op F4.0 1/60 ofzo? Of zit het verschil toch ergens anders in?
';t verschil zit ergens anders in nl:. stof-spatwaterdicht...betere focus-motor/mechanisme/betere afwerking......

de sluitertijd/lichtgevoeligheid heeft hier verder weinig mee te maken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Had een Ixus in gedachten en die heeft wat meer moeite met deze dingen. :)
Met een trust is het ook altijd lastig....

Even iets anders. Zijn er behalve Canon, Tamron en Sigma nog andere bedrijven die (goede) lenzen maken voor canon? Ben eigenlijk op zoek naar een 18-80 (ofzo) lens met F2.8. Sigma heeft een 18-50mm F2.8 EX DC lens aangekondigd (leuke vervanging voor kit lens) maar wil liever iets groter bereik dan 50 mm. Ze hebben ook wel een 24-70 lens maar die 18mm wil ik toch wel hebben eigenlijk.
De 18-125mm F3.5-5.6 DC is qua bereik natuurlijk precies wat ik zoek maar ja, dat is weer F3.5-5.6. Als ze die nou eens in F2.8 maken. En USM (of de sigma variant daarvan) :9~
Weet iemand een dergelijke lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik geloof het niet amphora, maar als het zo is houd ik me aanbevolen! de sigma lens is behalve zn lichtsterkte een superlensje.. een stukje terug hier staat hij in vergelijjking met de 18-55 300d kitlens en de 17-85 van de 20D, dit wint hij optisch op zn sokken! Ik zelf zit serieus te denken aan een 20D of een 7D (minolta die deze week komt) met de sigma 18-125, vooral de 7D is daar antrekkelijk voor omdat je dus de IS al in de body hebt zitten!

maargoed, back on track, volgens mij is er geen vbergelijkbaar alternatief met die lichtsterkte.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimm2
  • Laatst online: 08-08 16:23

nimm2

.

ik ben van plan om binnenkort een nieuw objectief te kopen ter vervanging van de kitlens - ik zit zelf, mede door de vele positieve reviews te denken aan de tamron 28-75 F/2.8 XR di, gezien voor iets van 400 euro.

raden jullie me aan om in dit bereik en bij deze lichtsterkte ook naar andere lenzen te kijken? iemand toevallig tips?

is het 28mm bereik erg hinderlijk bij gebruik als allround lens icm cropfactor van 1.6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

nimm2 schreef op 14 september 2004 @ 13:56:
ik ben van plan om binnenkort een nieuw objectief te kopen ter vervanging van de kitlens - ik zit zelf, mede door de vele positieve reviews te denken aan de tamron 28-75 F/2.8 XR di, gezien voor iets van 400 euro.

raden jullie me aan om in dit bereik en bij deze lichtsterkte ook naar andere lenzen te kijken? iemand toevallig tips?

is het 28mm bereik erg hinderlijk bij gebruik als allround lens icm cropfactor van 1.6?
Volgens mij heb jij hetzelfde probleem als ik :-) Zie mijn post (2 omhoog).
28 mm vind ik door de 1.6 crop te veel. Daarom ben ik ook op zoek naar een 18-80 ofzo. Dus dat is dan de sigma 18-125, maar ja. dat is geen F2.8 helaas.... Om te beginnen is het wel een prima lens. Maar ik heb al een 28-300 sigma F3.5-6.3 en de Kitlens dus hij valt al een beetje af. Want het bereik heb ik al op 2 verschillende lenzen maar ik wil graag wat licht sterkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimm2
  • Laatst online: 08-08 16:23

nimm2

.

het gaat mij vooral als vervanging voor de kitlens voor algemeen gebruik, dus om meestal op de camera te houden.

ik denk er over om de kitlens te houden voor het moment dat ik toch echt groothoek nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvdl
Ik gebruik zelf vaak de 24-70 2.8 ex van sigma, deze is volgens mij niet zo heel veel duurder dan de tamron die zojuist werd genoemd. Het voordeel is 4mm extra groothoek, wat toch best veel verschil maakt. Het nadeel is 5mm minder tele. Dus je moet even kijken wat je belangrijker vindt (ik denk groothoek). Het is net zoals de tamron een top objectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Canon EF 17-40/4.0 L USM ?

Maar laten we beginnen met het posten van het budget :P Want anders haal ik de Canon EF 16-35/2.8 L USM er ook nog even bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Jasper schreef op 14 september 2004 @ 17:45:
Canon EF 17-40/4.0 L USM ?

Maar laten we beginnen met het posten van het budget :P Want anders haal ik de Canon EF 16-35/2.8 L USM er ook nog even bij ;)
hey. hij wilde toch een lichtsterke lens. nou. dan dus die 16-35 f2.8L :) spaarpotje omkeren dus :)

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.