Ik zou de vierde editie pakken, is nu in 'beta' uit (dus alleen als ebook). Als je dit geen bezwaar vindt, want de nieuwe editie gaat in op Rails 3, welke nu in beta is. Als je nu met Rails gaat beginnen lijkt het me verstandig gelijk in Rails 3 te duiken, alhoewel de overstap van Rails 2 naar 3 ook niet bijster groot is. Ik heb zelf ervaring met het derde deel en vind het een prima boek. In het eerste deel 'bouw' je een webshop applicatie en in het tweede deel wordt er wat dieper ingegaan op de verschillende onderdelen van Rails zelf. Daarnaast hebben de officiele Rails Guides mij erg geholpen, als wel als gewoon de API lezen (browse online op deze site is geweldig om snel functies te zoeken op naam).
Als alternatief kan je ook nog dit gratis 'boek' proberen. Deze is vrij recent, maar ik heb er geen ervaring mee. Hier wordt je ook gelijk geleerd om te gaan met een CVS en tests, wat ik in het eerder genoemde boek een beetje karig vond.
Dan nog een laatste tip, als je een probleem tegenkomt en hier op googled, hou dan in de gaten van wanneer de blogpost, forumpost of ander soort informatie is, aangezien er veel is veranderd sinds Rails 1 en veel problemen en oplossingen die je op internet vindt niet meer werken of relevant zijn.
Voor Ruby is er de in de Rubywereld welbekende Why's (Poignant) Guide to Ruby, welke Ruby als programmeertaal introduceert. Een gevoel voor bizarre verhalen en voorbeelden is wel gewenst
[ Voor 7% gewijzigd door unex154 op 21-04-2010 19:14 ]
Verwijderd
[ Voor 91% gewijzigd door Creepy op 12-05-2010 11:34 ]
Verwijderd
Ik wil graag javascript en jquery gaan leren. Zou hier graag boeken over willen aanschaffen. Maar wat is een goed boek om mee te beginnen? En wat is een goed boek om naar de basis verder mee te leren?
Misschien dat jullie een goede suggestie hebben.
Alvast Bedankt
Ik ga beginnen met het leren van Flash, kwestie van binnenkort een eerste site in flash te kunnen maken. Wat ik in de site zou moeten kunnen is vectortekeningen ( die ik vooraf gemaakt heb ) inladen en door de gebruiker laten inkleuren ( grote gebieden in een kleur ).
Kan er iemand van jullie mij een boek aanraden om Flash te leren? Van beginner naar gevorderd zeg maar.
Alvast bedankt.
Er zijn twee boeken die ik al veelbelovend vind.
http://oreilly.com/catalog/9780596159757/
http://oreilly.com/catalog/9780596527877/
Iemand enige ervaring met andere boeken die hij/zij kan aanraden?
Verwijderd
Geschreven door Kathy Sierra en Bert Bates
Uitgever: O'Reilly Media
Bladzijdes: 656
ISBN: 978-0-596-00465-1
Echt een aanrader, hele duidelijke uitleg over OOP en de basis van Java. Na elk hoofdstuk staan uitdagende puzzels en opdrachten. Het boek besteed ook veel aandacht aan het 'leuker maken' van het leren programmeren.
Ik vond zelf voor Actionscript 3 het volgende boek wel goed. http://oreilly.com/catalog/9780596526948/cyboria schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 09:53:Er zijn twee boeken die ik al veelbelovend vind.
http://oreilly.com/catalog/9780596159757/
http://oreilly.com/catalog/9780596527877/
Iemand enige ervaring met andere boeken die hij/zij kan aanraden?
Het boek is behoorlijk uitgebreid en echt alles wordt wel behandeld. Het is soms misschien wel een beetje te gedetailleerd dus een boek als Actionscript 3.0 Cookbook is wel handig om erbij te hebben.
Zelf zou ik overigens voor het maken van sites in flash eerder Flex gebruiken. Dat is een framework voor RIA's.
Zijn hier boeken voor aan te bevelen na Head First Java? Of zou ik mezelf verder moeten verdiepen in Java voordat ik aan Java ME begin? Zoja welke boeken zouden uiteindelijk nuttig zijn voor mij.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen:
Ik zoek een boek! een goed boek, duidelijk boek en vooral een breed boek.
Ik doe een opleiding applicatieontwikkelaar op MBO 4 niveau, hier krijg ik welgeteld 3 hele uren per week aan programmeer vakken in het eerste jaar!
Daarvan is 1,5 uur aan C# en 1,5 uur Flash AS3.
In die 1,5 uur C# krijgen we het broodnodige en dan mogen we leuk een huiswerk opdracht maken die de volgende week ingeleverd moet worden.
Dit is gigantisch kinderachtig en omdat het maar zo kort is, is de uitleg ook niet alles, alles moet gehaast en geforceerd.
Nu zoek ik een boek om mij daar in te ondersteunen, om die kleine dingen die ik mis (en daarmee thuis niet lekker aan de gang kan) toch binnen te krijgen.
Veel mensen leren complete talen uit een paar boeken, ik kan dat niet, daarom zoek ik dus een boek wat zich vooral focust op het hele idee, wat me dus de basics opnieuw uitlegt en dan vooral breder dan dat de leraar doet in die 1,5 uur.
Hiermee zoek ik begrip in de taal, ipv het uit me hoofd stampen van bepaalde syntax'.
Ik heb een ebook gevonden wat redelijk doet wat ik wil, alleen is die niet verkrijgbaar op papier.
Dan kan ik het uitprinten, maar dat is gewoonweg niet praktisch.
Engels of Nederlands is oke, je moet het toch in het engels kunnen.
Iemand die mij een boek aan kan wijzen wat voor zichzelf veel heeft geholpen?
Voor hulp met de taal is een boek een goed hulpmiddel. Je zou ook de officiële cursus materialen van microsoft erbij kunnen pakken. Echter verwacht dat wel een beetje een basis. Je kan voor de boeken kijken naar de examens die er voor zijn maar ik zou beginnen met het basis .Net framework boek (70-536) maar ik moet je wel vertellen dat die boeken wel vrij droog/dik zijn.
Hulp met de denkwijze van het programmeren is iets wat moeilijker te leren is. Dit kan je namelijk niet uit een boek leren maar is iets wat gewoon veel oefening en ervaring kost. Er zijn over specifieke delen wel een aantal dingen te vinden Applicatie architectuur, design-patterns etc. Maar op een basis OO niveau niet echt, dat zul je voor jezelf moeten uitvinden door veel oefening en de wil om je eerder geschreven code steeds te willen verbeteren. Ook kan het handig om mensen een mening te vragen over je code. Want daar leer je tenslotte zelf ook van en als diegene die een mening geeft ook zijn code aan jou wil voorleggen dan kan je samen steeds meer de denkwijzen eigen maken die nodig is om een goede programmeur te worden.
You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?
MS leermateriaal is een beetje vervelend, aangezien ik dan ook en weer met een intensief programma bezig ben. Daarom zoek ik dus een boek(je) die basis uitlegt en inderdaad een beetje allround is, maar toch weer specifiek C#.
Vandaar dat ik niet zomaar een boek wil pakken en gaan lezen, omdat dat misschien niet eens goed werkt.
Verwijderd
Hoe denk je dat het op de uni gaat? Een paar hoorcolleges, waarin concepten behandeld worden en daarnaast wat practica en inleveropdrachten. Het is juist de bedoeling dat je dingen zelf leert uitzoeken.n die 1,5 uur C# krijgen we het broodnodige en dan mogen we leuk een huiswerk opdracht maken die de volgende week ingeleverd moet worden.
Dit is gigantisch kinderachtig en omdat het maar zo kort is, is de uitleg ook niet alles, alles moet gehaast en geforceerd.
En MBO is veel ander niveau dan 'de uni'.
Weet iemand nog een goed boek over C# / .NET voor een PHP/Java programmeur? Beetje hoog niveau mag wel, zolang maar niet alles wordt behandeld wat ik al weet (OO, primitive types, etc.).
Je zult weinig boeken tegen komen die niet eerst alle primitive types en OO bespreken. Het is namelijk basis kennis, en aan de hand van die hoofdstukken wordt je bekend met de schrijfstijl en terminologie van de schrijver. Verder wil de schrijver/redacteur er zeker van zijn dat jij een bepaalde basis hebt waarop hij kan bouwen met zijn uitleg.Avalaxy schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:03:
Leuk topicIk koop zelf ook regelmatig boeken, heb alleen zo weinig tijd om ze te lezen naast m'n studie en werk
Weet iemand nog een goed boek over C# / .NET voor een PHP/Java programmeur? Beetje hoog niveau mag wel, zolang maar niet alles wordt behandeld wat ik al weet (OO, primitive types, etc.).
Uitzonderingen zijn series, maar de verwijzen vaak weer terug naar de eerdere boeken.
Programmer - an organism that turns coffee into software.
Als ik zo kijk bij bol.com zie ik een hoop boeken, maar ik heb werkelijk geen idee welke nou goed voor me is: http://www.bol.com/nl/s/b...dex.html?_requestid=90173
Als je erg diep in C#/.NET wilt duiken schijnen de boeken van Jon Skeet zeer goed te zijn. Deze man wordt geroemd op StackOverflow en heb al geregeld positieve berichten gehoord over zijn boeken. Zijn "Manning ..." serie schijnen goed de diepte in te gaan. Daarnaast had hij geloof ik ook een boek geschreven wat iets dieper in ging op de CLR van .NET (waarmee je dus kunt leren hoe de boel onder de "motorkap" in zijn werk gaat).Avalaxy schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:03:
Leuk topicIk koop zelf ook regelmatig boeken, heb alleen zo weinig tijd om ze te lezen naast m'n studie en werk
Maar naast de OO, primitives valt er over de meeste talen toch niet veel meer te vertellen behalve een beetje syntax, maar dat wordt vaak genoeg behandeld in de basis boeken? Voor .NET zou je je in de extensies kunnen verdiepen (WPF, WWF, WCF, LINQ), maar dat zijn onderwerpen waar je een heel boek over kunt schrijven. Als je dieper wilt in programmeren zou je ook kunnen zoeken naar boeken over algoritmes of software ontwerp/ontwikkeling (zo heb ik veel plezier gehad van Code Complete).
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Code Complete 2 en GoF Design Patterns heb ik al.Gertjan. schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 07:18:
[...]
Maar naast de OO, primitives valt er over de meeste talen toch niet veel meer te vertellen behalve een beetje syntax, maar dat wordt vaak genoeg behandeld in de basis boeken? Voor .NET zou je je in de extensies kunnen verdiepen (WPF, WWF, WCF, LINQ), maar dat zijn onderwerpen waar je een heel boek over kunt schrijven. Als je dieper wilt in programmeren zou je ook kunnen zoeken naar boeken over algoritmes of software ontwerp/ontwikkeling (zo heb ik veel plezier gehad van Code Complete).
Essential C# 4.0 is wel een mooi boek. Als je al wat ervaring hebt met C# is de eerste 400 pagina's een beetje saai, ook al wordt er vaak genoeg het verschil uitgelegd tussen hoe iets in C# wordt gedaan en in C++/Java/VB.Net.Avalaxy schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 15:14:
[...]
Code Complete 2 en GoF Design Patterns heb ik alIk wil eigenlijk gewoon beter de taal leren kennen, dus hoe de API in elkaar steekt, hoe multi-threading in C# werkt, hoe generics werken, etc. etc. Opzich is dat inderdaad wel voornamelijk syntactisch, maar ik neem aan dat niet alles hetzelfde werkt als in Java.
De laatste 500 pagina's worden zaken als generics, delegates, lambda expressions behandeld, maar ook dingen als LINQ, reflection, multithreading, synchronization en natuurlijk de CLR.
Wat overigens ook wel leuk aan het boek is, is dat er vanuit wordt gegaan dat je visual studio gebruikt, maar dat er ook wordt uitgelegd hoe je het anders kan doen in mono.
Verwijderd
Ik vind overigens die industrieboekjes weinig toegevoegde waarde hebben. De ultieme bron is uiteindelijk gewoon de taalstandaard. Er zijn bijv. ook boeken die "C++" claimen te bevatten, maar alleen maar met een Microsoft compiler werken. Er zijn projecten waarbij de ontwikkelaar op Windows ontwikkelt, maar niet weet dat wat hij/zij schrijft geen C++ is. Ongelooflijk irritant en veroorzaakt doordat mensen tegen een compiler aan programmeren, i.p.v. tegen een standaard.
De boeken met interviews kunnen wel eens wat amusementswaarde hebben, maar verder zie ik het nut niet helemaal.
Boeken die zeggen "techniek X werkt goed" (bijv. test driven development) zijn helemaal waardeloos, vooral als ze niet daadwerkelijk kunnen aantonen dat die techniek goed werkt. Hoeveel ontwikkelingsmethodieken bestaan er wel niet? Elke paar jaar wordt een nieuw label bedacht, met nieuwe boeken, met nieuw cursusmateriaal, nieuwe opleiders, etc. Waarom zou ik denken dat die laatste methode "het beste" werkt?
Overigens is "het beste" ook nogal vaag. Het lijkt er nl. op dat mensen helemaal geen correcte software willen produceren, aangezien het best mogelijk is om foutloze software te maken als je eenmaal een specificatie hebt. Als je denkt dat een specificatie opstellen net zo lastig is als iets uit programmeren (dit wordt vaak als excuus gebruikt), dan heb je nog nooit iets ingewikkelds geprogrammeerd met een simpele specificatie.
Ik weet bijv. een algoritme dat een specificatie heeft van een paar regels, maar een implementatie heeft van een factor 1000 langer. Het zijn juist dit soort algoritmes waar de complexiteit zit en dus fouten kunnen voorkomen.
Het ziet er veel belovend uit... Heeft iemand het al gelezen?
Verwijderd
Echt een pareltje voor elke C# developer, kopen, kopen, kopen!
Overigens ook: Effective C# en More Effective C# gekegen met de kerstdagen.
Met m'n huidige bijbaantje toch wel weer leuk om wat C# boeken te lezen
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2011 12:33 ]
• Professional C# 2008 (Wrox Professional Guides)
• Head First Design Patterns
En de meest recente aanschaf
• A Book on C: Programming in C (4th Edition)
"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Specs:
43 euro http://www.bol.com/nl/p/e...01004007687611/index.html
1072 pagina's (*ahum* in a nutshell?)
Uitgever is O'Reilly
Interessante inhoud:
Mijn bevindingen tot nu toeWhen you have questions about how to use C# 4.0 or the .NET CLR, this highly acclaimed bestseller has precisely the answers you need. Uniquely organized around concepts and use cases, this fourth edition includes in-depth coverage of new C# topics such as parallel programming, code contracts, dynamic programming, security, and COM interoperability. You'll also find updated information on LINQ, including examples that work with both LINQ to SQL and Entity Framework. This book has all the essential details to keep you on track with C# 4.0.
Get up to speed on C# language basics, including syntax, types, and variables
Explore advanced topics such as unsafe code and preprocessor directives
Learn C# 4.0 features such as dynamic binding, type parameter variance, and optional and named parameters
Work with .NET 4's rich set of features for parallel programming, code contracts, and the code security model
Learn .NET topics, including XML, collections, I/O and networking, memory management, reflection, attributes, security, and native interoperability
Voordelen
- Gaat gelijk heel diep, behandelt de basisdingetjes erg snel en kortbondig, heel handig voor de wat meer ervaren programmeur.
- Behandelt een hoop theorie.
Nadelen
- Is regelmatig best moeilijk te begrijpen. Er worden dingen gedaan die niet eerder zijn uitgelegd, er worden aannames gedaan die niet zijn uitgelegd en bij de voorbeelden wordt ook weinig uitleg gegeven. Best een probleem als je het niet snapt dus.
- Het boek heeft een ander formaat dan de meeste andere boeken van O'Reilly. De pagina's zijn erg hoog en smal, ik zie mijn pagina's liever breder zodat er meer op past.
- De voorbeelden zijn soms best onduidelijk, bijvoorbeeld doordat een class inclusief methode en implementatie daarvan op 1 regel wordt gezet.
[ Voor 3% gewijzigd door Avalaxy op 07-01-2011 01:36 ]
Verwijderd
Ik ben op het moment bezig met een project, en ik wil daarin volgens de Test Driven Development (TDD) methodiek gaan werken. Ik ken het een en andere van unit testing, maar heb dit nog nooit gebruikt als een tool om een project te ontwikkelen.
Voor de rest wordt er gebruik gemaakt van de tools van FakeItEasy.
Weet er iemand een boek waarin het gebruik van mocking icm TDD beschreven word?
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Fyodor (de maker van nmap) heeft een boek geschreven: http://nmap.org/book/monnick schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:06:
Kan iemand mij boeken aanraden op het gebied van (web)security / hacken? Ik wil graag wat meer leren over potentiële zwakheden van systemen en hoe je deze problemen oplost.
"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg
[ Voor 17% gewijzigd door ZpAz op 28-01-2011 22:25 ]
Ik ben zelf erg tevreden met:Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:21:
Ik ben op het moment bezig met een project, en ik wil daarin volgens de Test Driven Development (TDD) methodiek gaan werken. Ik ken het een en andere van unit testing, maar heb dit nog nooit gebruikt als een tool om een project te ontwikkelen.
http://www.amazon.com/Gro...uided-Tests/dp/0321503627
Wie o wie heeft dit boek van Van Duuren Media?
Waar ik zelf al heel goede ervaringen mee heb is het boek Zend Framework 1.8 Web Application Development - by Keith Pope. Zeer degelijke uitleg van hoog niveau.
Aangezien ik tamelijk beginner met Zend Framework ben, en naar eigen waarneming nog niet genoeg ervaring heb met OO, zou ik toch ook graag een Nederlands boek over Zend Framework willen hebben.
Dit is echter geen boekrequest voor Zend Framework, maar eerder een boekbespreking topic.
De vraag is: wie heeft het boek van Van Duuren Media, Werken met Zend Framework al eens in handen gehad, en wat is jou oordeel daarover.
Aangezien op het internet geen .pdfje rondslingert kan ik het boek vooraf ook niet even beoordelen :-)
Iedere reactie met ervaringen over dit boek: welkom!
Link naar de website:
http://www.leerjezelf-zendframework.nl/ (ook een te downloaden appendix A te vinden)
http://www.vanduurenmedia...en_met_het_Zend_Framework
[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 17-02-2011 16:03 ]
Verwijderd
Mbt OOP heb ik hier the object-orrented though process (Weisfeld Developer's library) liggen. Erg goed boek wat juist, zoals de titel als zegt, de gedachtegang achter OO en designpatterns uitleg, vaak ook aan de hand van simpele voorbeelden. Begrijpen is immers beter dan puur feitjes kennen.
Ik moet wel zeggen dat ik het gemiddelde boek overkill vind om aan te schaffen, de gemiddelde 'bible' begint op een te laag niveau en gaat niet echt diep op materie in of het gaat te diep op 1 specifiek onderwerp in.
Maar je hebt het dus over het boek van van Van Duuren als je zegt dat het boek op blz 10 met een Hello World begint? Edit: dit boek behandeld volgens jou ook goed het waarom?
Dank zover!
[ Voor 12% gewijzigd door kvdd op 17-02-2011 15:45 . Reden: Toevoeging ]
Ik hoop mijn reactie op het boek hier neer te zetten..
Ik heb nu PHP en MySQL voor Dummies (

Of is het beter om een betaalde account te nemen bij een tutorial site? Iemand hier ervaringen mee?
Alvast bedankt!
Ik heb reeds ervaring met HTML/CSS en werk nu met CMS systemen voor het ontwikkelen van websites maar ik wil wat meer controle over dingen vandaar dat ik graag wat meer over PHP/MySQL wil leren.
Je hebt ook wel genoeg boeken over PHP + MySQL, maar de meeste daarvan zijn volgens mij van belabberde kwaliteit, dan kun je in mijn ogen beter een goed boek over PHP kopen waarvan je weet dat je er op aan kunt
Bestaat het boek van Rasmus Lerdorf uit informatie of vooral uit opdrachten waarmee je ook echt iets kunt maken?
c++ primer ( 4 de editie )
of
Accelerated c++
De eerste vind ik hier niet in de faq terug , maar op Amazon blijken er toch heel wat mensen naar te refereren bij andere C++ boek reviews.
Accelerated c++ blijkt aan andere manier van aanleren te hebben en sterk te focussen op STL. Wat niet slecht is , maar er worden blijkbaar te veel veronderstellingen gemaakt waar je als beginner op vast loopt.
Heeft er iemand enige ervaring met deze boeken aub ? Of betere alternatieven ?
Gezien ik tijdens mijn opleiding 2 jaar met Borland C++ gewerkt heb , vraag ik me dan ook af welke IDE ik best gebruik tegenwoordig ( Microsoft Visual C++ 2010 express , devshed c++ of QT ( van Nokia ) , andere ? )
't Is toch alweer 10 jaar geleden dat ik nog eens C++ aangeraakt heb , en met mijn oude boeken ga ik in Microsoft Visual C++ 2010 express , devshed c++ tegen heel wat 'deprecated' headers aanlopen vrees ik. Ik begin best even vanaf 0 denk ik.
Alle ongezouten advies is welkom , de reviews van Amazon zijn niet altijd objectief vind ik. Graag jullie ervaring aub.
Enige reden waarom ik niet voor VS zou kiezen is omdat er voor het target platform geen compiler met VS integration beschibaar is
-niks-
[ Voor 36% gewijzigd door Styxxy op 14-03-2011 17:28 . Reden: Qt zin en Eclipse URL toegevoegd ]
c++ primer ( 4 de editie )
of
Accelerated c++
Voor IDE heb ik zowel QT als die van Microsoft gekozen , QT lijkt me erg gebruiksvriendelijk , maar heeft precies geen 64 bit funtionaliteit. Ik zal wel zien waar het nog te kiezen boek mij heen drijft...
[ Voor 9% gewijzigd door MPAnnihilator op 15-03-2011 11:08 ]
Essential C#4.0 heb ik hier liggen en is echt een heerlijk boek. Alles wordt goed uitgelegd. Daarbij wordt waar verwarring kan ontstaan over termen de C# 'manier' tegenover de java (en c++) manier gezet.Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 12:44:
Hallo boekenbugs
Ik wil mezelf graag verdiepen in C# en in het bijzonder parallel-computing. Nu heb ik niet erg veel ervaring met programmeren, maar kan al wel uit de voeten met C en ik weet hoe ik iets werkend kan krijgen met OpenCL. Maar dat is op het moment meer trial & error dan echt weten hoe en wat.
De volgende boeken lijken mij erg interessant. Namelijk: Essential C# 4.0 en Professional Parallel Programming With C#
Heeft iemand op of aanmerkingen m.b.t. deze boeken? Of andere suggesties?
Mvg.
http://www.amazon.com/Pro...-Foundation/dp/1430272058
Pro WPF in C# 2010
- Dik boek, 1200 pagina's
- Jammer dat er niets van MVVM behandeld wordt
- Jammer dat er niets over view-based navigation gezegd wordt, toch écht wel de basis van een GUI.
- Jammer dat er uitgelegd wordt dat je bijvoorbeeld een plaatje in een menuitem kunt stoppen, maar er geen codevoorbeelden van zijn.
- Commands worden niet echt goed uitgelegd.
- Er wordt uitgelegd wat een itemssource is maar niet hoe een itemssource er uitziet.
- Etc...
http://www.amazon.co.uk/F...rtification/dp/1844803554
Foundations of Software Testing
- Verschrikkelijk saai boek, érg moeilijk doorheen te lezen.
- Hoop gelul en opsommingen van verschillende soorten testen maar geen enkel voorbeeld van hoe zo'n test eruit ziet of uitleg hoe je zo'n test uitvoert.
- Geen voorbeelden van unit tests.
- Heel veel open deuren die ingetrapt worden.
- Het 'verkleinen' van decision tables wordt niet uitgelegd.
http://www.amazon.com/Cle...aftsmanship/dp/0132350882
Clean Code
- Leuk boek, leest makkelijk weg.
- Heeft erg nuttige tips die je op andere gedachten kunnen brengen en zeker heel nuttig zijn, vooral voor beginnende programmeurs.
- Noemt ook een aantal dingen die nergens op slaan, voornamelijk in het hoofdstuk over naming conventions.
- Niet te dik, en omvat toch wel zo'n beetje alles wat ik kan bedenken.
In Delft wordt nog steeds Java in het eerste jaar gedoceerd (voor de opleiding Technische Informatica). Ik heb wel voor een mastervak een keer verplicht Python moeten gebruiken, maar daar was geen boek voor. (Immers, het wordt dan onderhand van je verwacht dat je snel genoeg een andere OO-taal oppikt.)monnick schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:52:
Weet iemand toevallig welk(e) boek(en) de TU Delft / MIT gebruiken om studenten een introductie van Python te geven?
Edit:
En na een beetje speurwerk lijkt het erop dat MIT geen (gepubliceerd) boek gebruikt voor het doceren van Python. Onder het kopje Textbook op de 6.01 course page is alleen een link te vinden naar de course notes: een 324 pagina's tellend pdfje.
[ Voor 27% gewijzigd door RayNbow op 12-05-2011 21:29 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ik zoek een php boek die niet alleen de for en while uitlegt. Ik zoek meer een php boek die deze helemaal overslaat en meer ingaat over OO, exceptions, sessions, file handling en de kant van php die ik zelf nog niet ken en de wat ingewikkeldere voorbeelden.
Verder zoek ik vooral een boek over ajax/javascript. Ik heb eigenlijk nooit echt het js model bekeken. Alleen hele simpele dingen gedaan zonder dat ik het echt begreep jaren geleden. Maar ik weet dat er js/ajax frameworks zijn, dus ik vroeg me af of het uberhaupt zin heeft om alles van js te begrijpen als ik een framework ga gebruiken. Verder vroeg ik me af of een boek over ajax/js zin heeft als ik straks een framework ga gebruiken.
Mijn vriendin wil haar werk een beetje tentoonspreiden op internet en heb haar geadviseerd te kijken naar Wordpress (leek me een logisch begin). Nu wil ik graag een boek voor haar kopen (Nederlands- of Engelstalig) zodat ze een beetje idee krijgt hoe het systeem in elkaar zit.
Ik zou het liefst een beetje all-round boek in huis willen hebben die veel onderwerpen bestrijkt. Van wat css doet met een thema tot hoe je sociale netwerken kunt integreren op je site (e.a. plug-ins). Dat alles natuurlijk met WP versie 3.0+...
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Probleem is dat ik een stuk kennis wat betreft JavaScript (en jQuery) mis
De basis syntax ken ik uiteraard wel, die heb ik grotendeels geleerd via W3Schools.
Ik had reeds wat kennis van programmeren in Java (met BlueJ), maar dat is al een eind geleden. Weet iemand een goed boek voor een beginnend programmeur in C# ?
Ik had ook gehoord dat de boeken van 'Deitel' behoorlijk goed zijn, maar dat de laatste wat minder was: Visual C# 2010 How To Program
Ook volgende boeken had ik gevonden:
Pro C# 2010 and the .Net 4.0 Platform
Microsoft(r) Visual C#(r) 2010 Step by Step
Essential C# 4.0
Zit daar iets goeds tussen, of weten jullie nog iets beter?
Weet er trouwens iemand waarom er tot 50€ verschil kan zitten tussen het origineel boek en een internationale versie? origineel vs internationaal
Deze vond ik zelf heerlijk. Staat veel in, maar zover ik het me nog herinner is het wel even doorpakken. Je wordt niet aan het handje gehouden iig.
Waarschijnlijk heeft het onder andere te maken met het extra werk dat in zo'n extra versie gaat zitten.Weet er trouwens iemand waarom er tot 50€ verschil kan zitten tussen het origineel boek en een internationale versie?
Ik raad overigens doorgaans iedereen met toegang tot creditcard aan om ook op bijv. Amazon.de/.co.uk/.com te kijken. De boeken zijn daar vaak stukken goedkoper dan bij bol. en vaak nog snelelr thuis ook
Verwijderd
Ga eens wat op amazon.com rondsurfen en lees de reviews, begin met die head first java en als het goed is zal amazon je nog wel andere boeken voorstellen waar je java mee kunt leren.
Eenmaal gevorderd in java kan ik je wel Effective Java 2nd edition van Joshua Bloch aanraden.
Het is wel een bijbel.
Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.
ik ben op zoek naar een boek over c programmeren maar ik zou echt niet weten welk boek het beste voor mij is.
ik heb op internet al een paar tutorials gevolgd(Hello world) maar daar ben ik niet echt veel wijzer van geworden.
zo werd er niet uitgelegd hoe je de code zou moeten lezen (b.v dat je "int naam = 10" moet lezen als int naam wordt 10 ipv IS ). ik heb ook al eens een poging gedaan om C++ te leren met een C++ voor dummies boek maar daar had ik eigenlijk het zelfde probleem dat niet echt diep op basis dingen ingegaan wordt.
Ik weet niet wat voor tutorials jij dan hebt gevolgd, maar ik heb net even voor de grap gegoogled op "c tutorial" en de eerste hit was http://www.cprogramming.com/tutorial.html. Eén klik verder, om de tutorial echt te beginnen, zie ik deze tekst al staan:dragon9114 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 01:45:
ik ben op zoek naar een boek over c programmeren maar ik zou echt niet weten welk boek het beste voor mij is.
ik heb op internet al een paar tutorials gevolgd(Hello world) maar daar ben ik niet echt veel wijzer van geworden.
zo werd er niet uitgelegd hoe je de code zou moeten lezen (b.v dat je "int naam = 10" moet lezen als int naam wordt 10 ipv IS ).
In some languages, the equal sign compares the value of the left and right values, but in C == is used for that task. The equal sign is still extremely useful. It sets the value of the variable on the left side of the equals sign equal to the value on the right side of the equals sign.
deze tutorial had ik geprobeert.Devilly schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:49:
[...]
Ik weet niet wat voor tutorials jij dan hebt gevolgd, maar ik heb net even voor de grap gegoogled op "c tutorial" en de eerste hit was http://www.cprogramming.com/tutorial.html. Eén klik verder, om de tutorial echt te beginnen, zie ik deze tekst al staan:
[...]
http://nl.wikibooks.org/wiki/Programmeren_in_C
Accelerated C++
of
Programming: Principles and Practice Using C++
De eerste werkt het beste als al een beetje kennis hebt van programmeren en de tweede is echt voor beginners.
-
Zelf heb ik recent deze boeken gekocht/geleend:
C# 4.0 in a Nutshell
WPF 4 Unleashed
CLR via C#
Nothing to see here!
Even wat reviews over gelezen aangezien ik hem vaker tegenkom, maar schijnt een erg goed boek te zijn (aldus the interwebz). Gelijk maar even besteld

C# 4.0 in a Nutshell heb ik ook, vond hem eerlijk gezegd niet heel erg goed, maar dat komt misschien omdat ik een Java-achtergrond had, en moest wennen aan C#. Wellicht is het makkelijker te begrijpen als je van C# 3.0/3.5 af komt.
Tot slot even de mededeling dat het boek Pro ASP.NET MVC3 Framework echt briljant goed is, het framework wordt waanzinnig strak uitgelegd, er zit een korte (maar zeer nuttige) opfriscursus C# in, een uitleg over unit testing, een uitleg over dependency injection, over TDD, en alle technieken worden ook op een professionele wijze samen gebruikt door het boek. Er zitten wel wat foutjes in, maar dat hindert niet in het begrijpen van de stof. Zeker een aanrader voor ASP.NET MVC programmeurs.
Beste allen,
Na 10+ jaar PHP development wil ik me verdiepen in ASP.NET MVC 3 in c#. Liefst met de razor viewengine omdat ik die wel heel fijn vind werken.
Ik heb al vele videotutorials gedaan en heb zelf ook al geknoeid om het gevoel te krijgen.
Zowel het MVC principe als .net is nieuw voor mij. C# is ook redelijk nieuw, maar ik heb wel programmeerachtergrond.
Ik zag maar 1 boek bij bol.com: Pro Asp.Net Mvc 3 Framework
Maar om nou blind een boek te kopen van 50 euro is me ook zo wat.
Op amazon.com zie ik nog veel meer boeken. Ook met dezelfde titel maar andere kaft. Maar dat is helemaal blind kopen. Mijn vraag is of er mensen zijn met ervaringen of tips voor goede boeken? Ik wil een stevige basis hebben voor als ik iets wil gaan doen met .net.
Ook goede videotutorials zijn uiteraard welkom, al prefereer ik nu ook een boek, zodat ik ook in bed enzo kan leren. Ik heb de volgende al doorlopen/ben ik mee bezig:
* 3dbuzz.com
* http://www.asp.net/mvc
* ASP.NET MVC2: Basics door Join Scott Hanselman
Deze ga ik nog doornemen:
http://www.learnvisualstudio.net/courses/
[ Voor 2% gewijzigd door RobIII op 25-08-2011 16:13 ]
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Het MVC3 framework wordt ontzettend goed en diep uitgelegd. Dit gebeurt eerst aan de hand van een uitgebreid real-life scenario waarin de schrijver een webshop bouwt, waarna de losse hoofdstukken heel diep ingaan op de losse aspecten van het MVC3 framework en laat zien hoe je elk gedeelte heel goed kunt customizen.
Daarnaast worden er andere nuttige onderwerpen behandeld zoals TDD, unit testing, dependency injection, LINQ, extension methods, mocking, etc.
Al met al een ontzettend compleet boek, en zeker aan te raden voor iedereen die met MVC3 wilt leren werken.
Mocht je vragen hebben over het boek: shoot
[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 25-08-2011 16:13 . Reden: wh00ps, verkeerde post ge-edit :P ]
Verder met Avalaxy. De boeken van die schrijver zijn best goed.
Yup, maar het moeilijkste voor een non-C# programmeur zal denk ik toch iets als LINQ zijn, en daar zit een opfriscursus over in het boek.Caelorum schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:07:
Ik heb hier Pro Asp.net MVC 2 Framework liggen van dezelfde schrijver. Prima boek, maar hij gaat wel uit van enige C# kennis.
En ze zijn deze keer met z'n tweeën (Freeman en Sanderson)De boeken van die schrijver zijn best goed.
Gaat om dit boek:
http://www.amazon.com/gp/...8076583&ref_=zg_bs_4016_2
[ Voor 38% gewijzigd door Grijze Vos op 25-08-2011 15:32 ]
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Dacht dat het al uit was, zag Phil Haack er over twitteren.Grijze Vos schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:26:
Volgens mij komt er heel binnenkort een nieuw boek over MVC3 aan, meen me te herinneren dat ik Hanselman daarover zag twitteren.
Gaat om dit boek:
http://www.amazon.com/gp/...8076583&ref_=zg_bs_4016_2
Reden waarom de Kindle versie duurder is dan de paperback komt omdat Amazon extra hoge korting geeft op papier. Beetje raar..
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Ben zelf al bekend met C (beginselen)
Nu heb ik dus het volgende boek aangeschaft: Programming: Principles and Practice Using C++.
Dit boek vind ik zelf vrij moeilijk lezen en vraag me af of er geen Nederlandse boeken zijn om C++ te gaan leren.
Hopelijk kan iemand me helpen.
Pssst:Chris89 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 00:55:
Heb je dat al gedaan? In die 80+ posts staat niets zinnigs?RobIII schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 00:37:
Neem eens een kijkje in ons [Alg] Centraal boekentopic - part II (en dan even zoeken op C++)
[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 02-09-2011 01:17 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
[ Voor 91% gewijzigd door MueR op 02-09-2011 02:37 ]
Programmeren gebeurt voornamelijk in het engels, documentatie en specificaties die je tegenkomt zijn ook dikwijls engels. Als ik jou was zou ik dus niet op zoek gaan naar een nederlands boek, maar (als nodig) je beheersing van de engelse taal omhoog krikkenChris89 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 00:55:
Ik ben opzoek naar een studieboek om CPP te gaan leren.
Ben zelf al bekend met C (beginselen)
Nu heb ik dus het volgende boek aangeschaft: Programming: Principles and Practice Using C++.
Dit boek vind ik zelf vrij moeilijk lezen en vraag me af of er geen Nederlandse boeken zijn om C++ te gaan leren.
In het Engels is ook geen probleem maar als der een nederlands boek is dat gewoon makkelijker voor me. Helaas in dit topic kan ik geen Nederlandse boeken vinden en op bol.com evenmin....TJHeuvel schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:41:
[...]
Programmeren gebeurt voornamelijk in het engels, documentatie en specificaties die je tegenkomt zijn ook dikwijls engels. Als ik jou was zou ik dus niet op zoek gaan naar een nederlands boek, maar (als nodig) je beheersing van de engelse taal omhoog krikken
Dus zou toch bij Engels uit moeten komen helaas.....
Ik ben op dit moment Head First Servlets & JSP aan het lezen. Het boek legt alles zeer goed uit, maar ik mis wel een praktijkvoorbeeld van een complete applicatie.
Komend van PHP is dit wel aanpassen. Ik vraag me onder andere af hoe je omgaat met connection pools, sessiebeheer, correct MVC, databasetoegang, klassenstructuur, security (XSS en dergelijke), etc.
Hoewel ik wel al deze onderwerpen snap als ze in het boek uitgelegd worden, vraag ik me toch af hoe ik deze kan verwerken in een volledige applicatie en op een correcte (of beter: op een zo goed mogelijke) manier.
Ik zoek dus een boek waarin (door middel van JSP, servlets en ZONDER frameworks) een complete voorbeeldappliatie wordt gemaakt om een idee te krijgen hoe ik dit ongeveer moet aanpakken.
Voorlopig ben ik enkel Murach's Java Servlets and JSP: 2nd Edition tegengekomen die achteraan een sectie heeft waar een kleine applicatie wordt uitgelegd, maar dit ziet er ook maar beperkt uit.
Iemand die een suggestie voor mij heeft?
Ik merk ook dat in het boek dat ik nu lees regelmatig EJB wordt vermeld, terwijl ik daar geen ervaring mee heb. Zou ik dit ook eerst moeten leren vooraleer met webapplicaties te beginnen?
Bedankt
Wat betreft EJB's: Mooi bij weg blijven, is voor de meeste applicaties over-engineered bloat
Ik ben nu op het einde van iOS SDK Programming - A Beginner's Guide. Op zich geen slecht startersboek, maar er worden enorm veel dingen maar halfslachtig uitgelegd en het ziet ernaar uit dat zelfs de auteur het hele memory management gedoe nog niet helemaal onder de knie heeft. Ik vrees toch dat ik wat meer uitleg nodig zal hebben uiteindelijk.
Daarom zou ik nu een boek willen hebben dat me toch een iets verfijndere uitleg kan verschaffen zodat ik wat zelfzekerder zelf aan de slag ben. Liefst zou ik eens ervaringen horen van mensen die echt bezig zijn met iOS development en het daadwerkelijk door middel van een boek hebben aangeleerd.
Ik heb al veel boeken bekeken, maar er ontbreekt toch vaak iets en al te vaak worden er wat teveel stapjes overgeslagen heb ik de indruk. Ik heb nochtans wel wat ervaring met andere talen, maar Obj-C en UI-Kit is toch heel wat anders dan ik gewend ben.
˜ Enkele weken later ˜
Ondertussen heb ik een groot deel van The Big Nerd Ranch - iOS Programming (Second Edition) doorgenomen en dit is echt één van de beste boeken die ik al ben tegengekomen naar iOS development toe. Zeker een aanrader op vlak van leercurve en volledigheid.
[ Voor 12% gewijzigd door Zero Grav op 04-10-2011 11:44 ]
Ik wil gaan beginnen met programmeren, en waarschijnlijk in Java. Mijn doel is om op een later tijdstip zelf websites te maken (Google Maps integratie, webshop(s) en een heel achterliggend systeem met helpdesk e.d.). Java leek mij opzich wel een goede universele taal om mee te beginnen zodat ik de basics van OOP begrijp etc.
Dat boek hierboven is op Amazon best goed beoordeeld, maar toch wil ik vragen of iemand van jullie (als beginner) dit boek toevallig ook heeft?
Bedankt, ik zal daar eens naar kijkenYopY schreef op zondag 04 september 2011 @ 14:28:
Bedenk gewoon een eigen projectje en probeer die uit te werken. Vaak wordt ook de 'Petshop'-applicatie als voorbeeld aangedragen, als het goed is zijn daar ook meer dan genoeg beschrijvingen en voorbeelden van te bekijken.
Wat betreft EJB's: Mooi bij weg blijven, is voor de meeste applicaties over-engineered bloat.
Ik heb zelf al verschillende boeken van deze reeks gelezen en ze zijn zeker de moeite. Ze staan vol afbeeldingen en alles wordt op verschillende manieren uitgelegd; de nadruk ligt (meestal) ook op de juiste dingen. Als referentie zijn die boeken achteraf nutteloos, maar om het te leren zijn ze zéér goed.Heeft iemand van jullie dit boek toevallig? http://www.amazon.com/Hea...qid=1315467226&sr=8-1
Ik wil gaan beginnen met programmeren, en waarschijnlijk in Java. Mijn doel is om op een later tijdstip zelf websites te maken (Google Maps integratie, webshop(s) en een heel achterliggend systeem met helpdesk e.d.). Java leek mij opzich wel een goede universele taal om mee te beginnen zodat ik de basics van OOP begrijp etc.
Dat boek hierboven is op Amazon best goed beoordeeld, maar toch wil ik vragen of iemand van jullie (als beginner) dit boek toevallig ook heeft?
Het heeft wel een bepaalde stijl die niet iedereen even goed vindt. Ik raad aan even dit voorbeeldhoofdstuk door te bladeren om te kijken of dit wel iets voor jou is
Driving a cadillac in a fool's parade.
Ja opzich wel, de stijl bevalt me best wel :-)Bv202 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:27:
[...]
Bedankt, ik zal daar eens naar kijken
[...]
Ik heb zelf al verschillende boeken van deze reeks gelezen en ze zijn zeker de moeite. Ze staan vol afbeeldingen en alles wordt op verschillende manieren uitgelegd; de nadruk ligt (meestal) ook op de juiste dingen. Als referentie zijn die boeken achteraf nutteloos, maar om het te leren zijn ze zéér goed.
Het heeft wel een bepaalde stijl die niet iedereen even goed vindt. Ik raad aan even dit voorbeeldhoofdstuk door te bladeren om te kijken of dit wel iets voor jou is
Al twijfel ik nu wel of Java de manier is om te leren programmeren als ik me meer wil bezig houden met het maken van websites en webapps, niet zo zeer met Desktop applicaties.
Maarja misschien wel 'n goede basis?
Maar sowieso is het een goede taal om mee te starten, ik denk dat je dan veel meer de OOP concepten meekrijgt dan wanneer je begint met aanrommelen in PHP.
Verwijderd
Niet mee eens. Als je een goed opgezet OOP framework pakt en de principes volgt van dat framework krijg je vaak al heel wat OOP concepten mee; dat heeft niets te maken met de taal maar hoe je deze gebruikt. Toegegeven, PHP laat het wat beter toe prutswerk te leveren, zo ben ik zelf begonnen en dat zou ik niet aanraden omdat je snel verkeerde gewoontes aanleert (en die je eigenwijs te lang aan blijft houdenAvalaxy schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:30:
Met Java kan dat ook prima hoor, JSP bijvoorbeeld. Met C# kun je bijvoorbeeld weer ASP.NET MVC(3) gebruiken, werkt briljant goed
Maar sowieso is het een goede taal om mee te starten, ik denk dat je dan veel meer de OOP concepten meekrijgt dan wanneer je begint met aanrommelen in PHP.
Java en JSP zie je niet veel gebruikt worden als je zelf even een site in elkaar wilt knallen, hoewel ik iemand ken die Wicket gebruikt. Populair voor webapplicaties zijn; PHP (tig frameworks, zelf fan van Symfony2 en Codeigniter voor kleinere projecten) / Ruby (Ruby on Rails) / Python (Django erg populair geloof ik, of was dat een ééndagsvlieg?) / C# ASP.NET ook veel tegenwoordig.
Een boek is altijd wel verstandig ernaast te hebben. Van PHP frameworks zie je er daar minder van; die leunen meer op online documentatie heb ik het idee. Voor iets als Wicket of C# en ASP.NET wil je wel een boek hebben.
Als het argument is om goede concepten aan te leren zou je net zo goed kunnen beweren met C++ en iets als Web Toolkit (Wt) te gebruiken voor web development. Zelf zou ik iets pakken waar je je op het grotere geheel kan focussen zonder je te verliezen in taaltechnische details (waar je aanvankelijk alleen maar verward wordt door alle mogelijkheden en je naar best practices gokt). Naar mijn mening is dat met PHP/Ruby/Python minder het geval dan Java/C# en zou ik dus voor PHP/Ruby/Python kiezen met een framework waarvan de documentatie op orde is. Django kent geloof ik een heel laag instapniveau dat toch krachtig is (Symfony2 niet bepaald imho).
Bedenk vantevoren wel even hoe je gaat deployen mocht je dat willen, PHP is daarin bijna altijd het eenvoudigst; de meeste webhosters bieden goedkope LAMP pakketjes. De rest omhelst vaak wat meer speurwerk of configuratie.
// Edit;
Een fijn "boek" vond ik de online documentatie van Symfony2 die als een boek wegleest; http://symfony.com/doc/current/book/index.html
Daar staat ook uitgelegd hoe je vanuit het platte PHP waar over het algemeen op neergekeken wordt het anders kan opzetten door betere verantwoordelijkheid scheiding in je code (in dit geval via Symfony2 en MVC, andere frameworks leunen op vergelijkbare redeneringen):
http://symfony.com/doc/cu...flat_php_to_symfony2.html
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2011 17:00 ]
Verwijderd
gecombineerd met enkele slide functies.
step by step moet dit groeien naar een app, die standalone en met DB kan werken.
om zo product informatie op te halen. of offline op te slaan.
ik ben dus op zoek naar een boek dat mij systematisch mee kan begeleiden naar het maken van een iOS app.
later zal android mss ook aan bod komen, maar beginnen bij begin.
Achtergrond: Ik probeer een security-minded PHP/ZF developer te zijn die soms ook nog wat op usability let. Daarnaast doe ik 1 dag per week systeembeheer.
Title: Learning Nagios 3.0
Publisher: Packt Publishing
Author: Wojciech Kocjan
ISBN-10: 1847195180
ISBN-13: 978-1847195180
Title: Don't Make Me Think: A Common Sense Approach to Web Usability, 2nd Edition
Publisher: New Riders Press; 2nd edition (August 28, 2005)
Language: English
ISBN-10: 0321344758
ISBN-13: 978-0321344755
Title: Code Complete: A Practical Handbook of Software Construction [Paperback]
Publisher: Microsoft Press; 2nd edition (July 7, 2004)
ISBN-10: 0735619670
ISBN-13: 978-0735619678
Title: The Pragmatic Programmer: From Journeyman to Master [Paperback]
Publisher: Addison-Wesley Professional; 1 edition (October 30, 1999)
ISBN-10: 020161622X
ISBN-13: 978-0201616224
Title: Introduction to Algorithms [Hardcover]
Publisher: The MIT Press; third edition edition (July 31, 2009)
ISBN-10: 0262033844
ISBN-13: 978-0262033848
Title: Planning Extreme Programming [Paperback]
Publisher: Addison-Wesley Professional; 1 edition (October 26, 2000)
ISBN-10: 0201710919
ISBN-13: 978-0201710915
Title: Clean Code: A Handbook of Agile Software Craftsmanship [Paperback]
Publisher: Prentice Hall; 1 edition (August 11, 2008)
ISBN-10: 0132350882
ISBN-13: 978-0132350884
Title: Beyond Software Architecture: Creating and Sustaining Winning Solutions [Paperback]
Publisher: Addison-Wesley Professional; 1 edition (February 9, 2003)
ISBN-10: 0201775948
ISBN-13: 978-0201775945
Title: The Web Application Hacker's Handbook: Finding and Exploiting Security Flaws [Paperback]
Publisher: Wiley; 2 edition (September 27, 2011)
ISBN-10: 1118026470
ISBN-13: 978-1118026472
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Ik zou eerst:Freeaqingme schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 03:49:
Mijn baas had laatst gemeld dat ik op zich wel boeken via hem kan bestellen op zijn kosten. Geen idee wat 'ie verwachtte, maar heb zojuist het volgende lijstje aangevraagd. Nu is de grote vraag; met welk boek zal ik beginnen? (jaja, luxe problemen)
*Lange waslijst van boeken*
Code Complete: A Practical Handbook of Software Construction
Aanraden, verplicht boek voor iedere Software Engineer. Heb er zoveel uit geleerd!
En daarna Clean Code. Dat wordt beetje besproken in Code Complete, maar Clean Code gaat er zoveel dieper op in, wel een boek die je redelijk snel uithebt (in mijn geval 2 daagjes)
Erg veel uit geleerd.
Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily
Zo hoort 't!Book Review: Fluent C# (Rebecca Riordan, Sams)
Bekijk ook even de door de reviewer (Skeet ja!) geschreven errata
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Dit boek is uit augustus 2005, is een beetje oud in computertermen. Iemand die dit boek kent of alternatieven weet?Avalaxy schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:24:
Ik heb er niet echt verstand van, maar volgens mij is dit wel een van de heilige gralen qua usability: http://www.bol.com/nl/p/e...01004002431177/index.html
Don'T Make Me Think!
A Common Sense Approach To Web Usability
Auteur: Steve Krug
[ Voor 10% gewijzigd door Salvatron op 24-12-2011 03:33 ]
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
http://www.bol.com/nl/p/n...01004010971007/index.html
edit: dit lijkt gewoon de nederlandse vertaling te zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door Salvatron op 25-12-2011 02:46 ]
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.