Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 16.705 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

hm nou sorry van de foute opmerking dan. ik weet ook al dat een REL sub dieper en
strakker gaat maar wat nu betrefd kan dit wel. dus eerst geen sub.
heb trouwens de center ook op large staan maar das bijna alleen dialoog. gaat de menselijke stem ook erg laag?

heb er ook al over nagedacht om de center op 1 lijn te krijgen. maar aangezien de tv zon 64 kilo weegt zal er iets tussen moeten, een kastje ofzo. moet ik nog even bekijken.
nadeel is dat de tv weer hoger staat en hij staat nu verders goed op ooghoogte

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiburg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
4POX schreef op 31 juli 2004 @ 20:41:
[...]

respect voor de aankleding van jouw kamer.. Hulde
Dank, maar het heeft ook redelijk wat tijd gekost om het zo aan te kleden.
Ik heb zelfs een speciale halogeenspot hangen, die precies op de posters gericht staan (met lampjes erin met een 10 graden bereik ipv de standaard 38 graden, waardoor het licht nog gerichter wordt). Al met al ben ik nu erg tevreden, de ruimte is nu eenmaal beperkt: het is een kamer van 3.90 meter lang bij 2.70 meter breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MUSTIS schreef op 01 augustus 2004 @ 00:01:
hm nou sorry van de foute opmerking dan. ik weet ook al dat een REL sub dieper en
heb trouwens de center ook op large staan maar das bijna alleen dialoog. gaat de menselijke stem ook erg laag?
je "moet" wel alles op large zetten (surround misschien niet) want je hebt geen sub, over die center: als er iets ontploft doet de center ook vrolijk mee.. nogmaals een mooie set-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

de rears gaan maar tot 70 hz geloof ik, dus die heb ik op small staan. in de handleiding staat alles wat boven de 80 hz zit kan als small ingesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 22:37
chielepiel schreef op 31 juli 2004 @ 23:36:
[...]

Las ik zonet niet dat jij anderen in hun waarde laat?
Dat doe ik nog steeds, het is mijn mening. Dat mag wel. Wellicht dat dat er niet duidelijk stond.

Ik was alleen een smiley vergeten, excuses hiervoor ;) :D . Ik zal het niet weer doen O-)

[ Voor 8% gewijzigd door blue eyes op 01-08-2004 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
MUSTIS schreef op 01 augustus 2004 @ 00:01:

heb er ook al over nagedacht om de center op 1 lijn te krijgen. maar aangezien de tv zon 64 kilo weegt zal er iets tussen moeten, een kastje ofzo. moet ik nog even bekijken.
nadeel is dat de tv weer hoger staat en hij staat nu verders goed op ooghoogte
Fout is het nooit, het zijn jouw inzichten en oren. Wellicht dat mijn opmerking dubbel gelezen kon worden ;)

Ik zou de center ook op small zetten. Hierdoor gaan je lage signalen (vanaf het punt dat je ingesteld hebt) gerouteerd worden naar je sub, of in jouw geval naar de fronts.

De fronts zijn beter in het verwerken van dit soort signalen dan je center. Je ontlast hierdoor de center. Je hebt wel een beetje gelijk als je stelt dat er voornamelijk stemmen door de center worden doorgegeven, en dat zijn niet altijd de lage tonen.

Je moet iig doen wat je zelf het mooiste vind klinken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue Eyes schreef op 31 juli 2004 @ 09:38:
Ik denk dat je post wat genuanceerder kan brengen.

Een weetje: er zijn meer unbelievers die na een kabeltest WEL het verschil horen dan dat ze unbelievers blijven...... C'est toutes.
Dan nu een genuanceerde versie:

2000 euro voor twee kabels. Ik sta open om een blinde kabel test met deze en andere kabels uit te voeren.

Ik ben geen unbeliever als je dat mocht impliceren. Ik sta open voor alles maar, mijn eigen audio set is net 2000 euro waard. Dus je begrijpt 2000 euro is voor mij veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

eehmm....

Heet dit topic niet Post hier foto's en specs van je home-cinema ?

Waarom hebben we het alweer over de kabels?!

Tuurlijk zit er verschil in een kabel van 5 cent per meter of eentje van 50 euro per meter.
Maar de ketting is zo sterk als de zwakste schakel..
Dus bij kabel van 2000 euro zal vast een versterker van 20.000 euro horen, en ga zo maar door
(cd-speler,luidsprekers, aansluitingen in de versterker/luidsprekers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 17:38:
[...]

Dan nu een genuanceerde versie:

2000 euro voor twee kabels. Ik sta open om een blinde kabel test met deze en andere kabels uit te voeren.

Ik ben geen unbeliever als je dat mocht impliceren. Ik sta open voor alles maar, mijn eigen audio set is net 2000 euro waard. Dus je begrijpt 2000 euro is voor mij veel geld.
Voor mij ook, ik betaal het dan ook niet. Leve de 2ehandse markt. Ik heb overigens geen enkel component nieuw gekocht. Omgerekend heb ik rond de 33% betaald van de nieuwwaarde. Als je het wil weten, voor de LS kabel 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag ik me af waarom iemand bereid is zo ontzettend veel geld erop toe te geven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:02
Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 18:01:
Vraag ik me af waarom iemand bereid is zo ontzettend veel geld erop toe te geven. :P
Me too. Bijna 1000 gulden voor een kabeltje |:(

Waarom wordt er niet een extra regel aan de AVH forum faq toegevoegd:

# gelieve niet te melden als je kabels hebt van >100 euro, 99% van de mensen hier begint dan spontaan te flippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 21:22

-Sander-

///M Powerrrrrr

Ook jammer dat ik geen reply's krijg op mijn post.. :'( (En ik had nog wel zo mijn best gedaan voor een leuke post)
Het blijft een leuk topic, waar iedereen zijn dingen blijft posten..

Maar zolangzamerhand vindt ik de sfeer een beetje minderen, en dat vind ik heel erg jammer!
Ik volg het topic alvanaf het begin maar er zit helaas een dalende lijn in in de sfeer hoe hier op ieder zijn spullen gereageerd word. Opbouwende kritiek en tips zijn juist welkom maar waarom steeds die loze discussies over die kabels :'( :'(

* -Sander- word er een beetje moedeloos van :(

[ Voor 9% gewijzigd door -Sander- op 01-08-2004 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Alfa_33 schreef op 01 augustus 2004 @ 18:15:
Ook jammer dat ik geen reply's krijg op mijn post.. :'( (En ik had nog wel zo mijn best gedaan voor een leuke post)

* Red devil word er een beetje moedeloos van :(
Waar had je je post gepost dan? Ik vind hem nl nergens terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red devil schreef op 01 augustus 2004 @ 18:05:
[...]

Me too. Bijna 1000 gulden voor een kabeltje |:(

Waarom wordt er niet een extra regel aan de AVH forum faq toegevoegd:

# gelieve niet te melden als je kabels hebt van >100 euro, 99% van de mensen hier begint dan spontaan te flippen.
Nu interpreteer je mijn post verkeerd, sowieso vind ik dat flippen een probleem van de mensen zelf en niet van degene die meldt wat het kost. Want dat wil iedereen maar al te graag horen. Leer er gewoon mee leven. Er is ook een reden waarom kabeldiscussies niet graag gezien worden op dit forum, er komt nooit wat goeds uit.

In dit topic is het al helemaal not-done, laten we er dan ook vooral niet over doorgaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Maar zolangzamerhand vindt ik de sfeer een beetje minderen, en dat vind ik heel erg jammer!
Ik volg het topic alvanaf het begin maar er zit helaas een dalende lijn in in de sfeer hoe hier op ieder zijn spullen gereageerd word. Opbouwende kritiek en tips zijn juist welkom maar waarom steeds die loze discussies over die kabels :'( :'(

* ZiegoM word er een beetje moedeloos van :(
Hehheh ik had er ook een beetje overheen gelezen..

Maar ik vindt het schitterend dat je van Beamer -> Tv -> Beamer bent gegaan :D Die beamer die je nu hebt geeft een zeer mooi plaatje (voor zover dat te zien is op de foto's). :9

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Red devil schreef op 01 augustus 2004 @ 18:24:
[...]

Waar had je je post gepost dan? Ik vind hem nl nergens terug.
Alfa_33 in "Post hier foto's en specs van je home-ci..."

;)

nog een keer posten is ook weer zo wat :P
ZiegoM schreef op 01 augustus 2004 @ 19:42:
[...]

Hehheh ik had er ook een beetje overheen gelezen..

Maar ik vindt het schitterend dat je van Beamer -> Tv -> Beamer bent gegaan :D Die beamer die je nu hebt geeft een zeer mooi plaatje (voor zover dat te zien is op de foto's). :9
Thx!!
Gisteren nog even weer een film gekeken,. en heerlijk die zwartwaarden en mooie kleuren super!!

(Hitler The Rise Of Evil)

[ Voor 44% gewijzigd door -Sander- op 01-08-2004 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat we niet eerder reageren maar, zie het als een compliment. Op jou opstelling is weinig aan te merken, hij is zeer relaxed met die beamer en staat 100% goed.

Mijn vader had ooit eens een beamer met scherm gehuurd. Als je dat één keer gezien hebt wil je niet mee terug naar tv. Helaas moest dat wel :'( .

Misschien dat je nog wat kunt doen aan de combinatie van witte muur, gele wand en bruine vloerbedekking. Ben daar zelf niet zo weg van maar, dat is natuurlijk smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb als leek een vraag. Ik heb een Marantz SR-5400 versterker en 4 KEF Cresta 30 speakers, een center van B&W plus een sub van AudioPro.
In de versterker heb ik alle speakers op small gezet. Voor HT is dit (misschien) de beste oplossing, maar is dit ook zo voor CD´s?

Verder heb ik de sub afgesteld bij films, zodat deze voor mijn gevoel goed staat, maar bij cd´s mis ik dan weer voldoende laag.

Wie heeft er tips enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Alfa_33 schreef op 30 juli 2004 @ 23:24:
Ook maar even weer meeposten :)
Tijdje geleden dat ik hem gepost had..
|HT-verhaal!
Die ik binnenkort eens ga updaten :P
Nice nice. Ik weet niet veel van CRT projectors, maar die dingen kunnen vaak wel hoge resoluties aan. Kun je ook High Definition formaat films aan?
Moet je eens wat 720p formaat proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 08:58:
Ik heb als leek een vraag. Ik heb een Marantz SR-5400 versterker en 4 KEF Cresta 30 speakers, een center van B&W plus een sub van AudioPro.
In de versterker heb ik alle speakers op small gezet. Voor HT is dit (misschien) de beste oplossing, maar is dit ook zo voor CD´s?
Mij lijkt het voor CD's beter om een zo volledig mogelijk signaal over je Fronts te laten gaan, en het laag te laten ondersteunen door de sub, in plaats van dat de sub het laag helemaal voor zijn rekening neemt.

De beste oplossing is trouwens die instelling die jij het beste vind klinken, dus ik zou zeggen: probeer het eens.

Ik zelf heb mijn fronts (KEF q5) voor HT en Stereo gewoon op LARGE staan, en dat bevalt me prima.

Over je sub. Welk type heb je? Zit daar een HIGH en LFE input in, of gewoon 1 input?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 13:06:
[...]

Mij lijkt het voor CD's beter om een zo volledig mogelijk signaal over je Fronts te laten gaan, en het laag te laten ondersteunen door de sub, in plaats van dat de sub het laag helemaal voor zijn rekening neemt.

De beste oplossing is trouwens die instelling die jij het beste vind klinken, dus ik zou zeggen: probeer het eens.

Ik zelf heb mijn fronts (KEF q5) voor HT en Stereo gewoon op LARGE staan, en dat bevalt me prima.

Over je sub. Welk type heb je? Zit daar een HIGH en LFE input in, of gewoon 1 input?
Als ik mijn fronts op large zet, dan is het geluid van cd prima met voldoende laag, maar met HT mis ik dan weer dat lekkere laag in de film. Ik heb ook geen zin om elke keer te gaan schakelen tussen large en small.
Op mijn sub zitten beide aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Het is natuurlijk wel zo dat doordat je bij film kijken een stevig laag hebt je er min of meer gewent aan raakt. Bij muziek horen de bassen niet al te overstemmen (blijft een persoonlijke voorkeur natuurlijk) Maar omdat je bij film kijken een stevig laag hebt ga je het voor je gevoel missen in de muziek. Zet je hem vervolgens harder (je sub) dan klinkt het voor je oren weer beter. Echter staan de bassen dan eigenlijk al te hard. Als je dan weer film gaat kijken en je sub niet terugdraait zijn de bassen weer veel te hard. Het is gewoon zo dat in films veel meer laag zit als in 'normale' muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gemerkt dat met een goed uitgebalanceerde set, je nooit aan bas-levels hoeft te komen. Nu heb ik makkelijk praten, ik gebruik namelijk 3 subwoofers, waarvan ik er 2 in stereo inzet voor geherrouteerde bas (de bas van de speakers op 'small') en eentje puur en alleen voor LFE. Het LFE kan ik dan naar believen iets harder of zachter zetten. Reuze handig! Die handigheid is op dit moment echter alleen te krijgen met een Lexicon MC-12, of je moet extern gaan filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 14:58:
[...]

Als ik mijn fronts op large zet, dan is het geluid van cd prima met voldoende laag, maar met HT mis ik dan weer dat lekkere laag in de film. Ik heb ook geen zin om elke keer te gaan schakelen tussen large en small.
Op mijn sub zitten beide aansluitingen.
Dan kun je waarschijnlijk ook beiden naast elkaar gebruiken?

Op mijn Quakje kan ik dus CD's via de high ingang laten lopen (en apart de gain instellen), en voor films via de LFE (en apart de gain instellen).
Het mooie van de Quake is dat de HIGH en LFE input tegelijkertijd gebruikt kunnen worden: de sub pakt dus alles wat de frontskrijgen ook erbij (vanaf een zelf in te stellen frenquentie. Resultaat: LFE wordt weergegeven zoals normaal, maar ook de fronts worden ondersteund)

Voor beiden dus optimaal. Lijkt me dat dat bij jou ook wel zou moeten lukken.

Kun je je versterker niet instellen dat hij bij HT vanaf een bepaalde frequentie alles naar je Sub gooit?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:46

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik kondigde het vorige week al aan maar vandaag is mijn nieuwe DVD-speler dan eindelijk uit Duitsland aangekomen: een Toshiba SD-220E. Een hele verbetering t.o.v. van mijn oude setup waarbij de signalen door PowerDVD via een 15 meter S-Video- en coax-kabel naar mijn TV en amp werden gezonden. Mooi strak beeld! :) De DVD-speler is nu met een vette scart op de TV en met toslink op de amp aangesloten. Ik wilde eigenlijk voor coax gaan (minder convertor-stappen), maar daar zit mijn SBLive! nog op. Een kleine update van mijn systeem dus:

jfeelders' budget homecinema setup

• DVD-speler: Toshiba CD-220E (DD, DTS, coax, toslink, composiet, S-Video, component, scart)
• Media-speler: PowerDVD 5 (S/PDif en S-Video uit) via zelfbouw IR-ontvanger
• Amp: Sony STR-DE485e (DD, DTS, DCS)
• Speakers (stereo): Eltax Symphony 6
• Speakers (surround): Eltax Millennium Centre & Eltax Mini Surround
• TV: Cosmel 9910 (50Hz, 50cm)
• Bekabeling: QED Qunex1, Supra FS (Full Scart), Hirschmann Koka 799 Digital Coax, VLS Optistan, CableTalk 3.1 (biwired)
• Meubel: zelfbouw op basis van Target Beta-series
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/37750/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/37751/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/38412/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/38413/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/38414/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/37748/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/37749/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Zaterdag met men vakantiewerkgeld gaan HT shoppen, en ik moet zeggen dat ik uitermate tevreden ben.

In de Mediamarkt een Onkyo SR601 op de kop getikt voor 340 ipv 670, en dan in de Makro de Eltax MovieMaxx 5.0 set voor 160EUR

Pics komen later, maar ik ben er uitermate tevreden van :)
Nu nog sparen voor een subwoofertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

zou ik ook zijn als ik de sr601 voor die prijs kon meenemen.

de sr501 van onkyo was mijn eerste keus omdat ie volgens reviews net wat beter in home cinema is dan anderen van dezelfde prijsklasse.

hoe heb je in de 601 zo goedkoop gekregen. ik heb geen aktie gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Desolation Angel schreef op 02 augustus 2004 @ 19:02:
Zaterdag met men vakantiewerkgeld gaan HT shoppen, en ik moet zeggen dat ik uitermate tevreden ben.

In de Mediamarkt een Onkyo SR601 op de kop getikt voor 340 ipv 670, en dan in de Makro de Eltax MovieMaxx 5.0 set voor 160EUR

Hoe doen die speakers het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 22:20:
[...]

Hoe doen die speakers het?
Net aangezet, ze gaan hard & zuiver, zelfs met de standard kabel die er bij zit. Alleen merk ik wel dat voor echt lage tonen er nog een sub nodig is. De rears gaan ook verbazend goed voor hun grootte, voor 160EUR was het zeker en vast een goede koop.

Hoe ik die Onkyo zo cheap heb ? Het was laatste solden-dag in de Media Markt in Brussel, en dan zijn er vaker superpromo's. Heb voor een kameraad ook een 5.1 van Pioneer voor 180EUR meegenomen. Er was bij men Onkyo wel geen doos, handleiding, en een remote van een andere Onkyo amp, maar hij werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

jfeelders schreef op 02 augustus 2004 @ 18:57:
Ik kondigde het vorige week al aan maar vandaag is mijn nieuwe DVD-speler dan eindelijk uit Duitsland aangekomen: een Toshiba SD-220E. Een hele verbetering t.o.v. van mijn oude setup waarbij de signalen door PowerDVD via een 15 meter S-Video- en coax-kabel naar mijn TV en amp werden gezonden. Mooi strak beeld! :) De DVD-speler is nu met een vette scart op de TV en met toslink op de amp aangesloten. Ik wilde eigenlijk voor coax gaan (minder convertor-stappen), maar daar zit mijn SBLive! nog op. Een kleine update van mijn systeem dus:

Knip mooie tabel
Hoe bevalt die Eltax Millenium Center speaker? Ik ben nog op zoek naar een goede en goedekope center voor bij mijn set (ook alleen maar Eltax speakers)
Komen de stemmen er een beetje natuurgetrouw en duidelijk uit?
Die Eltax Millenium Center is namelijk nu maar 54 euro bij conrad, dus dat lijkt mij zeer interessant :P

[ Voor 41% gewijzigd door ZiegoM op 03-08-2004 00:40 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Ik heb die center bij voormalig Megapool vandaan voor €50. Helaas hadden ze hem niet in hout-kleur. Maar er zit goed geluid in. De stemmen in Gladiator zijn helder en krachtig en ook bij Armageddon's meteorieten-scene zit er genoeg hoge tonen vermogen in. Het spectrum wordt mooi overgenomen door de Symphony 6's. Ik ben er dus tevreden mee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
Voor wie die MovieMaxx set ook wil kopen, hij is zen geld wel waard. Alleen mis ik er wel de fijne extra's bij die bv de summit set wel heeft, nl spikes voor de fronts en bi-wiring.

Iemand btw een tip voor een goeie budget subwoofer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 16:21:
[...]

Dan kun je waarschijnlijk ook beiden naast elkaar gebruiken?

Op mijn Quakje kan ik dus CD's via de high ingang laten lopen (en apart de gain instellen), en voor films via de LFE (en apart de gain instellen).
Het mooie van de Quake is dat de HIGH en LFE input tegelijkertijd gebruikt kunnen worden: de sub pakt dus alles wat de frontskrijgen ook erbij (vanaf een zelf in te stellen frenquentie. Resultaat: LFE wordt weergegeven zoals normaal, maar ook de fronts worden ondersteund)

Voor beiden dus optimaal. Lijkt me dat dat bij jou ook wel zou moeten lukken.

Kun je je versterker niet instellen dat hij bij HT vanaf een bepaalde frequentie alles naar je Sub gooit?
ik kan kiezen tussen 80, 100 en 120
vervolgens kan ik ook nog iets instellen: -10, 0 en off. Wat dit precies inhoudt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan nog een vraag nu we toch bezig zijn, moeten de center en de rears dan ook op small staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 09:04:
En dan nog een vraag nu we toch bezig zijn, moeten de center en de rears dan ook op small staan?
Zoals ik al zei: probeer het uit. Wat voor jou het beste klinkt is het beste

Niets moet, alles mag!

(Als je center en rears boekenplank speakers zijn, dan is waarschijnlijk de beste setting inderdaad 'small')

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Desolation Angel schreef op 02 augustus 2004 @ 19:02:

Bij welke Makro heb je die Eltax set gehaald?
Hebben ze daar ook nog meer (ook losse) speakers van Eltax?

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Echt leuk om te zien, een paar maanden geleden was er op GOT nog weinig te lezen over Eltax en nu zie ik steeds meer mensen met Eltax (waaronder ikzelf) en tot nu toe ben ik zelf alleen nog maar positief en alle andere volgens mij ook :*)

Het nadeel is alleen inderdaad dat ze moeilijk te vinden zijn in een winkel om ze te beluisteren en vaak alleen maar met postorder te krijgen zijn...

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 10:56
Jah speedfight wat je met het posten van een advertentie niet allemaal teweeg kan brengen. Mijn eltax set is ook onderweg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Speedfight schreef op 03 augustus 2004 @ 11:12:
Echt leuk om te zien, een paar maanden geleden was er op GOT nog weinig te lezen over Eltax en nu zie ik steeds meer mensen met Eltax (waaronder ikzelf) en tot nu toe ben ik zelf alleen nog maar positief en alle andere volgens mij ook :*)

Het nadeel is alleen inderdaad dat ze moeilijk te vinden zijn in een winkel om ze te beluisteren en vaak alleen maar met postorder te krijgen zijn...
Ja dat is waar :)
Ik kende Eltax al wat langer, bij de Makro (Best) hadden ze ook al een jaar of 5 geleden zo'n 5.0 set staan van Eltax. Daar stond ik altijd naar te kijken :P . Uiteindelijk kwam er nooit wat van omdat ik geen geld had en geen reciever. Toen heb ik die Aldi Mirage's gekocht, een eltax sub, een goede reciever en nu dan de concept's dankzij Speedfight :P
Nu rest alleen nog een center; waarschijnlijk weer Eltax (Millenium) :D

Je krijg gewoon enorm veel waar voor je geld bij Eltax _/-\o_

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
Makro Machelen, was een promo voor België :)
Ze hadden er ook nog een andere set van Eltax, maar losse speakers waren er niet. Was gewoon een promo-bundle

Sub zal moeten wachten, heb net een Kiss DP1000 besteld omdat mijn vorige DVD speler de geest heeft gegeven :(

[ Voor 26% gewijzigd door Desolation Angel op 03-08-2004 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 23:33:
[...]

Sorry dat we niet eerder reageren maar, zie het als een compliment. Op jou opstelling is weinig aan te merken, hij is zeer relaxed met die beamer en staat 100% goed.

Mijn vader had ooit eens een beamer met scherm gehuurd. Als je dat één keer gezien hebt wil je niet mee terug naar tv. Helaas moest dat wel :'( .

Misschien dat je nog wat kunt doen aan de combinatie van witte muur, gele wand en bruine vloerbedekking. Ben daar zelf niet zo weg van maar, dat is natuurlijk smaak.
Dankje,
Ik ben nog druk bezig met het aankleden van de kamer :) (zit nog een deel in de grondverf en die word later rood ??)
Red devil schreef op 02 augustus 2004 @ 09:44:
[...]

Nice nice. Ik weet niet veel van CRT projectors, maar die dingen kunnen vaak wel hoge resoluties aan. Kun je ook High Definition formaat films aan?
Moet je eens wat 720p formaat proberen!
Thx!
Deze projector kan helaas geen HDTV oid aan,. jammer maar helaas :)
Er moet ook nog wel iets te wensen overblijven...!
Eerst alles aankleden en genieten,. zoals het hoort 8)

Ook heb ik nu net mijn gordijnen hangen!!
Aan de onderkant moeten ze nog gezoomd worden, maar omdat het zo warm is komt dat nog wel..

Before

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kandezenog/bios/front.jpg

After

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kandezenog/bios/gordijn.jpg

Lijkt erg mooi al zeg ik hetzelf :)
Er komt ook nog een zwarte rand om het scherm heen (mat-zwart plakvilt) en het e.e.a moet nog geverfd worden..

Word vervolgd :)

[ Voor 4% gewijzigd door -Sander- op 03-08-2004 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Alfa_33 schreef op 03 augustus 2004 @ 15:41:
[...]

Dankje,
Ik ben nog druk bezig met het aankleden van de kamer :) (zit nog een deel in de grondverf en die word later rood ??)

[...]

Thx!
Deze projector kan helaas geen HDTV oid aan,. jammer maar helaas :)
Er moet ook nog wel iets te wensen overblijven...!
Eerst alles aankleden en genieten,. zoals het hoort 8)

Ook heb ik nu net mijn gordijnen hangen!!
Aan de onderkant moeten ze nog gezoomd worden, maar omdat het zo warm is komt dat nog wel..

Before

[afbeelding]

After

[afbeelding]

Lijkt erg mooi al zeg ik hetzelf :)
Er komt ook nog een zwarte rand om het scherm heen (mat-zwart plakvilt) en het e.e.a moet nog geverfd worden..

Word vervolgd :)
Dat is wel leuk die gordijnen ja, en waarschijnlijk ook functioneel (beter beeld).
Misschien dat je op de schuine wand achter je meubel ook nog een stuk stof/ gordijn kan hangen, dan is het metteen helemaal dicht.
edit: is niet schuin

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 17:04
Ik heb hier de boel ook zwart gemaakt, gewoon met zwart goedkoop doek van Ikea, met een punaise in de muren en plafond geprikt (zijn gipsplaten). Gaat prima, blijft goed zitten, en het hele gezichtsveld (behalve scherm) is donker bij het kijken. Wel zo prettig. Daarnaast ook een stuk minder reflectie terug op het scherm wat het contrast nog eens verbetert.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

ZiegoM schreef op 03 augustus 2004 @ 15:48:
[...]

Dat is wel leuk die gordijnen ja, en waarschijnlijk ook functioneel (beter beeld).
Misschien dat je op de schuine wand achter je meubel ook nog een stuk stof/ gordijn kan hangen, dan is het metteen helemaal dicht.
edit: is niet schuin
Ik zat nog te denken om dat rood te maken.. maar omdat dat zwarte wel erg goed bevalt gelijk nog maar even een stuk gehaald bij de Ikea..
Net gelijk even afgestikt en opgehangen 8)

Achterkant..

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kandezenog/bios/gordijn1.jpg

Totaalplaatje 8) _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kandezenog/bios/gordijn2.jpg

Word vervolgd.. :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Ik ben toch best wel jaloers op al die mensen met hun beamers...... Geld is niet zozeer het probleem, wel mijn vriendin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfa_33 schreef op 03 augustus 2004 @ 20:28:
[...]

Ik zat nog te denken om dat rood te maken.. maar omdat dat zwarte wel erg goed bevalt gelijk nog maar even een stuk gehaald bij de Ikea..
Net gelijk even afgestikt en opgehangen 8)

Achterkant..

[afbeelding]

Totaalplaatje 8) _/-\o_
[afbeelding]

Word vervolgd.. :) !
Dat is al stukken beter!

Nu alleen nog die schuine witte wand helemaal zwart en iets leuks voor dat geel. Misschien een hip jaren 70 behangetje. Dat zal mooi staan bij zwart en bruin.

Daarna nog wat vrienden en vriendinnen om mee te kijken natuurlijk. Daar zag ik laatst een setje van staan bij de Gamma. De Gamma verkoopt tegenwoordig ook alles :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
En tis een KiSS DP1500 geworden, en wat een spelertje toch :)
Ben er uitermate tevreden over, vlotte streaming, handige software, echt een superspeler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 21:06:
[...]

Dat is al stukken beter!

Nu alleen nog die schuine witte wand helemaal zwart en iets leuks voor dat geel. Misschien een hip jaren 70 behangetje. Dat zal mooi staan bij zwart en bruin.

Daarna nog wat vrienden en vriendinnen om mee te kijken natuurlijk. Daar zag ik laatst een setje van staan bij de Gamma. De Gamma verkoopt tegenwoordig ook alles :) .
Thx!

Die schuine wand ga ik niet zwart maken,. ik heb daar totaal geen last van tijdens film kijken omdat dat gedeelte niet oplicht!
Daarnaast is het gewoon een slaapkamer en ik moet er ook nog in kunnen leven zonder dat ik het effect krijg dat ik in een hol zit :+

Dat gelige behang zit er nog maar net op dus dat gaat er ook niet af :P
Verder is de vloerbedekking niet bruin, maar zeer donkergrijs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue Eyes schreef op 03 augustus 2004 @ 20:54:
Ik ben toch best wel jaloers op al die mensen met hun beamers...... Geld is niet zozeer het probleem, wel mijn vriendin :)
Ahhhh... Wat zielig nou Blue ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Ja, wij projector-eigenaars hebben echt medelijden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Daarom zorg ik dat ik die zooi al heb voor ik een vriendin krijg die mijn huis gaat inrichten ;)

of ze moet ook gewoon van groot beeld houden wat voor vast in de kamer hangt :P

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kwestie van goed africhten :+
Of van voor wat hoort wat natuurlijk :9

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
Och, als ik een beamer nodig heb neem ik wel die van de winkel, voor de rest ist mijn crappy Edison Minerva TV :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Ik heb ook wat nieuws :)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/administrator/GoT/speakers/NAD.jpg
Nad T-512 DVD-speler

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/administrator/GoT/speakers/monitor.jpg
Monitor Das Hifi interlink :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Heb je geen mogelijkheid ze digitaal te verbinden? Ik vond dat best een verschil uitmaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Ik ben toch best wel jaloers op al die mensen met hun beamers...... Geld is niet zozeer het probleem, wel mijn vriendin
Ik kan me niet voorstellen dat "ze" "het" niet mooi vinden.
Zij kijken toch liever naar Brat Pitt of Matt Damon op ware grootte , dan op postzegel formaat
(argument 1)

Maar waar je voor moet oppassen is dat het te duidelijk aanwezig is.
Een oprolscherm en beamer aan het plafond doen wonderen
(argument 2)

Of een andere kamer, maar dat is niet vaak aan de orde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
jfeelders schreef op 04 augustus 2004 @ 11:43:
Heb je geen mogelijkheid ze digitaal te verbinden? Ik vond dat best een verschil uitmaken!
Ik heb geen receiver, maar een gewone versterker. En zelfs al had ik een receiver, voor gewone muziek hoort het analoog te gaan :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dupje schreef op 04 augustus 2004 @ 11:45:
[...]

Ik heb geen receiver, maar een gewone versterker. En zelfs al had ik een receiver, voor gewone muziek hoort het analoog te gaan :p.
Draai jij alleen cassettebandjes of LPs dan? (aangezien CD digitaal is?)

het gaat natuurlijk om signaaloverdracht 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

En zelfs al had ik een receiver, voor gewone muziek hoort het analoog te gaan :p.
Om maar weer eens een kabeldiscussie op te starten: >:)
Waarom een dure CD-speler en amp kopen als je daarna de kwaliteit van het signaal gaat verminderen (AD/DA-convertors) door het analoog aan te sluiten. Tuurlijk, als je niet anders kan is het iets anders, maar iedereen probeert hier toch zijn signaal zo zuiver mogelijk te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

[...]

ik zou toch afraden om een dvd speler voor muziek te doen. NAD heeft behoorlijke zuiver klinkende cd spelers

edit: ow nog ff wat pics

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mustis/home%20cinema/centre2.jpg
Dali c1000 met frontje eraf

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mustis/home%20cinema/front2a.jpg
Dali 5005 met front eraf

[ Voor 30% gewijzigd door MUSTIS op 04-08-2004 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:46
Om maar weer eens een kabeldiscussie op te starten:
Waarom een dure CD-speler en amp kopen als je daarna de kwaliteit van het signaal gaat verminderen (AD/DA-convertors) door het analoog aan te sluiten. Tuurlijk, als je niet anders kan is het iets anders, maar iedereen probeert hier toch zijn signaal zo zuiver mogelijk te houden...
Hangt er helemaal vanaf welke DAC het beste is; bij de meeste mensen zal de DAC van een CD of DVD speler beter zijn dan van de AV receiver -> in het geval van CD zal analoog aansluiten beter zijn, bij DVD kan dat uit kostentechnisch oogpunt wel of niet zo zijn (5-6 analoge interlinks ipv 1 digitale interlink).

Pas bij AV processors wordt het interessant om een CD speler digitaal aan te sluiten, maar over het algemeen kan je zeggen dat een gemiddelde CD of DVD speler betere DACs heeft dan de gemiddelde AV amp.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 15:54

PnD

like in Pinda ^_^

MUSTIS schreef op 04 augustus 2004 @ 12:11:
[...]

ik zou toch afraden om een dvd speler voor muziek te doen. NAD heeft behoorlijke zuiver klinkende cd spelers

[afbeelding]

[afbeelding]
Dali 5005 met front eraf
Zou opzich wel lief zijn om je plaatjes niet met een account te beveiligen :P of ligt et aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
MUSTIS, haal die foto's ff weg, wil je. Krijg steeds zo'n irritante user/pass-prompt :P

Hier dan een wazig picje van mijn bescheiden setje:
Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/keukenstyle/tvvv.jpg

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

hmm ja telkens een inlog schermpje vreemd, ik haal ze eerst wel weg

edit: ik had de upload link ipv de public link. hehe

[ Voor 30% gewijzigd door MUSTIS op 04-08-2004 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Dr. Strangelove schreef op 04 augustus 2004 @ 12:24:
...maar over het algemeen kan je zeggen dat een gemiddelde CD of DVD speler betere DACs heeft dan de gemiddelde AV amp.
Duidelijk. Daar had ik niet aan gedacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

jfeelders schreef op 04 augustus 2004 @ 12:08:
[...]
Om maar weer eens een kabeldiscussie op te starten: >:)
Dit is bullshit. Wat denk je wat er gebeurd als je je cd speler digitaal aansluit op een versterker ? Juist, dan sluit je hem ook aan op een D/A converter ! En wat denk je dat beter is: de D/A converter van een versterker waar er 500e is gestoken in 5 eindkanalen, voorversterker, processing en DACs of een cd speler waar 400 euro is gestoken in een loopwerk en een DAC alleen ?
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dali 5005 met front eraf
Mooie speakers !
Dr. Strangelove schreef op 04 augustus 2004 @ 12:24:
[...]

Hangt er helemaal vanaf welke DAC het beste is; bij de meeste mensen zal de DAC van een CD of DVD speler beter zijn dan van de AV receiver -> in het geval van CD zal analoog aansluiten beter zijn, bij DVD kan dat uit kostentechnisch oogpunt wel of niet zo zijn (5-6 analoge interlinks ipv 1 digitale interlink).

Pas bij AV processors wordt het interessant om een CD speler digitaal aan te sluiten, maar over het algemeen kan je zeggen dat een gemiddelde CD of DVD speler betere DACs heeft dan de gemiddelde AV amp.
Bij AV receivers heb ik toch echt liever m'n DVD speler VOOR FILMS in ieder geval digitaal op de versterker, aangezien de surround processing daarvan meestal beter is.

[ Voor 44% gewijzigd door JT op 04-08-2004 12:40 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
[...]

Mja, ik ging eerst een echte cd-speler kopen van NAD, maar deze DVD-speler was 110€ goedkoper... Maar een echte cd-speler komt nog wel eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Tja dan zal ik ook maar een mijn setje posten

Loewe Aventos 3770 ZW breedbeeld TV

Pioneer VSX-D712 Revceiver
Pioneer DV-350s DVD speler
Xbox
Subwoofer + center + surround

[edit]
pics offline ivm datatraffic.

[ Voor 36% gewijzigd door -ET- op 06-08-2004 16:48 . Reden: plaatjes weg. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

-ET- schreef op 04 augustus 2004 @ 13:39:
Tja dan zal ik ook maar een mijn setje posten

Loewe Aventos 3770 ZW breedbeeld TV

[afbeelding]

Pioneer VSX-D712 Revceiver
Pioneer DV-350s DVD speler
Xbox

[afbeelding]

Subwoofer + center

[afbeelding]

en de surround speakers (specs zie bij sub en center)

[afbeelding]
Euhm, leuke set hoor, maar je center op je subwoofer ?!?! :? 8)7

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Nu online

-ET-

Phone Home

euh... tja ik ben een beetje een noob op audio gebied. Ik heb deze set toen gehoord in de winkel en vond het het mooiste geluid hebben (in mijn prijs klasse) Maar is dat ernstig dan als je een center op een sub hebt staan? vond het aan de muur namelijk niet echt mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ET- schreef op 04 augustus 2004 @ 14:06:
euh... tja ik ben een beetje een noob op audio gebied. Ik heb deze set toen gehoord in de winkel en vond het het mooiste geluid hebben (in mijn prijs klasse) Maar is dat ernstig dan als je een center op een sub hebt staan? vond het aan de muur namelijk niet echt mooi.
Je center hoort op of onder je TV, joh! ;)

Verder, die pioneer speakerset ken ik ook, en ik vind hem ook super klinken! :9

Ook je TV vind ik helemaal :9~ _/-\o_ :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Op de tv gaat niet want dan valt hij naar beneden. En eronder ook niet, zo wel kunnen als ik mijn xbox weghaal echter gaan daar weer glazen deurtjes voor wat me ook niet echt bevordelijk lijkt. Waar ik ook aan dacht is hem op de kachel te leggen maar dat wordt a) 's winters warm en b) dan ligt hij achter de TV wat ook weer niet optimaal is.

Ja ik ben ook erg blij met mijn TV, lang moeten zeuren bij mijn vriendin maar toch overtuigd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 08:19

Tacoos

i am i

Sinds kort ben ik in het bezit van een Onkyo TX-SR501E, maar ik ben van plan ook eens naar andere receivers te gaan luisteren, in dezelfde prijsklasse.
De Onkyo werd me aangeraden omdat deze neutraler zou zijn dan bijv marantz, yamaha of denon. Ook een Pioneer was mogelijk, maar op dat moment niet beschikbaar.

Bij de Onkyo vind ik de AB niet handig en ook de speaker terminals niet echt super.
Bovendien is deze met 6x 85 Watt aan 6 Ohm minder powerfull dan de anderen.

Ik wilde eerst naar een Pioneer 814 gaan luisteren, maar omdat mijn fronts vloerstaanders zijn wil ik de crossover freq voor de sub lager dan 100 Hz in kunnen stellen. En dat kan met de Pioneer niet.
Andere optie is de Yamaha 550/650, maar die zou in vergelijking met de Onkyo het laag wat meer benadrukken, terwijl dat met mijn fronts niet nodig is.

Welke receiver raden jullie me aan?

Set-up:
fronts: 2x TMA Premium 903
Surrounds: 4x TMA Compact 10
Receiver: Onkyo TX-SR 501e
DVD speler: Pioneer DVD 565A
Sub: not yet...

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:46
Bij AV receivers heb ik toch echt liever m'n DVD speler VOOR FILMS in ieder geval digitaal op de versterker, aangezien de surround processing daarvan meestal beter is.
Dat is zeer sterk afhankelijk van de combi DVD-AV amp. Soms dus wel, soms niet.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dupje schreef op 04 augustus 2004 @ 11:37:
Ik heb ook wat nieuws :)

[afbeelding]
Nad T-512 DVD-speler

[afbeelding]
Monitor Das Hifi interlink :)
Leuk ding! Voor cd's zou ik idd voor een cdspeler gaan.
Echter: toen ik een cdspeler wilde kopen, vroeg ik aan de verkoper of de NAD's (cdspelers) nog steeds last hadden van technische mankementen (let op: ze schijnen heel goed geluid te hebben), waarop dat bevestigd werd. Daarom ging ik naar Arcam (en daar heb ik geen spijt van. Misschien in de toekomst vervangen voor de CD192 of de FMJ CD 33). Dit is dus ruim 1 jaar geleden. Ik weet niet of NAD inmiddels dit opgelost heeft, maar ik zou toch ff naar gebruikerservaringen googlen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 22:16
Tacoos schreef op 04 augustus 2004 @ 14:52:
Sinds kort ben ik in het bezit van een Onkyo TX-SR501E, maar ik ben van plan ook eens naar andere receivers te gaan luisteren, in dezelfde prijsklasse.
De Onkyo werd me aangeraden omdat deze neutraler zou zijn dan bijv marantz, yamaha of denon. Ook een Pioneer was mogelijk, maar op dat moment niet beschikbaar.

Bij de Onkyo vind ik de AB niet handig en ook de speaker terminals niet echt super.

Ik wilde eerst naar een Pioneer 814 gaan luisteren, maar omdat mijn fronts vloerstaanders zijn wil ik de crossover freq voor de sub lager dan 100 Hz in kunnen stellen. En dat kan met de Pioneer niet.
Andere optie is de Yamaha 550/650, maar die zou in vergelijking met de Onkyo het laag wat meer benadrukken, terwijl dat met mijn fronts niet nodig is.

Set-up:
uhm... welke receiver? je hebt al een onkyo 501e en wilt hem vervangen door een ander merk met een type in dezelfde prijsklasse? er is niet veel mis met die versterker, maar ik kan je alleen maar aanraden om eens te gaan luisteren met je EIGEN luidsprekers. het vermogen van 85watt@6ohm zegt niet zo heel veel, want ik ga dr vanuit dat je je versterker niet heel hard gaat zetten... 5x85watt is veel hoor!!!
kijk maar eens naar de yamaha 550/650, marantz sr4400/5400/6400, denon 1804/2804/2805, de pioneers/sony's etc etc

maar ik zie niet zo heel veel argumenten om je onkyo te in te ruilen... (ipv die ab kan je altijd een universele kopen... is goedkoper dan een nieuwe receiver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tacoos schreef op 04 augustus 2004 @ 14:52:

Set-up:
Ik ga iig binnenkort de Yamaha RX-V550 halen, dus daar heb je al gelijk mijn antwoord... :P

En als je een subwoofer gaat kopen hoeft het feit dat ie misschien wat meer getint in de bassen zou kunnen zijn toch ook geen probleem te vormen?
Volgens mij is het laagste cross-over punt van de yamaha 40Hz...
Mooi toch? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dr. Strangelove schreef op 04 augustus 2004 @ 15:23:
[...]

Dat is zeer sterk afhankelijk van de combi DVD-AV amp. Soms dus wel, soms niet.
Misschien als je een DVD speler koopt ten waarde van je receiver :P Maa dat doe ik bij lange na niet :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 15:42:
[...]

Ik ga iig binnenkort de Yamaha RX-V550 halen, dus daar heb je al gelijk mijn antwoord... :P

En als je een subwoofer gaat kopen hoeft het feit dat ie misschien wat meer getint in de bassen zou kunnen zijn toch ook geen probleem te vormen?
Volgens mij is het laagste cross-over punt van de yamaha 40Hz...
Mooi toch? :9~
Mooie keus!

Tacoos zou inderdaad eens naar een Yamaha moeten gaan luisteren. Ik zelf heb een week geleden de Yamaha rx-v540 gekozen boven de H/K 2550 (of was het 1550 :? ) en nog een Pioneer in die prijsklasse (714 oid).

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Laatst online: 12-05 14:34
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 15:36:
[...]

Leuk ding! Voor cd's zou ik idd voor een cdspeler gaan.
Echter: toen ik een cdspeler wilde kopen, vroeg ik aan de verkoper of de NAD's (cdspelers) nog steeds last hadden van technische mankementen (let op: ze schijnen heel goed geluid te hebben), waarop dat bevestigd werd. Daarom ging ik naar Arcam (en daar heb ik geen spijt van. Misschien in de toekomst vervangen voor de CD192 of de FMJ CD 33). Dit is dus ruim 1 jaar geleden. Ik weet niet of NAD inmiddels dit opgelost heeft, maar ik zou toch ff naar gebruikerservaringen googlen!
Ik heb zelf ook de T 512 dvd speler. Voor dvd's perfect, maar cd's afspelen vind ik op mijn C521BEE cdspeler wel veel prettiger. Het loopwerk is veel sneller met cd's afspelen, en de geluidskwaliteit is ook duidelijk beter. Volgens mij is er met deze cdspeler geen sprake van buiten gewoon vaak technische mankementen ofzo.

Ik ben overigens überhaupt super NAD-fan. Vanavond misschien foto's mijn set in mijn nieuwe studentenkamer.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crosspost...

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rotel RSP-1068 & RMB-1075 zijn binnen, heb overigens ook een ander audiomeubel:

Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=16466.0;id=4279;image

Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=16466.0;id=4280;image

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 17:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

-ET- schreef op 04 augustus 2004 @ 14:21:
Op de tv gaat niet want dan valt hij naar beneden. En eronder ook niet, zo wel kunnen als ik mijn xbox weghaal echter gaan daar weer glazen deurtjes voor wat me ook niet echt bevordelijk lijkt. Waar ik ook aan dacht is hem op de kachel te leggen maar dat wordt a) 's winters warm en b) dan ligt hij achter de TV wat ook weer niet optimaal is.

Ja ik ben ook erg blij met mijn TV, lang moeten zeuren bij mijn vriendin maar toch overtuigd gekregen.
Grappig, volgens mij heb jij precies dezelfde TV en hetzelfde TV-kastje als ik heb. :)

Ik heb m'n Center ook in het kastje gezet en zet gewoon de deurtjes open bij DVD kijken.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/ht01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/ht03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/ht02.jpg

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou wat dempers onder de center leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Tourniquet schreef op 04 augustus 2004 @ 17:59:
[...]

Grappig, volgens mij heb jij precies dezelfde TV en hetzelfde TV-kastje als ik heb. :)

Ik heb m'n Center ook in het kastje gezet en zet gewoon de deurtjes open bij DVD kijken.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
je hebt goede smaak :D

ik zou me center erin kunnen doen en dan deurtjes open idd. Maar dan moet ik mijn xbox weer verplaatsen. Vind mijn vriendin niet echt goed denk ik omdat er dan weer overal kabels komen. plus als ik radio aan het luisteren ben dan zou ik ook weer de deurtjes open moeten maken. omdat radio via die receiver gaat.
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 18:19:
aan wie is dit gericht?

[ Voor 11% gewijzigd door -ET- op 04-08-2004 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

jpvk007 schreef op 04 augustus 2004 @ 15:39:
[...]

uhm... welke receiver? je hebt al een onkyo 501e en wilt hem vervangen door een ander merk met een type in dezelfde prijsklasse? er is niet veel mis met die versterker, maar ik kan je alleen maar aanraden om eens te gaan luisteren met je EIGEN luidsprekers. het vermogen van 85watt@6ohm zegt niet zo heel veel, want ik ga dr vanuit dat je je versterker niet heel hard gaat zetten... 5x85watt is veel hoor!!!
kijk maar eens naar de yamaha 550/650, marantz sr4400/5400/6400, denon 1804/2804/2805, de pioneers/sony's etc etc

maar ik zie niet zo heel veel argumenten om je onkyo te in te ruilen... (ipv die ab kan je altijd een universele kopen... is goedkoper dan een nieuwe receiver)
Vergeten te vermelden: ik heb de Onkyo pas een week, en ze heben me in de winkel beloofd dat ik een andere receiver ernaast mocht beluisteren en mocht ruilen, indien gewenst. Thuis, met eigen setup dus!
De pioneer was alleen niet voorhanden, zodat ik deze nog niet heb kunnen testen.

Sowieso zijn de Pio en de Yammie nieuwer, dus de allerlaatste features. Alleen gaat de crossover van de Pioneer maar tot minimaal 100 Hz en dat lijkt me zonde van m'n zuilen als ik er later een sub bij koop.
De voorgangers van de 814 en de 650 scoorden altijd erg goed in de tests...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 18:19:
Als dit aan mij gericht is: er zitten meegeleverde dempertjes (plakkertjes) onder de center, alleen zijn ze zo dun dat ze niet echt zichtbaar zijn. Verder vraag ik me af of dat nu echt zo veel uitmaakt. De center wordt eigenlijk voornamelijk bij spraak tijdens films gebruikt en ik denk dat de acoustiek van het kastje waarin de center staat meer invloed op het klankbeeld heeft dan dempers?

-ET-
Heb jij trouwens die achterste plank uit het kastje weggelaten? Ik krijg m'n receiver er namelijk niet in vanwege die plank. En 'm weglaten durf ik niet omdat ik bang ben dat het hele kastje dan in elkaar stort door het gewicht van de TV. :P

[ Voor 20% gewijzigd door Tourniquet op 04-08-2004 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tourniquet schreef op 04 augustus 2004 @ 19:15:
[...]
Als dit aan mij gericht is: er zitten meegeleverde dempertjes (plakkertjes) onder de center, alleen zijn ze zo dun dat ze niet echt zichtbaar zijn. Verder vraag ik me af of dat nu echt zo veel uitmaakt. De center wordt eigenlijk voornamelijk bij spraak tijdens films gebruikt en ik denk dat de acoustiek van het kastje waarin de center staat meer invloed op het klankbeeld heeft dan dempers?
Ja, de klankkast van het kastje zelf heeft meer effect, maar je kunt met een goede ontkoppeling zorgen dat het kastje in ieder geval niet mee gaat zingen met de trillingen van de speaker, maar alleen met zijn door de conussen voortgebracht geluid... Kijk, plaatsing in een kastje is zowieso niet aan te raden en uit een center komen niet alleen stemmen hoor, zet je andere speakers maar eens uit en luister wat er in een actiefilm allemaal uit de center komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tourniquet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Tourniquet schreef op 04 augustus 2004 @ 17:59:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Leuke speakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Tourniquet schreef op 04 augustus 2004 @ 19:15:
[...]

-ET-
Heb jij trouwens die achterste plank uit het kastje weggelaten? Ik krijg m'n receiver er namelijk niet in vanwege die plank. En 'm weglaten durf ik niet omdat ik bang ben dat het hele kastje dan in elkaar stort door het gewicht van de TV. :P
Ik heb hem weggelaten omdat inderdaad mijn receiver er niet inpaste. Het plankje breekt niet, maar buigt wel door. Ik had de deurtjes zo gehangen dat ze niet aanlopen, maar nu hij een tijdje staat loopt hij wel weer een beetje aan (kan ook door mijn slechte afhang kunsten liggen). Maar hij buigt niet zichbaar door. Dus ik vind het wel prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 19:24:
[...]

Ja, de klankkast van het kastje zelf heeft meer effect, maar je kunt met een goede ontkoppeling zorgen dat het kastje in ieder geval niet mee gaat zingen met de trillingen van de speaker, maar alleen met zijn door de conussen voortgebracht geluid... Kijk, plaatsing in een kastje is zowieso niet aan te raden en uit een center komen niet alleen stemmen hoor, zet je andere speakers maar eens uit en luister wat er in een actiefilm allemaal uit de center komt...
Ach ja, ik vind het prima klinken op deze manier en ik ga de center niet aan de muur achter de TV hangen, dus zit er weinig anders op dan hem in het kastje te zetten. Ik ben nu nog bezig met het inrichten van m'n kamer, maar als ik klaar ben zal ik 's met squash-balletjes gaan stoeien. :)

Nu ik toch bezig ben kan ik gelijk de specs van de spullen wel geven:

TV: Loewe Aventos 3770ZW
Receiver: Marantz SR-7300
CD-speler: Marantz CD-5400
DVD/DivX-speler: KISS 1500
Front speakers: Kef Q5
Center speaker: Kef Q6c
Surround speakers: Kef Q-Compact

Bekabeling: Intertechnik Silverline 2 x 2.5mm² kabel
Interlink CD - Receiver: Van den Hul Bay C5
Scart-kabel: Ixos XHT611
Interlink DVD-Receiver: Profigold PGD481 Digital Coax

Totaal-overzicht:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/ht04.jpg

Maar... het is nog niet helemaal af hoor! Ik moet o.a. nog een meubeltje voor de receiver hebben en ook nog planten en dergelijke... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 22:02
Ook al KEF Q5's O+

Ik heb eindelijk mijn nieuwe receiver binnengekregen :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.onkyo.net/uk/cms/prodimg/hometh/txsr701es.jpg
Onkyo TX-SR701E

Nu ben ik op zoek naar een mooi audiomeubel waar ik mijn apperatuur in kan zetten. Ik heb wel al een mooie gezien van Spectral :9~ :

Afbeeldingslocatie: http://www.jefferson-hifi-video.com/marques/spectral/img/meubles/r905_big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Normaal hou ik niet van de kefs in maple, maar nu ik ze zo zie in jouw lichte interieur vallen ze zeker mee! Maar ik hou toch meer van Dark Apple, en in zo'n kleur zou ik mijn interieur ook wel willen ooit. Maar je set ziet er in ieder geval zeer goed uit, en klinken zal het ook wel :)

Edit: wat vind je trouwens van het verschil met en zonde spikes op je houten vloer? Ik heb me spikes er al eens 10 minuten onder gezet (ook houten vloer), en ik vond dat het geluid zeer bass-loos geworden was. Mss dat ik morgen ze er wel nog eens onder zet :)

[ Voor 26% gewijzigd door Dupje op 04-08-2004 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tourniquet schreef op 04 augustus 2004 @ 20:30:
maar als ik klaar ben zal ik 's met squash-balletjes gaan stoeien. :)
Precies, zoiets! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dupje schreef op 04 augustus 2004 @ 21:43:
[...]

Normaal hou ik niet van de kefs in maple, maar nu ik ze zo zie in jouw lichte interieur vallen ze zeker mee! Maar ik hou toch meer van Dark Apple, en in zo'n kleur zou ik mijn interieur ook wel willen ooit. Maar je set ziet er in ieder geval zeer goed uit, en klinken zal het ook wel :)
Ik vind die KEF's in maple normaal gesproken ook niks, maar het ziet er mooi uit in dat interieur.
Is ook de eerste keer dat ik de Q6c tegenkom in een setup (staat ook op mijn verlanglijstje.

Tourniquet heb je ook de q9c beluisterd, en zo ja..waarom heb je de 6C gekozen?

Toevallig gisteren een Q6c in die nieuwe silver uitvoering gezien. Ziet er zeer goedkoop uit als je het mij vraagt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Getver, ik heb precies op het eerste zicht weer veel upgrades gemist!
Could someone give me a small briefing from what happened? :p

* TomSwinnen is terug van het Schottenland.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn laatste upgrades (meubel, rotels) staan hier: http://my.hifi.nl/index.php?user=73

Heb ook nieuwe interlinks van v/d hul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 22:16
Tacoos schreef op 04 augustus 2004 @ 18:42:
[...]
Vergeten te vermelden: ik heb de Onkyo pas een week, en ze heben me in de winkel beloofd dat ik een andere receiver ernaast mocht beluisteren en mocht ruilen, indien gewenst. Thuis, met eigen setup dus!
De pioneer was alleen niet voorhanden, zodat ik deze nog niet heb kunnen testen.

Sowieso zijn de Pio en de Yammie nieuwer, dus de allerlaatste features. Alleen gaat de crossover van de Pioneer maar tot minimaal 100 Hz en dat lijkt me zonde van m'n zuilen als ik er later een sub bij koop.
De voorgangers van de 814 en de 650 scoorden altijd erg goed in de tests...
tja... je bent ontevreden over een onkyo... ik zou verwachten dat het een redelijk neutrale versterker is. iig compleet anders dan een yamaha (heb zelf eerst ook een onkyo en later een yamaha gehad, maar sindsdien 2x een marantz versterker/receiver). ik zou zelf niet zo snel terug gaan naar yamaha (hoewel, wel goed materiaal, maar vind em niet zo "lekker/mooi" klinken (mijn mening, geen flame). als je een beetje doorspaart, kan je bij correct een marantz sr7400 halen voor €649,- (normaal €1100 ofzo).
als ik jou was zou ik me gewoon orienteren op verschillende versterkers dmv het luisteren. mijn oren zijn niet de jouwe, en die van jou niet die van een andere GOT-ter

verder heb je het over dat het zonde is van je zuilen bij die crossoverfreq van 100hz. waarom? die zuilen stel je toch in op large en de rest op small (of large wanneer de rest ook redelijk diep gaan). bij een subwoofer verandert er toch niets, want je hangt je sub toch aan de LFE poort EN de front speakers? dan krijgen de fronts de bas voor de fronts en je sub ook. verder is alles wat small is naar de sub verstuurd. je center en rears die op small staan, houden gewoon op bij de 100hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

jpvk007 schreef op 05 augustus 2004 @ 13:13:
[...]

tja... je bent ontevreden over een onkyo... [...knip...]
als ik jou was zou ik me gewoon orienteren op verschillende versterkers dmv het luisteren. mijn oren zijn niet de jouwe, en die van jou niet die van een andere GOT-ter
Ontevreden is eigenlijk overdreven, maar ik heb niet meerdere kunnen luisteren en vergelijken, maar ik hou er eigenlijk niet zo van iets blind te kopen.Ik wil me ook graag orienteren op een of meer andere merken, maar ik vroeg me af welke zin hebben en welke niet.
verder heb je het over dat het zonde is van je zuilen bij die crossoverfreq van 100hz. waarom? die zuilen stel je toch in op large en de rest op small (of large wanneer de rest ook redelijk diep gaan). bij een subwoofer verandert er toch niets, want je hangt je sub toch aan de LFE poort EN de front speakers? dan krijgen de fronts de bas voor de fronts en je sub ook. verder is alles wat small is naar de sub verstuurd. je center en rears die op small staan, houden gewoon op bij de 100hz
Dat eerste snap ik en dat kan de Onkyo in elk geval wel, is dat ook standaard op andere recievers?
Dat tweede is me niet helemaal duidelijk, maar in elk geval heeft zo een Pioneer meer zin dan ik dacht.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.