Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 20:34:
[...]
z'n site staat in je profiel, ben jij het zelf ofzo?
zoja, ben es eerlijk: heb jij IETS met IT-pro te maken?
offtopic:
haha, hijs het gewoon zelf
haha, hijs het gewoon zelf
Verwijderd
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 20:34:
[...]
Verwijderd
Nee..... Totaal NIET...Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 20:34:
[...]
Verwijderd
Ha ha, Barrierman gezellig ook hier op GOT
Verwijderd
Je moet dus eerst een dynamisch IP hebben voordat ze een statisch IP aan kunnen maken. Hmmmm....... efficiënt????Geachte heer Xxx Xxxxxxx,
Het aanvragen van een statisch IP-adres is nog niet mogelijk. Dit is pas mogelijk vanaf vrijdag. Dat moet u dan doen via diensten.onsnet.nu. Hier heeft u wel uw gebruikersnaam en wachtwoord voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Stefan Landstra
TSM Ons Net
Lijkt me geen probleem? Dat dynamische IP-adres wordt vervolgens gewoon aan iemand anders gegeven.Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 22:44:
Je moet dus eerst een dynamisch IP hebben voordat ze een statisch IP aan kunnen maken. Hmmmm....... efficiënt????
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
By each crime and every kindness, we birth our future
Verwijderd
Nu al?Freggel_United schreef op 29 september 2004 @ 23:47:
* Freggel_United is het wachten een beetje beu..
Gelukkig gloort er hoop aan de horizon... ze zijn de aangrenzende straat van de mijne al aan het aansluiten
Verwijderd
Verwijderd
als die plaatsten het zelf betalen zal het wel kunnen ja.Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 12:51:
Worden er als nuenen helemaal klaar is ook aftakkingen naar Son of andere gemeentes er om heen gemaakt?![]()
![]()
![]()
dan kan ik eindelijk mijn brakke chello opzeggen
Verwijderd
waar: postcodecheck op www.kenniswijk.nlVerwijderd schreef op 30 september 2004 @ 13:23:
Welke delen van eindhoven en wanneer? Witte gij da toevallig?
Verwijderd
Enne Freggel,Freggel_United schreef op 29 september 2004 @ 23:47:
* Freggel_United is het wachten een beetje beu..
Gelukkig gloort er hoop aan de horizon... ze zijn de aangrenzende straat van de mijne al aan het aansluiten
Verwijderd
"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs
Dat kan ADSL ook wel.Nono_home schreef op 03 oktober 2004 @ 20:39:
Snelheid niet slecht btw.....downloaden van de MS update site met 600kB/sec
Welke maximale snelheden nu gehaald worden en welke hoeveelheden dataverkeer er nu per maand verplaatst mogen & kunnen worden is niet echt relevant nog vind ik.OlafvdSpek schreef op 03 oktober 2004 @ 23:13:
[...]
Dat kan ADSL ook wel.
Hoe zit het met de upstream snelheid?
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Verwijderd
Zeker. En of ze dat toestaan.bjck schreef op 03 oktober 2004 @ 23:20:
Welke maximale snelheden nu gehaald worden en welke hoeveelheden dataverkeer er nu per maand verplaatst mogen & kunnen worden is niet echt relevant nog vind ik.
Het is afwachten wat het straks doet als iedereen er gebruik van maakt en iedereen gewend is aan de hoge down & upload snelheden. Als er webservers etc worden aangeboden her en der etc etc etc. Wat dan de performance is ben in nieuwsgierig naar.
Verwijderd
Kun je uitleggen hoe ze te werk zijn gegaan?Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 17:59:
hmmz, bij mijn ouders thuis hebben ze gister de glasvezel binnen het huis gelegd. binnen 2 weken komen ze het kastje ophangen
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 12:52 . Reden: oeps, typo`s ]
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 12:55 ]
Verwijderd
Nee, dat mag niet. Is laatst nog een plaats geweest die een glasvezelnetwerk aan wilde laten leggen. De rechter heeft toen bepaald, dat dat niet de taak is van een lokale overheid, omdat er inmiddels genoeg commerciële bedrijven zijn die zo'n dienst aanbieden. Oftewel: het mag niet, omdat dat de omzet van KPN, Sjello en consorten zou doen krimpen.Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 12:53:
[...]
als die plaatsten het zelf betalen zal het wel kunnen ja.
de subsidies zijn exclusief voor delen van eindhoven en helmond (die er nog niets mee gedaan hebben), en voor nuenen.
Verwijderd
Verwijderd
Pic`s ???Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 18:46:
@hierboven: da's minder
on topic: ik sprak mijn broertje. ze hebben gewoon met een betonboor door de muur geramd op de plaats die ze op het formulier hadden aangegeven. midden in de woonkamer hangt nou een loze kabel, daar moet dus nog een kastje aan
"Hé Bob, drie bier!"
"Hé Bob, drie bier!"
Verwijderd
Verwijderd
dwèrsVerwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 22:15:
Gosh... hier ook nog niks...
Typisch Nuenens.... Wijk nummer 1.... Als allerlaatste aan de beurt....
Verwijderd
Verwijderd
Hmmm...... http://81.69.232.10:5517/ .....heeft een functiede7geitjes schreef op 07 oktober 2004 @ 20:01:
Staat niet echt veel op dat forum op die pagina..
Persoonlijk vind ik het een beetje een nutteloze site
Uhm... ik zat deze week bij me vriendin in Nuenen en heb het even getestOlafvdSpek schreef op 03 oktober 2004 @ 23:13:
[...]
Dat kan ADSL ook wel.
Hoe zit het met de upstream snelheid?
[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]
1.5MB/sec down? Knap, over een 10mbit verbinding die max 1MB/sec kanDannyVersluis schreef op 10 oktober 2004 @ 21:29:
[...]
Uhm... ik zat deze week bij me vriendin in Nuenen en heb het even getest
1500 kB/s Down
400 kB/s Up
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Is een proxy voor seti daar kan je ook niet opVerwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 20:17:
[...]
Hmmm...... http://81.69.232.10:5517/ .....heeft een functie

[ Voor 80% gewijzigd door de7geitjes op 11-10-2004 18:33 ]
"Hé Bob, drie bier!"
Leuk stm1 interfaceje in dat ding. Dat biedt mogelijkheden voor de toekomst
Verwijderd
Hee, ik ken dit soort vensterbanken, heb ik ook in huis, in welke "buurt "is dit ?de7geitjes schreef op 11 oktober 2004 @ 11:10:
[...]
Is een proxy voor seti daar kan je ook niet op
update
Jaaaaa ze zijn geweest om het aan teleggen!! Alleen hebben ze maar half werk geleverdMaar toen kon mooi deze tweaker alles uit elkaar schroeven
![]()
Dus hierbij de foto's!
[afbeelding]
Zo hebben ze het nu achter gelaten![]()
[afbeelding]
Dit is het verdeel kastje open(Onderkant)
[afbeelding]
Verdeel kastje (Bovenkant)
Ik heb wel de belangrijke informatie in het foldertje gelezen en daar stond in:
* Het is niet toegestaan de CPS(Modem/Router) en/of FXP-10(Verdeel kastje) te openen. Bij verbreking van de verzegeling vervalt de garantie.
Maar bij mij zat er nog geen verzegeling op![]()
Wil iemand nog de modem/router van binnen zien
[ Voor 48% gewijzigd door de7geitjes op 13-10-2004 00:25 ]
"Hé Bob, drie bier!"
Verwijderd
Pic`sde7geitjes schreef op 13 oktober 2004 @ 00:23:
Nope is in de buurt van Goosens (is geen reclame)
Owja ze hebben mijn glasvezel nu weer netjes aangeslotenNu nog in de modem komen
"Hé Bob, drie bier!"
Verwijderd
Oude reactie, maar even een tip:Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 18:54:
[...]
server had ik zelf ook al bedacht, maar dat vreet stroom, vandaar.
maar het probleem is opgelost:
bij de aansluiting hoort een gratis 10/10 4-poorts router. heeft me ma nagecheckt in dat informatiecentrum.
Klopt ik heb ook zo'n WRAP ding besteld is nu ook een ia vanVerwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 14:56:
[...]
Oude reactie, maar even een tip:
www.pcengines.ch
Die trekken gewoon je 20mbit (up/down totaal) vol, en verbruiken werkelijk geen fuck
"Hé Bob, drie bier!"
Verwijderd
Wij houden hier ook gewoon onze ADSL verbinding op de Pinckart.de7geitjes schreef op 13 oktober 2004 @ 14:21:
Ikke ook zit ook af en toe op de spegelt. Maar daar heb ik geen glasvezel aangevraagd misschien leuk voor de toekomst.
Waarvan wil je een screenshot/foto?
Verwijderd
wtfde7geitjes schreef op 13 oktober 2004 @ 15:48:
[...]
Klopt ik heb ook zo'n WRAP ding besteld is nu ook een ia van
Die naam van jou is niet echt van toepassing heVerwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 15:53:
[...]
Wij houden hier ook gewoon onze ADSL verbinding op de Pinckart.
Kun je wat pic`s maken van de glasvezelaansluiting/modem/hardware etc.
en als het nog kan, de aansluitingen voor Tel/tv/internet.
Op de eerdere foto`s is dit alleen van boven te zien maar niet de werkelijke aansluitingen.
Enne, dat packetfront kastje (nou ja kastje) heb je daar de maten van, dan kan ik kijken of het uberhaubt wel in de metekast past.
"Hé Bob, drie bier!"
Verwijderd
Verwijderd
"Hé Bob, drie bier!"
Verwijderd
[ Voor 65% gewijzigd door de7geitjes op 15-10-2004 15:37 ]
"Hé Bob, drie bier!"
Verwijderd
Jaaaajaaaade7geitjes schreef op 15 oktober 2004 @ 15:33:
U ontvangt 1 week voor het starten van de graafwerkzaamheden in uw straat bericht via Ons Net.
Verwijderd
Hmmzzz mij is verteld dat je elke willekeurige pc eraan kan hangen...HGM schreef op 16 oktober 2004 @ 23:05:
Het werkt, wat ik bij vriend gezien heb, op basis van MAC-adres. Je moet de router dus het MAC-adres geven van de PC waarmee je (als eerste) geconnect hebt op OnsNet. (Maar ik kan het mis, maar zo heb ik het toen werkend gekregen...)
Verwijderd
Verwijderd
Volgens mij wordt Nuenen straks 1 grote HotSpot voor draadloos internetVerwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 12:55:
ze hebben toch maar die wifi router besteld: hij is niet echt slecht en zeker niet duur.
We hadden toen wel het 'breedbandkastje ' gereset, maar dat haalde niets uit. Maar met aanpassen MAC-adres in de router was het opgelost en meer tijd om eea uit te zoeken had ik ook niet.Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 12:53:
[...]
Hmmzzz mij is verteld dat je elke willekeurige pc eraan kan hangen...
Zou het kunnen zijn dat je MAC adres in het breedbandkastje terecht komt dan?
En zou je dan met een ander MAC adres kunnen werken als je het breedbandkastje een keer van de stroom afgehaald hebt en dan die andere pc aansluit?
Dat zou verklaren waarom ik met de laptop wel verbinding krijg, en met een pc met Win98 niet na het overzetten van de utp-kabel....
[ Voor 15% gewijzigd door Toewan op 17-10-2004 13:39 ]
Volgens mij zou het 10 Mb up en 10 Mb down zijn. Is de downstream van degene waar naar geupload wordt niet maar 300kb/s ?_Ernst_ schreef op 17 oktober 2004 @ 13:38:
Bij een vriend van me in nuenen is het al aangesloten.
Hij haalt een lekkere downstream van zo'n 1100 kb/sdacht ik, maar zijn upstream is "maar" zo'n 300 kb/s. Zou de upstream ook niet 10 mbit worden?
En ik ben ook nog steeds benieuwd of er echt geen datalimiet is, iemand al een flinke hoeveelheid gedownload?
Hij had die upload resultaten van 2 verschillende speedtest sites. www.speedtest.nl en nog een andere, weet alleen niet meer welke. Zal het nog eens navragen.Toewan schreef op 17 oktober 2004 @ 13:40:
[...]
Volgens mij zou het 10 Mb up en 10 Mb down zijn. Is de downstream van degene waar naar geupload wordt niet maar 300kb/s ?
Verwijderd
De uploadbestandjes van Speedtest zijn te klein om een zuivere meting te doen..._Ernst_ schreef op 17 oktober 2004 @ 13:45:
[...]
Hij had die upload resultaten van 2 verschillende speedtest sites. www.speedtest.nl en nog een andere, weet alleen niet meer welke. Zal het nog eens navragen.
Verwijderd
Sniffff.... Er is daar geen router...HGM schreef op 17 oktober 2004 @ 13:30:
[...]
We hadden toen wel het 'breedbandkastje ' gereset, maar dat haalde niets uit. Maar met aanpassen MAC-adres in de router was het opgelost en meer tijd om eea uit te zoeken had ik ook niet.
Wij zijn, als ik de website mag geloven, deze of volgende week aan de beurt, ben benieuwd
Dat is idd een goed idee, zal het eens tegen hem zeggen (het gaat dus niet over mijn verbinding (jammer genoegVerwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 13:48:
[...]
De uploadbestandjes van Speedtest zijn te klein om een zuivere meting te doen...
Ze zijn maar 64 of 256 Kb groot.. 2x met je ogen knipperen en ze zijn weg...
Je zou, als je ergens een webruimte hebt, daar eens een flink bestand naar toe kunnen sturen en dan de uploadsnelheid bekijken....
Ik zit dus jammer genoeg ook niet in het gebied dat het ooit zal gaan krijgen, woon in eindhoven; hemelsbreed 2 km van nuenen vandaan waar ze gratis 10 mbit krijgen en ik kan hier niet eens adsl krijgenVerwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 13:58:
[...]
Ik moet ook wachten nog.. sniffff.... Nog niet eens gegraven hier
Leuke bandbreedte meting trouwens: http://speedtest.cistron.nl
[ Voor 34% gewijzigd door _Ernst_ op 17-10-2004 14:04 ]
Verwijderd
Ik moet ook wachten nog.. sniffff.... Nog niet eens gegraven hier_Ernst_ schreef op 17 oktober 2004 @ 13:53:
[...]
Dat is idd een goed idee, zal het eens tegen hem zeggen (het gaat dus niet over mijn verbinding (jammer genoeg))
"Hé Bob, drie bier!"
Ja, is dit zo, en hoe krijg je dit weg ?? Ik had bij familie een oude 3Com 509B kaart erin gezet zodat ik even nieuwe drivers voor een Realtek kaart kon downloaden. Maar nu krijgt die Realtek geen ip.Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 13:52:
[...]
Sniffff.... Er is daar geen router...![]()
Heb eerst de nieuw aangelegde utpkabel getest met mijn laptop, en toen de pc erop gezet en laptop eraf.... Zou dus betekenen dat het MAC adres van de laptop ergens aan dat huis is gekoppeld![]()
![]()
Heb je geprobeerd om eerst bij die 3Com de IP vrij te geven? Zo nee dan zou ik dat eerst doen en daarna pas weer met die Realtek proberen een IP te verkrijgen.Toewan schreef op 17 oktober 2004 @ 16:42:
[...]
Ja, is dit zo, en hoe krijg je dit weg ?? Ik had bij familie een oude 3Com 509B kaart erin gezet zodat ik even nieuwe drivers voor een Realtek kaart kon downloaden. Maar nu krijgt die Realtek geen ip.
[ Voor 8% gewijzigd door HGM op 17-10-2004 17:02 ]
Een opzegtermijn van 2 maanden betekend dat je 2 maanden voor het aflopen van je jaarcontract je opzegging binnen moet zijn, om aan het einde van het jaarcontract je abonnement op te zeggen. Dat betekend niet dat je over 2 maanden kan opzeggen, dus let nog eens goed op wanneer je jaarcontract afloopt.Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 16:26:
Halleekes allemaal,
Ik wacht ook op mijn aansluiting, ik woon in de wijk die als laatst aan de beurt is (wijk1).![]()
Ik heb momenteel nog een ADSL abbo van hccnet lopen, daar zit echter een opzegtermijn van 2 maanden op.
Werkt het meteen en goed direct na aansluiting, en hoe groot is de kans dat ik pas later (door vertragingen) wordt aangesloten?
Ik was namelijk eerst van plan te wachten met opzeggen van hccnet, tot dat ik een werkende 10Mbit verbinding heb. Maar dan betaal ik dus wel 2x hcc-maandabbo voor niks....
Wat is slim mbt het opzeggen van mn abbo?
Tnx
ik woon ook in nuenen, en wij kopen ook zon 54mbits wireless router, wij daarentegen, weten wel hoe hij beveiligd moet wordenVerwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 13:22:
[...]
Volgens mij wordt Nuenen straks 1 grote HotSpot voor draadloos internet![]()
Ik zie me al lopen achter de kinderwagen, met kind erin en de laptop erop...![]()
![]()
Kom je nog eens buiten..
![]()
Verwijderd
Hmmzzz_Ernst_ schreef op 17 oktober 2004 @ 13:38:
Bij een vriend van me in nuenen is het al aangesloten.
Hij haalt een lekkere downstream van zo'n 1100 kb/sdacht ik, maar zijn upstream is "maar" zo'n 300 kb/s. Zou de upstream ook niet 10 mbit worden?
En ik ben ook nog steeds benieuwd of er echt geen datalimiet is, iemand al een flinke hoeveelheid gedownload?
[ Voor 6% gewijzigd door de7geitjes op 18-10-2004 17:49 ]
"Hé Bob, drie bier!"
Verwijderd
Dus als ik het goed begrijp:HGM schreef op 16 oktober 2004 @ 23:05:
Het werkt, wat ik bij vriend gezien heb, op basis van MAC-adres. Je moet de router dus het MAC-adres geven van de PC waarmee je (als eerste) geconnect hebt op OnsNet. (Maar ik kan het mis, maar zo heb ik het toen werkend gekregen...)
wat je dacht ik ook kan doen is (als je nog nergens mee geglasvezeld hebt) gelijk aan je router hangen, dan moet ik het ook doen. ander zul je denk ik idd het MAC-adres van de router moeten veranderen. (als dat kanVerwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 14:19:
[...]
Dus als ik het goed begrijp:
pc met Onsnet modem verbinden, MAC-adres noteren
Zaak losnemen, Router aansluiten
inloggen op router, MAC-adres in Router aanpassen
draadloos connecten en voilan internet ...?
HGM, kun je een "How To" maken zoals je het bij die vriend van je hebt opgelost ?
Verwijderd
Verwijderd
Je krijgt een gebruikersnaam en een wachtwoord van OnsNet, dat heb ik vluchtig gezien bij iemand die aangesloten is.Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 08:41:
Wat ik echter nog steeds niet weet, maar zeer graag wil weten:
- Krijg je een login-naam en een wachtwoord?
- Moet je inloggen middels een PPTP of een PPPOE-protocol?
Kan iemand aangeven wat er in de brief staat die bij oplevering wordt achtergelaten?
Verwijderd
Nee, die vriend heeft speciaal een WLAN router (de linksys) voor aangeschaft 1 dag voor de oplevering, en zijn PC heeft geen NICHGM schreef op 19 oktober 2004 @ 10:23:
Is er daar ook niet al een PC eerder rechtstreeks aangesloten op OnsNet?
Als DHCP uit staat krijg je natuurlijk nooit automatisch een IP, dus dat DHCP aan moet staan lijkt me wel duidelijk.HGM schreef op 19 oktober 2004 @ 18:02:
Dat DHCP aanstaat op de router heeft er niets mee te maken of die router wel/niet een IP-adres van OnsNet verkrijgt. Volgens mij haal je twee zaken door elkaar.
Oh? DHCP wordt bij een router meestal mee bedoeld dat de router zelf IPs doet uitdelen. Het automatisch verkrijgen van een IP van de ISP wordt meestal aangegeven met iets als: 'Dynamic IP'.OlafvdSpek schreef op 19 oktober 2004 @ 18:06:
[...]
Als DHCP uit staat krijg je natuurlijk nooit automatisch een IP, dus dat DHCP aan moet staan lijkt me wel duidelijk.
Oh, op die manier (de DHCP server in een router).HGM schreef op 19 oktober 2004 @ 18:21:
[...]
Oh? DHCP wordt bij een router meestal mee bedoeld dat de router zelf IPs doet uitdelen. Het automatisch verkrijgen van een IP van de ISP wordt meestal aangegeven met iets als: 'Dynamic IP'.
Verwijderd
Onsnet werk toch op basis van DHCP, dynamische IP adressen, dwz, je krijgt geen apart IP adres.HGM schreef op 19 oktober 2004 @ 18:02:
Dat DHCP aanstaat op de router heeft er niets mee te maken of die router wel/niet een IP-adres van OnsNet verkrijgt. Volgens mij haal je twee zaken door elkaar.
Verwijderd
Ik ben eruit hoor.... Nou ja.. heheVerwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 08:41:
Technisch is het mogelijk, maar het lijkt me niet logisch dat het eerst gedetecteerd MAC-adres vast wordt gezet in het modem.
Dit zou namelijk kunnen betekenen:
- Het MAC-adres van de monteur bij de opleveringstest er in blijft staan.
- Je OnsNet moet smeken om een nieuwe computer te mogen kopen.
- Een andere gebruiker middels MAC-spoofing jouw account kan gebruiken.
- Je verplicht een router(i.v.m. MAC-adres) moet gebruiken voor je LAN. (en geen hub/switch/wlan-accesspoint).
Wat ik echter nog steeds niet weet, maar zeer graag wil weten:
Hoe zit het athenticatie-procedure in elkaar?
- Krijg je een login-naam en een wachtwoord?
- Moet je inloggen middels een PPTP of een PPPOE-protocol?
Kan iemand aangeven wat er in de brief staat die bij oplevering wordt achtergelaten?
Verwijderd
mooizo.Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 23:20:
Voor toegang tot Onsnet-netwerk is geen ww vereist. Bij de laptop (XP) was het eigenlijk simpel:
Kabel inpluggen, ipconfig /renew en draaien maar met hoge snelheid![]()
Verwijderd
Je kan tegen betaling een of meer vaste ip's krijgen. Zie website Onsnet.Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 23:37:
[...]
mooizo.
maarrem, dan snap ik iets niet: er is maximaal 1 ip per adres beschikbaar, waarom is dat dan niet gewoon een vast ip? ik bedoel: als ze een standaard dhcp server draaien zou je met een switch meerdere pc's kunnen aansluiten, maar dat zal echt wel niet kunnen. dus moet je die dhcp server per adres managen, maar dan kun je weer net zo goed met vaste ip's werken. toch?
Verwijderd
Ik denk dat het makkelijker is om met dynamische adressen te werken voor de Ons net organisatie, het scheelt een hele berg administratie, en instellingen, die paar 100 mensen die wel graag een vast IP willen moeten dat apart aanvragen.Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 23:37:
[...]
mooizo.
maarrem, dan snap ik iets niet: er is maximaal 1 ip per adres beschikbaar, waarom is dat dan niet gewoon een vast ip? ik bedoel: als ze een standaard dhcp server draaien zou je met een switch meerdere pc's kunnen aansluiten, maar dat zal echt wel niet kunnen. dus moet je die dhcp server per adres managen, maar dan kun je weer net zo goed met vaste ip's werken. toch?
Verwijderd
tuurlijk wel, maar ik denk niet dat het de bedoeling is dat iedere jandoedel 30 public ip's van onsnet opeist.Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 12:40:
[...]
Je kan tegen betaling een of meer vaste ip's krijgen. Zie website Onsnet.
Maar ik snap niet helemaal wat je bedoelt, met een router kan en mag je er ook meer pc's aan hangen...
nouja dat bedoel ik dus: als er alleen maar een dhcp server leuk adresjes staat uit te delen ben je ze in no time allemaal kwijt (heel nuenen koopt een switch en geen router). dus moet je een administratie bijhouden, en dat kan dan weer net zo gemakkelijk met vaste ip'sVerwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 12:51:
[...]
Ik denk dat het makkelijker is om met dynamische adressen te werken voor de Ons net organisatie, het scheelt een hele berg administratie, en instellingen, die paar 100 mensen die wel graag een vast IP willen moeten dat apart aanvragen.
De server in de technische ruimte deelt leuk IP adresjes uit, daar hoeft Ons net zich geen zorgen te maken.
Maar ik kan er met deze redenatie ook compleet naast zitten
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq