Ik zie mezelf gemiddeld intelligent persoon. Toch krijg ik het gevoel dat je hier alles tot op het bot moet onderbouwen wil je geen denigrerende opmerking krijgen van een mod.
ter illustratie de comminucatie tussen een mod en mijn persoontje in de Topic "een doosje in een doosje:
GeeBee schreef op 13 augustus 2004 @ 15:53:
Tijd komt niet voor in de natuur, plaats en beweging wel.
Tijd is door de mens bedacht om de waargenomen beweging in een raamwerk te kunnen zetten. Nu is het hier, en net nog daar. Vervolgens zal het straks daar zijn.
dat geloof ik ook, maar hoe ziet dat raamwerk er dan uit???
stel er is een lijn
verleden---------------------heden-------------------- toekomst
1 molecuul beweegt zich over die lijn van het begin tot het eind.
is die molecuul dan op elke plaats op die lijn geweest???
A) de molecuul beweegt zich in een golfbeweging .
b) de molecuul beweegt zich in sprongen [QM].
Als (A) waar is... Wat is dan het korste moment
Als (b) waar is, waar bevindt de molecuul zich dan in de overgang van de ene sprong naar de ander
-------------------------------------------------------------------------------------
db70 schreef op 13 augustus 2004 @ 16:52:
A) de molecuul beweegt zich in een golfbeweging .
b) de molecuul beweegt zich in sprongen [QM].
Allebei niet. De QM zegt ook het laatste niet
-------------------------------------------------------------------------------------
Confusion schreef op 13 augustus 2004 @ 17:04:
Allebei niet. De QM zegt ook het laatste niet.
bedankt voor deze indrukwekkende bijdrage.
nee even serieus...
Het lijkt mij dat wanneer je zegt dat iets niet klopt, je ook zegt waarom iets niet klopt.
Wanneer je daar geen zin of tijd voor hebt, zou ik zeggen; "hou je bijdrage achterwege, want het draagt niets bij."
-------------------------------------------------------------------------------------------
db70 schreef op 14 augustus 2004 @ 12:19:
Het lijkt mij dat wanneer je zegt dat iets niet klopt, je ook zegt waarom iets niet klopt.
Jij dacht dat ik 'even' een inleiding QM voor je ging schrijven? Je kan ook gewoon je best doen er op zijn minst een beetje van te begrijpen. Lees de W&L FAQ, lees Wikipedia, gebruik Google, lees wat inleidende verhaaltjes en stel gerichte vragen. Ik snap best dat je het niet begrijpt, maar iets niet begrijpen hoort re resulteren in het stellen van duidelijke vragen, niet in stellingen als 'het is zo of zo', waar niets van kloptm want dan doe je alsof je het wel begrijpt. Gebruik ook de GoT search om andere draden over dit onderwerp te zoeken; er staat zoveel flauwekul in deze draad dat het me teveel tijd zou kosten om het allemaal te corrigeren (en nee, dat is geen onderdeel van een moderatorschap). Je bent echter nog steeds geholpen met de opmerking dat je er naast zit.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Confusion schreef op 14 augustus 2004 @ 12:31:
Jij dacht dat ik 'even' een inleiding QM voor je ging schrijven? Je kan ook gewoon je best doen er op zijn minst een beetje van te begrijpen. Lees de W&L FAQ, lees Wikipedia, gebruik Google, lees wat inleidende verhaaltjes en stel gerichte vragen. Ik snap best dat je het niet begrijpt, maar iets niet begrijpen hoort re resulteren in het stellen van duidelijke vragen, niet in stellingen als 'het is zo of zo', waar niets van kloptm want dan doe je alsof je het wel begrijpt. Gebruik ook de GoT search om andere draden over dit onderwerp te zoeken; er staat zoveel flauwekul in deze draad dat het me teveel tijd zou kosten om het allemaal te corrigeren (en nee, dat is geen onderdeel van een moderatorschap). Je bent echter nog steeds geholpen met de opmerking dat je er naast zit.
Ik besef dat dit niet in deze topic besproken zou moeten worden. Maar omdat ik toch wil reageren doe ik dit bij deze.
Je uitleg klink erg verhelderend.
Maar in je eerste opmerking en in deze uitleg lees ik ergernis en minachting.
[Dit kan je trouwens eenvoudig ontkennen, de waarheid hierin weet alleen jij.]
Ik heb me wel degelijk geinformeerd. Maar hoe geinformeerd moet je zijn voor je een gerichte vraag stelt??? Wanneer ik alles zou weten hoef ik immers geen vragen meer te stellen.
Ook het onderwerp leent zich voor verschil in visie,
omdat in de QM nog tal van onopgeloste problemen besloten liggen.
Misschien zal mijn stelling niet voor 100% correct geformuleerd zijn. En wellicht is er nog een 3de of vierde mogelijkheid aan toe tevoegen.
Hoogstens zal dat stof tot discussie opleveren of stof tot nadenken geven.
[Een functie van een forum dunkt mij]
Of moet een forum de structuur van vraag en antwoord hebben.
Waarin de intelligente hbo student een nog intelligentere vraag stelt aan de alwetende professor.
Ik kan me hier echt over opwinden.
Nogmaals als ik de indruk heb gewekt dat ik de materie doorgrond, dan was dat niet mijn opzet.
Ik erger me alleen aan de arrogante ondertoon ik die denk te bespeuren in sommige reacties.