Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 10 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 14.778 views sinds 30-01-2008

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-05 16:49
Ik denk eerder de T742 waar hij op doelt.

• SpleeffY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 22:01
Roet schreef op 22 augustus 2004 @ 12:46:
[...]

Ik denk eerder de T742 waar hij op doelt.
Klopt :Y).

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-02 16:38
Ze zijn nog niet helemaal af, er moet nog een doek voor en er moeten nog wat draden weggewerkt worden... maar ik kon niet wachten of even hier een foto te dumpen; mijn elektrostaten :*)

http://img6.imgspot.com/u/04/234/14/0000580Small.jpg

Die akai stereo toren die is tegen alle verwachtingen in gewoon in staat om de esl's aan te sturen. bijkomend voordeel is ook dat het apparaat kortsluitproof is, zo kan ik lekker experimenteren :P

als het allemaal af is, dan gaat die akai de deur uit, en koop ik een fatsoenlijke 5.1 versterker.

[Voor 3% gewijzigd door hilbren op 23-08-2004 22:57]

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2022
Wow, stoere dingen! Heb je die nou zelf gemaakt? Is het rendement van electrostaten eigenlijk te vergelijken met die van normale electrodynamische speakers?

iRacing Profiel

• hilbren
StarTAC schreef op 22 augustus 2004 @ 15:48:
Wow, stoere dingen! Heb je die nou zelf gemaakt? Is het rendement van electrostaten eigenlijk te vergelijken met die van normale electrodynamische speakers?
zelf gemaakt idd.
Voor het rendement moet je het niet doen, dat is echt waardeloos. De volume knop van die akai moet ik 3/4 keer verder draaien als normaal. maargoed hij houdt het goed uit en ik zie geen problemen.... O-)

[Voor 3% gewijzigd door hilbren op 22-08-2004 15:53]

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 18:59
PsychoRealm schreef op 22 augustus 2004 @ 12:46:
[...]

Voor de T742... heb ik Dupje al proberen aan te praten, maar hij wil per se de T743 ;)
Mja, kan moeilijk naar me vaste winkel gaan en vragen of ze een oud model bestellen...

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-02 19:08
Dupje schreef op 22 augustus 2004 @ 18:18:
[...]

Mja, kan moeilijk naar me vaste winkel gaan en vragen of ze een oud model bestellen...
Ben je nou al gaan luisteren naar die NAD? :)

• Dupje
PsychoRealm schreef op 22 augustus 2004 @ 18:20:
[...]

Ben je nou al gaan luisteren naar die NAD? :)
Ja en nee, de 743 stond er niet in de winkel, wel de 763 en de 773. Dan maar even de 763 beluisterd met de Kef Q7 eraan, want die ken ik het best van de luidsprekers die dr stonden. En ik moet zeggen, dat klonk helemaal niet mis :P . De 763 is natuurlijk way te duur voor mij. En ja ik twijfel tussen 742/752/743, tis om gek van te worden :+

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

weet iemand of er nog zo'n platte luidspreker met impedance van bijna 0 (had en verre kennis wel een set, vergeet toen die naam weer). te koop is.
Platte bedoel ik geen sateliet speakers. Gewoon lekker ouderwets boxen dus.

[Voor 5% gewijzigd door GrittyKitty op 22-08-2004 18:32]

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Anoniem: 82012

Jij bedoelt waarschijnlijk een Apogee Scintilla, of in elk geval een Apogee ;)
Die waren bekend om hun extreem lage impedantie, rond de 1 ohm.
Daarmee was je bijna verplicht om een Krell te kopen.
Ik heb er ooit nog maar 1 te koop weten staan, een hele poos terug.
Er zijn er niet heel veel van, en ik denk niet dat de huidige eigenaars 'm snel zullen verkopen, schijnt heel speciaal te zijn.
Ik heb ze nog nooit gehoord maar een collega van mij heeft ooit Duetta's gehad en die is er ook echt lyrisch over.
Tegenwoordig zijn er denk ik geen ribbon fabrikanten meer over, enkel nog magnetostaat (Magnepan) en elektrostaat (ML, Final, Audiostatic, ...).

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Bij deze even mijn home cinema:

1x Marantz DV4200 DTS DVD Speler
1x Onkyo TX-DS494 DTS Receiver
1x Sony KV-21FX30 Television
1x Pioneer SUB
5x JVC Speakers voor overig geluid
1x GMV 126 cm diagornaal scherm
1x Mitsubishi HC3 Beamer 16:9

En dan hier een paar pics:

http://www.fxp-network.nl/friedchicken/beamer/images/DSCF0115.jpg

http://www.fxp-network.nl/friedchicken/beamer/images/DSCF0117.jpg

http://www.fxp-network.nl/friedchicken/beamer/images/DSCF0146.jpg

Meer pics kan je hier vinden:

http://www.fxp-network.nl/friedchicken/beamer

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-10-2020

Gemineye

KEFalicious..

is het plafond niet recht, of hangt je beamer scheef :?

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Anoniem: 111211

Mooi hoor :)
Maar waar hangt je 5e box?

Op die foto's ziet het beeld er erg mooi uit! :9

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Mooie LG dvd-speler ;)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
ghehe, 5 speakers zijn er wel en het is een Marantz DVD speler :P

Plafond is idd beetje scheef maar gelukkig is die vogels ophangen goed te verstellen !

Aanrader dus !

http://www.vogels.com/data/PP/EPEPC40101.jpg

[Voor 15% gewijzigd door Friedchicken op 23-08-2004 11:53]

Anoniem: 114802

Njoe Tjoeb 4000 cd speler
NAD C370 2 kanaals versterker
Quadral Pico speakers
Nordost blue heaven interconnect
Van de Hull royal jade speaker kabel
Solidsteel audiorek

http://members.brabant.chello.nl/~j.bal/1.jpg

http://members.brabant.chello.nl/~j.bal/2.jpg

http://members.brabant.chello.nl/~j.bal/3.jpg

http://members.brabant.chello.nl/~j.bal/4.jpg

Anoniem: 100231

Zeer mooie set, maar ook een hele goeie box set die daar staat. Kheb um zelf ook, we hebben het natuurlijk dan over Godfather ;)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
hilbren schreef op 22 augustus 2004 @ 15:41:
Ze zijn nog niet helemaal af, er moet nog een doek voor en er moeten nog wat draden weggewerkt worden... maar ik kon niet wachten of even hier een foto te dumpen; mijn elektrostaten :*)

[afbeelding]

Die akai stereo toren die is tegen alle verwachtingen in gewoon in staat om de esl's aan te sturen. bijkomend voordeel is ook dat het apparaat kortsluitproef is, zo kan ik lekker experimenteren :P

als het allemaal af is, dan gaat die akai de deur uit, en koop ik een fatsoenlijke 5.1 versterker.
Wat zijn dat voor boxen, kun je er iets meer uitleg over geven?

|>

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-03-2018

Boekster

Naimoholic

Simon schreef op 23 augustus 2004 @ 14:26:
[...]

Zoek anders even met google op elekctrostatische luidspreker of electrostatic loudspeaker. Dan kom je een heel eind :) .

Music Addicted

• hilbren
Simon schreef op 23 augustus 2004 @ 14:26:
[...]

normale speakers
werken dmv magnetische velden
nadelen:
meerdere speakers voor het gehele frequentie bereik (en dus onderlinge fase verschillen)
voordeel:
goed rendament
en je kan ze goed hard zetten

elektrostatische luidspreker
werkt met elektrische velden
nadelen:
hoogspanning 7 KV (dat zegt al genoeg)
beroerd rendement
en die stepup trafo's zijn allemaal waardeloos :(
het is ook erg moeilijk voor een esl om een fatsoenlijke bas weer te geven, vaak moet de speaker onmetelijk groot worden om aan een magnetische weergever te kunnen tippen.
voordelen:
1 membraam voor het hele frequentiebereik geen fase verschillen, erg transparant geluid.
en ze zijn erg mooi O-) je kijkt er dwars doorheen

en veel normale speakers moet je op een bepaald niveau zetten voordat ze tot "leven" komen, een elektrostaat geeft bij elk volume hetzelfde geluid. (wist ik eerst nog niet, je merkt het pas als je ze zelf in je kamer hebt staan)

vooral Akoestische nummers worden beter weergegeven, maar ook in films zijn meer details hoorbaar.

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-05 22:20

Arx

Two Thoughts Ahead!

hilbren schreef op 23 augustus 2004 @ 23:08:
[...]

normale speakers
werken dmv magnetische velden
nadelen:
meerdere speakers voor het gehele frequentie bereik (en dus onderlinge fase verschillen)
voordeel:
goed rendament
en je kan ze goed hard zetten

elektrostatische luidspreker
werkt met elektrische velden
nadelen:
hoogspanning 7 KV (dat zegt al genoeg)
beroerd rendement
en die stepup trafo's zijn allemaal waardeloos :(
het is ook erg moeilijk voor een esl om een fatsoenlijke bas weer te geven, vaak moet de speaker onmetelijk groot worden om aan een magnetische weergever te kunnen tippen.
voordelen:
1 membraam voor het hele frequentiebereik geen fase verschillen, erg transparant geluid.
en ze zijn erg mooi O-) je kijkt er dwars doorheen

en veel normale speakers moet je op een bepaald niveau zetten voordat ze tot "leven" komen, een elektrostaat geeft bij elk volume hetzelfde geluid. (wist ik eerst nog niet, je merkt het pas als je ze zelf in je kamer hebt staan)

vooral Akoestische nummers worden beter weergegeven, maar ook in films zijn meer details hoorbaar.
Persoonlijk vind ik het geluid niet denderent van een els, het is mij te eerlijk ;) Ik zie die dingen altijd icm met een subwoofer voor de bas. Heb jij die ook?

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

• hilbren
Moet je er wel even bij vertellen naar welke esl's je hebt geluisterd??
Die quad's van tegenwoordig vindt ik ook niet echt super...

ik gebruik voor muziek geen sub, mijn esl's gaan tot 50 hz, op 40 hz zit een resonantiepiek van het membraam dus die moet ik eruit filteren.

maar voor films heb ik wel een sub nodig.

[Voor 4% gewijzigd door hilbren op 24-08-2004 10:31]

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-05 22:20

Arx

Two Thoughts Ahead!

Dat waren MartinLogan Ascent's (Toch? (De eigenaar surft hier ook altijd langs)). Hoewel het wel mooi klinkt veraad het geluid echt alles 8)7 . En ik vind ze echt te groot. :D

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

• hilbren
die MartinLogan esl zijn idd erg groot, maar die kunnen ook wel wat harder dan mijn bescheiden esl's (1meter40 hoog, 30cm breed)

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

mijn oom heeft 2 paar van dat soort dingen, en hij wilde mij toen ook van die dingen aansmeren.. Nou ja, het heeft wel wat natuurlijk, dus ik luisteren! Maar het geluid kon mij niet echt bekoren.. Misschien is het wennen nadat je een conventionele luidspreker gewend bent..

nou jongens; we willen meer updates en pics daarvan!!! :P

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 21:14
Gemineye schreef op 24 augustus 2004 @ 11:55:
nou jongens; we willen meer updates en pics daarvan!!! :P
Vrijdag... Foto's van mijn setje ;)

Anoniem: 66668

morgen kan ik mijn nieuwe speakerstands ophalen... geen flauw idee welk merk ofzo, ik vond ze wel mooi, dus heb ik ze besteld... heb alleen geen cam, maar morgen kan ik denk ik wel een fabrieksplaatje dr op gooien, want dan weet ik welk merk ze dus zijn 8)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goed, tijdje niks meer van me laten horen, maar ik heb vandaag een Loewe Aventos 3970 aangeschaft... Ben er echt heel blij mee! Was alleen een uitdaging om het ding twee-hoog te krijgen... Maar het beeld is geweldig. Enige dat tegenvalt is het picture-in-picture... Had gedacht dat je half-half kon kijken... Maar het tweede beeld is maar een klein beeldje in een hoek... Verder moet ik nu toch echt een goede kabel gaan kopen van dvd-speler naar tv, want de composietkabel die er nu tussenhangt is echt bagger :S... Maar daar gaan we binnenkort wel eens wat op verzinnen... Scart-kabel van goede kwaliteit is denkik geen optie aangezien de te overbruggen afstand een meter of 3/4 is... Maargoed, zal als het meezit vrijdag foto's van mijn nieuwe opstelling posten... Als reminder; mijn huidige set:
Harman/Kardon AVR7000 Receiver
Harman/Kardon DVD30 dvdspeler
Harman/Kardon HD750 cdspeler
Loewe Aventos 3970 70cm real flat breedbeeld
amd2400 bakkie
creative inspire 5300 speakers... (volgende investering worden dus eindelijk speaker :X)

edit: goed, aangezien deze tv wel s-video over scart ondersteunt, nu maar via s-video aangesloten, ipv die brakke composiet (Wat eigenlijk een cheap-ass audiokabeltje was), en dat scheelt al een slok op een borrel... Maargoed, nu nog een definitieve oplossing...

[Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 25-08-2004 00:09]

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:23

PnD

like in Pinda ^_^

Heb je inspire 5300 sat's aan een harman kardon hangen? omg?

Al mijn oude & nieuwe systemen

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

PnD schreef op 25 augustus 2004 @ 01:09:
Ik wou er niks van zeggen :Y)

Anoniem: 66668 schreef op 24 augustus 2004 @ 14:24:
morgen kan ik mijn nieuwe speakerstands ophalen... geen flauw idee welk merk ofzo, ik vond ze wel mooi, dus heb ik ze besteld... heb alleen geen cam, maar morgen kan ik denk ik wel een fabrieksplaatje dr op gooien, want dan weet ik welk merk ze dus zijn 8)
zo heb ze opgehaald, blijken Soundstyle Z324 stands te zijn... kan niet zeggen dat er een inmens verschil in zit met de speakers op de stands (had ik ook niet verwacht ofzo) maargoed gelijk ook langs de dierenwinkel geweest om ze te vullen met aquariumzand. zit nu tot de nok gevuld met dat spul.. gok dat er een kilo of 3,5 per speakerstand in zit. is trouwens een inmens klotewerk, dat vullen, want het gat waar het zand in moet is ongeveer 5mm groot. daarom heb je ook flink geduld er bij nodig. ik was er na 1 1/2 uur er pas mee klaar.... doe het ook buiten, want er gaat geheid zand naast.

http://www.poortmusic.nl/apparatuur/stands-meubels/z318.gif
zo zien ze er uit, maar de mijne zijn zwart.

Anoniem: 77615

Anoniem: 66668 schreef op 25 augustus 2004 @ 16:51:
[...]

ik was er na 1 1/2 uur er pas mee klaar.... doe het ook buiten, want er gaat geheid zand naast.
heb je geen trechter gebruikt? :o

• DarkUnreal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:15

DarkUnreal

Postmaster General

GleNnoS_ schreef op 19 augustus 2004 @ 23:37:
[...]

Ik wil (misschien) zo'n set echt alleen voor films gebruiken! Niet te duur.. ik luister VEEL meer muziek dan dat ik films kijk. Wat ik gewend ben: PC met creative inspire 4400 (KLOTE SUB!!) gebruik ik eigenlijk overal voor.. en voor muziek Concept 400 _/-\o_ btw weet iemand een site waar zulke setjes op staan? Kan ik een beetje vergelijken.. kieskeurig heeft alleen 5.1 speakerset's :'(

edit:

Ik zie net dat www.wehkamp.nl aardig wat setjes heeft ;)

edit2:

OMG
JVC TH-A25
Van: € 399,00
Voor: € 249,00
En bij mediamarkt is ie 169EUR..
Beetje ongeloof waardig dat van wehkamp :X
Als je goede speakers wil hebben, voor bij de PC. Dan zou ik de Tannoy Reveal aanraden. Ik heb ze hier thuis ook staan. Ze komen laag genoeg (subwoofer zou misschien wel mooier zijn). Moet je er alleen wel even een versterker tussen doen. Kheb hier een oude van de zolder gepakt een B&O BEOCENTER 1500. En daarmee klinken ze echt goed

http://www.musicstorekoel...o.asp?info=REC0000086-000

13:37

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PnD schreef op 25 augustus 2004 @ 01:09:
Nee, ik heb mijn computer aan die h/k hangen, en daar hangen inspires aan... Nog geen geld gehad voor speakers... Ben er zelf ook niet blij mee, maar ik moet hard werken voor al dit spul, dus ik kan niet alles in één keer kopen...

[Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 25-08-2004 19:45]

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

nou binnen nu en niet al te lange tijd krijg ik als alles goed gaat mijn 'nieuwe' Vincent SP-996 mono-eindversterkers. Die kunnen nog niet op mijn receiver, maar ik wist zeker dat ik dit type wilde hebben en ik zag ze gebruikt aangeboden staan, dus ik kon het niet laten! Staan ze alvast klaar voor als mijn nieuwe receiver er eindelijk komt! (Dat wordt bij deze dus nog weer een eindje verder uitgesteld....)

• MCCarrot
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-01 00:51
[quote]Friedchicken schreef op 23 augustus 2004 @ 11:15:

http://www.fxp-network.nl/friedchicken/beamer/images/DSCF0117.jpg

Mag ik vragen hoe je dit mooie scherm gemaakt hebt?

en wat zit er onder op het scherm?

[Voor 20% gewijzigd door MCCarrot op 25-08-2004 22:56]

www.laserextreme.nl

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 15:30
MikeyMan schreef op 25 augustus 2004 @ 00:03:edit: goed, aangezien deze tv wel s-video over scart ondersteunt, nu maar via s-video aangesloten, ipv die brakke composiet (Wat eigenlijk een cheap-ass audiokabeltje was), en dat scheelt al een slok op een borrel... Maargoed, nu nog een definitieve oplossing...
Dat verschil ligt overigens niet aan de kabel die je gebruikte maar aan het verschil tussen composite en s-video. Composite is echt gewoon klote, s-video is wel ok. Maar RGB is gewoon nog een stuk beter.

Een mogelijke oplossing voor de 3/4 meter is om scart blokjes te kopen met RGB in/outputs erop. En dan drie losse coax kabels leggen. Dat is goedkoop per meter te koop, super standaard kabel. RG52 heet het geloof ik.
Maar er zijn ook wel lange scart kabels te koop denk ik. Laat je iig niet zo gek maken dat je een superdure kabel koopt, helemaal niet nodig, pure bangmakerij. Dit is een goed adres voor dit soort spullen. Je kan een 5m scart kabel kopen voor €8.60 en reken een paar euro verzendkosten erbij. Ik betwijfel zeer sterk of het nut heeft om een duurdere te kopen, maar ze hebben ook duurdere voor €12, €15.20 of €25.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Thanx jag, maar dat wist ik al wel hoor... ;) Daarom probeer ik het ook. Dat idee van jou van die scart-blokken vind ik eigenlijk wel een erg goed idee... Maar zou dat geen mindere kwaliteit geven dan een scart kabel aan één stuk? Lijkt mij wel namelijk... Maar ik ga eens op zoek... Bedankt voor de tip iig... Was trouwens wel van plan om in iedergeval een wat betere kabel te kopen hoor... En 5m scart voor 8,60 klinkt mij niet echt geweldig...

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

MikeyMan schreef op 25 augustus 2004 @ 23:04:
Thanx jag, maar dat wist ik al wel hoor... ;) Daarom probeer ik het ook. Dat idee van jou van die scart-blokken vind ik eigenlijk wel een erg goed idee... Maar zou dat geen mindere kwaliteit geven dan een scart kabel aan één stuk? Lijkt mij wel namelijk... Maar ik ga eens op zoek... Bedankt voor de tip iig... Was trouwens wel van plan om in iedergeval een wat betere kabel te kopen hoor... En 5m scart voor 8,60 klinkt mij niet echt geweldig...
zeker voor een langere afstand denk ik wel dat dat iets loont hoor.. En bovendien; voor een bedrag van 25 euro hoef je het ook niet te laten toch :)

van die losse blokken lijkt mij ook geen ideale oplossing en bovendien onzinnig als er gewoon kabels van die lengte zijn..

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

[quote]MCCarrot schreef op 25 augustus 2004 @ 22:54:
Friedchicken schreef op 23 augustus 2004 @ 11:15:

Mag ik vragen hoe je dit mooie scherm gemaakt hebt?

en wat zit er onder op het scherm?
is dat niet gewoon een kant en klaar scherm, met het merk van het scherm er op?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gemineye schreef op 25 augustus 2004 @ 23:10:
[...]

zeker voor een langere afstand denk ik wel dat dat iets loont hoor.. En bovendien; voor een bedrag van 25 euro hoef je het ook niet te laten toch :)

van die losse blokken lijkt mij ook geen ideale oplossing en bovendien onzinnig als er gewoon kabels van die lengte zijn..
Sjah, mijn idee, heb er ondertussen iets van 4000 euro ex speakers ingestoken, dan zal een dure kabel me ook de kop niet kosten... Maar zit nog ff te twijfelen over die kabel... Aangezien ik niet weet of het door m'n bureau gaat passen...

• Jag
MikeyMan schreef op 25 augustus 2004 @ 23:17:
[...]

Sjah, mijn idee, heb er ondertussen iets van 4000 euro ex speakers ingestoken, dan zal een dure kabel me ook de kop niet kosten... Maar zit nog ff te twijfelen over die kabel... Aangezien ik niet weet of het door m'n bureau gaat passen...
Van kabels heb je er best een hoop zodat het uiteindelijk toch best wel wat kost. En het gaat er natuurlijk om of je er iets aan hebt. €25 is natuurlijk goed te doen, maar het kan een stuk duurder. Kijkend op een andere site zie ik bijvoorbeeld al een scart naar RGB kabel voor €150,-. Kijk, ik bedoel maar :). Pure oplichterij. Ik probeerde alleen maar te zeggen dat het geen meerwaarde heeft om zo'n dure te kopen, alleen psychisch misschien.

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Jag schreef op 25 augustus 2004 @ 23:47:
[...]
Van kabels heb je er best een hoop zodat het uiteindelijk toch best wel wat kost. En het gaat er natuurlijk om of je er iets aan hebt. €25 is natuurlijk goed te doen, maar het kan een stuk duurder. Kijkend op een andere site zie ik bijvoorbeeld al een scart naar RGB kabel voor €150,-. Kijk, ik bedoel maar :). Pure oplichterij. Ik probeerde alleen maar te zeggen dat het geen meerwaarde heeft om zo'n dure te kopen, alleen psychisch misschien.
geen kabeldiscussies mensen :O

Anoniem: 77615 schreef op 25 augustus 2004 @ 17:10:
[...]

heb je geen trechter gebruikt? :o
wij hebben hier thuis diverse trechters liggen, maar geen van alle trechters was op het eind dun genoeg. dus toen heb ik trechters van papier gemaakt, maar dat werkte heel slecht. uiteindelijk met een envelop die aan 2 kanten open was, het er in gegoten.

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-07-2022

MUSTIS

ads by Google

Anoniem: 114802 schreef op 23 augustus 2004 @ 12:29:
Njoe Tjoeb 4000 cd speler
NAD C370 2 kanaals versterker
Quadral Pico speakers
Nordost blue heaven interconnect
Van de Hull royal jade speaker kabel
Solidsteel audiorek
heb al eerder over die njoe tjoebs gevraagd, maar geen respons. winterpeen, waar heb je die aangeschaft en hoe duur was ie.
ik wil mischien die aangepaste 6000 kopen.

heb nog steeds geen kwaliteitsvergelijking gevonden tussen de cd5400 en zon njoe tjoeb.
mn lokale dealer raadde mij trouwens zon tjoeb af.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Da_man
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04-2019

Da_man

Times like these...

MUSTIS schreef op 26 augustus 2004 @ 14:17:
[...]

heb al eerder over die njoe tjoebs gevraagd, maar geen respons. winterpeen, waar heb je die aangeschaft en hoe duur was ie.
ik wil mischien die aangepaste 6000 kopen.

heb nog steeds geen kwaliteitsvergelijking gevonden tussen de cd5400 en zon njoe tjoeb.
mn lokale dealer raadde mij trouwens zon tjoeb af.
Alleen de naam al :P >:)

...call for a Big Lebowski

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:10

Nitai

Feels good man

man, wat veel offtopic :P geen plaatjes, alleen maar geblaat... en ik kan niet lezen, ik kom hier voor de pics!

Vinnu#2173 | Thats all folks!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

nou dan maar een fotootje van mijn kant van mijn hopelijk zo snel mogelijk te arriveren eindversterkers!

http://markt.hifi.nl/suite/classifieds/default/pictures/61415.jpg

Deze schatjes zijn slechts 88 x 234 x 220 mm groot, maar leveren 125W @8ohm 100% klasse A. Ze zijn naar mijn mening qua geluid te vergelijken met veel duurdere systemen. Het geluid laat zich beschrijven als uitermate helder en tranparant met een krachtig laag. Vooral die hoge tonen leveren in combinatie met mijn Kef Q5 naar mijn mening een mooi geluid op, omdat de Kef uit zichzelf wat gedempte hoge tonen lijkt te hebben.

Nu nog maar op zoek naar iets geschikts om ze aan te sturen, zolang blijven ze in de kast staan :'(

Anoniem: 41939

Gemineye schreef op 26 augustus 2004 @ 15:43:
nou dan maar een fotootje van mijn kant van mijn hopelijk zo snel mogelijk te arriveren eindversterkers!

[afbeelding]

Deze schatjes zijn slechts 88 x 234 x 220 mm groot, maar leveren 125W @8ohm 100% klasse A. Ze zijn naar mijn mening qua geluid te vergelijken met veel duurdere systemen. Het geluid laat zich beschrijven als uitermate helder en tranparant met een krachtig laag. Vooral die hoge tonen leveren in combinatie met mijn Kef Q5 naar mijn mening een mooi geluid op, omdat de Kef uit zichzelf wat gedempte hoge tonen lijkt te hebben.

Nu nog maar op zoek naar iets geschikts om ze aan te sturen, zolang blijven ze in de kast staan :'(
125 watt klasse A?? Hoe hoog is jouw stroomrekening wel niet als die ff aanstaan?

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Anoniem: 41939 schreef op 26 augustus 2004 @ 15:46:
[...]
125 watt klasse A?? Hoe hoog is jouw stroomrekening wel niet als die ff aanstaan?
who cares :7

ach t valt wel mee schat ik in.. en als het de spuigaten uitloopt, doe ik ze weer weg! het zijn er maar 2 he, er zijn genoeg idioten die er 5 hebben, of nog meer.. En dan niet van deze kleine, maar veel grotere!

Gemineye schreef op 26 augustus 2004 @ 15:49:
[...]

who cares :7

ach t valt wel mee schat ik in.. en als het de spuigaten uitloopt, doe ik ze weer weg! het zijn er maar 2 he, er zijn genoeg idioten die er 5 hebben, of nog meer.. En dan niet van deze kleine, maar veel grotere!
Okay, maar 125 watt klasse A is echt veel.

Wat voor merk/type is het?

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-05 16:57

w00Dy

Make soap, not war

vincent, type vind ik niet op de site

[Voor 69% gewijzigd door w00Dy op 26-08-2004 15:56]

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Anoniem: 41939 schreef op 26 augustus 2004 @ 15:51:
[...]
Okay, maar 125 watt klasse A is echt veel.

Wat voor merk/type is het?
Vincent SP-996

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

ga naar http://www.vincent-tac.de -> english -> hifi-show -> amplifier -> SP 996 Class A.

is er trouwens iemand die mij even precies kan uitleggen waar dat 'klasse a' precies op slaat? Ik beoordeel alleen het geluid, en voor de rest heb ik er niet zoveel verstand van. Vroeg het me gewoon af..

Gemineye schreef op 26 augustus 2004 @ 16:02:
ga naar http://www.vincent-tac.de -> english -> hifi-show -> amplifier -> SP 996 Class A.

is er trouwens iemand die mij even precies kan uitleggen waar dat 'klasse a' precies op slaat? Ik beoordeel alleen het geluid, en voor de rest heb ik er niet zoveel verstand van. Vroeg het me gewoon af..
tnx.

En voor die klasses: Klik

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:49
Gemineye schreef op 26 augustus 2004 @ 16:02:
http://www.vincent-tac.de/en/trans/SP_996.htm Directe link ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Anoniem: 100231

[afbeelding]

uuhm zijn dat nou versterkers in computer kasten, of zijn dat officiele versterkers 8-)? 8)7

Anoniem: 75859

Deze schatjes zijn slechts 88 x 234 x 220 mm groot, maar leveren 125W @8ohm 100% klasse A.
Onmogelijk... Ik denk dat de eerste 10 W misschien sterk in klasse A zijn, de rest is klasse A/B.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 17:25

JT

VETAK y0

Anoniem: 75859 schreef op 26 augustus 2004 @ 17:02:
[...]

Onmogelijk... Ik denk dat de eerste 10 W misschien sterk in klasse A zijn, de rest is klasse A/B.
Mogelijk. Quad heeft ook een amp die 2x100w aan klasse A doet, de 405 geloof ik :)

[...]

Dat was mijn indruk ook ja. MAar de site verraad niet veel. :)

• MCCarrot
Die vincent amp is volgens die site klasse A, maar heeft wel een Total Harmonic Distortion: < 0.1 % (1 kHz, 1 W). Ik vind dit niet echt een getal wat bij een klasse apparaat hoort.
Mijn klasse a/b Harman kardon (avr3550) doet dat een stuk beter: <0,07 @ 65W 20-20kHz both channels driven into 8 ohms.
beetje raar die vincent amp.
Maarja zal wel aan mij liggen.

Ik zal zo weer wat fot's posten, heb namelijk mijn Achterspeakers binnen!

www.laserextreme.nl

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

[...]

ik weet t niet joh, ik heb er verder ook geen verstand van.. Ik luister naar mijn oortjes en ik citeer de site ;)

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Anoniem: 100231 schreef op 26 augustus 2004 @ 16:55:
[...]

uuhm zijn dat nou versterkers in computer kasten, of zijn dat officiele versterkers 8-)? 8)7
haha, dat zijn officiele versterkers in redelijk kleine behuizingen. Het ziet er misschien uit als een computerkast op de foto, maar check de afmetingen..

Anoniem: 2111

[...]

Aangezien de grote Vincent mono's wel 100 W in klasse A doen, en daarvoor veel meer koeloppervlak nodig hebben. Mijn DiY Pass Labs heeft ook veel meer koeloppervlak voor 50 W class A.

Maar die kleine Vincent blokjes moeten erg aardig klinken!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Anoniem: 2111 schreef op 26 augustus 2004 @ 21:52:
[...]
Maar die kleine Vincent blokjes moeten erg aardig klinken!
believe me, they do..

Anoniem: 32558

heeft iemand een idee waar je de Aura bass shaker kunt kopen?
liefst met versterker bij.

kan hem namelijk nergens in België of Nederland vinden.

Anoniem: 111211

Anoniem: 32558 schreef op 26 augustus 2004 @ 22:34:
heeft iemand een idee waar je de Aura bass shaker kunt kopen?
liefst met versterker bij.

kan hem namelijk nergens in België of Nederland vinden.
Bij conrad hebben ze van dat soort dingen geloof ik :)

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:55
Mijn 2 oude Vincents monoblokken deden samen 1 Kw/h ...........

Dat zijn honderden euro's per jaar extra aan stroomrekening....... Klasse A heeft slechts 25% rendement, dus wat de versterker doet op de specs moet je maal 4 doen om je stroomopname te weten te komen. Daarnaast is het een continue vraag.......

Reken maar uit!

• Jag
Hoe harder je hem zet hoe hoger het rendement bij klasse A. Bij lage volumes is het rendement helemaal zo goed als nul aangezien een klasse A amp altijd vol vermogen trekt (en als je dan maar 0.05 Watt levert wat een vrij normale hoeveelheid is dan is het rendement niet erg hoog :P ).
Die Vincents van de foto lijkt me eerder klasse AB amps met hoog ingestelde ruststroom dan echte klasse A amps.

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

maar euh, als die dingen zoveel stroom vreten en nauwelijks iets afgeven, wordt zo'n apparaatje dan niet gruwelijk warm?

Anoniem: 32558

Anoniem: 111211 schreef op 26 augustus 2004 @ 22:38:
[...]

Bij conrad hebben ze van dat soort dingen geloof ik :)
moet zeggen dat ik daar al gekeken heb en dat ik daar maar heel weinig vind, om niet te zeggen dat ik er nix vind.

gezocht onder bass shaker en aura, ook gekeken onder verschillende categorieën.

• MCCarrot
Gemineye schreef op 26 augustus 2004 @ 23:21:
maar euh, als die dingen zoveel stroom vreten en nauwelijks iets afgeven, wordt zo'n apparaatje dan niet gruwelijk warm?
Ja! klasse A amps worden altijd erg warm, daarom zitten er op klasse A amps ook altijd enorme koelblokken

www.laserextreme.nl

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

oh ja ik wou nog ff zeggen; of het nou klasse A, A/B, B of desnoods Z is, ik zeg maar zo; specs hebben geen oren en ik wel :Y)

[Voor 3% gewijzigd door Gemineye op 27-08-2004 00:01]

Anoniem: 75859

Gemineye schreef op 27 augustus 2004 @ 00:01:
oh ja ik wou nog ff zeggen; of het nou klasse A, A/B, B of desnoods Z is, ik zeg maar zo; specs hebben geen oren en ik wel :Y)
Waarheid als een koe. Dat een Harman/Kardon receiver minder vervormt kan heel goed, jammer genoeg klinkt het echter een stuk minder... >:)

• hilbren
Blue Eyes schreef op 26 augustus 2004 @ 22:42:
Mijn 2 oude Vincents monoblokken deden samen 1 Kw/h ...........

Dat zijn honderden euro's per jaar extra aan stroomrekening....... Klasse A heeft slechts 25% rendement, dus wat de versterker doet op de specs moet je maal 4 doen om je stroomopname te weten te komen. Daarnaast is het een continue vraag.......

Reken maar uit!
25% uit een classe A ??? vindt ik veel, heb je daar een schematje van liggen?

Het nadeel van veel classe A (maar ook A/B en B ) versterkers vindt ik dat ze vaak niet terug gekoppelt zijn. (eigenlijk allemaal, behalve die poweropamps want die zijn vrijwel altijd teruggekoppeld)

Dat maakt ze erg afhankelijk van de speaker (en de impedantie daarvan) die je er aanhangt. Al kan die versterker nog zoveel vermogen leveren, het zal invloed hebben op de frequentie response van het geheel.

Dit is trouwens ook de rede dat de buizen versterekers van vroeger zo "warm klinken" dit komt omdat buizen de lage tonen wel eens wat extra aandacht geven waardoor het geluidsbeeld wat warmer wordt, als je er een terugkoppeling op zou toepassen dan is dat warme geluid helemaal verdwenen.

[Voor 5% gewijzigd door hilbren op 27-08-2004 09:59]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

http://picserver.org/view_image.php/9BJ6EBS2MB4Q
http://picserver.org/view_image.php/83HBW696YM5K
http://picserver.org/view_image.php/EQW6E3130G6L
http://picserver.org/view_image.php/5731995TIS87

Hier alvast de plaatjes, geen tijd meer om er wat bij te zetten... sorry 4 the mess ;)

[Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 27-08-2004 13:00]

• Da_man

Da_man

Times like these...

MikeyMan schreef op 27 augustus 2004 @ 12:59:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Hier alvast de plaatjes, geen tijd meer om er wat bij te zetten... sorry 4 the mess ;)
Kruis Kruis Kruis Kruis :(

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-03-2018

Boekster

Naimoholic

[afbeelding]

Nu nog maar op zoek naar iets geschikts om ze aan te laten sturen, zolang blijven ze in de kast staan :'(
:P

Misschien een beetje een flauwe opmerking, maar je weet ook dat mensen ze werkelijk waar wegdoen vanwege de warmteproductie? Die dingen schijnen echt vieze straalkachels te zijn. Klinken moeten ze wel doen, maar je stroomrekening zal flink oplopen. Opgepast dus ;) . Wel een mooie aankoop, ik hoop dat je er een hoop plezier aan gaat hebben :) .

Music Addicted

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Da_man schreef op 27 augustus 2004 @ 13:06:
[...]

Kruis Kruis Kruis Kruis :(
Nou, op alle computers die ik hier heb doen ze het perfect 8)7

• Da_man

Da_man

Times like these...

MikeyMan schreef op 27 augustus 2004 @ 13:29:
[...]

Nou, op alle computers die ik hier heb doen ze het perfect 8)7
Nu doen ze het hier ook :)

Mooie set. H/K vind ik wel een mooi design hebben.

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
MikeyMan, waar zijn je luidsprekers?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Xander
Barry_Loef schreef op 27 augustus 2004 @ 14:44:
MikeyMan, waar zijn je luidsprekers?
Die heeft hij nog niet :P
MikeyMan schreef op 25 augustus 2004 @ 19:42:
[...]

Nee, ik heb mijn computer aan die h/k hangen, en daar hangen inspires aan... Nog geen geld gehad voor speakers... Ben er zelf ook niet blij mee, maar ik moet hard werken voor al dit spul, dus ik kan niet alles in één keer kopen...
Enige dat hij nu heeft staan is een inspire 5300 setje geloof ik.

• Anoniem: 106149
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hmm, zal ik mijn ouwe troep ook maar es ff posten dan.
Om te beginnen de toren:
http://home.tiscali.nl/mikespace/audio/toren.jpg
Van boven naar de beneden...
Xbox, Xecuter 2.3b lite chipped :P en linux installed en 40gig hd
JVC XV-S40 (DVD playert)
JVC TD-V542 (Cassette deck)
JVC RX-504VL (Receiver, goed voor 2x120Wattjes)

Me tv
http://home.tiscali.nl/mikespace/audio/tv.jpg
Alweer een JVC, type staat achterop, maar geen zin om dat hele ding naar voren te schuiven.
En hier nog een foto van de superspeaker in de tv:
http://home.tiscali.nl/mikespace/audio/tv_speaker.jpg

Nu me speakertjes dan maar
http://home.tiscali.nl/mikespace/audio/front.jpg
http://home.tiscali.nl/mikespace/audio/sub_enzo.jpg
http://home.tiscali.nl/mikespace/audio/front_back.jpg
Dit is het 2.1 setje van Jamo SAT80, die eerst van me oom was, daarna een paar jaar van me vader, en nu heb ik hem ook alweer 3 jaar 8)7
Maarja hij doet het nog. De speakers geven 45W long term use en 55W short term use. De sub doet 2x70W long use en 2x110W short use. Hoe lang short en long precies is weet ik niet maarja 8)7

Zowel me receiver als de tv hebben een surround uitgang, maar die van me tv vond ik mooier klinken dus heb ik daar de volgende speakers op aangesloten:
http://home.tiscali.nl/mikespace/audio/rear.jpg
http://home.tiscali.nl/mikespace/audio/surround_spk_back.jpg
Deze komen van een 5.1 Magnat setje die me pa heeft. Alleen hij heeft achter 2 grote speakers, dus mocht ik deze hebben :)

Volgens mij heb ik nu alles wel gehad. Zal vanavond wel ff een totaalshot maken. Op de 1 of andere manier zie ik alleen me raam op de foto en de rest is zwart, ben niet zo goed in fotograferen.

Oja, als je nog wil weten hoeveel kabels achter de toren zitte:
http://home.tiscali.nl/mikespace/audio/kabelzooi.jpg

Citaat van me pa: "Als je bij jouw 1 kabeltje doorknipt doet nix het maar, alles zit aan mekaar verbonden volgens mij"
Klopt volgens mij ook wel :s

Anoniem: 91434

Zo wordt tijd mijn setje er nog us op te knallen.

Moet nog ff w88 tot ik de digitale camera van me pa mee kan nemen dan komen de echte plaatjes maar voor nu

Fronts B&W DM309's (maandje in bezit, voorheen JBL ATX40's):
http://www.plasmapanel.ru/image/acoustics/B&W_DM_309.jpg

Rears JBL TLX4's (al een jaar of 4 in bezit maar als rears zijn het echt nog prima speakers):
http://www.yopi.de/images/prod_pics/113/e/113679.jpg

Receiver Marantz sr7300 (Super apparaat voorheen een kenwood kaf3010):
http://www.audiocafe.co.kr/prod_image/sr7300_main.jpg

Projector Epson Tw10h:
http://www.dvdtheater.nl/artikel/emptw%2010.JPG

Over het algemeen ben ik zeer tevreden met de set, de b&w's moeten nog wat inspelen maar ze beginnen steeds beter te klinken.
De volgende 2 updates die eraan zitten te komen is een DIY projectie scherm en hierna een DIY subwoofer op basis van de shiva mark IV :9~.

En uiteindelijk komt er nog een marantz dvd speler met faroudja deinterlaced na, zodat ik met component de epson in kan.

vragen en reacties staan open, binnenkort foto's van de setup

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2022
robbie1234, leuk setje. Maar heb je misschien ook foto's van hoe het er bij jou thuis staat. Ik bedoel foto's van de website van de fabrikant zijn nou niet super interessant.

edit
Oeps, moet even beter leren lezen :P

[Voor 15% gewijzigd door StarTAC op 27-08-2004 19:05]

iRacing Profiel

• SpleeffY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 22:01
StarTAC schreef op 27 augustus 2004 @ 18:01:
robbie1234, leuk setje. Maar heb je misschien ook foto's van hoe het er bij jou thuis staat. Ik bedoel foto's van de website van de fabrikant zijn nou niet super interessant.
Anoniem: 91434 schreef op 27 augustus 2004 @ 16:11:
Zo wordt tijd mijn setje er nog us op te knallen.

Moet nog ff w88 tot ik de digitale camera van me pa mee kan nemen dan komen de echte plaatjes maar voor nu

[..]

vragen en reacties staan open, binnenkort foto's van de setup
Geduld is een schone zaak :).

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:55
Gemineye schreef op 26 augustus 2004 @ 23:21:
Nee. Ze worden absoluut niet warm.

Ze worden ontzettend HEET! Je kan er een ei op bakken bij wijze van spreken ;)

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Blue Eyes schreef op 27 augustus 2004 @ 19:19:
[...]

Nee. Ze worden absoluut niet warm.

Ze worden ontzettend HEET! Je kan er een ei op bakken bij wijze van spreken ;)
:7

• Anoniem: 114270
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Anoniem: 106149 schreef op 27 augustus 2004 @ 16:07:
Hmm, zal ik mijn ouwe troep ook maar es ff posten dan.
Om te beginnen de toren:
[afbeelding]
Van boven naar de beneden...
Xbox, Xecuter 2.3b lite chipped :P en linux installed en 40gig hd
JVC XV-S40 (DVD playert)
JVC TD-V542 (Cassette deck)
JVC RX-504VL (Receiver, goed voor 2x120Wattjes)

Me tv

Alweer een JVC, type staat achterop, maar geen zin om dat hele ding naar voren te schuiven.
En hier nog een foto van de superspeaker in de tv:
[afbeelding]

blaat
is dat toevallig de AV-S250ET >:) mooi ding. Maar zit er een surround uit op? dat zijn gewoon de outs van een 2e paar speakers hoor. die TV is meer dan 13 jaar oud. kan me het niet voorstellen

heb de hele ouwe serie ook gehad, heb nu de nieuwe(re) serie

http://home.planet.nl/~mols0004/HT/HT9.JPG

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 114270 op 28-08-2004 14:14]

• Xander
Hmm, is het mensen met Mission speakers uit de m3 serie ooit opgevallen dat die "pinnetjes" waarmee de stofkappen aan de speakers hangen uit 2 delen bestaan :? 1 van de 2 delen bleef vandaag in mijn speaker hangen... :P

http://www.xs4all.nl/~heynsber/lfront1.jpg
de pinnetjes...
http://www.xs4all.nl/~heynsber/lfront2.jpg
deel 1
http://www.xs4all.nl/~heynsber/lfront3.jpg
deel 2 :?

Is me nog nooit eerder opgevallen eigenlijk, zit dit oorspronkelijk niet gewoon gelijmd ofzo ?

• Dupje
Ligt het aan mij of heb je 2 keer hetzelfde plaatje gepost?
Mss is dat ene stuk hard plastic, en het 2de dat erover zit een zachter, meer rubber achtig stukje, zodat het meer klemt in speaker?

• Xander
Dupje schreef op 28 augustus 2004 @ 14:22:
Ligt het aan mij of heb je 2 keer hetzelfde plaatje gepost?
Mss is dat ene stuk hard plastic, en het 2de dat erover zit een zachter, meer rubber achtig stukje, zodat het meer klemt in speaker?
Pic 2 en 3 waren eerst perongelijk hetzelfde ja, is al gefixt... of bedoel je pic 1 en 2?
Buitenste is idd zachter, maar het lijkt me logischer dat dit gewoon *vast* zit ?

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 21:14
Klopt, je hebt een pinnetje met daarop een klein rubber dopje. :)

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-05 00:48
Eey hallo, ik heb een update :) .. sinds ik jarig ben geweest is er weer aardig wat cash in het laatje gekomen.
En hiervoor heb ik de Rotel RCD961 gekocht, de voorganger van de Rotel RCD 02 die ik eigenlijk zou kopen, maar dit was een demo model dus nooit veel gebruikt.
En ik kon 15 % korting krijgen, dus maar gedaan en kreeg er gratis kabel bij (jaja niet het beste :P )
Ik ben erachter dat na een half uurtje spelen het echt beter gaat klinken, in m`n budget heb ik dus geluisterd naar de RCD 02, de RCD 961, en de Marantz CD7300.
Allemaal mooie spelers, een mooie upgrade voor me, het klinkt echt veel beterr dan die sony :D

Fotootje komt zo :) (zo nu het goeie topic)

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
XanderH schreef op 28 augustus 2004 @ 14:20:
Hmm, is het mensen met Mission speakers uit de m3 serie ooit opgevallen dat die "pinnetjes" waarmee de stofkappen aan de speakers hangen uit 2 delen bestaan :? 1 van de 2 delen bleef vandaag in mijn speaker hangen... :P

[afbeelding]
de pinnetjes...
[afbeelding]
deel 1
[afbeelding]
deel 2 :?

Is me nog nooit eerder opgevallen eigenlijk, zit dit oorspronkelijk niet gewoon gelijmd ofzo ?
Mission's M34 hier, had ik ook al ontdekt, meteen bij het verwijderen van de bescherm-foam die tussen speaker en frontje zat, bleven er enkele in de imbusbout kopjes zitten. En ik was zeeeer voorzichtig. Denk ze wat zunig met lijm zijn geweest. Even goede secondelijm erop, zit het weer ff vast. De gebruikte lijm hechtte denk niet goed op dat rubber wat nogal zacht is, maarja, het rammelt tenminste niet :).

[Voor 14% gewijzigd door _XipHiaS_ op 28-08-2004 17:15]

• Anoniem: 106149
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Anoniem: 114270 schreef op 28 augustus 2004 @ 14:10:
[...]

is dat toevallig de AV-S250ET >:) mooi ding. Maar zit er een surround uit op? dat zijn gewoon de outs van een 2e paar speakers hoor. die TV is meer dan 13 jaar oud. kan me het niet voorstellen

[afbeelding]
Dat ding is al iets van 15 jaar oud. Heb ff achterop gekeken en het is idd de AV-S250ET. Zie alleen de manfac. date niet maarja.
Toch zijn het echte surround outs, anders had ik achter wel hetzelfde geluid als uit de tv. Maar met een potje Halo ofzo hoor je gewoon dat er achter je geschoten word :P

Edit: Achter t klepje van de tv zit een schakelaart. Surround < > Ext.
Als die op ext. staat kom achter wel stereo, en uit de tv nix.

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 106149 op 28-08-2004 17:26]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Even nog een reaktie van mijn kant; ik heb inderdaad nog geen speakers. Kwam vooral doordat ik wat keuzes moet maken over wat ik koop, aangezien ik maar ongeveer 200 euro p/m verdien. De keuze is gevallen op eerst een tv en dan speakers. Maar dat kan denkik niet erg lang duren als het meezit... Voor de volgende zomer wil ik in iedergeval mijn frontspeakers hebben. De hele set (5.1) kan nog wel een tijdje duren. Moet eerst eens bedenken welke scart kabel ik moet gaan kopen, en de creditcard rekening van mijn tv afbetalen.
Over de foto's die ik gisteren gepost heb; de tv is dus nieuw, en ik ben er erg blij mee. Moet alleen nog even een nieuwe kabel-splitter halen, en een nieuw stuk kabel vanaf de splitter, dan zal het beeld nog wel wat beter worden. Maar al met al doettie het prima hoor. Kijk gewoon kabel tv op 4:3, ziet er toch het best uit. Vooral het systeem van zenders instellen is geniaal, gaat helemaal vanzelf, en nog op de goede volgorde ook... Voor de rest is alles erg overzichtelijk, overal een duidelijke helpfunctie, en gelukkig zelfs met voetbal geen last van fading...

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:31

Verbal Kint

The man with the plan

Anoniem: 114270 schreef op 28 augustus 2004 @ 14:10:
[...]

[afbeelding]
Wat een leuk audiomeubel! ;)

Great minds think alike!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:07

Blamm

Niet meer Smart

Ikea Oplinogwat? :P
Ik had hem ook bijna gekocht, maar eigenlijk is hij net iets te breed voor hier, ik ga er nog eens goed naar kijken, hij is wel mooi en praktisch ;)

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-02 19:08
Ikea Oppli :P

http://members.home.nl/fyre/set.jpg

Is nu de deur uit, sinds ik nieuwe dvd-speler heb.
Was nogal anti-climax toen ik na het kopen ervan achter kwam dat hij niet paste. :+

http://members.home.nl/fyre/avmeubel.jpg

Sinds kort ook HTPC'tje.

http://members.home.nl/fyre/new.jpg

Specs:

Versterker: Marantz PM80
DVD-speler: Marantz DV17
Tuner: Marantz ST4000
TV: Sony KV28FQ86

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee