[Glasvezel] Ons Net - Nuenen 10 Mbit

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 10.955 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou...zojuist dat filmpje gezien op nova
( http://www.novatv.nl/inde...details&reportage_id=3035 )
Ziet ernaar uit dat er toch een heleboel partijen zijn die het niet mee eens zijn dat het aangesloten wordt.
Nou wat mij betreft mag heel Nederland hiermee aangesloten worden.
Ik snap de kabelbedrijven wel. Deze gaan hier natuurlijk gigantische veel klanten mee kwijt raken.
Maar dan moeten ze er misschien eens aan denken om die datalimieten weg te halen, de prijzen naar beneden te gooien en de snelheden omhoog!

Werd in mijn gemeente maar zoiets aangelegd :( (jaloers :P )

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 12:12:
Ik snap de kabelbedrijven wel. Deze gaan hier natuurlijk gigantische veel klanten mee kwijt raken.
Maar dan moeten ze er misschien eens aan denken om die datalimieten weg te halen, de prijzen naar beneden te gooien en de snelheden omhoog!
Waarom klanten kwijtraken ?
10mbit/2mbit 85 euro, geen datalimiet, Multikabel. Ik vind het wel best. Dit is er NU al in bijna heel Noord-Holland.

Voor de mensen die steeds Zweden aanhalen: Het aanleg van de datanetwerken daar is dan ook ERG gesubsidieerd... Een beetje zoals Ons Net dus..

Hier gebeurt dat maar sporadisch.

[ Voor 21% gewijzigd door Max|Burn op 19-11-2004 12:25 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxBurn schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 12:15:
[...]

10mbit/2mbit 85 euro, geen datalimiet, Multikabel. Ik vind het wel best. Dit is er NU al in bijna heel Noord-Holland.
Als ik dat hier nou had, had ik niks gezegt ;) :P
Nee, maar omdat het ook zo zwaar gesubsideerd is zien de mensen dat en zodra ze het woord korting of subsidie zien, loopt het kwijl al uit de mond :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
MaxBurn schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 12:15:
[...]
Waarom klanten kwijtraken ?
Amsterdam, Amstelveen, Ouderkerk a/d Amstel, Uithoorn, Aalsmeer allemaal Noord-Holland... géén Multikabel hier hoor... ik zou het graag willen hebben.. 10mbit kabel, leuk.

Maar helaas... nog LANG niet overal, misschien als KPN zijn zin krijgt met toegang op het kabelnetwerk van UPC. Wellicht dat er dan meer volgen, dan zou het mooi zijn.

Tot die tijd blijf ik nog wel bij m'n ADSL... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Kan iemand mij vertellen wat de Subnet, Gateway, Primaire DNS en Secundaire DNS zijn? Ik kan dit namelijk nergens terug vinden in de brieven die we ontvangen hebben. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 14:01:
Hallo,

Kan iemand mij vertellen wat de Subnet, Gateway, Primaire DNS en Secundaire DNS zijn? Ik kan dit namelijk nergens terug vinden in de brieven die we ontvangen hebben. Alvast bedankt!
haha, het is gewoon DHCP hoor :P

pff, even dat nova filmpje bekeken. die vent van de kabelboeren was wel heel erg doorzichtig. eerst roepen ze jarenlang dat de kabel écht niet meer capaciteit heeft dan die luizige 27 zenders, en vervolgens roeptie dat er glasvezel overheen kan.
daaaag :w

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow, ok.. bedankt. Ik weet weinig af van computer-netwerken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 23:16:
Ow, ok.. bedankt. Ik weet weinig af van computer-netwerken 8)7
no prob.

ik heb trouwens net (zonder dat ik zag dat je dezelfde was) even antwoord gegeven in je andere topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 22:59:
[...]

haha, het is gewoon DHCP hoor :P

pff, even dat nova filmpje bekeken. die vent van de kabelboeren was wel heel erg doorzichtig. eerst roepen ze jarenlang dat de kabel écht niet meer capaciteit heeft dan die luizige 27 zenders, en vervolgens roeptie dat er glasvezel overheen kan.
daaaag :w
Precies!
En daarbij hebben ze het over de overheid die betaald... Dat is in OnsNet geval ook niet helemaal waar zover ik weet: Het ministerie van EZ heeft een potje voor de subsidies, dat bestaat al een hele tijd (Kenniswijk) , maar die subsidie dekt nooit volledig de aanleg van het netwerk voor 7500 huizen. De rest komt uit particuliere investeringen zover ik weet.....
En of wij als consumenten erop zitten te wachten... Dat maakt niet de Vecai uit maar wijzelf als consument toch?
Beetje wazige argumenten van de kabelboeren als je het mij vraagt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:05
Owja bedankt voor de link van Nova had die uitzendig gemist 8)7

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:47

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

:( Bij ons zijn ze nu aan het graven. Maar ze doen in de hele straat geen poging tot tuinboringen. Ze spitten gewoon direct iedereen zijn oprit om.
Ik weet wel dat die mannen hun best doen om het weer netjes terug te leggen. Maar het is gewoon een feit dat het daarna meestal beetje verzakt enzo. Zeker een oprit waar met auto op en af wordt gereden.

Wel vreemd aangezien OnsNet heeft beloofd tuinboringen te proberen. Heb nergens een poging gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
cyspoz schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 11:30:
Wel vreemd aangezien OnsNet heeft beloofd tuinboringen te proberen. Heb nergens een poging gezien.
Alleen in dat (reclame)filmpje van Nova.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz, bij ons werd er ook gewoon geboord. ik was er niet bij, maar wat mijn moeder vertelde is het precies zo gegaan als in dat propagandamotiefilmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil verhuizen daarheen, beter gezegd ik woon er 1,5 km vandaan.

Zal het eens hier thuis voorleggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 14:39:
Ik wil verhuizen daarheen, beter gezegd ik woon er 1,5 km vandaan.

Zal het eens hier thuis voorleggen :D
Woonplaats Amsterdam
:?

ach ja, ik ken het, ik woon in eindhoven, dat ligt er vlak naast. maar gelukkig wonen mijn ouders in nuenen zodat ik in het weekend lekker kan leechen. en doordeweeks heb ik natuurlijk de universiteit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja ik heb nog nooit mijn originele gegevens ingevuld, behalve mijn naam.

Wist je dat ik ook in beverly Hills woon en postcode 90210 heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyspoz schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 11:30:
:( Bij ons zijn ze nu aan het graven. Maar ze doen in de hele straat geen poging tot tuinboringen. Ze spitten gewoon direct iedereen zijn oprit om.
Ik weet wel dat die mannen hun best doen om het weer netjes terug te leggen. Maar het is gewoon een feit dat het daarna meestal beetje verzakt enzo. Zeker een oprit waar met auto op en af wordt gereden.

Jawel hoor, in Nuenen Oost werd zat geboord, genoeg gezien in ieder geval.
Maar toen wij aan de beurt waren was het aparaat stuk, wilde niet meer starten..
Waarschijnlijk overuren gedraaid in Nuenen? :+ :?
Dus alsnog in de tuinen maar gegraven, dus ook mijn oprit. Maar netjes aan de zijkant, en ze komen nog trillen als alles klaar is. Dus dat wegzakken zal meevallen.. hoop ik ;)
Ohw, en ze gaan aansluiten volgens de postcodeplanner! Over 2 weken zou ook ik supersnel moeten zijn!
(Goh... gisteren nog een nieuw Chello modem ontvangen.. :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GrooV schreef op maandag 13 september 2004 @ 13:07:
Meestal is het met die goedkope 10+mbit verbindingen dat de routing niet echt optimaal verloopt. Kijk maar in zweden daar heb je 10mbit voor 40 euro maar als je dan iets naar iemand in amerika stuurt krijg je hem niet over de 50kb/s. En in japan/china enzo is het helemaal erg. Als ik daar van een 100mbit ftp download krijg ik mn adsl lijntje niet boven de 20kb/s
Had dit niet te maken met de afstand? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Ik ik heb een gerucht gehoord dat de snelheid in begin 2005 omhoog zou gaan naar 100Mbit. Ik geloof er niets van. Alhoewel ik het natuurlijk niet erg vind. Zijn er mensen die misschien dit ook hebben gehoord of willen reageren waarom het wel of niet waar zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
  • Laatst online: 08-09 21:35
cyspoz schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:34:
Ik ik heb een gerucht gehoord dat de snelheid in begin 2005 omhoog zou gaan naar 100Mbit. Ik geloof er niets van. Alhoewel ik het natuurlijk niet erg vind. Zijn er mensen die misschien dit ook hebben gehoord of willen reageren waarom het wel of niet waar zou kunnen zijn.
Naar mijn weten krijgen we binnen onsnet een 100mbit verbinding (omdat de kenniswijk diensten goed moeten draaien) en verder naar de rest van de wereld gewoon een 10mbit.
De zakelijke aansluitingen hebben wel de keuze voor 100mbit, maar deze betalen er dan ook gewoon voor.

Over een jaar kun je je eigen glasvezel aanbieder kiezen en zit er vast ook wel een 100mbit verbinding tussen

Verwijderd

Ralpy schreef op woensdag 24 november 2004 @ 23:12:
[...]

** knip **

Over een jaar kun je je eigen glasvezel aanbieder kiezen en zit er vast ook wel een 100mbit verbinding tussen
Ohw?? Leg eens uit? Waar heb je dat vandaan?
Kunnen we dan kiezen voor bijvoorbeeld een kpn glasvezelverbinding via het OnsNet netwerk? Lijkt me sterk eigenlijk??

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:58:
Had dit niet te maken met de afstand? :S
Nee. Tussen Zwitserland en de VS hebben ze volgens mij ook een snelheid van 6 gbit/s gehaald tussen twee computers.

• Ralpy
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 14:01:
[...]

Ohw?? Leg eens uit? Waar heb je dat vandaan?
Kunnen we dan kiezen voor bijvoorbeeld een kpn glasvezelverbinding via het OnsNet netwerk? Lijkt me sterk eigenlijk??
De glasvezel verbinding die er ligt is van ons zelf, wij kunnen zelf kiezen wat we ermee willen doen. Dit was bij kenniswijk niet het geval, daar was de glasvezel verbinding van KPN(geloof ik) en kon alleen KPN er een abbo op aanbieden. Dit is daarom ook niet zo geslaagd omdat niemand dat dure abbo van KPN wilde hebben na de proeftijd.

Over een jaar is de markt vrij bij ons en kunnen alle aanbieders gaan aanbieden via de glasvezel wat ze willen(telefoon, tv, internet, enz..). Dit is ook weer heel gunstig voor ons omdat er concurentie is geen monopoly positie(zoals upc nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm dat is voor mij nieuw..
Lijkt me ook vrij kansloos eigenlijk, gezien bijvoorbeeld KPN commercieel is, en OnsNet niet. En daarbij zullen de investeerders natuurlijk op termijn wel hun geld terug willen zien. Dus of een andere aanbieder betaald erg veel voor gebruik van het OnsNet netwerk (=hoge abo prijzen?) of ze vinden het te duur en doen het niet, waardoor er dus geen concurrentie komt..
Nou ja, we zullen wel zien. Persoonlijk hou ik wel van een Nuenens netwerk zonder de gevestigde aanbieders erop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
Dit kwam ik net tegen. Duurt nog wel even dus voordat we Eurosport hebben :(

Momenteel is de dienst internet beschikbaar. Eind januari, begin februari 2005 kunt u de dienst telefonie van Ons Net verwachten en radio en tv in het eerste kwartaal van 2005.

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

als ze dan toch aan het aanleggen zijn kunnen ze net zo goed van eindhoven naar neunen naar helmond naar gemert gaan. misschien als we dan toch halverwege zijn naar uden en zo naar neimegen dan hebben we hier in onze brabantse achterhoek ook iets nuttigs...

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
Ze hebben juist dit gedeelte van nederland gekozen omdat ze hier in een klein gebied alle soorten mensen bij elkaar hebben. Dit gebied schijnt een soort van nederland in het klein te zijn. En dat is wat kenniswijk nodig heeft om de neiuwe diensten te testen.

[ Voor 22% gewijzigd door Ralpy op 29-11-2004 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:34

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Ralpy schreef op maandag 29 november 2004 @ 13:01:
Ze hebben juist dit gedeelte van nederland gekozen omdat ze hier in een klein gebied alle soorten mensen bij elkaar hebben. Dit gebied schijnt een soort van nederland in het klein te zijn. En dat is wat kenniswijk nodig heeft om de neiuwe diensten te testen.
Bla Bla

Het is gekozen omdat Philips als grote mede-inesteerder er bij zit, en die zit toevallig in Eindhoven.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:04
DaRealRenzel schreef op maandag 29 november 2004 @ 13:08:
[...]

Het is gekozen omdat Philips als grote mede-inesteerder er bij zit, en die zit toevallig in Eindhoven.
Eeh.. nee hoor.. het Kenniswijk gebied is vastgesteld nog voordat de BV werd opgericht (waar philips aandeelhouder in is).

Een quote van Kenniswijk.nl:
Begin 2000 maakte het ministerie van Verkeer en Waterstaat bekend dat ze van plan was een grootschalig experimenteerproject op het gebied van computers, internet en mobiele communicatie te starten met maar liefst 100 miljoen gulden subsidie. Hiervoor was men op zoek naar een regio/gemeente die voldeed aan de belangrijkste randvoorwaarden en die het beste plan kon indienen om het project uit te voeren. Op 15 april hadden maar liefst 15 gemeenten/regio's een plan van aanpak ingestuurd en kon de selectie beginnen. Op 13 juli 2000 maakte staatssecretaris De Vries bekend dat de adviescommissie onder leiding van mr. drs. Elco Brinkman unaniem had besloten de regio Eindhoven voor te dragen als gebied waar het project Kenniswijk daadwerkelijk gestalte zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:34

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

En Brinkman had tevoren nog nooit met Philips gesproken ?

Laten we eerlijk zijn, het Rijk had er nooit geld in gestopt als er ook niet bedrijven geld in stoppen. En aangezien Philips wel wat 'incentive's' kon gebruiken om in Nederland te blijven (een goed glasvezelnet voor al je vestigingen is een behoorlijke !) is er uiteindelijk voor Eindhoven gekozen.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo.

Ik zal me even voorstellen, ik ben Ron, woonachtig in Nuenen en ook gezegend met een snelle glasvezel aansluiting. Het wil bij mij alleen niet zo goed werken. In eerste instantie werkte het helemaal niet. Ik kreeg geen IP adres. Na een bezoek van de monteur, die telefonisch een andere poort regelde, kreeg hij op zijn laptop wel een IP adres toegewezen. Nu werkt het wel via een netwerk kabel maar nog niet via een Asus WL300g access point. Ook hier is het verkrijgen van een IP adres weer het probleem. PC en AP hebben wel contact, zij het dat de signaal sterkte niet altijd even hoog is.
Computers en aanverwante artikelen zijn niet helemaal mijn vakgebied. Zou mij daarom iemand kunnen uitleggen wat ik moet doen om dit werkend te krijgen?

Bij voorbaat dank, Ron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Ron,

Op de aansluiting van onsnet moet een PC of een ROUTER aangesloten worden. Een accesspoint is geen router en ook geen PC. Het zal dan ook NIET gaan werken.

Of je sluit de PC rechtstreeks aan op het kastje van Ons Net, of je plaatst een firewall of router waarachter de PC('s) en/of acesspoint(s) komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 19:52:
Beste Ron,

Op de aansluiting van onsnet moet een PC of een ROUTER aangesloten worden. Een accesspoint is geen router en ook geen PC. Het zal dan ook NIET gaan werken.

Of je sluit de PC rechtstreeks aan op het kastje van Ons Net, of je plaatst een firewall of router waarachter de PC('s) en/of acesspoint(s) komen.
je hebt ook accesspoints met ingebouwde routers hoor, dus kan wel degelijk.
Ik heb er thuis eentje staan van Linksys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo.

Alvast bedankt voor de reakties. Volgens Asus (http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=WL-300g&langs=01) heeft de WL300g ook router mogelijkheden dus dat zou dan moeten werken.

Groeten, Ron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 09:09:
Hallo.

Alvast bedankt voor de reakties. Volgens Asus (http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=WL-300g&langs=01) heeft de WL300g ook router mogelijkheden dus dat zou dan moeten werken.

Groeten, Ron.
Dat moet werken ja !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
Ja die gaat zeker werken

die heb ik ook voor mijn vriendin gehaald daar wordt 6 dec. glasvezel aangesloten

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,

Op zoek naar info over Ons Net kwam ik op deze thread. Wellicht dat jullie me wat tips kunnen geven en wellicht zijn mijn ervaringen interessant om te lezen.

Achtergrond: vanaf de komst van Chello in Nuenen altijd gechello'ed. Ging goed en vlot (behalve in geval van storing, altijd gekloot) maar ben vorig jaar november over gegaan op 8 Mbit ADSL van BBNed en heb deze ook nog tot April a.s.

Tijdens mijn vakantie vorige week is Ons Net hier aangesloten (in de buurt van Laan van Nuenhem) en het was plug-and-play op mijn laptop.

In eerste instantie viel het me wat tegen de snelheid aangezien ik op speedtest een schamele 300 kb/sec download haalde. Ik heb nu ook nog een BBNed 8mbit ADSL liggen....die scoort meestal tegen de 1.000 op speedtest en in de praktijk met downloaden max 700-850 KB/sec..

Wat bleek, ik had poortje 5 gebruikt (ik dacht pak er maar een) op de Switch en zag later dat die helemaal niet had moeten werken...poortje 1 scoorde veeeel hoger met de laptop rechtstreeks op het poortje.....

Alleen daarna mijn wireless Cable/DSL Router ertussen gehangen (ivm draadloze laptop) en daar middels UTP mijn PC aan gehangen (P2.6) echter dan komt die niet verder dan een schamele 700/800 KB/sec. Kortom vandaag eens uitzoeken of die ADSL/Cable Router het wellicht allemaal niet zo trekt......zou wel sneu zijn maar ik denk dat ik die dan maar aan mijn ouders cadeau ga doen....zij hebben een wat oudere PC en die zal toch niet veel harder gaan denk ik....

Maar wat zou ik nu het beste kunnen kopen:
1. Nieuwe Wireless Broadband Router 100Mbps voor EUR 99,- zie http://www.paradigit.nl/pdf/10005926v.html

2. Nieuwe Wireless Broadband Router 54 Mbps (maar haalt die effectief WEL de snelheden mogelijk?) voor EUR 79,-

Bij 1 en 2 vraag ik me af of ik daar niet in snelheid in ga leveren zoals ik nu ook doe bij de Actiontec (die is 11 Mbps wireless) die zou eigenlijk 100 Mbps via draad moeten zijn maar die levert toch in op de snelheid (zo'n 600 Kb/sec nl 700-800 ipv rond de 1500 rechtstreeks).

Voordeel: geen gekloot met kabels naar boven trekken (de ADSL ligt al boven alleen er moet een UTP kabel bij komen en dat past niet)

Nadelen:
-mijn oude draadloze verbinding was niet echt snel (11Mbps op papier maar in de praktijk 300-400 Kbps) haalt deze wel voldoende snelheid?
-mijn oude draadloze verbinding was niet altijd stabiel... een keer in de week de router uit-en-aan is geen zelfzaamheid.
-aangezien ik ook vanuit het buitenland wil VPN'en is stabiliteit dan wel even belangrijk (of ik stop er dan een kabel in als ik langere tijd van huis weg ben)

Andere opties:
3. Een snelle nieuwe router of switch kopen zonder draadloze functionaliteit. Deze zou wel de volledige performance door moeten geven en ik zal dan toch een kabeltje trekken of de telefoon boven opofferen (toch draadloos behalve de fax). Vervolgens hang ik mijn oude wireless accesspoint aan deze router of switch om zo de laptop te voorzien (die gaat draadloos toch niet harder dan 300-400 ivm b standaard)

4. ????????

Heeft iemand ervaringen met 3 in die zin dat er iemand een router of switch tussen heeft hangen die wel de volledige snelheid doorgeeft zonder (aanzienlijk) snelheidsverlies? Wat voor eentje gebruik je dan?

Of wellicht iemand andere ideeen (zie vier ;) )

Groetjes,

Anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oja, nog even verder kort over de ervaringen:

Snelheid in downloaden is OK (behalve dan snelheidproblemen met router zie vorige post) alleen het UPLOADEN haalt bij lange niet de snelheid (max 500-600 kb/sec) als de laptop rechtstreeks op de poort zit? Meer mensen dit probleem?

Nieuwsgroepen: zijn verrassend volledig incl alle belangrijke bin groepen zoals de DVD groepjes. Een eerste testdownload lijkt goed te gaan mbv grabit. Wel niet super snel:
updaten van headers op 40-70 kb.sec (de eerste keer ging die op 400) en het binnenhalen van de artikelen op zo'n 200-250 kb/sec.....kan allemaal wat beter (zou ook weer a/d router kunnen liggen) maar in elk geval tig keer beter dan de gratis nieuwsserver van mijn ADSL boer....tot die tijd hield ik er ook altijd een USD 15,- nieuwsgroepen account bij Astraweb op na die nu de deur uit gaat.

In News kun je maximaal 6 feeds tegelijk open zetten. Nieuws verloopt in elk geval via http://www.infopact.nl/ aangezien ik daar een melding van zie bij meer dan 6 feeds.

Groetjes,

Anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTW het MAC adres wordt wel onthouden...probeerde net een andere router eraan te hangen en deed het niet.....duurt wel even voor het adres geregistreerd wordt trouwens.....

Moest een uur de router uitzetten dan zou die het wel moeten doen.....

Ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SileX schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 08:57:
[...]

je hebt ook accesspoints met ingebouwde routers hoor, dus kan wel degelijk.
Ik heb er thuis eentje staan van Linksys.
Eventjes voor de duidelijkheid:

Acces Points zijn uitsluitend bruggen tussen bedraad en draadloze netwerken.
Daarnaast zijn er routers die ook draadloze netwerken ondersteunen.

Een Access Point is geen Router!

Ron,
De WL-300g WLAN Access Point ondersteunt 2 functies welke vaak ook door routers wordt ondersteund: IP share & DHCP (beiden voor het draadloos netwerk!). Maar je hebt een echte router nodig die DHCP voor het HOST netwerk nodig heeft. Helaas geen access point met extra features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 09:31
Ik heb toevallig een kennis wonen in Nuenen die hier ook gebruik van maakt. Deze heeft nu ook dat Onsnet en vroeg aan mij of ik dat zooitje wilde aansluiten enzo. Nou ik kan iig vertellen dat het iig zwaar snel is. Doordat deze kennis niet meer allerlei kabels wilde hebben lopen door huis heb ik gekozen voor wireless. Een pci kaartje en wireless router van linksys op 54 mbit. Router was niet echt nodig geweest omdat het apparaat wat hij al in de meterkast had hangen dat hij er bij gekregen had ook al een router was. Loopt allemaal perfect, na wat gekloot met de positie van de router haalde hij 1,5 MByte/sec download :9~, en iets van 400 Kbyte up :9~ via speedtest. Ook nog eens iets van 1200-1400 connecties per seconde. Ding configureerde zichzelf helemaal door DHCP. heb nog ff getest door een 90 mb groot bestand van gamershell af te halen via een nl mirror, en dat was in iets meer dan een minuut binnen met gem snelheid van 1,4 MB per sec :9~. Ah wat baal ik ervan dat ik het niet heb :(.

Edit: Ik heb hem trouwens gewoon aan de router die er al in zit gehangen, dit omdat deze ook functies voor tv enzo zal gaan bieden en de aansluitingen hiervan daar op zitten. Werkt gewoon goed.
btw wlan router is een Linksys WRT54G.

[ Voor 11% gewijzigd door FoOnEeN op 30-11-2004 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 13:03:
Hey mensen,

....

4. ????????

Heeft iemand ervaringen met 3 in die zin dat er iemand een router of switch tussen heeft hangen die wel de volledige snelheid doorgeeft zonder (aanzienlijk) snelheidsverlies? Wat voor eentje gebruik je dan?

.....
In verband met performance van routers /switches etc moet je GOED opletten! Vaak geven ze aan 10 of 100Mbit. Dit is NIET de performance, maar de snelheid van de aan te sluiten netwerken.

Een router moet, net als een firewall, alle pakketjes controleren en doorsturen. Hiervoor is processorcapaciteit nodig. Ik heb tot op heden nog GEEN goedkope router gezien die daadwerkelijk een capaciteit heeft van 10Mbit!
Ze zijn er wel, maar dan praat je over de SOHO/MKB routers van merken zoals cisco etc. Maar dat merk je ook meteen aan de prijs!

Zelf heb ik gekozen voor een FIREWALL van HotBrick (600/2).
Echter is deze inmiddels vervangen door de 800/2
Deze heeft een router functionaliteit, voorzien van 2 separate WAN (internet) aansluitingen en 6 LAN poorten. Met een capaciteit van 88Mbit is dit voldoende voor Ons Net. Kijk voor een product vergelijking op: http://www.hotbrick.nl/lang/nl/compare_600.php

Daarachter hangen meerdere access points (kamer + zolder) voor mijn notebook en PDA (met WLAN).

Dit is niet de goedkoopste, maar wel de veiligste en VOORAL snelste stabiele oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 19:35:
[...]

Eventjes voor de duidelijkheid:

Acces Points zijn uitsluitend bruggen tussen bedraad en draadloze netwerken.
Daarnaast zijn er routers die ook draadloze netwerken ondersteunen.

Een Access Point is geen Router!
joh ! Meen je niet ! :7

Rontronix vraagt hoe hij dit is zijn situatie werkend krijgt... en ik moet zeggen dat ie het goed heeft uitgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 19:56:
In verband met performance van routers /switches etc moet je GOED opletten! Vaak geven ze aan 10 of 100Mbit. Dit is NIET de performance, maar de snelheid van de aan te sluiten netwerken.

Een router moet, net als een firewall, alle pakketjes controleren en doorsturen. Hiervoor is processorcapaciteit nodig. Ik heb tot op heden nog GEEN goedkope router gezien die daadwerkelijk een capaciteit heeft van 10Mbit!
Ze zijn er wel, maar dan praat je over de SOHO/MKB routers van merken zoals cisco etc. Maar dat merk je ook meteen aan de prijs!
Bedankt voor de info! Ik heb weer wat geleerd vandaag.... Ging er vanuit dat een 10/100 router toch zeker de 10 zou halen tussen WAN -> LAN maar dat is dus niet zo vreemd genoeg. De 3Com eerder genoemd in deze thread doet het tot 20 mbit naar ik heb begrepen... Voor een scherpe prijs.....

Bottleneck is idd de router. Heb nu eindelijk mijn Mac adres weer vrij en heb nu de aansluiting weer rechtstreeks in mijn PC zitten en scoor nu veel meer als via die router (Wifi).

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Nov 30 2004 om 20:44:10 UTC+0100)

Download : 10818.4 KByte/sec
Upload : 646.5 KByte/sec

Wel valt dus op dat het niet symetrisch is??? Sprak een vriend van me zojuist en die heeft hetzelfde probleem (400 meter hemelsbreed)? Vreemd of niet of hebben meer mensen dit probleem of zit dit nog alleen in onze wijk (Nuenen Oost)?

Ik heb maar een pc die snel genoeg is om op volle kracht te stomen (de laptop gebruik ik draadloos) alsmede een email pc'tje (P3) die ook via draad niet verder komt dan 500 kb/sec die ook draadloos staat wegens geen draad over de verdieping. Denk dat ik de snelle PC maar laat routeren naar mijn accespoint. Laptop en email pc'tje hebben genoeg aan 300-400 kb/sec.

Wel vraag ik me af of je idd dit soort snelheden met zo'n nieuwe draadloos accespoint kunt halen? Dan kan het nog wel interessant zijn voor me. Bij Paradigit heb je een g+ (100mbit variant) maar ja....ik heb zo mijn twijfels of de WAN-LAN koppeling daar wel de 4/5 overstijgt....

News gaat overigens niet denderend snel bij ons net....blijft nu een beetje steken op 200 KB/s.... Zal weer een Astraweb account aflsuiten om te kijken hoe hard dat wil..... Ook komen er regelmatig vage tekens door het beeld en gaan de connecties mis.... News is nog niet echt stabiel dus..... Maar beter iets dan niets heh.....

Wel zonde van die 8mbit die ik nu over heb hier :( Staat een beetje laveloos te kijken....

Groetjes,

Anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Ben vandaag aangesloten. En moet zeggen, dat ondanks alle tegengesproke berichten het super werkte. Eerst even snel op laptop getest. Werkte meteen goed. Daarna uur gewacht zodat mac adres werd vrijgegeven. En toen software router er op aangesloten. En dat ging goed.

Ervaringen zijn:

- Downloaden met 1,54 MB/s van een 1 gig bestand vanaf www.pro-noc.nl. (Was geen burst snelheid maar de gemiddelde snelheid over geheel)

- Uploaden nog niet goed kunnen testen, maar een FTP bestand van 100 MB geupload naar een FTP server in Redbus en dat ging met 980 KB/s

- Ping naar grote sites meestal 4 ms.
- Tijdens gamen was ping 20 ms.

- Verbding kan makkelijker en sneller meerdere verbindingen opbouwen dan mijn ADSL verbinding kan, makkelijk met sommige download programma's.

En mijn software router heeft het verder wel wat drukker, maar trekt makkelijk de maximale snelheden.

De komende week heeft onze straat in iedergeval grond verlichting >:)

TIP: Doe geen speedtest bij www.speedtest.nl want die is niet realistisch. Probeer liever bij http://speedtest.cistron.nl of download een groot bestand vanaf daar of vanaf http://www.pro-noc.nl

[ Voor 10% gewijzigd door cyspoz op 30-11-2004 20:58 . Reden: Speedtest TIP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Ik ga voor hier thuis denk ik de 3Com router aanschaffen, heeft een redelijke prijs en kan iig >10mbit routeren. Of heeft iemand nog een aanzienlijk betere suggestie? Het moet wel een hardware router zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsja, die linksys die IT-pruts nou verkoopt.
hij is goed en heel goedkoop. dan zijn bij mij iig principes ver te zoeken en wordtie gewoon bij IT-pro aangeschaft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Welk type + welke prijs, kon dat zo snel niet vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou Cyspoz, dan presteer je beter dan ik....

Heb de kabel nu rechtstreeks in mijn P4 2.6 Ghz hangen en ik heb over die Gig van pro-noc.nl heel wat langer gedaan...... 675 kb/sec zo'n beetje.......

Mmmmm met mijn BBNed ADSL die ik hier heb liggen (8 down 1 up) kom ik op zo'n 850 kb/sec uit.....

Kortom mijn 1 op 25 8 mbit ADSL gaat aanzienlijk sneller dan mijn 1 op 1 10 mbit glas....... (op hetzelfde tijdstip).....

Op speedtest scoort de glaslijn wel veel meer alhoewel hij wel enorm fluctueert....

BBNed 780 kb/sec
Ons Net tussen de 5.000 en 11.000

Maar in de praktijk downloaden gaat de BBNed toch een stuk rapper.....

Wellicht de nieuwigheid?

Gr.

Anders
cyspoz schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 20:57:
Ben vandaag aangesloten. En moet zeggen, dat ondanks alle tegengesproke berichten het super werkte. Eerst even snel op laptop getest. Werkte meteen goed. Daarna uur gewacht zodat mac adres werd vrijgegeven. En toen software router er op aangesloten. En dat ging goed.

Ervaringen zijn:

- Downloaden met 1,54 MB/s van een 1 gig bestand vanaf www.pro-noc.nl. (Was geen burst snelheid maar de gemiddelde snelheid over geheel)TIP: Doe geen speedtest bij www.speedtest.nl want die is niet realistisch. Probeer liever bij http://speedtest.cistron.nl of download een groot bestand vanaf daar of vanaf http://www.pro-noc.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_master
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:17
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 21:42:
tsja, die linksys die IT-pruts nou verkoopt.
hij is goed en heel goedkoop. dan zijn bij mij iig principes ver te zoeken en wordtie gewoon bij IT-pro aangeschaft :P
en gun je het IT-pruts echt niet dan schaf je het gewoon bij computerland aan.........die verkopen ook linksys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Andersnuenen,

Probeer anders eens een keer een test bij http://speedtest.cistron.nl. Het is namelijk zo dat www.pro-noc.nl niet altijd even snel is. Het lijkt er soms op dat hun servers erg druk zijn.

Het kan niet zo zijn dat jij in een buurt zit met veel drukke mensen op OnsNet aangezien er vanuit ieder huis een glasvezel helemaal door loopt tot aan de server ruimte van onsnet. Ben alleen vergeten waar die is. Dus chello grapjes als van, ik zit in een drukke buurt die gelden hierbij niet.

Ik kan trouwens inmiddels melden dat tijdens het gebruik van een bittorrent client mijn download en upload constant ruim 1 mb waren tegelijkertijd. Dus ook upload en download op hetzelfde moment werken goed.

Weet iemand trouwens wat de capaciteit is van het onsnet netwerk naar de backbone?

[ Voor 23% gewijzigd door cyspoz op 01-12-2004 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyspoz schreef op woensdag 01 december 2004 @ 12:51:
Probeer anders eens een keer een test bij http://speedtest.cistron.nl. Het is namelijk zo dat www.pro-noc.nl niet altijd even snel is. Het lijkt er soms op dat hun servers erg druk zijn.
Die gaat dus wel erg snel.....ongeveer vergelijkbaar met speedtest... Grappige is dat ik ADSL en Glas hier nu langs elkaar heb liggen (8Mbit en 10Mbit) en dat ik beide downloads tegelijkertijd heb gestart. De traagheid zit hem denk ik in de routering.....
Het kan niet zo zijn dat jij in een buurt zit met veel drukke mensen op OnsNet aangezien er vanuit ieder huis een glasvezel helemaal door loopt tot aan de server ruimte van onsnet. Ben alleen vergeten waar die is. Dus chello grapjes als van, ik zit in een drukke buurt die gelden hierbij niet.
Nee dat klopt, echter ik kan me voorstellen dat ze Nuenen wel op hebben gedeeld in verschillende VLANS o.i.d. waardoor er soms in bepaalde delen iets nog niet goed staat als het net is opgeleverd. Ik neem aan dat ze niet alle 7.500 aansluitingen in een blok hebben maar dat ze dit hebben opgedeeld in brokken.
Ik kan trouwens inmiddels melden dat tijdens het gebruik van een bittorrent client mijn download en upload constant ruim 1 mb waren tegelijkertijd. Dus ook upload en download op hetzelfde moment werken goed.
Nou nav van mijn melding van gisteravond heb ik zelfs even overwogen om weer deADSL prik eraan te hangen maar nog even niet gedaan omdat ik halverwege was met het downloaden van een DVD'tje: Troy. Die haalde ik via usenet binnen (news.onsnet.nu welke overigens verbazingwekkend compleet is)

Die was vanochtend binnen en als test heb ik er daarna weer een gestart via news. Tot mijn verbazing zie ik de performance in een keer een mega boost maken een uurtje geleden. Van 600 kb/sec naar momenteel 1100 - 1700 KB/sec. Hij schommelt steeds tussen de 1100 en 1700 en kan nu ook ineens 8 feeds openen terwijl gisteren steeds de melding kwam dat meer dan 6 feeds niet toegestaan werden door infopact (de news provider).

Nu vlamt ie echt over het scherm en kan mijn PC het decoden niet eens bijhouden en komen de par files sneller binnen dan dat de PC ze kan decoderen :) Hij voorspelt dat hij een DVD van 4,5 gig (aan rar en par bestanden) binnen het uur binnen heeft ;) Wordt tijd dat Swing In wat spindels gaat inkopen en dan kan ie die mooi in het pandje van Videoland opslaan....

Hopen dat dit zo aanhoudt.
Weet iemand trouwens wat de capaciteit is van het onsnet netwerk naar de backbone?
Geen idee, valt me wel op bij het tracen dat ik 7 hopjes heb binnen Ons Net voor ik naar buiten ga....

Gr.

Anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Dat van die VLANS zou ik niet weten. In iedergeval hebben ze ergens een server ruimte waar alles binnen komt. Maar daar zullen ze natuurlijk geen 7500 ports router hebben staan met een uplink van een aantal gigabit.

Een ding mag denk ik wel gezecht worden, het OnsNet netwerk bevind zich nog in een test fase. Dus vind dat je ook niet mag eisen dat het allemaal direct werkt. Je abbonement loopt tenslotte ook pas vanaf 1 Januarie 2005. Mensen die nu al hun andere internet verbinding vroegtijdig laten aflopen en eigenlijk niet zonder kunnen verklaar ik beetje voor gek. Straks zitten ze een week zonder en dan weet ik wel wie er de schuld krijgt.
Het werkt bij mij in iedergeval boven alle verwachtingen. Mijn upload is sinds vannacht 0.00 uur 76990.947 MB. Dat was met mijn oude verbinding alleen al in theorie niet haalbaar. Laat staan in praktijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyspoz schreef op woensdag 01 december 2004 @ 17:08:
Dat van die VLANS zou ik niet weten. In iedergeval hebben ze ergens een server ruimte waar alles binnen komt. Maar daar zullen ze natuurlijk geen 7500 ports router hebben staan met een uplink van een aantal gigabit.
Geen idee hoe dat er uit ziet met glas.....
Een ding mag denk ik wel gezecht worden, het OnsNet netwerk bevind zich nog in een test fase. Dus vind dat je ook niet mag eisen dat het allemaal direct werkt. Je abbonement loopt tenslotte ook pas vanaf 1 Januarie 2005. Mensen die nu al hun andere internet verbinding vroegtijdig laten aflopen en eigenlijk niet zonder kunnen verklaar ik beetje voor gek. Straks zitten ze een week zonder en dan weet ik wel wie er de schuld krijgt.
Helemaal met je eens.... Ik moet voor 1 april opgezegd hebben anders zit ik weer 12 maanden aan mijn ADSL vast. Ik hoop dat het dan allemaal een beetje stabiel is.
Het werkt bij mij in iedergeval boven alle verwachtingen. Mijn upload is sinds vannacht 0.00 uur 76990.947 MB. Dat was met mijn oude verbinding alleen al in theorie niet haalbaar. Laat staan in praktijk :)
Hier gaat ie ook als een speer sinds vanmiddag...alleen drastisch nieuwe schijfruimte nodig....gelukkig.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Ik had net voor dat onsnet kwam een HD crash en was toen genoodzaakt nieuwe HD's aan te schaffen. Daardoor kan ik er voorlopig weer even tegenaan. Maar maar moet zeggen dat het inderdaad snel terugloopt zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo.

Ik heb de hoop opgegeven om de Asus300 werkend te krijgen en hem gisteren omgeruild voor een Linksys WRT54G. Eens kijken of dat wel werkt.

Groeten, Ron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Ik vraag me af of al die draadloze toepassingen wel waar geven voor hun geld. Omdat ze redelijk prijzig zijn en que snelheid, beveiliging en bereik niet alles zijn. Bovendien zijn ze redelijk lastig correct in te stellen. Als je een beetje handig bent, kun je toch ook gewoon kabels trekken. Als je die slim met een paar man inkoopt op een rol van 100 meter is dat goed te doen. En er is vast wel iemand die een tang heeft voor RJ-45 connectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleempje met het multiplayer van games zoals battlefield 1942, american army, mohaa en elke ander spel die ik heb op mijn computer. als ik net aan het spelen ben dan kan ik binnen 10 minuten gedisconnected worden en da is al bijna 2-3 weken. ik heb de settings in mijn games verlaagt, ik heb de verbindingen gecontroleerd en nog wa meer dingen. mijn internet doet het goed. ik kan dingen dowloaden met 300-400 kb/sec. soms heel soms met 1.2 mb/sec. maar da zijn kleine bestanden van een paar mb :?. en dan heb ik net nog een speedtest gedaan en daar had ik een gemiddelde snelheid van 1.5 mb/sec voor een 100 mb bestand. en dat was binnen 1 minuut klaar. daarna een bestand van 1 gb dl met een snelheid van 1.5 mb/sec rond de 11-12 minuten duurde. en dan snap ik niet waarom dat niet bij alles is wat ik dl. wel raar. :? |:(

alvast bedankt voor het lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:37

dbzfan

Nee.

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 20:48:
ik heb een probleempje met het multiplayer van games zoals battlefield 1942, american army, mohaa en elke ander spel die ik heb op mijn computer. als ik net aan het spelen ben dan kan ik binnen 10 minuten gedisconnected worden en da is al bijna 2-3 weken. ik heb de settings in mijn games verlaagt, ik heb de verbindingen gecontroleerd en nog wa meer dingen. mijn internet doet het goed. ik kan dingen dowloaden met 300-400 kb/sec. soms heel soms met 1.2 mb/sec. maar da zijn kleine bestanden van een paar mb :?. en dan heb ik net nog een speedtest gedaan en daar had ik een gemiddelde snelheid van 1.5 mb/sec voor een 100 mb bestand. en dat was binnen 1 minuut klaar. daarna een bestand van 1 gb dl met een snelheid van 1.5 mb/sec rond de 11-12 minuten duurde. en dan snap ik niet waarom dat niet bij alles is wat ik dl. wel raar. :? |:(

alvast bedankt voor het lezen
Hangt sterk af van waar je het download, en de locatie waar je download gehost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Probeer eens voordat je gaat gamen een ping opdracht te geven naar een adres op internet en dat oneindig lang pingen. Ga vervolgens eens gamen. Controleer eens of je dan ook gedisconnect wordt.
Dit is effe een wilde gok, maar het is natuurlijk altijd het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er draait nog een Nuenense DC-hub op dit adres:
simpledc.no-ip.info

Deze hub laat ook mensen toe die níet op onsnet zitten, maar de meesten komen nu nog van onsnet af.

We groeien met de dag maar hoe meer users, hoe meer vreugd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is op Nuenen.net ( http://www.nuenen.net ) nu ook een forum ingericht specifiek gericht op de breedbandende medemens in Nuenen. Doel is dat je hier gebruikerservaringen kunt uitwisselen, interessante links voor mensen met glasvezel kunt plaatsen, ftp servers aankondigen etc. Mensen die problemen hebben kunnen hier een antwoord op een vraag proberen te krijgen en ook is het interessant om ervaringen te delen (hoe download je films uit nieuwsgroepen, etc etc)

Wellicht dat een aantal van de tweakers de wat minder met kennis behepte mens in Nuenen een handje vooruit willen helpen? Check het eens op http://www.nuenen.net/forum Het forum is pas een dagje online dus nog niet zo druk, dus ken je mensen die soms wel wat hulp kunnen gebruiken uit je omgeving wellicht kun je ze het even laten weten?

Groetjes,

Anders
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 08:06:
Er draait nog een Nuenense DC-hub op dit adres:
simpledc.no-ip.info

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmzzzz vandaag aangesloten maar kan geen IP krijgen... NIet op de router en niet rechtstreeks op de laptop :(
Dat laatste ging bij een ander wel. Inprikken en draaien was het daar...
Beetje vreemd... :(
Morgen eens nader onderzoeken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Bij de oplevering doen ze je verbinding wel testen middels een ping naar de server ruimte van OnsNet. Was dat bij jou dan ook niet gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 12:12:
Er is op Nuenen.net ( http://www.nuenen.net ) nu ook een forum ingericht specifiek gericht op de breedbandende medemens in Nuenen. Doel is dat je hier gebruikerservaringen kunt uitwisselen, interessante links voor mensen met glasvezel kunt plaatsen, ftp servers aankondigen etc. Mensen die problemen hebben kunnen hier een antwoord op een vraag proberen te krijgen en ook is het interessant om ervaringen te delen (hoe download je films uit nieuwsgroepen, etc etc)

Wellicht dat een aantal van de tweakers de wat minder met kennis behepte mens in Nuenen een handje vooruit willen helpen? Check het eens op http://www.nuenen.net/forum Het forum is pas een dagje online dus nog niet zo druk, dus ken je mensen die soms wel wat hulp kunnen gebruiken uit je omgeving wellicht kun je ze het even laten weten?

Groetjes,

Anders

[...]
Er draait al geruime tijd een forum op www.nfsn.tk met veel informatie over onsnet, dus ik weet niet of dat forum echt veel toe voegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ralpy schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:01:
[...]

Er draait al geruime tijd een forum op www.nfsn.tk met veel informatie over onsnet, dus ik weet niet of dat forum echt veel toe voegt.
Op http://onsnet.steggelen.nl is ook al lange tijd een Ons Net-info-site met forum!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BioHazard schreef op zondag 25 juli 2004 @ 18:23:
Nuenen wel he :'(
Kwou dat die lame ass gemeente Helmond dat ook eens deed :'(
Jullie krijgen toch slippers en trainingspakken gesubsidieerd door de overheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:17:
[...]

Op http://onsnet.steggelen.nl is ook al lange tijd een Ons Net-info-site met forum!!!
Ja maar die site is traag en er zit direct een bedrijf achter. Bovendien wordt je op de binnen kom pagina dood gegooid met allemaal leipe berichten. Daar zullen de niet professionals ook helemaal blij van worden. Ik weet niet wat het doel van de site is, maar als het doel is om mensen die niet zo veel kennis hebben te informeren dan lukt dat in mijn ogen verre van. Maar is slechts een mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Ok, en toen deed het niks meer. De eerste down sinds ik ben aangesloten. Heb net gebeld en schijnt dat het hele netwerk niks meer doet. Iemand heeft het licht uit gedaan ;-) Anyway, het mag nog in de testfase. Maar is wel jammer. Had nog wel een en ander op mijn download lijstje staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyspoz schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 00:00:
[...]

Ja maar die site is traag en er zit direct een bedrijf achter. Bovendien wordt je op de binnen kom pagina dood gegooid met allemaal leipe berichten. Daar zullen de niet professionals ook helemaal blij van worden. Ik weet niet wat het doel van de site is, maar als het doel is om mensen die niet zo veel kennis hebben te informeren dan lukt dat in mijn ogen verre van. Maar is slechts een mening.
Traag.... tja... ik heb nog steeds geen glasvezel (halen we December nog???)..... dus moet mijn web-, mail- en ftp-server draaien op een simpel adsl-lijntje! En DAN draait het ineens niet zo traag!
Waar zit direct een bedrijf achter?? NIET achter steggelen.nl!
Berichten is een smaak, en over smaak valt niet te twisten. Ondertussen heeft Steggelen.nl al zeker 250 huishoudens geholpen met technische ondersteuning om online te komen op OnsNet. Iets wat ik van alle andere sites nog niet heb kunnen concluderen.

Maar leuk dat je anderen afkraakt als deze proberen je te ondersteunen met de stelling dat er al genoeg sites zijn met ondersteuning voor problemen :( !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hellow,

Daarom...ruimte genoeg voor de diverse fora zou ik zo zeggen.... Er kwamen bij http://www.nuenen.net ook nogal wat vraagjes binnen dus vandaar het forum...

Steggelen is bij mij goed bereikbaar....die .tk domeinen vaak niet.....daar heb ik het niet zo op en staat zo knullig.... Bovendien heb ik ongeveer 4 keer geprobeerd erop te komen en is me nog maar 1 keer gelukt.....en een beetje te hoog middelbareschool gehalte....Vandaar...

Moet zeggen dat news de laatste dagen lekker constant is..... Weet iemand ondertussen iets van datalimieten?.

Keep up the good work folks....
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 23:00:
[...]
Maar leuk dat je anderen afkraakt als deze proberen je te ondersteunen met de stelling dat er al genoeg sites zijn met ondersteuning voor problemen :( !

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2004 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyspoz schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:32:
Bij de oplevering doen ze je verbinding wel testen middels een ping naar de server ruimte van OnsNet. Was dat bij jou dan ook niet gelukt?
Hmm ja, schijnbaar wel.. alle lampjes doen het ook. Maar een IP, ho maar..
Dinsdag om 20.30 uur nog steeds 0.0.0.0 :?:?
Nou schijn ik niet de enige te zijn in de straat... Dus ff afwachten maar..
Chello doet het nog gelukkig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_master
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 23:14:
Hellow,

Daarom...ruimte genoeg voor de diverse fora zou ik zo zeggen.... Er kwamen bij http://www.nuenen.net ook nogal wat vraagjes binnen dus vandaar het forum...

Steggelen is bij mij goed bereikbaar....die .tk domeinen vaak niet.....daar heb ik het niet zo op en staat zo knullig.... Bovendien heb ik ongeveer 4 keer geprobeerd erop te komen en is me nog maar 1 keer gelukt.....en een beetje te hoog middelbareschool gehalte....Vandaar...

Moet zeggen dat news de laatste dagen lekker constant is..... Weet iemand ondertussen iets van datalimieten?.

Keep up the good work folks....

[...]
Over welke .tk domeinen heb je het???

datalimieten?....hoop niet dat die er komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 23:14:

Steggelen is bij mij goed bereikbaar....die .tk domeinen vaak niet.....daar heb ik het niet zo op en staat zo knullig.... [...]
Ik heb nooit problemen met TK domeinen. Heeft misschien wel met je DNS servive van je provider te maken. Alhoewel in het verleden TK domeinen wel eens down waren.
Maar ik heb liever een TK domein met een site die snel laad, dan een .nl domein die op iemand zijn ADSL lijn draait thuis. Dat vind ik meer knullig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze hieronder dus bijv.... Nuenen.net bestaat natuurlijk al een paar jaar en met de komst van breedband zal de inhoud alleen maar uitgebreid worden...vandaar dat het forum op http://www.nuenen.net/forum een logische stap is.
Ralpy schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:01:
[...]Er draait al geruime tijd een forum op nfsn.tk met veel informatie over onsnet, dus ik weet niet of dat forum echt veel toe voegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_master
nfsn.tk draait gewoon perfect.....alleen hebben we een tijdje problemen gehad met de provider waardoor de site niet lekker te benaderen was. Maar voor de rest is er niets mis met heel de site/forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Cyspoz.....maar wat het allerfijnste is, is nog altijd een goed .nl domein dat gewoon goed gehost wordt....

Over die .tk tjes....bij mijn weten kleven er nogal wat nadelen aan zoals:
a. vaak slechter bereikbaar
b. beroerde indexering door zoekmachines
c. het ziet er gewoonweg niet uit (.nu kan ik ook maar moeilijk aan wennen alhoewel ik er zelf ook twee heb wegens al weg)

Laat ik het anders stellen....wat zijn de voordelen van een .tk doemin en waarom zou je niet .nl of .com pakken?
cyspoz schreef op woensdag 08 december 2004 @ 08:56:
[...]

Ik heb nooit problemen met TK domeinen. Heeft misschien wel met je DNS servive van je provider te maken. Alhoewel in het verleden TK domeinen wel eens down waren.
Maar ik heb liever een TK domein met een site die snel laad, dan een .nl domein die op iemand zijn ADSL lijn draait thuis. Dat vind ik meer knullig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar doel ik dan op, ik ben er pas bij de 4e poging opgekomen....en dat is niet de eerste keer met een .tk domein....vandaar mijn scepsis over die domeinen...

Voel je vooral niet aangevallen, is wellicht mijn persoonlijke kwaal....
the_master schreef op woensdag 08 december 2004 @ 12:07:alleen hebben we een tijdje problemen gehad met de provider waardoor de site niet lekker te benaderen was. Maar voor de rest is er niets mis met heel de site/forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Ik voel me niet aangevallen hoor. Iedereen mag hier gewoon zijn mening geven, mit wel op gepaste manier.

Het enige voordeel is van een TK domein is dat het gratis is.

En een nl domein kun je tegenwoordig regelen voor 15 euro per jaar. En dan wordt de DNS voor je gehost. Wil je iets leuks, dan is dat iedeaal.

In geef overigens inderdaad mijn voorkeur aan een no-ip.com adres dan een tk. Ik zie het verschil eigenlijk niet tussen beide. Alhoewel sommige mensen van mening zijn dat een tk mooier zou zijn. Maar goed. Genoeg zo over TK domeien, anders raken we erg offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
the_master schreef op woensdag 08 december 2004 @ 12:07:
nfsn.tk draait gewoon perfect.....alleen hebben we een tijdje problemen gehad met de provider waardoor de site niet lekker te benaderen was. Maar voor de rest is er niets mis met heel de site/forum
ja idd.. en de hoofdzaak van nfsn is de DC++ hub en niet het forum. Alhoewel het forum ook best wel wat bezoekers trekt. De hub draait nu al een dikke 55 dagen, wat dus best stabiel te noemen is :)

maargoed.. we zijn idd wel heel offtopic bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 08:06:
[...]

Hmm ja, schijnbaar wel.. alle lampjes doen het ook. Maar een IP, ho maar..
Dinsdag om 20.30 uur nog steeds 0.0.0.0 :?:?
Nou schijn ik niet de enige te zijn in de straat... Dus ff afwachten maar..
Chello doet het nog gelukkig :+
YESSSSSSSSSSSSss ze hebben ook voor mij een plekkie gevonden! _/-\o_ :P :9
Eerste FTP test leert dat up en down naar de server van mijn site beide schommelt tussen de 800 en 900 KByte.. Lijkt mij dat de router dus gewoon wel de 10Mbits door kan laten _/-\o_ :P :9 In ieder geval heeeel wat sneller dan de 38 KByte die ik bij Chello haal.. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

De snelheid van een router is volgens mij afhankelijk van de situatie. Op het moment dat een router heel veel verschillende verbindingen moet bijhouden, dan kan ik me voorstellen dat de router trager wordt en daardoor ook mogelijk een langzamere doorvoer snelheid heeft. Echter zie ik niet helemaal in waarom een router die aan de wan kant een 10Mbit port heeft niet maximaal van OnsNet zou kunnen genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Er zijn genoeg routers die daar absoluut niet mee overweg kunnen. De sweex van ons gaat bij een upload van >300kb/sec echt helemaal flippen en een router van een vriend die gaat vanaf 200kb/sec al gek doen. (Wel met bittorent programma's, dus veel connecties...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een Sitecom xDSL/Broadband Router....Die had maar een 11mbit's internetpoort....de switch die erin zat gebouwd kon wel 10/100mbit's aan...maar als ik begon te dowloaden met 700Kb/s kon ik nog maar met 300kb/s uppen en andersom..

Vandaar dat ik nu een nieuwe SMC-barricade-router heb gehaald, die een 10/100mbit's WAN-poort heeft, even het mac-adress overgschreven zodat ik niet 1 uur hoef te wachten, en t werkt als een tierelier...Nu kan ik ook 1MB/s down en up tegelijk;)

Heb Onsnet deze tip gegeven om op de website te plaatsen, zodat andere inwoners van Nuenen daar rekening mee moeten houden als ze een router halen.

SimpleDC is vanaf gister draaiend op een vast-ip adres, waardoor ie nu niet meer offline kan schieten. het adres nogmaals:

simpledc.no-ip.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Die routers die het breedbandhuis aanbieden. Halen die wel de maximale snelheid er uit? Want anders zou dat voor een hoop mensen niet zo mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Voor de mensen in Neunen, heb rondgekeken voor Routers die geschikt zijn voor Fiber connections (10mbit en hoger).

Kwam er op neer dat O.A. deze ook goed waren:

- Linksys BEFSR41 (http://www.linksys.com/pr...roduct.asp?prid=20&grid=5)
- Netgear FR328S (http://www.netgear.com/pr...ails.asp?prodID=157&view=)

Wat jammer dat ik nou niet in Neunen woon maar in Amsterdam ;)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_master
Heb thuis gewoon een simpele sitecom router eraan hangen en alles doet het goed. Download en upload 1,5 mb.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Ik zal eens aan iemand vragen die ook OnsNet krijgt vandaag. Die heeft namelijk een doorsnee sitecom router. Eentje die bij veel mensen tuis ligt waarschijnlijk. Zal bij hem eens wat testjes draaien voor de snelheid. Zowel upload als download. En tevens kijken of er verschil zit in berlastig met veel verschillende verbindingen of enkele grote verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor goede routers kijk eens op:
HotBrick
of
onsnet.steggelen.nl

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie Routers,

Mijn sweex wireless router houd het af en toe niet bij met DC++ :)
Ach ja, dan maar af en toe even resetten, het er kan ook aan liggen dat onsnet plotseling down ging dinsdag, sindsdien knalt wireless er af en toe uit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Leuk voor bedrijven met die prijzen

Heb dit weekend bij iemand een sitecom router in werking gezien. Gaf geen optimale snelheden, maar was niet slecht te noemen. Merkt wel dat zonder router het beter is.
Wat mij echter opviel was dat de datastroom van de verbinding met de router niet constant was. Bij gebruik van de router komt de data in schokken binnen. Over-all gezien merk je er niet zo heel erg van. Lijkt wel of de router het beetje bufferd. Dat effect was er volgens mij niet bij het gebruik van de verbindingn zonder router.

Leuk als de boel straks naar 100 MBit gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door cyspoz op 13-12-2004 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De betere cisco's redden ook met gemak die 10mb, ik gebruik zelf een 2621xm en die doet mijn maximale 10mb download met statefull inspection en intrusion prevention system aan de 10mbit met een gemiddelde 60% load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het vreugd mij te zien dat mijn stelling proefondervindelijk wordt bevestigd door anderen.

Ons Net, Het Breedbandhuis en IT-pro onderkennen het probleem van routers en hun doorvoersnelheid. Voor mensen die het niet erg vinden dat ze niet optimaal gebruik kunnen maken van de snelheid zijn de goedkopere routers natuurlijk geschikt. Echter als men gaat voor optimale snelheid...... en/of constateert dat het niet optimaal draait, KIJK naar de ROUTER!

10/100 Mbit op de verpakking stelt NIET dat de PERFORMANCE ook daatwerkelijk 10/100 Mbit is! Het geeft alleen maar aan dat het apparaat met een 10/100 Mbit netwerk kan COMMUNICEREN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Inderdaad, ik moet zeggen de Linksys router (gewoon wired) presteerde toch goed toen ik deze bij een kennis heb geïnstalleerd en getest. 100mbit zal deze absoluut niet aankunnen natuurlijk, maar 10mbit (gewoon downloaden; geen bittorent toestanden) ging goed.

Ik zelf ga denk ik toch maar voor de 3Com ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
Ik kan jullie allemaal de SL500 van Asus aanbevelen (geen aandelen). Is een kastje wat tot ongeveer 90Mbit/s kan routeren, dus ook nog bruikbaar als de snelheid ooit omhoog gaat.

Prijs ligt rond de 90 euro en is inclusief VPN functionaliteit.

Review

(SL500 is gelijk aan de SL1000 m.u.v. dat de SL500 naar 5 VPN verbindingen tegelijk toestaat, en de SL1000 staat er 25 tegelijk toe.)

[ Voor 34% gewijzigd door Mior op 14-12-2004 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

En hoeveel moet ons dit gaan kosten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
€ 89,50 bij ActieCom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Vandaag ook meerdere mensen storingen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Kijk dat zijn dus de routers die gewoon doen wat ze moeten doen. Hebben misschien niet extreem veel professionele opties, maar geven wel een leuke snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een 2e adres van SimpleDC actief: simpledchub.no-ip.info
Het andere adres zal actief blijven, mocht deze het onverhoops niet doen, probeer dat het andere adres even;)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste