Beste Tweakers,
Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen met het volgende probleem.
Ik heb al iets meer dan een jaar veel plezier van mijn 2012WLCI, tot de dag van gister. Totaal uit het niks blijft het scherm stilstaan en doet helemaal niks meer. In eerste instantie dacht ik aan een HD crash. Toen ik hem echter opnieuw opstarte kreeg ik een heel ''verneukt'' (sorry

) scherm; dwz helemaal zwart met witte strepen/spikkels, gekleurde balkjes en nog een heel klein stukje van het originele weer te geven scherm (echter wel heel wazig/gestreept). Ik hoorde hem echter wel gewoon opstarten; de HD maakt geen raar geluid en na een minuutje hoor ik gewoon een vrolijk Windows deuntje. Ik dacht toen dus aan een kapot scherm. Na wat gevloek en getier kwam ik er achter dat de helderheid van het ''vergalde'' scherm nog wel in te stellen was. Tevens was het scherm nog aan- en uit te schakelen dmv FN+F5 (F5 is dat toch? ik zit nu bij iemand anders dus zie die toetsencombo helaas niet meer exact voor me maar de Acer gebruikers zullen begrijpen wat ik bedoel.)
Omdat de laptop net buiten de garantie valt verkeer ik nu een beetje in een dubio; Is het scherm kapot? Is de videokaart of de kabel tussen het scherm en de videokaart kapot? (dat hoor ik nog al eens) In het laatste geval zou ik zelf het mankement nog wel kunnen verhelpen, anders wordt het (helaas) toch laten repareren....
Mijn vraag is dan ook of iemand mij (definitief) uitsluitsel kan geven wat er aan de hand is? Lotgenoten? Of mensen die iets dergelijks mee hebben gemaakt? Ik hoor graag van jullie!!!
Alvast bedankt!!
Jeroen
ps. Sorry voor de vage diagnose maar ik heb toch zo duidelijk mogelijk geprobeerd het defect aan jullie voor te leggen...
[
Voor 9% gewijzigd door
Verwijderd op 31-07-2005 17:32
]