"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

http://www.headfirstlabs.com/books/hfsql/
http://www.mysql.com/products/workbench/
http://wiki.postgresql.or...I_Tools#SQL_Workbench.2FJ
"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg
Waarom wil ik een boek aanschaffen?
Nadat ik mijn studiekeuze (econometrie) had gemaakt bekeek ik het programma en zag ik dat de programmeertaal C++ een onderdeel daarvan was. Nu is dit pas in het tweede jaar maar ik vind programmeren leuk en kan niet wachten om te beginnen dus wil ik graag een boek aanschaffen.
Mijn kennis:
Ik heb al wat kennis, die kennis heb ik vergaard d.m.v. het bekijken van de youtube videos van thenewboston die zo'n 150 Java tutorials had. Ik ben niet super in Java maar ik kan wel iets creëren dat bijvoorbeeld een 3 bij 4 matrix elimineert. Ik hield voor mezelf altijd netjes een .txt bestandje bij dat ik na elke tutorial bijwerkte met de dingen die ik dan geleerd had. Als je daar in wilt kijken: .txt of zie tinypaste . Dit ken ik niet letterlijk uit mijn hoofd maar heb het wel twee a drie keer gezien.
De universiteit waaraan ik ga studeren hanteert dit boek:
Problem Solving, Abstraction, and Design Using C++
Ik twijfel of ik dat boek aan moet schaffen, misschien dat er gebruik gemaakt wordt van theorie die je bij andere vakken hebt gekregen (ik heb de professor van dit vak al gemaild om dit te vragen), dan begrijp ik er dus niets van en zit ik thuis met dat boek te wachten tot ik daadwerkelijk die kennis heb (het is niet zo'n ramp maar natuurlijk wel een teleurstelling als je niet eerder kan beginnen, en dat is immers de reden dat ik het aanschaf).
Natuurlijk heb ik het internet al afgestruind voor alternatieven, desondanks waren mijn pogingen onsuccesvol. Ik kwam lauter iets tegen waarin gezegd werd dat in 2002 de programmeertaal C++ is aangepast en het dus verstandig was om een boek dat na 2002 gepubliceerd is aan te schaffen.
Ik zou graag jullie adviezen horen, en misschien zijn er zelfs mensen die dit boek hebben gelezen en hier iets over kunnen zeggen.
Bij voorbaat dank,
Dennis
Hey,Ozzie schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:24:
[...]
Ik zou kiezen voor Java. Het word veel gebruikt dus er is heel veel over te vinden op internet. Daarnaast wordt ook voor Android geprogrammeerd in Java. Aangezien heel veel 15-jarige die ken een Android smartphone hebben, omdat een iPhone te duur is, vind hij het misschien ook leuk om daarvoor te leren programmeren.
Op de Hogeschool Leiden leren ze Java aan de hand van het boek Java de Basis door A. Hollander. Ik ben zelf niet zo'n enorme fan van het boek maar het is wel 'de basis' en het is ook Nederlandstalig en niet zo duur. In het engels is er veel meer keuze. Een goed boek om mee te beginnen is dan Head First Java. De Head First boeken lezen lekker makkelijk weg en bevatten toch erg veel informatie. Het zijn echt leerboeken met uitleg en opdrachten.
Edit:
Trouwens iedere programmeur raad waarschijnlijk zijn/haar favoriete taal aan, dus aan dat oordeel moet je misschien niet teveel waarde hechten. Ik denk alleen wel dat C++ misschien iets te ingewikkeld is voor een 15 jarige. Ik heb zelf ooit een boek over C++ gehad toen ik ongeveer 14/15 was maar dat was toen echt te hoog gegrepen voor me. In plaats van Java zou je trouwens ook een boek over C# kunnen geven. Ik werk zelf alleen nooit in C# dus zou niet weten welke boeken er daarvoor geschikt zijn. In ieder geval heeft hij met zowel C# als Java een goede basis.
Merci voor de tip. HIj is dus volgende weel jarig. Aangezien er niet veel reactie was denk ik dan maar het boek te gaan halen mar u voorstelt. Welk engelstalig boek zou u voortstellen als vervolg op langere termijn.
Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

Overigens denk ik dat je pas naar vervolgboeken moet kijken als hij deze uit heeft. Wellicht dat hij tegen die tijd al een idee heeft welke richting (web, mobile, desktop, etc) hij op wilt gaan en kan je een wat specifieker boek halen, die al dan niet taalgebonden is.
Ik ben op zoek naar een paar boeken om te lezen.
Mijn interesses gaan uit naar javascript, ASP MVC, Java, C#.
Dit van hoge interesse naar lage interesse (dus javascript meest interesse).
Hebben jullie nog enkele aanraders om zeker te lezen?
Wat betreft C# zou je eventueel Essential C# 5.0 (978-0321877581) kunnen lezen. De C#4.0 versie heb ik hier staan en is bijzonder uitvoerig, maar leest toch best prettig weg. Ik moet er wel bij zeggen dat het geen "leer C# aan de hand van het bouwen van mini applicatie X" is. Er worden korte examples gegeven waar nodig, maar verder is het eigenlijk een enorm uitgebreide en overzichtelijke versie van MSDN.
Mijn ervaring is wat visual basic en html. Kortom een echte beginner's guide zou mooi zijn denk ik.
Iemand een suggestie?
Bij mij schiet het maar niet op.
Kent iemand het boek en weet je of het nog interessant gaat worden als je verder leest?
Hallo
Wegens de zomervakantie heb ik besloten om PHP te leren aangezien ik nu toch tijd zat heb.
Maar ik weet niet goed hoe ik moet beginnen, ik heb al wat gelezen in "O'Reilys learning php, mysql and css"
maar na het afronden van het PHP gedeelte vond ik dat ik eigenlijk niet zoveel geleerd had.
Daarmee de vraag of jullie mij een goed en up-to-date php boek kunnen aanraden voor php te leren?

Een boek voor databases mag natuurlijk ook al aangezien ik dit later toch nodig ga hebben

M.v.g. Shadowblink
[Voor 6% gewijzigd door RobIII op 09-07-2013 14:43]

Wat ik wel miste was de samenwerking tussen html en php scripts maar dit zal ik waarschijnlijk wel vinden op google.

Als je het goed wilt doen, kijk dan idd meteen naar de mvc / oop mogelijkheden van php en liefst ook meteen naar een template engine.
php & html door elkaar mixen is misschien makkelijk, maar voor wat grotere websites wil je logica en opmaak toch echt van elkaar scheiden.
Raar... Is zo gek nog niet
http://www.amazon.com/PHP...987090879/ref=pd_sim_b_12
Driving a cadillac in a fool's parade.
Php kun je het beste leren door zelf dingetjes te gaan uitproberen.
Bekijk tutorials op webmasterwebsites.
Of haal een script uit mekaar.
Zo heb ik het ook geleerd.
Ik zal dan maar meteen beginnen zeker

Heb al een soort blog aan de praat gekregen, dat lukte wel met wat guides en dergelijke.

Aangezien sommige zaken bijna niet te vinden zijn (probeer maar eens een lijst van PerformanceCounterCategory mogelijkheden te vinden) en de open source packet tracing projecten heel uitgebreid zijn, wou ik me er dus in smijten met een boek.
De voornaamste aanrader is C# Network Programming - Richard Blum (2002).
De commentaren zijn lovend, maar de datum van uitgifte baart me toch zorgen: 11 jaar is een lange tijd in de IT sector. Ik denk dat buiten IPv6 er niet veel ingrijpende veranderingen aan de netwerk stack zijn gedaan, maar mogelijks wel aan de frameworks die het abstraheren. Hoezeer verschilt de code in dit boek met hedendaagse normen? Welke zaken zou ik elders moeten bekijken?
Eventuele andere suggesties zijn ook welkom.
Heb je toevallig een suggestie voor een boek over HTTP/Sockets/TCP IP?Avalaxy schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:41:
2002 is wel heel oud, C# heeft ontzettend veel veranderingen doorgemaakt de laatste jaren. Ik zou een goed boek kopen over hoe bv. HTTP werkt en een normaal boek over C#. Met die combi kom je heel ver.
@Ealanrian: Thanks, die is besteld

[Voor 5% gewijzigd door speedzor op 10-07-2013 19:14]
Dat klinkt als een boek over netwerken. computer networking: a top down approach van James F Kurose en Keith W Ross is daar een hele goeie voor volgens mij. uitgebreide uitleg en korte stukjes voorbeeld code waar nodig al is het niet op programmeren gerichtspeedzor schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 18:27:
[...]
Heb je toevallig een suggestie voor een boek over HTTP/Sockets/TCP IP?
Freelance Software Engineer beschikbaar per 1 augustus.
Ik ben op zoek naar een goed boek waarmee ik goed met C# aan de slag kan en een goed overzicht krijg van de (enorme) .NET libraries. Uiteindelijk wil ik hier Windows GUI programma's, WP8 apps en MVC4 websites mee gaan bouwen, maar ik wil eerst de basis goed krijgen. Ik kan echter al redelijk goed programmeren in C++ en Python (+django), dus ik zit niet de wachten op een boek wat de hele basis opnieuw uitlegt.
Wat kunnen jullie aanraden?
Persoonlijk vind ik het een erg helder boek die goed diep op C# in gaat en een groot deel van het framework covered. Zie ook dat in de nieuwe versie applicaties voor WinRT en 'normaal' Windows 8 wordt behandeld.
Voor asp.net MVC zou je wellicht kunnen kijken naar Pro ASP.NET MVC 4 van Apress . Zelf van de MVC2 versie veel plezier gehad. Alles wordt goed en helder uitgelegd en heb nergens het idee gehad iets te missen.
[Voor 45% gewijzigd door Caelorum op 11-07-2013 13:09]
Wat vinden jullie van C# 5.0 in a nutshell van O'Reilly? Dat ziet er ook goed uit. Verder heb ik goede ervaringen met boeken van O'Reilly oa over python.
Pro ASP.NET heb ik in de boekwinkel mee in handen gestaan. Het leek me toen niet heel uitgebreid. Zijn er ook nog boeken die nog iets meer laten zien rondom de basis van het MVC framework. Dus dingen als authenticatie, (code first) entity framework, etc.
[Voor 37% gewijzigd door pientertje op 11-07-2013 17:11]
Ik was wat aan het googelen maar de meesten gaan over XNA en ik niet echt dat het handig is een framework te gaan leren die niet meer ondersteunt wordt.
Heb een deel van c# 4 in a nutshel als pdf gelezen en op basis daarvan besloten versie 5 als boek te bestellen. Leest prettig en lijkt mij een prima naslagwerk. Ondanks jaren c# ervaring leek het mij nuttig dit boek als naslag te gebruiken en als referentie voor mijn minder ervaren collega's/werknemer.pientertje schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 17:10:
Ik zal naar dat essential C# kijken, ziet er goed uit!
Wat vinden jullie van C# 5.0 in a nutshell van O'Reilly? Dat ziet er ook goed uit. Verder heb ik goede ervaringen met boeken van O'Reilly oa over python.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Klinkt goed want ik ben ook op zoek om weer eens een beetje bij te lezen, maar krijg je dan ook alles mee wat in de laatste .Net versie zit? Of is het echt puur C# features?.Gertjan. schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 19:59:
[...]
Heb een deel van c# 4 in a nutshel als pdf gelezen en op basis daarvan besloten versie 5 als boek te bestellen. Leest prettig en lijkt mij een prima naslagwerk. Ondanks jaren c# ervaring leek het mij nuttig dit boek als naslag te gebruiken en als referentie voor mijn minder ervaren collega's/werknemer.
iOS developer
http://www.amazon.com/Ste...our-Trainer/dp/0470596902
Helaas niet kunnen gebruiken, bleek uiteindelijk een verkeerde te zijn maar was al in m'n lesmateriaal.
Iemand ruilen voor leuke beginnersboeken in PHP of Java? Woon vlakbij Den Bosch

[Voor 3% gewijzigd door Hatsieflatsie op 21-07-2013 11:47]
Voor Python ben ik nog op zoek naar materiaal dat Python behandeld met het oog op wetenschappelijke of statistische toepassingen. heeft iemand tips? Aanvullend advies foor Fortran is uiteraard ook welkom.
[Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 27-07-2013 11:23]
Na een snelle google: http://www.amazon.com/Sci...Engineering/dp/3642302920begintmeta schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 11:20:
Om mijn plan me wat dieper in Python (+ numpy, scipy) en Fortran te verdiepen vorm te kunnen geven zoek ik naar goed le(e)smateriaal hiervoor. Voor Fortran ben ik uitgekomen bij een boek van Metcalf en collega's: Modern Fortran Explained. Een boek uit 2011 dat ook de recentere Fortran 2003/8-varianten beschrijft. En ik kon het goedkoop overnemen van iemand, vandaar.
Voor Python ben ik nog op zoek naar materiaal dat Python behandeld met het oog op wetenschappelijke of statistische toepassingen. heeft iemand tips? Aanvullend advies foor Fortran is uiteraard ook welkom.
Het gaat om de volgende drie titels:
- Python Essential Reference (Developer's Library)
- Programming in Objective-C (Developer's Library)
- C# 5.0 in a Nutshell: The Definitive Reference
-------------
Ik begin me af te vragen of het wel de moeite is....Amazon is 68 euro, bol.com is 108 euro voor de zelfde boeken....
--------------
Maar ik mag wel mijn NL BTW nummer opgeven bij Amazon.co.uk

Even wachten tot de boel is goedgekeurd.
[Voor 23% gewijzigd door BikkelZ op 01-08-2013 17:04]
iOS developer

iOS developer
Kickje. Je leert geen OO in dit boek, maar waarom Eiffel eruit ziet zoals het eruit ziet. Het is bovendien verschrikkelijk langdradig geschreven. Pas op pagina 201 is er een "Hello World Sarah!" programma.Daos schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:00:
Ik ben nu Object-Oriented Software Construction van Bertrand Meyer aan het lezen. Volgens de reviews op amazon is het een goed boek.
Bij mij schiet het maar niet op.
Kent iemand het boek en weet je of het nog interessant gaat worden als je verder leest?
Nu nog ~1000 pagina's te gaan...

Die is legaal te downloaden als pdf: http://inventwithpython.com/makinggames.pdfiThinkSo schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 01:29:
Vandaag (technisch gezien gisteren) toch maar eens begonnen aan “Making Games with Python & Pygame”. Ja, ik weet het, beginnerswerk, maar je moet ergens beginnen, right
iOS developer
Hoewel het voor Delphi is dit ook een goed leesbaar boek over data structuren en algoritmen.
Volg op Codeschool nu de Backbone.js courses, maar dat is allemaal redelijk basic en leert je niet echt een app vanaf niets maken.
Een van de boeken die ik nu heb ik Backbone Fundamentals, het leuke is dat ze NodeJS voor de server gebruiken, iets wat ik ook leuk vind om mee te spelen.
Suggesties worden gewaardeerd.
Of misschien weet iemand een goed boek over hoe je zoekfunctionaliteiten voor dynamische websites opzet( dit is net wat algemener) ?
Als iemand dergelijke boeken kent dan hoor ik het graag.
Ik denk dat je in de verkeerde hoek zoekt. Mysql is niet primair gemaakt voor zoekoplossingen. Ik denk dat je beter naar boeken over Solr of Elastic Search kan kijken.MasterTweaker schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 16:02:
Of misschien weet iemand een goed boek over hoe je zoekfunctionaliteiten voor dynamische websites opzet( dit is net wat algemener) ?
Als iemand dergelijke boeken kent dan hoor ik het graag.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Bedankt voor de suggesties, maar dat zijn eigenlijk kant en klare 'searchengines' terwijl ik op zoek ben naar literatuur over hoe je zelf een dergelijke zoekfunctie opzet met PHP en MySQL voor een website met een grote database.Freeaqingme schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 16:26:
[...]
Ik denk dat je in de verkeerde hoek zoekt. Mysql is niet primair gemaakt voor zoekoplossingen. Ik denk dat je beter naar boeken over Solr of Elastic Search kan kijken.
Of misschien moet ik dan zoeken naar boeken die zich richten op MySQL?
En weet iemand toevallig een goede tutorial die zich richt op zoekfuncties in dynamische websites?
Graag zou ik in de wintermaanden wat met cocoa en objective c willen leren omgaan.
Nu vond ik dit boek als aanrader:
http://www.bol.com/nl/p/c...ac-os-x/1001004005970573/
Ik weet niet of ik uit de voeten kan met dit boek i.c.m. het dummie boek voor objective c?
Heeft iemand hier ervaring mee? Voorstellen voor nieuwere boeken zijn ook welkom. Cocoa programming for Mac is uit mei 2008.
Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily
Het boek gaat niet zozeer diep op technologie in, maar gaat over de ethiek van Software Development, en hoe je als developer kunt wapenen tegen veel voorkomende problemen als deadlines, inschattingen, kwaliteitsbeheer, etc. Ik denk dat dit boek voor zoveel beginnende als gevorderde developers een openbaring is, het boek is lekker luchtig, bevat duidelijke cases en geeft een aantal zeer nuttige tips (bijvoorbeeld over ureninschattingen).
http://www.amazon.com/The...Programmers/dp/0137081073
Volledig mee eens! "UncleBob" heeft wel meer geweldige boeken die allemaal in deze zelfde stijl zijn geschreven zoals:raptorix schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:38:
Voor het eerst in tijden weer eens wat aan het lezen: The Clean Coder, geschreven door: Robert C. Martin.
...
[Voor 30% gewijzigd door MiMiMi op 06-11-2013 20:53]
Heb niet echt veel programmeer-ervaring; Meeste nog in Matlab; Ben wel bekend met meeste terminologie, en leer snel. Heb eerste tig filmpjes van thenewboston gekeken. Het meeste was me al wel bekend, alleen de syntax is even wennen. Iemand nog een aanrader? Boek mag in Engels of Nederlands, maakt me niet uit.
Edit: Heb de gok maar genomen en Head First Java besteld; wat ik van andere fora begreep is er niet zoveel veranderd na de publicatie van HFJ; de volgende editie zou waarschijnlijk pas na Java 8 uitkomen.
Morgen is ie binnen. Ben benieuwd!
[Voor 18% gewijzigd door MaximusTG op 11-11-2013 17:53]
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Ik wil graag een iOS app maken. Aangezien mijn programmeer kennis 0,0

Deze misschien?Rossoneri15 schreef op maandag 25 november 2013 @ 00:48:
Hallo,
Ik wil graag een iOS app maken. Aangezien mijn programmeer kennis 0,0is heb ik wat rond gezocht op het www. Nu kom ik verschillende boeken tegen, kom wat tegenstrijdige berichten tegen. Sommige zeggen eerst Java, C++ of een andere programmeer taal. Kan niet echt een geschikt boek vinden, wil niet een boek kopen die in het midden begint. Ik wil echt van de ground up beginnen om een app te maken. Iemand een idee welk boek ik kan/moet aanschafen?
http://www.amazon.com/gp/...5&creativeASIN=0321566157
Onderschat het trouwens niet, zeker als je nog geen programmeer ervaring hebt is Objective C best een pittige taal, het hangt natuurlijk van je talent af....
Overigens als je nog geen progammeer ervaring hebt is vrijwel elke OO taal goed om te leren, kan bijvoorbeeld c# of Java zijn.
Zelf heb ik PHP en C redelijk onder de smiezen.
Ik vond voor java deze niet slecht:
http://www.amazon.com/Lea...-2&keywords=learning+java
Het Swing gedeelte kan je overslaan.
Voor android:
http://www.amazon.com/Pro...rogramming+android+dornin
Om uiteindelijk gedisciplineerd te gaan programmeren:
minstens hoofdstuk 2 van dit boek: http://www.amazon.com/Tes...=8-1&keywords=test+driven
Software is like sex, it's better when it's free
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Je zou eens kunnen kijken naar het boek "Extreme Programming Explained: Embrace Change" van Kent Beck.Rubinski schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 00:11:
Welke lieve Tweakerts kunnen mij wat leuke boeken ivm Agile development / management aanbevelen?
Fantastisch boek dat lekker weg leest en je stap voor stap uitlegt wat de gedachtegang achter XP is en hoe deze toegepast kan worden.
Ik heb net The Agile Samurai gelezen en die is wel ok. Misschien is Agile Coaching ook wel iets voor jeRubinski schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 00:11:
Welke lieve Tweakerts kunnen mij wat leuke boeken ivm Agile development / management aanbevelen?
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Mijn keuze is gevallen voor:
- Test Driven Design: By Example door Kent Beck. Dit schijnt het boek over TDD te zijn
- Growing Object-Oriented Software, Guided by Tests door Freeman en Pryce. Heb hier een PDF van gelezen, en vond het een dusdanig goed boek dat ik besloten heb deze aan te schaffen. De schrijfstijl vond ik persoonlijk erg aantrekkelijk in ieder geval
.
Ik vond dit boek soms een beetje te extreem. Klein testje -> klein stukje code net genoeg om testje te laten slagen -> nog een klein testje -> nog een klein stukje code. Dit gaat enorm traag en je krijgt bagger code.HMS schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 02:30:
- Test Driven Design: By Example door Kent Beck. Dit schijnt het boek over TDD te zijn
Het leest verder wel lekker en is niet al te dik.
Da's het concept van TDD, nietwaar? Ik zou zeggen, maak er eens een topic over aan. Denk dat het een leuk onderwerp isDaos schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 11:24:
[...]
Klein testje -> klein stukje code net genoeg om testje te laten slagen -> nog een klein testje -> nog een klein stukje code. Dit gaat enorm traag en je krijgt bagger code.

Edit: Dank!
[Voor 9% gewijzigd door Freeaqingme op 04-01-2014 19:26]
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Ik heb prima kennis van design patterns en UML, Ik zoek echt een boek dat net een niveautje hoger opereerd.
Niet flauw bedoeld, maar ik zou beginnen met een begincursus Engels. Als je wil gaan programmeren zal je met regelmaat iets moeten opzoeken op internet, en dan is 98% gewoon in Engels. Je beperkt jezelf enorm als je uitsluitend dingen in 't Nederlands wil doen.jasper2603 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 16:39:
Wat is een goed boek om met C# te beginnen in het Nederlands?
Zonder fatsoenlijke kennis van Engels zal je ook snel vastlopen. Vrijwel al het fatsoenlijke leermateriaal is in het Engels. Goede blogs, boeken, tutorials, filmmateriaal, MSDN, vrijwel alles.Caelorum schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 09:34:
[...] Wat betreft C# zou je eventueel Essential C# 5.0 (978-0321877581) kunnen lezen. De C#4.0 versie heb ik hier staan en is bijzonder uitvoerig, maar leest toch best prettig weg. Ik moet er wel bij zeggen dat het geen "leer C# aan de hand van het bouwen van mini applicatie X" is. Er worden korte examples gegeven waar nodig, maar verder is het eigenlijk een enorm uitgebreide en overzichtelijke versie van MSDN.
[Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 02-02-2014 18:03]
k kwam op bol.com het handboek visual studio 2012 tegen, een nederlands boek. Is dit een goed boek om mee te beginnen?
Mijn eerste post hier, alleen ik vroeg mij af wat de beste boeken zijn rondom c#?
Ik heb deze namelijk nodig voor school omdat ik graag gewoon lekker wil kunnen werken en alles kan begrijpen. (Klinkt misschien lichtelijk vaag)
Verder nog een vraagje over iets om simpele of leuke spelletjes mee te maken qua boeken voor android of in die smaak, ik ben nogal benieuwd wat hierin gedaan kan worden, is wat anders dan ze alleen maar te spelen

Alvast bedankt voor de hulp!
Ik heb hier C# The complete reference van Herbert Schildt,isbn 0-07-213485-2 das wel een aanrader.Naif0n schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:46:
Hallo mensen op dit forum,
Mijn eerste post hier, alleen ik vroeg mij af wat de beste boeken zijn rondom c#?
Ik heb deze namelijk nodig voor school omdat ik graag gewoon lekker wil kunnen werken en alles kan begrijpen. (Klinkt misschien lichtelijk vaag)
Verder nog een vraagje over iets om simpele of leuke spelletjes mee te maken qua boeken voor android of in die smaak, ik ben nogal benieuwd wat hierin gedaan kan worden, is wat anders dan ze alleen maar te spelen.
Alvast bedankt voor de hulp!
[Voor 75% gewijzigd door mathiasv91 op 05-03-2014 11:04]
[Voor 30% gewijzigd door Caelorum op 05-03-2014 12:39]
Nothing to see here!
DDD van Evans vind ik nog altijd een goede.
https://fgheysels.github.io/
Geen boek maar ik kwam onlangs deze tegen: http://shop.oreilly.com/product/110000197.doRutix schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:48:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een boek dat meer in gaat op de architecture van applicaties / systemen. Ik ken design patterns enzo en vanuit mijn werk doe ik het al maar een boek wat wat meer nieuwe blikken kan geven zou ik wel prettig vinden. Hebben jullie een idee?
Heb er ook wel eens naar gezocht, ben het niet tegen gekomen.Rutix schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:48:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een boek dat meer in gaat op de architecture van applicaties / systemen. Ik ken design patterns enzo en vanuit mijn werk doe ik het al maar een boek wat wat meer nieuwe blikken kan geven zou ik wel prettig vinden. Hebben jullie een idee?
Volgens mij verschilt het ook nog eens per ontwikkelomgeving, per type applicatie.
In ieder geval altijd OOP toepassen en afhankelijkheden/dubbele code vermijden en helemaal belangrijk is zorg dat de code leesbaar is voor iedere programmeur (die moet er met niet al te veel moeite kunnen inrollen, debuggen en structuren kunnen herkennen).

Nothing to see here!
http://www.amazon.com/gp/...=1411019088&robot_redir=1
Interessant boek over software security dat ik aan het lezen ben

Kennen jullie nog meer boeken over security die je mij - als programmeur - zou aanraden?
[Voor 12% gewijzigd door Lethalis op 20-09-2014 18:23]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Op dit moment ben ik bezig met Head First Java, ik vind het echt een geweldig boek. Alleen als referentie boek lijkt het me niets. Waarschijnlijk zijn er op internet ook pdf's met dezelfde info (denk ik?) maar ik heb het liever in een boek.
Of is het heel raar een referentie boek te kopen? Gebruiken jullie het vaak?
Moet je alleen wel een goed referentieboek halen. Kan je helaas voor java niets aanbevelen.
Ben opzoek naar boeken voor JavaScript, HTML5, CSS3, Java.
Heb zelf al rond gezocht, maar ik dacht wat zouden jullie adviseren.
Ben zelf nog een beginner hiermee. Met zeer weinig ervaring.
Groet,
Ze gaan daar ook in op HTML5 en CSS3 technieken in latere 'lessen'.
http://www.w3schools.com/html/default.asp
http://www.w3schools.com/css/default.asp
http://www.w3schools.com/js/default.asp

w3schools is tegenwoordig prima om de basis te leren, maar als je echt verder wilt dan zijn echte naslagwerken (zowel online als offline) onontbeerlijk. Wb boeken kan je genoeg hier vinden: http://www.oreilly.com/
[Voor 82% gewijzigd door crisp op 17-10-2014 11:16]
Intentionally left blank
http://docs.oracle.com/javase/tutorial/
http://www.oracle.com/tec.../documentation/index.html
Java EE:
http://www.oracle.com/tec.../documentation/index.html (met links naar boeken)
En gratis:
http://www.mkyong.com/featured/top-5-free-java-ebooks/
Voor Java zijn de Oracle docs idd goed.
[Voor 73% gewijzigd door Rikkiz0r op 17-10-2014 11:20]
De O'Reilly boeken zat ik inderdaad ook naar te kijken.
W3schools is handig voor mij in het begin denk ik inderdaad ( voor de basis )
Thx allen
Het is voor te programmeren op de raspberry pi & Arduino.
Design Patterns (GOF, 1994) is een informatief boek, maar ik ben er nooit doorheen gekomen. Tegenwoordig gebruik ik het hoofdzakelijk als referentieboek.Rutix schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:48:
Als je boeken over architectuur zoekt, dan kan je natuurlijk boeken uit de ICT lezen, maar je kan ook verder kijken. Design Patterns zijn geïnspireerd door het werk van Christopher Alexander, een "echte" architect. Hij heeft een hoop boeken geschreven, inclusief Notes on the Synthesis of Form, wat ik heel interessant vond om te lezen (bij dit boek kwam ik er wel doorheen

Die praktische kennis moet je natuurlijk ook ergens vandaan halen. Softwarearchitectuur begint uiteraard bij het ontwerpen van software. Applying UML and Patterns (Larman, 2004) was voor mij een interessante inleiding over het ontwerp van computerprogramma's met UML, patterns en Object-Oriented Programming.
http://www.amazon.com/Pat...ture-Martin/dp/0321127420
Dit ben ik inmiddels aan het lezen en is zeer leerzaam!
Zo heb ik laatst een Service Layer met facades aan mijn domeinlaag toegevoegd om transactiemanagement en security af te handelen.
Voor de experts klinkt het waarschijnlijk stom dat ik dit nog nooit gedaan heb, en dat vind ik achteraf ook, maar ja.. daar is het boek dus super handig voor

GoF Design Patterns gebruik ik ook als referentieboek, maar dat is meer interessant om op detailniveau bepaalde problemen op te lossen (kan ik dit beter onderbrengen in een factory? zou het handig zijn om dat probleem op te lossen met het command pattern? etc).
Applying UML and Patterns (Larman) heb ik bestudeerd voor een cursus en is meer een primer voor het goed onderbrengen van verantwoordelijkheden bij de juiste classes (GRASP richtlijnen) en vooral een hoop UML (communication diagrams zijn nog wel handig om snel iets te schetsen, rest doe ik niks mee in de praktijk en vergeet ik waarschijnlijk zodra ik dat tentamen gedaan heb

[Voor 102% gewijzigd door Lethalis op 06-11-2014 09:21]
Qua stijl, vind je Patterns of EAP makkelijker leesbaar dan GoF Design Patterns, wat door een aantal mensen meer als refentiewerk gezien wordt?Lethalis schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:05:
Patterns of Enterprise Application Architecture (Martin Fowler):
http://www.amazon.com/Pat...ture-Martin/dp/0321127420
Dit ben ik inmiddels aan het lezen en is zeer leerzaam!
Zo heb ik laatst een Service Layer met facades aan mijn domeinlaag toegevoegd om transactiemanagement en security af te handelen.
Voor de experts klinkt het waarschijnlijk stom dat ik dit nog nooit gedaan heb, en dat vind ik achteraf ook, maar ja.. daar is het boek dus super handig voor
Het leest wel wat makkelijker weg en de inhoud is actueler. Wel merk je dat de auteur ervan uitgaat dat je de meeste basis patterns (uit GoF) al kent.Florisjuh schreef op donderdag 06 november 2014 @ 20:46:
[...]
Qua stijl, vind je Patterns of EAP makkelijker leesbaar dan GoF Design Patterns, wat door een aantal mensen meer als refentiewerk gezien wordt?
[edit]
Adaptive Code via C# is overigens ook een boek dat gaat over agile development en design (anti)patterns. Ik ben er toevallig tegen aangelopen toen ik naar iets anders het zoeken was en daar ben ik inmiddels meer in aan het lezen dan in de andere boeken (ik weet soms van ellende niet meer wat ik moet lezen, het liefst lees ik alles

Ik heb veel boeken die ik inderdaad meer als naslagwerk gebruik, maar soms zit er een boek tussen dat ik aandachtig lees. Adaptive Code via C# lukt dat aardig moet ik zeggen.
http://www.amazon.com/Ada...s-Developer/dp/0735683204
Zodra een boek zich vooral richt op allerlei technische oplossingen wordt het al snel een naslagwerk, omdat het moeilijk is om de aandacht erbij te houden. Je pikt vaak de dingen eruit die handig voor je zijn. Neemt een boek wat meer een helicopterview aan en bespreekt het verschillende principes, dan is het eenvoudiger om geboeid te blijven en het van kaft tot kaft te lezen

[Voor 54% gewijzigd door Lethalis op 16-11-2014 11:23]
Anoniem: 399055
Wat denken jullie hier van? http://shop.oreilly.com/product/0636920033318.do
[Voor 44% gewijzigd door suikerberg op 24-11-2014 10:52]
Het boek wil de theorie en techniek goed in verbinding brengen met de praktijk en de agile ontwikkelingsmethodiek. Wat is jou mening hierover? Gebeurt dit ook? Mocht dat zo zijn; Dan denk ik dat ik dit boek ook ga aanschaffen