Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 10:25:
... Ik zit te denken aan de Sony MDR-EX71SL, maar krijg ook de shure E2 aanbevolen, maar die heeft harde plastic doppen, dus zou ik kiezen voor de E3 (zachte doppen), maar dat is allemaal wel een hoop geld. Is die sony een verstandige keuze, of toch maar gaan voor een duurdere Shure variant.
graag de mening van iRiver adapten..:))
Ik heb in het begin toen ik net een iHP120 had (nu iets meer dan een jaar geleden) eerst een tijdje van die sony doppen gehad met zo'n plugje die je in je oor stopt (fontiopa twin turbo of zoiets). Die waren toendertijd een van de beste oordoppen. Die kan je tegenwoordig kopen voor zo'n 25 euro.
Die gingen stuk en toen ben ik voor de Sony MDR-EX71SL gegaan. Qua geluid maakt het weinig uit vond ik toen in het begin. Of ik dat nu nog steeds vind weet ik niet, daarvoor moet ik kunnen vergelijken. Qua bass zijn ze iig vergelijkbaar.
Ze zitten alleen wel een stuk beter. Ook als ik op bed lig met deze doppen in krijg ik geen last in mn oren. Zelfs na uren luisteren zitten ze nog heerlijk.
Dat je compleet van de buitenwereld wordt afgesloten met deze doppen klopt wel, en vond ik in het begin zeker niet prettig. Maar dat went wel, na een paar dagen weet je niet beter. En het komt het geluid zeker ten goede.
Conclusie: die Sony MDR-EX71SL doppen kan ik je van harte aanbevelen. Ik heb ondertussen al een 2e setje, die 1e is overleden. Bewaar dus goed het bonnetje als je ze koopt, want er zit gewoon garantie op. Een vriend van me heeft ze op laten sturen via de mediamarkt naar sony, en kreeg na een aantal weken nieuwe ervoor terug.
50 euro is al duur zat en met de Sony MDR-EX71SL heb je een prima stel oordoppen voor dat geld.
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB