Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
@marceltuit: Een fraaie compositie, kijkt lekker weg. Alleen is hij inderdaad nogal donker en ruizig. Misschien iets misgegaan bij het resizen?
@Rudedadude: Deze platen doen mij echt weer naar de zomer verlangen. Ik vind het fletse niet zo'n probleem eigenlijk, kan niet echt precies vertellen waarom.
Ook deze foto is al wat ouder, in september gemaakt in het binnenland van IJsland. Ik kwam weer langs deze foto en vond hem toch wel wat hebben.

Deathchant schreef op zondag 24 januari 2010 @ 17:54:
Marcel, de foto kan wel iets lichter, het is een stralende dag en vind em erg donker. De lucht lijkt ook iets te fel blauw.
Tnx voor de reacties. Had eigenlijk niet verwacht dat er een reactie zou komen dat hij aan de donkere kant was. Eigenlijk het enige wat ik aan de donkere kant vind is die groep steentjes in het water.PowerUp schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 22:46:
@marceltuit: Een fraaie compositie, kijkt lekker weg. Alleen is hij inderdaad nogal donker en ruizig. Misschien iets misgegaan bij het resizen?
Lucht is niks aan gedaan.
En misschien een stomme vraag, maar waar zien jullie de ruis? kan wellicht zijn dat ik die niet zie door een brakke monitor oid?
Die zwarte plek is inderdaad een vogel. Ik heb mezelf voorgenomen deze gewoon te laten zitten, om de een of andere reden hebben vogels altijd de neiging op de foto te komen bij mij.@marceltuit: Het eerste wat me opvalt is die zwarte vlek in het midden, vogel of stof? Ook valt me ruis op in de grote versie, vreemd met die instellingen. Verder wel een krachtige foto door de mooie compositie. Had nog wel graag de horizon iets hoger gezien omdat er in de lucht niet heel veel bijzonders valt te zien.
wat betreft de horizon: ik ga van het weekend eens kijken hoe dat uitpakt. Ergens ben ik dan een beetje bang dat de lucht dan nog saaier wordt, aangezien het mooiste gedeelte (de wolken) zich meer bovenin bevinden (mijn mening dan he)
Wat betreft jouw foto: had het volgens mij al ergens gezegd, maar vind het een prachtige foto door de dieptewerking.
@Powerup: Is inderdaad wel een fijn landschapje. Enige wat ik iets minder vind is dat er iets te veel voorgrond in zit naar mijn zin.
Hierbij nog eentje van mij. technisch misschien niet de allerbeste, maar de compositie vind ik wel tof. Als ik hier naar de bomen kijk had ik volgens mij die 2/3e regel in mijn hoofd
Wat vinden jullie ervan?

@marceltuit: In de vorige foto is de ruis vooral in de lucht terug te zien. Je nieuwe foto met boompjes is leuk gelukt, de compositie is inderdaad mooi gezien. Wat wel stoort is dat de horizon op de achtergrond net wel en net niet zichtbaar is. Een hoger standpunt om die meer is beeld te krijgen was mooier geweest, als dat niet kon dan had ik een lager standpunt gekozen om deze te verbergen achter de rietkraag.
@joosthaarman: Alsof de laatste post alweer weken geleden is
Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...
Toevallig heb ik wel een foto op dezelfde positie vanuit lager standpunt, maar die is niet echt prettig vind ik persoonlijk omdat de bomen er maar half op staan. (de voorste dan). Ter plaatse achteruit gaan is geen optie zeg maar
Verwijderd
@amstel76: Ik had het hekje graag dichterbij gezien.
@marceltuit: Interessante plaat
Twee van mij:

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 15:51 ]
![]() |
![]() |
![]() |
[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]
Verwijderd
@BBE de tweede spreekt mij het meeste aan, erg mooie diepte, je wordt de plaat ingezogen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
nr1: Cameron highlands, MaleisiëYSK schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 20:27:
@ BBE, is de laatste foto toevallig in Thailand gemaakt?
nr2: Terpenlandschap Middag-Humsterland, Groningen
nr3: Lankawi, Maleisië
[ Voor 3% gewijzigd door Markie op 11-03-2010 15:27 ]
Mooi!
Ik dacht dat het een dijk was ergens in Nederlandnr1: Cameron highlands, Maleisië
[ Voor 27% gewijzigd door Polariteit op 11-03-2010 19:57 ]
Theeplantage dusmarceltuit schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 19:56:
Ik dacht dat het een dijk was ergens in Nederland
De leegheid van het Groninger land:

[ Voor 23% gewijzigd door Markie op 12-03-2010 13:26 ]
qua compo vind ik hem wel fijn. zou misschien de bomen rechts wat meer naar links geplaatst hebben.
@ikremers: Eerste foto, vind ik de compositie niet zo heel gelukkig gekozen. Ik was iets verder naar achter gelopen om meer palen op de foto te krijgen. Tweede foto, niks op aan te merken! Leuke wallpaper
@BBE: Eerste foto, had ik iets meer lucht gecropped. Verder is thee niet heel spannend. Tweede foto, mooie wolken partij! Lijkt wel alsof ze de aarde bijna raken. Ik zou hem ook graag in kleur willen zien. Derde foto, ik had iets meer strand gecropped. Tot net onder de zee rand, zodat je meer een panaorama foto krijgt. Verder weinig aan te merken
@longneck: De eerste foto is erg tof, vooral door de compositie. Jammer dat er links iets van een paaltje staat. Deze foto doet mij helemaal niets, gewoon doordat je vernauwend bezig bent... Kan volgens mij best een kleurrijke plaat zijn.
@BBE: Jammer van de bomen rechts, dan had je het echt de leegheid gehad. Kan je natuurlijk zelf ook weinig aan doen
Eerste landschap wat ik post. Lago Quilotoa in Ecuador, de kleuren zouden overeen moeten komen. Het water is groen doordat er veel mineralen in de grond zitten (geimplodeerde vulkaan). Ooit zal dit weer een vulkaan worden aangzien deze nog steeds borreld. Het meer ligt op 3800 meter hoogte, letterlijk en figuurlijk adembenemend. Ik hoop dat het een beetje overkomt...
Klik op de foto voor een groter formaat!

[ Voor 4% gewijzigd door Silvermoon op 13-03-2010 09:53 . Reden: grotere foto gepost ]
sja ik had mijn hakbijl niet bij me@marceltuit: Mooie kleuren! Jammer van de boom rechts... ik had liever die grote boom alleen zien staan, verder qua techniek niks op aan te merken
Mooie plaat die je post, dit vraagt gewoon om een iets grotere versie. dit soort foto's wil ik altijd gewoon zo groot mogelijk kunnen bekijken
[ Voor 26% gewijzigd door Polariteit op 12-03-2010 22:42 ]
[ Voor 32% gewijzigd door Parle85 op 12-03-2010 23:58 ]
5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl
Thanks, dat dacht ik in eerste instantie ook... Recht trekken heeft een beetje raar / hetzelfde effect. Het komt gewoon door de bergen dat het scheef lijkt (linkerkant is ook vele male hoger dan rechts).marceltuit schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 09:53:
mooi! beetje surrealistische kleuren, maar dat past wel bij zo'n foto. wel is hij een beetje scheef heb ik het idee
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

gemaakt tijdens de Tongariro Alpine Crossing (vette wandeling, maar wel een uitputtingslag met m'n huidige conditie
De berg op de achtergrond heeft gediend als Mount Doom in de LOTR reeks
Hier staat tekst
Verwijderd
Mijn grootte hobbie is fotografie.
back to bussines!:
Ik ben nog niet zo heel erg lang bezig met serieuze fotografie, sterker nog ik heb pas 3 weken ene spiegel reflex camera, de Canon EOS 1000D met de standaart 18-55mm lens en een Tamron 70-300mm, owja en nog een oud statief van mijn vader!
Vorig jaar ben ik beginnen met foto's maken op circuits met een mobiele telfeoon

Eerste poging tot landschappen fotografie:

Nog lang niet perfect maar ben ben zeker niet ontevreden
Een paar andere foto's van die dag: http://picasaweb.google.nl/w.hendriks.202/21Maart2010NatuurFotosAsselt#
Verwijderd
@Longneck: Heeft potentie, maar mis een stukje interessante voorgrond.
@Grimes1992: Blijf oefenen
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2010 11:05 ]
Verwijderd
Hier een foto van mij

Verwijderd

jammer dat het gras bovenin iets aan de donkere kant is.
Verwijderd
@jessica001: is er nog wat meer detail uit de lucht te halen? En kun je met behulp van de lens correction het perspectief van je foto wat veranderen (of heb je in het origineel geen extra ruimte aan de bovenzijde?)?
@Alesys: foto 1&2 kunnen wel een beter zwartpunt gebruiken denk ik. Even de zwartwaarde iets omhoog schroeven. Daarnaast mogen in foto 1 je midtones wel wat donkerder imo. Foto 2 lijkt een kromme horizon te hebben (gevoelsmatig) . In foto 3 mogen die stippen (surfers?) in het water weg wmb. Lekkere kleuren in met name foto 2
@agnostic: lekker contrast en mooie lijnen in het onderste deel van je foto. Het bovenste deel vind ik een beetje rommelig.
@marceltuit: lekkere compo. Iets te donker voor mijn smaak.
Ook maar eens een foto'tje plaatsen hier:

Verwijderd
Dank, ik wilde even linken naar een plaat waar de achtergrond wel scherp is, maar ik zie dat ik met bovenstaande link eigenlijk al de community guidelines van Flickr heb overtreden (foto is niet public), dus ik zal die fout maar niet nogmaals makenmarceltuit schreef op donderdag 08 april 2010 @ 07:13:
Mooie plaat Mig, alleen bijna zonde dat de bergen op de achtergrond niet scherp zijn
Verwijderd

Gruwelijk gejatte Icoon!
@Mig-29 (panorama): Mooi vergezicht. Op het eerste gezicht lijkt het een zomerse plaat met al dat dorre gras, totdat je de sneeuw ziet
@Mig-29 (landschap): Een landschap wordt vaak mooier als er iets op de voorgrond te zien is. Hier heeft dat ook een goed effect. Hoewel ik ook wel benieuwd ben naar de versie met de scherpe achtergrond. Dat soort heeft meestal mijn voorkeur.
@marceltuit: Mooie compositie, maar inderdaad nogal donker. Dat probleem heb ik ook altijd als ik de polarisatiefilter gebruik.
Vandaag hadden we een excursie naar de KNMI meetmast in Cabauw / Lopik. We kregen uitleg over de dingen die ze daar allemaal meten, en je mocht ook per tweetal naar boven. Tot 80 meter, anders was de lift te lang bezig. Iets boven de 4e set armen van onderen hebben we gestaan.

Helaas was het bewolkt, maar je kon toch nog wel best ver kijken. Heel in de verte kan je Rotterdam zien liggen, op de voorgrond ligt het dorpje Cabauw.

Vind hem iets te donker en er is wat te weinig zee te zien naar mijn smaak. Perspectief vind ik ook niet helemaal lekker kijken, sorry deze is het niet voor mij.
@mig29:
Ik had toch graag een kleiner diafragma gezien, compositie en plek is wel helemaal top natuurlijk.
@Agnostic:
Die kijkt lekker weg zeg, erg fijne toning!
@PowerUp:Erg gaaf om eens mee te maken en daarboven te kijken. De foto is op zich niet heel interessant maar wel de plek waar hij gemaakt is natuurlijk. Mooie herinnering.

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...
Waarom is dat behelpen dan, prima combinatie om een landschapje te trekken. Je foto's vind ik niet heel bijzonder, het zijn keurige platen hoor daar niet van. Maar de kleuren zijn niet echt overweldigend en de silhouetten niet echt spannend.
Drie foto's van mijn kant van natuurgebied De Vooroever:
1: De entree

2: Onder in het riet

3: Het uitzicht over het water

The devil is in the details.
Eentje op de mountainbike route die ik een paar keer in de week fiets.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Amstel: Jij bent hier nogal een topicvuller! Ik vind vooral je post van 28 april om 00:02 een fijne plaat. Een rustige plaat met een nette compositie.
Martijn--g: beide platen kunnen mijn blik niet lang vasthouden, waarbij ik de tweede nog de betere van de twee vind. De eerste plaat lijkt nogal tot stand gekomen alsof je de windmolen in het midden van je zoeker hebt geplaatst en afgedrukt. Je had er heel iets anders van kunnen maken, door bijvoorbeeld meer van de voorgrond mee te pakken of meer door je knieën te gaan.
Ik begrijp je tweede plaat niet zo goed. Er staat iets links in de foto waarvan ik niet kan zien wat het precies is. Daarnaast zie ik ook niet goed wat dit toevoegt aan deze landschapsfoto.
Abrakadaver: Fijne plaat, ik associeer hem inderdaad wel met mountainbiken. Je kan je door de hoogte van de heuvel niet goed zien wat je te wachten staat als biker. Als het hele pad zichtbaar was geweest, was hij te cliché geweest. Nu is het een fijne plaat.
5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl
@Amstel: Nummer 1 vind ik niet zo spannend, er is weinig te zien. Enige 'leuke' is het contrast tussen de lucht en de bomen. Nummer 2 vind ik wel een leuke foto. mooie kleuren, en leuk standpunt. Wellicht zou iets meer riet aan de voorgrond wat beter staan. Nummer 3 is heerlijk simplistisch
@Abrakadaver: Mooie plaat, lekkere dieptewerking en lekker veel te zien. Wel jammer van de overbelichtte stukje aan het einde vna de weg.
Abrakadaver Mooie compositie maar naar mijn gevoel wat te veel voorgrond. Misschien zou een vierkante uitsnede hier wel mooi zijn (ik hou van vierkant

[ Voor 8% gewijzigd door wisselwerking op 13-05-2010 00:55 ]
Cool, waar fiets jij?abrakadaver schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 21:42:
Die 2e is lekker amstel76
Eentje op de mountainbike route die ik een paar keer in de week fiets.
[afbeelding]
In omgeving nijmegen/mook/groesbeek, route heet geloof ik de "rijk van nijmegen route", zijn 2 routes die te combineren zijn tot een mooi ritje van ~40km.
@Herrick, inderdaad een beetje voorgrond mag er wel vanaf.
Die van jou is een erg lekkere plaat, weet niet of ik de bijna zwarte lucht vind passen bij de sfeer van de foto maar ik vind 'm mooi.
[ Voor 7% gewijzigd door abrakadaver op 17-05-2010 12:06 ]
@Silvermoon in "[verzamel] Landschappen": mooie plaat, maar je bent imo wat te enthousiast geweest tijdens het verscherpen. Teveel van het goede. En een beetje rechtzetten mag ook wel.
@abrakadaver: ik vind het teveel voorgrond en als ik eerlijk moet zijn ben ik van jou veel beter gewend dan deze plaat.
@herrick: prachtig. Wolken zijn geweldig. De persoon op het strand is een prima toevoeging. Er mag van mij echter wel wat meer detail in de voorgrond aanwezig zijn, dit is wel erg wit.
een dode boom van mijn kant:

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Om één of andere reden vind ik de duin niet echt lekker wegkijken, misschien omdat je zo omhoog moet kijken?
/edit: ik heb m'n hand eens op de plukjes groen links rechtsonder gehouden, vindt ik dat 'm nog beter.. Zelf zou ik eens proberen dat stukje eens weg te soepen, om een meer egale voorgrond te krijgen.
Lake Matheson, met op de achtergrond Mount Cook (NZ)

Jammer van het zeer lichte briesje dat de perfecte spiegeling van het meer, waar het normaal om bekend staat, heeft verkloot
Niettemin doet deze het best lekker op SS
[ Voor 19% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 19-05-2010 21:55 ]
Hier staat tekst
10 stops ND-filter doet wonderenSjaak_Afhaak schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 20:59:
Jammer van het zeer lichte briesje dat de perfecte spiegeling van het meer, waar het normaal om bekend staat, heeft verkloot![]()
Maar ik vind hem wel lekker hoor. Prachtige kleuren en detail!
weer een reisbestemming aan mijn toch al te grote lijst toegevoegd...
die plukken gras zitten mij ook een beetje dwars. Ik heb er al een aantal weggehaald, maar wat er nu nog zit is lastiger weghalen zonder daar direct iets van te zien. Bovendien zitten die dingen er nu eenmaal.Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 20:59:
Lekkere wolken en dito doods boompje
Om één of andere reden vind ik de duin niet echt lekker wegkijken, misschien omdat je zo omhoog moet kijken?
/edit: ik heb m'n hand eens op de plukjes groen linksonder gehouden, vindt ik dat 'm nog beter.. Zelf zou ik eens proberen dat stukje eens weg te soepen, om een meer egale voorgrond te krijgen.
dank voor je suggestie
fijne toning.Lake Matheson, met op de achtergrond Mount Cook (NZ)
[afbeelding]
Jammer van het zeer lichte briesje dat de perfecte spiegeling van het meer, waar het normaal om bekend staat, heeft verkloot![]()
Horizon had wellicht iets lager gemogen.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
@Sjaak-Afhaak: Misschien ziet het er, juist door dat briesje, wel natuurlijker uit. Vind hem erg goed. Enige is dat de horizon er naar het midden lonkt.
-edit-
Zo zie je maar. Ik had hem juist vanuit een lager standpunt relatief hoger gezienYellowCube schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:41:
Horizon had wellicht iets lager gemogen.
-/edit-
De Asteiner Groen-routes heten ze. Het gebied heet inderdaad Rijk van Nijmegen. Zat toevallig met het ANWB boekje in m'n knuisten. Grappig dat er meer MTB/FG combo-ers zijn hierabrakadaver schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:05:
In omgeving nijmegen/mook/groesbeek, route heet geloof ik de "rijk van nijmegen route", zijn 2 routes die te combineren zijn tot een mooi ritje van ~40km.
[ Voor 13% gewijzigd door Joor op 18-05-2010 23:04 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 19-05-2010 21:53 ]
Hier staat tekst
@SjaakAfhaak: Schitterend plaatje, deze foto vraagt om een grote versie
Was je dan niet te laat? 't staat er om bekend dat 't bij zonsopkomst windstil is daar, de rest van de dag is 't niet zo speciaal.Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 20:59:
Lake Matheson, met op de achtergrond Mount Cook (NZ)
[afbeelding]
Toen ik er een paar jaar geleden was was dit de zonsopkomst, en dit iets later. Is echt een erg mooie omgeving
@yellowcube, ik vind 'm mooi
Hier staat tekst

[ Voor 24% gewijzigd door Polariteit op 23-05-2010 09:27 ]
foto 1: lekker Nederlands plaatje.
foto 2: het had wat mij betreft ook een plaatje kunnen zijn van stilstaand water. Ik zie er niet echt aan af dat hier veel werk in is gaan zitten en wat het effect ervan moet zijn.
@scirocco: jammer dat je zo weinig van de lucht laat zien, want die is nu juist het meest interessant.
Ik kies er bij mooie wolkenluchten juist voor wat minder landschap te laten zien:

Statief neerzetten, camera op statief, hoop gedoe om de juiste compo te krijgen etc.
misschien moet ik m'n commentaar bijstellen: ik zou een andere locatie gezocht hebben waar je het effect van het stromende water i.c.m. lange sluitertijden beter ziet.
Verwijderd
@Herrick| Knappe foto. Niks negatiefs over te zeggen. De voorgrond vind ik eigenlijk wel prima
@Yellowcube| Lekkere schilderachtige lucht. Mooi detail ook dat het boompje net voor het donkere deel van de lucht staat. Maakt het contrast net iets minder hard.
@Sjaak_Afhaak| Wat een landschap! Jammer inderdaad van die minimale rimpeltjes die het spiegelbeeld verstoren. Verder lijkt de plaat ook wat onscherp in de achtergrond.
@Marceltuit| Zie feedback in showcase
@Scirocco| Mooie lucht, maar verder wat saaitjes en "gewoon".
@Marceltuit| Het is dat je het erbij zegt, maar anders had ik gedacht dat het stilstaand water was. Niet heel boeiend verder.
@Yellowcube| Erg mooie lucht. Zeker de moeite waard om iets meer naar boven te kijken dan gebruikelijk. Mooie frisse kleuren ook. Wel lijkt de horizon wat scheef te staan.
Panorama van de Sognefjell:

Prachtig om de dreigende lucht te zien Timbo!
Mooie plaat heb jij geplaatst, lucht is erg gaaf
@MrTimbo.B: Mooi landschap met schitterende dreigende luchten. Enige wat ik een beetje jammer vind is dat ik de sneeuwvlekken een beetje te felwit vind.
@scirroco: Prachtige lucht, maar het landschap op zich is vrij saai. Ik had (zoals de anderen ook al zeiden) meer van de lucht laten zien.
@yellowcube: Heel erg mooie diepblauwe lucht! Voor de rest is het landschap niet zo interessant, maar de lucht maakt alles goed
@MrTimbo.B: Wederom een mooie lucht, maar ik vind de compositie niet echt dat, er is niet echt iets dat je aandacht trekt, er is geen echt onderwerp waar je ogen onmiddellijk naartoe gaan.
1

Groter
2

Groter
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Ik neem aan dat je graag commentaar wilt op je foto, dan begrijp je vast ook wel dat de mensen die voor jou gepost hebben, dit ook graag hebben. Dus waarom geef je dan geen commentaar op anderen hun foto?HaseMike schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 08:46:
Tijd geleden dat ik wat gepost heb, dus hier een mooi landschap : Locatie : Portland, Maine, US
[afbeelding]
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
@FreddyRonny: de eerste foto vind ik eigenlijk niet zo heel spannend qua compositie, ik vind de plaat vooral een beetje 'plat' overkomen, zonder diepte erin. Wel vind ik de kleuren erg fijn.De tweede foto vind ik qua compositie wel gaaf. Kijkt lekker weg
Daar heb je beslist gelijk in, ik had geen commentaar neergezet omdat de posters voor mij al zowat alles behandeld hadden.freddyronny schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:46:
Ik neem aan dat je graag commentaar wilt op je foto, dan begrijp je vast ook wel dat de mensen die voor jou gepost hebben, dit ook graag hebben. Dus waarom geef je dan geen commentaar op anderen hun foto?
Ik ben van mening dat een extra mening van een andere persoon altijd waardevol is, ook al hebben andere mensen reeds de foto becommentarieerdHaseMike schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 17:52:
[...]
Daar heb je beslist gelijk in, ik had geen commentaar neergezet omdat de posters voor mij al zowat alles behandeld hadden.
Foto1 : Mooie plek, fijne kleuren, leuke combi van oude en nieuwe architektuur, waar is dit ?
Foto2 : Altijd leuk een pastoraal plaatje, jammer van die rommelige garage recht voor in beeld.
Dankjewel voor je commentaarHaseMike schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 08:33:
Doe ik die van jou doe jij die van mij :
Foto1 : Mooie plek, fijne kleuren, leuke combi van oude en nieuwe architektuur, waar is dit ?
Foto2 : Altijd leuk een pastoraal plaatje, jammer van die rommelige garage recht voor in beeld.
Over jouw foto, het is zeker niet slecht, maar ik heb de indruk dat de rotsen scherper zijn dan de vuurtoren zelf. Ik had liever gehad als de vuurtoren het scherpste was. Qua compositie had ik iets minder plaats rechts gelaten of juist meer, nu zo ertussenin vind ik niet zo geslaagd. Ik zou hem ook ietsje zwaarder bewerken, maar al bij al is het best wel een fijne plaat
[ Voor 26% gewijzigd door LaurentS op 27-05-2010 17:20 ]

En dit doet me een beetje denken aan de yellow brick road

[ Voor 36% gewijzigd door black_eye op 28-05-2010 11:06 ]
Ad maiorem black_eye gloriam
@marceltuit (long exposure): Mooi effect, maar compositie niet zo speciaal.
@Yellowcube: Erg mooi!De extreme kleuren passen hier wel bij
@MrTimbo.B: Erg leuke panorama! Mooie dreigende kleuren. Zoals hierboven gezegd zijn de sneeuwplekjes te wit waardoor je geen details meer in ziet en ze er onnatuurlijk uitzien. Op zich niet heel storend
@FreddyRonny: Erg mooie kleuren. Compositie vind ik van beide leuk. Wel zou ik de grassprieten rechtonder op foto 1 wegclonen. Die trekken de aandacht namelijk
@HaseMike: Nog wat bewerken en je hebt een topplaat. Horizon recht maken, kleuren verbeteren en verscherpen
@ Marceltuit: Compositie is mooi. Je andere (die ultrawide angle foto, waarvan je later de distortion had gecorrigeerd) vond ik door de kleuren toch mooier
@freddyronny: bij de eerste foto lijken de gebouwen naar rechts te vallen. Vind het ook een beetje jammer dat de gebouwen rechts zo afgekapt worden. De hele composite had waar meer naar rechtsboven gemogen.
@Hasemike: zit nog wat werk in zoals eetje ook zegt. Tandje scherper, kleuren wat feller etc.
@blackeye: die eerste vind ik helemaal niks zo met die rand boven en onder. Tweede is een leuke kleurige plaat.
gisteren een IR filter op m'n camera gezet en eens gekeken hoe dat ging:

Maar kennelijk ligt het er ook aan hoe je lichtbron is. Direct zonlicht levert een ander beeld op dan schaduwpartijen (zoals hierboven). Oh en..de camera doet er kennelijk ook nog toe. Niet elke camera doet het op dezelfde manier. Dit is met een D300 gedaan (en een R72 filter)
En je mag het uiteraard niet prettig kijken vinden
[ Voor 31% gewijzigd door YellowCube op 30-05-2010 20:18 ]
@black_eye: allebei wel leuke landschappen, alleen bij #1 stoort het beton behoorlijk, bij #2 staat de struik een beetje in de weg. Het wordt trouwens verwacht dat je commentaar geeft op je voorgangers.
@marceltuit: lekker rustig plaatje, goede sfeer. Wel jammer dat de boom er niet helemaal op staat.
@HaseMike: ik sluit mij aan bij de rest. Hij oogt een beetje soft, flets en ietwat scheef. Als je dat corrigeert is het een prima plaat!
@freddyronny: de eerste is een beetje scheef en had wat compositie betreft wat beter gekund. De tweede is prima wat mij betreft.
@MrTimbo.B: prachtige lucht en lekker veel contrast. Het maakt er een dreigend landschap van. Ik vind de compositie best goed eigenlijk.
Eentje nog van vorig jaar, Hengifoss, Oost-IJsland. Ik vind hem wel aardig wegkijken.
Edit: Tweede poging, nav commentaar van TukkerTweaker en HaseMike.

Eerste versie:
http://www.flickr.com/photos/bpelgrim/4654896425/
[ Voor 7% gewijzigd door PowerUp op 31-05-2010 16:58 ]
@blackeye foto1 : Als de bovenkant van de bunker (?) ook recht was dan spreekt het misschien meer
@blacikeye foto2: Frisse plaat, leuk wel wat te veel verzadiging in de kleur van de lucht
@yellewcube : Ieks kleurtje ! Wel grappig
@powerup : Mooie locatie, jammer van de weggeblazen lucht
Hieronder : Jullie opmerkingen verwerkt, zo is die inderdaad beter denk ik
-

@HaseMike, 2e versie: Al een stuk beter, hoewel hij nog steeds een beetje flets is.
Ik schiet veel te weinig landschappen, laatst op een pentax meet (jaja, die zijn er

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Dat was inderdaad wel een idee geweest. Het leek net alsof je op de maan was daarvandermark schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 10:37:
@ Nachtapotheker, heerlijke lucht, mis alleen wat interessants op de voorgrond. De camera op 10cm vanaf de grond had misschien al wat mooie details in voorgrond toegevoegd.
Mooie plaat trouwens, lekker frisse kleuren! HDR of niet?
[ Voor 6% gewijzigd door Nachtapotheker op 03-06-2010 16:56 ]
Dit topic is gesloten.