Kijk alsjeblieft uit. Het is géén 6800 GT maar een 6800 Non-Ultra met 12 pipes. Koop dus een GT van een ander merk. Verder weet niemand of ze lekker clocken, hij is nog steeds niet leverbaar.
Ik heb een xfx gt en doet ook ultra speeds ben nog even op zoek naar de flash zodat ik 1.4 V kan draaien ..
huh wacht eens even?
door een bios flash naar een ultra kan ik dus OOK meer voltage krijgen standaard?
heeft iemand zo eentje voor mijn point of view dan? de GT versie.
btw ik krijg artefacts tussen 415-440 en voorbij 40 core krijg ik heb niet..
bij geheugen ligt het rond de 1100-1150 en daarna ook artefacts denk ik.
zou dit opgelost raken met meer voltage of is het een hitte probleem of gewoon men core die het echt niet meer kan, wat ik ook zou doen?
zou het aan te raden zijn de koeler er eens af te trekken en er arctic silver op te doen of net niet?
EDIT----------------------
Woei het is gelukt.. ik moest er nog -2 als extra parameter naast zetten maar mijn point of view GF6800GT is nu een ultra met iets meer voltage dus.. maar ook temeratuur .. 64 graden idle, maar het is wel erg warm in men kamer nog steeds..
maar binnenkort gaan er 2 fans op cpu + graka blazen en eentje zuigen tussen de cpu en graka om zoveel mogelijk hitte weg te werken dus dat komt zeker en vast in orde.
nu eens kijken of ik beter kan overlcocken of niet
2e edit-------------------
ik heb hem terug naar de originele bios geflashed.. hij werd 8-10graden celcius warmer en ik kon amper in windows op 410-1100 testen.. in een game of test vloog ie er onmiddellijk uit met een BSOD maar dan wel met grafische corruptie, overal vakjes en lijnen etc.. nu loopt hij weer als tevoren zonder problemen en ook nog eens veel koeler.. ik ben blij dak em kunnen flashen heb maar ik hou het bij de GT
door een bios flash naar een ultra kan ik dus OOK meer voltage krijgen standaard?
heeft iemand zo eentje voor mijn point of view dan? de GT versie.
btw ik krijg artefacts tussen 415-440 en voorbij 40 core krijg ik heb niet..
bij geheugen ligt het rond de 1100-1150 en daarna ook artefacts denk ik.
zou dit opgelost raken met meer voltage of is het een hitte probleem of gewoon men core die het echt niet meer kan, wat ik ook zou doen?
zou het aan te raden zijn de koeler er eens af te trekken en er arctic silver op te doen of net niet?
EDIT----------------------
Woei het is gelukt.. ik moest er nog -2 als extra parameter naast zetten maar mijn point of view GF6800GT is nu een ultra met iets meer voltage dus.. maar ook temeratuur .. 64 graden idle, maar het is wel erg warm in men kamer nog steeds..
maar binnenkort gaan er 2 fans op cpu + graka blazen en eentje zuigen tussen de cpu en graka om zoveel mogelijk hitte weg te werken dus dat komt zeker en vast in orde.
nu eens kijken of ik beter kan overlcocken of niet
2e edit-------------------
ik heb hem terug naar de originele bios geflashed.. hij werd 8-10graden celcius warmer en ik kon amper in windows op 410-1100 testen.. in een game of test vloog ie er onmiddellijk uit met een BSOD maar dan wel met grafische corruptie, overal vakjes en lijnen etc.. nu loopt hij weer als tevoren zonder problemen en ook nog eens veel koeler.. ik ben blij dak em kunnen flashen heb maar ik hou het bij de GT
[ Voor 103% gewijzigd door DrMacabr3 op 31-07-2004 04:22 ]
Verwijderd
Met welk progsel doe je dat?Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 15:18:
[...]
Ik heb er net een gehaald bij Informatique , hij klokt lekker > nu op 405 - 1100 .
Liet hem de optimale frequenties zelf detecteren en hij kwam hier op uit , heb nog niet hoger geprobeerd .
Temperatuur ging van 59 naar 62 graden .
Ik heb 3d mark03 een tijdje laten lopen en geen artifacts of wat dan ook , score 11675 op een AMD 2800 XP (niet o.c.) .
I'm Happy
Edit :
Games zijn Commando's 3 , Moto GP en X2- The Thread , geen vetpot dus
Btw, als we naar de XFX kijken falen zo'n 7 kaarten op de 35, das dus 1 op 5, terwijl bij PoV er maar 1 op 10 faalt, alhoewel er ook meer mensen zijn die XFX kopen. Dus welke 't best OC-t lijkt me niet te zeggen, alle bedrijven hebben NV40 chips gekregen je mot gewoon geluk hebben
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2004 19:31 ]
Verwijderd
Wat gebeurt er precies met de 6800 GT wanneer je er een Ulta bios overheen gooit? De snelheden en voltages gaan omhoog, en zijn er nog andere effecten? En bovenal: heeft het hogere voltage een nadeel voor de kaart of kan het alleen maar goed? Na dit hele topic te hebben doorgelezen heb ik deze vragen nog over, zou iemand ze kunnen beantwoorden? (krijg binnenkort namelijk zelf een AOpen 6800 GT binnen
)
Verwijderd
Wat zijn die 6800GT kaarten nog duur! Had al een analogie getrokken a la Ti4200 - Ti4600, maar dat valt toch ff tegen.
Ik ben indertijd van een Ti4200 overgegaan naar R9800Pro, maar om de een of andere reden is die trager in OpenGL games dan mn 4200, dus wil nu weer een nVidia
Ik ben indertijd van een Ti4200 overgegaan naar R9800Pro, maar om de een of andere reden is die trager in OpenGL games dan mn 4200, dus wil nu weer een nVidia

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 21:42 ]
Ook de mem timings schijnen op de Ultra wat strakker te staan. Ik geef je 1 tip, bespaar je de moeite en stress want het heeft in 99 van de 100 gevallen geen nut. Kaart kan minder ver overklokken en dus zijn je scores/is je performance lager.Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 19:34:
Wat gebeurt er precies met de 6800 GT wanneer je er een Ulta bios overheen gooit? De snelheden en voltages gaan omhoog, en zijn er nog andere effecten? En bovenal: heeft het hogere voltage een nadeel voor de kaart of kan het alleen maar goed? Na dit hele topic te hebben doorgelezen heb ik deze vragen nog over, zou iemand ze kunnen beantwoorden? (krijg binnenkort namelijk zelf een AOpen 6800 GT binnen)
Mijn kaart origineel als GT @ 456/1180 3DMark03 -> 13799 http://service.futuremark.com/compare?2k3=2869280
De kaart met Leadtek Ultra bios @ 450/1150(hoger wilde niet) -> 13115
lol voor die prijs leek die kaart die ik postte een GT, maar tis dus een bagger versie voor teveel (normale 6800 kost nog geen 350 volgens mij)
De wijzen komen uit het Oosten!
pros: verder overclockenVerwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 21:22:
En wat voor voor- en nadelen heeft het verhogen van het voltage op je videokaart??
- stabieler
cons: meer warmte productie
- door de extra warmte weer terug moeten clocken (ironic
- kortere "houdbaarheid" van uw kaart
XFX en PoV hebben juist beter als standaard mem, gaat dus harder 
zie et als een auto die 250 kan en een die begrenst is op 250
zie et als een auto die 250 kan en een die begrenst is op 250
De wijzen komen uit het Oosten!
psies... mijn xfx 6800gt haalt zonder biosflash 410 - 1100 en na ultra bios flash 400 - 1090 en werd langzamer daardoor.Huigie schreef op 02 augustus 2004 @ 14:21:
[...]
Ook de mem timings schijnen op de Ultra wat strakker te staan. Ik geef je 1 tip, bespaar je de moeite en stress want het heeft in 99 van de 100 gevallen geen nut. Kaart kan minder ver overklokken en dus zijn je scores/is je performance lager.
Overigens vraag ik mij af waarom mijn xfx niet hoger gaat dan 410 - 1100 terwijl iedereen met gemak 420 - 1200 haalt...?
offtopic:
trouwens het geforce topic is dicht......verdorie
maar voor de liefhebbers:
GainWard PowerPack Ultra/2600 Golden Sample GeForce 6800Ultra 256MB GDDR3
€ 590,-
PC-Center in Zuid-Limburg: http://www.pc-center.nl
Tel: 043-450 0000
Voorraad: 1
Bel snel want hij heeft er maar 1.
trouwens het geforce topic is dicht......verdorie
maar voor de liefhebbers:
GainWard PowerPack Ultra/2600 Golden Sample GeForce 6800Ultra 256MB GDDR3
€ 590,-
PC-Center in Zuid-Limburg: http://www.pc-center.nl
Tel: 043-450 0000
Voorraad: 1
Bel snel want hij heeft er maar 1.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd
^ Bah.. wat een afzetter ! Die van mij is op bestelling voor 505 bij Komplett.
Het zou me btw nix verbazen als het net zo'n "1st batch" reference GT is die
Gainward verscheepthad.
Mijn GT ;
http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=300440&cks=PRL
Gainward verscheepthad.
Mijn GT ;
[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 21:08 ]
Het verschil is echter wel dat jij de prijs van een GT opgeeft, terwijl de 6800 ultra Goldens sample bedoelt wordt, deze loopt op 430 mhz coreVerwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 21:03:
Gainward verscheepthad.
Mijn GT ;
Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)
Verwijderd
Heeft dan niemand die xfx of pov op voorraad??Dus dat ik hem zelf op kan halen en niet moet orderen en wachten op de bestelling totdat deze €100 gedaald is in prijs..
Verwijderd
Bah, mijn Albatron 6800GT kan pas eind augustus geleverd worden.
offtopic:
waar is het vervolg van [rml][ Algemeen] nVidia NV40 / GeForce 6800 Topic! Deel 7[/rml] ????
waar is het vervolg van [rml][ Algemeen] nVidia NV40 / GeForce 6800 Topic! Deel 7[/rml] ????
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 11:04 ]
Verwijderd
Dat bedoel ik dus.. Sprak net alternate en de 9e zijn ze daar binnen.Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 10:59:
Bah, mijn Albatron 6800GT kan pas eind augustus geleverd worden.
offtopic:
Misschien nieuwe poll openen.. 'waar heb jij je GT gekocht?'
Ik heb de kaart gezien. Het is ten eerste een 6800ULTA goldensample. Ten 2e levert GainWard hun GT's op ultra speeds met 2.0ns geheugen. Een 6800GT van GainWard is evensnel als de 6800Ultra van Asus. Misschien net iets beter door zijn koperen cooling.Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 21:03:
Gainward verscheepthad.
Mijn GT ;
Het is idd een 6800Ultra plus. deze was dus 430/1200. Mooi ding was het. Ik vind het wel een lange kaart hoor en de mooie rooie koeler steekt vrij ver uit omhoog zeg maar, net zoals de leadtek cooler
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd
^ Ah, ok dan heb ik nix gezegd. Even goed denk ik dat oppassen op z'n plaats is omdat Gainward's eerste lading Ultra's en GT's reference kaarten waren, waarvoor mensen idd WEL Golden Sample prijzen voor hadden betaald. Sommige shops doen dan net alsof ze van nix weten (of hebben idd foute specs info). Dat vinnik dus niet kunnen.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 12:30 ]
Volledig gelijk inVerwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 12:26:
^ Ah, ok dan heb ik nix gezegd. Even goed denk ik dat oppassen op z'n plaats is omdat Gainward's eerste lading Ultra's en GT's reference kaarten waren, waarvoor mensen idd WEL Golden Sample prijzen voor hadden betaald. Sommige shops doen dan net alsof ze van nix weten (of hebben idd foute specs info). Dat vinnik dus niet kunnen.
Verwijderd
Officiele beschrijving :
http://www.gainwardusa.com/products/vga_2400dt.htm
- rode 10 laags productie PCB
- dual fan cooling met 100 % koperen heatsinks
- speciaal geselecteerde DDR3 en NV40 cores die
Golden Sample tests behalen ; uit de beste yields dus.
- natuurlijk die 'automaat' Expertool OC utility
functionaliteit van Gainward.
De mensen die de eerste lading kaarten kochten kregen dus
een exacte Nvidia reference kaart, vaak ook nog met de
verkeerde BIOS.
Komplett.nl krijgt als het goed is de nieuwe batch vanaf de
13de (ja da's op een vrijdag
Verwijderd
Als ik hier http://www.gainwardusa.com/products/vga_2400dt.htm kijk dan zie ik dat de 6800gt gewoon 350 MHz draait. m.a.w. koop gewoon een echte GT zoals hierboven al eerder is gezegd en als je persé wilt, klok hem dan over.Deathchant schreef op 05 augustus 2004 @ 11:57:
[...]
Ik heb de kaart gezien. Het is ten eerste een 6800ULTA goldensample. Ten 2e levert GainWard hun GT's op ultra speeds met 2.0ns geheugen. Een 6800GT van GainWard is evensnel als de 6800Ultra van Asus. Misschien net iets beter door zijn koperen cooling.
Het is idd een 6800Ultra plus. deze was dus 430/1200. Mooi ding was het. Ik vind het wel een lange kaart hoor en de mooie rooie koeler steekt vrij ver uit omhoog zeg maar, net zoals de leadtek cooler
Verwijderd
WOOHOOOT!! Zaterdag besteld, maandag betaald en vandaag binnen: mijn nieuwe AOpen Geforce 6800 GT, aangeschaft bij www.4launch.nl!!
Te vet, ik zet hem er nu in en zal later nog laten weten of hij naar alle verwachtingen presteerd
Te vet, ik zet hem er nu in en zal later nog laten weten of hij naar alle verwachtingen presteerd
Verwijderd
Ongelofelijk alleprachtig machtig zullen we maar zeggen!!
Het bleek niet de (lelijke) AOpen versie te zijn maar de reference Nvidia met de zeemeermin erop, maar hij presteert boven verwachting.
Asus A7N8X moederbord
XP 2600+ @ 2900+
SB Audigy
6800 GT @ 350/1000
3dMark03: 10200
6800 GT @ 401/1100
3dMark03: 11200
Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Geen artefacts tot nog toe en ik ga hem niet hoger brengen dan dit. Me soooo happy right now
Het bleek niet de (lelijke) AOpen versie te zijn maar de reference Nvidia met de zeemeermin erop, maar hij presteert boven verwachting.
Asus A7N8X moederbord
XP 2600+ @ 2900+
SB Audigy
6800 GT @ 350/1000
3dMark03: 10200
6800 GT @ 401/1100
3dMark03: 11200
Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Geen artefacts tot nog toe en ik ga hem niet hoger brengen dan dit. Me soooo happy right now
Hoe kan jouw 2600 op 2900 draaien als de 2900 niet eens bestaat
Verwijderd
Ja blabla, qua snelheid zit ie nu tussen de 2800 en 3000 in dus het is een 2900, daar gaat dit topic niet over hé
De 2700 zit kwa snelheid ook tussen de 2800 en 3000 in hoor maar goed
Verwijderd
Wel, kheb eindelijk me Aopen GT binnen, naja aopen... Niks lijkt er op dat het een Aopen is
. Heeft alleen een nvidia stikker erop. Maargoed, ik heb hem ff de clocks laten auto dectecten en dat kwam uit op 410/1100, dus ik ben tevreden. Wie weet nog wat verder proberen.
Verwijderd
Zodan en clockt hij goed over die A-Open?
[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 18:57 ]
mayb n beetje offtopic maar ik moet t toch weten aangezien Aopen me er niet mee wil helpen
Ik vroeg me af wat Aopen er allemaal voor leuke spulletjes bij geeft.
ik heb het hier over software, met name full games
ik las dat virtualJR een 6800Gt binnen heeft welke ik mayb ook wil bestellen kan hij t me vast wel even vertellen
alvast bedankt,
grtz niels
Ik vroeg me af wat Aopen er allemaal voor leuke spulletjes bij geeft.
ik heb het hier over software, met name full games
ik las dat virtualJR een 6800Gt binnen heeft welke ik mayb ook wil bestellen kan hij t me vast wel even vertellen
alvast bedankt,
grtz niels
Verwijderd
Afgezien van standaard kabeltjes en boekjes zit erbij:
InterVideo WinCinema; met daarin IV WinDVD 4 en IV WinRip
Game: SpellForce: The Order of the Dawn
Game: Arx Fatalis
Games Collection: Vietcong, Railroad Pioneer, Neighbours From Hell, Tropico 2: Pirate Cove, Aquanox 2: Revelation.
Al met al niet slecht maar ook geen overweldigende belading.
InterVideo WinCinema; met daarin IV WinDVD 4 en IV WinRip
Game: SpellForce: The Order of the Dawn
Game: Arx Fatalis
Games Collection: Vietcong, Railroad Pioneer, Neighbours From Hell, Tropico 2: Pirate Cove, Aquanox 2: Revelation.
Al met al niet slecht maar ook geen overweldigende belading.
@nielsvulten
Als je je gamescollectie een beetje wil spekken moet je eens bij msi kijken:
Klik!
XIII, Splinter Cell, IL-2, Black Hawk Down, Comandos 3 etc... Jammer alleen dat Splinter Cell: Pandora Tomorrow alleen voor Japan geldt. Wij krijgen Prince of Percia 3D
(dus niet Sands of Time)
Als je je gamescollectie een beetje wil spekken moet je eens bij msi kijken:
Klik!
XIII, Splinter Cell, IL-2, Black Hawk Down, Comandos 3 etc... Jammer alleen dat Splinter Cell: Pandora Tomorrow alleen voor Japan geldt. Wij krijgen Prince of Percia 3D
Toch?
@daniel_ev
Wel opletten he, je krijgt bij MSI de volgende games erbij
(voor meer info zie Algemeen NV40 topic, onderste foto heb ik zelf gemaakt)
Wel opletten he, je krijgt bij MSI de volgende games erbij

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.
Verwijderd
Ik heb me ook zo'n MSI 6800 kaartje aangeschafd maar dan de 128mb versie. Ik vond die 256mb versies wel iets te duur als ik de prijs/prestaties met elkaar vergelijk. Maar dat is mijn mening.
Ik was van plan om mijn kaartje vanmiddag ff te gaan flashen naar een GT versie. Maar heb geen idé of dat ook met deze 128mb versie kan. Iemand mischien ervaring met deze kaart of kan mij vertellen of ik hier dus wel of niet aan kan beginnen.
Ik was van plan om mijn kaartje vanmiddag ff te gaan flashen naar een GT versie. Maar heb geen idé of dat ook met deze 128mb versie kan. Iemand mischien ervaring met deze kaart of kan mij vertellen of ik hier dus wel of niet aan kan beginnen.
Verwijderd
@ duck2000, ik zou gewoon even wachten tot de nieuwe Riva tuner uit komt, daarmee kun je de 4 extra pipelines activeren (hoewel het risico bestaat dat die dus beschadigd zijn-->artifacts)
dan heb je eigelijk een lager geclockte GT maar wel met 16 pipes
Verwijderd
Jah ik heb het gelezen. Maar de kans dat ik een paar defecte pipelines heb is mij te groot. En ik kan ze waarchijnlijk ook niet meer uitzetten. Heb dan een grote kans dat hij de goed werkende uit zet en de defecte pipelines weer ingeschakeld houd. Dus die risico wil ik niet nemen (zit ik weer voor nood met een MX4000 kaartje opgescheeptVerwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 14:29:
@ duck2000, ik zou gewoon even wachten tot de nieuwe Riva tuner uit komt, daarmee kun je de 4 extra pipelines activeren (hoewel het risico bestaat dat die dus beschadigd zijn-->artifacts)
Dus dan ga ik liever over naar een bios flash, als dat mogelijk is. Ik weet dat de performence dan niet echt denderend vooruit gaat, maar het lijkt wel mooi in de systeem configuratie
als ik het zo zie draait de core van mijn 9800 pro nog hoger dan de 6800 core alleen het mem is 3x het dubbele bijna van wat ik heb
Verwijderd
Ik heb een XFX 6800 GT besteld bij Informatique en hij komt maandag aan
De GT's moeten daar binnen een week weer leverbaar zijn en de 6800 en 6800 Ultra zijn nog op voorraad!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 15:32 ]
Dat is appels met peren vergelijken.jorisw86 schreef op 13 augustus 2004 @ 15:28:
als ik het zo zie draait de core van mijn 9800 pro nog hoger dan de 6800 core alleen het mem is 3x het dubbele bijna van wat ik heb
De techniek van beide kaarten is natuurlijk totaal anders, dit is een generatie verder.
Ga eens wat vaker op kraamvisite!
ja dat boeit niet echt, beetje hetzelfde verhaal als AMD & Intel CPU's....jorisw86 schreef op 13 augustus 2004 @ 15:28:
Verwijderd
Hier iemand die weet of de bios kan flashen van mijn MSI NX6800 128mb? Ik heb een site kunnen vinden met een paar bios versies. De Normale, de GT, en de Ultra. En als het mogelijk is druk ik er graag een GT versie overheen.
http://www.nvplanet.com/bioses/gf6800/
Net m'n XFX 6800GT 256mb binnengekregen, wat loopt dat hard zeg!!!!! Heb 'm over de Ultra snelheden heen (zie sig). Ik ben erg benieuwd hoe Half Life 2 gaat draaien en S.T.A.L.K.E.R. Doom 3 doet het goed! High, 1280x1024, 90% van de tijd framrate van 60 continue (ik weet het, is gelimiteerd).
Ik ga nog kijken wat ik verder kan moet overklokken, ben benieuwd...
Als ik zo de dingen lees op internet en in deze topic, dan is de XFX kaart gewoon echt een goede keuze, hoe ze het doen mag 'joost' weten...maar erg goede kaarten vind ik het!! (eerste keer een XFX. Eerst altijd Asus GeForce gehad (1, 2, 4mx) daarna Hercules Radeon 9700 pro, Club3d 9800pro@xt ... Maar het word allemaal weggevaagd door deze Xfx...heeeeeeeeerlijk!!!!)
XFX=Aanrader!!
Als ik zo de dingen lees op internet en in deze topic, dan is de XFX kaart gewoon echt een goede keuze, hoe ze het doen mag 'joost' weten...maar erg goede kaarten vind ik het!! (eerste keer een XFX. Eerst altijd Asus GeForce gehad (1, 2, 4mx) daarna Hercules Radeon 9700 pro, Club3d 9800pro@xt ... Maar het word allemaal weggevaagd door deze Xfx...heeeeeeeeerlijk!!!!)
XFX=Aanrader!!
6th Sense - International Online Coop Gaming: www.6thSense.eu - Antec P160 case,Antec 650w Trio,Asus P5N32-E SLI Plus,C2D E6600 3300mhz,Scythe Infinity,4GB G. Skill f2-6400phu2-2gbhz DDR2-800,GF 8800GTX - Vista 64-Bit
heb hem ook, doom3 idd hartstikke tof, maar bijna uitgespeeld. Half-Life 2 (en CS) gaan waarschijnlijk langer mee en ik hoop dat het een beetje draait op de 6800u. Ik ben namelijk sceptisch omdat er aangekondigd wordt dat ie 30% trager is dan de x800 (zelfs trager dan de x800 pro!)BillyBee schreef op 14 augustus 2004 @ 03:01:
Net m'n XFX 6800GT 256mb binnengekregen, wat loopt dat hard zeg!!!!! Heb 'm over de Ultra snelheden heen (zie sig). Ik ben erg benieuwd hoe Half Life 2 gaat draaien en S.T.A.L.K.E.R. Doom 3 doet het goed! High, 1280x1024, 90% van de tijd framrate van 60 continue (ik weet het, is gelimiteerd).
XFX=Aanrader!!
btw, iemand een idee wat nu de snelste driver is voor de 6800 in games? (is dat nu 61.45 of 61.77 etc?)
[ Voor 6% gewijzigd door hully op 14-08-2004 10:29 ]
Oei... wat een keuze MSI of XFX... kosten bijna precies hetzelfde, XFX lijkt wel errug lekker over te klokken maar als je die lijst met software van MSI ziet... enneh @Smidsy; ik had gewoon de leukste titels van de MSI website gehaald, maar daar stond dat Pandora Tomorrow of Prince of Percia: Sands of Time Japan only waren. Cool dat ze dat erbij doen natuurlijk, maar nu is de keuze voor mij natuurlijk nóg moeilijker!
Toch?
gewoon met Coolbits de clocksnelheid verhoogt - ik merk er niets van hoor... 3dmark is met 1000 punten gestegen... Maar toch wel lekker dat de kaart het kan - misschien wel meerVerwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 14:03:
[...]
D.m.v. een flash of heb je gewoon de kloksnelheden verhoogt?
Edit:
nu draait ie 420/1150 !
en deze score krijg ik erbij: http://service.futuremark.com/compare?2k3=2948294
nu eens kijken of die CPU no verder wil
[ Voor 20% gewijzigd door SileX op 15-08-2004 21:35 ]
Verwijderd
Iemand die weet of ik mijn bios kan flashen van mijn MSI NX6800 128mb? Ik zal er graag een GT bios op gooien, maar opdat ik "maar" 128 mb heb is mijn vraag of dat mogelijk is.
ik zou nooit gaan flashen maar gewoon in windows bij de driver de speed wat opvoeren
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
bij de 9800pro 128mb-versies, word ook wel eens een 256mb xt bios gebruikt....Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 00:58:
Iemand die weet of ik mijn bios kan flashen van mijn MSI NX6800 128mb? Ik zal er graag een GT bios op gooien, maar opdat ik "maar" 128 mb heb is mijn vraag of dat mogelijk is.
dus het kán wel....
ik zou wel effe voor een pci-videokaart zorgen als je gaat flashen......dan kun je nog altijd terugflashen als 't mis gaat....
eigenlijk kan er dan weinig gebeuren....hooguit dat ie niet meer opstart
en daar is dat pci kaartje dan voor.
Duck2000: Je kunt het proberen, maar vergeet niet dat het héél goed mogelijk is, dat áls die vier pipes defect zijn, je niet altijd diezelfde vier weer kunt uitschakelen. Dan zit je dus met een goed kapotte kaart.
Succes in ieder geval
Succes in ieder geval
Verwijderd
maar wat is nou dus beter? Als je de bios flasht, wordt ie dan alleen herkent als een ultra? of gaat de kloksnelheid automatisch omhoog naar die van een ultra?
Of gebeurt dat niet maar zorgt een flash toch voor snelheidswinst? Moet je dan na die flash je kloksnelheid handmatig verhogen?
Of gebeurt dat niet maar zorgt een flash toch voor snelheidswinst? Moet je dan na die flash je kloksnelheid handmatig verhogen?
moet dit topic niet naar DOC?
MrHolland: Kaarten als een 9800SE (die dus een aantal pipes uit hebben staan) kun je natuurlijk proberen te flashen. Alleen op die manier kun je de gedeactiveerde pipes weer aanzetten. Binnenkort zal Rivatuner dit ook softwarematig kunnen voor de 6800.
Kaarten als de FX 5900 XT hoef je niet te flashen. Je hoeft alleen maar de kloksnelheid te verhogen om een 5900, 5900 Ultra of zelfs 5950 Ultra te krijgen. Hetzelfde geldt voor de 6800 GT. Alleen de kloksnelheden van de core en geheugen hoeven omhoog.
Kaarten als de FX 5900 XT hoef je niet te flashen. Je hoeft alleen maar de kloksnelheid te verhogen om een 5900, 5900 Ultra of zelfs 5950 Ultra te krijgen. Hetzelfde geldt voor de 6800 GT. Alleen de kloksnelheden van de core en geheugen hoeven omhoog.
Verwijderd
Hey bedankt voor de info. Ik ga het toch maar proberen. Moet eerst maar ff een paar goed werkende floppies zien te regelen met een diskette staion, heb die dingen al lang niet meer gezien
Verwijderd
Zelf heb ik de xfx geforce 6800gt al een tijdje en heb er gelijk de gainward ultra bios erop geflashed.(met succes)
maar is er al een geschikte koeler voor deze kaart want de standaard koeler is niet sterk genoeg om hem nog cool te houden
maar is er al een geschikte koeler voor deze kaart want de standaard koeler is niet sterk genoeg om hem nog cool te houden

wat voor een specs heeft de kaart met die ultra bios??Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 19:51:
Zelf heb ik de xfx geforce 6800gt al een tijdje en heb er gelijk de gainward ultra bios erop geflashed.(met succes)
Verwijderd
wat voor een specs heeft de kaart met die ultra bios??
nou ik heb er een gaiward ultra bios ingeflashed.
maar te temps rijzen de pan uit als ik game(idle 59~62 en full load over de 87 graden)
dan als ik een lange tijd speel dan krijg ik eerst een storing in het spel (zodat hij ff een paar sec stil staat) dan denk je dat het over is en speel je verder dan gaat hij hele vreemde kleuren vertonen.
en na dat dan reboot me pc
maar pas een zalman hp80 erop (met optische fan)?
of moet er nog een geschikte koeler uitkomen voor deze kaart?
nou ik heb er een gaiward ultra bios ingeflashed.
maar te temps rijzen de pan uit als ik game(idle 59~62 en full load over de 87 graden)

dan als ik een lange tijd speel dan krijg ik eerst een storing in het spel (zodat hij ff een paar sec stil staat) dan denk je dat het over is en speel je verder dan gaat hij hele vreemde kleuren vertonen.
en na dat dan reboot me pc
maar pas een zalman hp80 erop (met optische fan)?
of moet er nog een geschikte koeler uitkomen voor deze kaart?
heb daarnet mijn GT even flink opgefokt. (XFX)
Heb em geklokt naar 460 / 1200 met standaard koeling.... hij deed et zowaar 20 minuten lang 3dmark03. Maar daarna storte de snelheid ineens radicaal in... *barf*
Heb em 5 mhz op de core en 30 op de mem teruggeklokt en nu heb ik het probleem niet meer. draait nu dus op 455 en 1170.
Valt dit rare probleem te omzeilen? Ik heb geen artifacts gezien, al schijnt dat veel minder voor te komen bij de geforce 6 series...
Heb em geklokt naar 460 / 1200 met standaard koeling.... hij deed et zowaar 20 minuten lang 3dmark03. Maar daarna storte de snelheid ineens radicaal in... *barf*
Heb em 5 mhz op de core en 30 op de mem teruggeklokt en nu heb ik het probleem niet meer. draait nu dus op 455 en 1170.
Valt dit rare probleem te omzeilen? Ik heb geen artifacts gezien, al schijnt dat veel minder voor te komen bij de geforce 6 series...
Verwijderd
mijn XFX GF6800 GT is 62 - 64 graden celcius IDLE. Is het verstanding hem over te klokken? Hoe warm mag hij worden...
Volgens mij kunnen die dingen redelijk wat hebben, én klokken ze automatisch terug als het ze te warm wordt (performance keldert dan uiteraard wel
)
Maar kijk eens wat de temp onder load is, ga vervolgens overklokken en kijk wat dan de temp is.
Maar kijk eens wat de temp onder load is, ga vervolgens overklokken en kijk wat dan de temp is.
Verwijderd
Hoort het zo te zijn dat als je de frequenties hoge zet, dat je dan eerst moet "testen" en dat hij dan zegt "niet getest" of "je mag niet deze frequentie" of i.d. dat het dan te hoog gekozen is?
hij geeft dit al aan bij 395 mhz core
standaard = in windows, niet nodig om dat hoger te klokken. Prestatie is waar 3d acceleratie nodig is (games dus)
Je kan overigens fijn hoger klokken met powerstrip, Coolbits is afentoe echt eigenwijs.
En MrHolland, voer het heeeel langzaam op: opvoeren - testen - opvoeren - testen. Haalde bij mij de 455 door langzaam en rustig aan te doen
Je kan overigens fijn hoger klokken met powerstrip, Coolbits is afentoe echt eigenwijs.
En MrHolland, voer het heeeel langzaam op: opvoeren - testen - opvoeren - testen. Haalde bij mij de 455 door langzaam en rustig aan te doen
Verwijderd
hmm ik zit nu op 395 core en 1.08 mem (net 401 core en 1.1 mem) bij de laatste kreeg ik bij 3DMark03 artifacts bij de troll lair en bij 395/1.08 miiiiiniem (bijna niet) maar toen hij de CPU demo wilde laden... stopte 3DMark en zei hij "lost focus on display window" ... uhh ok
?
Ik heb een XFX 6800 GT
anyway.. waar ligt het aan hoe hoog je kan klokken? aan de temperatuur van de core/mem? Dus.. ook de temp van je kast (hoe goed die ventileert)?
Ik heb een XFX 6800 GT
anyway.. waar ligt het aan hoe hoog je kan klokken? aan de temperatuur van de core/mem? Dus.. ook de temp van je kast (hoe goed die ventileert)?
Verwijderd
^ Klinkt niet echt best.....
Een goeie GT moet je makkelijk kunnen klokken naar 400/1100, zonder artefacts.
Ik denk dat jouw kaart zo hot werd dat ie terugklokt. Check idd ventilatie en voeding eens.
Een goeie GT moet je makkelijk kunnen klokken naar 400/1100, zonder artefacts.
Ik denk dat jouw kaart zo hot werd dat ie terugklokt. Check idd ventilatie en voeding eens.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 08:10 ]
gooi je kast eens open
Mijn XFX wordt ook 62 graden idle hor, en in de 70 graden stressed, maar het heeft niets temaken met het overklokken van mijn kaart. De temps zijn zowel bij stock-speeds als bij 455/1170 hetzelfde. Tzit em denk ik in mijn airflow
Mijn XFX wordt ook 62 graden idle hor, en in de 70 graden stressed, maar het heeft niets temaken met het overklokken van mijn kaart. De temps zijn zowel bij stock-speeds als bij 455/1170 hetzelfde. Tzit em denk ik in mijn airflow
Verwijderd
Wat goeie airflow al niet uitmaakt blijkbaar...
Verwijderd
[quote]Check idd ventilatie en voeding eens[/qoute]
Voeding? wat kan daar mee mis zijn dan? je 3,3/5/12 volt lijnen? Die heb ik gecheked alles goed behalve +5V = 4,7
Voeding? wat kan daar mee mis zijn dan? je 3,3/5/12 volt lijnen? Die heb ik gecheked alles goed behalve +5V = 4,7
Tsja, tis daarbij ook kokend heet in mijn kastVerwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 11:42:
Je XFX GT draait 62 graden idle !? Mijn Gainward draait idle tussen 51 en 52.
Wat goeie airflow al niet uitmaakt blijkbaar...
XP 2600+ @ 3200+ @ 1.9V die uitzichzelf al lekker 60 graden door mijn systeem heen pomp. Dan heb ik ook nog een vrij krappe kast met maar 1 outtake fan... en voila!
(twerkt gelukkig allemaal nog wel

Verwijderd
hoe quote je?
idd airflow is heel belangrijk
ik heb een extra casefan VOOR mijn GF gehangen (kik zal later een pic posten) die zuigt de hete lucht weg van hem en blaast het richting casefan die lucht uit de kast blaast
hoppa.. overclocked en van 64 graden idle naar 60 idle 
ik kan nog wel wat experimenteren.. zoals ipv weg van de GF NAAR mijn GF blazen.. of ipv uit de kast blazen in de kast etc.
telkens als ik reboot, dan zijn mijn overclock instellingen weg
Ik zet een vinkje bij "deze instellingen toepassen bij het opstarten" maar dat helpt niets... hij staat weer vrolijk bij "geen overclocken" terwijl ik afsloot met handmatig
idd airflow is heel belangrijk
ik kan nog wel wat experimenteren.. zoals ipv weg van de GF NAAR mijn GF blazen.. of ipv uit de kast blazen in de kast etc.
telkens als ik reboot, dan zijn mijn overclock instellingen weg
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 12:55 ]
Verwijderd
Ik wil vanmiddag ff mijn MSI 6800 128mb flachen naar de GT. Ik ben op zoek naar de bios versie van de MSI GT. Mischien iemand met een MSI GT die mij zijn bios naar mij kan zenden? Ik heb een site gevonden met bios versies voor de 6800 maar weet niet van welk merk die bios versies zijn (denk XFX).
Mijn e-mail adres is: Microtweaker@hotmail.com
(Ik had net een paar stukjes gelezen over jullie GT temps, en ik vond ze wel erg hoog vergeleken met die van mij. Mijn 128 mb kaartje is idle 52graden en onder stres 56/57. Mischien dat mijn temps niet klopen, dat is wel vaker het probleem bij MSI)
Hier nog ff een linkje naar die bios versies voor de 6800, mischien iemand weet van welk merk deze versies zijn.
Alvast bedankt.
Mijn e-mail adres is: Microtweaker@hotmail.com
(Ik had net een paar stukjes gelezen over jullie GT temps, en ik vond ze wel erg hoog vergeleken met die van mij. Mijn 128 mb kaartje is idle 52graden en onder stres 56/57. Mischien dat mijn temps niet klopen, dat is wel vaker het probleem bij MSI)
Hier nog ff een linkje naar die bios versies voor de 6800, mischien iemand weet van welk merk deze versies zijn.
Alvast bedankt.
Verwijderd
Goed ik sta op het punt om mijn 6800 te slopen of te tweaken. Ik heb in dos (cmd) het programma gedraaid dat heet nvflash442. Ik heb de instucties goed gevolgd en nu sta ik op het punt mijn bios te flashen naar de GT. Ik zie veel warnings staan en kan me er echt niets uit opmaken. Is er iemand die mij kan vertellen of ik deze flash moet uitvoeren of niet? Hier onder staan mijn gegevens die het programma (nvflash442) mij heefd gegeven.
c:\bios>nvflash442 -p -u -2 gt.rom
NVIDIA Flash Rom utility
Version 04.42
Chip name=NV50 <041h>, Vendor ID=10DE, Device ID=0041
Opened gt.rom successfully.
Checking for supported EEPROM...
EEPROM man.ID, devcode <1F,60> : Atmel AT25F1024 2.7-3.6V 128Kx8S, page
WARNING: ROM image file PCI Vendor, Device ID ,10DE.0045>, doesn't match
chip PCI Vendor, Divice ID <10DE.0041>
WARNING: ROM file Subsystem ID <10DE.0204>, doesn't match
chip PCI Subsystem ID <1462.9750>
WARNING: ROM file Board ID <4007>, doesn't match chip Board ID <4020>
CONFIRM: You are about to write a new ROM image to the displey adapter.
Are you sure you want to do this?
Type "YES" to confirm <all caps>:
Mischien is een andere bios versie van een MSI de oplossing om die warnings (doesn't match) weg te krijgen. Of zijn dit de normale warning meldingen die je krijgt bij het flashen? Dus iemand die mij een raad kan geven of ik nu YES moet intypen?
(Ik weet de ririco's om 4 kapotte pipelines in te schakelen)
c:\bios>nvflash442 -p -u -2 gt.rom
NVIDIA Flash Rom utility
Version 04.42
Chip name=NV50 <041h>, Vendor ID=10DE, Device ID=0041
Opened gt.rom successfully.
Checking for supported EEPROM...
EEPROM man.ID, devcode <1F,60> : Atmel AT25F1024 2.7-3.6V 128Kx8S, page
WARNING: ROM image file PCI Vendor, Device ID ,10DE.0045>, doesn't match
chip PCI Vendor, Divice ID <10DE.0041>
WARNING: ROM file Subsystem ID <10DE.0204>, doesn't match
chip PCI Subsystem ID <1462.9750>
WARNING: ROM file Board ID <4007>, doesn't match chip Board ID <4020>
CONFIRM: You are about to write a new ROM image to the displey adapter.
Are you sure you want to do this?
Type "YES" to confirm <all caps>:
Mischien is een andere bios versie van een MSI de oplossing om die warnings (doesn't match) weg te krijgen. Of zijn dit de normale warning meldingen die je krijgt bij het flashen? Dus iemand die mij een raad kan geven of ik nu YES moet intypen?
(Ik weet de ririco's om 4 kapotte pipelines in te schakelen)
Weet je zeker dat je niet bij de 2D settings kijkt?Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 12:35:
telkens als ik reboot, dan zijn mijn overclock instellingen wegIk zet een vinkje bij "deze instellingen toepassen bij het opstarten" maar dat helpt niets... hij staat weer vrolijk bij "geen overclocken" terwijl ik afsloot met handmatig
die staan standaard weergegeven ipv de 3D settings (die je dus moet overclocken
Je quote met het knopje naast de edit knop
Duck2000 hoe denk jij je 6800 met 12 pipes over te kunnen zetten naar eeen 6800GT met 16 pipes dmv een Biosflash?
Voor zover ik weet is het ondoenlijk....
[ Voor 14% gewijzigd door Gehaktbal op 19-08-2004 16:46 ]
Verwijderd
Dus mijn kaart heefd geen 12 pipelines? Ik d8 dat ik er 16 had waarvan 4 zijn uigeschakeld
, dus dat word ook geen riva tuner voor mij om die uigeschakelde piplines weer in te schakelen.
Dan gaat die hele flash gedoe niet door jah, had ik toch beter een 100pleuro's extra kunnen neerleggen voor een gt versie.

Dan gaat die hele flash gedoe niet door jah, had ik toch beter een 100pleuro's extra kunnen neerleggen voor een gt versie.
dat denk ik wel ja......die GT levert HEEL wat winst op t.o.v. de non ultra.Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 18:41:
Dus mijn kaart heefd geen 12 pipelines? Ik d8 dat ik er 16 had waarvan 4 zijn uigeschakeld, dus dat word ook geen riva tuner voor mij om die uigeschakelde piplines weer in te schakelen.
By the way, je hebt 2 precies dezelfde posts gedaan......hier en in het andere topic
pas je op met de pipelines in te schakelen. Voor zover ik weet zijn daar veel risico's aan verbonden.Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 18:41:
Dus mijn kaart heefd geen 12 pipelines? Ik d8 dat ik er 16 had waarvan 4 zijn uigeschakeld, dus dat word ook geen riva tuner voor mij om die uigeschakelde piplines weer in te schakelen.
En overigens zal je de snelheid van een GT nooit halen, die draait namelijk op 1GHz. geheugen (DDR3) en de non-ultra's maken (op Asus na) gebruik van DDR1 g eheugen dat de 1 GHz. lang niet haalt.
Je had inderdaad beter 100 euro meer kunnen lappen voor een GT, maar je had ook van te voren beter kunnen lezen
Verwijderd
Maar ff voor de duidelijkheid. Heb ik nu wel 16 pipelines of heb ik er maar 12. Ik zal zo eerst ff kijken of mijn kaartje wel op 1ghz geheugen kan draaien. Hij is 700MHZ 52draden idle. Maar dis wel een groot verschil tussen die 2 snelheden.Gehaktbal schreef op 19 augustus 2004 @ 19:02:
[...]
pas je op met de pipelines in te schakelen. Voor zover ik weet zijn daar veel risico's aan verbonden.
En overigens zal je de snelheid van een GT nooit halen, die draait namelijk op 1GHz. geheugen (DDR3) en de non-ultra's maken (op Asus na) gebruik van DDR1 g eheugen dat de 1 GHz. lang niet haalt.
Je had inderdaad beter 100 euro meer kunnen lappen voor een GT, maar je had ook van te voren beter kunnen lezenVoor zover ik weet is er nooit iets gezegd over non-ultra naar GT flash......
Je hebt 16 pipelines waarvan 12 geactiveert
Ik ben ook wel nieuwsgierig of een biosflash nou wel of niet lukt.. Want als je het geheugen wat naar onderen schroeft, dan zou het wel moeten lukken dacht ik zo. Want 1GHz zit er bij die 6800NU niet in natuurlijk.
Verwijderd
Daar heb je gelijk in, ik kan idd mijn kaart niet op 1ghz geheugen laten draaien. Als ik hem hoger zet dan 900 dan zecht hij: de test werd niet op de geselecteerde klokfrequanties uitgevoerd. Verlaag uw instellingen a.u.b en probeer het opnieuw. Mischien is er een manier om dat te kunnen omzeilen, en zodra ik in windows zit dus idd die verquentie omlaag te te gooien. Maar jah dit alles bij elkaar is dus niet echt voor mij weg gelecht ik ben een student die al zijn zak centjes in de kaart heefd gepomt en niet eens meer geld heefd om een mx ofzo weer te kopen als deze kaart defect is. Dus ik kan deze gok niet nemen.BvK P4 schreef op 19 augustus 2004 @ 21:14:
Je hebt 16 pipelines waarvan 12 geactiveertIk ben ook wel nieuwsgierig of een biosflash nou wel of niet lukt.. Want als je het geheugen wat naar onderen schroeft, dan zou het wel moeten lukken dacht ik zo. Want 1GHz zit er bij die 6800NU niet in natuurlijk.
Verwijderd
Zoals deze thread al zegt ; van GT naar Ultra. Dit gaat op door het louter verschil in kloksnelheden.
van NU/LE naar GT/Ultra is eigenlijk een onmogelijkheid of een hele grote gok met een nog grotere kans op een vernaaide kaart. Als de 4 disabled pipelines daadwerkelijk stuk zijn, is je goedkoop idd een duurkoop.
van NU/LE naar GT/Ultra is eigenlijk een onmogelijkheid of een hele grote gok met een nog grotere kans op een vernaaide kaart. Als de 4 disabled pipelines daadwerkelijk stuk zijn, is je goedkoop idd een duurkoop.
Dat hoeft dus niet theekopje. Voor zover ik weet is er niemand die succesvol een NU->GT/U heeft geflasht. Mensen die hem wél geflasht hebben, kregen artifacts en konden de vier kapotte pipes niet uitzetten. Dat is dus het risico dat je loopt.
Verwijderd
Ik heb gisteren mijn XFX 6800 GT binnen gekregen.
Nu heb ik deze lopen op ultra speeds, maar in 3Dmark 2003 stopt hij soms voor een seconde en gaat dan verder. Ik zie geen artifacts verschijnen ofzo. Is dit een hitte probleem ?
Want games speel ik wel soepel zonder enige freezes.
Nu heb ik deze lopen op ultra speeds, maar in 3Dmark 2003 stopt hij soms voor een seconde en gaat dan verder. Ik zie geen artifacts verschijnen ofzo. Is dit een hitte probleem ?
Want games speel ik wel soepel zonder enige freezes.
Ik heb mijn xfx geforce 6800gt overgelocked naar 360/1100. Zoals je ziet werkt het geheugen perfect mee, alleen de core is nauwelijks vooruit te branden
Coolbits geeft aan dat 400 nog te doen is, maar pas bij 360 werkt alles helemaal vlekkeloos, alles daarboven wil nog wel voor een vastlopertje zorgen
Nu is mijn vraag: valt dit op te lossen door het agpvoltage omhoog te gooien, of heb ik gewoon een "brakke" core?
En een ander vraagje: Als je de vcore omhoog gooit zorgt dit voor meer stabiliteit voor de cpu, de cpu wordt warmer en als je de vcore erg veel omhoog gooit kan het de levensduur van je cpu drastisch verkorten.
Werkt dit precies hetzelfde met het agpvoltage of zijn er daar nog andere bijeffecten?
edit: nog ff wat vraagjes:
Het standaard voltage is volgens mij 1.50, wat is de aanbevolen max?
En is er een goed programma om de temp van je gpu te meten (inclusief history). De enige manier die ik nu ken is via de control panel van mijn driver, maar daar kan ik niet zien wat de temp onder stress is. Als ik namelijk aan het benchen ben, en ik wil dan zien hoe warm mijn gpu is, dan is de enige manier om dat te zien esc drukken en dan snel control panel oproepen, maar in de tussentijd kan de temp dan al vele graden gedaalt zijn
Bovendien zit daar helaas ook geen history graph bij,
En last but not least, wat is een veilige maximale temp?
De driver zelf heeft de core threshold op 120 staan, maar dat lijkt me toch iets teveel voor te gamen onder normale omstandigheden 
edit2: Ik heb trouwens een aopen 350watt voeding. Behalve mijn cpu en gpu heb ik 1 dvd speler, 1 cd brander, 1 geluidskaart een 1 harde schijf. Op dit moment heb ik de harde schijf en gpu op hetzelfde kabeltje aangesloten, maar ik heb nog wel 1 of 2 kabels over dus als het moet ik er een dedicated van maken. Zo had ik het int begin ook, maar dat maakte geen verschil. Ik heb hem nu echter met mijn hd gedeelt omdat ik mijn kast een beetje op heb zitten ruimen (ivm airflow
).

Nu is mijn vraag: valt dit op te lossen door het agpvoltage omhoog te gooien, of heb ik gewoon een "brakke" core?
En een ander vraagje: Als je de vcore omhoog gooit zorgt dit voor meer stabiliteit voor de cpu, de cpu wordt warmer en als je de vcore erg veel omhoog gooit kan het de levensduur van je cpu drastisch verkorten.
Werkt dit precies hetzelfde met het agpvoltage of zijn er daar nog andere bijeffecten?
edit: nog ff wat vraagjes:
Het standaard voltage is volgens mij 1.50, wat is de aanbevolen max?
En is er een goed programma om de temp van je gpu te meten (inclusief history). De enige manier die ik nu ken is via de control panel van mijn driver, maar daar kan ik niet zien wat de temp onder stress is. Als ik namelijk aan het benchen ben, en ik wil dan zien hoe warm mijn gpu is, dan is de enige manier om dat te zien esc drukken en dan snel control panel oproepen, maar in de tussentijd kan de temp dan al vele graden gedaalt zijn

En last but not least, wat is een veilige maximale temp?

edit2: Ik heb trouwens een aopen 350watt voeding. Behalve mijn cpu en gpu heb ik 1 dvd speler, 1 cd brander, 1 geluidskaart een 1 harde schijf. Op dit moment heb ik de harde schijf en gpu op hetzelfde kabeltje aangesloten, maar ik heb nog wel 1 of 2 kabels over dus als het moet ik er een dedicated van maken. Zo had ik het int begin ook, maar dat maakte geen verschil. Ik heb hem nu echter met mijn hd gedeelt omdat ik mijn kast een beetje op heb zitten ruimen (ivm airflow
[ Voor 51% gewijzigd door Benotti op 22-08-2004 14:28 ]
Verwijderd
@ duck2000
ik weet bijna zkr dat de 6800non ultra 16 pipes heeft waarvan je die overige 4 kan activeren
-met een biosflash naar een gt (moet je wel je clock frequenties omlaag clocken)
-of je wacht op de nieuwe rivatuner die de overige pipes kan enablen en als ze deffect zijn weer disablen.
kans dat 't lukt is ongeveer 40% als ik guru3d mag geloven
ben zelf best nieuwsgierig of 't gaat werken
ik weet bijna zkr dat de 6800non ultra 16 pipes heeft waarvan je die overige 4 kan activeren
-met een biosflash naar een gt (moet je wel je clock frequenties omlaag clocken)
-of je wacht op de nieuwe rivatuner die de overige pipes kan enablen en als ze deffect zijn weer disablen.
kans dat 't lukt is ongeveer 40% als ik guru3d mag geloven
ben zelf best nieuwsgierig of 't gaat werken
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 14:18 ]
@Shumi: AGP voltage verhogen heeft geen zin. De videokaart krijgt z'n stroom rechtstreeks van de voeding en bepaalt zelf hoeveel volts er naar de core en geheugen gaan. Bij de Ultra is het voltage 0.1 Volt hoger, maar vanwege de warmte die dat met zich meebrengt, is een dualslot koeler nodig. Dus heeft het voor jou geen zin om de voltages te verhogen.
Over de temps: Kijk toch maar eens vlak na FarCry/3Dmark03 wat je ziet in het Control Panel. Volgens mij kan Speedfan ook zien wat de temperatuur is, maar dat weet ik niet zeker. Probeer eens te overklokken met de kast open, scheelt behoorlijk. 120 is trouwens wel de goede waarde
Ik zou ook eens de brander/speler eens loskoppelen. 350W lijkt me wel genoeg, maar je weet maar nooit natuurlijk.
Over de temps: Kijk toch maar eens vlak na FarCry/3Dmark03 wat je ziet in het Control Panel. Volgens mij kan Speedfan ook zien wat de temperatuur is, maar dat weet ik niet zeker. Probeer eens te overklokken met de kast open, scheelt behoorlijk. 120 is trouwens wel de goede waarde
Ik zou ook eens de brander/speler eens loskoppelen. 350W lijkt me wel genoeg, maar je weet maar nooit natuurlijk.
Verwijderd
Schumi z'n XFX GT klinkt brak als ie niet perfect verder wil dan 360.
Ook die 350W is naar mijn mening beetje mager. Zelf had ik de Antec
380W truepower en nu een Tagan480. Temps voor zowel CPU en GT
zijn met de Tagan 1 a 3 graden lager. Logisch ? : misshien niet. Beter ? : idd.
Ook die 350W is naar mijn mening beetje mager. Zelf had ik de Antec
380W truepower en nu een Tagan480. Temps voor zowel CPU en GT
zijn met de Tagan 1 a 3 graden lager. Logisch ? : misshien niet. Beter ? : idd.
Beter? Niet altijd... De Tagan undervolt blijkbaar iets vergeleken met die Antec. Meer volt kan natuurlijk fijn zijn (OC), als de boel goed gekoeld wordt. Minder volt, lagere temperatuur kan ook fijn zijn (OC), maar dan heb je te weinig voltjes om goed te kunnen OC'en
Gouden middenweg zoeken dus...
Kan natuurlijk ook zijn dat de Tagan minder warmte in de kast dumpt
@iets hier beneden: De kans dat je de vier pipes _niet_ uit kunt schakelen, of dat je de vier verkeerde pipes uitschakelt is erg groot. Ofwel, voor je het weet heb je een kaart die gewoon kapot is...
Kan natuurlijk ook zijn dat de Tagan minder warmte in de kast dumpt
@iets hier beneden: De kans dat je de vier pipes _niet_ uit kunt schakelen, of dat je de vier verkeerde pipes uitschakelt is erg groot. Ofwel, voor je het weet heb je een kaart die gewoon kapot is...
[ Voor 22% gewijzigd door IceEyz op 22-08-2004 15:05 ]
Ik zou hem gewoon proberen te flashen naar een GT
. Als het niet lukt gewoon originele bios terug zetten...
tvw
Zal ik dan maar eens doenIceEyz schreef op 22 augustus 2004 @ 14:37:
Over de temps: Kijk toch maar eens vlak na FarCry/3Dmark03 wat je ziet in het Control Panel.
Kast heb ik open staanProbeer eens te overklokken met de kast open, scheelt behoorlijk. 120 is trouwens wel de goede waarde
Mocht ik er nog een keertje echt voor willen gaan, dan kan ik dat altijd nog wel proberen.Ik zou ook eens de brander/speler eens loskoppelen. 350W lijkt me wel genoeg, maar je weet maar nooit natuurlijk.
Een andere mogelijkheid is om ff een tafelventilator te pakken zodat die recht mijn kast in blaast
Tja, is warm ja, maar de FX-serie gaat bijvoorbeeld al tot 135 graden voor dat er wordt afgeremd. Mijn GT wordt tegen de 60 zonder load en ik schat 75 bij full load op 410/1100.
En waarom "ga jij er niet echt voor"? Je bent hier in het GT->Ultra topic _dus_ zul je jouw GT op 400/1100 krijgen! Zoveel moeite is het niet
En waarom "ga jij er niet echt voor"? Je bent hier in het GT->Ultra topic _dus_ zul je jouw GT op 400/1100 krijgen! Zoveel moeite is het niet
ff de 4 gametests van 3dmark03 gedraaid (1280x1024, 8xfsaa, 16xaf) en daarna was de temp +-65 graden.
Daarna de nalu demo gedraaid, toen was het 67 graden. Lijkt me niks mee, dus dan moet en zal die core hoger gaan
(hoop ik
)
Daarna de nalu demo gedraaid, toen was het 67 graden. Lijkt me niks mee, dus dan moet en zal die core hoger gaan
Verwijderd
Hoe komt het toch dat jullie GT's al bij idle al zo hoge temps hebben ? De mijne draait idle niet hoger dan 47-48 c.
Verwijderd
ik heb nog nooit zon 6800 in me handen gehad, dus het kan zijn dat ik hier dikke onzin ga verkondigen (sorry als dat het geval is)
maar waarom bouwt er niemand gwoon een goede socketA koeler op de core... ik heb dat ook bij mijn r9700 gedaan.. en nu wordt hij niet eens meer lauw aan de achterkant van de kaart als jeje vinger op het pcb legt... nu weet ik ook wel dat zon kaart een stuk meer hitte veroorzaakt dan een r9700.. maar als je een flinke socketA koeler gebruikt zal die toch meer koel capaciteit hebben dan de std GT koeler... nadeel is dat je bijna al je pci sloten kwijt bent... maar aangezien alles tegenwoordig onboard zit zal de normale tweaker daar ook niet echt van wakker liggen...
ik ben erg benieuwd naar mensen die dit soort dingen al gedaan hebben, een kleine volt mod moet ook binnen de mogelijkheden liggen om je core nog een stukke harder te laten gaan... een core temp van 100 graden ookal zegt men dat het safe is klinkt mij nou niet bepaald lekker in de oren......
maar waarom bouwt er niemand gwoon een goede socketA koeler op de core... ik heb dat ook bij mijn r9700 gedaan.. en nu wordt hij niet eens meer lauw aan de achterkant van de kaart als jeje vinger op het pcb legt... nu weet ik ook wel dat zon kaart een stuk meer hitte veroorzaakt dan een r9700.. maar als je een flinke socketA koeler gebruikt zal die toch meer koel capaciteit hebben dan de std GT koeler... nadeel is dat je bijna al je pci sloten kwijt bent... maar aangezien alles tegenwoordig onboard zit zal de normale tweaker daar ook niet echt van wakker liggen...
ik ben erg benieuwd naar mensen die dit soort dingen al gedaan hebben, een kleine volt mod moet ook binnen de mogelijkheden liggen om je core nog een stukke harder te laten gaan... een core temp van 100 graden ookal zegt men dat het safe is klinkt mij nou niet bepaald lekker in de oren......
Kheb ff mijn cdbrander en dvd speler ontkoppelt, kaart een dedicated kabel gegeven, cpu teruggeclocked naar standaard, geheugen van gpu ook en daarna de core naar 375 gezet.
Bij 3dmark2001 bleef het beeld bij de eerste of tweede test stilstaan waarna ik op esc heb gedrukt. Daarna de nalu demo gedraait, geen problemen. Vervolgens 3dmark03 waarbij bij de eerste gametest het beeld wederom stil bleef staan, maar nu deed ik niks. Na een paar seconden (7) ging de test weer gewoon verder zonder performance verlies of wat dan ook, en daarn bij test 2,3 en 4 geen problemen meer gehad. Klinkt dit als een symptoon dat de voeding te zwak is?
Ik heb namelijk nog een 400/450 watt voeding liggen. Daar heb ik tot nu toe nog nooit problemen mee gehad, maar tis wel q-tec
update: Net de core naar 400 gezet, en wederom geen problemen met de nalu demo. Bij zowel 3dmark01 als 03 is het echter zo dat hij bij het laden van een gametest 7-10 seconden blijft hangen, waarna de test foutloos verloopt. Bij f1 challenge had ik eerder vandaag ook dat het beeld 7-10 seconden stil bleef. Daarna kon ik echter weer verder, en toen ik de replay ging bekijken bleef het beeld op exact dezelfde plen 7-10 seconden stil staan.
Bij 3dmark2001 bleef het beeld bij de eerste of tweede test stilstaan waarna ik op esc heb gedrukt. Daarna de nalu demo gedraait, geen problemen. Vervolgens 3dmark03 waarbij bij de eerste gametest het beeld wederom stil bleef staan, maar nu deed ik niks. Na een paar seconden (7) ging de test weer gewoon verder zonder performance verlies of wat dan ook, en daarn bij test 2,3 en 4 geen problemen meer gehad. Klinkt dit als een symptoon dat de voeding te zwak is?
Ik heb namelijk nog een 400/450 watt voeding liggen. Daar heb ik tot nu toe nog nooit problemen mee gehad, maar tis wel q-tec

update: Net de core naar 400 gezet, en wederom geen problemen met de nalu demo. Bij zowel 3dmark01 als 03 is het echter zo dat hij bij het laden van een gametest 7-10 seconden blijft hangen, waarna de test foutloos verloopt. Bij f1 challenge had ik eerder vandaag ook dat het beeld 7-10 seconden stil bleef. Daarna kon ik echter weer verder, en toen ik de replay ging bekijken bleef het beeld op exact dezelfde plen 7-10 seconden stil staan.
[ Voor 23% gewijzigd door Benotti op 22-08-2004 16:40 ]
Dit topic is gesloten.