[mp3/Ogg] iRiver H1xx-serie, deel 4

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 4.545 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:20
Ik zie dat Toshiba (sinds kort?) ook een 40 GB HD heeft met 1 platter. Is het al iemand gelukt die in een H120 te proppen? Zijn daar al verhalen bekend over?

Alsi k het goed gelezen heb is bij die HD de dataopslag verticaal op de schijf ipv horizontaal, waardoor er meer op kan. Heeft dit ook gevolgen voor de H120, oftewel, is dit compatible?

De verhalen van een 30Gb in de H120 zijn bekend, maar ik ben benieuwd of de 40GB er ook in moet kunnen en moet kunnen werken.. Vind mijn 20 namelijk te weinig, en 30 is ook nog wat krap vind ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:48
Ze zijn bij RockBox bezig met werkend krijgen van het lcd'tje van de afstandsbediening. De berichten van testers zijn goed, zelf heb ik het nog niet geprobeerd, ik gebruik de afstandsbediening namelijk nauwelijks/niet.

Hier is meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 15:12
Vraagje voor Rockbox users:

Werkt die gapless functie op dit moment naar behoren?
En zijn er verder al leuke extra functies toegevoegd?

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
Op hun site kun je heeel veel info erover vinden. Zoals bijvoorbeeld hier of hier.

Als ik jou was zou ik het gewoon op je speler zetten om het een tijdje te proberen, kan toch geen kwaad, en als het je niet bevalt kun je altijd weer terug naar de orginele firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Thanx, met name die 2e link geeft veel info. Die 1e link had ik al wel gevonden btw :)

-edit: heb hem geïnstalleerd en gapless werkt perfect, ook met mp3's :) 1e indruk is erg goed :) Alleen tijdens afspelen is het scherm beetje leeg :P

[ Voor 48% gewijzigd door BackSlash op 10-10-2005 20:10 ]

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Gebruik zelf ook Rockbox, vind het jammer dat de afstandsbediening nog niet helemaal werkt. Geen track info en bovendien veel minder knopfuncties dan de originele firmware. Bovendien krijg ik het niet voor elkaar om door mijn nr's te bladeren indien er muziek wordt afgespeeld. Welke ik juist handig vind. Ook kan je niet de play knop gebruiken om een nr af te spelen. Hij gaat dan namelijk gewoon verder waar ie gebleven was. Je moet dan de linkerbovenknop indrukken.

Wel grappig dat je fm en mp3 door elkaar kan afspelen. FF potje gesnaked en gepongd. Bovendien, is er veel meer info op je scherm te zien. Wel jammer dat slechts de helft gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Laatst online: 25-09 22:44
Hoe vol je scherm is kan je zelf bepalen door een ander font te kiezen (A-B \ General Settings \ Display \ Browse Fonts).Door snap te kiezen heb je, met een goed leesbaar font, je hele scherm ongeveer vol met de default indeling. De indeling kan je namelijk handmatig aanpassen met behulp van WPS files. Zo heb ik zelf de interface van de iPod nagemaakt. Deze is gewoonweg lekker duidelijk en geeft enkel de informatie die echt nodig is.
Voor de liefhebbers: Zo ziet het eruit, en je kunt de WPS file downloaden door op de screenshot te kikken.

Afbeeldingslocatie: http://www.deed2k2.nl.tt/dump_0001.gif

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Interessant, ik zie ook dat je alvast het volgende nummer in je scherm kunt toveren. Ik heb de menutaal trouwens in het nederlands ingesteld :)

In de wps gallery zag ik wel een interessante config, die van ChrisBerkley:
Afbeeldingslocatie: http://www.misticriver.net/photos/albums/userpics/12589/HelveticaWPS.jpg

Ik twijfel ook nog aan deze;
Afbeeldingslocatie: http://www.rockbox.org/twiki/pub/Main/WpsGallery/JeremysWps.png

Keuzes, keuzes, keuzes...

[ Voor 20% gewijzigd door BackSlash op 11-10-2005 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Probeer gewoon eens wat. Dan ben je er snel achter wat je het best bevalt. Heb ik ook gedaan. Zo bleek dat ik al die info eigenlijk helemaal niet zo interessant vind. Het volgende nummer is bijvoorbeeld helemaal niet interessant als je praktisch alleen maar gemixte Cd’s luistert. Vandaar dat ik zelf de iPod interface maar heb geschreven. Moeilijk is het namelijk niet. Dus je kunt ook zelf dingen die je bevallen combineren.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-10 21:41
Waar kan ik de handleiding vinden voor het installeren van de rockbox firmware? ik vind het nogal vaag allemaal maar zou het toch graag eens willen proberen....

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
WOW GEWELDIG! die firmware is echt zeer relaxx! Zoveel instel mogelijkheden, al die plugins....wow wat een vooruit gang :D

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:25

PoweRoy

funky!

Payne schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:09:
Interessant, ik zie ook dat je alvast het volgende nummer in je scherm kunt toveren. Ik heb de menutaal trouwens in het nederlands ingesteld :)

[afbeelding]

Ik twijfel ook nog aan deze;
[afbeelding]

Keuzes, keuzes, keuzes...
had ik al gezien ja _O_ zeer nice designs
gebruik nu die tweede omdat ik met de eerste niet de goeie font kan vinden waardoor alles scheef staat. text komt over het zwarte stuk

iig rockbox ownd zwaar!
ook rockboy zeer leuk, alleen jammer van de 140mhz proc in de speler dus spelen gaat beetje traag

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Ik heb nu zelf eentje aangepast, die van StevenKang:
Afbeeldingslocatie: http://www.rockbox.org/twiki/pub/Main/WpsGallery/SimpleWPS.bmp
(plaatje is van de standaard versie)

Geeft zeer complete info en is mooi verdeeld over het scherm. De standaard versie geeft bij geen id3 tag info gelijk "Unknown" aan. Ik heb em zo aangepast dat ie dan de filename weergeeft :) Als iemand geïnteresseerd is wil ik em wel ergens uploaden.

Echt relaxt die Rockbox, blaast m'n mp3 speler nieuw leven in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Gisteren deed mijn ihp-100 hd het niet meer, kreeg een melding check hdd. Nadat ik hem had opengemaakt bleek dat er een lucht onder het hittebestendig plastic van de 2200mah batterij zat die tegen de hdd drukte, waardoor deze als het ware geplet werd en niet kon opspinnen. Ik heb maar een paar gaten in het plastic geprikt, zodat de lucht er nu uit is. Waarom er lucht onder is gekomen weet ik niet, wellicht door de hitte ofzo :? De batterij was overigens erg zacht, net een slappe chocoladereep.

[ Voor 11% gewijzigd door Paquito op 18-10-2005 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
Raar... Ik zou niet weten of die 'opgezette' batterij komt door hitte, maar misschien komt het ook wel door een (verkeerde) chemische reactie? Wat wel zo is, is dat mijn vorige batterij ook redelijk zacht aanvoelde, althans je kon hem makkelijk buigen ed, maar verder niet echt indrukken, bij mijn huidige batterij heb ik het (nog) niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Waar kan ik eigenlijk nog meer WPS designs vinden en downloaden? Aangezien nu die WIKI van rockbox.org waar die wps gedoetjes in stonden niet meer up to date is...?

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
Op het forum van RockBox was er een topic over, hier. Misschien kun je daar nog wat tussen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:25
Weet iemand mss hoe je die rockbox troep er weer afkrijgt, hij start nu namelijk niet meer door naar de gewonen iriver firmware en ook niet naar de rockbox. Dus hij start nu op via Rockbox en dan staat er:
Loading firmware
Result:-1

Normaal gesproken start ie dan gewoon door en schakelt ie automatisch door naar de iriver firmware maar en dan is er niks aan t handje, maar da gekke ding blijft nu opeens hangen. Iemand een id?

Edit:

Sorry heb de oplossing al gevonden, was opzich best wel dom maar de batterij was gewoon harstikke op 8)7. Maar ik zit nog steeds met 1 ding hoe krijg ik nou die rockbox er weer af.

[ Voor 19% gewijzigd door FreezingPixels op 19-10-2005 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Dat is niet zo moeilijk: Verwijder gewoon de RockBox-bestanden die je op de speler gezet hebt. Dat zijn dus het mapje en één bestand in de root.
Wil je echt van alle sporen van RockBox af, dan moet je ook de speler opnieuw flashen met een niet-gehackte (originele) firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Zijn er trouwens mensen die zin (en tijd) hebben een openingpost voor een 5e deel over de H-serie te schrijven? Dit topic is al een tijdje over de 1000 posts heen en de huidige openingspost is (deels) achterhaald (o.a. RockBox).
Ik hoor het graag... (Als je slechts een deel wilt/kunt schijven hoor ik het ook graag.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Payne schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:09:

[afbeelding]
Die is echt vet, krijg 'm alleen niet goed. heb de tekst van de site gedl en een kladblok een wps van gemaakt. Deze plus bmp naar de h120 gekopieerd en heb het plaatje gerenamed. Alleen mijn volgende nr staat boven next number en 'now playing' kopje overruled de geluids en batterij stand.

Ik gebruik de rockbox van 22-10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
De rockbox versie van 29-10 heeft beginnende LCD-remote beeld. Indien je op stop gedrukt hebt, kan je door je mappen navigeren en een nr selecteren. Tijdens het spelen is het beeld helaas bevroren en kan je nix via je remote (knoppen natuurlijk wel). Maar het begin is er. Ook heb je geen speelinfo in je beeld zoals in je hoofdscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
En hier hebben we het volgende deel:
[rml][ mp3/Ogg] iRiver H1xx-serie, deel 5[/rml]

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
^^ Dank je lj2000! :)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.