[Alg] Centraal boekentopic - part II

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste
Acties:
  • 141.367 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy Dean
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-07 20:25
Ik werk al een tijdje voor een klein softwarebedrijfje (we zijn met z'n tweeen) waar ik de enige scripter ben. Ik ben nu 17. Worden jullie al bang?

Op GoT lees je vaak over de problemen die zolderkamerprogrammeurs met zich meebrengen, en ik voel me daar zo nu en dan best door aangesproken omdat het eigenlijk prima toepasbaar is op mijn situatie. Het verschil is dat ik wél mijn best doe om goede, elegante code te schrijven; ik wél mijn sql statements escape; ik wél rekening houdt met XSS; ik er wél rekening mee houd dat het ook over een jaar nog duidelijke code moet zijn, en dat een andere scripter het over moet kunnen nemen zonder dat hij meteen de neiging krijgt om van scratch te beginnen.
Allemaal heel mooi dus, maar omdat ik de enige in het bedrijfje ben die wat weet van scripten is het voor mij moeilijk om er achter te komen of mijn code zo "goed" is. Ik mag dan wel netjes programmeren met MVC en dergelijke, maar dat betekend niet dat mijn code ook echt goed is.

Wat ik dus van plan ben is om een paar boeken te kopen/huren waar me geleerd wordt om >goede< code te schrijven, met een duidelijke structuur erin. Kan iemand me hier advies in geven?

Ik heb "Head First: Design Patterns" al gekocht en gelezen, prima boek en ik heb er wel het een en ander van geleerd, maar ik wil meer! Het kunnen toepassen van een paar patterntjes maakt je m.i. geen goede programmeur (het helpt wel).

Ik zoek dus eigenlijk een boek dat me zal helpen mijn code kwaliteit te verbeteren, en wat me meer inzicht geeft in de werking van grotere (web)applicaties. Tips voor het verbeteren van de code kwaliteit zijn natuurlijk ook van harte welkom.

Net als de typische zolderkamerprogrammeur gebruik ik ook PHP met MySQL (met netjes genormaliseerde databases met duidelijke namen die allemaal in het engels zijn enzo). Het boek hoeft uiteraard niet uit te gaan van PHP.
Ik mag van mijn NDA helaas geen code publiceren, dus de code door jullie laten beoordelen is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht Code Complete van McConnell? Hoewel dat niet echt op enterprise ontwikkel problematiek ingaat.
Domain Driven Design van Fowler?

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2008 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Domain Driven Design is een zware turf, waarbij je wel best al eea van OO kent. Het is ook een redelijk 'abstract/theoretisch' boek.
Trouwens, het is niet van Fowler, maar van Evans.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whoami schreef op maandag 24 november 2008 @ 11:55:
[...]

Domain Driven Design is een zware turf, waarbij je wel best al eea van OO kent. Het is ook een redelijk 'abstract/theoretisch' boek.
Trouwens, het is niet van Fowler, maar van Evans.
Oops, my bad, verkeerde boek, goede auteur. Bedoelde: Patterns of Enterprise Application Architecture.
De koffie moest nog in werking treden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Data-base
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-09 10:33
Een paar opmerkingen:

Ten eerste denk ik dat "goede" code subjectief is (slechte code daarentegen niet ;)). Het is voor een groot deel een kwestie van smaak en common sense. Common sense zit er bij jou zo te horen wel in. Dus denk dat je daarmee al op de helft zit.

Ten tweede, bestaat er geen algemene perfecte code en de kwaliteit van je code is relatief en afhankelijk van de context. Als jouw klant zijn code morgen wil hebben en maintainability niet belangrijk vind, dan voldoet wat hackwerk aan de eisen van de klant en is het dus in mijn ogen "goed" code. Als je klant testbaarheid belangrijk vind, moet je zorgen dat je de complexiteit van je code laag houdt. (korte functies, weinig nesting).
etc etc
Het is dus geheel afhankelijk van de context. En mocht het zo zijn dat de klant geen inspraak of geen mening mag/wil hebben dan moet jij de prioriteiten leggen. En voor alle duidelijkheid, overal een prioriteit op leggen is een mooi streven maar ik denk dat dat economisch niet rendabel is.

En om een antwoord te geven op je vraag, ik vond persoonlijk

Object-Oriented Software Engineering: Practical Software Development using UML and Java (Second Edition)

een goed boek. Leest lekker en behandeld alle stappen van software engineering. Veel zolderkamerprogrammeurs hebben bijvoorbeeld nogal vaak de neiging om specificeren over te slaan, terwijl dat toch echt heel cruciaal is. Zowel een functionele spec richting klant als een technische spec voor jezelf/je team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:16
Data-base schreef op maandag 24 november 2008 @ 23:52:
[...]
Ten eerste denk ik dat "goede" code subjectief is (slechte code daarentegen niet ;)). Het is voor een groot deel een kwestie van smaak en common sense. Common sense zit er bij jou zo te horen wel in. Dus denk dat je daarmee al op de helft zit.
Ik denk niet dat goede code subjectief is. Er zijn namelijk zat onderzoeken die aantonen dat de complexity van functions en de code/comment ratio direct effect hebben op het aantal bugs dat er in de code zit (en ook op hoe herbruikbaar de code is), De stijl waarin de code in geschreven is uiteraard wel subjectief (dat zijn van die discussie waar we nooit uitkomen). Ik vind het wel erg belangrijk dat er binnen een project een uniforme stijl wordt gebruikt.
Ten tweede, bestaat er geen algemene perfecte code en de kwaliteit van je code is relatief en afhankelijk van de context. Als jouw klant zijn code morgen wil hebben en maintainability niet belangrijk vind, dan voldoet wat hackwerk aan de eisen van de klant en is het dus in mijn ogen "goed" code. Als je klant testbaarheid belangrijk vind, moet je zorgen dat je de complexiteit van je code laag houdt. (korte functies, weinig nesting).
etc etc
Het is dus geheel afhankelijk van de context. En mocht het zo zijn dat de klant geen inspraak of geen mening mag/wil hebben dan moet jij de prioriteiten leggen. En voor alle duidelijkheid, overal een prioriteit op leggen is een mooi streven maar ik denk dat dat economisch niet rendabel is.
Hier kan ik op zich wel in meegaan het enige probleem is dat de context wel eens wil veranderen. Een hack oplossing kan later als basis worden gebruikt voor een systeem binnnen het hele bedrijf waar heel veel van afhangt. Het is vaak moeilijk om dit moment te herkennen of om op dat moment de opdrachtgever er van te overtuigen dat je nu toch echt 3 maanden nodig hebt op die hack oplossing om te schrijven tot een goede basis (want toen koste het maar 1 week en het werkt toch). Zelf streef ik er altijd naar om de meest simpele oplossing te maken die werkt (en dat gebeurd gewoon in nette code volgens alle hier geldende richtlijnen), soms duurt dit wat langer maar op de lange termijn is het denk ik beter. Ook is het voor de opdrachtgever duidelijk een x hoeveelheid werk kost x tijd.

@eddy dean: code complete is inderdaad een goede zelf ben ik ook erg gecharmeerd van "the pragmatic programmer". Uit deze boeken kun je goede tips uithalen voor een betere werkwijze als programmeur. Met het design stuk kan ik je niet helpen daar ben ik op het moment ook mee aan het vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

..

[ Voor 98% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Volgens mij kwam ik dit boek laatst tegen in dit topic, maar ik kan het niet meer vinden. Misschien dat ik na wat doorklikken er op kwam:

Pragmatic Thinking and Learning: Refactor Your Wetware

De reacties waren veelbelovend, dus ik had hem maar gelijk besteld. Nou, ik ben niet teleurgesteld zeg. Erg goed boek hoor. Interessant, vol met inzichten en weetjes, en zet je echt aan het denken over van alles en nog wat, en dan ben ik nog maar op een derde. :)

Het legt uit hoe mensen leren, hoe de hersenen informatie verwerken en te werk gaan bij het oplossen van problemen. Daarna gaat het verder in hoe je aan de hand van deze informatie jezelf kunt trainen beter te kunnen denken. Bijvoorbeeld door het meestal door programmeurs aan de kant geschoven non-rationele deel van je hersenen beter te benutten. Het gaat hier overigens niet heel diep op in, je moet het meer zien als een soort introductie in de stof, maar toch kan dit al een grote stap zijn.

Een must-read? Hmmm, misschien wel, misschien niet, maar je doet jezelf toch wel een onrecht om dit boek niet te lezen, daar laat ik het maar bij. :P

Iemand die dit boek overigens heeft gelezen? Aan de reacties te lezen moet het wel een redelijk goed boek zijn.

Clean Code: A Handbook of Agile Software Craftsmanship

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Michali schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:29:
Iemand die dit boek overigens heeft gelezen? Aan de reacties te lezen moet het wel een redelijk goed boek zijn.

Ik heb hem al wel in mijn verzameling maar ben er helaas nog niet aan toe gekomen.

Zijn vorige boek "Agile Software Development: Principles, Patterns & Practices" heb ik wel gelezen. Dat vond ik ook een erg goed boek, dus ik heb ook hoge verwachtingen.

Een review op theserverside: http://www.theserverside.com/news/thread.tss?thread_id=51743

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Die heb ik ook gelezen, vond ik ook erg sterk.

Ik heb hem inmiddels in mijn tas zitten, dus ik ga er na werk eens even een stukje in bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ik ben nu op een derde. Erg goed boek weer. Zeker een aanrader.

In het begin had ik een beetje het idee dat het veel herhaling van boeken als Refactoring en Code Complete is, maar daar ben ik nu wel op terug gekomen. Staan veel goede adviezen in, en het zet je echt flink aan het denken over wat nu goede code eigenlijk inhoudt. Ik probeer het ook actief toe te passen om er zo echt van te leren (zoals ze ook aanbevelen) en ik moet zeggen dat mijn code toch wel een stuk netter is zo, terwijl ik het gevoel had dat ik er al veel aan deed.

Het is echt een eenheid, samen met Refactoring, Code Complete en dat PPP boek ook van Robert Martin. Ik beschouw dat nu toch wel boeken die je als programmeur gewoon gelezen moet hebben.

Erg interessant is de discussie over commentaar, het verschil tussen data structuren en objecten, en waar ik nu mee bezig ben, over hoe je netjes met exceptions omgaat. Die onderwerpen kom ik hier op GoT ook nog vaak tegen, en in dit boek wordt er eindelijk eens helder naar gekeken, heel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik al redelijk wat boeken gelezen over het ontwikkelen en .NET en vraag me af of jullie nog wat leuke tips hebben, de kerst is natuurlijk in aantocht en een boek is altijd welkom :)

Om een indicatie te geven van wat ik heb gelezen een rijtje:
Professional .NET Framework 2.0 (Programmer to Programmer) by Joe Duffy
Professional .NET 2.0 Generics (Programmer to Programmer) by Tod Golding
Pro C# 2008 and the .NET 3.5 Platform, Fourth Edition (Windows.Net) by Andrew Troelsen
Code Complete: A Practical Handbook of Software Construction by Steve McConnell
Framework Design Guidelines: Conventions, Idioms, and Patterns for Reusable .NET Libraries (Microsoft .NET Development Series) by Krzysztof Cwalina
CLR via C#, Second Edition (Pro Developer) by Jeffrey Richter

Ik zoek nu een boek over (enterprise) software architectuur, iemand suggesties?

Een leuk, leesbaar boek (voor mensen zonder Ph. D.) over neurale en/of genetische netwerken en anderzijds interessante AI algoritmiek lijkt me ook leuk, wel echt vanaf de basis :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2008 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Fowlers PoEAA is dan aan te raden (alhoewel dat niet helemaal over "enterprise" software architectuur gaat, wat dat dan ook moge zijn).

zie hier

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die is onderweg.
Verder heb ik Applying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and Iterative Development (3rd Edition) besteld aangezien ik alleen nog Head First heb gelezen. 'Coder to Developer' staat ook nog op de lijst, en hoop dat m'n vriendinnetje die aan heeft geschaft/aan gaat schaffen voor me :)
Ik zoek nog er nog iets bij, mijn oog viel op Expert C# Business Objects, maar op amazon is er een 2008 versie beschikbaar. Beter daar nog even op wachten?
Wat me ook wel leuk lijkt is een boek over de industrie an-sich, iemand daar een leuk idee over? Een stukje vaksgeschiedenis en de manier waarop mensen in het verleden naar software ontwikkeling keken, hoe software ontwikkeling zich geëvolueerd heeft, toekomstvisie. Dat soort dingen :)

offtopic:
Net afgestudeerd he, dus nog volop nieuwsgierig naar dit prachtige vakgebied :+

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2008 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

@Sintax:
CLR via C# 2nd edition is een goed boek als je richting framework design/development gaat. Op het moment zou ik zelf voor Pro C# 2008 and the .NET 3.5 Platform gaan.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die heb ik al een poosje op de plank staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

:X eerst lezen, dan posten :|

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Ik wilde jullie graag attenderen op een nieuwe dienst die Amazon aanbied. Voor een jaarlijks bedrag kan je lid worden van Amazon Primce Club. Hierdoor worden je boeken "gratis" met Priority verstuurd. Dan worden je spullen dus binnen twee dagen verstuurd. Misschien interessant voor mensen die veel boeken bestellen via Amazon?

http://www.amazon.com/gp/subs/primeclub/signup/main.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 21:38
@Sintax: Ik raad aan om eens een Python of Java boek te lezen.
Daarmee verbreed je je horizon. Syntax kom je redelijk snel over heen, maar het gaat juist om een 'nieuw platform'. Je inzichten worden dan wat breder.
Daarnaast raad ik elke programmeur die op een gegeven moment op het niveau komt 'ik ken het platform en ben sowieso medior, misschien zelf senior' aan om je eens te verdiepen in compilers en parsers. Deze materie wordt vaak als moeilijk ervaren, maar gaf mij de ruimte om eens wat abstracter naar talen te kijken. Ook leerde ik hoe ik om moest gaan met het parsen van teksten, code, etc.
Het volgende boek vond ik enorm interessant:
http://www.amazon.com/Mod...oks&qid=1229981871&sr=1-1
Natuurlijk snap ik dat je daarmee slecht een heel beperkt domein bekijkt, maar het helpt zeker op het gebied van snappen wat complexiteit is en wat niet.

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
In die categorie is het boek Programming Language Pragmatics een echte aanrader. Vrij pittig, en een beetje droog, maar erg interessant. Was trouwens een korte tijd terug ook al genoemd. Heeft mij in veel zaken al goed geholpen, dus het is zeker bruikbaar wat er in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex schreef op maandag 22 december 2008 @ 22:39:
@Sintax: Ik raad aan om eens een Python of Java boek te lezen.
Daarmee verbreed je je horizon. Syntax kom je redelijk snel over heen, maar het gaat juist om een 'nieuw platform'. Je inzichten worden dan wat breder.
Daarnaast raad ik elke programmeur die op een gegeven moment op het niveau komt 'ik ken het platform en ben sowieso medior, misschien zelf senior' aan om je eens te verdiepen in compilers en parsers. Deze materie wordt vaak als moeilijk ervaren, maar gaf mij de ruimte om eens wat abstracter naar talen te kijken. Ook leerde ik hoe ik om moest gaan met het parsen van teksten, code, etc.
Het volgende boek vond ik enorm interessant:
http://www.amazon.com/Mod...oks&qid=1229981871&sr=1-1
Natuurlijk snap ik dat je daarmee slecht een heel beperkt domein bekijkt, maar het helpt zeker op het gebied van snappen wat complexiteit is en wat niet.
Het Java platform ken ik wel aardig, PHP ook wel, C en C++ kan ik me ook wel in redden.
Wat ik momenteel wil is meer belezen raken in .NET (en dan niet C# an-sich, maar ook de CLR, CLS en CTS en CIL), waarna ik met de meer architecturele kant (middels boeken als DDD, PoEEA) vertrouwd wil raken.
Als functionele taal staat Haskell op het menu, maar ik verdien nu mijn geld met C# en dat is dus het meest relevant voor me op dit moment. Python lijkt me ook interessante materie en daar komt ook zeker nog een boek over in de nabije toekomst.
Ik heb wel een boek over compiler design, maar die materie vind ik op het moment nog wat te ver weg, ten eerste wil ik m'n kennis over set theory, logica, algemene algoritmiek (Introduction to Algorithms van MIT press) en andere wiskundige aspecten verder verdiepen voor ik daar aan begin. Wel interessant voor de toekomst inderdaad.

Ik ben pas net klaar met school en heb voor mezelf wel een redelijk duidelijke 'roadmap' ( :+) van te bestuederen materie vastgesteld :) Stiekem wil ik nog wel een master doen, TU/E heeft al aangegeven duaale masters (dus 1 dag in de week) aan te kunnen bieden en mijn baas wil het wel betalen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2008 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 14:07
Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goed boek over objective C. Dit omdat ik voor het werk binnekort aan de iphone moet gaan programmeren. Nu had ik naar mijn idee een mooi boek gevonden: Xcode 3 Unleashed. ISBN10: 0321552636

Echter wordt hier ook de syntax van Objective C in uitgelegd? Of alleen het gebruik van xcode 3. Aangezien ik nog weinig ervaring(lees: geen) heb met Objective C/Xcode3. En ik nergens concreet antwoord hierop kan vinden.

Weet iemand van jullie of dat hier in wordt behandeld of eventueel een goed actueel boek hierover.

[ Voor 4% gewijzigd door Depress op 23-12-2008 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Kijk anders even op Amazon, daar kun je zelfs even in de inhoudsopgave kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Het boek xCode 3Unleashed is een goed boek om te leren omgaan met XCode IDE zelf. Maar je zou het iPhone boek van APress kunnen overwegen. Ik heb al enkele hoofdstukken gelezen en was degelijk en goed te begrijpen. Als je het boek uit hebt kan je meteen aan de slag met het maken van een iPhone applicatie.

Meer info: http://www.apress.com/book/view/1430216263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiemstra
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-04-2023

Hiemstra

Nerd

Goedemiddag!

Ik heb besloten om mij toch maar te gaan verdiepen in de taal C, en daarna Objective-C en uiteindelijk ben ik ook van plan het e.e.a te maken voor de iPhone. Ik heb nu al zo'n 6 jaar ervaring met het 'scripten' in PHP, Object georiënteerd dan wel, en uiteraard Javascript en al het andere wat we gebruiken voor het web. Dus ik hoop dat dit mij enig voordeel geeft in het leren van C.

Nu was ik bezig met een eBook van Apple, namelijk 'Learning Objective-C: A Primer' maar ik kwam er achter dat het toch wel zo verstandig is om eerst de taal C zelf te beheersen. En wellicht C++ maar hopelijk kan iemand mij daar meer over uitleggen of dat ook noodzakelijk/gebruikelijk is.

Ik ben op de volgende 3 boeken gekomen:

Learn C on the Mac - Dave Mark
Learn Objective-C on the Mac - Mark Dalrymple , Scott Knaster
Beginning iPhone Development - Dave Mark , Jeff LaMarche

Weet iemand een zaakje waar ik deze boeken kan aanschaffen? Ik ben ze nog niet in Nederland tegen gekomen, en ik heb het persoonlijk niet zo met eBooks.

Of tweedehands, maakt me allemaal niet uit. Zolang de bladzijden niet aan elkaar vast plakken (je weet maar nooit).

Alle handige tips om het leerproces te bevorderen zijn uiteraard welkom! :D

The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Data-base
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-09 10:33
Boeken heb ik zo niet voor je, maar ik zou je wel aanraden om eerst "gewoon" C te leren, voordat je dingen gaat doen op een mac/iphone.

Alhoewel ik wel dit boek heb besteld afgelopen week:
http://www.bol.com/nl/p/b...01004001047676/index.html

Het is een vrij geavanceerd boek met veel diepgang en veel bladzijden. Of het een fijn boek is om uit te leren weet ik niet, ik heb het aangeschaft om mn kennis weer een beetje bij te poetsen en als reference om snel dingen op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:48

Exirion

Gadgetfetisjist

Data-base schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 13:53:
Boeken heb ik zo niet voor je, maar ik zou je wel aanraden om eerst "gewoon" C te leren, voordat je dingen gaat doen op een mac/iphone.

Het is een vrij geavanceerd boek met veel diepgang en veel bladzijden. Of het een fijn boek is om uit te leren weet ik niet, ik heb het aangeschaft om mn kennis weer een beetje bij te poetsen en als reference om snel dingen op te zoeken.
En wat Objective C betreft: http://developer.apple.co...ptual/objectiveC/objc.pdf

Prima boek vond ik, en als je C al kent echt een makkie.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Data-base: Als je een leerboek wil kun je beter Absolute C++ van Savitch oid. aanschaffen, dit is geen fijn leesboek kan ik je nu al vertellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2009 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Data-base schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 13:53:

Ik heb dat boek ook, en ondanks dat ik het voor een groot deel gelezen heb, zou ik het toch liever als naslagwerk/referentie gebruiken. Het eerste deel van het boek is desondanks wel nuttig om te lezen, zeker als je onbekend bent met basisdingen als pointers, references, structs, classes, etc. Verderop in het boek gaat het meer over de STL en templates en daarvoor is het wel handig als je enigszins bekend bent met wat er in het eerste deel van het boek staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ik wil me eens een beetje verdiepen in assembly. Afgezien van wat kleine dingetjes die ik hier en daar eens oppak, weet ik er weinig tot niets van. Ik heb verder niet echt een reden om het te leren, gewoon nieuwsgierig.

Is dit boek dan aan te raden:

Assembly Language and Computer Architecture Using C++ and Java

Ik lees ook dat dit een beetje een standaard boek is:

Computer Organization and Design, Fourth Edition: The Hardware/Software Interface

Maar die schijnt dan weer een stuk lastiger te zijn.

Iemand die advies kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08 23:34
Ik ben van plan om wat kennis op te doen van het Spring Framework. Na wat te hebben rondgeneusd, ben ik op de volgende boeken gekomen die me wel interessant lijken:

Spring Recipes:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51xI65e3vlL._BO2,204,203,200_PIsitb-sticker-arrow-click,TopRight,35,-76_AA240_SH20_OU02_.jpg
Pro Spring 2.5
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51HgCl89KRL._BO2,204,203,200_PIsitb-sticker-arrow-click,TopRight,35,-76_AA240_SH20_OU02_.jpg

De twee bovenstaande boeken hebben infeite beiden hetzelfde doel: een inleiding tot Spring 2.5. Het probleem is dat ik geen keuze kan maken tussen deze 2 boeken. Zijn er hier mensen die ev. beide boeken gelezen hebben en een vergelijking van deze twee boeken kunnen maken. Welk boek is dan aan te raden?

Ook dit boek zou ik erbij willen nemen:
Pro Java EE Spring Patterns
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51IZmUJPa0L._BO2,204,203,200_PIsitb-sticker-arrow-click,TopRight,35,-76_AA240_SH20_OU02_.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Feyd-Rautha op 24-01-2009 10:46 ]

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Feyd-Rautha schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 10:36:
Ik ben van plan om wat kennis op te doen van het Spring Framework. Na wat te hebben rondgeneusd, ben ik op de volgende boeken gekomen die me wel interessant lijken:

*knip*
Ik heb gisteren Pro Spring 2.5 besteld, dus ik zal binnenkort mijn impressies van dit boek wel even neerplempen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08 23:34
Feyd-Rautha schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 10:36:

Spring Recipes:
[afbeelding]
Pro Spring 2.5
[afbeelding]

De twee bovenstaande boeken hebben infeite beiden hetzelfde doel: een inleiding tot Spring 2.5. Het probleem is dat ik geen keuze kan maken tussen deze 2 boeken. Zijn er hier mensen die ev. beide boeken gelezen hebben en een vergelijking van deze twee boeken kunnen maken. Welk boek is dan aan te raden?
Ik heb intussen een zeer uitgebreide vergelijking van bovenstaande boeken gevonden. Zeer interessant:

http://java.dzone.com/art...rison-books-spring-recipe

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

..

[ Voor 110% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ik heb dit boeken Topic al eens flink doorgelezen en heb tot nu toe nog niks kunnen vinden over:
Head First C# een beginners boek over progammeren in C#

Q: heb ik dit boek gelezen?
A: Nee
Q: Waarom breng je het ter sprake?
A: Ik begin 9 Feb aan de opleiding Hogere Informatica en moet hiervoor dit boek aanschaffen ;)

Nou heb ik al een PDF te pakken kunnen krijgen via een "site" en hem "door gebladerd" :)

Zijn er mensen die ervaring hebben met dit boek

Vincent

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2009 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowinG
  • Laatst online: 09:39
Zijn er al mensen die ervaring hebben met boeken over Windows Communication Foundation? Dit is een onderwerp waar ik wat meer in wil duiken en waar ik een algeheel begrip over wil krijgen. De samples van MSDN zijn wel interessant en er staat het eea in, maar ik mis toch een stuk achtergrond info en uitleg over WCF. Ik zoek een boek wat een goede intro kan geven maar vooral een naslag is.

De volgende boeken krijgen wel een goede beoordeling (op Amazon.com):
Learning WCF Hands On (volgens mij een intro, ...)
Programming WCF Services(... terwijl dit meer een in-dept versie is.)
Microsoft Windows Communication Foundation Hands On
Essential Windows Communication Foundation

Iemand ervaring met bovenstaande boeken, of heeft iemand zelfs betere tips?

Update: Ondertussen boek besteld: Programming WCF Services. Levertijd is helaas 2 tot 3 weken...

[ Voor 4% gewijzigd door FlowinG op 03-03-2009 12:00 . Reden: Update gegeven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Van een collega heb ik toevallig Programming WCF Services geleend. Ik ben het eerste hoofdstuk (intro) door tijdgebrek nog niet door, maar dit boek lijkt me erg geschikt. Hij was er ook erg tevreden over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 13:36:
Beste Tweakers,

Ik heb dit boeken Topic al eens flink doorgelezen en heb tot nu toe nog niks kunnen vinden over:
Head First C# een beginners boek over progammeren in C#

Q: heb ik dit boek gelezen?
A: Nee
Q: Waarom breng je het ter sprake?
A: Ik begin 9 Feb aan de opleiding Hogere Informatica en moet hiervoor dit boek aanschaffen ;)

Nou heb ik al een PDF te pakken kunnen krijgen via een "site" en hem "door gebladerd" :)

Zijn er mensen die ervaring hebben met dit boek

Vincent
Om mijzelf eens te quoten 8)7 ik heb het boek nu uitgelezen (had al OOP kennis met C#) en kon er daarom ERG makkelijk doorheen bladeren. Maar wat ik van mijn klasgenoten meekrijg is dat het boek zeer fijn leest het hele Head First principe van de schrijvers (met plaatjes etc.) wat weer door de meeste prettig ervaren wordt en er duidelijk OOP zichtbaar/duidelijk wordt tijdens het leren van C#.

Bij deze dus: Het is een boek voor de beginner voor zowel OOP als C#. Ik denk dat voor de ervaren programmeur die zelf met C# wil beginnen (dus al OOP kennis heeft) beter af is met een ander boek. Zelf heb ik me nog C# 3.0 Pocket Reference guide aangeschaft wat echt een super boekje is met daadwerkelijk alles over C# (en een stukje unsafecode C++) een super naslag dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht een leuk boek voor je: Design Patterns Explained.
Het leest eenvoudig weg en gaat weer net wat dieper in op termen als 'encapsulation' en 'design to an interface', goed boek om je OO kennis mee uit te diepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat ik hierover snel meer over moet gaan leren/weten ik weet alleen nog niet wanneer (maar dit zal voor mij al vrij snel zijn denk ik, aangezien ik vrijstelling krijg voor Programmeer Concepten 1 en 2 en dus daarna meteen Software Engineering 1 en 2 krijg waar dit ook aan de orde zal komen). Bedankt voor de tip in ieder geval kijken of ik hier een "digitale" versie van kan vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat dat soort stof niet echt nodig is voor programmeerlessen op HBO, maar meer als persoonlijke verdieping :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad een vrij technisch boek en zal hoogstwaarschijnlijk maar weinig aan de orde komen tijdens programmeer lessen. Maar ik denk wel dat ik met eventuele kennis uit het boek me voordeel kunnen doen tijdens het opzetten van Class Diagrammen in UML aangezien er ook veel Encapsulation/Abstraction bij komt kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs boekenfestijn in Leuven hier, heb me lekker goedkoop een hele resem boeken aangeschaft.

Beginning Game Programming, 2nd Edition
door Jonathan Harbour. (www.jharbour.com)
ben nu aan pagina 110, en een echte aanrader als je wil beginnen met het maken van DirectX 9.0 games met C/C++!

+ nog boeken oer JAVA, DHTML, C++ en PHP. ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Niet online
Boekenfestijn is inderdaad een leuke beurs. Ik ben er zelf nooit geweest, maar heb regelmatig mijn ouders opdracht gegeven om op zoek te gaan naar boeken. Zijn meestal wel wat ouder, maar scheelt ook heel veel. Ook ideaal voor schoolboeken (Java Core References ed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, het boekenfestijn is leuk. Zag een tijd terug mijn boek daar liggen voor 10EUR. Meteen maar twee erbij gekocht om weg te geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Op internet vond ik dit e-book: http://www.swaroopch.com/...n/byte_of_python_v191.pdf.

Kan iemand mij vertellen of dit een kwalitatief goed boek is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 22:58:
Ja, het boekenfestijn is leuk. Zag een tijd terug mijn boek daar liggen voor 10EUR. Meteen maar twee erbij gekocht om weg te geven :)
Mag ik hieruit opmerken dat je zelf een boek hebt geschreven? zo ja dan ben ik wel benieuwd welke dit is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:48

Sebazzz

3dp

Ik zoek...
Een boek dat diep gaat. In mijn zoektocht naar C# boeken kom ik alleen basis boeken tegen, voor beginners. Ik zoek echter een boek waarbij je al gevorderde C# kennis met Linq en Lambda expressions moet hebben voordat je het kan gebruiken. Dus een boek dat dieper op C# ingaat, waarbij je meer dan basis moet hebben om het te kunnen begrijpen. Ik neem aan dat de wereld van C# groter is dan Linq en Lambda expressions :P Voornamelijk iets met WPF zou ik interessant vinden, gezien ik wel met WinForms maar niet met WPF ervaring heb. Ik zat aan Pro C# 2008 and the .NET 3.5 Platform te denken, ik heb het via minder legale wegen even ingekeken en het lijkt me wel wat te bevallen. Behalve dat het niet er op WPF in gaat.

En ik zoek...
Een boek over designen van applicaties en OOP in het algemeen. Ik zat aan dit boek te denken: http://www.bol.com/nl/p/b...01004002777005/index.html

Eventuele tips? :)

[ Voor 23% gewijzigd door Sebazzz op 15-03-2009 21:00 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebazzz schreef op zondag 15 maart 2009 @ 20:20:
[En ik zoek...
Een boek over designen van applicaties en OOP in het algemeen. Ik zat aan dit boek te denken: http://www.bol.com/nl/p/b...01004002777005/index.html

http://www.amazon.com/App...oks&qid=1237191289&sr=8-1

&

http://www.amazon.com/Des...oks&qid=1237191348&sr=8-1

Beide goed te lezen introductie teksten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy Dean
Ik ga rustig verder in mijn queeste om alles te weten te komen over softwareontwerp, en wil me nu verdiepen in gebruikersinterfaceontwerp, en dan met de nadruk op het ontwerp van webpagina's.

Ik heb Head First Design Patterns en Code Complete 2 gelezen (allebei echte aanraders), en vond dat het tijd werd om me wat meer te verdiepen in de gebruikers-kant van de software. De interface is in principe het belangrijkste onderdeel van de hele software, maar verder is het een beetje een ondergesneeuwd onderwerp op vele fora en in artikelen. Zijn er wel goede boeken over? Ik zoek niet naar een boek dat me HTML en CSS gaat leren, dat ken ik al. Het gaat me echt om het (voor de gebruiker) intuitief plaatsen van knoppen en andere interface-elementen.

Nog bedankt aan de mensen die me Code Complete aangeraden hadden in dit topic een tijd geleden, het boek is precies wat ik zocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Eddy Dean schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:35:
Ik ga rustig verder in mijn queeste om alles te weten te komen over softwareontwerp, en wil me nu verdiepen in gebruikersinterfaceontwerp, en dan met de nadruk op het ontwerp van webpagina's.

Ik heb Head First Design Patterns en Code Complete 2 gelezen (allebei echte aanraders), en vond dat het tijd werd om me wat meer te verdiepen in de gebruikers-kant van de software. De interface is in principe het belangrijkste onderdeel van de hele software, maar verder is het een beetje een ondergesneeuwd onderwerp op vele fora en in artikelen. Zijn er wel goede boeken over? Ik zoek niet naar een boek dat me HTML en CSS gaat leren, dat ken ik al. Het gaat me echt om het (voor de gebruiker) intuitief plaatsen van knoppen en andere interface-elementen.

Nog bedankt aan de mensen die me Code Complete aangeraden hadden in dit topic een tijd geleden, het boek is precies wat ik zocht!
Code complete 2 is inderdaad een aardig boek. Ik heb hem zelf ook een tijdje geleden besteld en ben er ook in bezig. Op zich staan er een hoop logische dingen in. Als je een paar jaar software maakt dan wijzen veel dingen voor zichzelf, maar er staat over het algemeen goede uitleg en goede voorbeelden.

Voor usability/interfaces is Don't Make Me Think! A Common Sense Approach to Web Usability van Steve Krug wel een aardig boek. Dit boek was een tip die een webdesigner/developer mij ooit heeft gegeven, ik heb er best wel wat aan gehad.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Of GUI Bloopers: Don'ts and Do's for Software Developers and Web Designers
Wat betreft het eerste ben ik er nog niet uit, maar wat betreft het tweede begin ik met Code Complete 2nd Edition.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
.Gertjan. schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 08:18:
Voor usability/interfaces is Don't Make Me Think! A Common Sense Approach to Web Usability van Steve Krug wel een aardig boek. Dit boek was een tip die een webdesigner/developer mij ooit heeft gegeven, ik heb er best wel wat aan gehad.
Die heb ik hier ook liggen. Een week geleden gekocht, ik moet er alleen nog aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een eenvoudig boek waarin programmacorrectheid uit de doeken gedaan wordt.
Invariantie, covariantie, mathematische inductie enz, iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
Ik heb de laatste maanden veel gehobbied met php als eerste echte kennismaking met programmeren. Ik wil hier binnenkort verder mee, maar moet eerst nog even wachten op mijn eindexamens (hopelijk nog maar 1 jaar.). Nu ben ik sinds een paar dagen PHP-moe. Ik wil daarom eens aan een andere taal beginnen. Deze taal is java. Waarom? Omdat mijn vader ex-senior-javaprogrammeurfanaat was en mij een beetje die richting op probeert te duwen. Daarbij heb ik al een heel heel klein beetje ervaring met de taal. Ook ben ik bovendien geinterresseert in javaFX om later eventueel te leren.

Nu is het punt dat ik een berg java boeken heb, waaronder de core-java 'series' en the elements of java style. Leuke boeken. De vraag is of ze nog te gebruiken zijn. De core-java boeken komen allebei uit 1999 en dat laatste boek uit 2000. Is het de investering waard om nieuwe versies/drukken aan te schaffen (@~40,--/stuk)? Of kom ik ook nog goed weg met de oude boeken.
Uiteindelijk wordt ik gesponsord (ouders ~<33) maar ik heb ergens altijd wel een beetje last van schuldgevoelens bij aanschaf van duure spullen op mijn ouders kosten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb het geleerd uit En dan is er... JAVA van Gertjan Laan.

Een erg goed boek moet ik zeggen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 17:19
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 14:02:
Ik zoek een eenvoudig boek waarin programmacorrectheid uit de doeken gedaan wordt.
hierzo http://research.microsoft...ple/lamport/tla/book.html
Dit is geen lichte lectuur, ik kan me eigenlijk niet inbeelden waarom iemand vrijwillig dit wil studeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 14:02:
Programmaverificatie is nu niet bepaald een eenvoudig onderwerp; je wordt verwacht een goede kennis van logica (propositie, predicaten, eerste orde en bij voorkeur temporele), theoretische informatica (automatentheorie en berekenbaarheid) en algemene wiskundige bewijstechnieken (zoals bv mathematische en structurele inductie, bewijs op contraditie ...) te bezitten vooraleer je zulke onderwerpen aansnijdt.

Verder heeft covariantie ook niets te doen met programmaverificatie. Tenzij je programmas wil verifiëren waarin covariantie optreedt. Dan zoek je eerder een state-of-the-art boek ;).

Indien je niet vertrouwd bent met pakweg eerste orde logica en basis wiskundige technieken, dan raad ik je aan om je eerst in deze onderwerpen gaat inlezen voor je iets als programmaverificatie wil bestuderen.

Als vuistregel zou ik zeggen dat als je niet vertrouwd bent met de volgende begrippen, je best nog niet met programmaverificatie begint: eerste orde logica, reguliere automaat, turing machine, P, NP, NP-compleet, NP-hard, 3-SAT, Halting Problem, mathematische- en structurele inductie, de volledigheidsstelling van Gödel, de onvolledigheidsstelling van Gödel ...

Performance is a residue of good design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Woei, ik heb eindelijk Code Complete binnen. Geweldig boek, kan je heel veel van leren, en ik ben nog niet eens het eerste hoofdstuk uit.

Wat betreft C# kan ik niet dieper lijkt het. Ik kan geen geschikte boeken vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht leuk om dan te gaan kijken naar CLR via C# en wat meer pattern/architectuur geörienteerde boeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebazzz schreef op zondag 15 maart 2009 @ 20:20:

En ik zoek...

Ik heb dat boek Head First OO&A nu bijna uit: het valt me eerlijk gezegd een klein beetje tegen. De OOP "principes" komen in het eerste hoofdstuk, en daarna pas na bladzijde 400 aan bod. Maar, dan worden ze aan de hand van de inleiding (alle pagina's voor bladzijde 400...) toegelicht. Ik vind de focus op Analyse (vertaling van wat de klant wil naar beschrijvingen wat de software moet kunnen) in dit boek erg groot. Als je dat onderdeel nog niet goed genoeg onder de knie hebt is het boek zeker een aanrader. Maar voor het echte OO programmeerwerk kun je beter het andere boek "Head First Design Patterns" pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy Dean
Ik ben op zoek naar een goed boek over JSF en EJB. Ik maak nu (best tevreden) gebruik van Spring MVC, maar ik lees veel goede dingen over JSF en wil het toch eens geprobeert hebben. Het liefst heb ik een Engels boek, Nederlands is ook goed.

Voor Spring heb ik het boek Pro Spring 2.5, wat ik iedereen die echt wilt leren werken met het Spring framework echt aan kan raden. Hoewel er "Pro" in de naam staat ben ik er als spring-newbie in beginnen te lezen en ik vond het prima te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Eddy Dean schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 22:50:
Ik ben op zoek naar een goed boek over JSF en EJB. Ik maak nu (best tevreden) gebruik van Spring MVC, maar ik lees veel goede dingen over JSF en wil het toch eens geprobeert hebben. Het liefst heb ik een Engels boek, Nederlands is ook goed.
Ik kan JavaServer Faces the complete reference (http://www.amazon.com/Jav...oks&qid=1245967160&sr=8-7) aanraden als je meer wilt weten over de interne werking van JSF. Dit boek is mede geschreven door 1 van de belangrijkste programmeurs van JSF en geeft goed inzicht hoe dingen achter de schermen weten.

Het is niet perse het allerbeste boek als je gewoon JSF wilt gebruiken voor alledaagse applicaties, maar als je net even meer wilt weten is dit wel het aangewezen boek.

Let wel op dat het gros van de boeken die nu op de markt zijn de alweer verouderde (maar nog steeds de laatste officiele release) JSF 1.2 behandelen. Ondertussen staat JSF 2.0 met daarin oa Facelets als de default 'templating engine' op het punt om gereleased te worden.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
Ik ben op zoek naar een goed "in depth" boek over pthreads, threading is niet nieuw voor mij, tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:15
Tricky. Een beetje Googlen levert een boek van Addison-Wesley op dat mogelijk wel aardig is; had je die ook gevonden en zo ja, wat vind je daarvan?

Als je al bekent bent met multithreaded programmeren weet ik niet of er heel veel over deze specifieke API te zeggen is, want de API is niet heel groot, en de precieze semantics willen nog wel eens verschillen per platform. Ik vraag me dan af wat je verwacht in een boek te vinden wat je niet ook in de man-pages van je OS kunt vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
Soultaker schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 12:54:
Tricky. Een beetje Googlen levert een boek van Addison-Wesley op dat mogelijk wel aardig is; had je die ook gevonden en zo ja, wat vind je daarvan?

Als je al bekent bent met multithreaded programmeren weet ik niet of er heel veel over deze specifieke API te zeggen is, want de API is niet heel groot, en de precieze semantics willen nog wel eens verschillen per platform. Ik vraag me dan af wat je verwacht in een boek te vinden wat je niet ook in de man-pages van je OS kunt vinden?
Ik heb de meeste boeken over pthreads op amazon al bekeken, als ik naar de commentaren lees is men erg verdeeld over de kwaliteit van die boeken. Ik had gehoopt dat er één referentie was die het onderwerp grondig beschrijft en de anti-patterns uitlegt. Meestal vind je dat soort informatie niet makkelijk op het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

flowerp schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 00:04:
[...]
Let wel op dat het gros van de boeken die nu op de markt zijn de alweer verouderde (maar nog steeds de laatste officiele release) JSF 1.2 behandelen. Ondertussen staat JSF 2.0 met daarin oa Facelets als de default 'templating engine' op het punt om gereleased te worden.
Ik geloof niet dat we binnen een jaar veel projecten zullen zien met JSF 2.0. Bovendien blijft de onderliggende architectuur van JSF vrijwel gelijk. 2.0 voegt vooral features toe (AJAX, Facelets als standaard page description language, events, etc), dus ik denk dat je met dit boek een prima aankoop doet.

Ps. Ed Burns is al begonnen met het upgraden van zijn boek voor JSF 2.0, maar ik verwacht dat hij nog wel ff bezig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Laatst online: 13-07 01:14
Ik ben op zoek naar een tweetal boeken.

Ik ben ten eerste op zoek naar Hét Boek voor Microsoft SQL server (2005), van de basis tot de wat geavanceerdere features. Ik heb ervaring met hoofdzakelijk MySQL tot nu toe, maar de ervaring die ik tot noch toe met MSSQL gehad heb heeft al duidelijk gemaakt dat het nog niet optimaal is.

Ten tweede ben ik op zoek naar een goed boek over Flash, waar sowieso de basis in zit. Ik denk niet dat flash een van mijn belangrijkere bezigheden zal zijn, maar een goed naslagwerk is altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Niet online
SQL2005: Microsoft SQL Server 2005 Implementation and Maintenance van MSPress
Is erg breed en leerzaam....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-09 09:14
Ik ben dus opzoek naar een goed boek over het Zend Framework.
Het liefste eentje die gaat over de voorlaatste versie 1.8 ( 1.9 zal het nog te vroeg zijn ).
Omdat er toch wat dingen verandert zijn in versie 1.8, zoals de registerloads en dergelijke.

Kent er iemand goede boeken? Of e-book?
Liefst in het Nederlands , maar Engels is zeker geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:28
Dat ga je niet vinden. Er is gigantisch veel bijgekomen in ZF1.8 (denk aan zend_app) waardoor er ook nog geen 1.8 boek is (1.8 is immers pas ~3 maanden terug gereleased).

Op IRC (#zftalk @ freenode) raadt in principe iedereen Zend Framework In Action aan wat geschreven is door Rob Allen (welke vaak te vinden is in datzelfde channel onder de naam Akrabat). Heb het zelf dus niet gelezen, maar 't zou toch van redelijke kwaliteit moeten zijn.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Sven_Vdb schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:00:
Ik ben dus opzoek naar een goed boek over het Zend Framework.
Het liefste eentje die gaat over de voorlaatste versie 1.8 ( 1.9 zal het nog te vroeg zijn ).
Omdat er toch wat dingen verandert zijn in versie 1.8, zoals de registerloads en dergelijke.

Kent er iemand goede boeken? Of e-book?
Liefst in het Nederlands , maar Engels is zeker geen probleem.
http://www.bol.com/nl/p/b...01004006743164/index.html
Zend Enterprise PHP Patterns is the culmination of years of experience in the development of web-based applications designed to help enterprises big and small overcome the new challenges of the web-based application world and achieve harmony in not only the architecture of their application, but also the entire process under which that application is created and maintained. Taken directly from real-life experiences in PHP application development, Zend Enterprise PHP Patterns will help you * Utilize open source technologies such as PHP and Zend Framework to build robust and easy-to-maintain development infrastructures. * Understand Zend Framework and its philosophical approach to building complex yet easy-to-maintain libraries of functionality for your application that can scale with your needs. * Benefit through an in-depth discussion of tools and techniques that can significantly enhance your ability to develop code faster, fix bugs, and increase performance.
érg goed boek moet ik zeggen. gaat ruim in op Zend Framework en is uit 2009, dus redelijk up to date. ik vond persoonlijk Zend Framework in Action maar karig.

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mammon
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 20:45
Vandaag het boek "Seam in Action" van Dan Allen binnen gekregen. Meteen een stuk gelezen en het belooft wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Mammon schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 19:22:
Vandaag het boek "Seam in Action" van Dan Allen binnen gekregen. Meteen een stuk gelezen en het belooft wat.
Geen slecht boek. Best wel prettig leesbaar. Ik vond het alleen wat te langzaam gaan en had af en toe op wat meer diepgang gehoopt. Maar het is wel een leuk boek om mee te beginnen als je iets met Seam wilt doen.

Ps. Online kun je een paar extra hoofdstukken vinden: http://www.manning.com/dallen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag mensen,

Ik ben nieuw op dit forum en (bijna) nieuw in de php wereld. De basis van php heb ik al onder de knie. Ik denk alleen dat ik mijn code helemaal niet logisch schrijf/opbouw/gebruik. Weten jullie hiervoor interessante boeken? Vooral OO gebaseerd?

ps: heeft iemand van jullie al ervaring met "lynda php with mysql essential training"?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Verschillende boeken waar je aan kunt denken. Een paar voorbeelden:

Design Patterns Explained: A New Perspective on Object-Oriented Design

Refactoring: Improving the Design of Existing Code

Code Complete: A Practical Handbook of Software Construction

Dit zijn allemaal algemene boeken, over het schrijven van hoge kwaliteit code. Allemaal aanraders, en zou ik zeker sterk overwegen om een plekje in het boekenkast te geven.

Je zou ook wat specifieker kunnen kijken, boeken gericht op PHP zelf, zoals:

http://www.amazon.com/PHP...ks&qid=1264675789&sr=1-12
http://www.amazon.com/PHP...1430210117/ref=pd_sim_b_3
http://www.amazon.com/PHP...1932394753/ref=pd_sim_b_6

Heb alleen zelf geen ervaring met deze boeken, dus kijk voor jezelf wat voor jou goed is.

Ook is het aan te raden om eens naar een framework te kijken, zoals Symfony icm. Doctrine of Propel. Als je zelf niet goed weet hoe een project goed op te zetten, dan is het werken met zo'n framework alleen al erg leerzaam, en sowieso wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazybyte
  • Laatst online: 02-09 15:23
Via mijn werk krijg ik elke maand een budget om boeken te kopen die gerelateerd zijn aan mijn werkzaamheden, zodat ik meer kennis kan opdoen. Het leek me verstandig om daar dan ook maar gebruik van te maken :)

Wat me tot nog toe vaak is opgevallen tijdens het maken van een kleine applicatie, is dat ik al snel niet meer weet waar ik wat precies moet programmeren. Het structureel netjes in elkaar zetten van een applicatie zou ik me dan ook meer in willen verdiepen. OOP begrijp ik wel, en ook het idee van multi-tiers etc, maar hoe ik dit nou eens in een iets grotere applicatie verwerk, daar zou ik graag meer over willen leren.

Ik werk voornamelijk in C#.NET, dat lijkt me wel handig om te vermelden.

Is er iemand die mij een of meerdere boeken kan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pderaaij
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-08 20:16
@Crazybytes

Mag je dat geld ook besteden aan conferenties? Vaak net zo leerzaam als een boek en net zo leuk (vaak leuker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazybyte
  • Laatst online: 02-09 15:23
pderaaij schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:57:
@Crazybytes

Mag je dat geld ook besteden aan conferenties? Vaak net zo leerzaam als een boek en net zo leuk (vaak leuker).
Dat zou ik moeten navragen, maar volgens mij zijn ze daar niet zo heel moeilijk in en zou 't dus best kunnen. Er worden echter al wel verschillende bezoekjes gepland aan lezingen / conferenties etc., waar ik kosteloos mee naartoe kan.

Als je tips hebt hoor ik die graag, eventueel via PM, want dat is hier natuurlijk een beetje off-topic.

Desondanks blijven adviesen voor goede boeken sowieso welkom, aangezien ik zo'n beetje elke maand / elke 2 maanden een boek kan / mag bestellen.

Ik heb voor nu in ieder geval alvast "Pro C# and the .NET 3.5 Platform" besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-08 19:21
Ik ben de laatste tijd een beetje met XNA aan het rommelen geweest, en het tekenen en dergelijke gaat me redelijk af. Wat ik graag zou willen is een "echt" spelletje maken, het lijkt me vooral leuk om een spel als de oude Metroid's te maken, zoals ze op de de NES/SNES/GBA waren.
Heeft iemand een suggestie van een boek wat meer ingaat op het ontwerpen van 2d (platformer) games, en niet over het gebruik van het framework? Ik merk dat ik dingen zoals collision en dergelijke niet echt lekker snap, en dit soort dingen leer ik uit een boek beter dan een tutorial op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil, na wat onderzoek, het boek "head first java" gaan aanschaffen, dit lijkt me een goed (en leuk) boek om java uit te leren. Via usenet heb ik de PDF even bekeken en het lijkt mij een prettig (doch erg dik!) boek.
Is dit een goed begin volgens de kenners?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2010 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Ik wil me wat meer gaan verdiepen in algoritmes, maar daarvoor mag mijn Wiskunde kennis iets opgeschroefd worden. Voornamelijk het lezen en interpreteren van formules, voornamelijk daarbij de symbolen en betekenissen, gaat mij niet zo goed af. Is al weer een tijd geleden dat ik het heb gehad.

Nu zoek ik een boek waarin ik als beginner, snel formules leer lezen en begrijpen, waardoor ik makkelijker die algoritme boeken door kan komen. Weet iemand daar een goed boek voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-08 19:58

BitByter

Prutst dit forum

Mijn vrouw wil leren programmeren in .NET (don't ask).
Een probleem is dat ze niet tot nauwelijks engels kan spreken / lezen.

Ik ben op zoek naar een Beginners boek voor VB.NET, in het Nederlands.
Het liefste ook een boek waarin stap voor stap dingen uitgelegd worden, het liefst aan de hand van praktijkgerichte problemen.

dus zoiets van, Maak nu een comboboxje dit, maak een buttontje daar, en dat ze het zo stap voor stap leert.

Weet iemand voor mij het perfecte ISBN nummer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou dan toch aanraden om Engels te leren, programmeren is een zeer ineternationaal georiënteerde wereld en zonder engels is dat erg lastig. Ik ken zelf ook geen Nederlandstalige boeken, al zullen die er ongetwijfeld wel zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

@BitByter: stuur anders eens een mailtje naar comcol.nl misschien kunnen die je er mee helpen :)

/heb geen aandelen in het bedrijf. :P

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:52
Omdat ik voor mijn werk zo nu en dan pdf'jes in elkaar moet draaien via Java heb ik dit boek besteld. Nu heeft iText een uitstekende javadoc maar de turorials / examples zijn toch altijd wel schaars (of afkomsting van roseindia...).

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eghie schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 11:18:
Ik wil me wat meer gaan verdiepen in algoritmes, maar daarvoor mag mijn Wiskunde kennis iets opgeschroefd worden. Voornamelijk het lezen en interpreteren van formules, voornamelijk daarbij de symbolen en betekenissen, gaat mij niet zo goed af. Is al weer een tijd geleden dat ik het heb gehad.

Nu zoek ik een boek waarin ik als beginner, snel formules leer lezen en begrijpen, waardoor ik makkelijker die algoritme boeken door kan komen. Weet iemand daar een goed boek voor?
Tja, 'even snel' en 'wiskunde' gaan wat mij betreft niet goed samen. Waar sta je nu? Hoe zijn je algebraische vaardigheden? Als je echt vanaf 0 begint zou ik hier eens naar kijken:
http://staff.science.uva.nl/~craats/BasisboekWiskunde2HP.pdf hfst 1 t/m 6 en hfst 9 tm 11
Daar heb je de basis basis wel mee te pakken. Voor de wat ingewikkeldere onderwerpen vind ik het een niet al te best boek (als je met de onderwerpen bekend bent is het daarentegen wel een goed oefenboek).
Als je dat in de vingers hebt zou ik 'Wiskunde voor het hoger onderwijs deel 0' eens van begin tot eind door gaan werken, in dit boek raak je het praktische vlak van wiskunde wat meer. Het is goed te begrijpen, zeker in combinatie met http://justmathtutoring.com/, waar sommen uitgelegd worden middels filmpjes.
Als je dit kent, ben je bekend met de hoofdlijnen in de basisbegrippen van de wiskunde, 1ste/2de graads vergelijkingen en ongelijkheden, functies en grafieken, goniometrie (helaas weinig/geen meetkunde, maar daar staat in basisboek nog wel een beetje over en op internet ook), logaritmen, limieten, differentieren en integreren (veranderingen).
Veel mensen struikelen over wiskunde, omdat het te abstract vinden, iets waar je zelf ook wel tegen aan gaat lopen als je dingen als bewijzen tegen komt bij je algoritmen. Als je het echt wilt leren, gebruik dan google om te kijken naar praktische toepassingen van bepaalde onderwerpen. Onze docent lineaire algebra gebruikte bijvoorbeeld voorbeelden uit game programming, daarmee heb je direct iets tastbaars bij een abstract concept en blijft het beter hangen.
Als je die basis eenmaal onder de knie hebt is het begrip complexiteit (Big O notatie) wat makkelijker te begrijpen en zegt het ook daadwerkelijk wat :+ Je meot je niet af laten schrikken door Sigma's en andere tekens.
Als boek heb ik Introduction to Algorithms van cormen et al. het verwacht wel wat wiskundige kennis, maar het is imo een fijn boek om uit te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bat266
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 06:41
Shameless plug:bat's blog: DIY brain surgery en bat's blog: DIY brain surgery Part2.

Pragmatic thinking and learning van Andy Hunt was een erg leerzaam boek.

Ben alleen nog uit het zoeken welke tips and tricks werken voor mij. Daar ben ik nog niet over uit.

[ Voor 33% gewijzigd door bat266 op 16-03-2010 15:55 ]

Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Ik wil graag software van begon tot eind ontwerpen en ontwikkelen, ongeacht in welke taal.

Vooral het gestructureerd OO ontwerpen moet ik leren. Welke classes, properties en methods ik moet maken, de verantwoordelijkheden per class, etc. Ik ben ook totaal onbekend met design patterns als MVC en dergelijke, terwijl dit, zeker bij webapplicaties, een grote rol speelt.

Kortom: als ik iets moet maken of ontwerpen weet ik gewoon niet waar ik moet beginnen.

Het programmeren an sich wil wel lukken. Ik heb BlueJ doorgewerkt, dus ik weet wat classes, polymorfism, abstraction, interfaces e.d. inhouden. M'n skills naar een hoger level tillen zodat ik robuustere software kan maken, vind ik echter geen verkeerd idee.

Ik dacht aan deze 3 boeken, in deze volgorde:

1) Head First - OO&AD (ben ik al aan begonnen)
2) Code Complete 2
3) Head First - Design Patterns

Zijn deze boeken goed als startpunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
Is er een boek om je Java skills naar niveau 1.6 te tillen? Ik heb geen problemen met alle facetten van het OO, analyse & design etc. Echter is mijn Java kennis nog steeds van 1.4 en merk dat er dermate fundamentele veranderingen zijn gekomen met 1.5 en 1.6 dat ik mezelf wil bijspijkeren.

Natuurlijk kan ik op websites gaan zoeken naar de vernieuwingen van 1.5 en 1.6, maar naast dat ik het liever in een boekvorm zou lezen wil ik ook niet graag dingen missen.

Misschien een nieuwe versie van de SUN java fundamentals I en II? Al zit daar een hoop basis in die ik al onder de knie heb.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

morpheus schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 10:13:
Is er een boek om je Java skills naar niveau 1.6 te tillen? Ik heb geen problemen met alle facetten van het OO, analyse & design etc. Echter is mijn Java kennis nog steeds van 1.4 en merk dat er dermate fundamentele veranderingen zijn gekomen met 1.5 en 1.6 dat ik mezelf wil bijspijkeren.

Natuurlijk kan ik op websites gaan zoeken naar de vernieuwingen van 1.5 en 1.6, maar naast dat ik het liever in een boekvorm zou lezen wil ik ook niet graag dingen missen.

Misschien een nieuwe versie van de SUN java fundamentals I en II? Al zit daar een hoop basis in die ik al onder de knie heb.
Met Java 6 zijn er eigenlijk geen nieuwe taalfeatures bijgekomen (behalve de @Override annotation op implemented methods, maar dat is een detail).

Java 5 bevat echter wel heel veel nieuwe dingen bovenop Java 1.4, zoals generics, annotations, enhanced for loop, auto (un)boxing, enums en varargs. Ook het Java Memory Model zit er sinds Java 5 in.

Heel diverse nieuwe dingen dus, van eenvoudig tot erg complex.

Als je een boek zoekt, zou ik kijken naar Effective Java 2nd Edition. Dat behandelt niet exact alle onderwerpen, maar vrijwel alle nieuwe features komen erin terug. Maarrr, dit is geen eenvoudig boek. Je moet al een goede voorkennis hebben om het te lezen.

Als je nog relatief onbekend bent met Java (5), kun je beter zoiets kiezen: http://www.amazon.com/Jav...oks&qid=1270293115&sr=8-1
Ik heb even door de ToC zitten bladeren en de belangrijkste nieuwe features lijken er wel in te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Dank. Heb even naar beide opties gekeken en denk dat ik met Effective Java iets heb dat het beste aansluit op mijn behoeftes.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

morpheus schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 21:52:
Dank. Heb even naar beide opties gekeken en denk dat ik met Effective Java iets heb dat het beste aansluit op mijn behoeftes.
Let wel op dat je de 2nd edition neemt. De eerste is 8 jaar oud ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
JKVA schreef op maandag 05 april 2010 @ 11:27:
[...]

Let wel op dat je de 2nd edition neemt. De eerste is 8 jaar oud ofzo...
grin, ja, dat was goed gegaan. Boek is besteld maar vermaak me al met een pdf versie tot ik het boek in handen heb :)

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Geen idee of deze er al staat:
Michael Feathers: Working Effectively With Legacy Code
Hoe refactor je die irritant lelijke legacy code? Gigantische methodes, overal globale variabelen en ongeteste meuk. Een probleem waar iedereen die aan een bestaande codebase werkt over mee kan praten. Veel van de zaken die Feathers beschrijft had je ook zelf kunnen bedenken, maar het is handig dat iemand er over na heeft gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Laatst online: 13-07 01:14
Effective Java heb ik ook even doorgebladerd en ja, er staan veel goeie en slimme dingen in, zeker in de 2e editie die veel goede adviezen geeft over de enums en generics die in 1.5 toegevoegd zijn. Echter, d'r staat ook veel in dat ik al wist of die niet van toepassing zijn (bijv. concurrency). Veel adviezen staan ook op de een of andere manier elders op internet (al dan niet met een verwijzing naar dit boek). Maar toch, zelfs daarmee is het nog steeds een goei, en aan te bevelen voor 'medium' Java developers (geen newbs, geen pros) en mensen die niet echt vooruitkomen qua niveau.

imho, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

bigbeng schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:52:
Geen idee of deze er al staat:
Michael Feathers: Working Effectively With Legacy Code
Hoe refactor je die irritant lelijke legacy code? Gigantische methodes, overal globale variabelen en ongeteste meuk. Een probleem waar iedereen die aan een bestaande codebase werkt over mee kan praten. Veel van de zaken die Feathers beschrijft had je ook zelf kunnen bedenken, maar het is handig dat iemand er over na heeft gedacht.
Hij werkt bij hetzelfde bedrijf als Uncle Bob, dus wat dat betreft vind ik het bij voorbaat een aanrader...
YopY schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:46:
Effective Java heb ik ook even doorgebladerd en ja, er staan veel goeie en slimme dingen in, zeker in de 2e editie die veel goede adviezen geeft over de enums en generics die in 1.5 toegevoegd zijn. Echter, d'r staat ook veel in dat ik al wist of die niet van toepassing zijn (bijv. concurrency). Veel adviezen staan ook op de een of andere manier elders op internet (al dan niet met een verwijzing naar dit boek). Maar toch, zelfs daarmee is het nog steeds een goei, en aan te bevelen voor 'medium' Java developers (geen newbs, geen pros) en mensen die niet echt vooruitkomen qua niveau.

imho, natuurlijk.
+1, maar vergeet niet dat het boek al 2 jaar oud is (heb de mijne na de presentatie op JavaOne 2008 gekocht) en generics, annotations en zo toen minder bekende kost waren dan nu.

Maar ik geef je gelijk. JCiP is wat dat betreft meer voor de pro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:01

Knutselsmurf

LED's make things better

Kent iemand deze boeken: Data Model Patterns: Conventions of Thought en Data Model Patterns: A Metadata Map?
Ik ben op zoek naar boeken om mijn datamodel-design-skills naar een hoger niveau te tillen. Zijn deze boeken daar een beetje voor geschikt?

- This line is intentionally left blank -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Ik wil me graag gaan verdiepen in Ruby on Rails, alleen word nogal overspoeld door het aanbod boeken. Kan iemand nog een Rails boek aanbevelen, waar naast Rails ook Ruby uitgelegd word?

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 10:31

Copyman

Dode muis

CyCloneNL schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:05:
Ik wil me graag gaan verdiepen in Ruby on Rails, alleen word nogal overspoeld door het aanbod boeken. Kan iemand nog een Rails boek aanbevelen, waar naast Rails ook Ruby uitgelegd word?
Ik weet niet of er één boek is die dat behandelt, maar daarvoor heb ik er twee:

Agile Web Development with Rails: (meer de Rails kant).
Ruby for Rails: (meer de Ruby kant).

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste