[Glasvezel] Ons Net - Nuenen 10 Mbit

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 10.929 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Hulde, eindelijk is het dan zo ver, Nuenen (mijn woonplaats) wordt compleet en in z'n geheel aangesloten op glasvezel. Ieder aangemeld huishouden krijg een sprietje binnen, een modem, en om te beginnen 10 Mbit toegang tot de Kenniswijk. Volgend jaar komen daar TV en Telefonie bij.

Het mooiste van dit alles: Het is gratis!, Althans, het eerste jaar, daarna moet iedere abbo 300 euro per jaar betalen.

* Freggel_United is blij

Vooral omdat de wijkkabels (vergelijkbaar met de localloop van KPN) vorige week de grond in gegaan zijn :D

Nou is mijn vraag, of misschien wel een mooi punt der discussie: Kan dit stand houden? Ons Net (zo heet de onderneming) is een samenwerking van de Gemeente Nuenen en het bedrijfsleven, net zoals de rest van de Kenniswijk (maar dan ook nog met de provincie en de staat erbij). Echter, voorheen is de Kenniswijk nooit echt van de grond gekomen. Ze hebben een retesnelle backbone, en daar houdt het mee op. Eindhoven en Helmond, wat oorspronkelijk de Kenniswijk zou moeten zijn, zouden volgens de orginele plannen allemaal allang glasvezel moeten hebben, maar er is nooit iets van gekomen.

Zie ook www.onsnet.nu

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:32

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik kan me niet voorstellen dat het voor 25 euro per maand rendabel kan zijn om 10 mbit te leveren eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
Oeps, vergeten te vertellen: het Ministerie van Economische Zaken zorgt er dus voor dat de aansluiting zo goedkoop is. Het eerste jaar krijgt iedere abbo alles kado dmv subsidie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-06 14:48
Voor 300 euro per jaar kan dit absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:56
Er zal wel niet veel winst op worden geboekt, maar ik denk wel dat ze berekend hebben of het mogelijk is :). Onthoud dat de infrastructuur wel een tijdje mee kan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

jochemd schreef op 25 juli 2004 @ 13:49:
Voor 300 euro per jaar kan dit absoluut.
Waarom kan het hier opeens wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

IceStorm schreef op 25 juli 2004 @ 13:56:
bandbreedte technisch zou het kunnen als 'ons net' heel veel vriendjes maakt op de AMSIX, qua hardware gaat het alleen werken door de enorme bak subsidie.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Skinkie schreef op 25 juli 2004 @ 14:01:
bandbreedte technisch zou het kunnen als 'ons net' heel veel vriendjes maakt op de AMSIX, qua hardware gaat het alleen werken door de enorme bak subsidie.
Ja dat het technisch niet zo'n punt is snap ik, voor veel geld kan alles. Het gaat me er vooral om dat ik me niet voor kan stellen dat een 10 mbit verbinding hier opeens wel voor 300 euro per jaar kan (wie dat dan ook moet gaan betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Bij de V&A:
4.4.8 Mag ik mijn PC als server gebruiken op het internet?

Ja, dat kan in principe.
Lekker duidelijk antwoord. Je kan een server draaien, maar ze zeggen niet of het ook mag, @home heeft bv. de poorten voor de mailservers geblokkeerd.

Ik kan het niet op de site vinden, maar in de TS staat 'Kennisnet', en daar heb ik niet al te veel verwachtingen van. Dat gebruiken scholen toch ook, en dat is toch zwaar gefilterd?

[ Voor 3% gewijzigd door Resistor op 25-07-2004 14:12 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
Resistor schreef op 25 juli 2004 @ 14:11:
Bij de V&A:

[...]

Lekker duidelijk antwoord. Je kan een server draaien, maar ze zeggen niet of het ook mag, @home heeft bv. de poorten voor de mailservers geblokkeerd.

Ik kan het niet op de site vinden, maar in de TS staat 'Kennisnet', en daar heb ik niet al te veel verwachtingen van. Dat gebruiken scholen toch ook, en dat is toch zwaar gefilterd?
Excuses, het is dus de Kenniswijk. Kennisnet is idd het scholennetwerk, maar ik geloof niet dat het daar veel te maken heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkflex
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

IceStorm schreef op 25 juli 2004 @ 12:37:
Ik kan me niet voorstellen dat het voor 25 euro per maand rendabel kan zijn om 10 mbit te leveren eigenlijk.
Waarom niet eiglijk ? Hoemeer mensen eht nemen hoemeer korting je kan geven. Kabels hoef je maar 1x te betalen hoor :D

In Zweden heb je allang al 100mbit tegen 30-35 euro dus waarom hier niet ?

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

m0n0 schreef op 25 juli 2004 @ 17:10:
[...]

Waarom niet eiglijk ? Hoemeer mensen eht nemen hoemeer korting je kan geven. Kabels hoef je maar 1x te betalen hoor :D

In Zweden heb je allang al 100mbit tegen 30-35 euro dus waarom hier niet ?
Je moet als isp toch ook zoiets betalen als geld voor de verplaatste data? Nu zal dat bedrag wellicht niet zo hoog zijn , maar er zijn meer dingen waar een isp voor zorgt. Monteurs en helpdesk en alles wat dat ondersteund is ook nodig. Als je alleen de kabel er hebt liggen ben je er nog lang niet hoor :)

In zweden word trouwens breedband afaik zwaar gesubsidieerd. :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Simulated Zero schreef op 25 juli 2004 @ 17:15:
[...]

Je moet als isp toch ook zoiets betalen als geld voor de verplaatste data? Nu zal dat bedrag wellicht niet zo hoog zijn , maar er zijn meer dingen waar een isp voor zorgt. Monteurs en helpdesk en alles wat dat ondersteund is ook nodig. Als je alleen de kabel er hebt liggen ben je er nog lang niet hoor :)

In zweden word trouwens breedband afaik zwaar gesubsidieerd. :)
Was toch noorwegen?

Ken namelijk iemand uit zweden, die een gewoon, lijntje heeft.
En NL is rijker ( :? ) dan zweden/noorwegen, waarom kan dat niet hier dan,
100Mbit hoeven we niet, maar 10 mbit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76854

Haha Noorwegen staat en hoger op de Human Development Index en heeft een hoger GDP. Nederland rijker dan Noorwegen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:58

BioHazard

*\o/*

Nuenen wel he :'(
Kwou dat die lame ass gemeente Helmond dat ook eens deed :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Hier nog iemand uit Nuenen ;)

De mensen die achter OnsNet zitten zijn er al een aantal jaren mee bezig om dit van de grond te krijgen en naast de subsidie zijn er ook nog particuliere investeerders die in dit project/concept geloven. Zonder deze investeerders was heet OnsNet ook nooit van de grond gekomen.

Ben ook erg benieuwd naar kwaliteit en stabiliteit van wat we straks geleverd krijgen. Ze zijn nu al op een aantal plaatsen bezig om de kabels tot de gevel te trekken dus het schiet wel goed op :) Nog een site met wat info: www.onsnet-voordummies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Skinkie schreef op 25 juli 2004 @ 14:01:
Het gaat niet om bandbreedte, maar om dataverkeer.
En local traffic is erg goedkoop, maar jammer genoeg zijn er momenteel geen ISPs die onderscheid maken tussen local en non-local traffic. Misschien dat OnsNet dat wel doet.
Hetzelfde geldt voor het tijdstip. 's Nachts is er veel meer bandbreedte over dan overdag.

[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 25-07-2004 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
HGM schreef op 25 juli 2004 @ 18:23:
De mensen die achter OnsNet zitten zijn er al een aantal jaren mee bezig om dit van de grond te krijgen en naast de subsidie zijn er ook nog particuliere investeerders die in dit project/concept geloven. Zonder deze investeerders was heet OnsNet ook nooit van de grond gekomen.
Investeerders zijn geen liefdadigheidsinstellingen. Hoe denken ze die investering terug te verdienen?

[ Voor 30% gewijzigd door Olaf van der Spek op 25-07-2004 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
IceStorm schreef op 25 juli 2004 @ 13:56:

Omdat de initiele investering uit een subsidie wordt betaald. Ondanks alle innovatie op het gebied van netwerkaanleg (zie bijvoorbeeld TriNet/Flashnet) is het aanleggen van een glasvezelnetwerk nog steeds gillend duur. Door de gekozen constructie, waarbij bewoners voor de aanleg niet hoeven te betalen en een vol jaar de tijd hebben om verslaafd te worden valt te verwachten dat er een forse participatie zal zijn.
Wat je dus over een jaar zal hebben is een forse userbase en een netwerk waar je niet voor hoeft af te schrijven. Wat je dan aan kosten hebt zijn de lopende kosten, beheer en bandbreedte. Beheer kost een paar euro per aansluiting per maand en bandbreedte kost ook niet zoveel als je het slim doet.

Dat laatste verdient misschien enige nadere uitleg. Met de overstap van DSL naar ethernet veranderen er 2 zaken in je netwerk fundamenteel. Ten eerste is de verbinding niet meer asymetrisch, maar symetrisch. Ten tweede is het netwerk geswitched, dat betekent dat verkeer van jou naar je buurman niet eerst naar Amsterdam gaat en dan terug, maar lokaal blijft. En lokaal verkeer is ook voor de ISP helemaal gratis.
Het resultaat is dat het aanbiedenvan diensten op het netwerk veel beter mogelijk wordt en je binnen de kortste keren zal zien dat het netwerk geen Access Netwerk meer is, maar een 'Productie' Netwerk, waar netto meer data 'geproduceerd' wordt dan geconsumeerd. Dat hebben we op alle studentencampussen in Nederland al gezien, en ook internationaal is dat een bekend beeld.

Wat er verder op de site van OnsNet niet bij staat is wat de datalimiet gaat worden. (Bood Kabelfoon niet al 10 Mbps EttH aan voor 19.95 euro met een 250 MB datalimiet?) Met een datalimiet kan je heel erg leuk in de kosten sturen. Omdat voor OnsNet lokaal verkeer over het eigen netwerk gratis maak je dat voor de klanten natuurlijk ook gratis. Alleen verkeer naar Amsterdam en verder telt nog voor de datalimiet.
Als je zoiets doet veranderen gebruikspatronen. Hoeveel mensen gaan er nog van P2P netwerken downloaden als ze ook een buurman hebben die 500 GB aan samba shares draait en het dataverkeer gratis is? Hoeveel mensen gaan hun shares nog voor de hele wereld openzetten als dat wel meetelt in de datalimiet?

Waarom zou internetverkeer anders werken dan telefonie, waar 80% van de gesprekken lokaal zijn?

Aan de TU Delft is er feitelijk een zelfde constructie gemaakt door aan de grens van studentencomplexen verkeer te gaan meten en wie zonder goede reden meer dan 50 GB per maand aan uitgaand verkeer heeft wordt gelimiteerd op een upstream van 128 kbps. (De downstream is ongelimiteerd.) Het effect hiervan is dat het dataverkeer van de totale populatie van 5000 studenten naar internet kleiner is dan het dataverkeer van 5000 ADSL gebruikers, terwijl er intern in de studentencomplexen een veelvoud rondgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik woon 1 km van jullie af en ik kan geen 10 mbit....LIFE IS NOT FAIR weetje hoe TORTUREMENT als ik weet da ze achter de bossen bij ons 10 mbit hebbe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
jochemd schreef op 25 juli 2004 @ 18:30:
Ten eerste is de verbinding niet meer asymetrisch, maar symetrisch. Ten tweede is het netwerk geswitched, dat betekent dat verkeer van jou naar je buurman niet eerst naar Amsterdam gaat en dan terug, maar lokaal blijft. En lokaal verkeer is ook voor de ISP helemaal gratis.
Wat heeft punt 1 met de kosten te maken?
En punt 2 kan (in theorie) toch ook gewoon bij DSL (en kabel)?
Waarom zou internetverkeer anders werken dan telefonie, waar 80% van de gesprekken lokaal zijn?
... maar niet gratis is/zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Olaf van der Spek op 25-07-2004 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
OlafvdSpek schreef op 25 juli 2004 @ 18:38:
[...]

[...]

... maar niet gratis is/zijn.
Punt 1 heeft met de kosten te maken, aangezien er vaak op Upstream verkeer wordt gekeken naar kosten, en dat downstream verkeer voordeliger uitvalt.
Heeft er ook mee te maken dat als je een website bekijkt het meeste verkeer downstream is, vaak gehost door peering partners == goedkoop.
Uploaden gebeurt vaak naar andere gebruikers (P2P, games etc.) wat ook vaker over duurdere aansluitingen gebeurd (transatlantisch etc.)

Het grote verschil tussen internet en telefonie is dat telefonie veel lichtere apparatuur nodig heeft. ATM (155Mbit) kan > 1000 telefoontjes tegelijkertijd afhandelen, een internet verbinding eist al gauw > 1% op van een ATM lijn bij een download oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
OlafvdSpek schreef op 25 juli 2004 @ 18:38:
[...]

Punt 1 heeft met gebruikspatronen te maken. Gebruikspatronen beinvloeden kosten.
Punt 2 kan bij DSL en kabel, maar de enige die dat ooit gedaan heeft in Nederland was Cistron Telecom. BBned sleept al het verkeer naar 2 locaties in Amsterdam, Tiscali naar 4 locaties in de randstad en KPN volgens mij naar 4 lokaties in Amsterdam. Zelfs als je aan het downloaden bent van je buurman die bij de zelfde ISP in de zelfde centrale in de zelfde DSLAM op de zelfde modemkaart zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
TheGhostInc schreef op 25 juli 2004 @ 18:52:

Uploaden gebeurt vaak naar andere gebruikers (P2P, games etc.) wat ook vaker over duurdere aansluitingen gebeurd (transatlantisch etc.)
Nog wel ja. Maar met wie communiceer je overdag? Met de mensen op je school, op je werk, in je voetbalteam etc. De mensen die je kent en dagelijks tegenkomt zijn ook de mensen die je vertrouwt en waar je dingen mee wil uitwisselen. En als er iemand uit je voetbalteam een server heeft staan dan upload je het naar hem zodat je andere teamgenoten het ook kunnen zien. Waarom zou je het nog op een server ver weg zetten als het dichtbij bij een vertrouwd persoon even makkelijk en snel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
jochemd schreef op 25 juli 2004 @ 19:05:
Punt 2 kan bij DSL en kabel, maar de enige die dat ooit gedaan heeft in Nederland was Cistron Telecom. BBned sleept al het verkeer naar 2 locaties in Amsterdam, Tiscali naar 4 locaties in de randstad en KPN volgens mij naar 4 lokaties in Amsterdam. Zelfs als je aan het downloaden bent van je buurman die bij de zelfde ISP in de zelfde centrale in de zelfde DSLAM op de zelfde modemkaart zit.
Waarom doen ze het zo dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

jochemd schreef op 25 juli 2004 @ 18:30:
Wat er verder op de site van OnsNet niet bij staat is wat de datalimiet gaat worden.
Zie website van OnsNet:
4.4.9 Zijn er limieten aan het internetverkeer verbonden?

Uw aansluitcapaciteit bepaalt in principe uw limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:33
Freggel_United schreef op 25 juli 2004 @ 10:03:
[..] Echter, voorheen is de Kenniswijk nooit echt van de grond gekomen. Ze hebben een retesnelle backbone, en daar houdt het mee op. Eindhoven en Helmond, wat oorspronkelijk de Kenniswijk zou moeten zijn, zouden volgens de orginele plannen allemaal allang glasvezel moeten hebben, maar er is nooit iets van gekomen.
Dat klopt ja. Komt onder andere omdat de huidige subsidie regeling erop gebaseerd is dat het bedrijfsleven eerst de infrastructuur moet aanleggen, en vervolgens kan de consument geld voor subsidie aanvragen. Bedrijven leggen dus geen glasvezel aan in de huidige economische situatie terwijl ze niet weten hoeveel abbonees ze krijgen (daarom is ikwilglasvezel.nl opgericht).

De gemeentes zien dat de subsidieregeling gewoon niet werkt, en daarom gaan ze er zelf wat aan doen. Nu zijn ze in nuenen bezig, eindhoven heeft een intentie verklaring getekend voor 6000 woningen, en helmond is ook met plannen bezig.

De aanvragen in nuenen stromen trouwens binnen, ik geloof dat er tot nu toe 6500 aanvragen waren, van de 7500 woningen ongeveer. (komt natuurlijk ook omdat het gratis is)

Edit:

Hmm, dataverkeer heb ik ook nog niks van gehoord.. ik zal dat morgen eens navragen.

[ Voor 6% gewijzigd door Mior op 25-07-2004 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
HGM schreef op 25 juli 2004 @ 19:39:
Uw aansluitcapaciteit bepaalt in principe uw limiet.
"in principe", wat houdt dat in?
En wie garandeerd dat het volgend jaar niet veranderd wordt?
Bij Chello was de sky vroeger ook de limit, vandaag echter niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:04

nhanssen

QVL is non-tweakers

Ik zit me wat af te vragen hier, bij ons in de straat liggen wat plastic / PVC(?) van die regenpijpen (geel?). Is dat ook een begin van zo'n aansluiting of is dit gewoon stroom/telefonie/gas? Ligt ongeveer 5 meter van me huis af opgestapeld. :?

edit:
Is in Heerlen

edit:
IS verdomme GAS!!! :r

[ Voor 16% gewijzigd door nhanssen op 02-08-2004 00:07 ]

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

OlafvdSpek schreef op 25 juli 2004 @ 19:48:
[...]

"in principe", wat houdt dat in?
En wie garandeerd dat het volgend jaar niet veranderd wordt?
Bij Chello was de sky vroeger ook de limit, vandaag echter niet meer.
Geen idee, maar er staat iig wel iets over op de website van OnsNet. Het is sowieso allemaal afwachten, maar hoe dan ook het eerste jaar is gratis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
Alle zaken op de site zijn idd nogal vrijblijvend opgesteld... maar goed, ik zie het persoonlijk wel zitten. En ik denk dat grote gemeentes, zoals Amsterdam, die op het punt staat hetzelfde te doen, met veel interesse naar ons dorpje zullen kijken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Zo bij ons ligt de kabel al in huis, nu is het wachten op plaatsing van het kastje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 08:48
In scandinavie is het ook niet overal beschikbaar. Alleen in de heel erg stedelijke gebieden en dan nog niet overal. De bevolking in zweden woont veel meer bij elkaar dan in nederland. Hier wonen we relatief enorm geografisch verspreid.

Dat maakt aanleg huis-aan-huis een stuk duurder dan bijvoorbeeld zweden. En daarom is het in studenten gebouwen een stuk goedkoper & gemakkelijker te doen.

Daarnaast moet er geconcureerd worden met de bedrijven die reeds een liggende infrastructuur hebben zoals telefonie & coax (kabeltv) infrastructuur. Die bedrijven hebben de investeringen al gedaan en willen graag dat terug verdienen.

Aanleg bij nieuwbouw is wel enorm handig omdat alles dan toch nog open ligt of open moet. Bij plaatsen is een stuk goedkoper dan compleet aanleggen incl graven.

[ Voor 34% gewijzigd door bjck op 02-08-2004 13:12 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Zo de 29e komen ze hier thuis het kastje aansluiten. Ben benieuwd ;)

Al mensen die aangesloten zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Nuenen is nou niet echt een wereldstad te noemen ;)

Dus ik denk dat ze zo veel mogelijk mensen tegelijkertijd helpen, en in 2 weken kan je heel wat doen, en je zal vast niet de laatste zijn.

Hier in Bunschoten komt ook glasvezel, maar dat is enkel om internet via de Casema TV-kabel mogelijk te maken :'( (gaat dus niet verder dan de verdeelpunten)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
HGM schreef op 12 september 2004 @ 15:42:
Zo de 29e komen ze hier thuis het kastje aansluiten. Ben benieuwd ;)

Al mensen die aangesloten zijn??
* Freggel_United weet nog van nix...

Ik ga maar es ff informeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

bij mijn ouders thuis gaan ze volgende week graven. ik ben echt gewoon zwaar benieuwd.

edit:
heeft iemand btw al een idee of er een grote mega-voordeel netwerk-zooi actie aan komt? afzetmogelijkheden genoeg.

jammer genoeg hebben we in nuenen maar 1 pc-toko, maar die is kut. (it-pro heten ze). komt nooit geen hond en ze zijn superduur en ze zijn dom. in 5 jaar tijd 3 eigenaars enzo...

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 12-09-2004 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Anoniem: 70162 schreef op 12 september 2004 @ 23:36:
edit:
heeft iemand btw al een idee of er een grote mega-voordeel netwerk-zooi actie aan komt? afzetmogelijkheden genoeg.
Denk het niet, bij de brief dat ze kastje kwamen aansluiten zat ook informatie van het Breedbandhuis. Daar kunnen mensen die er zelf geen verstand van hebben spullen bestellen en ook de aansluiting door laten verzorgen. Maar die prijzen werd je iig niet vrolijk van.

Achter dat breedbandhuis zat ook IT-Pro dus dan weet je het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ach jammer. de oude router moet eruit, want die is met ingebouwd dsl modem. en we zijn niet zo handig met solderen :D

maar is het dan geen idee om zelf met een groep luitjes een IA te houden?
asus WL-500G lijkt me wel wat ofzo. (ik neem aan dat dat glasvezel kastje gewoon een modem of een bridge ofzo is?)

//dammid, ik heb nog even gekeken naar een router die 10up/10down ondersteunt, maar dat is voor een sterveling niet eens betaalbaar :?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 13-09-2004 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61535

Anoniem: 70162 schreef op 13 september 2004 @ 09:18:
ach jammer. de oude router moet eruit, want die is met ingebouwd dsl modem. en we zijn niet zo handig met solderen :D

asus WL-500G lijkt me wel wat ofzo. (ik neem aan dat dat glasvezel kastje gewoon een modem of een bridge ofzo is?)

//dammid, ik heb nog even gekeken naar een router die 10up/10down ondersteunt, maar dat is voor een sterveling niet eens betaalbaar :?
een 10 mbit router? :o niet betaalbaar nee.
Optie is om een oude pc in te richten als linux router(nat)
http://www.coyotelinux.com/downloads/channel.php?ChannelID=5 << is een goede, met QoS, webmanagement, dhcp etc. draait hier super 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 70162 schreef op 13 september 2004 @ 09:18:

SOHO Cisco's halen dat niet eens. (De Cisco 806 hier haalt netaan 6mbit). Je bent waarschijnlijk beter af met een pc.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121241

opzich een erg leuk idee , maar in Nijmegen is dat al 2jaar mogelijk via de HAN.
Deze zijn al jaren bezig met een city dus als je daar ergens in de buurt woont heb je voor een prikkie 100mbit internet via fiber dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22679

Woehoei, hier nog iemand uit Nuenen !!!!!!!!

Doe het zelver kan bijna niet wachten tot bij hem voor de schop de grond in gaat......................

Maar eh, heeft iemand al nagedacht hoe ze die glasvezel kabel vanaf de voordeur in de meterkast gaan krijgen ???? bij mij is de meterkast voorzien van een betonnen vloer, met daaruitstekend de mantelbuizen voor gas, water, electriciteit, KPN kabel, UPC r/tv kabel, gaan zij een prachtig gat door de vloer boren en dan het kabeltje er doorheen jassen ?

En nog een vraag, 10Mbit, oke, als ik dan een draadloos routertje aanschaf van 11Mb heb ik dan geen verlies (ik weet het verschil niet tussen 10Mbit en 11Mb of 54Mb van die draadloze bende.

Anders wordt het toch een UTP kabeltje van beneden naar boven trekken :(

BTW ik zak dat ze in de Tomakker al aardig opschoten, wie uit die buurt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-07 16:56
Meestal is het met die goedkope 10+mbit verbindingen dat de routing niet echt optimaal verloopt. Kijk maar in zweden daar heb je 10mbit voor 40 euro maar als je dan iets naar iemand in amerika stuurt krijg je hem niet over de 50kb/s. En in japan/china enzo is het helemaal erg. Als ik daar van een 100mbit ftp download krijg ik mn adsl lijntje niet boven de 20kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-07 13:29

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik heb deze 3Com OfficeConnect Secure Router op mijn kabelaansluiting van 5 mbit: http://www.3com.com/produ...pe=purchase&sku=3CR860-95
Volgens de specs haalt die 20 mbit

Kostte 139 euro bij alternate.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61535 schreef op 13 september 2004 @ 11:08:
[...]

een 10 mbit router? :o niet betaalbaar nee.
Optie is om een oude pc in te richten als linux router(nat)
http://www.coyotelinux.com/downloads/channel.php?ChannelID=5 << is een goede, met QoS, webmanagement, dhcp etc. draait hier super 8)
server had ik zelf ook al bedacht, maar dat vreet stroom, vandaar.

maar het probleem is opgelost:
bij de aansluiting hoort een gratis 10/10 4-poorts router. heeft me ma nagecheckt in dat informatiecentrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22679 schreef op 13 september 2004 @ 13:02:

Maar eh, heeft iemand al nagedacht hoe ze die glasvezel kabel vanaf de voordeur in de meterkast gaan krijgen ???? bij mij is de meterkast voorzien van een betonnen vloer, met daaruitstekend de mantelbuizen voor gas, water, electriciteit, KPN kabel, UPC r/tv kabel, gaan zij een prachtig gat door de vloer boren en dan het kabeltje er doorheen jassen ?
je hebt een formulier gehad waarop je moest aangeven of je meterkast goed bereikbaar was. bij mijn ouders (wijk vallestap) wil het ook niet, dus leggen ze de boel in de woonkamer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Anoniem: 70162 schreef op 13 september 2004 @ 18:54:
[...]

server had ik zelf ook al bedacht, maar dat vreet stroom, vandaar.

maar het probleem is opgelost:
bij de aansluiting hoort een gratis 10/10 4-poorts router. heeft me ma nagecheckt in dat informatiecentrum.
Goh das wel nieuw voor mij, maar dat zou perfect zijn ;)
Ik meen alleen dat je op die formulieren van het breedbandhuis ook een router kon bestellen dus das dan wel wazig. ZIe hier: bestelformulier.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmmz, dan heb ik m'n moeder misschien verkeerd begrepen. ik bel dr strax wel ff

dat breedbandhuis is trouwens schofterig duur man. net als grote baas it-pro idd.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 13-09-2004 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
HGM schreef op 13 september 2004 @ 19:00:
[...]
Goh das wel nieuw voor mij, maar dat zou perfect zijn ;)
Ik meen alleen dat je op die formulieren van het breedbandhuis ook een router kon bestellen dus das dan wel wazig. ZIe hier: bestelformulier.pdf
Eh, met dat bestelformulier kun je gewoon een complete PC bestellen. Wat is dat voor onzin/'koppelverkoop'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16444

Die kabel die ze binnen brengen, is dat een echt glasvezel kabel (2-voudig) of is dit een lege duct (leeg buisje) waar ze de vezel in blazen.... Dit zou wel slimmer zijn dan zou je later e.v.t eenvoudig een ander soort glasvezel er in kunnen blazen......

Wie heeft dit al gezien??? en welk type connector wordt er op de kabel afgewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

't lijkt me dat de enige manier om een glasvezel onbeschadigd een bestaand pand binnen te krijgen toch wel de lege duct optie is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OlafvdSpek schreef op 13 september 2004 @ 21:11:
[...]

Eh, met dat bestelformulier kun je gewoon een complete PC bestellen. Wat is dat voor onzin/'koppelverkoop'?
is geen koppelverkoop, je kunt je glasvezelaansluiting gewoon los kopen. en die computer kun je ook vast wel los kopen.

het is wel onzin, zulke woekerprijzen roepen bij mij plaatsvervangende schaamte op. maarja, het is dan ook it-pro die erachter zit, nuenens enige pjoeter-toko, edoch met tamelijk bedenkelijke reputatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok, ik heb mijn moeder gebeld.
ze wist absoluut zeker dat haar toegezegd was dat de router gratis was.
ik wees haar op dat foldertje dus nou gaat ze morgen proberen om bij dat infocentrum een schriftelijke bevestiging te krijgen dat de router gratis is (wie niet waagt...).

ze gaat dan een aantal vragen meer stellen over de specs/merk/type/beveiliging/etc van de aangeboden router en wireless router.

als iemand nog andere dingetjes wil weten, ze gaat er morgen toch heen. brand los, ik stuur haar vanavond laat nog wel ff een mailtje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Ben erg benieuwd ;) IT-Pro is inderdaad erg kansloos, maarja gelukkig het ik die prutsers niet nodig :)

Ik zat zelf ook naar die 3Com te kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja pcies, maar help ff brainstormen wat me ma nog moet vragen, ze gaat er toch heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162 schreef op 13 september 2004 @ 18:56:
[...]

je hebt een formulier gehad waarop je moest aangeven of je meterkast goed bereikbaar was. bij mijn ouders (wijk vallestap) wil het ook niet, dus leggen ze de boel in de woonkamer aan.
Je moest aangeven of je meterkast binnen 3 meter vanaf je voordeur ligt, en dat is zo!!

Dus ik ben benieuwd hoe ze het hier gaan doen, door buitenmuur/onder vloer/meterkast in ?

Mwoh, ik zie het wel, alle huizen hier zijn op deze manier gebouwd dus ik ben niet de enige of zo.
Ha ha, mogen die lui van Volker Stevin lekker in de kruipruimte spelen pffffffff zij liever dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij ons ligt de meterkast er naast, maar we hebben de isra+upc in de woonkamer, dus gewoon dat aangegeven :)

ik sprak mijn moeder: die is weer naar dat informatiecentrum geweest.
je krijgt dus GEEN gratis router, dat was een verwarring. ik leg uit: dat modem heeft meerdere poorten, voor toekomstig gebruik. er werkt er nu echter maar ééntje. die knurft van dat informatiecentrum dacht gister alleen: kastje met meerdere poorten dat breedband verdeelt; zal dus wel een router zijn.

je kan dus wel bij dat breedbandhuis een router of wireless router kopen. de specs daarvan krijg ik zo, dan post ik ze zo wel. ook een foldertje geloof ik.

je kan er ook een andere router op aansluiten. volgens die figuur maakte de doorvoersnelheid van de router niet uit, althans hij had er volgens mijn moeder nog nooit van gehoord. zijn redenering was: "onsnet" is 10up/10down. daar hang je een willekeurige router aan met 10/100mbits, en er komt gewoon 10up/10down internet uit. volgens mij BS, maargoed.

edit: je kan bij het breedbandhuis de volgende routers kopen:

gewoon, merk Linksys, type BEFSR 41, incl firewall €55,=
wireless,merk Linksys WRT 54 G incl firewall, ondersteunt WPA €80,=

ik heb ff geen zin om daar de specs van op te zoeken :-O

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 14-09-2004 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Ah ok, kon het me al niet voorstellen. Nouja ik koop uit principe niets bij die IT-Pro prutsers. Daarnaast kan ik ook bij groothandels kopen, dus nog even uitzoeken waar die 3Com beetje goedkoop aan te komen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben eens gaan zoeken, en volgens deze site doet die linksys BEFSR41 in de praktijk zo'n 4 mbits. hier gaan een hoop mensen teleurgesteld zijn over hun 10/10 verbinding :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90522

Nou ik weet dan wel wat ik bij me vriendin neer ga zetten, paar servers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmmz, ome tom heeft een review over die wireless, en daar zijn toch respectabele snelheden gehaald:
http://www.tomsnetworking.com/Reviews-39-ProdID-WRT54G-7.php
(alhoewel ze imo wel erg kort door de bocht gaan met hun testmethode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Ik ga gewoon voor die 3Com. Heb al een simpele sweex WLAN-router hier staan, die blijf ik wel gebruiken voor de WLAN toegang en de rest gaat mooi over de UTP kabels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mja we zien wel. buurman van mijn ouders is IT-er dus die vraag ik van het weekend wel wat hij gaat doen :)

ik zit me hier nog steeds op te winden over it-pro. als er maar genoeg n00bs in nuenen wonen gaan daar echt tonnen binnenstromen terwijl ze er amper iets voor hoeven te doen.
dieven! oplichters! flessentrekkers!

* Anoniem: 70162 gaat maar eens een leuk ingezonden briefje naar de rond-de-linde schrijven. ik zal eens eea uitleggen adhv www.tweakers.net/pricewatch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120879

er zijn in mierlo (ligt langs nuenen) geruchten dat als alles in nuenen klaar is dat dan ook hier wordt begonnen. is dit waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120879 schreef op 14 september 2004 @ 18:56:
er zijn in mierlo (ligt langs nuenen) geruchten dat als alles in nuenen klaar is dat dan ook hier wordt begonnen. is dit waar?
denk het niet. eerst komen gerwen en nederwetten nog aan de beurt (als ze al aan de beurt komen). daarna alle wijken van helmond en eindhoven (de kenniswijk was immers hun idee).

bovendien is de subsidiepot inmiddels leeg. dus als het al in mierlo komt mag dat dorp er zelf voor opdraaien. en da's duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120879

in gerwen en nederwetten komt volgens mij zowiezo niks(nergens van gehoord) maar hier zegt zo'n beetje iedereen dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120879 schreef op 14 september 2004 @ 19:32:
in gerwen en nederwetten komt volgens mij zowiezo niks(nergens van gehoord) maar hier zegt zo'n beetje iedereen dat
in een aantal officiele stukken van onsnet staat al dat er een haalbaarheidsstudie komt naar gerwen/nederwetten. de mini-backbone is al gepland.

mierlo heb ik nog niets van gehoord. maargoed: de subsidie is op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:47
In appingedam krijgen ze ook glasvezel (http://www.damsternet.nl) maar het gaat nog even niet door omdat essent een kortgeding heeft gewonnen tegen de stichting ze vinden het niet kloppen dat een gemeente een commerciele instelling helpt (hoe het precies zit weet ik zo niet)

Anoniem: 120879 schreef op 14 september 2004 @ 19:32:
Ministerie heeft bepaald dat de gemeente Nuenen aangesloten mag worden op het kenniswijk project.
Daarbij was uitgegaan van enkel de kern van het dorp Nuenen, de kerkdorpen Gerwen en Nederwetten waren in eerste instantie uitgesloten van deelname vanwege de hoge kosten die zijn gemoeid om het glasvezel netwerk daar "apart" heen te moeten leggen.
Echter na protest vanuit deze kerkdorpen, zij behoren immers tot de "gemeente" Nuenen ligt er een aanvraag bij het ministerie om ook voor de kerkdorpen subsidie vrij te maken, dit is mede afhankelijk van de mee of tegenwerking van de gemeente Eindhoven, als die geen subsidie plaatsen op willen geven gaat de aansluiting waarschijnlijk niet door voor Gerwen en Nederwetten.

Wat op zich wel raar is dat er in Gerwen zelf wel een paar huizen zijn met het "ons net" bordje in de voortuin, deze mensen hebben zich dus toch op gegeven voor een aansluiting, dan zou je denken: een eenvoudig klusje om de kabel dan door te trekken.

Terugkomend op een eventuele aansluiting in Mierlo, nee dus of de gemeente moet dat zelf willen financiere met behulp van het bedrijfsleven etc.
Er is GEEN subsidiepotje voor de gemeente Mierlo in Den Haag.

Enne, ze zijn nog lang niet klaar in Nuenen, het duurt zeker nog tot en met december voordat iedereen gebruik kan maken van de verbinding.

Nog even een vraag vor de techneuten: een wireless router van 54Mb, kan die de downstream van 10Mbit wel aan zonder groot snelheids verlies, of moet ik gewoon rekening houden met het feit dat routers, zeker in het budget segment maar max. 4-5 Mbit aankunnen ?

Ik ben benieuwd bij wie het kastje al is aangesloten..... (woon in buurt van Tomakker, hier nog geen kabel in de grond).

Enne zo`n bericht in de rond de Linde, ik ben er voor, wegwezen met IT P(rutsers)RO.
effe een lijst uit de pricewatch en iedereen rent naar een andere leverancier voor netwerk meuk.

• HGM
  • Niet online

HGM

Anoniem: 22679 schreef op 15 september 2004 @ 12:39:
Wat op zich wel raar is dat er in Gerwen zelf wel een paar huizen zijn met het "ons net" bordje in de voortuin, deze mensen hebben zich dus toch op gegeven voor een aansluiting, dan zou je denken: een eenvoudig klusje om de kabel dan door te trekken.
Die mensen hebben zich zeker niet opgegeven bij OnsNet want dat kon gewoon niet. DIe hebben een bordje uit Nuenen meegenomen.

HGM schreef op 16 september 2004 @ 09:29:
[...]
Die mensen hebben zich zeker niet opgegeven bij OnsNet want dat kon gewoon niet. DIe hebben een bordje uit Nuenen meegenomen.
Ho ho,

Bij de inschrijvings formulieren kon je aangeven dat je uit niet uit Nuenen kwam en dat je toch een aansluiting wilde, Dit zou dan later bekeken worden, wellicht financieren deze mensen een deel zelf (lijkt mij wel onwaarschijnlijk, dat wel)

• HGM
  • Niet online

HGM

Anoniem: 22679 schreef op 16 september 2004 @ 11:53:
[...]

Ho ho,

Bij de inschrijvings formulieren kon je aangeven dat je uit niet uit Nuenen kwam en dat je toch een aansluiting wilde, Dit zou dan later bekeken worden, wellicht financieren deze mensen een deel zelf (lijkt mij wel onwaarschijnlijk, dat wel)
Zie ook hier: http://www.dse.nl/~henkdaalder/greymatter/00000030.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog nieuw over internetten op lichtsnelheid ???

Al nuenenaren angesloten ????

• HGM
  • Niet online

HGM

NOu vanochtend om 8uur stond er iemand ineens voor de deur of het mogelijk was vandaag al de spullen aan te sluiten. Dat was dus wel ok ;) Modem ed hangt nu ook inderdaad, maar nu misten ze een of ander onderdeel waardoor glasvezel kabel dus nog niet doorgeblazen kon worden.

Afwachten dus maar weer...

kewl. PICS!

wat voor modem is het enzo? en wat voor splitter? etc... heb je ook al boekjes/handleidingen?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 08:48
Anoniem: 22679 schreef op 15 september 2004 @ 12:39:
[...]

Nog even een vraag vor de techneuten: een wireless router van 54Mb, kan die de downstream van 10Mbit wel aan zonder groot snelheids verlies, of moet ik gewoon rekening houden met het feit dat routers, zeker in het budget segment maar max. 4-5 Mbit aankunnen ?
Opzich zal de router die 10Mbit wel aankunnen maar of je wireless verbinding het ook altijd aankan qua signaal etc.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
De meeste routers hebben geen problemen met een hoge downstream, maar wel met een hoge upload! Een huis-tuin-en-keuken router haalt doorgaans geen 10mbit up.

gaaf. kun je ook een pic maken van de aansluitingen op dat modem? (als het interessant is dan)

• HGM
  • Niet online

HGM

Cameraaccu was net leeg, maar het is een CPS 500 van PacketFront. Zal als ik straks tijd heb nog wel ff fototje maken...

• HGM
  • Niet online

HGM

Goed ze zijn vandaag dus niet meer teruggekomen, ben benieuwd hoe nu verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In het wekelijkse krantje stond gisteren weer en kleine update:

De eerste aansluitingen zijn gerealiseerd en de eerste gebruikers ervaringen zijn erg positief: voorbeeld download venster met daarin servicepack 2 voor MS XP, groot 259 Mb, met bijna 4 minuten binnengehaald met circa 900 Kb/s. :)

Lijkt me lekkerrrrrrrrrr snel.

Doorgraven gasten, nog maar 30 meter tot mijn voordeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

website van een bedrijf ofzo, is wel aardig: http://onsnet.steggelen.nl/

owja, op hun forum staan intussen de AV en nettiquette van onsnet:
2. Onwettig gedrag
Handelen in strijd met de wet, zoals het illegaal kopiëren van software, is niet acceptabel en wordt actief opgespoord door OnsNet. Wetsovertreding zal tevens onmiddellijk leiden tot het uitsluiten van de gebruiker van het OnsNet-netwerk. OnsNet zal het daarnaast niet nalaten over te gaan tot het melden van wetsovertredingen aan de gerechtelijke autoriteiten.
so long having fun :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-07 08:41

Spockz

Live and Let Live

Sorry hoor, maar zeggen zij dus dat je niet mag downloaden? Tenminste niet illegaal? Dat is wel jammer dan....

Volgensmij mag je dus wel gewoon downloaden, maar niet uploaden want dat is in strijd met de wet.

[ Voor 33% gewijzigd door Spockz op 27-09-2004 19:10 ]

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pic_Art schreef op 27 september 2004 @ 19:08:
Sorry hoor, maar zeggen zij dus dat je niet mag downloaden? Tenminste niet illigaal? Dat is wel jammer dan....
illegaal...

sja mijn broertje was ook not amused
Volgensmij mag je dus wel gewoon downloaden, maar niet uploaden want dat is in strijd met de wet.
klopt voor muziek+film. maar software mag je ook niet downloaden.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 27-09-2004 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:21
Hoe komt dit je juis nu binnen? Hebben ze tot aan de voordeur gegraven, en toen via een kelder / kruipruimte oid het verder gelegd?

Of via een bestaande ingang, naast het Coax of mischien zelfs de riool-aansluiting?
Anoniem: 22679 schreef op 24 september 2004 @ 11:25:
In het wekelijkse krantje stond gisteren weer en kleine update:

De eerste aansluitingen zijn gerealiseerd en de eerste gebruikers ervaringen zijn erg positief: voorbeeld download venster met daarin servicepack 2 voor MS XP, groot 259 Mb, met bijna 4 minuten binnengehaald met circa 900 Kb/s. :)

Lijkt me lekkerrrrrrrrrr snel.

Doorgraven gasten, nog maar 30 meter tot mijn voordeur.
Dat is nog niets, dat is minder dan 10 mbit. Dat haal je bijna met een standaard ADSL abonnement ook wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Xandrios schreef op 27 september 2004 @ 19:13:
Hoe komt dit je juis nu binnen? Hebben ze tot aan de voordeur gegraven, en toen via een kelder / kruipruimte oid het verder gelegd?

Of via een bestaande ingang, naast het Coax of mischien zelfs de riool-aansluiting?
Dat hebben ze tot aan huis gegraven ja, en toen gewoon gat in gevel geboord vlak naast bestaande coax kabel.

Bij een vriend ligt de verbinding ondertussen ook actief in huis en werkend; verder nog niets mee getest. Bij ons thuis wordt de aansluiting as woensdag actief, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162 schreef op 27 september 2004 @ 19:04:

[...]

Ha ha, die ken ik persoonlijk, de man achter steggelen.nl.
IT er van de bovenste plank.

Maar eh, dat was dus einde voorpret met deze mededeling dat we opgespoort worden als we illegale software downloaden :(
Legale software mag natuurlijk wel :)

Peer to peer progjes, zijn die wel toegestaan ?
Of via MSN files sharen ?

:(:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Op onsnet.nu zijn die documenten ook terug te vinden. Maar volgens mij heeft iedere provider wel een soort gelijke bepaling in z'n AV staan, maar echt actief opsporen zal er toch wel niet van komen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162 schreef op 27 september 2004 @ 19:04:

[...]

Hoe zit dat dan met de privacy van de gebruikers, mag ons net dan wel gewoon de privacy gegevens naar instanties als justitie doorsluizen?

Enne inderdaad heeft elke ISP wel zulke regeltjes in hun voorwaarden staan maar bijna iedereen met een kabel of ADSL aansluiting zit vrolijk met P2P progjes of FTP, MSN of Mirc bestanden uit te wiselen.
En daar wordt (bijna) niet moeilijk over gedaan.
Alleen degene die een enorme upload genereren zullen wellicht als "verdacht" gekenmerkt worden, en misschien wordt er een onderzoekje ingesteld wat er dan geupload wordt maar verder........
Bij het online gamen zal ook het nodige down en upload verkeer gegenereerd worden toch..................

Kan iemand zeggen waar ze op dit moment bezig zijn met de aansluitingen?
Het lijkt wel of ze op 10 plekken tegelijkertijd aan het graven/buizen leggen/fibers aan het aansluiten zijn.
Alleen in de Tomakker schiet het niet op, al 2 weken gebeurt er niets :(
ach ja, rustig afwachten, de planning voor deze wijk (wijk2) is september t/m November

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Op de website van OnsNet staat nu ook allemaal nieuwe informatie, ook de kosten van extra diensten enzo...

In onze wijk (nr 3 meen ik) is voor eind oktober alles klaar als het goed is ;)

[ Voor 14% gewijzigd door HGM op 28-09-2004 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:21
Men mag echt niet zomaar kijken watvoor verkeer iemand genereerd, dat valt onder de privacywet. Ze zullen dus alleen handelen als ze een klacht oid krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

huh, op die website (die HGM geeft) staat dat ze standaard dynamische adressen uitdelen. begrijp ik daaruit dat dat standaard modem niet in staat is de verbinding vast te houden, en je zonder router veroordeeld bent tot dat kansloze VPN-inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 70162 schreef op 28 september 2004 @ 18:34:
huh, op die website (die HGM geeft) staat dat ze standaard dynamische adressen uitdelen. begrijp ik daaruit dat dat standaard modem niet in staat is de verbinding vast te houden, en je zonder router veroordeeld bent tot dat kansloze VPN-inloggen?
Betekent dat niet gewoon dat ze DHCP gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111797

Anoniem: 22679 schreef op 28 september 2004 @ 09:52:
[...]

Ha ha, die ken ik persoonlijk, de man achter steggelen.nl.
IT er van de bovenste plank.
Lol.... doehetzelver .......die ken ik ook _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OlafvdSpek schreef op 28 september 2004 @ 19:14:
[...]

Betekent dat niet gewoon dat ze DHCP gebruiken?
ehm dat zou ook nog kunnen ja. maar iig betekent het imo dat het modem niet in staat is om die verbinding vast te houden, anders blijf je gewoon hetzelfde ip houden omdat je dezelfde verbinding houdt. toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111797 schreef op 28 september 2004 @ 19:42:
[...]

Lol.... doehetzelver .......die ken ik ook _/-\o_
z'n site staat in je profiel, ben jij het zelf ofzo?

zoja, ben es eerlijk: heb jij IETS met IT-pro te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-07 08:41

Spockz

Live and Let Live

Ehm, dat ligt volgensmij gewoon aan de instellingen van de DHCP server? Die kan instellen voor hoelang jouw IP geldig is.

offtopic:
@BarrierMan, heej een oude bekende van www.weethet.nl!! (Spockz)

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pic_Art schreef op 28 september 2004 @ 20:41:
Ehm, dat ligt volgensmij gewoon aan de instellingen van de DHCP server? Die kan instellen voor hoelang jouw IP geldig is.
:) tuurlijk

maar ik mag hopen dat ze een actieve verbinding waar de lease van afloopt gewoon netjes doorverlengen. anders wordt het nog heel onprettig online gamen :P

maar wat ik dus wil weten: is dat modem nou in staat om zijn eigen verbinding vast te houden of niet?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste