[verzamel] Landschappen Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 97.005 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-06 11:24
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 22:29:
[...]
Bij mijn nummer 1 kan je die koeien niet veel lichter maken. Elke pixel is min of meer even zwart.
Je kan drie foto's van een bepaalde scene maken waarbij er eentje goed belicht is, een is overbelicht en de andere is onderbelicht. Sommige camera's hebben hier zelfs een functie voor genaamd AEB (auto exposure bracketing). Door deze drie foto's vervolgens te combineren met speciale software tot een zogenaamde HDR foto kan je het 'dynamisch bereik' van de camera vergroten.

Dit kan in jouw foto ervoor zorgen dat de koeien wel goed belicht zijn, evenals de rest van de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 00:46

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Het is optisch bedrog denk ik. De landmarks staan goed.
Die lange/lage wolk is links een stuk hoger en speelt met perspectief.
Ik kan ze wel wat roteren, dat kan optisch beter lijken.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:53

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mooie foto multipasser, alleen dat scheve is best storend (optisch bedrog of niet, i dont care. vind het storend ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08 16:06
Waar dan? Hij staat volgens mij nog steeds scheef :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apojapo1: Foto 3 en 6 zijn werkelijk prachtig!!! SUPER

Ik post nog twee platen genomen van eigen bodem ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4100/4801598593_4f60a20615_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4078/4802228820_b590c1c815_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

TranceSetter schreef op zondag 18 juli 2010 @ 20:59:
[...]

Waar dan? Hij staat volgens mij nog steeds scheef :)
Misschien gewoon refreshen?
http://i28.tinypic.com/2aa12ts.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@multipasser: bij mij staat hij ook nog steeds scheef, en ik zit op een andere pc dus ik kan refreshen tot ik een ons weeg :p

@royv: allebei mooie platen, met lekkere een beetje dreigend overkomende kleuren. In foto 1 vind ik het jammer dat het hoekje linksonder zo donker is, en in foto 2 vind ik het niet zo geslaagd dat de weg rechts in beeld komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rad3on: Erg mooi, met die felle kleuren op de voorgrond en de rustige achtergrond van de bergen.
@multipasser: Echt gaaf zeg, mooie bewerking! (eerste foto), tweede foto is erg sfeervol!
@royv: vooral de tweede foto vind ik erg mooi.

Hier dan mijn eerste foto's hier (let op, compactcamera en onbewerkt):

Eilandje bij Agios Sostis op Zakynthos:
Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/21nhbv4.jpg

Myrtos Beach, Kefalonia:
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/2roszrk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:18

JoSchaap

Had a life, got a modem..

jeetje, mijn foto's zijn niets vergeleken met wat er hier allemaal voorbij komt..
maarja ik moet t dan ook zonder dslr doen :+ (FinePix S5700)

hier een aantal van mijn landschappen (linkjes ivm formaat)
Schiedam centrum panorama vanuit molen de walvisch
http://twitpic.com/26roz8/full

Amsterdam, Gaasperplassen panorama
http://twitpic.com/26jvrn/full

Duivendrecht, uitzicht-panorama vanaf ons balkon in de schemering
http://twitpic.com/26h1p1/full

enige nabewerking zijn de stitch en blend-tools :+

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Natsuki

Foto 1. Je brug is uitgebrand. Je zou er terug wat shadows moeten inkrijgen. Horizon staat scheef.
Foto 2. Horizon staat heel scheef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4138/4809600934_cb3ae694b1_o.jpg

Volgende keer toch die pola meenemen...

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Pola moet niet maar mag voor donkerdere blauwe lucht. Maar je had eerder nood aan een goede UV filter!
Verder niet echt een spannende foto. Hij was beter portrait genomen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Royv: nice, mooie nederlands plaat. Deze wolken heb je allen hierzo (en nou niet zeggen dat hij in het buitenland is genomen).

natsuki, beetje standaard plaatjes, goede vakantiefoto's maar ze brengen net niet dat stukje extra.

Erasmo, idem, net niet spannend genoeg vind ik

Toscane, landschap op 200mm
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4099/4809914020_ef304ebfc8_z.jpg

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-08 20:34

Deathchant

Don't intend. Do!

oei moby, dies wel erg cool :) maar mijn blik wordt wel getrokken naar die bruine lijn in het midden. Vind ik eigenlijk een beetje afleiden van de totale sfeer in de foto. (zacht landschap met mooie lijnen erin en dan zo'n keiharde lijn in het midden). Snap je? ik weet niet hoe ik het beter moet verwoorden.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ja. Met de lijnen mee fotograferen was makkelijker voor de ogen. Als dat mogelijk was.
Kan het zijn dat het voorste deel (heuvel) wat onscherp is? Bij zo'n plaat moet alles scherp zijn, soms is dat met focusbracketing alleen mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Natsuki: Jammer dat je foto's zo flets zijn en niet scherp ogen. daar moet zelfs met een compactcamera nog wel wat aan te doen zijn ;). En de tweede is ook nog eens erg scheef, ik zit hier al met een emmer klaar om het water op te vangne.

@JoSchaap: wel zo leuk als je de foto's ook even in img-tags zet, dan hoeven we niet door te klikken.

@Erasmo: Goed idee ;) Maar verder wel leuke dieptewerking. Jammer dat er verder helaas niet zo heel veel spannends te zien is in de foto.

@mobyRick: Mooie plaat, vooral de zachte kleuren en de glooiingen vind ik mooi. Ik sluit me aan bij multipasser wat betreft de onscherpte op de voorgrond. die is een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

@marceltuit
offtopic:
ik beschik (nog) niet over een tnet gallery (dat krijg je als pure forumbezoeker) en twitpic staat hotlinking niet toe. Overigens zijn de afbeeldingen ook iets te groot om zo ineens in IMG tags te zetten ;)

Als ik toegang had tot webruimte had ik dat uiteraard gedaan :) maar ik zit even tussen webhost-providers in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-07 13:19
Maak even een Flickr aan dan :)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Idd, gewoon op bijv. flickr zetten, is gratis en je kan doorlinken ;)

www.flickr.com

;)

zijn nog meer mogelijlheden trouwens, maar gebruik zelf dit en bevalt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
@Natsuki

Prachtige foto's met je compact camera. Mag ik vragen met welke camera deze geschoten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ik vind net mijn oude panoramio account terug en heb de 50% verkleinde versies daarop gezet :)

nu losse klikbare links:

Afbeeldingslocatie: http://commondatastorage.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/medium/38162292.jpg

Afbeeldingslocatie: http://commondatastorage.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/medium/38162329.jpg

Afbeeldingslocatie: http://commondatastorage.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/medium/38162275.jpg

Nogmaals de info dan maar:
-uit de losse hand geschoten, vaste sluitertijd
-geen dSLR maar een FinePix s5700
-enige bewerking aan de afbeeldingen zijn stitch, blend en crop in photoshop CS3
-grote versie's op panoramio zijn nog altijd verkleind van het origineel aangezien de originelen >20MB waren

[ Voor 62% gewijzigd door JoSchaap op 20-07-2010 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-07 10:12

Gutteguttegut

CEO of TFD

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/i1zdk0.jpg

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:02

Markie

Voorheen BBE

@ royv: mooie luchten zeg!
@ Mobyrick: fijn abstract. Jammer dat de voorste lijn buiten het scherptevlak valt. Dat vind ik minder fijn weg kijken.

Landschapje in Drenthe:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4095/4810999721_bc7b6ba581_z.jpg

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:01

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Altijd fijn die landschapjes van BBE ;)
Kun je nog iets meer detail uit de lucht rondom de bomen toveren?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Mobyrick, geweldige plaat. Als ik moet mierenneuken had ik een cm van de voorgrond gecropt en aan de linkerkant, iets boven het midden, die schaduw weggehaald (leidt onnodig af).

@ Joschaap, vind er niet veel aan. Maar als je die omgeving kent is het wel leuk zo'n detail pano natuurlijk. Technisch kan het natuurlijk ook nog wat beter.

@Guttegut, goed die verhouding water lucht. Alleen jammer dat er zoveel horizontale lijnen in zitten waardoor die op het eerste gezicht wat saai oogt.

@ BBE, heel sfeervol met die boerderij midden op de glooiing. Op deze monitor waar ik nu achter zit is alleen het laatste stuk tot de lucht overbelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:53
-edit-

[ Voor 97% gewijzigd door n0elite op 22-07-2010 06:05 . Reden: weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:01
@n0elite: misschien idd meer iets voor [Verzamel]Nachtfotografie deel 2. Er is weinig landschap te zien zo :)
@BBE: Ik vind hem ook iets te licht, maar voor de rest is het helemaal top!
@Gutteguttegut: Mooi rustig landschap, het bootje zorgt m.i. voor 'houvast' tijdens het kijken
@JoSchaap: De eerste twee kijken wel lekker weg, alleen vind ik ze wat licht en wat flets. Op de derde is niet zoveel te zien.

Een landschapje uit Zuid-Limburg:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4093/4815715337_cae5756b3e_z.jpg

Edit: nieuwe versie, oude staat hier

[ Voor 10% gewijzigd door PowerUp op 21-07-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik mis de zwarttinten in je landschap, er hangt nogal een waas overheen

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 17:03
JoSchaap schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 13:45:
-enige bewerking aan de afbeeldingen zijn stitch, blend en crop in photoshop CS3
Jammer, beetje met de levels spelen zullen je foto's goed doen (daarnaast snap ik de opmerking niet, is het een kunst of zo om niet na te bewerken? Ben je anders geen goede fotograaf als je nabewerkt?)
Probeer eens iets andere tijdstippen om te fotograferen, je hebt wel erg hard licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Een Belgisch landschap, klikbaar.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aoHuqP7FGfLsrgn3qNnjKR6T/full.jpg

@n0elite: Het is beter een dergelijke foto te nemen wanneer er nog enig blauw in de lucht is.
@BBE Mooi landschap, alhoewel ik het contrast in de planten op de voorgrond wel erg hard vind om naar te kijken
@Gutteguttegut: Net wat saai zo. Ik had nog wel iets op de voorgrond of wat meer boot willen zien.
@Mobyrick: jammer dat zelfs met f13 de voorgrond nog niet lekker scherp is.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Rudedadude schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 20:53:
Ik mis de zwarttinten in je landschap, er hangt nogal een waas overheen
Ik hem dmv blacks in LR nu een tweede versie neergezet. De waas op de achtergrond is daar alleen niet weg mee te krijgen. Enig idee hoe dat kan? Het is ook een crop van een foto die op 230 mm genomen is, dus geen groothoeklandschap. Dus het wazige achterin zorgt dan ook wel weer voor wat diepte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie

Markie

Voorheen BBE

Dank voor jullie commentaar. Ik heb er bewust voor gekozen het stukje lucht helemaal licht te maken/laten; Zo wordt je oog naar het lichte deel getrokken. Daarnaast vind ik in zw-w dat de uitersten zichtbaar mogen (moeten) zijn (overbelicht in zw-w vind ik vaak een toevoeging, terwijl een overbelicht stuk in kleur me vaak irriteert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

PowerUp schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 22:00:
[...]

Ik hem dmv blacks in LR nu een tweede versie neergezet. De waas op de achtergrond is daar alleen niet weg mee te krijgen. Enig idee hoe dat kan? Het is ook een crop van een foto die op 230 mm genomen is, dus geen groothoeklandschap. Dus het wazige achterin zorgt dan ook wel weer voor wat diepte :P
Er hing gewoon een waas, dat is niet zo vreemd op grotere afstanden. Verder een duidelijke verbetering van de foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

TukkerTweaker schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 21:00:
[...]

Jammer, beetje met de levels spelen zullen je foto's goed doen (daarnaast snap ik de opmerking niet, is het een kunst of zo om niet na te bewerken? Ben je anders geen goede fotograaf als je nabewerkt?)
Probeer eens iets andere tijdstippen om te fotograferen, je hebt wel erg hard licht.
was niet zo bedoeld. had t gewoon ff snel gedaan. dat bedoelde ik ermee.
ben geen fotograaf. dit waren mijn eerste panorama's ooit. :o

*edit* even rustig op de zaak, dus irfanview even geinstalleerd en wat met levels gespeeld :)

voor:
Afbeeldingslocatie: http://commondatastorage.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/medium/38162329.jpg

na:
Afbeeldingslocatie: http://commondatastorage.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/medium/38244326.jpg

Er is een eerste keer voor alles :+ geen idee of ik t zo goed doe :D

[ Voor 32% gewijzigd door JoSchaap op 22-07-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Powerup, nieuwe versie is een stuk beter. Diepte is zeker niet verkeerd. Ken Z-L heel goed, ben wel benieuwd welke plaats dit is. Lijkt op Epen?

Rudedadude, mooie warme kleuren en leuke compositie. Zie alleen een halo rond de boom op de voorgrond en is het verschil tussen cyaan en blauw in de lucht iets te groot.

JoSchaap, goede bewerking. Gelukkig geen overdrijvingen maar heel natuurlijk. Alleen de lucht vind ik iets minder. Wel goede keuze om de res. iets te verlagen.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2010 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 19:27:
Powerup, nieuwe versie is een stuk beter. Diepte is zeker niet verkeerd. Ken Z-L heel goed, ben wel benieuwd welke plaats dit is. Lijkt op Epen?
Klopt, dat is Epen. De foto is net over de grens in België genomen, op de weg tussen Teuven en Sippenaeken.

Over jouw foto's: wow! Erg fraai. Het zijn er wel vrij veel, dit zou wat mij betreft beter terecht kunnen in een eigen testcase/showcase :)
De rode balken zijn wel een beetje jammer, ik zie dat je de foto's op Flickr hebt gehost. Met de magische code [url=link_naar_groot_plaatje.jpg][img]link_naar_kleiner_plaatje.jpg[/img][/url]
kan je op het forum de 640 px brede versie laten zien. Als je dan op de foto klikt kom je op de grotere versie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tips. Volgende keer dan maar een apart topic :) Zie dat Flickr ze automatisch resized naar een vrij lage resolutie. Op panoramio kan je ongelimiteerd bestanden tot 10 mb uploaden :o..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

apojapo1, eensch met Powerup, maak je eigen topic aan, dan komt de lovende kritiek beter tot zijn recht, want je foto's zijn inderdaad zeer geslaagd! Ik als landschapsfreak kwijl hier spreekwoordelijk wel over....

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan doe ik dat maar dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 20:14:
Bedankt voor de tips. Volgende keer dan maar een apart topic :) Zie dat Flickr ze automatisch resized naar een vrij lage resolutie. Op panoramio kan je ongelimiteerd bestanden tot 10 mb uploaden :o..
Waarschijnlijk heb je dan een gratis account, dan maakt flickr er automatisch 1024 oid. pas als je een proaccount hebt zijn je originelen ook zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie

Markie

Voorheen BBE

@PowerUp: je beeld lijkt een beetje plat (er mist iets op de voorgrond). Er zit wel een mooie gelaagdheid in.
@Rudedadude: mooie kleuren, de halo om de bomen is m.i. wel teveel aanwezig.

Kinderdijk:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4079/4827578581_1ca072b1e2_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenRew
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-06 17:44
@BBE en RudeDaDude: Beide erg mooie foto's!

Hier een plaat van de skyline van Stockholm;

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4136/4814150773_a819c1938d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@BBE: mooie silhouetten zo tegen die dreigende lucht!

@RenRew: Jammer dat de lucht niet zo spannend is, dan hadden de silhouetten ook automatisch meer kracht gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-08 09:31
@BBE, die foto heeft een heerlijk mystiek sfeertje om zich heen hangen, verder een erg mooi silhouet, ik vind het een prachtige foto!
@RenRew, ook een erg mooi silhouet, wel jammer dat de lucht verder niet zo interessant is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herjan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-03 11:59
@BBE: topfoto! Heb je die voor mij in hoge resolutie? Ik wil graag als wallpaper gebruiken :)
@RenRew: ook een vette foto. Dat de lucht niet zo spannend is als bij BBE is juist bij deze foto niet erg: de foto wordt er een stuk rustiger van. Je zou hem zo op posterformaat aan de muur kunnen hangen wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CashMoney
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-10-2024
Een namiddag in de Belgische Ardennen
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4145/4838291767_cbe2a328c0_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Of de foto lager nemen of juist het beeld achter de bomen fotograferen :)
Dat kleine boompje in het midden is ook leuk !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivorijn
  • Laatst online: 20-07 19:43
@BBE: Erg mooi sillouet van de molen, alleen vind ik de lucht iets te donker.

@RenR: Beetje saaie foto: lucht vertoont geen mooie kleuren en de horizon standaard in het midden.

@ CAsh: mooie foto! Enige puntje: contrast zou iets omlaag mogen

Canon R6/5D3/16-35/24-70/70-200/85/100/135/100-500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:00
Fijne luchten royv!
BBE: Sinds wanneer glooit Drenthe? Fijne simpele compositie, iets meer detail in de lucht zou misschien mooi zijn?

Hier twee plaatjes van Terschelling...

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4094/4818745758_e77463bdb6_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4118/4819146778_13c925df2a_z.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door WhiskyPhreak op 01-08-2010 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Straks is dit meer leeggelopen met zo'n scheve horizon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie

Markie

Voorheen BBE

@WhiskyPhreak: Overblijfselen van de een-na-laatste ijstijd hebben voor hoogteverschillen gezorgd. Zie hoogtekaart en Wiki.
Wbt jouw foto's: nr1: fijne kleuren en een erg fijne dof. Nr.2: de mooie lucht zorgt er helaas niet voor dat de plaat mijn interesse vasthoudt. Dit komt omdat het beeld behoorlijk plat is; ik mis iets op de voorgrond (boei, boot, zeehond,...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03:28
bij deze mijn allereerste foto post op tweakers, heb al een tijdje een nikon D80 en ben zelf soms best tevreden over het resultaat maar ben benieuwd wat jullie er van vinden. Onderstaande foto is trouwens nog gemaakt met een oude olympus (C730-UZ). 't Gebied, de Blue mountains doet z'n naam eer aan, zie je ook wel aan de blauwe waas :)

Afbeeldingslocatie: http://expecho.dyndns.org/Files/media/PB111256.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:53
Expecho schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 18:22:
bij deze mijn allereerste foto post op tweakers, heb al een tijdje een nikon D80 en ben zelf soms best tevreden over het resultaat maar ben benieuwd wat jullie er van vinden. Onderstaande foto is trouwens nog gemaakt met een oude olympus (C730-UZ). 't Gebied, de Blue mountains doet z'n naam eer aan, zie je ook wel aan de blauwe waas :)

[afbeelding]
Mooie foto alleen onscherp door de jpeg compressie? En is die ''blauwe gloed'' nog wat verder bewerkt? Ziet er verder wel oke uit.

Mijn bijdrage:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4134/4873408953_8ca70a6000_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit zeker wel potentie in deze foto. Alleen het bos is op mijn beeldscherm iets te donker en ik had liever meer land dan lucht gezien ipv andersom. Het is juist het meer met het (reflecterende)bos waar deze foto het van zou moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

noelite.....een spiegel-foto vergroot natuurlijk de kans op het wow-effect :) Maar ik vind het landschap hier wat saai. Het is "maar" een bomenlijn die gespiegeld wordt. Het spiegelen kon ook beter door deze niet zo krap te kaderen beneden. De verhouding 2/3e lucht en 1/3e landschap is niet verkeerd, maar pakt in deze foto niet zo goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@expecho: Plaat kijkt niet zo lekker, ik kan even niet verwoorden waarom niet. Compo is op zich wel ok, maar technisch vind ik hem niet zo lekker eruit zien. denk iets met compressie of naverscherpen ofzo dat niet helemaal gunstig uitgepakt heeft. Die blauwe gloed ken ik trouwens wel van de blue ridge mountains in de VS, daar hebben ze om precies dezelfde reden die naam ;)

@n0elite: Niet al te spannende foto, aangezien er behalve de bomen en spiegeling niet veel te zien is. De redelijk kale lucht kan sowieso wel wat ingekort worden.

Hierbij 1 van mij, al twijfel ik over de voorgrond met de sloot. eraf croppen loop ik het risico dat de mast te krap op de onderkant komt en dat wil ik liever niet aagnezien hij bovenin al afgekapt is...

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4093/4874924939_57ef7bc592_z.jpg

klik voor groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:51
Mja, een afgekapte elektriciteitsmast... :? Wat is het idee hier nou van? Ik vind het sowieso niet eens een landschapsfoto, het enige wat opvalt is de (afgekapte) mast.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

als jij een beter topic weet dan hoor ik het graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:10
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/09/1281347570-390.jpg

Afgelopen vakantie in Budapest.

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

marceltuit schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:50:
als jij een beter topic weet dan hoor ik het graag...
Testcase topic :)

Het is wel een mast die IN een landschap staat, maar ik ben het toch ook een klein beetje met Mute eens. Dit is een foto die toch wel al vaak gepost is en er gebeurt niet zoveel op. Ik zou eens kijken of je niet een wat interessante foto kunt maken. Misschien een silhouet foto van een mast waarbij je vanaf een wat hoger standpunt wat perspectief erin kunt gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 10-08 07:59
@Expecho: Mooie foto om mijn een compact gemaakt te zijn ;)

@n0elite: Leuke foto maar iets te veel lucht op de foto, de lucht is niet interessante genoeg om er zoveel van te laten zien. Dat zou ik eerder doen als er mooie wolken zijn ;)

@marceltuit: Jammer dat de mast er niet helemaal op staat. Of dit nu al dan niet in dit topic thuishoort, daar hou ik mij buiten :)

@Markicks: Sorry maar dit vind ik niks. Het weer was totaal niet aangepast voor zo'n foto, je zien de stad amper, de hele foto is grijs, je kan niets onderscheiden.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4117/4857188979_3ed52d7e1b.jpg

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Lekkere diepte FreddyRonny! Verder lekker landschapje, alleen die voorgrond vind ik niet zo geweldig ('deze kant' van het water zeg maar)

Hierbij weer eens een plaatje van Kinderdijk, vanavond geschoten. Ben benieuw hoe hij bevalt. Lijkt iets onscherp door beweging, maar vind het nog acceptabel zeker omdat ik het licht en kleuren nogal mooi vind.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4096/4907860781_ec2a357bfe_b.jpg

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
@marceltuit.

Kleuren zijn inderdaad prachtig. Hij lijkt inderdaad iets onscherp maar dat stoort, zeker op de kleine foto, niet ontzettend.
Ik vind alleen de lucht niet zo spannend. Een mooi gevormde wolk, of een strak blauwe lucht was denk ik beter geweest. Maar al met al een mooie foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

dankje Timeless. Wat betreft de lucht ben ik het met je eens, maar ja die heb ik niet voor het uitkiezen. gelukkig is het bij mij praktisch om de hoek, dus ik krijg vast nog wel een kans om hem te maken met blauwe lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
@Expecho:
De compressie is hier inderdaad niet helemaal goed gegaan. De compositie is mooi maar de achtergrond bevat wel erg weinig details.

@n0elite:
De weerspiegeling is erg mooi maar was mooier geweest met een spannende lucht. De foto is nu een beetje saai, in de lucht is niet veel te beleven en er is geen voorgrond.

@marceltuit:
Ik denk dat je hier beter wat meer afstand had kunnen nemen. Iets interessants op de voorgrond en de lijnen van de elektriciteit masten gebruiken om je door het landschap te leiden.

@Markicks:
Ik vind hem niet echt geslaagd, erg grijs en grauw. Met een mooiere lucht had je een leuke plaat gehad. Er is trouwens een apart topic voor panorama's.

@freddyronny:
Gaaf, dit soort landschappen zijn altijd goed! Ik vind ook dat de voorgrond niet zo aantrekkelijk is, daar had je net iets meer mee kunnen doen. Het witte huisje, schuurtje of wat het is stoort ook wel iets in de voorgrond. Jammer dat je hem niet klikbaar hebt gemaakt naar een grote versie.

@marceltuit:
Ik vind hem toch net wat te onscherp en de lucht is gewoon niet spannend genoeg. Misschien nog eens terug gaan met wat mooie wolkjes.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4140/4925544947_dae4c686ea_z.jpg

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4077/4864920949_7701d382f3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4120/4865539938_c2a053e754.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4122/4854273018_0c107043ec.jpg

Foto's deze vakantie op IJsland genomen..

Scientia potentia est

Verwijderd

@martijn--g:

Foto1: Vind ik niet echt bijzonder. Ik word niet echt "gegrepen" door iets. Ik denk dat de combinatie van lucht land en water in het echt erg leuk was, maar het komt op de foto niet echt naar voren. Zwart wit doet het hem niet voor mij en er zit te weinig contrast in de lucht. Als er iets in beeld had gestaan, een bootje of huisje iets dergelijks heb je een blikvanger. Nu is het een vlak stukje land en heeft de foto geen "onderwerp".

Foto2: Vind ik wel mooi. Ook vind ik bij deze de kleur, de foto juist wel ten goede komen. Ook de compo vind ik goed. Enige min punt is het zwarte in de hoeken. Hij komt een beetje donker over.

Foto3: Mooie foto. Goede diepte en scherpte. De weg op de voorgrond geeft de foto een mooie diepte en "breekt" de foto, zodat het niet, zoals de eerste, een vlak landschap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
Amstel76: Zoals op flickr, fijne lucht. Ze wolken lijken wel op een raster te liggen.

martijn--g: Ik vind de eerste twee platen juist het fijnst. In de eerste zitten mooie structuren in de lucht, en ik houd ook erg van weerspiegelingen. De tweede is erg sfeervol, alleen inderdaad een klein beetje jammer van de dichtgelopen zwarten...
Het is dat je het erbij zegt, maar anders had ik niet zo gegokt dat het IJsland was, ze ademen (voor mij toch) niet meteen IJsland uit, terwijl daar volgens mij genoeg landschapsplaten te trekken zijn waarbij dat wel zo is.

Een bundeltje platen genomen vanaf één bergtop in Oostenrijk, kon er niet echt een mooie serie van maken, dus 't is een beetje een allegaartje geworden.

1.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4139/4929823414_bdc20c295a_z.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4094/4923772390_6d45244edb_z.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4136/4920794191_89b3247fe7_z.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4120/4929821408_bcb47d674b_z.jpg
5.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4076/4923185001_8f9ccca5e2_z.jpg

6.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4136/4929221551_7d54552bd9_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Laatst online: 20-07-2021
Wellicht niet iedereen hun stijl, maar toch een poging ...
Beelden hierboven zijn echt SUPER!

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4120/4911197132_9c0e2eca8d.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Dieter op 27-08-2010 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

sow whiskeyphreak, jouw foto's knallen er echt uit! 1 en 4 prachtig!
Maar ik moet wel zeggen dat ik het vermoeden heb dat je in lightroom een graduated filter met de kleur oranje hebt toegepast bij #4. De bergtoppen op de achtergond zijn namelijk ook oranje. Zou ik wel even corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
Het was een exposure brush, het oranje was er wel, alleen wat donkerder gemaakt. Plaat wordt zo vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

WhiskyPhreak schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:38:
Het was een exposure brush, het oranje was er wel, alleen wat donkerder gemaakt. Plaat wordt zo vervangen.
Maak het verloop ook wat gelijkmatiger. De bovenkant van de plaat is nu oranje en je ziet duidelijk de scheidingslijn van het oranje naar het minder-oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:53
Dieter schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:37:
Wellicht niet iedereen hun stijl, maar toch een poging ...
Beelden hierboven zijn echt SUPER!
Over de beelden daarboven, mee eens! Erg mooi.
De foto uit de quote vind ik door de toning ook wat speciaals hebben..lekker minimalistisch en de boom geeft iets extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
BBE: erg fijne plaat, je blik wordt lekker door de foto heen getrokken.

Amstel: Je ziet wel dat er enigszins de tijd voor is genomen, toch doet hij me niet heel veel.

Martijn: Drie totaal verschillende platen, waarbij 3 mij het meeste interesseert. De tweede is een beetje "anti-compositie" genomen, waarbij de fotograaf de plaat uitschiet. Soms vind ik dit passen, in deze plaat iets minder.

Whisky: 1 en 4 schieten eruit voor mij, die stralen geven iets magisch aan de plaat. De toning is een tikkeltje gelig, maar vind hem niet misstaan. 2 lijkt iets scheef te staan. Verder leuke dieptewerking in de foto's geknald!

Dieter, er zit een vlekje rechts midden op de plaat. Op zich een leuke compositie, al had ik nog meer van de voorgrond willen zien. Ik vind hem nogal afstandelijk.

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
@Dieter: De foto vind ik aan de bovenkant toch iets te donker, zeker als je kijkt naar de algemene 'toon' in de rest van de foto. Wel apart dat je deze foto in portrait hebt gecropt/geschoten, waar het meer voor de hand ligt om het in landscape te schieten. Goede keuze heb je daarin gemaakt.

@Whiskeyphreak, foto 1: mooie licht- en kleurenspel. De kleurverzadiging is op het randje. Foto 6: Voor mij geen interessante plaat. Het dynamisch bereik van de camera is te beperkt om hier een interessante foto van te maken. Het feit dat je enigszins de gradaties ziet, maakt het geheel niet beter in mijn ogen.

Onderstaande foto heb ik geschoten in de Black Desert, Egypte. Ik kreeg het idee om een Route 66 achtig iets te proberen. Er was weinig tijd om de foto te maken, des te meer baalde ik om te zien dat er vignettering op was getreden doordat ik op 12mm had geschoten icm m'n polarisatiefilter... Dat heb ik weggecropt en dit bleef over. Het is waarschijnlijk een foto die ik zo en nu en dan opnieuw blijf bewerken, omdat er meer qua bewerking uit de foto te halen valt (naar mijn idee), dan ik momenteel beheers. De bedoeling is dat ik deze foto op posterformaat ga afdrukken.

Wat zouden jullie anders doen qua bewerking/anders hebben gedaan bij het schieten?

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4112/4835765689_03f36073d4.jpg
Desertroad by Anwar W, on Flickr

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Is de vignetting niet weg te halen met bijv Lightroom? Qua schieten zou ik 'm een suk lager genomen hebben, met de horizon een stuk hoger.
Ik vind de kleuren wel lekker hoor, dus daar zou ik verder vanaf blijven..

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wilmundo schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 21:36:
Onderstaande foto heb ik geschoten in de Black Desert, Egypte. Ik kreeg het idee om een Route 66 achtig iets te proberen. Er was weinig tijd om de foto te maken, des te meer baalde ik om te zien dat er vignettering op was getreden doordat ik op 12mm had geschoten icm m'n polarisatiefilter... Dat heb ik weggecropt en dit bleef over. Het is waarschijnlijk een foto die ik zo en nu en dan opnieuw blijf bewerken, omdat er meer qua bewerking uit de foto te halen valt (naar mijn idee), dan ik momenteel beheers. De bedoeling is dat ik deze foto op posterformaat ga afdrukken.

Wat zouden jullie anders doen qua bewerking/anders hebben gedaan bij het schieten?

[afbeelding]
Desertroad by Anwar W, on Flickr
Ik vind 'm best goed zo. Hoeveel heb je gecropt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

@rhi, je eerste is de beste. Veel lekkere kleurtjes, en je ziet lekker veel dingen. De zeer lichte mist maakt het af :)
De tweede is minder mooi, het akkerland had gras moeten zijn, dan is die wat mij betreft een stuk mooier. Nu bederft het bewerkte land de plaat een beetje.
Je laatste had je meer uit moeten halen. Het huisje staat erg centraal, die had je beter in een hoek kunnen stoppen. De voorgrond vind ik niet zo boeiend.

Zelf maar eens een plaatje posten uit het Abel Tasman National Park (Nieuw Zeeland):

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2v9rabk.jpg

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@wilmundo: Nette plaat. De foto kijkt lekker weg door de weglopende weg. qua kleur: lucht is ok, de kleuren van het zand weet ik niet. denk dat ik dat iets meer verzadiging zou geven maar niet te veel doordrijven. Verder sluit ik me aan bij Sjaak Afhaak wat betreft het lage standpunt.

@rhi: eigenlijk vind ik alleen de eerste een fijne plaat om te zien. Lekkere kleuren en mooi effect door de mist. de tweede en derde vind ik qua compositie vooral rommelig.

@SJaakAfhaak: jammer dat door de waas de bergen een beetje onduidelijk zijn. ik dacht bij de eerste blik dat het mislukte wolken waren oid. Verder jammer dat de voorgrond aan de donkere kant is. Doorkijkje is wel prima bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
@ Wilmundo
Ik ben het er niet mee eens om een laag standpunt te nemen. Ik ben bang dat het dan zo'n 13 in een dozijn foto wordt van een highway. Ik vind het een erg fijne plaat zo. Wat me wel mooi lijkt is om de foto een pakkende titel mee te geven waarin de leegte, weg naar... benadrukt wordt. Ook al klinkt dat misschien weer heel cliché :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
@Sjaak Afhaak: Ik krijg de vignettering helaas niet weg met LR. De vignetting wordt in dit geval veroorzaakt doordat je het plastic van m'n polafilter ziet. Als ik het probeer te corrigeren dan krijg je witte hoeken of hoeken waar duidelijk kleurverschil zichtbaar is. Het origineel heb ik hieronder opgenomen.

Wat betreft het standpunt: Ik zal hier in het vervolg rekening mee houden. Nu moet ik 'croppenderwijs' een compositie vinden waarbij je meer van de weg ziet, terwijl ik daar bij het schieten rekening mee kan gaan houden. De beste kies je dan thuis gewoon uit, maar dan heb je in ieder geval verschillende versies om mee te werken. Hieronder heb ik een crop waarbij er meer te zien is van de weg. Daaronder heb ik opgenomen hoe ik de compo het liefst had, namelijk dat de witte strepen de foto verlaten in de onderste hoeken. De kleuren zijn iets aangepast, helaas is de hemel niet meer zo mooi blauw als de eerste foto die ik eerder had geupload.

Oh ja, jouw foto Sjaak: eerst dacht ik, hmm wel erg veel water. Maar bij nader inzien zag ik dat er nog bergen verscholen zijn onder de wolken, dat voegt wel wat toe. Wat apart oogt, is dat er sowieso diepte in je foto zit, alleen lijkt het alsof diepte gecreeerd is door die bergen en de wolken aan de bovenkant van de foto erbij te plakken, dan dat je daadwerkelijk een paar honder meter de foto in kijkt. Het komt erg 2d over, kan het helaas niet anders verwoorden.

@rhl: Dank je, ik heb voor de foto die ik eerst had geupload niet heel veel gecropt. Als ik het origineel zie, dan komen de witte lijnen ook niet in de hoeken en dat vond ik het belangrijkst. Ik vind dat er lekker veel diepte zit in je foto's. Misschien dat ze net iets meer levendigheid krijgen met wat meer kleurverzadiging. Echt subtiel, niet zo duidelijk als ik dat heb gedaan. Bij je 2e foto zou ik iets meer van je hemel/horizon gezien willen hebben. Je hebt de foto namelijk 'Misty morning' genoemd, maar de aandacht komt (wat mij betreft) eerder te liggen bij de cornfield (?) vooraan, dan de mist.

@Marceltuit: thanks, in onderstaande testfoto's heb ik wat meer verzadiging toegevoegd. Het lagere standpunt zal ik in het vervolg rekening mee houden.

@virtualJac: Thanks en nee, 't klinkt zeker niet cliche, sterker nog, ik zat ook met allerlei cliche titels in m'n hoofd toen ik die foto had genomen. Moet er ff een paar uit m'n mouw schudden :). Anyhow, een paar aanpassingen nav feedback verkregen in deze topic (1: origineel/onbewerkt, 2: 'lager standpunt', 3: beoogde compositie, qua lijnen in de hoeken).

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4153/4947403643_62d7fd1e1e.jpg
Test origineel by Anwar W, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4090/4947991708_6cd307f09a.jpg
Lager standpunt by Anwar W, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4149/4947403409_4bec95c98e.jpg
Beoogde compositie by Anwar W, on Flickr

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
Wilmundo, middenste vind ik de beste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Ik vind de eerste, eerder alleen geplaatst, nog steeds het beste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
Deze morgen vroeg opgestaan, maar niet vroeg genoeg... toch een aantal (in mijn ogen) leuke beelden kunnen maken

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4136/4948735494_8ca7bfd180.jpg
Day 13/365 - Sunrise by dietercox.be, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4122/4948144931_c524a6a378.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4081/4948144299_d36fc353f9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Die laatste is erg mooi met het contrast tussen het groen op de voorgrond en de roze/paars/lila achtergrond en lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:39
@wilmundo ik vind de eerste (post van zondag) het beste! Lekkere kleuren en kijk het liefst naar deze compositie.

@rhi de eerste vind ik erg mooi, vooral de kleuren trekken mijn aandacht. Bij de 2e foto vind ik de compositie mooi (glooing in het landschap). De 3e doet mij niet zo heel veel.

@sjaak_afhaak grappige foto! het zou nog iets mooier zijn als de bergen en wolken er iets meer uit zouden springen (wellicht meer contrast) maar dan wordt de voorgrond weer te donker. Jammer dat het niet gewoon helder was :)

@Dieter mooie kleuren, bijna onwerkelijk! Heb je de laatste foto erg bewerkt?

Ik heb vanmorgen de cam ook maar eens meegenomen toen ik naar m'n werk reed :) Meteen ff m'n nieuwe 15-85 IS USM uitgetest. Dit is het resultaat:

1)
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4108/4948409293_076a1112b5_z.jpg

2)
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4087/4948409411_3000425281_z.jpg

3)
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4151/4948409519_a2eb5ab033_z.jpg

4)
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4080/4948998446_8118910d92_z.jpg

Ik vind zelf 1 misschien wat saai, en tussen 2 en 3 kon ik niet goed kiezen, vandaar allebei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
Nummer 2 en Nummer 3 schoppen echt dikke kont!! Die wou ik vanmorgen ook maken, maar vond geen goede boom.

Ik heb wel wat zitten pushen in de kleuren ja. :)
Hoop dat het niet te storend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
Dieter schreef op woensdag 01 september 2010 @ 20:08:
Nummer 2 en Nummer 3 schoppen echt dikke kont!! Die wou ik vanmorgen ook maken, maar vond geen goede boom.

Ik heb wel wat zitten pushen in de kleuren ja. :)
Hoop dat het niet te storend is.
nee valt mee :) maar meer moet je ook niet pushen ;)
dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

dieter, ik vind het IETS te ver doorgeslagen met het paarse. Bovendien zijner 2 bloemen op de voorgrond in het rood iets te prominent aanwezig, waarschijnlijk door het sliden van de hue en saturation.

Je middelste foto vind ik ook de mooiste :)

@Nachtapotheker (hoe kom je op de naam?): ik vind de 3e de enige goeie.
1 is een beetje standaard, gebeurt niet veel op. Bij 2 vind ik de boom teveel naar het midden toe gaan waardoor je eigenlijke onderwerp wat op de achtergrond blijft.
Bij 4 vind ik de zon zorgen voor te veel overbelichting wat het een wat lelijkere vlek maakt daar rechts.

De 3e heeft die juiste sfeer echt te pakken!

[ Voor 45% gewijzigd door Deathchant op 01-09-2010 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
Deathchant schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:41:
dieter, ik vind het IETS te ver doorgeslagen met het paarse. Bovendien zijner 2 bloemen op de voorgrond in het rood iets te prominent aanwezig, waarschijnlijk door het sliden van de hue en saturation.

Je middelste foto vind ik ook de mooiste :)

@Nachtapotheker (hoe kom je op de naam?): ik vind de 3e de enige goeie.
1 is een beetje standaard, gebeurt niet veel op. Bij 2 vind ik de boom teveel naar het midden toe gaan waardoor je eigenlijke onderwerp wat op de achtergrond blijft.
Bij 4 vind ik de zon zorgen voor te veel overbelichting wat het een wat lelijkere vlek maakt daar rechts.

De 3e heeft die juiste sfeer echt te pakken!
Sjah die naam heb ik ooit eens verzonnen toen ik 16 was :D nooit de moeite genomen om een nieuw account aan te maken :+
Tnx voor de feedback. Vind foto 3 zelf ook het mooist.
Bedoel je die flare op ongeveer 1/4e van rechts op de 4e foto? Of bedoel je de overbelichting in z'n geheel?

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Dieter: eerste is qua compo erg gaaf, de derde qua kleuren in de lucht. alleen de voorgrond daarvan vind ik te donker, maar dat licht misschien aan mijn scherm. Het is hier ook de laatste tijd erg mooi als ik onderweg ga naar het werk, maar ik ben meestal nog te slaapdronken om er erg in te hebben dat ik de camera mee moet nemen :(

@nachtapotheker: 1 is niet zo heel spannend, zit een beetje erg veel voorgrond in. de tweede vind ik wel tof met die boom zo prominent in beeld, geeft een leuke kadering. Derde vind ik verder het mooiste, alleen staat hij scheef volgens mij... Vierde vind ik niet zo fijn kijken, doordat het overbelichtte deel daar iets TE prominent aanwezig is.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@nachtapotheker. een beetje flare hier en daar vind ik niet perse verkeerd en soms zelfs wat toevoegen qua gevoel, maar dit is gewoon 1 grote overbelichte vlek, dus in zijn geheel idd :)

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

@WhiskyPhreak: Zeer schoon. Prachtig moment om je camera bij te hebben.
Zit je in een luchtballon ?

Foto 1 is wide angle, maar Foto 4 is met een 200mm+ getrokken? Want het is dezelfde berg, alleen een zeer kleine uitsnede.

• WhiskyPhreak
Nee, was gewoon vanaf een andere berg (we kwamen net een ijsgrot uit).
Foto 1 en 4 zijn genomen op 39mm resp. 200mm ja, fullframe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenRew
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-06 17:44
@Rhi: Foto nummer 1 vind ik echt de beste!, heel mooie kleuren!
@Wilmundo: Ik vind de laatste foto de beste. Mooi contrast tussen de weg en de 'leegte'
@Dieter: Foto nummer 1 straalt de echte 'ochtend-rust/kalmte' uit, erg leuk.

Een paar weken geleden zelf teruggekomen uit Noorwegen, heb nu eindelijk de tijd om te sorteren;

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4147/4954379284_096c897a6c_z.jpg

Klikbaar voor grotere versie.

[ Voor 5% gewijzigd door RenRew op 04-09-2010 09:37 . Reden: Afbeelding te groot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dieter: Nummer 2 vind ik de mooiste. Lekkere wegdroom plaat. Mooie kleuren en compo. Bij de derde vind ik de paars ook erg overheersen.

@ renrew: Mooooooi. Erg natuurlijk en dan dat water... het is net een spiegel. Vind alleen dat er iets meer contrast in mag. En dan voornamelijk de bergen in de achtergrond. maar verder heerlijke plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Heerlijke foto renrew! Vooral die reflecties doen het goed. Eigenlijk jammer dat er goud zonlicht van de vroege ochtend of late avondzon op te zien is, dan zou hij helemaal mooi zijn geweest ;)

* Polariteit baalt er nog steeds van dat zijn vakantie vorig jaar in Noorwegen letterlijk in het water is gevallen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
Blah! Vandaag een fietstocht gemaakt. Landschappen zijn mijn ding echt niet, en de felle zon helpt al helemaal niet. Dit kon ik er nog van maken :

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4148/4956530993_abf1f90c46.jpg
Day 16/365 - Natural Bokeh by dietercox.be, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4090/4956531749_717ec9f3d7.jpg
Day 16/365 - Natural Bokeh by dietercox.be, on Flickr

@renrew : GAAF! die reflectie

[ Voor 49% gewijzigd door Dieter op 04-09-2010 18:33 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.