Het zegt mij alleen maar dat er een onderliggende nokkenas in zit.Mud starrr schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 09:26:
Sorry, maar ik vind dit een niets zeggende foto.
Daarnaast is hij ook niet echt macro.
Ik vind Macro fotografie toch wel erg leuk, moet toch maar eens op zoek naar een echte macrolens.
Heeft iemand de nieuwe Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM al? of zou ik beter de 100mm macro usm kopen?
Het resultaat van een voorzetlens vind ik toch niet zo geweldig, Ik
heb de foto haast 100% moeten croppen. en dan verlies je toch detail
Heeft iemand de nieuwe Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM al? of zou ik beter de 100mm macro usm kopen?
Het resultaat van een voorzetlens vind ik toch niet zo geweldig, Ik
heb de foto haast 100% moeten croppen. en dan verlies je toch detail

What is impossibility but a challenge
Anoniem: 131157
Ik heb 4 jaar met een Sony P50 gefotografeerd. Ook veel "near macro". Het verbaasde mij ook wat je daar nog allemaal uit kunt halen. Voorbeelden zie: http://www.rutgers.beAnoniem: 67992 schreef op zondag 24 april 2005 @ 21:18:
Onderstaande foto is gemaakt met een simpele Sony P32. Voor een camera die amper functionaliteit biedt vind ik hem toch zeer geslaagd.
Wat het is? Het is de bloem van een Strelitzia reginae (Paradijsvogelbloem).
Anoniem: 126062
Ik zou gaan voor de 100mm Macro, of de 105mm van Sigma. Eventueel zou je ook nog voor een 180mm van Sigma kunnen kijken. Voor mijn gevoel is 60mm te weinig, ik weet niet voor wat je het wil gebruiken natuurlijk. Op Pbase heb ik haarscherpe foto's gezien van de EF-S 60mm..Mr.Nonflex schreef op zondag 24 april 2005 @ 09:34:
Ik vind Macro fotografie toch wel erg leuk, moet toch maar eens op zoek naar een echte macrolens.
Heeft iemand de nieuwe Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM al? of zou ik beter de 100mm macro usm kopen?]
@ BBrunekreeft, waar zit die vlieg op? Geeft wel een mooi effect zo, dat blauwe!
@ Locallost, wowie, dat is eigenlijk een zonsondergang, alleen dan in een bloem! :-) Errug mooi! Wat voor bloem is dat eigenlijk, en hoe krijg je je lens zo 'in' die bloem, heb je er een blad afgesloopt en daar je lens ingezet ofzo?
eigen bijdragen...:

Groot

Groot
Binnenkort wil ik die paardenbloem nog even wat bijstellen (fellere kleuren), maar zo recht uit mijn camera vind ik em al erg geslaagd
@ Locallost, wowie, dat is eigenlijk een zonsondergang, alleen dan in een bloem! :-) Errug mooi! Wat voor bloem is dat eigenlijk, en hoe krijg je je lens zo 'in' die bloem, heb je er een blad afgesloopt en daar je lens ingezet ofzo?
eigen bijdragen...:

Groot

Groot
Binnenkort wil ik die paardenbloem nog even wat bijstellen (fellere kleuren), maar zo recht uit mijn camera vind ik em al erg geslaagd
One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs
Heb sinds zaterdag een Canon Powershot S1 IS en deze macro foto vond ik zelf bijzonder goed gelukt. Geen nabewerking, alleen met Paint Shop iets kleiner gemaakt

Klik voor een vergroting (550 kb)
Commentaar graag!

Klik voor een vergroting (550 kb)
Commentaar graag!
[ Voor 11% gewijzigd door Gunner op 25-04-2005 20:03 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Anoniem: 67992
Net als vele andere foto's in deze categorie is dit een close-up, niet echt macro.
Desalniettemin een mooie plaat!
Desalniettemin een mooie plaat!
Mooie foto, mooie kleuren.
Ik zou het persoonlijk mooier vinden om de hommel iets groter in beeld te hebben? (tja je moet toch iets te zeuren hebben?) Het gaat mij meestal meer om de insecten goed in beeld te krijgen dan om een perfecte foto te maken. Insteek verschilt per persoon.
Ik zou het persoonlijk mooier vinden om de hommel iets groter in beeld te hebben? (tja je moet toch iets te zeuren hebben?) Het gaat mij meestal meer om de insecten goed in beeld te krijgen dan om een perfecte foto te maken. Insteek verschilt per persoon.
Het beest bleef niet stil zittenAnoniem: 67992 schreef op maandag 25 april 2005 @ 21:50:
En het insect van de voorkant is misschien ook leuker.
Deze beter? (ook klikbaar uiteraard)

[ Voor 28% gewijzigd door Gunner op 25-04-2005 21:58 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Dat blauwe is een blauw geschilderde pergola.Uchy schreef op maandag 25 april 2005 @ 18:48:
@ BBrunekreeft, waar zit die vlieg op? Geeft wel een mooi effect zo, dat blauwe!
Ik heb even de knop "I'm feeling lucky" in Picasa gebruikt, en dit is het resultaat
(clickable)

er komen hier best mooie foto's langs moet ik zeggen. ff een paar van mij.
nu ik ze heb geresized komen ze minder tot hun recht moet ik zeggen, ik had ze beter even kunnen croppen maar daar heb ik nu geen zin meer in.
Toestel is een coolpix 8800

nu ik ze heb geresized komen ze minder tot hun recht moet ik zeggen, ik had ze beter even kunnen croppen maar daar heb ik nu geen zin meer in.
Toestel is een coolpix 8800

[ Voor 16% gewijzigd door Sharky op 26-04-2005 00:11 ]
This too shall pass
Hier een paar marco foto's die "opgesloten/gevangen" moeten uitstralen.

Genomen met een Canon Powershot a510 bij ons konijnenhok.

Genomen met een Canon Powershot a510 bij ons konijnenhok.
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Zou kunnen, maar mijn broertjes zijn verantwoordelijk voor de konijnen
Hij straalt dus naast gevangenheid ook "honger" uit
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
[quote]Gunner schreef op maandag 25 april 2005 @ 21:56:
[...]
Het beest bleef niet stil zitten
Tja, dat is nou ook altijd mijn probleem. Dat is de ellende als je achter insecten aan zit te jagen. Andere onderwerpen zijn ook wel leuk, maar ik vind het toch de grootste uitdaging om die kleine etterbakken op de juiste manier in beeld te krijgen. Kost vaak uren proberen en tientallen (soms honderden foto's) om een keer iets moois te maken....
[...]
Tja, dat is nou ook altijd mijn probleem. Dat is de ellende als je achter insecten aan zit te jagen. Andere onderwerpen zijn ook wel leuk, maar ik vind het toch de grootste uitdaging om die kleine etterbakken op de juiste manier in beeld te krijgen. Kost vaak uren proberen en tientallen (soms honderden foto's) om een keer iets moois te maken....
[quote]Anoniem: 131157 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 23:59:
Tip: trek een felgekleurd shirt aan. Die foto van dat metselbijtje een paar posts terug heb ik gemaakt omdat er om de 5 minuten zo'n beest op m'n arm ging zitten.
ik haaat die beesten terwijl ze juist het leukst zijn om te fotograferen. Zondag was ik lekker in het zonnetje een beetje naar ongedierte aan het speuren, vliegt er opeens een bigass hommel voorbij, niet groot maar echt gigantisch, maakte geluid als een helikopter. Die moest ik op de foto krijgen, na een achtervolging van 10 minuten en een hoop manipulatie van mijn kant is me het nog niet gelukt.Gunner schreef op maandag 25 april 2005 @ 21:56:
[...]
Tip: trek een felgekleurd shirt aan. Die foto van dat metselbijtje een paar posts terug heb ik gemaakt omdat er om de 5 minuten zo'n beest op m'n arm ging zitten.
This too shall pass
Anoniem: 36355

Sony DSC-P32. Gezien de camera vind ik het resultaat nog best goed. Alleen de kleuren zijn wat minder.

Een wel erg klein bosviooltje, maar er toch aardig opgekregen.
commentaar welkom
[ Voor 6% gewijzigd door tonysettanta op 27-04-2005 18:34 ]
De zon scheen nog even na mijn werk; heerlijk. Hier een drietal pics. Comments zijn altijd welkom.

zAo, ik vind de laatste de mooiste, de eerste 2 een stuk minder, de laatste komt er echt leuk uit, het geeft een apart gevoel
|>
Thanks
Ik ben normaal niet zo van het posten, maar zal eens kijken wat ik nog meer heb.
ik las op een van je pics dat je met twee extra flitsers werkt?ik neem aan slave flitsers, welk merk gebruik je, en werkt het geheel naar genoegen?DJSmiley schreef op donderdag 14 april 2005 @ 17:41:
Gister een paar macrofoto's genomen van een SMA connector (van een wireless antenne)
http://www.djsmiley.com/macro.jpg
Probleem is alleen dat ik een soort van lens-flare krijg. (op deze foto de witte waas rechtsboven, een soort van mist eroverheen)
Foto is genomen met een Fuji S5500 icm 3 macrolenzen, +1,+2 en +3, totaal dus +6. Als belichting heb ik 2 flitsers indirect (via plafond/achtermuur van mn kamer) laten flitsen. Foto is genomen op F8, sluitertijd 1/2000 sec, alleen kunstlicht, ISO64. (Pic is een crop vanaf 4mpixel origineel, maar niet geresized)
Kan die waas komen doordat ik een aantal macrolenzen op elkaar heb?
@Zao
Die kleuren overloop van de achtergrond van de bloem is wel gaaf. Zo van zwart naar klein beetje oranje naar oranje :-) Erg gaaf zekers.
Die bovenste is volgens mij niet echt een macrofoto trouwens...Maar wel koel verder
Die kleuren overloop van de achtergrond van de bloem is wel gaaf. Zo van zwart naar klein beetje oranje naar oranje :-) Erg gaaf zekers.
Die bovenste is volgens mij niet echt een macrofoto trouwens...Maar wel koel verder
One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs
2 normale flitsers, die ik heb voorzien van een slave-trigger. Mijn cam heeft geen externe flitsaansluiting dus ik moet het op de hobby-bob manier doen: Flitser van mijn cam op minimaal zetten (Zodat ie nog wel de slave flitsers triggert) en handmatig iso/f zetten/proberen (om overbelichting te voorkomen, flitsers flitsen gewoon en zijn dus ongeregeld.)tonysettanta schreef op woensdag 27 april 2005 @ 19:22:
[...]
ik las op een van je pics dat je met twee extra flitsers werkt?ik neem aan slave flitsers, welk merk gebruik je, en werkt het geheel naar genoegen?
Ik gebruik een oude Afga flitser en een Metz 45 flitser, beide richting dak/muur, indirect dus.
Op m'n kleine kamertje zorgt dat ik de foto's op 1/2000 moet nemen, ISO64, anders zijn ze overbelicht
Kun je metde slaveDJSmiley schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 11:56:
[...]
2 normale flitsers, die ik heb voorzien van een slave-trigger. Mijn cam heeft geen externe flitsaansluiting dus ik moet het op de hobby-bob manier doen: Flitser van mijn cam op minimaal zetten (Zodat ie nog wel de slave flitsers triggert) en handmatig iso/f zetten/proberen (om overbelichting te voorkomen, flitsers flitsen gewoon en zijn dus ongeregeld.)
Ik gebruik een oude Afga flitser en een Metz 45 flitser, beide richting dak/muur, indirect dus.
Op m'n kleine kamertje zorgt dat ik de foto's op 1/2000 moet nemen, ISO64, anders zijn ze overbelicht
een apart signaal krijgen, of cq een slave ontvanger hebben?En is zo'n trigger nog te betalen?
Anoniem: 143164
weet dat ut niet het mooiste bloemetje is.. maar wast proberen waard...
jullie mening over deze foto??

Hij is _erg_ onscherp. Daarnaast stoort het sliertje linksonderin beeld en is de compositie niet bijster spannend.Anoniem: 143164 schreef op zondag 01 mei 2005 @ 14:57:
This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot
Volgens mij is hij super onscherp. Dus ik vind het niks.Anoniem: 143164 schreef op zondag 01 mei 2005 @ 15:17:
nog een... zag um lopen..
[afbeelding]
weet niet of het wat is.. zat zelf te twijfelen....
Hij is wel scherp, alleen maar op een klein deel. (middenin, onderkant van het pissebed).justawitte schreef op zondag 01 mei 2005 @ 15:55:
[...]
Volgens mij is hij super onscherp. Dus ik vind het niks.
Foto vind ik idd ook niets, op zich is het idee best goed, alleen had 't beest in z'n geheel scherp moeten zijn en op een andere ondergrond. Nu is het een "druk" plaatje waarbij het onderwerp niet echt duidelijk op de voorgrond staat.
Hij is niet scherp. Camera heeft scherpgesteld op de voorgrond...DJSmiley schreef op zondag 01 mei 2005 @ 16:04:
[...]
Hij is wel scherp, alleen maar op een klein deel. (middenin, onderkant van het pissebed).
[mierenneuken]hij is wel scherp, alleen de camera stelt op het verkeerde deel scherp[/]CRAM schreef op zondag 01 mei 2005 @ 17:24:
[...]
Hij is niet scherp. Camera heeft scherpgesteld op de voorgrond...
óf je zorgt voor een groter f waarde of voor een goedgemikte plaat
|>
Ik heb vandaag weer eens wat foto's geschoten met mijn ixus 40.
Graag veel commentaar ben nl. beginneling.
Klik op de foto's om naar de originele foto te gaan resized naar 1024*768 formaat

#4 Let goed op dat 2 mieren een pissebed wegslepen

#6 Op de originele foto kan je mijn ixus 40 goed in zijn ogen zien

Zijn verder enkelt geresized of het onderwerp is uit de foto geknipt verder geen bewerkingen
Graag veel commentaar ben nl. beginneling.
Klik op de foto's om naar de originele foto te gaan resized naar 1024*768 formaat

#4 Let goed op dat 2 mieren een pissebed wegslepen

#6 Op de originele foto kan je mijn ixus 40 goed in zijn ogen zien

Zijn verder enkelt geresized of het onderwerp is uit de foto geknipt verder geen bewerkingen

Panasonic DMC-FZ5
* I reject your reality and substitute my own!
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Anoniem: 118428
Gisteren een nieuwe camera gekocht, heb even wat foto's gemaakt om te proberen.
Gemaakt met een Olympus C-765 Ultra Zoom. Zijn pas de eerste foto's die ik ermee heb gemaakt. Er is dus nog ruimte voor verbetering aangezien ik nog zat moet / kan instellen.

Gemaakt met een Olympus C-765 Ultra Zoom. Zijn pas de eerste foto's die ik ermee heb gemaakt. Er is dus nog ruimte voor verbetering aangezien ik nog zat moet / kan instellen.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 118428 op 02-05-2005 11:18 ]
Anoniem: 67992
Tsja... uhh... mooie close-ups.Anoniem: 118428 schreef op maandag 02 mei 2005 @ 22:12:
Feedback iemand???
Ik zou ze de volgende keer iets spannender maken. Die kip (or whatever) lijkt niet echt een levende kip oid. en die plant, de gedachte is wel goed maar de kleuren van zo'n blad spetteren niet echt.
Probeer voor de gein eens met een plantenspuit wat nevel op dat blad te krijgen. Als je mazzel hebt dan blijven de druppeltjes er boven op liggen en misschien geeft dat wel een speels effect.
Kunje nog dichter op je voorwerp zitten?
Anoniem: 118428
Ok bedankt voor de info! Misschien dat ik er nog 0.5 cm dichter op kan zitten.Anoniem: 67992 schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 00:22:
[...]
Tsja... uhh... mooie close-ups.
Ik zou ze de volgende keer iets spannender maken. Die kip (or whatever) lijkt niet echt een levende kip oid. en die plant, de gedachte is wel goed maar de kleuren van zo'n blad spetteren niet echt.
Probeer voor de gein eens met een plantenspuit wat nevel op dat blad te krijgen. Als je mazzel hebt dan blijven de druppeltjes er boven op liggen en misschien geeft dat wel een speels effect.
Kunje nog dichter op je voorwerp zitten?
Gisteren middag klaarde het wat op, even wat nieuwe macro`s geschoten

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 118428 op 03-05-2005 09:14 ]

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Anoniem: 116758 schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 14:37:
Enkele uit mijn collectie, deze allemaal natuur.
1.
[afbeelding]
2. (Hoort niet echt bij de collectie maar toont hoe groot bovenstaande sprinkhaan eigenlijk was.)
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
6.
[afbeelding]
netjes!Anoniem: 118428 schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 09:06:
[...]
Ok bedankt voor de info! Misschien dat ik er nog 0.5 cm dichter op kan zitten.
Gisteren middag klaarde het wat op, even wat nieuwe macro`s geschoten![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 40% gewijzigd door Sharky op 04-05-2005 00:13 ]
This too shall pass
#2 Montana

Kodak DX6490 Zoom
4,0 mp
bewerkt in Photoshop CS 2
[ Voor 28% gewijzigd door CRpt3r55 op 04-05-2005 16:12 ]
Etuuuuuh!
Ik vind hem wel mooi qua kleur, het is alleen jammer dat focus niet op het hart van de linkerbloem ligt, maar misschien is dat ook wel bewust zo...
Maareh, kun je hem misschien een _beetje_ verkleinen?
Maareh, kun je hem misschien een _beetje_ verkleinen?
Bloempje, gecropt en lvl s wat aangepast ...

System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52
De layout wordt een beetje verrukt mensen.
Please resise even jullie foto's, dan kunnen we ze ook bekijken (die van crypter valt nu voor helft uit beeld bij mij)
Please resise even jullie foto's, dan kunnen we ze ook bekijken (die van crypter valt nu voor helft uit beeld bij mij)
[ Voor 42% gewijzigd door Mud.Starrr op 04-05-2005 23:55 ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
Anoniem: 116136
montana, die 2e is echt GODDELIJK! man man wat mooi.. je zet iedereen weer ff lekker op zn plek zo
Anoniem: 19894
In Myreact, in de voorkeuren, heb je de optie om automatisch te resizenMud starrr schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 23:54:
De layout wordt een beetje verrukt mensen.
Maar die plaat is idd weer aardig aan de brede kant.Image resize uitschakelen? *
Ik wil niet automatisch resizen aanhebben. Als iemand een plaatje van 600-700pix plaatst hoeft ie van mij niet automatisch (=lelijk) geresized te worden. Maar een foto van ruim 1800pix breed plaatsen is gewoon not done.
uit de faq
uit de faq
- hou rekening met de forumbreedte: 600px voor thumbs met een link naar de fullsize versie
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
+ dat ik met abbo een speciale layout heb die dat niet ondersteundm dus ik wil al helemaal niet automatisch resizenAcid_Burn schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 03:43:
Ik wil niet automatisch resizen aanhebben. Als iemand een plaatje van 600-700pix plaatst hoeft ie van mij niet automatisch (=lelijk) geresized te worden. Maar een foto van ruim 1800pix breed plaatsen is gewoon not done.
uit de faq
[...]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Ik weet het niet, Montana. Deze platen vallen toch in het niet in vergelijking met je bloem-macro's. Ze zijn technisch goed uitgevoerd, maar op de een of andere manier kunnen ze niet overtuigen.
Ik mis ook scherpte in de eerste 2 foto's
Bij de naam Montana verwachten we nu eenmaal "iets"
, en deze zijn dan toch echt wat minder.
Ik vind de 3e overgens erg mooi, maar de rest mist iets...
[ Voor 6% gewijzigd door Mud.Starrr op 06-05-2005 14:02 ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Tja, het was het proberen waard, voor mij hebben ze qua kleur wel wat. Maar jullie hebben weMud starrr schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 09:29:
Bij de naam Montana verwachten we nu eenmaal "iets", en deze zijn dan toch echt wat minder.
een beetje gelijk. Ze zijn gemaakt dus ik laat ze nog ff staan (nr. 4 heb ik wel weggehaald). E.v.t. aanpassen is nog een optie, maar veel meer zal het niet worden.
[ Voor 5% gewijzigd door Montana op 06-05-2005 17:50 ]
Jan, de foto is behoorlijk chaotisch. Als dat zwarte stuk er echt uit moet springen dan zal daar toch meer de focus op moeten liggen.
Nu is het een close-up waarbij het zwarte stuk enigzins in het midden van de foto staat
Nu is het een close-up waarbij het zwarte stuk enigzins in het midden van de foto staat
The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw
Vaag, bij mij sprint het zwarte stuk er hele maal uit. Misschien komt het omdat ik de foto gemaakt had.Tweeke schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 16:53:
Jan, de foto is behoorlijk chaotisch. Als dat zwarte stuk er echt uit moet springen dan zal daar toch meer de focus op moeten liggen.

Anoniem: 115989
Ik heb vandaag mijn camers binnengekregen en meteen maar de macro functie uitgeprobeerd.
Is ie de moeite waard?
Is ie de moeite waard?

Nee, hij is niet de moeite waard. Trouwens, kick geen topics binnen 24 uur. De Achtergrond is niet egaal, de schaduw heeft een rose waas. Bovendien is de macro niet zo scherp als een macro kan zijn, ook met een compact camera als deze canon a400. De foto voldoet niet aan de voorwaarden van een productfoto, maar ook compositie is niet sterk.Anoniem: 115989 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 16:42:
Ik heb vandaag mijn camers binnengekregen en meteen maar de macro functie uitgeprobeerd.
Is ie de moeite waard?[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Mercarra op 11-05-2005 08:41 ]
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Anoniem: 136792
Ik denk dat die rozzige waas komt door dat het blauwe plastic doorzichtig is, dus daar zul je niet zo gauw van af komen.mercarra schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 08:39:
[...]
Nee, hij is niet de moeite waard. Trouwens, kick geen topics binnen 24 uur. De Achtergrond is niet egaal, de schaduw heeft een rose waas. Bovendien is de macro niet zo scherp als een macro kan zijn, ook met een compact camera als deze canon a400. De foto voldoet niet aan de voorwaarden van een productfoto, maar ook compositie is niet sterk.
Maar idd, de text is ook niet echt scherp
Nieuwe poging:
honda cr 250 r miniatuur
honda cr 250 r miniatuur

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 115989 op 11-05-2005 19:18 ]
Helaas...
Het onderwerp is niet spannend genoeg; het straalt geen levendigheid uit, of iets anders waardoor je er gecharmeerd van zou raken. Nou jah, het straalt eigenlijk niks uit.
Probeer es originaliteit te zoeken; je moet er wel een beetje creatief voor zijn. Ga bijv. om te beginnen een mooie kleurrijke bloem in de tuin zoeken; en probeer die onder verschillende hoeken te schieten. Ga liggen, staan, whatever. Probeer je fantasie te laten werken.
Zo word je er wel inventiever van...
Het onderwerp is niet spannend genoeg; het straalt geen levendigheid uit, of iets anders waardoor je er gecharmeerd van zou raken. Nou jah, het straalt eigenlijk niks uit.
Probeer es originaliteit te zoeken; je moet er wel een beetje creatief voor zijn. Ga bijv. om te beginnen een mooie kleurrijke bloem in de tuin zoeken; en probeer die onder verschillende hoeken te schieten. Ga liggen, staan, whatever. Probeer je fantasie te laten werken.
Zo word je er wel inventiever van...
[ Voor 129% gewijzigd door Silent Thunder op 11-05-2005 19:42 ]
oke, bedankt. Maar iedereen doet al bloemen. Nu dacht ik, zet ik eens een miniatuur op de foto.
Maar ik zal morgen eens kijken of ik een mooie bloem kan spotten.
Maar ik zal morgen eens kijken of ik een mooie bloem kan spotten.
Je kan ook best iets anders nemen dan een bloem. Maar het moet wel een beetje boeiend zijn. Als het een een wiel van een motor, dan moet je proberen om hem zo te laten zien dat het spannend/boeiend is om er naar te kijken. Je kan allerlei dingen in je huis nemen om op de foto te zetten. Maar het gaat erom hoe je dat inbeeld brengt.
Bij een bloem is de stamper oid meestal wel boeiend om te zien, en bloemen hebben ook meestal wel felle kleuren. Dus dan vinden mensen hem al snel mooi. Ik heb zelfs foto's gezien van een klutser of een vork, die boeiend waren, maar je moet het wel op een boeiende manier kunnen verbeelden.
Probeer de tips van silent thunder eens. Verschillende hoeken en lichtval kunnen voor veel verassende effecten zorgen. Succes.
Bij een bloem is de stamper oid meestal wel boeiend om te zien, en bloemen hebben ook meestal wel felle kleuren. Dus dan vinden mensen hem al snel mooi. Ik heb zelfs foto's gezien van een klutser of een vork, die boeiend waren, maar je moet het wel op een boeiende manier kunnen verbeelden.
Probeer de tips van silent thunder eens. Verschillende hoeken en lichtval kunnen voor veel verassende effecten zorgen. Succes.
Als je die foto neemt zodat je van achter langs de ketting kijkt wordt ie denk ik al een stuk levendiger van.Anoniem: 115989 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:16:
Nieuwe poging:
honda cr 250 r miniatuur
[afbeelding]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Anoniem: 131936
Een bosje bloemen voor mijn vriendin gekocht...
dit is een van mijn eerste macro foto gemaakt met canon s70.
laat even weten wat je ervan vindt, met eventueel tips.

gegevens:
Photo Effect
Vivid
Tv (Shutter Speed)
1/250
Av (Aperture Value)
3.5
Light Metering
Center Weighted Avg.
ISO Speed
50
Lens
5.8 - 20.7mm
Focal Length
5.8mm
Image Size
3072x2304
Image Quality
Superfine
Flash
On
White Balance
Auto
AF Mode
Single AF
AF Range Mode
Macro
dit is een van mijn eerste macro foto gemaakt met canon s70.
laat even weten wat je ervan vindt, met eventueel tips.
gegevens:
Photo Effect
Vivid
Tv (Shutter Speed)
1/250
Av (Aperture Value)
3.5
Light Metering
Center Weighted Avg.
ISO Speed
50
Lens
5.8 - 20.7mm
Focal Length
5.8mm
Image Size
3072x2304
Image Quality
Superfine
Flash
On
White Balance
Auto
AF Mode
Single AF
AF Range Mode
Macro
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 131936 op 15-05-2005 18:37 ]
Mijn vaste zondag bijdrage, wat water op een hosta en bruine kikker ( in mijn tuin)
1

2

3

4

5

6
1

2

3

4

5

6

Anoniem: 59945
Foto van vanavond. Een bloem, vraag me niet welke soort dat het is.
Powershot A80
http://img.photobucket.com/albums/v310/Sabsld/520e50c9.jpg
Powershot A80

beeldje bij ons thuis...

mijn toetsenbord, de focus moest op de N liggen...

cd-rek bij ons thuis, wat kleine aanpassingen aan de kleur...
Welke lens (lenzen) gebruik je Montana?
Je foto's doen het niet. En als je ze in een andere tab opent, kijg je een forbidden iets te zien.timovdz schreef op zondag 15 mei 2005 @ 20:52:
[afbeelding]
beeldje bij ons thuis...
[afbeelding]
mijn toetsenbord, de focus moest op de N liggen...
[afbeelding]
cd-rek bij ons thuis, wat kleine aanpassingen aan de kleur...
[ Voor 7% gewijzigd door Justawitte op 15-05-2005 21:50 ]
De Fuji S602z met een Uv filter en een +4 close up lensje / Iso 160
Het is een Allium [ook sierui genoemd]Anoniem: 59945 schreef op zondag 15 mei 2005 @ 20:23:
Powershot A80
deze keer voor de zekerheid gewoon maar link gemaakt naar de pagina waar ze staan...
http://www.deviantart.com/view/16709617/
toetsenbord...
http://www.deviantart.com/view/16677648/
cd-rekje...
http://www.deviantart.com/view/16710040/
beeldje van engel...
denk dat dit wel werkt, mssn werken de plaatjes zelf weer ook...
http://www.deviantart.com/view/16709617/
toetsenbord...
http://www.deviantart.com/view/16677648/
cd-rekje...
http://www.deviantart.com/view/16710040/
beeldje van engel...
denk dat dit wel werkt, mssn werken de plaatjes zelf weer ook...
Ik heb ook eens een keer zo een soort foto gemaakt:Anoniem: 118697 schreef op woensdag 14 juli 2004 @ 09:05:
[afbeelding]
Deze foto heb ik gemaakt in de gootsteen van een vriendin. Ik heb geloof ik flink wat geluk gehad met de vorm van de wateruitstulping, ik heb nog nooit eerder zoiets gezien. Het lijkt wel een beetje op een kroon.

@ darkdesign: Even resizen graag 
Hier nog een foto van mij, eigenlijk een close-up ipv macro.

Edit: vergeet de gegevens.
Gemaakt met Minolta Dimage Z1 met uv filter.
F/4
1/400 sec
ISO-50
Vanaf 2-2,5 meter afstand ongeveer.
En het is een slechtvalk geloof ik.
Hier nog een foto van mij, eigenlijk een close-up ipv macro.
Edit: vergeet de gegevens.
Gemaakt met Minolta Dimage Z1 met uv filter.
F/4
1/400 sec
ISO-50
Vanaf 2-2,5 meter afstand ongeveer.
En het is een slechtvalk geloof ik.
[ Voor 41% gewijzigd door Mud.Starrr op 16-05-2005 20:10 ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
gaasvlieg bij ons op de lamp in de keuken. De lamp bewoog, de gaasvlieg bewoog en ik bewoog. Superscherp is hij dus niet maar het zijn echt kleine akelige k*tbeesten dus geheel ontevreden ben ik niet.

This too shall pass
Toch maar eens voorzichtig proberen om ook wat kritiek te ontvangen...ze hadden ook in het verzameltopic tuin gekunt 

comments welkom..

comments welkom..
de eerste 2 vind ik in alle opzichten best mooi. Kleur, compositie. De tweede komt bijna buitenaards over.DeFeCt schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:16:
Toch maar eens voorzichtig proberen om ook wat kritiek te ontvangen...ze hadden ook in het verzameltopic tuin gekunt
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
comments welkom..
De derde snap ik niet, ik neem aan dat je de aandacht op de punt wilt hebben maar zelfs die is niet scherp en er gaat op die manier niets van uit. Nogmaals, de eerste en vooral de tweede zijn erg goed.
This too shall pass
Anoniem: 80529
Kon het toch niet laten deze eventjes te posten. Voor de duidelijkheid; de vrouw in kwestie (heel toevallig ook nog mijn vriendin
) heeft geen lenzen oid in.

Anoniem: 144593
Beestje.
Beestjes.
Ik heb vandaag dus mn Canon Ixus 500 binnen gekregen. Niet heel super cool ofzo, mr ik ben er toch wel heel blij mee
Geen id nog hoe hij werkt, maar dis is een van mn eerste macro foto's.
Comments, graag!
Overigens, zie je die mieren? Die zaten nadat ik was vergeten dat er zo'n koordje aan mn cam zit over mn hele hand heen.
Beestjes.
Ik heb vandaag dus mn Canon Ixus 500 binnen gekregen. Niet heel super cool ofzo, mr ik ben er toch wel heel blij mee
Comments, graag!
Overigens, zie je die mieren? Die zaten nadat ik was vergeten dat er zo'n koordje aan mn cam zit over mn hele hand heen.
[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 144593 op 18-05-2005 20:44 . Reden: Lage kwaliteit daar bij Imageshack.. ]
musje loerend op een stukje brood.
klikbaar.

[ Voor 0% gewijzigd door tonysettanta op 21-05-2005 11:09 . Reden: niet scherp genoeg. ]
De clematis is leuk gedaan. Ik had alleen de compositie anders gekozen, zodat het groene blad linksonderin minder prominent aanwezig was. Daarnaast stoort het drukke geneuzel aan de bovenkant van de plaat een beetje en valt het hart van de bloem net buiten de DOF.
Die mus had ik hier eerlijkgezegd niet geplaatst. Onscherp, niet erg mooi geflitst en zeker geen macro.
Die mus had ik hier eerlijkgezegd niet geplaatst. Onscherp, niet erg mooi geflitst en zeker geen macro.
je hebt gelijk, het is inderdaad een beetje te druk, maar in je enthousiasme vergeet je wel eenskoraks schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 20:00:
De clematis is leuk gedaan. Ik had alleen de compositie anders gekozen, zodat het groene blad linksonderin minder prominent aanwezig was. Daarnaast stoort het drukke geneuzel aan de bovenkant van de plaat een beetje en valt het hart van de bloem net buiten de DOF.
wat, ik heb trouwens nog geen bewerkings programma, daar ben ik nog voor aan het sparen,
en wat de mus betreft, ik zal proberen hem te verjagen
Het is een Allium soort, welke kan ik zo niet zien.Anoniem: 59945 schreef op zondag 15 mei 2005 @ 20:23:
Powershot A80
'T word weer tijd voor een nieuw deeltje zo te zien.
Ik wou namelijk nog eenpaar macro foto's posten, maar dat doe ik wel in het nieuwe deel.
Ik wou namelijk nog eenpaar macro foto's posten, maar dat doe ik wel in het nieuwe deel.
[ Voor 50% gewijzigd door Justawitte op 21-05-2005 19:43 ]
Dit topic is gesloten.