Heb dit draadje niet helemaal gelezen maar heb de
Acer Aspire 2012WLMi nu een maand in bezit en hier mijn ervaring:
Laptop gekocht bij Informatique voor €1400 en meteen een Linksys router versie G (54mbp/s) erbij gekocht, evenals een draadloze optical notebook mouse van logitech, en een Dane-Elec Compact Flash-cardreader.
Met dat laatste kom ik meteen op het
eerste minpuntje. De 4-in-1 cardreader heeft ipv Compact Flash dus memory stick. Ja ik gebruik dus cf en geen memory stick (denk zoals de meesten onder ons). Maar dat Dane-Elec dingetje va €9,- verdwijnt helemaal in het PCI-slot dus die zit er pemanent in bij mij, waardoor ik als het ware een 5-in-2 cardreader heb. Werkt perfect.
Om meteen naar het
2e en laatste minpuntje te gaan; Het toetsenbord. Het is mijn eerste laptop, weet dus niet of dit een acer-dingetje is, maar je moet goed aanslaan op de toesten, want bij rap typen, mis je anders een hoop letters en hoofdletters in je getypte text. Maar na een maand intensief gebruik zijn je vingers hierop getraind en heb ik hier nog nauwelijks last van.
**
BEELDSCHERM: Kraak en kraakhelder. Breedbeeld heel fijn in gebruik. Met sneltoets lichtsterkte in te stellen. Bij 's nacht gebruik is felste modus zelfs te fel en zet ik m zwakker. Software-matig ingesteld zodat ik op batterij-use de laagste stand heb, bij 220v-use de hoogste. Verder met s-video naar mijn beamer op de slaapkamer (als 2nd monitor dus) geweldig resultaat 1,80 bij 2,30 op de witte muur. Is leuk gamen kan ik jullie zeggen. (wel op 800 bij 600: de resolutie van de beamer.
**
ATI 9700: Werkt super. Dvd-films vol open geen problemen. Morgen DE test, krijg ik Doom3, kijken of dat haalbaar is.
**
Li-Ion Batterij: Gaat zeker 3 uur mee, bij minder intensief gebruik zelfs 4!!!
**
WIRELESS LAN: Heeft dus (uiteraard) net als de router de G versie, en heb na plug-and-play installatie in het gehele huis excellent ontvangst. Boven en in de tuin dus ook. Perfect dus.
**
CD-R / DVDR COMBODRIVE: Dit slot-loaded apparaat van Matshita werkt ook perfect, schrijft DVD zowel + als -. Al vaak cd's en dvd's mee gebrand, nog geen enkel probleem me gehad.
**
DIVERSEN: De
speakers geven voor een notebook een geweldig geluid. Bij binnenshuisgebruik uiteraard.
De geleverde
software niet gebruikt. XP Pro SP1 erop. Zeer stabiel. Alle drivers etc van internet bebruikt, heb je zeker de laatste of beste versies. Alleen de sneltoetsen deden het niet dan, was even zoeken maar de software daarvoor was gratis te downloaden van de Acer-site.
De 60 gig harddisk is wel ff genoeg. (de 2012 wlci heeft een 40, enige verschil dacht ik)
Verder is de laptop ZEER stil. Bij intens gebruik gaat fan draaien, nog steeds niet storend.
Heb onlangs een Targus-tas gekocht voor de vakantie. Past allemaal perfect en voelt erg stevig aan.
De Infraroodpoort heb ik nog niet gebruikt, de modem ook niet, evenals bluetooth.
Conclusie. Werelds ding. Echt heel blij mee. Krijgt van mij een dikke 9.
Kan nog een
laatste minpunt bedenken. Als je het geheugen wil uitbreiden van 512 naar 1024, kun je de originele 512 weggooien, want de slots zitten al vol met 2 x 256. Moet je dus 2 x 512 kopen.
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 02-09-2004 05:10
]