Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 16.706 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 22:16
als je bijvoorbeeld een REL quake subwoofer gebruikt, die kan je op 2 manieren aansluiten. 1 kabel voor de LFE poort (de .1) en een andere voor de aanvulling op je large speakers (fronts dus). hieronder een quote van de website van REL
The REL system will, uniquely, allow you to adjust both high and low level inputs individually and connect them simultaneously. For Dolby Digital AC-3® or other multi-channel movie or music systems, connect the left and right amplifier outputs (as in a standard two channel system) to the ABC™ high level input using the high level cable. For this configuration, you must set the processor to the “large” or “full range” setting for the left and right speakers in order for the REL to receive the bass signal. In addition to the high-level cable coming from the amplifier, run a low-level phono cable from the .1 LFE output of the processor. It is important to provide low frequency support to the full range left and right channel speakers, in addition to pressurizing the room from the LFE track. In this configuration, the REL provides support for both the left and right speakers for two-channel listening, and support for the LFE when movies are playing.
verder kan je op de subwoofer ook een crossover frequentie instellen wanneer deze moet invallen naast je fronts. je versterker regelt dus met large/small@100hz dat alle small speakers hun geluid onder de 100hz op de fronts afspelen. de sub kan je dan instellen dat hij bijvoorbeeld onder de 60hz de tonen OOK moet weergeven naast de fronts (meestal klinkt de bas van de sub beter dan die van een normale speaker)

edit:
wat je dus niet kan is je rears en center tonen laten weergeven onder de 100hz tenzij ze op large staan (marantz kan je instelen op 80-100-120hz meen ik, yamaha weet ik niet)

[ Voor 21% gewijzigd door jpvk007 op 05-08-2004 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jpvk007 schreef op 05 augustus 2004 @ 14:13:
als je bijvoorbeeld een REL quake subwoofer gebruikt, die kan je op 2 manieren aansluiten. 1 kabel voor de LFE poort (de .1) en een andere voor de aanvulling op je large speakers (fronts dus). hieronder een quote van de website van REL

[...]
Beide kunnen overigens tegelijkertijd gebruikt worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
klopt... staat in de quote eronder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jpvk007 schreef op 05 augustus 2004 @ 14:19:
klopt... staat in de quote eronder
Niet super duidelijk dat het allebei tegelijk werkt vind ik zelf. En voor degenen die niet zo lekker Engels lezen altijd handig om te weten.
Verder super dingske zo'n Rel..
Heb jij er ook 1tje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
heb er NOG geen, maar t is wel mijn volgende aankoop voor mijn HT (de pics/specs van mijn set staan in deel 10 op pagina 13 meen ik). ik zit te denken aan een Q150/200 of een kleine ST

edit: hier dus

[ Voor 23% gewijzigd door jpvk007 op 05-08-2004 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jpvk007 schreef op 05 augustus 2004 @ 14:13:
Euhmm misschien handig om te vermelden dat je dus praat over de REL Quake 2?! Als de TS een tweedehandsje Quake (1) overweegt te kopen, gaat dat verhaal dus niet op. Op de make 1 moest je kiezen tussen de high OF de low input (is ook niet erg, maar het is maar dat je dat weet)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:27

kingfriko

100 % BULLY

cyberjoy schreef op 04 augustus 2004 @ 17:55:
Rotel RSP-1068 & RMB-1075 zijn binnen, heb overigens ook een ander audiomeubel

- Het blijft een erg mooie combinatie die rotel`s :) heb zelf ook meerdere malen over deze set getwijfeld .
Die marantz gebruik je nou niet meer zeker ;)
Leuk meubel trouwens .

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Je kunt het eigenlijk nog geen echte Home Cinema noemen, want het is alleen nog maar een tv en dvd, maar toch..

Philips MatchLine breedbeeld tv (32PW9616/12):
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~azwart/got/okke_tv.jpg

Philips DVD player (DVD751):
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~azwart/got/okke_dvd.jpg

Dit alles een zolderkamer van 4x6 ongeveer. Maar aangezien ik binnenkort waarschijnlijk naar een andere, grotere, kamer ga, wil ik nu toch wel eens wat meer.. namelijk een surroundset.

Nu jullie advies gevraagd.. :)

Aangezien ik al een Philips tv en dvd heb, ben ik gaan kijken naar een Philips versterker/receiver; ik kwam uit op de Philps FR996 DTS. Ik ben dit apparaat namelijk ook een aantal keer tegen gekomen in dit topic, maar wat vinden jullie? Ik heb niet zo'n erg groot budget helaas.

En dan nog de speakers?? Hier heb ik echt geen idee van. Ik denk dat ik begin met de speakers die ik nog heb, en er alleen een subwoofer bij koop, omdat het anders wel erg duur wordt. Maar wat zijn nu eens goede speakers?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Wat is een 'niet zo groot budget' ?
Ik zou dan eerder opteren voor een Yamaha of Pioneer, of zelfs een Onkyo/Harman-Kardon . Deze merken hebben zich hier al meer dan genoeg bewezen op gebied van receivers.
Speakers is maar 1 budgetmerk : Eltax. De Summit 5.0 set zou bv een mooie keuze zijn. En na wat gezocht te hebben is voor 150EUR bij Conrad de Mivoc SW1000 DE budget-sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 22:37
Er wordt gevraagd om foto's. Hierbij een update van mijn kant:

Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/magnum-m3.jpg

O ja, niet bedoeld om een discussie op te starten ;)

Doel kabel: Deze kabel (heb er nu twee paar van) gaan de verbinding verzorgen tussen de EV en de PRE.

Ik heb nu behalve deze 2 paar interlinks nog slechts 2 stuks digitale interlinks (cd loopwerk en DVD speler). Dus slechts 6 kabels (en een subwooferkabel). De speakerkabels niet meegeteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 16:58:
[...]
Euhmm misschien handig om te vermelden dat je dus praat over de REL Quake 2?! Als de TS een tweedehandsje Quake (1) overweegt te kopen, gaat dat verhaal dus niet op. Op de make 1 moest je kiezen tussen de high OF de low input (is ook niet erg, maar het is maar dat je dat weet)...
klopt idd... ik ging er ook vanuit dat het een nieuwe sub zou worden dus tenminste een Quake2 of een ander model in de Q of ST serie. bij andere merken moet je het even nazoeken hoe het zit met high en low level input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is mijn eerste home-theatre en ik ben nog maar een student met een krappe beurs (later ga ik uiteraard wel de ultieme HT-bouwen) daarom stond mij het volgende doel voor ogen: Integratie van alle entertainmentvormen (inclusief een high-end gaming-PC)in 1 apparaat.

Vooral het Audiogedeelte zal schril afsteken tegen al die dure speakers en receivers die hier voorbijkomen.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/aceofspades/HTPC/EL/IMG_0017%20(Small).JPG

Televisie: Panasonic TX-32PS10F breedbeeld, 100hz, 80cm diagonaal
VCR: Panasonic NV-FJ730 4-kops Stereo-vcr

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/aceofspades/HTPC/EL/20030929-t7700.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/aceofspades/HTPC/EL/IMG_0028%20(WinCE).JPGAfbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/aceofspades/HTPC/EL/IMG_0029%20(WinCE).JPG

Creative t7700 7.1 speakers. Deze produceren meer dan voldoende geluid voor mijn zolderkamer en ze staan exact juist opgesteld. (Onjuiste opstelling (interieur staat voorop) heeft mij altijd dwarsgezeten aan de provision bagger-set die mijn ouders beneden zomaar hebben neergekwakt)

het centrale onderdeel, de PC:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/aceofspades/HTPC/PC/IMG_0011%20(Small).JPG

PS: De Pick-up staat daar normaal niet, ik ben nu LP,s aan het overzetten voor mijn ouders.

hardware specs:

behuizing: Antec Sonata (erg stille ATX-tower)
amd 64 3200 + Zalman cnps-7000alcu cooler (met cool & quiet-functie aan is deze erg stil)
1gb kingston valueram
msi k8n neo platinum moederbord
1x80 gb maxtor (Windows MCE, games en programma's)
2x160gb samsung (video + andere data)
Audigy 2 ZS 7.1 geluidskaart (doet al het decodeerwerk (dts, dolby etc..) bij DVD's en werkt prima in games)
NEC-2510 DVD-brander
TV-kaart: hauppauge pvr-350 (tv + fm)
videokaart: Wacht al 1,5 maand op bestelde sapphire x800pro, draai nu nog een Ati 7500
Afstandsbediening: Remote Wonder 1

Software Specs:

Ik draai Windows Media Center Edition 2004 (Engels): Heeft alle functies die xp pro ook heeft + TV, video,VCR (ook time-shifting, tegelijkertijd opnemen & opgenomen video kijken), EPG (Electronische Programma-gids) muziek-jukebox, radio en en een picture-viewer. Allemaal in een full-screen interface, bediend door een ati Remote Wonder 1.

Ik gebruik Windows MCE met de audio en video-decoder van Cyberlink PowerDVD 5 (volledige editie), zodat ik DVD's met alle audio-standaarden tot en met DTS 6.1 kan afspelen

Hier volgen wat pics van MCE

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/aceofspades/HTPC/EL/IMG_0018%20(Small).JPG
MCE beginscherm

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/aceofspades/HTPC/MCE/DN/MCE%20Guide%20(WinCE).JPGAfbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/aceofspades/HTPC/MCE/DN/MCE%20My%20TV%20(WinCE).JPG
EPG: met 1 druk op een knop opnemen en tijdens opname zijn alle andere functies van MCE (behalve tv-kijken) beschikbaar door de hardware-encodering van de pvr-350.

MCE kan de computer in en uit standby zetten voor TV-opnames. In standby blijft alleen her ram-geheugen aan zodat de computer vrijwel geen energie gebruikt en helemaal geen geluid maakt.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/aceofspades/HTPC/MCE/DN/MCE%20Video%20Sample%20(WinCE).JPG

Zelfs tijdens opname Divx kijken is mogelijk (fragment: the Hunted, 1995)

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/aceofspades/HTPC/Couch/DN/IMG_0004%20(WinCE).JPGAfbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/aceofspades/HTPC/Couch/DN/IMG_0005%20(WinCE).JPGAfbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/aceofspades/HTPC/Couch/DN/IMG_0014%20(WinCE).JPG

VLNR

1+2 -> Een naar achter klapbare zitfauteuil (hij zit lekkerdere met tuinstoelkussen).
Kan door wieltjes ook zijwaarts bewegen zodat er een strandstoel (inclusief persoon) naast past.

3 -> Voor normale PC-Doeleinden heb ik een samsung 172x tft en een logitech Cordless MX Muis & Keyboard.
Ik heb zelf een lage verrijdbare tafel gemaakt zodat ik tijdens het gamen in de fauteuil in het midden van de kamer kan zitten (7.1 geluid heeft anders geen nut)
Door de hotkeys van ATI kan ik met een druk op de knop schakelen tussen tft (PC) en TV (Home Theatre)

Ik besef dat mijn set strikt genomen erg veel PC en erg weinig zuivere Home Theatre is maar zoals ik heb gedemonstreerd functioneert de PC wel degelijk zo, wat niet in de laatste plaats aan windows MCE te danken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Leuk gedaan, vind het wel leuk om te zien hoe iemand improviseert :)

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 11:16 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Tourniquet

Hiya, fellas!

Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 10:36:
[...]

Ik vind die KEF's in maple normaal gesproken ook niks, maar het ziet er mooi uit in dat interieur.
Is ook de eerste keer dat ik de Q6c tegenkom in een setup (staat ook op mijn verlanglijstje.

Tourniquet heb je ook de q9c beluisterd, en zo ja..waarom heb je de 6C gekozen?

Toevallig gisteren een Q6c in die nieuwe silver uitvoering gezien. Ziet er zeer goedkoop uit als je het mij vraagt.
Eerlijk gezegd heb ik de Q9c niet beluisterd.

Ik luister door de Q5's voor 80% naar muziek en wilde gewoon een goede bijpassende center daarbij hebben. Na vergelijking van de specs, het formaat en vooral de prijs (de 9c is bijna €100 duurder!) heb ik voor de 6c gekozen.

Specs vergelijk Kef Q6c en Q9c
#Q6cQ9c
DesignTwo way bass reflexTwo way bass reflex
Drive units130 mm Uni-Q® with
19 mm aluminium dome HF
165 mm UNI-Q® with 19 mm aluminium dome HF
Frequency response @ 3 dB50 Hz - 27 kHz50 Hz - 27 kHz
Crossover frequency2.8 kHz2.8 kHz
Amplifier requirements10 - 100W15 - 120W
Sensitivity (2.83V/1m) 89 dB91 dB
Maximum output109 dB
111 dB
Impedance8 Ohm8 Ohm
Magnetic shieldingYesYes
Weight4.1 kg (9.0 lbs)6.2 kg (13.6 lbs)
Dimensions160 x 432 x 215 mm200 x 480 x 270 mm

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tourniquet schreef op 06 augustus 2004 @ 00:09:
[...]

Eerlijk gezegd heb ik de Q9c niet beluisterd.

Ik luister door de Q5's voor 80% naar muziek en wilde gewoon een goede bijpassende center daarbij hebben. Na vergelijking van de specs, het formaat en vooral de prijs (de 9c is bijna €100 duurder!) heb ik voor de 6c gekozen.
Hij bevalt wel die 6c?

(En inderdaad, de 9c is duurder, maar ook een stuk groter (misschien zo heel erg veel qua afmetingen, maar optisch zeker wel))_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 23:35:

1+2 -> Een naar achter klapbare zitfauteuil (hij zit lekkerdere met tuinstoelkussen).
Kan door wieltjes ook zijwaarts bewegen zodat er een strandstoel (inclusief persoon) naast past.
denk dat et best belangrijk is om meer aandacht aan meubels te schenken. immers dit is et enige waar we fysiek contact mee maken tijdens het kijken en luisteren.

nee, ik denk niet dat we dit onder banken en stoelen moeten steken. (haha wat een gevatte opmerking)

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Laatst online: 18-07 22:37
soms moet techniek wijken voor practischer zaken....

Absoluut gezien heb je gelijk mbt de meubels. Maar als het niet dedicated is moet het ook een leefbare omgeving blijven. Compromis zoeken.....

Dat is alleen al reden genoeg om de nieuwe rubriek my.hifi.nl te bekijken. Hoe heeft een ander dat? En waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.starinternet.nl/got/06-08-2004-020.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.starinternet.nl/got/06-08-2004-025.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.starinternet.nl/got/06-08-2004-028.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.starinternet.nl/got/06-08-2004-031.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.starinternet.nl/got/06-08-2004-033.jpg

Specs:

Televisie: Panasonic 29PS11F
Receiver: JVC RX-7042
DVD Speler: JVC XV-412
Speakers: JBL SCS 178
Kabels: Vivanco?
- scart [tv - dvd]
- tulp [tv - receiver]
- glasvezel [dvd - receiver]
- tulp? [receiver - subwoover]

Als deze spullen naar andere kamer verhuizen ben ik vanplan om 2 zuilen neer te zetten. Al komt er uit deze JBL satalitie speakers al erg goed geluid.

Heeft mischien iemand ervaringen met Microsoft Windows Media Center 2004?
Ik ben vanplan om straks een computer in elkaar te zetten en dan Microsoft Windows Media Center 2004 te installeren.
Geeft dit goed en duidelijk beeld met Divx, Xvid films?
Tevens welke geluidskaart is het beste hier voor?
Wil graag dat mijn receiver zelf automatich op DTS en Dolby Digital springt als deze codering binnenkomt.

[ Voor 239% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 13:01 . Reden: foto's renamen! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Desolation Angel schreef op 05 augustus 2004 @ 21:25:
Wat is een 'niet zo groot budget' ?
Ik zou dan eerder opteren voor een Yamaha of Pioneer, of zelfs een Onkyo/Harman-Kardon . Deze merken hebben zich hier al meer dan genoeg bewezen op gebied van receivers.
Speakers is maar 1 budgetmerk : Eltax. De Summit 5.0 set zou bv een mooie keuze zijn. En na wat gezocht te hebben is voor 150EUR bij Conrad de Mivoc SW1000 DE budget-sub
Beetje late reactie, maar een niet zo groot budget is ongeveer 500,- voor receiver,speakers en sub.

Maar ik zal eens kijken naar Yamaha en Poneer dan. Ik had eigenlijk helemaal niet naar die merken gekeken, juist omdat ik al 2 dingen van Philips heb staan.

Iedergeval ga ik zeker naar die Eltax boxen kijken. Thnx. :)

// Edit

Ik heb even gekeken, die Eltax zijn erg mooie speakers, denk dat ik daar wel wat kan vinden. :P Maar op de site van Correct vond ik ze niet terug, waar zijn die Eltax te koop? Gewoon bij de Mediamarkt bijvoorbeeld?

[ Voor 14% gewijzigd door OkkE op 06-08-2004 14:03 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 12:46:

Heeft mischien iemand ervaringen met Microsoft Windows Media Center 2004?
Ik ben vanplan om straks een computer in elkaar te zetten en dan Microsoft Windows Media Center 2004 te installeren.
Geeft dit goed en duidelijk beeld met Divx, Xvid films?
Tevens welke geluidskaart is het beste hier voor?
Wil graag dat mijn receiver zelf automatich op DTS en Dolby Digital springt als deze codering binnenkomt.
Als mijn HTPC ziet die ik hierboven voor jouw HT heb gepost zie je dat ik MCE 2004 draai.

Het DVD-gedeelte, zowel audio als video, van MCE zijn volledig afhankelijk van welke software DVD-speler je erbij gebruikt. Ik weet van zowel PowerDVD als WinDVD dat zij de optie hebben om het audiosignaal (welke standaard dan ook) door de SPDIF te sturen. Of je receiver dan overschakelt is van de receiver zelf afhankelijk.
Je zou trial-versies van deze programma's onder WinXP kunnen proberen om te kijken wat je receiver doet.

Het beeld van divx/xvid is afhankelijk van hoe je de decoder instelt en van je processor. Als je op de TV gaat kijken zijn er ook nog verschillen bij de tv-out in kwaliteit en mogelijkheden tussen verschillende videokaarten.

Wat betreft geluidskaart heb ik zelf geen risico genomen door het beste mainstream product te nemen: De Creative Audigy 2 ZS.
Andere merken, zoals M-Audio, schijnen voor HTPC-doeleinden beter te zijn, maar zijn weer minder in games en qua ondersteuning.

NB: misschien een handige link om een HTPC te bouwen: www.meedio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

OkkE schreef op 06 augustus 2004 @ 13:40:
[...]

Beetje late reactie, maar een niet zo groot budget is ongeveer 500,- voor receiver,speakers en sub.

Maar ik zal eens kijken naar Yamaha en Poneer dan. Ik had eigenlijk helemaal niet naar die merken gekeken, juist omdat ik al 2 dingen van Philips heb staan.

// Edit

Ik heb even gekeken, die Eltax zijn erg mooie speakers, denk dat ik daar wel wat kan vinden. :P Maar op de site van Correct vond ik ze niet terug, waar zijn die Eltax te koop? Gewoon bij de Mediamarkt bijvoorbeeld?
Ik zou zeggen kijk even in dit topic: Eltax Concept serie

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
Ok dan mijn set nog maar weer eens. Nu op een plek waar hij wel een tijdje zal gaan staan, namelijk mijn nieuwe studentenhok.
Verder ben ik er nu helemaal tevreden mee, updates zullen ook niet snel komen daardoor. Wel wil ik ooit wel eens een goede tuner gaan kopen, maar ik wacht eerst de ontwikkelingen van digitale-radio af.

Ok hier de foto's:
Afbeeldingslocatie: http://www.florissmit.nl/NAD/nad2.jpg
Van ver af.
Afbeeldingslocatie: http://www.florissmit.nl/NAD/nad3.jpg
Dichterbij
Afbeeldingslocatie: http://www.florissmit.nl/NAD/nad1.jpg
En een closeup. Van boven naar beneden: NAD T512 dvdspeler, NAD C521BEE cdspeler en NAD C320BEE versterker.
De speakers zijn de Quad 11L's op atacama nexus 6 stands. Die zitten trouwens aan elkaar geplakt met van die super posterophang plakkers. De speakers zijn namelijk al heel vaak bijna omgevallen, en nu zijn ze nauwelijks van de stands af te krijgen :)

[ Voor 4% gewijzigd door StarTAC op 06-08-2004 16:58 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
OkkE schreef op 06 augustus 2004 @ 13:40:
[...]

// Edit

Met 500EUR gaat het krap worden imo als je ook nog een sub wilt, ik zit rond de 600EUR nu zonder sub, en daar komt nu nog eens 30EUR aan profigold Interlink&Scart bij (lagen in de 50% bak, dus kon het niet laten :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Desolation Angel schreef op 06 augustus 2004 @ 17:00:
[...]

Met 500EUR gaat het krap worden imo als je ook nog een sub wilt, ik zit rond de 600EUR nu zonder sub, en daar komt nu nog eens 30EUR aan profigold Interlink&Scart bij (lagen in de 50% bak, dus kon het niet laten :))
waar is die bak en hoeveel kosten ze nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Desolation Angel schreef op 06 augustus 2004 @ 17:00:
[...]

Ja ik weet het, ik wil er ook echt wel meer aan uit geven, maar ik heb het gewoon niet. Echter, ik zat net bij Eltax te kijken, en daar zag ik wel een leuk setje:
Afbeeldingslocatie: http://www.eltax.com/pictures/products/sys/silver/homecinema51silver-sys.jpg

Deze staan bij www.conrad.nl voor maar 120,- :) Ik ben er alleen nog niet uit welke receiver/versterker ik ga nemen, maar die zal rond de 350,- a 400,- moeten zitten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OkkE schreef op 06 augustus 2004 @ 18:57:
[...]

Ja ik weet het, ik wil er ook echt wel meer aan uit geven, maar ik heb het gewoon niet. Echter, ik zat net bij Eltax te kijken, en daar zag ik wel een leuk setje:
[afbeelding]

Deze staan bij www.conrad.nl voor maar 120,- :) Ik ben er alleen nog niet uit welke receiver/versterker ik ga nemen, maar die zal rond de 350,- a 400,- moeten zitten dan.
Voor €230,- heb je een nieuwe Pioneer VSX-D512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 17:49:
[...]

waar is die bak en hoeveel kosten ze nu?
Capitani Electronics , das tegen Brussel
Heb de Digital Coax 8EUR betaald :)

En voor je surround speakers zou ik toch voor een full-range set gaan ipv van die gare kleine pods, liever goede zuilen & rears zonder sub, dan magere klucht met een sub imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 23:35:
Ik draai Windows Media Center Edition 2004 (Engels): Heeft alle functies die xp pro ook heeft + TV, video,VCR (ook time-shifting, tegelijkertijd opnemen & opgenomen video kijken), EPG (Electronische Programma-gids) muziek-jukebox, radio en en een picture-viewer. Allemaal in een full-screen interface, bediend door een ati Remote Wonder 1.

Ik gebruik Windows MCE met de audio en video-decoder van Cyberlink PowerDVD 5 (volledige editie), zodat ik DVD's met alle audio-standaarden tot en met DTS 6.1 kan afspelen
Hoe ben je in hemelsnaam een windows MCE geraakt? als ik mij niet vergis wordt dat momenteel enkel met pc-systemen verkocht?

als je info hebt, ik heb interesse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 20:33:[/b

Hoe ben je in hemelsnaam een windows MCE geraakt? als ik mij niet vergis wordt dat momenteel enkel met pc-systemen verkocht?

als je info hebt, ik heb interesse :)
Op deze 2 manieren kun je eraan komen:
Legaal: MSDN (Microsoft Software Developer Network) -> lidmaatschap kost fors bedrag per jaar. Soms hebben ICT-studenten hier via school toegang tot.
Niet zo legaal: P2P-netwerken (m.n. Emule en bittorent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Zo zo, mijn Magnat subwoofer heeft net de deur verlaten. Nu begint de zoektocht naar een goedkope (belangrijk, want al mijn geld gaat tegenwoordig naar mijn kar),kleinere, liefst downfiring en goede vervanger..

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToriHino
  • Laatst online: 29-12-2024

ToriHino

Eg wel!

@StarTAC:

Ziet er goed uit, ik vind die NAD's er ook :9 uitzien..

Het valt me alleen wel op dat op je CD speler geen groene powerknop zit, maar op de versterker en DVD speler wel :? Is die CD speler uit een andere serie of zo?

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

TomSwinnen schreef op 07 augustus 2004 @ 15:31:
Zo zo, mijn Magnat subwoofer heeft net de deur verlaten. Nu begint de zoektocht naar een goedkope (belangrijk, want al mijn geld gaat tegenwoordig naar mijn kar),kleinere, liefst downfiring en goede vervanger..
Zelfbouw :) Misschien met die Monacor MDS08 en dan zo een XXL Powersound module ?

Mijn HT wordt ook ff uitgesteld. Sowieso eerst mountainbike en dan misschien ff een Kadett GSi 8v blok in m'n auto lepelen :+

[ Voor 14% gewijzigd door JT op 07-08-2004 15:48 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Zelfbouw begin ik echt niet aan. Ik heb 2 linkerhanden, geen geduld op DIY gebied en geen tijd voor DIY. Dus tegen dat die sub af is... zijn we weer 10 jaar verder.

Na deze sub is het eventjes pauze voor de HT, toch zeker tot ze naar de zolder verhuist.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Misschien wil iemand anders hem voor een leuk bedrag in elkaar zetten ?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Ik heb op dit moment een onkyo TXSR501E receiver, in combinatie met 2 Kef Q5's en een REL Strata III. Speakers worden nog uitgebreid met speakers uit dezelfde serie; waarschijnlijk Q9c en Q1.

Ik ben op zoek naar een nieuwe receiver, en mijn oog is gevallen op een Marantz SR5400 OSE (499,-) Of een SR7400 (649,-)

Welke receiver zouden jullie nemen, en wat zou ik voor mijn oude receiver kunnen vragen? Een vriend wil er 150,- voor geven, maar ik vind het nogal weinig, de receiver is in nieuwstaat en nog geen half jaar oud!

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Lekkere vriend dan :| 150e my ass. En wat je wilt hebben weet alleen jij dus ga zelf ff luisteren.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
ToriHino schreef op 07 augustus 2004 @ 15:35:
@StarTAC:

Ziet er goed uit, ik vind die NAD's er ook :9 uitzien..

Het valt me alleen wel op dat op je CD speler geen groene powerknop zit, maar op de versterker en DVD speler wel :? Is die CD speler uit een andere serie of zo?
Tis niet uit een andere serie, maar NAD is geloof ik sinds een jaar gestopt met het maken met apparaten met groene knop en de cdspeler is een net wat nieuwer model dan de rest van mijn spullen.
Een goedmakertje is dat de knop van mijn Philips TV wel groen is :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

JT schreef op 07 augustus 2004 @ 16:04:
Lekkere vriend dan :| 150e my ass. En wat je wilt hebben weet alleen jij dus ga zelf ff luisteren.
tja ik zat zelf eigenlijk een beetje te denken aan iets van 300 euro ofzo.. :S maar ja, dat moet ik nog maar even zien. Ik ga binnenkort even luisteren, maar was benieuwd of er ook mensen zijn met ervaringen omtrent deze 2 receivers..

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

300 is misschien wel een beetje veel. Wat was de nieuwprijs ? Als die 500 is, dan is 300 best ok.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
Gemineye schreef op 07 augustus 2004 @ 16:02:
Ik heb op dit moment een onkyo TXSR501E receiver, in combinatie met 2 Kef Q5's en een REL Strata III. Speakers worden nog uitgebreid met speakers uit dezelfde serie; waarschijnlijk Q9c en Q1.

Ik ben op zoek naar een nieuwe receiver, en mijn oog is gevallen op een Marantz SR5400 OSE (499,-) Of een SR7400 (649,-)

Welke receiver zouden jullie nemen, en wat zou ik voor mijn oude receiver kunnen vragen? Een vriend wil er 150,- voor geven, maar ik vind het nogal weinig, de receiver is in nieuwstaat en nog geen half jaar oud!
Wel toen ik de mijne kocht stond de jouwe nog 600EUR, dus 150EUR = ripoff :)
Zou er toch nog 300-400 voor vragen als ie nog zo vers is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

JT schreef op 07 augustus 2004 @ 16:33:
300 is misschien wel een beetje veel. Wat was de nieuwprijs ? Als die 500 is, dan is 300 best ok.
Een half jaar geleden was de normale adviesverkoopprijs 595,- maar inmiddels worden ze ook veel goedkoper aangeboden, en als ik destijds wat beter uit mn doppen had gekeken had ik hem ook wel wat goedkoper kunnen krijgen. Op dit moment is de laagste prijs die ik ben tegengekomen op internet na 5 minuutjes zoeken zo'n 400 euro. Dus een vraagprijs van 300 euri's leek me op zich niet zo gek... maar goed, het is natuurlijk even afwachten! Er zit overigens nog zo'n 30 maanden garantie op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gemineye schreef op 07 augustus 2004 @ 17:22:
[...]

Een half jaar geleden was de normale adviesverkoopprijs 595,- maar inmiddels worden ze ook veel goedkoper aangeboden, en als ik destijds wat beter uit mn doppen had gekeken had ik hem ook wel wat goedkoper kunnen krijgen. Op dit moment is de laagste prijs die ik ben tegengekomen op internet na 5 minuutjes zoeken zo'n 400 euro. Dus een vraagprijs van 300 euri's leek me op zich niet zo gek... maar goed, het is natuurlijk even afwachten! Er zit overigens nog zo'n 30 maanden garantie op!
http://www.kieskeurig.nl/...78C11C1256D6B003D28CB.htm

Ik zou er zo'n 250-275 euro max voor geven.
Waarom wil je een nieuwe receiver eigenlijk. T.o.v. een marantz 5400 ose denk ik dat je niet heel veel vooruit gaan, waarschijnlijk in stereo mode wel wat.
Maar dan zou ik eerder kijken of je een stereo amp kan fixen. Schiet je veel meer mee op denk ik. Weet alleen niet of er een pre-out op de onkyo zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 17:50:
[...]

http://www.kieskeurig.nl/...78C11C1256D6B003D28CB.htm

Ik zou er zo'n 250-275 euro max voor geven.
Waarom wil je een nieuwe receiver eigenlijk. T.o.v. een marantz 5400 ose denk ik dat je niet heel veel vooruit gaan, waarschijnlijk in stereo mode wel wat.
Maar dan zou ik eerder kijken of je een stereo amp kan fixen. Schiet je veel meer mee op denk ik. Weet alleen niet of er een pre-out op de onkyo zit.
nee, er zit geen pre-out op de onkyo. Dat is ook de voornaamste reden dat ik een andere wil. anders had ik wel gewoon een goede stereo amp of 2 monoblokken gekocht. Eerlijk gezegd was die onkyo wat dat betreft een beetje een miskoop.. Ik wil een goede receiver kopen en dan in de toekomst nog een andere versterker erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nu ook een HTPC in elkaar aan het zetten voor mijn HT. Ik ben er toch nog niet uit welke soundcard ik het beste kan nemen. Ik zit nu te kijken naar de Hercules fortissimo III met optical out, de 514DX van trust met 2x optical en 2x coaxial out, naar de audigy 2 maar die vind ik te duur, en naar de Extigy (USB). tips?

De audigy is te denk ik te duur omdat je daar een breakoutbox bij moet kopen (correct me if im wrong) ander kan je hem niet digitaal verbinden met je HT. (heb nl geen analoge 5.1 input)

Nog een vraagje: kan ik met alle bovenstaande soundcards een game spelen in tenminste surround geluid (mits de game het natuurlijk ondersteunt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~barrymel/pics/BMAVZooiNew.jpg

Televisie : Sony KV-32HQ100 (82CM Breedbeeld)
Receiver : Pioneer VSX-D2011S
HDD/DVD Recorder : Pioneer DVR-720H-S (160GB Hard Disk / DVD-R)
LaserDisc Speler : Pioneer CLD-D515 (met de Sony MOD-RF1 Dolby AC3 RF Demodulator)
DVD/DivX/XviD/SACD/DVD-Audio Speler : Pioneer DV-575A-S
HDD/DVD Recorder : Pioneer DVR-520H-S (80GB Hard Disk / DVD-R)
Speakers , Center & Woofer : Mission M70, M7-C1i & MS8

[ Voor 3% gewijzigd door barrymel op 08-08-2004 18:35 . Reden: MOD-RF1 toegevoegd ]

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo iemand was van de week zo lief om op Fok om zijn Mordaunt Short speakerset te koop te zetten. (2 nieuwe en 2 gebruikte 902's + een 905C) dus ik ging even kijken wat het moest gaan kosten, bleek die gast een Premiere set van MS te willen, omdat zijn speakers te groot waren.. ulti denkt ruilen? 8) mr. de verkoper denkt oh is goed _/-\o_ , zo gezegd zo gedaan :*) en zo ben ik vandaag naar Gouda gecrossed om ze op te halen.. aanschouw hier het gratis resultaat :7

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/9GY50I6727E3/picserver.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/CAWMVZA94H7Y/picserver.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/402YJ0FU7V71/picserver.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/I33KF8R24T1B/picserver.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/25977W9ZJ39E/picserver.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/74LKENB8FQAD/picserver.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/76O16VU53N6Q/picserver.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/NHRS90L96F78/picserver.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/IB899R77DFC2/picserver.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/S3CUNWIBJ9W8/picserver.jpeg

de muzikale kwaliteiten liggen echt veeeeeel hoger als bij de 302tjes, mèn die gast is dr echt op achteruit gegaan, niet normaal meer, maargoed ik moet dus nog even 2 wandsteunen gaan bouwen, en 2 standaards zien te vinden die niet te duur zijn, en zo, want er moet nog altijd een breedbeeld komen waar ik nog druk voor aan het sparen ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Dat stoeltje onder speaker is van Ikea hé? :+
En ik zie dat je fleetwood mac-greatest hits hebt in de kast, moet je uithalen man! :)

[ Voor 50% gewijzigd door Dupje op 08-08-2004 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Misschien ff een paar foto's 90 graden draaien en horizon recht trekken ? :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

En een center speaker zo dicht bij de grond is niet echt een verstandig idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dupje schreef op 08 augustus 2004 @ 16:14:
Dat stoeltje onder speaker is van Ikea hé? :+
En ik zie dat je fleetwood mac-greatest hits hebt in de kast, moet je uithalen man! :)
jup van de IKEA :+ en die Fleetwood Mac Greatest hits is gewoon een lekkere CD (muziek is van voor mijn tijd, maar tijdloos)
JT schreef op 08 augustus 2004 @ 16:24:
Misschien ff een paar foto's 90 graden draaien en horizon recht trekken ? :P
mischien maar even je monitor op de kant leggen? want ik ben een beetje lui vandaag ;)
Jag schreef op 08 augustus 2004 @ 16:29:
En een center speaker zo dicht bij de grond is niet echt een verstandig idee.
die center kan ook niet op een TV staan, had je dat niet gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 16:43:
[...]

[...]

Welke tv :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jij snapt em :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

even een klein kort vraagje, ik heb nu een normale audio kabel als digitale gebruikt. raden jullie aan om er een echte voor te nemen? Ik merkte bijvoorbeeld dat als ik t licht aan doe t signaal even weg is. Valt dat te voorkomen door bijvoorbeeld een betere afscherming? Ik denk zelf dat t niet zal uitmaken, hoogstens als ik me pc en versterker beide op een andere groep zet ofzo. maarjah, misschien dat er mensen zijn die daar wat meer over kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Vandaag me Rotel eens opengeschroefd. Wat een rommeltje vanbinnen :+

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/administrator/GoT/speakers/Rotel1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dupje schreef op 08 augustus 2004 @ 20:22:
Vandaag me Rotel eens opengeschroefd. Wat een rommeltje vanbinnen :+

[afbeelding]
Ja, Rotel heeft het weer eens mooi voor mekaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 20:36:
[...]

Ja, Rotel heeft het weer eens mooi voor mekaar :+
Een hoop "technische" lucht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 20:48:
[...]

Een hoop "technische" lucht :).
Nou, lekker dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, da's toch wel een erg oude Rotel (hoop ik toch) ?
Die printbanen zijn precies nog met de hand getekend, niks rechte hoeken, gewoon gebogen lijnen :)
Als je dat dan vergelijkt met de nieuwe toestellen van Rotel, zijn ze er toch wel op vooruitgegaan.

En om dan maar eens on-topic te gaan weer, eindelijk pics van mijn set.
Staan ook wel op my.hifi.nl en htforum.nl, maar voor wie daar niet komt zal ik ze nog eens hier posten ook ;)

De Rotel RSP1098, het controlecentrum 8)
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/phalanx/pics/HT/new/resized/1098%20high.JPG

Parasound HCA2205AT poweramp
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/phalanx/pics/HT/new/resized/2205%20spec.JPG

al die power moet uiteraard ook ergens naartoe :)
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/phalanx/pics/HT/new/resized/804%20no%20front.jpg

en om er voor te zorgen dat hij daar goed geraakt is er dit
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/phalanx/pics/HT/new/resized/2205%20cable.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/phalanx/pics/HT/new/resized/804%20cable%20NF.JPG

het flexy rack
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/phalanx/pics/HT/new/resized/rack.jpg

het aanzicht vanuit de luisterstoel
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/phalanx/pics/HT/new/resized/overzicht%20stoel.JPG

het zicht naar achteren toe, met de surroundspeakers
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/phalanx/pics/HT/new/resized/stoel+805.JPG

De DVD speler, een Panasonic DVD-RV32, is nog wat ondermaats, maar vanaf volgende week wordt hij bijgestaan door een Rotel RCD1072 die de CD weergave voor z'n rekening gaat nemen.
De DVD upgrade ik later nog wel eens, heeft nu geen prioriteit met zo'n kleine TV.
Ook de ASW650 sub gaat nog vervangen worden, maar is ook geen dringende zaak.
Liefst door de ASW850 als het budget het toelaat, en anders de 750. (800 is nogal duur voor wat het is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 09:15

voodooless

Sound is no voodoo!

Mooie set! Is het niet slimmer om het noppenschuim aan de andere kant van je kamer te plaatsen. Het lijkt me dat de meeste reflecties ontstaan daar waar de speakers hun geluid heen blazen: op de zij en achtermuur.

Die kabels zien er homemade uit... wat is het precies?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt :)

Ik heb het ooit eens achteraan geplaatst, maar dat vond ik minder goed klinken omdat het dan te doods wordt, en dat gaat wat ten kost van de ruimtelijkheid.
Ik zou achteraan eerder diffuseren ipv absorberen, maar daar ben ik nog een oplossing voor aan't zoeken.
Ik had al gedacht aan eierkartons in een houten frame en dat overspannen met speakerdoek (om't toch nog een beetje deftig te laten lijken).

De kabels zijn niet home-made hoor, het zijn er van Kimber Kable.
De 8TC voor het laag, en de 4TC voor het mid/hoog.
Wordt ook pre-made verkocht onder de noemer 12TC, maar ik heb deze apart gekocht omdat ik voor de center ook dezelfde wou, en de 12TC wordt enkel per set verkocht.
Als je deze geometrie zelf kan fabriceren thuis, proficiat dan, zijn 16 draden in de 8TC en 8 draden in de 4TC die "rond" gevlochten zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 22:00:
...
Dat is inderdaad een heel oude rotel, eind jaren '80, maar hij doet ze werk nog heel goed, al zijn ze dagen wel geteld B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

prachtset drboom,

paar vragen:
helpen die absorptie matten ook tegen hinderlijke bastonen? heb hier nogal last van.
en zijn ze er ook in andere kleuren, bv gebroken wit ofzo.

heb je ze in een speciaalzaak gehaald of gewoon bij een bouwmarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:17

-Sander-

///M Powerrrrrr

Die printbanen zijn precies nog met de hand getekend, niks rechte hoeken, gewoon gebogen lijnen :)
Als je dat dan vergelijkt met de nieuwe toestellen van Rotel, zijn ze er toch wel op vooruitgegaan.

En om dan maar eens on-topic te gaan weer, eindelijk pics van mijn set.
Staan ook wel op my.hifi.nl en htforum.nl, maar voor wie daar niet komt zal ik ze nog eens hier posten ook ;)

[afbeelding]
Erg mooi!!!
Wel lijp dat je bij wijze van spreken daar gewoon een dvd op kan kijken :P
het aanzicht vanuit de luisterstoel
[afbeelding]
Staat je center wel goed in het meubel ?
Het lijkt net of je bovenste plank een hoop geluid tegenhoud...
MUSTIS schreef op 08 augustus 2004 @ 23:42:
prachtset drboom,

paar vragen:
helpen die absorptie matten ook tegen hinderlijke bastonen? heb hier nogal last van.
en zijn ze er ook in andere kleuren, bv gebroken wit ofzo.

heb je ze in een speciaalzaak gehaald of gewoon bij een bouwmarkt
Deze matten kun je dacht ik alleen maar krijgen in deze mat-zwart/grijze kleur..
Je kunt ze bij iedere grote bouwmarkt wel kopen en gaan per 2 platen in 1 verpakking van ong 10euro. (kan iets te laag zitten hoor).
Ik ben zelf nog niet de platen tegen gekomen in andere kleuren, maar je zou ze zelf ook best kunnen overspuiten :)

(zorg wel voor goede verf dan)

[ Voor 26% gewijzigd door -Sander- op 09-08-2004 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 15:42:
zo iemand was van de week zo lief om op Fok om zijn Mordaunt Short speakerset te koop te zetten. (2 nieuwe en 2 gebruikte 902's + een 905C) dus ik ging even kijken wat het moest gaan kosten, bleek die gast een Premiere set van MS te willen, omdat zijn speakers te groot waren.. ulti denkt ruilen? 8) mr. de verkoper denkt oh is goed _/-\o_ , zo gezegd zo gedaan :*) en zo ben ik vandaag naar Gouda gecrossed om ze op te halen.. aanschouw hier het gratis resultaat :7
hey mocht je 1 302 speaker houden ofzo? dat zie ik op 1 van je foto dat ie nog aan de muur hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ DrBoom: Hang daar achter nou een mooi gordijn of wandtapijt. Vervolgens kun je dat mooi uitlichten en zie je direct dan noppenschuim niet meer :Y)

Wat je nu hebt kan echt niet. Daar kun je toch geen meisjes ontvangen.

De speakers maken een hoop goed maar, dat zegt vrouwen weer niets :o . Het eerste wat dat meisje tegen haar vriendinnen gaat zeggen is: "Hij had noppenschuim tegen z'n muur geplakt. Rare jongen hoor."

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

MUSTIS schreef op 08 augustus 2004 @ 23:42:paar vragen:
Nee, dat soort dikte absorptie werkt vanaf zo'n 1KHz ofzo pas effectief. Daaronder doet het niks of zo goed als niks. Als je dat spul op deze manier achter je speakers plakt zul je ook geen reflecties wegnemen maar alleen maar in het midhoog de reverberation tijd van de kamer ietjes lager maken.
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 22:20:Ik had al gedacht aan eierkartons in een houten frame en dat overspannen met speakerdoek (om't toch nog een beetje deftig te laten lijken).
Met speakerdoek overspannen is idd wel een nette oplossing, zelf ook wel es over gedacht. Speakerdoek is overigens reteduur, dus je kan beter ander doek nemen.
Wat overigens een hele interessante site over akoestiek is, is deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

heb ook die site vorige week ofzo doorgelezen. vooral dat stuk over tube traps is wel interesant.
ware et niet dat je je kamer in een vriendingonvriendelijke startrek cabine veranderd.

vandaar me vraag over die matten. die kan je nog enigzins wegwerken. maar die houden dan weer geen laag tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 18:34

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/phalanx/pics/HT/new/resized/1098%20high.JPG
Wow, wat een überflex ding met die LCD er in :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

<knip>

[afbeelding]

Parasound HCA2205AT poweramp
[afbeelding]

<knap>

De DVD speler, een Panasonic DVD-RV32, is nog wat ondermaats, maar vanaf volgende week wordt hij bijgestaan door een Rotel RCD1072 die de CD weergave voor z'n rekening gaat nemen.

<kne>
Da's voor het eerst dat ik iemand met een RSP1098 zie, wat een gaaf apparaat zeg. Heb er mijn oog al een tijdje op; wordt waarschijnlijk mijn eerste aanschaf in de States.

Ben vooral ook erg benieuwd naar je ervaringen met de RCD1072. Wel jammer (voor mij) dat je geen Rotel amp hebt; de Rotel combo's schijnen muzikale ervaringen naar een hogere dimensie te brengen.

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
Afbeeldingslocatie: http://www.nickeales.com/public/hifi.jpg

Fronts: Quadral Ascent 650
Center: Quadral Ascent Base
Rears: Quadral Ascent 250 (Inclusief Quadral Design Statief)
TV: Philips 28"
Receiver: Onkyo 501
DVD Speler: Onkyo DV501
HTPC (Staat op mijn computer kamer): P3 1Ghz, 400gb, Geforce 3 TI200 (10m S-Video naar TV), Cmedia audio met Optisch/Coax digitaal in/uit (10m Optisch naar receiver), Windows XP Media Center 2004

Zoals je kunt zien ben ik nog op zoek naar een oplossing voor m'n center speaker :X

Plannen korte termijn:

- REL subwoofer in het hoekje.
- Witte Ixos achter speaker kabels vervangen met dezelfde kabels die ik voor gebruik (witte kleur verlaagd namelijk de girlfriend-acceptance-factor).
- Goede kwaliteits afgeschermde 10m s-video kabel.

Plannen lang termijn:

- 30-32" LCD TV met DVI ingang (zodra de prijzen gelijk getrokken worden met CRTs :O)

[ Voor 5% gewijzigd door Furfoot op 09-08-2004 10:55 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Laatst online: 11-09 16:17
Bij correct staan de kef's Q5 te koop voor € 525. Is dit dan per stuk of per paar? Ik dacht dat het altijd per paar ging maar ik begin nu te twijfelen.

[ Voor 3% gewijzigd door badkuip op 09-08-2004 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mosez schreef op 09 augustus 2004 @ 10:14:
[...]
Da's voor het eerst dat ik iemand met een RSP1098 zie, wat een gaaf apparaat zeg. Heb er mijn oog al een tijdje op; wordt waarschijnlijk mijn eerste aanschaf in de States.
Ik zou wel goed informeren of hij makkelijk kan worden omgezet naar 220V. Met een verhuistrafo werken is met zo'n mooie pre/pro een beetje erg zonde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
Erikjebaldie schreef op 09 augustus 2004 @ 11:06:
Bij correct staan de kef's Q5 te koop voor € 525. Is dit dan per stuk of per paar? Ik dacht dat het altijd per paar ging maar ik begin nu te twijfelen.
Speakers zijn bijna altijd per stuk geprijst, als ze per paar zijn dan moet dat er echt duidelijk bij staan. Die Q5's zijn dan ook per stuk geprijst, 525 euro per paar zou ook wel een heel goede aanbieding zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Laatst online: 10-09 08:20
hier mijn home cinema met een sony HTP-1700.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/woutervanderende/cinema/1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/woutervanderende/cinema/2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wim.vanderende/sony.jpg
ik zoek alleen nog een goede breedbeeld tv voor bij dit setje

[ Voor 12% gewijzigd door wouter37 op 09-08-2004 11:32 ]

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mosez schreef op 09 augustus 2004 @ 10:14:
[...]

Ben vooral ook erg benieuwd naar je ervaringen met de RCD1072. Wel jammer (voor mij) dat je geen Rotel amp hebt; de Rotel combo's schijnen muzikale ervaringen naar een hogere dimensie te brengen.
Dat ligt maar net aan de smaak van de luisteraar. Ik heb zelf ook wat Rotel apparatuur omdat ik de Neutrale klank echt heerlijk vind. Had hiervoor een Marantz die ik veel te warm vond. Vrienden van mij vinden de Rotel echter voor geen meter klinken en verklaren me voor gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
Weet iemand hoe je juist op de Onkyo 501E je speakers op Large/Small kan zetten, can't find it in ze manual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Laatst online: 11-09 16:17

[afbeelding]
Het is natuurlijk wel supermooi zon apparaat maar waar haal je dat beeld dan vandaan? Zit er een aparte video-input op voor dat schermpje?
Ik zie namelijk geen laatje om dvd's in te doen waar hij dan het beeld vandaan zou moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Laatst online: 10:27

kingfriko

100 % BULLY

Erikjebaldie schreef op 09 augustus 2004 @ 11:06:
Denk dat ze toch per stuk bedoelen , anders is het wel een mooie aanbieding ja :)
Bij Stassen zie ik ze net voor 399 per stuk trouwens .

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 16:43:
[...]

jup van de IKEA :+ en die Fleetwood Mac Greatest hits is gewoon een lekkere CD (muziek is van voor mijn tijd, maar tijdloos)

[...]

mischien maar even je monitor op de kant leggen? want ik ben een beetje lui vandaag ;)

[...]

Dan moet je maar een TV kopen die net zo groot als de mijne was nietwaar Ultimora ;)

Ja, ook op Tweakers zit ik regelmatig :P

En idd, in geluid scheeld het wel....Maar het formaat man! Ik kan over de speaker heen kijken in mn TV kast. Bovendien vind ik het niet "minder" bij de volumes waarop ik luister. Bovendien bij een film kan ik nog erg hard gaan zonder dat het een brij van geluid wordt.

Die 902's zijn wel ugh keer beter bij een hoger volume. Die 905C helemaal!

Fotootje van mijn "theater" inclusief Ultimora's "oude" speakers

De set bestaat uit een Harman/Kardon 3550 (nu weg ter reparatie :( )
HK DVD21
Elipson Colone Duson zuiltjes (maar die gaan ook verdwijnen denk ik)
En nu ipv de MS 902's 905C, de Premiere set uitterraard ook met de 308W sub die ik al had. (Anders klinken de speakers voor geen meter)

Afbeeldingslocatie: http://noa.myplaces.nl/fotos/10_8299_400.jpg

Nu nog een Parasound Halo!

Hmmmm......Eerst maar sparen.....

Hmmmmm........En dan nog wat sparen...........

[ Voor 11% gewijzigd door basset op 09-08-2004 15:24 ]

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 11:22:
[...]

Ik zou wel goed informeren of hij makkelijk kan worden omgezet naar 220V. Met een verhuistrafo werken is met zo'n mooie pre/pro een beetje erg zonde...
Nou, eigenlijk sta ik op het punt te emigreren. Kan niet alles meenemen, vandaar verwachte upgrade.

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mustis
De absorbtiematten helpen inderdaad enkel vanaf 1 KHz of zo, maar de hoofdreden van die matten is om flutter-echo weg te krijgen.
Als ik die matjes weghaal galmt het geluid zo vreselijk hard dat er niet meer naar te luisteren valt, het zijn dan 2 volledig kale wanden recht tegenover elkaar.

@Alfa_33
De center staat met z'n voorkant gelijk met de voorkant van het meubel, dus verlies of zo is er niet.
Enige punt is dat hij iets te laag staat en hij in principe een beetje zou moeten gekanteld worden.

@Blafhert
Klopt volledig wat je zegt, het ziet er inderdaad niet uit maar dat was de makkelijkste oplossing :)
Een dik velours gordijn of zo zou véél mooier zijn, moet ik eens onderzoeken of dat haalbaar is.
Ik zou het in elk geval niet tot tegen de vloer willen laten komen omdat daar nu al weinig plaats is voor de kabels van de amp en zo, met dat gordijn wordt het dan nog lastiger.
Om het laag aan te pakken heb je grote absorbers nodig, en daar heb ik gewoon de plaats niet meer voor om die ook nog te zetten.

@Mosez
Wel jammer (voor mij) dat je geen Rotel amp hebt; de Rotel combo's schijnen muzikale ervaringen naar een hogere dimensie te brengen.
Ik had oorspronkelijk een RMB1075, maar die vond ik echt ondermaats voor de 804's.
De Parasound is van een compleet ander niveau, is ook wel bijna dubbel zo krachtig dus niet echt een eerlijke vergelijking.
Wellicht had de RMB1095 beter geweest, maar toch ben ik vrijwel zeker dat de Parasound nog beter is dan die laatste.
De Rotel pre/pro's vind ik veel beter dan hun eindversterkers trouwens.
Op de RMB1075 had ik echt niks power in de lage tonen, er was wel een beetje bas maar echt super slap en ongecontroleerd.
De Parasound heeft echt veel meer slam.

@Erikjebaldie
Het is natuurlijk wel supermooi zon apparaat maar waar haal je dat beeld dan vandaan? Zit er een aparte video-input op voor dat schermpje?
Het TFT scherm kan alle bronnen weergeven die aangesloten zijn op de composite video inputs van de 1098.
Dus ik sluit m'n DVD met s-video op de TV aan (omdat de scart op de TV stuk is), en dan nog een composite kabeltje van de DVD naar de 1098.
Ik kijk er uiteraard geen film op, maar voor instellingen te maken en zo vind ik het superhandig.
Wel jammer dat Rotel er niet meer werk van heeft gemaakt qua functies en gebruiksmogelijkheden, het TFT heeft veel meer in z'n mars dan dat er gebruik van gemaakt wordt. (grafische menus en zo had wel mooi geweest)

@basset
Nu nog een Parasound Halo!
Parasound Halo C2 controller kopen ? Heb er nog eentje staan toevallig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff @ Spleeffy;
ik zag dat je je "alles in een doos" JVC setje vervangen hebt door door wat beters.
Misschien een beetje off topic (en wellicht een beetje brutaal :) ), maar wat doe jij met die JVC subwoofer?
Afbeeldingslocatie: http://www.bestekeus.nl/shop/images/sp-pw100.jpg
Ikke wel mooi vinden! >:)
Heb hem nl bij de BCC gehoord, en ik vind hem heel aardig klinken!(vooral bij films :P )

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
Desolation Angel schreef op 09 augustus 2004 @ 13:02:
Weet iemand hoe je juist op de Onkyo 501E je speakers op Large/Small kan zetten, can't find it in ze manual
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is volgens mij geen large/small optie, maar je kunt wel de crossover frequentie instellen (en da's dan eigenlijk toch hetzelfde): zie pagina 26 van de manual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpleeffY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 22:27
Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 22:50:
ff @ Spleeffy;
ik zag dat je je "alles in een doos" JVC setje vervangen hebt door door wat beters.
Misschien een beetje off topic (en wellicht een beetje brutaal :) ), maar wat doe jij met die JVC subwoofer?
[afbeelding]
Ikke wel mooi vinden! >:)
Heb hem nl bij de BCC gehoord, en ik vind hem heel aardig klinken!(vooral bij films :P )
Argh, je bent net twee dagen te laat :P . Ik heb de hele set verkocht voor € 175,-- aan m'n moeder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpleeffY schreef op 10 augustus 2004 @ 13:42:
[...]

Argh, je bent net twee dagen te laat :P . Ik heb de hele set verkocht voor € 175,-- aan m'n moeder..
Ah, jammer....

Nou ja, het zij zo :)

edit:
Toch wel balen... |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Misschien domme vraag, maar zijn speakerprijzen in het algemeen per paar of per stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoamoR schreef op 10 augustus 2004 @ 13:59:
Misschien domme vraag, maar zijn speakerprijzen in het algemeen per paar of per stuk?
Over het algemeen per stuk, maar dat kan per winkel en per speaker verschillen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Per stuk inderdaad, maar je kunt ze meestal weer niet per stuk kopen, alleen per set.

Snap jij het nog? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Nu wel, thanks :P (denk ik ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Eigenlijk wel dom dat ze die speakers altijd per stuk prijzen. Wie koopt er nu 1 luidspreker? 8)7
In de winkel waar ik altijd ga staat de prijs tenminste altijd per paar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 09:15

voodooless

Sound is no voodoo!

Dupje schreef op 10 augustus 2004 @ 15:01:
Eigenlijk wel dom dat ze die speakers altijd per stuk prijzen. Wie koopt er nu 1 luidspreker? 8)7
In de winkel waar ik altijd ga staat de prijs tenminste altijd per paar :)
Een center ;) . Prijzen per stuk lijken lager, dan gaan mensen eerder luisteren. Als ze eenmaal "verkocht" zijn aan het ding kopen ze hem toch wel :P

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Laatst online: 11-09 20:18
Donderdagavond kan ik mijn set op gaan halen. Het gaat worden:

Receiver: Denon AVR-2805
Center: KEF Q9c
Rear: KEF Q1
Sub: KEF PSW 1000.2

De fronts, die ik al had, zijn van IQ. Deze zijn nog steeds zo goed dat ik deze blijf gebruiken.

Zodra vrijdag alles staat post ik foto's!

Nu nog een bestemming vinden voor mn oude Onkyo Integra set

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes eindelijk m'n set binnen.
Vanavond alles aangesloten en opgesteld.
Tegelijk even wat pics geschoten, die zal ik morgen wel even posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 14:09:
[...]

Over het algemeen per stuk, maar dat kan per winkel en per speaker verschillen..
Dat vind ik altijd zo maf: in NL wordt heel vaak prijs per stuk opgegeven (met een van de weinige uitzonderingen: de Masters op de website van Dynamic Solutions: www.dynamic-solutions.nl), terwijl in Duitsland heel gewoon is om paarprijzen op te geven. Het lijkt me toch heel normaal om speakers per paar te kopen?! Zeker als je houtfineer versies koopt: de meeste fabrikanten matchen de fineerplaten per paar (opeenvolgende serienummers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals beloofd, pics van mijn nieuwe systeem.

Er waren eens een paar dozen :)
Afbeeldingslocatie: http://img69.exs.cx/img69/9494/dozen.jpg

8)
Afbeeldingslocatie: http://img69.exs.cx/img69/1902/paradigm.jpg

Zo moest ik de afgelopen maand doorbrengen.
Afbeeldingslocatie: http://img69.exs.cx/img69/2052/oudesituatie.jpg

Er kwam nog een vrij aardig geluidje uit die philips, doordat ie op een goede amp stond aangesloten.
Afbeeldingslocatie: http://img69.exs.cx/img69/695/philips.jpg

Eerst even de Atacama Nexus 7 stands in elkaar zetten :)
Afbeeldingslocatie: http://img69.exs.cx/img69/5218/bouwpakket.jpg

Tada, ze zitten in elkaar, met spikes eronder :*)
Afbeeldingslocatie: http://img69.exs.cx/img69/2518/stands.jpg

Atacama 8)
Afbeeldingslocatie: http://img69.exs.cx/img69/2057/atacama.jpg

Ja, ze zijn hoog ;)
Afbeeldingslocatie: http://img69.exs.cx/img69/8110/standshoog.jpg

Paradigm Mini Monitor uitgepakt
Afbeeldingslocatie: http://img69.exs.cx/img69/3281/mini.jpg

en op stands gezet :7
Afbeeldingslocatie: http://img69.exs.cx/img69/2029/rears.jpg

van dichtbij
Afbeeldingslocatie: http://img69.exs.cx/img69/4252/rearcloseup.jpg

Nu de fronts uitpakken, koleren wat zijn die dingen zwaar. 25kg per stuk :D
Afbeeldingslocatie: http://img69.exs.cx/img69/8960/m11front.jpg

Zonder front, impressive >:)
Afbeeldingslocatie: http://img69.exs.cx/img69/9918/m11nofront.jpg

Hun levensruimte
Afbeeldingslocatie: http://img69.exs.cx/img69/5968/fronts.jpg

Biwire possibility, alleen kwam daarvoor wat kabel tekort 8)7
Afbeeldingslocatie: http://img69.exs.cx/img69/1028/biwire.jpg

The highest statue of the world :+
Afbeeldingslocatie: http://img69.exs.cx/img69/7121/m11bottom.jpg

Dan de center
Afbeeldingslocatie: http://img69.exs.cx/img69/2300/pcenterfront.jpg

en zonder frontje :9
Afbeeldingslocatie: http://img69.exs.cx/img69/6742/pcenternofront.jpg

en de achterkant
Afbeeldingslocatie: http://img69.exs.cx/img69/4898/pcenterback.jpg

Dan de nieuwe aanwinst van marantz, de Sr-5400.
Die kartonnetjes is om de sr-5400 wat van z'n warmte kwijt te laten raken, aangezien daarboven de Pm7000 alle luchtgaten afsluit :P
Afbeeldingslocatie: http://img69.exs.cx/img69/2179/marantz.jpg

even wat kabeltjes geknipt, kutwerk
Afbeeldingslocatie: http://img69.exs.cx/img69/8924/kabelsknippen.jpg

Even aan de achterkant kijken van de motor
Afbeeldingslocatie: http://img69.exs.cx/img69/6726/systemback2.jpg

2x Ixos interlinks voor amp-receiver en cd-amp. Die fel oranje dingen :>

Afbeeldingslocatie: http://img69.exs.cx/img69/1651/systemback.jpg

En het eindresultaat voor vandaag _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://img69.exs.cx/img69/8594/finalresult.jpg

We hebben dus gezien:

Paradigm Monitor 11
Paradigm Mini Monitor
Paradigm CC-370

Marantz CD5400
Marantz SR5400
Marantz PM7000

Pioneer DV360

De kleur van de speakers is trouwens 'light cherry'. Ik dacht dat de kersenkleur deze Afbeeldingslocatie: http://www.paradigm.com/Website/SiteParadigmProduct/ParadigmModels/MonSeriesII/ImageGallery/GalleryImages/Mon11ng.jpg kleur was :( Maar dat schijnt dus 'rosenut' te zijn. Ik zag bij staffhorst in de computer alleen black en kersen staan, dus had voor kersen gekozen. Denk niet dat ik ze nog kan omruilen of wel?
Over een tijdje komt er een nieuw beeld. Twijfel nog tussen een projector of een een mooie 32" breedbeeld tv. Zodra ik die keuze heb gemaakt ga ik nog een mooi meubel maken zodat alles er goed in kan staan. Het staat zo natuurlijk nog niet perfect opgesteld.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie set Da_Man. Komt zeker wel strak geluid uit?

Je kan vast wel ruilen. Ik zou zelf voor zwart gekoozen hebben. Moet je ook je rears ruilen anders heb je straks drie kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Laatst online: 06:21
De front's zijn erg mooi (Ook de kleur) ik vind alleen jammer dat je center zwart is.

Je moet wel iets mooiers verzinnen ipv van het karton

PS Waarom heb je DVD-speler (nog) niet aangesloten met digitale-interlink

[ Voor 17% gewijzigd door leonbong op 11-08-2004 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 14:21

Dr C

met C en CK

woei! ik heb weer een lekkere upgrade gedaan. Mijn oude TV was overleden, dus moest ik helaas ;) een vette breedbeeld kopen.
de oude: Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31437/thumb.jpg

en nu een Sony 28fq86. Een van de weinige nieuwe tv's die (gedeeltelijk) zwart. Geeft het beeld wat meer contrast vind ik zelf en is veel chiquer:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/38887/full.jpg

Ook een andere center en rear speaker van Yamaha:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/38890/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/38889/full.jpg

Versterker van Harman/Kardon (AVR 2550) die ik al had:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/38888/full.jpg

en wat is een home theater zonder relaxte bank:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/38891/full.jpg

Ik heb de TV aangesloten op een dedicated computer waar een Matrox g400 kaart inzit voor perfecte tv-out. Op de computer heb ik Windows MCE en Meedio draaien

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zicht vind ik de kleur wel mooi, zeker met het frontje erop.
Maar zodra ik het frontje eraf haal, vind ik de kleur grijs/wit van de voorkant niet echt mooi bij de kersenkleur passen. Op zich geen ramp.

Ik had nog geen goede interlink voor de dvdspeler naar receiver.
Tijdelijk effe een oud kabeltje die voorheen vanaf m'n cdspeler naar de versterker ging eraan gehangen. Nu heb ik inmiddels een optical cable gehaald van vivanco.
Da's al weer wat beter:)

Die center speaker had ik in eerste instantie ook in het kersen besteld, 1,5 week later belden ze dat die center alleen in het zwart bestaat. Dus dan maar zwart :(
Op zicht best mooi, alleen dan was t mooier als ook de fronts in t zwart waren.

Verder klinkt het geweldig natuurlijk, alleen leggen de boxen een matige bron bloot. Het onboard geluidskaartje van m'n laptop is niet top-of-the-bill, dat hoor je ineens op de boxen. Dat een cd niet goed geproduceerd is hoor je ook meteen.
Maar als je een goed geproduceerde cd erin doet... :9~

O, ja dat karton is natuurlijk geen beste oplossing. Misschien blokjes hout of een paar bierviltjes? Tis tijdelijk. Zodra ik de keus beamer/bbtv heb gemaakt kan ik een AV meubel daaraan aanpassen en gaan maken. Dan komt alles goed te staan :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 14:06 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.