[verzamel] Landschappen Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 97.036 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:45

Polariteit

Fietsende fotografeur

@vandermark: toffe kleuren. knallen lekker m'n scherm uit. Compositie is ook best fijn.

@nachtapotheker: lucht is mooi, maar voogrond wat saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YSK
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 21:54

YSK

@vandermark, fijne kleuren en een goede compositie. Er lijkt wel wat tonvorming op te treden agv je groothoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dispenzer
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Dispenzer

Blazen maar

@ Marceltuit: Kinderdijk - mooie reflecties en lekker compositie, ik ga er zelf binnenkort ook maar eens heen. 2e post kinderdijk vind ik minder mooi dan de eerste. De foto van de waterkant met opkomend tij, het komt er niet helemaal uit. Ik denk wel dat ik snap wat je probeerde vast te leggen, maar het kan net zo goed windstil zijn.
@Sirocco - ik mis iets spannends in je foto.
@Yellowcase - het is al eerder gezegd, maar die wolken zijn heerlijk. De bosrand en boerderij vind ik minder interessant.
@Timbo - heerlijke plaat!
@Freddyronny - 1e foto spreek me aan, mooie combi van oud en nieuw, 2e is m.i. niets zeggend.
@HaseMike - Kijkt fijn!

Zelf gisterochtend met zonsopkomt in de Ooijpolder gezeten (geeuw .. dat was vroeg). Wel een paar mooie platen geschoten. Er was aardig wat grondnevel.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1289/4667886451_ccf2250f36.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

sow, very nice! een fatamorgana ontbreekt nog en dan is ie echt af :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:10
Nachtapotheker schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:58:
[...]
Mooie plaat trouwens, lekker frisse kleuren! HDR of niet?
Geen HDR, pola filter op 16mm en in LR selectief blauw wat minder licht gemaakt.

[ Voor 21% gewijzigd door vandermark op 04-06-2010 11:43 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Dispenzer schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 08:08:
Zelf gisterochtend met zonsopkomt in de Ooijpolder gezeten (geeuw .. dat was vroeg). Wel een paar mooie platen geschoten. Er was aardig wat grondnevel.

[afbeelding]
Mooi! Lekker die perspectief compressie, komt de mist goed mee uit.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

@ Dispenzer: Prachtig!!! Kan niks anders zeggen
@ vandermark: Prettig om naar te kijken. Leuke kleuren ook
@ Nachtapotheker: Ben het eens met vandermark. De foto mist iets. Afgezien daarvan, mooie locatie/landschap en lucht

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4062/4676922512_6697b759d4.jpg

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@dispenzer: tnx voor je reactie op mijn platen. Over jou plaat: gaaf! kleuren en mist combineren erg goed hier.

@eejtje: vooral de eerste van de twee vind ik erg sterk. Mooie plaat. Die hoogspanningsmast is een erg mooi onderwerp hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

eejtje, ik vind ze allebei wel sfeer uitstralen! Die onderste foto met wat meer mist is wel cool, maar inderdaad de hoogspanningsmast vormt een blikvanger.
@Dizpencer: wat mij betreft zou dit een showcaseje zijn :)

Hier wat ruwer landschap van mij:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4009/4678227986_f550128464.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Deathchant op 07-06-2010 10:27 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yellowcube, vet!! hoe ziet dit er uit als je 'm zwart wit maakt?
eejtje, de 2e vind ik niet zo (erg veel ruimte boven), de eerste wel :)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4021/4686640417_f8b5871ca4.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2010 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@deathchant: lekker landschap, kijkt mooi weg. Maar toch heb ik het idee dat ik vooral links iets mis, een duidelijk 'lijn' naar de rotspunt.

@eeerik: Volgens mij is je plaat qua compositie wel aardig, maar de zwart/wit conversie vind ik minder. Ik vind het geheel veels te veel naar zwart neigen, en te weinig lichte tinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:00

YellowCube

Wait...what?

@ Nachtapotheker: ik vind de foto teveel voorgrond hebben en te weinig lucht (terwijl die laatste eigenlijk het mooiste is)

@vandemark: bovenstaande commentaar eigenlijk ook voor jou. Een kwart van de onderkant af en het is w.m.b. goed.

@dispenzer: prachtig. Ik zou 'm wellicht iets naar links kantelen.

@eetje: de eerste vind ik wel wat hebben. De 2e is mij net wat te leeg.

@Deathchant: ik vind de foto ietwat uit balans door de enorme hoeveelheid rots linksvoor.

@eeerik: gaaf zeg. Mooi landschap en een leuk uitgewerkt idee. Zou zo in een reclame kunnen.
En mijn IR foto in zwart wit gaat er heel vlak uitzien.

een andere IR foto dan. De vorige heb ik gemaakt met een D300. Aangezien die camera niet erg gevoelig is voor IR, moest ik een wat zwakker filter (R72/ wratten89b) gebruiken die nog vrij veel van het laatste restje rode licht uit het spectrum meepakt.
M'n D2H is veel gevoeliger voor IR en dus kon ik aan de slag met een Tiffen 87. Deze gaat veel verder het IR spectrum in en laat helemaal geen zichtbaar licht meer door.Dat leverde het volgende plaatje van m'n favoriete boom op:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NqN8RkKRETGTy9wSOuBqIkWA/full.jpg

(de D2H is ondertussen al een oude camera en heeft dus veel meer last van ruis. Dat zie je wel terug)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

zo'n filter levert wel een mooi effect op zeg, is het mogelijk om een filter op een compactcamera te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
@yellowcube : Slechts 1 woord : fantastisch !
@Erik : Interessant maar wat te donker, iig op mijn monitor, om goed te zien
@Deathchant : Fijne plaat van mooie plek
@Eetje : Vind ze beiden niet zo, door de mist zijn ze erg vlakjes.
@Dizpenser : Sfeervol, mooie pluk mist en schaduwen geven de zon extra diepte

En hier weer eentje van mij, deze week gemaakt in oostenrijk :
Afbeeldingslocatie: http://img441.imageshack.us/img441/6813/auto31.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:40
Best leuke compositie, maar jammer dat het kerkje zelf nogal donker is. Wel logisch op zich.
Ik weet niet of je Photomatix hebt, maar je zou het kunnen op lossen door er een pseudo-HDR bestand van te kunnen maken en die te tonemappen, dat geeft hem flink meer doortekening in de donkere delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Lekkere compo inderdaad, sluit me aan bij de opmerking dat het kerkje, en ook de struiken, iets lichter mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:47

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik ben het niet echt eens met het commentaar op de compositie. De kerk staat pontificaal in het midden. Zicht op de omgeving is in deze plaat ook niet aanwezig. Een wijdere blik zou echt een stuk beter zijn geweest denk ik. De belichting van het kerkje + bosje is al over gesproken, en zal met een HDR achtige oplossing sterk verbeterd kunnen worden.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ach smaken verschillen wel, vind dat lage standpunt best gaaf zo... en centrale plek, ach veel van omgeving is er verder niet te zien dus dan vind ik het voor een gebouw niet zo heel erg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Bedankt voor de opmerkingen en kritiek, helaas kan ik niets met photomatix omdat ik niet raw geschoten heb. Maar met lightroom3 gaat het ook een beetje. Hieronder het resultaat. Zelf vind ik de onbewertke foto beter, maar smaken verschillen natuurlijk. Overigens geschoten met een dmc-fz38. Denk over een dmc-g1 die op het moment tamelijk goedkoop zijn.
Afbeeldingslocatie: http://img121.imageshack.us/img121/9969/ker1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ziet er naar mijn mening aanzienlijk beter uit, mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
Een snelle HDR behandeling geeft het volgende resultaat, het is inderdaad maar een kwestie van smaak.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/243f32d.jpg

Edit: YellowCube, ik wilde nog even kwijt dat het een hele mooie plaat is, maar wel irritant dat de horizon vrij scheef staat. Ik doe normaal nooit moeilijk over de horizon maar dit is wel erg scheef.

[ Voor 39% gewijzigd door Evano op 21-06-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

nee, sorry de hdr is niks. de originele is beter. misschien wat extra fill light en wat plaatselijk het contrast omhoog gooien. De hue van green wat meer naar links sliden en het geel wat meer saturaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
Nee ben ik het niet mee eens. Inderdaad, deze hdr versie is vrij matig, maar het was 1 minuut werk, alleen om het principe te laten zien. Zelf zou ik er veel meer aan hebben gedaan maar het is niet mijn foto. Light fill is helemaal niet bruikbaar, die moet je vrij hoog zetten (in LR) om enigzins extra doortekening te geven en dan verpest je de rest, om dat te corrigeren is helemaal bezigheidstherapie. En nogmaals is het een kwestie van smaak, want bij het origineel blijven is zeker het overwegen waard.

[ Voor 2% gewijzigd door Evano op 21-06-2010 17:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik vind de hdr ook niks.
Volgens mij staat YellowCubes horizon perfect hoor, kijk maar naar hoe recht de boom staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
@Dispenzer: Wow.. woon zelf ook in Nijmegen en kom regelmatig in de Ooij, waar is deze geschoten? kan ik ook een keer langs gaan :P
@Deathchant: Mooie compo, maar vind hem iets te weinig contrast hebben.
@blacktarantulaX: Sorry, vind de HDR helemaal niks. way over the top.

Afgelopen zondag teruggekomen van een 10-daagse veldexcursie/-onderzoek in de Connemara regio in West-Ierland. Hoop mooie foto's geschoten, komt waarschijnlijk nog een testcase van, maar deze wou ik jullie alvast niet onthouden:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1127/4725437570_bc1c330102.jpg

klik voor groter

[ Voor 25% gewijzigd door RobbieB op 22-06-2010 22:50 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:35
@Dispenzer: Wat een heerlijke plaat, lekker warme kleuren en die nevel maakt het af!
@eetje: Ik vind de eerste foto mooi en scherp. De 2e vind ik erg wat grauw.
@Deathchant: Mooi ruig landschap, had alleen graag iets meer lucht gezien.
@eeerik: Mooi contrast door de zwartwit bewerking, toch ben ik zeer nieuwsgierig hoe de foto er in kleur uit gezien zou hebben.
@YellowCube: Gaaf effect geceeërd, persoonlijk vind ik deze mooier dan de vorige.
@HaseMike: Je tweede foto vind ik persoonlijk het mooist! Dit zijn lastige situaties om mooie foto's te krijgen i.v.m. het licht.
@RobbieB: Mooie compositie zo met dat gras/riet op de voorgrond, en mooie lucht!

Hier nog een landschapje van mij :) De foto hangt tevens hier thuis aan de muur!

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4069/4656524448_54a6c3479d.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Nachtapotheker op 22-06-2010 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@RobbieB: Mooie plaat qua compositie. Lucht ziet er ook tof uit, alleen de kleur vind ik wat minder. Hij lijkt (hier althans) wat bruinig... en dat vind ik jammer.

@nachtapotheker: heerlijke plaat met heerlijke compsoitie en kleuren. Er zit eigenlijk maar 1 nadeel aan deze foto: de stoelen zijn wat mij betreft te fel (vooral de voorste). Verder topplaat, kan me voorstellen dat je hem aan de muur hangt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
marceltuit schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 07:18:
Er zit eigenlijk maar 1 nadeel aan deze foto: de stoelen zijn wat mij betreft te fel (vooral de voorste).
Ik ben het helemaal met je eens.. die hadden er eigenlijk niet moeten staan :)

[ Voor 34% gewijzigd door Nachtapotheker op 23-06-2010 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:00

YellowCube

Wait...what?

Nutral schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 16:18:
zo'n filter levert wel een mooi effect op zeg, is het mogelijk om een filter op een compactcamera te zetten ?
het hangt een beetje van de camera af en hoe gevoelig deze is voor IR licht. Je kunt er via Google achter komen en anders is het gewoon een kwestie van proberen.
Je kunt sowieso beginnen met een Hoya R72 filter en kijken hoe dat gaat. Dat is een redelijk zwak filter en ook niet al te duur. Daarnaast moet je camera de optie hebben om langere tijd te belichten (2-10 seconden, wederom afhankelijk van de gevoeligheid).

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Robbie, beetje grijzig, maar het heeft wel wat :)
nachtapotheker (hoe verzin je het?), ik vind em wat standaard. Als in meer 13-in-dozijn-witte-strand foto....Je wolken lijken wat blauwig...iets teveel gesaturated?

Hier eentje van mij:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1209/4726648721_5274c29700.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Deathchant op 23-06-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
Deathchant schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 13:12:
nachtapotheker (hoe verzin je het?), ik vind em wat standaard. Als in meer 13-in-dozijn-witte-strand foto....Je wolken lijken wat blauwig...iets teveel gesaturated?

Hier eentje van mij:
[afbeelding]
Ik vind jou foto een mooie sfeer geven van een warme zomerdag in het bos :) Toch had ik graag nog wat meer boom (aan de bovenkant) gezien.

Maar nee aan de foto is niets bewerkt (zelfs geen polarisatiefilter gebruikt), behalve een klein beetje contrast erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

lekkere foto deathchant. kleuren zijn fijn, en de compositie is ook fijn met die 2 stenen en die lichtvlekken op de grond.

die lichtvlekken vind ik wel een beetje aan de harde kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Hier een keer een fotootje van mij.

Gemaakt in Oostenrijk 2 weken terug op een bewolkte dag

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_S2JYap3bd7w/TCJlWbJxI4I/AAAAAAAAALM/xV2mwXRCfa4/s500/Oostenrijk01.jpg

ps. Ik krijg geen nette directe link naar het plaatje bij picassaweb, dus helaas mist er wat scherpte :(

[ Voor 14% gewijzigd door Shodan op 23-06-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:46
@hierboven Mooie plaat! Vind de uitsnede en de z/w toning mooi, ben stiekem ook benieuwd naar de kleur versie...
@Deathchant Ook mooi, vooral netjes belicht en het groothoekeffect doet ook wat extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

merci. Het licht was 's morgens en de zon was behoorlijk fel inderdaad.

is dit qua licht wat beter dan?
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1019/4729952398_3e0490eedb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

jep, is wat mij betreft veel beter. Is ook een lekker sfeervolle plaat trouwens.

Heb je deze niet teovallig ook in het groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
Deathchant schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:51:
merci. Het licht was 's morgens en de zon was behoorlijk fel inderdaad.

is dit qua licht wat beter dan?
[afbeelding]
Ja absoluut beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

nee helaas niet :( 1000x667 heb ik nog:
http://farm2.static.flick...29952398_3e0490eedb_b.jpg

Ik heb nog ene:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1160/4729952230_888da6c480.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

die versie van 1000*667 is groot zat, beter dan die postzegel ;)

Maar mooi hoor. ook van je vakantie in ierland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
Die is ook best aardig gelukt kan ik wel zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:35

neevedr

Dat was ik niet!

@Deathchant: Met name bij de laatste twee vallen je bomen om naar achteren. Misschien dat je het perspectief kan aanpassen zodat ze weer rechtop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:04
@ Deathchant
Vind het fijne foto's (beide) om naar te kijken. Lekker groen en heeft een mooie sfeer. Wat neevedr zegt ben ik niet helemaal mee eens. Ik vind het wel wat ruimte geven als de bomen naar achter hellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Marcel: ja ook van Ierland :) misschien moet ik eens een 2e testcase aanmaken :)
@neevedr. uh die laatste 2 waren erg steile bospaadjes. Ik heb met opzet de 10-22 wat naar boven gekanteld om dat effect te krijgen. L-Vis, merci :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
@robbieb : ik hou wel van wijdse landschappen, iets meer kleur misschien
@nachtapo : Caribbean ? Mooie prent inderdaad jammer van die stoelen maar geen man overboord
@Deathchant : Mag ook graag de bossen in met een toestel ik vind de 1e van je 3 plaatjes het meest sfeervol
@SHodan : Mooie prent in zwart wit, laat ook eens de kleuren zien als je die hebt. Oostenrijk is fotoparadijs

Hier ondertussen de fz38 vervangen door de g1, fijn ding !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik zat vandaag nog eens door wat foto's heen te bladeren en kwam nog een aantal tegen die ik wel aardig vind;

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4082/4763278175_0499a0e8d2_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4101/4763278449_e35bca63eb_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4139/4763305771_081b0c23a9_z.jpg

Allen gemaakt in Nieuw Zeeland trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

óók een beetje landschap!
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/jj7n6o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Probeer 'm eens wat lichter te maken :) Want verder is 'ie best cool.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond het donkere op de voorgrond persoonlijk wel iets hebben, maar ik probeer nog wel even iets:)
Edit: toch niet: Afbeeldingslocatie: http://img441.imageshack.us/img441/9885/landschaplicht.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 12:09
Stuk beter vind ik persoonlijk, nu zie je nog iets van het landschap. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:38
Nah ik weet het niet, de donkere heeft de sfeer wel lekker te pakken...
De lichte vind ik te licht nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
Misschien een kwestie van gulden middenweg? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
SgtCaffran schreef op maandag 05 juli 2010 @ 22:25:
Misschien een kwestie van gulden middenweg? ;)
Dan wil ik graag een grote versie :)
^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het midden danmaar
Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/7683/dsc0735qi.jpg
Groter: http://img180.imageshack.us/img180/3080/dsc0735m.jpg
Vind ik persoonlijk iets minder intressant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Waarom?
Nu heb je juist de voorgrond lekker zichtbaar en is het wolkenspel achterin ook nog goed zichtbaar!
* Zandpad heeft een nieuwe achtergrond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, dat is inderdaad wel zo.
haha, ik had hem ook al n tijdje op mn achtergrond staan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de foto van Nick. Vind de 2de lichte versie te licht. Middenweg lijkt mij dan het beste. Of lucht zo laten als in foto 1 en de belichting van de voorgrond wat aanpassen.

Duidelijk compact camera kwaliteit maar ben benieuwd wat een nieuwe camera gaat doen met dslr sensor
1
Afbeeldingslocatie: http://static.bareka.com/photos/medium/37386908/Ongetiteld.jpg
3
Afbeeldingslocatie: http://static.bareka.com/photos/medium/32818764/Ongetiteld.jpg
4
Afbeeldingslocatie: http://static.bareka.com/photos/medium/37189234/Ongetiteld.jpg
5
Afbeeldingslocatie: http://static.bareka.com/photos/medium/31473661/Ongetiteld.jpg

6
Afbeeldingslocatie: http://static.bareka.com/photos/medium/37386877/Ongetiteld.jpg
7
Afbeeldingslocatie: http://static.bareka.com/photos/medium/37386941/Ongetiteld.jpg
8
Afbeeldingslocatie: http://static.bareka.com/photos/medium/37543970/Ongetiteld.jpg
9
Afbeeldingslocatie: http://static.bareka.com/photos/medium/37386963/Ongetiteld.jpg
10
Afbeeldingslocatie: http://static.bareka.com/photos/medium/32819122/Ongetiteld.jpg
11
Afbeeldingslocatie: http://static.bareka.com/photos/medium/32870488/Ongetiteld.jpg

12
Afbeeldingslocatie: http://static.bareka.com/photos/medium/33601406/Ongetiteld.jpg
13
Afbeeldingslocatie: http://static.bareka.com/photos/medium/33499887/Ongetiteld.jpg
15
Afbeeldingslocatie: http://static.bareka.com/photos/medium/37189298/Ongetiteld.jpg

[ Voor 152% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de ''duidelijke comapact kwalliteit'' best meevallen, af en toe wat minder scherp, en wat minder heldere kleuren. verder weinig op aan te merken.
nummert 7 vind ik persoonlijk heel vet, veel met de blacks gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 00:55

Milo.

klik

Jep zoals nnickk al zegt valt het wel mee hoor die compact look. Foto 4 en 7 vind ik er mooi. Ik merk wel dat als je met licht aan het spelen bent je 'automatisch' hele leuke composities bereikt. De twee na laatste foto vind ik bijvoorbeeld niet erg spannend ogen, wat saai vergeleken met andere in je serie.

(nummer je foto's even, is makkelijker)

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige zijn gemaakt met een wel hele oude compact. N7 was wat mislukt. Zon en bewolking was hier wat teveel voor mijn compact. Heb voorgrond incl. hond wat meer licht, kleur en contrast gegeven zodat de hond er wat beter uitspringt. Lucht moest ik wat donkerder maken. Resultaat is dan toch nog wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 22:20
Sommige delen zijn erg donker op plaatsen waar ik het liever wat lichter zou zien. Maar dat moet op te lossen zijn met een dslr, in raw schieten en een beetje met lightroom spelen.

Composities zijn over over het echt wel algemeen fijn, dus volgens mij kun je met een dslr fijne platen gaan trekken. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het algemeen fijne platen :) Ook met een dSLR zul je post-processing nodig hebben, helemaal als je in RAW schiet. Maar RAW is wel erg handig in de nabewerking omdat je meer tooninformatie tot je beschikking hebt.

Over compactcamera-kwaliteit: Lastig te beoordelen op dit formaat. GoT moet de maximale afmetingen aanpassen aan 2010 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Hetgene wat mij zo opvalt is het gigantische contrast/kleuren in de foto's. Dat is zeker met een dSLR op te lossen want ik vind het zo niet erg lekker kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 16:55:
Over het algemeen fijne platen :) Ook met een dSLR zul je post-processing nodig hebben, helemaal als je in RAW schiet. Maar RAW is wel erg handig in de nabewerking omdat je meer tooninformatie tot je beschikking hebt.

Over compactcamera-kwaliteit: Lastig te beoordelen op dit formaat. GoT moet de maximale afmetingen aanpassen aan 2010 ;)
Wat nou, je kan 240 kwijt... :P En als je ze dan naar flickr doorlinkt, dan is dat ook weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TranceSetter schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 16:55:
Hetgene wat mij zo opvalt is het gigantische contrast/kleuren in de foto's. Dat is zeker met een dSLR op te lossen want ik vind het zo niet erg lekker kijken.
Dat is ook een kwestie van persoonlijke smaak natuurlijk. Daarnaast vraag ik mij af of het contrastverschil niet komt doordat er zo te zien tijdens de middagzon gefotografeerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

composities zijn wel in orde wat mij betreft! sommige foto's vind ik op bepaalde plekken best aan de donkere kant, is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk om jullie meningen te lezen. Sommige foto's verliezen inderdaad wat/veel detail in de schaduw. Echter hadden mijn camera's veel moeite met sneeuw en koos ik voor wat onderbelichting onder de sneeuwtoppen. Bij de kleuren ben ik ook wellicht wat te enthousiast geweest bij de PP. Heb trouwens de Sigma DP2 op het oog maar daarvoor ben ik in het verkeerde topic natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

@ Apojapo1: Zitten echt mooie tussen!! Je kan duidelijk zien dat je oog voor compositie hebt. 3, 6 en 10 springen er echt uit bij mij.
@ Nnickk: Persoonlijk vind ik de lichtere beter. Maar ik snap waarom je de donkerdere mooier vindt, daar zie je meer detail in de lucht
@ Propane: Het zijn leuke foto's, vooral nummer 3 vind ik mooi. Bij foto 1 zou je eventueel de kleuren kunnen versterken

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4078/4774247629_14c79ede5e_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4120/4774885574_9048fe37d0_z.jpg

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

1: mooie lucht, ik had het stelletje alleen juist de foto in laten lopen ipv eruit. Je toning ben ik nu eerlijk gezegd op uitgekeken.

2: sorry, deze doet me niets.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@eejtje: Toffe lucht, en kleuren passen hier ook wel goed. Sluit me aan bij de opmerking van Sjaak_afhaak wat betreft de looprichting van het stelletje. Wat betreft je tweede foto: ik had dat ' ding' op die heuvel graag wat dichterbij gezien. op deze manier rtekt het wel aandacht, maar niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Frankrijk, een klein beekje achter de vakantieplaats.
10sec exposure. Beetje exposure blending toegepast (poor mans tonemapping)
Canon 5D, 17-40mm L op 17mm F11.

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/2qid2eq.jpg

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@multipasser: Tof hoor! Groene mos is lekker scherp en heeft een mooie groene kleur :) Vind dat bundel zonlicht linksbovenin ook wel wat toevoegen, geeft weer wat unieks mee aan een onderwerp dat al kapot geschoten is :)

Twee van mij, genomen vorige maand in Marken:
Afbeeldingslocatie: http://www.jkphoto.nl/fora/marken.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jkphoto.nl/fora/marken2.jpg

Beide zijn in 1000x1000 te zien op mijn site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Prachtige platen, had ze al op DPZ gezien!

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Multipasser: mooie foto, vooral de kleuren en het stromende water vind ik erg gaaf. wat ik minder vind is zijn de onscherpe bladeren bovenin, vermoed door de wind?

@ikremes: mooie platen, lekker die lange sluitertijden. jammer van de zwartwit conversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
Hele lange sluitertijd betekend zulk vlak water?

edit: apart effect, vind de eerste foto erg gaaf. De tweede is helaas iets minder omdat de overgang van het water naar de steen niet zo mooi is, een beetje rommelig.

[ Voor 64% gewijzigd door SgtCaffran op 09-07-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Hele lange sluitertijd betekend zulk vlak water?
Jep, door de combinatie lange sluitertijd en bewegend water. Vaak zegt men dat de foto mislukt is als hij bewogen is, maar met water is dat absoluut niet zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik heb even wat berichten over filters verplaatst naar............ tromgeroffel zwelt aan.................... Het grote filter topic

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

@ iKremers: Erg mooi zoals altijd
@ Multipasser: Erg gaaf dat stromend water!

_______
Amsterdamse bos

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4080/4784033157_4c1348d5f3_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4078/4784034049_83f8559136_z.jpg

en deze, net iets anders wat betreft nabewerking. Voor mij een twijfelgeval, wat vinden jullie?

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4078/4784032333_cde1d74594_z.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door M.E.Amrani op 12-07-2010 14:10 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Oeh, die eerste is erg mooi naar mijn mening. Echter wordt mijn aandacht direct door de lucht getrokken en niet zo zeer door het landschap als ik eerlijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Bedankt! Mee eens hoor, zonder zo'n lucht zou het er waarschijnlijk minder mooi uitzien

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:36
eejtje, mooie luchten. De tweede is denk ik net iets te groen, de derde vind ik ook wel iets hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@eejtje: vooral eerste foto is erg tof, de lucht is prachtig. foto drie vind ik de lucht wat minder, door de donkere vlekken. Polarisatie iets te ver opengedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Bedankt! Bij alledrie polarisatiefilter gebruikt, maar bij nummer 3 wat meer gespeeld in LR

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:01

vhal

ಠ_ಠ

Laagjes
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4119/4790097499_b11d9cc62b_b.jpg

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YSK
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 21:54

YSK

Mooi lagen deadsy33, jammer dat de achterste berg niet helemaal zichtbaar is.

Ik vind je bewerking geslaagd eejtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@deadsy33: Mooi gelaagd alleen jammer van de wolk..

Zhong-lu (China)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4098/4781348338_ee7282ed50.jpg

Flickr voor groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Toen straks deze foto gemaakt na een mega mega onweer!
Dit 'beekje' staat normaal 1 volle meter lager.
De 80 jarige buurvrouw had dit nog nooit gezien in haar leven.

17mm L, F13, 1sec, iso100, BW Polafilter.
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/34673bb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Toffe foto! Kleuren zijn wel gaaf, evenals het water. Heb je er een hdr' tje van gemaakt? kan me niet voorstellen dat dit zo je camera uit komt rollen. of doet die pola zo goed zijn best ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:57

breinonline

Are you afraid to be known?

multipasser schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 01:04:
Ik ben nog lang geen tachtig, maar ik ook niet: het gras oogt onnatuurlijk groen. Iets te veel aan de saturanisatieschuif gezeten? Jammer, de compositie is verder prima.

@deadsy33: Goed gelukt, dit soort foto's blijven plaatjes.

@rad3on: Mooie dieptewerking en verschillende tinten geel en groen.

[ Voor 16% gewijzigd door breinonline op 15-07-2010 08:32 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Multipasser: Leuke foto! Met name de kleuren van de lucht en het water.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4095/4795969605_e9c5f8f13a.jpg

Zaanse Schans.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04-2020
@Skadhi: Zet even de horizon recht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

multipasser schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 01:04:
Toen straks deze foto gemaakt na een mega mega onweer!
Dit 'beekje' staat normaal 1 volle meter lager.

17mm L, F13, 1sec, iso100, BW Polafilter.
[afbeelding]
Het beekje vind ik geslaagd, het blijft altijd wel mooi om dat water uitgesmeerd te zien worden. Al ben ik niet echt gecharmeerd van de verdeling van de foto. Persoonlijk zou ik een liggende variant willen zien met 1/3 grond en 2/3 lucht. Zeker met een pola voor het aandikken van de luchten.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

1/3 of 2/3de regel ben ik me van bewust. Maar als de lucht/grond even interessant zijn mag het ook in het midden voor mij. Het moet niet op de snede liggen.

Hier het origineel. Zoals het uit de camera komt is het boring!
Je kan in zo'n lichtomstandigheden geen goed belichte foto maken.
En ik wil altijd een tikkie overdrijven met m'n kleuren. Het mag wat romantischer zijn dan de werkelijkheid.
Zonder dat het overdreven wordt.
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/30u8d4y.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Waar komt die vignettering vandaan? Heb zelf ook de 17-40 maar ik moet echt gekke dingen doen om vignettering "out-of-the-cam" te krijgen. :?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:57

breinonline

Are you afraid to be known?

Hij schiet met een 5DII, daar hebben vrijwel alle objectieven vignetting op ;)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Nee. Inderdaad ik schiet met een 5D. Maar ik heb de UV filter laten zitten (moeten laten zitten omdat hij zo vast zit) en daarop een BW Pola. Dan krijg je vignetting op 17mm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Doet mij de bewerkte versie maar multipasser ;)

@Skadhi: heerlijk plaat, compositie is erg fijn. En de kleuren vind ik top, kleuren van de molen steken mooi af tegen de lucht. Heb helaas niks negatiefs te mekkeren over deze foot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Multiplasser, zou eerder een middenweg zoeken tussen beide foto's. Compositie is zeker niet verkeerd.

Skadhi, vind hem heel mooi. Kleuren van de wieken zijn heel orgineel. Alleen jammer dat de 3de molen weer niet die kleuren heeft.

Hier nog een paar van mij. Jammer dat de koeien bij 1 onderbelicht zijn (Zwarte koeien waar de zon op schijnt :( )
1
Afbeeldingslocatie: http://www.panoramio.com/photos/medium/38045328.jpg
2
Afbeeldingslocatie: http://www.panoramio.com/photos/medium/38045298.jpg
3
Afbeeldingslocatie: http://www.panoramio.com/photos/medium/38045285.jpg
4
Afbeeldingslocatie: http://www.panoramio.com/photos/medium/38045264.jpg
5
Afbeeldingslocatie: http://www.panoramio.com/photos/medium/38045244.jpg
6
Afbeeldingslocatie: http://www.panoramio.com/photos/medium/38045233.jpg
7
Afbeeldingslocatie: http://www.panoramio.com/photos/medium/37985084.jpg
8
Afbeeldingslocatie: http://www.panoramio.com/photos/medium/37731464.jpg
9
Afbeeldingslocatie: http://www.panoramio.com/photos/medium/37984935.jpg
10
Afbeeldingslocatie: http://www.panoramio.com/photos/medium/38045216.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

apojapo. Ik vind dat gemiste kansen, zo'n foto's die jij post.
Ik overdrijf misschien een ticky met de saturatie maar mijn 'levels' komen overéén met wat je in de werkelijkheid ziet. Een beetje een homemade HDR (ik hou niet van tonemapping).
Een oog kan 20stops zien, een sensor maar 6 a 8 stops. Dus je verliest in de shadows of highlights.
Je kan dat op 1 minuut rechttrekken en zorgen dat de koeien bv wel goed belicht zijn. Daar is toch niets mis mee?

Nog een foto die ik gisteren gemaakt heb.
Ik was paar minuten te laat voor de zon.
Deze foto is een blending van 3 exposures.
5D, 17mm, f13, iso100. belichting van 0,5s tot 4s.
Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/2aa12ts.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door multipasser op 18-07-2010 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

multipasser schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 22:04:
apojapo. Ik vind dat gemiste kansen, zo'n foto's die jij post.
Ik overdrijf misschien een ticky met de saturatie maar mijn 'levels' komen overéén met wat je in de werkelijkheid ziet. Een beetje een homemade HDR (ik hou niet van tonemapping).
Een oog kan 20stops zien, een sensor maar 6 a 8 stops. Dus je verliest in de shadows of highlights.
Je kan dat op 1 minuut rechttrekken en zorgen dat de koeien bv wel goed belicht zijn. Daar is toch niets mis mee?

Nog een foto die ik gisteren gemaakt heb.
Ik was paar minuten te laat voor de zon.
Deze foto is een blending van 3 exposures.
5D, 17mm, f13, iso100. belichting van 0,5s tot 4s.
[afbeelding]
Ik vind alleen n1 helaas wat mislukt en nummer 9 was de belichting verre van ideaal (6:30 uur). Maar bij een n2 en n5 vind ik het weer niet storend aangezien de achtergrond eruit moet springen.
Bij mijn nummer 1 kan je die koeien niet veel lichter maken. Elke pixel is min of meer even zwart.

De termen die jij gebruikt zeggen mij niets. Wel dat de kleuren in jouw bewerkte foto verre van realistisch zijn. Nou doe ik zelf ook aan PP ;) (zie foto's) en betrap mijzelf er achteraf nog wel eens op dat ik te ver ben gegaan.

Je laatste foto vind ik een stuk beter kwa bewerking. Alleen de lucht iets te blauw, voor de rest super scherp. Alleen wel even recht zetten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
@multipasser, ik vind hem werkelijk prachtig kwa kleuren/licht. De horizon staan volgens mij wel erg scheef, dus die zou ik ff rechtzetten.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.