[Ervaringen] Acer Aspire 20xx(WLCi) deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 9.701 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Knoppen onder je scherm = launchmanager
Knoppen onderaan = Aspire Arcade
SM bus controller = volgens mij iets wat je krijgt als je de Intel Chipset utility installeert
USB = zelfde verhaal als deze hierboven

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 14:42

Mad_Demon

de dokter

Bovendien werkt USB alleen vanaf SP1 :Y)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Laatst online: 19-09 13:33
Mad_Demon schreef op 10 september 2004 @ 01:28:
Bovendien werkt USB alleen vanaf SP1 :Y)
usb2 wel te verstaan, usb werkte al in win98se...

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 23:05:
Ik hoop dat iemand me kan helpen:

Ik heb zojuist windows xp over m'n oude windows home geinstalleerd. Alles werkt nu min of meer, met uitzondering van m'n USB drivers en een 'SM Bus Controller' (geen id wat dat is). Zowel op de driver disc als op internet staan geen USB drivers, en dit is heel erg frustrerend als je je mp3speler moet opladen door em aan je USB poort te hangen. Is er misschien iemand die de drivers wel voor me heeft?

Edit: Die multimediaknoppen naast dat (zinloze, maar dat terzijde) displaytje voor het regelen van het volume etc. krijg ik ook niet werkend. Die knoppen onder het scherm trouwens wel, daar was een apparte utility voor.
Ik heb de 2012wlmi, ik had problemen met usb. je moet even drivers downloaden op www.driverguide.com en diw SM Bus Controller is volgens mij voor je card reader. Als je usb drivers hebt dan werkt die ook gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn acer terug gekregen van de rma, het duurde twee weken en 1 dag. Dat viel dus mee.

Ik krijg een reperatie brief terug met hetvolgende erop:
problem discription:
somethimes cd/dvd doesn't give cd back. After a few weeks working windows gets very slow. Just recovered the system a cople of times.

Work carried out:
Notebook checked, fixed problem with slot in. Please save your data and install the original operating system to get full performance back.

Omg, ik heb opgebeld dat mijn mijn cd speler verrot was en dat de harde schijf kappot was. De cd speler is dus gemaakt. Ik zei tegen die man aan de telefoon, dat mijn harde schijf kappot was en dat plotseling windows vast liep en dat er dan allerlei data was verwijderd en dat windows dan niet goed werkt. Bepaalde programma's waren zelfs verwijderd. Ik zei dat het al een aantal keer was gebeurt. Ik zei dat ik ibm fitness test had gedraait en dat die aangaf dat de harde schijf damaged was. Hij vroeg me of ik de recovery cd's had gebruikt. Ik zei nee, want dan is over een maand weer alles plat.

Ik had zelf een windows xp prof versie geinstalleerd, want met de acer recovery kreeg ik hem niet aan de praat. Krijg ik het antwoord gewoon de recovery cd's gebruiken.

Hetgeen wat op de reperatie brief staat komt niet overeen met wat ik tegen de telefoonist heb gezegd.

Ik heb gezegd dat ik 3 keer de recovery cd heb geprobeerd en dat hij zo weer vast liep met blauwe schermen. Toen heb ik een eigen win prof cd gebruikt. Wat zegt acer: Gebruik de recovery cd's. Ik ben boos.

Ik heb geen zin om hem weer naar acer te sturen, ik heb mijn laptop nodig voor school. Ik wou daarom zelf een 60 gb, 5400 toeren schijf kopen. nl. deze:

Hitachi TRAVELSTAR 5K80
60GB
ATA6
2.5IN
5400RPM
http://www.tweakers.net/pricewatch/76995

Het lijkt me eigenlijk wel wat om er een snellere grotere harde schijf in te zetten, maar wat ik me afvroeg is of deze harde schijf in mijn laptop (acer aspire wlci 2001) past. Kan ik hem er makkelijk in bouwen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat ik me afvraag is... heb je nu het zelfde probleem nog steeds?.. of is het opgelost?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet dus eerst ff een maand ofoz wachten totdat windows weer vast loopt en ik alle data kwijt ben. Wat dus al vaker is gebeurd.

Ik had er een windows versie op staan die vast gelopen was. Deze windows versie is dus brak, want veel dingen werken niet en dingen zijn verwijderd.

Ik krijg dus een mail terug met recovery cd's gebruiken. Dat wil ik niet, want over een maand is windows weer verrot.

Ik heb een ibm fitness test gedraaid en die zegt dat de had damaged is. Ben ik nu gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 20:11
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 15:31:
Ik heb net mijn acer terug gekregen van de rma, het duurde twee weken en 1 dag. Dat viel dus mee.
Heb jij ook extra garantie geselecteerd? Als je advantage warranty hebt dan fixen ze het binnen 5 werkdagen, ze halen hem op en brengen hem weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat heb ik niet geselecteerd. Want dat kost extra geld. Je gaat er niet van uit dat de troep kappot gaat.

Het probleem is ook niet dat het 2 weken en 1 dag duurde. Maar weet iemand al of die hd past en of dat makkelijk gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

De harde schijf is heel eenvoudig te vervangen. 2 schroefjes aan de onderkant los, schijfje loswippen. Daarna de schijf uit het bracket halen en de connector overzetten. Nieuwe schijf erin en je bent klaar :)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad_Demon schreef op 10 september 2004 @ 16:57:
De harde schijf is heel eenvoudig te vervangen. 2 schroefjes aan de onderkant los, schijfje loswippen. Daarna de schijf uit het bracket halen en de connector overzetten. Nieuwe schijf erin en je bent klaar :)
Ja, ik heb hem er al eens uitgedraaid, om te kijken of hij goed vast zat.
Maar de harde schijf die ik koop moet er wel in passen. Er zit nu waarchijnlijk een 2,5 inch in, dus past die harde schijf die ik noemde wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telkens al ik mijn laptop in standby zet of STM ligt de intel wireless eruit.
Ik moet die in de hardware manager disablen en enablen of rebooten vooraleer ie weer gaat.

Komt die probleempje bij jullie ook voor ?
Bij een cisco aironet 350 heb je een tooltje om de wireless te resetten, na zo'n standy. Misschien handig als er zoiets bestaat voor intel ?

Verwijderd

over het e-mail lampje:

omdat ik ook vanaf andere pc's en via webmail check, wil ik een kopie van de mail achterlaten op de server. Mijn e-mail lampje gaat dan echter continu opnieuw knipperen, afhankelijk van het ingestelde interval natuurlijk.

Iemand een oplossing? ik kan in mijn e-mailprogramma verder weinig configureren (mozilla thunderbird).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt het email lampje nu ook :d

ik heb alleen nog steeds het probleem met de Cardreader!?

hij leest alleen Memory Sticks perfect, de overige geheugenkaarten leest ie niet !
wanneer ik dus een SD of MMC kaart erin stop dan vind Winxp hem wel en hoor je het standaard nieuwe hardware geluidje , maaarr meteen na enkele secondes gooit winxp de kaart er weer uit en vind ie niks meer!? ik kan dus met geen mogelijkheid een SD of MMC card lezen. :?

dit is erg vreemd omdat een Memory Stick het wel gewoon doet !?

heeft iemand hier ook last van dit probleem ?

ik heb er al over zitten denken om hem terug te brengen naar Mediamarkt, maar ik heb de laptop elke dag nodig en kan dus niet enkele weken zonder.
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
Vorige week dinsdag hebben ze mijn laptop opgehaald. In de voorwaarden van de Acer Advantage warranty staat dat ze de laptop binnen 5 werkdagen zouden repareren.
Ik vandaag bellen en vragen hoe het met de raperatie staat:
- De reparatie is nog in behandeling en zal 1 dezer dagen in behandeling worden genomen.
- De laptop zou anders binnen 5 dagen gerapareerd worden!
- Wie heeft u dat verteld?
- Nou dat staat in de voorwaarden van de advantage garantie hè.
- OO, nou dat gaat niet lukken.
- Krijg ik hem deze week dan wel weer terug?
- Nee dat gaat niet lukken.
Toen hield die vent een 1 of ander lulverhaal dat ze de reparatiecentra aan het ombouwen waren :?.
Ik bel morgen gewoon weer en dan blijf ik niet fatsoenlijk, hier betaal je toch geen 165 euro extra voor :r
Ik had dat ding nog maar een week en dan werkt dat scherm al niet meer :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankx
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-08 22:16
Ik heb ook de aceradvantage gekocht én ingestuurd. Echter heb ik nog nix vernomen van Acer. inmiddels 2 weken geleden

Is dit normaal ? hebben jullie iets retour gekregen? en hoelang was de tijd tussen opsturen en ontvangen.

en wát heb je ontvangen.

grtz

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Ik heb een raar probleem geconstateerd bij een 2012wlci wanneer ik een muis aankoppel op de 2e poort van links als je recht voor je laptop zit, maakt niet uit wat voor muis heb niet met andere devices geprobeerd. Wanneer ik hier een muis aankoppel constateer ik dat de wireless verbinding veel minder sterk word en er zelfs uitklapt. Dit probleem bij diverse verschillende Microsoft Osen. En alleen op deze usb poort erg vreemd dus.

Meer mensen met dit probleem ?

• 418O2
  • Laatst online: 19-09 16:59
Ik heb 1 advies: maak je scherm niet kapot.

Ik wou mijn scherm opendoen. Maar ik drukte met mijn duim op het scherm. En ipv dat het scherm verder openging, ging deze kapot :(

Maarja ik was toch van mening dat zo'n scherm niet zomaar kapot mag gaan. Maar er zou niets te regelen zijn met de garantie. En mijn laptop was zwaar beschadigt en stoffig. Sja, als je er veel mee werkt dan kan er wel es een krasje op komen he? Maar die beschadiging zouden duiden op niet echt net gebruik

conclusie: Reparatie = ~800 euro.

Misschien kan ik wat met een verzekering regelen, want dit sux dus wel zwaar

Verwijderd

Mja... ik heb m'n laptop ook dagelijk mee en er is nog geen enkel krasje op ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:24

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ik zit hier met een Aspire 2023WLMi voor me, die heeft dus zo'n instant arcade functie (zonder windows te hoeven booten kan hij MP3tjes en DVD's afspelen en foto's laten zien). Nu begint hij langzaam vol te lopen (Windows, that is), dus wou ik een herinstall doen met Windows XP Pro. De drivers staan allemaal op een cd, dus dat is geen probleem. Wat ik me wel afvroeg was: als ik de C en D partitie weghaal om daar opnieuw te partitioneren (dus de kleine Arcade partitie laten staan), kan ik dan gewoon Instant Arcade gebruiken?

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankx schreef op 26 september 2004 @ 20:57:
Ik heb ook de aceradvantage gekocht én ingestuurd. Echter heb ik nog nix vernomen van Acer. inmiddels 2 weken geleden

Is dit normaal ? hebben jullie iets retour gekregen? en hoelang was de tijd tussen opsturen en ontvangen.

en wát heb je ontvangen.

grtz
Ik heb de mijne laatst ook opgestuurd. Ik kreeg hem na twee weken en 1 dag weer terug. Dus of je dat advantage neemt of niet, maakt volgens mij niet veel uit. Misscihen kun je je geld terug vragen.

De support van acer is niet goed. Bij mij hadden ze op de reperatiebrief een ander probleem staan als ik door de telefoon had gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_shadow schreef op 01 oktober 2004 @ 10:08:
Ik zit hier met een Aspire 2023WLMi voor me, die heeft dus zo'n instant arcade functie (zonder windows te hoeven booten kan hij MP3tjes en DVD's afspelen en foto's laten zien). Nu begint hij langzaam vol te lopen (Windows, that is), dus wou ik een herinstall doen met Windows XP Pro. De drivers staan allemaal op een cd, dus dat is geen probleem. Wat ik me wel afvroeg was: als ik de C en D partitie weghaal om daar opnieuw te partitioneren (dus de kleine Arcade partitie laten staan), kan ik dan gewoon Instant Arcade gebruiken?
ja, als je de partitie van 90 mb laat staan kun je de arcade gebruiken.

Ik heb nu een 10 gb partitie voor windows en een 30 gb voor muziek enz... Dus ik kan de arcade niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe t kan dat de microfoon niet meer werkt in mn 2012 wlmi na t installeren van directx 9.0c?

Die heb ik nodig voor de sims2, alleen nu werkt skype niet meer (de hele mic doet niets meer :( )

Als ik 9.0b erop zet, werkt alles wel weer normaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
Ik ben nu bezig om windows xp te installeren op mijn laptop (vanaf xp cd rom). Ik heb bij de aanschaf windows xp erbij gekocht en er zit ook keurig netjes een sticker onder mijn notebook met een licentie. Ik heb alle partities weggegooid en nu probeer ik windows xp te installeren met die licentie, maar hij geeft aan dat dit een ongeldige code is. Weet iemand hoe dit kan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
PcFer schreef op 01 oktober 2004 @ 21:22:
Ik ben nu bezig om windows xp te installeren op mijn laptop (vanaf xp cd rom). Ik heb bij de aanschaf windows xp erbij gekocht en er zit ook keurig netjes een sticker onder mijn notebook met een licentie. Ik heb alle partities weggegooid en nu probeer ik windows xp te installeren met die licentie, maar hij geeft aan dat dit een ongeldige code is. Weet iemand hoe dit kan???
Die licentie code is van de xp versie van de acer cds waarschijnlijk jouw code zal wel los op een hoesje staan als je xp apart erbij geleverd hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 17:32:
Iemand enig idee hoe t kan dat de microfoon niet meer werkt in mn 2012 wlmi na t installeren van directx 9.0c?

Die heb ik nodig voor de sims2, alleen nu werkt skype niet meer (de hele mic doet niets meer :( )

Als ik 9.0b erop zet, werkt alles wel weer normaal..
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
_MaLa_ schreef op 30 september 2004 @ 20:57:
Ik heb een raar probleem geconstateerd bij een 2012wlci wanneer ik een muis aankoppel op de 2e poort van links als je recht voor je laptop zit, maakt niet uit wat voor muis heb niet met andere devices geprobeerd. Wanneer ik hier een muis aankoppel constateer ik dat de wireless verbinding veel minder sterk word en er zelfs uitklapt. Dit probleem bij diverse verschillende Microsoft Osen. En alleen op deze usb poort erg vreemd dus.

Meer mensen met dit probleem ?
Iemand al het bovenstaande probleem geconstateerd ? Of iemand die het effe wil uitproberen ? :o

[ Voor 6% gewijzigd door _MaLa_ op 07-10-2004 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:15
_MaLa_ schreef op 07 oktober 2004 @ 22:44:
[...]

Iemand al het bovenstaande probleem geconstateerd ? Of iemand die het effe wil uitproberen ? :o
Ik zal het van het weekeinde eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankx schreef op 26 september 2004 @ 20:57:

Ik heb zelf zo'n zes weken geleden de boel opgestuurd. Vorige week maar eens gemaild en het antwoord was dat het zo'n vier(!) maanden duurt voordat je wat terug ontvangt 8)7.

Daaronder stond nog wel de geruststellende ;) mededeling dat de garantie gewoon al is ingegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik in bepaalde games die geen brede resolutie hebben het beeld niet uit laat rekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

_MaLa_ schreef op 07 oktober 2004 @ 22:44:
[...]

Ik heb het getest op mijn Wlci en hier heb ik geen probleem kunnen constateren. En dit is nog de eerste installatie van Acer zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 17:57:
Weet iemand hoe ik in bepaalde games die geen brede resolutie hebben het beeld niet uit laat rekken?
Dat staat ergens in de desktop properties > Advanced, ATI tabjes als ik me niet vergis. Het is het tabje waar je het scherm voor tv-out kunt kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 22:12:
[...]

Dat staat ergens in de desktop properties > Advanced, ATI tabjes als ik me niet vergis. Het is het tabje waar je het scherm voor tv-out kunt kiezen.
scale image to ... size?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 22:12:
[...]

Bij de tab "overlapping" zie ik een knop kloonmodus met zulke soort opties erin maar alles staat uit zodat ik het niet kan wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k heb ook een Acer 2023wmli. Zal straks na het werk eens kijken. Mijn games zijn alvast niet uitgerokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
Kreeg zondag ineens tijdens het gamen zwart zcherm met 2012wlci, dus ik uit en aan stonden er ati2thupelepup fouten in de logs van windows.. Ik weer goed gezet en reso aangepast en werkte weer alles maar na de 2e keer gamen weer vast en toen na reboot blauw scherm ineens.. ik heb nu zon idee dat die ati kaart het begeven heeft ik heb b.v na een clean install na de ati driver install al een bsod na de boot gelijk bij het opstarten of wanneer ik de acer backup cds gebruik gelijk bij het booten na de backup bsod. Maar verder wel gewoon goed beeld als ik maar niet de ati drivers installeer anders gaat ie plat na boot.

Iemand dit probleem gehad ? reperatie nodig ? Kaart te warm geworden ?

[ Voor 21% gewijzigd door _MaLa_ op 12-10-2004 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:52
_MaLa_ schreef op 12 oktober 2004 @ 19:20:
Kreeg zondag ineens tijdens het gamen zwart zcherm met 2012wlci, dus ik uit en aan stonden er ati2thupelepup fouten in de logs van windows.. Ik weer goed gezet en reso aangepast en werkte weer alles maar na de 2e keer gamen weer vast en toen na reboot blauw scherm ineens.. ik heb nu zon idee dat die ati kaart het begeven heeft ik heb b.v na een clean install na de ati driver install al een bsod na de boot gelijk bij het opstarten of wanneer ik de acer backup cds gebruik gelijk bij het booten na de backup bsod. Maar verder wel gewoon goed beeld als ik maar niet de ati drivers installeer anders gaat ie plat na boot.

Iemand dit probleem gehad ? reperatie nodig ? Kaart te warm geworden ?
Wat ik gedaan heb is bij Beeldscherm-> geavanceerd de Harware versnelling 1 stapje terug gezet, nooit meer een lock-up gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

Ik heb de laatste tijd wel heel veel last van toepassingsfouten. O.a. in DAP als er een dikke wachtrij staat of als ik ineens 6 bestanden tegelijk wil downloaden. Nooit problemen mee gehad, maar de laatste tijd om de haverklap. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
DRAFTER86 schreef op 13 oktober 2004 @ 09:12:
[...]

Wat ik gedaan heb is bij Beeldscherm-> geavanceerd de Harware versnelling 1 stapje terug gezet, nooit meer een lock-up gehad.
Na eerste keer revovery van de acers cds had ik nog effe beeld en liep gelijk vast in xp met apparaat storing en na boot weer bsod. Na weer een recoverij gelijk bsod. TD zij waarschijnlijk grafische module aan de gaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook advantage warranty gekocht. na enige tijd mail naar Acer gestuurd waar de reactie bleef, ze hebben achterstand en kan nog wel 3 maanden duren :? .

nu helemaal pech :( . laptop kapot 2012WLCi, :( is opgehaald en nu al week weg zonder bericht.
is niet de service waar ik zo ontzettend veel geld voor betaald heb zeg maar ff 375 ouwe guldens of 163 euries. 8)7

Hopelijk hoor ik snel iets van Acer _/-\o_ want dit is :'(
Laptop niet veel gebruikt tot nu toe beviel wel :D . Alleen beschadigd het aluminium kleurige top erg snel. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 22:47:
ook advantage warranty gekocht. na enige tijd mail naar Acer gestuurd waar de reactie bleef, ze hebben achterstand en kan nog wel 3 maanden duren :? .

nu helemaal pech :( . laptop kapot 2012WLCi, :( is opgehaald en nu al week weg zonder bericht.
is niet de service waar ik zo ontzettend veel geld voor betaald heb zeg maar ff 375 ouwe guldens of 163 euries. 8)7

Hopelijk hoor ik snel iets van Acer _/-\o_ want dit is :'(
Laptop niet veel gebruikt tot nu toe beviel wel :D . Alleen beschadigd het aluminium kleurige top erg snel. :'(
Ben benieuwd wat reperatie periode is bij jouw.. Wat is er bij jouw kapot ? Wel raar dat ze zo achter lopen bij acer met die warranty's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 17:05:
'k heb ook een Acer 2023wmli. Zal straks na het werk eens kijken. Mijn games zijn alvast niet uitgerokken.
Ik weet het nog steeds niet hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil m'n aspire 2001 wlci weer even op orde brengen, en dus een clean install van windows xp er op gooien. Nu zijn die partities me alleen niet helemaal duidelijk. Ik heb 2 partities, 1 van zo'n 28 gig, en 1 van zo'n 10 gig. Kan ik deze met partition magic gewoon mergen en er 1 grote schijf van maken? zonder dat ik gezeur krijg met arcade of wat dan ook?

Alvast bedankt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 12:18:
Ik wil m'n aspire 2001 wlci weer even op orde brengen, en dus een clean install van windows xp er op gooien. Nu zijn die partities me alleen niet helemaal duidelijk. Ik heb 2 partities, 1 van zo'n 28 gig, en 1 van zo'n 10 gig. Kan ik deze met partition magic gewoon mergen en er 1 grote schijf van maken? zonder dat ik gezeur krijg met arcade of wat dan ook?

Alvast bedankt iig.
Bij het begin van de xp installatie kun je die partities gewoon verwijderen en 1 nieuwe maken met alle schijfruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke drivers kan ik nou t beste pakken voor de mobility radeon 9700? Wil namelijk cs source gaan spelen maar ben nu eerst bezig met een verse installatie met xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Laatste catalyst drivers kikooooooo (kon het niet wat minder met ooooooo 's ? :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
_MaLa_ schreef op 13 oktober 2004 @ 23:43:
[...]

Ben benieuwd wat reperatie periode is bij jouw.. Wat is er bij jouw kapot ? Wel raar dat ze zo achter lopen bij acer met die warranty's
Bij mij duurde het 2 weken voordat ik hem weer had. Ook advantage warranty genomen. De eerste week hebben ze er niets aan gedaan, pas na die week begonnen ze ermee. Ik ging natuurlijk vragen waarom het zo lang duurde, want je betaald nou juist meer geld om dit te voorkomen. "Nou meneer, wij zijn momenteel onze reperatiecentra aan het verhuizen/ombouwen, daarom duurt het wat langer dan normaal". 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beter laat dan nooit zeker >.<

Gewoon dat blauw bolletje uitvinken. Je kunt dit scherm vinden in advanced settings van van je videokaart.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bs978384/PICTURES/panel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan het dat launch manager hier nog maar half werkt?

Als ik op t email knopje druk zie ik wel E-Mail op t scherm verschijnen, ben ik vervolgens met de volumeknoppen bezig dan zie ik niets, ook gaat het volumebalkje niet naar beneden in t windows volumemenu zoals gewoonlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/koz/sound.JPG

dit is dus t probleem... 2e keer dat ik dit heb, soundcard gedisabled ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde audio probleem als kikoooooo :? op mijn 2012 WLMi.

Ik heb de realtek audio drivers opnieuw geinstalleerd, nieuwe drivers gedownload bij realtek (AC'97 drivers) en dan nog steeds werkt het niet altijd. Soms gaat het goed, soms werkt het geluid inderdaad niet. Meestal nadat ik hem heb getransporteerd dan haakt het geluid af... batterij eruit en weer erin heeft soms zin...

In iedergeval geen consistente fout.. wordt er echt 8)7 van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en nu werkt ie gewoon weer... vreemd hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.platenkamp603
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-08-2020

r.platenkamp603

Amd Rulez!

Heeft iemand het voor elkaar gekregen om een tijd indicatie op de battery inoud van de laptop te hebben?

Hopelijk niet een ander proggie draaien, maar de standaard batterij indicator van windows Xp

Bij mij geeft hij aleen de procentuele overgebleven baterij inhoud. k'zou het leukvinden dat daar ook een estimated time bij kwam :D
Niet dat ik me er aan stoor maar ik zou het wel mooi vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-08 16:59
Ik heb nu een maandje of twee mijn Aspire 2012WLMi en ben er tot nu toe zeer tevreden over.

Gisteren terug van vakantie gekomen, had dat ding meegenomen om een film in het vliegtuig te kijken. Wat wil nu g@#$%v@#$d gebeuren: ik mors een beetje icetea op het toetsenbord(en dan kom je erachter dat het K#$Tservetten zijn. Maar goed alles werkt nog, behalve het toetsenbord.

Het toetsenbordis een beetje sticky en de helft van de toetsen doen het niet of ze doen het verkeerde. de 'a' doet bv een tab en de enter doet het af en toe. Het gaat voornamelijk om het linkerdeel van het toetsenbord. Ik heb even naar de verzegeling gekeken en die ben ik niet tegengekomen. Ik wil het toetsenbord dus zelf even schoonmaken, maar krijg hem er niet uit. Ik zie zo 123 geen mogelijkheid om het vanaf de bovenkant te benaderen. Ben al bezig geweest om de behuizing los te krijgen(doen we even dacht ik, het is ook niet de eerste keer), maar krijg deze niet goed los. Ik heb de schroeven aan de onderkant allemaal los(ook onder de HD, weet niet of het nodig is, maar ze zijn los) en twee schroeven aan de achterkant, maar ik krijg alleen de voorkant opgetild en nabij het beeldscherm blijft hij vastzitten.

Heeft iemand hier al ervaring mee en kan mij hopelijk iets verder helpen? Heb niet zoveel zin in opsturen, want dan ben ik hem voor een tijdje kwijt.

EDIT: EUH ik zie net dat dit een ervaringen topic is. Ik laat het bericht even staan, maar als hij hier niet gewenst is dan hoor ik het wel en maak ik ff een eigen topic.

BTW ik heb gegoogled op engels en nl en gotsearch gebruikt. Ik kom alleen uit op een 1500 of 1300 serie waar ze vertellen hoe die opengemaakt moet worden.

[ Voor 12% gewijzigd door wildow op 23-10-2004 18:58 ]

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildow schreef op 23 oktober 2004 @ 18:54:
BTW ik heb gegoogled op engels en nl en gotsearch gebruikt. Ik kom alleen uit op een 1500 of 1300 serie waar ze vertellen hoe die opengemaakt moet worden.
Misschien is dit wel wat: http://notebookforums.com...hp?t=35482&highlight=2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-01-2024
wildow schreef op 23 oktober 2004 @ 18:54:
Wildow hier http://www.underflow.dk/acer-sg/ kun je de ACER service Manual downloaden daarmee moet het vast lukken suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:18
ik zoek een sleeve voor mijn acer 2012. Eentje zoals deze

Nu kan ik deze niet vinden in België / Nederland :(
wat ik wel vind is de powerbook 17" versie. Nu deze is wel gemaakt voor 39.2 * 25.9 * 32.6 (en de acer is 36 * 27.3 * 3.35)... maar de stof zou vrij rekbaar zijn (zelfde stof als bij een duikerspak) dus er is misschien een kleine kans dat deze werkt.

Heeft hier iemand bij toeval dergelijke second skin sleeve? Van een ander merk, of de powerbook versie, ...

EDIT: voor de geintereseerden: deze skin past dus ook voor de 2012

[ Voor 7% gewijzigd door DaRKie op 29-10-2004 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik zie dat menige laptop een battery optimizer meekrijgt.
Wat doet zo'n programma precies, is het nuttig en bestaat het voor de Acer 20xx ?

Bij IBM Thinkpads hebben ze een leuke toolje dat de status van de batterij toont in de taskbar. Kent iemand zo'n programma voor Windows XP ?
Onder Linux zit zo'n applet er standaard bij :p

Ik vind het nogal interessant om makkelijk de status van m'n batterij in het ook te kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie toch echt mn batterijstatus... kun je in windows aanzetten bij energiebeheer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me nog vertellen hoe ik widescreen uitzet in games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 01:27:
Kan iemand me nog vertellen hoe ik widescreen uitzet in games?
Zie: [rml]Hoshimaru in "[ Ervaringen] Acer Aspire 20xx(WLCi) deel..."[/rml]

Dus in Advanced Settings van je ATI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 01:20:
ik zie toch echt mn batterijstatus... kun je in windows aanzetten bij energiebeheer
Idd, maar da's zo'n klein ding... had liever iets dat zichtbaar was in de taskbar zoals op IBM laptops.

En hoe zit het met die battery maximizer tools e.d. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben meer mensen problemen met de laptop + een usb muis?

bij mij doen ze t soms... meestal niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 10:00:
hebben meer mensen problemen met de laptop + een usb muis?

bij mij doen ze t soms... meestal niet :(
mijn probleem is dat als ik een usb muis aangesloten heb, deze wel meteen werkt. Maar als ik ze even uittrek en terug insteek, ze niet meer werkt. Een van de andere 2 usb poorten gebruiken biedt dan de oplossing. Daarna kan ik ze ook terug in de originele poort aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaRKie schreef op 29 oktober 2004 @ 11:27:
[...]

mijn probleem is dat als ik een usb muis aangesloten heb, deze wel meteen werkt. Maar als ik ze even uittrek en terug insteek, ze niet meer werkt. Een van de andere 2 usb poorten gebruiken biedt dan de oplossing. Daarna kan ik ze ook terug in de originele poort aansluiten.
mn microsoft intelli mouse explorer 3.0 doet niets meer nu, maakt niet uit in welke poort ik em stop.. (heeft eerst soms wel gewerkt op 1 beide poorten)

oud logitech usb intellimuisje doe t zonder problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 08:59:
[...]

Idd, maar da's zo'n klein ding... had liever iets dat zichtbaar was in de taskbar zoals op IBM laptops.

En hoe zit het met die battery maximizer tools e.d. ?
ik heb net even speedstep xp geinstalleerd en daar kan ik instellen dat hij de batterijstatus procentueel weergeeft in de statusbalk. Is al duidelijker dan een vaag windowsbatterij icoontje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ga ik dat eens uitproberen :)
Heb nu even Samurize geinstalleerd voor de status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Helaas, helaas, mijn 2023wlmi moet vandeweek terug voor rma. De harde schijf heeft de geest gegeven, zelfs na herinstallatie van windows bleven de fouten er in zitten en waarschijnlijk zijn er wat sectoren naar de sector-hemel.

Even bellen vandeweek of ik 'm niet gewoon ergens langs kan brengen ipv opsturen, wel zo handig/veilig imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om nog ff verder te gaan op dat battrij status gedoe. ik heb een proggie dat laat zien hoe lang je nog op je batterij kunt werken, in tijd dan, ik moet zeggen dit klopt er goed, vaak tot op de seconde nauwkeurig. Programma heet Nistech battery bar. Maargoed, wat ik mij afvroeg is of er ook programma's zijn die de snelheid van de proc kunnen regelen, zodat je als je bijv wilt dat ie maar 600 mhz gebruikt je hem daar op kunt instellen. hij regelt dat wel zelf maar ik vind dat dat niet helemaal goed werkt. Iemand suggesties??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft Gentoo Linux 2004.1 bijna perfect draaien op zijn laptop

Volgende dingen moeten nog in orde komen:
  • wlan
  • 'frglx' driver en Xorg X11 eyecandy (met 'radeon' driver crasht composite rendering)
  • synaptics
  • hotkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
Woei 1,5 week weg geweest naar acer repair center compleet new main board. Wel goede service en super snel meer goede ervaringen met support van acer ?

[ Voor 5% gewijzigd door _MaLa_ op 12-11-2004 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 19:41:
Om nog ff verder te gaan op dat battrij status gedoe. ik heb een proggie dat laat zien hoe lang je nog op je batterij kunt werken, in tijd dan, ik moet zeggen dit klopt er goed, vaak tot op de seconde nauwkeurig. Programma heet Nistech battery bar. Maargoed, wat ik mij afvroeg is of er ook programma's zijn die de snelheid van de proc kunnen regelen, zodat je als je bijv wilt dat ie maar 600 mhz gebruikt je hem daar op kunt instellen. hij regelt dat wel zelf maar ik vind dat dat niet helemaal goed werkt. Iemand suggesties??
hiervoor kun je het programma speedswitch xp gebruiken. je kunt zelf instellen welk profiel hij moet gebruiken, die weer samengaat met de kloksnelheid.

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in het bezit van de 2001. Nu werkt mijn w-lan kaart de laatste tijd alleen nog maar op 5,5mbit? vlak na het aanzetten, hangt hij even op 11, maar daar houdt ie al snel mee op? Heeft iemand daar ook last van? en zo ja hoe los ik dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, gentoo draait er perfect op. Moet nog de hotkeys werkend krijgen en een scriptje voor wifi en die hardware rf kill switch.

Even iets anders... kun je de videokaart in die laptop vervangen?
Ik krijg de schijt van ATI en zijn o zo geweldige linux drivers. Bij nvidia is dat allemaal tip top in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
Zijn er meer mensen die de rubbers onder de laptop verloren hebben? Ik mis er nu 2. Een vriend van mij heeft deze laptop ook en die mist ook al een aantal.
Ik bel vanmiddag de helpdeks wel even op. Dan zal ik vragen of zo ook nieuwe op kunnen sturen.

[ Voor 24% gewijzigd door PcFer op 24-11-2004 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 13:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

PcFer schreef op woensdag 24 november 2004 @ 08:27:
Zijn er meer mensen die de rubbers onder de laptop verloren hebben? Ik mis er nu 2. Een vriend van mij heeft deze laptop ook en die mist ook al een aantal.
Ik bel vanmiddag de helpdeks wel even op. Dan zal ik vragen of zo ook nieuwe op kunnen sturen.
En ik mis er ook 1 ik heb nu de middelste naar de buitenkant verplaatst omdat ik die miste. laat het ffe weten als je nieuwe hebt :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 07:36

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

GreenFury schreef op woensdag 24 november 2004 @ 09:40:
[...]

En ik mis er ook 1 ik heb nu de middelste naar de buitenkant verplaatst omdat ik die miste. laat het ffe weten als je nieuwe hebt :)
ook ik was er bijna 1 kwijt geraakt. heb de loss nu met superlijm vastgeplakt en ze komen er dus noooit meer uit :)

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 16:42

Metalrick

tcpdump ninja

PcFer schreef op woensdag 24 november 2004 @ 08:27:
ik mis er 3 :s zwaar irritant.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis er nog geen 1. Nu staat mijn laptop hele week wel op m'n kamer in heerlen, maar in het weekend is ie altijd veel op weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nou ik heb ze met opzet er onderweg gehaald. Dit met de eenvoudige reden dat ik nog al vaak mijn laptop even iets verder van me af wil zetten of juist dichterbij.

Ook me vriendin zet hem altijd anders neer.

En dat gaat verrekte onhandig met die rubbers er onder. Ik denk er over om er een 3 tal metalen/alluminium halve stukjes er onder te plaatsen. Maar goed tegen die tijd voldoet mij dit ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nu nog even een ander iets. Bij het opstarten van me laptop hoor ik altijd een harde tik uit laptop komen. Ik dacht eerst uit de speakers maar heb toch het idee dat het ergens anders vandaan komt.

Het lijkt heelveel op het geluid als je ergens op klikt in Windows. Maar dat is het dus niet

Iemand bekend met dit probleem?

• _MaLa_
The Real Falcon schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:56:
Nu nog even een ander iets. Bij het opstarten van me laptop hoor ik altijd een harde tik uit laptop komen. Ik dacht eerst uit de speakers maar heb toch het idee dat het ergens anders vandaan komt.

Het lijkt heelveel op het geluid als je ergens op klikt in Windows. Maar dat is het dus niet

Komt het niet uit cd lade, of maybe uit koeler ofzo wel vaag dat het alleen bij opstarten is..

Voetjes vliegen er sneller af als je met je flaptop dik gaat schuiven

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

* Mad_Demon kijkt onder z'n laptop
Alles zit er nog aan :+

Wat ik wel vervelend vind is het randje dat helemaal aan de voorkant zit erg snel slijt. (Het stukje boven de cardreader en BT/WiFi knoppen.) Ik doe helemaal niet ruw met m'n laptop (ben altijd zuinig op apparatuur van 1500 euro :Y) ) maar er zijn over de gehele lengte kleine stukjes van die zilververf af ;(

Verwijderd

Valt die ATI Radeon 9700 Mobility te vervangen door een Geforce <iets> Go ?

• PcFer
Ik heb gister met Acer gebeld en gevraagd of ik de rubbers ook kan bestellen. Ze verwezen me naar IMD die deze dingen wel konden leveren. Ik heb een mail naar IMD gestuurd en gevraagd wat die dingen gingen kosten. Ik kreeg dit terug:

Geachte relatie,

Hiermee doe ik u de prijsopgave toekomen van het (de) door u aangevraagde
part(s).

Partnummer Omschrijving Prijs Levertijd
47.A14V5.003 FOOT.RUBBER.ASP2000 EUR 1,70 1-2 weken
Geoffreerde parts zijn op basis van de door u verstrekte gegevens en
betreffen spareparts welke "new" of "as good as new" zijn.
Opdrachtgever heeft het recht op de garanties zoals verstrekt door de
desbetreffende toeleveranciers van IMD.
Foutief bestelde artikelen kunnen niet worden geretourneerd of omgeruild.
Reclames dienen binnen vijf werkdagen na levering te worden gemeld bij IMD,
waarna de reclame conform de dan geldende RMA-procedure wordt afgehandeld.
Desgevraagd doet IMD een beschrijving van de RMA procedure toekomen.
Prijzen zijn onder voorbehoud en afhankelijk van valutakoersen.
Voor orders onder de EUR100,- brengen wij EUR25,- orderkosten in rekening.
De levering zal plaatsvinden via TPG. De rembourskosten die hiervoor in
rekening worden gebracht bedragen EUR 7,-. Genoemde bedragen zijn excl. BTW.

Deze prijsopgave is geldig tot 14 dagen na dagtekening van dit e-mail
bericht.

U gaat akkoord met deze prijsopgave door een reply te geven op dit
mailbericht, waarin u ook uw adresgegevens dient te vermelden. Dit om de
bestelling zo
spoedig mogelijk te kunnen behandelen. Na ontvangst van uw akkoord zullen
wij overgaan tot het bestellen en leveren van het door u aangevraagde
part(s).

Ik probeer dit op de garantie van Acer te verhalen, want ik ben niet van plan om 40 euro voor een paar van die rubbertjes uit te gaan geven.

• _MaLa_
Mad_Demon schreef op donderdag 25 november 2004 @ 10:15:
* Mad_Demon kijkt onder z'n laptop
Alles zit er nog aan :+

Wat ik wel vervelend vind is het randje dat helemaal aan de voorkant zit erg snel slijt. (Het stukje boven de cardreader en BT/WiFi knoppen.) Ik doe helemaal niet ruw met m'n laptop (ben altijd zuinig op apparatuur van 1500 euro :Y) ) maar er zijn over de gehele lengte kleine stukjes van die zilververf af ;(
Jah dat zilver slijt snel soms kleine stukjes eraf en snel krassen erop. Verder super flappie en service van acer ook goede ervaringen mee :>

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

The Real Falcon schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:54:
Nou ik heb ze met opzet er onderweg gehaald. Dit met de eenvoudige reden dat ik nog al vaak mijn laptop even iets verder van me af wil zetten of juist dichterbij.

Ook me vriendin zet hem altijd anders neer.

En dat gaat verrekte onhandig met die rubbers er onder. Ik denk er over om er een 3 tal metalen/alluminium halve stukjes er onder te plaatsen. Maar goed tegen die tijd voldoet mij dit ook wel :)
Vandaag bleken ze weer uiterst handig...Een prutser liep zo door mijn netwerkabel heen waardoor een hub bijna flikkerde en me laptop bleef staan :)

Asus Zenbook i7 256gb

Verwijderd

GreenFury schreef op donderdag 25 november 2004 @ 13:31:
[...]

Vandaag bleken ze weer uiterst handig...Een prutser liep zo door mijn netwerkabel heen waardoor een hub bijna flikkerde en me laptop bleef staan :)
Kan ook anders aflopen... Zoals nic kabel half uit je laptop en je kaartje ook... Heb dat wel eens gehad met onboard nic's in een normale laptop.

Welke drivers draaien julie eignx voor je videokaart.

/me draait de : Catalyst 04.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 18:04:
[...]

Kan ook anders aflopen... Zoals nic kabel half uit je laptop en je kaartje ook... Heb dat wel eens gehad met onboard nic's in een normale laptop.

Welke drivers draaien julie eignx voor je videokaart.

/me draait de : Catalyst 04.11
Altijd de nieuwste Omega drivers

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Real Falcon schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:56:

ik heb dat ook.. maak me er niet te druk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een tijdje geleden die Acer Aspire 2001WLCi gekocht, maar nu mis ik die bluetooth functie wel heel erg. Nu is het zo dat een kennis van me de Acer Travelmate 6003 gekocht heeft en daar zit wel bluetooth in. Die kennis van me gebruikt dat niet en zei dat ik als het mogelijk was die bluetooth module wel mocht hebben. Ik dacht dat het niet zo'n probleem zou zijn om die over te zetten, want in mijn Aspire zit onder de accu een klein kabeltje waar de module op aangesloten kan worden.
Heeft iemand enig idee waar die ergens bij de travelmate 600x zit? Het is volgens mij de opvolger van de TM80X dus misschien zit die op dezelfde plek. Of zit die chip gewoon vast, en kan die niet gewisseld worden?

Een losse BT was ook wel een optie, maar die vind ik wel erg prijzig geworden. (stond nu voor 159 euro ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 17:34:
Ik heb ook een tijdje geleden die Acer Aspire 2001WLCi gekocht, maar nu mis ik die bluetooth functie wel heel erg. Nu is het zo dat een kennis van me de Acer Travelmate 6003 gekocht heeft en daar zit wel bluetooth in. Die kennis van me gebruikt dat niet en zei dat ik als het mogelijk was die bluetooth module wel mocht hebben. Ik dacht dat het niet zo'n probleem zou zijn om die over te zetten, want in mijn Aspire zit onder de accu een klein kabeltje waar de module op aangesloten kan worden.
Heeft iemand enig idee waar die ergens bij de travelmate 600x zit? Het is volgens mij de opvolger van de TM80X dus misschien zit die op dezelfde plek. Of zit die chip gewoon vast, en kan die niet gewisseld worden?

Een losse BT was ook wel een optie, maar die vind ik wel erg prijzig geworden. (stond nu voor 159 euro ofzo).
Zou kunnen dat het scheelt per laptop bij de ene is het een module maar het zou net zo goed onboard kunnen zitten. Die losse inbouw modules zijn erg prijzig en zijn het niet waard als je het weinig gebruikt, dan kun je net zo goed een goedekoope BT dongle kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik heb nu ook wel zo'n dongle, maar dat is erg gevoelig voor schade.
Die usb dongle is nu al krom. Daarom wil ik hem echt in de laptop hebben. Ik heb ook nog gekeken naar een PCMCIA kaart die valt volgens mij helemaal weg in de laptop.

Maar ik dach dat het misschien mogelijk was om die module om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 18:37:
Ja, ik heb nu ook wel zo'n dongle, maar dat is erg gevoelig voor schade.
Die usb dongle is nu al krom. Daarom wil ik hem echt in de laptop hebben. Ik heb ook nog gekeken naar een PCMCIA kaart die valt volgens mij helemaal weg in de laptop.

Maar ik dach dat het misschien mogelijk was om die module om te zetten.
Zou kunnen moet je de technische specs effe bekijken maybe is het een los component en past het heb je lucky :) Wil zelf ook eigenlijk inbouw maybe keer opzoek gaan naar iets. Die externe usb dongles zijn niet echt super fijn :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
M'n 2023wlmi is terug van RMA, harde schijf is netjes vervangen.

Nu het vreemde doch prettige: de dode pixel die ik had is plots weer herrezen uit de dood. De hele laptop is nog hetzelfde (te zien aan krasjes e.d. die er echt al zaten), dus zal de pixel misschien door het vervoer weer wakker geschud zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

johnnyv.nl schreef op zondag 12 december 2004 @ 22:43:
M'n 2023wlmi is terug van RMA, harde schijf is netjes vervangen.

Nu het vreemde doch prettige: de dode pixel die ik had is plots weer herrezen uit de dood. De hele laptop is nog hetzelfde (te zien aan krasjes e.d. die er echt al zaten), dus zal de pixel misschien door het vervoer weer wakker geschud zijn :?
Druk eens op de plek van de dode pixel. Als het goed is komt ie nu weer tevoorschijn. Vaak is er dan een los contactje. (zo kan je vaak halfdode pixels wegkrijgen)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet hoe je irda draaiend krijgt onder linux ?
Het gaat hier om een SMC irda device.

Als je echter de smsc-ircc2.ko module wil laden in Linux (kernel 2.6.9), zegt ie no such device :|

In Windows werkt dat overigens perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoekertje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb de Aspire 2010 met DVD -/+ brander
en heb veel problemen met het branden van DVD's.
Ik gebruik DVD+R schijfjes van Philips en de laatste versie van Nero.
Het branden van avi's lukt niet, het branden van een iso file lukt niet.
Tot nu toe is het me alleen gelukt om wat backup bestanden te branden,
ik heb hiervoor multisession gebruikt.
Met het branden van CDR's heb ik geen problemen (Sony & TDK),
en ook niet met iso files, multisession en avi's.
Kortom waar zit de fout?
Gebruik ik de verkeerde schijfjes of de verkeerde software?
Dit is de eerste keer dat ik een DVD speler/brander heb
dus het zou kunnen dat ik ergens een fout maak ;)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

Probeer het eens met de originele software die bij de laptop zat: NTI CD&DVD maker

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste