[Alg] Centraal boekentopic - part II

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste
Acties:
  • 141.356 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Don't make me think is een grote aanrader, als je die niet kent is dat zeker een goed boek om mee te beginnen. Zeer zeker geen miskoop in ieder geval en nog steeds zeer relevant.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:14
geen vinger schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 03:32:
[...]

Dit boek is uit augustus 2005, is een beetje oud in computertermen. Iemand die dit boek kent of alternatieven weet?

Don'T Make Me Think!

A Common Sense Approach To Web Usability

Auteur: Steve Krug
2005 is voor een boek niet oud hoor :) Ik heb hier boeken staan die inderdaad rond 2000 zijn gepubliceerd (of zelfs nog in de jaren 90) en nogsteeds keihard relevant zijn :) Dat gaat over software architectuur, maar ik denk dat er qua usability nóg minder verandert omdat onze perceptie van wat gebruiksvriendelijk is en wat niet zover ik weet gewoon gelijk is gebleven... Hooguit zijn de technologische mogelijkheden om dit te verwezenlijken nu wat groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideonnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-07 23:44
Ik zoek een boek dat over hacking/pen-testing gaat, ik wil leren hoe het een beetje in elkaar steekt. Ik ben een student applicatieontwikkelaar dus heb nog niet echt veel kennis van deze kant van programmeren zeg maar, dus graag een boek bij de basics.

Ik zelf zat te denken aan dit boek, maar is 2008, is dat niet te oud voor dit soort boeken?

Eventueel aanbevelingen zou fijn zijn. :)

Edit: Link gefixt, Bedankt voor het melden. Had vanaf mn iphone gepost, naar een mobile site linken is dus niet leuk ofzo.

[ Voor 27% gewijzigd door Gideonnn op 12-01-2012 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Je link doet het niet echt :) (klik er voor de gein zelf eens op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie een goed boek voor een ervaren C++ ontwikkelaar die wat meer bekend wil raken met C#?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Volgens mij ging C# 4.0 in a nutshell wel aardig in op de verschillen tussen C# en C++.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:16
Volgens mij is deze ook al aardig in de richting van wat je zoekt. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:57
Avalaxy schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:04:
Volgens mij ging C# 4.0 in a nutshell wel aardig in op de verschillen tussen C# en C++.
Essential C#4.0 ook. Heb em hier liggen, erg fijn boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:41
Ik zoek een boek/website/tutorials/ebook voor een C#/ASP.net/Visual Studio (2010).
Het liefst waar ze allemaal inzitten natuurlijk, maar als losse titels beter zijn dan is dat ook goed.

Heb wel (veel) programmeerervaring, maar eigenlijk heb ik nooit wat gedaan met de Microsoft producten.
Heeft iemand goede tips voor mij (behalve dan de standaard MSDN, wat ik een horror vind)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Visual Studio is niet zo moeilijk, bijna hetzelfde als Eclipse, NetBeans, etc., het zit alleen net allemaal ietsjes anders ingedeeld :) Wat betreft C#, zie de bovenstaande boeken. Qua ASP.NET hangt het er vanaf wel onderdeel van ASP.NET je wilt leren. Als dat MVC is dan kan ik je Pro ASP.NET MVC3 Framework heel erg aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zero Grav schreef op donderdag 08 september 2011 @ 01:17:
Ik heb de topic even doorgenomen door middel van de searchfunctie., maar in verband met iOS development en Objective-C kom ik nog weinig tegen.

Ik ben nu op het einde van iOS SDK Programming - A Beginner's Guide. Op zich geen slecht startersboek, maar er worden enorm veel dingen maar halfslachtig uitgelegd en het ziet ernaar uit dat zelfs de auteur het hele memory management gedoe nog niet helemaal onder de knie heeft. Ik vrees toch dat ik wat meer uitleg nodig zal hebben uiteindelijk.

Daarom zou ik nu een boek willen hebben dat me toch een iets verfijndere uitleg kan verschaffen zodat ik wat zelfzekerder zelf aan de slag ben. Liefst zou ik eens ervaringen horen van mensen die echt bezig zijn met iOS development en het daadwerkelijk door middel van een boek hebben aangeleerd.

Ik heb al veel boeken bekeken, maar er ontbreekt toch vaak iets en al te vaak worden er wat teveel stapjes overgeslagen heb ik de indruk. Ik heb nochtans wel wat ervaring met andere talen, maar Obj-C en UI-Kit is toch heel wat anders dan ik gewend ben.

˜ Enkele weken later ˜ 

Ondertussen heb ik een groot deel van The Big Nerd Ranch - iOS Programming (Second Edition) doorgenomen en dit is echt één van de beste boeken die ik al ben tegengekomen naar iOS development toe. Zeker een aanrader op vlak van leercurve en volledigheid.
Heb je de online course van Stanford al bekeken? http://www.stanford.edu/class/cs193p/cgi-bin/drupal/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om te beginnen met Ruby On Rails maar zoek nog naar enkele goede boeken. Iemand enig idee?

Ik heb al ervaring met C#, VB.NET, Java, PHP, JS, HTML...
Met Ruby heb ik nog geen ervaring. Zal ik best beginnen met boeken te lezen over Ruby zelf of gewoon direct boeken van RoR opendoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-08 19:04

Ghehe

400 pound hacker

Heb onlangs drie boeken besteld op Amazon.
  • Clean Code: A Handbook of Agile Software Craftsmanship
  • The Web Application Hacker's Handbook: Finding and Exploiting Security Flaws Internetprogrammeren kan ik al maar om nou te kunnen zeggen dat mijn applicaties hackerproof zijn ( :+ ), daarvoor ken ik er te weinig van (vooral van de mogelijke gevaren). Tuurlijk doe ik wel mijn best om de input allemaal te controleren enzo maar ik ben ervan overtuigt dat ik nog veel te leren heb / kan leren. Vandaar de aankoop. :)
  • Code Complete: A Practical Handbook of Software Construction
Iemand die trouwens weet of die datums die Amazon geeft voor levering accuraat zijn? Want ze zijn al "shipped" maar het zou toch nog een maand duren. >.>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:39
Ik heb een tijdje terug bij Amazon een boek over Java besteld, en die had ik binnen 2 weken in plaats van de 1 maand die ze aangaven :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ja joh, een maand is onzin... Duurt bij mij meestal een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1dnigh7
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-05 15:38
Hey mensen, denk dat ik hier op de goede plaats zit voor even een klein vraagje. Ik heb als onderwerp voor m'n scriptie beveiliging van web applicaties en dergelijke gekozen. Ik was bij dit boek uitgekomen: MSDN: Introduction . Nu ik aan het lezen was begonnen ze er over dat het boek focused op applicaties op windows 2000 server, het boek is dan ook bijna 9 jaar oud. Is er een recenter boek dat ik als goed startpunt kan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:08

markvt

Peppi Cola

m1dnigh7 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 22:38:
Hey mensen, denk dat ik hier op de goede plaats zit voor even een klein vraagje. Ik heb als onderwerp voor m'n scriptie beveiliging van web applicaties en dergelijke gekozen. Ik was bij dit boek uitgekomen: MSDN: Introduction . Nu ik aan het lezen was begonnen ze er over dat het boek focused op applicaties op windows 2000 server, het boek is dan ook bijna 9 jaar oud. Is er een recenter boek dat ik als goed startpunt kan nemen?
hoppakee:

http://www.bol.com/nl/p/e...01004011271409/index.html

Veel leesplezier.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
m1dnigh7 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 22:38:
Here you go: http://stackoverflow.com/...ammer-know-about-security

Staan goede boeken (en andere dingen) in die je goed kunt gebruiken voor je scriptie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1dnigh7
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-05 15:38
Oh reuze bedankt al beide! :) Dacht dat het geen gepaste vraag was voor op stackoverflow, vandaar.

Ik heb ondertussen al wat leesvoer verzameld, maar het zijn gewoon artikels :) Ik moet ook zorgen dat ik niet té veel boeken wil lezen, tijd is beperkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Weet iemand een goed C# / .NET boek voor experts, echt voor een die-hard programmeur met vele jaren ervaring? Is voor een kado, ik heb al:
http://www.amazon.com/NET...F8&qid=1333141861&sr=8-68
waar opzich interessantie dingen instaan. Het gaat om een algemeen c#/.NET boek dus niet specifiek ASP of LINQ oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:32

tha_crazy

Mafketel

In het kader van game-development in C#

Heb zelf recentelijk Dit boek voor groot en deels doorgewerkt.
Heeft me tot nu toe aardig wat geleerd, maar de site van degene die het heeft gemaakt staan goede tuts op.
Heb nu gisteren ook dit boek aangeschaft.
2D games zijn leuk, maar 3D is leuker dus hier ga ik binnenkort mee aan de slag, eerst nog even verder leren over level-design.

Mocht er iemand nog andere boeken hebben voor XNA hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:39
Sinds wanneer moet je betalen voor boeken uit de VS :? Nog nooit meegemaakt bij Amazon, zelfs niet toen ik m'n Kindles kocht. Moet ik nu 15,- lappen voor twee C# boeken, shit zeg :).

Daarnaast vond ik dat het wel erg lang duurde met de boeken vanuit Amazon dit keer. Vorige keer 'n week, nu op een paar dagen na 3 weken.

Heads First C#.NET voor mij en m'n collega gekocht :)

[ Voor 35% gewijzigd door De_Bastaard op 27-04-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi.
Ik kan een beetje c# voor wp7 maar ik wil mij vooral gaan richten op windows 8. Jammer genoeg word alleen c++ ondersteund voor games. Ik wil dus c++ echt gaan leren. Welk boek kan ik het beste hiervoor gebruiken?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Kun je al programmeren of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb niet veel kennis. Een beetje silverlight en c#.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Hmm, ik weet niet hoeveel jij verstaat onder een beetje, maar anders moet je even hier kijken: http://stackoverflow.com/...ive-c-book-guide-and-list

Ik zou zelf Accelerated C++ aanraden voor mensen die al kunnen programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou dus het beste met dit boek kunnen beginnen?
http://www.amazon.com/Pri...714113/ref=dp_ob_title_bk
ben een beginneling
mhh is nog niet uit zie ik nu :(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Hallo

Dit is mijn eerste topic vraag hier op GoT, maar ik lees al enkele dagen mee, en heb ook al geprobeerd hier enkele mensen te helpen.
Maar ik heb nu zelf hulp nodig.

Ik ben een web applicatie aan het maken en ik schrijf alles in PHP, HTML/CSS, jquery en JS.

Ik denk dat de PHP code nog wat beter kan. Vroeger maakte ik gebruikte van mysql_* functies, nu gebruik ik PDO.
Je leest regelmatig dat postgreSQL beter is dan MySQL, maar de meeste hosts ondersteunen geen postgreSQL, dus zal ik waarschijnlijk bij MySQL moeten blijven.

Ik heb al veel zitten zoeken hier op GoT, en ik denk dat het het beste is dat ik een goed Engels boek koop, of een soort cursus ga volgen.
Ik kom op dit boek uit.

Het boek staat me aan, doordat het goede kritieken krijgt en het ook de basis van PHP behandelt en het Engels lijkt nog mee te vallen.
Maar de behandeling van MySQL lijkt me wat kort, en met namen de verschillende functies in SQL. Zoals het JOIN attribuut in een SQL query komt niet in het boek voor.

Ik denk dat het ideaal zou zijn als ik nog een apart boek koop dat over SQL gaat, dus eigenlijk alleen over de (algemene) database.
Ik vind wel enkele boeken, maar die zijn uit 2005. En dit lijkt me voor een programmeer boek nogal oud, of maakt dit bij SQL niet veel uit?

Mijn vraag is dus eigenlijk, of ik én een PHP/MySQL boek én SQL boek nodig heb, of ik met die eerste al genoeg heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
LEDfan schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 17:13:
Dit is mijn eerste topic hier op GoT,
Dan krijg je van mij je eerste merge naar [Alg] Centraal boekentopic - part II :Y) :P

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Ik zit eigenljik met een klein probleempje. Programeren lukt me wel. Maakt niet uit welke taal , als ik de taal nog niet ken dan zorg ik dat ik hem ken. Maar de stap VOOR programmeren oftewel het modelleren, uitdenken en dat vervolgens in een fatsoenlijk TO zetten.. Dat gaat me nog steeds niet goed genoeg af.

Er zijn voor mijn gevoel nog steeds te veel 'oh ja dat hadden we ook nog' momenten tijdens de ontwikkel fase. Nu heeft dat deels ook met ervaring te maken lijkt me maar heeft iemand een aanrader voor een boek / reeks boeken waarin goed beschreven wordt hoe je nou van een idee naar een goed stuk software komt.

[ Voor 7% gewijzigd door Webgnome op 08-07-2012 21:14 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Dat modelleren vooraf gebeurt vrijwel alleen op school, ik zou daar dus niet al teveel aandacht aan besteden. Dat je er later achter komt dat je ergens anders rekening mee moet houden is iets vrij normaals binnen agile, daar leer je met ervaring inderdaad steeds beter mee omgaan.

Ik denk dat je het best af bent met een boek over design patterns zodat je je software goed en flexibel (dus makkelijk aan te passen) op kunt zetten, en/of een boek over refactoring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op zondag 08 juli 2012 @ 21:44:
Dat modelleren vooraf gebeurt vrijwel alleen op school, ik zou daar dus niet al teveel aandacht aan besteden.
Het is inderdaad waar dat men in de praktijk lakser is met dat soort dingen dan op school, maar om te suggeren dat je na je afstuderen nooit meer UML tegen zult komen is mij een stap te ver. Dat hangt er heel erg vanaf in welke sector je gaat werken en hoe complex de te produceren software is. Hoe dan ook, als IT-er hoor je dat gewoon onder de knie te hebben dus het is zeker geen slecht idee om je daar als student in te verdiepen. Het is natuurlijk ook geen kwestie van of/of, het kan ook allebei. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:47

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Dat modelleren vooraf gebeurt vrijwel alleen op school, ik zou daar dus niet al teveel aandacht aan besteden. Dat je er later achter komt dat je ergens anders rekening mee moet houden is iets vrij normaals binnen agile, daar leer je met ervaring inderdaad steeds beter mee omgaan.
Nouja, het 'weglaten' van modelleren is natuurlijk niet iets waar je mee weg gaat komen als je het moeilijk vind om van een idee naar een applicatie te komen. Juist in dat geval is het modelleren handig. Niet alleen om de producten die het oplevert, maar ook omdat het je dwingt na te denken over wat er allemaal nodig is.

Dan moet het natuurlijk nog geschreven worden, maar met je design patterns ben je nog nergens als je er halverwege achter komt dat je de keuze voor bepaalde patterns gemaakt heb op grond van onvolledige gegevens (en in het slechtste geval opnieuw moet beginnen :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online

Ik denk dat je het best af bent met een boek over design patterns zodat je je software goed en flexibel (dus makkelijk aan te passen) op kunt zetten, en/of een boek over refactoring.
Dat modelleren vooraf alleen op school gebeurt ben ik niet met je eens. Er zal toch op een of andere manier een technisch ontwerp moeten komen voordat je iets gaat bouwen. Althans dat is binnen de sector / bedrijf waar ik nu zit toch wel de algemene strekking. Of dat nou een setje class-diagrammen is, scenario's of ERD's dat is om het even maar een TO is natuurlijk veel meer dan alleen maar een UML. En daar gaat het me nou net om. Het modelleren etc heb ik wel een onder de knie (de losse stukjes zeg maar) maar het totaal pakket dat zorgt dat er een gedegen TO ligt aan de hand van een setje functionele specs ( oftewel het functioneel ontwerp) naar een fatsoenlijk technisch ontwerp naar een goed stuk software dat vind ik lastig.

Hiermee zeg ik niet dat ik tot nu toe troep op heb geleverd ( dan had ik deze kennis namelijk na een paar projecten niet meer nodig gehad en had ik deze vraag ook niet hoeven te stellen >:) ) maar ik heb nog wel eens dat ik zoiets heb van .. had ik daar maar iets beter over nagedacht / uitgeschreven.

Na het topic doorgelezen te hebben ( en zijn voorganger deel 1) heb ik inmiddels Documenting Software Architecture besteld.

[ Voor 10% gewijzigd door Webgnome op 09-07-2012 06:50 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik wil graag weer wat tijd besteden aan wat game programming in mijn vrije tijd. Na wat navraag ben ik erachter dat ik er goed aan doe om te kijken naar DirectX. Ik wil dat graag combineren met C# of eventueel C++.

Nou ben ik vrij specifiek op zoek naar kennis over 2D game programming. Ik wil graag een goed boek hebben dat dit onderwerp behandelt. 3D-spul mag er ook in staan maar heb ik op korte termijn niet nodig. De meeste boeken die ik vind noemen überhaupt alleen maar 3D, dus ik weet niet welke daarvan een goed boek zou zijn voor mij.

Iemand een goeie tip? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Webgnome schreef op maandag 09 juli 2012 @ 06:40:
[...]

Na het topic doorgelezen te hebben ( en zijn voorganger deel 1) heb ik inmiddels Documenting Software Architecture besteld.
Heb je linkje van het boek 'deel 1' zoals jij het noemt? Ik kan alleen first Edition vinden, maarja, als je tweede editie hebt, heeft het geen zin om de eerste ook te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
GoTCoast schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:21:
[...]

Heb je linkje van het boek 'deel 1' zoals jij het noemt? Ik kan alleen first Edition vinden, maarja, als je tweede editie hebt, heeft het geen zin om de eerste ook te kopen.
Deel 1 doelde op deel 1 van dit topic ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Webgnome schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 06:39:
[...]

Deel 1 doelde op deel 1 van dit topic ;)
Goed, ik was blijkbaar niet wakker :)
Goedenmorgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
NMe schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:12:
Ik wil graag weer wat tijd besteden aan wat game programming in mijn vrije tijd. Na wat navraag ben ik erachter dat ik er goed aan doe om te kijken naar DirectX. Ik wil dat graag combineren met C# of eventueel C++.

Nou ben ik vrij specifiek op zoek naar kennis over 2D game programming. Ik wil graag een goed boek hebben dat dit onderwerp behandelt. 3D-spul mag er ook in staan maar heb ik op korte termijn niet nodig. De meeste boeken die ik vind noemen überhaupt alleen maar 3D, dus ik weet niet welke daarvan een goed boek zou zijn voor mij.

Iemand een goeie tip? :)
Is er eigenlijk wel zo heel veel verschil tussen 3d en 2d? Vooral als je uiteindelijk gebruik gaat maken van dingen als DirectX of openGL zou dat niet zoveel uit moeten maken lijkt me zo. Waar ben je eigenlijk meer naar op zoek: een boek over DirectX, over game engines of over game design/programming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb al boeken over game engines en game development, dus het boek dat ik zoek hoeft zich daar niet op te focussen, maar het mag natuurlijk wel. En wat ik bedoel met die focus op 3D is dat het allemaal om vertices, matrixrekenen, enz. gaat. Ik hoef niet veel meer dan een parallax-scrolling achtergrong met wat sprites op het scherm te zetten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Matrixrekenen zal je toch niet aan ontkomen wil je het een en ander fatsoenlijk implementeren lijkt me.
Verder valt dit een beetje buiten mijn huidige kennisgebied dus zal ik je niet verder kunnen helpen :)
Overigens kan je niet gewoon een willekeurig 3d boek nemen en 1 as (die in of uit het scherm) als niet bestaand kunnen beschouwen? (eg. altijd zelfde waarde, dus geen diepte, dus geen 3d, maar 2d?)
In dat geval zou iig elk fatsoenlijk 3d boek over directx moeten werken.

Zoektocht op internet geeft iig aan dat Advanced 2d Game Development veel wordt aangeraden. Al schijnt het meer 2D game engine programming te zijn dan echt 2D game programming.

Als we dan nu toch aangekomen zijn bij graphics programming boeken.
Kan iemand een goed boek aanraden waarin OpenGL shaders incl geometry shaders worden behandeld? En dan dus niet het standaard opengl boek ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Caelorum op 12-07-2012 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Beginning OpenGL Game Programming werd me regelmatig aangeraden maar ik heb geen idee hoe diep het op shaders in gaat. Ik heb een 10 jaar oude voorloper van het boek en die gaat er wel op in maar niet zo heel diep. De reviews op Amazon lijken echter te suggereren dat deze versie het er wel wat meer over heeft.

Wat betreft mijn eigen zoektocht: ik heb net deze semi-blind besteld en omdat de levertijd een week is meteen maar vast gedownload en op mijn Kindle gezet, kan ik in het weekend vast aan de slag. Ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-08 22:56
Hoi medetweakers,

Ben deze vakantie diverse websites aan 't maken en lanceren, en tot nu toe gaat dit steeds met MySQL. Nou mag dat wel de gangbare manier zijn, maar ik vroeg me af of het interessant kan zijn (met name in web development) om postgresql aan te leren?
dit boek lijkt me dan redelijk.

Heeft iemand misschien een recenter boek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

NMe schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:16:
Ik heb al boeken over game engines en game development, dus het boek dat ik zoek hoeft zich daar niet op te focussen, maar het mag natuurlijk wel. En wat ik bedoel met die focus op 3D is dat het allemaal om vertices, matrixrekenen, enz. gaat. Ik hoef niet veel meer dan een parallax-scrolling achtergrong met wat sprites op het scherm te zetten. :P
Wat vind je van het boek Mathematics for Game Developers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:38
10 jaar geleden was ik webdeveloper en was mijn kennis redelijk op peil, maar ik ben nooit sterk geweest in CSS. Layouts deed ik altijd met tables, en CSS gebruikte ik om fonts en kleurtjes in te stellen :) Nu heb ik 10 jaar niks anders gedaan dan backend development (business code, batch processen, ...) en wil ik eigenlijk terug webdev doen. Dat is eigenlijk best wel een uitdaging, want als ik zie hoe webdev geevolueerd is de voorbije 10 jaar sta ik op vlak van kennis terug nergens. Ik heb me nu een boek gekocht van asp.net mvc, javascript en jquery, en zoek er nu nog eentje over html/css3. Ik heb nu ook het voornemen om "correct" te leren layouten (dus niet meer alles in tables steken).

Nu mijn eigenlijke vraag: als ik nu één boek zou willen kopen over html5/css3, welk zou dat dan best zijn? Suggesties?

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim.gaethofs
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:52
Allen,

ik ben op zoek naar een goed boek om asp.net ajax te leren.

Hier een lijst van de beschikbare boeken in de winkel waar ik wil bestellen.

Heeft er iemand een van deze boeken en ben je er tevreden over dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Sowieso is het belangrijk om rekening te houden met welke variant van ASP.NET/Ajax je wil gaan doen. De ASP.NET Ajax Toolkit is volgens mij aardig obsolete en niet meer actief ontwikkeld door MS.

Waarschijnlijk wil je een boek hebben over ajax met MVC 3/4 ( i.c.m. de Razor engine ).

Default wordt er in de templates van MVC gebruik gemaakt van JQuery, maar het staat je natuurlijk vrij om iets als Mootools of een ander framework te gebruiken. Maar een boek/tutorial over het Javascript gedeelte zal sowieso niet misstaan als je daar nog wat over wil leren. Dat kan je immers grotendeels los zien van het server-side gedeelte.

[ Voor 39% gewijzigd door Woy op 03-10-2012 13:28 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Woy schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 13:26:
Sowieso is het belangrijk om rekening te houden met welke variant van ASP.NET/Ajax je wil gaan doen. De ASP.NET Ajax Toolkit is volgens mij aardig obsolete en niet meer actief ontwikkeld door MS.
Hoewel de AJAX toolkit mogelijk obsoleet is is ASP.NET zelf absoluut niet obsolete. Microsoft heeft aangegeven de support voor webforms op korte termijn nog niet te laten vallen. Daar er nog redelijk veel projecten zijn in webforms kan het zeker geen kwaad je ook in dat deel te verdiepen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf nog maar weinig MVC projecten heb gezien, maar nog met enige regelmaat nog wel met webforms te maken krijg.

Investeren in webforms is dus zeker geen verspilde moeite. :) Ik denk dat het belangrijk is om beide technieken te beheersen. Wanneer je jezelf in beide frameworks kunt uitdrukken komt het wel goed. Door mijn primaire focus op webforms duurde het even voordat ik het MVC framework in de vingers had (je probeert dan altijd situaties te vergelijken met kennis die je al hebt).

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eyecandy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-02-2022
Weet iemand misschien nog een goed boek om PHP te leren?

Niet alleen hobbymatig, maar vooral om er serieus mee aan de slag te gaan. Er is keuze genoeg, maar daardoor zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik heb hier nog het boek "Basiscursus PHP 4.2" liggen, maar dat boek is al tien jaar oud. Helemaal onbekend met PHP ben ik niet, maar ik wil er graag meer ervaring in opdoen, ook om meer kansen te creëren op de arbeidsmarkt.

En om even op dat laatste door te gaan: is het, naar de toekomst kijkend, verstandig om mijn tijd te steken in het leren van PHP? Of kan ik beter voor een andere taal gaan? HTML en CSS is me welbekend, maar met talen als Java en C# heb ik totaal geen ervaring. Ook heb ik het idee dat je met kennis van één van die talen niet echt ver komt, waar dat met PHP en MySQL misschien anders is. Of schat ik dit verkeerd in? Is hier iemand uit het bedrijfsleven zelf die hier wat meer kijk op heeft? Enige hulp zou ik erg waarderen. Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:39
Ik weet niet of dit topci het juiste topic is om heel diep op in te gaan, maar heel (veel te) kort door de bocht:
* html/css zijn geschikt als je je wil richten op frontend web development. Het er voor zorgen dat een fotoshop ontwerp er in alle browsers hetzelfde uitziet en goed werkt.
* PHP: als je allround webdevelopment wil gaan doen, zeker in combinatie met een framework (Zend Framework, Symfony)
* C# als je iets met mobile development wil doen.
* Java: als je je vooral wil focussen op enterprise serverside software.

Oh, en als je iets met php gaat doen, check dan ook even deze site (call it an ebook ;)): http://www.phptherightway.com/

Qua boeken weet ik niet echt iets entry-levels. Wel is het zo dat boeken over design patterns en software engineering in general altijd aan te raden zijn.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Freeaqingme schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:32:
* C# als je iets met mobile development wil doen.
Dat lijkt me een beetje kort door de bocht. Voor mobile development heb je op dit moment 2 grote richtingen

- iPhone = objective c
- Android = Java ( Of C/C++ voor Native, maar dat wordt een stuk minder gedaan ).

C# is interessant voor Windows Phone development, maar dat is nog een stuk kleinere markt op dit moment.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:39
Woy schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:42:
[...]

Dat lijkt me een beetje kort door de bocht.
Freeaqingme schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:32:
[..] maar heel (veel te) kort door de bocht: [..]
Verder wist ik deze als webdeveloper inderdaad neit helemaal zeker. Gelukkig zijn er altijd mensen die het wel weten ;)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je lijstje is dermate kort door de bocht dat het eigenlijk op elk punt niet accuraat is. ;)

In je frontend-verhaal mist javascript, wat toch een erg belangrijk onderdeel is van frontend development.
Wat betreft webdevelopment ga je behoorlijk voorbij aan het feit dat professionele websites voor belangrijke delen of in zijn geheel niet van PHP afhankelijk zijn of willen zijn. Je hoort steeds meer ASP.NET, RoR, Python, Java, enz. voorbij komen.
C# is eigenlijk vooral voor desktopdevelopment in general geschikt maar in zekere mate is het ook uitermate geschikt voor games (PC/Xbox/Windows Phone), met dank aan o.a. XNA.
Java is veel meer dan een tool om enterprise-software te maken en tegelijkertijd is het áls je dat soort software wil maken niet bepaald per definitie de beste keus.

Zo kort door de bocht als je hier gaat kun je beter niet gaan als je iemand anders wil adviseren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:05

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik ben een persoonlijk verlanglijstje met wat boeken aan het opstellen en daar wil eigenlijk wat goede dev boeken op zetten. Nu ben ik op zoek naar boeken die zover als mogelijk taal onafhankelijk zijn (wel voorkeur, maar niet toegesneden op; liefst zelfs pseudo) en eigenlijk tijdloos in zekere zin. Boeken waar je echt voor langere tijd wat aan hebt en af en toe eens naar terug zult grijpen :)

Wat ik thuis al heb is:
Artificial Intelligence: A Modern Approach (Intl. 3rd edition)
Design Patterns in C++ (of iets dergelijks, even niet bij de hand)

Nou ja ik heb wel meer, maar dit is het belangrijkste. Wat ik op mijn lijst heb staan is:
  1. Code Complete - Steve Mcconnell (lijkt me sowieso goed)
  2. Clean Code - Robert C. Martin, Michael C. Feathers & Timothy R. (is deze nog wel nuttig voor een redelijk ervaren programmeur?)
Iemand ideeën? :)

Braaf Tweaker als ik ben heb ik natuurlijk gezocht en vond deze SO vraag. Bijzonder informatief, maar gaat wel wat tijd kosten om door te nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Cloud op 12-11-2012 23:18 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ligt er aan waar je je mee bezig houdt. Voor grotere systemen zijn bv. Enterprise Architecture Patterns en Enterprise Integration Patterns handig. Voor wat meer front-end is don't make me think juist weer handig.

Maar je hebt hier wel een beetje de belangrijkste mee (mits je design patterns die van GoF is, de voorbeelden daarvan zijn ook in C++).

Als je al ervaren bent voegt Code Complete 2 eigenlijk nog weinig toch tbh. Heeft ook veel overlapping met Clean Code, alleen gaat een stuk verder dan alleen netjes programmeren. Maar met slechts 2 jaar programmeerervaring wist ik eigenlijk alles al wat er in stond. Was wel een fijn boek om te lezen hoor, maar naar mijn idee meer bedoeld als introductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Avalaxy schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 00:12:
Ligt er aan waar je je mee bezig houdt. Voor grotere systemen zijn bv. Enterprise Architecture Patterns en Enterprise Integration Patterns handig. Voor wat meer front-end is don't make me think juist weer handig.
Per 1 december heb ik een nieuwe baan, waar ik waarschijnlijk primair met Enterprise zaken aan de slag ga. Maar hoe en wat exact, dat weet ik nog niet. Geen front-end (als in web) in elk geval, want ze maken primair WPF/C# applicaties.
Maar je hebt hier wel een beetje de belangrijkste mee (mits je design patterns die van GoF is, de voorbeelden daarvan zijn ook in C++).
Het is niet de GoF editie, maar een dunner boek, zal deze er binnenkort weer eens bij pakken. Op zich is het me nooit tegengevallen maar misschien is er wel iets beters op de markt. Ik hoor goede verhalen over GoF maar ook dat het nogal een droog boek is om door te nemen.
Als je al ervaren bent voegt Code Complete 2 eigenlijk nog weinig toch tbh. Heeft ook veel overlapping met Clean Code, alleen gaat een stuk verder dan alleen netjes programmeren. Maar met slechts 2 jaar programmeerervaring wist ik eigenlijk alles al wat er in stond. Was wel een fijn boek om te lezen hoor, maar naar mijn idee meer bedoeld als introductie.
Ik had juist het idee dat het wat andersom was; dat Clean Code vooral voor beginners praktisch is maar Code Complete 2 veel verder gaat. Ik zit zelf nu op zo'n 6 jaar professionele ervaring. Nu kun je nooit alles weten, maar ik zou natuurlijk nog wel wat uit deze nieuwe boeken willen leren :) Het moet niet helemaal voor niets zijn.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Als ik het zo hoor zou ik http://www.amazon.com/Pat...ture-Martin/dp/0321127420 en http://www.amazon.com/Ent...0321200683/ref=pd_sim_b_1 pakken.

Ik vond GoF niet echt zwaar om door te komen om eerlijk te zijn, is slechts 400 pagina's en leest vrij makkelijk weg. Bovenstaande 2 boeken zijn een stuk pittiger, met name de laatste is echt zeer taai :P

Code Complete zou ik persoonlijk skippen als ik jou was, wetende wat ik nu weet. Naar mijn idee moet je daar gewoon niet meer aan beginnen als je >2 jaar ervaring hebt, zonde van je 800 pagina's :) (maar dat is slechts mijn mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Avalaxy schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 00:29:
Code Complete zou ik persoonlijk skippen als ik jou was, wetende wat ik nu weet. Naar mijn idee moet je daar gewoon niet meer aan beginnen als je >2 jaar ervaring hebt, zonde van je 800 pagina's :) (maar dat is slechts mijn mening)
Ik heb nu al best wel wat jaren ervaring, helaas nog niet echt fulltime.
Maar Code Complete is een boek dat ik er eens in de zoveel tijd even bijpak. Beetje lezen/skimmen.

Iedere keer dat ik het doorlees kom ik wel iets tegen van "ja, dat is wel interessant, ga ik mij in verdiepen". Vooral omdat CC enorm veel boeken heeft staan waar je meer over dat hoofdstuk kunt lezen.
Daarnaast is het gewoon handig om lekker eens door te lezen, hij is goed geschreven.

Wat mij betreft dus wel een aanrader! Eigenlijk moet iedere developer die aan de opleiding begint automatisch dat boek krijgen! (En alle developers die dat niet hebben gehad dus ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
  • Laatst online: 14-04 17:49
Ik had CC2 gelezen voordat ik begon met werken. Veel weet je al, hier en daar leer je een nieuw trucje, maar vooral op testen en optimaliseren zag ik dat ik nog het een en ander kan leren. Maar volgens mij kun je het boek beter aan het management geven. Het probleem is vooral dat het ideaal makkelijk te schetsen is, maar de praktijk met legacy code, deadlines en slechte communicatie is toch anders merk ik :P

Zou je CC2 moeten kopen? Ik heb CC2 en heb totaal geen behoefte meer aan boeken zoals clean code, pragmatic programmer, want dat is allemaal meer van hetzelfde. CC2 is toch wat uitgebreider en completer volgens mij. Eén zo'n boek in je boekenkast kan geen kwaad volgens mij :)

Het GOF boek over design patterns had ik meer van verwacht toen ik het kocht. Ik had het idee dat het me heel veel mogelijkheden zou geven met design en refactoren, maar dat viel tegen. Het boek is heel erg gericht op C++. In talen als C# waar iterators en delegates inzitten vallen er dus weer een heleboel design patterns af. Zie ook http://c2.com/cgi/wiki?Ar...nsMissingLanguageFeatures
Het kan geen kwaad om het te kopen. Dan kun je meepraten als mensen het over design patterns hebben. Ik moet wel zeggen in een taal als C# en ik heb zelf de neiging om hele modulaire, event driven systemen te bouwen en dan kom ik nauwelijks class hierarchien of design patterns tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik zie dat de ervaringen verschillen!

@Avalaxy
Die boeken lijken mij op zich wel wat en ik zet ze wel even op mijn shortlist. Maar dan primair om aan te schaffen via het bedrijf waar ik kom te werken. Eerst eens kijken hoe hun code base in elkaar zit en dan zien of deze boeken daar bij passen :)

@GotTCoast
Dat is inderdaad wat ik van veel mensen hoor over CC2, een boek om af en toe eens op terug te vallen om te kijken of je zaken nog netjes aanpakt. De vraag is natuurlijk of mijn ervaring inmiddels niet al dat boek ingehaald heeft, maar dat valt lastig te zeggen. Ik vind mezelf geen slechte programmeur, maar ik weet wel dat ik nog beter moet kunnen.

@Waster
Wat betreft CC2, beetje dezelfde mening als Coast hierboven dus. Dan lijkt het me in elk geval niet nuttig om zowel Clean Code als CC2 aan te schaffen. Hooguit alleen CC2 dus. Je probleem met GoF was ik inderdaad al een beetje bang voor. Ik heb ook ergens een boek over design patterns gezien dat zich richtte op C#. Hoewel ik eigenlijk taal-onafhankelijk boeken zoek, ben ik best bereid een uitzondering te maken om een wat moderner boek te kopen.

Tot zover bedankt voor de tips heren :) Ik heb in elk geval Clean Code van mijn lijst gehaald en CC2 hou ik nog even in overweging. Meer tips zijn natuurlijk nog steeds welkom O-)

Kom zelf via SO nog deze tegen: http://www.amazon.com/Agi...Practices-C/dp/0131857258 van dezelfde schrijver als Clean Code.

Ondanks de titel C# noemt schijnt het zich maar weinig te richten op daadwerkelijke C# code, maar de reviews zijn wel behoorlijk lovend (als je reviews die zeggen dat er te weinig C# in staat even vergeet).

[ Voor 13% gewijzigd door Cloud op 14-11-2012 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
De enige echte review van dat boek dat ik tussen alle hype doorlees heeft maar één ster. Ik begrijp helemaal waar je vandaan komt. Ik zelf had ook het voornemen om een betere developer te worden, me te ontwikkelen op het gebied van design, constructie, ontwikkel proces. En ook allemaal boek reviews doorgelezen en boeken zoals peopleware staan ook in mijn kast. Maar ik heb een boek over unit testing van een TDD guru die goed gereviewed werd gekocht. Alleen maar buzzwords en hype, maar misschien 1% nuttige informatie. Let daar wel op, al die hype in software development land. Ruby, Apple, windows 8 schieten me te binnen en agile hoort in dat rijtje thuis. Software development is lastig en valt niet in procedures te vatten, zoals waterval probeert te doen. Dus iteraties is op zich een goed idee. Maar agile probeert er weer allemaal regels aan te koppelen. Wat dat betreft kun je beter naar Rapid Development kijken ook van McConnell. Heel nuchter boek die gewoon de fundamentals en best practices opratelt die je gewoon kan zien als grabbelton en wat voor jou werkt dat gebruik je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hmm een andere (echte in mijn ervaring) review gaf wel vijf sterren maar gaf aan dat de titel wat misleidend was vanwege het woord C#.

Je twijfels over hype deel ik geheel. Ik heb ooit eens een boek aangeschaft over Ruby; hartstikke leuk maar zo verschrikkelijk snel achterhaald en hoewel Ruby nog steeds wel wat gebruikt werd is het absoluut niet geworden wat dat boek deed voorstellen. Zonde dus. Vandaar ook mijn zoektocht naar boeken waar ik wel een betere senior devver van wordt maar die tijdloos zijn en inderdaad, zonder hypes.

Man wat is het lastig een paar goede boeken te vinden in deze richting :) Ik heb Rapid Development even bekeken, maar dat is toch ook wel weer een klassieker uit '96. Ik onthoud hem even, maar iets nieuwer/vlotter is misschien wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik "spam" deze maar even omdat 't wel interessant kan zijn om in de gaten te houden:
Six Essential Language Agnostic Programming Books
Don't let the title fool you, zie ook de comments.

[ Voor 25% gewijzigd door RobIII op 27-11-2012 21:22 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Waster
Design of the unix operating system is een aanrader! Een van de beste boeken die je kunt vinden over hoe de low level architectuur van kernels. Wel erg ingewikkeld. Programming pearls zou ik ook nog eens een keer willen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsg
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 17:30
Waarschijnlijk zit ik het verkeerde topic, en is de vraag al zo'n duizend maal gesteld:
Welk boek is het geschikts als je wilt beginnen met C objective leren (en vanaf ongeveer 0 begint met programmeren)
ik dacht zelf aan Objective-C Programming - The Big Nerd Ranch Guide of Programming In Objective-C 2.0.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in 2005 C# en ook ASP.NET gehad op HBO TI, daarna niets meer mee gedaan vanwege het gebruik van php/linux/apple de afgelopen 10 jaar. Toch mis ik het echte programmeren i.p.v "scripten" en wil ik weer terug naar een IDE i.p.v de losse editors. Ik heb nog een oud C# boek, maar dat is toegespitst op de console en niet op web ontwikkeling. Ik heb twee boeken gevonden waarover ik jullie mening zou willen horen:

http://www.bol.com/nl/p/b...-5-in-c/9200000001188824/
+ Zeer uitgebreid

http://www.bol.com/nl/p/h...net-4-0/1001004007506087/
+ Nederlands, ik vind dit altijd ontspannend lezen
- ASP 4.0, boek over 4.5 wordt verwacht in januari

Als je tips hebt of een ander boek kent wat geschikt is voor me, hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Die boeken lijken me niks :P

Ik kan je echt heel erg hard deze aanbevelen: http://www.bol.com/nl/p/p...amework/1001004010956618/

Echt een supergoed boek :)

[ Voor 9% gewijzigd door Avalaxy op 09-12-2012 23:48 . Reden: Oeps, ik link naar de verkeerde. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt inderdaad goed, ben ook bekend met MVC, dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 23:35:
http://www.bol.com/nl/p/h...net-4-0/1001004007506087/
+ Nederlands, ik vind dit altijd ontspannend lezen
- ASP 4.0, boek over 4.5 wordt verwacht in januari

Als je tips hebt of een ander boek kent wat geschikt is voor me, hoor ik dat graag.
Hoewel Nederlands misschien ontspannend leest zou ik toch kijken of Engels niet beter aansluit. Ten eerste zijn die boeken vaak goedkoper (je kunt zo bv ook uit Engeland halen), maar ook raak je sneller bekend met terminologie. Termen in de ICT/software ontwikkeling worden soms redelijk krom vertaald. Als je dan meer wil weten moet je eerst proberen de Engelse term te vinden.

Daarnaast moet je als ontwikkelaar gewoon het Engels goed beheersen, zie het niet als aanval, maar als je de Engelse taal niet beheerst kun je het nog behoorlijk lastig krijgen.

Staar je overigens niet blind op .NET 4.5. Er zijn wat dingen veranderd, maar niet echt zo schokkend dat je aan je 4.0 kennis niets hebt. Er zijn wat leuke dingen bijgekomen in het .NET framework zoals async en betere parallel functies, maar in ASP.NET zelf valt het wel mee geloof ik. Er zijn wat nieuwe controls en wat verbeteringen aan bestaande controls (typesafe repeaters d:)b ), maar wederom niet direct iets wat 4.0 kennis overbodig maakt. Je zou gewoon in 4.0 kunnen beginnen en dan jezelf inlezen in 4.5 via internet.

Soms kan een update van een boek naar een nieuwe versie trouwens ook erg tegenvallen. Dan benoemen ze maar een klein stuk of updaten ze enkel de syntax of instructies voor de IDE.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Hoewel ik het nog niet echt heb kunnen toepassen vind ik 'Domain Driven Design' van Eric Evans ook wel een must have.

Linkje: http://www.bookdepository...-Eric-Evans/9780321125217

[ Voor 10% gewijzigd door HMS op 14-12-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:47
Aangezien ik nu vakantie heb wil ik weer wat Visual Basic oppakken, heb toevallig hier het boek liggen:

Visual Basic 2008 De Basis van André Obelink

Ooit gekocht maar nooit aan begonnen. Als ik eenmaal dit boek heb doorgewerkt wil ik ook weer wat dieper gaan, heb toevallig hier een EBook van Masteirng Visual Basic 2010 van Evangelos Petroutsos. Is het slim om deze hier na te doen? Misschien andere suggesties?

Ik doe het deels omdat ik me toch verveel in de vakantie, maar ook omdat ik binnekort voor mijn VWO een profiel werkstuk moet maken, zo heb ik dus een basis voor wat ik dan wil gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Weet je zeker dat je met VB wil werken, en niet met C#?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
De reden waarom ik met VB wil gaan werken is omdat ik hier nog een boek van heb liggen, en vroeger nog wel eens heb lopen klooien met VB(Niet heel speciaal). C# heb ik me eigenlijk nog niet in verdiept, is dit een moeilijkere taal? Is deze veel breder en uitgebreider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Zoals in VB.NET vs. C#.NET? - Stack Overflow wordt uitgelegd, spreek je met beide talen gewoon het .NET-Framework aan en beschik je dus over dezelfde functionaliteiten.

Als jij meer voelt voor VB, moet je gewoon VB nemen. :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Met de kanttekening dat je meer code samples en tutorials in C# zult tegenkomen dan in VB.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

thechib12 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 13:16:
De reden waarom ik met VB wil gaan werken is omdat ik hier nog een boek van heb liggen, en vroeger nog wel eens heb lopen klooien met VB(Niet heel speciaal). C# heb ik me eigenlijk nog niet in verdiept, is dit een moeilijkere taal? Is deze veel breder en uitgebreider?
Wat ik gemerkt heb bij developers die ik heb geholpen bij hun overgang naar .NET, is dat het soms beter is om een totaal nieuwe syntax te hanteren. Ik heb gewerkt met ontwikkelaars die uit het oude ASP kwamen en overgingen naar ASP.NET. Vanwege hun ervaring met VB was de wens van het bedrijf om ze om te scholen naar VB.NET, maar omdat ze naast .NET ook nog in het oude ASP bezig bleven, kwamen ze geregeld in de problemen omdat ze .NET zaken wilde toepassen in de oude ASP en vice-versa.

Ik zeg niet dat het voor iedereen een probleem zal vormen, maar .NET is redelijk anders dan het oude VB. Een nieuwe syntax kan je helpen sneller die switch te maken in je hoofd (omdat je echt met iets nieuws bezig bent). Daarnaast is het ook goed voor je ontwikkeling om meerder syntaxen te beheersen, je kunt zo in de toekomst ook sneller een andere taal oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
Met vroeger bedoel ik ook Visual Basic 2008, dat was ook .Net, zo oud ben ik nog niet:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 20:43
Heej,

Ik ben aan het twijfelen als ik The C++ Programming Language, 4th Edition moet gaan preorderen.

Ik ben nu al een lange tijd met programmeren als hobby. Ik ben begonnen met wat script talen zoon 6 jaar terug. Een jaar of 3 geleden ben ik me er echt serieus in gaan verdiepen. Ik ben toen begonnen met C++, deze taal vind ik zelf tot nu toe de fijnste taal om wat in te schijven. Dit omdat ik het leuk vind dat je zo veel controle over alles te hebt. Oke, het is soms vervelend om memory leaks te vinden. Meestal is dit zo opgelost met wat debuggen.

Sinds 1 – 1,5 jaar geleden ben ik begonnen met C#, ik heb daar echt heel veel kleine programma's in gemaakt en ook een paar grotere. Ik vond dit echt een heel makkelijke taal om iets in te maken. Vooral GUI's zijn echt erg simpel om te maken.

Ik heb ook nog een bijbaantje waar ik in PHP bezig ben, dat bevalt me ook heel erg goed.

Een jaar geleden vond dat ik op een betere manier moet gaan programmeren. Toen heb ik de boeken Clean Code en Code Complete gaan lezen. Clean Code heb ik echt heel veel aan gehad, Code Complete ben ik nog mee bezig. Vind bij Code Complete erg jammer dat er zo veel dingen in staan die ik al weet. Maar goed, dat had ik kunnen verwachten.

Ik wil dus het boek “The C++ Programming Language, 4th Edition” gaan preorderen omdat ik C++ gewoon een leuke taal vind en er regelmatig wat in maak. Mijn vraag is alleen, ga ik hier veel aan hebben? Heb ik hier later ook profijt van? Mijn studie in Software Engering start in Februari dit jaar, daar gaan wij het eerste jaren sowieso niet van C# af. De Kans is groot dat ik al erg veel van C# al weet wat we daar gaan doen. Dus dan zou ik voor me zelf verder gaan met andere dingen leren, bijvoorbeeld de nieuwe dingen die in C++ gekomen zijn.

Bij Fontys bestaat er trouwens geen mogelijkheid om dingen sneller af te sluiten als je de kennis al bezit. Je moet namelijk opdrachten in groepsverband gaan doen.

[ Voor 4% gewijzigd door lauwsa op 03-01-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:03
Ik wil binnenkort beginnen met het onder de knie krijgen van het programmeren van Java.
Hierbij kwam ik dit boek tegen: Big Java Late Objects.
Is dit een goed boek om mee te beginnen?
Ik weet ook nog niet zoveel van programmeren af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou beginnen met Head First Java. De boeken van Head First zijn heel erg leuk opgebouwd en lezen als een trein. Daarnaast worden de belangrijkste principes van het programmeren op een frisse en leuke manier uitgelegd.

Het boek dient dus niet als reference, maar is een leuke manier om Java (en programmeren in het algemeen) te leren. Toen ik in het zesde middelbaar een stage in Java mocht doen, heb ik dit boek er bij gepakt en heb zo Java geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
GoTCoast schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 19:50:
Ik zoek een boek/website/tutorials/ebook voor een C#/ASP.net/Visual Studio (2010).
Het liefst waar ze allemaal inzitten natuurlijk, maar als losse titels beter zijn dan is dat ook goed.

Heb wel (veel) programmeerervaring, maar eigenlijk heb ik nooit wat gedaan met de Microsoft producten.
Heeft iemand goede tips voor mij (behalve dan de standaard MSDN, wat ik een horror vind)?
Sorry late reactie; deze is wel goed:
Apress.Pro.ASP.NET.4.in.CSharp.2010.4th.Edition.Jun.2010

Ik heb ook Apress.Beginning.ASP.NET.4.In.C.Sharp maar dat is wel een beetje voor de beginneling, ik denk dat je meer aan de eerste hebt.

owww ik vergis me in het jaar!! Zal wel niet meer relevant zijn haha 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Ceejay op 08-01-2013 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Ceejay schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 00:18:
[...]

Sorry late reactie; deze is wel goed:
Apress.Pro.ASP.NET.4.in.CSharp.2010.4th.Edition.Jun.2010

Ik heb ook Apress.Beginning.ASP.NET.4.In.C.Sharp maar dat is wel een beetje voor de beginneling, ik denk dat je meer aan de eerste hebt.

owww ik vergis me in het jaar!! Zal wel niet meer relevant zijn haha 8)7
Even een reactie op deze reactie:
Het is niet meer nodig. Ben nu naar een baan gegaan waar ik (gelukkig) niet met ASP/C# hoef te werken (maar met Ruby On Rails & iOS).
Binnenkort misschien ooit Windows 8 Tablet, maar voorlopig nog niet.

Toch bedankt voor deze adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent iemand literatuur over libxml2? De documentatie is zacht gezegd (naar mijn mening) belabberd en erg summier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://natureofcode.com/

Is wel een ebook maar dit is echt een aanrader voor iedereen die wat geinteresseerd is in programmeertalen en physics/wiskunde. Is gratis, maar je kunt ook de pdf kopen en je kiest zelf wat je ervoor betaald. Heb inmidels de print edition ook aangeschaft :9

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:59:
[...] en je kiest zelf wat je ervoor betaald.[...]
Of niets. Voelt wel enigszins cheap, maar als het echt een goed boek is dan zal ik het natuurlijk nog gewoon (in print) kopen. Moet toch mijn bibliotheek weer eens gaan uitbreiden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ik ben dit jaar begonnen aan de opleiding applicatieontwikkelaar (NIV-4) aan een roc en het niveau valt me vies tegen. Er wordt weinig tot niets uitgelegd en als er iets wordt uitgelegd, is het maar voor de helft of erg onduidelijk. Nu zijn wij begonnen met het "leren" van C#. Wij hebben al meerdere projecten gemaakt. Ik snap de basis van C# wel (Variabelen, Loops, Conditional logic, if/else etc). Maar ik krijg ook soms het gevoel dat er ook veel dingen niet worden uitgelegd.

Daarom ben ik de afgelopen carnavalsvakantie druk in de weer geweest met het leren van C#. Ik heb meerdere PDF's/Tutorials op internet gevonden die mij erg geholpen hebben. Alleen krijg ik het gevoel dat er een hoop essentiële onderwerpen worden overgeslagen. Nu dacht ik eraan om een boek te kopen om zodoende C# te leren. Ik heb op bol.com verschillende boeken gevonden en denk dat ik er een heb gevonden. Alleen wilde ik hier even vragen of iemand nog adviezen heeft over welke boeken ik het beste kan aanschaffen om C# te leren.
Ik weet dat er veel tutorials te vinden zijn op internet en ik heb er ook veel gebruikt, alleen denk ik dat met een combinatie van een boek en msdn.com veel verder kom.

Dit is de boek die ik ben tegengekomen en wat mij het beste lijkt:
http://www.bol.com/nl/p/h...-c-2008/1001004006526627/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windancer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 09:16
Ik heb het destijds geleerd met "Programming C#" van O'Reilly. Volgens mij is hiervan
http://shop.oreilly.com/product/0636920024064.do
de laatste incarnatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik kan zelf de Essential C# serie wel aanbevelen. Heb hier zelf Essential C# 4.0 staan en die gaat toch behoorlijk diep op de taal in. Tegenwoordig heb je van dezelfde schrijver ook Essential C# 5.0 (http://books.google.nl/bo...g=PP1#v=onepage&q&f=false Google heft de layout wel wat vernaggeld)

[ Voor 28% gewijzigd door Caelorum op 18-02-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideonnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-07 23:44
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 01:29:
Beste Tweakers,

Ik ben dit jaar begonnen aan de opleiding applicatieontwikkelaar (NIV-4) aan een roc en het niveau valt me vies tegen. Er wordt weinig tot niets uitgelegd en als er iets wordt uitgelegd, is het maar voor de helft of erg onduidelijk. Nu zijn wij begonnen met het "leren" van C#. Wij hebben al meerdere projecten gemaakt. Ik snap de basis van C# wel (Variabelen, Loops, Conditional logic, if/else etc). Maar ik krijg ook soms het gevoel dat er ook veel dingen niet worden uitgelegd. [knip]
Ik ben nu net klaar met een opleiding AO en had ook in het begin erg het gevoel dat het niveau laag was en langzaam ging, dit was namelijk ook het geval. :+ Ik merkte wel na ook zelf meer gaan uitzoeken over programmeertalen etc dat het niet erg veel zin had. Je stak er wel veel van op, maar je werkt jezelf ook tegen omdat je bepaalde dingen aangeleerd krijgt op school die gewoonweg dom zijn en je het zelf gaat merken op den duur (wat een leermoment is en dus ook zo bedoeld).

Een boek zal je van voor naar achter door laten lopen hoe het precies moet en gaat daarmee vrij stijl en snel. Voor mij was het veel leerzamer om de opdrachten zelf ook beter te maken dan eigenlijk bedoeld. Omdat je zelf dingen wilt aanvullen kom je vanzelf in een aantal tutorials en dergelijke, dan zie je ook hoe het op meerdere manieren kan werken en kan je zelf een werkwijze ontwikkelen.

En vooral, maak iets wat jezelf cool vind, dikke kans dat het je niet lukt en je afhaakt, maar naar een maand verder te zijn denk je terug aan het probleem waar je op vast zat en heb je ineens een oplossing. :D

Nu mijn vraag: ik wil zelf héél erg graag met C++ aan de gang, maar tijdens mijn opleiding heb ik daar niet heel erg veel aan gehad. De basis zoals pointers, adressen en polymorphism zit er wel in, maar ik zou het nog niet kunnen toepassen in een eigen complexe applicatie. Omdat ik een HBO studie wil gaan doen en daar waarschijnlijk als extra vak C++ wil nemen zou ik graag een goed boek doorgenomen hebben voor ik aan de opleiding begin. Maar nu de maar, ik zal het niet achter elkaar doornemen, er zullen hoogstwaarschijnlijk een aantal flinke pauzes in vallen. Ook zou het fijn zijn als het niet droge kost zou zijn, maar een beetje grappig en vlot te lezen.

Misschien een beetje vreemde en lastige eisen, maar iemand een tip? Ebook of fysiek boek maakt niet veel uit, lieft een keuze uit beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-08 19:04

Ghehe

400 pound hacker

Normaal zou ik de Head First reeks aanraden maar blijkbaar hebben ze nog geen Head First C++. Het zijn luchtige boeken om te lezen maar geven toch heel wat informatie.

---

Zelf vandaag een vergeeld karaktervol exemplaar van The C Programming Language op de kop getikt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08 12:56
Beste tweakers,

Ik weet dat deze vraag misschine raar klinkt, maar ik ga deze toch stellen. Ik heb een neefje van een jaar of 15 die echte tweakers alure heeft. Dus geregeld helpt hij de familie in plaats van ik. Zalig :P ! Vorige week liet hij me nog zien hoe hij aan de hand van een tut een heel deel .bat's had gemaakt. Omdat hij volgende maand jarig is had ik gedacht om hem een handboek programeren te kopen. Maar welke zouden jullie aanraden? Ik was zelf aan't twijfelen tussen java en C++. Omdat hier veel info over te vinden is maar ook omdat het een veel gebruikte talen zijn. Het liefts zou het in het nederlands zijn maar het engels mag ook.

Mvg,

Kridri

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar heeft hij al een super highend machine? want computers zijn duur en denk dat hardware upgrades altijd de betere keus zijn. Boeken zijn in overvloed gratis te lezen. dus een Mycom bon ofzo zou beter zijn o.i.d. ;) Ook weet je niet (en zeker wij niet) op welk niveau hij alles begrijpt en of hij wel door zware materie kan heen lezen zoals C++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Na een aantal boeken doorgebladerd te hebben ben ik er achter gekomen dat C++ alleen zware materie is als het boek waar je het mee probeert te leren oud en/of slecht geschreven is.
Persoonlijk zou ik ook een goed C++ boek nemen. Zelf heb ik enorm veel gehad aan "Accelerated C++: practical programming by example" van Andrew Koenig en Barbara Moo (zie http://www.acceleratedcpp.com/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:53
Zijn er nog echt aanraders wat betreft boeken over HTML5/CSS en dan vooral jQuery(implementatie)? of kan ik voor jQuery better de online documentatie lezen?

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Nu online
Kridri schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 19:28:
Beste tweakers,

Ik weet dat deze vraag misschine raar klinkt, maar ik ga deze toch stellen. Ik heb een neefje van een jaar of 15 die echte tweakers alure heeft. Dus geregeld helpt hij de familie in plaats van ik. Zalig :P ! Vorige week liet hij me nog zien hoe hij aan de hand van een tut een heel deel .bat's had gemaakt. Omdat hij volgende maand jarig is had ik gedacht om hem een handboek programeren te kopen. Maar welke zouden jullie aanraden? Ik was zelf aan't twijfelen tussen java en C++. Omdat hier veel info over te vinden is maar ook omdat het een veel gebruikte talen zijn. Het liefts zou het in het nederlands zijn maar het engels mag ook.

Mvg,

Kridri
Ik zou kiezen voor Java. Het word veel gebruikt dus er is heel veel over te vinden op internet. Daarnaast wordt ook voor Android geprogrammeerd in Java. Aangezien heel veel 15-jarige die ken een Android smartphone hebben, omdat een iPhone te duur is, vind hij het misschien ook leuk om daarvoor te leren programmeren.

Op de Hogeschool Leiden leren ze Java aan de hand van het boek Java de Basis door A. Hollander. Ik ben zelf niet zo'n enorme fan van het boek maar het is wel 'de basis' en het is ook Nederlandstalig en niet zo duur. In het engels is er veel meer keuze. Een goed boek om mee te beginnen is dan Head First Java. De Head First boeken lezen lekker makkelijk weg en bevatten toch erg veel informatie. Het zijn echt leerboeken met uitleg en opdrachten.

Edit:
Trouwens iedere programmeur raad waarschijnlijk zijn/haar favoriete taal aan, dus aan dat oordeel moet je misschien niet teveel waarde hechten. Ik denk alleen wel dat C++ misschien iets te ingewikkeld is voor een 15 jarige. Ik heb zelf ooit een boek over C++ gehad toen ik ongeveer 14/15 was maar dat was toen echt te hoog gegrepen voor me. In plaats van Java zou je trouwens ook een boek over C# kunnen geven. Ik werk zelf alleen nooit in C# dus zou niet weten welke boeken er daarvoor geschikt zijn. In ieder geval heeft hij met zowel C# als Java een goede basis.

[ Voor 14% gewijzigd door Ozzie op 25-03-2013 14:31 ]

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Laatst online: 01-09 21:00
Een van de boeken wie mij meest aanprak qua c++: Aan de slag met C++
Verschil tussen C# & Java is minimaal gewoon persoonlijke voorkeur
C# (.net) wordt meer gevraagt op werkvloer, Java wordt meer gebruikt op scholen.

ook is dit geen boeken toch wel handig/must have om te beginnen:
Dev tool java: https://netbeans.org/
Dev tool .net (c++, c#): http://www.microsoft.com/...p#product-express-desktop

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timma18
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09-2021
zijn er ook gratis sites waar je kan leren programmeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Caelorum schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 17:05:
[...] Kan iemand een goed boek aanraden waarin OpenGL shaders incl geometry shaders worden behandeld? En dan dus niet het standaard opengl boek ;)
Lange zoektocht (10 maanden :P), maar uiteindelijk is het toch een standaard opengl boek geworden: "OpenGL Programming Guide: The Official Guide to Learning OpenGL, Version 4.3 (8th Edition)" (ISBN-13: 978-0321773036)
Als iemand nog andere boeken gerelateerde boeken weet? :)
Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste