[Ervaringen] Acer Aspire 20xx(WLCi) deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 9.705 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoekertje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik zal het proberen, thanks :)

Edit: ik heb NTI geïnstalleerd en mijn eerste DVD gebrand,
en het schijnt te lukken.
Alleen moet ik nog uit zien te vinden hoe ik een multisession DVD kan maken
want dat is me nog niet duidelijk.
Vreemd dat Nero niet gewoon zijn werk doet want daar was ik tot nu toe heel tevreden mee.

[ Voor 84% gewijzigd door zoekertje op 24-12-2004 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een utility waarmee ik de lcd onderaan mijn aspire2001 kan aansturen (andere text e.d) ?

En als er een tool is voor de nieuwere versies van deze laptop zal het toch ook wel kunnen met deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoekertje schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 18:16:
Ik zal het proberen, thanks :)

Edit: ik heb NTI geïnstalleerd en mijn eerste DVD gebrand,
en het schijnt te lukken.
Alleen moet ik nog uit zien te vinden hoe ik een multisession DVD kan maken
want dat is me nog niet duidelijk.
Vreemd dat Nero niet gewoon zijn werk doet want daar was ik tot nu toe heel tevreden mee.
Vaak helpt een update op de originele software ook voor andere brandprogramma's vanwege nieuwe ASPI drivers enzo :)

http://www.ntius.com/defa...egistration_oem&oemid=020

Eerst die ff doen en dan kan je je upgrade kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nou, m'n 2023 wlmi is weggeweest voor garantie (harde schijf werd niet gevonden, in bios al niet), harde schijf vervangen en retour gekregen. Kreeg drie dagen later wéér hetzelfde probleem,. dus wéér rma, is nu alweer twee weken weg. Hopen dat ik 'm volgende week ergens terugkrijg :/

• zoekertje
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 00:46:
[...]

Vaak helpt een update op de originele software ook voor andere brandprogramma's vanwege nieuwe ASPI drivers enzo :)

http://www.ntius.com/defa...egistration_oem&oemid=020

Eerst die ff doen en dan kan je je upgrade kiezen :)
Ik heb NTI geupdate en hij brandt files en avi's zonder problemen,
alleen een iso file weigert hij.
Je kunt met NTI images branden, dat heb ik geprobeerd maar hij wil niet.
Met andere software lukt het ook niet.
Ik heb deze laptop speciaal gekocht omdat er een DVD brander op zit,
dus wilde ik daar ook graag voor dokken,
alleen jammer dat ie niet altijd doet wat ik wil.
Ik zit er zelfs al aan te denken om een externe brander te kopen
want ik verklooi zeker 1 of 2 DVD's per dag.

[ Voor 20% gewijzigd door zoekertje op 30-12-2004 20:11 ]

Verwijderd

zoekertje schreef op donderdag 30 december 2004 @ 20:08:
[...]

Ik heb NTI geupdate en hij brandt files en avi's zonder problemen,
alleen een iso file weigert hij.
Je kunt met NTI images branden, dat heb ik geprobeerd maar hij wil niet.
Met andere software lukt het ook niet.
Ik heb deze laptop speciaal gekocht omdat er een DVD brander op zit,
dus wilde ik daar ook graag voor dokken,
alleen jammer dat ie niet altijd doet wat ik wil.
Ik zit er zelfs al aan te denken om een externe brander te kopen
want ik verklooi zeker 1 of 2 DVD's per dag.
garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoekertje
  • Niet online
Hij brandt wel CDR's zonder problemen
en speelt zowel DVD's als CD's af,
dus het lijkt erop dat hij werkt.
Maar als ik de enige ben met dit probleem
(zijn er mensen die wel DVD's met Nero kunnen branden?)
dan zal ik 's contact met Acer opnemen.

[ Voor 7% gewijzigd door zoekertje op 31-12-2004 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ook dit probleem: soms werkt het blauw lampje voor de caps lock toets niet en als dat niet werkt, detecteert hij het knopje voor internet explorer ook niet...

Nu juist gezien dat als ik op de Fn knop duw dat dan het middelste lampje gaat branden (met die 1 - numlock dus) - of is dat normaal? (En nu doet ie het niet meer? Wat is er hier aan de hand?)

Laptop is Aspire 2012WLMi

Heeft er nog iemand de service manual liggen? Zou je zo vriendelijk willen zijn om die dan te mailen naar kergertim [at] gmail [dot] com ? Héél erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 15:12:
Heeft er iemand ook dit probleem: soms werkt het blauw lampje voor de caps lock toets niet en als dat niet werkt, detecteert hij het knopje voor internet explorer ook niet...

Nu juist gezien dat als ik op de Fn knop duw dat dan het middelste lampje gaat branden (met die 1 - numlock dus) - of is dat normaal? (En nu doet ie het niet meer? Wat is er hier aan de hand?)

Laptop is Aspire 2012WLMi

Heeft er nog iemand de service manual liggen? Zou je zo vriendelijk willen zijn om die dan te mailen naar kergertim [at] gmail [dot] com ? Héél erg bedankt!
Niemand? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't Is wat zoeken, maar dit zou 'm moeten zijn.
https://www.synapsenow.co...17/documents/as2000sg.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent een god!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Many thanks!

Zou iemand eens een foto van de onderkant van zijn Aspire kunnen plaatsen? Let op: het moet de versie zijn met subwoofer, want ik zie een mod-project wel zitten. Ook zal ik (na de examens) eens kijken om bluetooth in te bouwen. Ik heb de lijst met de replacements parts voor de Acer Aspire 2000-2010-2020 reeks en volgens mij zijn dat EXACT dezelfde moederborden.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
johnnyv.nl schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:12:
Nou, m'n 2023 wlmi is weggeweest voor garantie (harde schijf werd niet gevonden, in bios al niet), harde schijf vervangen en retour gekregen. Kreeg drie dagen later wéér hetzelfde probleem,. dus wéér rma, is nu alweer twee weken weg. Hopen dat ik 'm volgende week ergens terugkrijg :/
Wel gek, mezelf quoten ;)

De laptop moest wachten op een onderdeel, is gisteren gerepareerd en komt vandaag of morgen terug. Eindelijk :/

En dan maar hopen dat ie het niet weer na drie dagen opgeeft.

edit:
Hij is er nu, werkt als een zonnetje, mobo is vervangen...

[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 18-01-2005 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan mijn 2012 wlmi weer naar acer sturen :/

Heb weer hetzelfde probleem als de vorige keer. Beeld raakt in de war want de gpu is weer overhit ofzo. Kreeg ik de vorige keer al een nieuw moederbord voor. Is die acer nou echt zulke rommel? Ik weet nu al dat dit mijn laatste acer aankoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 23:59:
Ik kan mijn 2012 wlmi weer naar acer sturen :/

Heb weer hetzelfde probleem als de vorige keer. Beeld raakt in de war want de gpu is weer overhit ofzo. Kreeg ik de vorige keer al een nieuw moederbord voor. Is die acer nou echt zulke rommel? Ik weet nu al dat dit mijn laatste acer aankoop is.
Er zijn heus ook bij andere merken rma's hoor, ik vind persoonlijk de afhandeling nog best netjes. En het is echt niet zo dat het mobo alleen in een Acer zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 12:35:
[...]

Er zijn heus ook bij andere merken rma's hoor, ik vind persoonlijk de afhandeling nog best netjes. En het is echt niet zo dat het mobo alleen in een Acer zit.
Acer maakt goedkope en goede laptops, maar ik weet al waarom het goedkoop is: het zit hem in de kleine dingen.
Bijv: afwezigheid van bluetooth, het gemakkelijk krassen van de behuizing, af en toe dat warmte probleem (heb ik ook al 1 keer gehad), mijn lampje voor caps lock dat af en toe niet werkt en zo kan ik wel nog eventjes doorgaan. (oh bijna vergeten: dat f*ucking onnozel geluidsprobleem bij standby :'( ). En wanneer komt er nog eens een bios update? Zijn ze daar in slaap gevallen?
Ik ben énorm tevreden van deze laptop, maar ik heb ook twijfels gekregen bij Acer...

Wat ik iedereen kan aanraden voor batterijduur en levensduur te besparen van de laptop: installeer Speedswitchxp en laat hem de processor continu op 600 mhz lopen -> véél koeler (fan springt nu 1-3 keer per DAG aan! Ik heb ook m'n Radeon undergeclockt naar plusminus 70 mhz 8) (mem en GPU). Werkt onder GTA2 perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou 4 reparaties aan mijn Acer Aspire 2001 wlci en een complete reparatie tijd van meer van 4 maanden. Is het Acer nog steeds niet gelukt om hem te repareren.

-eerste keer zat het beeldscherm al naar een maand los, na reperatie laptop beschadigd en pootjes onderkant waren weg.
-tweede keer problemen met toetsenbord
-derde probleem toetsenbord nog steeds
-vierde keer Acer was zo vriendelijk om er een spoed reperatie van te maken en belooft dat de laptop binnen een week weer in mijn bezit zal komen.

Deze afspraak is Acer niet nagekomen en nu geven ze eindelijk toe dat ze niet weten waar het aan ligt en ruilen ze de laptop om voor een andere. Hoop begin volgende week eindelijk weer een laptop te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bluetooth geinstalleerd :P, Kost wat, heb je ook wat...

Ik heb een bedrijfje gevonden in Duitsland dat de bluetooth module verkoopt. http://www.mk-electronic.de, kijk onder "ersatsteile" en mail naar hun acer service mail adres. Ze hebben ook de FRU-lijst van alles acer laptop modellen er staan.

Zeer snelle afhandeling door een bijzonder vriendelijke duitser. Na het overmaken van het geld in ongeveer twee weken een goed verpakt product in huis. Geen installatie handleiding, maar dat is ook niet echt nodig. De transportkosten zijn overigens een groot deel van de kosten:

54.A14V5.004ACER LAN BOARD BLUETOOTH WITH ANTEN1,00
PCS 1,00
56,00
I10000NLTransportkosten Niederlande StandardPCS 1,0020,00

Installeren is ook een makkie:
Afbeeldingslocatie: http://homepages.ipact.nl/~od148/Bluetooth01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://homepages.ipact.nl/~od148/Bluetooth02.jpg

Perspex plaatje onder de batterij weghalen; kabel verbinden; voorzichtig de module vastschroeven (het is in dit geval belangrijk niet je schroeven keihard vast te draaien anders draai je de printplaat stuk); compu aanzeten; wachten tot je in XP bent; bluetooth knopje voorop indrukken; blij worden van je blauwe lampje :9 ; XP installeert automatisch.

Heb tot nu toe alleen met een bluetooth muis gewerkt, maar eventueel dien je de XP installatie weg te donderen en de Acer drivers te installeren...(wellicht meer daarover als de bluetooth headset binnenkomt :))

Dus als je er 76 euries voor overhebt is het zeker mooi...

edit:
Ik heb inmiddels ook vlekkeloos met de Jabra BT 250 Bluetooth headset gebeld. Moest daar alleen wel de Bluetooth software van de acer cd voor installereren. Echt ideaal dat bluetooth :D

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vet!
denk dat ik zo'n ding ook wel ga halen dan, ben dat usb stikkie wel zat eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heeft mijn touchpad van mijn 2021WLCi het spontaan begeven. Ik krijg ém niet meer aan de praat. Nieuwste driver erop gezet, installeren, de-installeren alles geprobeerd. Systeeminfo van winXP zegt onder aanwijsapparatuur satus FOUT.

Hebben jullie nog mogelijke oplossingen? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 13:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Staat ie aan in de bios?
Werkt hij wel met de orginele installatie?
Verder bel eens met acer. (of gebruik em gewoon niet ik ken mensen die gebruiken altijd een muis en hebben hun touchpad gewoon uit)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GreenFury schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 18:51:
Staat ie aan in de bios?
Werkt hij wel met de orginele installatie?
Verder bel eens met acer. (of gebruik em gewoon niet ik ken mensen die gebruiken altijd een muis en hebben hun touchpad gewoon uit)
externe muis is wel handig, maar niet als je lekker op de bank zit te laptoppen oid
ik zou niet zonder mn tp kunnen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot mijn grote verbazing werkt de touchpad weer. Het blijven computers 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 20:11
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 01:32:
Bluetooth geinstalleerd :P, Kost wat, heb je ook wat...

Ik heb een bedrijfje gevonden in Duitsland dat de bluetooth module verkoopt. http://www.mk-electronic.de, kijk onder "ersatsteile" en mail naar hun acer service mail adres. Ze hebben ook de FRU-lijst van alles acer laptop modellen er staan.

Zeer snelle afhandeling door een bijzonder vriendelijke duitser. Na het overmaken van het geld in ongeveer twee weken een goed verpakt product in huis. Geen installatie handleiding, maar dat is ook niet echt nodig. De transportkosten zijn overigens een groot deel van de kosten:

54.A14V5.004ACER LAN BOARD BLUETOOTH WITH ANTEN1,00
PCS 1,00
56,00
I10000NLTransportkosten Niederlande StandardPCS 1,0020,00

Installeren is ook een makkie:
[afbeelding]
[afbeelding]

Perspex plaatje onder de batterij weghalen; kabel verbinden; voorzichtig de module vastschroeven (het is in dit geval belangrijk niet je schroeven keihard vast te draaien anders draai je de printplaat stuk); compu aanzeten; wachten tot je in XP bent; bluetooth knopje voorop indrukken; blij worden van je blauwe lampje :9 ; XP installeert automatisch.

Heb tot nu toe alleen met een bluetooth muis gewerkt, maar eventueel dien je de XP installatie weg te donderen en de Acer drivers te installeren...(wellicht meer daarover als de bluetooth headset binnenkomt :))

Dus als je er 76 euries voor overhebt is het zeker mooi...

edit:
Ik heb inmiddels ook vlekkeloos met de Jabra BT 250 Bluetooth headset gebeld. Moest daar alleen wel de Bluetooth software van de acer cd voor installereren. Echt ideaal dat bluetooth :D
Ziet er prima uit 8) ....Maar zo te zien mis jij ook al van die anti slip rubbers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste tijd een slecht ladende laptop. Als de accu leeg is en aansluit op de lader, dan werkt de lader +/- 30 min. Hierna stopt die er gewoon mee totdat ik de stekker uit het stopcontact verwijder en er weer in plaats. Dan laad die weer +/- 30 min.en valt dan weer uit enz. enz. totdat de accu vol is.

Heeft iemand anders daar ook problemen mee. Of heeft iemand een oplossing? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Nee dat heb ik niet. Wel heb ik regelmatig dat de accu ineens 90% procent is als ik hem weer verbind met een stopcontact. Terweil hij daarvoor 100% was :?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 17:46:
Vandaag heeft mijn touchpad van mijn 2021WLCi het spontaan begeven. Ik krijg ém niet meer aan de praat. Nieuwste driver erop gezet, installeren, de-installeren alles geprobeerd. Systeeminfo van winXP zegt onder aanwijsapparatuur satus FOUT.

Hebben jullie nog mogelijke oplossingen? :|
Mijne is dus ook kapot, en krijg em niet meer aan de gang :(
startte de laptop op, en was dood...

Heb jij t nog voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghost image terug gezet, resultaat: 0,0

Nu maar eens proberen met de recovery cd's

damn, baal ik van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/2681

deze gast ffe mailen ;) voor een touchpad anders

en waarom je laptop verkopen in onderdelen ffe opsturen en laten flashen is toch genoeg:?

[ Voor 45% gewijzigd door Ghostrider op 10-04-2005 21:17 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nah, geen zin om er voor te dokken... ding is nog geen jaar oud
recovery cd's werken niet omdat ik die partitie weggegooid heb

winxp krijgt nu atm een nieuwe install.
Als dat niet werkt, bel ik acer morgen... iemand enig idee hoe lang dat duurt, voordat je hem weer terug hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik zou em zeker niet opsturen naar acer op dit moment...Ik ken iemand die heeft z'n acer al 4maanden in de garantie hij wacht op een tobo. En zo zijn er wel meer :{ Bel dan voor een nieuw touchpad of ga ffe langs bij je acer dealer.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doen ze dat denk je? Kan ik gewoon om een nieuwe vragen?
Ik kan mn bon nergens meer vinden helaas :(

Kan zo'n ding er wel zelf inzetten, dus dat is geen probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 22:37:
Doen ze dat denk je? Kan ik gewoon om een nieuwe vragen?
Ik kan mn bon nergens meer vinden helaas :(

Kan zo'n ding er wel zelf inzetten, dus dat is geen probleem..
En langsgaan bij mn acer dealer wordt moeilijk, heb em bij de laptopper gekocht namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

ffe mailen naar hun, En anders naar acer. Mijn ervaring is bij logitech dat ze alleen je Serienummer nodig hebben maar dat is niet acer natuurlijk :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
Er zit wel een functie op de laptop om het touchpad uit te schakelen. FN+F7, heb je dat al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcFer schreef op zondag 10 april 2005 @ 23:26:
Er zit wel een functie op de laptop om het touchpad uit te schakelen. FN+F7, heb je dat al eens geprobeerd?
jep, helpt niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ik stikken :(
Kom ik speciaal thuis van mn werk om acer te bellen en rma te regelen, werkt ie ineens weer 8)7

snap er nix van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een vraagje over de cardreader in de Aspire 2012WLMi: kunnen jullie bestanden op SD-kaartjes wissen? Kunnen jullie het kaartje formatteren? Moet ik het begrip card-reader wel erg letterlijk nemen of is er iets verkeerd?
Hoe zit het met de andere formaten? MS, MMC en SM?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.platenkamp603
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-08-2020

r.platenkamp603

Amd Rulez!

Hi, mede acer 20xx gebruikers.

K'ben zelf eigenlijk ook vanplan om die usb stick een schop onder zijn kont te geven en zo'n interne bluetooth module te kopen. :9~

Maar ik zie dat de verzend kosten nog aan de hogekant zijn, en ik een paar mensen meer zie die er misschien ook wel in ge interreseed zijn is het misschien een leuk idee om samen te kopen.

Het is maar een idee en ik hoor wel of er mensen zijn die het ook willen.
Waarschijnlijk zullen de mod's dit niet graag in de tread willen hebben dus darom hoop ik dat ze deze post even door de vingers zien.

dus mail me ff als je ook interresse hebt -> m.r.platenkamp at student.utwente.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 16:57:
Ik heb nog een vraagje over de cardreader in de Aspire 2012WLMi: kunnen jullie bestanden op SD-kaartjes wissen? Kunnen jullie het kaartje formatteren? Moet ik het begrip card-reader wel erg letterlijk nemen of is er iets verkeerd?
Hoe zit het met de andere formaten? MS, MMC en SM?

Thanks
Ik gebruik mijn cardreader regelmatig maar je kan er gewoon mee schrijven formatteren etc hoor ;)

Ik heb sinds vandaag een GIG geheugen erin, 2x512mb 333 en een Toshiba 80GIG 4200RPM koste met inruil van geheugen:
Geheugen 120
Hdd non inruil 125 :)

Nu ffe opnieuw installeren want die ghost wou niet over netwerk/usb :'(

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GreenFury schreef op maandag 11 april 2005 @ 17:23:
[...]

Ik gebruik mijn cardreader regelmatig maar je kan er gewoon mee schrijven formatteren etc hoor ;)

Ik heb sinds vandaag een GIG geheugen erin, 2x512mb 333 en een Toshiba 80GIG 4200RPM koste met inruil van geheugen:
Geheugen 120
Hdd non inruil 125 :)

Nu ffe opnieuw installeren want die ghost wou niet over netwerk/usb :'(
Dan is er iets verkeerd bij mij :/
Wanneer ik probeer te formatteren: De diskette is tegen schrijven beveiligd.
Wanneer ik een bestand van naam verander: Kan de naam niet wijzigen. De diskette is tegen schrijven beveiligd.
Dit steekt tegen. :X
Nog iemand problemen mee? Of iemand die een tip heeft?
Dit met een Panasonic SD kaartje. Het sleufje (langs de zijkant) om aan te geven van write-lock verschuiven heeft geen effect. Gekeken in apparaatbeheer. Niets te vinden. GRRRR :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi people.
Sorry about changing the language here... My dutch is not very good (neither my english), since I'm brazilian... :)
I just wish to know if the HP Bluetooth module works identically as the Acer one in the Aspire 2012WLMi. Which driver I should use, if the blue light in the front panel works, any Wi-fi interference, etc.
Tks in adv, Pudovkin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep. It works. Just perfect. And cheap. BTM200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word de laatste tijd echt helemaal gek van die gedisablede geluidskaart, word dat geintje bij jullie ook steeds erger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Nee mijn geluidskaart werkt gewoon goed ? Heb je wel de juiste drivers misschien ffe drivers herinstalleren

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die heb ik ja :)

Ik weet dat er hier meer mensen zijn waarbij de soundcard er soms gewoon 'niet is'... na een reboot is ie er wel gewoon weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
Nou ik wordt ook strontziek van die geluidskaart. Als ik vakantie heb stuur ik de laptop weer terug voor rma.
Als mijn geluidskaart niet werkt dan helpt niets, ook geen reboot.
Wat ik altijd doe is in apparaatbeheer de geluidskaart de-installeren, dan zegt ie dat ie moet rebooten dus dan klik ik op ja. Als windows dan afgesloten is druk ik 5 seconden op de uit/aan knop.
Dan is de laptop dus helemaal uit. Als ik dan weer opstart installeert hij de drivers en dan werkt het weer.

Ik ken een paar van school die dezelfde laptop hebben. Er is 1 die heeft nergens last van, maar er is ook iemand die heeft zijn laptop al 2x rma gedaan en toen was het pas opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankx
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-08 22:16
Vandaag de bluetooth module van http://www.mk-electronic.de ingebouwd ik mijn acer. Prijs is iets goedkoper als eerder genoemd in dit topic. Ik heb rond de 70 euro betaald. (verzending erg snel, khad eea binnen 2 dagen in huis nadat ik betaald had)

Werkt perfect!!! na wat prullen, heb ik mijn samsung d500 nu via bluetooth werkend. Koste me wel wat zoekwerk ivm windhoos sp2 (veroorzaakt nogal wat ellende op bluetooth gebied.

Maar nu heb ik oranje ledje aan én het blauwe ledje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankx schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 19:15:
Vandaag de bluetooth module van http://www.mk-electronic.de ingebouwd ik mijn acer. Prijs is iets goedkoper als eerder genoemd in dit topic. Ik heb rond de 70 euro betaald. (verzending erg snel, khad eea binnen 2 dagen in huis nadat ik betaald had)

Werkt perfect!!! na wat prullen, heb ik mijn samsung d500 nu via bluetooth werkend. Koste me wel wat zoekwerk ivm windhoos sp2 (veroorzaakt nogal wat ellende op bluetooth gebied.

Maar nu heb ik oranje ledje aan én het blauwe ledje.
Het aan de praat krijgen van sommige bluetooth apperatuur kan inderdaad wat problemen geven. Voor het gebruik van een headset moet je de widcomm bluetooth stack installeren omdat je met de bluetooth zooi van windhoos (inc SP2) dit gewoon niet kan doen, deze ondersteund namelijk geen headsets. Bij het installeren van de widcomm software (van de acer CD, versie 1.4.2 geloof ik) moet je het proces gewoon volgen, en na de installatie de driver van je bluetooth module updaten met de widcomm drivers. Hiermee heb ik het voor elkaar gekregen om met de jabra BT250 headset al wandelend door de kamer te bellen via skype... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

Ik heb zelf een 2012WLCI. Maar nu ik hem bijna een jaar heb begint hij toch een aantal kleine kuren te vertonen:

- het schermscharnier kraakt en voelt niet echt stevig meer...
- de lak aan de zijkanten (het zilvere) gaat er vrij makkelijk af, maar dat boeit niet zo
- de harde schijf maakt af en toe rare tikken :S
- het raarste: als ik mijn muziek aansluit op mijn stereo krijg ik een contante stroom door mijn vingers als ik deze op de laptopboxjes leg...lijkt me niet helemaal de bedoeling.
- toetsenbord letters slijten snel, en de grip van de toetsen ook. word vijr snel glad bij veel gebruik.

Verder blijft het wel een superfijne laptop, ik kan er nog wel een tijd mee voorruit.

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

- de lak aan de zijkanten (het zilvere) gaat er vrij makkelijk af, maar dat boeit niet zo
- de harde schijf maakt af en toe rare tikken
1. Dat had ik ook word best lelijk :{
2. De schijf gaat dan gewoon in parking-mode ik heb de stock schijf nu in een extern bakje daar doet hij dat niet meer :? De nieuwe hdd in de laptop zelf tikt ook niet meer. Beetje raar misschien is het een power-saving mode ofzo.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus

newpegasus

Hertog

Ik heb voor de aardigheid al een weekje het programma HDD Health op de achtergrond lopen. Die houd de status van mijn schijf bij. Volgens dit programma zal mijn schijf sterven tussen 2006 en 2008 (wisselt nogal). Daar kan ik dus ook niet veel van op aan. Ik backup gewoon regelmatig alles en dan ga ik wel een keer een nieuwe schijf halen.

De laptop zit nog wel in garantie, maar helaas is het bedrijf failliet...(de laptopper.) Maar laten we hopen dat het een power saving mode is. Toch lijkt me dat sterk want af en toe blijft ie ook een tijdje zacht tikken, een minuut ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankx
Het aan de praat krijgen van sommige bluetooth apperatuur kan inderdaad wat problemen geven. Voor het gebruik van een headset moet je de widcomm bluetooth stack installeren omdat je met de bluetooth zooi van windhoos (inc SP2) dit gewoon niet kan doen, deze ondersteund namelijk geen headsets. Bij het installeren van de widcomm software (van de acer CD, versie 1.4.2 geloof ik) moet je het proces gewoon volgen, en na de installatie de driver van je bluetooth module updaten met de widcomm drivers. Hiermee heb ik het voor elkaar gekregen om met de jabra BT250 headset al wandelend door de kamer te bellen via skype... :*)
Hoe heb je dat precies gedaan? ik heb nu mijn D500 prima werken met de module, maar ik nu ook een bluetrek g2 headset ( http://www.bluetrek.com/bluetrekG2/bluetrekG2.htm) . Met telefoon werkt het perfect, maar via de pc krijg ik het niet aan de gang.
Herkenning is er wel, connectie ook (volgens de icoon) maar ik krijg geen geluid en/of de microfoon test werkt niet.

Tips welkom

Kheb het inmiddels werkend........ (kweet niet hoe, of wat ik specifiek gedaan heb, maar het werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door frankx op 04-06-2005 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net zoals zovelen heb ik ook problemen met deze laptop:
  • Lak behuizing gaat ervan
  • Het scherm begint gelijk een beetje los te hangen (waggelen)
  • Cardreader kan alleen maar lezen
  • Touchpad hangt beetje los in rechterbovenhoek
  • Donkere vlek op tftscherm :(
  • M'n ati stickertje heeft alle kleur verloren :'(
  • EN DAN DIE RUBBERS AAN DE ONDERKANT :X Ik heb daarvoor gebeld naar Acer met de vraag of ik dat kon nabestellen aan daar zegden ze me dat dat niet gaat :Z
  • Last but not least heb ik ook problemen met die k*t-geluidskaart :X
Wat denken jullie? De moeite waard om RMA te doen?
Nog een vraagje: als de ventilator aanstaat voelen jullie de wind dan krachtig blazen? Ik voel gewoon een hele zachte warme bries... Bij een vriend die de TM4000 heeft waait dat vrij ver...
Vinden jullie ook dat dit scherm van een mindere kwaliteit is? Als je de kleuren vergelijkt met andere laptops... De kleuren hiervan zijn flets en niet uitgesproken, bij andere helder.
Heeft er iemand zo'n Acer Advantage? Is het de moeite waard om dat te nemen? Kost zo'n 100euro dacht ik.

Het geluid van de harde schijf zijn de leeskoppen die zich parkeren. Niets om je zorgen over te maken, al is het wel lastig. Ik heb er ergens een fireware-update voor gevonden. Als je interesse hebt, kan ik het wel eens voor je opzoeken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:18
ik ben wel geintereseerd in die firmware :)

Heb trouwens net mijn aspire 2010 terug van rma. Toen ik hem 3 weken had, ging het scherm stuk. Na de rma van 3 weken is hij 6 maand blijven werken maar toen was er een nieuwe probleem ... het scherm viel geregeld uit. Terug rma, na 7! weken mocht ik hem terug gaan afhalen, controleer ik hem in de winkel, ging het scherm helemaal niet meer aan. Meteen terug rma gestuurd. Eergisteren heb ik hem na 3 weken wachten terug kunnen afhalen en gelukkig werkt het nu terug. Van de andere problemen heb ik minder last. Ik vind het scherm(als het werkt) wel vrij goed eigelijk. Alleen rechtsonderaan is er een halve cm² iets donkerder, maar niet storend en valt bijna niet op. Alleen de behuizing + de toetsen worden indd lelijk.

Ik hoop in ieder geval dat hij nu blijft werken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 11:02:
-Mijn behuizing de achterkant van het scherm is best lelijk geworden
-mijn cardreader kan gewoon schrijven hoor :?
-mijn touchepad is ook lichtelijk los rechtsboven maar ik gebruik toch een muis.
-Mijn TFT en ATI stickertje zijn nog gewoon goed! en ik muis vaak wel eens over het muis stickertje heen :P
-Ik mis tot nu toe 1 rubbertje aan de onderkant maar je moet hem niet teveel schuiven vooral niet als er een kabel onderligt. Als je dat toch wil doen haal dan gewoon de rubbers er onder weg.
-De std geluidskaart werkt bij mij gewoon erg goed vooral de speakers zijn brilant. ik heb er nu wel een SB audigy2 pcmcia in voor gamen maar als ik die eruit trek werken me gewone speakers weer etc :)

De fan blaast idd niet hard, Werk je toevallig vaak in een stoffige omgeving? Schroef dan je tobo er eens uit en kijk hoe vuil je fan is :) de mijne is totaal niet vuil :)

Dat van het scherm vind ik best jammer maar ik las eens over een gast die had de achterkant van het scherm van z'n laptop zwart gespoten dat was best mooi geworden misschien een idee

[ Voor 35% gewijzigd door Ghostrider op 01-07-2005 11:09 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de antwoorden jullie twee O+

De firmware kan je hier vinden: http://www-306.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-41008.html
Even creatief zijn met de bootdisk >:) Best via een desktop pc (met diskette drive) laten schrijven op diskette, en daarvan met Nero (ofzo) een bootable cd laten maken.

Die service afdeling van Acer mag wel eens onder de loep gelegd worden blijkbaar :( Wat een bende prutsers daar als je de verhalen hoort :r

Ik denk dat ik hem RMA ga doen juist voordat hij uit garantie is....
Ik heb hem ook een helemaal opengevezen (cola + laptop = :X ) en blijkbaar is dat ding volledig identiek aan de laptop met die Aspire Arcade (met die knoppen & displaytje vanvoor)

Ik zie ook wel iets zitten om die achterkant te schilderen ofzo... Lijkt me wel leuk ter vervanging van het zilver plus krassen 8)

Overigens is de laptop een goede overclocker! Ik haal met mijn 1.5 ghz de 1.75ghz. Meer mss mogelijk, heb niet verder geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n Acer 2023WLMi nu bijna één jaar. Zou het een goed idee zijn om een garantie extentie te nemen ? Volgende maand is het afgelopen met de garantie dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 21:50:
Ik heb m'n Acer 2023WLMi nu bijna één jaar. Zou het een goed idee zijn om een garantie extentie te nemen ? Volgende maand is het afgelopen met de garantie dacht ik.
Dat vraag ik me ook af. Ik twijfel er echt over. 135 - 149 euro is niet weinig geld...

En blijkbaar geven ze er ook geen betere/snellere service voor :O

Het lijkt me geen domme aankoop. Me dunkt dat als er problemen zijn, die wel zullen optreden binnen die drie jaar. Ook verhoogd het de verkoopswaarde bij tweedehands. Misschien iets om in overweging te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Heb net de firmw update gedaan.

Voor diegene die het ook willen proberen, ik moest fwhd3312.exe gebruiken, bespaard je misschien een cd'tje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankx
Wat is er beter aan de firmware. Merk je de verschillen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

newpegasus schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 16:22:
*De laptop zit nog wel in garantie, maar helaas is het bedrijf failliet...(de laptopper.) *
Wellicht overbodig maar je hebt altijd nog fabrieksgarantie :)
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 11:02:
"Zovelen"? :z overdrijven is ook een vak..
• Lak behuizing gaat ervan
Heb hier zelf een Aspire 2001WLCi, zelfde housing, en gewoon als nieuw... Kwestie van "hoe ga je er me om". Maarja, mijn 14 jaar oude auto ziet er dan ook uit als een van 5 jaar oud...
• Het scherm begint gelijk een beetje los te hangen (waggelen)
Kan altijd gebeuren, wellicht kan je de afdekkapjes op de scharnieren makkelijk losmaken, en de scharnieren aandraaien. Vervangen is hierbij bijna nooit nodig.
• Cardreader kan alleen maar lezen
Hoewel die ook kan schrijven, is het tenslotte een reader ;) :+
• Donkere vlek op tftscherm :(
Define "vlek"? Vaak zijn TFT dingen te wijten aan het gebruik
• M'n ati stickertje heeft alle kleur verloren :'(
Dit is dus zeker geen RMA 8)7
• EN DAN DIE RUBBERS AAN DE ONDERKANT :X Ik heb daarvoor gebeld naar Acer met de vraag of ik dat kon nabestellen aan daar zegden ze me dat dat niet gaat :Z
Mailto: parts[at]imd[dot]nl en je kan ze bestellen, advies is om te combineren met andere dingen vanwege orderkosten onder 100 euro. Anders: www.mk-electronic.de
• Last but not least heb ik ook problemen met die k*t-geluidskaart :X
Is vaak een driverprobleem, kwestie van proberen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2005 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 00:23:
[...]

Heb hier zelf een Aspire 2001WLCi, zelfde housing, en gewoon als nieuw... Kwestie van "hoe ga je er me om". Maarja, mijn 14 jaar oude auto ziet er dan ook uit als een van 5 jaar oud...
Tsja ik denk toch dat de 2012 een andere behuizing heeft. Ik kwam laatst een persoon tegen met dezelfde laptop en die had het ook! Nou vervoer ik me laptop altijd in een speciale laptop rugzak maar als nog krast het daar :?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankx
Ik ben het eens met Vwk

heb geen enkel probleem met deze Acer (2012WLMI) . Werkt uitstekend. Ook heb ik geen overdadige krassen of andere beschadigingen op de lak (het is maar hoe je er mee omgaat)

Het enige wat ik kan zeggen is dat mijn toetsen nu gaan "glimmen". Maar dit komt omdat ik gewoon dat ding veel gebruikt.

En die rubbers. Tja dat is dus wel een probleem. Maar omdat nu voor 100 euro op te lossen gaat wel érg ver. Verder is het jammer (en niet meer dan dat) dat er 2 modules van 256mb inzitten. ik had liever één van 512 gehad. dan was het uitbreiden naar 1gb wat aantrekkelijker.

[ Voor 3% gewijzigd door frankx op 03-07-2005 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die rubbers kosten geen 100 euro, misschien maar 5 euro ofzo. Alleen bij IMD, welke de servicepartner van o.a. Acer is, moet je onder de 100 euro aan orderkosten iets van 25 euro bijbetalen, en dan nog B.T.W. Dus als iemand nog een adapter moet hebben, batterij of noem het maar op kan je dat natuurlijk bij elkaar combineren om die 25 euro ex. aan orderkosten te drukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
frankx schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 20:32:
Wat is er beter aan de firmware. Merk je de verschillen ?
het is enkel voor de hd die firmware. Het "grote" verschil zit hem er in dat hij nu schijnbaar niet meer zit te klikken heel de tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 20:38:
Overigens is de laptop een goede overclocker! Ik haal met mijn 1.5 ghz de 1.75ghz. Meer mss mogelijk, heb niet verder geprobeerd.
Kan je wat meer vertellen over dit overclocken? welke software gebruik je om dit te doen?, en heb je geen problemen met de warmteafvoer?

Ben wel benieuwd... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 00:23:

[...]

Is vaak een driverprobleem, kwestie van proberen :)
Ow, vertel eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja vertel eens! Ik ben geinteresseerd :+
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 05:46:
[...]

Kan je wat meer vertellen over dit overclocken? welke software gebruik je om dit te doen?, en heb je geen problemen met de warmteafvoer?

Ben wel benieuwd... :)
eerst download je dit: http://www13.plala.or.jp/...tfsbU14d_ThinkPad-X31.zip
dan kan je beginnen te spelen :)
Ik kan hem tot 1,7Ghz krijgen, zonder enig probleem, ook niet bij games. Na een uurtje (ofzo) spelen begint de ventilator wel in een soort 'overdrive' te gaan, maar dat kon zijn omdat het buiten vrij warm was. De plaats bij de Del-knop voelde warm aan, maar niet om te zeggen dat het echt héét was.
Het hielp me om zo'n zwaar HDTV-filmpje te bekijken :Y)
Overigens heb ik de Pentium M met 2mb cache.

Misschien is het een idee om hier je maximum STABIELE overclock te posten?

Wie interesse heeft: er bestaat ergens nog een tool om je geheugen over te klokken (cl-ratings). Misschien helpt dit om je FSB hoger te krijgen :? (door geheugen lager te zetten ofzo) :?

Is het misschien een idee om een inkoopactie op te zetten voor die rubbers? Lijkt me wel dat er animo voor is?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 20:22:
[...]
Misschien is het een idee om hier je maximum STABIELE overclock te posten?
Ik heb mn 1.5 hier met gemak op 1.8 draaien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe ik de optical drive eruit krijg (CD-RW/DVD combi)?
Heb alle schroefjes er uit liggen, maar geen resultaat :?

Kan namelijk van een vriend een goedkope DVD-R drive overnemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 12:52:
Iemand enig idee hoe ik de optical drive eruit krijg (CD-RW/DVD combi)?
Heb alle schroefjes er uit liggen, maar geen resultaat :?

Kan namelijk van een vriend een goedkope DVD-R drive overnemen..
Er zit aan de onderkant een schroefgat met een cd achtig cirkeltje ernaast bij mij (Aspire2001) en als ik die eruit draai een een beetje kracht zet met een platte schroevendraaier ertussen klikt hij gewoon los....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen met het volgende probleem.
Ik heb al iets meer dan een jaar veel plezier van mijn 2012WLCI, tot de dag van gister. Totaal uit het niks blijft het scherm stilstaan en doet helemaal niks meer. In eerste instantie dacht ik aan een HD crash. Toen ik hem echter opnieuw opstarte kreeg ik een heel ''verneukt'' (sorry ;)) scherm; dwz helemaal zwart met witte strepen/spikkels, gekleurde balkjes en nog een heel klein stukje van het originele weer te geven scherm (echter wel heel wazig/gestreept). Ik hoorde hem echter wel gewoon opstarten; de HD maakt geen raar geluid en na een minuutje hoor ik gewoon een vrolijk Windows deuntje. Ik dacht toen dus aan een kapot scherm. Na wat gevloek en getier kwam ik er achter dat de helderheid van het ''vergalde'' scherm nog wel in te stellen was. Tevens was het scherm nog aan- en uit te schakelen dmv FN+F5 (F5 is dat toch? ik zit nu bij iemand anders dus zie die toetsencombo helaas niet meer exact voor me maar de Acer gebruikers zullen begrijpen wat ik bedoel.)
Omdat de laptop net buiten de garantie valt verkeer ik nu een beetje in een dubio; Is het scherm kapot? Is de videokaart of de kabel tussen het scherm en de videokaart kapot? (dat hoor ik nog al eens) In het laatste geval zou ik zelf het mankement nog wel kunnen verhelpen, anders wordt het (helaas) toch laten repareren....
Mijn vraag is dan ook of iemand mij (definitief) uitsluitsel kan geven wat er aan de hand is? Lotgenoten? Of mensen die iets dergelijks mee hebben gemaakt? Ik hoor graag van jullie!!!

Alvast bedankt!!

Jeroen

ps. Sorry voor de vage diagnose maar ik heb toch zo duidelijk mogelijk geprobeerd het defect aan jullie voor te leggen...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt me héél erg op een kapotte videochip. Mss is hij te warm geworden? Overgeclocked geweest?
Als dit het niet is, kan het nog altijd de verbinding zijn moederbord -> scherm. Dit is gemakkelijk te controleren: aan de onderkant van de laptop vijs je de vijs waar er een H bij staat eruit (zit aan de kant van de connectoren). Dan steek je een schroevendraaier (platte kop) onder het plakkaatje bij de ESC-toets en kan je het plakkaatje eraf wippen. Dan moet je normaal een rechthoekige connector zien zitten met metalen huls errond, vrij dun. Kijk of die goed vast zit.

Als je nog hulp nodig hebt, kan je me contacteren via e-mail. Ik heb ook wel nog ergens de service-manual.

Overigens zal een reparatie buiten garantie je voor heel veel geld armer maken... Als het de videochip is, ben je voor minstens 400 euro kwijt....
beetje zeuren met garantietijd? O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie madboy! Ik contact je nog wel via de mail voor eventuele verdere hulp...

Even wat commentaar; Heb de laptop nooit overgeclocked en toen het probleem zich voordeed stond hij tevens nog niet zolang aan. Dus te warm geworden zou ik niet zo 1,2,3 als de directe oorzaak zien.
Nog andere mensen die iets dergelijks wel eens hebben gezien/meegemaakt en mij verder op weg kunnen helpen? Ik hoor graag van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 17:59:
Bedankt voor je reactie madboy! Ik contact je nog wel via de mail voor eventuele verdere hulp...

Even wat commentaar; Heb de laptop nooit overgeclocked en toen het probleem zich voordeed stond hij tevens nog niet zolang aan. Dus te warm geworden zou ik niet zo 1,2,3 als de directe oorzaak zien.
Nog andere mensen die iets dergelijks wel eens hebben gezien/meegemaakt en mij verder op weg kunnen helpen? Ik hoor graag van jullie!
Ik heb identiek hetzelfde probleem als jij gehad. Maar bij mij was hij slechts 3 weken oud. Ik was erop aan het werken, ik zet hem uit, ik verplaats laptop van 1 bureau naar de andere (3meter tussen beide bureau's), ik zet laptop terug aan en ... ik kreeg te zien wat jij nu te zien krijgt.

De winkel heeft de laptop toen opgestuurd en 3 weken later kreeg ik hem terug met de melding dat de lcd vervangen was. 9 maand later is het scherm terug stuk gegaan, beeld viel uit (kwam soms terug) en dat was de kabel tussen lcd en vga kaart.(was toen laptop 9 weken kwijt)

Dus persoonlijk denk ik dat het eerder het scherm zelf gaat zijn dat stuk is.

Je laptop is ouder dan een 1 jaar zeg je, maar hoe zit dit nu met die wettelijke 2 jaar garantie? Want de garantie van mijn laptop is bijna ook afgelopen(1jaar) maar normaal gezien moet de winkel 2 jaar garantie bieden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie!
Ik heb verder weinig tijd gehad om naar het probleem te kijken maar zat aan het volgende te denken; Als ik een andere monitor op de laptop aansluit (dmv van de vga- of tv- out) kan ik dan hiermee uitsluiten dat het mankement niet bij de videokaart, of de kabel, ligt? (als ik beeld krijg op de andere betreffende monitor) Dan zou het inderdaad het lcd moeten zijn (dat wordt een dure hobby!?)

ps.
Over die 2 jaar wettelijke garantie heb ik wel eens wat gelezen ja, zal me er eens in verdiepen! :) Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 17:29:
Beste Tweakers,

Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen met het volgende probleem.
Ik heb al iets meer dan een jaar veel plezier van mijn 2012WLCI, tot de dag van gister. Totaal uit het niks blijft het scherm stilstaan en doet helemaal niks meer. In eerste instantie dacht ik aan een HD crash. Toen ik hem echter opnieuw opstarte kreeg ik een heel ''verneukt'' (sorry ;)) scherm; dwz helemaal zwart met witte strepen/spikkels, gekleurde balkjes en nog een heel klein stukje van het originele weer te geven scherm (echter wel heel wazig/gestreept). Ik hoorde hem echter wel gewoon opstarten; de HD maakt geen raar geluid en na een minuutje hoor ik gewoon een vrolijk Windows deuntje. Ik dacht toen dus aan een kapot scherm. Na wat gevloek en getier kwam ik er achter dat de helderheid van het ''vergalde'' scherm nog wel in te stellen was. Tevens was het scherm nog aan- en uit te schakelen dmv FN+F5 (F5 is dat toch? ik zit nu bij iemand anders dus zie die toetsencombo helaas niet meer exact voor me maar de Acer gebruikers zullen begrijpen wat ik bedoel.)
Omdat de laptop net buiten de garantie valt verkeer ik nu een beetje in een dubio; Is het scherm kapot? Is de videokaart of de kabel tussen het scherm en de videokaart kapot? (dat hoor ik nog al eens) In het laatste geval zou ik zelf het mankement nog wel kunnen verhelpen, anders wordt het (helaas) toch laten repareren....
Mijn vraag is dan ook of iemand mij (definitief) uitsluitsel kan geven wat er aan de hand is? Lotgenoten? Of mensen die iets dergelijks mee hebben gemaakt? Ik hoor graag van jullie!!!

Alvast bedankt!!

Jeroen

ps. Sorry voor de vage diagnose maar ik heb toch zo duidelijk mogelijk geprobeerd het defect aan jullie voor te leggen...
Precies het zelfde probleem gehad!

Het heeft te maken met de kabel naar het lcd scherm. Acer moet dan deze kabel opnieuw erin stoppen, hier zal ik zelf zeker niet aan gaan beginnen!

Ik zal de reparatie bon er het weekend bij pakken

[ Voor 10% gewijzigd door Falcon op 05-08-2005 13:40 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af of er nog mensen zijn die interesse hebben in de bluetooth chip (54.A14V5.004 LAN BD.BLUETOOTH.W/ANTEN.). Ik heb eens rondgemaild voor prijzen en heb tot nu toe al 1 mail weergehad. Een nadeel: als je alleen besteld is het duuuur! Daarom vroeg ik me af of er nog mensen interesse hebben. Als je interesse hebt kan je me een mail nalaten (zie profiel voor adres), dan regelen we het wel verder via mail of via IA.net, bij grote interesse.
De prijs is:
37,74 euro EXCL BTW
Orders onder de 100 euro: 25 euro extra!
Transport naar Belgie (daar woon ik namelijk 8) ): 15 euro

Wanneer we met 3 bestellen (dus nog twee andere mensen) komt het al voordeliger uit.
3x37,74 euro = 113,22 + 19% btw = 134,7 euro
134,7 euro gedeeld door 3 = 44,9 euro dat we dan maar betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een tweede offerte binnengekregen van Apem. Deze komt ietsje goedkoper uit:
37,13 euro + 17,35 (adm & verzkosten)= 54,48
BTW incl wordt dit: 65,92 euro

(ik had bij mijn vorige prijs geen verzendingskosten gezet, daarmee het verschil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn email knipper knopje is kapot :( Hij is naar beneden gezakt :(

Iemand enig idee of zoiets te fixen is? Ik heb nl geen zin om elke keer handmatig outlook in te stellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oplossing voor het losse rubbers probleem!!!
Zo heb ik het opgelost ( ze komen nu echt niet meer los ) ik ben er helaas wel al 2 kwijt, was daarvoor.

Haal al die dingen los; krab lijmresten weg aan de onderkant van je lappi.
Doet wat krachtige lijm in de geufjes en gewoon hard aandrukken ; ff laten drogen en dan komen die .... dingen nooit meer los :D:D:D

Succes

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:59
kick

ik heb een wlci2010 met een kapot scherm dat buiten de garantie valt. Iemand enig idee of dit buiten Acer om te vervangen is?

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-09 19:15
In de RFU documentatie wordt melding gemaakt van twee soorten LCD schermen, geen idee wat het verschil tussen de twee is. Dus je zal in ieder geval je laptop open moeten maken wil je hetzelfde scherm bij bestellen.

De onderdelen, LCD 15.4 WXGA SAMSUNG (LTN154X1-L02) met partnummer LK.15406.001 en LCD 15.4 WXGA LA (LP154W01-A3) met partnummer LK.15408.001.

Hiermee zal je acer service centers af moeten bellen, of internet afstruinen naar de onderdelen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:59
Hmm, die eerste zie ik staat op pchub.nl, daar kostie dan 210 euro. Binnenkort toch maar even open maken

Ze zouden niet gewoon allebij werken? Aangezien ze even groot zijn etc..?

[ Voor 28% gewijzigd door 418O2 op 21-09-2005 10:15 ]

• Domino
Ik neem aan dat het wel werkt, maar kan daar geen enkele garantie op geven uiteraard.
De prijs op pchub.nl valt me 100% mee, ook al is het onderdeel 2de hands.

Verwijderd

210 eu valt nog wel mee ja :)

• newpegasus

newpegasus

Hertog

Ik heb het al wel eens gepost maar ik heb het idee dat het erger wordt: gisteren was ik op mijn 2012Wlci aan het werken en had ik mijn linkerhand op de linkerspeaker liggen. (deze speakers gebruik ik niet, omdat ik het geluid over mijn stereo laat lopen) Toen voelde ik dat ik weer eens 'stroom' kreeg, zoals wel vaker gebeurd. Maar in dit geval had ik geen sokken aan en had ik mijn voeten op een verwarmingsleiding liggen (:P, silly me) en kreeg ik een flinke tik! Iemand een idee waardoor dit komt of het ook eens gehad? (toen het gebeurde werkte ik zonder accu (eruit gehaald) en dus op netstroom)

• Domino
Geaard stopcontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoekertje
  • Niet online
[foutje]

[ Voor 101% gewijzigd door zoekertje op 28-09-2005 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even weer eens een kick ;)
kan deze laptop eigenlijk wle een hogere resolutie draaien dan 1280x800? In mijn windows is dat de max namelijk,en zou em graag wat hoger hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:36:
even weer eens een kick ;)
kan deze laptop eigenlijk wle een hogere resolutie draaien dan 1280x800? In mijn windows is dat de max namelijk,en zou em graag wat hoger hebben...
Het scherm zelf kan niet hoger, aangezien dit een LCD-scherm is met zijn native resolutie op 1280x800. Met een extern scherm (via VGA dus) kan je ze hoog of dat scherm wil :Y)

Zijn er nog mensen die interesse hebben in de bluetooth module? Mail me of laat hier iets weten. Als we nog één iemand kunnen vinden, hebben we die module voor een 50 Euro.
En dan kan ik dat blauw lampje EINDELIJK eens laten werken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schanier van mij 2020 is aan de rechterkant losgeraakt. Nou wil ik um weer vast zetten maar weet niet hoe. Een van jullie een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook maar eens begonnen te klooien met het programma uit het Centrino Underclock topic

Het probleem is alleen: ik heb nog nooit een battery life time kunnen zien, resterende batterijtijd dus... dan geeft ie unavailable.. ook zie ik geen temperaturen van mn CPU.

Kan ik hier wat aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 17:11:
Het schanier van mij 2020 is aan de rechterkant losgeraakt. Nou wil ik um weer vast zetten maar weet niet hoe. Een van jullie een idee.
Je kan het zwarte balkje waar de knoppen in zitten losmaken door onderop de schroef met de H erbij los te maken. Door met een breed iets onder het plaatje te gaan (zet het tussen de esc toets en de onderkant van het bovenplaatje) kan je hem loswippen. Het scherm leg je dan in het verlengde van je laptop (helemaal plat dus) en dan kan je het plaatje loskrijgen. Nu kan je de schroeven van de scharnieren aandraaien. Let er wel op dat je dan zelf heb lopen kloten aan je pc en de garantie zal vervallen zijn. Ik ben ook niet verantwoordlijk als het fout gaat, maar heb zo zelf wel mijn schermprobleem opgelost (losse kabel op moederbord). Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip!! Ik ga het wel proberen, want hij is nu al 1 1/2jaar oud. :) Waarschijnlijk is laten maken te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand de dotpitch van het scherm van de Acer Aspire 2023 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:21:
Bedankt voor de tip!! Ik ga het wel proberen, want hij is nu al 1 1/2jaar oud. :) Waarschijnlijk is laten maken te duur.
Het is gelukt!! Ik heb ook nog een complete (reparatie) handleiding gevonden :) . Deze zet ik op mijn site. Ik geef de link als ik hem geplaatst heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog steeds de trotse eigenaar van de 2012wlmi. Ben er na een jaar nog steeds blij mee. Mijn DVD lezer/schrijver is kapot. Het ding leest en schrijft niet meer.

Zijn er mensen met hetzelfde probleem? En weet iemand waar je de speler los kan kopen? of heb ik gewoon nog garantie. Ik heb de laptop vorig jaar augustus gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 16:35:
Ik ben nog steeds de trotse eigenaar van de 2012wlmi. Ben er na een jaar nog steeds blij mee. Mijn DVD lezer/schrijver is kapot. Het ding leest en schrijft niet meer.

Zijn er mensen met hetzelfde probleem? En weet iemand waar je de speler los kan kopen? of heb ik gewoon nog garantie. Ik heb de laptop vorig jaar augustus gekocht.
Geen probleem, je vind deze branders of lezers (wat je wil) in de pricewatch.
Bijv: http://www.alternate.nl//...etails.html?artno=CEAN51&
pricewatch: NEC ND-6500 8x (Dual-Layer, Slimline)

Gewoon zoeken naar slimline.
Veranderen in de laptop is ook niet moeilijk; gewoon het ding open doen (veel werk wel), paar vijzen losdraaien, kabeltje derin, vijzen vastdraaien et voila!

Bekijk anders service manual eens.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste