[Alg] Centraal boekentopic - part II

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste
Acties:
  • 141.368 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:30
Zojuist de Sun Certified Programmer For Java 5 - Study Guide van Sierra / Bates ontvangen.
Ik ga binnekort het SCJP examen afleggen en daarna door met SCJD.
Voor de zekerheid het boek maar gekocht, zodat ik mij goed kan voorbereiden op listige
examenvragen :)
Gezien de hoofdstukindeling en behandelde onderwerpen, verwacht ik niet dat ik nog veel nieuwe dingen van Java zal opsteken met dit boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

FallenAngel666 schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:06:
Zojuist de Sun Certified Programmer For Java 5 - Study Guide van Sierra / Bates ontvangen.
Ik ga binnekort het SCJP examen afleggen en daarna door met SCJD.
Voor de zekerheid het boek maar gekocht, zodat ik mij goed kan voorbereiden op listige
examenvragen :)
Gezien de hoofdstukindeling en behandelde onderwerpen, verwacht ik niet dat ik nog veel nieuwe dingen van Java zal opsteken met dit boek.
Waarschijnlijk valt dat wel mee. Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met Java, maar ze gaan behoorlijk diep in op de code. Voor mij was 1x doorlezen genoeg om 88% te halen.

2 vragen verkloot door de volgende syntax
Java:
1
2
for ( ; ; ) {
}

Ik had verwacht dat het niet zou compileren, maar helaas, het compileerde wel.

Overigens zitten in het examen lekkere vragen met inner classes, 3 threads enz...

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

/me Geeft een schopje tegen deze vraag
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 20:39:
*knip* Kortom, ik ben op zoek naar een goed C++ boek geschikt voor iemand met programmeerervaring. Ik vind het belangrijker dat goed omschreven wordt hoe bijvoorbeeld inheritance werkt in C++, wanneer je het gebruikt en hoe je het goed implementeert dan wat inheritance precies is, dat weet ik al. ;)
Ik twijfel zelf tussen de volgende drie boeken:Ik ben wel benieuwd wat jullie van deze boeken vinden (ze zijn redelijk bekend), of dat er nog andere, meer geschikte boeken zijn. :)
Ik ben zelf bezig in The C++ Programming Language van Bjarne Stroustrup. Tot hiertoe--ik zit ongeveer in de helft, en heb alle language features gezien--vind ik het niet veel soeps.

Het boek is niet erg geschikt om je C++ te leren. Het gaat wel, maar het vereist toch wat meer moeite omdat heel wat basis-concepten redelijk summier beschreven zijn (ik kom van Java, dus een aantal taal-features zijn wat bizar voor mij). Het is eerder bedoeld voor mensen die al kennis van C++ hebben en meer diepgaande technische kennis willen opdoen. Zo diepgaand is dat technische aspect niet overigens. De ambiguity resolution (mbt meervoudige overerving) en overload resolution rules worden bijvoorbeeld beschreven, maar mijn inziens zul je dat in eender welk ander C++ ook vinden (hoewel ik dus ook nog geen ander C++ gelezen heb). Verder wordt er af en toe vermeld dat bepaald gedrag ongedefinieerd is of dat een bepaalde feature implementatie afhankelijk is. Persoonlijk verwacht ik zulke informatie in elk boek over C++.

Verder merk je dat dit boek een tijdje geleden geschreven is. Bjarne kan het niet laten om zo af en toe een "goede" raad mee te geven. Een voorbeeldje: "Use first-time switches to minimize order dependencies". Micheal Jackson (Principles of Program Design, 1974) zal het graag horen!

[ Voor 4% gewijzigd door Nick The Heazk op 24-09-2007 15:59 ]

Performance is a residue of good design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
JKVA schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:38:
[...]

Waarschijnlijk valt dat wel mee. Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met Java, maar ze gaan behoorlijk diep in op de code. Voor mij was 1x doorlezen genoeg om 88% te halen.

2 vragen verkloot door de volgende syntax
Java:
1
2
for ( ; ; ) {
}

Ik had verwacht dat het niet zou compileren, maar helaas, het compileerde wel.

Overigens zitten in het examen lekkere vragen met inner classes, 3 threads enz...
Ik heb al behoorlijk wat ervaring met Java, dus ik verwacht ook niet dat ik het hele boek kaft tot kaft zal lezen :)
Bovenstaand code voorbeeld is volgens mij ook legaal, want alle onderdelen in de declaratie van een for-loop zijn optioneel, dacht ik...
Dus dan krijg je een oneindige loop of wordt het het weg geoptimaliseerd?

Edit:

Nee natuurlijk kan het niet zo maar genegeerd worden 8)7
Oneindige loop dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Kwistnix op 24-09-2007 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick The Heazk schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:55:
/me Geeft een schopje tegen deze vraag

[...]

Ik ben zelf bezig in The C++ Programming Language van Bjarne Stroustrup. Tot hiertoe--ik zit ongeveer in de helft, en heb alle language features gezien--vind ik het niet veel soeps.

Het boek is niet erg geschikt om je C++ te leren. Het gaat wel, maar het vereist toch wat meer moeite omdat heel wat basis-concepten redelijk summier beschreven zijn (ik kom van Java, dus een aantal taal-features zijn wat bizar voor mij). Het is eerder bedoeld voor mensen die al kennis van C++ hebben en meer diepgaande technische kennis willen opdoen. Zo diepgaand is dat technische aspect niet overigens. De ambiguity resolution (mbt meervoudige overerving) en overload resolution rules worden bijvoorbeeld beschreven, maar mijn inziens zul je dat in eender welk ander C++ ook vinden (hoewel ik dus ook nog geen ander C++ gelezen heb). Verder wordt er af en toe vermeld dat bepaald gedrag ongedefinieerd is of dat een bepaalde feature implementatie afhankelijk is. Persoonlijk verwacht ik zulke informatie in elk boek over C++.

Verder merk je dat dit boek een tijdje geleden geschreven is. Bjarne kan het niet laten om zo af en toe een "goede" raad mee te geven. Een voorbeeldje: "Use first-time switches to minimize order dependencies". Micheal Jackson (Principles of Program Design, 1974) zal het graag horen!
En laat dat nou juist net het boek zijn dat ik uiteindelijk gekozen heb. :+
Tot nu toe bevalt het redelijk goed, al gaat de uitleg hier en daar idd wel uit van voorkennis. Ik ben nog lang niet ver genoeg om een definitief oordeel te kunnen vellen, maar ik denk wel dat ik nog heel wat jaren plezier ga hebben van dit boek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 22:39
Ik heb het boek hier ook, in mijn ogen is het een duidelijk cut-to-the-point boek bedoeld voor mensen met al eerdere programmeer ervaringen. Zeker een aanrader als je het mij vraagt :)

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:52
Ben bezig met .NET C# te leren, nou moest ik van school Basiscursus C# kopen. Het is dat ik wat overweg kan met C# maar ze springen van hak op de tak met dit boek, kom eigenlijk gewoon niet verder, leest ook niet lekker. Pas in HFST4 beginnen ze met object georienteerd programmeren. Welk boek leert je c# echt vanaf de roots, gewoon goed. Met duidelijke uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:41

xos

De applicatie waaraan ik werk groeit langzaam uit zijn voegen en wordt steeds meer bedrijfskritischer als het bestuur de huidige strategie blijft volgen die ze voor 2008 heeft uigestippeld. Daarom is besloten om de applicatie te herbouwen als een distributed systeem. Op deze manier wil het management in de toekomst de capaciteit makkelijker kunnen opschalen en minder afhankelijk worden van (hardware) storingen. Hiervoor worden externe experts ingehuurd die ons moeten helpen bij deze klus.

Naast deze expert wil ik graag zelf ook wat meer kennis hebben van dit soort applicaties. Daarom ben ik opzoek naar een boek die de principes achter dit soort systemen uitlegt. Dat hierbij af en toe flink diep in de materie gedoken wordt is geen probleem. Graag zou ik zien dat het boek niet specifiek op 1 platform gericht is aangezien dit nog een open vraag is op dit moment.

Misschien dat er verschillende aan te raden boeken zijn die verschillende aspecten van dit soort systemen behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die Absolute C++, 3rd Edition van Savitch toevallig te koop heeft liggen. Het lijkt me een bijzonder nuttig boek (zeer goede en lovende recensies), maar de lieve som van ~100 eu. vind ik net iets teveel van het leuke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

STIMPPYYY schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:21:
Ben bezig met .NET C# te leren, nou moest ik van school Basiscursus C# kopen. Het is dat ik wat overweg kan met C# maar ze springen van hak op de tak met dit boek, kom eigenlijk gewoon niet verder, leest ook niet lekker. Pas in HFST4 beginnen ze met object georienteerd programmeren. Welk boek leert je c# echt vanaf de roots, gewoon goed. Met duidelijke uitleg.
Programming in the Key of C# van Charles Petzold (Microsoft Press) ISBN 0-7356-1800-3

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:53
Is er iemand die het boek 'Ant in Action' van Manning heeft gelezen? Ik ben benieuwd hoe dit boek bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:35
Ik ben op zoek naar een goed boek voor ontwikkelaars over sharepoint 2007. Kan iemand mij iets aanraden?

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-09 09:14
Ik ben op zoek naar een boek die over c++ en games ontwikkelen gaat.
Heeft er hier iemand suggesties. Ik ken de basis van c++.
Maar ben volledig nieuw in het ontwikkelen van games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:40
Sven_Vdb schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:20:
Ik ben op zoek naar een boek die over c++ en games ontwikkelen gaat.
Heeft er hier iemand suggesties. Ik ken de basis van c++.
Maar ben volledig nieuw in het ontwikkelen van games.
Hier staan een rij aardige boeken:

Programming FAQ - Game / 3D programming

Vooral 'The Zen of Direct3D Game Programming' beviel me erg goed.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-09 09:14
HawVer schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:17:
[...]

Hier staan een rij aardige boeken:

Programming FAQ - Game / 3D programming

Vooral 'The Zen of Direct3D Game Programming' beviel me erg goed.
zal het eens bekijken
heb je daarmee iets gebouwt (kleine game,...)
Heb je mss een voorbeeld?wat je gerealiseerd hebt

[ Voor 13% gewijzigd door Sven_Vdb op 21-12-2007 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat die boeken je meer de kennis verschaffen zelf iets te ontwikkelen.
Maar als je (redelijk) eenvoudig een game in elkaar wilt zetten, met een relatief eenvoudig te leren taal als C#, zou je eens hier moeten kijken:
http://irrlichtnetcp.sourceforge.net/index.php/Main_Page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 16:23

T-8one

take it easy, take a sisi

Iemand een tip voor een boek over de basis van SOA bij voorkeur in relatie tot Oracle en eventueel BPEL en/of Oracle web services?

[ Voor 11% gewijzigd door T-8one op 25-01-2008 16:00 ]

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al ervaring met C#/Linq boeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 13:20:
Heeft iemand al ervaring met C#/Linq boeken?
Linq in Action. Goed boek van mensen die er al lang mee werken.

Maar zoals met Linq wel vaker: het is ook al voldoende om de manual te lezen om dingen te begrijpen, en daarna is het toch afhankelijk van je project wat je wilt gaan doen DUS hoe je linq gaat toepassen. Je kunt op veel verschillende manieren iets doen in Linq, en het is niet altijd even duidelijk welke de efficientste is in jouw geval, m.a.w. wat stoeien met de materie is na het lezen van de manual een goede stap. Het boek hierboven kan je daarbij helpen natuurlijk, maar verwacht wel dat je na dat boek nog veel vragen overhoudt.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:13
Je kunt het MS Press boek van LINQ gratis downloaden (een actie van MS of zo).
http://introducinglinq.com/
Je hoeft alleen even in te loggen met je passport account. Ook zijn er nog wat sample chapters van andere boeken.
Ik heb het boek hier ook gedownload, maar nog niet gelezen. Geen tijd voor gehad.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackIce
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-07 15:18
Ik ben de laatste tijd bezig om met PHP 5 meer Object Geörienteerd te gaan werken.
Na het doorwerken van veel tutorials en artikelen en het maken van een kleine applicatie dmv het MVC-pattern is het denk ik toch weleens tijd om een fatsoenlijk boek op dit onderwerp aan te schaffen.
Het leest toch een stuk fijner en gezien ik nog wel wat langer op deze manier wil blijven werken lijkt het me handig een naslagwerk te hebben.

Nu moet ik nog wel een goed boek zien te vinden. Nederlands of engels maakt me niet zoveel uit. Ik heb goede dingen gelezen over het "PHP 5 Superboek" van Duuren Media, helaas is deze niet meer verkrijgbaar.
Ik ben al wel vrij ervaren met PHP en vooral op het OOP-onderwerp is er een groot verschil in kwaliteit van tutorials en artikelen.

Heeft iemand een goede tip?

[ Voor 9% gewijzigd door BlackIce op 03-02-2008 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
icemancool schreef op zondag 03 februari 2008 @ 20:22:
Nu moet ik nog wel een goed boek zien te vinden. Nederlands of engels maakt me niet zoveel uit. Ik heb goede dingen gelezen over het "PHP 5 Superboek" van Duuren Media, helaas is deze niet meer verkrijgbaar.
Ik ben al wel vrij ervaren met PHP en vooral op het OOP-onderwerp is er een groot verschil in kwaliteit van tutorials en artikelen.

Heeft iemand een goede tip?
Je zou eens kunnen gaan werken met een andere taal - ik heb OOP niet geleerd met PHP of boeken, maar door met Java te programmeren en af en toe eens een aantal artikelen op internet te bekijken. Als je een programmeertaal gebruikt die echt OOP is, ipv een taal waar het min of meer een extra feature is, zul je het veel sneller leren.

OOP is ook niet taalgebonden, maar meer een concept, een idee. Uiteindelijk maakt het niet zoveel uit in welke taal je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Laatst online: 21-02 08:50
YopY schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 09:37:
[...]
OOP is ook niet taalgebonden, maar meer een concept, een idee. Uiteindelijk maakt het niet zoveel uit in welke taal je het doet.
Hmwoah als je OO in Java geleerd hebt dan mist PHP natuurlijk wel een heleboel van de fijnere kneepjes. Ik vond C# en Java wel heel erg op elkaar lijken.

[ Voor 6% gewijzigd door BikkelZ op 05-02-2008 10:37 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Voor mijn werk ben ik voornamelijk bezig met aspecten van Java, waarbij ik zelden of nooit in aanraking kom met rich-client implementaties. Ik vind het ontwerpen en implementeren van goed ogende en bruikbare GUIs echter wel ontzettend leuk om te doen (rare tik misschien).
In mijn vrije tijd hobby ik af en toe ook wat en als ik rich client moet maken loop ik vaak tegen beperkte kennis van (meestal) Swing aan. Beperkt in de zin van: ik weet hoe Swing in elkaar zit, welke componenten er zijn en hoe die werken, maar meestal kom ik toch uit op redelijk functionele, maar saai ogende grauwe GUIs. Ik ben op zoek naar een boek wat mij kan helpen om meer uit Swing te halen.

In mijn zoektocht ben ik het boek Filthy Rich Clients tegengekomen. De reviews zijn lovend, maar zeer beperkt in aantal. Kent een van jullie dit boek (longshot) of kennen jullie andere boeken die dit onderwerp behandelen (niet de basics van Swing)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xos schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:17:
De applicatie waaraan ik werk groeit langzaam uit zijn voegen en wordt steeds meer bedrijfskritischer als het bestuur de huidige strategie blijft volgen die ze voor 2008 heeft uigestippeld. Daarom is besloten om de applicatie te herbouwen als een distributed systeem. Op deze manier wil het management in de toekomst de capaciteit makkelijker kunnen opschalen en minder afhankelijk worden van (hardware) storingen. Hiervoor worden externe experts ingehuurd die ons moeten helpen bij deze klus.

Naast deze expert wil ik graag zelf ook wat meer kennis hebben van dit soort applicaties. Daarom ben ik opzoek naar een boek die de principes achter dit soort systemen uitlegt. Dat hierbij af en toe flink diep in de materie gedoken wordt is geen probleem. Graag zou ik zien dat het boek niet specifiek op 1 platform gericht is aangezien dit nog een open vraag is op dit moment.

Misschien dat er verschillende aan te raden boeken zijn die verschillende aspecten van dit soort systemen behandelen.
Het boek Distributed Systems: Principles and Paradigms, is vaste kost op de Vrije Universiteit.
Het is zeker een aanrader.

Meer info zie: http://www.cs.vu.nl/~ast/books/ds1/ en http://www.nl.bol.com/is-...OWNER_ID=1001004002903730

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2008 11:19 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek, ik zoek: een boek *O*

Een boek over C# en het .NET platform, maar niet een waarin ik uitgelegd krijg hoe een for loop werkt of wat inheritance is, maar een boek wat me verteld over goede code, optimalisaties, best practices, tipc 'n trics.
Niet het standaard "Hoe leer ik C# in 112 dagen", maar een stapje verder. Mocht je een titel weten en er komen ook nog eens patterns in voor, dan is dat ook helemaal welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:57
.NET Framework Design Guidelines ?

[ Voor 66% gewijzigd door whoami op 13-02-2008 10:40 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-08 19:21
Ik heb het boek
Microsoft Visual C# 2008 Step By Step hier bij Bol.com zien staan. Heeft iemand ervaring met de boeken van John Sharp? Ik ben op zoek naar een boek dat alles goed uitlegt, en waarin ook staat uitgelegt hoe iets echt werkt, ipv met code smijten. Ook vind ik het prettig als er veel voorbeelden in staan. Ik heb zelf nog geen programmeerkennis, op een beetje php na. Is dit een goed boek voor mij?

alvast bedankt,
Jesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Laatst online: 29-05 22:54
Lijkt me dat zo'n stap voor stap boek nou niet bepaald diep op de materie ingaat, dat kun je ook wel verwachten natuurlijk. Misschien is dat CLR via C# boek wel wat voor je. Als je nog niets van C# weet, dan moet je hiermee natuurlijk niet beginnen. Wellicht kun je dit boek samen met die Step by Step halen, ik weet alleen niet hoe goed dat boek is.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-08 19:21
Mijn kennis van C# is echt nihil. Ik heb op internet gevonden dat de schrijfstijl van de auteur een hele prettige schrijfstijl heeft, en ook goed dingen uitlegt. Het lijkt me dat dit boek een goede basis geeft.
iig bedankt voor de reactie.

[ Voor 6% gewijzigd door DEiE op 17-02-2008 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem van de week binnen gekregen, de reviews waren veel belovend en de schrijfstijl in het chapter wat ik heb gedownload beviel me ook uitstekend.
Ik ben er nog niet ver in, maar ik vind het een prettig boek om te lezen, leuk de 'DO's 'DONT's en 'AVOID's (hoewel sommige dingen wel een beetje open deur intrappen zijn) en de stukjes commentaar van auteurs en anderen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ik ben wel geïnteresseerd in dit boek:

Concepts, Techniques, and Models of Computer Programming

Iemand die dit gelezen heeft hier? Is het de moeite waard om dit aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 13:45

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Zo, vandaag het boek "Head First Object-Oriented Analysis and Design" besteld. Als het goed is moet ik het volgende week binnen krijgen, wanneer ik het gelezen heb zal ik mijn bevindingen hier plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Ik vind die boeken van Head First heerlijk om te lezen.

Lekker vol met humor en toch nog lekker duidelijk geschreven. Ik ben begonnen aan Head First Design Patterns maar op een gegeven moment raadde ze aan om eerst Head First Java door te nemen. En aangezien ik sommige termen niet kende. ( bv Inherintence, pretty basic stuff. En ik gebruik dat best wel veel, maar als jij aan mij vroeg wat het Inherintence was dan kwam ik niet verder dan schaapachtig kijken )

Dus ik ben nu begonnen in Head First Java en ondanks dat ik geen Java programmeur ben is het goed doorheen te komen.
If you'r stuck on an exercise, try talking about it out loud. Speaking and hearing activates a different part of your brain. Although it works best if you have another person to discuss it with, pets work too. That's how our dog learned polymorphism.
8)7

Ik lees ze trouwens op safari... dus maandje lenen en dan weer terug geven :)

[ Voor 4% gewijzigd door LuCarD op 11-03-2008 16:21 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook niet echt handig om aan patterns te beginnen als je nog niet eens weet wat OO is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:27:
Het is ook niet echt handig om aan patterns te beginnen als je nog niet eens weet wat OO is :+
Dat is nou juist het probleem.....

Ik wist wel wat inherintence was, maar ik wist niet dat het zo heette. Ik ben zo ontzettend slecht in dit soort namen onthouden.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
In de Faq van PRG staan een aantal boeken die ik kan lezen als ik Java wil leren.
Zelf heb ik mijn oog laten vallen op Java: stap voor stap. Voordat ik in het engels begin, eerst maar even in mijn moerstaal wat basics. Dat vind ik net zo prettig.
Maar dit boek behandeld volgens bol.com Java 1.2, terwijl we nu al bij 1.6 zijn aangeland. Er zit toch bijna 10 jaar tussen deze versie's. Daarom mijn vraag: is dit boek nu nog geschikt of kan ik beter een ander (beter boek) nemen? Liefst nederlands, maar engels beheers ik ook.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:48

Sebazzz

3dp

Ik zoek een boek dat dieper op C# en vooral .NET ingaat samen met Visual Studio 2008.
Ik hoef niet de basics van Win32 forms te weten maar ik wil dieper in de Win32 forms, usercontrols maken, GDI+ gebruiken, WPF gebruiken, de IDE inside out, Linq, connecten naar een remote database, communiceren met internettoepassingen. Liefst Nederlands, maar Engels beheers ik ook wel voor een groot gedeelte.

Bestaat zoiets?

[ Voor 11% gewijzigd door Sebazzz op 14-04-2008 14:45 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Eusebius schreef op maandag 14 april 2008 @ 14:18:
In de Faq van PRG staan een aantal boeken die ik kan lezen als ik Java wil leren.
Zelf heb ik mijn oog laten vallen op Java: stap voor stap. Voordat ik in het engels begin, eerst maar even in mijn moerstaal wat basics. Dat vind ik net zo prettig.
Maar dit boek behandeld volgens bol.com Java 1.2, terwijl we nu al bij 1.6 zijn aangeland. Er zit toch bijna 10 jaar tussen deze versie's. Daarom mijn vraag: is dit boek nu nog geschikt of kan ik beter een ander (beter boek) nemen? Liefst nederlands, maar engels beheers ik ook.
Ik heb op school Java moeten leren door middel van "Programmeren in Java met BlueJ" (90-430-0988-1). Ik had er weinig moeite mee (al behoorlijk wat ervaring met andere talen) en er dus ook niet al teveel naar gekeken, maar voor beginners is het ideaal als je nog helemaal geen ervaring hebt met programmeren. Er wordt namelijk ook een behoorlijk stuk OO in behandeld, en dat is handig als je een beginner bent. :)

[ Voor 43% gewijzigd door AtleX op 14-04-2008 14:44 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
  • Laatst online: 20-08 21:38
Sebazzz schreef op maandag 14 april 2008 @ 14:43:
Ik zoek een boek dat dieper op C# en vooral .NET ingaat samen met Visual Studio 2008.
Ik hoef niet de basics van Win32 forms te weten maar ik wil dieper in de Win32 forms, usercontrols maken, GDI+ gebruiken, WPF gebruiken, de IDE inside out, Linq, connecten naar een remote database, communiceren met internettoepassingen. Liefst Nederlands, maar Engels beheers ik ook wel voor een groot gedeelte.

Bestaat zoiets?
De unleashed serie ism Amazon is altijd goed:
http://www.amazon.com/Pro...form-Fourth/dp/1590598849
http://www.amazon.co.uk/P...y-Framework/dp/047018261X
www.amazon.co.uk/Windows-...nleashed-WPF/dp/067232891

Je vind hierover ook een thread op de ASP.NET fora:
http://forums.asp.net/p/1243765/2294976.aspx

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:32
Voor iedereen die met Eclipse werkt als een RCP framework kan

Eclipse Rich Client Platform aanraden.

Het geeft aan de hand van het bouwen van een chatapplicatie aan waar precies Eclipse om de hoek komt kijken bij het bouwen van een dergelijk programma.

Het boek is ietwat verouderd (gaat uit van eclipse 3.1) maar met google bij de hand heb je de meeste deprecated problemen zo opgelost.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met Java - Practical Guide for Programmers?

Afbeeldingslocatie: http://cs.baylor.edu/~donahoo/practical/images/java.jpg
(clickbaar naar bol.com)

Het boek komt uit 2002, dat is toch al aardig oud dus ik heb er me twijfels in. Maar het is wel een soort boek dat ik zoek. Ik ken leuke dingen doen in Java, GUI's maken, wat basis Sockets etc. Maar ik wil het gewoon echt onder de knie hebben, en niet "mwa ik ken wel wat leuke dingen".

Wat raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 18:00:
Heeft iemand ervaring met Java - Practical Guide for Programmers?

[afbeelding]
(clickbaar naar bol.com)

Het boek komt uit 2002, dat is toch al aardig oud dus ik heb er me twijfels in. Maar het is wel een soort boek dat ik zoek. Ik ken leuke dingen doen in Java, GUI's maken, wat basis Sockets etc. Maar ik wil het gewoon echt onder de knie hebben, en niet "mwa ik ken wel wat leuke dingen".

Wat raden jullie me aan?
Java heb je niet 123 onder de knie, maar je kunt kijken naar boeken zoals:
http://www.amazon.com/Eff...oshua-Bloch/dp/0321356683
http://www.amazon.com/Jav...oks&qid=1210880088&sr=1-1

Deze twee zijn actueel en gaan allebei in op de laatste features en API's. De eerste is wat breder, de tweede alleen concurrency en wat daarbij komt kijken...

Verder zijn er per API (Servlets, JSF, EJB, IO, etc) hele boeken geschreven, dus daar kun je naar kijken als je een bepaalde API wilt leren. Java leer je iig niet met 1 boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ik merk soms dat ik eigenlijk nog maar weinig snap van karaktersets en de impact dat dit heeft op websites en -applicaties. Ik zoek eigenlijk een goed boek dat dit behandeld, eentje die bijvoorbeeld de kant van de database, de webserver-software en de programmeertaal behandeld.

Bestaat er een dergelijk boek?

Unicode Explained

Die ziet er wel mooi uit. Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 25% gewijzigd door Michali op 28-05-2008 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Geen ervaring mee, maar de titel dekt de lading niet helemaal als ik de samenvatting goed lees. Ze gaan namelijk niet alleen op Unicode in, maar ook op andere gangbare karaktersets, lijkt het. En dat is positief.

Maar ik weet niet hoor, 600 pagina's over karaktersets? Het lijkt me nogal saaie kost... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 19:14
Ik heb de afgelopen tijd vier bijbels besteld omtrent verschillende onderwerpen (Abebooks.com _/-\o_):

- Advanced Programming in the UNIX Environment - 2nd edition - W. Richard Stevens
Een geweldige - wat ik al zei - bijbel over alles wat programmeren in een UNIX environment inhoudt. Kennis van C vereist, en natuurlijk een basiskennis om jezelf in een UNIX environment te handhaven. Van fork(), tot aan file i/o, tot aan thread control en inter process communication. Alles is te vinden, met goede voorbeelden en duidelijke uitleg. Aanrader.

- UNIX Network Programming, volume 1, The Sockets Networking API - 3rd edition - W. Richard Stevens
Zelfde auteur. Opnieuw een groot naslagwerk van de hele Berkeley/BSD netwerk API die je in alle UNIX varianten terugvindt. Ook uitgebreid met codevoorbeelden. Opnieuw een aanrader.

- UNIX Network Programming, volume 2, Interprocess Communications - 2nd edition - W. Richard Stevens
Opnieuw dezelfde auteur. Opvolger van het vorige boek, en gaat zoals getiteld in op alle facetten van inter proces communicatie. Shared memory, message passing, synchronisatie, etc. etc. Met interessante appendixes met daarin snelheid vergelijkingen e.d. Wederom (ja, het wordt saai) een aanrader.

- Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software - de bekende Gang of Four
Nog niet binnen, maar een bijbel die iedere OO programmeur in z'n kast zou moeten hebben staan :). Al meer over gezegd, must-have, meer hoef ik er niet over kwijt ;).

zeroxcool.net - curity.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
JKVA schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:25:
Geen ervaring mee, maar de titel dekt de lading niet helemaal als ik de samenvatting goed lees. Ze gaan namelijk niet alleen op Unicode in, maar ook op andere gangbare karaktersets, lijkt het. En dat is positief.
Aangezien Unicode bedoeld is als universele codering om anderen te vervangen (zo lees ik althans), lijkt het me wel fijn dat ze ook uitleggen wat dan vervangen wordt. Dus op zich wel goed om daar ook op in te gaan.
Maar ik weet niet hoor, 600 pagina's over karaktersets? Het lijkt me nogal saaie kost... ;)
Ach, liever een boek met te veel info dat eentje met te weinig. Je kunt altijd stukken skippen die op het moment niet van pas komen. Als je er later wel klaar voor bent of het nodig hebt dan hoef je geen boek meer te halen.

Een goed boek over een saai onderwerp kan overigens wel heel boeiend zijn.

Ik denk wel dat ik hier voor ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:41
Ik ben op zoek naar een boek waarmee ik iets dieper in C#/.NET kan duiken en vooralsnog ziet dit boek er goed uit:

Pro C# 2008 and the .NET 3.5 Platform, Fourth Edition (by Andrew Troelsen)

De recensies op amazon zijn ook best lovend. Heeft iemand hier ervaring mee? :)

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ik heb hem van een eerdere editie, en het is zeker een aanrader. Lijkt me dat deze alleen maar beter is.

Ik heb begrepen dat CLR via C# ook een goed boek is, dus die zou ik ook eens checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik programmeer voor mijn werk in matlab (autodidact) en ik wil mijn programmeervaardigheden verbeteren op twee fronten. Ten eerste wil ik door een generieke taal te leren beter gaan programmeren en een wat bredere kijk op programmeerproblemen te kijken, ten tweede wil ik meer leren over OO programmeren. Ik denk dat ik deze twee vliegen in 1 klap kan vangen als ik met c++ aan de gang ga. Daarvoor ben ik op zoek naar boeken over c++ en daar zijn er nogal veel van.

Ik kwam Object-Oriented Programming in C++ (4th Edition) van Robert Lafore tegen, en die lijkt me wel geschikt. Heeft iemand ervaring met dit boek?
Ik kwam ook C++ Primer (4th Edition) van Stanley B. Lippman en C++ Primer Plus (5th Edition) van Stephen Prata tegen, maar ik heb het idee dat de laatste twee wat meer op c++ en wat minder op OO gericht zijn dan mijn eerste keuze. Heeft iemand daar een ander idee bij? Of kan iemand voor mijn specifieke doelen iets anders aanraden?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Aangezien ik wat budget heb, heb ik maar eens besloten om wat boeken in te slaan die ik natuurlijk al lang hoorde te hebben.

Een van die boeken is Design Patterns (van GoF). Nu zijn er twee versies te krijgen bij Bol.com, met nogal een prijsverschil. Zo te zien gaat het om de eerste versie en de laatste nieuwe versie van 2005.

Heeft iemand toevallig allebei de versies al een keer onder ogen gehad; zijn er veel verschillen? Beter gezegd, hebben de toevoegingen echt waarde, het scheelt nogal een bak geld namelijk. ;)

Kon zelf niet echt goed vinden wat nou de verschillen zijn, van Bol.com en Amazon word ik niet echt veel wijzer.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Dus de nieuwe versie is een stuk goedkoper? Ik zou gewoon daar voor gaan, handig boek om te hebben, maar ik zou er geen 90 euro voor neertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

De eerste link zijn twee boeken, namelijk GoF en Applying UML and Patterns van Craig Larman. Die laatste persoon heeft zit niet bij de GoF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ah inderdaad. Wel een mooie combi imo. beiden boeken die de moeite wel waard zijn.

Edit: Alhoewel, ze zijn los goedkoper, dus niet echt aan te raden om ze dan zo te kopen. :P

[ Voor 36% gewijzigd door Michali op 30-06-2008 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feyd-Rautha
  • Laatst online: 02-08 23:34
Bij Amazon.co.uk heb ik net dit boek besteld

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/519g-mobkzL._SL500_AA240_.jpg
Link naar amazon

In het (naderende) tijdperk van multi-core cpu's en daarmee samenhangend parallel programming, lijkt mij dit wel een heel interessant boek.

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

heeft er iemand toevallig ervaring met dit boek?
PHP 5 voor gevorderden
Afbeeldingslocatie: http://www.pearsoneducation.nl/images1/9789043013673.jpg

http://www.pearsoneducati...sbn=9789043013673&cat=com

Ik wil namelijk wat meer leren over array's, AJAX, JSON en classes.
Goed boek verder? Duidelijke uitleg? NL-talige voorbeelden?

[ Voor 25% gewijzigd door AW_Bos op 20-07-2008 23:01 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Feyd-Rautha schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:27:
Bij Amazon.co.uk heb ik net dit boek besteld

[afbeelding]
Link naar amazon

In het (naderende) tijdperk van multi-core cpu's en daarmee samenhangend parallel programming, lijkt mij dit wel een heel interessant boek.
Heel interessant boek. Ik heb hem zelf ook al doorgeploegd. Helaas doe ik er op dit moment in de praktijk nog maar weinig mee.

The Art of Multiprocessor programming is ook zeker interessant om door te lezen alhoewel het boek zeker niet snel wegleest. Erg erg veel informatie in weinig space.

[ Voor 16% gewijzigd door Alarmnummer op 21-07-2008 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
Gratis e-Book

Foundations of Programming
Building Better Software

http://codebetter.com/fil...ownloads/entry179694.aspx

[ Voor 4% gewijzigd door labee op 23-07-2008 14:33 ]

http://www.labee.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquilaDus
  • Laatst online: 25-01-2019
Als .NET ontwikkelaar ben ik opzoek naar een boek over WPF waar niet alleen basic dingen, maar ook wat geavanceerdere toepassingen instaan. Ik zag bij Microsoft het onderstaande boekwerk van 1000 pagina's staan. Is iemand bekend met dit boek en zijn er misschien mensen die juist andere boeken over WPF aanraden?

Afbeeldingslocatie: http://www.charlespetzold.com/wpf/wpf.png

Applications = Code + Markup: A Guide to the Microsoft Windows Presentation Foundation
Auteur: Charles Petzold
Uitgever: Microsoft Press
ISBN-13: 978-0735619579
Amazon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:48

Sebazzz

3dp

Bij Donner zag ik een boek staan dat XAML heette. Dat is Nederlands en er worden ook geavanceerde dingen zoals 3d in behandeld.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:35

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Met XAML alleen moet je wel uitkijken. Zowel Silverlight als WPF gebruiken XAML, maar ze gebruiken wel andere primitives. Niet verwonderlijk omdat Silverlight eigenlijk ook een eigen .NET Framework heeft, geoptimaliseerd voor web toepassingen. M.a.w., kijk uit met een boek over XAML. Je kunt, als je WPF wilt gebruiken, beter op zoek naar een boek over WPF. XAML is een markup-taal die je zelf wel door krijgt. Ook als het om viewports voor 3d aankomt. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 19:14
Ben in de vakantie wat met Python begonnen. En heb via Abebooks (aanraderrrrr) de nodige boeken besteld - wel enkele beginnende bundels, maar okay:

Learning Python, 3rd edition
Echt de basics. Lekker te lezen (zoals bijna altijd bij O'Reilly), als C/Java bekend is kom je er nog sneller doorheen. Vooruitblikken/valkuilen met betrekking tot Python 3.0 worden ook genoemd. Ben er nog niet doorheen, maar tot zover prima boek.
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/512HkW%2BIqaL._SL500_BO2,204,203,200_PIsitb-dp-500-arrow,TopRight,45,-64_OU01_AA240_SH20_.jpg
Amazon

Python Standard Library
Eigenlijk een uitgeprinte Python docs. Alle globale Python modules worden genoemd incluis voorbeelden. Niet een echt naslagwerk, method calls + parameters worden niet uitgelegd. Het was dat het boek voor 15 dollar (dat is dus 2 euro ;)) deze kant op kon, maar niet echt een aanrader tbh. Meeste is online veel beter te vinden.
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51UP-iAyLiL._SL500_BO2,204,203,200_PIlitb-dp-500-arrow,TopRight,45,-64_OU01_AA240_SH20_.jpg
Amazon

Python Cookbook
Gaat wat dieper op alle facetten van Python in. Inclusief wat standaard design patterns, networking, etc. etc. Nog niet binnen, zal dit aanvullen wanneer ik hier doorheen ben...
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51WEJPkPyuL._SL500_BO2,204,203,200_PIsitb-dp-500-arrow,TopRight,45,-64_OU01_AA240_SH20_.jpg
Amazon

zeroxcool.net - curity.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag willen leren programmeren. Ik heb wel eens wat aangerommeld maar dat eindigde meestal in niets omdat ik niet echt de basiskennis heb. Ik wil dus de beginselen van het programmeren onder de knie krijgen, kennismaken met OOP en dit later kunnen toepassen in een taal zoals C#. Wat is een goed boek of boeken of een cursus om hier mee te starten? Misschien weet ik al wat meer dan een totale starter maar dat wil ik als het ware even van mij afwerpen.

edit: het liefst zou ik beginnen met een boek waar je nog niet daadwerkelijk aan de slag gaat want dit wordt in de 'leer een taal' boeken wel gedaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2008 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:46
Alarmnummer schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:02:
[...]

Heel interessant boek. Ik heb hem zelf ook al doorgeploegd. Helaas doe ik er op dit moment in de praktijk nog maar weinig mee.

The Art of Multiprocessor programming is ook zeker interessant om door te lezen alhoewel het boek zeker niet snel wegleest. Erg erg veel informatie in weinig space.
Toen ik de post las waar je op reageerde wilde ik zelf al replyen door dit boek aan te bevelen :) Herlihy en Shavit zijn wel belangrijke figuren in de multiprocessor wereld. Shavit is een van de bedenkers van software transactional memory. Het boek is idd. lastig om door te komen, maar dat zijn hun papers ook. Vooral nuttig als naslagwerk als je daadwerkelijk iets op dit gebied aan het doen bent imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:46
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 22:13:
Ik zou graag willen leren programmeren. Ik heb wel eens wat aangerommeld maar dat eindigde meestal in niets omdat ik niet echt de basiskennis heb. Ik wil dus de beginselen van het programmeren onder de knie krijgen, kennismaken met OOP en dit later kunnen toepassen in een taal zoals C#. Wat is een goed boek of boeken of een cursus om hier mee te starten? Misschien weet ik al wat meer dan een totale starter maar dat wil ik als het ware even van mij afwerpen.

edit: het liefst zou ik beginnen met een boek waar je nog niet daadwerkelijk aan de slag gaat want dit wordt in de 'leer een taal' boeken wel gedaan.
Ik zou je eigenlijk willen adviseren om een boek over een moderne dynamische taal te zoeken, zodat je niet meteen "verplicht" bent om met classes e.d. aan de slag te gaan. Het concept van hoe je een computer uitlegt wat'ie moet doen is al complex genoeg zonder daar meteen een wat geavanceerdere abstractietechniek bij te gebruiken. Misschien dat de O'Reilly's "Learning Python" of "Learning Ruby" iets zijn? Tip: geen Perl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
+1 voor Python.

Mooie schone taal, erg modern, en je kunt er toch heel makkelijk "Hello world" mee bereiken. Een beetje PHP / Perl zonder de legacy.

Het is wel zo dat C#, Java en C++ (nog te zwijgen over VB of PHP) iets minder modern zijn en dat je dus hier na eigenlijk weer de "klassieke" OO moet gaan leren als je met de meeste programmeertalen wilt gaan werken.

Wat ook een hele goede taal is is Java, vrij schoon en strikt. Maar dat is iets wat je misschien beter op een school kunt leren, samen met het OO gedeelte. Anders heb je het gevoel dat je heel ingewikkeld hele simpele dingen aan het doen bent.

[ Voor 37% gewijzigd door BikkelZ op 05-08-2008 09:53 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenB schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 09:41:
[...]

Ik zou je eigenlijk willen adviseren om een boek over een moderne dynamische taal te zoeken, zodat je niet meteen "verplicht" bent om met classes e.d. aan de slag te gaan. Het concept van hoe je een computer uitlegt wat'ie moet doen is al complex genoeg zonder daar meteen een wat geavanceerdere abstractietechniek bij te gebruiken. Misschien dat de O'Reilly's "Learning Python" of "Learning Ruby" iets zijn? Tip: geen Perl :)
BikkelZ schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 09:52:
+1 voor Python.

Mooie schone taal, erg modern, en je kunt er toch heel makkelijk "Hello world" mee bereiken. Een beetje PHP / Perl zonder de legacy.

Het is wel zo dat C#, Java en C++ (nog te zwijgen over VB of PHP) iets minder modern zijn en dat je dus hier na eigenlijk weer de "klassieke" OO moet gaan leren als je met de meeste programmeertalen wilt gaan werken.

Wat ook een hele goede taal is is Java, vrij schoon en strikt. Maar dat is iets wat je misschien beter op een school kunt leren, samen met het OO gedeelte. Anders heb je het gevoel dat je heel ingewikkeld hele simpele dingen aan het doen bent.
Is het dan niet verstandig om wel OO te leren en dergelijke voordat je daadwerkelijk aan de slag gaat met programmeren? Op die manier is het leren van een taal als Python toch nog eenvoudiger of begrijp ik dit verkeerd?

Ik loop alleen in het verkeerde topic te vragen nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
Hoe moeilijk wil je het jezelf maken? Het moet wel leuk zijn als je iets gaat doen, je moet wel binnen een redelijk korte tijd 'iets leuks' kunnen doen. Commodore 64 basic: iedereen is er aan begonnen nadat een vriendje liet zien hoe hij zijn naam over het scherm kon laten scrollen. Direct resultaat!

Ik weet wel dat ik ooit was begonnen aan Java met een boek toen ik 19 was en ik echt afgehaakt had omdat er gewoon veel te veel randvoorwaarden waren voordat ik iets kon bereiken.

Later via mijn studie (nadat ik PHP en JavaScript al kende) het nog eens gehad, en dat was destijds echt een eitje toen. Maar dat was gestructureerd en met ondersteuning.

Maar het is inderdaad te ver off-topic verder.

[ Voor 27% gewijzigd door BikkelZ op 05-08-2008 11:25 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C# is een prima keuze om mee te beginnen, je kan binnen de kortste keren resultaat boeken. Volgens mij probeer je hem over te halen python of ruby te kiezen omdat daar je eigen voorkeur ligt. Wat denk ik belangrijk is als je een programmeertaal gaat leren is dat je iets kiest dat je leuk vindt om te maken. Zodat je de geleerde kennis kan toepassen in je eigen project, dat houdt je gemotiveerd (dat moet je echt doen!).

Het is moeilijk voor je in te schatten wat een goed boek is. Wil je iets als c# in 7 dagen, of iets wat zich meer richt op de taal zelf? Je kan het beste op amazon de index van de boeken bekijken (via het plaatje) en dan besluiten of de onderwerpen je aanspreken. Een beginnersboek dat je misschien aanspreek:

http://www.amazon.com/Acc...oks&qid=1217929829&sr=8-1

En missschien daarna het volgende boek (gaat een stuk meer in op OOP).
http://www.amazon.com/200...JVJ0L&colid=3MNXEFDMTOKHS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Python is een zeer andere taal dan C# en Java. Python is een dynamische taal met een grote standaard library, wat betekent dat je heel erg vrij wordt gelaten in je programmeren, en dat je vrij snel resultaat hebt. Het lijkt in die zin een beetje op PHP, maar dan wat netter.

C# en Java zijn strikte talen met garbage collection. Dat is al een stapje moeilijker. Je wordt nu gedwongen je variabelen te declareren, en je moet echt door hebben hoe de talen werken voordat je iets leuks bereikt.

C en C++ zijn weer een stapje lastiger, in dat je nu zelfs je geheugen zelf moet managen. Je zit nu direct op de hardware. Geen rocket science, maar daar wil je je niet mee bezig houden als je net begint met programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
Nee want ik programmeer dagelijks in C# en zelden in Python. C# is iets minder 'puur' in mijn beleving dan Java is. Niet dat dat een verdere indicatie van kwaliteit is, maar er zitten gewoon wat dingen in waarmee bepaalde nadelen aan OO omzeild kunnen worden, wat sneller tot 'bad practice' zou kunnen leiden.

Het is ook erg makkelijk (eigen ervaring) om van Java naar C# te gaan, omgekeerd is misschien iets moeilijker. Van Python kun je makkelijk naar JavaScript gaan, maar omgekeerd is weer wat lastiger.

[ Voor 9% gewijzigd door BikkelZ op 05-08-2008 12:46 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 12:35:
Python is een zeer andere taal dan C# en Java. Python is een dynamische taal met een grote standaard library, wat betekent dat je heel erg vrij wordt gelaten in je programmeren, en dat je vrij snel resultaat hebt. Het lijkt in die zin een beetje op PHP, maar dan wat netter.

C# en Java zijn strikte talen met garbage collection. Dat is al een stapje moeilijker. Je wordt nu gedwongen je variabelen te declareren, en je moet echt door hebben hoe de talen werken voordat je iets leuks bereikt.

C en C++ zijn weer een stapje lastiger, in dat je nu zelfs je geheugen zelf moet managen. Je zit nu direct op de hardware. Geen rocket science, maar daar wil je je niet mee bezig houden als je net begint met programmeren.
Ik ben van mening dat je beter leert programmeren als je weet hoe memory enzovoorts werkt. PHP oid. zou ik dus nooit aanraden. Ik zou zelfs aanraden te wachten met programmeren en te beginnen met lezen over hoe een PC werkt, hoe geheugen werkt en wat een CPU doet. Ook al is het maar een kennismaking. Lees wat over computerarchitectuur, wat over operating systems en verschuif daarna naar programmeren zelf (of wellicht kun je het parallel aan elkaar doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Iemand deze al besteld?
http://www.amazon.com/Cle...oks&qid=1218657652&sr=8-1

Hij is nu een paar dagen uit en volgens mij is het wel een goed boek. Sowieso een respectabel auteur.

Hetzelfde geldt voor deze, iemand al gekocht?
http://www.amazon.com/Pro...19788/ref=pd_bxgy_b_img_b

Verwijderd

Ik zoek een goed inleidend boek op OOP. Liefst taalonafhankelijk maar als het met een taal moet met C# en nl heeft mijn sterke voorkeur. Iemand die een topper kent?

Verwijderd

Ik wil namelijk leren Object georienteerd modelleren. Releationeel modelleren heb ik aardig onder de knie en wil me hier ook in verdiepen.

Gelieve de edit-knop te gebruiken ipv nutteloos te kicken.

[ Voor 20% gewijzigd door whoami op 14-08-2008 15:39 ]

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:29:
Ik wil namelijk leren Object georienteerd modelleren. Releationeel modelleren heb ik aardig onder de knie en wil me hier ook in verdiepen.
Wil je nu OO modelleren of OO programmeren leren? Subtiel verschil. ;)

Verwijderd

Sorry voor mijn onduidelijkheid. Het gaat om object georienteerd modelleren :) Ik zoek dus een boek wat als zeer goed staat aangeschreven en het liefst in het Nederlands maar ik weet dat de goede nederlandse boeken zeldzaam zijn.

De reden voor deze vraag naar een goed boek is de volgende. Ik wil het ADO.NET entity framework verkennen (ORM). Nu wil ik wat meer begrijpen van de de 'object' kant.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2008 16:15 ]

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Ff kijken, want het is nog niet helemaal duidelijk. ;)

Als ik het goed begrijp, kun je dus al programmeren, maar ben je op zoek naar boeken die je begeleiden bij het goed opzetten van een object georienteerd domeinmodel (dus een model waarin objecten zoals Klant, Rekening, Contract, enz staan). Dus het vertalen van real world dingen naar een OO structuur?

In dat geval kun je kijken naar Domain Driven Design. Zie http://books.google.nl/bo...esnum=1&ct=result#PPP1,M1
Let op, het is geen gemakkelijk boek, maar wel een aanrader. Er staan veel goede principes in, soms ook niet direct gerelateerd aan OO, zoals goede naamgeving en communicatie.

Maar OO is veel breder. Als je wilt leren hoe je OO goed kunt gebruiken om je code schoon en flexibel op te zetten, is dit het standaardwerk.
http://www.amazon.com/Des...oks&qid=1218746241&sr=8-1
Hierop zijn de meeste boeken in dit genre gebaseerd. Maar ze refereren altijd naar dit boek. Ik heb thuis een kast vol met OO boeken die beweren dat ze weten hoe je goede code schrijft, maar uiteindelijk zijn het vrijwel altijd de patterns die in dit boek staan, maar dan in een iets andere vorm. :)

Als je UML wilt leren, is er wel een NL talig boek, namelijk Praktisch UML van Jos Warmer en Anneke Kleppe.
http://www.nl.bol.com/is-...OWNER_ID=1001004002067812

En als het om ASP.NET specifieke dingen gaat, heb ik geen idee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet nu over welk onderwerp ik een boek zoek na even te hebben rondgedwaald. Ik zoek een boek over NIAM (Natural language Information Analysis Method). Wat is zeg maar 'het' boek hierover?

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 09:20

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Al een tijdje ben ik opzoek naar goede boeken om OO php te leren. Maar die kan ik niet vinden. Iemand suggesties liefst nederlands maar dat zal nog moeilijker worden.

Waar ik specifiek naar op zoek ben:

-Een praktische aanpak van OO programeren
-Bijvoorbeeld het van begin tot eind maken van een webshop in OO php
-In ieder geval iets met een database handler
-Het mag MVC gerelateerd zijn maar niet perse

Ik heb al heel veel tutorials gelezen/gedaan op internet. Maar de meeste gebruiken de car/dogg voorbeelden. Prima voor de basis die ik overigens al doorheb, maar ik wil nu beginnen met een projectje. En daar gaat het mis. Ik heb al het een en ander gebrpobeerd, maar nu worden mijn classes gewoon een verzameling van functies.

Overigens ben ik ook niet opzoek naar andere programmeer talen om OO te leren. Ik heb in mijn eerste jaar al gesleuteld met java en blue j. Dat heeft me ook geholpen om de basis door te krijgen.

Concreet gezegd zoek ik een boek die mij aan de hand neemt bij het starten (en afronden) van een OO php project. Ik hoop dat het duidelijk is. Deze vraag is geloof ik vaker langsgekomen maar nooit met een bevredigend antwoord voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Naar mijn mening kan je het best het leren van OO apart doen van het leren van PHP als OO taal. Goede OO analyse boeken zijn er zat, denk bijvoorbeeld aan Larman of Budd. OO is naar mijn idee voornamelijk een denkwijze die je door moet krijgen. Hoe dat dan specifiek in PHP geimplementeerd is leer je daarna snel genoeg.

Verder lees ik in je post dat je ook opzoek bent naar architecturale richtlijnen. Naar mijn idee leer je die het snelst door daadwerkelijk dingen te bouwen en dan te ontdekken wat wel en niet werkt. Vaak geven boeken over OO analyse en design ook wel richtlijnen voor architecturen.

Succes met je zoektocht.

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 09:20

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Mooiste zou zijn als een boek uitlegt hoe je de fundering van een webproject moet bouwen. De opzet van de classes zegmaar. Welke classes er moeten komen, hoe de db afhandeling gedaan wordt etc. En dat ik dan zelf aan de gang kan gaan met het invulling geven van die classes. Ik heb namelijk zelf al zeker geprobeerd om dit voor elkaar te krijgen. Maar ik heb het idee dat het functie verzamelingen worden na verloop van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:35

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Daarvoor kun je beter op zoek naar artikelen op het internet. Google 'ns op "3 tier PHP" bijvoorbeeld. Een boek zal dat zelden uitleggen. Voorbeelden in boeken zijn vaak ook snippets. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Laatst online: 11-09 14:30

Wmm

Voor mijn studie (informatica, 4e jaars) mag ik een x aantal studiepunten zelf invullen. Nu zat ik eraan te denken om een aantal in te vullen met het lezen van Code Complete en het maken van een samenvatting erover. Maar ik vraag me af of het echt een toevoeging is op mijn studie en op mijn verdere loopbaan (ik wil graag binnen de .NET / C# omgeving blijven of ergens in webdevelopment eender welke taal). Ik heb nog nooit dergelijke boeken gelezen maar uit reacties in dit topic maak ik op dat het een must read moet zijn.

Daarnaast vraag ik me af welke versie ik moet hebben, ik begreep dat er opvolgers al zijn van Code Complete 2 of kan ik beter gewoon bij CC2 blijven? Daarnaast, hoe makkelijk leest het. Ik zie dat het zo'n 900 pagina's zijn, zijn dat 900 pagina's in zeer kleine letters, zonder plaatjes en met ontzettend zware tekst of leest het makkelijk weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:46

Arethusa

Niet die server

Code Complete is niet echt taal afhankelijk. De voorbeelden zijn wellicht in diverse talen gemaakt maar je kunt de theorie erachter universeel gebruiken. Het gaat meer om het hoe en wat dan om echt taalspecifieke dingen. Elke programmeur zou zo'n boek in de kast hebben moeten staan.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Iemand die meer over de opbouw van de vele programmeertalen en de implementatie ervan wil weten kan ik dit boek aanbevelen:
Afbeeldingslocatie: http://www.cs.rochester.edu/u/scott/pragmatics/images/2e_small.jpg

Een must-have voor iedereen die iets met talen/compilers wil doen :)

Zie Amazon voor meer informatie en reviews:
Amazon: Programming Language Pragmatics - Second edition.
Table of Contents

[ Voor 23% gewijzigd door user109731 op 01-11-2008 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

Ik had al begrepen dat Code Complete niet taalafhankelijk was. Ik bedoelde eigenlijk of de kennis uit CC ook tijdens je werk (en dan in mijn geval in die richting, maar dat heeft er niet zoveel mee te maken dus) echt nuttig is. Er zijn zoveel dingen die theoretisch zus en zo het beste zouden kunnen maar waar in de praktijk om bepaalde redenen niets van terechtkomt :).

JanDM, bedankt voor de suggestie. Dat lijkt me ook een interessant boek, maar volgens mij is het wel een stukje technischer dan CC of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Wmm schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 17:25:
JanDM, bedankt voor de suggestie. Dat lijkt me ook een interessant boek, maar volgens mij is het wel een stukje technischer dan CC of niet?
CC is volgens mij meer over de stijl en opzet van code, dit boek gaat over de implementatie en het design van programmeertalen. Anders gezegd: CC is aan te raden voor alle programmeurs, Programming Pragmatics is vooral voor mensen met interesse in language design en compilers. Het was dan ook niet bedoeld als een reactie op jouw vraag :)

[ Voor 17% gewijzigd door user109731 op 01-11-2008 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

Hehe, de volgorde van posts was gewoon wat ongelukkig dan waardoor ik het zo opvatte. Bedankt voor de uitleg iig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Data-base
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-09 10:33
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 12:35:

Het valt me op dat alleen de eerste zin van elke alinea van je post "klopt".

Python is idd ene hele andere taal vergeleken met C# en Java. Maar ik kan me niet voorstellen dat de standaard library van python groter is dan .net. Van php weet ik dat t niet groter is dan .net. En ik weet niet hoe t met type safety zit in python, maar als ik t zo hoor is t net zo ernstig als in php. T is toch absurd dat je je string "0" bij je int 1 op kan tellen en dat vervolgens in een if kan stoppen zonder dat je compiler/parser/whatever hier ook maar een warning over geeft. Niet type-safe talen veroorzaken - vooral bij een beginner - zoveel frustrerende en onnodige fouten.
Alsof variabelen declareren voor je ze gebruikt zoveel extra leerwerk is voor een beginner. Wat wel een mogelijk struikelblok is voor beginners is typecasten, maar goed je kan altijd beter zelf een paar keer struikelen en t dan snappen dan dat je t aan php overlaat die van "1"+1 11 maakt.

En met C/C++ zit je niet per se direct op de hardware, sterker nog er zitten nog tig lagen OS tussen. Tenzij je C op embedded gaat doen, maar dat lijkt me niet bepaald een beginnersbezigheid.

Ik zou zelf een beginner C#(/Java) aanraden om kennis te maken met programmeerconcepten. Als je de basis van het programmeren beheerst is het overstappen naar een andere (imperatieve) taal een kwestie van nieuwe syntax en nieuwe library en als je pecht hebt wat nieuwe concepten (bv vb naar c moet je pointers leren kennen).

Edit:
Overigens zijn de resultaten bij C# veel sneller, groter en indrukwekkender. Je doet een paar keer sleur en pleur, paar event handler en je hebt iets werkends. Maar dat maar eens in php/python. God weet hoeveel javascript je nodig hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Data-base op 06-11-2008 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Data-base schreef op donderdag 06 november 2008 @ 21:02:
[...]
Python is idd ene hele andere taal vergeleken met C# en Java. Maar ik kan me niet voorstellen dat de standaard library van python groter is dan .net. Van php weet ik dat t niet groter is dan .net.
Python heeft een nette en complete standard library. En er zijn bindings voor heel veel frameworks en libraries, zoals PyGTK, pyQt, etc. Ik ga niet vergelijken met .net omdat dat imho zinloos is, maar ongeveer alles wat je nodig hebt zit erin en dat lijkt me het belangrijkste :)
En ik weet niet hoe t met type safety zit in python, maar als ik t zo hoor is t net zo ernstig als in php. T is toch absurd dat je je string "0" bij je int 1 op kan tellen en dat vervolgens in een if kan stoppen zonder dat je compiler/parser/whatever hier ook maar een warning over geeft.
Dat kan in Python dan ook helemaal niet:
Python:
1
2
3
4
>>> "1" + 1
Traceback (most recent call last):
  File "<stdin>", line 1, in <module>
TypeError: cannot concatenate 'str' and 'int' objects
Maar dat maar eens in php/python. God weet hoeveel javascript je nodig hebt.
Javascript? Waar heb jij het over? :? Javascript gebruik je vooral voor client-side webdevelopment, niet voor normale software. Bovendien geldt hetzelfde voor C#: dat is ook enkel een server-side taal, net als PHP.

Lees je voortaan aub even in voordat je mensen gaat adviseren over een taal. Dat PHP op sommige punten brak is wil niet zeggen dat Python dat ook is, en er is een wereld van verschil tussen de standard libraries van beide talen. Python is een nette, eenvoudige en platform-onafhankelijke programmeertaal.

[ Voor 11% gewijzigd door user109731 op 07-11-2008 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Data-base
JanDM schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 08:53:
[...]

Python heeft een nette en complete standard library. En er zijn bindings voor heel veel frameworks en libraries, zoals PyGTK, pyQt, etc. Ik ga niet vergelijken met .net omdat dat imho zinloos is, maar ongeveer alles wat je nodig hebt zit erin en dat lijkt me het belangrijkste :)

[...]

Dat kan in Python dan ook helemaal niet:
Python:
1
2
3
4
>>> "1" + 1
Traceback (most recent call last):
  File "<stdin>", line 1, in <module>
TypeError: cannot concatenate 'str' and 'int' objects

[...]

Javascript? Waar heb jij het over? :? Javascript gebruik je vooral voor client-side webdevelopment, niet voor normale software. Bovendien geldt hetzelfde voor C#: dat is ook enkel een server-side taal, net als PHP.

Lees je voortaan aub even in voordat je mensen gaat adviseren over een taal. Dat PHP op sommige punten brak is wil niet zeggen dat Python dat ook is, en er is een wereld van verschil tussen de standard libraries van beide talen. Python is een nette, eenvoudige en platform-onafhankelijke programmeertaal.
Je hebt gelijk dat ik php en phython over een kam scheerder.

Vandaar ook de reactie over javascript! In php heb je geen gui zonder html afaik, en dus ging ik er impliciet van uit dat het om een webapplicatie ging (zie je maar weer hoe slecht impliciet dingen aannemen is ;) )

Hoe dan ook blijf ik er bij dat iemand die fatsoenlijk wil leren programmeren en niet wat wil hobbyen beter een "echte" taal kan kiezen. Waarom denk je dat (bijna) alle softwareleveranciers C, C++, C#, Delphi, VB gebruiken. Er zijn relatief weinig grote IT'ers(als in bedrijven die IT diensten leveren) die hun werk opleveren in python of php.

Maar goed ik moet ook eerlijk zeggen dat ik altijd tegen het feit ben om kwalitatieve uitspraken te doen over programmeertalen. Er bestaat niet zoiets als de beste taal of een slechte taal. Een taal is gemaakt met een bepaald doel voor ogen en ondanks mijn hekel aan php gebruik ik het zelf ook. Puur omdat kleine webdingetjes gewoon makkelijk te maken zijn in php. Ik wil daarvoor geen complete omgeving webapplicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PHP is op zich wel te gebruiken buiten een webserver. Je kan Gtk gebruiken in combinatie met PHP voor een GUI, of PHP op de commandline gebruiken.

Python is een echte taal, maar verschilt teveel van de gevestigde orde van statische talen om door bedrijven gebruikt te worden. Toch zie je best high-profile (en ook grote) Python-projecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die:
http://www.bol.com/nl/p/b...01004000788751/index.html
Afbeeldingslocatie: http://www.bol.com/imgbase0/BOOKCOVER/FC/0/2/0/1/6/020161622X.gif
Hebben gelezen? Het lijkt me een leuke volgende die ook goed op bed weg te lezen is, enige reacties op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
Data-base schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 19:57:
[...]
Waarom denk je dat (bijna) alle softwareleveranciers C, C++, C#, Delphi, VB gebruiken.
Omdat ze ook genieten van bamboesplinters onder hun nagels en pepperspray? Zeg het me! 8)7

In volgorde van algemeen bruikbaarheid:

0) C#
1) Python
2) PHP
3) VB

(of ben jij zo'n Delphi-figuur die vindt dat arrays met 1 moeten beginnen? ;))

(PS ja ik weet dat er nu mensen gaan zeggen dat ze hun hele afstudeeropdracht in VB geschreven hebben en dat die nog steeds draait I know I know)

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BikkelZ schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:39:
[...]

Bijzondere volgorde, wellicht getekend door enige persoonlijke voorkeur? :+

• D-Raven
  • Laatst online: 10-09 20:32
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 19:46:
Zijn er mensen die:
http://www.bol.com/nl/p/b...01004000788751/index.html
[afbeelding]
Hebben gelezen? Het lijkt me een leuke volgende die ook goed op bed weg te lezen is, enige reacties op?
Ik heb m thuis staan. Een aanrader. Al zou ik de ToC eerst eens bekijken want er kunnen misschien een hoop topics in staan over onderwerpen die je al kent.

Het is geen heavy reading in ieder geval.

Verwijderd

D-Raven schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:06:
[...]

Ik heb m thuis staan. Een aanrader. Al zou ik de ToC eerst eens bekijken want er kunnen misschien een hoop topics in staan over onderwerpen die je al kent.

Het is geen heavy reading in ieder geval.
Ik moet er wel bijzeggen dat ik Code Complete al gelezen heb, ik weet niet of het dan nog steeds een aanrader is?

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 11:15:
[...]

Ik moet er wel bijzeggen dat ik Code Complete al gelezen heb, ik weet niet of het dan nog steeds een aanrader is?
Ik heb ook eerst code complete gelezen (ok versie 2) en daarna de pragmatic programmer. Ik moet zeggen beide zeer nuttige boeken die best op de verplichte boekenlijst mogen komen. Ben op dit moment bezig aan practices of an agile developer (ook van de pragmatic bookshelf) en wederom een nuttig boek als je met agile bezig bent.

• Data-base
BikkelZ schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:39:
[...]

Omdat ze ook genieten van bamboesplinters onder hun nagels en pepperspray? Zeg het me! 8)7

0) C#
1) Python
2) PHP
3) VB

(of ben jij zo'n Delphi-figuur die vindt dat arrays met 1 moeten beginnen? ;))

(PS ja ik weet dat er nu mensen gaan zeggen dat ze hun hele afstudeeropdracht in VB geschreven hebben en dat die nog steeds draait I know I know)
Omdat ze ook genieten van bamboesplinters onder hun nagels en pepperspray!

En je volgorde ben ik het niet mee eens. Ik mis sowieso C/C++ en Java in t rijtje. Die twee samen zijn _VEEL_ groter dan php, vb en phyton samen.

Dus volgens mij is je lijstje enigszins subjectief ;)
Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste