Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 16.707 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

cramwinckel schreef op 11 augustus 2004 @ 13:37:
woei! ik heb weer een lekkere upgrade gedaan. Mijn oude TV was overleden, dus moest ik helaas ;) een vette breedbeeld kopen.
Ja, jammer is dat altijd he :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icetree
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-04-2022
heel verhaal
Die sony 28fq86 die je hebt, wou ik eigelijk ook binnenkort kopen alleen las ik dat de tv problemen had met het afspelen van snel bewegende beelden (voetbal, of dvd's), maar valt dat nou echt op, of heb jij er geen last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 14:05:

O, ja dat karton is natuurlijk geen beste oplossing. Misschien blokjes hout of een paar bierviltjes? Tis tijdelijk. Zodra ik de keus beamer/bbtv heb gemaakt kan ik een AV meubel daaraan aanpassen en gaan maken. Dan komt alles goed te staan :)
Of een stel Masterbases... ziet er gelijk stukken cooler uit OF als je wat meer te besteden hebt: Ceraballs (Cerabases _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ lijkt me een beetje over the top voor je).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da_Man, gefeliciteerd met je nieuwe set!

Ik krijg volgende week mijn nieuwe aanwinst: http://www.musicalfidelity.com/xcan.html

Wouter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Access denied

--------------------------------------------------------------------------------

This homepage has exceeded the maximum amount of traffic for one day.

The page will be available again after the traffic counters have been reset at midnight local time.
mmm, das minder. Iemand nog webspace over? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:58

w00Dy

Make soap, not war

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 14:25:
[...]

mmm, das minder. Iemand nog webspace over? ;)
imageshack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx, de pics doen het weer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:17

-Sander-

///M Powerrrrrr

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 15:31:
[...]

Thanx, de pics doen het weer 8)
Helaas nog niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:45
Idd, die pics va da man liggen er nog steeds uit.

If good's on the left, then I'm sticking to the right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedsmile schreef op 11 augustus 2004 @ 16:33:
Idd, die pics va da man liggen er nog steeds uit.
Even op F5 rammen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shitt da man mooie set hoor. Wat was jij blij toen je al die dozen kreeg of niet ? En je zal nu nog steedsd wel blij zijn :D ik vind het een mooie set. Gefeli met je aankopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 17:12:
shitt da man mooie set hoor. Wat was jij blij toen je al die dozen kreeg of niet ? En je zal nu nog steedsd wel blij zijn :D ik vind het een mooie set. Gefeli met je aankopen
Ja heb er lang op moeten wachten, maar gister was ik toch wel blij toen ik met een auto vol dozen naar huis reed :)
Het klinkt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n foto van die dozen doet me toch veel meer dan een foto van de set opgesteld. :o

Wel een erg brakke oplossing van je Marantz set trouwens, die verdiend een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 17:27:
Zo'n foto van die dozen doet me toch veel meer dan een foto van de set opgesteld. :o

Wel een erg brakke oplossing van je Marantz set trouwens, die verdiend een stuk beter.
Klopt. Het is op dit moment ook klote, maar er zit weinig anders op.
Zodra ik weet wat voor nieuw beeld ik ga kopen (beamer/bbtv) kan ik het nieuw te maken meubel erop aanpassen en alles neerzetten zoals 'het hoort'.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu nog een tweetal vragen

De A/V receiver zit op de pre-out van de fronts met een interlink aangesloten op de Tape-in van de versterker.
Nu is zo dat ik de versterker half open moet draaien om een ongeveer gelijk volume niveau te krijgen met de rest van de speakers, die aangesloten zitten op de receiver. (DVD met DD/DTS)

Zodra ik de volumeknop van de receiver draai past hij ook het volume van de fronts aan.

Kan ik op een of andere manier zorgen dat ik de versterker minder ver hoef open te draaien. dmz op een gelijke hoogte als dat ik met cd stereo luister?
Het is zo nl wel riskant op het moment dat je ff vergeet het volume terug te draaien (of een ignorant zusje ;) ).

Tot zover dit 'probleem'

Verder zit ik te kloten met de instelling van de receiver.
Ik heb geen subwoofer, maar de fronts kunnen aardig laag.
Hoe stel ik het nu het beste in.
Subwoofer:none of yes
Indien yes, kan je de fronts op large/small zetten. Bij none kan je dat niet instellen.
Als crossover kan ik 80,100 of 120 hz kiezen.

Wat is nu de beste optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 17:49:
Ik heb nu nog een tweetal vragen

De A/V receiver zit op de pre-out van de fronts met een interlink aangesloten op de Tape-in van de versterker.
Nu is zo dat ik de versterker half open moet draaien om een ongeveer gelijk volume niveau te krijgen met de rest van de speakers, die aangesloten zitten op de receiver. (DVD met DD/DTS)

Zodra ik de volumeknop van de receiver draai past hij ook het volume van de fronts aan.

Kan ik op een of andere manier zorgen dat ik de versterker minder ver hoef open te draaien. dmz op een gelijke hoogte als dat ik met cd stereo luister?
Het is zo nl wel riskant op het moment dat je ff vergeet het volume terug te draaien (of een ignorant zusje ;) ).

Tot zover dit 'probleem'
Volgens mij valt daat weinig aan te doen... :(
Verder zit ik te kloten met de instelling van de receiver.
Ik heb geen subwoofer, maar de fronts kunnen aardig laag.
Hoe stel ik het nu het beste in.
Subwoofer:none of yes
Indien yes, kan je de fronts op large/small zetten. Bij none kan je dat niet instellen.
Als crossover kan ik 80,100 of 120 hz kiezen.

Wat is nu de beste optie?
Je moet de subwoofer op None zetten.
Dan stuurt je receiver het LFE kanaal gewoon naar je fronts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 13:03:
Er kwam nog een vrij aardig geluidje uit die philips, doordat ie op een goede amp stond aangesloten.
[afbeelding]
Daar heb ik er ook nog 2 van staan, die heb ik van me oma gehad toen ze ging verhuizen.
Ik heb ook nog 2 boxen met dezelfde speakers alleen een andere kast.
Heb je ze al eens open gemaakt? Ze zitten namelijk voor de helft vol met glaswol :P

Ze doen het best goed moet ik zeggen, behalve als je ze op de grond zet.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:13
In je SR kan je je fronts op +max dB zetten, dan hoef je je PM minder ver open te draaien... Ik ken het fenomeen: Na dvd'tje weer ff CD'tje }) (Wat zeg je?)

Zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:44

kingfriko

100 % BULLY

Voor meer pics van stereo/HT sets :
http://my.hifi.nl/index.php?site=allsets&limit=0
Staan wel een paar leuke setjes tussen :9~

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp hangen de fronts ten allen tijde op de PM7000, die je voor films min of meer gebruikt als eindversterker (maar dan met variabel volume) via de preouts van je SR5400.
En voor stereo zou je eigelijk enkel de PM7000 willen gebruiken, zonder tussenkomst van de volumeregeling van de SR5400, right ?
Kan je volgens mij heel simpel oplossen, gewoon een extra set interlinks kopen, en dan sluit je de SR5400 z'n record out aan op een input van de PM7000 (stel de CD input) en op een andere input sluit je'm aan mits de pre-out van de SR (stel de AUX ingang).
Wil je film kijken, en moeten de fronts meegaan met het volume van de SR5400 dan gebruik je de AUX input.
Dan wordt het volume ook geregeld door je SR, en gaan alle speakers nog steeds gelijk omhoog of omlaag.
Wil je gewoon stereo luisteren, dan schakel je op je PM7000 over op de CD input, die gevoed wordt door de record out van de SR (vast signaal dus) en je hebt slechts 1 volumeknop over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cramwinckel schreef op 11 augustus 2004 @ 13:37:
en wat is een home theater zonder relaxte bank:

[afbeelding]

Ik heb de TV aangesloten op een dedicated computer waar een Matrox g400 kaart inzit voor perfecte tv-out. Op de computer heb ik Windows MCE en Meedio draaien
En vooral een frigo dichtbij :9. Graag zou ik ook graag aan een MCE geraken, lijkt me leuk voor de projector. Maar ik heb hem nog niet gevonden (ook niet in de winkels ;)).

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

kwam trouwens er nog achter dat ik de dvd speler op stereo had staan (pcm), hij moest op bitstream ofzo staan. een paar weken dus stiekum stereo zitten luisteren zonder et te weten.

prachtset da_man, wat een fronts.

heb ook de marantz 5400 + light cherry speakers (Dali).
wat die instellingen betreft, iig altijd de fronts en center op large, rears maken niet zoveel uit, sub uit en rearcenter uit. verder de afstanden van speakers goed instellen (ook fysiek), volumes afzonderlijk heb ik gewoon allemaal zelfde ingesteld. (je zou zeggen de rears zachter maar dat klinkt niet goed)

ik zie trouwens dat jij best een 6.1 opstelling kan maken via de sr5400. de rears zet je gewoon links en rechts naast de bank en (heb je nog geld over?) 1 rearcenter erbij.
bij mij kan dit niet zo goed, ik heb de bank tegen de muur.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 14:21

Dr C

met C en CK

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 22:51:
[...]

En vooral een frigo dichtbij :9. Graag zou ik ook graag aan een MCE geraken, lijkt me leuk voor de projector. Maar ik heb hem nog niet gevonden (ook niet in de winkels ;)).
precies, jij begrijpt het :)
wat betreft MCE: er zijn bronnen voor te vinden.:P (vind meedio of MyHTPC eigenlijk fijner werken al ziet MCE er errug gelikt uit)
Die sony 28fq86 die je hebt, wou ik eigelijk ook binnenkort kopen alleen las ik dat de tv problemen had met het afspelen van snel bewegende beelden (voetbal, of dvd's), maar valt dat nou echt op, of heb jij er geen last van ?
hmmm. Nee, eigenlijk niet. Maar er zijn 2 dingen waarbij ik me dat kan voorstellen: de ruisonderdrukking, deze doet zijn werk als alle andere digitale tv's en ik vind hem van deze tv iig beter doen dan mijn oude grundig 100hz (4:3). Verder heeft ie een smart modes om zogenaamd 4:3 TV onmerkbaar om te vormen naar breedbeeld. Dan gaat ie het midden van het beeld onvervormd laten, en de zijkanten flink uitrekken. Dus dat ziet er flink bagger uit bij horizontale bewegingen. Dit gebruik ik dus niet. Dus als je uitzet wat je niet wilt is het beeld mijns inziens gewoon perfect wat dat betreft.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 13:03:
Zoals beloofd, pics van mijn nieuwe systeem.

Er waren eens een paar dozen :)
[afbeelding]
(...)
Alles in één keer nieuw kopen is toch wel erg gaaf, al die dozen uitpakken, het is net Sinterklaas. :) maar goed, dat zit er voor mij echt niet in (en zeker nu niet meer, mijn huidige set in één keer upgraden kost echt een godsvermogen, vroeger had het misschien nog gekund). Slim ook dat je je stereo-amp er bij houdt, dat zou behoorlijk moeten schelen bij het beluisteren van CD's, misschien kun je eens een vergelijk posten?

Wel nog twee vragen/opmerkingen, bij het in elkaar zetten van de stands, heb je er aan gedacht om ze te vullen met zand? Hierdoor worden ze nog een stuk stabieler, ik weet alleen niet of het mogelijk is met die Nexus stands. En ten tweede, je huidige opstelling van je fronts ziet er niet echt ideaal uit, heb je niet enorm last van het feit dat de ene speaker wel, en de andere niet een zijmuur heeft waar hij tegen aan staat te blazen?

Great minds think alike!

Verwijderd

Mr.C4 schreef op 09 augustus 2004 @ 01:06:
[...]

hey mocht je 1 302 speaker houden ofzo? dat zie ik op 1 van je foto dat ie nog aan de muur hangt.
ja ik heb 6.1 en Basset heeft een 5.1 set. ik ga trouwens deze 302 niet upgraden naar een 902, want dat is het geld me niet waard, de rear center doet toch niet zoveel..

Verwijderd

Ik heb een tijd geleden mijn set al eens gepost , maar aangezien ik nu ook mijn beamer heb is mijn set "kompleet" dus ik denk ik post weer eens.
ps. mijn kamer doet mee aan het wereld kampioenschap proppen op vierkante meters, lol

de rears b&w dm600 s3
Afbeeldingslocatie: http://img17.exs.cx/img17/8310/IMAG0043.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img17.exs.cx/img17/4795/IMAG45.jpg

de beamer mitsubishi hc3
Afbeeldingslocatie: http://img17.exs.cx/img17/9210/IMAG47.jpg

de fronts b&w dm602 s3
Afbeeldingslocatie: http://img17.exs.cx/img17/6199/IMAG0046.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img17.exs.cx/img17/1482/IMAG0047.jpg

de centre b&w lcr60
Afbeeldingslocatie: http://img17.exs.cx/img17/3760/IMAG0048.jpg

de subwoofer b&w asw600
Afbeeldingslocatie: http://img17.exs.cx/img17/8472/IMAG0049.jpg

de receiver pioneer vsx-d812
en dvd speler denon dvd 2200
Afbeeldingslocatie: http://img17.exs.cx/img17/945/IMAG0050.jpg

kabels iemand ?
Afbeeldingslocatie: http://img17.exs.cx/img17/2387/IMAG52.jpg

en wat actie pics (jezus wat zuigt deze digitale camera...)
Afbeeldingslocatie: http://img17.exs.cx/img17/7629/IMAG53.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img17.exs.cx/img17/858/IMAG0054.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img17.exs.cx/img17/9545/IMAG0053.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img17.exs.cx/img17/627/IMAG0055.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img17.exs.cx/img17/5468/IMAG0056.jpg

ik zal ff kijken of ik iets anders kan regeln wat betreft foto's want deze doen de beamer echt geen eer aan...

• diederik77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 12:15
ik zal ff kijken of ik iets anders kan regeln wat betreft foto's want deze doen de beamer echt geen eer aan...
Als de foto's zo donker zijn: werk ze dan ff bij met een fotoprogramma. Worden ze al een stuk beter van. (microsoft foto editor is al goed genoeg)

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:15
Foto laden ontzettend traag? en foto's zijn ook beetje groot ;) 400 kb?

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
InC_666: leuke set. Maar heb je niet het gevoel dat al het geluid zegmaar 'uit de lucht komt' aangezien je speakers zo hoog opgehangen zijn. Als je er de ruimte voor hebt zou ik als ik jou was eens proberen de speakers op oorhoogte (als je zit) te hangen, dat zou veel beter moeten klinken.

iRacing Profiel

• Rappie
  • Laatst online: 11-09 07:32
InC_666 plaats eens een overzichtsfoto .... (met licht aan dan)

De hele opstelling is zo niet helemaal duidelijk ...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 21:22:
[...]

Als ik het goed begrijp hangen de fronts ten allen tijde op de PM7000, die je voor films min of meer gebruikt als eindversterker (maar dan met variabel volume) via de preouts van je SR5400.
En voor stereo zou je eigelijk enkel de PM7000 willen gebruiken, zonder tussenkomst van de volumeregeling van de SR5400, right ?
Kan je volgens mij heel simpel oplossen, gewoon een extra set interlinks kopen, en dan sluit je de SR5400 z'n record out aan op een input van de PM7000 (stel de CD input) en op een andere input sluit je'm aan mits de pre-out van de SR (stel de AUX ingang).
Wil je film kijken, en moeten de fronts meegaan met het volume van de SR5400 dan gebruik je de AUX input.
Dan wordt het volume ook geregeld door je SR, en gaan alle speakers nog steeds gelijk omhoog of omlaag.
Wil je gewoon stereo luisteren, dan schakel je op je PM7000 over op de CD input, die gevoed wordt door de record out van de SR (vast signaal dus) en je hebt slechts 1 volumeknop over ;)
Thanx, ik ga proberen of het lukt.
MUSTIS schreef op 12 augustus 2004 @ 00:33:

prachtset da_man, wat een fronts.

heb ook de marantz 5400 + light cherry speakers (Dali).
wat die instellingen betreft, iig altijd de fronts en center op large, rears maken niet zoveel uit, sub uit en rearcenter uit. verder de afstanden van speakers goed instellen (ook fysiek), volumes afzonderlijk heb ik gewoon allemaal zelfde ingesteld. (je zou zeggen de rears zachter maar dat klinkt niet goed)

ik zie trouwens dat jij best een 6.1 opstelling kan maken via de sr5400. de rears zet je gewoon links en rechts naast de bank en (heb je nog geld over?) 1 rearcenter erbij.
bij mij kan dit niet zo goed, ik heb de bank tegen de muur.
6.1 kan bij mij idd wel, alleen dan moet ik nog weer een center erbij kopen van 400e. Misschien voor de toekomst. Nu komt eerst beeld, daarna sub en wellicht daarna pas het 6e kanaal :)
Verbal Kint schreef op 12 augustus 2004 @ 09:26:
[...]

Alles in één keer nieuw kopen is toch wel erg gaaf, al die dozen uitpakken, het is net Sinterklaas. :) maar goed, dat zit er voor mij echt niet in (en zeker nu niet meer, mijn huidige set in één keer upgraden kost echt een godsvermogen, vroeger had het misschien nog gekund). Slim ook dat je je stereo-amp er bij houdt, dat zou behoorlijk moeten schelen bij het beluisteren van CD's, misschien kun je eens een vergelijk posten?

Wel nog twee vragen/opmerkingen, bij het in elkaar zetten van de stands, heb je er aan gedacht om ze te vullen met zand? Hierdoor worden ze nog een stuk stabieler, ik weet alleen niet of het mogelijk is met die Nexus stands. En ten tweede, je huidige opstelling van je fronts ziet er niet echt ideaal uit, heb je niet enorm last van het feit dat de ene speaker wel, en de andere niet een zijmuur heeft waar hij tegen aan staat te blazen?
Ik wil idd wel is goed testen of er een groot hoorbaar verschil zit in stereo cd weergave tussen een goede stereo amp en een instap receiver.
Als ik is een middag niks te doen heb ga ik dat is testen.

Aan zand in de stand heb ik wel gedacht, echter nadat ik ze in elkaar had gezet :p
Even kijken of ik ergens goed zand daarvoor kan halen. Ze staan overigens nu wel stevig, daar niet van.

De opstelling is nu niet optimaal.
Het stereobeeld is op de luisterpositie nog niet perfect. Ze zouden eigenlijk wat verder uit elkaar moeten staan. In een grotere ruimte zouden ze zeker beter tot hun recht komen. Wat licht merkbaar is is dat de linkerspeaker die bij de muur staat een btje meer dreunt dan de rechter. Niet overdreven, maar je hoort het een heel klein beetje.
Als ik ze in de woonkamer zet wordt het zeker smullen :9

@InC_666
Leuke set. Misschien kan je is laten zien hoe je kijk-en luisteromgeving eruit ziet.
Nu zie je alleen de speakers zelf en niet hoe ze in de omgeving staan.

Verwijderd

Ok na het een en ander te hebben geprobeerd heb ik de digitale camera uit het raam gegooid en ben ik verder gegaan met m'n webcam.
ipv fotos heb ik 2 korte filmpjes geschoten die laten zien hoe de opstelling in de kamer is en een stukje film.
Het eerste filmpje heb ik opgenomen in het midden van de kamer, het 2e ongeveer vanaf de kijkpositie.
je kunt ze hier vinden
http://inc--666.tripod.com/

Verwijderd

echt mooi vooral het 2de filmpje, kan niet w8e tot ik beamer etc heb.

ps wat voor beamer hebbie ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 20:31:
Ok na het een en ander te hebben geprobeerd heb ik de digitale camera uit het raam gegooid en ben ik verder gegaan met m'n webcam.
ipv fotos heb ik 2 korte filmpjes geschoten die laten zien hoe de opstelling in de kamer is en een stukje film.
Het eerste filmpje heb ik opgenomen in het midden van de kamer, het 2e ongeveer vanaf de kijkpositie.
je kunt ze hier vinden
Ziet er errug goed uit! :)
Ik ben jaloers op iedereen met een beamer...
Bij mij zit dat er voorlopig niet in :'(

MAAR...Ik zit ook op een D812 te loeren...
Of een Yamaha RX-V550, of een Pioneer D814..

Jaja, men moet nu eenmaal vervelende beslissingen maken in het leven. :P

Verwijderd

waarom geen marantz sr 4400, heb ik ook is de zelfde prijs zo ongeveerr!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 20:58:
waarom geen marantz sr 4400, heb ik ook is de zelfde prijs zo ongeveerr!
Ja klopt, die hou ik ook in de gaten...
Ik kom regelmatig bij RAF, en Mediamarkt e.d. dus ik hou de aanbiedingen wel een beetje in de gaten ;)

Verwijderd

Jezus jij hebt je boxen zowat tegen het plafond aan.
Waarom zo hoog, dan mis je toch een hoop aan geluid. Vooral hogere tonen gaan niet direct naar je oor. Verder wel leuk gedaan.

Verwijderd

ze kunnen inderdaad niet lager, onder mijn fronts staat mijn bed dus als ik ze lager hang stoot ik 's nachts mijn hoofd steeds lol

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 21:46:
ze kunnen inderdaad niet lager, onder mijn fronts staat mijn bed dus als ik ze lager hang stoot ik 's nachts mijn hoofd steeds lol
coole site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

De keuze voor een nieuwe subwoofer is gevallen. Heel toevallig eigenlijk, heb voor echt 1/5de van de prijs ofzo een Magnat kunnen op de kop tikken, maar direct een veel hogere klasse als mijn vorige.

Het is de Omega 300 geworden.
Afbeeldingslocatie: http://www.magnat.de/images/magnat_produkte/home/omega_serie/omega300.jpg
Specs
Volgende week ga ik hem halen, en dan bezorg ik wel zelf-getrokken foto's :)

Ik dacht trouwens dat hier op GoT GameOver de zwaardere versie (380) had?

[ Voor 16% gewijzigd door TomSwinnen op 13-08-2004 00:20 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 21:05:
Jezus jij hebt je boxen zowat tegen het plafond aan.
Waarom zo hoog, dan mis je toch een hoop aan geluid. Vooral hogere tonen gaan niet direct naar je oor. Verder wel leuk gedaan.
ik heb rears die je volgens et boekje minimaal 70 cm boven je hoofd moet hangen. de tweeter hangt dan ook onder de speaker. heb ze zon 20 cm boven hoofdshoogte hangen.
de center zweeft ook al ergens boven et hoofd (staat op de tv) de fronts zijn de enige die redelijk op de goede hoogte staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 20:31:
je kunt ze hier vinden
Zo dat is zeker proppen in jou kamer. Dat het allemaal past :9 Well mooie spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 19:34:
(..)

Aan zand in de stand heb ik wel gedacht, echter nadat ik ze in elkaar had gezet :p
Even kijken of ik ergens goed zand daarvoor kan halen. Ze staan overigens nu wel stevig, daar niet van.
Mooi fijn zand kun je uitstekend bij de plaatselijke dierenwinkel op de kop tikken.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja, kost zeker wat ? Aan het strand is het gratis :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

maakt et soort zand ook uit voor de akoestiek? volgens mij is et alleen voor het gewicht.
als et maar niet mee resoneerd.

in dat geval ff met een emmertje naar et strand :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Laatst online: 12-05 14:34
MUSTIS schreef op 13 augustus 2004 @ 16:43:
maakt et soort zand ook uit voor de akoestiek? volgens mij is et alleen voor het gewicht.
als et maar niet mee resoneerd.

in dat geval ff met een emmertje naar et strand :o
Hoe zwaarder hoe beter. Let alleen wel op dat het zand niet nat is, je wilt niet dat het in je speaker gaat rotten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:15
TomSwinnen schreef op 13 augustus 2004 @ 00:07:
Ik dacht trouwens dat hier op GoT GameOver de zwaardere versie (380) had?
Dat is inderdaad een mooie keuze qua subwoofer heb 2x versies mogen beluisteren, de 300 en de 380 ook nog...

Allebei erg lekker in het gehoor!

En ja GameOver heeft geloof ik zelfs 2x de 380 staan :) Bruut })

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCCarrot
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-01-2023
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.schoo/Images/HT/DSC00446.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.schoo/Images/HT/DSC00447.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.schoo/Images/HT/DSC00448.JPG

Hierbij ook mijn home theatre, bestaande uit:
Mordaunt short 906 links en rechts
Mordaunt short 905 center
Rears moet ik nog kopen, dit worden de MS 902's denk ik.
Adire Shiva sub in een gesloten 26 liter behuizing met een +9dB linkwitz filter ervoor.
Harman Kardon AVR3550 reciever
Harman Kardon DVD25 DVD speler
Dreambox sateliet ontvanger
+-120 DVD's

Tips en op en aanmerkingen zijn altijd welkom.

www.laserextreme.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke set, leuke inrichting.
Op die muur achter de tv kun je een mooi projectorscherm hangen >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:35
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/967.gif

de logitech z-680 set hangt hier in de kamer. voor de rest vind ik alles best... maar dit is een masterlijke set :D vooral over de subwoofer ben ik zeer te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

@MCCarot, wel leuk IKEA dvd rek :) hehe

nee, mooi setje hoor! :) ben nog steeds beneiwud hoe die MS's klinken :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

mccarrot, kan je niet beter de hele set tegen de (linker) muur zetten tegenover de bank op het 1e plaatje. of heb je nog een bank tegenover de tv staan.

de speakers staan ietwat in hoeken en de tv is nu iets te ver af.

edit: mooie set trouwes

[ Voor 6% gewijzigd door MUSTIS op 13-08-2004 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

MCCarrot schreef op 13 augustus 2004 @ 18:25:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Adire Shiva sub in een gesloten 26 liter behuizing met een +9dB linkwitz filter ervoor.
+-120 DVD's

Ziet er erg leuk uit :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:13
En waar is die 26 liter shiva? Vind ik wel het interessantst aan deze setup! En hoe zit dat filter in elkaar? Fotoos!!!!! Mooi man!

[ Voor 27% gewijzigd door Redheinz op 13-08-2004 22:06 ]

Zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 09:17

-Sander-

///M Powerrrrrr

MCCarrot schreef op 13 augustus 2004 @ 18:25:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

+-120 DVD's

Mooie nette set & inrichting! :)
Ziet er gezellig uit..!

Ik kan alleen je subwoofer niet terug vinden in je opstelling,. maar die zal wel achter de bank oid staan.
Die muur achter je tv kun je later idd heel mooi gebruiken voor een projectiescherm 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

JT schreef op 13 augustus 2004 @ 10:06:
Ja, kost zeker wat ? Aan het strand is het gratis :P
Nadeel is dan dat het niet perfect droog is (zoals al eerder gemeld) en daarnaast ook nog allerlei troep (kan) bevatten. Zo duur is een zakje overigens niet hoor in de dierenwinkel.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Leg het een dagje onder/op je kachel en het is droog en met weken zoals we die afgelopen weken hebben gehad (behalve de laatste dagen) is het echt niet meer nat van het strand hoor :o Maar je kan het ook gewoon zelf even drogen :) Geen id wat het in de winkel kost.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCCarrot
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.schoo/Images/HT/DSC00463.JPG

Oke hier een foto vanuit een andere hoek. Hierop is wel mijn shiva sub te zien, en ook de "hotspot" bank.

meer info over de bouw van deze sub en de linkwitz schakeling is hier te vinden: http://members.chello.nl/s.schoo/shiva.html
Ik zit alleen te denken om een 54 liter shiva te maken met een DT150 amp erbij.
Nu heb ik namelijk nog een losse pioneer amp achter de bank liggen + een losse linkwitz schakeling wat niet bepaald WAF is.

Mijn MS902 rear speakers komen als het goed is over 4 dagen binnen :9~

www.laserextreme.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MCCarrot schreef op 15 augustus 2004 @ 13:17:
[afbeelding]

Oke hier een foto vanuit een andere hoek. Hierop is wel mijn shiva sub te zien, en ook de "hotspot" bank.

meer info over de bouw van deze sub en de linkwitz schakeling is hier te vinden: http://members.chello.nl/s.schoo/shiva.html
Ik zit alleen te denken om een 54 liter shiva te maken met een DT150 amp erbij.
Nu heb ik namelijk nog een losse pioneer amp achter de bank liggen + een losse linkwitz schakeling wat niet bepaald WAF is.

Mijn MS902 rear speakers komen als het goed is over 4 dagen binnen :9~
dit ziet er allemaal er mooi uit, kleuren passen allemaal mooi bij elkaar Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/yes_new.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 17:06:
[...]

dit ziet er allemaal er mooi uit, kleuren passen allemaal mooi bij elkaar [afbeelding]
Ja, lekker neutraal.
Maar dan dat kleed :r
Maarja smaken verschillen.
Gitaarwerk schreef op 13 augustus 2004 @ 20:04:
@MCCarot, wel leuk IKEA dvd rek :) hehe

nee, mooi setje hoor! :) ben nog steeds beneiwud hoe die MS's klinken :)
Ik heb overigens de MS902 en ben er zeer tevreden over. Voor het geld dat ik er voor betaald heb, 90 euri ofzo bij Correct, is er niks beters te krijgen.
Kijk ook anders op hifi.nl, daar zijn ze ook lovend over de MS902 en MS912.
Dat was voor mij genoeg om ze te durven kopen iig.

[ Voor 16% gewijzigd door Trasos op 15-08-2004 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:04
Ziet er goed uit MCCarrot :P Maar zit je niet erg ver v.d. TV af? Beeld wordt zo wel tamelijk klein (of de pics zijn een beetje vertekenend?)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCCarrot
De afstand van de hotspot bank naar de TV (82cm) is ongeveer 4 meter, is wel goed te zien nog hoor, op deze afstand heb je wel altijd een hoge resultie afbeelding omdat je absoluut geen beeldpunten ziet. maar Tijd om voor een projector te sparen, alleen weet ik nog niet hoe ik het schern ga hangen omdat zo een scherm midden in je woonkamer niet helemaal mooi is.

www.laserextreme.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ben weer terug...

Even een offtopic vraag: Heeft iemand ervaring met deze Philips speakers?

Afbeeldingslocatie: http://img11.exs.cx/img11/5273/IMAG0009.th.jpg

De woofer heb ik enkele maanden geleden moeten vervangen wegens gescheurde foams, échter klonken de oude beter omdat daar wat meer van het midden gebied te horen was. De woofer kostte dan ook maar €20 zonder enige T/S parameters. Ik kan binnenkort weer aan 2 (nieuwe) orginele woofers komen die oorspronkelijk in de Philipssen thuis hoort.

Volgens mij zijn dit nog speakers uit de goede jaren van Philips! Vooral het hoog klinkt subliem zuiver en helder. Ik was zo verliefd op de tweeters dat ik er ook een stel toegepast heb in mijn nieuwe DIY project :)

Afbeeldingslocatie: http://img11.exs.cx/img11/5058/IMAG0006.th.jpg

Philips tweeter + Audax Kevlar 6'' midwoofer

[ Voor 137% gewijzigd door Barry|IA op 16-08-2004 23:08 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Omdat we hier toch zo graag pics hebben, ik presenteer mijn nieuwe sub :
Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~swinneke/sub001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~swinneke/sub002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~swinneke/sub003.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~swinneke/sub004.jpg
De Magnat Omega 300.

Specs:
Output power: 100/200 watt.
Frequentie bereik: 18 – 200 Hz.
Crossover: 40-180Hz. (variable)
Maten: (BxHxD) 460 x 520 x 190 mm.

En zeggen dat ik oorspronkelijk iets kleiners wou.. >:)
Nuja, ik heb er alleszins geen problemen mee, integendeel, het enigste wat ik kon opbrengen toen ik hem hoorde : _/-\o_

Nu zie je dus duidelijk waarom dat deze serie hoger staat integenoverstelling tot de Motion subs. Dit is niet gewoon pure power, maar power mét detail, verfijning en .. wel, power!

Ow, en een coole afstandbediening :p

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen schreef op 16 augustus 2004 @ 23:12:
Omdat we hier toch zo graag pics hebben, ik presenteer mijn nieuwe sub :
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding] [afbeelding]
De Magnat Omega 300.

Specs:
Output power: 100/200 watt.
Frequentie bereik: 18 – 200 Hz.
Crossover: 40-180Hz. (variable)
Maten: (BxHxD) 460 x 520 x 190 mm.

Nuja, ik heb er alleszins geen problemen mee, integendeel, het enigste wat ik kon opbrengen toen ik hem hoorde : _/-\o_

Nu zie je dus duidelijk waarom dat deze serie hoger staat integenoverstelling tot de Motion subs. Dit is niet gewoon pure power, maar power mét detail, verfijning en .. wel, power!

Tijd voor een grotere kamer? ;) :P
Bij mij is het ook niet ruim, merk wel dat mijn speakers eigenlijk iets te dicht op elkaar staan voor een goed stereobeeld. Ook staat er eentje eigenlijk te dicht op de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanavond trouwens is al mijn stuff beneden neergezet om is wat dingetjes te testen.
Ten eerste m'n Paradigm Mini Monitors naast mijn oude speakers, de Infinity Reference Mk-II gezet. Qua laag komt ie zeker mee, ondanks dat die Infinity's zuilen zijn en 2-3x zo groot. De Paradigm hebben een wat warmere sound.

Daarna even m'n Paradigm Monitor 11 ernaast gezet. Zo, dat is geluid :p
Qua laag nog effe een stukje beter, midden wat netter evenals het hoog wat ook prima was.

Mijn ouders hebben beneden een Denon AVR 1802 staan, maar ik had ze beide even aangesloten op mijn Marantz PM7000.

Je hoort altijd verhalen dat cdspelers beter in stereo zijn dan dvdspelers.
Ik heb een Marantz CD5000 en die heb ik vergeleken met de dvdspeler van mijn ouders, de Onkyo DVS555.

Ik heb beide spelers met een Ixos Interlink aangesloten op de A en de B output van de P7000. De een op 'cd' en de ander op 'tuner'. 2 dezelfde cd's erin en zo kon ik het perfect vergelijken.

Ik moet zeggen dat ik geen enkel verschil hoorde tussen beide spelers. Ik kan me herinneren dat die Onkyo 3 jaar terug over de 1000 gulden was. Zeker 2x zo duur dan de Marantz.

Daarna had ik de Onkyo vervangen door de Pioneer DV360.
Toen hoorde ik enigszins verschil qua geluidkwaliteit. Het laag en mid was een klein beetje beter met de Marantz. Op zich niet een heel groot verschil en als je alleen naar de Pioneer zou luisteren zou je het niet echt merken denk ik, maar als je ze naast elkaar zou zetten zou je de Marantz er wel uithalen.

Volgende keer ga ik de PM7000 in stereo vergelijken met de Marantz SR5400 en kijken of er een hoorbaar verschil in geluidskwaliteit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

Mag ik vragen wat je er voor betaald heb, en wat is ie ongeveer waard is 2e hands?

Zit namelijk naar dezelfde sub te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 23:54:
Een heel vergelijkend verhaal.....

(..)

Volgende keer ga ik de PM7000 in stereo vergelijken met de Marantz SR5400 en kijken of er een hoorbaar verschil in geluidskwaliteit zit.
Leuk om te lezen! Ik leid er uit af dat een CD-speler, bij gelijk budget, beter klinkt dan een DVD-speler. Maar goed, dat was ook niet geheel onverwacht natuurlijk. Waar het omslagpunt ligt, dat verschilt waarschijnlijk per speler.

Ik ben erg benieuwd naar PM7000 vs. SR5400. Een vriend van mij vergeleek ooit een PM80 mkII met een Arcam AVR100, hij vond de Marantz duidelijk beter, terwijl de Arcam AVR's dan nog bekend staan om hun goede stereokwaliteit....

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

JAAAAAAAAAAAA !!!! Mijn woofertjes zijn er :D Kom normaal nooit vroeg m'n bed uit (eerder 11:00 ofzo) maar nu maakte m'n ma me wakker rond 8:30.
"Jef ?"
- Met een half dode kop "Mmmmmh ?"
"Ik weet niet wat het is maar er zijn 2 gigantische pakketen voor je, kom maar ff helpen tillen "
- BAM ogen open en ik was er gelijk uit helemaal wakker en vet happy :D

Nu liggen er hier dus 4 Alpine woofers en een autoradio van Alpine :D 2 van die woofers komen in m'n auto en 2 worden er voor m'n HT, wat een beesten zeg !

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06
De Magnat Omega 300.

Staat absoluut heel erg goed bekend!
(Wel een beetje overkill misschien?)

Gefeliciteerd, je had hem ook voor een leuk prijsje meen ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

tatata schreef op 17 augustus 2004 @ 09:10:
[...]

Staat absoluut heel erg goed bekend!
(Wel een beetje overkill misschien?)

Gefeliciteerd, je had hem ook voor een leuk prijsje meen ik?
Veel minder overkill als mijn Motion alleszins. Downfire past beter in dit hoekje, heb ik al duidelijk gemerkt.

En de prijs, zijn jullie er klaar voor? *tromgeroffel* .. 150€. Evenveel als mijn Motion ongeveer dus. Als DAT geen koopje is. Je moet het gewoon vinden op eBay ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:03
Barry|IA schreef op 16 augustus 2004 @ 22:57:
Ben weer terug...

Even een offtopic vraag: Heeft iemand ervaring met deze Philips speakers?

[afbeelding]
Hee,
die speakers (of in ieder geval speakers uit die serie) heb ik ook (staan wel stof te happen),
zie ook dit topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/693510/

[ Voor 4% gewijzigd door ikmattie op 17-08-2004 09:59 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haaa Jeffrey zijn eindelijk je Alpine's binnen VET! Schiet eens wat pics. >:) Heb je al een ontwerp voor onder je Concerts?

Zou je niet beter 1 woofer in de auto leggen en een stereo sub opstelling bouwen en een LFE sub?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 10:52:
Haaa Jeffrey zijn eindelijk je Alpine's binnen VET! Schiet eens wat pics. >:) Heb je al een ontwerp voor onder je Concerts?

Zou je niet beter 1 woofer in de auto leggen en een stereo sub opstelling bouwen en een LFE sub?
2 woofers in je auto roelt :9~

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 10:52:

Gemineye schreef op 17 augustus 2004 @ 12:32:
[...]

2 woofers in je auto roelt :9~
Daarom heb ik er dus 4: stereo sub opstelling en 2 in de auto waarvan er 1tje direct in de rug gaat klappen :D >:) }) :Y) 8) :7 _/-\o_

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

JT schreef op 17 augustus 2004 @ 18:04:
[...]

[...]

Daarom heb ik er dus 4: stereo sub opstelling en 2 in de auto waarvan er 1tje direct in de rug gaat klappen :D >:) }) :Y) 8) :7 _/-\o_
ik heb in mijn kadett cabrio de achterbank vervangen door een plaat mdf met daarin 2 rockford fosgate punch subs: lijkt leuk, klinkt nog leuker..

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb een Kadett Combo, genoeg ruimte dus :P

Anyways, hier zijn pics en let vooral niet op de data :P :
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.e.j.teunissen/alpine/dozen.jpg
2 dozen met elke 2 woofers 8)

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.e.j.teunissen/alpine/doos.jpg
1 doos, 1 woofer

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.e.j.teunissen/alpine/bovenkant.jpg
Ja, je ziet de rand niet op deze foto maar die is HUUUGE

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.e.j.teunissen/alpine/zijkant.jpg
Zijkant

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.e.j.teunissen/alpine/onder.jpg
Magneetje ziet er niet zo groot uit maar dat zijn ze wel :Y)

Nu dus nog beslissen wat ik ga doen: 70l gesloten of 70l open...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Open !!! Alleen al vanwege de énorme sensatie die uit dat BR'tje gaat komen O-)

Wat kost zo'n woofer eigenlijk?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Denk jij dat er geen sensatie zal komen uit een gesloten systeem :X :D Wel net ff minder, maar het is een keuze: Of kiezen voor dat beetje extra volume en diepgang of kiezen voor dat extra stukje strakheid.

270 per stuk bij de MM in NL :P Ik heb er 266 per 2 voor betaald in Dld.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Wel leuk een home-cinema in je auto ;)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

EN thuis >:) Ik heb er dus 4 :P 2 voor in m'n auto en 2 die mij moeten laten kokhalsen van de druk als er een explosie in een film zit :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Dat zal wel lukken als ik dat zo zie. Ik heb medelijden met je buren, tenzij ze doof zijn. :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ook dan heb ik medelijden! Of ze moeten hun meubelen vast gespijkert hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verbal Kint schreef op 17 augustus 2004 @ 09:00:
[...]
Leuk om te lezen! Ik leid er uit af dat een CD-speler, bij gelijk budget, beter klinkt dan een DVD-speler. Maar goed, dat was ook niet geheel onverwacht natuurlijk. Waar het omslagpunt ligt, dat verschilt waarschijnlijk per speler.

Ik ben erg benieuwd naar PM7000 vs. SR5400. Een vriend van mij vergeleek ooit een PM80 mkII met een Arcam AVR100, hij vond de Marantz duidelijk beter, terwijl de Arcam AVR's dan nog bekend staan om hun goede stereokwaliteit....
Ik heb een PM7000 en een SR7300, die PM7000 waardeer ik een stuk hoger. De SR7300 zou dan ook nog eens een stukje beter dan de SR5400 moeten klinken, ik ben beniewd, maar ik denk dat ik het antwoord al weet. :p

De verschillen zijn trouwens niet schokkend hoor, enkel het stereobeeld vind ik opvallend beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

ik koop ook zowiezo een losse cdspeler, al ist alleen maar voor directe koptelefooningang.

met een receiver als de marantz 5400 zou ik logischerwijs gewoon de cd5400 erbij doen.

maar na even stevig doorspitten kom je toch weer leuker spul tegen.
heeft iemand bv van de AH! njoe tjoeb series gehoord. of beter gezegd, heeft iemand 1 van deze tjoebs (ingespeeld) beluisterd.

het gaat om aangepaste marantz cdspelers die schijnen te klinken als cdspelers tot €3000 maar kosten rond de 1000,-

ik zou dan zelf voor de Ah! super tjoeb gaan: http://www.enjoythemusic..../equipment/0104/tjoeb.htm

reviewlinkje van de standaard tjoeb 4000:
http://www.upscaleaudio.com/AH!/4000review.htm

de vraag is of de investering het geluid er echt uit haalt. (zie mijn budget set)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op 17 augustus 2004 @ 21:04:
Denk jij dat er geen sensatie zal komen uit een gesloten systeem :X :D Wel net ff minder, maar het is een keuze: Of kiezen voor dat beetje extra volume en diepgang of kiezen voor dat extra stukje strakheid.

270 per stuk bij de MM in NL :P Ik heb er 266 per 2 voor betaald in Dld.
Ik zou ze gewoon even proberen in een gesloten en een gepoorte kist. Het is goed mogelijk dat ze gepoort best strak kunnen gaan als je de kist daarop berekend.

Ga je echt twee van die sub sop je kamer zetten? Ik had laatst voor de lol even twee rockford rfd2212's op mijn kamer aangesloten op mijn monoblock en de glazen trilden beneden bijna uit de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 11:55

voodooless

Sound is no voodoo!

MUSTIS schreef op 17 augustus 2004 @ 22:01:
ik koop ook zowiezo een losse cdspeler, al ist alleen maar voor directe koptelefooningang.

met een receiver als de marantz 5400 zou ik logischerwijs gewoon de cd5400 erbij doen.

maar na even stevig doorspitten kom je toch weer leuker spul tegen.
heeft iemand bv van de AH! njoe tjoeb series gehoord. of beter gezegd, heeft iemand 1 van deze tjoebs (ingespeeld) beluisterd.

het gaat om aangepaste marantz cdspelers die schijnen te klinken als cdspelers tot €3000 maar kosten rond de 1000,-

ik zou dan zelf voor de Ah! super tjoeb gaan: http://www.enjoythemusic..../equipment/0104/tjoeb.htm

reviewlinkje van de standaard tjoeb 4000:
http://www.upscaleaudio.com/AH!/4000review.htm

de vraag is of de investering het geluid er echt uit haalt. (zie mijn budget set)
Ik kan je zeggen dat de CD-5400 het geld zeker waard is! Het is echt een super fijne speler vind ik! Ook in revieuws zijn ze heel erg positief over het ding. Maar een mooie 2e hands speler is natuurlijk nooit weg.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

(Hmm ik word hier nog snel de 'vraag eens iets voor een vriend' tweaker).

Dus again moet ik hier iets posten voor een vriend, die geen acces tot GoT krijgt, hij wil weten welke de beste keuze is :
- Yamaha Rx-v640
- Marantz SR-4400

Heb hem zelf gezegd dat hij dat maar moet beluisteren, maar hij wilt liever nog wat meningen van de "professionals", zoals jullie bezien worden ;)

Hij zal dat hier meevolgen als guest, dus adresseer je antwoorden maar richting hem, ipv mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 21:29:
[...]
Ik heb een PM7000 en een SR7300, die PM7000 waardeer ik een stuk hoger. De SR7300 zou dan ook nog eens een stukje beter dan de SR5400 moeten klinken, ik ben beniewd, maar ik denk dat ik het antwoord al weet. :p

De verschillen zijn trouwens niet schokkend hoor, enkel het stereobeeld vind ik opvallend beter.
Jij hebt je PM7000 ook via de preout aangesloten he?
Ik zit nog een btje te testen hoever de volumeknop van de pm7000 open moet draaien als ik een dvd draai. Hoever zet jij hem altijd en heb jij het met een speciaal apparaatje getest?

Het gaat mij trouwens bij het testen van het verschil in kwaliteit tussen receiver en versterker in stereo. Daarvoor koop je immers een aparte versterker.
Binnenkort als ik tijd heb ff proberen. Alleen moet ik nog even een goede manier vinden om het goed te kunnen testen, aangezien ik denk ik telkens de speakerdraad moet verwisselen tussen de 2. Is daar nog een goede oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen schreef op 17 augustus 2004 @ 22:11:
(Hmm ik word hier nog snel de 'vraag eens iets voor een vriend' tweaker).

Dus again moet ik hier iets posten voor een vriend, die geen acces tot GoT krijgt, hij wil weten welke de beste keuze is :
- Yamaha Rx-v640
- Marantz SR-4400

Heb hem zelf gezegd dat hij dat maar moet beluisteren, maar hij wilt liever nog wat meningen van de "professionals", zoals jullie bezien worden ;)

Hij zal dat hier meevolgen als guest, dus adresseer je antwoorden maar richting hem, ipv mij ;)
Ik zou voor de marantz gaan. Vaak hoor je dat marantz in stereo beter presteert dan bijv. Yamaha. Bij Yamaha heb ik het idee dat het net even wat minder is dan NAD, Marantz of Onkyo ofzo. Het design vind ik trouwens ook erg lelijk. Bovendien zijn er van Marantz vaak beter andere componenten te verkrijgen voor een goede prijs, denk aan cdspelers (cd5400) en dvdspelers (dv4(4)300 enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 22:07:
[...]

Ik zou ze gewoon even proberen in een gesloten en een gepoorte kist. Het is goed mogelijk dat ze gepoort best strak kunnen gaan als je de kist daarop berekend.
Was ik al van plan.
Ga je echt twee van die sub sop je kamer zetten? Ik had laatst voor de lol even twee rockford rfd2212's op mijn kamer aangesloten op mijn monoblock en de glazen trilden beneden bijna uit de kast.
Jij hebt geen recht van spreken want je hebt ze nu in je auto :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

deepspace schreef op 17 augustus 2004 @ 22:09:
[...]

Ik kan je zeggen dat de CD-5400 het geld zeker waard is! Het is echt een super fijne speler vind ik! Ook in revieuws zijn ze heel erg positief over het ding. Maar een mooie 2e hands speler is natuurlijk nooit weg.
ik zal ook geen kat in de zak kopen met die 5400. tis alleen als je die review leest van bv die njoe tjoeb (new tube) of van de super tjoeb, dan lijkt et wel alsof die gewoonweg vele malen beter klinken.

kan ook nergens een review vinden waarin de gewone cdspelers met zon tjoeb vergeleken word.
mischien toch maar es gewoon vragen aan de betere audiozaken of ze 1tje hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

TomSwinnen schreef op 17 augustus 2004 @ 22:11:
Dus again moet ik hier iets posten voor een vriend, die geen acces tot GoT krijgt
Moet je daar tegenwoordig een toelatingsexamen voor doen ofzo? Je kunt je roch gewoon aanmelden, is binnen 5 min gebeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 22:13:
[...]

Jij hebt je PM7000 ook via de preout aangesloten he?
Ik zit nog een btje te testen hoever de volumeknop van de pm7000 open moet draaien als ik een dvd draai. Hoever zet jij hem altijd en heb jij het met een speciaal apparaatje getest?

Het gaat mij trouwens bij het testen van het verschil in kwaliteit tussen receiver en versterker in stereo. Daarvoor koop je immers een aparte versterker.
Binnenkort als ik tijd heb ff proberen. Alleen moet ik nog even een goede manier vinden om het goed te kunnen testen, aangezien ik denk ik telkens de speakerdraad moet verwisselen tussen de 2. Is daar nog een goede oplossing voor?
bevalt dat nou trouwens een beetje? Ik wil ook graag een Marantz SR5400OSE of een SR7400 kopen (moet nog ff zien) icm een PM7200KI.

Wat ik me trouwens afvroeg: op internet noemen ze bv de PM7200 een 'integrated amplifier'. Wat ik graag wil weten, wat is nou precies het verschil tussen zo'n 'integrated amplifier', en 'pre-amplifier', en een 'power-amplifier'? En wat voor iets kan ik het beste kopen in combinatie met een receiver, om alleen de frontspeakers beter aan te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Integrated amp is een amp met een pre-amp (selectie van source). Hier zit ook een volume knop op.

Een pre-amp heeft geen vermogens versteker, ook hier een volume knop en source selectie. Je kunt hier dus ook geen speakers op aansluiten!

Een power amp heeft alleen een vermogens versterker, hier mis je meestal een volume knop en je hebt nooit souce selectie.

Dat is even heel simpel het verschil tussen de drie...

[ Voor 7% gewijzigd door voodooless op 17-08-2004 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

deepspace schreef op 17 augustus 2004 @ 23:18:
Integrated amp is een amp met een pre-amp (selectie van source). Hier zit ook een volume knop op.

Een pre-amp heeft geen vermogens versteker, ook hier een volume knop en source selectie. Je kunt hier dus ook geen speakers op aansluiten!

Een power amp heeft alleen een vermogens versterker, hier mis je meestal een volume knop en je hebt nooit souce selectie.

Dat is even heel simpel het verschil tussen de drie...
dus een power-amp kan ik gebruiken om via de pre-out van de receiver de frontspeakers te versterken? want op de pm7200 zitten bijvoorbeeld allemaal verschillende ingangen en een tuner enzo, en dat hoef ik allemaal niet, dat zit wel op de receiver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Precies, je kunt echter de PM7200 ook gewoon op de pre-outs aansluiten hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja, van mij ook maar weer wat nieuwe fototjes.

Wat is er nieuw? Eigenlijk alles :D

Maar als laatste aanwinst zal ik de Musical Fidelity X-Can V3 moeten aangeven. Wat een detail en snel geluid. Ongelofelijk gewoon! Ik ben m'n set steeds meer aan het uitbreiden naar een stereo set die tevens ook redelijk HT aan kan. Ik ben van plan om over een half jaar in een keer een HELE grote upgrade te gaan doen. Namelijk een paar Avalon's voor het stereo geluid (de kenners zijn het over het algemeen eens met me: Avalon's zijn hele lekkere speakers hoewel iets minder in het laag).

Apparatuur verder:
- Rotel RSP 1068
- Rotel RMB-1075 (EV voor center, rears)
- Bryston 3B-NRB (EV voor fronts)
- Pioneer DV575-A cd/sacd/dvd/divx speler
- Fronts: 2 x B&W 603 S3
- Rears: 2 x B&W 602.5 S3
- Center: 1 x LCR600 S3
- Interlinks: v/d hul, monster
- Speakerkabel monster (binnenkort vervangen voor MIT), nu bi-wired

Beeld:
- Sanyo PLV-Z2
- Projecta Procinama (oprolbaar) scherm (16:9) 2 meter breed.

Toekomstige uitbreidingen: betere bekabeling en ben aan het wachten op een goede 2e hands aanbieding voor een loopwerk (waarschijnlijk een CEC of een TEAC).

Genoeg gelul, we willen foto's. En wel 17 stuks...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~2pac/ht/1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~2pac/ht/2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~2pac/ht/3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~2pac/ht/4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~2pac/ht/5.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~2pac/ht/6.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~2pac/ht/7.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~2pac/ht/8.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~2pac/ht/9.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~2pac/ht/10.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~2pac/ht/11.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~2pac/ht/12.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~2pac/ht/13.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~2pac/ht/14.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~2pac/ht/15.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~2pac/ht/16.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~2pac/ht/17.JPG

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:44

kingfriko

100 % BULLY

Is wel een erg mooie set aan het worden :9~
Even een vraag , is de sannyo Z2 al gecalibreerd ?
Zo ja , is het beeld er veel op vooruit gegaan ?

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er puik uit Wouter! Met die Xcan is het bijna af ;)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.