[Glasvezel] Ons Net - Nuenen 10 Mbit

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 10.951 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik had vorige week alvast op de website een vast ip-adres aangevraagd (kost eenmalig EUR 25), er kwam toen ook netjes in beeld te staan welke het werd (84.35.x.x), zou binnen drie werkdagen actief worden. Deze week heb ik mijn Ons Net aansluiting gekregen, en mijn enige klacht tot nu toe is eigenlijk dat ik niet dat beloofde ip-adres heb gekregen, maar alleen nog dynamische 82.210.x.x-adressen. Vanochtend een keer gereleased en een uurtje off-line gegaan om te kijken of dat zou helpen, maar toen kreeg ik gewoon weer een ander 82.210.x.x-adres.

Als ik op de website inlog staat er nog steeds "Uw vaste IP adres wordt over 3 werkdagen geactiveerd.", maar dat staat er dus al sinds vorige week. :?

Heeft iemand al een vast ip-adres aangevraagd en deze ook echt gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

odo schreef op 20 oktober 2004 @ 12:58:
Ik had vorige week alvast op de website een vast ip-adres aangevraagd (kost eenmalig EUR 25), er kwam toen ook netjes in beeld te staan welke het werd (84.35.x.x), zou binnen drie werkdagen actief worden. Deze week heb ik mijn Ons Net aansluiting gekregen, en mijn enige klacht tot nu toe is eigenlijk dat ik niet dat beloofde ip-adres heb gekregen, maar alleen nog dynamische 82.210.x.x-adressen. Vanochtend een keer gereleased en een uurtje off-line gegaan om te kijken of dat zou helpen, maar toen kreeg ik gewoon weer een ander 82.210.x.x-adres.

Als ik op de website inlog staat er nog steeds "Uw vaste IP adres wordt over 3 werkdagen geactiveerd.", maar dat staat er dus al sinds vorige week. :?

Ik heb zelf ook 2 weken geleden een vast ip-adres aangevraagd, maar dit ook nog niet gekregen, blijkbaar werkt de procedure nog niet, ik zal eens een mailtje sturen wat er aan de hand is. Het zullen wel opstart problemen zijn :) je ip adres is overigens redelijk vast, zolang je de pc of router die aan het internet hangt niet uitzet behoud je hetzelfde adres. ook een reboot zal niet veel invloed hebben, zover ik kan zien krijg een een lease van 1 uur. dus zolang wordt je mac-adres aan dat ip gekoppeld. en als je reboot krijg je dus netjes hetzelfde adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 13:10:
[...]

Ik heb zelf ook 2 weken geleden een vast ip-adres aangevraagd, maar dit ook nog niet gekregen, blijkbaar werkt de procedure nog niet, ik zal eens een mailtje sturen wat er aan de hand is. Het zullen wel opstart problemen zijn :) je ip adres is overigens redelijk vast, zolang je de pc of router die aan het internet hangt niet uitzet behoud je hetzelfde adres. ook een reboot zal niet veel invloed hebben, zover ik kan zien krijg een een lease van 1 uur. dus zolang wordt je mac-adres aan dat ip gekoppeld. en als je reboot krijg je dus netjes hetzelfde adres.
Zelfs na een aantal dagen de pc uit te hebben houd je hetzelfde ip. Althans, dat zag ik dus bij mijn zus.
Chello is ook een dynamisch ip, maar ik heb er in 4 jaar pas 2 gehad, dus echt dynamisch kan ik dat niet noemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

odo schreef op 20 oktober 2004 @ 12:58:

Waar ik dan benieuwd naar ben:
Vervangt dit vaste ip je dynamische, of heb je dan een vast ip èn een dynamisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 16:59:
Waar ik dan benieuwd naar ben:
Vervangt dit vaste ip je dynamische, of heb je dan een vast ip èn een dynamisch?
Ik neem aan dat je dan alleen nog die vaste krijgt, net zoals bij veel ADSL-providers waar je één vast ip-adres krijgt, zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

odo schreef op 20 oktober 2004 @ 18:26:
[...]

Ik neem aan dat je dan alleen nog die vaste krijgt, net zoals bij veel ADSL-providers waar je één vast ip-adres krijgt, zeg maar.
Misschien een domme vraag Odo, maar als je een vast IP hebt, moet je dat dan niet zelf in je pc/router zetten, en het automatisch verkrijgen van een IP uitschakelen?
Is dat niet de reden dat je je vaste IP nog niet hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 21:18:
[...]

Misschien een domme vraag Odo, maar als je een vast IP hebt, moet je dat dan niet zelf in je pc/router zetten, en het automatisch verkrijgen van een IP uitschakelen?
Hmm, dat zou natuurlijk kunnen... ik nam eigenlijk aan dat je dan weliswaar een vast IP kreeg, maar dat je die nog steeds gewoon via DHCP automatisch toegekend zou krijgen elke keer, zeg maar. Zo was het bij mijn ADSL-provider ook. Is wel zo handig, want met DHCP krijg je meteen allerlei andere settings ook automatisch, zoals subnet mask, gateway, dns servers, etc. Die zou je anders ook allemaal handmatig moeten instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula78
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 21:07
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 21:18:
Dat lijkt me sterk, betaal je 25 euro voor een vast ip, moet je ineens alles zelf in gaan stellen. Met DHCP is ook echt wel een vast IP mogelijk hoor ;)

Bovendien, wat zouden ze dan bedoelen met "Uw vaste IP adres wordt over 3 werkdagen geactiveerd.", als je het toch handmatig moet instellen?

3720 Wp @ StecaGrid 3600 Coolcept PVOutput Tech-blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Ik heb het voor de zekerheid maar even geprobeerd, handmatig het vaste ip-adres in te stellen, met bijbehorende gateway, broadcast address en subnet mask (aangenomen dat deze dan respectievelijk 84.35.0.1, 84.35.0.255 en 255.255.255.0 moeten zijn), maar het leek niet te werken, ik kon niets pingen of wat dan ook met die instellingen.

Heb nu ook Ons Net maar even gemaild over hoe het zit met dat vaste ip-adres, maar nog geen reactie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 21:35
ik heb het bij mensen geinstalleerd van de week en daar haalde ik snelheden down van over de 10 mb/s. (weet niet ofdat dat nog steeds is, ofdat dat een tijdelijk verkeerde instelling was van onsnet, dat we gewoon ff een 100mbit verbinding habben)

Versturen onderling binnen onsnet gaat eigenlijk altijd wel boven de 1 mb/s

(ik zit alleen zelf nog steeds op mijn aansluiting te wachten, ik kan nu alleen maar kijken en kwijlen bij anderen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_master
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:17
hahaha vervelend he ralph :P

Bij ons thuis draait het nu alweer een tijdje en het gaat nog steeds heerlijk.....
woon bij de andrieskerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hegenious
  • Laatst online: 31-08 09:55
ik heb nu 4 dagen onsnet maar ik heb het nog niet werkend kunnen krijgen.
mijn pc krijgt geen valide ip adres, (0.0.0.0) maar geeft wel aan dat-ie physiek aan het netwerk zit.
na een aantal keren bellen met onsnet kwamen ze met de boodschap dat het nu opgelost zou moeten zijn, ik moest alleen de stroomstekker van de switch uit het stopcontact trekken, 10 min wachten, terugsteken en dan de pc rebooten. het heeft niet geholpen.

:(

weet iemand ondertussen een oplossing die wel werkt?

[ Voor 3% gewijzigd door hegenious op 23-10-2004 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Hier werkt alles inmiddels ook... Ik haal nu gemiddeld 2300 KBps bij speedtest.nl... zal nog wel meer worden zodra ik gedraad achter de router zit (hoewel dat draadloze geneuzel me ook wel bevalt :))

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Hier nog even een update over die vaste ip-adressen. Het lijkt langzaam maar zeker misschien de goede kant op te gaan. Ik krijg sinds vanochtend opeens geen 82.210.x.x-adres meer, maar ip's uit de 84.35.x.x range (die voor de vaste ip's gereserveerd leek te zijn). Alleen nog steeds niet mijn beloofde vaste ip, maar zowaar nog dynamischer dan tot nu toe: ik kon door te releasen en renewen een paar keer snel achter elkaar een andere krijgen. Misschien hebben ze nu dus degenen die een vast ip hebben aangevraagd al wel aan deze range gekoppeld, alleen nog niet aan de specifieke ip's?

Nog iets geks, als ik inlog op de website staat er nog altijd die tekst "Uw vaste IP adres wordt over 3 werkdagen geactiveerd.", maar het ip-adres dat er bij staat is veranderd van 84.35.0.x in 84.35.1.x (het laatste getal is wel hetzelfde gebleven). Alsof ze van gedachten veranderd zijn en toch maar bij 1 beginnen i.p.v. bij 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Tja, hier nog steeds geen nieuws. Geen brief of wat dan ook ontvangen, de kans dat ze hun afspraak van aansluiten in oktober kunnen gaan waarmaken lijkt me nu wel uitgesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
wanneer mensen geinsteresseerd zijn wanneer ze aangesloten worden, op de onsnet site staat tegenwoordig een planner waar je kunt zien wanneer je ingepland staat.

http://www.onsnetnuenen.nl/index.php?item=1088

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentuz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-03 12:37

Silentuz

-_-

ralpy, leuk idee, dat forum in je sig, maar ik krijg maar geen activation mail :S

anyway, wij worden hier woensdagochtend aangesloten :D

zijn er btw al gemiddelde down/up snelheden bekend? (die echt gehaald worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_master
Silentuz schreef op 25 oktober 2004 @ 13:49:
ralpy, leuk idee, dat forum in je sig, maar ik krijg maar geen activation mail :S

ja via het idee van ralpy, halen we onderling download snelheden van gemiddeld 1,3 Mbps, upload weet ik eventjes niet meer.......maar kom posten op forum daar zijn meer mensen die al glasvezel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
Silentuz schreef op 25 oktober 2004 @ 13:49:

offtopic:

ik heb je ff met de hand geactiveerd, waarschijnlijk komt hij in je ongewenste post ofzo. (kheb nog geen goede smtp server gevonden hiervoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Ralpy schreef op 25 oktober 2004 @ 16:49:
[...]

offtopic:

ik heb je ff met de hand geactiveerd, waarschijnlijk komt hij in je ongewenste post ofzo. (kheb nog geen goede smtp server gevonden hiervoor)
Ik ontvang ook geen registratiemail....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hegenious
  • Laatst online: 31-08 09:55
ik kwam zojuist thuis en zag alle ledjes knipperen als een gek en ja hoor, het werkt!!!
er zitten 5 dagen tussen de aansluiting binnen en dat het werkend is.
dat is weliswaar niet helemaal p&p opgeleverd maar ik vind het toch een knappe prestatie gezien de omvang van de operatie en de nieuwe technologie.
dus ik vind dat de aanloopproblemen en kinderziektes redelijk snel voor mij zijn opgelost.

ik ga nu bij mijn ouders verderop in de straat eens kijken of het daar nu ook werkt.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_master
en nu snel naar....zie sig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
HGM schreef op 25 oktober 2004 @ 18:00:
[...]
Ik ontvang ook geen registratiemail....
ik heb jou ook geactiveerd met de hand

(heb nu zo lang de activatie via mail uitgezet, totdat het goed werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentuz

Silentuz

-_-

the_master schreef op 25 oktober 2004 @ 14:31:
[...]

ja via het idee van ralpy, halen we onderling download snelheden van gemiddeld 1,3 Mbps, upload weet ik eventjes niet meer.......maar kom posten op forum daar zijn meer mensen die al glasvezel hebben.
hehe, nog niet, woensdagochtend komen ze hier, dan zal ik ook gelijk op dc-hub te vinden zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz, leuk initiatief die direct connect hub

maar ik heb net even ingelogd, gewoon vanaf mijn tiscali adsl lijntje, en dat wil gewoon.
dat is natuurlijk niet zo handig, dan heb je binnen een paar dagen een kazaa-like vervuilde hub. ik zou er gewoon even een ip-check op zetten: alleen onsnet ip's, en vpn-leechers keihard bannen.

(ik heb het mis zien gaan op de surfnet hub, van de universiteiten. TUE nu ook gebanned :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 23:55:

maar ik heb net even ingelogd, gewoon vanaf mijn tiscali adsl lijntje, en dat wil gewoon.
dat is natuurlijk niet zo handig, dan heb je binnen een paar dagen een kazaa-like vervuilde hub. ik zou er gewoon even een ip-check op zetten: alleen onsnet ip's, en vpn-leechers keihard bannen.

(ik heb het mis zien gaan op de surfnet hub, van de universiteiten. TUE nu ook gebanned :'( )
ja, dat doen we ook nog wel, alleen eerst moet iedereen glasvezel hebben.. Anders kan ik er zelf dadelijk niet meer op :) (over een maandje of 1 a 2 zal dat wel zo zijn)

heb de range van onsnet al klaar liggen ervoor:
82.210.72.0 - 82.210.79.255
84.35.0.0 - 84.35.55.255

[ Voor 8% gewijzigd door Ralpy op 26-10-2004 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

//laat ook maar :)

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2004 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 23:55:

Inderdaad, maar op die hub kan je wel weer toegelaten worden door ff mailtje te sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HGM schreef op 26 oktober 2004 @ 08:25:
[...]
Inderdaad, maar op die hub kan je wel weer toegelaten worden door ff mailtje te sturen ;)
ik voel niet de behoefte :D
ik ga wel lekker naar de onsnet-hub, ook geen gekloot met me laptop maar gewoon een lekker grote server thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentuz

Silentuz

-_-

Vandaag aangesloten hier, maar hij doet het niet, we krijgen geen ip.
Heeft iemand anders dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silentuz schreef op 27 oktober 2004 @ 13:14:
Vandaag aangesloten hier, maar hij doet het niet, we krijgen geen ip.
Heeft iemand anders dit ook?
yupz, zelfde probleem hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentuz

Silentuz

-_-

na, hier hebben wij te horen gekregen dat de DHCP-server van onsnet eruit ligt, iemand een idee wanneer ze van plan waren dat te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:05
Maar waarom krijg ik wel een ip toegekend als DHCP eruit zou liggen...

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de7geitjes schreef op 28 oktober 2004 @ 15:20:
Maar waarom krijg ik wel een ip toegekend als DHCP eruit zou liggen...
volgens mij spelen er 2 dingen tegelijk:
-de dhcp ligt er regelmatig uit
-silentuz kan sowieso niet internetten om dat onsnet vergeten is "het knopje in de centrale om te zetten" (da's een letterlijke quote van zo'n monteur gister)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene die nog aangesloten moeten worden:

27 september vakantiedag opgeofferd; niemand gekomen
Na bellen bleek dat ik al aangesloten was in het systeem!!!????
Gisterenavond hele avond zitten wachten na een brief van Ons Net: niemand gezien!!

Jullie ook succes gewenst! :Z |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz
  • Laatst online: 14-08 07:47

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Belde vanmiddag op met OnsNet met de vraag waneer ze dachten te komen graven bij ons, aangezien we de brief van graven al 3 weken geleden hadden gehad. Zeggen ze, wij kunnen niet in de planning van Volkers Wessels kijken.
Ik vind dat nogal vreemd. Aangezien hun de klant zijn hebben ze toch het volle recht om ten alle tijde in hun planning te kijken. Ruikte niet helemaal fris...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stukje goed nieuws dan maar: 2 dagen nadat we aangesloten waren hadden we ook een ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyspoz schreef op 29 oktober 2004 @ 17:27:
Belde vanmiddag op met OnsNet met de vraag waneer ze dachten te komen graven bij ons, aangezien we de brief van graven al 3 weken geleden hadden gehad. Zeggen ze, wij kunnen niet in de planning van Volkers Wessels kijken.
Ik vind dat nogal vreemd. Aangezien hun de klant zijn hebben ze toch het volle recht om ten alle tijde in hun planning te kijken. Ruikte niet helemaal fris...
3 weken pas?? :)
Mijn ouders hebben die brief al meer dan 6 weken in huis, maar de grote megahaspel kabel ligt nog steeds op de hoek van de straat te wachten op de graafmachine ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaja..... OnsFoekieWoekieNet !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Volgens mij hebben de 300 turken die momenteel aan het graven zijn geen feestdagen in december. En dat allemaal omdat een nederlander van een zeker bedrijf dat snel geld rook een beetje de zaak heeft onderschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyspoz schreef op 31 oktober 2004 @ 12:12:
Volgens mij hebben de 300 turken die momenteel aan het graven zijn geen feestdagen in december. En dat allemaal omdat een nederlander van een zeker bedrijf dat snel geld rook een beetje de zaak heeft onderschat.
het "schijnt" dat er ook een memo is rondgegaan waarin min of meer stond:
het is nou toch ramadan? mooi, dan kunnen jullie in de lunchpauze ook gewoon doorwerken.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Nou dat geloof ik niet. En als dat zo zou zijn is dat wel uiterst lullig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyspoz schreef op 31 oktober 2004 @ 12:12:
Zijn het geen Polen die aan het graven zijn ?

BTW, 12 november wordt bij mij thuis de verbinding aangesloten :P
(Wijk2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 10:05:
[...]

Zijn het geen Polen die aan het graven zijn ?
ook. er graaft eigenlijk vanalles en nogwat. ik heb ook al wat donkere mensen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
Is het iemand gelukt om op de modem/router te komen?

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
Owja en de Postcodeplanner op de onsnet website werkt

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de7geitjes schreef op 01 november 2004 @ 22:05:
Is het iemand gelukt om op de modem/router te komen?
Wat bedoel je precies, gewoon of je op een router kan komen, wireless of bedraad ?

In dat geval JA, je moet de optie "clone mac adress" gebruiken anders pakt de router geen IP van Onsnet.
Dit uit eigen ervaring afgelopen vrijdagavond(29 oktober) bij een vriend van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 12:39:
[...]

Wat bedoel je precies, gewoon of je op een router kan komen, wireless of bedraad ?

In dat geval JA, je moet de optie "clone mac adress" gebruiken anders pakt de router geen IP van Onsnet.
Dit uit eigen ervaring afgelopen vrijdagavond(29 oktober) bij een vriend van me.
mac clonen? nergens voor nodig hoor. heb al verbinding gemaakt met verschillende computers en routers (ff testen) met allemaal andere mac's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 13:06:
[...]

mac clonen? nergens voor nodig hoor. heb al verbinding gemaakt met verschillende computers en routers (ff testen) met allemaal andere mac's.
Toch kreeg de wireless router (linksys wrt54g) geen Ip als "clone mac adress" uit stond, dus bij die router moest het wel, over een goeie 2 weken kan ik zeggen of ik bij mijn sweex router ook het mac adress moet clonen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat het gewoon toeval was, die dhcp ligt er nogal eens uit.

mac klonen is iig echt nergens voor nodig en als ik niet zo'n lamme zak was zou ik screenies maken om het te bewijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_master
Nee de7geitjes bedoeld op de router komen om instellingen te veranderen (de router van onsnet dat grote witte lompe ding aan de muur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
Juist The_master snapt me! :)

:X (Heb nooit linksys gezegt :? ) :X

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de7geitjes schreef op 02 november 2004 @ 17:06:
Juist The_master snapt me! :)

:X (Heb nooit linksys gezegt :? ) :X
Ok, ik dacht dat je op je eigen router wilde inloggen of zo. (Ik heb het over Linksys gehad, die staat bij een vriend van me).

BTW iemand ook problemen met de software van een Linksys wireless USB antenne in comb. met win xp?
Bij die vriend van me lukt het niet om de config software op te starten, je ziet in een flits het linksys logo op het scherm voorbij vliegen en that`s it...
Ook via het icoontje in de systray lukt het niet............. :(

Intussen wel gisteravond een stekkerdoos in de meterkast opgehangen en aangesloten, en een plankje voor de router er in geschroeft + router gestationeerd (wel al WEP etc. ingesteld) laat de monteurs maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 12:51:
[...]
BTW iemand ook problemen met de software van een Linksys wireless USB antenne in comb. met win xp?
Dat werkt inderdaad niet (ook bij m'n WUSB11 niet). Gewoon via hardware naar de cd browsen en de goede driver kiezen.

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaulZ schreef op 03 november 2004 @ 12:55:
[...]

Dat werkt inderdaad niet (ook bij m'n WUSB11 niet). Gewoon via hardware naar de cd browsen en de goede driver kiezen.
Dat heb ik ook gedaan, maar waar vind je de config utilities dan, kanaal, WEP instellingen, etc etc ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben de "Onsnet-graaf-brief" nog niet eens ontvangen. Daarom zit ik nu met mn laptop bij mn oma, die is al wel aangesloten... :P :9

Maar ik heb een vaag probleem, mn MSN vliegt er steeds uit, ik dacht dat dit kwam doordat de verbinding steeds snel afsluit en opnieuw start, of dat het is te maken zou hebben met het wisselende IPadres. Ik heb daarom even een testje gedaan...in dosprompt heb ik "ping www.nu.nl -t" ingetypt (continue pingen), zodra nu msn offline zou gaan zou ik daar kunnen zien of de ping ook een timeout ontvangt. Dit was echter niet geval, msn ging namelijk niet meer offline. Het lijkt erop dat als de verbinding een tijdje geen gegevens te verwerken krijgt msn offline gaat. De oplossing is dus, heel de dag pingen...maar daar heb ik dus geen zin in... :r (bovendien vind ik het zonde van mn startbalk ruimte)
Ik heb al ooit eerder iemand met Onsnet gehoord die zo'n soort klacht had.
Hebben meer mensen last van dit probleem, of weet iemand hoe het op te lossen is?
Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 15:21:
[...]

Dat heb ik ook gedaan, maar waar vind je de config utilities dan, kanaal, WEP instellingen, etc etc ??
gewoon in de settings van een netwerk. net als met iedere willekeurige noname kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_master
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 19:18:
Wij hebben de "Onsnet-graaf-brief" nog niet eens ontvangen. Daarom zit ik nu met mn laptop bij mn oma, die is al wel aangesloten... :P :9

Maar ik heb een vaag probleem, mn MSN vliegt er steeds uit, ik dacht dat dit kwam doordat de verbinding steeds snel afsluit en opnieuw start, of dat het is te maken zou hebben met het wisselende IPadres. Ik heb daarom even een testje gedaan...in dosprompt heb ik "ping www.nu.nl -t" ingetypt (continue pingen), zodra nu msn offline zou gaan zou ik daar kunnen zien of de ping ook een timeout ontvangt. Dit was echter niet geval, msn ging namelijk niet meer offline. Het lijkt erop dat als de verbinding een tijdje geen gegevens te verwerken krijgt msn offline gaat. De oplossing is dus, heel de dag pingen...maar daar heb ik dus geen zin in... :r (bovendien vind ik het zonde van mn startbalk ruimte)
Ik heb al ooit eerder iemand met Onsnet gehoord die zo'n soort klacht had.
Hebben meer mensen last van dit probleem, of weet iemand hoe het op te lossen is?
Alvast bedankt,
Heb ik in het begin ook gehad....en opeens was het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Zijn er al mensen in wijk 2 die een werkende verbinding hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyspoz schreef op 04 november 2004 @ 10:43:
Zijn er al mensen in wijk 2 die een werkende verbinding hebben?
Jup, in de tomakker werkt het !!, zelf gezien bij kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Ikbenbenieuwd of ze de deadlines gaan halen. Ik hoop het wel, anders hebben we nogal een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
Wijk 8 hier.. Werkend :)

Over wijk 2 weet ik niet of ze daar al zijn weet dat ze nu rond wijk 7 zwerven. :Y)

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms zit het werk tegen
(Rond de linden 28-10-2004)

De mega operatie die op dit moment in Nuenen plaatsvindt met de aanleg van
het glasvezelnetwerk brengt helaas voor inwoners ook overlast met zich mee.
Voordat de breedbandkastjes in de woningen geplaatst worden zijn in het hele
traject al zo’n 20 stappen gezet. Bestaande leidingen die niet op tekeningen
voorkomen, (heeft de gemeente de leidingen niet bij KLIC "Kabels &
Leidingen Informatie Centrum" www.klic.nl aangemeld???)
, bijna ondoordringbare
oude funderingen onder wegen en trottoirs, buizen die kapot blijken te zijn,
afgebroken glasvezelkabels, graafmachines die ’s nachts van eigenaar
verwisseld zijn (volledig risico aannemer, moet hij ze maar achter slot en
grendel plaatsen!)
en bewoners die ondanks vooraf gemaakte afspraken niet
thuis zijn, (Niet te spreken over de afspraken die gemaakt zijn maar niet
door OnsNet/Aannemer worden na gekomen zoals "dagen & weken te
vroeg komen / in de ochtend ipv middag aankomen / helemaal niet op
komen dagen"!!!)
zijn zo maar enkele voorbeelden die aangeven dat niet alles
vooraf te plannen is.

Volker Wessels is wellicht ook wat optimistisch (onmogelijke) geweest met de planning. Het gevolg is dat delen uit de planning tot nu toe niet gehaald zijn.
Ons Net biedt uiteraard aan de betreffende leden hun verontschuldiging aan
voor de vertraging.

Verder optimaliseren

Het overleg met de aannemer om de planning te optimaliseren is verderaangescherpt en de interne organisatie is uitgebreid om de leden vanOns Net nog beter van dienst te kunnen zijn.
Om het proces verder te optimaliseren kan het gebeuren dat er voorgewerkt wordt op het schema.

Ons Net vraagt namens Volker Wessels extra medewerking van de inwoners die thuis zijn om de aansluiting naar de woning en het binnen brengen van de kabel in de woning toe te staan als de graafploegen in uw straat aan het werk zijn. Dit voorwerken op het schema zal een gunstig effect hebben op het eindresultaat. Daardoor zijn de monteurs beter in staat de afgesproken planning voor het plaatsen van de breedbandkastjes in de woning te halen. (Dit gaat niet lukken, daar in Nuenen veel gezinnen 2-verdieners zijn en hiervoor een vrije dag moeten aanvragen!!)

Iedereen die betrokken is bij het project gaat ervoor dat eind december 2004 alle aansluitingen in de woningen die daarvoor in aanmerking komen, gerealiseerd zullen zijn. (Hahaha... en wie komen daarvoor in aanmerking....??? Dat bepalen ze natuurlijk achteraf!!!)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 22:06:
Soms zit het werk tegen
(Rond de linden 28-10-2004)

[...]
Ons Net vraagt namens Volker Wessels extra medewerking van de inwoners die thuis zijn om de aansluiting naar de woning en het binnen brengen van de kabel in de woning toe te staan als de graafploegen in uw straat aan het werk zijn. Dit voorwerken op het schema zal een gunstig effect hebben op het eindresultaat. Daardoor zijn de monteurs beter in staat de afgesproken planning voor het plaatsen van de breedbandkastjes in de woning te halen. (Dit gaat niet lukken, daar in Nuenen veel gezinnen 2-verdieners zijn en hiervoor een vrije dag moeten aanvragen!!)

Iedereen die betrokken is bij het project gaat ervoor dat eind december 2004 alle aansluitingen in de woningen die daarvoor in aanmerking komen, gerealiseerd zullen zijn. (Hahaha... en wie komen daarvoor in aanmerking....??? Dat bepalen ze natuurlijk achteraf!!!)
Het binnenbrengen van de kabel tijdens de graafwerkzaamheden gaat in wijk 1 zonder dat mensen thuis hoeven te zijn. De kabel wordt naar de voordeur geschoten, en daar door bestaande pijp naar binnen geduwd, in de meterkast... Dus dat schiet op..

De woningen die daarvoor in aanmerking komen zijn de woningen volgens de postcodelijst van het Min. van EZ. Die lijst staat vast.

Ohw ja, en in wijk 1 "zwerven" ze inmiddels ook rond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog 1 week precies >:)

En ik ben benieuwd of ze s`morgens op de stoep staan om de kabel het huis in te brengen en aan te sluiten.

Gezien het aantal mensen die een rije dag op nemen eb vervolgens komt er niemand hou ik mijn hart vast................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Method_c
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-02 01:18
Wat zijn de voordelen om een IP adres te kopen.

Windows pc krijgt automatisc ipadres, maar linux pc niet.

hoe kan dit ?

(mandrake)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Method_c schreef op 05 november 2004 @ 22:50:
Wat zijn de voordelen om een IP adres te kopen.
dat je gegarandeerd hetzelfde ip krijgt van de onsnet-dhcp als je een tijdje offline bent geweest. maar ik ben er inmiddels proefondervindelijk achter dat je ook zonder vast ip steeds hetzelfde krijgt.
Windows pc krijgt automatisc ipadres, maar linux pc niet.

hoe kan dit ?

(mandrake)
heeft weinig met je OS van doen, maar met je settings. zet je ethx op dhcp (moet geloof ik met ifconfig, ik doe het lekker grafisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Method_c
Okdan, ik heb nu dus lekker glasvezel van Onsnet, werkt super flex enzo.
Alleen ik heb zon gare Sweex switch die niet werkt |:(

Nou wil ik dus een Linksys gaan kopen (switch) Ik vroeg me alleen af of deze dus de upload sdnelheid van 10mbit bij kan houden. Ik las hier namelijk dat die routers daar nogal moeite mee hebben. Is dit bij een switch ook zo ?

Ik had internet namelijk meteen in de switch gedaan en toen met een straight naar een xp pc en toen ging iemand die ook onsnet downloaden van mn ftp en die kwam niet boven de 720 kb/s (door die sweex switch dus)

naja bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 mbit is geen enkel probleem hoor, ook voor zo'n sweex niet. 70-80 mbits moet zelfs de allercheapste switch nog wel kunnen halen/me als de andere poorten leeg zijn.
ik zou hem als ik jou was even ruilen, hij is gewoon stuk :)

dat met die routers is een heel ander probleem: de vertaalslag via NAT duurt gewoon even, en de goedkopere routers kunnen dat niet zo snel.

/me nouja, da's misschien een beetje arbitrair, maar 720 kb is nog geen 6 megabits, en dat is gewoon veeeeeeels te weinig

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Method_c
ja precies ! de download haalde hij over de 2.1 mb

en de switch werkt inderdaad niet naar behoren.
Ik zou dus deze switch moeten kopen :

http://www.icecat.biz/prf...shopname=central;&regid=;

?

Of zouden jullie wat anders aanraden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsja, die linksys is prima, het blijft toch een kwestie van smaak.

maar ga nou eerst die sweex ruilen, waarschijnlijk krijg je zo een nieuwe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Vandaag onsnet geinstalleerd bij mijn opa en oma :D. Heerlijk snel lijntje met een Linksys Wireless router gewoon 10/10 :). Ik denk dat ik vaker op bezoek ga :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Laatst online: 10-09 10:02
Wijk 2, 80 meter van de smits van ooyen laan, draait nu ongeveer 2 weken.

Heb inmiddels 4 vaste IP's vanwege de hosting die ik hier ga doen. (Heb de servers al staan, nu nog installeren).

Ik moet zeggen dat het me wel bevalt, de snelheid is heel netjes (tussen de 1.5 tot 2.5 mb/sec, hmh, lijkt me meer dan 10mbit...). Nog geen uitvallers gehad, maar dat moet vast nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
OverSoft schreef op 07 november 2004 @ 02:14:
Heb inmiddels 4 vaste IP's vanwege de hosting die ik hier ga doen. (Heb de servers al staan, nu nog installeren).
Doen die vaste IP's het ook echt al? Ik hoor er ook een te krijgen, maar heb nog steeds niets gehoord sinds ze twee weken geleden opbelden en zeiden dat er binnenkort een brief zou komen hierover. Voor zover ik weet heb ik nog een dynamisch IP, hoewel ik nu alweer best lang dezelfde heb weten vast te houden (gatewaycomputer staat 24/7 aan). Ik durf eigenlijk niet te proberen of hij weer verandert als ik een dhcp-release doe of wat dan ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Laatst online: 10-09 10:02
Nou, de IP adressen staan vast ingesteld, en dat werkt. (Had ik ook al geprobeerd toen ik nog een dynamisch adres had, maar toen viel mijn verbinding weg na ongeveer een uur).

Verwijderd

Nou, als het goed is wordt ik morgen ochtend aangesloten :)

Tis trouwens erg rustig de laatste tijd in dit topic.

• the_master
iedereen zit op het nfsn forum...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graaf graaf in de straat en in de buurt.
Maar nog niet bij ons helaas..
Nou ja, komende week zal het wel lukken toch?
(Als we geen 11-stedenweer krijgen tenminste ;))

Trouwens.... Gratis abo gaat voor iedereen in op 1-1-2005..
Ergens vindt ik dat toch niet helemaal eerlijk.... :/ :o 8) :+

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2004 @ 12:48:
Tis trouwens erg rustig de laatste tijd in dit topic.
Tja.... het gaat hier net zo snel als de realisatie van de aansluitingen door Ons Net 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook Onsnet, kwoon in de Tomakker.

Waar ik nog wel mee zit:

- Heb een Sitecom router op onsnet staan, maar ik kan niet met 1,25mb verzenden en ontvangen tegelijk:s

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 15:56:
Ik heb nu ook Onsnet, kwoon in de Tomakker.

Waar ik nog wel mee zit:

- Heb een Sitecom router op onsnet staan, maar ik kan niet met 1,25mb verzenden en ontvangen tegelijk:s

Iemand een oplossing?
Kan dat zonder router wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dan lukt het wel. Heb het probleem al gevonden: de router kan maar 11mbit's aan op de WAN-aansluiting:P, tijd voor een nieuwe router...

Heb allebei mn servers draaien, 1 voor mn webhosting en 1 als gameserver en dc-server.

De dc-server mag op t magmarmaxi-netwerk runnen...dus dat wordt als het beetje meeizit drukke hub;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_master
de nuenen hub is al lekker druk aan het worden..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een aantal gebruikers is al lekker "veilig" bezig, bij vriend van me 2 onbeveiligde wifi netwerkjes, bij mij in de buurt ook 1, kan gewoon connecten en op zijn/haar verbinding surfen :o

Waarom o waarom letten daar zo weinig mensen op, nog even en Nuenen is 1 grote hotspot :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 09:05 . Reden: edit: typo`s ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 09:04:
een aantal gebruikers is al lekker "veilig" bezig, bij vriend van me 2 onbeveiligde wifi netwerkjes, bij mij in de buurt ook 1, kan gewoon connecten en op zijn/haar verbinding surfen :o

Waarom o waarom letten daar zo weinig mensen op, nog even en Nuenen is 1 grote hotspot :+
Ah, mooi, dan kan daar me net ontwikkelde nieuwe super dangerous virus het internet op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hou het topic een beetje levendig........
Ik kan klakkeloos inloggen op een wireless netwerk vlak bij mij, router wachtwoord is gewoon standaard, hup de router in, kan firewall uitzetten, settings veranderen noem maar op.

Weet iemand wat het breik van een wireless router is (linksys in dit geval)?
Dan loop ik ff naar die mensen toe.

Ergens loopt al een draadje over gebruik maken van een onbeveiligde verbinding waarbij de ethiek natuurlijk wel is dat je er geen oneigenlijk gebruik van kan/mag maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Dat is erg moeilijk te zeggen. Hangt namelijk nogal af van de plaatsing van de WAP en de bouw van het huis. Ik zou gewoon kijken of je niet wat meer informatie over dat netwerk kan vinden op de PC's die er in hangen. Is natuurlijk niet zo netjes, maar op die manier kun je er misschien wel achterkomen om wie het gaat. En aan de andere kant, is die mensen hun probleem als ze het niet beveiligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
of effe met een notebook en kaartje rond gaan lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of een pagina op de aangesloten printer uitprinten !!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 21:46:
[...]

Ja, dan lukt het wel. Heb het probleem al gevonden: de router kan maar 11mbit's aan op de WAN-aansluiting:P, tijd voor een nieuwe router...

Heb allebei mn servers draaien, 1 voor mn webhosting en 1 als gameserver en dc-server.

De dc-server mag op t magmarmaxi-netwerk runnen...dus dat wordt als het beetje meeizit drukke hub;)
Draait die hub al? Hoe wil je dat met rechten gaan doen? alleen onsnet ip's?
(weet niet of het echt heel nuttig is, want zo'n hub bestaat er al, de NFSN hub)

Verwijderd

Ralpy schreef op woensdag 17 november 2004 @ 23:50:
[...]

Draait die hub al? Hoe wil je dat met rechten gaan doen? alleen onsnet ip's?
(weet niet of het echt heel nuttig is, want zo'n hub bestaat er al, de NFSN hub)
/me ruikt een 'fusie' 8)
hoe meer gigjes hoe meer vreugd

• the_master
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:55:
ik hou het topic een beetje levendig........
Ik kan klakkeloos inloggen op een wireless netwerk vlak bij mij, router wachtwoord is gewoon standaard, hup de router in, kan firewall uitzetten, settings veranderen noem maar op.

Weet iemand wat het breik van een wireless router is (linksys in dit geval)?
Dan loop ik ff naar die mensen toe.

Ergens loopt al een draadje over gebruik maken van een onbeveiligde verbinding waarbij de ethiek natuurlijk wel is dat je er geen oneigenlijk gebruik van kan/mag maken.
Kun je ze niet mailtje sturen?? of wat eerder iemand eerder zei een printje printen....

• cyspoz

cyspoz

Dat is wel een mooie. Even een mededeling uitprinten. Of zet bij iemand gewoon op het bureaublad een txt file met daarin de mededeling. Bied eventueel die mensen aan om ze te helpen als je dat zelf zou willen.

Verwijderd

cyspoz schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:41:
Dat is wel een mooie. Even een mededeling uitprinten. Of zet bij iemand gewoon op het bureaublad een txt file met daarin de mededeling. Bied eventueel die mensen aan om ze te helpen als je dat zelf zou willen.
Op dit moment is de router uit de lucht, maar ik twijfel er niet aan dat ie binnenkort weer actief is.

Maar eh, hoe doe ik dat, een mededeling printen via dat AP ?
Of een mededeling op het bureaublad zetten.
IP adres kon ik zien toen ik op de verbinding zat, pingen ging ook.
Maar ik weet niet hoe ik verder de gebruiker kan informeren dat zijn/haar AP wijd open staat?
Ik heb al bij 5 mensen aangebeld in de buurt maar geen van hen gebruikt een AP.

Verwijderd

gewoon naar zo'n ip surfen, met een beetje mazzel is de hele c schijf geshared :P

Verwijderd

Of doehetzelver zet een bridge op naar het AP zodat wij het vanaf HIER kunnen regelen.......

(He doehetzelver, waar werkt hij/zij? Wat verdienen ze? Wat is het bankrekeningnummer? En wat is de pincode?)

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 15:03 ]

Verwijderd

Wat is het Ip-adres van die Nuenense dc-hub?, wil graag meedoen vanaf mijn onsnet aansluiting...

Verwijderd

gewoon een adres hoor: nfsn.no-ip.com, kijk ook even op het forum: nfsn.tk

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-09 22:56
Ons Net was net op Ned. 3 bij Nova (zal vannacht nog herhaald worden en zal ook wel bij uitzending gemist staan denk ik)

zelf schakelde ik ook te laat in, dus ik heb het ook niet gezien

[ Voor 48% gewijzigd door Toewan op 18-11-2004 23:06 ]

Verwijderd

Hmmm
Helaas (nog?) geen beelden op www.novatv.nl :(

En Nuenen 1 grote hotspot.... ;)
Daarom heb ik alvast mijn UTPkabeltje verlengd.. ;)
In de hoop dat ze die kabel voor de deur ooit nog komen binnenbrengen.... :9
Nou ja.. Gisteren tegels weggehaald.. 's Avonds Turkije verloren met voetbal, vandaag niemand te zien in de straat... Toeval??? 8) ;) :+ 8)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste