Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 10 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 14.778 views sinds 30-01-2008

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 17:25

JT

VETAK y0

Jij had toch die Acurus gekocht ? :? Zo niet, had je dat dan niet heel ff kunnen zeggen ? Of had je niet meer gelezen in het HT topic dat ik heel erg baalde dat iemand eerder was ?

• Da_man
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04-2019

Da_man

Times like these...

Erg mooi spul allemaal. Alleen waarom geen goede subwoofer?
Dat voegt toch heel wat toe aan het film gevoel.
Bij mij komt er eerst een projector (of bbtv) en daarna wil ik toch een leuke sub erbij, want met films mis ik toch wat zonder.

...call for a Big Lebowski

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-07-2022

MUSTIS

ads by Google

prachtset cyberjoy. alleen nog een goede cd speler erbij want een dvd speler als source is toch een soort bottleneck.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-03-2018

Boekster

Naimoholic

Heb je verdorie een Bryston, moet je zo'n X-Can erbij hebben :P ;) .

Mooie set Cyberjoy! Volgens mij heb jij een hele lieve vriendin ;) . Ik vind Bryston namelijk oerlelijk, zo massief en industrieel als ze zijn. Het geluid kan ik niet over oordelen, heb het nog nooit gehoord. Maar dat zal wel goed zitten dacht ik zo!

Ik zit zelf ook nog wel eens te twijfelen of ik een keer een hoofdtelefoonversterker erbij zal nemen. Bij mij is het punt echter dat die van mij gelijk weer duur gaat worden. De Headline heeft namelijk een externe voeding nodig... Joepie :/ Soms ben ik verschrikkelijk blij met Naim.

Mooie set ook Da_man! Paradigms zie je weinig! Qua looks vind ik ze niet mooi (grilles erop wel overigens) maar als jij er maar blij mee bent, en daar twijfel ik absoluut niet aan!
De Marantzen zou ik overigens scheidenmet iets van een constructie van MDF en spikes. Die kun je hoger maken zodat je genoeg ventilatie hebt en je hebt een goede demping van trilingen in je speler. Ik moet het zelf nog steeds een keer doen (lui :P ). Ik denk dat ik hem dubbel uitvoer, zodat ik hem met zand kan vullen voor demping. Dat scheelt ook weer iets.

En eens met MUSTS. Je bottleneck zit al aan het begin. Ik ben zo'n lul die voorstander is van source first ;) .

Overigens heb ik hier weer wat pics van mijn *kuch* HT *kuch* . Commentaar is welkom. En ja, die CDX2 moet dus gelift worden van de Nait5, al dan niet om de metalen voetjes niet te laten krassen op de versterker. Ooit komt er een Fraim. Da's alleen nogal duur. Dat komt als ik op mezelf ga wonen, daar ga ik echt geld voor apart leggen. Het schijnt zo verschrikkelijk veel toe te voegen. En ik vind het ook nog eens het mooiste rack (en duuste :X ) dat ik ken.

Music Addicted

Anoniem: 23519

kingfriko schreef op 18 augustus 2004 @ 00:04:
Is wel een erg mooie set aan het worden :9~
Even een vraag , is de sannyo Z2 al gecalibreerd ?
Zo ja , is het beeld er veel op vooruit gegaan ?
Z2 is nog steeds niet gecalibreerd :( Ik vind maar geen tijd om naar de ISF jongens toe te rijden en dit te laten doen. Ik denk dat ik dit pas over een maand of 1.5 ga doen i.v.m. de drukte en een geplande vakantie.

Anoniem: 62484 schreef op 18 augustus 2004 @ 00:05:
Ziet er puik uit Wouter! Met die Xcan is het bijna af ;)
Nou.. voorlopig nog niet hoor :)
Het is pas af als de Avalon's er staan. Ik ga binnenkort weer naar mijn maat toe die Avalon's heeft staan, en ik ga dan de Bryston met de RSP-1068 er tussen zetten. Kijken hoe dat klinkt. Zijn acoustiek is nagenoeg hetzelfde als die van mij, dus dat is een groot (Test)voordeel.

JT schreef op 18 augustus 2004 @ 00:06:
[...]

Jij had toch die Acurus gekocht ? :? Zo niet, had je dat dan niet heel ff kunnen zeggen ? Of had je niet meer gelezen in het HT topic dat ik heel erg baalde dat iemand eerder was ?
Nopes, niet gekocht .. Waarschijnlijk was iemand mij ook voor? (weet ff niet welke je nu bedoelt...)

Da_man schreef op 18 augustus 2004 @ 00:22:
[...]

Erg mooi spul allemaal. Alleen waarom geen goede subwoofer?
Dat voegt toch heel wat toe aan het film gevoel.
Bij mij komt er eerst een projector (of bbtv) en daarna wil ik toch een leuke sub erbij, want met films mis ik toch wat zonder.
Met die Bryston erbij gaan de 603's echt laag genoeg voor mij persoonlijk. Zoals ik al aan gaf is muziek nu eigenlijk belangrijker aan het worden dan HT en vind ik een Sub voorlopig niet echt nodig. Een andere reden is dat ik in een flat woon van 3 etages, en ja hoor.. ik woon op de 2e verdieping. Gelukkig is mijn woonkamer op een hoek, dus heb ik aan die kant geen buren (alleen boven en onder). Over een geruime tijd gaan we verhuizen naar ons nieuwe huis en kan ik een eigen HT ruimte maken. Daar komt zeker een SUB in die ik in Oktober via een powerbuy wil gaan aanschaffen.

MUSTIS schreef op 18 augustus 2004 @ 01:02:
prachtset cyberjoy. alleen nog een goede cd speler erbij want een dvd speler als source is toch een soort bottleneck.
Je hebt helemaal gelijk :) Een TEAC of een CEC zijn mijn wensen. Ik wacht op een goede 2e hands aanbieding aangezien ik nu mijn uitgaven toch wat in wil gaan perken. Nieuw is daarom geen optie en ik weet dat 2e hands HiFi apparatuur gewoon heel goed kan zijn.

Overigens ben ik ook nog een hele kabel upgrade van plan dus voorlopig ben ik zoiezo nog niet klaar :)

Boekster schreef op 18 augustus 2004 @ 01:35:
Heb je verdorie een Bryston, moet je zo'n X-Can erbij hebben :P ;) .

Mooie set Cyberjoy! Volgens mij heb jij een hele lieve vriendin ;) . Ik vind Bryston namelijk oerlelijk, zo massief en industrieel als ze zijn. Het geluid kan ik niet over oordelen, heb het nog nooit gehoord. Maar dat zal wel goed zitten dacht ik zo!

Ik zit zelf ook nog wel eens te twijfelen of ik een keer een hoofdtelefoonversterker erbij zal nemen. Bij mij is het punt echter dat die van mij gelijk weer duur gaat worden. De Headline heeft namelijk een externe voeding nodig... Joepie :/ Soms ben ik verschrikkelijk blij met Naim.
Sja, helaas kan ik geen koptelefoon op de Bryston aansluiten :D.
Bryston is idd oerlelijk, maar het geluid is echt super!

Sja da's wel een nadeel. Ik kan je wel melden dat de X-Can V3 een geluid produceert wat ik absoluut nog niet heb gehoord op een hoofdtelefoon. Zo gedetailleerd en snel! Je bent overigens welkom om te komen luisteren, neem gelijk je CD speler is mee dan :D

Wouter.

• Anoniem: 13426
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Anoniem: 23519 schreef op 18 augustus 2004 @ 07:41:
Met die Bryston erbij gaan de 603's echt laag genoeg voor mij persoonlijk.
Tip: ga dan NOOIT naar de 800 serie luisteren, want dan wil je die 603's vlug kwijt willen :)

• Anoniem: 69145
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Anoniem: 13426 schreef op 18 augustus 2004 @ 09:48:
[...]

Tip: ga dan NOOIT naar de 800 serie luisteren, want dan wil je die 603's vlug kwijt willen :)
603's zijn echt om te :'( als je beter hebt gehoord, is mij ook overkomen, ik had ze gelukkig nog net niet gekocht! Ik heb nu Phonar P200 MKII's

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 69145 op 18-08-2004 10:07]

Anoniem: 13426 schreef op 18 augustus 2004 @ 09:48:
[...]

Heb ik al gedaan, en ja, de 802 serie is ook erg top. Alleen vind ik de avalon's muzikaler klinken. De 802 serie is iig wel m'n 2e keus. Zag laatst een 2e hands set voor ong. 5000 euro dus dat is nog redelijk te doen.

Anoniem: 69145 schreef op 18 augustus 2004 @ 10:06:
[...]

603's zijn echt om te :'( als je beter hebt gehoord, is mij ook overkomen, ik had ze gelukkig nog net niet gekocht! Ik heb nu Phonar P200 MKII's
Nou Nou dat valt wel mee hoor. Ik vind het hele lekkere speakers. Maar inderdaad, nu ik wat meer luister naar andere sets kom je er achter dat er veel betere, maar ook gelijk veel duurdere(!), speakers zijn.

Ik ben vooralsnog tevreden omdat ik met m'n componenten het geluid redelijk naar mijn smaak heb weten te brengen.

• JT

JT

VETAK y0

Anoniem: 23519 schreef op 18 augustus 2004 @ 07:39:
[...]

Nopes, niet gekocht .. Waarschijnlijk was iemand mij ook voor? (weet ff niet welke je nu bedoelt...)
Die 5 kanaals voor 500e. Maar op die fiets :) Nee, iemand hier zei dat jij hem ging kopen :) Als je trouwens bovenaan bij Prefs ff kijkt dan kan je daar aanzetten dat je alle berichten ziet tijdens het replyen en kan je alles quoten in 1 reply in plaats van 5 losse replys :)

Voor de rest heb je zeker een strakke set :)

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-05 16:49
Cyberjoy, mooie set, maar ik zou weleens willen weten wat voor koptelefoon je aan die amp hebt hangen :P

Sub wordt een SVS Sub ofnie?

[Voor 19% gewijzigd door Roet op 18-08-2004 12:46]

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Anoniem: 23519 schreef op 18 augustus 2004 @ 07:45:
[...]

Sja, helaas kan ik geen koptelefoon op de Bryston aansluiten :D.
Bryston is idd oerlelijk, maar het geluid is echt super!

Sja da's wel een nadeel. Ik kan je wel melden dat de X-Can V3 een geluid produceert wat ik absoluut nog niet heb gehoord op een hoofdtelefoon. Zo gedetailleerd en snel! Je bent overigens welkom om te komen luisteren, neem gelijk je CD speler is mee dan :D

Wouter.
Bij veel versterkers kun je geen hoofdtelefoon aansluiten. Het simpelste antwoord is dat er geld in gestoken moet worden, waardoor je amp weer duurder wordt, of ze houden andere dingen goedkoper. Vaak klinkt een hoofdtelefoonversterker inderdaad een stuk beter. Mijn moeder mutst ook dat ik geen hoofdtelefoon aan kan sluiten op de Nait5, dan roep ik altijd maar dat zij de Headline + NAPSC magbetalen als ze dat zo graag wil. Ik heb verdorie niet voor niets een paar mooie luidsprekers staan :P .

De X-Can V3 is een buizentrapje toch? Dat kan namelijk ook al heel veel uitmaken in je waarneming qua klank :) . Een buis is nu eenmaal een stuk anders, zeker als je een Bryston hebt die een torrenbak is, en een grote ook.

Ik wil overigens best eens komen luisteren hoor :) . Probleem is alleen: Ik heb geen vervoer, behalve het OV. En m'n speler gaat niet mee met het OV :P . Een van m'n prio's nu is een rijbewijs en ik hoop dat die er snel is :P .

Music Addicted

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-10-2020

Gemineye

KEFalicious..

Roet schreef op 18 augustus 2004 @ 11:51:
Cyberjoy, mooi set, maar ik zou weleens weten wat voor koptelefoon je aan die amp hebt hangen :P
daar was ik ook al wel benieuwd naar.. ik ben er ook wel benieuwd naar of zo'n apparaatje ook voor een niet zo dure receiver de moeite waard is! want op zich zijn die dingen niet eens zo heel erg duur, en ik gebruik toch redelijk veel een hoofdtelefoon!
Nog een vraagje; hoe sluit je die Xcan nou aan dan?

nog een vraagje; zijn er ook goede hoofdtelefoons met snoeren van zo'n 4/5 meter? anders moet ik een draadloze kopen, en dat geluid vind ik meestal niet goed genoeg..

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Anoniem: 50944

@Cyberjoy, kun je voortaan gebruik maken van de quote (http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/quote.gif) knop, 5 reply's achter elkaar is echt bezopen. ;)

Roet schreef op 18 augustus 2004 @ 11:51:
Cyberjoy, mooie set, maar ik zou weleens willen weten wat voor koptelefoon je aan die amp hebt hangen :P

Sub wordt een SVS Sub ofnie?
Yes, dat word een SVS sub dan. Heb me al ingeschreven op de powerbuy voor Oktober (htforum). :)
Gemineye schreef op 18 augustus 2004 @ 12:40:
[...]

daar was ik ook al wel benieuwd naar.. ik ben er ook wel benieuwd naar of zo'n apparaatje ook voor een niet zo dure receiver de moeite waard is! want op zich zijn die dingen niet eens zo heel erg duur, en ik gebruik toch redelijk veel een hoofdtelefoon!
Nog een vraagje; hoe sluit je die Xcan nou aan dan?

nog een vraagje; zijn er ook goede hoofdtelefoons met snoeren van zo'n 4/5 meter? anders moet ik een draadloze kopen, en dat geluid vind ik meestal niet goed genoeg..
Ik gebruik de voorloper van de SE-M280 van Pioneer. Over een maandje of 2 ga ik een Sennheiser kopen en ga ik m'n Pioneer verkopen.

Aansluiting is d.m.v. een analoge interlink (naast de digitale) van de cd speler naar m'n rotel pre/pro en van de rotel via de tape out naar de x-can.
Boekster schreef op 18 augustus 2004 @ 12:38:
[...]

De X-Can V3 is een buizentrapje toch? Dat kan namelijk ook al heel veel uitmaken in je waarneming qua klank :) . Een buis is nu eenmaal een stuk anders, zeker als je een Bryston hebt die een torrenbak is, en een grote ook.
Yep is een buizentrapje. Nieuwprijs is een kleine 400 euro dacht ik.
Gemineye schreef op 18 augustus 2004 @ 12:40:
[...]

Gewoon een verlengsnoer, werkt perfect.

Anoniem: 50944 schreef op 18 augustus 2004 @ 13:09:
<font color=blue>@Cyberjoy, kun je voortaan gebruik maken van de quote ([afbeelding]) knop, 5 reply's achter elkaar is echt bezopen. ;) </font>
Was er inmiddels achter :D

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Anoniem: 23519 schreef op 18 augustus 2004 @ 13:24:
[...]
Ik gebruik de voorloper van de SE-M280 van Pioneer. Over een maandje of 2 ga ik een Sennheiser kopen en ga ik m'n Pioneer verkopen.

[...]

Yep is een buizentrapje. Nieuwprijs is een kleine 400 euro dacht ik.
Als je een nieuwe hoofdtelefoon gaat kopen, staar je dan niet alleen blind op Sennheiser. Ik heb zelf een simpele Grado en die vond ik vele malen beter klinken dan een aantal Sennheisers. Het zijn open hoofdtelefoons, dus je hoort nog wel alles (zowel voor- als nadelig). Het geeft wat meer lucht en wat minder druk op de oren.
De SR80 is iets over de 100 Euro en is een heerlijke telefoon! De moeite waard om eens te luisteren, mits dit je klasse is. De SR60 zit rond de 90 a 100. Ik heb de SR40, die is 79 Euro.

Ook Beyerdynamic zou ik nog even meenemen evenals AKG. Keuze is wel zo fijn :) . Stax hoeft niet meer, je hebt immers al een X-Can :) .

Op zich is 400 Euro niet veel voor een trapje. Het maakt een flink verschil in weergave. Ik vind het voor mezelf echter te veel geld, daar ik mijn hoofdtelefoon niet genoeg gebruik. Ik zou hem ook niet echt op m'n set willen, mijn luidsprekers zijn een stuk beter ;) . Maar als ik een keer van HiCap nar SuperCap ga, dan is de kans groot dat ik er een Headline bijkoop en de HiCap gewoon hou. Gewoon, voor de heb :X .

Music Addicted

• Roet
Boekster schreef op 18 augustus 2004 @ 13:39:
[...]

Als je een nieuwe hoofdtelefoon gaat kopen, staar je dan niet alleen blind op Sennheiser. Ik heb zelf een simpele Grado en die vond ik vele malen beter klinken dan een aantal Sennheisers. Het zijn open hoofdtelefoons, dus je hoort nog wel alles (zowel voor- als nadelig). Het geeft wat meer lucht en wat minder druk op de oren.
De SR80 is iets over de 100 Euro en is een heerlijke telefoon! De moeite waard om eens te luisteren, mits dit je klasse is. De SR60 zit rond de 90 a 100. Ik heb de SR40, die is 79 Euro.
Met welke types Sennheiser vergelijk je ze als ik vragen mag? Vind open inderdaad een stuk fijner, half-open ook wel (HD590). Maar Sennheiser maakt ook open headphones, of doelde je daar ook op? Lijkt er bij mij op dat je op de Grado's doelt.

Ik ken Grado niet, maar ik neem je tip graag mee in mijn testjes voor een nieuwe hoofdtelefoon.

Zelf vind ik de combinatie met Sennheiser + x-Can V3 erg lekker klinken maar ik wil dit zeker nog wel testen met andere koptelefoons.

• Roet
Trouwens Cyberjoy, de http://www.audiovision-shop.de/ heeft de HD590 en andere Sennheisers voor een strak prijsje, de HD590 voor 119 E is iig niet veel. :) Let wel, dat het V1 is. Momenteel zijn ze al bij versie 3 (HD590 V3 Prestige dus).

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Roet schreef op 18 augustus 2004 @ 13:50:
[...]

Met welke types Sennheiser vergelijk je ze als ik vragen mag? Vind open inderdaad een stuk fijner, half-open ook wel (HD590). Maar Sennheiser maakt ook open headphones, of doelde je daar ook op? Lijkt er bij mij op dat je op de Grado's doelt.
Types weet ik niet meer, was wel allemaal rond de 60 Euro. Die van mij kreeg ik namelijk iets goedkoper mee :) .

Maar wat me bij de Sennheisers opviel is dat het midden gewon achterbleef, en dat is iets waar ik wel aan gewend ben. Mijn luidsprekers geven namelijk erg goed weer in de middenband, dus dan let je daar wel op.

Music Addicted

@Boekster: sja, toch moet je hem dan is proberen op de V3 ;) Daar komt het midden namelijk erg goed mee.

@Roet: top, thanks voor de link! Ik ga hier is rondneuzen.

Anoniem: 107284

Ikzelf heb ook de Sennheiser HD590. Het midden is prima!
Deze heb ik op de uitgang van Denon AVC-A11SR en het klinkt helemaal niet gek. Ik vond de Beyer Dynamic (8xx serie denk ik, het was van een vriend die ik tijdelijk kon beluisteren) niet fijn klinken: het midden was weg en het hoog ging niet hoog genoeg, naar mijn mening.
Ik overweeg ook de Xcan te beluisteren, maar het lijkt me leuker om een buizenkoptelefoonversterker te bouwen (op monoblokken basis en Nelson Pass voedingstrappen). Daarnaast zal wel een aparte DAC moeten komen. Ik heb geen flauw id wat zoiets moet gaan kosten (ik moet een keer naar die ARP in Tilburg gaan voor de kosten en uitleg: ik ben op DIY een echte newbie). Ik heb daar ergens een reply op een thread lopen (zoek maar naar cyberjobe, als de search weer werkt)

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 22:40

-Sander-

///M Powerrrrrr

Van mijn kant ook weer een update
Vandaag was mijn plakvilt binnengekomen :)

4 rolletjes op maat gesneden
http://members.lycos.nl/kandezenog/bios/vilt01.jpg

4CM aftekenen op het scherm rondom
http://members.lycos.nl/kandezenog/bios/vilt02.jpg

Vilt 45c gesneden
http://members.lycos.nl/kandezenog/bios/vilt03.jpg

Hij zit erop O+
http://members.lycos.nl/kandezenog/bios/vilt04.jpg

Totaalplaatje
http://members.lycos.nl/kandezenog/bios/vilt05.jpg

Verschil pics.

Voor
http://members.lycos.nl/kandezenog/bios/gordijn2.jpg

Na
http://members.lycos.nl/kandezenog/bios/vilt05.jpg

Word vervolgd :)

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2022
Alfa_33:
Ziet er mooi uit met die rand! Een stuk verzorgder/chiquer en die gordijnen zijn trouwens ook zeker niet verkeerd :)

iRacing Profiel

• Rappie
  • Laatst online: 25-05 15:43
Dat moet ik bij mij ook nog verbeteren, heb er nu zwarte latjes opzitten, maar deze zijn niet helemaal 16:9 ..... Moet nog een strookje vilt langs komen dus. Maar ben het nog niet tegengekomen in de winkel (ook niet echt actief naar gezocht, maargoed).

Anoniem: 107110

alfa-33
waar heb jij dat plakvilt vandaan en hoeveel heeft het je gekost??

Anoniem: 32558

vandaag van België naar Utrecht gereden om mijn 2 frontspeakers...

vader naast de doos
http://users.pandora.be/error/homecinema/verpakking.jpg

de speaker zonder front
http://users.pandora.be/error/homecinema/speaker.jpg

de speaker met front
http://users.pandora.be/error/homecinema/speakermetfront.jpg

de setup
http://users.pandora.be/error/homecinema/setup.jpg

nu nog iets om deze monsters aan te sturen...
versterker is voor begin september.

• JT

JT

VETAK y0

Lijkt wel hard te gaan :P

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Allemachtig, wat een joekels _/-\o_ Waar heb je die op aangesloten? Ook wel interessent namelijk ;)

Foto's doen me denken aan lang geleden:
He Rugtas, waar ga jij met dat bruggie naartoe? (Weet niet of ze dat ook in België kennen...) :P

[Voor 5% gewijzigd door Roamor op 18-08-2004 19:51]

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Goh! Ziet er niet verkeerd uit. Ik heb 2 van die losse tweeters, klinkt erg zuiver moet ik zeggen.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

RoamoR schreef op 18 augustus 2004 @ 19:47:
Allemachtig, wat een joekels _/-\o_ Waar heb je die op aangesloten? Ook wel interessent namelijk ;)

Foto's doen me denken aan lang geleden:
He Rugtas, waar ga jij met dat bruggie naartoe? (Weet niet of ze dat ook in België kennen...) :P
heb nog geen versterker, komt begin september aan de beurt.
overigens heel jammer, maarja, niets aan te doen.

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:57
Anoniem: 32558 schreef op 18 augustus 2004 @ 20:54:
[...]

heb nog geen versterker, komt begin september aan de beurt.
overigens heel jammer, maarja, niets aan te doen.
Oke mis ik hier iets je hebt de speakers..... Maar je kunt ze nog niet gebruiken :+ .

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

Dark Master schreef op 18 augustus 2004 @ 20:59:
[...]

Oke mis ik hier iets je hebt de speakers..... Maar je kunt ze nog niet gebruiken :+ .
goed gelezen, begin september wordt mijn geld van mijn vakantiejob gestort, ondertussen heb ik de speakers al gekocht, anders moest ik mss nog langer wachten.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Heb je niet nog een wekkerradio liggen? :P (Als je je dan nog verslaapt :) )

• Barry
Heb je stiekem al wat op het oog?

[Voor 4% gewijzigd door Barry op 18-08-2004 21:05]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• -Sander-
  • Laatst online: 26-05 22:40

-Sander-

///M Powerrrrrr

StarTAC schreef op 18 augustus 2004 @ 16:35:
Alfa_33:
Ziet er mooi uit met die rand! Een stuk verzorgder/chiquer en die gordijnen zijn trouwens ook zeker niet verkeerd :)
Dankje, ben zelf ook erg tevreden met het resultaat!
Anoniem: 107110 schreef op 18 augustus 2004 @ 18:15:
alfa-33
waar heb jij dat plakvilt vandaan en hoeveel heeft het je gekost??
Ik heb het hier bij de lokale hobby-boer weggehaald, en het kost € 14,50 per meter (had 2 meter nodig).

• apollo13
  • Laatst online: 19:45
Mijn Home Cinema Systeem.

Als eerste maar een overzichtsfoto van de kamerindeling en hoe mijn speakers staan opgesteld.
http://www.ricksplace.nl/5.1/front%20kamer.jpg
http://www.ricksplace.nl/5.1/back%20kamer.jpg

De onderdelen die jullie zien zijn in de loop van 2 jaar aangeschaft.
Om te beginnen met de frontspeakers, deze heb ik ongeveer 7 jaar geleden gebouwd en bestaat geheel uit philips speakers.
http://www.ricksplace.nl/5.1/front%20speaker.jpg

Ben nog wezen zoeken naar de specs van de speakers maar kan deze niet meer vinden.
Ze klinken naar mijn idee nog steeds erg goed waarbij het zelf gebouwde scheidingsfilter ook debet aan is. De frontspeakers zijn zoals je kunt zien een driewegsysteem, dit soort speakers hebben nog steeds mijn voorkeur omdat je, naar mijn idee, nog steeds de meest beste en natuurlijke geluidsweergave krijgt.

De frontspeakers hebben een frequentie bereik dat begint op 45 Hz en zo rond de 18.000 Khz stopt (voor zover mijn oren het nog oppikken).Die 45 Hz op zich al bijna genoeg is om de meeste lage tonen goed te kunnen weergeven, die op de meeste dvd's staan.

Mijn eerste HT aankoop was de Sony NS305 DVD-speler. Deze is na het zoeken op het internet naar reviews en gebruikerservaringen van anderen aangeschaft.

http://www.ricksplace.nl/5.1/versterker%20+%20dvd.jpg

Na een paar maanden sparen kwam al gauw de versterker in huis, deze natuurlijk ook via het internet na heel veel lezen aangeschaft.

Wat ik in een aantal reviews las was dat sommige de Sony STR DE475 wat schel en fel vonden klinken, maar ik kwam er al gauw achter dat deze mensen niet de "beste" speakers in huis hadden. Vaak hadden de mensen met deze klachten van die goedkope speakertjes in huis, deze "melkpakjes" kunnen naar mijn mening, heb er in de loop v.d. tijd een behoorlijk aantal gehoord bij vrienden en familie, nooit het zelfde geluid weergeven als een 3-wegsysteem.
De DVD-speler is via een Digitale Coax kabel verbonden met de versterker.
De versterker heeft een redelijk aantal presets waarvan ik er eigenlijk maar 2 gebruik. Te weten de : Studio B en C setting. Studio B vindt ik uitermate geschikt voor DVD films, Studio C gebruik ik vooral voor de radio en muziek cd's en dvd's. Deze Studio C is heerlijk neutraal en je wordt er niet luistermoe van. In Studio B klinkt alles wat voller en zwaarder wat prima is voor films. Ben wel ruim een maand aan het "spelen"geweest met de versterker totdat ik de voor mij ideale afstelling en settings had gevonden.

Een half jaar later was ik bij een vriend die mij vertelde dat hij nog een aantal speakers overhad, hij vroeg me weet jij er nog iemand voor: anders gooi ik ze weg.
Ik blij en zeg: ja hoor ik weet nog wel iemand. Sinds die tijd worden ze gebruikt als Surround speakers.

http://www.ricksplace.nl/5.1/back%20speaker.jpg

Het zijn de Jamo 265 speakers, ook weer een 3-weg speaker. Ze stonden eerst op de grond waardoor de plaatsing niet helemaal je van het was en het totale geluidsbeeld niet perfect. Ze staan nu sinds een paar maanden op tv steunen en mijn geluidsbeeld is hierdoor stukken beter geworden, het is nu veel meer in evenwicht. Deze speakers klinken nog steeds erg goed gezien hun leeftijd en zijn perfect voor achter.

De volgende aankoop was een centerpseaker. Ook weer wezen snuffelen op het internet en bij een aantal audiozaken en kwam van het merk: Tannoy, de MC Shadow tegen.

http://www.ricksplace.nl/5.1/center.jpg

Toen ik hem kocht wist ik dat hij fel kon gaan klinken, maar de oplossing voor dit kleine probleem was al bekend. Zie onderstaande foto.

http://www.ricksplace.nl/5.1/center%20back%20view.jpg

Na deze kleine Mod klonk mijn HT setje weer een stuk beter. Vooral de spraak en de zang van de verschillende media gingen meteen een stuk beter klinken. Zie de specs van de center in onderstaande link (PDF=648 Kb).
[url=http://www.ricksplace.nl/5.1/center.pdf]

Natuurlijk ontbrak er nog wat aan het systeem, dus ruim een maand geleden een Sub gekocht.
Ook weer wezen snuffelen op het internet en bij een aantal audiozaken en kwam uit om de Yamaha YST205. Ik heb het grotere broertje, de 305, beluisterd bij BCC en was verrast over de strakke weergave van deze speaker. Aangezien mijn huiskamer niet super groot is heb ik besloten de 205 te nemen. Deze heeft dezelfde specs als de 305 maar iets minder vermogen zodat de buren ook nog blij met mij zijn. Heb als eerste test bij mijn thuis de dvd van Star Wars Attack of de Clones in de dvd-speler gedaan om te horen hoeveel “laag’ ik heb gemist. Dit was ff schrikken zeg, wat komt de sub laag zeg en wat blijft hij heerlijk strak.

http://www.ricksplace.nl/5.1/sub.jpg

Heb de kantelfrequentie na een weekje testen ingesteld op 85 Hz, dit omdat mijn front goed begint te werken op 45 Hz, de rear op 65 Hz en de center rond de 70.
Een extra feature van de sub is dat je een knop hebt om de sub in te stellen voor film- of audioweergave. Als je hem op audio zet worden de lage tonen nog strakker weergegeven.
Zie onderstaande link voor de specs.
[url=http://www.ricksplace.nl/5.1/ystsw205.pdf]

De sub en frontspeakers staan allemaal op speciale rubber pucks, dit om resonanties tegen te gaan. Tussen de versterker en speakers zit geen lullige speakerkabeltjes maar een goede speakerkabel van 2.5 mm.

Om mijn en de HT systemen van anderen testen gebruik ik twee dvd’s. Te weten: Eagels: Hell Freezes Over en Starwars Attack of the Clones.

Nummer 1 van de Eagels dvd (hotel California) is perfect om mee te testen, ze zitten met z’n 5’en op een rijtje en elk instrument zit op een “aparte” plek in het geluidsbeeld, tenminste als je HT systeem goed staat afgesteld. De basgitaar en drums in dit nummer moeten strak klinken en niet rommelig zoals vaak gebeurt bij de goedkope setjes. En het DTS geluid van deze dvd is echt goed, het zijn wat mij betreft echt uitstekende opnames.

Star Wars: Een goede test voor de subwoover is hoofdstuk3. In dit hoofdstuk vliegt een ruimteschip naar een planeet en land daar op een platform, als het ruimteschip door het beeld vliegt knallen de motoren uit de subwoover, is een echte belevenis. Ook ontploft het ruimteschip op het platform, is een echte knal zeg .
Een prima test voor de gehel installatie is hoofdstuk 28: hierin zit echt alles. Lage tonen voor de subwoover, lasers die je links en recht om de oren vliegen en nog veel meer.

Zoals jullie kunnen lezen ben ik zeer tevreden met wat ik nu heb en kan het iedereen aanraden om als je er het geld er voor over hebben geen kant-en-klaar HT setje te kopen. Maar onderdeel voor onderdeel bij elkaar te zoeken en niet die kleine “rot” speakertjes te gebruiken, maar een goede 3-weg speaker. Dit moet natuurlijk wel in je huiskamer passen en je huisgenoten moeten het er ook mee eens zijn. Wat natuurlijk ook erg belangrijk is, wat is je budget.

apollo13

Barry_Loef schreef op 18 augustus 2004 @ 21:05:
Heb je stiekem al wat op het oog?
yup, Denon AVR-3805, hoewel, ik vind de nieuwe reeks van Harman Kardon ook strak, maar ik denk dat die niet zo overdreven veel output geven :s

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 32558 op 18-08-2004 21:38]

Anoniem: 99283

Wormaap schreef op 15 juli 2004 @ 23:57:
offtopic:
Tom waarom ben je niet @ IRC? :P

Die magnetostaten zijn ruig :D
Ik heb zo'n voorgevoel dat er niet zulk geweldig geluid uitkomt uitgaande van de leeftijd van die beestjes.

• Barry
Anoniem: 99283 schreef op 18 augustus 2004 @ 22:18:
[...]

Ik heb zo'n voorgevoel dat er niet zulk geweldig geluid uitkomt uitgaande van de leeftijd van die beestjes.
Zet er wel een smiley achter, anders denken ze dat je het meent :P

Anoniem: 62484

18.000 Mhz? je bedoelt natuurlijk 18Khz. Ik kan me ook niet voorstellen dat die speakers lekker klinken maar als jij tevreden bent dan is het goed.

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 09:44
apollo13 schreef op 18 augustus 2004 @ 21:37:
Zoals jullie kunnen lezen ben ik zeer tevreden met wat ik nu heb en kan het iedereen aanraden om als je er het geld er voor over hebben geen kant-en-klaar HT setje te kopen. Maar onderdeel voor onderdeel bij elkaar te zoeken en niet die kleine “rot” speakertjes te gebruiken, maar een goede 3-weg speaker. Dit moet natuurlijk wel in je huiskamer passen en je huisgenoten moeten het er ook mee eens zijn. Wat natuurlijk ook erg belangrijk is, wat is je budget.
Kleine 'rot' speakers, 2- weg systemen kunnen mits goed gebouwd beter en voller klinken als een 'normale' 3- weg. Dus schrijf ze niet meteen af door te zeggen dat een 3- weg beter is. PS ik bedoel hier dus niet de setjes met 7 satellieten en een sub voor € 750,-.

Anoniem: 111211

Ik ben het wel met X-t-r-e-m-e eens over die 3-weg speakers.

Wij hadden een tijdje terug een zware set Infinity vloerstaanders van al zo'n 20jaar oud, die waren 2-weg, en ik weet bijna wel zeker dat jouw DIY's compleet zoek worden gespeeld door de Infinity's. :o

Ach ja...slecht voorbeeld I guess :P

• Barry
Ik denk dat apollo13 gewoon een beetje in de eind jaren '70 is blijven hangen, toen waren 3-weg luidsprekers namelijk wel beter. Maar nu de tijd zijn 2-weg speakers zo nauwkeurig gebouwd dat ze juist alleen maar beter zijn, het vermogen wordt nu verspreid naar 2 ipv 3 drivers.

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:53
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met zo'n complete set, 5.1 speakers met dvd-speler/receiver die zijn meestal in 1? En dan een goedkope set :9 Ik heb al een versterker met Eltax concept 400 speakers en cd-speler! Ik zoek alleen nog iets voor films!

[Voor 3% gewijzigd door GleNnoS_ op 19-08-2004 15:34]

• apollo13
X-t-r-e-m-e schreef op 19 augustus 2004 @ 13:16:
[...]

Kleine 'rot' speakers, 2- weg systemen kunnen mits goed gebouwd beter en voller klinken als een 'normale' 3- weg. Dus schrijf ze niet meteen af door te zeggen dat een 3- weg beter is. PS ik bedoel hier dus niet de setjes met 7 satellieten en een sub voor € 750,-.
Idd dat soort setjes bedoel ik.
Denk dat je voor een bedrag van 750,- niet echt iets goeds kunt kopen.
Ben misschien idd in de jaren '70 -'80 blijven hangen ja, zal eens voor de gein in een audio zaak eens gaan luisteren naar een 2-weg systeem.

apollo13

• Barry
Apollo, volgens mij zijn die DIY speakers niet slecht ofzo, maar die Jamo gevallen zijn gewoon voor in een 12-jarige kinderkamer! Als je het DIY-en nog niet verleerd bent kan je eens 2 mooie rears maken van Audax speakers i.c.m een mooie dome tweeter. Kost je maar €60 voor alle drivers, en ik weet zeker dat het was ''serieuzer'' klinkt dan die ''Jamo Disco 300Watt ((((pmpo)))) Boomers''.

• apollo13
Barry_Loef schreef op 19 augustus 2004 @ 15:38:
Apollo, volgens mij zijn die DIY speakers niet slecht ofzo, maar die Jamo gevallen zijn gewoon voor in een 12-jarige kinderkamer! Als je het DIY-en nog niet verleerd bent kan je eens 2 mooie rears maken van Audax speakers i.c.m een mooie dome tweeter. Kost je maar €60 voor alle drivers, en ik weet zeker dat het was ''serieuzer'' klinkt dan die ''Jamo Disco 300Watt ((((pmpo)))) Boomers''.
Is misschien een idee ja. Het is al een tijdje geleden dat ik iets zelf heb gebouwd.
Ik heb zat DIY projecten hier op GoT gevolgd en daarmee een hoop opgestoken over het bouwen van speakers. Zal eens gaan brainstormen met een maat van me, kan misschien wel leuk worden om weer iets te bouwen.

apollo13

Misschien is het een idee om een bestaand ontwerp na te bouwen.

kijk bv even op DE nl diy speakerbouw site van Tony Gee http://home.hetnet.nl/~geenius/

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 62484 schreef op 19 augustus 2004 @ 16:47:
Misschien is het een idee om een bestaand ontwerp na te bouwen.

kijk bv even op DE nl diy speakerbouw site van Tony Gee http://home.hetnet.nl/~geenius/
Heej! Is die site eindelijk weer online! Heeft er een aardige tijd uit gelegen......ik wilde zo graag kijken hoe het met de Opus-clone ging.

Edit: ik zie net op zijn site dat ie zo nu en dan zijn maximale bandwith overschrijdt. Verbaast me niks, maar de melding kreeg ik niet, dus ik snapte het al niet helemaal.

[Voor 18% gewijzigd door zimbab op 19-08-2004 17:39]

• Anoniem: 97785
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Modbreak, zie ook: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Nope, dat mag dus niet.

[Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 20-08-2004 00:44]

Anoniem: 74112

Anoniem: 32558 schreef op 18 augustus 2004 @ 19:24:
vandaag van België naar Utrecht gereden om mijn 2 frontspeakers...

vader naast de doos
[afbeelding]

de speaker zonder front
[afbeelding]

de speaker met front
[afbeelding]

de setup
[afbeelding]

nu nog iets om deze monsters aan te sturen...
versterker is voor begin september.
Spijtig dat je deze hebt genomen in dat goedkoop uitzient beukenkleur...
in het zwart ogen deze stukken mooier.

deze worden trouwens ook mijn front speakers..
versterker die ik op het oog heb is de pioneer AX3i

Anoniem: 100231

Anoniem: 74112 schreef op 19 augustus 2004 @ 19:21:
[...]

Spijtig dat je deze hebt genomen in dat goedkoop uitzient beukenkleur...
in het zwart ogen deze stukken mooier.

deze worden trouwens ook mijn front speakers..
versterker die ik op het oog heb is de pioneer AX3i
wel beetje grof omdat zo te zeggen, iedereen zn smaak. En dat mag gewaardeerd worden toch? Misschien vind hij die zwarte er wel cheap uit zien oid. Maar hij zal deze vast niet cheap of lelijk vinden anders nam die ze niet..

• Barry
Persoonlijk had ik ook niet voor zwart gegaan, in die speakerklasse let je toch niet meer op de ''goedkope'' uitstraling.

lol, ook al zien ze er volgens jou goedkoper uit dan de zwarte versie (wat ik helemaal niet betwist, want smaken verschillen), jammer genoeg blijven ze even duur als de zwarte :p

Anoniem: 74112

idd, ze blijven even duur;)

nuja dat was mijn mening hoor.

Btw, wat vind je van die pioneer versterker?

Heeft trouwens iemand anders de northridge reeks van JBL al gehoord?

• Dark Master
  • Laatst online: 18:57
GleNnoS_ schreef op 19 augustus 2004 @ 15:22:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met zo'n complete set, 5.1 speakers met dvd-speler/receiver die zijn meestal in 1? En dan een goedkope set :9 Ik heb al een versterker met Eltax concept 400 speakers en cd-speler! Ik zoek alleen nog iets voor films!
Hey jah ik heb er ervaring mee voor films en muziek dvd's is het ideaal ;) .

Ga voor de JVC th25 is voor 169 bij mediamarkt te krijgen is geen prijs voor zo'n leuk setje :) .

K heb hem zelf ook aangeschaft puur voor films en muziek dvd's. (DTS sounds wonderfull)

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

• Barry
Ik heb een heel groot aantal losse speakers/filters uit de Northridge serie, de tweeters klinken écht super! Ik mis een klein beetje midden, maar de bas is echt (zoals we van Jbl gewend zijn...) flink in de maag te voelen. Ze gaan erg hard, maar blijven zeer strak en zuiver. Met zo'n woofer heb ik ook een free-air test gedaan, wat echter tot een snelle maximale uitslag leidde, voordeel daarvan is weer dat je daar goed aan kan merken dat de kasten goed berekend zijn.

@Pierre:

Ik had de speakers op een Pioneer A-209R gehangen, als de versterker open stond kregen de speakers het erg warm, en ik denk ook dat je er niet meer vermogen in moet stoppen. De versterker sluit dus goed aan op de speakers, kijk dus eens naar die versterker, met een ''normale'' cd-speler en die Jbl speakers zal dat ding niet clippen.

• GleNnoS_
Dark Master schreef op 19 augustus 2004 @ 21:31:
[...]

Hey jah ik heb er ervaring mee voor films en muziek dvd's is het ideaal ;) .

Ga voor de JVC th25 is voor 169 bij mediamarkt te krijgen is geen prijs voor zo'n leuk setje :) .

K heb hem zelf ook aangeschaft puur voor films en muziek dvd's. (DTS sounds wonderfull)
Dat is wel erg goedkoop :+ Kan je zo'n set daar ook beluisteren ?

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
GleNnoS_ schreef op 19 augustus 2004 @ 22:18:
[...]

Dat is wel erg goedkoop :+ Kan je zo'n set daar ook beluisteren ?
Hmm mijn pa en ma hebben heb ook, als je niet beter gewend bent dan is het goed :+
Maar als ik dan in mijn eigen ht ga kijken/luisteren is het geluid ervan een stuk minder. De sub van dat setje is passief en je mist veel middentonen, maar het kan er mee door :)

• GleNnoS_
Speedfight schreef op 19 augustus 2004 @ 23:24:
[...]

Hmm mijn pa en ma hebben heb ook, als je niet beter gewend bent dan is het goed :+
Maar als ik dan in mijn eigen ht ga kijken/luisteren is het geluid ervan een stuk minder. De sub van dat setje is passief en je mist veel middentonen, maar het kan er mee door :)
Ik wil (misschien) zo'n set echt alleen voor films gebruiken! Niet te duur.. ik luister VEEL meer muziek dan dat ik films kijk. Wat ik gewend ben: PC met creative inspire 4400 (KLOTE SUB!!) gebruik ik eigenlijk overal voor.. en voor muziek Concept 400 _/-\o_ btw weet iemand een site waar zulke setjes op staan? Kan ik een beetje vergelijken.. kieskeurig heeft alleen 5.1 speakerset's :'(

edit:

Ik zie net dat www.wehkamp.nl aardig wat setjes heeft ;)

edit2:

OMG
JVC TH-A25
Van: € 399,00
Voor: € 249,00
En bij mediamarkt is ie 169EUR..
Beetje ongeloof waardig dat van wehkamp :X

[Voor 22% gewijzigd door GleNnoS_ op 19-08-2004 23:52]

• Barry
Als je toch meer muziek luistert dan films kijkt: waarom koop je dan niet gewoon een goede 2 kanaals versterker om je Eltax'en aan te sturen? Dat zal dan ook niet verkeert klinken met de Eltax boxen!

• GleNnoS_
Barry_Loef schreef op 19 augustus 2004 @ 23:51:
Als je toch meer muziek luistert dan films kijkt: waarom koop je dan niet gewoon een goede 2 kanaals versterker om je Eltax'en aan te sturen? Dat zal dan ook niet verkeert klinken met de Eltax boxen!
Ik heb al een Luxeman l-3 versterker voor m'n eltaxe!! :)
Zoals Barry_loef over msn zei.. Ik kan beter voor een goede 2.1 gaan dan een goedkope 5.1!

[Voor 15% gewijzigd door GleNnoS_ op 20-08-2004 00:12]

Barry_Loef schreef op 19 augustus 2004 @ 21:37:
@Pierre:

Ik had de speakers op een Pioneer A-209R gehangen, als de versterker open stond kregen de speakers het erg warm, en ik denk ook dat je er niet meer vermogen in moet stoppen. De versterker sluit dus goed aan op de speakers, kijk dus eens naar die versterker, met een ''normale'' cd-speler en die Jbl speakers zal dat ding niet clippen.
dus jij zegt: geen denon avr-3805 eraan hangen?

Anoniem: 74112 schreef op 19 augustus 2004 @ 21:19:
idd, ze blijven even duur;)

nuja dat was mijn mening hoor.

Btw, wat vind je van die pioneer versterker?

Heeft trouwens iemand anders de northridge reeks van JBL al gehoord?
als ik de kans krijg om hem op een versterker aan te sluiten laat ik je iets weten, ook al vind jij ze er goedkoop uitzien in dat beukenhout ;)

• Barry
Ik had altijd al op deel 10 gemikt! Ik ben nog lang niet klaar met mijn HT, maar volgens mij blijven HT's altijd in aanbouw.

Hier alvast een kijkje naar mijn Pioneer stereo setup:

http://img36.exs.cx/img36/3961/totaalbeeldPioneerstuff.jpg

Van boven naar beneden:

Pioneer PD-107 CD-speler
Pioneer F-208-RDS tuner
Pioneer A-209R stereo (2x60watt) versterker

http://img36.exs.cx/img36/8009/pioneerstuffzijkant.jpg

Even van de zijkant om een idee te krijgen van de grootte van de spullen.

http://img36.exs.cx/img36/2106/LGdvd.jpg

Onderaan mijn LG DVD-speler, ooit gekocht toen ik een betaalbare DVD-speler zocht, doet het overgins aardig voor een exemplaar van €150

http://img36.exs.cx/img36/2145/Pioneerzuil.jpg

Hier heb ik er 2 van, deze foto is van de rechter speaker. Een paar dagen geleden 2e hands gekocht. Er zit een 25cm woofer in, een 10cm midrange, en een gare conus tweeter, die niet hoger komt dan 5KHz

Ik heb ook nog een DIY subwoofer, maar die ligt even in de schuur voor een opknappertje!

Over het algemeen mag ik niet klagen over mijn HT, échter ga ik binnenkort wel voor een DTS receiver, omdat ik van een vriend een setje Bose Accoustimass3 setje gekregen heb, die kan ik dan mooi als rears gebruiken. Ik denk dat ik de Pioneer zuilen nog een beetje ga opknappen voor het oog, voor het geluid hoef ik het namelijk (op de tweeter na) niet te doen. Er komt dan een mooie Seas dome tweeter in (i.v.m de lage FS van die tweeter), en een berg bracing voor in de spaanplaat kast.

Meer foto's volgens zodra ik weer een update heb.

Hee barry de pioneer man. En nee toch geen bose he? verkoop die dingen daar kun je best nog wat geld voor vangen. O-) O-) O-)

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01 19:51

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

^^ met slim.
Het geld dat je kan vangen voor die Bose, kan je mooiere rears mee kopen.

[Voor 78% gewijzigd door TomSwinnen op 20-08-2004 00:45]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Barry
Ik ben van plan de Bose speakers (inclussief subwoofer :+ ) tijdelijk als rears te gebruiken, totdat ik een slachtoffer heb gevonden die de set mag kopen voor €120. Ik laat hem/haar met eige oren luisteren, en ik weet zeker dat iedere audioleek het setje wel koopt voor die prijs. Ben ik blij dat ik het setje kwijt ben, zonder oplichting (kan Bose nog wat van leren...).

Edit:

Ik zit voornamelijk naar Quadral en Celestion te kijken vanwege hun ''ruimtelijk stereobeeld''. Mijn oog valt vooral op de Celestion F10, omdat ik deze als front al redelijk klankvol vindt.

[Voor 22% gewijzigd door Barry op 20-08-2004 11:17]

offtopic:
@ Barry;
Is het er zo een:
http://www.4electronicwarehouse.com/content/bose/am-3.jpg
Of de oudere?

• Speedsmile
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-05 20:31
Joepie, vandaag mijn nieuwe cd-speler gekregen: Marantz cd-5400 :*)
Ik had niet gedacht dat er nog zoveel verschil zou zitten in mijn laptop en deze....

Nu is de bas veel beter te onderscheiden en te volgen. De strakheid van het bas-mid gebied is er ook een flinke sprong mee opgeschoten. En er zit nu nog wat meer detail in het geluid. En het totaal beeld klinkt ietsje ruimtelijker en natuurlijker.
Vb: Drum klinkt strakker, de stem van mark knopfler hoor je af en toe trillen.

Dat was waarschijnlijk de laatste update voor komende tijd.
Er komt nog een keer een nieuwe versterker voor mijn oude scott te vervangen (destijds door mijn vader bij stassen gekocht ;) ). Maar ik ben nu nog tevreden.
Mijn vifa filligran's laten nu al weer wat beter horen wat ze in huis hebben.....

(dit gaat dan wel over stereo maar ik hoop dat dit niet uitmaakt)

[Voor 6% gewijzigd door Speedsmile op 20-08-2004 17:22]

If good's on the left, then I'm sticking to the right.

Anoniem: 104397

Speedsmile schreef op 20 augustus 2004 @ 17:20:

(dit gaat dan wel over stereo maar ik hoop dat dit niet uitmaakt)
Nou vooruit, maar dan verwacht ik wel een foto (of meer) :9

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Anoniem: 111211 schreef op 20 augustus 2004 @ 11:16:
offtopic:
@ Barry;
Is het er zo een:
[afbeelding]
Of de oudere?
Dat zijn echt zulke ramp dingen, die bass die 'blaast' zichzelf op, totaal oncontroleerbaar. M'n oom en tante hebben er een, is wel lol. Sluit je em aan op de versterker, dvdtje aan, en zelfs op de vrolijke momenten van bijv. Finding Nemo brult hij maar wat :P

[Voor 3% gewijzigd door simon op 20-08-2004 17:46]

|>

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 18:59
Hmm, morgen ga ik maar eens naar wat NAD-receivers gaan luisteren denk ik :+

• Anoniem: 69145
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mijn Home Cinema Systeem.

Als eerste maar een overzichtsfoto van de kamerindeling en hoe mijn speakers staan opgesteld.

Star Wars: Een goede test voor de subwoover is hoofdstuk3. In dit hoofdstuk vliegt een ruimteschip naar een planeet en land daar op een platform, als het ruimteschip door het beeld vliegt knallen de motoren uit de subwoover, is een echte belevenis. Ook ontploft het ruimteschip op het platform, is een echte knal zeg .
Een prima test voor de gehel installatie is hoofdstuk 28: hierin zit echt alles. Lage tonen voor de subwoover, lasers die je links en recht om de oren vliegen en nog veel meer.

Om mijn en de HT systemen van anderen testen gebruik ik twee dvd’s. Te weten: Eagels: Hell Freezes Over en Starwars Attack of the Clones.

FOUT!! Om je HT te testen gebruik je een test DVD en een DB meter!!

[Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 69145 op 21-08-2004 10:28]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Anoniem: 69145 schreef op 21 augustus 2004 @ 10:27:
[...]

FOUT!! Om je HT te testen gebruik je een test DVD en een DB meter!!
Waarom is dat zo slecht. Als ik een speaker koop ga ik niet met een DB meter lopen testen of hij wel hard kan. Nee, dan neem ik mijn favoriete cd's mee, ik speel ze op meerdere volumes, kijk of ik het lekker vind klinken. Ik ga niet een of ander test cd'tje afspelen.

En als je HT test, dan ga je ook gewoon kijken of hij je bevalt, geen wetenschappelijk onderzoek uitvoeren. Je kijkt of je het lekker vind klinken, niet of hij hard genoeg gaat.

|>

• MCCarrot
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-01 00:51
Niet iedereen heeft een test DVD en db meter. Ik gebruik bijvoorbeeld bob marley muziek om mijn sub af te regelen, als je sub te hard staat hoor je dit meteen!

www.laserextreme.nl

• Wormaap
  • Laatst online: 18:17

Wormaap

Moderator Foto & Video
Wat'n onzin :P HT moet in de praktijk goed klinken, niet theoretisch. Afregelen doe je met je eigen gehoor en met muziek of film die jij prettig vindt om op af te regelen :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Ach tjah, zo heeft iedereen zijn eigen manier om zn HT af te stellen. Persoonlijk ben ik nooit zo'n liefhebber van verschillende referentie schijven om de instellingen op te baseren, maar goed, iedereen zijn ding..

Ik ben vanmiddag wezen luisteren om een receiver uit te zoeken ter vervanging van mijn Onkyo TX-SR501E. Zodra het geld weer aanwezig is, zullen mijn Kef Q5's aangedreven worden door een Marantz SR7400. Ik heb ook nog even de mogelijkheid gehad om te luisteren naar een stel Vincent SP-996 monoblokken, en die trokken mij ook wel erg aan moet ik zeggen, maar dat is dan weer voor een later stadium!

Dus over een tijdje is mijn Onkyo te koop. Dan laat ik het tzt wel weten, misschien zijn er belangstellenden voor deze receiver!

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Mooi, hoor ;)
Ik hou het zeker wel in de gaten! :Y)
M'n huidige budget Marantzje begint me in de steek te laten...snik :'(

Ach, des te meer reden om voor iets anders te kijken :P

[Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 111211 op 21-08-2004 16:05]

• Dupje
Zow, Yamaha versterker is binnen. Nog snel even een filmpje gemaakt wat er juist loos is:

Mov Versie

avi Versie

Als de lampjes aangaan zet ik de versterker aan, en zie wat er gebeurd 8)7

edit: en NAD receivers zijn duur ;(

[Voor 7% gewijzigd door Dupje op 21-08-2004 16:53]

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-05 07:53
Dupje schreef op 21 augustus 2004 @ 16:50:
..............
Een NAD T743 kost 799,-

Een 742 moet je wel voor 500 kunnen vinden.

• Dupje
tatata schreef op 21 augustus 2004 @ 17:05:
[...]

Een NAD T743 kost 799,-

Zet er eens een Yamaha naast B)

Maarja, dan heb je ook geen NAD kwaliteit ;)
Hmm, ik ben aan het twijfelen :+

• apollo13
Wormaap schreef op 21 augustus 2004 @ 13:29:
Wat'n onzin :P HT moet in de praktijk goed klinken, niet theoretisch. Afregelen doe je met je eigen gehoor en met muziek of film die jij prettig vindt om op af te regelen :)
Ben ik het dus helemaal mee eens.
Het gaat erom wat je hoort c.q. ervaart, niet hoe hij volgens een test cd/dvd zou moeten klinken of worden afgesteld

apollo13

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Zow, Yamaha versterker is binnen. Nog snel even een filmpje gemaakt wat er juist loos is:

Mov Versie

avi Versie

Wazig!!! :?

Zal met m`n op diesel lopende Marantz 1070 versterker en Marantz 104 tuner niet gebeuren. Die knoppen moet ik met 2 handen tegelijk vastpakken om te kunnen draaien. :+

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Mov Versie

avi Versie

haha, Yamaha ruled O-)
Dit lijkt me een garantiegevalletje :/

• Dupje
Gemineye schreef op 22 augustus 2004 @ 10:52:
[...]

haha, Yamaha ruled O-)
Dit lijkt me een garantiegevalletje :/
Op een versterker van 10 jaar oud zeker :P
Maar hij is nu binnen, zal volgende week wel hersteld zijn.
En geef toe, je ziet er echt niet aan dat die versterker al 10 jaar oud is ;)

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Dupje schreef op 22 augustus 2004 @ 10:53:
[...]

Op een versterker van 10 jaar oud zeker :P
Maar hij is nu binnen, zal volgende week wel hersteld zijn.
En geef toe, je ziet er echt niet aan dat die versterker al 10 jaar oud is ;)
oh ik begreep uit 'hij is binnen' dat dit een nieuwe versterker was ;) ach tja zoveel is er niet te zien van de hele versterker, dus moeilijk te beoordelen, maar je zult ongetwijfeld gelijk hebben ;)

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

reparaties zuigen trouwens over het algemeen best wel.. ik had mijn oude sansui versterker ook ooit ter reparatie weggebracht, en toen die na 3 maand nog niet gerepareerd was (en ik dus 3 maand zonder muziek moest doen :'( ) heb ik eerst maar eens een andere versterker gekocht, (5.1 deze keer) en ook nieuwe speakers!

en toen is de hifi-verslaving een beetje begonnen zeg maar.. Misschien dat ik een financiele schadevergoeding kan eisen :*)

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2022
Gemineye schreef op 22 augustus 2004 @ 11:19:
reparaties zuigen trouwens over het algemeen best wel.. ik had mijn oude sansui versterker ook ooit ter reparatie weggebracht, en toen die na 3 maand nog niet gerepareerd was (en ik dus 3 maand zonder muziek moest doen :'( ) heb ik eerst maar eens een andere versterker gekocht, (5.1 deze keer) en ook nieuwe speakers!

en toen is de hifi-verslaving een beetje begonnen zeg maar.. Misschien dat ik een financiele schadevergoeding kan eisen :*)
En toen je die nieuwe versterker had gekocht was die Sansui net een dag daarna klaar zeker ;)

iRacing Profiel

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

StarTAC schreef op 22 augustus 2004 @ 11:32:
[...]

En toen je die nieuwe versterker had gekocht was die Sansui net een dag daarna klaar zeker ;)
neeeee het zou uiteindelijk bijna een jaar duren voordat ze een geschikte eindtrap voor die sansui hadden gevonden..... hij staat hier nog maar net weer!

• SpleeffY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 22:01
tatata schreef op 21 augustus 2004 @ 17:05:
[...]

Een NAD T743 kost 799,-

Bij Zwolsman in Amsterdam heb ik er € 499,-- voor betaald :).

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
SpleeffY schreef op 22 augustus 2004 @ 12:29:
[...]

Voor De T743???

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-02 19:08
SpleeffY schreef op 22 augustus 2004 @ 12:29:
[...]

Voor de T742... heb ik Dupje al proberen aan te praten, maar hij wil per se de T743 ;)

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee