[mp3/Ogg] iRiver H1xx-serie, deel 4

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 4.545 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 20:44
Stefangrp schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 13:01:
Hoe zat dat nou precies met die sticker op de achterkant waar ook het serienummer opstaat? :?
Hij begint los te raken.. :( Eraf halen maar en in mn boekje plakken ofzo he? Of gaat mn garantie dan eraan?
Ik dacht slim te zijn door dat te doen, maar werd destijds 'vermoord' door Easy-Com die niks meer met me te maken wilde hebben toen het op garantie aankwam. Had het stickertje ook keurig overgeheveld naar de handleiding.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:36
beetje plakplastic eroverheen lijkt dus de beste optie te zijn..
Die van mij komt trouwens bij MP3man vandaan, doen ze daar moeilijk over verplaatste stickertjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Stefangrp schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 18:37:
beetje plakplastic eroverheen lijkt dus de beste optie te zijn..
Die van mij komt trouwens bij MP3man vandaan, doen ze daar moeilijk over verplaatste stickertjes?
Waag het er op :+

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Die van mij begint ook al wat te vervagen.. Ff wat van dat plastic spul zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

Of je gebruikt het bijgeleverde (weliswaar lelijke) leren hoesje. Sowieso geen onverstandig idee wil je de levensduur van je Htje verlengen. Je zal zeggen: onzin wat kan zo'n hoesje nou extra bescherming bieden terwijl hij altijd al in mijn broek/jas/tas/whatever zit? Maar ik heb ervaring. Een beschermend hoesje helpt echt. Hij wordt er wel een stukkie dikker van maar dat heb ik er wel voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Nu online
Door dat hoesje word ie zo groot en past ie niet meer lekker in me broek zak.. Als ie stuk is.. Ja dan is ie maar stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 23:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

blackraid3r schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 21:53:
Door dat hoesje word ie zo groot en past ie niet meer lekker in me broek zak.. Als ie stuk is.. Ja dan is ie maar stuk
Ik heb in november ofzo een iSkin gekocht, samen met een paar andere bezoekers van dit topic. Daarmee is hij supergoed beschermd, hij wordt niet veel groter en het ziet er ook niet heel lelijk uit (iig minder lelijk dan het originele bruinleren hoesje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
met dat lederen hoesje wordt ie idd wat te dik voor mn broekzak.. vorige week dus zonder hoesje in mn broek toen het 30 graden was, en toen is het stickertje los gegaan.

Maar nu ff wat plakplastix eroverheen gedaan, zit weer prima allemaal :) en ik kan recht plakken :P dus t ziet er ook nog redelijk netjes uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb bericht van iRiver gehad. LCD valt niet onder de garantie, het repareren kost 30 euro. Dat lijkt me een redelijke prijs, toch? Ik heb ook geen zin om via e-mail ruzie te gaan maken, de kans dat ze het dan alsnog gratis doen is nihil en het kost alleen maar extra energie. Samen met de verzendkosten kost het repareren dan iets meer dan 40 euro. Lijkt me redelijk, LCD vervangen lijkt me namelijk niet de meeste goedkope reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Nu online
gwystyl schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 22:01:
[...]

Ik heb in november ofzo een iSkin gekocht, samen met een paar andere bezoekers van dit topic. Daarmee is hij supergoed beschermd, hij wordt niet veel groter en het ziet er ook niet heel lelijk uit (iig minder lelijk dan het originele bruinleren hoesje).
Jamaar toen had ik dat ding nog niet :) En ik heb een zwart hoesje gekregen bij mijn iriver. Ik gebruik dat ding alleen als ik op vakantie ga ofzo voor de bescherming dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

blackraid3r schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 12:19:
[...]

Jamaar toen had ik dat ding nog niet :) En ik heb een zwart hoesje gekregen bij mijn iriver. Ik gebruik dat ding alleen als ik op vakantie ga ofzo voor de bescherming dan.
Vandaar ook het linkje erbij :). De H120's hebben een vrij goedpassend zwart hoesje, de H140's hebben een minder mooi (passend) bruin hoesje. Als je zoekt op iskin in dit deel vind je wat ervaringen en hier ook plaatjes. Ik vond het zelf wel de moeite waard, en misschien kan je samen met een paar anderen wat bestellen om de (verzend)kosten te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rockbox heeft nu mp3 support op de h1xx!!!!!! _/-\o_

Ik heb hem nu draaien met rockbox en het werkt prima. Alleen het navigeren door de directories gaat nog een beetje traag.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Laatst online: 12:10
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 10:06:
Rockbox heeft nu mp3 support op de h1xx!!!!!! _/-\o_

Ik heb hem nu draaien met rockbox en het werkt prima. Alleen het navigeren door de directories gaat nog een beetje traag.
kicke man, maar ik wacht toch totdat ie wel lekker snel navigeert, want dat vind ik juist een pluspunt van de speler!. Kan je nog wat meer van je ervaringen posten? wat doet t wel allemaal en wat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Nu online
gwystyl schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 13:45:
[...]

Vandaar ook het linkje erbij :). De H120's hebben een vrij goedpassend zwart hoesje, de H140's hebben een minder mooi (passend) bruin hoesje. Als je zoekt op iskin in dit deel vind je wat ervaringen en hier ook plaatjes. Ik vond het zelf wel de moeite waard, en misschien kan je samen met een paar anderen wat bestellen om de (verzend)kosten te drukken?
En toch heeft mijn H140 een zwart hoesje. Heb een US versie :). Misschien dat ik nog zo'n iskin ga kope. Me cash flow is op dit moment niet zo hoog :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

blackraid3r schreef op maandag 06 juni 2005 @ 14:05:
[...]

En toch heeft mijn H140 een zwart hoesje. Heb een US versie :). Misschien dat ik nog zo'n iskin ga kope. Me cash flow is op dit moment niet zo hoog :(
Tja dat kan ik ook niet weten :)

Mijn H140 is trouwens vervangen; ik heb net het mannetje van GLS aan de deur gehad met een nieuwe H140 _/-\o_ _/-\o_
Nou ff nieuwe firmware erop zetten, er staat nu 1.33 op..... Dan opladen en volgooien met muziek, en deze jongen is weer blij :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 11:58
Hmmmm sinds vanmorgen gaat mn iRiver niet meer aan. Als ik hem in de power-adapter stop gaat het groene lampje nog wel branden, maar verder gebeurt er niets :'( Uiteraard ook 2e hands gekocht en ding komt zelfs uit de states, dus garantie kan ik ook vergeten. Mn laatste hoop is de reset knop, maar heb op dit moment niet iets dat smal genoeg is om eraan te komen. Iemand dit probleem eerder gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 11:51:
Nou, ik heb bericht van iRiver gehad. LCD valt niet onder de garantie, het repareren kost 30 euro. Dat lijkt me een redelijke prijs, toch? Ik heb ook geen zin om via e-mail ruzie te gaan maken, de kans dat ze het dan alsnog gratis doen is nihil en het kost alleen maar extra energie. Samen met de verzendkosten kost het repareren dan iets meer dan 40 euro. Lijkt me redelijk, LCD vervangen lijkt me namelijk niet de meeste goedkope reparatie.
Is inderdaad erg redelijk, iemand in het Archos Gmini 400 topic moest 180 euro betalen geloof ik :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Finwe schreef op maandag 13 juni 2005 @ 08:25:
Hmmmm sinds vanmorgen gaat mn iRiver niet meer aan. Als ik hem in de power-adapter stop gaat het groene lampje nog wel branden, maar verder gebeurt er niets :'( Uiteraard ook 2e hands gekocht en ding komt zelfs uit de states, dus garantie kan ik ook vergeten. Mn laatste hoop is de reset knop, maar heb op dit moment niet iets dat smal genoeg is om eraan te komen. Iemand dit probleem eerder gezien?
lampje wel aan klinkt alsof de display kapot is? Het reset knopje is trouwens gemakkelijk te bereiken met een (knop)speld of een hele dunne/kleine paperclip. Als je toch geen garantie meer hebt kan je proberen om hem voorzichtig open te maken om te kijken of er ergens een contactje los zit of een weerstandje doorgebrand is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de mijne retour. Ben erg tevreden, heeft in totaal maar anderhalve week geduurd. Toch denk ik dat ie de deur uitgaat, omdat ik er toch een nare smaak aan over heb gehouden, niet vanwege iRiver, maar vanwege de winkel. Ik koop wel een H320 ofzo.
Mocht er nog iemand intresse hebben, doe een redelijk bod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 11:58
gwystyl schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:26:
[...]

lampje wel aan klinkt alsof de display kapot is? Het reset knopje is trouwens gemakkelijk te bereiken met een (knop)speld of een hele dunne/kleine paperclip. Als je toch geen garantie meer hebt kan je proberen om hem voorzichtig open te maken om te kijken of er ergens een contactje los zit of een weerstandje doorgebrand is ofzo.
Reset knopje werkt ook niet. Als de display alleen kapot was zou ik iig nog piepje moeten horen als ik hem aanzet, maar zelfs dat is niet meer het geval. Ding komt uit de USA dus RIP H120 :) Ik doneer hem wel aan het Rockbox project ofzo, hebben jullie er ook nog wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, even een vraagje, ik heb net m'n gerepareerde H120 weer aangesloten, nu staat er in de root map opeens een bestand "DBFail.txt", iemand enig idee wat dat betekent? In het bestand zelf staan de absolute paths naar een deel van m'n MP3's. Ik kan deze nog wel afspelen, zowel van de speler via m'n PC als via de speler zelf.

edit:
Ow, het is van Moodlogic zie ik net. Vaag, want het stond er niet op toen ik een backup van de HD maakte vóór ie naar iRiver ging.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:48
Hallo allemaal,
Ik heb vandaag een kapotte 2e hands iRiver H120 gekocht, hij gaf als error: "check HDD" etc. Dus ik dacht, die MP3 speler krijg ik wel weer aan de praat... Met wellicht een nieuwe HHD/batterij.

Zo ziet hij er aan de voorkant uit 8) , nog niks van beschadiging oid aan te zien:
Afbeeldingslocatie: http://img201.echo.cx/img201/9929/img0356co.th.jpg

Deze fout was er dus:
Afbeeldingslocatie: http://img201.echo.cx/img201/3568/img0379fl.th.jpg

Volgens hier zou het op te lossen zijn door de HDD erin en uit te halen, maar ik had er weinig vertrouwen in want hij maakte een vreemd geluid en in de achterkant zat een deuk/scheur...

Achterkant(hier ga ik denk ik maar een mooie sticker over heen plakken oid):
Afbeeldingslocatie: http://img201.echo.cx/img201/3395/img0381hj.th.jpg

Toen heb ik hem eerst maar eens open gemaakt, en tot mijn grote verbazing/schrik zag het er zo uit:

HDD:
Afbeeldingslocatie: http://img201.echo.cx/img201/204/img0398uc.th.jpg
Er misten ook een paar schroefjes van de HHD, ik denk dat de jongen waarvan ik hem heb gekocht dacht hij hem wel even uit kon deuken... hehe

edit:
Ik heb de HDD net nog even opengemaakt en er zaten ook vingerafdrukken op...

Batterij:
Afbeeldingslocatie: http://img201.echo.cx/img201/7326/img0405bb.th.jpg

Nog eens maar dan van de andere kant:
Afbeeldingslocatie: http://img201.echo.cx/img201/4963/img0415am.th.jpg
:X

Vooral die batterij is erg, er zit echt een deuk van een paar mm in... Hij doet het overigens nog wel, de radio werkt namelijk nog wel helmaal top.

Ik heb dus net een nieuwe HDD bij Alternate(Nederland) besteld en een nieuwe batterij(voor de zekerheid) bij iPodrepair, op MysticRiver is het al gelukt een 1g/2g iPod replacement van 2200mAh te laten passen in een iRiver h120. Dus ik ga het gewoon proberen en anders stuur ik hem weer retour.

Tot zover, als alle spullen er zijn zal ik weer een update geven.

[ Voor 3% gewijzigd door allard_070 op 16-06-2005 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je voor het geheel betaald, en wat voor een nieuwe harddisk? Hebben ze 1,8" bij Alternate dan? Als je het weer aan de praat krijgt voor een zacht prijsje, wel een mooie aanwinst dan :)

edit:
Verdomd ja, 2 1,8" schijven. Welke heb je genomen, en past dat zomaar? Zijn die niet te dik? Lijkt me wel stoer als je die 60GB er in kan vrotten :D

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
Ongeveer 30 euro voor de speler, had achteraf misschien nog wat naar beneden gekund. De batterij voor ongeveer 30 euro, maar dan wel een van 2200mAh(ongeveer 18uur met OGG & 28-29uur met MP3). En de HDD is deze voor 115 dus. Bij elkaar valt het dus wel mee, voor een 30gb speler met max iets van 29uur(!) speeltijd.
tenminste als alles dalijk wil werken...

Edit:
Die 60gb is net te dik, deze zou wel in de H140 kunnen passen.

[ Voor 9% gewijzigd door allard_070 op 16-06-2005 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
Ze moeten er idd snel 1 maken die in de H120 past.. heeft t eindelijk echt zin om mn schrijf te swappen 8)
Veel te weinig die 20 GB :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Stefangrp schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 20:48:
Ze moeten er idd snel 1 maken die in de H120 past.. heeft t eindelijk echt zin om mn schrijf te swappen 8)
Veel te weinig die 20 GB :/
640K ought to be enough for everyone :P

Ik vind 20GB een prima grootte eigenlijk, al die jaren nog nooit meer dan dat nodig gehad. Je moet ook regelmatig een beetje wisselen, constant dezelfde zooi is ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
Ik heb dat ding gekocht omdat het makkelijker is dan een discman, dus voor het gemak! Dus ik weiger in principe te wisselen :)

Mja moet wel, want anders kan ik die andere muziek niet luisteren he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik ben op zoek naar de drivers voor Windows 98. Heeft iemand die toevallig nog liggen of weet je waar ze te downloaden zijn? Vele combinaties van iRiver, windows, 98, driver, usb, H100/120/140 en nog wat zoektermen leveren me in Google geen fatsoenlijke hits op :(
Ik heb alleen drivers gevonden voor de ifp en igp, maar die werken niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:08

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
gwystyl schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 19:33:
Ik ben op zoek naar de drivers voor Windows 98. Heeft iemand die toevallig nog liggen of weet je waar ze te downloaden zijn? Vele combinaties van iRiver, windows, 98, driver, usb, H100/120/140 en nog wat zoektermen leveren me in Google geen fatsoenlijke hits op :(
Ik heb alleen drivers gevonden voor de ifp en igp, maar die werken niet :'(
op de vorige pagina staat de link nog.... wel ff een beetje rondkijken he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Die werkt inderdaad :)
hellboy123 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 10:54:
[...]

op de vorige pagina staat de link nog.... wel ff een beetje rondkijken he
Ik ben een heel tijdje aan het googlen geweest, maar ik kon niets vinden. Na een tijdje heb ik maar de handleiding gedownload, en daarin stond dat je inderdaad die HManager moest hebben. Losse drivers zijn dus niet echt te vinden 8)7 8)7
Ik had wel de GoT search gebruikt, maar omdat ik het topic redelijk volg niet alle posts herlezen...

[ Voor 5% gewijzigd door gwystyl op 19-06-2005 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-05 21:54
allard_070 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 17:42:
Hallo allemaal,
Ik heb vandaag een kapotte 2e hands iRiver H120 gekocht, hij gaf als error: "check HDD" etc. Dus ik dacht, die MP3 speler krijg ik wel weer aan de praat... Met wellicht een nieuwe HHD/batterij.

Zo ziet hij er aan de voorkant uit 8) , nog niks van beschadiging oid aan te zien:
[afbeelding]

Deze fout was er dus:
[afbeelding]

Volgens hier zou het op te lossen zijn door de HDD erin en uit te halen, maar ik had er weinig vertrouwen in want hij maakte een vreemd geluid en in de achterkant zat een deuk/scheur...

Achterkant(hier ga ik denk ik maar een mooie sticker over heen plakken oid):
[afbeelding]

Toen heb ik hem eerst maar eens open gemaakt, en tot mijn grote verbazing/schrik zag het er zo uit:

HDD:
[afbeelding]
Er misten ook een paar schroefjes van de HHD, ik denk dat de jongen waarvan ik hem heb gekocht dacht hij hem wel even uit kon deuken... hehe

edit:
Ik heb de HDD net nog even opengemaakt en er zaten ook vingerafdrukken op...

Batterij:
[afbeelding]

Nog eens maar dan van de andere kant:
[afbeelding]
:X

Vooral die batterij is erg, er zit echt een deuk van een paar mm in... Hij doet het overigens nog wel, de radio werkt namelijk nog wel helmaal top.

Ik heb dus net een nieuwe HDD bij Alternate(Nederland) besteld en een nieuwe batterij(voor de zekerheid) bij iPodrepair, op MysticRiver is het al gelukt een 1g/2g iPod replacement van 2200mAh te laten passen in een iRiver h120. Dus ik ga het gewoon proberen en anders stuur ik hem weer retour.

Tot zover, als alle spullen er zijn zal ik weer een update geven.
Heb je dat ding al aan de praat gekregen?

Als het niet lukt, mag ik hem dan misschien van je overkopen? Ik kan de linkerzijkant en de voorkant wel gebruiken.

Was er trouwens iemand van hier eergisteren op het centraal station in Delft? Ik zag daar namelijk voor het eerst in levende lijve iemand met een H120. (zag alleen de dopjes en de ab, maar goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
Sorry voor het late reageren, was op vakantie, maar ik heb hem nog net voor ik vertrok aan de praat gekregen :*) . Wanneer ik tijd heb post ik een verslag van de operatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
dit topic is wel een beetje dood helaas, de speler is ook gewoon zo goed :+

maar weet iemand al iets over de rockbox software?

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:32
hellboy123 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:09:
dit topic is wel een beetje dood helaas, de speler is ook gewoon zo goed :+

maar weet iemand al iets over de rockbox software?
Die werkt bijna perfect. Ik Gebruik hem nu al dikke maand.

• hellboy123
Theebag schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 09:47:
[...]

Die werkt bijna perfect. Ik Gebruik hem nu al dikke maand.
klinkt goed! en werkt het allemaal lekker? en zijn er nog zinvolle extra's toegevoegd(ik heb t al heeel lang niet meer gevolgd)

• Theebag
hellboy123 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 16:46:
[...]

klinkt goed! en werkt het allemaal lekker? en zijn er nog zinvolle extra's toegevoegd(ik heb t al heeel lang niet meer gevolgd)
In het begin waren er nog wat probleempjes, maar die zijn er ondertussen allemaal uit. Ik zou zeggen, probeer het uit. Je moet een officiele firmware patchen en deze flashen op de Iriver. Hiermee zet je de bootloader op de H120. Vervolgens de recenste build erop zetten ( in de root, een mapje en 1 bestandje ), en dan opstarten. Moch het je niet bevallen kun je altijd de orginele firmware opstarten door play en record samen in te drukken. Zo kan je ook weer een gewone firmware zonder bootloader erop flashen.

Qua functies, een hele hoop nieuwe dingetjes. Het leukste vind ik de veel beter werkende piekmeter en vooral de fadende backlight, die is cool. Voor de rest zijn een hele reeks applicaties, zoals spelletjes aanwezig. Nederlandstalige menu is ook beschikbaar.

En natuurlijk zijn er de de functies iRiver beloofde maar nooit zijn gekomen; zoals FLAC-support, OTF-playlist, een echte shuffle, ...

Scrollen gaat veel sneller en er wordt een veel kleiner lettertype gebruikt, dus meer liedjes op het scherm. Het is een echte aanrader !

Edit :

Hier kan je de installatie details vinden met alle uitleg en tutorials :
http://www.rockbox.org/twiki/bin/view/Main/IriverBoot

Gewoon de easy tutorial volgen. Dit is trouwens de patcher : http://www.rockbox.org/tw.../IriverBoot/fwpatcher.exe .

De laatste versie zijn de "bleeding-edge" builds. deze staan onderaan deze pagina : http://www.rockbox.org/daily.shtml . Laat je niet afschrikken, ze zijn altijd stabiel. De daily-builds zijn gewoon de laatste bleeding-edges van de vorige dag.

Veel plezier !

[ Voor 24% gewijzigd door Theebag op 11-08-2005 18:02 ]

• Taenadar
  • Nu online
rockbox ondersteunt nog geen FM of ben ik nu gek ?

• Theebag
blackraid3r schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:24:
rockbox ondersteunt nog geen FM of ben ik nu gek ?
Nee dat doet ie dacht ik niet. Maar je kunt altijd booten in de orginele firmware.

• hellboy123
oke bedankt! handig dat je ook de originele firmware kan booten, ik ga het morgen proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
hellboy123 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 19:08:
[...]

oke bedankt! handig dat je ook de originele firmware kan booten, ik ga het morgen proberen!
nou ik heb het even geprobeert, alles ging wel lekker en soepel maar:

- lettertype is wel lekker klein, maar ik vind het jammer dat maar de helft van het scherm benut wordt tijdens het afspelen,
-hij is sloom,

en idd de fading backlight is heel cool,

Ik hoop dat ze bovenstaande puntjes verbeteren, want voor de rest werkte alles gewoon goed _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Nu online
Die spelletjes zijn ook wel leuk :P Alleen kga ze denk ik niet echt gebruike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
blackraid3r schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:26:
Die spelletjes zijn ook wel leuk :P Alleen kga ze denk ik niet echt gebruike
ik zal ze helemaal niet gebruiken, ik ben zo bang dat het stikje lam wordt... Er zit nu al aardig wat speling in en als je fanatiek gaat gamen zal dat alleen maar erger worden ;( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:34

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb nu ook rockbox erop gezet maar ben er niet helemaal blij mee. Maar dit komt met name omdat ik er niets van begrijp. Zo weet ik bevoorbeeld niet eens hoe ik in het hoofdmenu kom...

Lettertype is idd klein maar daar valt overheen te komen. Tot nu mis ik de database nog het meest.

Edit: Na wat meer er mee gespeeld te hebben ben ik al een stuk tevredener. Lettertype kan aangepast worden. Maar hoewel ik ergens wel de optie ID3 database zie bij type bestanden levert me dat een lege filelist op. Hij start echter wel supersnel!

[ Voor 31% gewijzigd door Deddiekoel op 13-08-2005 11:04 ]

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:12
heb nu ook rockbox erop gezet, maar ik kan de iriver niet bedienen met de remote :? Ik zie alleen maar een spashscreen van Rockbox op het schermpje van de remote staan maar verder kan ik niks doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
Hier dan alsnog een verslag van hoe ik de speler in elkaar heb gezet...

De nieuwe batterij en harde schijf:
Afbeeldingslocatie: http://img330.imageshack.us/img330/3582/vakantie0426bc.th.jpg

De HD kon er zo in gestopt worden, maar bij de batterij moesten de plus en de min draad eerst nog omgekeerd worden. De batterij een een iPod replacement, die zijn wat algemener verkrijgbaar dan batterijen voor de iRiver zelf.

Eerst moet je de hele speler openschroeven(verder dan alleen voor de HD) voor je bij het stekkertje van de batterij komt, en dat ging nog niet zo makkelijk want er zat een schroefje vast die zeer moeilijk los ging, zeker omdat je heel voorzichtig te werk moet gaan en niet teveel kracht kan zetten omdat de printplaat erachter zit, dus als je uitschiet met je schroevendraaier is het einde verhaal voor de MP3-speler...

H120 uit elkaar:
Afbeeldingslocatie: http://img330.imageshack.us/img330/5980/vakantie0432kw.th.jpg

Daarna eerst maar de draadjes omwisselen, links de originele batterij:
Afbeeldingslocatie: http://img330.imageshack.us/img330/732/vakantie0446uu.th.jpg

Toen heb ik de HD erin gezet:
Afbeeldingslocatie: http://img330.imageshack.us/img330/8237/vakantie0450zk.th.jpg

Na de speler te hebben dichtgeschroefd heb ik hem eerst aan de computer gegooid en er een partitie met PartitionMagic op gemaakt. Toen ik daarna de speler opstartte zag ik tot mijn grote vreugde dit:
Afbeeldingslocatie: http://img330.imageshack.us/img330/8281/vakantie0556jj.th.jpg

Hij doet het!

Inmiddels heb ik ongeveer 28GB(4500 nummers) aan muziek e.d. erop en hij werkt perfect. Sinds een paar weken heb ik er ook RockBox opdraaien, wat ik zeer lekker vind werken, ik gebruik alleen nog de originele firmware als ik iets wil opnemen of radio wil luisteren. Verder vind ik het helemaal top dat je met RockBox foto’s kan bekijken, weliswaar in grijstinten maar toch erg handig.

@hellboy123:
Dat RockBox sloom is, is een ‘bekend’ probleem van de laatste paar builds(er wordt tenminste in het RockBox/MisticRiver forum over gesproken). Dus er wordt aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Nu online
Dude86 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:56:
heb nu ook rockbox erop gezet, maar ik kan de iriver niet bedienen met de remote :? Ik zie alleen maar een spashscreen van Rockbox op het schermpje van de remote staan maar verder kan ik niks doen?
Die werkt bij mij dus ook niet, had ik nog helemaal niet gezien. En aangezien ik nooit dat apperaat zelf gebruik maar altijd de remote, moet rockbox maar weer weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
Mijn H120 is dood :'(

Ik was vergeten mijn lader mee te nemen op vakantie en ging hem opladen met een nokia lader. Vergeten eerst het voltage van de adapter te checken |:( Was geen 5.0 maar 3.7 volt. Gevolg: ding werd warm, speelde geen hoge bitrates meer af, startte daarna niet meer op via play knop maar alleen via de reset knop en bleef dan hangen bij checkin hdd. Later vertoonde hij zelfs geen teken van leven meer bij een reset. Dit alles gebeurde pas nadat ik de lader had ontkoppeld.

Ook viel tussentijds even de stroom uit, dus het kan misschien ook zijn dat er gewoon een te hoge spanning ontstond bij het terugkomen van de stroom. Ik ga hem in ieder geval opsturen naar iRiver en ik kijk wel wat er gebeurd.

• Stefangrp
@ Allard:

Mooi duidelijk verhaal! Ik was alleen benieuwd hoe je de HD precies werkend heb gekregen qua software.
Alleen de HD gepartitioneerd? Of moet er ook nog software op? (behalve de firmware) Ik zou denken van wel, omdat je anders je firmware niet kunt flashen.

Is het ook vereist eenzelfde mappenstructuur te maken? (met een record-map)

Tnx alvast.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Stefangrp schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 00:31:
@ Allard:

Mooi duidelijk verhaal! Ik was alleen benieuwd hoe je de HD precies werkend heb gekregen qua software.
Alleen de HD gepartitioneerd? Of moet er ook nog software op? (behalve de firmware) Ik zou denken van wel, omdat je anders je firmware niet kunt flashen.

Is het ook vereist eenzelfde mappenstructuur te maken? (met een record-map)

Tnx alvast.
lijkt me dat je verder geen software nodig hebt, omdat de iRiver zelf de mappenstructuur aanmaakt als die niet aanwezig is, en flashen gaat door de firmware in de root te zetten en in je menu te kiezen voor 'upgrade firmware' oid.

• allard_070
@Stefangrp:
Bedankt! :) Verder klopt het verhaal van gwystyl ongeveer, de originele firmware staat in het geheugen van de iRiver, want toen ik hem voor het eerst opstartte kon ik meteen beginnen met afspelen e.d., zonder dat ik er maar iets had opgezet. De mappenstructuur maakt hij ook zelf aan. Dus je hoeft eigenlijk alleen maar een grote partitie te maken..

• Stefangrp
Ok, gaaf :)
In mei verloopt mijn garantie en ga ik dit ook maar eens proberen denk ik. Nu maar hopen dat ze voor die tijd een grotere capaciteit per plotter ontwikkelt hebben 8)

Welke batterij heb je er nu ingebouwd? Linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
Deze batterij, en dan degene voor de eerste en tweede generatie. Op het forum van MisticRiver staat er nog wat meer over beschreven, nml hier, met wat meer foto's e.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
Allard,

Ik lees daar dat de batterij maar met moeite in de iPod past, hoe was dat in de H120? Ging ie er makkelijk in, of heb je met gevaar voor eigen leven en een moker hem erin gekregen? :P

En als ik het goed lees, moet je de draadjes van het stekkertje loshalen en omdraaien? Is dat soldeerwerk, of gewoon wat schroefjes los en vast draaien? (zoals bij een telefoonkabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Zow die 2200mAh accu ga ik ook maar eens bestellen voor mijn ihp-100. (1e model) Hier zit ik al tijden op te wachten, want die ~7 uur speeltijd (192kbit mp3) komt me de strot uit en is ook de reden dat ik hem niet heel vaak meer gebruik.

[edit]
Batterij is in bestelling. Zodra ik hem binnen heb zal ik wel een succesverhaal + foto's posten. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Paquito op 22-08-2005 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
Stefangrp schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 10:52:
Allard,

Ik lees daar dat de batterij maar met moeite in de iPod past, hoe was dat in de H120? Ging ie er makkelijk in, of heb je met gevaar voor eigen leven en een moker hem erin gekregen? :P

En als ik het goed lees, moet je de draadjes van het stekkertje loshalen en omdraaien? Is dat soldeerwerk, of gewoon wat schroefjes los en vast draaien? (zoals bij een telefoonkabel)
Dat viel erg mee, het past precies allemaal, je hoeft niet iets hard aan te drukken maar het is ook niet zo dat er nog zeeën van ruimte over zijn.

Die draadjes omwisselen is een kwestie van frutselen en dan lukt het wel ;) ...
Het is een soort 'click' systeem, dus geen soldeer- of schroefwerk. Als je een telefoonkabel(of netwerkkabel) in een toestel steekt, dan hoor je 'click' en als je het palletje weer naar beneden haalt kun je de stekker er weer uit krijgen. Ongeveer op die manier werkt het.

----

Trouwens Rockbox heeft sinds een paar dagen een FM-tuner erin zitten, wat erg makkelijk is want nu hoef ik niet elke keer als ik radio wil luisteren de originele firmware op te starten. Hij werk, voorzover ik heb getest, prima. En ik heb ook geen last meer dat hij blijft hangen of een lag heeft.... Ik begin Rockbox steeds beter te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
En hoe bevalt de batterij tot nu toe? Gebruik je nu ook een andere oplader of niet?
Ik kan me namelijk vaag herrineren dat je accu's en batterijen met een dergelijk hoog mAh moet opladen met een adapter die daar speciaal voor is. De standaard adapter zou dus niet voldoen, en de levensduur van de batterij behoorlijk bekorten.

Ik heb bijvoorbeeld een speciale oplader voor mijn 2000 mAh penlites...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
Dat is waarschijnlijk een snellader, waar een 'normale' lader er een dag over doet om die batterijen op te laden doet de snellader het in een paar uur. En voorzover ik weet maakt het niks uit voor de levensduur. Ik laad mijn batterij dan ook gewoon op met de standaard adapter, waar hij ongeveer 5 uur over doet, zodat ik er weer een/anderhalve week tegen kan(ik gebruik hem zeer regelmatig), dus ik denk dat hij bij elkaar een uurtje of 20-25(met RockBox firmware, en veel geskip/bladeren enz.) volhoud. Toch wel netjes dacht ik zo :+ .

Ik zou trouwens ook niet weten hoe je een andere oplader moet gebruiken, behalve dan elke keer de batterij eruit te schroeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Ik heb nu de 2200mah batterij in mijn IHP-100 zitten. Erg priegelwerkje, maar als je gewoon secuur werkt gaat het ok. Ik was echter iets te onvoorzichtig en zat meteen al met een batterij zonder connector. (draadjes afgebroken) Uiteindelijk maar de draadjes van de batterij direct op het moederbord gesoldeerd (mp3 speler toch al uit de garantie) aangezien ik de connector/draad niet van de originele batterij wilde afhalen.

Mp3speler draait nu als een trein met de nieuwe batterij. :)

Hier 2 plaatjes van de uitgeklede mp3 speler. De originele connector zit er nog op. De rechtse moet nog gemod worden. (+ en - omdraaien)

http://www.malaguena.fiberworld.nl/p/IMG_0831.JPG
http://www.malaguena.fiberworld.nl/p/IMG_0830.JPG

Verwijderd

w4s4 cr4ft schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 01:33:

Ik was vergeten mijn lader mee te nemen op vakantie en ging hem opladen met een nokia lader. Vergeten eerst het voltage van de adapter te checken |:( Was geen 5.0 maar 3.7 volt. Gevolg: ding werd warm, speelde geen hoge bitrates meer af, startte daarna niet meer op via play knop maar alleen via de reset knop en bleef dan hangen bij checkin hdd. Later vertoonde hij zelfs geen teken van leven meer bij een reset. Dit alles gebeurde pas nadat ik de lader had ontkoppeld.

Ook viel tussentijds even de stroom uit, dus het kan misschien ook zijn dat er gewoon een te hoge spanning ontstond bij het terugkomen van de stroom. Ik ga hem in ieder geval opsturen naar iRiver en ik kijk wel wat er gebeurd.
Hm, klinkt niet zo best.

Heb je al wat gehoord van iRiver? Ik had binnen 3 dagen antwoord of het wel of geen garantie was, in anderhalve week m'n speler weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Dude86 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:56:
Is dit al gefixed eigenlijk? Rockbox maakt tbh bij mij geen enkele kans als ik niet de remote kan gebruiken ;)

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

lj2000 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:08:
[...]

Is dit al gefixed eigenlijk? Rockbox maakt tbh bij mij geen enkele kans als ik niet de remote kan gebruiken ;)
Je kan de knoppen nu wel gebruiken, maar ik kan de logica er nog niet helemaal in vinden... ik heb gisteren voor het eerst Rockbox erop gezet, dus het kan zijn dat het gewoon wennen is.
Wat me positief opvalt is dat hij supersnel opstart en heel veel instellingen heeft, en dat ik geen ruis meer heb (heb ik met de iRiver firmware wel een beetje)
iets minder positief is dat op de remote alleen maar het Rockbox logo staat. De knoppen kan je wel gebruiken, maar op de display staat niets van de ID3 tags.
Als je wil weten hoe het jou bevalt, zou ik hem gewoon proberen. De installatie is echt supersimpel:
1. patch een iRiver firmware met de patcher
2. flash je iRiver met die fw
3. pak één van de daily builds uit in de root van je iRiver als je hem aan de computer gekoppeld hebt.
4. koppel je iRiver los van de computer
5. start hem op met de Rockbox firmware door op Play te drukken!
Je kan de instellingen even doorlopen om 'enable resume on start' aan te zetten zodat hij automatisch muziek gaat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w4s4 cr4ft schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 01:33:

Ik was vergeten mijn lader mee te nemen op vakantie en ging hem opladen met een nokia lader. Vergeten eerst het voltage van de adapter te checken |:( Was geen 5.0 maar 3.7 volt. Gevolg: ding werd warm.
Tsja, bij de iRiver zit de plus aan de binnenkant van de stekker dus heb je waarschijnlijk de polen om gewisseld.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2005 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:12
gwystyl schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:12:
[...]

Je kan de knoppen nu wel gebruiken, maar ik kan de logica er nog niet helemaal in vinden... ik heb gisteren voor het eerst Rockbox erop gezet, dus het kan zijn dat het gewoon wennen is.
Wat me positief opvalt is dat hij supersnel opstart en heel veel instellingen heeft, en dat ik geen ruis meer heb (heb ik met de iRiver firmware wel een beetje)
iets minder positief is dat op de remote alleen maar het Rockbox logo staat. De knoppen kan je wel gebruiken, maar op de display staat niets van de ID3 tags.
Als je wil weten hoe het jou bevalt, zou ik hem gewoon proberen. De installatie is echt supersimpel:
1. patch een iRiver firmware met de patcher
2. flash je iRiver met die fw
3. pak één van de daily builds uit in de root van je iRiver als je hem aan de computer gekoppeld hebt.
4. koppel je iRiver los van de computer
5. start hem op met de Rockbox firmware door op Play te drukken!
Je kan de instellingen even doorlopen om 'enable resume on start' aan te zetten zodat hij automatisch muziek gaat spelen.
Ik neem aan dat we binnenkort / over een tijdje dan wel kunnen verwachten dat het display op de remote ook weer gaat werken met rockbox? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
Jups, idd. Kga daar maar op wachten denk ik :)

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet zeggen dat ie mij erg bevalt, alleen wordt bij het afspelen maar 2/3 van het scherm benut (dus als je ziet hoever het nummer is enzo), dat mag wel veranderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 22:49:
Moet zeggen dat ie mij erg bevalt, alleen wordt bij het afspelen maar 2/3 van het scherm benut (dus als je ziet hoever het nummer is enzo), dat mag wel veranderd worden.
2/3e van je scherm? Je bedoelt toch niet de info die je op je scherm ziet? Want dat kun je customizen met WPS files (uitleg rockbox site). Voorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
%s%ia
%s%it
%s%id

Length  : %pt
Bitrate : %fb Kbps
Filesize: %fs Kb
Left    : %pr

%pb

Battery: %bl (%bt)
Volume : %pv

Los daarvan moet ik zeggen dat de firmware van Rockbox mij ook wel bevalt. Heb het vorige week geinstalleerd en hij start nu lekker snel op, ik schat zo'n 5 seconden. Jammer van de remote op dit moment omdat ik die erg veel gebruik. Als ik heb uitgevonden hoe ik kan shufflen door al mijn directories is de kans groot dat ik Rockbox blijf gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
Op het Rockbox forum was ook al iemand die zich dat afvroeg. Je moet dus eigenlijk gewoon een afspeellijst van alle nummers op je iRiver maken en die vervolgens shuffelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:17:
[...]

2/3e van je scherm? Je bedoelt toch niet de info die je op je scherm ziet? Want dat kun je customizen met WPS files (uitleg rockbox site). Voorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
%s%ia
%s%it
%s%id

Length  : %pt
Bitrate : %fb Kbps
Filesize: %fs Kb
Left    : %pr

%pb

Battery: %bl (%bt)
Volume : %pv

Los daarvan moet ik zeggen dat de firmware van Rockbox mij ook wel bevalt. Heb het vorige week geinstalleerd en hij start nu lekker snel op, ik schat zo'n 5 seconden. Jammer van de remote op dit moment omdat ik die erg veel gebruik. Als ik heb uitgevonden hoe ik kan shufflen door al mijn directories is de kans groot dat ik Rockbox blijf gebruiken.
Ja, maar dat verschilt dus per font hoeveel ruimte er gebruikt wordt. Bij het font wat ik heb (Snap, lekker klein maar toch goed leesbaar) wordt bij de standaard WPS maar 2/3 van het scherm gebruikt. Met het standaard font is het zelfs maar de helft.
Je kunt dan wel meer info in een WPS zetten, maar dan heb je bij een groter font weer niet genoeg ruimte om alles weer te geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een gigantisch technisch probleem, ik kan hem niet meer connecten aan de pc
de usb connector zit precies los... dus heb ik em opengevezen en ja hoor , van de 4 soldeerpunten zitten er 3 los
Het grootste probleem is dat de usb-draadjes die uit de connector komen ook los zitten...

iemand met hetzelfde probleem??
ik ga ze misschien vastsolderen ...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:27:
[...]

Hm, klinkt niet zo best.

Heb je al wat gehoord van iRiver? Ik had binnen 3 dagen antwoord of het wel of geen garantie was, in anderhalve week m'n speler weer terug.
Ik heb nog geen tijd gehad om contact met ze op te nemen.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:51

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Hmm.. Gisterochtend ga ik naar school toe, eenmaal in de bus wil ik mijn iHp-120 aanzetten; Check HDD Connection, ik denk nee he.. niet mijn vriendje naar de tandjes :'(

Stonden nml. bestanden op voor een presentatie die ik die dag juist nodig had op school :P

Ik zoeken op inet, bleek het al eerder te zijn voorgekomen bij een gebruiker hier op GoT. Volgens hem was het voorbij zodra hij zijn iHp aansloot op een usb port..

Dus ik als een gek kabeltje uit mijn tas pakken en inpluggen en jawel, Vriendje leefde weer en presentatie is gelukt :)

Moraal van het verhaal:

Ik blij (voor hoelang?) en kleine kick voor dit prachtige topic :-)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

MisteRMeesteR schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 23:26:
Hmm.. Gisterochtend ga ik naar school toe, eenmaal in de bus wil ik mijn iHp-120 aanzetten; Check HDD Connection, ik denk nee he.. niet mijn vriendje naar de tandjes :'(

Stonden nml. bestanden op voor een presentatie die ik die dag juist nodig had op school :P

Ik zoeken op inet, bleek het al eerder te zijn voorgekomen bij een gebruiker hier op GoT. Volgens hem was het voorbij zodra hij zijn iHp aansloot op een usb port..

Dus ik als een gek kabeltje uit mijn tas pakken en inpluggen en jawel, Vriendje leefde weer en presentatie is gelukt :)

Moraal van het verhaal:

Ik blij (voor hoelang?) en kleine kick voor dit prachtige topic :-)
Ik gok dat ik dat was.... ik kon toen inderdaad nog wel via USB verbonden bestanden heen en weer slepen, maar spelen was er niet bij. Uiteindelijk heb ik hem toch op moeten sturen en heb ik een nieuwe gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 12:22:
ik heb een gigantisch technisch probleem, ik kan hem niet meer connecten aan de pc
de usb connector zit precies los... dus heb ik em opengevezen en ja hoor , van de 4 soldeerpunten zitten er 3 los
Het grootste probleem is dat de usb-draadjes die uit de connector komen ook los zitten...

iemand met hetzelfde probleem??
ik ga ze misschien vastsolderen ...
als je gaat solderen, doe wel even een (onaangesloten) usb stekkertje in de connector.
Omdat de connector gedeeltelijk van plastic is, kun je beter de plug aansluiten, zodat alles op z'n plek blijft zitten. de warmte van de aders word dan ook gedeeltelijk opgenomen door je usb stekkertje, zodat je plastic niet direct gaat smelten...

da's de enigste tip die ik kan geven, suc6 met solderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:51

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

gwystyl schreef op zondag 11 september 2005 @ 09:55:
[...]

Ik gok dat ik dat was.... ik kon toen inderdaad nog wel via USB verbonden bestanden heen en weer slepen, maar spelen was er niet bij. Uiteindelijk heb ik hem toch op moeten sturen en heb ik een nieuwe gekregen.
Was jij niet ;)

Toch maar even opletten dan.. ik heb mijn iHp 120 al sinds oktober 2003.. dit is de eerste keer geweest dat ik het reset knopje moest gebruiken (en dat terwijl het niet eens hielp :P)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
Ik zie dat Toshiba (sinds kort?) ook een 40 GB HD heeft met 1 platter. Is het al iemand gelukt die in een H120 te proppen? Zijn daar al verhalen bekend over?

Alsi k het goed gelezen heb is bij die HD de dataopslag verticaal op de schijf ipv horizontaal, waardoor er meer op kan. Heeft dit ook gevolgen voor de H120, oftewel, is dit compatible?

De verhalen van een 30Gb in de H120 zijn bekend, maar ik ben benieuwd of de 40GB er ook in moet kunnen en moet kunnen werken.. Vind mijn 20 namelijk te weinig, en 30 is ook nog wat krap vind ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
Ze zijn bij RockBox bezig met werkend krijgen van het lcd'tje van de afstandsbediening. De berichten van testers zijn goed, zelf heb ik het nog niet geprobeerd, ik gebruik de afstandsbediening namelijk nauwelijks/niet.

Hier is meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 02-10 15:12
Vraagje voor Rockbox users:

Werkt die gapless functie op dit moment naar behoren?
En zijn er verder al leuke extra functies toegevoegd?

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
Op hun site kun je heeel veel info erover vinden. Zoals bijvoorbeeld hier of hier.

Als ik jou was zou ik het gewoon op je speler zetten om het een tijdje te proberen, kan toch geen kwaad, en als het je niet bevalt kun je altijd weer terug naar de orginele firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Thanx, met name die 2e link geeft veel info. Die 1e link had ik al wel gevonden btw :)

-edit: heb hem geïnstalleerd en gapless werkt perfect, ook met mp3's :) 1e indruk is erg goed :) Alleen tijdens afspelen is het scherm beetje leeg :P

[ Voor 48% gewijzigd door BackSlash op 10-10-2005 20:10 ]

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Gebruik zelf ook Rockbox, vind het jammer dat de afstandsbediening nog niet helemaal werkt. Geen track info en bovendien veel minder knopfuncties dan de originele firmware. Bovendien krijg ik het niet voor elkaar om door mijn nr's te bladeren indien er muziek wordt afgespeeld. Welke ik juist handig vind. Ook kan je niet de play knop gebruiken om een nr af te spelen. Hij gaat dan namelijk gewoon verder waar ie gebleven was. Je moet dan de linkerbovenknop indrukken.

Wel grappig dat je fm en mp3 door elkaar kan afspelen. FF potje gesnaked en gepongd. Bovendien, is er veel meer info op je scherm te zien. Wel jammer dat slechts de helft gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Laatst online: 25-09 22:44
Hoe vol je scherm is kan je zelf bepalen door een ander font te kiezen (A-B \ General Settings \ Display \ Browse Fonts).Door snap te kiezen heb je, met een goed leesbaar font, je hele scherm ongeveer vol met de default indeling. De indeling kan je namelijk handmatig aanpassen met behulp van WPS files. Zo heb ik zelf de interface van de iPod nagemaakt. Deze is gewoonweg lekker duidelijk en geeft enkel de informatie die echt nodig is.
Voor de liefhebbers: Zo ziet het eruit, en je kunt de WPS file downloaden door op de screenshot te kikken.

Afbeeldingslocatie: http://www.deed2k2.nl.tt/dump_0001.gif

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Interessant, ik zie ook dat je alvast het volgende nummer in je scherm kunt toveren. Ik heb de menutaal trouwens in het nederlands ingesteld :)

In de wps gallery zag ik wel een interessante config, die van ChrisBerkley:
Afbeeldingslocatie: http://www.misticriver.net/photos/albums/userpics/12589/HelveticaWPS.jpg

Ik twijfel ook nog aan deze;
Afbeeldingslocatie: http://www.rockbox.org/twiki/pub/Main/WpsGallery/JeremysWps.png

Keuzes, keuzes, keuzes...

[ Voor 20% gewijzigd door BackSlash op 11-10-2005 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Probeer gewoon eens wat. Dan ben je er snel achter wat je het best bevalt. Heb ik ook gedaan. Zo bleek dat ik al die info eigenlijk helemaal niet zo interessant vind. Het volgende nummer is bijvoorbeeld helemaal niet interessant als je praktisch alleen maar gemixte Cd’s luistert. Vandaar dat ik zelf de iPod interface maar heb geschreven. Moeilijk is het namelijk niet. Dus je kunt ook zelf dingen die je bevallen combineren.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-10 21:41
Waar kan ik de handleiding vinden voor het installeren van de rockbox firmware? ik vind het nogal vaag allemaal maar zou het toch graag eens willen proberen....

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
WOW GEWELDIG! die firmware is echt zeer relaxx! Zoveel instel mogelijkheden, al die plugins....wow wat een vooruit gang :D

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Laatst online: 13:25

PoweRoy

funky!

Payne schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:09:
Interessant, ik zie ook dat je alvast het volgende nummer in je scherm kunt toveren. Ik heb de menutaal trouwens in het nederlands ingesteld :)

[afbeelding]

Ik twijfel ook nog aan deze;
[afbeelding]

Keuzes, keuzes, keuzes...
had ik al gezien ja _O_ zeer nice designs
gebruik nu die tweede omdat ik met de eerste niet de goeie font kan vinden waardoor alles scheef staat. text komt over het zwarte stuk

iig rockbox ownd zwaar!
ook rockboy zeer leuk, alleen jammer van de 140mhz proc in de speler dus spelen gaat beetje traag

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Ik heb nu zelf eentje aangepast, die van StevenKang:
Afbeeldingslocatie: http://www.rockbox.org/twiki/pub/Main/WpsGallery/SimpleWPS.bmp
(plaatje is van de standaard versie)

Geeft zeer complete info en is mooi verdeeld over het scherm. De standaard versie geeft bij geen id3 tag info gelijk "Unknown" aan. Ik heb em zo aangepast dat ie dan de filename weergeeft :) Als iemand geïnteresseerd is wil ik em wel ergens uploaden.

Echt relaxt die Rockbox, blaast m'n mp3 speler nieuw leven in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Gisteren deed mijn ihp-100 hd het niet meer, kreeg een melding check hdd. Nadat ik hem had opengemaakt bleek dat er een lucht onder het hittebestendig plastic van de 2200mah batterij zat die tegen de hdd drukte, waardoor deze als het ware geplet werd en niet kon opspinnen. Ik heb maar een paar gaten in het plastic geprikt, zodat de lucht er nu uit is. Waarom er lucht onder is gekomen weet ik niet, wellicht door de hitte ofzo :? De batterij was overigens erg zacht, net een slappe chocoladereep.

[ Voor 11% gewijzigd door Paquito op 18-10-2005 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
Raar... Ik zou niet weten of die 'opgezette' batterij komt door hitte, maar misschien komt het ook wel door een (verkeerde) chemische reactie? Wat wel zo is, is dat mijn vorige batterij ook redelijk zacht aanvoelde, althans je kon hem makkelijk buigen ed, maar verder niet echt indrukken, bij mijn huidige batterij heb ik het (nog) niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Waar kan ik eigenlijk nog meer WPS designs vinden en downloaden? Aangezien nu die WIKI van rockbox.org waar die wps gedoetjes in stonden niet meer up to date is...?

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
Op het forum van RockBox was er een topic over, hier. Misschien kun je daar nog wat tussen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:25
Weet iemand mss hoe je die rockbox troep er weer afkrijgt, hij start nu namelijk niet meer door naar de gewonen iriver firmware en ook niet naar de rockbox. Dus hij start nu op via Rockbox en dan staat er:
Loading firmware
Result:-1

Normaal gesproken start ie dan gewoon door en schakelt ie automatisch door naar de iriver firmware maar en dan is er niks aan t handje, maar da gekke ding blijft nu opeens hangen. Iemand een id?

Edit:

Sorry heb de oplossing al gevonden, was opzich best wel dom maar de batterij was gewoon harstikke op 8)7. Maar ik zit nog steeds met 1 ding hoe krijg ik nou die rockbox er weer af.

[ Voor 19% gewijzigd door FreezingPixels op 19-10-2005 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Dat is niet zo moeilijk: Verwijder gewoon de RockBox-bestanden die je op de speler gezet hebt. Dat zijn dus het mapje en één bestand in de root.
Wil je echt van alle sporen van RockBox af, dan moet je ook de speler opnieuw flashen met een niet-gehackte (originele) firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Zijn er trouwens mensen die zin (en tijd) hebben een openingpost voor een 5e deel over de H-serie te schrijven? Dit topic is al een tijdje over de 1000 posts heen en de huidige openingspost is (deels) achterhaald (o.a. RockBox).
Ik hoor het graag... (Als je slechts een deel wilt/kunt schijven hoor ik het ook graag.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Payne schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:09:

[afbeelding]
Die is echt vet, krijg 'm alleen niet goed. heb de tekst van de site gedl en een kladblok een wps van gemaakt. Deze plus bmp naar de h120 gekopieerd en heb het plaatje gerenamed. Alleen mijn volgende nr staat boven next number en 'now playing' kopje overruled de geluids en batterij stand.

Ik gebruik de rockbox van 22-10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
De rockbox versie van 29-10 heeft beginnende LCD-remote beeld. Indien je op stop gedrukt hebt, kan je door je mappen navigeren en een nr selecteren. Tijdens het spelen is het beeld helaas bevroren en kan je nix via je remote (knoppen natuurlijk wel). Maar het begin is er. Ook heb je geen speelinfo in je beeld zoals in je hoofdscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
En hier hebben we het volgende deel:
[rml][ mp3/Ogg] iRiver H1xx-serie, deel 5[/rml]

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
^^ Dank je lj2000! :)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.