Ik zou zo zeggen kijk eens op ebay en marktplaats daar kun je vaak wel een leuke starters setje met wat games vinden voor een redelijke prijso0-Bianca-0o schreef op 21 oktober 2004 @ 22:52:
Ik ben op zoek naar een nintendo 64, die valt toch ook al wel onder retro?? Eigenlijk wou ik die eerst absoluut niet want ik heb die van mijn duur gekocht en 2 weken na de release voor weinig verkocht. Maar nu heb ik me toch bedacht aangezien dat mijn verzameling compleet maakt
Ja ik hou ebay en marktplaats al ff in de gaten. Alleen zijn die prijzen die ze daar vragen behoorlijk hoog. De meeste aardige setjes beginnen daar bij 100 euro en aangezien ik de nintendo 64 alleen wil om mijn verzameling aan te vullen vind ik dat een beetje duur
ik heb mijn n64 een jaar of 2 terug gekocht op de bartsmit site voor 50 euro. dit was die aqua blue versie met controller en super mario 64
maargoed daar heb je natuurlijk ook niets aan gezien het alweer 2 jaar geleden is ...
ja precies, zo'n soort setje zoek ik dus (meerdere spellen mag ook maar niet allemaal van die vechtspellen) maar dat was een mooie prijs waarvoor je het toen kocht.
Ik ben nu met iemand aan het onderhandelen voor de volgende systemen:
Sega MegaDrive oudste versie
De Sega Megadrive, met het spel Sonic The Hedgehog. Dat is gewoon hét spel van Sega en die zit er bij inclusief doosje en boekje.
Ook de Megadrive zelf wordt niet kaal achter gelaten zonder doos, want ook daarbij zit de doos die nog in zeer goede staat is!
Dus:
- Complete Sega Megadrive (version one) incl. alle boekjes en doos
- Game: Sonic The Hedgehog incl. doosje met boekje
- Eén controller
Sega Gamegear
De Sega Gamegear is één van de eerste gameboys en zeer revolutonair, want in deze oude handheld zat al ingebouwd frontlight.
Ik heb hem compleet inclusief doos. Er zitten een paar kleine krasjes op, maar niets noemenswaardigs. Er zit een spel bij: Sega Sports 4 in 1 en die hoort bij het pakket dus zit bij de doos van de Gamegear zelf in.
Dus:
- Sega Gamegear compleet incl. doos
- Spel die bij het pakket hoort
Atari 7800
Gloednieuw en nooit gebruikt. Met twee spellen (waaronder Road Runner). Inclusief twee controllers, de doosjes en de boekjes.
Er zit nergens een krasje en zoals ik al zei is alles gloednieuw. Alleen de doos van de Atari zelf is een beetje gehavend, maar dat komt alleen doordat hij lang op zolder heeft gestaan.
Dus:
- Complete Atari 7800 incl. doos en adapters en alle bijbehorende boekjes
- Game 1: Road Runner incl. doosje (voor Atari 2600)
- Game 2: Meltdown incl. doosje
- Twee controllers
Wat is hiervoor een goede/redelijke prijs?
De Sega Megadrive, met het spel Sonic The Hedgehog. Dat is gewoon hét spel van Sega en die zit er bij inclusief doosje en boekje.
Ook de Megadrive zelf wordt niet kaal achter gelaten zonder doos, want ook daarbij zit de doos die nog in zeer goede staat is!
Dus:
- Eén controller
Sega Gamegear
De Sega Gamegear is één van de eerste gameboys en zeer revolutonair, want in deze oude handheld zat al ingebouwd frontlight.
Ik heb hem compleet inclusief doos. Er zitten een paar kleine krasjes op, maar niets noemenswaardigs. Er zit een spel bij: Sega Sports 4 in 1 en die hoort bij het pakket dus zit bij de doos van de Gamegear zelf in.
Dus:
Atari 7800
Gloednieuw en nooit gebruikt. Met twee spellen (waaronder Road Runner). Inclusief twee controllers, de doosjes en de boekjes.
Er zit nergens een krasje en zoals ik al zei is alles gloednieuw. Alleen de doos van de Atari zelf is een beetje gehavend, maar dat komt alleen doordat hij lang op zolder heeft gestaan.
Dus:
- Twee controllers
Anoniem: 5577
De megadrive set een eurotje of 30-35 , de gamegear ook rond de 40e de atari heb ik geen verstand van dus daar kan ik je niet mee helpen.addictive schreef op 22 oktober 2004 @ 17:15:
Ik ben nu met iemand aan het onderhandelen voor de volgende systemen:
Dus:
- Eén controller
Sega Gamegear
Dus:
Atari 7800
Dus:
- Twee controllers
oké, bedankt zover
Hopenlijk kan iemand anders me nog helpen met die Atari
* addictive heeft weer een nieuwe vraag 
War moet ik hier maximaal voor betalen?
Nes console (zonder doos)
gun: Zapper
2x officiële controllers
Zelda 1 gold cartridge (inc doosje dat beschadigd is)
mario bros/duck hunt
wario's woods
turtles II:the arcade game
dr. mario (staat op spanish version maar is engels)
metroid european version (zeg maar 1st edition met ander art als de normale)
super mario bros 2 inc boekje
super mario bros 3 inc boekje
metal gear II:snake's revenge
turtles I
kirby's adventure COMPLEET
SNES spel: starwing
en nee dat heb ik niet getypt
2x officiële controllers
Zelda 1 gold cartridge (inc doosje dat beschadigd is)
mario bros/duck hunt
wario's woods
turtles II:the arcade game
dr. mario (staat op spanish version maar is engels)
metroid european version (zeg maar 1st edition met ander art als de normale)
super mario bros 2 inc boekje
super mario bros 3 inc boekje
metal gear II:snake's revenge
turtles I
kirby's adventure COMPLEET
SNES spel: starwing
zie Chillz in "Het grote 'kleine nutteloze mededelingen..."addictive schreef op 23 oktober 2004 @ 16:38:
maar dat heb je ondertussen waarschijnlijk al gelezen
waarom zit er eigenlijk een SNES-game bij deze collectie?
hoort er niet helemaal in thuis he
(heb je al een SNES?)
Leeg - Sinds 20180907
die had 'ie ookChillz schreef op 23 oktober 2004 @ 17:03:
[...]
zie Chillz in "Het grote 'kleine nutteloze mededelingen..."
maar dat heb je ondertussen waarschijnlijk al gelezen
waarom zit er eigenlijk een SNES-game bij deze collectie?
hoort er niet helemaal in thuis he
nee ik heb nog geen snes maar waarschijnlijk kan ReseTTim er 1 voor me regelen. Waarom, heb jij er ook een te koop?(heb je al een SNES?)
nou ja... te koop, te koop...addictive schreef op 23 oktober 2004 @ 17:04:
nee ik heb nog geen snes maar waarschijnlijk kan ReseTTim er 1 voor me regelen. Waarom, heb jij er ook een te koop?
ik heb er een staan, waar ik nooit meer wat mee doe
SNES
- 1 originele en 1 (fake) "turbo"-controller
- Mortal Kombat II
is alles wat nog over is van de, ooit oh-zo fijne, collectie
(heb ook nog wel een NES'je staan, maar Tetris is zo leuk
Leeg - Sinds 20180907
wat moet ik nu maximaal geven voor die nes + toebehoren?Chillz schreef op 23 oktober 2004 @ 17:07:
[...]
nou ja... te koop, te koop...
ik heb er een staan, waar ik nooit meer wat mee doe
SNES
- 1 originele en 1 (fake) "turbo"-controller
- Mortal Kombat II
is alles wat nog over is van de, ooit oh-zo fijne, collectie
(heb ook nog wel een NES'je staan, maar Tetris is zo leuk)
Is jouw snes compleet met doos etc?
Anoniem: 127007
Heeft een van jullie nog Lufia II Rise of the sinisterals ( NL )voor de snes te koop?
Ik heb em wel maar (nog) niet te koop. Ik wil echt een engelse versie want die nederlandse vind ik niet zoveel
www.segamastersystem.com
Heb deze nog thuis liggen, nostalgie...
Altijd weer leuk als kleine kinderen langs komen: wat een ouwe graphics!! ziet er niet uit!
In ieder geval heb ik die tijd mogen aanschouwen met eigen ogen, de hele groei in de gamesontwikkeling
Heb deze nog thuis liggen, nostalgie...
Altijd weer leuk als kleine kinderen langs komen: wat een ouwe graphics!! ziet er niet uit!
In ieder geval heb ik die tijd mogen aanschouwen met eigen ogen, de hele groei in de gamesontwikkeling
Ik werk in het weekend bij een Zalencentrum, daar hebben we ook 4 nes/snes consoles neergezet. Erg leuk om al die kinderen toch nog zo vermakelijk bezig te zien met deze oude consoles!
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Ik heb vroeger een NES gehad en dat was echt gewoon te vet. Die is al een tijdje geleden overleden en nu heb ik een Dreamcast. Maar gelukkig zijn er emulators voor de DC en kan ik die spellen van de NES nog altijd spelen 
Overigens, als je nog reviews zoekt van oude spellen moet je hier eens kijken:
http://www.i-mockery.com/classicgames/console.php
Daar staan er best wel wat en hij wordt redelijk vaak geüpdate.
Overigens, als je nog reviews zoekt van oude spellen moet je hier eens kijken:
http://www.i-mockery.com/classicgames/console.php
Daar staan er best wel wat en hij wordt redelijk vaak geüpdate.
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
5 euro maxaddictive schreef op 23 oktober 2004 @ 16:38:
2x officiële controllers
Het zijn natuurlijk maar richtlijnen. Het zijn de prijzen wat ik er voor over zou hebben. En het is natuurlijk ook maar hoe jou inkoopgedrag is. Een NES heb je al voor 50 cent op een rommelmarkt met een beetje geluk, op Ebay/Marktplaats kost het je al gauw 20 euro. Ik ben zelf iemand die liever wat geduld heeft en wacht tot ik het ergens goedkoop vind, dan dat ik gelijk Marktplaats leegkoopZelda 1 gold cartridge (inc doosje dat beschadigd is) 3.50 E
mario bros/duck hunt 0.5 E
wario's woods 3 E
turtles II:the arcade game 2 E
dr. mario (staat op spanish version maar is engels) 1.5 E
metroid european version (zeg maar 1st edition met ander art als de normale) 3.50 E
super mario bros 2 inc boekje 2 E
super mario bros 3 inc boekje 1.5 E
metal gear II:snake's revenge 1 E
turtles I 1 E
kirby's adventure COMPLEET 7.50 E
SNES spel: starwing Compleet? 6 E Los? 2 E
[ Voor 20% gewijzigd door Captain N op 24-10-2004 11:12 ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
0.50ct voor een NES op een rommelmarkt is inderdaad geluk, de meesten weten onderhand ook wel de prijzen er voor te vragen

Anoniem: 122762
Wat is onderstaand eigenlijk waard:
Sega Game Gear + Handleiding + Sega Game Gear Adapter
Sega Game Gear Battery Pack + Handleiding
Sega Game Gear Alladin + Plastic doosje + Handleiding
Sega Game Gear Hook + Plastic doosje + Handleiding
Sega Game Gear Chuck Rock + Plastic doosje + Handleiding
Sega Game Gear Sonic + Plastic doosje + Handleiding
Sega Game Gear Factory Panic + Plastic doosje + Handleiding
Sega Game Gear Donald Duck + Plastic doosje + Handleiding
Third Party Vergrootglas + Schroefjes
Third Party Opbergtas (Nic-Nac)
Vroeger fanatic Game-Gear gamer, maar wil er eigenlijk wel vanaf
Sega Game Gear + Handleiding + Sega Game Gear Adapter
Sega Game Gear Battery Pack + Handleiding
Sega Game Gear Alladin + Plastic doosje + Handleiding
Sega Game Gear Hook + Plastic doosje + Handleiding
Sega Game Gear Chuck Rock + Plastic doosje + Handleiding
Sega Game Gear Sonic + Plastic doosje + Handleiding
Sega Game Gear Factory Panic + Plastic doosje + Handleiding
Sega Game Gear Donald Duck + Plastic doosje + Handleiding
Third Party Vergrootglas + Schroefjes
Third Party Opbergtas (Nic-Nac)
Vroeger fanatic Game-Gear gamer, maar wil er eigenlijk wel vanaf
oké, bedanktCaptain N schreef op 24 oktober 2004 @ 11:07:
[...]
5 euro max
[...]
Het zijn natuurlijk maar richtlijnen. Het zijn de prijzen wat ik er voor over zou hebben. En het is natuurlijk ook maar hoe jou inkoopgedrag is. Een NES heb je al voor 50 cent op een rommelmarkt met een beetje geluk, op Ebay/Marktplaats kost het je al gauw 20 euro. Ik ben zelf iemand die liever wat geduld heeft en wacht tot ik het ergens goedkoop vind, dan dat ik gelijk Marktplaats leegkoopVerder heb ik een beetje gekeken naar de zeldzaamheid en gewildheid. Nu is Mario/DH wel gewild... maar daar zijn er ZOOOO veel van...
En als laatste natuurlijk nog of iets compleet is of niet. Voor mij is een losse cartridge net niet niks waard, maar meer ook niet
Neem bijvoorbeeld de NES zelf. Ik heb er op rommelmarkten een paar gekocht voor prijzen variërend van 50 cent tot 1.50 of zo, maar ik heb er ook 2 in doos voor 15 en 20 euro gekocht. Aangezien deze games en de NES bijna allemaal geen doos hebben zou ik er sowieso niet voor gaan.

Captain N houdt de prijzen ook wel erg laag aan, dat zijn prijzen die je op een rommelmarkt al niet meer aantreft. Zelda met doosje tik je op internet toch wel minimaal 20 voor neer doorgaans bijvoorbeeld.addictive schreef op 24 oktober 2004 @ 12:38:
[...]
oké, bedanktDie gast zei dat 'ie er 100 euro voor kon krijgen
dan moet ie dat maar doen he
100 euro voor 1 pakket is misschien wat veel, keer 50-60 euro zo als pakket houdt het wel op. Tuurlijk heb je wel is de mazzeltjes dat je zoiets voor weinig aantreft hoor
[ Voor 8% gewijzigd door Speedy op 24-10-2004 13:01 ]
Ik wil weer pics zien van mensen wat ze gekocht hebben / wat hun verzameling is
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Oke hier is mijn nieuwste aanwinst. Final Fantasy V japans, ik had em al in slechte staat en niet compleet dus nu in nieuwstaat en helemaal compleet. Deze heb ik al een paar weken en inmiddels is FF IV onderweg dus dan heb ik Final Fantasy 3 t/m 6 compleet
-edit- Geen van de links werken
-edit- Geen van de links werken
[ Voor 131% gewijzigd door Bianca op 24-10-2004 13:57 ]
Het probleem op rommelmarkten is dat mensen totaal niet weten wat ze verkopen. Vaak zie je van die allochtone handelaars staan met een hele kraam vol oude spellen, meestal alleen carts, en daar vragen ze dan flink geld voor. En afdingen is er als ze zelf wat verkopen nooit bijTAG_Speedy schreef op 24 oktober 2004 @ 12:59:
[...]
Captain N houdt de prijzen ook wel erg laag aan, dat zijn prijzen die je op een rommelmarkt al niet meer aantreft. Zelda met doosje tik je op internet toch wel minimaal 20 voor neer doorgaans bijvoorbeeld.
100 euro voor 1 pakket is misschien wat veel, keer 50-60 euro zo als pakket houdt het wel op. Tuurlijk heb je wel is de mazzeltjes dat je zoiets voor weinig aantreft hoor
De andere soort rommelmarktverkopers zijn mensen die zelf of hun kinderen of zo een NES hebben gehad, en al jaren op zolder achter een gordijntje hadden staan. Ik heb zelf mijn eerste NES 2.5 jaar terug op koninginnedag gekocht voor een euro. Ergens anders vond ik Mario/DH, maar een Zapper had ik nog niet. Kwam ik op het laatst nog een NES met Zapper, kabels en 2 controllers tegen. Ik vroeg wat de Zapper kostte: 1.50. Ik had nogal wat uitgegeven die dag, en alles wat ik nog over had was 50 cent. Maar dat vonden ze goed... "en neem die Nintendo zelf ook gelijk maar mee, dan zijn we daar ook weer vanaf" zei 'ie toen
Anyways, de prijzen die ik heb opgeschreven zijn idd wel aan de lage kant (behalve de NES dan). Maar losse carts zijn gewoon niet zoveel waard. Er zijn vast wel mensen die 20 euro neer willen leggen voor een Zelda cart met verneukt doosje, maar dat is het zeker niet waard. Voor mij niet iig. 100 euro voor dat setje is iig ziek
@Bianca: ik zag net dat je [img]bla[img] gebruikte. Er moet een slash voor de 2e img
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
nice!o0-Bianca-0o schreef op 24 oktober 2004 @ 14:18:
Nieuwe poging:
[afbeelding]
Thanks joh, ik ben geloof ik nog niet helemaal wakker ofzo
Ik ben zelf bezig voor deze:
Secret of Mana japans
Niet dat ik een SNES heb, maar ik wil hem gewoon erg graag hebben
Ehm, ik wil niet je pret bederven, maar dat IS Secret of Mana. Wat jij wilt hebben is denk ik Seiken Densetsu 3...addictive schreef op 24 oktober 2004 @ 14:25:
[...]
nice!
Ik ben zelf bezig voor deze:
[afbeelding]
Secret of Mana 2japans
Niet dat ik een SNES heb, maar ik wil hem gewoon erg graag hebben
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
hehe weet wat je bedoelt, mij is het dat ook allemaal niet waard en als je zoekt en genoeg geduld heb vind je vaak wel wat je zoekt voor de juiste prijs, maar goed als het alleen maar om een NESje + wat spellen alleen voor de lol gaat dan maakt 1 of 2 tientjes ook niet zoveel uit. Wordt wat anders als je verzameld en bij alles zo gaat denken ... dan loopt het snel in de papierenCaptain N schreef op 24 oktober 2004 @ 14:10:
[...]
Anyways, de prijzen die ik heb opgeschreven zijn idd wel aan de lage kant (behalve de NES dan). Maar losse carts zijn gewoon niet zoveel waard. Er zijn vast wel mensen die 20 euro neer willen leggen voor een Zelda cart met verneukt doosje, maar dat is het zeker niet waard. Voor mij niet iig. 100 euro voor dat setje is iig ziek
d'oh! klopt ja, 2 moet wegGolbeZeromus schreef op 24 oktober 2004 @ 14:31:
[...]
Ehm, ik wil niet je pret bederven, maar dat IS Secret of Mana. Wat jij wilt hebben is denk ik Seiken Densetsu 3...

Ja seiken densetsu 3 wil ik ook nog hebben. Alleen zijn die best zeldzaam (voor een redelijke prijs) te krijgen
"seiken" spreek je trouwens uit als "seeken" (sékèn). Dat je het even weet
[ Voor 22% gewijzigd door Captain N op 24-10-2004 19:15 ]
Mijn foto's op Flickr.
Ik ben aan het wachten totdat dit binnenkomt:

Hm grappig topic 
Ik heb ook zo'n beetje iedere console versleten die er was.
Als het goed is heb ik thuis nog liggen:
- Atari 2600
- Sega Mastersystem
- Sega Game gear
- Sega Megadrive 1
- Sega megacd 2
Ik zal de zolder eens gaan uitruimen
Ik heb ook zo'n beetje iedere console versleten die er was.
Als het goed is heb ik thuis nog liggen:
- Atari 2600
- Sega Mastersystem
- Sega Game gear
- Sega Megadrive 1
- Sega megacd 2
Ik zal de zolder eens gaan uitruimen
Wil je collectie-foto's zien dan kan je die krijgen
Heb mijn collectie Saturn games weer eens gefotografeerd laatst:

(dank aan vg-museum.com voor de hosting)
Heb mijn collectie Saturn games weer eens gefotografeerd laatst:

(dank aan vg-museum.com voor de hosting)
Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P
Kijk dat zie ik graag
zulke pics
ik heb zelf niet zoveel retro.... (over 20jaar wel
) maar dan hebben jullie dat ook
Keep posting
Keep posting
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Anoniem: 122418
Nou mijn opsomming van mijn Systemen
Oude consoles die ik heb
1x Super Nintendo (mijn eerste home systeem.. echt vet.. en nostalgisch)
1x Sega Saturn (nooit echt mee gespeeld want niet van mij eerst, nu kapot
)
1x Sega Dreamcast (lekkere Sega Arcade spellen)
1x Neo Geo AES (zeer leuk voor een potje vechten..)
1x Gameboy (de eerste die ik echt niet meer kan terugvinden)
1x Gameboy Advance (erm.. wat moet ik ermee.. speel het niet echt meer)
Nieuwe consoles die ik heb
1x PS2 (bagger dingen.. heb er al 3 doorheen gehad... enigste reden waarom deze nog niet versleten is omdat ik weinig speel.. nu speel ik alleen FF daar)
1x NGC (leuk maar niet genoeg spellen)
Wat ik heb verkocht of had
1x Sega Gamegear (wel leuk maar te zwaar.. enne veel problemen met de scherm die van mij)
3x? PSX (leuke cdrom.. moest vaak op de kop zetten om te lezen)
Wat ik leuk gaaf vond maar niet wil hebben
1x PC Engine (die handheld)
Was supergaaf om die te spelen.. alleen dat ding VRAT batterijen.. binnen 2 uur, 4 penlites leeggezogen en superheet! Maar ja ze hadden ook precies dezelfde spellen die ze thuis speelde op de console gezet.
Vindt de Super Nintendo nog steeds erg goed, ik heb Yoshi's Island nog wat nog steeds erg goed uitziet voor een 2d spel, zo vet.. met voor mijn gevoel de eerste echte gave graphics en super goede gameplay.. SFII, International Superstar Soccer, etc
Ooh ja.. er komen NOG STEEDS spellen uit voor Neo Geo AES (Arcade Entertainment System)
Ik heb een spel van 500mb of zo erop hehe... maar die dingen zijn vet duur.. de nieuwere spellen dus.
Verder heb ik zo een kopieergeval voor Nintendo.... is wel leuk maar denk dat ik die ding ga dumpen.
Oude consoles die ik heb
1x Super Nintendo (mijn eerste home systeem.. echt vet.. en nostalgisch)
1x Sega Saturn (nooit echt mee gespeeld want niet van mij eerst, nu kapot
1x Sega Dreamcast (lekkere Sega Arcade spellen)
1x Neo Geo AES (zeer leuk voor een potje vechten..)
1x Gameboy (de eerste die ik echt niet meer kan terugvinden)
1x Gameboy Advance (erm.. wat moet ik ermee.. speel het niet echt meer)
Nieuwe consoles die ik heb
1x PS2 (bagger dingen.. heb er al 3 doorheen gehad... enigste reden waarom deze nog niet versleten is omdat ik weinig speel.. nu speel ik alleen FF daar)
1x NGC (leuk maar niet genoeg spellen)
Wat ik heb verkocht of had
1x Sega Gamegear (wel leuk maar te zwaar.. enne veel problemen met de scherm die van mij)
3x? PSX (leuke cdrom.. moest vaak op de kop zetten om te lezen)
Wat ik leuk gaaf vond maar niet wil hebben
1x PC Engine (die handheld)
Was supergaaf om die te spelen.. alleen dat ding VRAT batterijen.. binnen 2 uur, 4 penlites leeggezogen en superheet! Maar ja ze hadden ook precies dezelfde spellen die ze thuis speelde op de console gezet.
Vindt de Super Nintendo nog steeds erg goed, ik heb Yoshi's Island nog wat nog steeds erg goed uitziet voor een 2d spel, zo vet.. met voor mijn gevoel de eerste echte gave graphics en super goede gameplay.. SFII, International Superstar Soccer, etc
Ooh ja.. er komen NOG STEEDS spellen uit voor Neo Geo AES (Arcade Entertainment System)
Ik heb een spel van 500mb of zo erop hehe... maar die dingen zijn vet duur.. de nieuwere spellen dus.
Verder heb ik zo een kopieergeval voor Nintendo.... is wel leuk maar denk dat ik die ding ga dumpen.
Vandaag nog het een en ander binnengehad/gekocht (niet allemaal even on-topic, maar what the hell):

Een Virtua Fighter 2 board
(plus wat oude, doch meesterlijke, PC spellen en wat dies meer zij)

Een Virtua Fighter 2 board
Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P
Eh heb je zo een JAMMA kast?AntiPasta schreef op 27 oktober 2004 @ 19:44:
Vandaag nog het een en ander binnengehad/gekocht (niet allemaal even on-topic, maar what the hell):
[afbeelding]
Een Virtua Fighter 2 board![]()
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 122418 op 27-10-2004 21:07 ]
Anoniem: 118100
Weet iemand toevallig hoe dat spel heette, met Looney toons in de hoofdrol waarbij je wedstrijdjes voetbal, basketbal en bowlen (en nog veel meer) moest doen met verschillende teams.
Je kon ook allemaal speciale dingen doen met de spelers, zoals met bugs bunny kon je sprinten enz.
Ik moet die titel hebben want ik wil dit spel spelen!
Je kon ook allemaal speciale dingen doen met de spelers, zoals met bugs bunny kon je sprinten enz.
Anoniem: 89618
(SNES) Tiny Toons Adventure : Buster Busts LooseAnoniem: 118100 schreef op 27 oktober 2004 @ 22:03:
Weet iemand toevallig hoe dat spel heette, met Looney toons in de hoofdrol waarbij je wedstrijdjes voetbal, basketbal en bowlen (en nog veel meer) moest doen met verschillende teams.

Er is ook een versie voor de NES, die bedoel jij waarschijnlijk. In deze versie kun je squash spelen, soort bingo, rennen door een doolhof, en een spel met een weegschaal en een spel waar je moet puzzelen.
Dat zijn dus de bonusgames, de gewone singleplayer heeft meerdere levels waaronder een school, het wilde westen en de ruimte.
[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 89618 op 27-10-2004 22:28 ]
Nee helaas, ik heb wel een Supergun (althans in aanbouw) maar later kwam ik erachter dat de Model 2 medium-resolutie is dus niet werkt op een TV

Echter wel op een RGB monitor en in veel Jamma kasten (met een harness), dus dat komt uiteindelijk wel goed - zo duur was het bord toch niet :-)
Ik heb vorige week een boxed Street Fighter 2 Alpha mogen ontvangen (SNES, PAL), wat is dit waard ongeveer?
Tientje? Vijftien op z'n hoogst?
[ Voor 60% gewijzigd door Captain N op 28-10-2004 19:04 ]
Mijn foto's op Flickr.
Volgens mij wel meer hoor.. ik zag card only al 2x voor 29 euro weggaan op EbayCaptain N schreef op 28 oktober 2004 @ 19:04:
Tientje? Vijftien op z'n hoogst?
Pfoe, dan is 'ie *ZELFS* bij de Platenkoning goedkoperSnok schreef op 28 oktober 2004 @ 21:46:
[...]
Volgens mij wel meer hoor.. ik zag card only al 2x voor 29 euro weggaan op Ebay

Ow, ik zit nu hele tijd te kijken of ik een goede Supergun/JAMMA kan krijgen voor de normale TV (Moet een beeeetje portable blijvenAntiPasta schreef op 27 oktober 2004 @ 23:20:
[...]
Nee helaas, ik heb wel een Supergun (althans in aanbouw) maar later kwam ik erachter dat de Model 2 medium-resolutie is dus niet werkt op een TV![]()
Echter wel op een RGB monitor en in veel Jamma kasten (met een harness), dus dat komt uiteindelijk wel goed - zo duur was het bord toch niet :-)
Ja, tenzij je een arm en een been wil betalen kan je beter zelf eentje bouwen, ben ik nu ook mee bezig. Als ik thuis ben post ik wel de link naar wat online guides. Een "professionele" SuperGun kan wel zo'n 200e kosten, de onderdelen kosten misschien een tiende.Anoniem: 122418 schreef op 29 oktober 2004 @ 12:50:
[...]
Ow, ik zit nu hele tijd te kijken of ik een goede Supergun/JAMMA kan krijgen voor de normale TV (Moet een beeeetje portable blijven) om MVS, CPS spellen enzo te spelen.. weet je iets?
Ik heb ook Final Fantasy gekocht (nes) 
Nu de nes en snes nog
Nu de nes en snes nog

Net F-Zero X, Pokemon Stadium 2, ISS64, en Command & Conquer gekocht
Allemaal compleet, PAL, en dus voor de N64.
Mijn foto's op Flickr.
NTSC SNES gekocht, alleen geen adapter ... weet iemand een oplossing daarvoor? (de universele die ik heb past niet)
D'r zat helemaal geen adapter bij, of alleen een 120V adapter? Als dat laatste het geval is zou ik er een converter voor kopen, en als er helemaal geen adapter bij zit zou ik een PAL SNES adapter aan hangen. Ik weet vrijwel zeker dat dat gewoon kan namelijk
[ Voor 13% gewijzigd door Captain N op 30-10-2004 19:08 ]
Mijn foto's op Flickr.
Dan heb je het toch vrij zeker misCaptain N schreef op 30 oktober 2004 @ 19:08:
D'r zat helemaal geen adapter bij, of alleen een 120V adapter? Als dat laatste het geval is zou ik er een converter voor kopen, en als er helemaal geen adapter bij zit zou ik een PAL SNES adapter aan hangen. Ik weet vrijwel zeker dat dat gewoon kan namelijk
http://search.ebay.com/sn...mZR8QQsokeywordredirectZ1
Je kan de plug van zo'n US adapter wel aansluiten op een 220v PAL snes psu, dan heb je geen step down converter nodig.
Moet dus alleen zo'n plug zien te regelen (al is de US SNES 10v, de PAL 9v maar dat zal net als bij de Sega's wel goed gaan), volgende week maar is langs de electronica zaken hier in de stad. Hopelijk hebben ze wat, het is echt een aparte aansluiting.
Wel maf dat je er gewoon een 220v op aan kan sluiten, je zou verwachten dat je hem er mee zou opblazen (al heb ik bij anderen al gezien dat het inderdaad gewoon kan)
Wel maf dat je er gewoon een 220v op aan kan sluiten, je zou verwachten dat je hem er mee zou opblazen (al heb ik bij anderen al gezien dat het inderdaad gewoon kan)
[ Voor 28% gewijzigd door Speedy op 30-10-2004 21:04 ]
De adapter zet die 220 V gewoon netjes om naar het aantal V dat je SNES nodig heeft. Dus afgezien van het andere plugje zou het volgens mij gewoon moeten kunnen ja
Mijn foto's op Flickr.
Wat je trouwens iig niet moet doen is zo'n verloopstekkertje voor je stopcontact kopen waar een amerikaanse stekker in past, maar verder niks doet met het aantal volt. Dat vind je amerikaanse adapter waarschijnlijk niet leuk
Mijn foto's op Flickr.
Nee dat kan niet!Captain N schreef op 30 oktober 2004 @ 21:28:
De adapter zet die 220 V gewoon netjes om naar het aantal V dat je SNES nodig heeft. Dus afgezien van het andere plugje zou het volgens mij gewoon moeten kunnen ja
Japanase Super Famicom: 100V AC -> 9V DC
Europese SNES: 220V AC -> 10V AC (inderdaad, de Europese krijgt wisselstroom binnen!)
Amerikaanse SNES: 110V AC -> 9V DC
Het lullige is dat de Europese plug wel in de Japanse past maar omdat het AC is gaat de Super Famicom stuk als je een Europese SNES adapter gebruikt.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
USA SNES is 10v, PAL 9v
maar als ik volgens jou dus slechts de plug om wissen, ploft dan de adapter of het hele apparaat?
maar als ik volgens jou dus slechts de plug om wissen, ploft dan de adapter of het hele apparaat?
[ Voor 69% gewijzigd door Speedy op 30-10-2004 22:40 ]
Bij mij ging de Super Famicom stuk toe ik een (officiële Nintendo) Europese adapter gebruikte. De adapter overleefde het overigens wel...
[ Voor 32% gewijzigd door ari3 op 30-10-2004 22:48 ]
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Ik heb hier een USA snes staan met een pal snes adapter erop (en usa plugje eraan geknoopt), werkt prima. Pal adapter werkt inderdaad niet op een super famicom (ook geprobeerd).
o0-Bianca-0o schreef op 28 oktober 2004 @ 20:36:
Vandaag kreeg ik Paper Mario 64 boxed en sealed binnen. Zo ga ik ff spelen
Ik zit nog te wachten op de mijne
Klote post is altijd zo langzaam als je ergens op wacht...
This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.
Ja dan duurt het wachten zeker lang. Gelukkig was die van mij er redelijk snel, en ik zat al te balen dat ie weer niet bij de post zat toen kwamen de buren het pakje s avonds langsbrengen want de post had het bij hun afgegeven dus dat viel me weer mee
Ik ben inmiddels al in chapter 2
Ik zat met het zelfde probleem, tenminste ik had een US SNES met een defecte adapter. Na heel veel geklooi heb ik toen maar gewoon 2 draadjes aan het mobo gesoldeerd (aan de onderkant van het moederbord, daar waar de pinnen van de stroom-aansluiting uitsteken). Beetje onhandig, maar nu werkt 'ie wel op batterijen:TAG_Speedy schreef op 30 oktober 2004 @ 19:06:
NTSC SNES gekocht, alleen geen adapter ... weet iemand een oplossing daarvoor? (de universele die ik heb past niet)

(ding is later alsnog overleden door een stomme fout, en helaas heb ik de adapter al aan iemand gegeven dus het plugje zou ik je niet kunnen geven)
Niet erg veel , ik heb net afgelopen week 2 sets voor 15e/set verkocht.Anoniem: 122762 schreef op 31 oktober 2004 @ 15:56:
Is een Sega Megadrive II eigenlijk nog wat waard?
"nieuw" = bij Neo-Geo.com ?
Die is niet echt goedkoop
Die is niet echt goedkoop

hij is niet echt retro maar ik wil SVC Chaos (MVS) gaan kopen, maar ik twijfel 'n beetje over de qualiteit. is het verstandiger om door te sparen voor 'n CPSIII met SFIII:3rd strike of is SVC Chaos echt de moeite waard?
ik zoek:
- de beste sprites
- evenwichtige gameplay
- de beste graphics
- het mooiste geluid
kortom, welke is 't beste?
ik zoek:
- de beste sprites
- evenwichtige gameplay
- de beste graphics
- het mooiste geluid
Eh hangt gewoon af van je smaak.. hou je van SNK spellen zoals King of Fighters, pak dan SVC Chaos.. hou je fan Street Fighter.. dan SF3...RSP schreef op 02 november 2004 @ 14:47:
hij is niet echt retro maar ik wil SVC Chaos (MVS) gaan kopen, maar ik twijfel 'n beetje over de qualiteit. is het verstandiger om door te sparen voor 'n CPSIII met SFIII:3rd strike of is SVC Chaos echt de moeite waard?
ik zoek:
- de beste sprites
- evenwichtige gameplay
- de beste graphics
- het mooiste geluid
Nou, de MVS hardware is een stuk gedateerder (1989) dan de CPSIII (1996? niet helemaal zeker), wat toch wel wat zegt over de graphics en het geluid (CPSIII kan geluid spelen van CD, MVS niet, vandaar bijv. de rap-muziek in SF3TS). Qua gameplay kan ik je echter niet helpen, zelf speel ik liever Street Fighter maar da's een kwestie van smaakRSP schreef op 02 november 2004 @ 14:47:
ik zoek:
- de beste sprites
- evenwichtige gameplay
- de beste graphics
- het mooiste geluid
Klopt maar volgens mij maken ze zelfs nu nog spellen op MVS formaatAntiPasta schreef op 03 november 2004 @ 10:05:
[...]
Nou, de MVS hardware is een stuk gedateerder (1989) dan de CPSIII (1996? niet helemaal zeker), wat toch wel wat zegt over de graphics en het geluid (CPSIII kan geluid spelen van CD, MVS niet, vandaar bijv. de rap-muziek in SF3TS). Qua gameplay kan ik je echter niet helpen, zelf speel ik liever Street Fighter maar da's een kwestie van smaak
\o/ Binnengekregen:
Sega Megadrive
-Sonic
- Dinoland
SNES: Final Fantasy V (Japans en compleet)
SNES: Tactics Ogre - Let us cling together (japans en compleet)
NES: Final Fantasy I (Amerikaans)
Sega Megadrive
-Sonic
- Dinoland
SNES: Final Fantasy V (Japans en compleet)
SNES: Tactics Ogre - Let us cling together (japans en compleet)
NES: Final Fantasy I (Amerikaans)
Hey wat grappig dat nèt dit topic voorbij fietst.. Heb ik afgelopen week toch m'n oude pc op de TV aangesloten zodat mijn vriendin NES, SNES, SEGA, Gameboy en Nintendo64-spellen kan spelen.. Erg grappig..
Emulatie is zeker leuk... maar het is mijn ervaring dat het echt in bezit hebben van de spellen, en het spelen van de games op de echte hardware toch nét een stuk toffer is.Sierra-NL schreef op 04 november 2004 @ 15:51:
Hey wat grappig dat nèt dit topic voorbij fietst.. Heb ik afgelopen week toch m'n oude pc op de TV aangesloten zodat mijn vriendin NES, SNES, SEGA, Gameboy en Nintendo64-spellen kan spelen.. Erg grappig..
Ik heb nu de smaak van de N64 te pakken (mijn Xbox en Gamecube staan even stof te verzamelen) en ben bezig met het spelen van Paper Mario
De spellen kosten bijna niks, en je hebt er dagen zo niet weken (maanden?) plezier van.
Heb inmiddels de volgende N64-"zooi"
* N64 set met Super Mario 64 (compleet)
* Donkey Kong 64 (compleet met expansion pack, grijze cardridge)
* Paper Mario (splinternieuw)
* Perfect Dark (compleet)
* Zelda: Ocarina of Time (compleet, standaard versie)
* Zelda: Ocarina of Time (collector's edition, "gouden" doosje en cardridge)
Er blijken dus ook gele cardridges te zijn van DK64... maar zover ik weet kwam die alleen in een speciale N64-set, groene N64 + DK64?
Heb ook nog hele rit cardridges liggen met boekje maar zonder doosje... dat vind ik minder. Heb liever alles compleet en in goede staat... zal wel een tik zijn
Welkom bij de verzamelaarsclubironx schreef op 04 november 2004 @ 17:12:
Heb ook nog hele rit cardridges liggen met boekje maar zonder doosje... dat vind ik minder. Heb liever alles compleet en in goede staat... zal wel een tik zijn
Mijn foto's op Flickr.
Allemaal leuk, fijn en aardig, maar we neigen steeds meer naar de wat modernere systemen, niemand hier die net als ik een amiga cd32 heeft?
Echt über lomp ding, maar de spellen zijn wel top
(met James Pond als mijn favoriet)
(ik moet overigens ook nog een N64 op de kop tikken, enige naast de virtual boy die ik niet heb
)
(ik moet overigens ook nog een N64 op de kop tikken, enige naast de virtual boy die ik niet heb
[ Voor 19% gewijzigd door pagani op 04-11-2004 19:16 ]
Tja, zit nu in een periode dat de N64 vooral mn aandacht heeftjohnnyv.nl schreef op 04 november 2004 @ 19:16:
Allemaal leuk, fijn en aardig, maar we neigen steeds meer naar de wat modernere systemen
Heb overigens ook nog een 3DO, Sega Mega Drive (vroeger mn favo), SNES + Copygeval en een Sega Saturn...
Da's waar ook:
De power-switch van mijn Saturn is naar de eeuwige console-hemels.
Kon 'm indrukken, maar vloog ie net zo hard weer uit. Bleek een plastic nippeltje dat het veermeganiek vasthoudt afgebroken te zijn
Weet iemand mischien waar je zo'n ding los kan kopen (het switch-mechaniek dan)?
Ik wil alles van sega sparen (niet alle games maar wel de consoles)
Alleen weet ik niet meer wat ze allemaal hebben gemaakt.
Sega Game Gear (pocket)
Sega Master System - 8bit
Sega Mega Drive (II) - 16bit
Sega MegaCD (combo met Mega Drive)
Sega 32X (combo met Mega Drive en MegaCD)
Sega Saturn
Sega MegaDrive en MegaCD in 1 (weet naam ff niet)
Sega Dreamcast (heb ik nog)
Sega Nomad
Vet gedrukte heb ik ooit gehad maar met me stomme kop verkocht en een playstation gekocht)
Wie weet wat nog meer? en heeft iemand iets te koop staan?
Sega Game Gear (pocket)
Sega Saturn
Sega Nomad
Vet gedrukte heb ik ooit gehad maar met me stomme kop verkocht en een playstation gekocht)
[ Voor 9% gewijzigd door Solid Seal op 04-11-2004 20:40 ]
Naar mijn mening kun je beter doorsparen voor sfIII: 3rd strike. Beter geluid, mooier geanimeerd en veeel betere gameplay. SVC chaos speelt voornamelijk erg stroef (beetje vergelijkbaar met King of Fighters) waarbij SF een veel betere flow heeft als het waren. Maargoed SVC Chaos is al geruime tijd uit als rom dus met enig zoekwerk kun je het zelf testen.RSP schreef op 02 november 2004 @ 14:47:
ik zoek:
- de beste sprites
- evenwichtige gameplay
- de beste graphics
- het mooiste geluid
Ook nog de Sega Nomad, was een portable megadriveSolid Seal schreef op 04 november 2004 @ 20:34:
Sega Game Gear (pocket)
Sega Saturn
Klik voor plaatjes ervan
edit:
Zou je bijna de dreamcast vergeten
Zou je bijna de dreamcast vergeten

En voor de echte verzameling moet je een witte saturn hebben
[ Voor 16% gewijzigd door pagani op 04-11-2004 20:39 ]
Ah de Nomad .. ooit weleems van gehoord .. maar nooit gezien ..johnnyv.nl schreef op 04 november 2004 @ 20:36:
[...]
Ook nog de Sega Nomad, was een portable megadrive
Klik voor plaatjes ervan
edit:
Zou je bijna de dreamcast vergeten![]()
En voor de echte verzameling moet je een witte saturn hebben
Added to list + me dreamcast die ik nog heb
Als je uit alle landen gaat kijken mis je er nog een hele hoop:Solid Seal schreef op 04 november 2004 @ 20:34:
Sega Game Gear (pocket)
Sega Saturn
Sega Nomad
Sega wondermega (japanse exclusieve alles in 1 sega met megadrive,megacd en karaoke studio)
JVC X-eye (jvc versie van de wondermega)
Sega CDX (megadrive/megacd combo ter groote van een discman usa versie)
Sega mutlimega (europese versie van de CDX)
Sega megajet (portable megadrive met ingebouwde controller gebruikt in japanse luchtvaartmaatscappij)
Sega terradrive (pc 386/486 en megadrive in 1)
Sega picodrive (educatieve spelcomputer voor kinderen uit japan)
Sega picture magic (sega digitale foto bewerking studio die werkte met een bijbehorende 640x480 camera)
Sega megadrive III (brazilianse compacte versie van de megadrive werkt niet icm een 32x of megacd)
En ik zal er vast nog een paar vergeten zijn.
* addictive is weer blij 
Vandaag Sega Megadrive II ontvangen
Ook sonic 2 en een sega joystick + gewone controller
Vandaag Sega Megadrive II ontvangen
Splitscreen, nee man.
Gewoon op een scherm, het is alleen wel een beetje vreemd dat Tails dan onstervelijk is, maar ok. Leuker als splitscreen
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Anoniem: 122762
Kun je met 2 spelers dan op 1 scherm? Dat bedoelde ik meer. Heb je in sonic 2 ook nog zo een special level tunnel?
@ ironx, een gele cartridge van Donkey Kong 64 bestaat inderdaad, het is een collectors edition, bij mijn weten alleen uitgebracht in Amerika. Toevallig heb ik er zelf een maar heel bijzonder is hij niet, voor een paar euro heb je er wel een op eBay.com
@ Solid Seal ... succes met de verzameling en sterkte met de HiNavi Saturn (uiteraard wel een met scherm kopen anders is het nog niks
). Volgens mij is dat wel de pain-in-the-ass wat betreft Sega consoles. Verder heb je natuurlijk nog de tientallen varianten op de DC en vele andere Saturn varianten (van Hitachi, Victor en van Sega zelf natuurlijk).
@ Solid Seal ... succes met de verzameling en sterkte met de HiNavi Saturn (uiteraard wel een met scherm kopen anders is het nog niks
[ Voor 27% gewijzigd door Speedy op 05-11-2004 21:37 ]
Gewoon SP mode starten en dan een 2e controller erin stoppen.Anoniem: 122762 schreef op 05 november 2004 @ 19:49:
Kun je met 2 spelers dan op 1 scherm? Dat bedoelde ik meer. Heb je in sonic 2 ook nog zo een special level tunnel?
Dan kan je tails besturen, die normaal niks doet.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
niceVanitas schreef op 06 november 2004 @ 00:36:
[...]
Gewoon SP mode starten en dan een 2e controller erin stoppen.
Dan kan je tails besturen, die normaal niks doet.
Toenstraks dat tunnel level gespeeld in Sonic 2 tegen mn broertje, blijft super leuk
Even voor de zorgvuldigheid, DK64 collector's edition is wel PAL uitgebracht. Ik heb 'm hier
En een CD32 ga ik naar alle waarschijnlijkheid uit Engeland halen, 45 pond met een paar spellen (vriend van mij heeft 'm in een winkel in de buurt gezien).
Gisteren kwam ik trouwens in een Audio/video winkel in Hilversum waar ze nog nieuwe CD-i spelers hadden staan, voor 135e per stuk
(ook nog een Laserdisc die ik bijna had gekocht als ie geen 150e zou zijn)
En een CD32 ga ik naar alle waarschijnlijkheid uit Engeland halen, 45 pond met een paar spellen (vriend van mij heeft 'm in een winkel in de buurt gezien).
Gisteren kwam ik trouwens in een Audio/video winkel in Hilversum waar ze nog nieuwe CD-i spelers hadden staan, voor 135e per stuk

(ook nog een Laserdisc die ik bijna had gekocht als ie geen 150e zou zijn)
Anoniem: 123052
Whoei, ik heb nog een N64 staan, met zo'n stuurtje en alles erbij..
best cool eigenlijk.
best cool eigenlijk.
Anoniem: 127470
aaah...., verwacht morgen mn snes met 2 controllers, mario world + allstars en mario kart
kan nie wachten
kan nie wachten
Ik heb gister een nes gekocht van een vriend.
nes + 3 controllers + Gremlins 2 + een casette met 10 games erop.
Zal straks wel posten welke
nes + 3 controllers + Gremlins 2 + een casette met 10 games erop.
Zal straks wel posten welke
Dit topic is gesloten.