[Glasvezel] Ons Net - Nuenen 10 Mbit

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 10.952 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heeft er iemand ergens een overzicht gevonden met de routing performance van (wireless) routers? Je kan wel schreeuwen dat je daar op moet letten, maar het staat echt nergens vermeld :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:47

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Ultra schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:19:
Heeft er iemand ergens een overzicht gevonden met de routing performance van (wireless) routers? Je kan wel schreeuwen dat je daar op moet letten, maar het staat echt nergens vermeld :/
Helaas staat dat nergens. In iedergeval niet dat ik weet. Alleen als je op www.nfsn.tk en www.nuenen.net/forum kijkt dan staan daar ervaringen van mensen met routers.

Iets anders wat ik niet snap is het volgende. Tijdens het downloaden van een bestand van 100 of 1 GByte dan haal ik een constante snelheid van 1,85 MB/s. Hoe is dit mogelijk aangezien dit boven de snelheid van de theoretische snelheid onder optimale omstandigheden ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
  • Laatst online: 08-09 21:35
Ultra schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:19:
Ik heb een sitecom WL-018 die doet het echt perfect met glasvezel
(een oude edimax die ik ervoor had werkte echt maar half, viel soms uit enzo)

die sitecom zal nu niet meer verkocht worden, maar ik verwacht dat de 54mbit draadloze versie niet veel verschil in internet snelheid zal geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Dat de meeste routers 10Mbit/s halen had ik wel verwacht. Hoe ver ze van de 100Mbit afblijven is des te interessanter. Helaas kan ik nergens een vergelijkingstest vinden. Ik verwacht eigenlijk dat niemand dat op dit moment kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ultra schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 21:40:
Dat de meeste routers 10Mbit/s halen had ik wel verwacht. Hoe ver ze van de 100Mbit afblijven is des te interessanter. Helaas kan ik nergens een vergelijkingstest vinden. Ik verwacht eigenlijk dat niemand dat op dit moment kan ;)
Kijk eens op: http://onsnet.steggelen.n...spx?tabid=35&g=topics&f=6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met onsnet, hoop dat jullie me kunnen helpen:
ik heb thuis een draadloze router van het merk edimax. Werkt met chello goed, heb gewoon verbinding. Nu zet ik alles uit, steek de kabel over van chello naar het onsnet modem, en zet alles na meer dan 1 uur weer aan.
Resultaat: wel draadloos netwerk, geen internet. Ik kan wel in de router, maar zie dat er geen internetverbinding is.
Vervolgens prik ik een kabel direct van mijn laptop in de onsnetmodem, en heb ik wel internet!!!!

Alles staat juist ingesteld, en ik heb twee keer per toeval een verbinding gehad na het lang uitzetten van alle modems, routers enz.

Het enige wat de helpdesk met verteld is dat ik mijn router een uur uit moet zetten, terwijl ik al meerdere keren een harde reset heb gedaan... Helpt dus ook niet... Iemand hetzelfde gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 00:08:
ik heb thuis een draadloze router van het merk edimax. Werkt met chello goed, heb gewoon verbinding. Nu zet ik alles uit, steek de kabel over van chello naar het onsnet modem, en zet alles na meer dan 1 uur weer aan.
Resultaat: wel draadloos netwerk, geen internet. Ik kan wel in de router, maar zie dat er geen internetverbinding is.
Vervolgens prik ik een kabel direct van mijn laptop in de onsnetmodem, en heb ik wel internet!!!!

Alles staat juist ingesteld, en ik heb twee keer per toeval een verbinding gehad na het lang uitzetten van alle modems, routers enz.

Het enige wat de helpdesk met verteld is dat ik mijn router een uur uit moet zetten, terwijl ik al meerdere keren een harde reset heb gedaan... Helpt dus ook niet... Iemand hetzelfde gehad?
Kijk eens op: http://onsnet.steggelen.n...spx?tabid=35&g=posts&t=43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je serieus die grote pijp wil bedienen, zet dan een Pentium1 neer met een stel goede NIC's of een embedded geval van www.pcengines.ch

In die embedded bakken kan je eventueel ook nog een wireless netwerkkaart steken die middels m0n0wall gewoon voor AP kan spelen. En anders kan je ook nog een los accespointje erachter zetten. Je hebt dan ook nog de mogelijkheid om een leuk servertje te draaien oid ;)

[ Voor 12% gewijzigd door neographikal op 29-12-2004 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:05
Die heb ik een besteld als het goed eens krijg ik hem komende week binnen :+

Edit:
Met komende week bedoelde ik volgende week ;)

[ Voor 31% gewijzigd door de7geitjes op 07-01-2005 16:54 ]

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
  • Laatst online: 12:05
Jaja ik heb mijn Wrap binnen hoor :)

Werkt zeer goed!!

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onsnet gaat commerciëel.

Zijn wij Nuenenaren verwend met artikel twee op de website

2. Hoe lang kan ik gratis blijven bellen?
Zolang u lid blijft van Ons Net kunt u GRATIS BLIJVEN BELLEN met andere leden van Ons Net! Het is niet zo dat u na 1 of 2 jaar daar geld voor moet gaan betalen.
(http://www.onsnetnuenen.nl/index.php?item=1198)

In Tongelre worden ze met artikel 7.2 afgescheept.

7.2 Hoe lang kan ik gratis blijven bellen?
Zolang u lid blijft van Ons Net Tongelre kunt u GRATIS BLIJVEN BELLEN met andere leden van Ons Net Tongelre! Het is niet zo dat u na 1 of 2 jaar daar geld voor moet gaan betalen.
(http://www.onsneteindhoven.nl/index.php?item=2141#l2163)

Ik vind dat wij als Nuenenaren de buitendorpers niet mogen discrimineren, hoewel ik weet dat wij alle aanloopproblemen hebben moeten trotseren ( onkunde van de helpdesk, botheid van Volker Stevin, meerdere keren moeten aanhoren dat je niet weet waar je het over hebt, geen dynamisch ip adres kunnen krijgen op router, vraag je een vast ip adres aan, krijg je een fout subnet masker )
vind ik dit geen reden om Tongelre te discrimineren.
Graag wil ik dan ook voorstellen om de benadeelde Tongelrenaren dmv een gironummer te steunen.
Ik stel zelf gironummer 556 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onduidelijkheid TROEF bij Ons Net !

Verwijderd

cyspoz schreef op woensdag 08 december 2004 @ 08:56:
[...]

Ik heb nooit problemen met TK domeinen. Heeft misschien wel met je DNS servive van je provider te maken. Alhoewel in het verleden TK domeinen wel eens down waren.
Maar ik heb liever een TK domein met een site die snel laad, dan een .nl domein die op iemand zijn ADSL lijn draait thuis. Dat vind ik meer knullig.
Beter een bereikbare "trage" site, dan een die snel is maar ook ZEER vaak niet bereikbaar is... (En dat is op meerdere locaties geconstateerd!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In eindhoven (tongelre) zijn ze nu ook aan het aanleggen en van de week zijn wij ook aangesloten op ons net!

Hardstikke goed natuurlijk maar nu krijg ik op mijn SMC wireless router (SMC 2804WBR EU v2) geen ip adres. Heb het eerst met de laptop getest, ik krijg meteen een ip adres en het werkt geweldig. Maar op de router niks. Ik heb een firmware upgrade gedaan maar dit gaf ook geen oplossing.

De router helemaal gereset, schoon begonnen, nog niks.

Daarop heb ik alles een uurtje uitgezet en weer aangezet maar nog geen ip adres.

Dus de router maar weer aan de router van upc gehangen.. en hier zit ik dan.

Ik heb geen idee wat ik fout doe. Zal de router niet met glasvezel overweg kunnen?
Ons net ondersteunt geen routers en gelijk hebben ze eigenlijk.. want het signaal zit erop, het werkt. Alleen mijn router slikt het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:41

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 20:06:
In eindhoven (tongelre) zijn ze nu ook aan het aanleggen en van de week zijn wij ook aangesloten op ons net!
[rml][ Glasvezel] Ons Net - nu ook in Tongelre[/rml] :P

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 20:06:

Hardstikke goed natuurlijk maar nu krijg ik op mijn SMC wireless router (SMC 2804WBR EU v2) geen ip adres. Heb het eerst met de laptop getest, ik krijg meteen een ip adres en het werkt geweldig. Maar op de router niks. Ik heb een firmware upgrade gedaan maar dit gaf ook geen oplossing.

De router helemaal gereset, schoon begonnen, nog niks.

Daarop heb ik alles een uurtje uitgezet en weer aangezet maar nog geen ip adres.

Dus de router maar weer aan de router van upc gehangen.. en hier zit ik dan.

Ik heb geen idee wat ik fout doe. Zal de router niet met glasvezel overweg kunnen?
Ons net ondersteunt geen routers en gelijk hebben ze eigenlijk.. want het signaal zit erop, het werkt. Alleen mijn router slikt het niet!
Nou, in het begin hier in Nuenen kwam het nog wel eens voor dat de IP-adressen op waren...
Ze hadden er te weinig ingekocht...

Daarnaast zijn er veel (heel veel) routers die niet goed weten wat ze met de wazige DHCP regeling van OnsNet moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:38
OverSoft schreef op maandag 04 juli 2005 @ 18:38:
[...]

Nou, in het begin hier in Nuenen kwam het nog wel eens voor dat de IP-adressen op waren...
Ze hadden er te weinig ingekocht...

Daarnaast zijn er veel (heel veel) routers die niet goed weten wat ze met de wazige DHCP regeling van OnsNet moeten doen.
Wazige IP regeling
Details ?

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Nou, OnsNet heeft een DHCP lease time van minder dan een uur. Ik heb nou inmiddels al 4 maanden hetzelfde ip, maar daarvoor wou het nog wel eens veranderen (meerdere keren per dag).

Een router blijft dan goed werken, tot de DHCP lease tijd is verlopen, waarna OnsNet verwacht dat je een nieuwe ip aanvraagt (die overigens vaak hetzelfde is, zoals ik al zei). Als je router dat niet doet, doet je hele verbinding het niet meer... (handmatig elk uur releasen is een oplossing :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
OverSoft schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 23:42:
Nou, OnsNet heeft een DHCP lease time van minder dan een uur. Ik heb nou inmiddels al 4 maanden hetzelfde ip, maar daarvoor wou het nog wel eens veranderen (meerdere keren per dag).

Een router blijft dan goed werken, tot de DHCP lease tijd is verlopen, waarna OnsNet verwacht dat je een nieuwe ip aanvraagt (die overigens vaak hetzelfde is, zoals ik al zei). Als je router dat niet doet, doet je hele verbinding het niet meer... (handmatig elk uur releasen is een oplossing :P)
Elke goed geimplementeerde DHCP server en DHCP client zou onafgebroken moeten werken.

Een DHCP client zou op 50% of sommige 75% van de leasetijd de lease moeten vernieuwen met dezelfde periode. Niet na verlopen want dat zou een hik geven.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Dat was dus wel het probleem bij OnsNet. Tot 5 minuten na de lease time kreeg je niet eens een ip.
Routers snappen het niet meer, en dat geeft problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 00:08:

Dit heeft met je macadres te maken. Mijn computer heeft een ander macadres dan de WAN-poort van mijn router. Nu kun je in de meeste routers het macadres wijzigen. Dus als je laptop wel werkt met Onsnet zou je eens moeten proberen om het macadres van je laptop in de router te zetten.
Dit heb ik eens gedaan/getest en t werkte meteen.

Bij onsnet zeggen ze ook niet voor niets dat je de stroom 1 uur van de kastjes af moet halen, dan komt een IP-adres los van het MACadres en kan dan opnieuw worden aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Fijne storing sinds maandag...
Ben nu eindelijk weer online na 1.5 uur totaal aan de telefoon te hebben gehangen...

Ze waren gewoon mac-adressen kwijt van de modems, die handmatig weer aangezet moeten worden.

Maargoed, de service is best goed, klantvriendelijk en het is uiteindelijk weer opgelost.
En ti's de eerste storing in 8 maanden, en daar mag ook best iets over gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08 19:05
Wat betreft de posts over moeilijkheden met de DHCP van OnsNet.
Je kunt voor eenmalig 25 euro een vast IP aanvragen. Je mag nl ook servers draaien.
Heb ik gedaan, maar niet vanwege DHCP troubles, want die had ik niet gehad toen ik nog variabel address kreeg bij OnsNet.

Ik woon in Tongelre en ben heel tevreden over de glasvezel. Maar ja, wat wil je : 10 Mbit/sec up en down en een jaar gratis (nou ja, belastingeurocenten van voornamelijk anderen _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Niet online
We hebben hier in Nuenen nu de prijzen voor komend jaar via post binnen gekregen...
Heel Nuenen staat zowat op zijn kop omdat de prijzen echt asociaal hoog zijn.

De prijzen:

Internet (10mb) only:
Vastrechttarief: € 20,- p/maand
Internetabonnement: € 15,95 p/maand (10Mbit)
Totaal: € 35,95 p/maand

Internet (100mb) only:
Internetabonnement: € 59,95 p/maand
Totaal: € 79,95 p/maand

Totaalpakket (10mb):
Internetabonnement: € 15,95 p/maand (10Mbit)
Televisie + radio: € 13,95 p/maand
Telefonie: € 9,49 p/maand
Totaal: € 59,39 p/maand

Totaalpakket (100mb):
Internetabonnement: € 59,95 p/maand (100Mbit)
Televisie + radio: € 13,95 p/maand
Telefonie: € 9,49 p/maand
Totaal: € 103,39 p/maand

Voor Telefoon en TV/radio hoef je weer geen vastrechtkosten te betalen. De vastrechtkosten worden dus alleen over de dienst Internet betaald (krom?). Van deze vastrechtkosten zou het netwerk moeten worden beheerd volgens Onsnet...

Even een rekensommetje:
Er zijn 7500 aansluitingen op de glasvezel. Stel: Iedereen wil internet en betaald €20 vastrechtkosten. Een contract duurt een jaar. Dat levert € 1.800.000 op! Is dit niet wat veel om een glasvezelnetwerk te beheren? Ik heb het idee dat er iemand flink geld gaat verdienen hieraan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:18
Eerlijk is eerlijk, de prijzen vallen echt mee. Ik zou echt wel een 100mbit pakket, of zelfs incl TV willen voor 103 euro/mnd (ware het niet dat ik niet in nuenen woon..).
Momenteel betaal ik 13 (belbasis)+ 69 (8/1 Adsl1) + 15 (tv, standaardpakket casema). Zo veel is 't dus niet. Onderhoud kost aardig wat, je verwacht ook dat storingen worden opgelost (uurloon werknemers?)..

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

:o ik dacht dat het in nuenen ook laag bleef het tarief, net zoals in tongelre? Ik woon in tongelre en daar gaat het vanaf volgend jaar 200 euro per jaar kosten dacht ik, of is dit ook nog niet zeker?
Natuurlijk is 10/10 mbit voor 35 euro per maand een lachertje in vergelijking met een adsl abbo'tje, maar deze prijzen stonden toch niet in de planning dacht ik?

Maar wel leuk dat je nu ook voor 100 mbit kan kiezen, ik hoop dat dat hier in tongelre ook tot de mogelijkheden gaat behoren :) Want 100mbit voor 80 euro zonder data limiet (ik heb iig tot nu toe nog geen last gehad van een limiet) is natuurlijk wel :9 ben benieuwd hoeveel nieuwe webhostings bedrijfjes er daar uit de grond schieten :P

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Niet online
De prijs (€ 59,39 p/maand) voor een triple-pay pakket is opzich niet zo duur.

Wat dan wel?
- Onsnet heeft vanaf het begin beloofd haar diensten goedkoop aan te bieden
- De heffing is selectief, en wordt alleen geheven wanneer je gaat internetten. Telefonie en televisie maken gebruik van hetzelfde netwerk.
- In het begin was er sprake van lidmaatschap dit is in een later stadium omgezet naar aspirant lid.

Een citaat van Onsnet: Ons Net wordt van alle Nuenense leden "Wat kost het? Het lidmaatschap kost eenmalig € 800,-.
Die 800 Euro hebben we mooi subsidie gehad van het rijk.

offtopic:
Vrijdag 12 augustus 2005 - EINDHOVEN – Bij de aanleg van het glasvezelnetwerk in het Eindhovense stadsdeel Tongelre is fraude gepleegd. Formulieren zijn van een foute datum voorzien om zo alsnog 800 euro subsidie per woning binnen te halen.
bron: Eindhovens Dagblad

En omdat Onsnet nog altijd een coöperatie is mogen zij geen winst maken. Waarom moeten wij dan wel 20 Euro vastrecht gaan betalen?! Ook blijkt dat Onsnet wordt bestuurd door NEM BV.

Dit stinkt echt aan alle kanten! Dat weet ik wel heel zeker
We gaan nu dmv handtekeningen actie voeren tegen het beleid van Onsnet.

Ons glasvezelnetwerk is van de leden van Onsnet! Op deze manier wordt Onsnet-> Hun Net, waar wij als leden geen inspraak hebben op de diensten die er via de glasvezel gedistribueerd worden!

[ Voor 18% gewijzigd door Pingelmonster op 19-11-2005 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 23:12
ff een schop

Mijn ouders hebben een windows media center pc en die willen ze ook gebruiken om programmas op te nemen enzo. Nou werd de gids bij upc nog netjes gedownload zodat alle programmas bekend waren bij onsnet is dit niet zo.

Iemand hiervoor al een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Niet online
Ik heb zojuist bericht gekregen dat vanaf morgen alle internet-aansluitingen hier in Nuenen (dat zijn er ruim 7000) gratis opgewaardeerd worden naar 100/100Mbit. Nu ben ik benieuwd hoe ze dit gaan doen met 1Gbit uplink naar de AMS-IX, maar das mijn zorg niet.

Wel weet ik dat mijn huidige Linksys-router (BEFSR41) dit niet gaat trekken, die heeft een WAN-doorvoer van max 50Mbit. Nu draai ik hier al een server met Windows 2003 Server, die zou eventueel de router kunnen vervangen, maar een vereiste is wel dat het Windows blijft aangezien er ook een Exchange-server op draait.

Weet iemand een goede oplossing (behalve ICS) om deze server als router te laten werken? Het moet een energiezuinige oplossing zijn dus een extra PC als router laten fungeren is dan niet echt een optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
t.vandenhurk schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 14:14:
Ik heb zojuist bericht gekregen dat vanaf morgen alle internet-aansluitingen hier in Nuenen (dat zijn er ruim 7000) gratis opgewaardeerd worden naar 100/100Mbit. Nu ben ik benieuwd hoe ze dit gaan doen met 1Gbit uplink naar de AMS-IX, maar das mijn zorg niet.
Overboeking?
Wel weet ik dat mijn huidige Linksys-router (BEFSR41) dit niet gaat trekken, die heeft een WAN-doorvoer van max 50Mbit.
Met 50 mbit/s is toch ook niets mis?
Wil je per se meer?
Nu draai ik hier al een server met Windows 2003 Server, die zou eventueel de router kunnen vervangen, maar een vereiste is wel dat het Windows blijft aangezien er ook een Exchange-server op draait.

Weet iemand een goede oplossing (behalve ICS) om deze server als router te laten werken? Het moet een energiezuinige oplossing zijn dus een extra PC als router laten fungeren is dan niet echt een optie...
Wat is het probleem met ICS dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Niet online
Met overboeking is niks mis, maar het lijkt mij dat 1Gbit op 7000 aansluitingen van 100Mbit/s erg weinig is.
--
Als ik dan 100Mbit/s krijg aangeboden, dan wil ik dat natuurlijk wel eruit halen, dat lijkt me vrij logisch...
--
ICS is een alternatieve oplossing voor het delen van een internetverbinding, een beetje professional/tweaker gebruikt een router.
Ik dacht zelf om ISA-server te gaan gebruiken, maar ik vraag me af of dit niet een te zware taak wordt voor mijn huidige Exchange server..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-05 15:43
Het schijnt dat ze bezig zijn om meerdere lijnen te leggen naar de AMS-IX, dus proberen ze zo het voorziene probleem te tacklen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
t.vandenhurk schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:40:
ICS is een alternatieve oplossing voor het delen van een internetverbinding, een beetje professional/tweaker gebruikt een router.
ICS is een router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

gratis upgraden 10 > 100 mbit? Hoe leuk, hoop dat ze dat hier in tongelre ook gaan doen over een jaartje ofzo. Ook al zou je geen 100 mbit internet snelheid halen, dan nog is het erg lekker voor dataoverdracht binnen onsnet natuurlijk, 1 groot 100MBit LAN :9

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Niet online
ICS is geen router, maar een stukje software in Windows wat internetverkeer kan doorsluizen naar een 2e netwerkkaart in de pc. Je gaat geen computernetwerk met 10pc's via ICS aansluiten op het internet, dan ben je niet professioneel bezig.

EDIT: Officiele bekendmaking

[ Voor 11% gewijzigd door Pingelmonster op 05-12-2006 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t.vandenhurk schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 23:26:
[...]

ICS is geen router, maar een stukje software in Windows wat internetverkeer kan doorsluizen naar een 2e netwerkkaart in de pc. Je gaat geen computernetwerk met 10pc's via ICS aansluiten op het internet, dan ben je niet professioneel bezig.

Een router is een stukje software. Het doet er verder niet toe of dat nou op een Linux PC, Windows PC of op een device met een willekeurig embedded OS draait. ICS is gewoon een stukje routing-software wat standaard meegeleverd wordt in Windows.

Als je professioneel bezig wil zijn, gebruik je dus juist geen Linksys, Belkin, Edimax, Sweex thuis-routertje. Dan pak je een toch op zijn minst een wat flexibelere oplossing, bijvoorbeeld een PC met daarop goede router of proxy-software. Of dat nou onder Windows of Linux draait, doet er eigenlijk niet zoveel toe. Dat dat dan geen ICS gaat worden, dat klopt.
t.vandenhurk schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:40:
[...]

Ik dacht zelf om ISA-server te gaan gebruiken, maar ik vraag me af of dit niet een te zware taak wordt voor mijn huidige Exchange server..
Ligt natuurlijk aan de specs van je server-computer. Is het geen optie om de gratis variant van VMware Server te gaan gebruiken? Kun je lekker spelen met virtuele servertjes en je resources sharen en plannen zoals jij dat zelf wil. Is niet iets wat je even in een dagje regelt, want je zult wel je huidige Exchange-server opnieuw op moeten bouwen in een Virtual Machine. Je kunt daarnaast dan gewoon een tweede Virtual Machine draaien voor routing. Je zou dan zelfs een Linux-router kunnen draaien naast je Exchange-server, en dat allemaal op dezelfde server-computer.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 08:58:

Een router is een stukje software. Het doet er verder niet toe of dat nou op een Linux PC, Windows PC of op een device met een embedded OS draait. ICS is gewoon een stukje routing-software wat standaard meegeleverd wordt in Windows.
Dan ga ik ook miereneuken. Routeren is een functionaliteit.
Als je professioneel bezig wil zijn, gebruik je dus juist geen Linksys, Belkin, Edimax, Sweex thuis-routertje. Dan pak je een toch op zijn minst een wat flexibelere oplossing, bijvoorbeeld een PC met daarop goede router of proxy-software. Of dat nou onder Windows of Linux draait, doet er eigenlijk niet zoveel toe. Dat dat dan geen ICS gaat worden, dat klopt.
Ik ken maar weinig professionele organisaties die geen complete oplossingen gebruiken om te routeren. Een pc met iets erop, bah, niet betrouwbaar, je latencies moet je maar zien laag te houden, te bewerkelijk en je hebt niet een support aanspreekpunt. Van den hurk heeft het dan ook over cisco, juniper, checkpoint of wat ander spul. Terzijde: wat draait er op een belkin of linksys in 9 van de 10 gevallen? Juist Linux.
Enige wat je ermee hebt met dat goedkope spul is dat je je throughput niet haalt en dat is dan een reden waarom je in dat geval een pc zou willen. Goedkope oplossing (pentium 3 is genoeg lijkt me) en een instap cisco kost al gauw 300-400 euro, die pc heb je wel liggen, maar de voorkeur voor een "professionele" oplossing heeft het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

??? Ik weet niets van deze upgrade. Is dit serieus.... want dat zou erg mooi zijn :)

Ahh zie het zojuist op de website www.onsnetnuenen.nl staan.

[ Voor 27% gewijzigd door cyspoz op 06-12-2006 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Niet online
cyspoz schreef op woensdag 06 december 2006 @ 09:46:
??? Ik weet niets van deze upgrade. Is dit serieus.... want dat zou erg mooi zijn :)
kijk maar eens op de website van onsnet nuenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Ik gebruik zelf al heel mijn leven een pc om internet met te routeren. Dat deed ik ooit voor ADSL toen routers nog niet zo breed commercieel beschikbaar waren als nu en ook nog vrij duur waren toen der tijd. Daarmee heb ik tot op heden altijd zeer mooie snelheden gehaald, ik zal eens gaan testen vanavond hoe het thuis zit nu ik 100 heb.

p.s. Iemand moet denk ik wel even de topic titel aanpassen want het is dus voortaan 100 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
t.vandenhurk schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 23:26:
ICS is geen router, maar een stukje software in Windows wat internetverkeer kan doorsluizen naar een 2e netwerkkaart in de pc.
Klinkt precies als de definitie van een router.
Je gaat geen computernetwerk met 10pc's via ICS aansluiten op het internet, dan ben je niet professioneel bezig.
Werkt prima hier. Waarom is dezelfde software in een apart doosje ineens wel een router volgens jou, maar in een wat grotere ATX doos niet?
Bas! schreef op woensdag 06 december 2006 @ 09:17:
Ik ken maar weinig professionele organisaties die geen complete oplossingen gebruiken om te routeren. Een pc met iets erop, bah, niet betrouwbaar, je latencies moet je maar zien laag te houden, te bewerkelijk en je hebt niet een support aanspreekpunt.
Het gaat hier toch over een prive situatie?

[ Voor 23% gewijzigd door Olaf van der Spek op 06-12-2006 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 5 december is iedereen opgewaardeerd naar 100mbit, gratis!

Leve Onsnet / Edutel ! _/-\o_

http://www.onsnetnuenen.nl/index.php?item=0&nitem=7634

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Ik zou alle onsnetters willen vragen wat snelheden te posten. Download daarvoor bijvoorbeeld van die test bestanden van 1000mb. Zie ook de links hieronder.

Ik haal zelf dan 7,84 MB/Sec.

http://speedtest.speedxs.nl/1000mb.bin
http://test.euroaccess.nl/1000mb.bin
http://83.98.163.10/1000mb.bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
cyspoz schreef op woensdag 06 december 2006 @ 19:00:
Ik zou alle onsnetters willen vragen wat snelheden te posten.
Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omda da kicke is :)

hier nog een link: http://test.leaseweb.com/1000mb.bin
denk wel dat dit 1 van de snellere is die tot nu toe gepost is

moet zelf trouwens ook nog een betere router... ding wat ik nu heb heeft wan throughput van 50 mb/sec. maar die ciscos zijn echt veel te duur.. en om een pc in elkaar te zetten die als router moet functioneren zie ik ook nie echt zitten, vreet een zooi stroom ook met al die nieuwe onderdelen die je nu koopt...

tis toch raar eigenlijk dat er nu nog steeds geen fatsoendelijke consumenten routers zijn die net ff wat meer cpu power hebben om die 200mbit (100mbit symmetrish) te kunnen routen, snap dat niet hoor... lijkt me toch een gat in de markt voor deze tijd.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://dev.zeepbakje.nl/speedtest.jpg

Router: Linksys BEFSR41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm maat van me heeft die ook en trek van hem 4 mb/s ... heb jij v3 va die router? zoja heb je firmware geupdate? en heb je port mappings ingesteld of dmz?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:37:
[...]

hmm maat van me heeft die ook en trek van hem 4 mb/s ... heb jij v3 va die router? zoja heb je firmware geupdate? en heb je port mappings ingesteld of dmz?
Ik heb de V3 met firmware 1.05. Mijn upload komt niet hoger dan 4-5Mb/s, terwijl de download tot 9Mb/s gaat...gewoon standaard instellingen, wel vast IP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t.vandenhurk schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:38:
[...]

Ik heb de V3 met firmware 1.05. Mijn upload komt niet hoger dan 4-5Mb/s, terwijl de download tot 9Mb/s gaat...gewoon standaard instellingen, wel vast IP
aha dan klopt t ja... heb je extra services aan of uit? bijv dhcp en heb je dmz ingesteld of port mappings? kan namelijk ook invloed hebben op de doorvoersnelheid

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:42:
[...]

aha dan klopt t ja... heb je extra services aan of uit? bijv dhcp en heb je dmz ingesteld of port mappings? kan namelijk ook invloed hebben op de doorvoersnelheid
DHCP regelt mijn server hier, die staat op de router dus uit. DMZ staat hier ook uit en alles wordt met portmappings gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Om eens te kijken hoe het met de capaciteit in de praktijk zit en of er niet een beperking bij iemand thuis in zijn netwerk (router) zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Ernst_ schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 18:25:
gratis upgraden 10 > 100 mbit? Hoe leuk, hoop dat ze dat hier in tongelre ook gaan doen over een jaartje ofzo. Ook al zou je geen 100 mbit internet snelheid halen, dan nog is het erg lekker voor dataoverdracht binnen onsnet natuurlijk, 1 groot 100MBit LAN :9
Geachte heer/mevrouw,

De upgrade in Nuenen is een initiatief van NEM Nuenen en dit staat, evenals het netwerk, los van Ons Net Eindhoven. NEM Nuenen heeft op basis van haar eigen netwerksituatie deze actie ondernomen. Voor Ons Net Eidhoven gelden andere omstandigheden en uitgangspunten, waardoor een soortgelijke actie voorlopig niet aan de orde is.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Ons Net Eindhoven

Telefonisch bereikbaar maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 21.00 uur, zaterdag van 10.00 tot 12.00 uur

Telefoon: 040-7874000

E-mail: info@onsneteindhoven.nl

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Mijn router heeft het blijkbaar door de proxy met http verkeer wat drukken dan bij FTP verkeer dus heb maar eens even een FTP test gedaan vanaf de FTP server van TweakDSL

ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/

Daarop haal ik met twee downloads ruim 11 Mb/sec en met een enkele 9,2 Mb/sec. Die 100 die kun je dus goed halen.

[ Voor 7% gewijzigd door cyspoz op 07-12-2006 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 13:21
cyspoz schreef op woensdag 06 december 2006 @ 19:00:
Ik zou alle onsnetters willen vragen wat snelheden te posten. Download daarvoor bijvoorbeeld van die test bestanden van 1000mb. Zie ook de links hieronder.

Ik haal zelf dan 7,84 MB/Sec.

http://test.euroaccess.nl/1000mb.bin
http://83.98.163.10/1000mb.bin
Hmmm vanaf server in colo rotterdam-wedare op 1 gbit verbinding haal de test

1 MB tot 1.3 Megabyte schommelend.... dus niet echt betrouwbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Nee die link is inderdaad niet altijd even snel. Je kan beter de link van Alexander pakken of de FTP link van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Vanaf usenet 76.9mbit (of 9.6MB/s).

Afbeeldingslocatie: http://www.smsusenet.nl/img/site/newsbin76mbit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Welke newsserver gebruik je als ik vragen mag.
Over het algemeen komen ze niet boven de 20Mbit uit :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Chaser2600 schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 23:31:
[...]

Als je kijkt waar hij het plaatje heeft gehost (ook bij smsusenet) vermoed ik dat de persoon daar werkt of kennissen heeft om dit te kunnen halen ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Chaser2600 schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 23:31:
[...]

Op school 100Mbit trek ik rustig 80/90 Mbit met Eweka is 7.5 per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
bjck schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 23:37:
[...]

Als je kijkt waar hij het plaatje heeft gehost (ook bij smsusenet) vermoed ik dat de persoon daar werkt of kennissen heeft om dit te kunnen halen ;)
Ik gebruik 2 newsservers. (Of eigenlijk 3, 2 van onze eigen servers)
Ik werk inderdaad bij smsusenet, maar heb er ook ff easynews bij betrokken (die deze maand een gratis test maand hebben).
Easynews heeft het speedcappen nog niet helemaal in de gaten, of in ieder geval hebben ze het nog niet voor elkaar. Dus met 3 newsservers haal ik ongeveer max 80mbit. Dit is meer vanwege de 100% CPU load die dit veroorzaakt (Newsbin + Vista is geen goeie combi), via DC heb ik al de volle 100Mbit gehaald.

@BigB:

Eweka komt ECHT niet boven de 15 a 16mbit uit. Dat is overdag! Nog maar niet te spreken over 's avonds en in het weekend. Daarnaast neemt hun retentie met de maand af. (momenteel niets te downloaden boven de 20 dagen).
Hang overigens via een Linux routertje (clarkconnect) aan het Internet.

[ Voor 11% gewijzigd door OverSoft op 10-12-2006 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Niet online
OverSoft schreef op zondag 10 december 2006 @ 02:54:
[...]

Ik gebruik 2 newsservers. (Of eigenlijk 3, 2 van onze eigen servers)
Ik werk inderdaad bij smsusenet, maar heb er ook ff easynews bij betrokken (die deze maand een gratis test maand hebben).
Easynews heeft het speedcappen nog niet helemaal in de gaten, of in ieder geval hebben ze het nog niet voor elkaar. Dus met 3 newsservers haal ik ongeveer max 80mbit. Dit is meer vanwege de 100% CPU load die dit veroorzaakt (Newsbin + Vista is geen goeie combi), via DC heb ik al de volle 100Mbit gehaald.

@BigB:

Eweka komt ECHT niet boven de 15 a 16mbit uit. Dat is overdag! Nog maar niet te spreken over 's avonds en in het weekend. Daarnaast neemt hun retentie met de maand af. (momenteel niets te downloaden boven de 20 dagen).
Hang overigens via een Linux routertje (clarkconnect) aan het Internet.
Dat hij bij jou niet boven de 15/16mbit uitkomt wil niet zeggen dat ik dan die snelheid ook haal.
Ik zit elke dag aan een laptop tafel met 10/15 laptops die gebruiken bijna allemaal Eweka en tegelijkertijd zit iedereen een beetje op usenet te leechen en iedereen haalt de 80/90mbit dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
BigB schreef op zondag 10 december 2006 @ 03:00:
[...]

Dat hij bij jou niet boven de 15/16mbit uitkomt wil niet zeggen dat ik dan die snelheid ook haal.
Ik zit elke dag aan een laptop tafel met 10/15 laptops die gebruiken bijna allemaal Eweka en tegelijkertijd zit iedereen een beetje op usenet te leechen en iedereen haalt de 80/90mbit dus :)
Dan zou ik toch graag willen weten op welke school jij zit?
Ik heb nog geen enkele school/uni gezien met 1Gbit naar elke tafel/lokaal.

Overigens haalde ik met 100mbit op de TU/e ook maar 15/16mbit vanaf Eweka.

[ Voor 6% gewijzigd door OverSoft op 10-12-2006 03:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

OverSoft schreef op zondag 10 december 2006 @ 03:15:
[...]

Dan zou ik toch graag willen weten op welke school jij zit?
Ik heb nog geen enkele school/uni gezien met 1Gbit naar elke tafel/lokaal.

Overigens haalde ik met 100mbit op de TU/e ook maar 15/16mbit vanaf Eweka.
Die gigabit lijkt me idd een beetje onwaarschijnlijk. Maar dat eweka 100 mbit haalt kan ik wel bevestigen. Vriend van me heeft ook een abo op Eweka en haald ook 9 MByte/s (school = Fontys) :)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
_Ernst_ schreef op zondag 10 december 2006 @ 10:51:
[...]

Die gigabit lijkt me idd een beetje onwaarschijnlijk. Maar dat eweka 100 mbit haalt kan ik wel bevestigen. Vriend van me heeft ook een abo op Eweka en haald ook 9 MByte/s (school = Fontys) :)
Haha, goeie cap hebben ze dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Niet online
OverSoft schreef op zondag 10 december 2006 @ 16:26:
[...]

Haha, goeie cap hebben ze dan :P
Ze hebben geen cap dat heeft een medewerker al eens toegegeven op dit forum.
Ik zit @ HvA en iedere netwerk aansluiting heeft een eigen ip naar buiten en stuk voor stuk kun je daarop tegelijkertijd 100mbit wegtrekken zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
BigB schreef op zondag 10 december 2006 @ 22:54:
[...]

Ze hebben geen cap dat heeft een medewerker al eens toegegeven op dit forum.
Ik zit @ HvA en iedere netwerk aansluiting heeft een eigen ip naar buiten en stuk voor stuk kun je daarop tegelijkertijd 100mbit wegtrekken zonder problemen.
Hmh, dat was bij de TU stukken minder geregeld, daar hingen in ieder lokaal gewoon switches die aan een 100mbit lijntje hingen. Dus met z'n allen downloaden viel tegen.

Overigens net m'n top gehaald, ff m'n eigen accounts op SMSUseNET geuncapped:
Afbeeldingslocatie: http://www.smsusenet.nl/img/site/newsbin100mbit.jpg

Hoger dan dat kom ik ook echt niet, maar dat hoeft ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond4ever
  • Laatst online: 29-08 13:28
die 100Mbit haal ik hier ook makkelijk via usenet (giganews) alleen heeft het daar totaal geen zin... ik weet niet of het bij jullie lukt maar bij mij kunnen mijn pc's het totaal niet bijhouden.. de download is binnen maar het programma moet bijna alles nog opslaan. dus voor usenet is 100Mbit niet echt nodig (behalve voor upload natuurlijk :P). maar met ftp's en P2P heb je het probleem van het opslaan niet en gaat het wel allemaal. ik heb hier momenten gehad dat het opslaan van een download van usenet langer duurd dan het daadwerkelijk downloaden... niet echt leuk dan :(

Specs PCtjuh - Specs File Servertjuh - Specs Encode Servertjuh

• boswandeling
  • Laatst online: 13:21
Best wel jammer dat het nu beschikbaar is voor aantal plaatsen/wijken..

Hier in leiden.... zit ik nog vast aan casema cable (wat zeker niet slecht is) en ADSL

de SHWJ laat geen glasvezel neerleggen helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Diamond4ever schreef op woensdag 13 december 2006 @ 10:08:
die 100Mbit haal ik hier ook makkelijk via usenet (giganews) alleen heeft het daar totaal geen zin... ik weet niet of het bij jullie lukt maar bij mij kunnen mijn pc's het totaal niet bijhouden.. de download is binnen maar het programma moet bijna alles nog opslaan. dus voor usenet is 100Mbit niet echt nodig (behalve voor upload natuurlijk :P). maar met ftp's en P2P heb je het probleem van het opslaan niet en gaat het wel allemaal. ik heb hier momenten gehad dat het opslaan van een download van usenet langer duurd dan het daadwerkelijk downloaden... niet echt leuk dan :(
Dat ken ik, dan staan er 20 bestanden die allemaal nog 20k nodig hebben volgens NewsBin, en de HDD maar bezig zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kennis en ervaringen van mensen bundelen: vandaar een Ons Net Eindhoven topic, geheel geweid aan alles rondom Ons Net Eindhoven.

Ons Net Eindhoven (Deel 1)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste