6800 GT naar Ultra Topic

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 2.429 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 19:10
Q-tec voeding zal niet veel verschil maken met de 350W, maar je zou hem ernaast kunnen leggen en als dedicated voeding voor de GT kunnen gebruiken. :)

Moeilijk te zeggen wat het probleem nu is, probeer anders eens Aquamark, Far Cry, Doom of iets anders heftigs. Dat stilstaan van de 3DMarks gebeurt neem ik aan niet met 350 Core?

Anders heb je een klein beetje pech met je GT, maar het blijft natuurlijk een beest van een kaart!

Update (:)) : Probleem kan ook aan iets anders dan de videokaart liggen natuurlijk...

[ Voor 10% gewijzigd door IceEyz op 22-08-2004 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Nog weer een update :)

Net op 400/1100 gezet, en totaal geen artifacts of whatsoever. Alleen dat stil staan dus, en de performance ging er toch op achteruit (3dmark03, behalve gametest 1...)

Het werd niet choppy, maar bij test 2 kreeg ik nog maar 55fps ipv 8xfps.

Hoe kan ik die q-tec voeding trouwens als dedicated aansluiten? :)
Kga nu trouwens ff aquamark, doom en far cry doen :P

edit: bij 350 blijft het beeld nooit stilstaan nee :) Bij 365 heb ik het bij 3dmark niet gehad, maar wel 2x ofzo bij f1 challenge.

[ Voor 15% gewijzigd door Benotti op 22-08-2004 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Laat het geheugen eens op 1000 staan. Als je "gewone" 2.0ns chips hebt kan het zijn dat ze geen 1100Mhz aankunnen. Mijn GT wordt chronisch langzamer bij hogere geheugensnelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Bij aquamark bleef het beeld 2x stilstaan in het menu (1x voor en 1x na de test), bij het begin van het laden bleef het beeld ook hangen maar daarna wederom geen artifact oid. Ik had het gevoeld dat de performance minder was, maar ik kreeg toch 54000. Dit op 400/1100 btw :)

Bij doom3 op 400/1100 totaal geen problemen. Geen vastlopers, niks. fps bij de timedemo ging omhoog van 55fps naar 61. Ik begin dus langzaamaan het gevoel te krijgen dat er met de kaart/core/geheugen an sich niks mis is :)

Bij Far Cry (benchmark) wederom geen enkel vreemd iets te bekenen. Of de fps lager kan ik niks over zeggen maar het zag er wel goed uit.

Als ik de core op 350 laat en het geheugen op 1100 heb ik trouwens nooit problemen. Geen artifacts, vastlopers of whatsoever en de fps gaat over duidelijk wat omhoog.

edit:
ff vraagje over zoon dedicated voeding. Ik neem aan dat ik dan een tweede powerkabel nodig heb, die zet ik dan ik de voeding, de voeding zet ik op of naast de kast ofzo :P, en dan sluit ik een kabel aan op de kaart.
Hoe weet de voeding dan echter dat hij aan of uit moet? Blijft hij gewoon altijd aan staan, moet ik dat constant zelf doen, "merkt" de voeding dat vanzelf omdat de kaart er opeens om vraagt of zit ik gewoon grote onzin te blaaten? :Y)

[ Voor 24% gewijzigd door Benotti op 22-08-2004 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je em dedicated wil aansluiten moet je iig er voor zorgen dat je nul gelijk is.... je zal dus twee aarde draden van de voedingen met elkaar moeten verbinden.. wanneer de nul niet hetzelfde is kunnen er nare dingen gaan ontstaan...

verder zal je ff een maniertje moeten vinden om de voeding aan te schakelen.. ik weet niet meer precies hoe dat ook alweer ging maar dat kan je met de search wel vinden..

maar ik zou het je niet aanraden om dit te gaan doen... kijk gwoon eens naar een antec true power ofzo die dingen kunnen je hele systeem zoiezo aan... een tweede veoding gebruiken is IMO alleen zinvol als je veel casefans, pelts of dat soort dingen in je pc gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Net ff max payne 2 gespeeld, bij de eerste keer laden van het level weer ff die vastloper maar verder wederom geen problemen.

Probleem met een nieuwe voeding kopen is dat ik dan wel meteen een goede zal namen (tagan 480 ofzo), eentje waar ik flink mee vooruit kan, alleen weet ik niet zeker of ik daar mijn geld aan kan uitgeven. Bovendien heb ik die overclock nu nog niet nodig, maar aan de andere kant: Ik moet toch eigenlijk wel :Y)

Je koopt geen kaart die makkelijk op ultra kan lopen om het vervolgens niet te doen :P

edit: voordat ik over de aanschaf van een andere voeding na ga denk ga ik eerst die ander 400/450 watt voeding proberen, je weet immers nooit :)

Maar met een voeding heb ik nog nooit gewerkt. Is dit gewoon oude eruithalen en nieuwe erin stoppen waarna je de juiste kabels op je moederbord en onderdelen zet (cd spelers, vga kaart etc), of moet je nog op andere dingen letten? (Ik weet hoe ik een computer in elkaar moet zetten, mobo, cpu etc, das geen probleem, kheb alleen nog nooit een voeding vervangen. Ik denk niet dat dit moeilijk is, noch dat ik het zelf niet uit kan vogelen, maar voor de zekerheid...

edit2: Het is trouwens de q-tec psu 450w dual fan gold :P

[ Voor 40% gewijzigd door Benotti op 22-08-2004 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Kheb ff mijn q-tec erin gepleurd, en het vastlopen tijdens het laden is nu weg, maar nu loopt hij tijdens de tests vast.
Ik zal dus maar ff kijken of ik hier in de buurt een leuke voeding kan vinden, dan kan ik hem altijd nog terugbrengen naar de winkel als blijkt dat dat toch niet de oplossing is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjonge, wat een gedoe zeg met die XFX GT. Lijkt me toch een kwestie van een GT core die hoger dan 360 chronisch niet leuk vindt. Succes met vinden van een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 19:20:
Sjonge, wat een gedoe zeg met die XFX GT. Lijkt me toch een kwestie van een GT core die hoger dan 360 chronisch niet leuk vindt. Succes met vinden van een oplossing.
Als je niks nuttigs toe te voegen hebt, hou dan je mond :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Nounou... Knot3D heeft iig een Tagan 480W en ik weet zeker dat Knot het een hele goeie voeding vindt; ik vind 'm namelijk geweldig :) Aanrader dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schumi4ever schreef op 22 augustus 2004 @ 19:36:
[...]

Als je niks nuttigs toe te voegen hebt, hou dan je mond :z
Sjee, sorry hoor ! Alsof iedereen te w8ten zit op hoe je in een 4 stappen post uit zit te vinden dat het NIET aan de voeding ligt....

Aan t end van de dag ben jij degene met het GT 'probleem'. Ik hintte alleen maar naar omruilen die handel, mits dat nog mogelijk is uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 20:07:
[...]

Sjee, sorry hoor ! Alsof iedereen te w8ten zit op hoe je in een 4 stappen post uit zit te vinden dat het NIET aan de voeding ligt....
Dit is een forum waar mensen ervoor zijn om elkaar te helpen met hun problemen. Dat er dan af en toe een probleem bij zit dat jou niet boeit is toch zeker niet mijn probleem?
Aan t end van de dag ben jij degene met het GT 'probleem'.
Dus iedereen met problemen, stik er maar lekker in en zoek het zelf maar uit ofzo :? Dan snap jij zeker niet wat de bedoeling is van dit forum :)

En bovendien heb ik juist het gevoel dat het wél aan de voeding ligt. Met de q-tec ging het al beter, maar het blijft uiteindelijk een q-tec, en bovendien heb ik geen enkele keer artifacts gezien wanneer de kaart op 400/1100 draaide, noch werd de temperatuur veel te hoog.

Binnenkort zal ik nog wel een keertje de tagan 480 kopen en dan heb ik meteen uitsluitsel of het aan de voeding ligt of niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Benotti op 22-08-2004 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
offtopic:
Niet zo zeiken allebei!

Knot3D wenste je succes, en jij raakt meteen geïrriteerd dus post je een mindervriendelijke post terug waarna... inderdaad.

Ik denk dat je eens een leuke format moet proberen. Als je geen artifacts te zien krijgt, dan doet de kaart het gewoon goed op die snelheden (en daarmee waarschijnlijk ook de voeding). Als de scores/fps minder worden, is er wél iets mis en dan moet je ietsie terugklokken. Als je geen artifacts hebt én de scores/fps gaan niet achteruit, maar je hebt wel van die hangers, dan is er iets anders in het systeem dat die hangers veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Kheb vrijdag nog een format uitgevoerd (toen kreeg ik deze kaart ook binnen)

Het vage is juist die hangers, en dat 3dmark03 bijvoorbeeld minder goed presteert, maar bij doom3 krijg ik 6 fps extra bij de benchmark.
Ik zal dus nog wel kijken of ik wat kan vinden, maar (waarschijnlijk) zal de tagan 480 pas echt uitsluitsel geven (en als het dan nog niet werkt breng ik die voeding weer terug en zal ik maar tevreden moeten zijn met 360 :| )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer juist te helpen. Misschien klopt mijn analyse van het probleem niet (dat het aan de core zou kunnen liggen) ; maar ik poogde WEL te helpen.

Mijn Golden Sample GT, wordt verkocht op basis van gegarandeerde 400/1100 speeds. Mijn voeding voldoet. Als de kaart dat niet haalde, had ik em direct RMA gedaan. Kweet natuurlijk niet wat de garantie voorwaarden van die XFX GT zijn..

Anyway, de output op de 12V lijn van je 350W geeft minimaal 18 amperes, toch ?
Zoniet, dan raad ik de Tagan echt aan.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 20:35:
Ik probeer juist te helpen. Misschien klopt mijn analyse van het probleem niet (dat het aan de core zou kunnen liggen) ; maar ik poogde WEL te helpen.
Ik kan niet duidelijk zien hoe je me dan probeerde te helpen, ik had meer het gevoel dat je je "frustatie" ff kwijt moest, als ik het verkeerd heb opgevat, sorry, en laten we dan het "strijdbijltje" begraven ;)
Anyway, de output op de 12V lijn van je 350W geeft minimaal 18 amperes, toch ?
Zoniet, dan raad ik de Tagan echt aan.
Moet ik dat met een progje meten of moet ik dan op mijn voeding kijken? (net weer alles goed gezet en dichtgemetseld :z

Is dit trouwens een zeldzaam "fenomeen" waardoor niemand duidelijk kan zeggen wat de oorzaak is of.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus hetzelfde probleem als schumi.
Alleen ik krijg me core en mem wel hoger.
Ik zit nu op 390 en 1090. Dan draait hij 3dmark 2003 soepel en zonder freezes.
Zet ik hem maar 1 mhz hoger dan krijg ik ook van die freezes. In doom3 heb ik hem al op 405 en 1100 gehad zonder problemen.

Alleen 3dmark2003 doet raar over de 390 en 1090 ?

PS : Ik heb een tagan 480 watt voeding dus daar ligt het niet aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schumi,

Hier kun je de specs zien van de Aopen 350W's. Bij DC max output load zou voor de GT minimaal 18A op de 12V rail moeten zijn. ;

- http://www.aopen.nl/Products/power/
- http://www.aopen.nl/Produ...er/Products/ATX-350GU.pdf

Bij de ATX-350GU zie je dus dat ie er maar 16A heeft. 2 amps te weinig.
Nvidia zegt wel steeds dat een 350W psu voldoende is, maar in de handleiding
van m'n Gainward wordt tig keren het advies voor minimaal 480W gegeven.

Maar aangezien Dabullos hetzelfde probleem heeft EN een Tagan480, denk ik
toch dat jullie kaarten toevallig van een batch XFX's zijn die een beetje zwakke
corechip hebben. Anders zou ik het niet weten...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik heb mijn Asus Gamers Edition (staat nog niet in de OP vermeld) op 410/1160 lopen en dan haal ik 11293 3dmark2003 punten, en alles loopt vloeiend zonder artefacten. Koeling houd het ook netjes.

Ga ik echter (via asus smartdoctor) naar 420 dan krijg je wel van die leuke splinters. Geheugen heb ik eerlijk gezegd niet boven de 1160 geprobeerd, omdat ik niet dacht dat het nut zou hebben, aangezien de core toch niet hoger ging.

Ik wil nu niets aan die koeling doen (standaard stock koeling) omdat de kaart nieuw is, en ik net nieuwe waterkoeling heb, ik vind het wel best zo. Hij draait nu al op ultra waardes en dat heeft me dus 100 euro bespaard.

Nog meer mensen ervaring met de Asus kaarten? Ik heb er expres lang op gewacht omdat ik nu eenmaal Asus fanaat ben, ondanks dat ik weet dat er veel goede kaarten te krijgen zijn. XFX heb ik niet willen kiezen, en gezien de review was dat geen slechte gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sparkle 6800 GT @ 442/1.15 aircooled
12807 3dmark2003 score.

Valt wat tegen, ik wil zeker de 13k halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 23:05:
Sparkle 6800 GT @ 442/1.15 aircooled
12807 3dmark2003 score.

Valt wat tegen, ik wil zeker de 13k halen.
Die 1150Mem breek ik makkelijk, maar met die coresnelheden heeft de mijne toch wat moeite, artefacten enzo. Gebruik je stock koeling? Ik ben zelf nooit zo wild geweest van Sparkle, al heb ik er zelf nooit 1 gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op 22 augustus 2004 @ 23:56:
[...]

Die 1150Mem breek ik makkelijk, maar met die coresnelheden heeft de mijne toch wat moeite, artefacten enzo. Gebruik je stock koeling? Ik ben zelf nooit zo wild geweest van Sparkle, al heb ik er zelf nooit 1 gehad.
Nee, custom cooling, 42°C idle, 58°C stressed
Core haalt 450 maar dat heb ik nog niet gebenched.
Sparkle is hetzelfde bedrijf als point of view en mijn point of view 5900XT kaart was een uber overklokker. Vandaar dat ik de Sparkle heb genomen.
Maar het blijkt dus maar een matige oc'er te zijn met samsung 2ns chips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schumi4ever schreef op 22 augustus 2004 @ 20:53:
[...]

Ik kan niet duidelijk zien hoe je me dan probeerde te helpen, ik had meer het gevoel dat je je "frustatie" ff kwijt moest, als ik het verkeerd heb opgevat, sorry, en laten we dan het "strijdbijltje" begraven ;)

[...]

Moet ik dat met een progje meten of moet ik dan op mijn voeding kijken? (net weer alles goed gezet en dichtgemetseld :z

Is dit trouwens een zeldzaam "fenomeen" waardoor niemand duidelijk kan zeggen wat de oorzaak is of.. :?
ik denk dat het niet hoger willen klokken van je core niet aan je voeding ligt...

je hebt neem ik aan al geprobeert je cpu terug te klokken en op std (of iets lager) voltage te gebruiken.. dit moet je al van zoveel meer f00d voorzien dat je voeding het niet kan wezen.. als ie nog zo brak klokt bij een normale cpu speed ligt het iig niet aan je voeding...

als ik jou was zou ik mijn koeler eens van me kaart halen... gwoon voor de zekerheid, kan zijn dat je koeler niet helemaal goed erop zit... en nog beter is het door gwoon een betere koeler te gebruiken en een ultra bios te pakken daar deze je van een hoger voltage voorziet waardoor je meestal wel verder kunt klokken...

maar de meest voor de hand liggende verklaring voor dat je core niet hoog gaat.. is dat je gwoon pech hebt... misschien is jou core wel uit de rand gedrukt van de wafer.. bij normale cputjes komt dat ook zo vaak voor.. er zitten gwoon slechte tussen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1756

Artic Silencer voor de 6800 _/-\o_

Heeft iemand deze al ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Ik heb nu 1,6 volt op mijn agp bus staan, en dat kan nog omhoog naar 1.8 als het moet, of 1.9. Mijn Videokaart haalt nu een core van 410 ipv 350, en ram doet momenteel 1160 ipv 1000, hoger heb ik niet geprobeerd, maar de core heb ik wel op 420 geclockt en toen kreeg ik artefacten. Zou een hoger agp voltage een hogere overklok mogelijk maken, net als bij mijn cpu die op 1,7 draait? Of is dat gevaarlijk voor mijn Geforce?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

agp voltage heeft niks met je GPU voltage te maken eh...
er zitten aparte regulatoren op je vga kaart die het voltage van je GPU bepalen.. over het algemeen is het niet raadzaam om je AGP voltage te gaan verhogen...

die arctic silencer zal denk ik niet zo veel extra perfromance leveren.... het gaat erom dat je kaart koeler word en niet stiller!!! anders kom je natuurlijk noooit hoger met je clockspeeds....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 12:09:
agp voltage heeft niks met je GPU voltage te maken eh...
er zitten aparte regulatoren op je vga kaart die het voltage van je GPU bepalen.. over het algemeen is het niet raadzaam om je AGP voltage te gaan verhogen...

die arctic silencer zal denk ik niet zo veel extra perfromance leveren.... het gaat erom dat je kaart koeler word en niet stiller!!! anders kom je natuurlijk noooit hoger met je clockspeeds....
gaat ook niet om extra performance... mijn GT doet al 438/1150 met standaard koeling...

ik wil gewoon dezelfde koeling, maar dan stiller !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Ik heb mijn probleem ook op het guru3d forum gepost waarna ik een link kreeg naar een ander forum waar meer mensen dit probleem hadden. Eerste oplossing: fast writes uitschakelen. Dit zorgde ervoor dat ik zonder problemen 385 aankon, maar alles daarboven ging de fps weer terug en nam de kans op hangers weer toe.

Tweede oplossing was om het voltage van de 2d en 3d hetzelfde te maken. Alletwee 1,3 dus. Ik heb er maar meteen 1,4 van gemaakt :Y) Vervolgens geflashed, drivers opnieuw installen (65.62) en 400/1100 trekt hij nu helemaal zonder problemen _/-\o_

Omdat ik echter de score heb gehaald van de afbeelding hieronder ga ik kijken hoever ik het nog kan pushen, want nu ik zo dichtbij ben zal ik die 12000 halen ook >:)

AMD athlon 64 3200nc@2508, 1gig@228 en 6800gt@400/1100

Afbeeldingslocatie: http://img66.exs.cx/img66/8770/untitled.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Zorg je wel voor genoeg koeling dan? Zal een behoorlijke hitte van die kaart afkomen nu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
stressed wordt hij 80-90 graden, maar ik moet eigenlijk zowiezo de koeling van de kast verbeteren want alles is wat mij betreft iets te warm :Y)

Zal wel oa te maken hebben met het feit dat hij in de hoek van mij kamer staat met mijn bureau ernaast, want alle voedingkabels heb ik netjes weggeplakt, kheb rounded ide kabels en 2 casefans.

btw: Doom 3, 1024x768, 4xfsaa, 16xaf, ultra quality: 70.0fps _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Schumi4ever schreef op 23 augustus 2004 @ 13:33:
Ik heb mijn probleem ook op het guru3d forum gepost waarna ik een link kreeg naar een ander forum waar meer mensen dit probleem hadden. Eerste oplossing: fast writes uitschakelen. Dit zorgde ervoor dat ik zonder problemen 385 aankon, maar alles daarboven ging de fps weer terug en nam de kans op hangers weer toe.

Tweede oplossing was om het voltage van de 2d en 3d hetzelfde te maken. Alletwee 1,3 dus. Ik heb er maar meteen 1,4 van gemaakt :Y) Vervolgens geflashed, drivers opnieuw installen (65.62) en 400/1100 trekt hij nu helemaal zonder problemen _/-\o_

Omdat ik echter de score heb gehaald van de afbeelding hieronder ga ik kijken hoever ik het nog kan pushen, want nu ik zo dichtbij ben zal ik die 12000 halen ook >:)

AMD athlon 64 3200nc@2508, 1gig@228 en 6800gt@400/1100

[afbeelding]
ik zou toch verwachten, ongeacht de core van de GT, dat je score hoger zou zijn met die AMD 64...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Zonder enige overclock haal ik 10600, nu 11983. Lijkt me geen slechte score. Overigens is dit allemaal onder "normale" omstandigheden. Geen speciale drivers maar ik kill ook niet zoveel mogelijk achtergrondprogrammas (nu heb ik er heel weinig draaien dus veel zal het niet schelen...)

Bij pifast haal ik zonder oc iets van 60sec, nu 53 en bij de cpu test van 3dmark haal ik iets van 800-900. Kheb zelf niet echt het gevoel dat het veel beter kan :?

[ Voor 25% gewijzigd door Benotti op 23-08-2004 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schumi4ever schreef op 23 augustus 2004 @ 14:38:
stressed wordt hij 80-90 graden, maar ik moet eigenlijk zowiezo de koeling van de kast verbeteren want alles is wat mij betreft iets te warm :Y)

Zal wel oa te maken hebben met het feit dat hij in de hoek van mij kamer staat met mijn bureau ernaast, want alle voedingkabels heb ik netjes weggeplakt, kheb rounded ide kabels en 2 casefans.

btw: Doom 3, 1024x768, 4xfsaa, 16xaf, ultra quality: 70.0fps _/-\o_
Euhmm, doom 3 heefd een max aantal fps en dat is 63.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schumi waar staat die optie fastwrites ?
In het bios ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 15:03:
[...]

Euhmm, doom 3 heefd een max aantal fps en dat is 63.
Niet in de timedemo. En als dat wel zo is mag jij mij vertellen waarom ik 70 haal :P

Fast writes staat in het bios ja.

En dit is wat ik krijg als ik alle achtergrondprogs kill _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://img8.exs.cx/img8/5397/untitled.th.jpg

Bovendien maakt de score van de cpu duidelijk dat daar iets niet goed zit :/ Daar ga ik dus nog ff aan sleutelen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CPU-score is prima hoor.

Hij rendert in de CPU test gewoon dezelfde scene alleen dan zonder gebruik te maken van de GPU.

CPU is niet specifiek gemaakt voor dat soort grappen en daarom scoort ie een laag aantal FPS.

Is dus heel normaal. :)

Wat ik een beetje opmaak uit je posts is dat je kaart gewoon veel te heet word.

Mijn XFX GT is na een paar uurtjes frantic gamen zo rond de 62 graden en idle hangt ie op zo'n 49 graden.

Heb je wel een beetje airflow in je kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd bij mij maakt die optei fast writes ook veel uit.
Ik draai nu ook met gemak op 400/1100. Nog niet verder geprobeerd.
Ik haal nu ook tegen de 12000 punten in 3dmark2003.
Dus ik ben weer helemaal happy _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 15:17:
CPU-score is prima hoor.

Hij rendert in de CPU test gewoon dezelfde scene alleen dan zonder gebruik te maken van de GPU.
Ik heb toch echt al een paar keer 800-900 gezien :Y) De eerste test moet hij 100 kunnen halen en bij de tweede 15, ik ga dus nog ff zoeken ;)
Wat ik een beetje opmaak uit je posts is dat je kaart gewoon veel te heet word.
Kaart wordt nu tijdens gamen 80-90. Ik denk zelf dat dit iets te warm is, maar de core slowdown staat standaard op 120 :/ Ik weet het dus niet :P
Heb je wel een beetje airflow in je kast?
Staat een paar posts hiervoor al beschreven, maar toch is alles te warm vind ik 8)7
Ambient is iets van 50 onder load. Ook als ik niks heb overgeclocked en onder idle is de ambient iets van 40-45 dus dat moet zowiezo koeler kunnen dus daar ga ik nog wel naar kijken :)

Om de een of andere reden is mijn cpuscore niet meer richting de 800-900 te duwen :(

Aan de andere kant win ik wel iets van 5-6 sec bij pifast tussen wel en niet oc :?

Tzal wel :P

[ Voor 10% gewijzigd door Benotti op 23-08-2004 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Jongens ik krijg binnenkort mijn nieuwe systeempie:

Amd Athlon 64 3500+ S-939
MSI K8N Neo Platinum 2
XFX Geforce 6800GT
1Gb Corsair TwinX 3200
Levicom X-Alien 500 Watt..

Nou is duz mijn vraag, is die levicom wat ?. 12V line max outp: 38 A.
Heeft iemand deze voeding ook ? gehad ? ervaring ?..
Alvast bedankt, ik hoor namelijk dat ook de Neo 2 veel stabiliteits problemen heeft mede dankzij een klote voeding..vandaar dat ik er zeker wil van dat ik een goedevoeding koop :)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fusion_XT schreef op 23 augustus 2004 @ 18:51:
Jongens ik krijg binnenkort mijn nieuwe systeempie:

Amd Athlon 64 3500+ S-939
MSI K8N Neo Platinum 2
XFX Geforce 6800GT
1Gb Corsair TwinX 3200
Levicom X-Alien 500 Watt..

Nou is duz mijn vraag, is die levicom wat ?. 12V line max outp: 38 A.
Heeft iemand deze voeding ook ? gehad ? ervaring ?..
Alvast bedankt, ik hoor namelijk dat ook de Neo 2 veel stabiliteits problemen heeft mede dankzij een klote voeding..vandaar dat ik er zeker wil van dat ik een goedevoeding koop :)..
Welke voeding heb ik nodig? Deel 6 zal je beter helpen denk ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las net een stukje op het forum van guru3d. Ze hadden het daar over dat je aan de code die op een 6800LE(de oem versie van een 6800 met 8 pipelines en 128 mb geheugen)of de 6800NU(de versie met 12 pipelines, o.a. de asus v9999) staat kan zien of je met de nieuwste versie van rivatuner, die nog uit moet komen, de overige 4 of zelfs 8 pipelines kan activeren.

De code kan met rivatuner worden opgeroepen.

Alle kaarten uit de 6800 serie schijnen 16 pipelines te hebben. Deze pipelines zijn onderverdeeld in 2 poules(x en y) van 4 paren.

Deze code schijn je met rivatuner te kunnen zien.

Dit doe je als volgt:

Simply click start>run
then enter cmd and run it.
then go to the folder with rivatuner.exe and type
rivatuner.exe /rr1540

--------------------------------------------------

256-bit AGP NV40 (A1) with 128MB DDR memory

Reg 00001540 : 00013707

--------------------------------------------------

Het gaat dan om de onderstreepte code, waarbij de vetgedrukte cijfers staan voor x en y.

x en y schijnen het totaal te zijn van 1 (voor het 1e paar), 2 (2e paar) , 4 (3e paar), 8 (4e paar). ( vraag me niet waarom?)

Bij deze code is x=7 en y=7. Dus voor zowel poule x als poule y heb je 1, 2 en 4 nodig dus 3 paar per poule.
Vervolgens moet je beide poules x en y bij elkaar optellen. In dit geval zijn er in poule x en y 3 paar dus 6 in totaal. 6 x 2 is 12 pipelines. Hier zijn 2 paren dus 4 pipes gedeactiveerd en dan hoef je het niet te proberen met rivatuner om de overige 4 te activeren(zeggen ze).

Als x en y samen =7= zijn (3 paar in x en 4 paar in y of andersom) dan schijn je die laatste te kunnen activeren met rivatuner. Ondanks dat bestaat er dan ook nog de kans op artifacts.

Only these combinations will give you 4 more pipes :

In your code 0000##Y#X
if (X,Y) =
(f,7)
(f,b)
(f,d)
(f,e)

(7,f)
(b,f)
(d,f)
(e,f)

F=15 stellen zij.

Bij alle 6800GT's en ultra's zijn zowel x=f als y=f. Voor f(wat 15 is) heb je dus alle 4 de cijfers nodig (1,2,4,8). Dus x=4 paar en y=4 paar = totaal 8 paar = 16 pipes.

Voor wie het niet snapt zie onderstaande link.

click

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dat zelfde stukje staat ook dat maar 1 op de 5 kaarten softmod baar zijn.
Das nogal weinig vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 19:08
Ik wil even mijn bevindingen posten tijdens het OC'n van XFX 6800 GT. Huidige maximale snelheid is core 425Mhz, mem 1205Mhz.(over Ultra snelheden).

Ten eerste; voor idereen die last heeft van STOTTEREN;

1. De kaart werkt alleen goed indien er één!! monitor wordt gebruikt én is geconfigureerd bij de bureaublad instellingen. Bij het gebruiken van twee monitoren heb ik last van stotteren, blokjes(geheuge fouten) door het scherm.
Tijd voor Nvidia om de drivers een beetje aan te passen zodat ik iig voor mijn bureaublad twee monitoren kan gebruiken. (8>

2. Bij een te hoge OC (onduidelijke oorzaak, maar temp is rond 89C...tijd voor een nieuw waterblok) zal de kaart zichzelf terug klokken naar standaard GPU snelheden..dit heb ik ervaren door de temperatuur en GPU freq met Rivatuner te monitoren tijdens 3Dmark bench. Vermoeden ligt ook bij een tekort aan spanning door een te mager voeding circuit.....misschien heeft de Ultra officieel support voor dual monitor en de GT series niet?? (Wie heeft een ultra en gebuikt 2 monitoren?)

3. Bij een te magere voeding zal de kaart door instabiele voedingslijnen zichzelf eerder terug klokken (heeft iemand al met een aparte voeding voor de vid-kaart alleen gewerkt?).

Vraagje; Heeft iemand al geprobeerd om een Dangerden Maze-4GPU voor ATI kaarten op de kaart te plaatsen? (eventueel met gemodificeerde bracket?) :7

[ Voor 6% gewijzigd door PowerPee op 24-08-2004 15:20 . Reden: editje...extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerPee
Op de website van http://www.beyond3d.com/f...ostorder=asc&start=60<br>

Dit gevonden; "We just ran 3DMark03 with one power connector with no problem. We are letting it run for a few hours to see if anything happens.

The warning said the clock freqs would drop with only one power cable
hooked up, but checking CoolBits, they were the same.

Power te kort dus...hmmm. :(

[ Voor 196% gewijzigd door PowerPee op 24-08-2004 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Ronaldo V
klopt dus nix van zie de post van 'Unwinder' @ guru3d

----------------------------------------------------------------------------------
To all who want to know, will 16 pipes ever work with RT or not, here is the answer :
First you must know that each 6800 card has 8 pair of pipes (8x2=16), and they re deactivated only by pairs.
Look at the code given by the RT command line, the 1st and the 3rd HEX number, 000013y7x.
Wrong. 00001zy0x.
If BOTH x and y are different from F (F = 1 + 2 + 4 + 8 in hex) that means you have 2 pairs (ie 4) of disabled pipes, and NO software will help you.
Wrong again. It only means that at least one quad is curretnly disabled (either via hardwired dyads masking, or via BIOS). For such boards moadability depends on VGA BIOS contents, which can contain active dyad software mask. My Leadtek is an example of such board.
(note that 6800GT & U users will always get x=F and y=F, and 6800NU CANT have more than 2 pairs=4pipes deactivated )

Actually, x & y define how many pipes are activated, x accounts for the 4 first pairs (ie 8 pipes), y for the remaining 4 pairs (ie 8 other pipes).

And RT will allow you to enable the 4 more pipes if one and only one pair of two is deactivated (ie a half-quad of pipes)
Wrong. First, boards with ..f0x and ..x0f already have 16 pipes active, even considering that one dyad is masked. Correct interpretation is "RT will not allow you to enable 4 more pipes if there are more than 2 phisycally masked dyads entirely in the chip in _both_ octades. Please read info you quote _carefully_.
To know whether 2 pairs or 1 pair of pipes are deactivated on your card, look which of these numbers you need to add to get x and y (in hex) : 1, 2, 4 & 8

If you need 3 of them to get x (for ex x = b = 8 + 2 + 1) and 3 of them to get y, then you have 3 pairs plus 3 pairs = 6 pairs OK = 12 pipes = 4 pipes (16-4=12) deactivated = forget RT.
If you need the whole 4 of them to get x (ie x = F) and only 3 of them to get y, then you have 4 + 3 = 7 pairs OK = 1 pair deactivated, this pair can be enabled by RT (but no artifacts-free guarantee).

That's it.
Wrong again. Thats not it.
e.g. 300 is 8 pipe config, but it has only 2 unmasked dyads.

----------------------------------------------------------------------------------
vertalen mag je zelf doen :p

voor meer info mbt het modden van een 6800 nu naar 16 pipes dmv de nieuwe rivatuner zie:

http://forums.guru3d.com/...0844fd279&threadid=100105

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

First things first. Waar haal ik die Rivatuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerPee schreef op 24 augustus 2004 @ 15:19:
Op de website van http://www.beyond3d.com/f...ostorder=asc&start=60<br>

Dit gevonden; "We just ran 3DMark03 with one power connector with no problem. We are letting it run for a few hours to see if anything happens.

The warning said the clock freqs would drop with only one power cable
hooked up, but checking CoolBits, they were the same.

Power te kort dus...hmmm. :(
checking with coolbits .... duh natuurlijk zal coolbits dat niet aangeven. Als er een waarschuwing komt dat ie zal terugklokken dan doet ie dat ook maar dat kan je niet met coolbits controleren. Enkel de HW monitor in rivatuner kan dit.

Sluit nooit een aparte voeding aan op je videokaart. Je mobo en/of video kaart zal overlijden als de voeding op je mobo afstaat en de voeding aan de molex van de videokaart aanstaat. Je kan dit enkel doen als je beide psu's tegelijk aan en afzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op 25 augustus 2004 @ 10:47:
First things first. Waar haal ik die Rivatuner?
OMG! Google?
Eerste hit: http://www.guru3d.com/rivatuner/ |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Hoe omzeil je dat gedoe van de meldingen dat je in de standaard drivers niet verder mag klokken omdat ie bij het testen dan zegt dat het niet gelukt is ?. Bij de mem speeds 1.19Ghz mag het nog net wel(ook stabiel), maar 1.20Ghz mag niet.

Ps het gaat hier over een XFX GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carel schreef op 25 augustus 2004 @ 20:11:
Hoe omzeil je dat gedoe van de meldingen dat je in de standaard drivers niet verder mag klokken omdat ie bij het testen dan zegt dat het niet gelukt is ?. Bij de mem speeds 1.19Ghz mag het nog net wel(ook stabiel), maar 1.20Ghz mag niet.

Ps het gaat hier over een XFX GT
Rivatuner: Zet in het poweruser tabblad - overclocking - DisableInternalClockTest op 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Laatst online: 08-09 15:54
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 20:53:
[...]

Rivatuner: Zet in het poweruser tabblad - overclocking - DisableInternalClockTest op 1.
K, thx, waar baseer die clocktest zichzelf eigenlijk op, test deze echt de stabilliteit ?, mocht ie dat dus wel doen, dan heeft verder klokken namelijk weinig zin.

• PowerPee
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 13:47:
[...]

checking with coolbits .... duh natuurlijk zal coolbits dat niet aangeven. Als er een waarschuwing komt dat ie zal terugklokken dan doet ie dat ook maar dat kan je niet met coolbits controleren. Enkel de HW monitor in rivatuner kan dit.

Sluit nooit een aparte voeding aan op je videokaart. Je mobo en/of video kaart zal overlijden als de voeding op je mobo afstaat en de voeding aan de molex van de videokaart aanstaat. Je kan dit enkel doen als je beide psu's tegelijk aan en afzet.
Tuurlijk heb je gelijk; nooit de voedingen onafhankelijk van elkaar aan zetten. Ik ga er vanuit dat de tweakert die dit probeert er wel kaas van heeft gegeten. Graag wissel ik mijn ervaring uit om zo tot een hoogstaander forum te komen, daarom post ik mijn ervaringen; HOE ZIT HET MET JULLIE :) :) :X

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

PowerPee schreef op 24 augustus 2004 @ 15:17:
Vraagje; Heeft iemand al geprobeerd om een Dangerden Maze-4GPU voor ATI kaarten op de kaart te plaatsen? (eventueel met gemodificeerde bracket?) :7
Al geprobeerd no go ! ;(
De MCW50-T met 6800 kit kan er wel op :D ;)

Turn it off and on again.

• PowerPee
SmokeyTheBandit schreef op 26 augustus 2004 @ 09:32:
[...]

Over welke waterblok op NV6800 series pas
Al geprobeerd no go ! ;(
De MCW50-T met 6800 kit kan er wel op :D ;)
Is er iemand die weet wat de afmetingen zijn van de NV6800 kaarten?? Misschien dat we FRIGUS (http://www.frigus.nl) kunnen vragen om een frees-model te maken zodat we voor weinig een blok kunnen bemachtigen. Waarschijnlijk heb ik het dan over twee ontwerpen; één met RAM, en één zonder RAM-koeling.
Ik schrok nml nogal toen ik de prijs van het nieuwe DangerDen 6800 blok zag(€120) ;(

Iemand anders nog alternatieven om je GT@ULTRA te koelen?

Verwijderd

Ik heb zelf het zalman vga set als je de koeler van een 6800 afhaald en de 4 schroeven met de veertjes gewoon gebruikt bij het waterblok kan het zwarte achterplaatje blijven zitten.
Dus ben je voor een paar tientjes klaar.
de slangen gaan nog gewoon over de ramsinks heen dus past perfect je kan ook dus gewoon inplaats twee vier brackets pakken.
Het is dat ik niet weet hoe ik foto's plaats anders had ik even een pic van mijn xfx GT geplaatst. Succes

• Benotti
http://imageshack.us/index3.php

En maak maar een hoop fotos. Ik heb namelijk ook een xfx geforce 6800gt, en ik wil wel eens zien hoe die eruit ziet zonder die grote cooler (geen zin om hem er zelf af te halen :X)

• PowerPee
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 14:31:
...niet weet hoe ik foto's plaats anders had ik even een pic van mijn xfx GT geplaatst. Succes
Wij willen foto's >:)

YUM; http://www.oc-card.de/pd1090496832.htm?categoryId=221

[ Voor 16% gewijzigd door PowerPee op 26-08-2004 15:13 . Reden: extra info ]

• Benotti
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 20:53:
[...]

Werkt bij mij niet :( (66.00)

Ik moet nog steeds testen, en als het te hoog is kan ik het nog steeds niet kiezen :(

Ik probeer nu mijn geheugen zo voor mogelijk te krijgen, en de met de hoogste setting die coolbit mij toestaat heb ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schumi4ever schreef op 26 augustus 2004 @ 17:10:
[...]

Werkt bij mij niet :( (66.00)

Ik moet nog steeds testen, en als het te hoog is kan ik het nog steeds niet kiezen :(

Ik probeer nu mijn geheugen zo voor mogelijk te krijgen, en de met de hoogste setting die coolbit mij toestaat heb ik geen problemen.
Je moet het in Rivatuner afzetten maar ook je oc aanpassen met rivatuner, niet met coolbits natuurlijk. Was misschien niet duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 14:00:
[...]

Je moet het in Rivatuner afzetten maar ook je oc aanpassen met rivatuner, niet met coolbits natuurlijk. Was misschien niet duidelijk :)
Ah. Paar dagen geleden ook geprobeerd oc (op driver level), maar toen moesttie rebooten om de standaardsnelheden te detecteren, en na de reboot lagen de snelheden opeens veel lager enzo (ook in coolbits). Ging volgens mij iets dus niet helemaal goed :?

En op lowlevel niveau aanpassen doe ik liever niet, driverlevel moet voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivatuner doet het ook op driverlevel, alleen doet ie de test niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://img56.exs.cx/my.php?loc=img56&image=6800GT.jpg

Na Aandringen hier de foto van mijn 6800GT.

Hij zit samen met de chipset en cpu op een zalman reserator
dus allemaal passief eigenlijk.

Met dank aan Schumi4ever voor de link van de site om de foto te plaatsen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
  • Laatst online: 03-06 23:13
Vandaag mn XFX 6800GT binnengekregen. Geen probleem op ultra snelheden. Hele dag gegamed. 300 watt bagger voedingkje op 1 lijn samen met een 250 gig hd, geen problemen....

Alleen bij rivatuner kan ik agp niet op 8X zetten zou dit een preformance boost kunnen geven?

EDIT:
Rivatuner toch best een wazig progsel: met overklokken ze ik eerst in 2d alles op normaal vervolgens 3d(preformance) 400/1100, test en apply changes. Als ik dan weer bij 2d kijk heeft ie het geheugen daar ook op 1100 gezet. Lijkt me vrij onnodig. Heb van alles geprobeerd maar kan niet de geheugen snelheden onafhankelijk instellen. Core wel. Btw hoe weet ik of ie in 3d preformance mode draait?

[ Voor 44% gewijzigd door @baddon op 28-08-2004 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abaddon1 schreef op 28 augustus 2004 @ 02:57:
Vandaag mn XFX 6800GT binnengekregen. Geen probleem op ultra snelheden. Hele dag gegamed. 300 watt bagger voedingkje op 1 lijn samen met een 250 gig hd, geen problemen....

Alleen bij rivatuner kan ik agp niet op 8X zetten zou dit een preformance boost kunnen geven?

EDIT:
Rivatuner toch best een wazig progsel: met overklokken ze ik eerst in 2d alles op normaal vervolgens 3d(preformance) 400/1100, test en apply changes. Als ik dan weer bij 2d kijk heeft ie het geheugen daar ook op 1100 gezet. Lijkt me vrij onnodig. Heb van alles geprobeerd maar kan niet de geheugen snelheden onafhankelijk instellen. Core wel. Btw hoe weet ik of ie in 3d preformance mode draait?
Geheugen is in 2d en 3d mode altijd gelijk. De core niet omdat er een verschil in voltage zit tussen 2d en 3d mode. Je weet dat je in 3d mode zit door ofwel het voltage van de core te meten met een multimeter of door het aantal mhz'en af te lezen in de hardware monitor van rivatuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik ook merk dat veel mensen zeggen dat hun videokaart een eigen stroomdraadje moeten hebben omdat anders de stroom door een single line te hoog wordt en de weerstand mee gaat spelen.
ik heb zelf een xfx 6800 gt + maxtor 200gig sata + seagate sata 160gig 2X
aan 1 enkele draad hangen

dus 3 snelle hd's + de xfx die op ultra+ snelheid loopt

ps. Of dat de videokaart terugclocked bij een gt?

Dit is dus alleen bij de ultra als je dus 1 molex niet aansluit daar dat er te veel stroom door de printbanen gaat.
Hoeveel lengte printspoor zou je van 1 draad van je voeding kunnen maken?
En dan zou de stroom van zo'n kaartje niet door 2.5mm2 kunnen?
Trouwens ik zou eens zo'n KW/H meter kopen bij de conrad zo 1 die je in je stopkontakt doet en dan realtime het aantal watts ziet.
Ben namelijk heel erg benieuw hoeveel mijn brute krachtpc trekt aangezien ik uit mijn 550 watt voeding (antec) al de achterste fan heb gehaald, en de onderste 92mm op 5v draait en de lucht lauw is die er nu uitkomt.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 00:09:
Wat ik ook merk dat veel mensen zeggen dat hun videokaart een eigen stroomdraadje moeten hebben omdat anders de stroom door een single line te oog wordt en de weerstand mee gaat spelen
ik heb zelf een xfx 6800 gt + maxtor 200gig sata + seagate sata 160gig 2X
aan 1 enkele draad hangen

dus 3 snelle hd's + de xfx die op ultra+ snelheid loopt
hehe eindelijk iemand die laat zien dat die voedingen hype nergens voor nodig is.
thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mickman schreef op 30 augustus 2004 @ 11:24:
[...]

hehe eindelijk iemand die laat zien dat die voedingen hype nergens voor nodig is.
thanx
IK wil gerust het tegendeel bewijzen.
Met een lijn met daarop 2 tornado's en een GT kon ik een oc van 410 halen (3dmark stabiel), hoger doorstond de driver test wel maar van zodra 3dmark startte ging m'n scherm helemaal fubar.

Dan tornado's afgekoppeld, GT kreeg dus stroom van een "cleane" molex. Direct oc'baar naar 440, 3dmark stabiel.

Dit met een 550W Antec TC.
Het maakt dus wel uit, niet op stock speeds maar zeker qua oc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal wel eens een nieuwe lege molex stekker bestellen en daar eens 4x 10mm2 in solderen en die dedicated leggen naar mijn kaart even voltmodden en dan eens kijken of ik ook lekker ver kom

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 13:57 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn een originele bios van een XFX gt dual dvi ergens neer te zetten?

Verder even mijn bevindingen met een XFX GT, overklokken van de kaart gaat prima zolang er maar een GT bios in zit. 440 en 1200 gaven geen enkel probleem. Ultra bios wil helemaal niet, zelfs niet op 350 en 1000, 3dmark en doom3 geven binnen tien minuten een raar wit blurry beeld en de pc hangt dan binnen een minuut. Maximale score in 3dmark is echter maar 11833 (op 440 en 1200) echter geven alle lagere clocks wel lagere scores (op een 3200 athlon 64 met 1 gig geheugen en een nforce2 250) echter scheelt het vrij weinig 350 en 1100 geeft 10500 en aangezien het in een barebone zit zet ik het maar weer terug naar origineel, als ik de originele bios kan bemachtigen. De bios op bovengenoemde site (mvtech oid) geeft geen beeld en alle andere gt biosen zijn naar 400 en 1100 gezet. Dus als iemand de moeite wil nemen, bij voorbaat dank.

[ Voor 6% gewijzigd door |sWORDs| op 01-09-2004 22:14 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

w00t ! >:) ....PNY Geforce 6800 GT net gekocht !, binnen over 3 dagen _/-\o_ .....
Snel klokke op Ultra Snelheden !, en Half-Life 2 en Doom 3 '' BRING IT ON ! " :Y)
Alleen het jammere is dat deze kaart ZO SAAI als je oma van 110 is !....maar goed als ie maar goed werkt !... O-)

Verwijderd

4x 10mm2
Ik neem aan dat je 4x1mm2 bedoelt? 10mm2 zijn auto-startkabels. :)

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:29
Fusion_XT schreef op 01 september 2004 @ 23:19:
w00t ! >:) ....PNY Geforce 6800 GT net gekocht !, binnen over 3 dagen _/-\o_ .....
Snel klokke op Ultra Snelheden !, en Half-Life 2 en Doom 3 '' BRING IT ON ! " :Y)
Alleen het jammere is dat deze kaart ZO SAAI als je oma van 110 is !....maar goed als ie maar goed werkt !... O-)
zitten half life 2 en doom 3 erbij ?

ik wist niet dat hl2 al gold was.....

• Akino
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-02 17:17

Akino

Dr. Opteron

IceEyz schreef op 11 juli 2004 @ 19:05:
@ nvidia freak:
De 5800 is helemaal geen goed idee voor DirectX 9 spellen. De kaart wijkt nogal af van de standaard waardoor vaak speciale "paden" geschreven moeten worden voor de FX5-serie. Een 6800GT is vaak meer dan twee keer zo snel en daarom erg aan te raden. :)

Trouwens, zo'n FX5800 is tegenwoordig een "collector's-item". Er zijn er weinig van gemaakt en een enkele gek heeft misschien nog wel meer over voor de dustbuster.
Ik heb er een zo'n FX5800U,en is een prima snel kaartje.
En die stofziuger....simpel opgelost...stekkertje van de fan losgetrokken,7 volt continu erop,en superstil.
Over de 6800 familie kan ik nog weinig zeggen

Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 04:47:
[...]

Ik neem aan dat je 4x1mm2 bedoelt? 10mm2 zijn auto-startkabels. :)
Nee echt 10mm2 om maar van het gez**k af te zijn :-)

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Gipsy King schreef op 02 september 2004 @ 05:44:
[...]

zitten half life 2 en doom 3 erbij ?

ik wist niet dat hl2 al gold was.....
Neej was het maar zo'n feest, ik bedoel duz als HL 2 eenmaal uit is !, en doom 3 ligt hiero thuis !.....vandaar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar , ik heb de v9999 GE , geforce 6800 Gamers edition , best mooi ding, maar die draait op

- 350 mhz core
- 1000 mhz mem
- 16 pipelines

ik heb em geclocked naar :

400 mhz core
1100 mhz mem
16 pipelines

het leuke is er zitten op die GT kaart 2 molex aansluitingen , maar waarom zie ik dat niet bij andere GT kaarten , is dit een gedegradeerde ULTRA kaart of iets ?
of is deze juist heel simpel te klokken naar een ultra? ?? hmmmm :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 04:11:
maar , ik heb de v9999 GE , geforce 6800 Gamers edition , best mooi ding, maar die draait op

- 350 mhz core
- 1000 mhz mem
- 16 pipelines

ik heb em geclocked naar :

400 mhz core
1100 mhz mem
16 pipelines

het leuke is er zitten op die GT kaart 2 molex aansluitingen , maar waarom zie ik dat niet bij andere GT kaarten , is dit een gedegradeerde ULTRA kaart of iets ?
of is deze juist heel simpel te klokken naar een ultra? ?? hmmmm :7
Nee erger.. je hebt maar 12 pipelines ipv 16.. had het topic gelezen dan had je deze kaart niet gekocht jammer.

Of Asus moet dat ineens veranderd hebben ? maar dat lijkt me sterk

verder is het geen GT versie.
Dit is namelijke de GT versie van Asus : http://www.asus.com/products/vga/v9999gt/overview.htm

Dus je hebt geen gedegradeerde Ultra, maar een opgevoerde NonUltra

[ Voor 19% gewijzigd door M55 op 03-09-2004 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DIT SI DUS DE 6800 GT : SPECS : MET 1 MOLEX

Graphics Engine GeForce 6800GT
Video Memory 128MB
Engine Clock 350MHz
Memory Clock 700 MHz(350MHz DDR)
RAMDAC 400MHz
Bus Standard AGP 8x/4X/2X
Memory Interface 256-bit DDR
Max Resolution 2048x1536
TV Output S-VHS and Composite
DVI Output DVI-I
VGA Output Dual VGA (with adaptors)

EN DIT IS DE GAMERS EDITIE !!! SPECS : MET 2 MOLEX !

Graphics Engine GeForce 6800
Video Memory 256 MBDDR3
Engine Clock 350MHz
Memory Clock 1 GHz (500MHz DDR)
RAMDAC 400MHz
Memory Interface 256-bit DDR3
Max Resolution 2048x1536
DVI Output DVI-I

en de ULTRA : SPECS : ook 2 molex

Video Memory 256 MBDDR3
Engine Clock 350MHz
RAMDAC 400MHz
Max Resolution 2048x1536
DVI Output DVI-I

kerel , ik snap je niet die GE is blijkbaar toch sneller als de GT ...... het lijkt er toch op dat het een gedegradeerde ultra is aangezien de 2 molex stekkers , verklaar het eens anders....

de GE heeft ook GDDR3 geheugen en die gt niet ?????

ik heb em ook geclocked met dat programma wat er bij zit , hij kan op 1150 mhz en 450 mhz core... ik weet niet ??? hij veroorzaakt ook geen problemen ws door 2de molex LEL , wtf he ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 11:47:
DIT SI DUS DE 6800 GT : SPECS : MET 1 MOLEX

Graphics Engine GeForce 6800GT
Video Memory 128MB
Engine Clock 350MHz
Memory Clock 700 MHz(350MHz DDR)
RAMDAC 400MHz
Memory Interface 256-bit DDR
Max Resolution 2048x1536
DVI Output DVI-I

EN DIT IS DE GAMERS EDITIE !!! SPECS : MET 2 MOLEX !

Video Memory 256 MBDDR3
Engine Clock 350MHz
RAMDAC 400MHz
Max Resolution 2048x1536
DVI Output DVI-I

en de ULTRA : SPECS : ook 2 molex

Video Memory 256 MBDDR3
Engine Clock 350MHz
RAMDAC 400MHz
Max Resolution 2048x1536
DVI Output DVI-I

kerel , ik snap je niet die GE is blijkbaar toch sneller als de GT ...... het lijkt er toch op dat het een gedegradeerde ultra is aangezien de 2 molex stekkers , verklaar het eens anders....

de GE heeft ook GDDR3 geheugen en die gt niet ?????

ik heb em ook geclocked met dat programma wat er bij zit , hij kan op 1150 mhz en 450 mhz core... ik weet niet ??? hij veroorzaakt ook geen problemen ws door 2de molex LEL , wtf he ?
'kerel' - jouw GE heeft maar 12 pipelines... het is een afgedankte GT...

Alleen hebben ze de clock snelheid wat hoger gezet...

Het is en blijft een normale 6800 !

ps: de Ultra is met een 425/1100 core/mem - get your facts right !

[ Voor 3% gewijzigd door SileX op 03-09-2004 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

grappig asus heeft idd de site aangepast.

de Asus GT is nu helemaal vaag kaartje geworden
GT Deluxe is verdwenen en is de GT voor in de plaats gekomen.. Heeft
iemand niet toevallig screenshots van de specs van de GT Deluxe ? Die kan
ik nu niet meer vinden namelijk..

Asus is vaag aan het doen in elk geval
en de GE zou nog wel steeds 12 pipelines hebben

[ Voor 73% gewijzigd door M55 op 03-09-2004 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Lol ^^.

PNY Geforce 6800 GT is binnen...w00t !!!!! :Y) _/-\o_ , duz ik gaat ff kieke of ie naar Ultra wil :)...jullie horen het wel.
+ de benchies natuurlijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
  • Laatst online: 12-09 11:35
Overgeclockte XFX 6800 GT 440/1200 (watercooling)
Paar keer benchen met 3dmark03 kwam ik op een score van 13581.
Die standaard fan van XFX is maar een klein rotding vindt ik,het koelt voor geen meter er zat op een tem van 60 graden en nu op 44/45 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

davey s. schreef op 03 september 2004 @ 18:28:
Overgeclockte XFX 6800 GT 440/1200 (watercooling)
Paar keer benchen met 3dmark03 kwam ik op een score van 13581.
Die standaard fan van XFX is maar een klein rotding vindt ik,het koelt voor geen meter er zat op een tem van 60 graden en nu op 44/45 graden.
Specs ?...hebbie een Screenie van die score ?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
Fusion_XT schreef op 03 september 2004 @ 19:00:
[...]

Specs ?...hebbie een Screenie van die score ?..
Jah heb screenie maar boomspeed is offline kan iemand anders nog een goeie host voor plaatjes?
Mijn specs:

Edit: Heb een host hier is plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://img81.exs.cx/img81/14/myrecord.jpg

Pentium 4 3.8 ghz (met cooler master hyper 6 op deze geen watercooling)
1024 ddr 400 mhz dual channel
XFX Geforce 6800 GT (driver 66.00 beta)
120GB HD 7200 rpm

[ Voor 12% gewijzigd door davey s. op 03-09-2004 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
  • Laatst online: 03-06 23:13
Als je je theme uitzet krijg je nog hogere score ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

SileX schreef op 03 september 2004 @ 12:07:
[...]

'kerel' - jouw GE heeft maar 12 pipelines... het is een afgedankte GT...

Alleen hebben ze de clock snelheid wat hoger gezet...

Het is en blijft een normale 6800 !

ps: de Ultra is met een 425/1100 core/mem - get your facts right !
[rml]M55 in "[ Algemeen] nVidia GeForce Topic! Deel 10"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Hey lol....ik haal met mijn rig ( van 3 jaar oud ) in 3DMark 10033.
Mijn systeem vraag je ?:

Amd Athlon XP 2400+ @ 2.10Ghz FSB 280
MSI K7T 266 Pro2
Twinmos PC3200 2.0-2-2-5-2 1T
PNY Geforce 6800GT @ Stockspeeds.

Tog wel netjes als je ziet wat die gast hier 3 boven heeft ! 8) :Y) ...

[ Voor 7% gewijzigd door Fusion_XT op 04-09-2004 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
Fusion_XT schreef op 04 september 2004 @ 19:58:
Hey lol....ik haal met mijn rig ( van 3 jaar oud ) in 3DMark 10033.
Mijn systeem vraag je ?:

Amd Athlon XP 2400+ @ 2.10Ghz FSB 280
MSI K7T 266 Pro2
Twinmos PC3200 2.0-2-2-5-2 1T
PNY Geforce 6800GT @ Stockspeeds.

Tog wel netjes als je ziet wat die gast hier 3 boven heeft ! 8) :Y) ...
Zit wel bijna 4000 punten boven je :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^ Ja, maar als je zijn stockspeeds gaat vergelijken met jouw ultra ultra OC van zowel GT als P4.......

Desalniettemin een toffe OC als je die boel op die speeds stabiel en binnen temp grenzen kunt houden.

Het gerucht gaat btw dat Nvidia volgende week al met nieuwe Forceware zou komen :o ...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 20:57:
^ Ja, maar als je zijn stockspeeds gaat vergelijken met jouw ultra ultra OC van zowel GT als P4.......

Desalniettemin een toffe OC als je die boel op die speeds stabiel en binnen temp grenzen kunt houden.

Het gerucht gaat btw dat Nvidia volgende week al met nieuwe Forceware zou komen :o ...........
Heb alle overclock speeds stabiel zal zo ff proberen de 14000 te halen als het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik geloof dat er hier nogal behoefte was aan een v9999 ge benchmark dus nou hier komt hij dan.

http://www.driverheaven.n...sus_saph_review/index.htm

hij presteerd gelijk aan of beter dan een x800 pro dus dat houdt in dat hij toch wel dicht bij een gt komt hoor....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

davey s. schreef op 04 september 2004 @ 20:27:
[...]

Zit wel bijna 4000 punten boven je :9 :P
Lol...kijk nou ff naar jou systeem en dan naar de mijne !...Uber verschil ! :7 ..
Duz 10033 is dan tog geen slechte score !... 8)

Als je naar jou systeem en score kijkt, vind ik jou score ronduit laag ! }:O Lol..

AMD RoeleerT !!.... :P .
PNY RoeleerT !!..... :P .
FSB van 280 RoeleerT !!.... :9 .
PNY Geforce 6800 GT @ Stockspeed RoeleerT !!..... :*)

Jou score ZUIGT !!.... :Z ..

Ok... onderbroeken LOL !

[ Voor 37% gewijzigd door Fusion_XT op 05-09-2004 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fusion_XT schreef op 05 september 2004 @ 00:40:
[...]

Lol...kijk nou ff naar jou systeem en dan naar de mijne !...Uber verschil ! :7 ..
Duz 10033 is dan tog geen slechte score !... 8)

Als je naar jou systeem en score kijkt, vind ik jou score ronduit laag ! }:O Lol..

AMD RoeleerT !!.... :P .
PNY RoeleerT !!..... :P .
FSB van 280 RoeleerT !!.... :9 .
PNY Geforce 6800 GT @ Stockspeed RoeleerT !!..... :*)

Jou score ZUIGT !!.... :Z ..

Ok... onderbroeken LOL !
het is niet de bedoeling dat er nu geflamed wordt, kijk maar uit hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 02:52:
[...]

het is niet de bedoeling dat er nu geflamed wordt, kijk maar uit hoor ;)
Vandaar ook onderbroeken lol !...had gister iets te veel op...was maar een grapje :)

@ davey wat haal jij in 3DMark met je GT op stockspeeds ?..

[ Voor 12% gewijzigd door Fusion_XT op 05-09-2004 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
Fusion_XT schreef op 05 september 2004 @ 10:52:
[...]

Vandaar ook onderbroeken lol !...had gister iets te veel op...was maar een grapje :)

@ davey wat haal jij in 3DMark met je GT op stockspeeds ?..
12000 punten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Hey dankje...zo duz mijn cpu is uber botllenecking myn scores :D...nieuwe mobo en cpu dan maar...

Hey davey geeft toe, voor mijn systeem zijn mijn score's niet slecht :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
Fusion_XT schreef op 05 september 2004 @ 13:38:
[...]

Hey dankje...zo duz mijn cpu is uber botllenecking myn scores :D...nieuwe mobo en cpu dan maar...

Hey davey geeft toe, voor mijn systeem zijn mijn score's niet slecht :9
Oke het is nie sclecht nee 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

davey s. schreef op 05 september 2004 @ 16:44:
[...]

Oke het is nie sclecht nee 8)
Haha YES !.....UberOC'er vind mijn score goed >:) ....lol

Nou ff mijn GT overOc'en kijke hoe hoog ik dan komT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

14029 :9

XFX 6800GT standaard bios @ 456/1190

Eindelijk de 14k grens overschreden... Vandaag ff een videokaartfannetje op de northbridge koeler geplakt, dacht dat ie met een 10% overklok niet zo warm zou worden |:( tot in m'n hand ertegen aan hield... :o

http://service.futuremark.com/compare?2k3=3066639

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier een review http://www.pcunleash.com/...php?id=MyItemReview&no=37 een test met de beste 6800GT
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.