Toon posts:

[Alg] Centraal boekentopic - part II

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste
Acties:
  • 132.328 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-06 21:31
Ik ben op zoek naar een Boek over Microsoft Access (2010 of 2013). Iemand enig idee welk boek daarvooor geschikt is? Mijn zus wil op werk aan de slag met wat oude database applicaties omzetten naar Access.

Ik weet zelf niks van Access/Office dus als iemand suggesties heb :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• dejoma
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-08-2022
Good afternoon tweakers,

Waarom wil ik een boek aanschaffen?
Nadat ik mijn studiekeuze (econometrie) had gemaakt bekeek ik het programma en zag ik dat de programmeertaal C++ een onderdeel daarvan was. Nu is dit pas in het tweede jaar maar ik vind programmeren leuk en kan niet wachten om te beginnen dus wil ik graag een boek aanschaffen.

Mijn kennis:
Ik heb al wat kennis, die kennis heb ik vergaard d.m.v. het bekijken van de youtube videos van thenewboston die zo'n 150 Java tutorials had. Ik ben niet super in Java maar ik kan wel iets creëren dat bijvoorbeeld een 3 bij 4 matrix elimineert. Ik hield voor mezelf altijd netjes een .txt bestandje bij dat ik na elke tutorial bijwerkte met de dingen die ik dan geleerd had. Als je daar in wilt kijken: .txt of zie tinypaste . Dit ken ik niet letterlijk uit mijn hoofd maar heb het wel twee a drie keer gezien.

De universiteit waaraan ik ga studeren hanteert dit boek:
Problem Solving, Abstraction, and Design Using C++

Ik twijfel of ik dat boek aan moet schaffen, misschien dat er gebruik gemaakt wordt van theorie die je bij andere vakken hebt gekregen (ik heb de professor van dit vak al gemaild om dit te vragen), dan begrijp ik er dus niets van en zit ik thuis met dat boek te wachten tot ik daadwerkelijk die kennis heb (het is niet zo'n ramp maar natuurlijk wel een teleurstelling als je niet eerder kan beginnen, en dat is immers de reden dat ik het aanschaf).

Natuurlijk heb ik het internet al afgestruind voor alternatieven, desondanks waren mijn pogingen onsuccesvol. Ik kwam lauter iets tegen waarin gezegd werd dat in 2002 de programmeertaal C++ is aangepast en het dus verstandig was om een boek dat na 2002 gepubliceerd is aan te schaffen.

Ik zou graag jullie adviezen horen, en misschien zijn er zelfs mensen die dit boek hebben gelezen en hier iets over kunnen zeggen.

Bij voorbaat dank,

Dennis

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-05 09:51
Ozzie schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:24:
[...]

Ik zou kiezen voor Java. Het word veel gebruikt dus er is heel veel over te vinden op internet. Daarnaast wordt ook voor Android geprogrammeerd in Java. Aangezien heel veel 15-jarige die ken een Android smartphone hebben, omdat een iPhone te duur is, vind hij het misschien ook leuk om daarvoor te leren programmeren.

Op de Hogeschool Leiden leren ze Java aan de hand van het boek Java de Basis door A. Hollander. Ik ben zelf niet zo'n enorme fan van het boek maar het is wel 'de basis' en het is ook Nederlandstalig en niet zo duur. In het engels is er veel meer keuze. Een goed boek om mee te beginnen is dan Head First Java. De Head First boeken lezen lekker makkelijk weg en bevatten toch erg veel informatie. Het zijn echt leerboeken met uitleg en opdrachten.

Edit:
Trouwens iedere programmeur raad waarschijnlijk zijn/haar favoriete taal aan, dus aan dat oordeel moet je misschien niet teveel waarde hechten. Ik denk alleen wel dat C++ misschien iets te ingewikkeld is voor een 15 jarige. Ik heb zelf ooit een boek over C++ gehad toen ik ongeveer 14/15 was maar dat was toen echt te hoog gegrepen voor me. In plaats van Java zou je trouwens ook een boek over C# kunnen geven. Ik werk zelf alleen nooit in C# dus zou niet weten welke boeken er daarvoor geschikt zijn. In ieder geval heeft hij met zowel C# als Java een goede basis.
Hey,

Merci voor de tip. HIj is dus volgende weel jarig. Aangezien er niet veel reactie was denk ik dan maar het boek te gaan halen mar u voorstelt. Welk engelstalig boek zou u voortstellen als vervolg op langere termijn.

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:09
De Head First series zijn wel leuk :) Mocht je toch C# ook willen doen dan kan je kijken naar de Essential C# 5.0.
Overigens denk ik dat je pas naar vervolgboeken moet kijken als hij deze uit heeft. Wellicht dat hij tegen die tijd al een idee heeft welke richting (web, mobile, desktop, etc) hij op wilt gaan en kan je een wat specifieker boek halen, die al dan niet taalgebonden is.

• Coyota
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-05 16:37
Dag,

Ik ben op zoek naar een paar boeken om te lezen.
Mijn interesses gaan uit naar javascript, ASP MVC, Java, C#.
Dit van hoge interesse naar lage interesse (dus javascript meest interesse).
Hebben jullie nog enkele aanraders om zeker te lezen?

• Caelorum
Voor ASP.net MVC zou ik persoonlijk gewoon de tutorials op de website doorlopen (http://www.asp.net/mvc/tutorials). Deze zijn van dusdanige kwaliteit dat je binnen no time alles onder de knie hebt. Dus lekker beginnen met "gettins started with asp.net mvc 4" en dan de "MV Music Store" doen.
Wat betreft C# zou je eventueel Essential C# 5.0 (978-0321877581) kunnen lezen. De C#4.0 versie heb ik hier staan en is bijzonder uitvoerig, maar leest toch best prettig weg. Ik moet er wel bij zeggen dat het geen "leer C# aan de hand van het bouwen van mini applicatie X" is. Er worden korte examples gegeven waar nodig, maar verder is het eigenlijk een enorm uitgebreide en overzichtelijke versie van MSDN.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-06 14:48
Ik wil gaan programmeren voor Windows Phone, in eerste instantie 7.8 omdat ik die zelf ook heb, en dan later wellicht 8. Ik heb van Charles Petzold al Programming Windows Phone 7 gevonden, maar deze is redelijk achterhaald omdat hij nog uitgaat van Silverlight. Ook beslaat nogal een groot deel game programming in XNA, en ik wil me focussen op het leren van C# en XAML.

Mijn ervaring is wat visual basic en html. Kortom een echte beginner's guide zou mooi zijn denk ik.

Iemand een suggestie?

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik ben nu Object-Oriented Software Construction van Bertrand Meyer aan het lezen. Volgens de reviews op amazon is het een goed boek.

Bij mij schiet het maar niet op.

Kent iemand het boek en weet je of het nog interessant gaat worden als je verder leest?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shadowblink
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-12-2022
Topic merged van "[PHP] Een goed boek om mee te beginnen?"

Hallo

Wegens de zomervakantie heb ik besloten om PHP te leren aangezien ik nu toch tijd zat heb.
Maar ik weet niet goed hoe ik moet beginnen, ik heb al wat gelezen in "O'Reilys learning php, mysql and css"
maar na het afronden van het PHP gedeelte vond ik dat ik eigenlijk niet zoveel geleerd had.
Daarmee de vraag of jullie mij een goed en up-to-date php boek kunnen aanraden voor php te leren? :) (of een andere methode mag natuurlijk ook)
Een boek voor databases mag natuurlijk ook al aangezien ik dit later toch nodig ga hebben ;)

M.v.g. Shadowblink

[Voor 6% gewijzigd door RobIII op 09-07-2013 14:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:47
Tja ik heb php zelf altijd een taal gevonden waarin je vooral moet proberen. Als ik me niet vergis leer je in Oreilys de basis principe van MVC (correct me if im wrong). Ik zou gewoon gaan proberen. Aangezien Oreilys je waarschijnlijk wel al heeft geleerd hoe je correct programmeerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shadowblink
Ja dat is wel waar, maar goed dan zal ik al wat gaan proberen op mijn testserver. :)
Wat ik wel miste was de samenwerking tussen html en php scripts maar dit zal ik waarschijnlijk wel vinden op google. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Er is geen samenwerking tussen html & php, aangezien php op de server wordt uitgevoerd en html op de client. PHP genereerd hooguit html.
Als je het goed wilt doen, kijk dan idd meteen naar de mvc / oop mogelijkheden van php en liefst ook meteen naar een template engine.

php & html door elkaar mixen is misschien makkelijk, maar voor wat grotere websites wil je logica en opmaak toch echt van elkaar scheiden.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 10:11

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nabje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-06 01:06
Zoals jessy100 al aangaf.
Php kun je het beste leren door zelf dingetjes te gaan uitproberen.
Bekijk tutorials op webmasterwebsites.
Of haal een script uit mekaar.
Zo heb ik het ook geleerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shadowblink
Bedankt voor de replies.
Ik zal dan maar meteen beginnen zeker ;)
Heb al een soort blog aan de praat gekregen, dat lukte wel met wat guides en dergelijke. :)

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
Ik ga me deze zomer wat verdiepen in netwerk programmeren in C# met als uiteindelijk doel een netwerk sniffer te maken.

Aangezien sommige zaken bijna niet te vinden zijn (probeer maar eens een lijst van PerformanceCounterCategory mogelijkheden te vinden) en de open source packet tracing projecten heel uitgebreid zijn, wou ik me er dus in smijten met een boek.

De voornaamste aanrader is C# Network Programming - Richard Blum (2002).
De commentaren zijn lovend, maar de datum van uitgifte baart me toch zorgen: 11 jaar is een lange tijd in de IT sector. Ik denk dat buiten IPv6 er niet veel ingrijpende veranderingen aan de netwerk stack zijn gedaan, maar mogelijks wel aan de frameworks die het abstraheren. Hoezeer verschilt de code in dit boek met hedendaagse normen? Welke zaken zou ik elders moeten bekijken?

Eventuele andere suggesties zijn ook welkom.

Streaming History

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 18:17
2002 is wel heel oud, C# heeft ontzettend veel veranderingen doorgemaakt de laatste jaren. Ik zou een goed boek kopen over hoe bv. HTTP werkt en een normaal boek over C#. Met die combi kom je heel ver.

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
Avalaxy schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:41:
2002 is wel heel oud, C# heeft ontzettend veel veranderingen doorgemaakt de laatste jaren. Ik zou een goed boek kopen over hoe bv. HTTP werkt en een normaal boek over C#. Met die combi kom je heel ver.
Heb je toevallig een suggestie voor een boek over HTTP/Sockets/TCP IP?

@Ealanrian: Thanks, die is besteld :)

[Voor 5% gewijzigd door speedzor op 10-07-2013 19:14]

Streaming History

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 18:17
Nope, sorry :)

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:19
speedzor schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 18:27:
[...]

Heb je toevallig een suggestie voor een boek over HTTP/Sockets/TCP IP?
Dat klinkt als een boek over netwerken. computer networking: a top down approach van James F Kurose en Keith W Ross is daar een hele goeie voor volgens mij. uitgebreide uitleg en korte stukjes voorbeeld code waar nodig al is het niet op programmeren gericht

Freelance Software Engineer beschikbaar per 1 augustus.

• pientertje
  • Niet online
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goed boek waarmee ik goed met C# aan de slag kan en een goed overzicht krijg van de (enorme) .NET libraries. Uiteindelijk wil ik hier Windows GUI programma's, WP8 apps en MVC4 websites mee gaan bouwen, maar ik wil eerst de basis goed krijgen. Ik kan echter al redelijk goed programmeren in C++ en Python (+django), dus ik zit niet de wachten op een boek wat de hele basis opnieuw uitlegt.

Wat kunnen jullie aanraden?

• Caelorum
Heb hier essential C#4.0 liggen. Momenteel is er een opvolger van: Essential C# 5.0.
Persoonlijk vind ik het een erg helder boek die goed diep op C# in gaat en een groot deel van het framework covered. Zie ook dat in de nieuwe versie applicaties voor WinRT en 'normaal' Windows 8 wordt behandeld.
Voor asp.net MVC zou je wellicht kunnen kijken naar Pro ASP.NET MVC 4 van Apress . Zelf van de MVC2 versie veel plezier gehad. Alles wordt goed en helder uitgelegd en heb nergens het idee gehad iets te missen.

[Voor 45% gewijzigd door Caelorum op 11-07-2013 13:09]

• pientertje
  • Niet online
Ik zal naar dat essential C# kijken, ziet er goed uit!

Wat vinden jullie van C# 5.0 in a nutshell van O'Reilly? Dat ziet er ook goed uit. Verder heb ik goede ervaringen met boeken van O'Reilly oa over python.

Pro ASP.NET heb ik in de boekwinkel mee in handen gestaan. Het leek me toen niet heel uitgebreid. Zijn er ook nog boeken die nog iets meer laten zien rondom de basis van het MVC framework. Dus dingen als authenticatie, (code first) entity framework, etc.

[Voor 37% gewijzigd door pientertje op 11-07-2013 17:11]

• 2Keys
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-05 20:45
Heeft iemand hier ervaring met boeken over het programmeren van games in c#?
Ik was wat aan het googelen maar de meesten gaan over XNA en ik niet echt dat het handig is een framework te gaan leren die niet meer ondersteunt wordt.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-04 19:15
pientertje schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 17:10:
Ik zal naar dat essential C# kijken, ziet er goed uit!

Wat vinden jullie van C# 5.0 in a nutshell van O'Reilly? Dat ziet er ook goed uit. Verder heb ik goede ervaringen met boeken van O'Reilly oa over python.
Heb een deel van c# 4 in a nutshel als pdf gelezen en op basis daarvan besloten versie 5 als boek te bestellen. Leest prettig en lijkt mij een prima naslagwerk. Ondanks jaren c# ervaring leek het mij nuttig dit boek als naslag te gebruiken en als referentie voor mijn minder ervaren collega's/werknemer.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 10:25

Bene

list incomprehension

Mocht iemand nog behoefte hebben, ik doe een stapel boeken weg, gratis af te halen: alhier. De java boeken zijn alleen niet echt beginnersspul.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
.Gertjan. schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 19:59:
[...]

Heb een deel van c# 4 in a nutshel als pdf gelezen en op basis daarvan besloten versie 5 als boek te bestellen. Leest prettig en lijkt mij een prima naslagwerk. Ondanks jaren c# ervaring leek het mij nuttig dit boek als naslag te gebruiken en als referentie voor mijn minder ervaren collega's/werknemer.
Klinkt goed want ik ben ook op zoek om weer eens een beetje bij te lezen, maar krijg je dan ook alles mee wat in de laatste .Net versie zit? Of is het echt puur C# features?

iOS developer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 14:13
Heb het boek C# programming with visual studio 2010 liggen, inclusief dvd.

http://www.amazon.com/Ste...our-Trainer/dp/0470596902

Helaas niet kunnen gebruiken, bleek uiteindelijk een verkeerde te zijn maar was al in m'n lesmateriaal.

Iemand ruilen voor leuke beginnersboeken in PHP of Java? Woon vlakbij Den Bosch :)

[Voor 3% gewijzigd door Hatsieflatsie op 21-07-2013 11:47]

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Om mijn plan me wat dieper in Python (+ numpy, scipy) en Fortran te verdiepen vorm te kunnen geven zoek ik naar goed le(e)smateriaal hiervoor. Voor Fortran ben ik uitgekomen bij een boek van Metcalf en collega's: Modern Fortran Explained. Een boek uit 2011 dat ook de recentere Fortran 2003/8-varianten beschrijft. En ik kon het goedkoop overnemen van iemand, vandaar.

Voor Python ben ik nog op zoek naar materiaal dat Python behandeld met het oog op wetenschappelijke of statistische toepassingen. heeft iemand tips? Aanvullend advies foor Fortran is uiteraard ook welkom.

[Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 27-07-2013 11:23]

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:10

Ghehe

400 pound hacker

begintmeta schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 11:20:
Om mijn plan me wat dieper in Python (+ numpy, scipy) en Fortran te verdiepen vorm te kunnen geven zoek ik naar goed le(e)smateriaal hiervoor. Voor Fortran ben ik uitgekomen bij een boek van Metcalf en collega's: Modern Fortran Explained. Een boek uit 2011 dat ook de recentere Fortran 2003/8-varianten beschrijft. En ik kon het goedkoop overnemen van iemand, vandaar.

Voor Python ben ik nog op zoek naar materiaal dat Python behandeld met het oog op wetenschappelijke of statistische toepassingen. heeft iemand tips? Aanvullend advies foor Fortran is uiteraard ook welkom.
Na een snelle google: http://www.amazon.com/Sci...Engineering/dp/3642302920

• BikkelZ
Ik wil boeken gaan bestellen en laten bezorgen naar een adres buiten de EU. Ik heb een bedrijf in Nederland. Is er een bedrijf waar ik als Nederlands bedrijf bij kan bestellen zodat het onder bedrijfsuitgaven valt maar ik wel internationaal kan bezorgen?

Het gaat om de volgende drie titels:
- Python Essential Reference (Developer's Library)
- Programming in Objective-C (Developer's Library)
- C# 5.0 in a Nutshell: The Definitive Reference

-------------

Ik begin me af te vragen of het wel de moeite is....Amazon is 68 euro, bol.com is 108 euro voor de zelfde boeken....

--------------

Maar ik mag wel mijn NL BTW nummer opgeven bij Amazon.co.uk :P
Even wachten tot de boel is goedgekeurd.

[Voor 23% gewijzigd door BikkelZ op 01-08-2013 17:04]

iOS developer

• Caelorum
BTW nummer hoef je natuurlijk niet meteen op te geven. Het maakt het alleen iets makkelijke aan het eind van het jaar en je betaald niet eerst BTW om het later weer terug te krijgen, maar met de huidige rente en inflatie kan je het toch al niet op je bankrekening laten staan :P

• BikkelZ
Hij was binnen tien minuten uiteindelijk goedgekeurd, alles netjes geregeld. En Amazon blijft voor Engelstalige boeken toch wel het goedkoopst, zeker als er wereldwijd bezorgd moet worden. Ik heb meteen maar even "Don't Make Me Think" en "Mobile Digital Art: Using the iPad and iPhone as Creative Tools" voor de afdeling ontwerp besteld.

iOS developer

• Daos
  • Niet online
Daos schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:00:
Ik ben nu Object-Oriented Software Construction van Bertrand Meyer aan het lezen. Volgens de reviews op amazon is het een goed boek.

Bij mij schiet het maar niet op.

Kent iemand het boek en weet je of het nog interessant gaat worden als je verder leest?
Kickje. Je leert geen OO in dit boek, maar waarom Eiffel eruit ziet zoals het eruit ziet. Het is bovendien verschrikkelijk langdradig geschreven. Pas op pagina 201 is er een "Hello World Sarah!" programma.

Nu nog ~1000 pagina's te gaan...

• iThinkSo
  • Laatst online: 23-04 22:39

iThinkSo

Ik heb deze tekst en jij niet!

Vandaag (technisch gezien gisteren) toch maar eens begonnen aan “Making Games with Python & Pygame”. Ja, ik weet het, beginnerswerk, maar je moet ergens beginnen, right ;)

• Daos
  • Niet online
iThinkSo schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 01:29:
Vandaag (technisch gezien gisteren) toch maar eens begonnen aan “Making Games with Python & Pygame”. Ja, ik weet het, beginnerswerk, maar je moet ergens beginnen, right ;)
Die is legaal te downloaden als pdf: http://inventwithpython.com/makinggames.pdf

• BikkelZ
Nou mijn order staat al tien dagen op "Parcel has been handed over to the carrier and is in transit" en het T&T nummer levert nog steeds geen resultaat op bij DHL. Morgen zouden ze eigenlijk hier moeten zijn. Ik vrees het ergste.

iOS developer

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05:25

alienfruit

the alien you never expected

http://www.boyet.com/FixedArticles/DADSBook.html

Hoewel het voor Delphi is dit ook een goed leesbaar boek over data structuren en algoritmen.

• Martijn19
  • Laatst online: 31-05 09:17
Heeft iemand aanraders qua boeken over web applicaties van tegenwoordig?
Volg op Codeschool nu de Backbone.js courses, maar dat is allemaal redelijk basic en leert je niet echt een app vanaf niets maken.
Een van de boeken die ik nu heb ik Backbone Fundamentals, het leuke is dat ze NodeJS voor de server gebruiken, iets wat ik ook leuk vind om mee te spelen.
Suggesties worden gewaardeerd.

• MasterTweaker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-03 17:19
Weet iemand hier toevallig of er een boek is dat zich helemaal richt op hoe je zoekfuncties opzet in PHP en MySQL? Ik heb al uitgebreid gezocht maar ik kon niet iets dergelijks vinden.

Of misschien weet iemand een goed boek over hoe je zoekfunctionaliteiten voor dynamische websites opzet( dit is net wat algemener) ?

Als iemand dergelijke boeken kent dan hoor ik het graag.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:57
MasterTweaker schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 16:02:
Of misschien weet iemand een goed boek over hoe je zoekfunctionaliteiten voor dynamische websites opzet( dit is net wat algemener) ?

Als iemand dergelijke boeken kent dan hoor ik het graag.
Ik denk dat je in de verkeerde hoek zoekt. Mysql is niet primair gemaakt voor zoekoplossingen. Ik denk dat je beter naar boeken over Solr of Elastic Search kan kijken.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• MasterTweaker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-03 17:19
Freeaqingme schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 16:26:
[...]

Ik denk dat je in de verkeerde hoek zoekt. Mysql is niet primair gemaakt voor zoekoplossingen. Ik denk dat je beter naar boeken over Solr of Elastic Search kan kijken.
Bedankt voor de suggesties, maar dat zijn eigenlijk kant en klare 'searchengines' terwijl ik op zoek ben naar literatuur over hoe je zelf een dergelijke zoekfunctie opzet met PHP en MySQL voor een website met een grote database.

Of misschien moet ik dan zoeken naar boeken die zich richten op MySQL?

En weet iemand toevallig een goede tutorial die zich richt op zoekfuncties in dynamische websites?

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:43
Ik heb dit topic een beetje doorgescrolled, maar ben nog niet echt tegen gekomen wat ik zoek.
Graag zou ik in de wintermaanden wat met cocoa en objective c willen leren omgaan.
Nu vond ik dit boek als aanrader:
http://www.bol.com/nl/p/c...ac-os-x/1001004005970573/

Ik weet niet of ik uit de voeten kan met dit boek i.c.m. het dummie boek voor objective c?
Heeft iemand hier ervaring mee? Voorstellen voor nieuwere boeken zijn ook welkom. Cocoa programming for Mac is uit mei 2008.

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Voor het eerst in tijden weer eens wat aan het lezen: The Clean Coder, geschreven door: Robert C. Martin.
Het boek gaat niet zozeer diep op technologie in, maar gaat over de ethiek van Software Development, en hoe je als developer kunt wapenen tegen veel voorkomende problemen als deadlines, inschattingen, kwaliteitsbeheer, etc. Ik denk dat dit boek voor zoveel beginnende als gevorderde developers een openbaring is, het boek is lekker luchtig, bevat duidelijke cases en geeft een aantal zeer nuttige tips (bijvoorbeeld over ureninschattingen).

http://www.amazon.com/The...Programmers/dp/0137081073

• begintmeta
  • Niet online
Is de nieuwste versie van het Python Cookbook zinvol als ik mijn basic python-vaardigheid wat wil bijspijkeren? De reviews zijn behoorlijk lovend. Het enige wat misschien minder handig is, is dat het op python3 is gericht terwijl behoorlijk veel bestaande code nog op 2 is gericht.

• MiMiMi
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
raptorix schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:38:
Voor het eerst in tijden weer eens wat aan het lezen: The Clean Coder, geschreven door: Robert C. Martin.
...
Volledig mee eens! "UncleBob" heeft wel meer geweldige boeken die allemaal in deze zelfde stijl zijn geschreven zoals:
  1. Agile Software Development: Principles, Patterns and Practices
  2. The Clean Code

[Voor 30% gewijzigd door MiMiMi op 06-11-2013 20:53]

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik wil uiteindelijk (als hobby) Android apps gaan maken; Maar dacht, begin bij de basis, dus Java.. Zag dat er een boek werd aangeraden, Head First Java, maar die is uit 2005. Is dat nog een goede keuze, of is er iets recenter beschikbaar?
Heb niet echt veel programmeer-ervaring; Meeste nog in Matlab; Ben wel bekend met meeste terminologie, en leer snel. Heb eerste tig filmpjes van thenewboston gekeken. Het meeste was me al wel bekend, alleen de syntax is even wennen. Iemand nog een aanrader? Boek mag in Engels of Nederlands, maakt me niet uit.

Edit: Heb de gok maar genomen en Head First Java besteld; wat ik van andere fora begreep is er niet zoveel veranderd na de publicatie van HFJ; de volgende editie zou waarschijnlijk pas na Java 8 uitkomen.
Morgen is ie binnen. Ben benieuwd!

[Voor 18% gewijzigd door MaximusTG op 11-11-2013 17:53]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Rossoneri15
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 14:27
Hallo,

Ik wil graag een iOS app maken. Aangezien mijn programmeer kennis 0,0 :9 is heb ik wat rond gezocht op het www. Nu kom ik verschillende boeken tegen, kom wat tegenstrijdige berichten tegen. Sommige zeggen eerst Java, C++ of een andere programmeer taal. Kan niet echt een geschikt boek vinden, wil niet een boek kopen die in het midden begint. Ik wil echt van de ground up beginnen om een app te maken. Iemand een idee welk boek ik kan/moet aanschafen?

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Rossoneri15 schreef op maandag 25 november 2013 @ 00:48:
Hallo,

Ik wil graag een iOS app maken. Aangezien mijn programmeer kennis 0,0 :9 is heb ik wat rond gezocht op het www. Nu kom ik verschillende boeken tegen, kom wat tegenstrijdige berichten tegen. Sommige zeggen eerst Java, C++ of een andere programmeer taal. Kan niet echt een geschikt boek vinden, wil niet een boek kopen die in het midden begint. Ik wil echt van de ground up beginnen om een app te maken. Iemand een idee welk boek ik kan/moet aanschafen?
Deze misschien?

http://www.amazon.com/gp/...5&creativeASIN=0321566157

Onderschat het trouwens niet, zeker als je nog geen programmeer ervaring hebt is Objective C best een pittige taal, het hangt natuurlijk van je talent af....

Overigens als je nog geen progammeer ervaring hebt is vrijwel elke OO taal goed om te leren, kan bijvoorbeeld c# of Java zijn.

• sjoerd94
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-01 10:15
Kan iemand mij een boek adviseren voor het leren van java, waarin ook wordt uitgelegd hoe je dit kan combineren om er een anroid app van te maken?

Zelf heb ik PHP en C redelijk onder de smiezen.

• Oljoner
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-04-2020
Imo best eerst concentreren op java vervolgens android:

Ik vond voor java deze niet slecht:
http://www.amazon.com/Lea...-2&keywords=learning+java
Het Swing gedeelte kan je overslaan.

Voor android:
http://www.amazon.com/Pro...rogramming+android+dornin

Om uiteindelijk gedisciplineerd te gaan programmeren:
minstens hoofdstuk 2 van dit boek: http://www.amazon.com/Tes...=8-1&keywords=test+driven

• Rubinski
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-10-2018

Rubinski

Dodelijk blond!

Welke lieve Tweakerts kunnen mij wat leuke boeken ivm Agile development / management aanbevelen?

Software is like sex, it's better when it's free

• Freeaqingme
Welk aspect mbt agile / management zou je willen hebben?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• MiMiMi
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Rubinski schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 00:11:
Welke lieve Tweakerts kunnen mij wat leuke boeken ivm Agile development / management aanbevelen?
Je zou eens kunnen kijken naar het boek "Extreme Programming Explained: Embrace Change" van Kent Beck.

Fantastisch boek dat lekker weg leest en je stap voor stap uitlegt wat de gedachtegang achter XP is en hoe deze toegepast kan worden.

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Rubinski schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 00:11:
Ik heb net The Agile Samurai gelezen en die is wel ok. Misschien is Agile Coaching ook wel iets voor je

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 12:03
Zo, weer even 2 nieuwe boeken besteld. Mijn nieuwe liefde: TDD.

Mijn keuze is gevallen voor:
  1. Test Driven Design: By Example door Kent Beck. Dit schijnt het boek over TDD te zijn
  2. Growing Object-Oriented Software, Guided by Tests door Freeman en Pryce. Heb hier een PDF van gelezen, en vond het een dusdanig goed boek dat ik besloten heb deze aan te schaffen. De schrijfstijl vond ik persoonlijk erg aantrekkelijk in ieder geval :).

• Daos
  • Niet online
HMS schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 02:30:
  1. Test Driven Design: By Example door Kent Beck. Dit schijnt het boek over TDD te zijn
Ik vond dit boek soms een beetje te extreem. Klein testje -> klein stukje code net genoeg om testje te laten slagen -> nog een klein testje -> nog een klein stukje code. Dit gaat enorm traag en je krijgt bagger code.

Het leest verder wel lekker en is niet al te dik.

• Freeaqingme
Daos schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 11:24:
[...]

Klein testje -> klein stukje code net genoeg om testje te laten slagen -> nog een klein testje -> nog een klein stukje code. Dit gaat enorm traag en je krijgt bagger code.
Da's het concept van TDD, nietwaar? Ik zou zeggen, maak er eens een topic over aan. Denk dat het een leuk onderwerp is ;)

Edit: Dank!

[Voor 9% gewijzigd door Freeaqingme op 04-01-2014 19:26]

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-04-2022
Ik ben eigenlijk op zoek naar een goed boek over iOS. De boeken die ik tegen kom zijn helaas voor beginners, zijn over het algemeen fan van storyboards en dergelijke, en gaan er vanuit dat apps voor mobile devices eenvoudige apps zijn (Big Nerd Ranch Guide bijvoorbeeld vond ik verschrikkelijk). Ik ben op zoek naar veel meer diepgang. Iemand tips?

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-06 21:31
Ik ben op zoek naar een goed boek over JNI, kan iemand er een aanraden? I kan alleen maar boeken vinden uit 1998 enzo. Ik weet niet hoe bruikbaar zo'n oud boek nu nog is.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• V1ncam
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-12-2021
Veel van de boeken hier gaan (correct me if I'm wrong) over het programeren an sich. Ik zoek een boek over het ontwerpen van een groot systeem.

Ik heb prima kennis van design patterns en UML, Ik zoek echt een boek dat net een niveautje hoger opereerd.

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:56
Wat is een goed boek om met C# te beginnen in het Nederlands?

• Freeaqingme
jasper2603 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 16:39:
Wat is een goed boek om met C# te beginnen in het Nederlands?
Niet flauw bedoeld, maar ik zou beginnen met een begincursus Engels. Als je wil gaan programmeren zal je met regelmaat iets moeten opzoeken op internet, en dan is 98% gewoon in Engels. Je beperkt jezelf enorm als je uitsluitend dingen in 't Nederlands wil doen.

• Caelorum
Met bovenstaande en
Caelorum schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 09:34:
[...] Wat betreft C# zou je eventueel Essential C# 5.0 (978-0321877581) kunnen lezen. De C#4.0 versie heb ik hier staan en is bijzonder uitvoerig, maar leest toch best prettig weg. Ik moet er wel bij zeggen dat het geen "leer C# aan de hand van het bouwen van mini applicatie X" is. Er worden korte examples gegeven waar nodig, maar verder is het eigenlijk een enorm uitgebreide en overzichtelijke versie van MSDN.
Zonder fatsoenlijke kennis van Engels zal je ook snel vastlopen. Vrijwel al het fatsoenlijke leermateriaal is in het Engels. Goede blogs, boeken, tutorials, filmmateriaal, MSDN, vrijwel alles.

[Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 02-02-2014 18:03]

• jasper2603
Mijn engels is best goed. Maar het leest zoveel prettiger in het nederlands. Dacht dat de beginnersboeken wel in het nederlands konden en dan later over op het engels, maar dan zit de basis er in ieder geval goed in. Vandaar?

• Caelorum
Als je al ervaring hebt met andere programmeertalen dan is Essential C# 5.0 best goed te doen. Mocht je nog geen programmeerervaring hebben kan je bijv. dit boek nemen als begin: http://www.robmiles.com/c-yellow-book/

• jasper2603
Dank voor je advies.
k kwam op bol.com het handboek visual studio 2012 tegen, een nederlands boek. Is dit een goed boek om mee te beginnen?

• mathiasv91
  • Laatst online: 17-03 15:24

mathiasv91

Trotse Vlaming

Ik heb hier Sams teach yourself java 2 in 21 days (2nd edition SDK1.3)

Dit is een boek uit 2001 is het nog de moeite hieraan te beginnen?

Killboard--Eve-Board

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:16
Hallo mensen op dit forum,

Mijn eerste post hier, alleen ik vroeg mij af wat de beste boeken zijn rondom c#?
Ik heb deze namelijk nodig voor school omdat ik graag gewoon lekker wil kunnen werken en alles kan begrijpen. (Klinkt misschien lichtelijk vaag)
Verder nog een vraagje over iets om simpele of leuke spelletjes mee te maken qua boeken voor android of in die smaak, ik ben nogal benieuwd wat hierin gedaan kan worden, is wat anders dan ze alleen maar te spelen :P.
Alvast bedankt voor de hulp!

• mathiasv91
  • Laatst online: 17-03 15:24

mathiasv91

Trotse Vlaming

Naif0n schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:46:
Hallo mensen op dit forum,

Mijn eerste post hier, alleen ik vroeg mij af wat de beste boeken zijn rondom c#?
Ik heb deze namelijk nodig voor school omdat ik graag gewoon lekker wil kunnen werken en alles kan begrijpen. (Klinkt misschien lichtelijk vaag)
Verder nog een vraagje over iets om simpele of leuke spelletjes mee te maken qua boeken voor android of in die smaak, ik ben nogal benieuwd wat hierin gedaan kan worden, is wat anders dan ze alleen maar te spelen :P.
Alvast bedankt voor de hulp!
Ik heb hier C# The complete reference van Herbert Schildt,isbn 0-07-213485-2 das wel een aanrader.

[Voor 75% gewijzigd door mathiasv91 op 05-03-2014 11:04]

Killboard--Eve-Board

• Caelorum
Essential C# series zijn ook een aanrader, maar wellicht meer als een naslagwerk of als je al enigszins kan programmeren. Je wordt in ieder geval niet aan het handje gehouden bij het bouwen van een denkbeeldig stuk software, maar het is wel echt enorm uitgebreid en compleet en IMO vrij eenvoudig te begrijpen.

[Voor 30% gewijzigd door Caelorum op 05-03-2014 12:39]

• philippw
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-05 09:07
De Universiteit Utrecht heeft een C# Reader in het Nederlands.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 15:00

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Welk boek zouden jullie aanraden om echt object georienteerd c++ te gaan programmeren? Ik programmeer nu al c++ maar dingen als virtuals e.d. weet ik nu niet echt omdat ik niet echt van parent child objecten gebruik.

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-04-2022
Object Oriented Programming in C++ van Lafore vond ik erg goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 18:17
Ik heb een devkitje met een Altera FPGA besteld en nu zoek ik daar een goed boek bij. Nu weet ik niet in welke taal ik aan de slag wil maar ik neig naar VHDL afgaande op wat voorbeelden. Ik zoek niet zo zeer een specifiek boek over VHDL, maar meer een boek over het ontwerpen van digitale systemen en het liefst wordt daar ook een beetje VHDL in meegenomen.

• Daos
  • Niet online
Ik vond de eerste druk van "Circuit Design with VHDL" wel praktisch en het heeft voldoende inhoud. Het staat wel vol met fouten (details die niet kloppen). Eigenlijk moet je daardoor eerst het dikke "The Designer's Guide to VHDL" lezen (taal zelf; niets praktisch/synthetiseerbaar). Er is inmiddels een tweede druk, maar daar schijnt de inhoud weer heel slecht van te zijn.

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 12:42
Ik ben eigenlijk op zoek naar een boek dat meer in gaat op de architecture van applicaties / systemen. Ik ken design patterns enzo en vanuit mijn werk doe ik het al maar een boek wat wat meer nieuwe blikken kan geven zou ik wel prettig vinden. Hebben jullie een idee?

Nothing to see here!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-06 08:05
Tja, over welke applicaties gaat dat ?
DDD van Evans vind ik nog altijd een goede.

https://fgheysels.github.io/

• Ghehe
  • Laatst online: 22:10

Ghehe

400 pound hacker

Rutix schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:48:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een boek dat meer in gaat op de architecture van applicaties / systemen. Ik ken design patterns enzo en vanuit mijn werk doe ik het al maar een boek wat wat meer nieuwe blikken kan geven zou ik wel prettig vinden. Hebben jullie een idee?
Geen boek maar ik kwam onlangs deze tegen: http://shop.oreilly.com/product/110000197.do

• BoringDay
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-04 10:22
Heb er ook wel eens naar gezocht, ben het niet tegen gekomen.
Volgens mij verschilt het ook nog eens per ontwikkelomgeving, per type applicatie.
In ieder geval altijd OOP toepassen en afhankelijkheden/dubbele code vermijden en helemaal belangrijk is zorg dat de code leesbaar is voor iedere programmeur (die moet er met niet al te veel moeite kunnen inrollen, debuggen en structuren kunnen herkennen).

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 12:42
Thanks voor de replies :). Jammer dat er niet echt een boek is maar ik zal eens kijken in de DDD van Evans en naar de link van Ghehe :D.

Nothing to see here!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
24 deadly sins of software security:

http://www.amazon.com/gp/...=1411019088&robot_redir=1

Interessant boek over software security dat ik aan het lezen ben :)

Kennen jullie nog meer boeken over security die je mij - als programmeur - zou aanraden?

[Voor 12% gewijzigd door Lethalis op 20-09-2014 18:23]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• suikerberg
  • Laatst online: 03-06 19:15
Weet iemand een goed ( en up-to-date!) java referentie boek?

Op dit moment ben ik bezig met Head First Java, ik vind het echt een geweldig boek. Alleen als referentie boek lijkt het me niets. Waarschijnlijk zijn er op internet ook pdf's met dezelfde info (denk ik?) maar ik heb het liever in een boek.

Of is het heel raar een referentie boek te kopen? Gebruiken jullie het vaak?

• Caelorum
Heb hier ook wel een paar referentieboeken staan, maar gebruik het zelden. Meestal is een snelle google zoekopdracht toch sneller. Maar voor sommige wat meer obscure dingen is het wel makkelijk. Daar zijn vaak ook wel antwoorden voor te vinden op het internet, maar ze zijn vaak of incompleet of praktisch niet vindbaar.
Moet je alleen wel een goed referentieboek halen. Kan je helaas voor java niets aanbevelen.

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Hallo allemaal,

Ben opzoek naar boeken voor JavaScript, HTML5, CSS3, Java.
Heb zelf al rond gezocht, maar ik dacht wat zouden jullie adviseren.

Ben zelf nog een beginner hiermee. Met zeer weinig ervaring.

Groet,

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik heb het zelf allemaal hier van geleerd, wellicht heb jij er ook wat aan?
Ze gaan daar ook in op HTML5 en CSS3 technieken in latere 'lessen'.

http://www.w3schools.com/html/default.asp
http://www.w3schools.com/css/default.asp
http://www.w3schools.com/js/default.asp

• crisp
  • Laatst online: 01:09

crisp

Devver

Pixelated

http://www.w3fools.com/ :P

w3schools is tegenwoordig prima om de basis te leren, maar als je echt verder wilt dan zijn echte naslagwerken (zowel online als offline) onontbeerlijk. Wb boeken kan je genoeg hier vinden: http://www.oreilly.com/

[Voor 82% gewijzigd door crisp op 17-10-2014 11:16]

Intentionally left blank

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Edit: Nvm.

Voor Java zijn de Oracle docs idd goed.

[Voor 73% gewijzigd door Rikkiz0r op 17-10-2014 11:20]

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Thx voor de tips. Hier kan ik zeker wat mee.

De O'Reilly boeken zat ik inderdaad ook naar te kijken.

W3schools is handig voor mij in het begin denk ik inderdaad ( voor de basis )

Thx allen

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:31
Iemand die een goed boek weet in C te programmeren?
Het is voor te programmeren op de raspberry pi & Arduino.

• begintmeta
  • Niet online
Het is dan wel een boek, maar IMHO is PyCharm Educational wel het vermelden waard.

• Florisjuh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-03-2018
Design Patterns (GOF, 1994) is een informatief boek, maar ik ben er nooit doorheen gekomen. Tegenwoordig gebruik ik het hoofdzakelijk als referentieboek.

Als je boeken over architectuur zoekt, dan kan je natuurlijk boeken uit de ICT lezen, maar je kan ook verder kijken. Design Patterns zijn geïnspireerd door het werk van Christopher Alexander, een "echte" architect. Hij heeft een hoop boeken geschreven, inclusief Notes on the Synthesis of Form, wat ik heel interessant vond om te lezen (bij dit boek kwam ik er wel doorheen ;) ) omdat het diep in gaat op de structuur van oplossingen. Als je zelf meer de softwarearchitectuurkant op wilt binnen softwareontwikkeling is zulke abstracte kennis nuttig omdat het een raamwerk is voor praktische kennis.

Die praktische kennis moet je natuurlijk ook ergens vandaan halen. Softwarearchitectuur begint uiteraard bij het ontwerpen van software. Applying UML and Patterns (Larman, 2004) was voor mij een interessante inleiding over het ontwerp van computerprogramma's met UML, patterns en Object-Oriented Programming.

• Lethalis
  • Niet online
Patterns of Enterprise Application Architecture (Martin Fowler):
http://www.amazon.com/Pat...ture-Martin/dp/0321127420

Dit ben ik inmiddels aan het lezen en is zeer leerzaam!

Zo heb ik laatst een Service Layer met facades aan mijn domeinlaag toegevoegd om transactiemanagement en security af te handelen.

Voor de experts klinkt het waarschijnlijk stom dat ik dit nog nooit gedaan heb, en dat vind ik achteraf ook, maar ja.. daar is het boek dus super handig voor :)

GoF Design Patterns gebruik ik ook als referentieboek, maar dat is meer interessant om op detailniveau bepaalde problemen op te lossen (kan ik dit beter onderbrengen in een factory? zou het handig zijn om dat probleem op te lossen met het command pattern? etc).

Applying UML and Patterns (Larman) heb ik bestudeerd voor een cursus en is meer een primer voor het goed onderbrengen van verantwoordelijkheden bij de juiste classes (GRASP richtlijnen) en vooral een hoop UML (communication diagrams zijn nog wel handig om snel iets te schetsen, rest doe ik niks mee in de praktijk en vergeet ik waarschijnlijk zodra ik dat tentamen gedaan heb ;) ). Raakt ook de GoF design patterns even aan, maar niet uitgebreid (het leukste deel van het boek eigenlijk, waardoor ik daarna GoF Design Patterns heb gekocht :D ). Voordeel is wel dat de hoofdstukken in het boek van Larman een mooie samenvatting vormen van de meest gebruikte GoF design patterns.

[Voor 102% gewijzigd door Lethalis op 06-11-2014 09:21]

• Florisjuh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-03-2018
Lethalis schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:05:
Patterns of Enterprise Application Architecture (Martin Fowler):
http://www.amazon.com/Pat...ture-Martin/dp/0321127420

Dit ben ik inmiddels aan het lezen en is zeer leerzaam!

Zo heb ik laatst een Service Layer met facades aan mijn domeinlaag toegevoegd om transactiemanagement en security af te handelen.

Voor de experts klinkt het waarschijnlijk stom dat ik dit nog nooit gedaan heb, en dat vind ik achteraf ook, maar ja.. daar is het boek dus super handig voor :)
Qua stijl, vind je Patterns of EAP makkelijker leesbaar dan GoF Design Patterns, wat door een aantal mensen meer als refentiewerk gezien wordt?

• Lethalis
  • Niet online
Florisjuh schreef op donderdag 06 november 2014 @ 20:46:
[...]
Qua stijl, vind je Patterns of EAP makkelijker leesbaar dan GoF Design Patterns, wat door een aantal mensen meer als refentiewerk gezien wordt?
Het leest wel wat makkelijker weg en de inhoud is actueler. Wel merk je dat de auteur ervan uitgaat dat je de meeste basis patterns (uit GoF) al kent.

[edit]
Adaptive Code via C# is overigens ook een boek dat gaat over agile development en design (anti)patterns. Ik ben er toevallig tegen aangelopen toen ik naar iets anders het zoeken was en daar ben ik inmiddels meer in aan het lezen dan in de andere boeken (ik weet soms van ellende niet meer wat ik moet lezen, het liefst lees ik alles :D ).

Ik heb veel boeken die ik inderdaad meer als naslagwerk gebruik, maar soms zit er een boek tussen dat ik aandachtig lees. Adaptive Code via C# lukt dat aardig moet ik zeggen.

http://www.amazon.com/Ada...s-Developer/dp/0735683204

Zodra een boek zich vooral richt op allerlei technische oplossingen wordt het al snel een naslagwerk, omdat het moeilijk is om de aandacht erbij te houden. Je pikt vaak de dingen eruit die handig voor je zijn. Neemt een boek wat meer een helicopterview aan en bespreekt het verschillende principes, dan is het eenvoudiger om geboeid te blijven en het van kaft tot kaft te lezen :)

[Voor 54% gewijzigd door Lethalis op 16-11-2014 11:23]

Anoniem: 399055

• suikerberg
  • Laatst online: 03-06 19:15
Kan iemand mij een java refference boek aanraden?

Wat denken jullie hier van? http://shop.oreilly.com/product/0636920033318.do

[Voor 44% gewijzigd door suikerberg op 24-11-2014 10:52]

• RBRU
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-02-2022
Het boek wil de theorie en techniek goed in verbinding brengen met de praktijk en de agile ontwikkelingsmethodiek. Wat is jou mening hierover? Gebeurt dit ook? Mocht dat zo zijn; Dan denk ik dat ik dit boek ook ga aanschaffen :).
Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee