Heeft er iemand ergens een overzicht gevonden met de routing performance van (wireless) routers? Je kan wel schreeuwen dat je daar op moet letten, maar het staat echt nergens vermeld

Helaas staat dat nergens. In iedergeval niet dat ik weet. Alleen als je op www.nfsn.tk en www.nuenen.net/forum kijkt dan staan daar ervaringen van mensen met routers.Ultra schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:19:
Heeft er iemand ergens een overzicht gevonden met de routing performance van (wireless) routers? Je kan wel schreeuwen dat je daar op moet letten, maar het staat echt nergens vermeld
Ik heb een sitecom WL-018 die doet het echt perfect met glasvezelUltra schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:19:
Verwijderd
Kijk eens op: http://onsnet.steggelen.n...spx?tabid=35&g=topics&f=6Ultra schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 21:40:
Dat de meeste routers 10Mbit/s halen had ik wel verwacht. Hoe ver ze van de 100Mbit afblijven is des te interessanter. Helaas kan ik nergens een vergelijkingstest vinden. Ik verwacht eigenlijk dat niemand dat op dit moment kan
Verwijderd
Verwijderd
Kijk eens op: http://onsnet.steggelen.n...spx?tabid=35&g=posts&t=43Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 00:08:
Ik heb een probleem met onsnet, hoop dat jullie me kunnen helpen:
ik heb thuis een draadloze router van het merk edimax. Werkt met chello goed, heb gewoon verbinding. Nu zet ik alles uit, steek de kabel over van chello naar het onsnet modem, en zet alles na meer dan 1 uur weer aan.
Resultaat: wel draadloos netwerk, geen internet. Ik kan wel in de router, maar zie dat er geen internetverbinding is.
Vervolgens prik ik een kabel direct van mijn laptop in de onsnetmodem, en heb ik wel internet!!!!
Alles staat juist ingesteld, en ik heb twee keer per toeval een verbinding gehad na het lang uitzetten van alle modems, routers enz.
Het enige wat de helpdesk met verteld is dat ik mijn router een uur uit moet zetten, terwijl ik al meerdere keren een harde reset heb gedaan... Helpt dus ook niet... Iemand hetzelfde gehad?
[ Voor 12% gewijzigd door neographikal op 29-12-2004 17:14 ]
[ Voor 31% gewijzigd door de7geitjes op 07-01-2005 16:54 ]
"Hé Bob, drie bier!"
"Hé Bob, drie bier!"
Verwijderd
Verwijderd
Beter een bereikbare "trage" site, dan een die snel is maar ook ZEER vaak niet bereikbaar is... (En dat is op meerdere locaties geconstateerd!)cyspoz schreef op woensdag 08 december 2004 @ 08:56:
[...]
Ik heb nooit problemen met TK domeinen. Heeft misschien wel met je DNS servive van je provider te maken. Alhoewel in het verleden TK domeinen wel eens down waren.
Maar ik heb liever een TK domein met een site die snel laad, dan een .nl domein die op iemand zijn ADSL lijn draait thuis. Dat vind ik meer knullig.
Verwijderd
[rml][ Glasvezel] Ons Net - nu ook in Tongelre[/rml]Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 20:06:
In eindhoven (tongelre) zijn ze nu ook aan het aanleggen en van de week zijn wij ook aangesloten op ons net!
Nou, in het begin hier in Nuenen kwam het nog wel eens voor dat de IP-adressen op waren...Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 20:06:
In eindhoven (tongelre) zijn ze nu ook aan het aanleggen en van de week zijn wij ook aangesloten op ons net!
Hardstikke goed natuurlijk maar nu krijg ik op mijn SMC wireless router (SMC 2804WBR EU v2) geen ip adres. Heb het eerst met de laptop getest, ik krijg meteen een ip adres en het werkt geweldig. Maar op de router niks. Ik heb een firmware upgrade gedaan maar dit gaf ook geen oplossing.
De router helemaal gereset, schoon begonnen, nog niks.
Daarop heb ik alles een uurtje uitgezet en weer aangezet maar nog geen ip adres.
Dus de router maar weer aan de router van upc gehangen.. en hier zit ik dan.
Ik heb geen idee wat ik fout doe. Zal de router niet met glasvezel overweg kunnen?
Ons net ondersteunt geen routers en gelijk hebben ze eigenlijk.. want het signaal zit erop, het werkt. Alleen mijn router slikt het niet!
Wazige IP regelingOverSoft schreef op maandag 04 juli 2005 @ 18:38:
[...]
Nou, in het begin hier in Nuenen kwam het nog wel eens voor dat de IP-adressen op waren...
Ze hadden er te weinig ingekocht...
Daarnaast zijn er veel (heel veel) routers die niet goed weten wat ze met de wazige DHCP regeling van OnsNet moeten doen.
Happy Blessings <3
Elke goed geimplementeerde DHCP server en DHCP client zou onafgebroken moeten werken.OverSoft schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 23:42:
Nou, OnsNet heeft een DHCP lease time van minder dan een uur. Ik heb nou inmiddels al 4 maanden hetzelfde ip, maar daarvoor wou het nog wel eens veranderen (meerdere keren per dag).
Een router blijft dan goed werken, tot de DHCP lease tijd is verlopen, waarna OnsNet verwacht dat je een nieuwe ip aanvraagt (die overigens vaak hetzelfde is, zoals ik al zei). Als je router dat niet doet, doet je hele verbinding het niet meer... (handmatig elk uur releasen is een oplossing)
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Dit heeft met je macadres te maken. Mijn computer heeft een ander macadres dan de WAN-poort van mijn router. Nu kun je in de meeste routers het macadres wijzigen. Dus als je laptop wel werkt met Onsnet zou je eens moeten proberen om het macadres van je laptop in de router te zetten.Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 00:08:
Ik heb een probleem met onsnet, hoop dat jullie me kunnen helpen:
ik heb thuis een draadloze router van het merk edimax. Werkt met chello goed, heb gewoon verbinding. Nu zet ik alles uit, steek de kabel over van chello naar het onsnet modem, en zet alles na meer dan 1 uur weer aan.
Resultaat: wel draadloos netwerk, geen internet. Ik kan wel in de router, maar zie dat er geen internetverbinding is.
Vervolgens prik ik een kabel direct van mijn laptop in de onsnetmodem, en heb ik wel internet!!!!
Alles staat juist ingesteld, en ik heb twee keer per toeval een verbinding gehad na het lang uitzetten van alle modems, routers enz.
Het enige wat de helpdesk met verteld is dat ik mijn router een uur uit moet zetten, terwijl ik al meerdere keren een harde reset heb gedaan... Helpt dus ook niet... Iemand hetzelfde gehad?
http://specs.tweak.to/5253
[ Voor 18% gewijzigd door Pingelmonster op 19-11-2005 12:23 ]
Overboeking?t.vandenhurk schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 14:14:
Ik heb zojuist bericht gekregen dat vanaf morgen alle internet-aansluitingen hier in Nuenen (dat zijn er ruim 7000) gratis opgewaardeerd worden naar 100/100Mbit. Nu ben ik benieuwd hoe ze dit gaan doen met 1Gbit uplink naar de AMS-IX, maar das mijn zorg niet.
Met 50 mbit/s is toch ook niets mis?Wel weet ik dat mijn huidige Linksys-router (BEFSR41) dit niet gaat trekken, die heeft een WAN-doorvoer van max 50Mbit.
Wat is het probleem met ICS dan?Nu draai ik hier al een server met Windows 2003 Server, die zou eventueel de router kunnen vervangen, maar een vereiste is wel dat het Windows blijft aangezien er ook een Exchange-server op draait.
Weet iemand een goede oplossing (behalve ICS) om deze server als router te laten werken? Het moet een energiezuinige oplossing zijn dus een extra PC als router laten fungeren is dan niet echt een optie...
ICS is een router.t.vandenhurk schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:40:
ICS is een alternatieve oplossing voor het delen van een internetverbinding, een beetje professional/tweaker gebruikt een router.
ICS is geen router, maar een stukje software in Windows wat internetverkeer kan doorsluizen naar een 2e netwerkkaart in de pc. Je gaat geen computernetwerk met 10pc's via ICS aansluiten op het internet, dan ben je niet professioneel bezig.
[ Voor 11% gewijzigd door Pingelmonster op 05-12-2006 23:28 ]
Verwijderd
Een router is een stukje software. Het doet er verder niet toe of dat nou op een Linux PC, Windows PC of op een device met een willekeurig embedded OS draait. ICS is gewoon een stukje routing-software wat standaard meegeleverd wordt in Windows.t.vandenhurk schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 23:26:
[...]
ICS is geen router, maar een stukje software in Windows wat internetverkeer kan doorsluizen naar een 2e netwerkkaart in de pc. Je gaat geen computernetwerk met 10pc's via ICS aansluiten op het internet, dan ben je niet professioneel bezig.
EDIT: Officiele bekendmaking
Ligt natuurlijk aan de specs van je server-computer. Is het geen optie om de gratis variant van VMware Server te gaan gebruiken? Kun je lekker spelen met virtuele servertjes en je resources sharen en plannen zoals jij dat zelf wil. Is niet iets wat je even in een dagje regelt, want je zult wel je huidige Exchange-server opnieuw op moeten bouwen in een Virtual Machine. Je kunt daarnaast dan gewoon een tweede Virtual Machine draaien voor routing. Je zou dan zelfs een Linux-router kunnen draaien naast je Exchange-server, en dat allemaal op dezelfde server-computer.t.vandenhurk schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:40:
[...]
Ik dacht zelf om ISA-server te gaan gebruiken, maar ik vraag me af of dit niet een te zware taak wordt voor mijn huidige Exchange server..
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 09:04 ]
Dan ga ik ook miereneuken. Routeren is een functionaliteit.Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 08:58:
Een router is een stukje software. Het doet er verder niet toe of dat nou op een Linux PC, Windows PC of op een device met een embedded OS draait. ICS is gewoon een stukje routing-software wat standaard meegeleverd wordt in Windows.
Ik ken maar weinig professionele organisaties die geen complete oplossingen gebruiken om te routeren. Een pc met iets erop, bah, niet betrouwbaar, je latencies moet je maar zien laag te houden, te bewerkelijk en je hebt niet een support aanspreekpunt. Van den hurk heeft het dan ook over cisco, juniper, checkpoint of wat ander spul. Terzijde: wat draait er op een belkin of linksys in 9 van de 10 gevallen? Juist Linux.Als je professioneel bezig wil zijn, gebruik je dus juist geen Linksys, Belkin, Edimax, Sweex thuis-routertje. Dan pak je een toch op zijn minst een wat flexibelere oplossing, bijvoorbeeld een PC met daarop goede router of proxy-software. Of dat nou onder Windows of Linux draait, doet er eigenlijk niet zoveel toe. Dat dat dan geen ICS gaat worden, dat klopt.
[ Voor 27% gewijzigd door cyspoz op 06-12-2006 10:08 ]
kijk maar eens op de website van onsnet nuenen...cyspoz schreef op woensdag 06 december 2006 @ 09:46:
??? Ik weet niets van deze upgrade. Is dit serieus.... want dat zou erg mooi zijn
Klinkt precies als de definitie van een router.t.vandenhurk schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 23:26:
ICS is geen router, maar een stukje software in Windows wat internetverkeer kan doorsluizen naar een 2e netwerkkaart in de pc.
Werkt prima hier. Waarom is dezelfde software in een apart doosje ineens wel een router volgens jou, maar in een wat grotere ATX doos niet?Je gaat geen computernetwerk met 10pc's via ICS aansluiten op het internet, dan ben je niet professioneel bezig.
EDIT: Officiele bekendmaking
Het gaat hier toch over een prive situatie?Bas! schreef op woensdag 06 december 2006 @ 09:17:
Ik ken maar weinig professionele organisaties die geen complete oplossingen gebruiken om te routeren. Een pc met iets erop, bah, niet betrouwbaar, je latencies moet je maar zien laag te houden, te bewerkelijk en je hebt niet een support aanspreekpunt.
[ Voor 23% gewijzigd door Olaf van der Spek op 06-12-2006 13:35 ]
Verwijderd
Want?cyspoz schreef op woensdag 06 december 2006 @ 19:00:
Ik zou alle onsnetters willen vragen wat snelheden te posten.
Verwijderd
omda da kicke is
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 20:17 ]
Verwijderd
hmm maat van me heeft die ook en trek van hem 4 mb/s ... heb jij v3 va die router? zoja heb je firmware geupdate? en heb je port mappings ingesteld of dmz?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 20:40 ]
Ik heb de V3 met firmware 1.05. Mijn upload komt niet hoger dan 4-5Mb/s, terwijl de download tot 9Mb/s gaat...gewoon standaard instellingen, wel vast IPVerwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:37:
[...]
hmm maat van me heeft die ook en trek van hem 4 mb/s ... heb jij v3 va die router? zoja heb je firmware geupdate? en heb je port mappings ingesteld of dmz?
Verwijderd
aha dan klopt t ja... heb je extra services aan of uit? bijv dhcp en heb je dmz ingesteld of port mappings? kan namelijk ook invloed hebben op de doorvoersnelheidt.vandenhurk schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:38:
[...]
Ik heb de V3 met firmware 1.05. Mijn upload komt niet hoger dan 4-5Mb/s, terwijl de download tot 9Mb/s gaat...gewoon standaard instellingen, wel vast IP
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 20:44 ]
DHCP regelt mijn server hier, die staat op de router dus uit. DMZ staat hier ook uit en alles wordt met portmappings gedaan.Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:42:
[...]
aha dan klopt t ja... heb je extra services aan of uit? bijv dhcp en heb je dmz ingesteld of port mappings? kan namelijk ook invloed hebben op de doorvoersnelheid
Om eens te kijken hoe het met de capaciteit in de praktijk zit en of er niet een beperking bij iemand thuis in zijn netwerk (router) zit.
Verwijderd
Geachte heer/mevrouw,_Ernst_ schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 18:25:
gratis upgraden 10 > 100 mbit? Hoe leuk, hoop dat ze dat hier in tongelre ook gaan doen over een jaartje ofzo. Ook al zou je geen 100 mbit internet snelheid halen, dan nog is het erg lekker voor dataoverdracht binnen onsnet natuurlijk, 1 groot 100MBit LAN
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 12:28 ]
[ Voor 7% gewijzigd door cyspoz op 07-12-2006 19:36 ]
Hmmm vanaf server in colo rotterdam-wedare op 1 gbit verbinding haal de testcyspoz schreef op woensdag 06 december 2006 @ 19:00:
Ik zou alle onsnetters willen vragen wat snelheden te posten. Download daarvoor bijvoorbeeld van die test bestanden van 1000mb. Zie ook de links hieronder.
Ik haal zelf dan 7,84 MB/Sec.
http://speedtest.speedxs.nl/1000mb.bin
http://test.euroaccess.nl/1000mb.bin
http://83.98.163.10/1000mb.bin
Welke newsserver gebruik je als ik vragen mag.OverSoft schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 22:21:
Vanaf usenet 76.9mbit (of 9.6MB/s).
[afbeelding]
Als je kijkt waar hij het plaatje heeft gehost (ook bij smsusenet) vermoed ik dat de persoon daar werkt of kennissen heeft om dit te kunnen halenChaser2600 schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 23:31:
[...]
Welke newsserver gebruik je als ik vragen mag.
Over het algemeen komen ze niet boven de 20Mbit uit
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Op school 100Mbit trek ik rustig 80/90 Mbit met Eweka is 7.5 per maandChaser2600 schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 23:31:
[...]
Welke newsserver gebruik je als ik vragen mag.
Over het algemeen komen ze niet boven de 20Mbit uit
Ik gebruik 2 newsservers. (Of eigenlijk 3, 2 van onze eigen servers)bjck schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 23:37:
[...]
Als je kijkt waar hij het plaatje heeft gehost (ook bij smsusenet) vermoed ik dat de persoon daar werkt of kennissen heeft om dit te kunnen halen
[ Voor 11% gewijzigd door OverSoft op 10-12-2006 02:56 ]
Dat hij bij jou niet boven de 15/16mbit uitkomt wil niet zeggen dat ik dan die snelheid ook haal.OverSoft schreef op zondag 10 december 2006 @ 02:54:
[...]
Ik gebruik 2 newsservers. (Of eigenlijk 3, 2 van onze eigen servers)
Ik werk inderdaad bij smsusenet, maar heb er ook ff easynews bij betrokken (die deze maand een gratis test maand hebben).
Easynews heeft het speedcappen nog niet helemaal in de gaten, of in ieder geval hebben ze het nog niet voor elkaar. Dus met 3 newsservers haal ik ongeveer max 80mbit. Dit is meer vanwege de 100% CPU load die dit veroorzaakt (Newsbin + Vista is geen goeie combi), via DC heb ik al de volle 100Mbit gehaald.
@BigB:
Eweka komt ECHT niet boven de 15 a 16mbit uit. Dat is overdag! Nog maar niet te spreken over 's avonds en in het weekend. Daarnaast neemt hun retentie met de maand af. (momenteel niets te downloaden boven de 20 dagen).
Hang overigens via een Linux routertje (clarkconnect) aan het Internet.
Dan zou ik toch graag willen weten op welke school jij zit?BigB schreef op zondag 10 december 2006 @ 03:00:
[...]
Dat hij bij jou niet boven de 15/16mbit uitkomt wil niet zeggen dat ik dan die snelheid ook haal.
Ik zit elke dag aan een laptop tafel met 10/15 laptops die gebruiken bijna allemaal Eweka en tegelijkertijd zit iedereen een beetje op usenet te leechen en iedereen haalt de 80/90mbit dus
[ Voor 6% gewijzigd door OverSoft op 10-12-2006 03:15 ]
Die gigabit lijkt me idd een beetje onwaarschijnlijk. Maar dat eweka 100 mbit haalt kan ik wel bevestigen. Vriend van me heeft ook een abo op Eweka en haald ook 9 MByte/s (school = Fontys)OverSoft schreef op zondag 10 december 2006 @ 03:15:
[...]
Dan zou ik toch graag willen weten op welke school jij zit?
Ik heb nog geen enkele school/uni gezien met 1Gbit naar elke tafel/lokaal.
Overigens haalde ik met 100mbit op de TU/e ook maar 15/16mbit vanaf Eweka.
Haha, goeie cap hebben ze dan_Ernst_ schreef op zondag 10 december 2006 @ 10:51:
[...]
Die gigabit lijkt me idd een beetje onwaarschijnlijk. Maar dat eweka 100 mbit haalt kan ik wel bevestigen. Vriend van me heeft ook een abo op Eweka en haald ook 9 MByte/s (school = Fontys)
Ze hebben geen cap dat heeft een medewerker al eens toegegeven op dit forum.
Hmh, dat was bij de TU stukken minder geregeld, daar hingen in ieder lokaal gewoon switches die aan een 100mbit lijntje hingen. Dus met z'n allen downloaden viel tegen.BigB schreef op zondag 10 december 2006 @ 22:54:
[...]
Ze hebben geen cap dat heeft een medewerker al eens toegegeven op dit forum.
Ik zit @ HvA en iedere netwerk aansluiting heeft een eigen ip naar buiten en stuk voor stuk kun je daarop tegelijkertijd 100mbit wegtrekken zonder problemen.
Specs PCtjuh - Specs File Servertjuh - Specs Encode Servertjuh
Dat ken ik, dan staan er 20 bestanden die allemaal nog 20k nodig hebben volgens NewsBin, en de HDD maar bezig zijnDiamond4ever schreef op woensdag 13 december 2006 @ 10:08:
die 100Mbit haal ik hier ook makkelijk via usenet (giganews) alleen heeft het daar totaal geen zin... ik weet niet of het bij jullie lukt maar bij mij kunnen mijn pc's het totaal niet bijhouden.. de download is binnen maar het programma moet bijna alles nog opslaan. dus voor usenet is 100Mbit niet echt nodig (behalve voor upload natuurlijk). maar met ftp's en P2P heb je het probleem van het opslaan niet en gaat het wel allemaal. ik heb hier momenten gehad dat het opslaan van een download van usenet langer duurd dan het daadwerkelijk downloaden... niet echt leuk dan
Verwijderd
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq