Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 16.704 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redpen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-08 23:44
hoi hoi :D
laat ik ook maar weer eens na mijn laatste update mijn nieuwe media rommel showen :D

*tv = vestel 50 hz 70 cm breedbeeld tv
*dolby versterker = sony str db 780 QS ( DTS , DBPRO LOGIC 2 , DD 5.1 ) 5 x 100 watt
*sub versterker = dap audio clubrange 300 ( 2 x 150 watt rms 4 ohm )
*surround boxen = 4 x eltax 100 watt ( 80 watt rms ) 2 weg
*center speaker = eltax 100 watt ( 80 watt rms )
*sub woofer = 2 x necom 220 watt rms 12 inch
*consoles = nintendo gamecube , nintendo 8 bit , nintendo 16 bit , nintendo 64 , playstation 1
*dvd speler = daewoo dqd2100 d

en dan nu de foto`s :D

totaal shot
Afbeeldingslocatie: http://redneck.jdijkstra.com/foto/kamer/totaal.jpg
de versterkers en dvd speler
Afbeeldingslocatie: http://redneck.jdijkstra.com/foto/kamer/versterkers.jpg
subwoofer ( let ook op het cd doosje wat ik ter vergelijking erbij gezet heb :D )
Afbeeldingslocatie: http://redneck.jdijkstra.com/foto/kamer/sub.jpg
center speaker
Afbeeldingslocatie: http://redneck.jdijkstra.com/foto/kamer/onder.jpg
de console`s
Afbeeldingslocatie: http://redneck.jdijkstra.com/foto/kamer/consoles.jpg
pc zooi / computer hoek
Afbeeldingslocatie: http://redneck.jdijkstra.com/foto/kamer/pczooi.jpg

beter 10 servers in de lucht dan 1 op de grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38
Domino schreef op 27 juli 2004 @ 09:26:
[...]

Dat kan bij mijn weten met alle zuilen uit de M serie.
Mijn M73's hebben de mogelijkheid ook iig.
M35 niet.... gek genoeg... misschien zijn die van oorsprong al zwaar genoeg? :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redpen schreef op 27 juli 2004 @ 10:39:
hoi hoi :D
laat ik ook maar weer eens na mijn laatste update mijn nieuwe media rommel showen :D
Die opstelling met die 2 meubels. Ik vind dat helemaal 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 17:57
omg NES, en dat spel dat bovenop ligt, Rock 'n' Roll Cats ofzo? speelde ik vroegah ook :P leuk spelleke :)

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een opmerking: ik zeg NIET dat DVD-spelers met CD beter klinken dan CD-spelers! In tegendeel! Wat ik WEL zeg (als je goed had gelezen), is dat een JVC CD-speler uit 1989 veel minder goed klonk dan een Grundig DVD-speler van €100 van nu. Als je een moderne CD-speler hebt van < 5 jaar oud, zal deze vrijwel zonder uitzondering beter klinken dan een DVD-speler.

Ikzelf vind maar een paar DVD-spelers met CD echt de moeite waard. Hieronder vallen o.a. de DVD-spelers van Arcam, Meridian, Linn, Primare en de duurdere Marantz spelers (boven de DV8400).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06
garmtz gooi die dure kabels van je maar weg want het is onzin lees ik net: SatCP in "Algemene discussies: CD-spelers"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
tatata schreef op 27 juli 2004 @ 15:18:
garmtz gooi die dure kabels van je maar weg want het is onzin lees ik net: SatCP in "Algemene discussies: CD-spelers"
SatCP heeft het daar over het verschil tussen optische en coaxiale digitale kabels... Het verschil bij analoge kabels is er wel degelijk, bij digitale kabels is het alleen belangrijk dat de 1'tjes en de 0'tjes doorkomen, maakt niet uit hoe "goed" die doorkomen, er moet aardig wat fout gaan voordat een 1 voor een 0 wordt aangezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Ach ja, ik heb interlinks liggen van 30 a 40 euro en duurder wordt het voor mij echt niet. Ook niet als ik straks duurdere apparatuur ga kopen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi iedereen heb gisteren mijn pascal835 verkocht en nu de HKTS7 gekocht,opgehangen ingesteld en afgewerkt.

Hier de pics.

Afbeeldingslocatie: http://img48.exs.cx/img48/5958/sonyqsreceiverdvpns905.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img64.exs.cx/img64/4108/DSC01805.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img64.exs.cx/img64/2219/DSC01806.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img64.exs.cx/img64/4384/DSC01807.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img64.exs.cx/img64/1817/DSC01809.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img64.exs.cx/img64/3310/DSC01810.th.jpg

Heb toch ook ff pics gemaakt(weer) van mijn 30 inch LCDtv :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Nice hoor Orange, je hebt wel een beetje een blauwe gloed in je kamer... Onderwater? :p

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:56
TomSwinnen schreef op 27 juli 2004 @ 18:09:
Nice hoor Orange, je hebt wel een beetje een blauwe gloed in je kamer... Onderwater? :p
Ik gok zo'n ding dat je voor je raam doet (naam kwijt :| ) dat blauw is.. en de zon scheen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe klinkt dat nou, zo'n H/K speaker setje?

Net zo top als de versterkers van dat merk? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:17

w00Dy

Make soap, not war

een vraag die ik ook op een ander forum stelde

kent er iemand een dealer van Integra (Research)? liefst kortbij de belgische grens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had ook een vraagje.. omdat ik na mijn zomervakantie mijn centjes weer op ga maken aan een nieuwe TV zat ik er aan te denken om een Loewe te kopen.. het beeld is fijn en zo, en de technieken en zwarte buitenkanten spreken mij ook aan. maar toen ik vandaag bij de lokale expert (en loewe dealer) was en vroeg of hij wat aan de prijs kon doen zij hij dat er bij Loewe geen mogelijkheid in zat :/ dat zou er ook te maken mee hebben dat ik een een of ander contract zou moeten tekenen als ik zo'n tv kocht, etc bla bla...

kan het ergens anders goedkoper, als bij de lokale Expert die gewoon catalogusprijzen aanhoudt, of moet ik gewoon wat harder sparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen schreef op 27 juli 2004 @ 18:09:
HAHA nee denk dat ik in mijn enthousiasme ben vergeten de camera ff goed in te stellen :)

Stond namelijk nog op de kinky stand(weet mijn vrouwtje meer van) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 18:21:
Hoe klinkt dat nou, zo'n H/K speaker setje?

Net zo top als de versterkers van dat merk? >:)
Ik moet zeggen dat dit setje super klinkt tov de sony set zeker de moeite waard om te kopen, ben er zeeeeeeer tevreden mee.

Plus als je op de pic klikt voor de grotere foto dan zie je ook dat ze er zeer netjes en mooi uitzien imho.

De audio set klinkt ook super van hetzelfde merk.

Dit weet ik namelijk omdat bij mij op mijn werk een luisterruimte is ingericht met bijna elke type van HarmanKardon. :)

Dicht bij het vuur doet je laten kopen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 09:09
Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 19:16:
ik had ook een vraagje.. omdat ik na mijn zomervakantie mijn centjes weer op ga maken aan een nieuwe TV zat ik er aan te denken om een Loewe te kopen.. het beeld is fijn en zo, en de technieken en zwarte buitenkanten spreken mij ook aan. maar toen ik vandaag bij de lokale expert (en loewe dealer) was en vroeg of hij wat aan de prijs kon doen zij hij dat er bij Loewe geen mogelijkheid in zat :/ dat zou er ook te maken mee hebben dat ik een een of ander contract zou moeten tekenen als ik zo'n tv kocht, etc bla bla...

kan het ergens anders goedkoper, als bij de lokale Expert die gewoon catalogusprijzen aanhoudt, of moet ik gewoon wat harder sparen?
Bij Correct in Rotterdam is er op dit moment een in de aanbieding voor 800 E, ook in het zwart verkrijgbaar, platina en zilver ofzo :S.

http://www2.correct.com/a...4c233b7e5a550d0f024c845f4

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twopack schreef op 27 juli 2004 @ 19:40:
[...]

Bij Correct in Rotterdam is er op dit moment een in de aanbieding voor 800 E, ook in het zwart verkrijgbaar, platina en zilver ofzo :S.

http://www2.correct.com/a...4c233b7e5a550d0f024c845f4
das erg fijn om te lezen, dan kunnen die gasten van de lokale Expert mijn rug mooi op..

maar weet iemand ook wat van die verkooptechniek van Loewe, want bij de mediamarkt heb ik ook zo 100 euro van mijn reciever afgeluld, gaat met dat bij Loewe niet lukken, vanwege die Policy van die gasten, of kan ik het gewoon proberen?

er lurken hier toch ook mensen die bij de MM werken of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 20:00:
[...]

das erg fijn om te lezen, dan kunnen die gasten van de lokale Expert mijn rug mooi op..

maar weet iemand ook wat van die verkooptechniek van Loewe, want bij de mediamarkt heb ik ook zo 100 euro van mijn reciever afgeluld, gaat me dat bij Loewe niet lukken, vanwege die Policy van die gasten, of kan ik het gewoon proberen?

er lurken hier toch ook mensen die bij de MM werken of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je bij de Mediamarkt afdingen?!?!?

Moet ik onthouden! (helemaal als ik hoor dat je er zomaar 100euro af kunt lullen! >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

* JT heeft nu nog een mooie eindbak nodig :P

En om het betaalbaar te houden kijk ik 2e hands :) Rotel en Parasound hebben mijn interesse (de laatste zowiezo vanuit de USA). Mensen nog wat tips ? Misschien als ik ergens de MA500 kan luisteren dat ik dat dan doe, maar ik ben te bang dat die te 'laid-back' zijn.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 20:07:
Kan je bij de Mediamarkt afdingen?!?!?

Moet ik onthouden! (helemaal als ik hoor dat je er zomaar 100euro af kunt lullen! >:) )
ik had voor mijn yamaha Reciever binnen 5 min 100 euro er af. weet even de bedragen niet meer, maar de techniek is heel makkelijk je moet je alleen even voorbereiden er op.

stel je gaat iets kopen wat 550 euro kost. je ziet het bij een internetwinkel voor 450 euro.

je gaat naar de media markt, vraagt of ze het ding hebben, verkoper rammelt wat op zijn toetsenbordje en er staat 550 euro. dan zeg jij ja nou dat vind ik wel erg duur "op internet" (zeg nooit internetwinkel, dan val je namelijk te snel door de mand) kost hij maar 450. het moment daarop maakte de verkoper van de prijs 500 euro.. en zegt, tegen internetwinkels kunnen wij niet concureren maar dit is wat ik voor je kan doen... dus ik denk goh die eerste 50 euro ging erg makkelijk, bluf er nog wat bij. dus ik zeg, ja maar tis een winkel die adverteert op internet en gewoon een voordeur en zo heeft. de verkoper vroeg verder niks meer en trok wéér 50 euro van de prijs af.

wat je ook kan doen is winkels met laagste prijs garantie tegen elkaar uitspelen.
gewoon zeggen bij de correct is dat en dat voor die en die prijs. geloven ze je niet? jammer, maar helaas. niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 14:34

Offtrack

Ondertitel

Hier zijn ze bij de MM juist verschrikkelijke naaiers. (Alkmaar)
Ik koop een Yamaha DVD speler bij ze (s540). En ik wil hem zwart.
Ze hebben alleen nog show model staan, en er kan nix van de prijs af. 180€
Week erna staat dat model, de titaniums dus voor 150...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtrack schreef op 27 juli 2004 @ 20:34:
Hier zijn ze bij de MM juist verschrikkelijke naaiers. (Alkmaar)
Ik koop een Yamaha DVD speler bij ze (s540). En ik wil hem zwart.
Ze hebben alleen nog show model staan, en er kan nix van de prijs af. 180€
Week erna staat dat model, de titaniums dus voor 150...
heb de mijne ook zwart voor 180 euro, weet even niet meer welke winkel, maar de media markt moest hem bestellen, heb een maand gewacht, toen heb ik hem afbesteld. werd er helemaal gek van. weet even niet hoe die winkel heet waar ik hem voor 180 euro heb gekocht. wou hem ook persee in zwart, die titanium van yamaha vind ik niet mooi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een nieuwe eindversterker voor m'n 2 front kanalen opgehaald bij het postkantoor.

Het is een Bryston 3-B NRB 2 kanaals versterker. Het geluid is een opener, sneller en gedetailleerder nu. Het is werkelijk een genot om naar te luisteren. Merk alleen wel dat het geluid voor mij nog net iets te warm is. Dit komt door Marantz SR5300 die er nog tussen zit (De Bryston zit op de pre-outs van de Marantz). Gelukkig word deze zaterdag vervangen door een Rotel RSP-1068. De rears/center gaan dan op een Rotel RMB-1075 :) (ook zaterdag).

Wouter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 19:20:
[...]
Stond namelijk nog op de kinky stand(weet mijn vrouwtje meer van) :p
En nu dat je dat hebt gezegd, gaan wij er ook meer van willen weten natuurlijk. (We blijven tweakers hé, Picss!Specs! :p )

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]TomSwinnen schreef op 27 juli 2004 @ 21:11:
[...]

En nu dat je dat hebt gezegd, gaan wij er ook meer van willen weten natuurlijk. (We blijven tweakers hé, Picss!Specs! :p )[/

Dat blijft lekker prive :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arend71
  • Laatst online: 30-08 15:25

arend71

Audionut

Eindelijk foto's gemaakt. Als je ze wil zien: my.hifi.nl -> Jeroen van Putten of: http://www.mijnhometheater.nl/audionut.htm (hier zijn de foto's iets groter)

Ook negatieve kritiek is welkom (mits opbouwend uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:39
XanderH schreef op 27 juli 2004 @ 11:24:
[...]

M35 niet.... gek genoeg... misschien zijn die van oorsprong al zwaar genoeg? :P
Misschien wel, maar hoogst waarschijnlijk niet. De M73i zoals ie bij mij in de kamer staat weeg al een slordige 15 kilo, is ook zwaar zat.

Maar de M35 heeft toch drie woofers? Misschien dat de kast er domweg niet groot genoeg voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of ik dit bij het juiste forum plaats, maar wist niet waar het anders kon. Heb wel heen en weer gezocht in GoT maar kon niks beters vinden.

Het gaat om het volgende. Ik wil in mijn nieuwe huisje graag een home theather setje gaan creeeren. Nu ben ik bezeg met het verzamelen van enkele boxen. Dit tegen een zeer lage prijs. Bij de conrad hebben ze een zogenaamde kogelluidspreker. Men geeft aan dat zeer geschikt is voor Home Theather icm met een subwoofer.

Mivoc KOGELLDSPR KX-5000

Mijn vraag is dus:
Is het wat?

of sla ik helemaal de plank mis met deze speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Domino schreef op 28 juli 2004 @ 11:53:
[...]

Misschien wel, maar hoogst waarschijnlijk niet. De M73i zoals ie bij mij in de kamer staat weeg al een slordige 15 kilo, is ook zwaar zat.

Maar de M35 heeft toch drie woofers? Misschien dat de kast er domweg niet groot genoeg voor is.
M35 weegt iets van 23kg, ook zwaar genoeg... Volgens mij zou er onderin ruimte voor zijn, maar ik denk niet dat het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arend71 schreef op 28 juli 2004 @ 10:20:
Eindelijk foto's gemaakt. Als je ze wil zien: my.hifi.nl -> Jeroen van Putten of: http://www.mijnhometheater.nl/audionut.htm (hier zijn de foto's iets groter)

Wow, Maggies met van die mooie authentieke Sansui spulletjes... :9~ Die 911 versterker is een legende!

Ik sta ook op my.hifi.nl!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Zo'n mooi spul en dan zo'n fluttv'tje erbij :? Ik zou er een leuke CRT bijnemen als ik jou was.. dan heb je je bios pas echt compleet.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander

Omdat mijn vriendin al minipods had en ik ze regelmatig hoor was ik daar ook erg weg van en heb nu dus een dvdspeler en een reciever van NAD gecombineerd met een complete set minipods.
Hoe vind je zo'n vriendin? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Laatst online: 11-09 07:32
Aangezien hier ook veel mensen zitten met een beamer heb ik een vraagje.

Heeft iemand een mooi welkomsscherm zoals in de bioscoop ook komt met de naam van de bios etc. ? Of heeft iedereen gewoon standaard windows achtergrondje ...

Heb namelijk nieuwe videokaart gekocht en daar is mijn beamer een apart scherm, dus heeft het ook een eigen achtergrond :)

[ Voor 22% gewijzigd door Rappie op 28-07-2004 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb wel een idee: voorkant van een beamer in het midden van het scherm (wel groot natuurlijk) waarvan er licht uit de lens komt :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Rappie schreef op 28 juli 2004 @ 16:23:
Aangezien hier ook veel mensen zitten met een beamer heb ik een vraagje.

Heeft iemand een mooi welkomsscherm zoals in de bioscoop ook komt met de naam van de bios etc. ? Of heeft iedereen gewoon standaard windows achtergrondje ...

Heb namelijk nieuwe videokaart gekocht en daar is mijn beamer een apart scherm, dus heeft het ook een eigen achtergrond :)
Ik heb een CRT en een XBOX dus ik heb op mijn XBOX een screensaver (zwart scherm) ingesteld en een donker theme om mijn buizen zoveel mogelijk te ontzien. :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg mooie set, ik neem aan dat je de magnostaten nog steeds gebruikt? Klanktechnisch zijn die volgens mij interessanter. :)
FaceDown schreef op 28 juli 2004 @ 13:41:
[...]

Zo'n mooi spul en dan zo'n fluttv'tje erbij :? Ik zou er een leuke CRT bijnemen als ik jou was.. dan heb je je bios pas echt compleet.
Hij zegt dat hij al zat te denken aan een beamer. Des te meer reden om geen geld meer te investeren in een mooie CRT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arend71

arend71

Audionut

@garmtz dankzij jou sta ik daar ook, volgens mij een heleboel mensen trouwens, er waren er sinds gisteren ineens een berg bijgekomen :). Jouw set lijkt me ook om van te smullen trouwens.

Die 911 is bruut, meeste mensen denken aan lowbudgetsound bij sansui (inmiddels met de huidige producten ook wel terecht) maar de combi met mijn maggies is echt zeer geslaagd! Ik heb er nog maar weinig betere versterkers op gehoord (waren wel allemaal veel duurder).

@facedown. inderdaad een fluttv, wel 100hz, het beeld is superstrak. Op my.hifi.nl kun je trouwens lezen dat ik in de toekomst een beamer wil aanschaffen (na een vakantie in florida en de aanschaf van de complete surroundset is nu helaas de bodem van de geldput bereikt).

@xanderh die vriendin heb ik bij het badmintonnen leren kennen. De minipods heeft ze overigens van mij voor het slagen voor de universiteit gekregen( beetje eigenbelang:)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Trouwens over 100hz TV's gesproken, sommige mensen zweren bij 50hz TV's in combinatie met veel DVD kijken. Weet iemand waarom :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
xabre16v schreef op 28 juli 2004 @ 18:27:
Trouwens over 100hz TV's gesproken, sommige mensen zweren bij 50hz TV's in combinatie met veel DVD kijken. Weet iemand waarom :?
Daar zijn al heel wat discussies over gevoerd. Kan je beter ff naar searchen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Omdat een 100Hz tv met het signaal rommelt denk ik. Je kunt beter een progressief signaal hebben op een 50Hz tv (moet die tv dat wel kunnen ondersteunen).

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:21

Startrek fan misschien. Je bouwt een aardige collectie op.
Minipod's zijn mooie (looks, geluid) speakers. Ik vind het nog steeds jammer dat gewone pod's niet meer verkrijgbaar zijn.
Substation (Of hoe dat ding ook heet) is ook erg mooi.

Podje's zien er gewoon erg gelikt uit.

Maggies mooi geluid, maar ik hoe ze niet veel te lelijk
PS ik hou niet van grote speakers

[ Voor 11% gewijzigd door leonbong op 28-07-2004 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

* FaceDown 's Home Theatre

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/ht/ht1.jpg

Het scherm. Een oud grijs scherm wat eigenlijk voor dia's ofzo bedoeld is. Heeft een te hoge gain en reflectie. Wordt zeer binnenkort vervangen door een professioneel doek op een zelfgemaakt frame.
Helaas kan ik op het moment niet breder dan 1.30 projecteren. Dit komt door mijn beperkte lebensraum. :P

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/ht/ht2.jpg

De projector. Een Vidikron TGS XP. Low budget beestje met een prima plaatje. Wordt aangestuurd door mijn omgebouwde Xbox met Xbox Media Center. Vanuit de Xbox gaat een RGBS-signaal de projector in wat een haarscherp beeldje oplevert.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/ht/ht3.jpg

Marantz SR-4300. 6 * 80 watt. Hele coole receiver. Dolby Digital, DTS, CSII, DP2 etc etc..

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/ht/ht5.jpg

Screenshot. Helaas ziet het er op de foto niet echt goed uit. In het echt gelukkig beter.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/ht/ht6.jpg

De sub van JBL. Dreunt goed. *)

Verder heb ik 5 Pioneer 80 watt boxen (onder het scherm zie je de center staan). Ik heb deze ooit bij een Pioneer Prologic receiver gekocht en deze klinken zo goed dat ik ze nooit vervangen heb. Het zijn budget speakers en wie weet komen er ooit nog eens betere. Wel heb ik de passieve sub vervangen die erbij zat, door een actief exemplaar van JBL.

[ Voor 5% gewijzigd door FaceDown op 28-07-2004 19:48 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wie jij spreekt, en het is natuurlijk vooral persoonlijk.

Maar ik heb sinds een week een Sony Wega Trinitron breedbeeld 100Hz tv en wil niet meer anders.
Films hebben ontzettend veel detail en prachtige kleuren, zowel dvd als de meeste kabel tv-films. En die 100 Hz maakt het beeld ontzettend rustig en strak vind ik.

Het enige nadeel is wel dat als je gewoon tv over de kabel kijkt, het beeld soms druk lijkt omdat hij van 50 Hz, 100Hz maakt en het kabel signaal al niet zo best is. Dit geeft af en toe wazigheid bij vooral oudere, slechtere kwaliteit opnames.
Je ziet de foutjes in de film en de oudheid nog beter zeg maar.

Verder maakt een breedbeeld tv van "gewoon" beeld, breedbeeld. Dit kan rare vervormingen geven soms. Maar dat is (bij de Sony iig, en bij de meeste andere merken) goed op te lossen met 4:3 en zoom-functies.

Dat is het enige minpunt wat ik kan bedenken.
Maar het verschilt erg per merk, ik heb ook al gehoord bijvoorbeeld dat bij mensen die een Philips 100 Hz met die nieuwe pixel plus technologie hebben. Meteen de 100Hz en pixel plus uitzetten omdat het beeld niet mooi is daardoor.
Maar bij de Sony heb ik nergens last van, alleen maar genieten. :)

Maar als je er eentje wilt kopen, ga dan kijken in winkels en test een beetje met dvd's kijken. Misschien kan je bij vrienden/kenissen diverse merken bekijken.
Zo heb ik bij mensen thuis de Philips, Loewe en Samsung tv's kunnen zien voordat ik er 1 kocht.

Maar het blijft erg persoonlijk of je het mooi vindt, maar een breedbeeld tv is wel degelijk "anders" kijken en zeker wennen aan het begin. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ja, ik heb al een breedbeeld TV, een 50hz maar ik vroeg me af of een 100hz model de moeite waard is.. Maar eigenlijk heb ik gewoon weer eens zin om wat te kopen ;) terwijl als ik er goed over nadenk is eigenlijk het relatief zeer slechte signaal van de kabel (ten opzichte van DVD) wat me het meeste stoort. Ik kan beter beter investeren in een mooie schotel installatie eigenlijk dat kijkt veel beter dan die ruiserige kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xabre16v schreef op 28 juli 2004 @ 21:45:
Ja, ik heb al een breedbeeld TV, een 50hz maar ik vroeg me af of een 100hz model de moeite waard is.. Maar eigenlijk heb ik gewoon weer eens zin om wat te kopen ;) terwijl als ik er goed over nadenk is eigenlijk het relatief zeer slechte signaal van de kabel (ten opzichte van DVD) wat me het meeste stoort. Ik kan beter beter investeren in een mooie schotel installatie eigenlijk dat kijkt veel beter dan die ruiserige kabel.
Idd, ik baal ook van de kwaliteit van kabel-tv af en toe. Volgensmij kan het veel beter, maar de kabelmaatschappij wil gewoon zoveel mogelijk verdienen zonder moeite te doen.

Schotel is digitaal en heel mooi beeld idd. Wel wat duurder in de aanschaf.
Bij digitaal beeld loont 100Hz zeker wel weer omdat het kwalitatief veel beter is. En als je toch met geld wilt smijten.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 06:47

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

De enige reden waarom ik een 100Hz-TV zou kopen is omdat ik dan van die hinderlijke piep van ca. 17kHz af ben. Je hoort bij 50Hz-TV's gewoon dat ie aan staat. Bij 100Hz heb je die piep niet. Kijkt een stuk ontspannender.

Overigens, nog een paar dagen en dan krijg ik mijn Toshiba SD-220 DVD-speler binnen (***** Best Buy in de 2002 What Hi-Fi? Awards). Slechts €110 bij PIXmania.com. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.son-video.com/Rayons/HomeCinema/LectDVD/Toshiba/SD220.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arend71 schreef op 28 juli 2004 @ 18:24:
@garmtz dankzij jou sta ik daar ook, volgens mij een heleboel mensen trouwens, er waren er sinds gisteren ineens een berg bijgekomen :). Jouw set lijkt me ook om van te smullen trouwens.
Mijn set is al 858x bekeken... 8) Mijn set is best om te pruimen ja... :9 Voor muziek gewoon heel goed, met films gewoon helemaal extreem toppie... ;)

Ik zag je staan! :) User 69... _/-\o_ Als ik dan trouwens toch wat kritiek mag hebben op je set: zet je speakers verder van de muur!!! Een Magnepan staat het liefst (letterlijk!) in het midden van de kamer. Een meter achter het paneel lijkt mij persoonlijk het MINIMUM. Experimenteer er eens mee!
Die 911 is bruut, meeste mensen denken aan lowbudgetsound bij sansui (inmiddels met de huidige producten ook wel terecht) maar de combi met mijn maggies is echt zeer geslaagd! Ik heb er nog maar weinig betere versterkers op gehoord (waren wel allemaal veel duurder).
Ik weet het... ;) Echt een toffe bak... Zo worden ze niet echt meer gemaakt helaas. Misschien wel de laatste echt goede Sansui.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpleeffY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 22:27
jfeelders schreef op 28 juli 2004 @ 22:29:
[...]

De enige reden waarom ik een 100Hz-TV zou kopen is omdat ik dan van die hinderlijke piep van ca. 17kHz af ben. Je hoort bij 50Hz-TV's gewoon dat ie aan staat. Bij 100Hz heb je die piep niet. Kijkt een stuk ontspannender.
Serieus? :o Dat wist ik helemaal niet ;( ... Anders had ik wel een 100Hz gekocht. Die piep is bij mijn TV echt hard en ongelooflijk irritant :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

SpleeffY schreef op 28 juli 2004 @ 23:19:
[...]

Serieus? :o Dat wist ik helemaal niet ;( ... Anders had ik wel een 100Hz gekocht. Die piep is bij mijn TV echt hard en ongelooflijk irritant :/
Mwah, kweet niet of dat waar is. Ik had een hele oude 50Hz TV (model van ergens begin jaren '80, niet stuk te krijgen :) ), en die piepte soms idd aardig. Nou heb ik sinds een maand een 80 cm philips 100hz breedbeeld...en die piept soms ook. Dus denk niet dat dat aan het aantal Hz ligt...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arend71

arend71

Audionut

@leonbong. Inderdaad best wel een trekkie :) Ik kan trouwens niet wachten tot de nieuwe serie van Galactica uitkomt. Daar de pilot al van gezien?
Ik hield zelf eigenlijk ook niet zo van grote speakers, was er ook niet naar op zoek. Kwam toevallig in een zaak waar ze ze hadden staan en bleken binnen mijn budget te vallen. Ernaar geluisterd en was eigenlijk direct verkocht. Ik was toen al een half jaar bezig met luisteren naar verschillende speakers. Ik heb na het luisteren van de maggies nog een half jaar verschillende speakers met de maggies vergeleken maar er kwam niets ook maar een beetje in de buurt qua geluid, ze zijn zo verschrikkelijk lekker :9~

@garmtz 69 dude! :+
je staat continu in de top3 van meest bekeken sets _/-\o_
verder van de muur is inderdaad beter, heb ik direct al geprobeerd. Het nadeel ervan is dat mijn/onze kamer dan helemaal geen woonkamer meer is en dat vindt mijn lieve vriendin niet zo leuk (inderdaad, toch nog nadelen aan haar) :)
We zijn op zoek naar een ander huis waar ik een dedicated "audioroom" in kan maken dus ergens in de toekomst wordt het nog wel opgelost.

@algemeen die 100HZ tv levert een superstrak plaatje. Ik weet het type niet en heb ook geen idee of die dat pixelgrapje heeft. Toen ik hem zag zag ik dat het plaatje mooi was en dat er een goed geluid in zat, hij was ook nog eens niet duur.
BIj mijn audiospulletjes weet ik wel exact wat welk knopje doet, vind ik veel belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arend71 schreef op 29 juli 2004 @ 12:25:
@garmtz 69 dude! :+
je staat continu in de top3 van meest bekeken sets _/-\o_
verder van de muur is inderdaad beter, heb ik direct al geprobeerd. Het nadeel ervan is dat mijn/onze kamer dan helemaal geen woonkamer meer is en dat vindt mijn lieve vriendin niet zo leuk (inderdaad, toch nog nadelen aan haar) :)
We zijn op zoek naar een ander huis waar ik een dedicated "audioroom" in kan maken dus ergens in de toekomst wordt het nog wel opgelost.
Ja, wordt goed bekeken, mijn set... ;)

Ik dacht al dat de gevreesde "WAF" een deel van het probleem zou zijn... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

ik heb sinds enigetijd een nieuwe setup in huis weg geplant.
ik was benieuwd of jullie nog leuke ideeen hadden

http://80.127.1.169/hight...allery/mhtpc/DSCF0129.JPG

http://80.127.1.169/hight...allery/mhtpc/DSCF0124.JPG

ik heb wat foto's weg geplant op deze web site

ik heb een table pc draaien met windows xp pro die steamed mp3 divx etc etc van mijn server.
via een touch screen kan myhtpc bediend worden.
ook draait hier skype en msn op vandaag de webcam dit alles is aangesloten op mijn 42" plasma tv en mijn yamaha reciever ben nu bezig om een x10 remote control te programeren voor myhtpc

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 14:44:
Hallo

ik heb wat foto's weg geplant op deze web site

ik heb een table pc draaien met windows xp pro die steamed mp3 divx etc etc van mijn server.
via een touch screen kan myhtpc bediend worden.
ook draait hier skype en msn op vandaag de webcam dit alles is aangesloten op mijn 42" plasma tv en mijn yamaha reciever ben nu bezig om een x10 remote control te programeren voor myhtpc
foto's doen het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpleeffY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 22:27
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 14:58:
[...]

foto's doen het niet ;)
Hier wel hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Ze zijn dan ook gefixt intussen ;)
Wat zijn de specs trouwens van dat setje?
Ik zie een yamaha S-540 dvd speler, een een receiver van hetzelfde merk, de rest herken ik niet :)
En wat voor luidsprekers heb je eraan hangen?
En ben je ook een OMD fan? :+

[ Voor 12% gewijzigd door Dupje op 29-07-2004 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 14:44:
Hallo

Oke je hebt er zelf om gevraagd. Jou muur ziet er rommelig uit omdat het er veel te vol staat. Ik zou het veel strakker maken (zoals je tv ook is).
Dus:
- eerst alle frutsels weghalen
- een van de twee kasten weghalen. Je mag zelf kiezen welke.
- rechts dat lampje weghalen. De verhouding met je tv is totaal zoek.
- al je audio spullen in de overgebleven kast zetten

- vervolgens weer een foto maken zodat wij het kunnen beoordelen :)

En als het niet mag van je vrouw/man dan doe je hem/haar ook de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto's doen het wederom niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij doen ze het soms wel en soms niet... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NU ineens wel :) ziet er netjes uit! Jammer van het (zo te zien) slechte geluidssetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 22:37
Hier alvast wat foto's. Betere komen nog wel als het wat lichter is.

Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/set2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/overzicht4.jpg

Vanmiddag een nieuwe LS kabel gehaald, wederom MIT :D

Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/MIT-MH750.jpg

p.s. Iemand nog een MIT Terminator II bi-wire kopen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

wat een prachtige joekels.

ik heb et natuurlijk over de speakers. hoe hoog zijn ze?

bij mijn dali's komt de tweeter op borsthoogte

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
Alleen die Ikea-roos-afbeelding-in-een-Ikea-lijst = :r

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

baldbelow schreef op 30 juli 2004 @ 01:40:
Alleen die Ikea-roos-afbeelding-in-een-Ikea-lijst = :r

:P
Dat is een mooie natuurfilm geprojecteerd op een design projectie scherm...

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kost dat nou zo'n nieuw MIT kabeltje? Gokje: 200 euro voor eentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 05:06:
Je zit ietwat aan de lage kant... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik koop em niet van je blue-eyes.. misshcien wle als je wat 8TC had liggen .. metertje of 4

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue Eyes schreef op 29 juli 2004 @ 22:22:
Hier alvast wat foto's. Betere komen nog wel als het wat lichter is.

[afbeelding]

[afbeelding]

Vanmiddag een nieuwe LS kabel gehaald, wederom MIT :D

[afbeelding]

p.s. Iemand nog een MIT Terminator II bi-wire kopen? ;)
Integreren alle drivers wel, aangezien het lijkt dat je redelijk dicht op je speakers zit. En met meerweg systemen kan het dan kritisch worden of het geluid vanalle units van een speaker netjes met elkaar "mengen"

Tevens vermoed ik dat je een liefhebber bent van de U.S. sound :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg vette set blue eyes vooral je ML ruled :) Jammer dat de Tik's geen hoge hoge reputatie hebben qua uiterlijk.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue, erg mooie set. Gefeliciteerd met je nieuwe kabels!
Helaas komt mijn Rotel set pas aankomende woensdag. Zal vanavond al wel wat foto's plaatsen van m'n nieuwe meubel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Laatst online: 26-07 21:05
Mijn set... gezien het geld dat ik ervoor betaald heb (al met al 800 euro), een erg leuke set al zeg ik het zelf. Alleen de receiver is nieuw gekocht, de rest allemaal via 2ehands-internet sites:

Receiver: Denon AVR-1603
DVD-speler: Cyberhome ??? 505
Televisie: Philips breedbeeld, 70 cm, 50 Hz

Front: 2x B&W DM580
Rear: 2x B&W DM600

Afbeeldingslocatie: http://www.tbstr.demon.nl/front_tv_set.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tbstr.demon.nl/rear.jpg

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 12:36:
Heel erg vette set blue eyes vooral je ML ruled :) Jammer dat de Tik's geen hoge hoge reputatie hebben qua uiterlijk.
Hoe kan het uiterlijk van iets nou een reputatie hebben? :p

Ik vind ze iig wel mooi, veel techniek, maar het draait natuurlijk om het geluid. Gaan die ooit nog eens vervangen worden Blue-eyes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 21:22

-Sander-

///M Powerrrrrr

Ook maar even weer meeposten :)
Tijdje geleden dat ik hem gepost had..

Maar aangezien ik nu weer een projcector heb mag ik weer posten :P
Enige tijd geleden heb ik afscheid genomen van mijn LCD projector omdat ik me na een tijd me steeds meer ging ergeren aan de slechte zwart waarden van het ding..
Met als gevolg dat ik niet lekker rustig naar een film kon kijken zonder dat ik me ergens aan ergerde.

Toch leverde dat soms nog best een mooi plaatje op..

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/m/a.w.v.dongen/images/plaatjes/alfa_33/8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/m/a.w.v.dongen/images/plaatjes/alfa_33/9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/m/a.w.v.dongen/images/plaatjes/alfa_33/10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/m/a.w.v.dongen/images/plaatjes/alfa_33/11.jpg

Dus projector maar verkocht..
En weer film op de tv kijken!
Heerlijke kleuren en zwartweergaves ineens weer, alleen even wennen aan het formaat :(

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kandezenog/bios/httv.jpg

Maarja, als je dit topic en andere fora blijf volgen dan moet je gewoon weer een projector hebben :P
Dus maar opzoek gegaan naar een leuke 2e hands projector..
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan!
Ik heb een hoop projectoren gezien/gehoord maar geen 1 die ik echt interessant vond. (was in 1e instantie opzoek naar een goede LCD projector)
Totdat ik een leuke CRT projector kon krijgen, die ik alleen nog moest ophalen.. geen probleem :P :)

Sinds dinsdag in mijn bezit een Sony VPH-1030QM aangesloten via RGBS op mijn PC (XP1800+, ATI 9000Pro,...)
Ik projecteer op een mat-wit-latex scherm (2x grondverf, 3x latex) van 1.55mtr breed (16:9 1.78Mtr diagonaal)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kandezenog/bios/front.jpg

Enkele scherm plaatjes (Klik voor 1600x1200 foto!!)

Shrek
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kandezenog/bios/ht.jpg

Finding Nemo
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kandezenog/bios/ht1.jpg

2 Fast To Furious
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kandezenog/bios/ht2.jpg

Robbie Williams - Live At The Albert
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kandezenog/bios/ht3.jpg

Ik ben nog bezig met het inrichten en afmaken van de kamer..
Er komen nog zwarte gordijntjes achter het scherm langs en er komt nog een zwarte rand om het scherm!!
Ook zal er nog het e.e.a. worden geverfd zodat het er mooi uit ziet i.p.v. grondverf :+

Zodra ik weer wat gedaan heb zal ik er direct foto's maken en posten ! :)

Oude set staat ook nog op:
Alfa_33 @ Mijn Home Theatre

Die ik binnenkort eens ga updaten :P

[ Voor 15% gewijzigd door -Sander- op 01-08-2004 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Er is iets voor mij nog niet helemaal duidelijk.. Ik wil beginnen met m'n eerste echte set, maar ik weet niet echt wat ik moet kiezen een versterker of een receiver.. Somigen zeggen dat een receiver voor films is en een versterker voor muziek, dus het kan niet voor alle twee? Iemand zei dat je bij een receiver zo'n surround set moet kopen en niet front's + kleine surround speakers want daar was geen geluid uit te krijgen? Ik heb nu 2x Eltax Concept 400 fronts die ik eigenlijk voor muziek en films wil gebruiken! Dat kan dus niet? Tja het kan wel maar slechter geluid ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Access
  • Laatst online: 21:47
De is echt de grootste onzin die er maar bestaat. Als je hier rond kijkt zie je dat bijna iedereen een goede receiver heeft (of losse amps) + normale speakers. Niet van die surround setjes waar die 'iemand' het over had. In principe kan jij jouw speakers ook blijven gebruiken als je dat perse wilt, je zal echter goed moeten gaan luisteren welke speakers er goed bij matchen als surrounds (en center + evt subwoofer).

[ Voor 6% gewijzigd door Access op 31-07-2004 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GleNnoS_ schreef op 31 juli 2004 @ 00:19:
Er is iets voor mij nog niet helemaal duidelijk.. Ik wil beginnen met m'n eerste echte set, maar ik weet niet echt wat ik moet kiezen een versterker of een receiver.. Somigen zeggen dat een receiver voor films is en een versterker voor muziek, dus het kan niet voor alle twee? Iemand zei dat je bij een receiver zo'n surround set moet kopen en niet front's + kleine surround speakers want daar was geen geluid uit te krijgen? Ik heb nu 2x Eltax Concept 400 fronts die ik eigenlijk voor muziek en films wil gebruiken! Dat kan dus niet? Tja het kan wel maar slechter geluid ofzo?
Een receiver is gewoon een ander woord voor versterker (in dit geval dan...),
alleen wordt de term 'receiver' wat vaker gebruikt op ht gebied (surround dus)...

Enne...je kan je eltaxen prima voor beide dingen gebruiken hoor :)
Volgens sommige mensen geeft een surround versterker/receiver over het algemeen wat minder goed geluid bij muziek, dan een 2-kanaals versterker die voor muziek alleen ontworpen is...

In jou geval zou ik een surround receiver kopen, je huidige eltaxen als front-speakers gebruiken, een center-boxje erbij kopen (voor op/onder je TV), en 2 boxen achter erbij zetten, en dat alles kan gewoon in één keer op die surround versterker...uhh receiver :+

Oh ja, en voor films kan je er evt. ook nog een subwoofer bij zetten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 00:33:
[...]

alleen wordt de term 'receiver' wat vaker gebruikt op ht gebied (surround dus)...
Een receiver is een amp/tuner combo en niet een ander woord voor versterker, ook niet in dit geval, het heeft ook niks met surround te maken...

Het is alleen zo dat er amper meer stereo receivers worden gemaakt en wel surround receivers, en toevallig hebben een hoop mensen hier zo'n apparaat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy_J schreef op 31 juli 2004 @ 00:43:
[...]

Een receiver is een amp/tuner combo en niet een ander woord voor versterker, ook niet in dit geval, het heeft ook niks met surround te maken...

Het is alleen zo dat er amper meer stereo receivers worden gemaakt en wel surround receivers, en toevallig hebben een hoop mensen hier zo'n apparaat staan.
Sorry... 8)7

Ik dacht een beetje té moeilijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 05:06:
Zet er eens een 0 achter (stereo paar) en dan ben je er nog niet............ Leve de 2ehands markt! :D
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 16:01:
[...]
Hoe kan het uiterlijk van iets nou een reputatie hebben? :p

Ik vind ze iig wel mooi, veel techniek, maar het draait natuurlijk om het geluid. Gaan die ooit nog eens vervangen worden Blue-eyes?
Denk ik niet. Deze TIK's zijn echt super! Vgl. maar met de B&W 803/802. Ergens daar tussenin. Wellicht dichter bij de 802 dan 803. Overigens wel een andere sound. Persoonlijk vind ik de TIK meer muziek, emotie geven dan de B&W's.

Een eventuele vervanger zou de Wilson WATT Puppy zijn...... Mijn favoriet of een Kharma oid. Al zal ik die laatste eerst moeten horen, vind het alleen al een stoere speaker :D
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 12:02:
[...]

Integreren alle drivers wel, aangezien het lijkt dat je redelijk dicht op je speakers zit. En met meerweg systemen kan het dan kritisch worden of het geluid vanalle units van een speaker netjes met elkaar "mengen"

Tevens vermoed ik dat je een liefhebber bent van de U.S. sound :D.
Dat lijkt er wel op he! Maar toch is het geen complete typische US sound. Maar vlak de TAG niet uit, dat is geen US sound. En ik denk ook niet dat de TIK dat heeft, is ie veel te muziekaal voor ;)

Integratie is enorm goed. Echter met het nw loopwerk en de nw LS kabels heb ik nu de set een meter extra uit elkaar gezet. Gevolg is een nog ruimtelijker beeld. Deze extra meter was zeker nodig, na de wisseling van de diverse componenten bleef het geluid plakken aan de LS en was en het stereobeeld ook niet meer optimaal. Ze staan nu 2,24 mtr uit elkaar:

Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/overzicht5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue Eyes schreef op 31 juli 2004 @ 01:38:
[...]

Zet er eens een 0 achter (stereo paar) en dan ben je er nog niet............ Leve de 2ehands markt! :D
2000 euro voor twee kabels!!! belachelijk!! Dit schreeuwt om een blinde kabel test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Ik ben iemand die anderen in hun waarde laat, dus ook hier.

Ik hoor in audioland ook niet alle zaken. Sommige tweaks claimen mensen zaken te horen die ik niet hoor. Toch laat ik deze mensen in hun waarde. Ik hoor het niet, zij blijkbaar wel. Fijn toch?

Ik denk dat je post wat genuanceerder kan brengen, meer het brengen dat JIJ dat zo vindt! Niet als algemeen feit! Overigens zijn er veel voor en tegenstanders van dit soort zaken. Een weetje: er zijn meer unbelievers die na een kabeltest WEL het verschil horen dan dat ze unbelievers blijven...... C'est toutes.

Daarnaast willen we hier in dit topic GEEN kabeldiscussie.

p.s. MIT heeft ook kabels met NOG een 0 extra (dus 20.000 euro....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
atmoz schreef op 30 juli 2004 @ 03:38:
[...] Dat is een mooie natuurfilm geprojecteerd op een design projectie scherm... >:)
Scherp beeld he ;) . Ik krijg alleen last mijn nek, daar moet ik nog wat op verzinnen ;)
MUSTIS schreef op 29 juli 2004 @ 23:11:
Wat een prachtige joekels. Ik heb et natuurlijk over de speakers. hoe hoog zijn ze? Bij mijn dali's komt de tweeter op borsthoogte
• Dimensions (H x W x D): 1290mm x 410mm x 570mm (linkje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 00:33:
[...]

Enne...je kan je eltaxen prima voor beide dingen gebruiken hoor :)
Volgens sommige mensen geeft een surround versterker/receiver over het algemeen wat minder goed geluid bij muziek, dan een 2-kanaals versterker die voor muziek alleen ontworpen is...

In jou geval zou ik een surround receiver kopen, je huidige eltaxen als front-speakers gebruiken, een center-boxje erbij kopen (voor op/onder je TV), en 2 boxen achter erbij zetten, en dat alles kan gewoon in één keer op die surround versterker...uhh receiver :+

Oh ja, en voor films kan je er evt. ook nog een subwoofer bij zetten >:)
Oke, kan je met een receiver dan niet switchen tussen stereo (2.0) en dolby-digital (5.0) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GleNnoS_ schreef op 31 juli 2004 @ 11:12:
[...]

Oke, kan je met een receiver dan niet switchen tussen stereo (2.0) en dolby-digital (5.0) ?
Dat kan wel hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Ik heb net een nieuwe interlink gekocht :)
Een Monitor Das hifi is het (zelfde merk als luidsprekerkabel), en wat een verbetering van geluid :o . Hiervoor gebruikte ik het standaard kabeltje dat bij me dvd speler zat, die dus nu mooi richting kamer broer kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiburg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
Hoi,

Ik dacht ik zal ook eens wat posten van wat ik nu thuis heb staan:

- TV: Loewe Credo 7670
- Dvd-speler: Pioneer 668
- AV-Receiver: NAD T752
- CD-speler: Sony X555 ES (oudje uit 1991)
- Videorecorder 1: Philips VR 860 (VHS)
- Videorecorder 2: Panasonic VR1000 (S-VHS)
- Videorecorder 3: Philips VR 1000 (S-VHS)

- Frontspeakers: Blueroom minipod.
- Center/Surroundspeakers: KEF KHT-2005.2
- Subwoofer: REL Quake MK2

De foto's doen het (hopelijk) eindelijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hiburg/ht/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hiburg/ht/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hiburg/ht/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hiburg/ht/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hiburg/ht/5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hiburg/ht/6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hiburg/ht/7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hiburg/ht/8.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door hiburg op 31-07-2004 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hiburg schreef op 31 juli 2004 @ 17:10:
Hoi,

En hieronder wat foto.s:
Foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Oeh foto's :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06
Hoi,

Geweldig ik heb ze ook.

Mooi qua uiterlijk en geluid!

Fotos!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:04

4POX

Everybody is wired

Hoi,

De foto's doen het (hopelijk) eindelijk:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
respect voor de aankleding van jouw kamer.. Hulde

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

heb eindelijk kabeltje gevonden en batterijen opgeladen.
hier wat fotos van mijn budget systeem:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mustis/home%20cinema/totaal1.jpg
totaalbeeld
gordijnen, schilderijen, etc moeten nog aangeschaft worden. de akoestiek galmt nog best wel.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mustis/home%20cinema/tv1.jpg
tv: sony KV-32FX68 (zonder cinemaset)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mustis/home%20cinema/tvfull.jpg
met cinemaset

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mustis/home%20cinema/stereo1.jpg
receiver: Marantz SR5400 (omgeruild van een ruisende NAD 743)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mustis/home%20cinema/center.jpg
centre: Dali C 1000

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mustis/home%20cinema/front1.jpg
fronts: Dali 5005 (gaan tot 36hz dus geen sub)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mustis/home%20cinema/rearfull.jpg
rears: Dali R 1000 C

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mustis/home%20cinema/reartwt.jpg
bij de rears kan je de tweeter een bepaalde richting opduwen. of dit nut heeft kan ik zo niet horen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mustis/home%20cinema/stoel.jpg
een design luisterstoel. helaas staat ie naast het gebeuren dus volstrekt nutteloos in dit verhaal. mischien nog met een koptelefoon. (sennheiser 595 is besteld)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mustis/home%20cinema/konijn.jpg
een soort konijn ofzo

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mustis/home%20cinema/legetv.jpg
de marantz past niet in de tv meubel qua diepte en kan ook zn warmte niet kwijt. dus een lege tvmeubel.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mustis/home%20cinema/afstands.jpg
afstandsbediening. werkt verders wel goed maar lijkt meer bij een akai setje te horen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mustis/home%20cinema/kabel.jpg
de luidsprekerkabel: Vivanco hpsl 250 (is dit et type?) word natuurlijk later vervangen door wat beters, en dan biwire.

de dvd speler is op dit moment niet belangrijk (een cheape samsung).
nog te kopen:

een cdspeler, Marantz cd5400 ofzo. ben ik nog niet helemaal uit. tips zijn welkom

dvd speler word waarschijnlijk de Pioneer DV-575A-S (sacd,dvd audio,divx)

koptelefoon is besteld, een sennheiser 595

het geheel klinkt vrij goed maar alles moet nog ingespeeld worden en dat gaat maar mondjesmaat (als ik de buren te vriend wil houden)
de rears moeten bij dit systeem eigenlijk aan weerskanten en dan een rearcenter erbij. dit gaat niet echt lukken.

graag commentaar wat ik beter zou kunnen doen en tips in et algemeen. let wel: dit is een absoluut budget systeem, dus geen Krell oplossingen :P

zo en nu ga ik eerst achter gordijnen aan :o

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Jammer dat die Marantz afstandsbedienigen er altijd zo super cheap ass uitzien (Denon trouwens ook) .. kunnen nog wat leren van Philips wat mij betreft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
MUSTIS schreef op 31 juli 2004 @ 21:08:

fronts: Dali 5005 (gaan tot 36hz dus geen sub)
Deze opmerking is zooooooo fout! :D :D

Het is een utopie te denken dat speakers een strak signaal afgeven tot de 36 hz. Bij -6 dB wel ja ;) .

Ik denk dat veel mensen blij zullen zijn als de speakers een goed signaal afgeven dat zuiver is tot de 50 hz! Jammer genoeg gebruiken de gebruikelijke witgoeddozen schuivers dit wel als argument voor het verkoop van speakers....

Haal eens een goede sub erbij, je weet niet wat je hoort!

[ Voor 22% gewijzigd door blue eyes op 01-08-2004 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mustis, zou je die center onder je tv kunnen plaatsen op de of andere manier? het liefst zo dat de tweeters van je fronts op een lijn komen te liggen ten opzichte van je center..
gewoon een tipje dus, ik vond het ineens veel beter klinken toen ik het bij mij deed...zelfs bij een budget systeem :D (al vind ik budget iets totaal anders maar dat terzijde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn sub gaat tot 18hz (-3db) en geloof mij ook maar, dat scheelt bij film loeren :D ik vind het zelfs een must. en je kan je speakers ook makkelijk slopen op deze manier. Alle speakers op "small" + een sub...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 22:27:
mijn sub gaat tot 18hz (-3db) en geloof mij ook maar, dat scheelt bij film loeren :D ik vind het zelfs een must. en je kan je speakers ook makkelijk slopen op deze manier. Alle speakers op "small" + een sub...
snap geen ruk van het slopen en "small" gebeuren maar ben t verder wel met je eens

small moet je je receiver in 99 procent van de gevallen wel zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixal schreef op 31 juli 2004 @ 22:43:
[...]

snap geen ruk van het slopen en "small" gebeuren maar ben t verder wel met je eens

small moet je je receiver in 99 procent van de gevallen wel zetten
er zijn films die wel degelijk effectgeluiden hebben die onder de 20Hz duiken, dat wil je niet op een hoog volume over je fronts knallen (als je je speakers op large zet) maar dat is alleen een risico als je hard draait. Ik overdreef een beetje excuses ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWindsurfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:20

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

Blue Eyes schreef op 31 juli 2004 @ 22:22:
[...]

Deze opmerking is zooooooo fout! Denk je nu echt dat je speakers een strak signaal afgeven tot de 36 hz???
Las ik zonet niet dat jij anderen in hun waarde laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Blue Eyes schreef op 31 juli 2004 @ 22:22:
[...]

Deze opmerking is zooooooo fout! Denk je nu echt dat je speakers een strak signaal afgeven tot de 36 hz???

Ik denk dat je blij mag zijn als ze een goed signaal afgeven dat zuiver is tot de 50 hz!

Haal eens een goede sub erbij, je weet niet wat je hoort!
Ik ben met je eens dat en sub veel vetter is voor een HT. Maar meer om de druk. De speakers op zich ken ik niet, maar een signaal tot 36hz is inroom goed mogelijk.

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.