[Ervaringen] Acer Aspire 20xx(WLCi) deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 9.701 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 10:32
Ik heb ook een probleempje met mijn cdrw (gleuf) drive in mijn 2001 WLCi.
Ik krijg em niet meer op UDMA mode, enkel nog in PIO mode. Voorheen heeft ie dat wel gedaan.
Ik weet niet vanaf wanneer ie alleen nog op PIO draait, want ikkbrand weinig cd's met mijn laptop.
Ik heb wel xp een keer opnieuw geinstalleerd, maar heb alle drivers van de acer support site gebruikt.

Ik draai nu win xp pro SP2 en in device manager staat het secondary channel van de IDE controller gewoon op 'DMA if possible'. Waar kan het aan liggen?

Kan iemand met een werkende configuratie eens kijken naar de versienummers van de driver voor de IDE controller?

andere ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is de link naar een complete service handleiding voor de Acer Aspire 2010 en 2020 series.

http://members.chello.nl/g.s2/S.G_AS2010.2020_BOOK.pdf

Het heeft mij al een paar keer geholpen!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die de TVout al eens aan de praat heeft gekregen in kleur? Ik heb mn laptop via zo'n svhs kabeltje aangesloten (zat die bij de laptop trouwens? Ik heb nl geen idee hoe ik aan die kabel kom :P)

Maar ik krijg dus alleen zwart wit beeld... hij herkent mijn tv alleen als een ntsc tv, terwijl t gewoon een pal is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dit is mogelijk. Kijk even onder geavanceerde eigenschappen naar weergaves. Daar zie je de tv staat erop klikken en op pal zetten. Je tv moet natuurlijk ook svhs aankunnen. Bij ons moet je dit ook echt aangeven op de tv zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Hey die is goed.. wist ik ook niet .. handig!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 08:26:
Ja, dit is mogelijk. Kijk even onder geavanceerde eigenschappen naar weergaves. Daar zie je de tv staat erop klikken en op pal zetten. Je tv moet natuurlijk ook svhs aankunnen. Bij ons moet je dit ook echt aangeven op de tv zelf.
Ik kan em dus niet op pal zetten... hij heeft NTSC M ofzo, verder kan ik daar niets veranderen... terwijl t toch echt gewoon een tv uit nl is hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 22:48
Graag advies over het volgende:

Bij mijn aspire 2001 is het voetje van het scherm gescheurd/afgebroken. Voor de 'duidelijkheid', dit voetje is de verbinding van het scherm met de onderkant, een metalen scharnier oid. Het probleem is dat ik nu mijn scherm niet meer dicht krijg, aangezien de hefboom die er voor zorgt dat het scharnier draait vermindert is door de breuk.
Na het openen van mn laptop bleek dat het voetje aan het beeldscherm, of iig de rand hiervan, geklonken zit. Navraag bij reparatiecentra leverde op dat dit een nieuw scherm zal moeten worden, maar ik heb eigenlijk geen zin om een goed werkend scherm te vervangen alleen vanwege een afgebroken scharnier.

De laptop is inmiddels bijna 2 jaar oud, garantie zit er dus niet meer op. Verder kan ik de laptop geen weken missen ivm mijn studie dus is de Acer reparatieservice eigenlijk uitgesloten.

Heeft iemand suggesties om dit probleem eenvoudig, zonder al te veel kosten, op te lossen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijmen wil niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbch
Aangezien het een stalen scharnier/voetje is wat gescheurd is denk ik dat er nogal wat kracht op komt te staan, waardoor lijm het waarschijnlijk niet houd. Ik kreeg met mijn blote handen het scharnier niet gedraaid.

Voor de duidelijkheid zal ik vanmiddag kijken of ik een foto kan maken van de binnenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
nbch schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 13:42:
Graag advies over het volgende:

Bij mijn aspire 2001 is het voetje van het scherm gescheurd/afgebroken. Voor de 'duidelijkheid', dit voetje is de verbinding van het scherm met de onderkant, een metalen scharnier oid. Het probleem is dat ik nu mijn scherm niet meer dicht krijg, aangezien de hefboom die er voor zorgt dat het scharnier draait vermindert is door de breuk.
Na het openen van mn laptop bleek dat het voetje aan het beeldscherm, of iig de rand hiervan, geklonken zit. Navraag bij reparatiecentra leverde op dat dit een nieuw scherm zal moeten worden, maar ik heb eigenlijk geen zin om een goed werkend scherm te vervangen alleen vanwege een afgebroken scharnier.

De laptop is inmiddels bijna 2 jaar oud, garantie zit er dus niet meer op. Verder kan ik de laptop geen weken missen ivm mijn studie dus is de Acer reparatieservice eigenlijk uitgesloten.

Heeft iemand suggesties om dit probleem eenvoudig, zonder al te veel kosten, op te lossen? Alvast bedankt.
Da's apart. Mijn 2 jaar oude Aspire 2001 WLMi heeft dat kort geleden ook gehad. Ik had een kapotte rechterscharnier, gaan die dingen soms 2 jaar mee of zo?
Gelukkig had ik wél de Acer Advantage Garantie bijgekocht. Na aanmelding en ophalen door koerier én slechts 5 werkdagen later stond ie weer op mijn bureau, incl. nieuw scharnier dus geen nieuw scherm !!
Succes ermee, ik vrees dat het al met al een dure aangelegenheid gaat worden.
Ik zou, als ik jou was, gewoon Acer bellen en de zaak uitleggen. De levensduur van zo'n scharnier zou, bij normaal gebruik, toch wel wat langer moeten zijn dan 2 jaar.
Misschien zijn ze coulant of bied aan een deel van de kosten te betalen. Meestal werkt dat wel, maar soms ook niet. Ga in geen geval lopen steggelen met de helpdesker aan de telefoon.
Zoek het in ieder geval hoger op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbch
Dit zijn de foto's.

Hier hebben we het linkerscharnier (ziet er prima uit):
Afbeeldingslocatie: http://img66.imageshack.us/img66/7194/img1290resized7sz.jpg

Het rechterscharnier:
Afbeeldingslocatie: http://img66.imageshack.us/img66/3395/img1291verkleind6im.jpg

Het rechterscharnier nogmaals:
Afbeeldingslocatie: http://img66.imageshack.us/img66/3876/img1300resized8xq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je dat niet kunnen lassen?
EDIT:
Mail ook zeker eens naar de bedrijven die de dienst herstelling na garantie doen (zeker naar die Belgische - Apem ofzo), deze kunnen mss een betere prijs / diagnose stellen.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aiiii,

Kan zoiets niet gesoldeerd worden joh? Wat een onzin dat daarvoor een heel nieuw scherm moet komen joh, ik denk dat je dat metalen onderdeel wel los kunt bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbch
Dat hoopte ik in eerste instantie ook, dat ik dat onderdeel wel kon vervangen. Tot ik verder ging kijken. Dat scharnier sluit naar rechts aan naar het scherm, waar (logisch) de andere kant zit. Hierop zit een metalen plaatje, wat vastgeklonken zit aan het frame van het scherm. En het is vrijwel onmogelijk om alleen het linkerdeel van het scharnier te bewegen, laat staan eraf te krijgen en te vervangen.

En lassen/solderen, ik ben niet zo technisch maar volgens mij wordt dan je component warm/heet. En aan een enorm heet scharnier wat die hitte geleid naar mn scherm, daar wordt ik ook niet zo vrolijk van.

Heb er met mn vader naar gekeken en het idee is nu om het toch proberen te lijmen met eoa Bison lijm voor metaal, en er een plaatje over te zetten. Verder heb ik Acer gemaild om te kijken wat die voorstellen. Ik wacht af, bedankt voor de reacties alvast, en aanvullende suggesties zijn altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nbch schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 19:14:
Dat hoopte ik in eerste instantie ook, dat ik dat onderdeel wel kon vervangen. Tot ik verder ging kijken. Dat scharnier sluit naar rechts aan naar het scherm, waar (logisch) de andere kant zit. Hierop zit een metalen plaatje, wat vastgeklonken zit aan het frame van het scherm. En het is vrijwel onmogelijk om alleen het linkerdeel van het scharnier te bewegen, laat staan eraf te krijgen en te vervangen.

En lassen/solderen, ik ben niet zo technisch maar volgens mij wordt dan je component warm/heet. En aan een enorm heet scharnier wat die hitte geleid naar mn scherm, daar wordt ik ook niet zo vrolijk van.

Heb er met mn vader naar gekeken en het idee is nu om het toch proberen te lijmen met eoa Bison lijm voor metaal, en er een plaatje over te zetten. Verder heb ik Acer gemaild om te kijken wat die voorstellen. Ik wacht af, bedankt voor de reacties alvast, en aanvullende suggesties zijn altijd welkom.
Ik heb ervaring met Bison lijm voor metalen onderdelen (oa om mijn TITANIUM Powerbook aan mekaar te lijmen :*) ). Ik heb daarvoor Bison Secondelijm Industrie gebruikt. BERESTERK maar er komen wel heel erg plaatselijke en direct krachten zitten op dat oppervlak. Vrij sterke krachten ook, als ik zie hoe hard ik wel niet moet duwen om mijn scherm dicht te duwen...

Heb je de Service guide van de Acer Aspire?
Hier vind je de FRU onderdelen: http://www.eserviceinfo.c...4/acer_Aspire%202010.html
Kijk eens of het afzonderlijke onderdeel te bestellen is, ofwel enkel de behuizing van het scherm.

Mail dan naar de bedrijven die hier staan:
http://www.acer.be/acereu...txParam=nl&crc=2929977399
Voor Belgie moet je gewoon mail naar info@apem.be denk ik.

In Duitsland is er ook een bedrijf dat die onderdelen levert.
Mocht het je niet lukken, mail me dan eens (zie profiel)

Veel succes ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 13:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Auw dat ziet er slecht uit, Ik had laatst doodsangsten toen ik merkte dat ik toch wel veel speling op mijn scherm had. Toen heb ik de kappen losgehaald en de scharnierschroeven vastgeschroeft :) die waren gewoon losgegaan :?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbch
Er is hoop. Na het contacteren van diverse leveranciers, heb ik antwoord gekregen dat dit onderdeel

Designation : ACER BRACKET LCD 15 4" RIGHT
Partnumber : 33.A14V5.007

leverbaar is. Ik vraag me alleen af of dit het goede onderdeel is, en of dit relatief eenvoudig zelf te bevestigen is. Daarbij komt dat het redelijk prijzig is, niet het onderdeel op zich 20e ongeveer, maar door de verzendkosten en orderkosten die gerekend worden.

Toch Acer maar eens bellen, ik heb in wat oude topics gezien dat er behoorlijk wat mensen met deze problemen (geweest) zijn.

Bedankt voor alle hulp alvast, bij nieuws meld ik me weer (en ik houd me aanbevolen voor tips uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 16:35:
Ik ben nog steeds de trotse eigenaar van de 2012wlmi. Ben er na een jaar nog steeds blij mee. Mijn DVD lezer/schrijver is kapot. Het ding leest en schrijft niet meer.

Zijn er mensen met hetzelfde probleem? En weet iemand waar je de speler los kan kopen? of heb ik gewoon nog garantie. Ik heb de laptop vorig jaar augustus gekocht.
Misschien een tipje, ik heb bij Mini-ITX (www.mini-itx.com) een Panasonic Slimline UJ-845 Dual Layer Slotloader gekocht. Paste in ieder geval gewoon in mjn 2001Wlmi, volgens mij wijkt de 2012 niet van de 2001 af. Alleen de montage beugel en het frontje van de oude drive overzetten en ét voila. In plaats van een combo cdrw/dvd drive een dual layer DVD alles brander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Weet iemand hoe je die arcade partitie weer kan aanmaken? ik heb em met me stomme kop verwijderd en 2 aparte partities aangemaakt, C & D, maar heb die andere niet bewaard... hoe en wat moet ie worden?

[ Voor 34% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 17-03-2006 21:35 ]

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je dat willen, als ik mag vragen?

Ik denk trouwens niet dat je die weer aan kan maken

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2006 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Al gelukt... met die instant arcade cd... maar nu weet ik niet of het nou komt omdat ik een extra fat32 partitie heb aangemaakt van 90mb... die is namelijk nog vrij...
me arcade werkt iig weer...

Maareh, waarom? jah om me arcade aan de praat te krijgen hè zonder de laptop helemaal aan te moeten zetten....
En het kan dus wél :)

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie bericht hieronder

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2006 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oops, heb problemen met mijn toetsenbord. Heb dus een acer 2001 WLCI en af en toe doet een serie toetsen het even niet. De serie ' 7ujm' een deel van het numerieke toetsenbord dus. De rest van het numerieke toetsenbord doet het wel. Ik denk dat het probleem software matig is maar kan er geen info over vinden op google. Heeft iemand anders dit probleem ook ervaren of weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

nbch schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 18:47:
Er is hoop. Na het contacteren van diverse leveranciers, heb ik antwoord gekregen dat dit onderdeel

Designation : ACER BRACKET LCD 15 4" RIGHT
Partnumber : 33.A14V5.007

leverbaar is. Ik vraag me alleen af of dit het goede onderdeel is, en of dit relatief eenvoudig zelf te bevestigen is. Daarbij komt dat het redelijk prijzig is, niet het onderdeel op zich 20e ongeveer, maar door de verzendkosten en orderkosten die gerekend worden.

Toch Acer maar eens bellen, ik heb in wat oude topics gezien dat er behoorlijk wat mensen met deze problemen (geweest) zijn.

Bedankt voor alle hulp alvast, bij nieuws meld ik me weer (en ik houd me aanbevolen voor tips uiteraard)
Ik ben bang dat ik dit zelfde probleem ga krijgen. Ik ben benieuwd of hier niet een fabrieksgarantie op zit of iets dergelijks. Ik bedoel als dit een bekend probleem is? ... ik ga eens een poging wagen naar Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 11:56:
Oops, heb problemen met mijn toetsenbord. Heb dus een acer 2001 WLCI en af en toe doet een serie toetsen het even niet. De serie ' 7ujm' een deel van het numerieke toetsenbord dus. De rest van het numerieke toetsenbord doet het wel. Ik denk dat het probleem software matig is maar kan er geen info over vinden op google. Heeft iemand anders dit probleem ook ervaren of weet iemand een oplossing?
Niet het zelfde probleem gehad..sorry.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
The Real Falcon schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 18:01:
[...]

Ik ben bang dat ik dit zelfde probleem ga krijgen. Ik ben benieuwd of hier niet een fabrieksgarantie op zit of iets dergelijks. Ik bedoel als dit een bekend probleem is? ... ik ga eens een poging wagen naar Acer.
Gewoon een garantie kwestie ga ik vanuit, die van mij ging buiten garantie om en werd niet door acer zelf gemaakt.

Ik heb zelf exact het zelfde probleem gehad met 2012wlci, schanieren gingen heel stroef dicht en was zelf veel te laat met olien. Hierdoor dus ook gescheurd 1 schanier heb ze beide laten vervangen door IMD. Prijs lag rond de 100euro dacht ik, nu werkt het weer als een zonnetje :>

[ Voor 8% gewijzigd door _MaLa_ op 16-09-2006 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook ik had 3 weken terug een gescheurd linkerscharnier. Gelukkig de Acer Advantage Garantie en ze hebben beide scarnieren vervangen plus de behuizing van het beeldscherm. Het lijkt wel of dit scharnier probleem even vaak voorkomt als de rubberen voetjes van de laptops...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krast deze kap ook zo snel dan?

Mijn laptop ziet er ECHT niet meer uit, maar draait nog steeds super :)

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 21:20:
Krast deze kap ook zo snel dan?

Mijn laptop ziet er ECHT niet meer uit, maar draait nog steeds super :)
mijn kap (zilveren gedeelte) is ook extreem bekrast. en ik vervoer hem altijd in mijn laptop rugzak...allemaal lange strepen :/

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Helaas moet ik ook mededelen dat mijn rechterscharnier niet goed meer zit. Ik ben bang dat hij binnenkort gaat knappen. Jaar garantie is al voorbij maar ik vraag me af of dit niet gewoon een algemene fabrieksfout is.

Iemand die het al voor me kaar heeft gekregen om dit te repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Falcon schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 09:37:
Helaas moet ik ook mededelen dat mijn rechterscharnier niet goed meer zit. Ik ben bang dat hij binnenkort gaat knappen. Jaar garantie is al voorbij maar ik vraag me af of dit niet gewoon een algemene fabrieksfout is.

Iemand die het al voor me kaar heeft gekregen om dit te repareren?
Yep!
Vrij simpel te doen als je wat handig bent (lees: geen twee linkerhanden). Heeft mij een uurtje gekost.
Procedure is als volgt:
  1. Schroef de ene vijs los aan de onderkant van de laptop waar er een 'H' bij staat.
  2. Ga met een schroevendraaier onder het balkje dicht bij de 'ESC' toets waar de speciale knoppen zitten en wip dat balkje los.
  3. Nu zijn de schroeven van het scherm en de twee scharnieren zichtbaar.
  4. Als het nodig is om te vervangen moet je minstens de videokabel los doen en de twee scharnieren natuurlijk ook.
  5. De kabel voor de antenne voor wifi kan je ook los doen, zo kan je gemakkelijk werken.
  6. Zodra het scherm los is, wip je de vier rubbertjes los en schroef je de 4 schroeven los.
  7. Nu kan je de bezel ervan halen
  8. Het panel is ook zichtbaar.
  9. Nog een aantal schroeven losdoen en je kan het scharnier vervangen.
Ik heb mijn scharnier bij het Belgische bedrijf Apem besteld. Ben er erg tevreden van, was heel erg vlug geleverd en goeie service!
Spijtig dat verzendkosten zo duur zijn :(

Mocht je nog vragen hebben, ask away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik zie nu pas dat je hebt gereageerd. Ik heb je even gemailt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Mijn rechter scharnier is nu ook in 2 gebroken :( ik zie het onderdeel met typenummer staan op de site pchub.nl maar ik heb nog geen reactie terug gehad op mijn mail. Hoe hebben jullie dat opgelost met een kapotte scharnier?

Als ik zoek op het typenummer van mijn scharnier kan ik het onderdeel niet bij andere webshops vinden.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
Ghostrider schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 10:29:
Mijn rechter scharnier is nu ook in 2 gebroken :( ik zie het onderdeel met typenummer staan op de site pchub.nl maar ik heb nog geen reactie terug gehad op mijn mail. Hoe hebben jullie dat opgelost met een kapotte scharnier?

Als ik zoek op het typenummer van mijn scharnier kan ik het onderdeel niet bij andere webshops vinden.
Ik heb ze beide laten vervangen door IMD een bedrijf waar Acer je heen verwijst wanneer je laptop buiten de garantie valt.

Iemand toevallig nog een idee waar je de rubbere voetjes los kan bestellen ? Ben er enkele kwijt namelijk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn rechter schanier is ook gebroken.. maar druk hem wel ff in het gareel, niet echt een probleem. Is wel 2e keer nu.
Vorige keer gewoon Acer gebeld, ze hebben de laptop opgehaald met DHL, is naar Duitsland gegaan voor reparatie en teruggekomen met een mooie acceptgiro erbij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:21:
Mijn rechter schanier is ook gebroken.. maar druk hem wel ff in het gareel, niet echt een probleem. Is wel 2e keer nu.
Vorige keer gewoon Acer gebeld, ze hebben de laptop opgehaald met DHL, is naar Duitsland gegaan voor reparatie en teruggekomen met een mooie acceptgiro erbij..
In Duitsland is die van mij ook wel is geweest :>

De schanieren blijft een zwak punt van de 2000 serie, wanneer je ze hoort kraken of ze lopen stroef kun je ze beter gelijk oliën heb ik zon idee.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

_MaLa_ schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 10:40:
[...]

Ik heb ze beide laten vervangen door IMD een bedrijf waar Acer je heen verwijst wanneer je laptop buiten de garantie valt.

Iemand toevallig nog een idee waar je de rubbere voetjes los kan bestellen ? Ben er enkele kwijt namelijk :o
Ik heb IMB gelijk gemailt, samen met andere bedrijven zoals pchub en wat loke ict bedijven. ben benieuwd. Van acer zelf heb ik binnen 48uur nog niks ontvangen :P Iemand iets bekend over de prijzen van IMB ?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Via www.ikzoekonderdelen.nl kan je de voetjes ook bestellen van je laptop onder no: 47.A14V5.003 Acer - FOOT.RUBBER.ASP2000 2.10euro per stuk

en dus ook de scharnieren: 33.A14V5.007 Acer - BRACKET.LCD.15.4inch .RHT.HINGE voor 16euro

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Zo inmiddels een setje nieuwe scharnieren ontvangen en gemonteerd, 60euro inclusief een aantal nieuwe voetjes :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
SH*T!!!
Mijn linker scharnier is nu afgebroken. Alleen met een tang erop kan ik em met moeite bewegen.
Ik lees nu pas van het olieen :(

Ik heb een paar maandjes terug, NET VOOR het verstrijken van mijn 3jaar garantie, de videokabel laten vervangen.. hadden ze maar meteen nieuwe scharnieren geinstalleerd..

Ik ga ze denk ik los bestellen, eens kijken wie ze kan leveren ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
Heb de bestelling reeds gedaan bij IMD (ikzoekonderdelen.nl)

- Linker scharnier (20,-)
- Rechter scharnier (20,-)
- Bluetooth module incl antenne (56,-)

Alles bij elkaar nog geen 100 euro.

Hoewel ik alleen de linker scharnier nodig heb, ook direct een rechter besteld, die zal ook wel behoorlijk versleten zijn / vast zitten.
Omdat er bij bestellingen onder de 60 euro, 30(!) euro aan extra kosten gerekend wordt, ook maar de bluetooth module erbij gedaan, eindelijk geen draadloze muis dongle meer..
Geen van de bestelde onderdelen is nu op voorraad en gaat leveringen ong. 2 weken duren.
Ik ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Als je nou had gelezen had je gezien dat je het gewoon binnen 2 weken in huis hebt, top afdeling van acer dat IMD

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn mic is extreem zacht... in skype ben ik bijna niet te verstaan en dit is wel eens anders geweest...

Heeft iemand van jullie hetzelfde probleem? En eventueel een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook bluetooth in gefixt :)

Je hoeft niet specifiek dat ding te fixen wat hier elke keer genoemd wordt, want ik heb een onderdeel van een Asus laptop, met toshiba drivers gewoon werkend :) Inclusief het mooie blauwe lampje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ghostrider schreef op zondag 11 maart 2007 @ 21:49:
Zo inmiddels een setje nieuwe scharnieren ontvangen en gemonteerd, 60euro inclusief een aantal nieuwe voetjes :)
Is dit een beetje te doen? .. Mijn zus die moet ze binnenkort ook vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk om een tweede 512 module bij te plaatsen? in de 2012?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al Vista geinstalleerd op de 2001wlci? zit natuurlijk maar 512 Mb geheugen in, dus ik twijfel een beetje.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ja hoor, ook mijn rechterscharnier is kapot... Na bijna 3 jaar gebruik

Kutzooi.

Nog meer mensen die hem atm kapot hebben, zodat we samen wat onderdelen kunnen bestellen? en kan ik het beste direct ook het linkerscharnier vervangen?

Bleg, ikzoekonderdelen.nl kan ze niet meer leveren

Niet leverbaar
Dit onderdeel is te oud.

Het kan niet meer door ons geleverd worden.

Sluiten

:(

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2007 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

Ik heb ook een gebroken scharnier gehad;

bij http://www.notebooksolutions.ca heb ik een nieuwe besteld, kostte me totaal wel 55 euro ofzo, maar dan kan ik wel weer ff een tijdje vooruit met deze laptop :)

nog een vraagje voor de mensen die vista draaien op deze laptop, kan je die media-knoppen aan de voorkant werkend krijgen in vista, ik wil graag mn volume aanpassen ermee, maar dat werkt dus niet...

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleWan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 14:26
kan je mij eens al je gegevens bezorgen van wat en hoe je het gedaan hebt om dat scharnier te herstellen? Heb je dat zelf moeten monteren dan? De mijne ligt hier net een jaar nutteloos te liggen... ik zou nog graag dat scharnier hersteld krijgen voor een redelijke prijs.

damn: 60 euro voor een onderdeel van 20 euro :s

[ Voor 8% gewijzigd door LittleWan op 19-08-2007 12:11 ]

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

LittleWan schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 11:58:
kan je mij eens al je gegevens bezorgen van wat en hoe je het gedaan hebt om dat scharnier te herstellen? Heb je dat zelf moeten monteren dan? De mijne ligt hier net een jaar nutteloos te liggen... ik zou nog graag dat scharnier hersteld krijgen voor een redelijke prijs.

damn: 60 euro voor een onderdeel van 20 euro :s
Ik heb m idd zelf gemonteerd, best simpel eigenlijk...

haal t deel boven je toetsenbord weg (waar de powerknop enzo zitten). dit doe je door met een platte schroevendraaier voorzichtig bij de DEL en ESC eronder te duwen, dan klikt ie los...
daarna zie de schroeven van de onderkant van t scharnier.
Bij je monitor haal je die 2 ronde dopjes weg, en de schroeven eronder draai je los. dan kan je vanaf de onderkant van je monitor de omlijsting loshalen. dan zie je je lcd liggen met een de zijkant ervan de schroeven waaraan het scharnier vastzit. vanaf daar spreekt t volgens mij redelijk voor zich. haal de juiste schroeven los, plaats het nieuwe scharnier, en klik/schroef alles weer dicht..

als je er niet uitkomt mag je me wel toevoegen op msn ofzo...

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleWan
Ik heb via www.ikzoekonderdelen.nl 3weken terug wat besteld, maar nog steeds niets gehoord. Zelfs op mijn mail reageren ze niet :s

Hoe waren jullie ervaringen hiermee?

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 20:11
Ik wil mijn aspire 2010 van wat extra geheugen voorzien, ik zie dat de goedkoopste modules van dane-elec zijn: 1GB PC2700 DDR SO-Dimm (Dane-Elec) €57,-
Dit zijn volgens mij de goeie, alleen wordt 't wel een dure grap (2GB) :/

[ Voor 68% gewijzigd door PcFer op 11-10-2007 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LittleWan schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 13:33:
Ik heb via www.ikzoekonderdelen.nl 3weken terug wat besteld, maar nog steeds niets gehoord. Zelfs op mijn mail reageren ze niet :s

Hoe waren jullie ervaringen hiermee?
Welk onderdeel heb je besteld? Een hinge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleWan
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:57:
[...]

Welk onderdeel heb je besteld? Een hinge?
yep, 2 zelfs (omdat ik anders extra kosten moest bijbetalen). Ik heb ook schroefjes besteld, maar deze zijn niet meer leverbaar :(
Heb ondertussen wel een factuur gekregen waar ik niets van begrijp, het bedrag komt totaal niet overeen en er staat nergens wat ik besteld heb :s

Ik wacht nog steeds af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik, even vorige pagina bekijken, een hinge nodig had, kreeg ik de melding via die ikzoekonderdelen.nl dat dat artikel NIET meer leverbaar was, het was te oud...

Toen uit canada besteld, was 5 dagen later in huis :Y

notebooksolutions.ca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7dollars
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 11:12
Ik heb ook het probleem met die hinges. Even op die Canadese site gekeken. Welke levermethode heb jij gekozen? Die van 14 euro of die van 35 euro?

Die van 14 euro heeft een mogelijke levertijd van 1 tot 6 weken!!!

Wat raad jij aan? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

14 euro, was binnen een paar dagen binnen toen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry21
  • Laatst online: 21:01
Gelukkig het is mij ook gelukt, scharnieren besteld bij notebooksolutions.ca
Was wel 80 euro kwijt incl,verzendkosten, maar ze kwamen toch met het vliegtuig ipv de boot
Ik had ze met 5 dagen binnen, sneller dan sommige Nederlandse webshops _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry21
  • Laatst online: 21:01
DoD Cerberus schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 16:07:
[...]

Ik heb m idd zelf gemonteerd, best simpel eigenlijk...

haal t deel boven je toetsenbord weg (waar de powerknop enzo zitten). dit doe je door met een platte schroevendraaier voorzichtig bij de DEL en ESC eronder te duwen, dan klikt ie los...
daarna zie de schroeven van de onderkant van t scharnier.
Bij je monitor haal je die 2 ronde dopjes weg, en de schroeven eronder draai je los. dan kan je vanaf de onderkant van je monitor de omlijsting loshalen. dan zie je je lcd liggen met een de zijkant ervan de schroeven waaraan het scharnier vastzit. vanaf daar spreekt t volgens mij redelijk voor zich. haal de juiste schroeven los, plaats het nieuwe scharnier, en klik/schroef alles weer dicht..

als je er niet uitkomt mag je me wel toevoegen op msn ofzo...
Bij de weg, bij mij zat nog een schroefje aan de onderkant vast aan het deel boven het toetsenbord, voor de rest duidelijk omschreven, dank je... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar vier jaar trouwe dienst zit ik nu ook met de gebakken peren..
De linkerscharnier is compleet afgebroken :(

Heb net zitten kijken op notebooksolutions.ca, maar daar is dat ding helaas uitverkocht.
Iemand nog een suggestie waar ze nog wel te verkrijgen zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:15
Kan iemand mij helpen aan de recovery cd's van deze laptop.

Ik wil hem aan iemand kado doen en wil de standaard image erop kanllen, nu kan ik de cd's niet meer vinden |:( .

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 14:25:
Naar vier jaar trouwe dienst zit ik nu ook met de gebakken peren..
De linkerscharnier is compleet afgebroken :(

Heb net zitten kijken op notebooksolutions.ca, maar daar is dat ding helaas uitverkocht.
Iemand nog een suggestie waar ze nog wel te verkrijgen zijn??
Voor mij geldt hetzelfde, ik kan ze ook nergens meer bestellen.

Ik heb Acer gemaild, maar geen reactie....

Iemand nog een idee? Het betreft zowel het linker als rechterscharnier.

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

Verwijderd

www.notebooksolutions.ca :)

Supersite, superservice! Ik had ze me de goedkoopste verzendmethode beide keren (ze gingen onafhankelijk van elkaar kapot en ik was zo stom ze niet tegelijk te vervangen) binnen 4 dagen in huis.

Verwijderd

Edit, kut ik las verkeerd :(

My bad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

Wat las je verkeerd?

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie